quote:Op donderdag 3 januari 2013 18:40 schreef Ambipur het volgende:
[..]
Zo zou ik het benoemen, ja. Die mensen, uit die landen, hebben moeite zich hier aan te passen. Doe daar enorme sociale druk bij en ding ding ding, we have a killer.
[..]
Vind je dit een onderwerp om grappen over te maken? Ik niet.
[..]
Ik wacht nog op jouw eerder genoemde cijfers mbt eerwraak.
quote:De twee speciale
opvanghuizen voor
bedreigde vrouwen
zitten overvol.
Vorig jaar waren er in totaal 445 incidenten, minder dan in 2008 (553) en
2007 (493). Bedreigingen mishandeling komen het meest voor. Migranten van Turkse en Koerdische afkomst zijn verantwoordelijk voor de
meeste zaken, gevolgd door Marokkanen, Irakezen en Afghanen.
Sinds oud-minister Verdonk staat
eerwraak hoog op de politieke agenda. Hulpverleners en politie zijn beter gaan samenwerken, en voor het
Openbaar Ministerie is de culturele
achtergrond van het misdrijf geen
verzachtende omstandigheid.
Maar de opvang van vrouwen die
voor hun leven moeten vrezen is nog
wel een serieus probleem. De twee
speciale opvanghuizen, die vierentwintig uur per dag bewaakt worden,
zitten op dit moment overvol
http://www.tweedekamer.nl/images/Pers_20100914_118-216922.pdf
Not buying this shit.quote:Op donderdag 3 januari 2013 18:52 schreef Aldo-MC het volgende:
Oh die quote is vaag zo, maar inhoudelijk klopt het wel Ambi.
Dat blijkt uit nieuwe politiecijfers die in het bezit zijn van De Pers.quote:Op donderdag 3 januari 2013 18:53 schreef Ambipur het volgende:
[..]
Not buying this shit.
Heb je alleen een artikel waarnaar je refereert, of kun je mij verblijden met een degelijk rapport, waar ik zelf mijn conclusies uit kan trekken?
Ik snap er geen hol van. Dit loopt al jaren. Is er dan ook nergens een degelijk onderzoek naar gedaan? Met voorbeelden, echte cijfers, aanbevelingen etc?quote:Op donderdag 3 januari 2013 18:55 schreef Aldo-MC het volgende:
[..]
Dat blijkt uit nieuwe politiecijfers die in het bezit zijn van De Pers.
Politiecijfers dus, lijkt me vrij duidelijk
De derde generatie bestaat bijna niet en de 4de generatie is wel heel ver weg. De tweede generatie is nu pas 15 a 25 jaar oud, waar ik ook toe behoor. Desalniettemin hoop ik met je mee.quote:Op donderdag 3 januari 2013 18:49 schreef Pleun2011 het volgende:
Ik maak van de gelegenheid maar gebruik om mijn wens te uiten dat Marokkanen en Turken van de 3e generatie (en straks de 4e) iets ruimdenkender worden en meer assimileren met de autochtone Nederlanders. Dan zullen dit soort trieste gevallen (wat geen eerwraak is) niet meer hoeven gebeuren.
Onder Verdonk is het wel min of minder onderzocht en daar zijn die cijfers uitgekomen.quote:Op donderdag 3 januari 2013 18:57 schreef Ambipur het volgende:
[..]
Ik snap er geen hol van. Dit loopt al jaren. Is er dan ook nergens een degelijk onderzoek naar gedaan? Met voorbeelden, echte cijfers, aanbevelingen etc?
Aldo, men moet niet denken dat ik niet geloof in Eerwraak. Ik weet dat het bestaat.. Goddank niet in mijn omgeving, maar ik weet dat er psycho's rondlopen, die hun dochter vermoorden, omdat ze naar een jongen keek.
Ik ben 29 en behoor toch echt nog tot de 2de generatie en niet tot de eerste generatiequote:Op donderdag 3 januari 2013 18:59 schreef Jellereppe het volgende:
[..]
De derde generatie bestaat bijna niet en de 4de generatie is wel heel ver weg. De tweede generatie is nu pas 15 a 25 jaar oud, waar ik ook toe behoor. Desalniettemin hoop ik met je mee.
Goed, omdat je het zo lief vraagt, zal ik het even wat netter maken. Heb het gewoon gekopieerd van de eerste op.quote:Op donderdag 3 januari 2013 19:03 schreef Specularium het volgende:
Doe eens wat meer moeite voor een OP.
Eh als de eerste generatie in de jaren '60 is gekomen, dan is de 2e generatie nu toch ergens in de 30/40? En de 3e generatie dus in de 10/20?quote:Op donderdag 3 januari 2013 18:59 schreef Jellereppe het volgende:
[..]
De derde generatie bestaat bijna niet en de 4de generatie is wel heel ver weg. De tweede generatie is nu pas 15 a 25 jaar oud, waar ik ook toe behoor. Desalniettemin hoop ik met je mee.
Inderdaad. Je kunt pas over 10 jaar spreken van de 3de generatie. Veel tieners en twintigers onder Marokkanen/Turken en dat zijn voornamelijk mensen met ouders die niet in Nederland zijn geboren.quote:Op donderdag 3 januari 2013 19:04 schreef Ambipur het volgende:
[..]
Ik ben 29 en behoor toch echt nog tot de 2de generatie en niet tot de eerste generatieZo ook mijn tante van 32.
Wat is je beroep?quote:Op donderdag 3 januari 2013 19:04 schreef Pleun2011 het volgende:
[..]
Eh als de eerste generatie in de jaren '60 is gekomen, dan is de 2e generatie nu toch ergens in de 30/40? En de 3e generatie dus in de 10/20?
Overigens nog een anekdote over eerwraak (als het mag). In de gevangenis van Dordt kwam een oud mannetje op mijn spreekuur. Hij was Koerdisch en zat er heel zielig bij. Hij wilde graag worden overgeplaatst naar Irak omdat hij geen Nederlands sprak. Een andere gedetineerde (de meest angstaanjagende Koerd die ik ooit heb gezien) fungeerde als tolk.
Bleek dat deze 'zielige' oude baas zijn vrouw had neergeschoten en per ongeluk ook zijn dochter had geraakt. Collateral damage![]()
Weet niet meer wat ik hem voor advies heb gegeven, van mij had hij zeker wel naar Irak gemogen
Sure, je weet toch niet hoe ze hetenquote:Op donderdag 3 januari 2013 19:07 schreef nummer_zoveel het volgende:
Pleun, let je wel even op, zag je in het vorige topic ook van alles vertellen over je clienten (?)
Mag dat?
In het vorige topic wist ik over wie hij het had, de namen kun je via google vinden.quote:Op donderdag 3 januari 2013 19:09 schreef Aldo-MC het volgende:
[..]
Sure, je weet toch niet hoe ze heten
Sure, zolang die mensen niet te herleiden zijn.quote:Op donderdag 3 januari 2013 19:07 schreef nummer_zoveel het volgende:
Pleun, let je wel even op, zag je in het vorige topic ook van alles vertellen over je clienten (?)
Mag dat?
True.quote:Op donderdag 3 januari 2013 19:11 schreef nummer_zoveel het volgende:
[..]
In het vorige topic wist ik over wie hij het had, de namen kun je via google vinden.
Het zou me verder worst wezen betreffende die lui, maar iedereen kan het meelezen nu.
Onzin. Veel Marokkanen en Turken kwamen naar Nederland toe als gastwerker. Later kwamen de vrouw en kinderen naar Nederland. Die kinderen worden tot de eerste generatie gerekend. De jongeren op dit moment zijn de kinderen van immigranten. Dat is de 2de generatie.quote:Op donderdag 3 januari 2013 19:04 schreef Pleun2011 het volgende:
[..]
Eh als de eerste generatie in de jaren '60 is gekomen, dan is de 2e generatie nu toch ergens in de 30/40? En de 3e generatie dus in de 10/20?
Overigens nog een anekdote over eerwraak (als het mag). In de gevangenis van Dordt kwam een oud mannetje op mijn spreekuur. Hij was Koerdisch en zat er heel zielig bij. Hij wilde graag worden overgeplaatst naar Irak omdat hij geen Nederlands sprak. Een andere gedetineerde (de meest angstaanjagende Koerd die ik ooit heb gezien) fungeerde als tolk.
Bleek dat deze 'zielige' oude baas zijn vrouw had neergeschoten en per ongeluk ook zijn dochter had geraakt. Collateral damage![]()
Weet niet meer wat ik hem voor advies heb gegeven, van mij had hij zeker wel naar Irak gemogen
Ik ben nu sociaal raadsman en destijds werkte ik ergens anders, had toen 1x per week spreekuur in de P.I. van Dordrecht. Ik mis dat wel moet ik zeggen, al die spannende verhalen..quote:
Ik noem toch geen namen? Het is ook al een tijdje geleden.. Alleen die post over de Roermondse zaak kan ik misschien beter weghalen nu ik erover nadenk.quote:Op donderdag 3 januari 2013 19:07 schreef nummer_zoveel het volgende:
Mag dat?
Het is wel vertrouwelijke informatie.quote:Op donderdag 3 januari 2013 19:09 schreef Aldo-MC het volgende:
[..]
Sure, je weet toch niet hoe ze heten
Als mensen dat gequote hebben, spreek ze dan ook eventjes aanquote:Op donderdag 3 januari 2013 19:12 schreef Pleun2011 het volgende:
Ik noem toch geen namen? Het is ook al een tijdje geleden.. Alleen die post over de Roermondse zaak kan ik misschien beter weghalen nu ik erover nadenk.
Nu is ie mooi, dat verdient zo'n meisje wel.quote:Op donderdag 3 januari 2013 19:04 schreef Ambipur het volgende:
[..]
Goed, omdat je het zo lief vraagt, zal ik het even wat netter maken. Heb het gewoon gekopieerd van de eerste op.
Hmm wat heb je gevonden dan?quote:Op donderdag 3 januari 2013 19:11 schreef nummer_zoveel het volgende:
[..]
In het vorige topic wist ik over wie hij het had, de namen kun je via google vinden.
Het zou me verder worst wezen betreffende die lui, maar iedereen kan het meelezen nu.
Sorry, maar als je je artikel al zo begint neemt ik dat niet serieus hoorquote:Op donderdag 3 januari 2013 19:15 schreef Ambipur het volgende:
http://www.misdaadjournal(...)-jacht-op-grote-ben/
Dat De Telegraaf het heeft over ‘eerwraak’ bij de dood van Mirjam Akarban (16) uit IJsselstein zal niemand verbazen: als er wat gestigmatiseerd kan worden zullen ze ‘t niet laten.
Mooie werknemer ben je.quote:Op donderdag 3 januari 2013 19:17 schreef Pleun2011 het volgende:
[..]
Hmm wat heb je gevonden dan?
Ach het lijkt mij geen probleem verder..
Nee, jij wil dan weer dat het eerwraak is. Je zit al de hele middag te hameren op eerwraak.quote:Op donderdag 3 januari 2013 19:17 schreef Aldo-MC het volgende:
[..]
Sorry, maar als je je artikel al zo begint neemt ik dat niet serieus hoor
En vervolgens een ander artikel uit een vage bron wel klakkeloos aannemen.quote:Op donderdag 3 januari 2013 19:17 schreef Aldo-MC het volgende:
[..]
Daar is geen beginnen aan, ik vraag wel aan een mod of ze de hele topic verwijderenquote:Op donderdag 3 januari 2013 19:13 schreef Ambipur het volgende:
[..]
Als mensen dat gequote hebben, spreek ze dan ook eventjes aan
Ik zou het wel discreet houden. Misschien een idee om je posts in het vorige topic nogmaals na te gaan. Voor de zekerheid.quote:Op donderdag 3 januari 2013 19:12 schreef Pleun2011 het volgende:
[..]
Ik ben nu sociaal raadsman en destijds werkte ik ergens anders, had toen 1x per week spreekuur in de P.I. van Dordrecht. Ik mis dat wel moet ik zeggen, al die spannende verhalen..
[..]
Ik noem toch geen namen? Het is ook al een tijdje geleden.. Alleen die post over de Roermondse zaak kan ik misschien beter weghalen nu ik erover nadenk.
Oh sorry! De Telegraaf is logischerwijze een objectieve krant, met een objectieve kijk op de zaken die in Nederland plaatsvinden.quote:Op donderdag 3 januari 2013 19:17 schreef Aldo-MC het volgende:
[..]
Dat van die eerwraak + kamervragen komt gewoon van Ad.nl hoor. Ook Trouw en Volkskrant.nl hebben daar trouwens over gepubliceerd.quote:Op donderdag 3 januari 2013 19:19 schreef Lavenderr het volgende:
[..]
En vervolgens een ander artikel uit een vage bron wel klakkeloos aannemen.
Tja.
We moeten gewoon afwachten wat er uit het onderzoek komt.quote:Op donderdag 3 januari 2013 19:20 schreef Aldo-MC het volgende:
[..]
Dat van die eerwraak + kamervragen komt gewoon van Ad.nl hoor. Ook Trouw en Volkskrant.nl hebben daar trouwens over gepubliceerd.
True.quote:Op donderdag 3 januari 2013 19:20 schreef Lavenderr het volgende:
[..]
We moeten gewoon afwachten wat er uit het onderzoek komt.
Kranten checken geen bronnen. Vragen niets na. Nemen zaken klakkeloos over. Geen hoor, geen wederhoor, niets van dat alles.quote:Op donderdag 3 januari 2013 19:22 schreef Aldo-MC het volgende:
[..]
True.
Moet wel eerlijk bekennen dat ik geneigd ben te snel geloof wat kranten publiceren, vaak lullen ze maar wat en achteraf blijkt het heel anders in elkaar te zitten.
Dat Rishi-topic Rishi ken je misschien nog wel, nu blijkt dat ze die agent wel degelijk gaan vervolgen. Vaak, en steeds vaker is het niet direct wat het lijkt.
Ik zie dat jij mod bent.. zou je zo vriendelijk en lief willen zijn om een paar posts van mij uit het vorige draadje te verwijderen? En dan met name over een Roermondse zaak.quote:Op donderdag 3 januari 2013 19:20 schreef Lavenderr het volgende:
[..]
We moeten gewoon afwachten wat er uit het onderzoek komt.
Toch heb ik wel geleerd dat ik nooit bronnen mag overnemen en zelf moet onderzoeken van een docent. Wat is dat toch met die journalisten van tegenwoordig?quote:Op donderdag 3 januari 2013 19:24 schreef Ambipur het volgende:
[..]
Kranten checken geen bronnen. Vragen niets na. Nemen zaken klakkeloos over. Geen hoor, geen wederhoor, niets van dat alles.
Zou je dat even op de FB willen vragen? Ik ben geen mod hier dus dat is aan mijn collega'squote:Op donderdag 3 januari 2013 19:25 schreef Pleun2011 het volgende:
[..]
Ik zie dat jij mod bent.. zou je zo vriendelijk en lief willen zijn om een paar posts van mij uit het vorige draadje te verwijderen? En dan met name over een Roermondse zaak.
Dank u
Hoor en wederhoor. Zouden ze toe moeten passen. Wordt weleens vergeten tegenwoordig.quote:Op donderdag 3 januari 2013 19:25 schreef Ziba het volgende:
[..]
Toch heb ik wel geleerd dat ik nooit bronnen mag overnemen en zelf moet onderzoeken van een docent. Wat is dat toch met die journalisten van tegenwoordig?
Kun je zelf editten.quote:Op donderdag 3 januari 2013 19:25 schreef Pleun2011 het volgende:
[..]
Ik zie dat jij mod bent.. zou je zo vriendelijk en lief willen zijn om een paar posts van mij uit het vorige draadje te verwijderen? En dan met name over een Roermondse zaak.
Dank u
Toch raar dat klakkeloos overschrijven door journalisten, wat is er dan nog leuk aan om journalist te zijn.quote:Op donderdag 3 januari 2013 19:27 schreef Lavenderr het volgende:
[..]
Hoor en wederhoor. Zouden ze toe moeten passen. Wordt weleens vergeten tegenwoordig.
Lavenderr, nog offense, maar in het vorige topic geweld richting hulpverleners, was je zelf ook erg snel met oordelen. VInd je dat dan wel gerechtvaardigd?quote:Op donderdag 3 januari 2013 19:27 schreef Lavenderr het volgende:
[..]
Hoor en wederhoor. Zouden ze toe moeten passen. Wordt weleens vergeten tegenwoordig.
Maakt niet uit, jong. Iedereen maakt die fouten. Uiteindelijk moet je gewoon kritisch worden in wat mensen schrijven. Artikelen worden ook door mensen geschreven en dus is het nooit objectief. De Telegraaf is bijvoorbeeld heel rechts, terwijl de Volkskrant meer in het linkse spectrum zit. Simpel.quote:Op donderdag 3 januari 2013 19:22 schreef Aldo-MC het volgende:
[..]
True.
Moet wel eerlijk bekennen dat ik geneigd ben te snel geloof wat kranten publiceren, vaak lullen ze maar wat en achteraf blijkt het heel anders in elkaar te zitten.
Dat Rishi-topic Rishi ken je misschien nog wel, nu blijkt dat ze die agent wel degelijk gaan vervolgen. Vaak, en steeds vaker is het niet direct wat het lijkt.
quote:Op donderdag 3 januari 2013 19:28 schreef Pleun2011 het volgende:
[..]
Nee lukt niet.. draadje is gesloten
Even hier vragen.quote:Op donderdag 3 januari 2013 19:28 schreef Pleun2011 het volgende:
[..]
Nee lukt niet.. draadje is gesloten
Nu ineens is het wel true. Zozo.quote:Op donderdag 3 januari 2013 19:22 schreef Aldo-MC het volgende:
[..]
True.
Even off topic, ik vind nog steeds dat geweld tegen hulpverleners niet te begrijpen en goed te praten is. Nooit en om geen enkele reden.quote:Op donderdag 3 januari 2013 19:28 schreef Ambipur het volgende:
[..]
Lavenderr, nog offense, maar in het vorige topic geweld richting hulpverleners, was je zelf ook erg snel met oordelen. VInd je dat dan wel gerechtvaardigd?
Fijn dit, hoor.. Als mensen eens zelf gaan nadenken en niet klakkeloos alles overnemen van die media. De media is niet meer wat het was. Daarom geloof ik de berichten over dit meisje nog niet. Ik wacht af, klaar.quote:
Maak je geen zorgen. Als je het gewoon aardig vraagt in Feedback-NWS, dan is het morgen zeker verwijderd.quote:Op donderdag 3 januari 2013 19:25 schreef Pleun2011 het volgende:
[..]
Dank u
Als serieuze media over zaken publiceren ga ik er van uit dat dit overeenkomstig is met feiten. Helaas blijkt ook nu weer dat de realiteit achteraf compleet anders is dan de media dit deed doen voorkomen.quote:
Heb het gevraagd.. Ben eigenlijk van mening dat het een beetje overdreven is, maar je kan beter het zekere voor het onzekere nemen he.. Ik heb vaker over casussen verteld op internet, maar was even vergeten dat Fok door best veel mensen wordt gelezenquote:Op donderdag 3 januari 2013 19:29 schreef Ambipur het volgende:
[..]Vraag het de mod netjes. Wellicht dat hij wil meewerken.
Nou, ik zei dat vanmiddag ook al maar dan krijg ik van die slappe antwoordjes van die user omdat het volgens hem per definitie eerwraak is in deze situatie. En nu ineens gaat hij inbinden, jaja.quote:Op donderdag 3 januari 2013 19:33 schreef Ambipur het volgende:
[..]
Fijn dit, hoor.. Als mensen eens zelf gaan nadenken en niet klakkeloos alles overnemen van die media. De media is niet meer wat het was. Daarom geloof ik de berichten over dit meisje nog niet. Ik wacht af, klaar.
Maar toen ik het vanmiddag zei was je d'r nog stellig van overtuigd.quote:Op donderdag 3 januari 2013 19:35 schreef Aldo-MC het volgende:
[..]
Als serieuze media over zaken publiceren ga ik er van uit dat dit overeenkomstig is met feiten. Helaas blijkt ook nu weer dat de realiteit achteraf compleet anders is dan de media dit deed doen voorkomen.
Not my bad.
Herkenbaar, maak je geen zorgenquote:Op donderdag 3 januari 2013 19:36 schreef Pleun2011 het volgende:
[..]
Heb het gevraagd.. Ben eigenlijk van mening dat het een beetje overdreven is, maar je kan beter het zekere voor het onzekere nemen he.. Ik heb vaker over casussen verteld op internet, maar was even vergeten dat Fok door best veel mensen wordt gelezen
Want?quote:Op donderdag 3 januari 2013 19:38 schreef Specularium het volgende:
Nou dan ga ik lekker op de zaken vooruitlopen.
Volgens mij is dit een gevalletje eerwraak.
Jouw rol is totaal niet relevant in dezen, je beroept je op een publicatie krant (feit) en vervolgens komt de krant met andere feiten.quote:Op donderdag 3 januari 2013 19:37 schreef Ziba het volgende:
[..]
Maar toen ik het vanmiddag zei was je d'r nog stellig van overtuigd.Daarom vind ik het een beetje vreemd, aangezien ik nog aankwam met feiten dat er geen feiten instaan maar enkel speculatie. Maargoed.
Wat lul je nou slap. Punt is dat je de hele middag al (volgens mij) loopt te zeveren over eerwraak en bla, ik zeg dat je eens moet stoppen met dat gezeik omdat er geen specifieke feiten zijn en je vervolgens zegt: 'iemand gaat dat toch niet verzinnenquote:Op donderdag 3 januari 2013 19:40 schreef Aldo-MC het volgende:
[..]
Jouw rol is totaal niet relevant in dezen, je beroept je op een publicatie krant (feit) en vervolgens komt de krant met andere feiten.
En dan kom jij achteraf stoer doen zie je wel, alsof wat jij allemaal roept van groter belang is dan wat een krant schrijft, wat denk jij allemaal .
Datgene wat een krant vermeldt is vaak geen feit, wel een speculatie. Ik ben blij met internet, maar begin soms echt te denken, dat internet de reden is van de verharding van de maatschappij.quote:Op donderdag 3 januari 2013 19:40 schreef Aldo-MC het volgende:
[..]
Jouw rol is totaal niet relevant in dezen, je beroept je op een publicatie krant (feit) en vervolgens komt de krant met andere feiten.
En dan kom jij achteraf stoer doen zie je wel, alsof wat jij allemaal roept van groter belang is dan wat een krant schrijft, wat denk jij allemaal .
Ziba, doe eens lief.quote:Op donderdag 3 januari 2013 19:43 schreef Ziba het volgende:
[..]
Wat lul je nou slap. Punt is dat je de hele middag al (volgens mij) loopt te zeveren over eerwraak en bla, ik zeg dat je eens moet stoppen met dat gezeik omdat er geen specifieke feiten zijn en je vervolgens zegt: 'iemand gaat dat toch niet verzinnen', ik het weer weerleg, jij je bek houdt en maar doorgaat met je gezever en zodra een mod je aanspreekt, je ineens wel normaal kan doen.
Ja ik weet het.. Ben wel eens op het matje geroepen door mijn baas voor uitlatingen op internet, dat moeten we maar niet nog een keer laten gebeurenquote:Op donderdag 3 januari 2013 19:39 schreef Ambipur het volgende:
[..]
Herkenbaar, maak je geen zorgenKomt goed! In het vervolg dan even geen specifieke detals noemen, zoals een woonplaats etc..
God, wat lijkt het me heerlijk om ook weer even kleuter te zijnquote:Op donderdag 3 januari 2013 19:43 schreef Ziba het volgende:
[..]
Wat lul je nou slap. Punt is dat je de hele middag al (volgens mij) loopt te zeveren over eerwraak en bla, ik zeg dat je eens moet stoppen met dat gezeik omdat er geen specifieke feiten zijn en je vervolgens zegt: 'iemand gaat dat toch niet verzinnen', ik het weer weerleg, jij je bek houdt en maar doorgaat met je gezever en zodra een mod je aanspreekt, je ineens wel normaal kan doen.
Mijn angst......quote:Op donderdag 3 januari 2013 19:44 schreef Pleun2011 het volgende:
[..]
Ja ik weet het.. Ben wel eens op het matje geroepen door mijn baas voor uitlatingen op internet, dat moeten we maar niet nog een keer laten gebeuren
Eh, daar waren de meesten hier inmiddels al achterquote:Op donderdag 3 januari 2013 19:45 schreef Doler12 het volgende:
Kunnen mensen gewoon niet even afwachten tot er meer informatie is, voordat ze allemaal dingen gaan roepen?
Verharding valt wel mee, maar veel zaken worden wel anders gepubliceerd. Niet eens tussen haakjes maar gewoon meteen een dikke kop met foutieve info.quote:Op donderdag 3 januari 2013 19:43 schreef Ambipur het volgende:
[..]
Datgene wat een krant vermeldt is vaak geen feit, wel een speculatie. Ik ben blij met internet, maar begin soms echt te denken, dat internet de reden is van de verharding van de maatschappij.
Al het nieuws dient snel op de website te staan. Of de informatie ook werkelijk zo is, zien we wel. Bronnen checken doen we later wel. Vaak komt de waarheid dan ook wel te staan, maar dan is er geen interesse meer.
Dan kan je beter heel NWS sluiten.quote:Op donderdag 3 januari 2013 19:45 schreef Doler12 het volgende:
Kunnen mensen gewoon niet even afwachten tot er meer informatie is, voordat ze allemaal dingen gaan roepen?
Ja ik was er ook niet blij mee.. Had de mazzel dat ik een vrouwelijke leidinggevende had die mij wel mocht en ik mijzelf er redelijk goed uit kan lullen als het een beetje warm onder de voetjes wordt.. Sindsdien heb ik nooit meer iets over mijn werk geschreven op internet. Tot vandaag, maar dat is iets dat al jaren geleden is.quote:
Ik mag jou wel.quote:Op donderdag 3 januari 2013 19:51 schreef Pleun2011 het volgende:
[..]
Ja ik was er ook niet blij mee.. Had de mazzel dat ik een vrouwelijke leidinggevende had die mij wel mocht en ik mijzelf er redelijk goed uit kan lullen als het een beetje warm onder de voetjes wordt.. Sindsdien heb ik nooit meer iets over mijn werk geschreven op internet. Tot vandaag, maar dat is iets dat al jaren geleden is.
Met een bepaalde zaak heb ik het pas doorgehad. Ik had informatie uit eerste hand, wist bepaalde dingen zelf en als ik dan de artikelen op het internet las... Leugens, dingen die niet waar zijn etc. Sindsdien lees ik dan ook bijna geen kranten meer etc. Media berichten neem ik met een dikke vette korrel zout.quote:Op donderdag 3 januari 2013 19:46 schreef Aldo-MC het volgende:
[..]
Verharding valt wel mee, maar veel zaken worden wel anders gepubliceerd. Niet eens tussen haakjes maar gewoon meteen een dikke kop met foutieve info.
Meeste mensen hebben niet eens meer een abonnement op een papieren krant dus zijn toch afhankelijk van wat er op internet geschreven is.
Practice what you preachquote:Op donderdag 3 januari 2013 19:53 schreef Ambipur het volgende:
[..]
Met een bepaalde zaak heb ik het pas doorgehad. Ik had informatie uit eerste hand, wist bepaalde dingen zelf en als ik dan de artikelen op het internet las... Leugens, dingen die niet waar zijn etc. Sindsdien lees ik dan ook bijna geen kranten meer etc. Media berichten neem ik met een dikke vette korrel zout.
Ik hecht dan meer waarde aan de verhalen van Pleun.
Daarom word ik zo boos als mensen weer eerwraak noemen. Of de reacties van deze bosapen: http://crime-bron.nl/crim(...)oord-door-messteken/
Mensen begrijpen niet dat familieleden straks, als deze shock over is, informatie gaan vergaren. En dan zullen ze ook de meningen lezen van mensen die in de wereld van Internet een grote mond hebben en geen grenzen kennen. Ik kan je uit ervaring melden dat het zeer doet, als mensen zo hun mening er op flikkeren. Denk even na.
Onder andere en hoe je toch nog een leuke touch meegeeft in je posts. Als het te heet wordt onder mijn voetjes.quote:Op donderdag 3 januari 2013 19:58 schreef Pleun2011 het volgende:
[..]
Hoezo? Omdat ik mij het lot aantrek van vrouwen die onderdrukt worden?
Zeker weten, maar dat zijn tenminste nog van die schunnige sites. Nederland kende ooit een stuk of 4 kwaliteitskranten (met miljoenenoplage) die zorgden voor het nieuws in Nederland.quote:Op donderdag 3 januari 2013 19:53 schreef Ambipur het volgende:
[..]
Met een bepaalde zaak heb ik het pas doorgehad. Ik had informatie uit eerste hand, wist bepaalde dingen zelf en als ik dan de artikelen op het internet las... Leugens, dingen die niet waar zijn etc. Sindsdien lees ik dan ook bijna geen kranten meer etc. Media berichten neem ik met een dikke vette korrel zout.
Daarom word ik zo boos als mensen weer eerwraak noemen. Of de reacties van deze bosapen: http://crime-bron.nl/crim(...)oord-door-messteken/
Mensen begrijpen niet dat familieleden straks, als deze shock over is, informatie gaan vergaren. En dan zullen ze ook de meningen lezen van mensen die in de wereld van Internet een grote mond hebben en geen grenzen kennen. Ik kan je uit ervaring melden dat het zeer doet, als mensen zo hun mening er op flikkeren. Denk even na.
denk je dat nabestaande informatie vergaren op FOK!?quote:Op donderdag 3 januari 2013 19:53 schreef Ambipur het volgende:
[..]
Ik kan je beloven, dat als je info over iets zoekt via google en er is een topic over geweest, je dit zult vinden.quote:Op donderdag 3 januari 2013 20:59 schreef Murdera het volgende:
[..]
denk je dat nabestaande informatie vergaren op FOK!?
Maar als je op FOK! gaat lezen wat mensen er van vinden ben je ook niet zo heel handig bezig he.quote:Op donderdag 3 januari 2013 21:00 schreef Ambipur het volgende:
[..]
Ik kan je beloven, dat als je info over iets zoekt via google en er is een topic over geweest, je dit zult vinden.
Geloof me.
Op die site halen Marokkanen of wie daar dan ook posten wel meteen Allah en alles er bij valt me op.quote:Op donderdag 3 januari 2013 21:00 schreef Ambipur het volgende:
[..]
Ik kan je beloven, dat als je info over iets zoekt via google en er is een topic over geweest, je dit zult vinden.
Geloof me.
In mijn geval, ik was toen geen fokker. Ik zag het staan, klikte erop en dacht oooh, wat vals. Deed zeer.quote:Op donderdag 3 januari 2013 21:42 schreef Murdera het volgende:
[..]
Maar als je op FOK! gaat lezen wat mensen er van vinden ben je ook niet zo heel handig bezig he.
Welke site? Die crime nog wat? Welgeteld 5: Moge ze rusten in vrede bedoelen ze. Dat mag toch?quote:Op donderdag 3 januari 2013 21:43 schreef Aldo-MC het volgende:
[..]
Op die site halen Marokkanen of wie daar dan ook posten wel meteen Allah en alles er bij valt me op.
Nee niet dat, hmmm ze hebben net een en ander weggehaald zo te zien. Bij die lege vlakken stonden ook dingen in het Marokkaans of Turksquote:Op donderdag 3 januari 2013 21:46 schreef Ambipur het volgende:
[..]
Welke site? Die crime nog wat? Welgeteld 5: Moge ze rusten in vrede bedoelen ze. Dat mag toch?
Vaak als je info zoekt over een onderwerp en je typt bij google een trefwoord in, kom je (ook) terecht op topics van Fok is mijn ervaring, ook al is dat niet je bedoeling.quote:Op donderdag 3 januari 2013 21:42 schreef Murdera het volgende:
[..]
Maar als je op FOK! gaat lezen wat mensen er van vinden ben je ook niet zo heel handig bezig he.
Hun nationaliteit en geloof zegt alles volgens velen.quote:Op donderdag 3 januari 2013 22:15 schreef Mexicanobakker het volgende:
Wat is nu het verschil tussen dit en een 'westers' familiedrama? Ik kan niet de indruk krijgen dat het hier om eerwraak gaat uit wat er tot nu toe rond is geslingerd.
Tsja. Zo gemakkelijk he. Het zijn moslims, dus het is eerwraak.quote:Op donderdag 3 januari 2013 22:16 schreef Ambipur het volgende:
[..]
Hun nationaliteit en geloof zegt alles volgens velen.
Het verschil is het motief.. Bij westerse familiedrama's is dat nooit de levenswijze van het slachtoffer dat de ouders niet zint. Het etiket 'eerwraak' kan je er niet aan geven, maar de link met een bepaalde categorie mensen kan je wel leggen.quote:Op donderdag 3 januari 2013 22:15 schreef Mexicanobakker het volgende:
Wat is nu het verschil tussen dit en een 'westers' familiedrama? Ik kan niet de indruk krijgen dat het hier om eerwraak gaat uit wat er tot nu toe rond is geslingerd.
knap dat je het motief weet, petje af hoorquote:Op donderdag 3 januari 2013 22:19 schreef Pleun2011 het volgende:
[..]
Het verschil is het motief.. Bij westerse familiedrama's is dat nooit de levenswijze van het slachtoffer dat de ouders niet zint. Het etiket 'eerwraak' kan je er niet aan geven, maar de link met een bepaalde categorie mensen kan je wel leggen.
Wat zou het anders moeten zijn? Ach je hebt wel gelijk, misschien hadden ze wel ruzie over dingen waar in andere gezinnen ook ruzie om wordt gemaakt.quote:Op donderdag 3 januari 2013 22:28 schreef Re het volgende:
[..]
knap dat je het motief weet, petje af hoor
quote:Op donderdag 3 januari 2013 22:19 schreef Pleun2011 het volgende:
[..]
Het verschil is het motief.. Bij westerse familiedrama's is dat nooit de levenswijze van het slachtoffer dat de ouders niet zint. Het etiket 'eerwraak' kan je er niet aan geven, maar de link met een bepaalde categorie mensen kan je wel leggen.
Ja klopt, zodra er moslima's in the house zijn ga ik meteen mijn mening iets genuanceerder formulerenquote:Op donderdag 3 januari 2013 22:39 schreef Ambipur het volgende:
[..]Je zwakt je mening al af... . Althans, je verwoordt het al correcter
Je beledigt mij en mijn intelligentie... Fuck that, je beledigt jezelf en je eigen intelligentie door jouw mening te nuanceren, omdat er een moslima in the house is.quote:Op donderdag 3 januari 2013 22:45 schreef Pleun2011 het volgende:
[..]
Ja klopt, zodra er moslima's in the house zijn ga ik meteen mijn mening iets genuanceerder formuleren![]()
Kwestie van 'door ervaring leert men' Heb IRL al menige discussie gevoerd met moslima's en mij in allerlei bochten moeten wringen om de vrede te bewaren..
Sorry ik moet even lachen. Er stond eenquote:Op donderdag 3 januari 2013 22:47 schreef Ambipur het volgende:
[..]
Je beledigt mij en mijn intelligentie... Fuck that, je beledigt jezelf en je eigen intelligentie door jouw mening te nuanceren, omdat er een moslima in the house is.
Sws, moslima's met elkaar vergelijken..... Nu val je me echt tegen.
quote:Op donderdag 3 januari 2013 22:51 schreef Pleun2011 het volgende:
[..]
Sorry ik moet even lachen. Er stond eenachter die zin, wat zou dat betekenen denk je?
De waarheid is dat mijn genuanceerd verwoorde mening is hoe ik er echt over denk, maar dat ik het ook wel leuk vind om een mening iets provocerender te verwoorden dan nodig is. Alleen heb ik daarvan geleerd want voor je het weet vinden mensen je niet meer lief.
Ben je nu niet boos meer?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |