Oeps. Ik zie inderdaad wat ie doet. Je moet alleen de foto's kiezen die wilt zien in de photoviewer.quote:Op zaterdag 22 december 2012 16:55 schreef Gebraden_Wombat het volgende:
[..]
Fucking hell, ik deed dat in mijn Pictures map en hij opende letterlijk alle bestanden uit elke submap, en gaf tevens elke submap in een apart Finder-scherm.
Xeequote:Op zaterdag 22 december 2012 13:53 schreef o.us2.0 het volgende:
Kent iemand een photo viewer voor Mac dat vergelijkbaar is met Picasa Photo Viewer? Dat je op een foto klikt in Finder en alleen op de pijltjes hoeft drukken om naar de volgende of vorige foto in die map staat. Dat lukt mij dus niet.
MP4 moet wel ja, ATV3 is nog niet te jailbreakenquote:Op zondag 23 december 2012 23:02 schreef w00h00 het volgende:
iemand ervaring met streamen van MKV naar Apple TV? Enige oplossing is volgens mij om gedownloade MKV om te zetten naar MP4?
Doel is dat ik makkelijker downloads (veelal MKV) kan streamen van mijn iMac naar mijn Apple TV3.
Damn..quote:Op zondag 23 december 2012 23:03 schreef GeeftJeEnergie het volgende:
[..]
MP4 moet wel ja, ATV3 is nog niet te jailbreaken
Best wel grappig, want die ATV2 is meer waard dan die ATV3 nuquote:Op zondag 23 december 2012 23:28 schreef w00h00 het volgende:
Iemand die eventueel zijn Apple TV2 wil ruilen tegen mijn Apple TV3?
Schijtzooi, koop wel een andere mediaspeler ofzo.. moet toch wel MKV kunnen streamen.quote:Op zondag 23 december 2012 23:30 schreef GeeftJeEnergie het volgende:
[..]
Best wel grappig, want die ATV2 is meer waard dan die ATV3 nu
quote:Op zondag 23 december 2012 23:31 schreef w00h00 het volgende:
[..]
Schijtzooi, koop wel een andere mediaspeler ofzo.. moet toch wel MKV kunnen streamen.
http://vu1tur.eu.org/tools/quote:Op zondag 23 december 2012 23:34 schreef mitchelll0181 het volgende:
Mensen, ik heb een password protected dmg, maar heb geen mac meer..
Hoe te openen..?
Moet je Splacka ff vragenquote:Op zondag 23 december 2012 15:27 schreef Scrummie het volgende:
Zeg, ik krijg morgen van mijn vriendin dit voor kerst: http://www.fotokonijnenbe(...)r-iphone-4---4s.html
Hebben mensen daar ervaring mee? En zo ja; ik weet dat er een case om je iPhone moet waar je het lensje opschroeft, maar betekent dat ook dat ik er andere lenzen op kan schroeven? Ik kan namelijk van dat ding het merk niet vinden en dus ook niet vinden of er meer lenzen te koop zijn van dat specifieke merk, maar dat maakt niet uit als er allerlei andere lenzen ook op kunnen.
http://www.prweb.com/releases/2012/12/prweb10200610.htmquote:Op zondag 23 december 2012 23:03 schreef GeeftJeEnergie het volgende:
[..]
MP4 moet wel ja, ATV3 is nog niet te jailbreaken
Heb je een iPhone / iPadquote:Op zondag 23 december 2012 23:31 schreef w00h00 het volgende:
[..]
Schijtzooi, koop wel een andere mediaspeler ofzo.. moet toch wel MKV kunnen streamen.
iPhone 4s en iPad 1, dus ga ik zeker even naar kijken! Dank voor de tip!quote:Op maandag 24 december 2012 11:44 schreef yupyup het volgende:
[..]
Heb je een iPhone / iPad
Installeer dan Air Video Server en kunt probleemloos .MKV naar je Apple TV streamen.
http://www.inmethod.com/air-video/index.html
Nee dat kan niet.quote:Op maandag 24 december 2012 12:59 schreef Federer-fan het volgende:
Hoe kan ik in iPhoto een tekst zetten in een foto? Ik heb al even gegoogeld maar vind niet echt een makkelijke oplossing voor mijn vraag. Hoopte dat iPhoto gewoon zelf zo'n optie heeft.
Ik heb zo'n micro-usb adapter erbij besteld voor 20,- is 10,- goedkoper dan een kabel. En voor die 10 euro kan je een lifetim voorraad aan microusb kabels bestellen bij dealextreme.quote:Op maandag 24 december 2012 13:46 schreef Xetran het volgende:
wat een klotekabeltje die lightning connector. dat gaat bij mij binnen een paar weken sowieso kapot
https://jobs.apple.com/nl(...)eq_open_dt&so=1&lo=3*BNK*NLD*805*AMS*Amsterdam&pN=0quote:Op maandag 24 december 2012 17:36 schreef blup het volgende:
Apple Store in Venray
https://jobs.apple.com/nl(...)pN=0&openJobId=NLDMN
goed idee, ga ik zeker ook doenquote:Op maandag 24 december 2012 17:53 schreef gohan16 het volgende:
[..]
Ik heb zo'n micro-usb adapter erbij besteld voor 20,- is 10,- goedkoper dan een kabel. En voor die 10 euro kan je een lifetim voorraad aan microusb kabels bestellen bij dealextreme.
Waarschijnlijk bij Flextronics, die doen RMA voor Apple.quote:Op maandag 24 december 2012 17:36 schreef blup het volgende:
Apple Store in Venray
https://jobs.apple.com/nl(...)pN=0&openJobId=NLDMN
In Venray zit een distributiecentrum van Apple.quote:Op maandag 24 december 2012 17:54 schreef gohan16 het volgende:
[..]
https://jobs.apple.com/nl(...)eq_open_dt&so=1&lo=3*BNK*NLD*805*AMS*Amsterdam&pN=0
bunnik ook?
Misschien geen retail, maar wel een locatie?
Staat er bij je accountinstellingen bij 'server inkomende post' ook echt 'mailserver'? Want dat klopt niet, dat moet waarschijnlijk iets als 'pop.<domainenaam>.com' zijn ofzoquote:Op woensdag 26 december 2012 13:14 schreef Guppyfriend het volgende:
![]()
Ik heb vanmorgen m'n iMac geupgrade naar Mountain Lion. Alles werkt goed, maar ik krijg twee mailaccounts niet aan de praat... Die werkten wel toen ik nog Snow Leopard had.
Het gaat om twee accounts die horen bij de website die ik heb. Op de iPhone komen de mails nog wel binnen, maar in Mail op de Mac niet.
De melding die ik krijg is: De server heeft een fout geretourneerd: De POP-server 'mailserver' ondersteunt geen Wachtwoord-identiteitscontrole. Controleer de accountinstellingen en probeer het opnieuw.
Maar identiteitscontrole heeft altijd op Wachtwoord gestaan, en iets anders pakt ie niet. Zie ik iets over het hoofd?
De drie accounts van mijn werk komen wel probleemloos binnen. Heeft iemand een idee?
Er staat nu "mail.domeinnaam.nl", dat heeft er altijd gestaan ook.quote:Op woensdag 26 december 2012 13:46 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]
Staat er bij je accountinstellingen bij 'server inkomende post' ook echt 'mailserver'? Want dat klopt niet, dat moet waarschijnlijk iets als 'pop.<domainenaam>.com' zijn ofzo
Neuh, dat klopt wel. Lijkt wel of je wachtwoord niet goed in de sleutelhanger staat. Ik heb wat dat betreft ook nogal eens issues met mail.quote:Op woensdag 26 december 2012 13:56 schreef Guppyfriend het volgende:
[..]
Er staat nu "mail.domeinnaam.nl", dat heeft er altijd gestaan ook.
Zou ik dat moeten wijzigen in "pop.domeinnaam.nl" dan? Het is wel een POP account.
Ik kan het nu niet proberen, want kerstbezoek aan de schoonouders, maar als we weer thuis zijn zal ik eens checkenhopelijk is dat het, het is nogal een tegenvaller dat het niet gewoon overgenomen wordt...
Will do, zodra ik thuis benquote:Op woensdag 26 december 2012 13:58 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]
Neuh, dat klopt wel. Lijkt wel of je wachtwoord niet goed in de sleutelhanger staat. Ik heb wat dat betreft ook nogal eens issues met mail.
zoek in sleutelhanger je wachtwoord eens op voor de accounts, delete ze en vul ze opnieuw in.
Tja ik heb een mid-2010 iMac (wel glas, niet gelamineerd). De 2012 schijnt een onwijze verbetering te zijn wat betreft zichtbaarheid. Ik vind mijn scherm mooi zat voorlopig nog. Maar ik Photoshop niet. Zonlicht heb ik wel wat maar niet veel. Ook geen last van.quote:Op woensdag 26 december 2012 14:05 schreef Iwanius het volgende:
Zijn er hier mensen die de nieuwe iMac hebben met dat glas ervoor?
De reden dat ik dit vraag is of dat glas ervoor echt veel hinder geeft als
je bijvoorbeeld in Photoshop je foto's bewerkt of als je een beetje zonlicht
inval hebt helemaal niets meer op je scherm ziet.
Ja, ik ben iemand van mat schermen.
quote:Op woensdag 26 december 2012 13:58 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]
Neuh, dat klopt wel. Lijkt wel of je wachtwoord niet goed in de sleutelhanger staat. Ik heb wat dat betreft ook nogal eens issues met mail.
zoek in sleutelhanger je wachtwoord eens op voor de accounts, delete ze en vul ze opnieuw in.
LET OP: Wis je account niet in de preferences van Mail. Dan wis je ook al je gedownloade pop berichten.quote:Op woensdag 26 december 2012 14:03 schreef Guppyfriend het volgende:
[..]
Will do, zodra ik thuis benbedankt voor de tips vast!
Bedankt voor de tipquote:Op woensdag 26 december 2012 16:50 schreef Junkie het volgende:
[..]
[..]
LET OP: Wis je account niet in de preferences van Mail. Dan wis je ook al je gedownloade pop berichten.
Even een kleine waarschuwing.
Hmm, ik heb de wachtwoorden van de twee accounts in sleutelhanger opgezocht en gevonden, gedelete en opnieuw ingevuld. Heeft helaas niet geholpen. Ik heb ik Mail nog steeds een uitroeptekentje en dezelfde melding...quote:Op woensdag 26 december 2012 13:58 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]
Wel rollercoastertycoon zag ik gisterenquote:Op donderdag 27 december 2012 00:23 schreef Vaatwastablet het volgende:
Een stedenbouwspel als SimCity of Cities XL voor de Mac ergens?
Maart 2013 komt de nieuwe simcity, hopelijk ook meteen voor macquote:Op donderdag 27 december 2012 00:23 schreef Vaatwastablet het volgende:
Een stedenbouwspel als SimCity of Cities XL voor de Mac ergens?
Meh, ik wil een stedenbouwspelquote:Op donderdag 27 december 2012 00:52 schreef DaMook het volgende:
[..]
Wel rollercoastertycoon zag ik gisteren.
http://www.macrumors.com/(...)oming-february-2013/quote:Op donderdag 27 december 2012 00:54 schreef Vaatwastablet het volgende:
[..]
Meh, ik wil een stedenbouwspelKon ook niets op Steam vinden of een goede Wineversie voor Mountain Lion.
En wat als je die mailaccounts gewoon nog eens opnieuw toevoegt, doet ie het dan wel?quote:Op woensdag 26 december 2012 19:36 schreef Guppyfriend het volgende:
Ik kan niet echt iets vinden van andere mensen die mijn probleem hebben...alleen mensen in België met Scarlet en dezelfde melding in juli vorig jaar... Maar daar was het vanzelf opgelost na een paar dagen.
M'n instellingen kloppen echter gewoon. Het werkte altijd, en ik heb niks gewijzigd. Op de iPhone komt het ook nog binnen, alleen sinds de upgrade naar Mountain Lion niet meer.
Misschien toch maar eens bellen met Apple support dan, want dit is heel erg lastig. Ik heb in ieder geval wel spijt van m'n update, wat een gedoe
- edit - Ik heb Morzilla Thunderbird gedownload en ingesteld, die werkt wel... Typisch... In ieder geval sowieso maar eens een mailtje naar mijn hostingbedrijf gestuurd, misschien hebben zij nog tips... Als dat niks oplevert kan ik altijd Apple nog eens bellen. Liever wacht ik daar nog even mee, want ik heb natuurlijk geen 'recht meer' op ondersteuning
Het verzenden (SMTP) gaat dus goed. Of er wordt een andere server gebruikt.quote:Op woensdag 26 december 2012 18:47 schreef Guppyfriend het volgende:
[..]
Hmm, ik heb de wachtwoorden van de twee accounts in sleutelhanger opgezocht en gevonden, gedelete en opnieuw ingevuld. Heeft helaas niet geholpen. Ik heb ik Mail nog steeds een uitroeptekentje en dezelfde melding...
Ik heb niks gewijzigd in de instellingen verder, de instellingen zijn al sinds 2007 hetzelfde. Pas na de upgrade naar Mountain Lion heb ik dit probleem.
De drie accounts van m'n werk werken nog wel. Ook op de iPhone geen problemen.
Nog maar even verder puzzelen nog... Als iemand nog ideeen heeft?
- edit - Wellicht belangrijk om te vermelden, ik kan wel mail verzenden. Die komt ook aan.
Dat kan ik alleen doen door ze te verwijderen eerst toch, uit de voorkeuren in Mail? Er werd me hier juist aangeraden dat niet te doen.quote:Op donderdag 27 december 2012 01:10 schreef Pino112 het volgende:
[..]
En wat als je die mailaccounts gewoon nog eens opnieuw toevoegt, doet ie het dan wel?
Ik heb in de poorten niks gewijzigd. De poort staat standaard op 110, en SSL staat uit. Identiteitscontrole staat op Wachtwoord, en daarover geeft ie aan dat dat niet kan. Het heeft echter altijd al zo gestaan, al minstens 5 jaar lang.quote:Op donderdag 27 december 2012 04:05 schreef Junkie het volgende:
[..]
Het verzenden (SMTP) gaat dus goed. Of er wordt een andere server gebruikt.
Het ontvangen gaat dus niet goed en dat gaat via POP. Thunderbird werkt dus wel, dus er is ook geen blokkade o.i.d met je internet-lijn. En hij geeft een foutmelding over de verificatie. Dan is er dus iets aan de hand dat Apple Mail geen verbinding kan maken met de POP mailbox.
Bijvoorbeeld:
Beveiligd: pop.domein.nl (SSL poort 995)
Standaard: pop.domein.nl (poort 110)
Vaak is er dan iets met de poort of de manier van identificeren. Heb je hier al iets gewijzigd?
Bij welke hosting partij zit je? (desnoods via dm)
Kan je hem niet dubbel toevoegen, dus zonder te verwijderen?quote:Op donderdag 27 december 2012 06:45 schreef Guppyfriend het volgende:
[..]
Dat kan ik alleen doen door ze te verwijderen eerst toch, uit de voorkeuren in Mail? Er werd me hier juist aangeraden dat niet te doen.
[..]
Nee, dan zegt ie dat "dit account al in gebruik is". Gedoe!! Hahahaquote:Op donderdag 27 december 2012 07:59 schreef Pino112 het volgende:
[..]
Kan je hem niet dubbel toevoegen, dus zonder te verwijderen?
Ohquote:Op donderdag 27 december 2012 08:04 schreef Guppyfriend het volgende:
[..]
Nee, dan zegt ie dat "dit account al in gebruik is". Gedoe!! Hahaha
Eh... nee?quote:Op woensdag 26 december 2012 16:50 schreef Junkie het volgende:
[..]
[..]
LET OP: Wis je account niet in de preferences van Mail. Dan wis je ook al je gedownloade pop berichten.
Even een kleine waarschuwing.
En, is het gelukt?quote:Op maandag 24 december 2012 13:35 schreef w00h00 het volgende:
[..]
iPhone 4s en iPad 1, dus ga ik zeker even naar kijken! Dank voor de tip!
Als je de pop mail account wilt verwijderen, dan kan je een paar nieuwe lokale mailbox aanmaken (Mail menu- Mailbox - New Mailbox). En daar de inhoud van de account naartoe kopieren. Dan heb je ook die mail.quote:Op donderdag 27 december 2012 06:45 schreef Guppyfriend het volgende:
[..]
Dat kan ik alleen doen door ze te verwijderen eerst toch, uit de voorkeuren in Mail? Er werd me hier juist aangeraden dat niet te doen.
[..]
Ik heb in de poorten niks gewijzigd. De poort staat standaard op 110, en SSL staat uit. Identiteitscontrole staat op Wachtwoord, en daarover geeft ie aan dat dat niet kan. Het heeft echter altijd al zo gestaan, al minstens 5 jaar lang.
Als ik SSL aanvink, gaat de poort automatisch naar 995, maar dit helpt niet. Als ik een andere identiteitscontrole gebruik maakt dat ook geen verschil.
Bedankt voor het meedenken in ieder geval
Whatsapp heeft ervoor gekozen om het installeren van de app niet toe te staan op de iPad.quote:Op donderdag 27 december 2012 18:03 schreef Lyzio het volgende:
Ik heb vandaag mijn iPad Mini eindelijk binnen. Ik heb nog geen simkaartje erin. Het is een 3G-versie. Probleempje is nu dat ik niet weet hoe ik WhatsApp erop kan krijgen. Ik neem aan dat dit gewoon moet kunnen met een 3G-versie. Ligt het aan het ontbreken van mijn simkaartje?
Met andere woorden, het gaat niet?quote:Op donderdag 27 december 2012 18:05 schreef Gebraden_Wombat het volgende:
Whatsapp heeft ervoor gekozen om het installeren van de app niet toe te staan op de iPad.
Klopt.quote:Op donderdag 27 december 2012 18:11 schreef Lyzio het volgende:
[..]
Met andere woorden, het gaat niet?
Vervelend zeg. Via jailbreak misschien, of is dat niet aan te raden?quote:
Gewoon installousquote:Op donderdag 27 december 2012 18:14 schreef Lyzio het volgende:
[..]
Vervelend zeg. Via jailbreak misschien, of is dat niet aan te raden?
Vergeef me, het is al een tijdje geleden dat ik een Apple product onder handen heb gehad. Installous was een onderdeel van het jailbreaken volgens mij. Zitten hier nog consequenties aan als je daarvoor kiest. Want ik wil wel WhatsApp op mijn Mini kunnen draaien.quote:
Back-up is gemaakt, en het account is opnieuw toegevoegd. Helaas nog steeds dezelfde melding.quote:Op donderdag 27 december 2012 13:28 schreef Junkie het volgende:
[..]
Als je de pop mail account wilt verwijderen, dan kan je een paar nieuwe lokale mailbox aanmaken (Mail menu- Mailbox - New Mailbox). En daar de inhoud van de account naartoe kopieren. Dan heb je ook die mail.
Of een backup maken op een andere plek. (Mail menu- Mailbox - Export)
Wat zegt de connection doctor? (Mail - Window - Connection Doctor)
En in de Mail Prefs, staat daar toevallig een TLS certificaat geselecteerd? Deze dan selecteren naar 'None'. (Mail - Preferences - Account - Account information - TLS Certificate)
Geen consequenties, gewoon een alternatieve manier van installeren. Weet alleen niet of de Mini al te jailbreaken isquote:Op donderdag 27 december 2012 18:22 schreef Lyzio het volgende:
[..]
Vergeef me, het is al een tijdje geleden dat ik een Apple product onder handen heb gehad. Installous was een onderdeel van het jailbreaken volgens mij. Zitten hier nog consequenties aan als je daarvoor kiest. Want ik wil wel WhatsApp op mijn Mini kunnen draaien.
Foutje in het bestand voor de Nederlandstalige weergave.quote:Op donderdag 27 december 2012 19:49 schreef no1uknow het volgende:
Overal bij m'n artiesten in iTunes staat 'te veel' erachter, wtf is dit? Staat natuurlijk niet in de tags..
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
wtf is dit
Het is overigens alleen als ik genre als weergave kies
Nee, en als hij wel te jailbreaken is, werkt whatsapp nog steeds niet op de iPad.quote:Op donderdag 27 december 2012 19:57 schreef GeeftJeEnergie het volgende:
[..]
Geen consequenties, gewoon een alternatieve manier van installeren. Weet alleen niet of de Mini al te jailbreaken is
Jawel.quote:Op donderdag 27 december 2012 20:16 schreef Splackavellie02 het volgende:
[..]
Nee, en als hij wel te jailbreaken is, werkt whatsapp nog steeds niet op de iPad.
Complete bullshit. Ten eerste heeft iOS niks met OSX te maken. En ook bij iOS kan je gewoon bluetooth keyboarden koppelen. OSX werkt ook met nagenoeg elk keyboard.quote:Op donderdag 27 december 2012 21:15 schreef wolferl het volgende:
Ik was vanmiddag in een aantal grote electronicazaken, en daar maakte ze mij allemaal duidelijk dat geen enkele wireless keyboard op mijn Mac mini werkt. Mits het iOS certified is aangegeven.
Is dit bullshit? of moet ik echt flink gaan lappen voor een duur keyboard.
bull, elk logitech keyboard werkt primaquote:Op donderdag 27 december 2012 21:15 schreef wolferl het volgende:
Ik was vanmiddag in een aantal grote electronicazaken, en daar maakte ze mij allemaal duidelijk dat geen enkele wireless keyboard op mijn Mac mini werkt. Mits het iOS certified is aangegeven.
Is dit bullshit? of moet ik echt flink gaan lappen voor een duur keyboard.
is bij elke iphone toch wel geweest dat je 150-200 moet bijbetalen?quote:Op donderdag 27 december 2012 22:55 schreef house_is_a_feeling het volgende:
Nergens een fijne abo te vinden voor een iPhone 5 64gb zonder meer dan 200 bijbetalen, 300 min, 500+mb data.. Lekker blijven dromen eigenlijk.
Ik ook. Ik heb me al aangemald voor de beta maar ik wacht al 2 maanden zonder resultaat.quote:Op donderdag 27 december 2012 00:56 schreef DaMook het volgende:
[..]
http://www.macrumors.com/(...)oming-february-2013/
http://www.macrumors.com/(...)ac-in-february-2013/
http://www.ea.com/nl/news(...)beschikbaar-voor-mac
http://www.simcity.com/en_US/buy/simcity
Het lijkt erop dat ie in maart dus meteen ook op de mac komten ik moet zeggen, ik wil hem
.
Ik gok dat hij zijn ipad mini bedoelde...quote:Op donderdag 27 december 2012 22:26 schreef Khadgar het volgende:
[..]
bull, elk logitech keyboard werkt prima
Hij neemt 64gb, die zijn 200(?) duurder dan de 16quote:Op vrijdag 28 december 2012 02:19 schreef Xetran het volgende:
[..]
is bij elke iphone toch wel geweest dat je 150-200 moet bijbetalen?
Dan moet je een willekeurig Bluetooth Keyboard pakken. Mag ook die mooie van Apple zijn. Maar vooral Bluetoothquote:Op vrijdag 28 december 2012 08:16 schreef blow... het volgende:
[..]
Ik gok dat hij zijn ipad mini bedoelde...
Nog niet maar ik vind het wel een flimsy dingetje, oude connector was heel stuk steviger.quote:Op vrijdag 28 december 2012 13:24 schreef FredVleespet het volgende:
Iemand problemen met z'n lightning kabel? Hier in korte tijd al de 2e die niet meer oplaad. Doe er niks bijzonders mee
Vriend van me had er ook al last van. Begin me een beetje 'zorgen' te maken. Met de oude dockconnector in 10jaar nog geen 1probleem gehad.quote:Op vrijdag 28 december 2012 14:14 schreef Q. het volgende:
[..]
Nog niet maar ik vind het wel een flimsy dingetje, oude connector was heel stuk steviger.
Idd, ben er wel heel voorzichtig mee. Gelukkig heb ik alleen zo'n ding op mn iPad Mini die ik niet zo vaak hoef op te laden als mn iPhone welke gelukkig een 4S zonder Lightning is.quote:Op vrijdag 28 december 2012 14:28 schreef FredVleespet het volgende:
[..]
Vriend van me had er ook al last van. Begin me een beetje 'zorgen' te maken. Met de oude dockconnector in 10jaar nog geen 1probleem gehad.
Dat is een innovatie, snap dat nou. Geniaal!quote:Op vrijdag 28 december 2012 13:24 schreef FredVleespet het volgende:
Iemand problemen met z'n lightning kabel? Hier in korte tijd al de 2e die niet meer oplaad. Doe er niks bijzonders mee
Ja, dat is dan ook geen probleem maar de abo's zijn dan boven 50 eur, to gaat mij iets te ver. Daarom blijven dromen tot ze goedkoper worden.quote:Op vrijdag 28 december 2012 02:19 schreef Xetran het volgende:
[..]
Volgens mij moest ik ¤ 80 bijbetalen bij de 8 GB iPhone 3G bij het goedkoopste abo van ¤ 30/maand.quote:Op vrijdag 28 december 2012 02:19 schreef Xetran het volgende:
[..]
Toen ik m'n 16 GB 3GS bij T-Mobile haalde in 2009, moest ik 30 of 50 euro ofzo bijbetalen, niet meer.quote:Op vrijdag 28 december 2012 15:26 schreef Gebraden_Wombat het volgende:
[..]
Volgens mij moest ik ¤ 80 bijbetalen bij de 8 GB iPhone 3G bij het goedkoopste abo van ¤ 30/maand.
Kan gewoon 1080p kijken door het via iTunes op de iPad te zetten.quote:Op vrijdag 28 december 2012 15:33 schreef Xetran het volgende:
Weet iemand toevallig een goede manier/app om je eigen films vanaf online(de cloud) te streamen naar je iPad? Ik wou dat eigenlijk via Dropbox doen maar dat gaat niet echt goed (errors, halve films enzo) dus ik moet iets anders zoeken, en ik heb eigenlijk geen zin speciaal mijn computer aan te moeten laten. Als dat er niet is ga ik wel streamen via VLC of zo, ik geloof dat als je films via iTunes importeert je namelijk niet eens 1080p kan kijken.
Oh dan had ik verkeerd gegoogled. Toch maar even iTunes downloaden dan, al stream ik het gewoon liever aangezien mijn iPad maar 16GB heeft.quote:Op vrijdag 28 december 2012 15:51 schreef Dimens het volgende:
[..]
Kan gewoon 1080p kijken door het via iTunes op de iPad te zetten.
Welke versie heb je? Want als je de iPad 2 hebt, is er geen rede om 1080p video's te gaan kijken en kun je beter 720p nemen.quote:Op vrijdag 28 december 2012 15:55 schreef Xetran het volgende:
[..]
Oh dan had ik verkeerd gegoogled. Toch maar even iTunes downloaden dan, al stream ik het gewoon liever aangezien mijn iPad maar 16GB heeft.
Gewoon de nieuste retina met Lightning(?) connector, ik kocht hem vanwege het scherm dus het leek mij ook wel gaaf om in HQ films te gaan kijken dan.quote:Op vrijdag 28 december 2012 15:57 schreef Dimens het volgende:
[..]
Welke versie heb je? Want als je de iPad 2 hebt, is er geen rede om 1080p video's te gaan kijken en kun je beter 720p nemen.
Daar heb je toch gewoon een televisie voor?quote:Op vrijdag 28 december 2012 15:58 schreef Xetran het volgende:
[..]
Gewoon de nieuste retina met Lightning(?) connector, ik kocht hem vanwege het scherm dus het leek mij ook wel gaaf om in HQ films te gaan kijken dan.
Nee joh. Niet eens ruimte voor, en al helemaal niet als je niet thuis bent.quote:Op vrijdag 28 december 2012 15:59 schreef Dimens het volgende:
[..]
Daar heb je toch gewoon een televisie voor?
Installaties downloaden van de Adobe site en serial invoerenquote:Op vrijdag 28 december 2012 18:31 schreef yupyup het volgende:
Hmm, lekker slim bezig hier, heb Photoshop en Premiere Elements 11 gekocht.
Heb alleen geen superdrive op de Mac mini
Alternatief is een dvd-drive van een andere computer in je huis over het netwerk delen.quote:Op vrijdag 28 december 2012 18:35 schreef Studiotje het volgende:
[..]
Installaties downloaden van de Adobe site en serial invoeren
iPad mini populairder dan de normale iPad... Ben benieuwd in hoeverre dit kannibalisatie of nieuw marktaandeel is.quote:Demand for the iPad mini is also very strong in China, where the device launched on December 7, as highlighted in a new report from Topeka Capital Markets analyst Brian White. White cites "insatiable appetite" for the iPad mini in China and Hong Kong leading to stock shortages, with checks indicating that the iPad mini is more popular than the fourth-generation iPad.
Ik ook. Echter is het zo dat veel mensen een iPad wilden, en dat wordt je automatisch opgescheept met een retina iPad, terwijl veel mensen het helemaal niks boeit, ze willen gewoon een iPad. Die groep gaat nu voor de iPad mini. Mijn gok is dat 60% van de iPad mini sales komt door kannibalisatie en 40% nieuwe markt.quote:Op vrijdag 28 december 2012 19:52 schreef FredVleespet het volgende:
Als de retina iPad mini komt waarschijnlijk kannibalisatie, al heb ik zelf toch nog liever de 9.7inch
Dunner = lichter.quote:Op vrijdag 28 december 2012 20:05 schreef FredVleespet het volgende:
Ik hoop vooral dat de volgende generatie lichter is, dunner dan de iPad4 hoeft van mij niet eens. Vooral het gewicht en batterijduur zijn de enige puntjes (voor mij). Ik weet bijna wel zeker dat de iPad5 hetzelfde eruit ziet als de iPhone5 en de iPad mini, misschien iets dunnere rand zodat de iPad5 ook wat minder breed is.
Enig idee waar het aan kan liggen? Dit is echt geen doen. Heb 'm al opnieuw opgestart.quote:Op vrijdag 28 december 2012 19:37 schreef FredVleespet het volgende:
Dan is er ergens een probleem want ik heb nergens last van.
Mijne crashte bijna al 3 minuten nadat ik het had gedownloadquote:Op vrijdag 28 december 2012 19:33 schreef Jahr00n het volgende:
Is die nieuwe iTunes nou zo verschrikkelijk traag of ligt dat aan mij? Ik probeer een paar albums op m'n 4s te zetten maar dat duurt echt 10 minuten.
Ht heet applecare en het zorgt voor gratis adapters als de oude kapot is.quote:Op vrijdag 28 december 2012 22:59 schreef N0rah het volgende:
Hoi, ik heb een vraagje aan Macbook (Air) bezitters: ik heb binnen een korte tijd twee nieuwe adapters moeten kopen omdat ze allen stuk zijn gegaan; hij raakt aan de uiteinden gewoon gebroken. Ik doe er niks geks mee en ben er zelfs voorzichtig mee, maar ik vermoed dat het door het vervoer komt. Ik stop mijn lader namelijk gewoon in mijn tas en ik denk dat ze hierdoor stukgaan.
Vind het klote om iedere keer 80 euro neer te tellen voor een adapter, maar ik ben genoodzaakt om deze te vervoeren. Is er een systeempje oid om je adapter te vervoeren zodat de kans op beschadiging minimaal is?
quote:Op zaterdag 29 december 2012 22:42 schreef boem-dikkie het volgende:
Heeft iemand hier nog zo'n dockje over voor een iPhone 4? Wil graag een originele Apple.
Hoe oud is je MacBook? Ik kreeg van Apple een gratis nieuwe adapter bijna 2 jaar na aankoop, omdat de kabel loskwam aan de adapter-kant.quote:Op vrijdag 28 december 2012 22:59 schreef N0rah het volgende:
Hoi, ik heb een vraagje aan Macbook (Air) bezitters: ik heb binnen een korte tijd twee nieuwe adapters moeten kopen omdat ze allen stuk zijn gegaan; hij raakt aan de uiteinden gewoon gebroken. Ik doe er niks geks mee en ben er zelfs voorzichtig mee, maar ik vermoed dat het door het vervoer komt. Ik stop mijn lader namelijk gewoon in mijn tas en ik denk dat ze hierdoor stukgaan.
Vind het klote om iedere keer 80 euro neer te tellen voor een adapter, maar ik ben genoodzaakt om deze te vervoeren. Is er een systeempje oid om je adapter te vervoeren zodat de kans op beschadiging minimaal is?
Hoe speelt die 1080p DTS af over het netwerk? Ik wil graag xbmc op atv draaien, naast mijn raspberry pi die dan in de slaapkamer komt. MKV's van >15GB spelen niet echt lekker op mijn RPi, vandaar dat ik benieuwd ben naar de prestaties van die atv2 i.c.m. een NAS.quote:Op zondag 30 december 2012 12:42 schreef nelisb het volgende:
Niks bekend nog.
Ben dan ook erg blij met 2 x een Apple tv2 in huis icm mijn nas.
Kalibreren kan niet dus dat hoef je niet te doen.quote:Op zondag 30 december 2012 12:54 schreef T_Fuff het volgende:
Mijn MBP 2011 zegt sinds kort dat er onderhoud vereist is voor mijn batterij. Ik heb hem nu ongeveer 1,5 jaar in gebruik.
Heb een maand geleden geloof ik ook mijn coconut battery gepost hier. Toen zat ik ergens in de 90% geloof ik. Hedendaags is dit 74%.
[ link | afbeelding ]
Zelf vind ik het maar vreemd. Iemand hier ervaring mee, wat heeft diegene toen gedaan?
Batterij calibreren?
[..]
Hoe speelt die 1080p DTS af over het netwerk? Ik wil graag xbmc op atv draaien, naast mijn raspberry pi die dan in de slaapkamer komt. MKV's van >15GB spelen niet echt lekker op mijn RPi, vandaar dat ik benieuwd ben naar de prestaties van die atv2 i.c.m. een NAS.
Als er staat dat onderhoud vereist is is er iets mis met je accu. Je kunt nog proberen je SMC te resetten: http://support.apple.com/kb/HT3964?viewlocale=nl_NLquote:Op zondag 30 december 2012 12:54 schreef T_Fuff het volgende:
Mijn MBP 2011 zegt sinds kort dat er onderhoud vereist is voor mijn batterij. Ik heb hem nu ongeveer 1,5 jaar in gebruik.
Heb een maand geleden geloof ik ook mijn coconut battery gepost hier. Toen zat ik ergens in de 90% geloof ik. Hedendaags is dit 74%.
[ link | afbeelding ]
Zelf vind ik het maar vreemd. Iemand hier ervaring mee, wat heeft diegene toen gedaan?
Batterij calibreren?
[..]
Hoe speelt die 1080p DTS af over het netwerk? Ik wil graag xbmc op atv draaien, naast mijn raspberry pi die dan in de slaapkamer komt. MKV's van >15GB spelen niet echt lekker op mijn RPi, vandaar dat ik benieuwd ben naar de prestaties van die atv2 i.c.m. een NAS.
Op een accu heb je maar 6 maanden garantie. Is Nederlandse consumentenrecht.quote:Op zondag 30 december 2012 13:30 schreef Gebraden_Wombat het volgende:
[..]
Als er staat dat onderhoud vereist is is er iets mis met je accu. Je kunt nog proberen je SMC te resetten: http://support.apple.com/kb/HT3964?viewlocale=nl_NL
Als dat niet werkt zou ik bij de verkoper gaan klagen en reparatie eisen. Verwijs daarbij naar je Europees/Nederlands consumentenrecht (http://www.apple.com/nl/legal/statutory-warranty/) en de bewering van Apple dat er nog 80% capaciteit over hoort te zijn na 1000 loadcycles (http://www.apple.com/nl/batteries/notebooks.html).
Bedankt voor je reactie.quote:Op zondag 30 december 2012 13:30 schreef Gebraden_Wombat het volgende:
[..]
Als er staat dat onderhoud vereist is is er iets mis met je accu. Je kunt nog proberen je SMC te resetten: http://support.apple.com/kb/HT3964?viewlocale=nl_NL
Als dat niet werkt zou ik bij de verkoper gaan klagen en reparatie eisen. Verwijs daarbij naar je Europees/Nederlands consumentenrecht (http://www.apple.com/nl/legal/statutory-warranty/) en de bewering van Apple dat er nog 80% capaciteit over hoort te zijn na 1000 loadcycles (http://www.apple.com/nl/batteries/notebooks.html).
quote:Op zondag 30 december 2012 13:49 schreef Dimens het volgende:
[..]
Op een accu heb je maar 6 maanden garantie. Is Nederlandse consumentenrecht.
Je hebt sowieso al 1 jaar fabrieksgarantie van Apple, ook op de accu. Bovendien heb je op basis van wat Apple belooft over de levensduur van de accu gewoon een ondeugdelijk product gekregen.quote:Op zondag 30 december 2012 14:00 schreef T_Fuff het volgende:
[..]
Bedankt voor je reactie.
Heb SMC gereset, heeft niks uitgehaald. 6 maanden garantie op accu's inderdaad, zoals Dimens zegt. Heb de MBP gekocht bij mediamarkt, zoetermeer geloof ik. Moet januari sowieso nog door met deze, daarna verdere stappen ondernemen mocht ik er last van hebben.
Dan ben ik benieuwd wat de mensen bij de IVIZI gaan zeggen als ik 2 januari mijn MacBook Pro bij hen ga afleveren.quote:Op zondag 30 december 2012 13:49 schreef Dimens het volgende:
[..]
Op een accu heb je maar 6 maanden garantie. Is Nederlandse consumentenrecht.
Oh, op die manier. Ja, dat klopt inderdaad. Ik was toch enigszins ongerust dat ze daar misschien moeilijk over gingen doen.quote:Op zondag 30 december 2012 18:07 schreef Angel_of_Dth het volgende:
Apple geeft een garantie, zeg je. Dus dat ze over de aankoopdatum niet moeilijk doen, lijkt me dan vrij logisch.
Wist ik al sinds de keynote van OS X 10.0 betaquote:Op zondag 30 december 2012 19:13 schreef Dimens het volgende:
Leuk trucje. Houdt shift ingedrukt terwijl je op minimaliseren klikt.
Ik heb er zo eentje over, maar dan lichthoutkleurig. Kan je zo afhalen in Utrecht.quote:Op maandag 31 december 2012 10:44 schreef Gebraden_Wombat het volgende:
Thanks. Dat is deze dan denk ik.
[ afbeelding ]
Jammer van die lage plank, en weglaten lijkt me niet bevorderlijk voor de stabiliteit van het ding. Maar intussen heb ik uitgevonden dat je wat meer opties vindt als je zoekt op laptoptafel ipv bureau of computermeubel.
Nee dat is hem niet.quote:Op maandag 31 december 2012 10:44 schreef Gebraden_Wombat het volgende:
Thanks. Dat is deze dan denk ik.
[ afbeelding ]
Jammer van die lage plank, en weglaten lijkt me niet bevorderlijk voor de stabiliteit van het ding. Maar intussen heb ik uitgevonden dat je wat meer opties vindt als je zoekt op laptoptafel ipv bureau of computermeubel.
Bedankt voor het aanbod maar die plank bij de voeten is echt een no-goquote:Op maandag 31 december 2012 11:25 schreef gohan16 het volgende:
[..]
Ik heb er zo eentje over, maar dan lichthoutkleurig. Kan je zo afhalen in Utrecht.
4 ipv 3 om te selecteren. 4 gevolgd door spatie en je hebt een 'camera' waarmee je vensters en onderdelen kan 'fotograferen'quote:Op maandag 31 december 2012 14:21 schreef Stuart het volgende:
Hoe maak je eigenlijk een (scherm-) afdruk van bijvoorbeeld alleen je dock
Ik ben overigens bekend met CMD+shift+3 voor het hele scherm. Cheers!
Cool, thanks!quote:Op maandag 31 december 2012 14:24 schreef n8n het volgende:
[..]
4 ipv 3 om te selecteren. 4 gevolgd door spatie en je hebt een 'camera' waarmee je vensters en onderdelen kan 'fotograferen'
Scherm van retina is gewoon scherperquote:Op maandag 31 december 2012 16:20 schreef Lyzio het volgende:
Kan iemand mij uitleggen wat nu de werkelijke meerwaarde is van een retina-scherm? Want als je kijkt naar de prijsverschillen zijn die enorm. En dat ligt enkel aan het scherm.
Dus als iemand mij wegwijs kan maken hierin zou dat fijn zijnBen namelijk aan het twijfelen over twee modellen MacBook Pro's, een met en een zonder retina-scherm.
Niet alleen. Bij de retina MBP krijg je ook Ivy Bridge-processors ipv de oudere Sandy Bridge, USB 3 en standaard SSD-geheugen.quote:Op maandag 31 december 2012 16:23 schreef GeeftJeEnergie het volgende:
[..]
Scherm van retina is gewoon scherper
De 'normale' MacBooks hebben ook Ivy Bridge en USB3 hoorquote:Op maandag 31 december 2012 16:29 schreef Splackavellie02 het volgende:
[..]
Niet alleen. Bij de retina MBP krijg je ook Ivy Bridge-processors ipv de oudere Sandy Bridge, USB 3 en standaard SSD-geheugen.
Moet ik nog altijd eens bezoekenquote:Op maandag 31 december 2012 16:01 schreef GeeftJeEnergie het volgende:
In de Apple Store in A'dam geweest, tering
256GB op een MB? Hoe bedoel je dat?quote:Op maandag 31 december 2012 18:55 schreef Adrenaline0182 het volgende:
Zolang die SSD schijven zo klein blijven, zie ik absoluut geen voordelen. Ja, los van de snelheid uiteraard. 256GB op een MB, man man man....
Als het me op de prijs ging had ik vorig jaar geen MBP van 2400 euro gekocht maar een goedekopere Air met SSDquote:Op maandag 31 december 2012 19:06 schreef J.Appleseed het volgende:
[..]
256GB op een MB? Hoe bedoel je dat?
En hoe kun je nu geen voordelen zienKijk, dat je het duur vindt en het daarom niet koopt: oké, prima, begrijpelijk. Maar om nu te zeggen dat een SSD geen voordelen heeft?
1) Sneller;
2) Duurzamer;
3) Steviger;
4) ...
Wel waard manquote:Op maandag 31 december 2012 16:50 schreef J.Appleseed het volgende:
[..]
Moet ik nog altijd eens bezoeken
De lokale aMac/MyCom/IVIZI ziet mij echter graag komen
Tja, nog steeds de goedkoopste manier om een XBMC mediaplayer te krijgen.quote:Op maandag 31 december 2012 21:59 schreef T_Fuff het volgende:
Apple tv 2 is gewoon ¤150 2ehands echt bizar
Dacht even er eentje te scoren, ik wacht wel even dan.
Raspberry Pi?quote:Op maandag 31 december 2012 21:59 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]
Tja, nog steeds de goedkoopste manier om een XBMC mediaplayer te krijgen.
Ik zit er serieus aan te denken om de mijne te verkopenquote:Op maandag 31 december 2012 21:59 schreef T_Fuff het volgende:
Apple tv 2 is gewoon ¤150 2ehands echt bizar
Dacht even er eentje te scoren, ik wacht wel even dan.
50% winstquote:Op maandag 31 december 2012 22:01 schreef DaMook het volgende:
[..]
Ik zit er serieus aan te denken om de mijne te verkopen.
Ja daaromquote:
Ja, maar dan zal je toch nog een behuizing moeten knutselen. En hoe doet die het met full HD content en remotes en dergelijke?quote:
Kan 1080p streamen, behuizing kan je kopen, en je kan je smartphone als remote gebruikenquote:Op maandag 31 december 2012 22:02 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]
Ja, maar dan zal je toch nog een behuizing moeten knutselen. En hoe doet die het met full HD content en remotes en dergelijke?
Dat 1080P heb ik sterk mijn twijfels bij. Zelfs mijn Atom d525 + Nvidia ion 2 heeft er nog wel eens moeite mee. Behuizing heb ik inderdaad net gezien. Zijn wel fucking lelijk.quote:Op maandag 31 december 2012 22:03 schreef GeeftJeEnergie het volgende:
[..]
Kan 1080p streamen, behuizing kan je kopen, en je kan je smartphone als remote gebruiken
Heb het zelf ook niet gezien hoor dat streamen, lijkt me ook sterk ergens, maar volgens internet zou het moeten kunnenquote:Op maandag 31 december 2012 22:09 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]
Dat 1080P heb ik sterk mijn twijfels bij. Zelfs mijn Atom d525 + Nvidia ion 2 heeft er nog wel eens moeite mee. Behuizing heb ik inderdaad net gezien. Zijn wel fucking lelijk.
Maar inderdaad ik was de Pi ff vergeten
Een AppleTV-2 kan dat ook niet (fatsoenlijk) streamen hoorquote:Op maandag 31 december 2012 22:10 schreef GeeftJeEnergie het volgende:
[..]
Heb het zelf ook niet gezien hoor dat streamen, lijkt me ook sterk ergens, maar volgens internet zou het moeten kunnen
Ook nooit gezienquote:Op maandag 31 december 2012 22:11 schreef Scarlet_Dragonfly het volgende:
[..]
Een AppleTV-2 kan dat ook niet (fatsoenlijk) streamen hoor
De ATV2 heb ik zelf in een test gehad met heel veel verschillende HD content en die trok het net zo goed als mijn atom 2quote:Op maandag 31 december 2012 22:11 schreef Scarlet_Dragonfly het volgende:
[..]
Een AppleTV-2 kan dat ook niet (fatsoenlijk) streamen hoor
Waarom heb je dan een ATV nodig als je al een Pi hebt?quote:Op maandag 31 december 2012 22:10 schreef T_Fuff het volgende:
Zie youtube voor filmpjes.
Overclocken gaat zeer simpel, lukt dan makkelijk. Ligt wel aan je netwerk of het een beetje trekt
edit: kan wel filmpje maken van 1080p
Waar koop je zo'n Pi nieuw?quote:Op dinsdag 1 januari 2013 11:15 schreef T_Fuff het volgende:
Pi in slaapkamer, atv in woonkamer. Wil graag beide ervaringen hebben.
Serieus? De mijne een jaar en 3/4 maanden. Hoe heb je dat voor elkaar gekregen?quote:Op zaterdag 29 december 2012 22:53 schreef Gebraden_Wombat het volgende:
[..]
Hoe oud is je MacBook? Ik kreeg van Apple een gratis nieuwe adapter bijna 2 jaar na aankoop, omdat de kabel loskwam aan de adapter-kant.
Vind het toch lastiger dan ik dacht eigenlijkquote:Op maandag 31 december 2012 14:24 schreef n8n het volgende:
[..]
4 ipv 3 om te selecteren. 4 gevolgd door spatie en je hebt een 'camera' waarmee je vensters en onderdelen kan 'fotograferen'
Cool, thanksquote:Op dinsdag 1 januari 2013 11:25 schreef T_Fuff het volgende:
Ik heb die van mij hiervandaan
Maar je kan ook bij SOS Solutions geloof ik en nog wel wat meer shops. Maar deze is erg snel met shipping, bij de andere had ik 4 weken wachttijd, dus maar geannuleerd
Las het net ja, verbaast me niks. Die dingen gaan als lopende broodjes.quote:Op dinsdag 1 januari 2013 11:26 schreef Pino112 het volgende:
Apple Store in Parijs is overvallen, één miljoen euro is de waarde vd buit.
http://tweakers.net/nieuw(...)le-store-parijs.html
Nog niet, zit me nog even te orienterenquote:Op dinsdag 1 januari 2013 13:53 schreef T_Fuff het volgende:
[..]
Las het net ja, verbaast me niks. Die dingen gaan als lopende broodjes.
@Geeftjeenergie: besteld? Ben benieuwd hoe het bij je gaat draaien, ik ben er erg content mee. Kastje is weggewerkt in tv meubel en besturen doe ik met tablet/iphoneScheelt me kastje en afstandbediening
cmd+shift+4 dan spacebar aantikken om een screenshot te maken van de actieve app (in dit geval dock). Wat is het probleem?quote:Op dinsdag 1 januari 2013 13:32 schreef Stuart het volgende:
[..]
Vind het toch lastiger dan ik dacht eigenlijk
Dank! Ik vergat steeds de spacebarquote:Op dinsdag 1 januari 2013 14:23 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]
cmd+shift+4 dan spacebar aantikken om een screenshot te maken van de actieve app (in dit geval dock). Wat is het probleem?
[ afbeelding ]
Aangezien ik hem direct bij Apple gekocht had heb ik hen gebeld. Uiteraard vertelden ze me eerst dat ik geen garantie meer had en dat ik geen AppleCare had bijgekocht. Toen wees ik op ze het Nederlandse consumentenrecht zoals op hun eigen site staat, en dat 2 jaar geen redelijke levensduur van een adapter is. Bovendien kwamen bij mij zelfs de stroomdraden zichtbaar, en maakten ze ook een keer kortsluiting waarbij mijn laptop een schok kreeg en zelfs het SMC gewist was.quote:Op dinsdag 1 januari 2013 11:25 schreef N0rah het volgende:
[..]
Serieus? De mijne een jaar en 3/4 maanden. Hoe heb je dat voor elkaar gekregen?
Goed, maar dat is nog steeds héél iets anders dan te zeggen dat zo'n ding geen voordelen heeft.quote:Op maandag 31 december 2012 19:35 schreef Adrenaline0182 het volgende:
[..]
Het gaat er mij om dat ik een grote schijf wil. Ondanks dat ik vele externe schijven heb, wil ik ook gewoon veel ruimte op mijn MBP zelf. Daarom, de voordelen wegen voor mij niet op tegen het grote nadeel.
Je zegt dat de MacBook de iPad prima kan vervangen. Waarom zou je dan gaan voor een mix van dingen die niet echt 100% met elkaar werken terwijl je ook gewoon een fijne, no-nonsense computerervaring kan hebben?quote:Op maandag 31 december 2012 19:42 schreef M.C. het volgende:
Ik zou graag advies van jullie willen over de volgende situatie
Ongeveer een maand geleden is er een glas water over mijn MBP 13' 2010 gegaan. Gevolg; moederbord kapot. Reparatie gaat 900¤(!) kosten. Ga ik dus niet doen.
Sinds mijn MBP kapot is gebruik ik min iPad heel veel en ben ik dat ding echt gaan waarderen. Toen ik mij MBP nog had gebruikte ik mij iPad zelden. Ik kan zelfs zeggen dat ik mijn MBP niet mis. Ik gebruikte hem ook alleen maar voor internetten, downloaden en films kijken.
Nu kan ik een nieuwe MBP 15' van een collega overnemen voor 1000¤ met inruil van mijn ipad. Het model dat nu bij Apple 1900 kost.
Of kan ik beter mijn iPad houden en een windows laptop kopen. Voor mij werkt windows net zo fijn osx. Maar een MacBook pro is wel een super apparaat waarmee ik zeker 3 jaar kan doen.
In ieder geval heb ik een laptop nodig omdat dat de enige computer in huis is.
Dus
Of
15 MBP 2012 model
Of
iPad en een Windows laptop
Had gister die Mini gezien, maar het non-retina valt veel minder op dan bij de iPad 1quote:Op dinsdag 1 januari 2013 16:18 schreef Swetsenegger het volgende:
Zo... 2013... laat maar komen die retina ipad mini.
ipad + mac mini.quote:Op maandag 31 december 2012 19:42 schreef M.C. het volgende:
Ik zou graag advies van jullie willen over de volgende situatie
Ongeveer een maand geleden is er een glas water over mijn MBP 13' 2010 gegaan. Gevolg; moederbord kapot. Reparatie gaat 900¤(!) kosten. Ga ik dus niet doen.
Sinds mijn MBP kapot is gebruik ik min iPad heel veel en ben ik dat ding echt gaan waarderen. Toen ik mij MBP nog had gebruikte ik mij iPad zelden. Ik kan zelfs zeggen dat ik mijn MBP niet mis. Ik gebruikte hem ook alleen maar voor internetten, downloaden en films kijken.
Nu kan ik een nieuwe MBP 15' van een collega overnemen voor 1000¤ met inruil van mijn ipad. Het model dat nu bij Apple 1900 kost.
Of kan ik beter mijn iPad houden en een windows laptop kopen. Voor mij werkt windows net zo fijn osx. Maar een MacBook pro is wel een super apparaat waarmee ik zeker 3 jaar kan doen.
In ieder geval heb ik een laptop nodig omdat dat de enige computer in huis is.
Dus
Of
15 MBP 2012 model
Of
iPad en een Windows laptop
Daar ben ik het mee eensquote:Op dinsdag 1 januari 2013 16:22 schreef GeeftJeEnergie het volgende:
[..]
Had gister die Mini gezien, maar het non-retina valt veel minder op dan bij de iPad 1
Uiteraard, maar nog steeds is de verwachting dat er in Maart wellicht al een retinavariant komt... daar wacht ik wel even opquote:Op dinsdag 1 januari 2013 16:22 schreef GeeftJeEnergie het volgende:
[..]
Had gister die Mini gezien, maar het non-retina valt veel minder op dan bij de iPad 1
Vond hem ook erg vet, maar voor 150 euro meer heb je een full-sizedquote:Op dinsdag 1 januari 2013 16:33 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]
Uiteraard, maar nog steeds is de verwachting dat er in Maart wellicht al een retinavariant komt... daar wacht ik wel even op
Ik vind 10" te groot.quote:Op dinsdag 1 januari 2013 16:36 schreef GeeftJeEnergie het volgende:
[..]
Vond hem ook erg vet, maar voor 150 euro meer heb je een full-sized
Ik heb er geen last van, scherm lijkt stuk scherper dan die van mn iPad 2.quote:Op dinsdag 1 januari 2013 16:22 schreef GeeftJeEnergie het volgende:
[..]
Je doet nu alsof de Mini een soort halve iPad is maar ik vind zelf de mini vele malen bruikbaarder dan de 10", die ik inmiddels wel heel erg groot vind, voor mij nooit meer een grote iPad, ik blijf het bij de mini houden vanaf nu. Geweldig ding, ben er helemaal verliefd op.quote:Op dinsdag 1 januari 2013 16:36 schreef GeeftJeEnergie het volgende:
[..]
Vond hem ook erg vet, maar voor 150 euro meer heb je een full-sized
Ja dat zegt ie toch.quote:Op dinsdag 1 januari 2013 17:07 schreef Q. het volgende:
[..]
Ik heb er geen last van, scherm lijkt stuk scherper dan die van mn iPad 2.
Ik vind die 10" ook veel te groot en te zwaar, zeker ook omdat ik 'm ook veel als ereader zou gebruiken.quote:Op dinsdag 1 januari 2013 17:08 schreef Q. het volgende:
[..]
Je doet nu alsof de Mini een soort halve iPad is maar ik vind zelf de mini vele malen bruikbaarder dan de 10", die ik inmiddels wel heel erg groot vind, voor mij nooit meer een grote iPad, ik blijf het bij de mini houden vanaf nu. Geweldig ding, ben er helemaal verliefd op.
Ik ook. Dan kan ik net zo goed mijn MBP 13 gebruiken.quote:
het is een huiscomputer dus dan lijkt me dat een vaste ook kanquote:Op dinsdag 1 januari 2013 17:04 schreef J.Appleseed het volgende:
[..]
"In ieder geval heb ik echt een laptop nodig omdat het de enige computer in huis is"
dat is hij ook.quote:Op dinsdag 1 januari 2013 17:07 schreef Q. het volgende:
[..]
Ik heb er geen last van, scherm lijkt stuk scherper dan die van mn iPad 2.
Maar ik neem aan dat 'ie hem ook elders wil gebruiken (aan de keukentafel bijvoorbeeld) en dus niet gebonden is aan één bureau.quote:Op dinsdag 1 januari 2013 17:14 schreef blow... het volgende:
[..]
het is een huiscomputer dus dan lijkt me dat een vaste ook kan.
Ooh zo.quote:Op dinsdag 1 januari 2013 17:18 schreef J.Appleseed het volgende:
[..]
Maar ik neem aan dat 'ie hem ook elders wil gebruiken (aan de keukentafel bijvoorbeeld) en dus niet gebonden is aan één bureau.
Als je serieus werk wil doen heb je namelijk aan een iPad niet altijd genoeg.
Nou ja, qua dpi scheelt het niet zo veel maar het lijkt een heel stuk meer.quote:
Ja, het heeft wel voordelen. Alleen ik zeg dat die voor mij niet opwegen tegen het grote nadeel; veel minder schijfruimte. Met 256GB op een mb (=Macbook) bedoelde ik dat ik dat veels te weinig vindt.quote:Op dinsdag 1 januari 2013 16:12 schreef J.Appleseed het volgende:
[..]
Goed, maar dat is nog steeds héél iets anders dan te zeggen dat zo'n ding geen voordelen heeft.
Je hebt trouwens nog steeds niet gezegd wat je bedoeld met 256GB op een MB?
Want een Mac mini zet je (incluis scherm, tobo, muis en stroom) ook zomaar even op de keukentafel als je dat behoeft?quote:Op dinsdag 1 januari 2013 17:19 schreef blow... het volgende:
[..]
Ooh zo.
Daarvoor zou je een mac mini hebben, maar als ik de 2 keuzes zou hebben die hij heeft zou ik de macbook kiezen.
Zo zei je het eerst nietquote:Op dinsdag 1 januari 2013 17:22 schreef Adrenaline0182 het volgende:
[..]
Ja, het heeft wel voordelen. Alleen ik zeg dat die voor mij niet opwegen tegen het grote nadeel; veel minder schijfruimte. Met 256GB op een mb (=Macbook) bedoelde ik dat ik dat veels te weinig vindt.
Ik vind dat de dpi best veel scheelt hoor.quote:Op dinsdag 1 januari 2013 17:20 schreef Q. het volgende:
[..]
Nou ja, qua dpi scheelt het niet zo veel maar het lijkt een heel stuk meer.
Die kun je natuurlijk niet verplaatsen maar het is wel een leuke computer en je kunt je ipad houden.quote:Op dinsdag 1 januari 2013 17:22 schreef J.Appleseed het volgende:
[..]
Want een Mac mini zet je (incluis scherm, tobo, muis en stroom) ook zomaar even op de keukentafel als je dat behoeft?
Dat klopt, ja. Maar je moet wss ook nog een scherm, toetsenbord en muis erbij halen dus aan de 1000 euro zit je zo. En dan kun je weer beter voor een 13" MacBook Pro gaan.quote:Op dinsdag 1 januari 2013 17:24 schreef blow... het volgende:
[..]
Die kun je natuurlijk niet verplaatsen maar het is wel een leuke computer en je kunt je ipad houden.
Scherm zou je de tv kunnen pakken maar op dat gebied heb je inderdaad gelijk.quote:Op dinsdag 1 januari 2013 17:25 schreef J.Appleseed het volgende:
[..]
Dat klopt, ja. Maar je moet wss ook nog een scherm, toetsenbord en muis erbij halen dus aan de 1000 euro zit je zo. En dan kun je weer beter voor een 13" MacBook Pro gaan.
23% meer. Dat is nou niet bepaald veel.quote:Op dinsdag 1 januari 2013 17:23 schreef blow... het volgende:
[..]
Ik vind dat de dpi best veel scheelt hoor.
132 vs 163.
Ik vind het al leuk als het 1% stijgtquote:Op dinsdag 1 januari 2013 17:41 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]
Als je salaris eens met 23% steeg
Dat doet het elke dag.quote:Op dinsdag 1 januari 2013 17:41 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]
Als je salaris eens met 23% steeg
Ja want als je die Mini eenmaal hebt ga je dat grote logge ding echt niet meer gebruiken.quote:Op dinsdag 1 januari 2013 18:14 schreef GeeftJeEnergie het volgende:
Ach, heb zelf al een iPad 3, zonde om een mini te kopen
Ik vind de grote toch iets fijner, maar dat is smaak.quote:Op dinsdag 1 januari 2013 18:28 schreef Q. het volgende:
[..]
Ja want als je die Mini eenmaal hebt ga je dat grote logge ding echt niet meer gebruiken.
Mwa. Lig vaak met die iPad op bed. Als je dan je benen omhoog doet en je rug ook dan heb je een soort laptop ideequote:Op dinsdag 1 januari 2013 18:28 schreef Q. het volgende:
[..]
Ja want als je die Mini eenmaal hebt ga je dat grote logge ding echt niet meer gebruiken.
Ja, en tien minuten later is je rug stuk!quote:Op dinsdag 1 januari 2013 18:37 schreef GeeftJeEnergie het volgende:
[..]
Mwa. Lig vaak met die iPad op bed. Als je dan je benen omhoog doet en je rug ook dan heb je een soort laptop idee
Elektrisch bed jwzquote:Op dinsdag 1 januari 2013 18:39 schreef Scarlet_Dragonfly het volgende:
[..]
Ja, en tien minuten later is je rug stuk!
en dat is een betrouwbare site?quote:Op woensdag 2 januari 2013 20:01 schreef Gebraden_Wombat het volgende:
Als je ooit nog Mac hardware wilt verkopen: zet het op tweedehandsmac.nl voor een belachelijk hoge prijs en je raakt het nog kwijt ook.
Belachelijk is misschien overdreven, dat geeft je misschien de indruk dat je het dubbele van de marktwaarde krijgt. Maar ¤ 750 voor een drie-en-een-half jaar oude 15" instap MacBook Pro zonder dedicated videokaart lijkt me toch wat riant.quote:
ohja, zoquote:Op woensdag 2 januari 2013 20:07 schreef Gebraden_Wombat het volgende:
[..]
Belachelijk is misschien overdreven, dat geeft je misschien de indruk dat je het dubbele van de marktwaarde krijgt. Maar ¤ 750 voor een drie-en-een-half jaar oude 15" instap MacBook Pro zonder dedicated videokaart lijkt me toch wat riant.
Het is trouwens gewoon een soort Marktplaats voor Apple-spul, maar dan zonder de analfabete debielen. Het is er dan ook wel een stuk rustiger.
Open Activiteitenweergave, selecteer "alle processen" en kijk of er iets veel CPU staat te gebruiken.quote:Op woensdag 2 januari 2013 20:16 schreef Trinitrobenzeen het volgende:
Iemand tipjes om mijn iMac wat sneller te krijgen? Is afgelopen dagen opeens een flinke hoop trager. Als ik bijvoorbeeld Photo Booth gebruik, heb ik echt 2 frames per second ofzo. Een hoop vertraging. Ook iets simpels als iPhoto opstarten duurt een seconde of 20.
Had ik al gedaan, niets bijzonders daar aan de hand op zich. Zat ruimte vrij.quote:Op woensdag 2 januari 2013 20:20 schreef Gebraden_Wombat het volgende:
[..]
Open Activiteitenweergave, selecteer "alle processen" en kijk of er iets veel CPU staat te gebruiken.
Waar irriteer je je precies aan dan? En hoelang werk je al met een Mac?quote:Op woensdag 2 januari 2013 22:43 schreef Topicspace het volgende:
Ik zit sterk te twijfelen of ik mijn rMBP 15" wil houden, ik vervloek dagelijks het ding m.b.t. Navicat, PSpad, PhotoShop, Excel, Word, Windows netwerk en weet ik wat allemaal.
Misschien ben ik niet gemaakt om met een Mac te werken en moet ik maar terug gaan naar mijn roots.
(Ik ga dan wel de trackpad missen)
Gebraden_Wombat vroeg niet naar geheugengebruik maar naar processor gebruik (CPU %), sorteer het lijstje daar eens op en kijk wat er dan bovenaan staat?quote:Op woensdag 2 januari 2013 20:32 schreef Trinitrobenzeen het volgende:
[..]
Had ik al gedaan, niets bijzonders daar aan de hand op zich. Zat ruimte vrij.
[ afbeelding ]
Op Windows ook hoorquote:Op woensdag 2 januari 2013 23:14 schreef TwyLight het volgende:
Waarom gebruiken mensen in godsnaam Firefox. Op Mac is dat echt een gedrocht
omdat greasemonkey.quote:Op woensdag 2 januari 2013 23:14 schreef TwyLight het volgende:
Waarom gebruiken mensen in godsnaam Firefox. Op Mac is dat echt een gedrocht
Niets tipt aan Chromequote:Op woensdag 2 januari 2013 23:16 schreef blow... het volgende:
[..]
op windows is firefox toch een van de beteren imo.
het enige fijne aan chrome is dat flash ngebouwd zit en dat ik dus geen schijt op mijn mac hoef te zetten.quote:
Ik werk er nu bijna 3 maanden mee, bij PhotoShop ben ik er nog niet achter wat ik niet fijn vind misschien een kwestie van een gevoel of iets.quote:Op woensdag 2 januari 2013 23:05 schreef TwyLight het volgende:
[..]
Waar irriteer je je precies aan dan? En hoelang werk je al met een Mac?
Photoshop is gemaakt voor Mac, de Windows versie is een (best wel slechte) port. Vind je het niet fijn dat je geen donker applicatie frame op de achtergrond hebt maar je bureaublad? Dat kan je gewoon aan zetten namelijk.
Wat betreft Excel en Word, tja, die zijn van Microsoft en die gaan de Mac versie natuurlijk niet beter maken dan de Windows versie. Maar persoonlijk heb ik met beide geen problemen. Als je wil zou je ook eens naar Pages en Numbers kunnen kijken, Apple's versie van Word en Excel.
Navicat en PSpad ken ik niet dus daar kan ik niet over oordelen.
dat ligt niet aan de muis maar aan je instellingen.quote:Op woensdag 2 januari 2013 23:35 schreef Topicspace het volgende:
[..]
Ik werk er nu bijna 3 maanden mee, bij PhotoShop ben ik er nog niet achter wat ik niet fijn vind misschien een kwestie van een gevoel of iets.
Excel vind ik vooral hetzelfde als bij navicat het hele copy paste ellendig werken. (navicat is een database beheer tool) In de Windows versie kan je bijvoorbeeld pijltje naar onder doen daarmee sla je je vorige cel automatisch op en maak je een nieuwe aan (tenzij je niets invult) Bij NaviCat Mac moet je het d.m.v. een plusje onderaan toevoegen en slaat die pas op als je op opslaan drukt.
Daarbij blijft de cache enorm lang hangen.
Zo zijn er allemaal van die kleine dingetjes.
PSpad is een simpele php-editor, ik heb wel al gekeken naar tools zoals Coda e.d. maar die zijn allemaal te lomp en je zit dan met projecten waarmee je moet werken. Dit werkt niet voor het werk wat ik doe.
Ook kan ik niet aan het selecteren wennen, ik selecteer heel snel een complete pagina i.p.v. een tekst er in. (zal kwestie van wennen zijn)
De magic mouse is ook een ramp als je 2 schermen gewend bent. Je schuift je gek met die afstand (2x 27") en ja ik vind 2 schermen fijn omdat ik vaak 2 schermen naast elkaar wil hebben om sneller te werken.
Trage troep, snap mensen die Chrome niet gebruiken gewoon nietquote:Op woensdag 2 januari 2013 23:20 schreef TwyLight het volgende:
[..]
Ja klopt, maar de Mac versie is nog 10 keer zo erg
ik gebruik chrome alleen voor flash. het fijnste aan safari vind ik nog wel dat ik kan syncen tussen de ipad en de mac.quote:Op woensdag 2 januari 2013 23:40 schreef GeeftJeEnergie het volgende:
[..]
Trage troep, snap mensen die Chrome niet gebruiken gewoon niet
Zet ik hem sneller krijg ik weer niks geselecteerd/gesleept/geshopt/gedingestquote:Op woensdag 2 januari 2013 23:38 schreef blow... het volgende:
[..]
dat ligt niet aan de muis maar aan je instellingen.
Dat syncen doe ik al niet. Heb vroeger ook veel Safari gebruikt, maar vind Chrome toch fijnerquote:Op woensdag 2 januari 2013 23:41 schreef blow... het volgende:
[..]
ik gebruik chrome alleen voor flash. het fijnste aan safari vind ik nog wel dat ik kan syncen tussen de ipad en de mac.
Textwrangler al geprobeerd? Ik gebruik zelf Coda. Kwestie van voorkeur.Een tip, kijk even in de Mac Appstore bij Ontwikkelaarstools, zijn veel programmas te krijgen.quote:Op woensdag 2 januari 2013 23:35 schreef Topicspace het volgende:
[..]
Ik werk er nu bijna 3 maanden mee, bij PhotoShop ben ik er nog niet achter wat ik niet fijn vind misschien een kwestie van een gevoel of iets.Excel vind ik vooral hetzelfde als bij navicat het hele copy paste ellendig werken. (navicat is een database beheer tool) In de Windows versie kan je bijvoorbeeld pijltje naar onder doen daarmee sla je je vorige cel automatisch op en maak je een nieuwe aan (tenzij je niets invult) Bij NaviCat Mac moet je het d.m.v. een plusje onderaan toevoegen en slaat die pas op als je op opslaan drukt.
Daarbij blijft de cache enorm lang hangen.
Zo zijn er allemaal van die kleine dingetjes.
PSpad is een simpele php-editor, ik heb wel al gekeken naar tools zoals Coda e.d. maar die zijn allemaal te lomp en je zit dan met projecten waarmee je moet werken. Dit werkt niet voor het werk wat ik doe.
Ook kan ik niet aan het selecteren wennen, ik selecteer heel snel een complete pagina i.p.v. een tekst er in. (zal kwestie van wennen zijn)
De magic mouse is ook een ramp als je 2 schermen gewend bent. Je schuift je gek met die afstand (2x 27") en ja ik vind 2 schermen fijn omdat ik vaak 2 schermen naast elkaar wil hebben om sneller te werken.
TextWrangler heeft niet zo'n fijne FTP integratie zoals PSpad.quote:Op woensdag 2 januari 2013 23:46 schreef FredVleespet het volgende:
[..]
Textwrangler al geprobeerd? Ik gebruik zelf Coda. Kwestie van voorkeur.
Lijkt erop dat je muis acceleration problemen hebt die sommige mensen ervaren als ze van Windows af komen. Ik heb er zelf geen problemen mee, het is een kwestie van wennen. Er zijn wel programma's voor om de muis op de Windows manier te laten reageren. Google daar even op, misschien verhelpt dat je probleem.
Niet. Microsoft ondersteunt alleen Exchange Activesync voor mobiele apparaten. Desktopclienten kunnen (mogen?) er geen gebruikt van maken. En aangezien Hotmail/Outlook.com geen IMAP ondersteunen, heb je pech.quote:Op donderdag 3 januari 2013 13:14 schreef OverRated het volgende:
Probleempje:
Op m'n iPad, iPhone en MacBook heb ik een iCloud, Hotmail en Gmail email account ingesteld in de standaard mail apps. Wanneer ik mijn mails op m'n iPad heb gelezen, zijn ze ook op m'n iPhone en MacBook gelezen.
Dit werkt alleen niet met de hotmail account. Tussen de iPhone en iPad synchroniseert m'n hotmail wel, maar met de MacBook niet. Dus ik open net m'n mail app en heb dan 70 ongelezen emails.![]()
Hoe los ik dat op?
Zo belachelijk dit soort dingen.quote:Op donderdag 3 januari 2013 13:16 schreef Gebraden_Wombat het volgende:
[..]
Niet. Microsoft ondersteunt alleen Exchange Activesync voor mobiele apparaten. Desktopclienten kunnen (mogen?) er geen gebruikt van maken. En aangezien Hotmail/Outlook.com geen IMAP ondersteunen, heb je pech.
Blijkbaar wil Microsoft per se dat je hun website gebruikt.
Oh, fijn is datquote:Op donderdag 3 januari 2013 13:16 schreef Gebraden_Wombat het volgende:
[..]
Niet. Microsoft ondersteunt alleen Exchange Activesync voor mobiele apparaten. Desktopclienten kunnen (mogen?) er geen gebruikt van maken. En aangezien Hotmail/Outlook.com geen IMAP ondersteunen, heb je pech.
Blijkbaar wil Microsoft per se dat je hun website gebruikt.
Succes daarmee. Volgens mij heeft Hotmail nog steeds geen doorstuurmogelijkheidquote:Op donderdag 3 januari 2013 13:58 schreef OverRated het volgende:
[..]
Oh, fijn is dat![]()
Misschien stuur ik m'n hotmail dan wel door naar iCloud. Was toch al van plan m'n Hotmail niet veel meer te gebruiken.
Jawel. Ik stuur ze ook door naar mn GMail.quote:Op donderdag 3 januari 2013 14:01 schreef Gebraden_Wombat het volgende:
[..]
Succes daarmee. Volgens mij heeft Hotmail nog steeds geen doorstuurmogelijkheid.
Je hebt helemaal gelijk, blijkbaar was ik gewoon blind toen ik onlangs ernaar zocht. Vroeger kon het in elk geval niet. Meteen zelf ook even ingesteld.quote:Op donderdag 3 januari 2013 14:05 schreef Q. het volgende:
[..]
Jawel. Ik stuur ze ook door naar mn GMail.
Back to my Mac?quote:Op donderdag 3 januari 2013 15:04 schreef DohanJerksen het volgende:
Ik weet niet of het kan maar ik heb toch een vraagje:
Aangezien mijn vader vaak zijn muziekbibliotheek ge-update wilt hebben wil ik vanaf mijn Macbook thuis, muziek kunnen zetten op de iMac van mijn ouders. Is dit mogelijk en zo ja, hoe?
Het liefst ook nog dat ik die iMac in het finder venstertje krijg bij de rest van de gedeelde items.
Heb Cyberduck als FTP programma indien nodig.
Bij voorbaat dank!
Edit: Lees net van Apple Remote Desktop. Iemand ervaring met dit programma?
Klopt ja.quote:Op donderdag 3 januari 2013 15:40 schreef Gebraden_Wombat het volgende:
Wat. De 27" iMac heeft geen VESA mount meer om hem aan een muur te bevestigen.
Dan kunnen mijn ouders zeg maar ook in mijn computer kijken toch? Iets wat ik niet wil aangezien ze vaker op iets klikken en daarna aan de telefoon hangen omdat er "iets mis is" met de computerquote:
Kan je niet in de instellingen bij automatisch controleren op updates klikken op "zoek nu naar update" oid?quote:Op donderdag 3 januari 2013 17:21 schreef boem-dikkie het volgende:
Weet iemand hoe ik deze update op mijn TimeCapsule krijg?
http://support.apple.com/kb/DL1481
Vorige week uitgekomen, wil hem graag updaten mocht het mijn draadloze perfomance verbeteren maar ik heb geen idee hoe. Via mijn Airport Utility staat er dat er geen updates zijn, maar ik heb niet ge-update sinds ik mijn TC heb (half jaar ongeveer) en Apple zegt dat ze geen updates op je apparaten doen zonder je toestemming.
Heb je niet al versie 7.6.1? Die heb ik op mijn AE, die ook al maanden zonder updates draait, ook gewoon.quote:Version: 7.6.1
Post Date: Jan 30, 2012
Teamviewer, kun je zijn mac bedienen vanaf jou mac. Kan nog op 2 manieren ook, gewoon altijd, of dat hij je een code moet geven elke keer zodat je er niet zonder zijn weten op kan.quote:Op donderdag 3 januari 2013 15:04 schreef DohanJerksen het volgende:
Ik weet niet of het kan maar ik heb toch een vraagje:
Aangezien mijn vader vaak zijn muziekbibliotheek ge-update wilt hebben wil ik vanaf mijn Macbook thuis, muziek kunnen zetten op de iMac van mijn ouders. Is dit mogelijk en zo ja, hoe?
Het liefst ook nog dat ik die iMac in het finder venstertje krijg bij de rest van de gedeelde items.
Heb Cyberduck als FTP programma indien nodig.
Bij voorbaat dank!
Edit: Lees net van Apple Remote Desktop. Iemand ervaring met dit programma?
Vorige week? Die update heb ik al lang. Hij is op 30 januari 2012 uitgekomen dus dikke kans dat hij al op je Time Capsule staat. En anders even via het Airport Configuratieprogramma checken welke versie je draait!quote:Op donderdag 3 januari 2013 17:21 schreef boem-dikkie het volgende:
Weet iemand hoe ik deze update op mijn TimeCapsule krijg?
http://support.apple.com/kb/DL1481
Vorige week uitgekomen, wil hem graag updaten mocht het mijn draadloze perfomance verbeteren maar ik heb geen idee hoe. Via mijn Airport Utility staat er dat er geen updates zijn, maar ik heb niet ge-update sinds ik mijn TC heb (half jaar ongeveer) en Apple zegt dat ze geen updates op je apparaten doen zonder je toestemming.
Ligt eraan hoe groot die updates zijn natuurlijkquote:Op vrijdag 4 januari 2013 14:39 schreef Swetsenegger het volgende:
Hier begin ik toch langzamerhand wel de kuthik van te krijgen. Nog 810MB vrij op m'n iphone en geen updates meer kunnen downloaden omdat er te weinig ruimte zou zijn.
Ja dat snap ik, maar dan krijg ik er dus de kuthik van dat app makers niet sequentieel updaten maar gewoon een compleet nieuwe app overpompen.quote:Op vrijdag 4 januari 2013 14:45 schreef Roel_Jewel het volgende:
[..]
Ligt eraan hoe groot die updates zijn natuurlijk. Welke app probeer je te updaten?
Ja precies. Ik moet nu dus eerst de app eraf gooien, de update op mijn laptop binnen halen en dan weer installeren. Wat een gepijpzeik. Zelden zo gefrustreerd geweest sinds ik overgestapt ben op apple.quote:Op vrijdag 4 januari 2013 16:08 schreef HeatWave het volgende:
Dat is idd bloedirritant, als de app er opstaat moet je hem kunnen updaten.
Als je hem via de iPhone update, dan heb je inderdaad die vrije-ruimte. (Dus totaal 2x de App).quote:Op vrijdag 4 januari 2013 16:10 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]
Ja precies. Ik moet nu dus eerst de app eraf gooien, de update op mijn laptop binnen halen en dan weer installeren. Wat een gepijpzeik. Zelden zo gefrustreerd geweest sinds ik overgestapt ben op apple.
Kreeg 'm niet gesynced nadat ik 'm in ituens geupdate hadquote:Op vrijdag 4 januari 2013 19:02 schreef Junkie het volgende:
[..]
Als je hem via de iPhone update, dan heb je inderdaad die vrije-ruimte. (Dus totaal 2x de App).
Als je hem eerst download in iTunes op de Mac, en dan met de USB kabel synct dan heeft die vrije ruimte niet nodig.
Dus volgens mij hoef je hem niet eerst te wissen.Ik heb namelijk zo een paar Apps die +500mb waren geupdate met 200mb vrije ruimte.
Wat ik ook erg jammer vind, is dat je niet het Usage (Settings-General-Usage) niet de 'Documents & Data' kan wissen. Bijvoorbeeld Instagram & FaceBook downloaden allemaal content, maar gooien dit niet weg. en dan staat daar dat de App een paar honderd megabyte is.
Overige meuk is dus data die nog in je reservekopie staat, maar waarbij je de Apps niet meer hebt. Verwijderen gaat niet, tenzij jailbreak. En dat is nog niet mogelijk op de i5.quote:Op vrijdag 4 januari 2013 19:05 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]
Kreeg 'm niet gesynced nadat ik 'm in ituens geupdate had
Sowieso die hele 'overige' meuk is irritant. Waarom kan ik daar niet uit wissen.
En hoe haal je die troep weg met jailbreak?quote:Op vrijdag 4 januari 2013 19:28 schreef gohan16 het volgende:
[..]
Overige meuk is dus data die nog in je reservekopie staat, maar waarbij je de Apps niet meer hebt. Verwijderen gaat niet, tenzij jailbreak. En dat is nog niet mogelijk op de i5.
Alle appmapjes die je niet meer hebt weghalen. Met iphoneexplorer / willekeurige iphonebrowser kan dat.quote:Op vrijdag 4 januari 2013 19:39 schreef GeeftJeEnergie het volgende:
[..]
En hoe haal je die troep weg met jailbreak?
Mij teveel werkquote:Op vrijdag 4 januari 2013 19:40 schreef gohan16 het volgende:
[..]
Alle appmapjes die je niet meer hebt weghalen. Met iphoneexplorer / willekeurige iphonebrowser kan dat.
De "makkelijke" manier is een restore doen en een backup terugzettenquote:
Ja, laatst gedaan. Echt 2 uur mee zitten kutten om het weer goed en werkend te krijgenquote:Op vrijdag 4 januari 2013 19:43 schreef Gebraden_Wombat het volgende:
[..]
De "makkelijke" manier is een restore doen en een backup terugzetten.
Backupt ie dan het overige niet meer? indien ja, dan ga ik dat zodirect doen.quote:Op vrijdag 4 januari 2013 19:43 schreef Gebraden_Wombat het volgende:
[..]
De "makkelijke" manier is een restore doen en een backup terugzetten.
Je bent compleet af van het 'overige' jaquote:Op vrijdag 4 januari 2013 20:01 schreef gohan16 het volgende:
[..]
Backupt ie dan het overige niet meer? indien ja, dan ga ik dat zodirect doen.
Thanks, mocht dat niet gebeurt zijn, dan ben je me een kratje bier schuldig.quote:Op vrijdag 4 januari 2013 20:03 schreef GeeftJeEnergie het volgende:
[..]
Je bent compleet af van het 'overige' ja
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |