Niets tipt aan Chromequote:Op woensdag 2 januari 2013 23:16 schreef blow... het volgende:
[..]
op windows is firefox toch een van de beteren imo.
het enige fijne aan chrome is dat flash ngebouwd zit en dat ik dus geen schijt op mijn mac hoef te zetten.quote:
Ik werk er nu bijna 3 maanden mee, bij PhotoShop ben ik er nog niet achter wat ik niet fijn vind misschien een kwestie van een gevoel of iets.quote:Op woensdag 2 januari 2013 23:05 schreef TwyLight het volgende:
[..]
Waar irriteer je je precies aan dan? En hoelang werk je al met een Mac?
Photoshop is gemaakt voor Mac, de Windows versie is een (best wel slechte) port. Vind je het niet fijn dat je geen donker applicatie frame op de achtergrond hebt maar je bureaublad? Dat kan je gewoon aan zetten namelijk.
Wat betreft Excel en Word, tja, die zijn van Microsoft en die gaan de Mac versie natuurlijk niet beter maken dan de Windows versie. Maar persoonlijk heb ik met beide geen problemen. Als je wil zou je ook eens naar Pages en Numbers kunnen kijken, Apple's versie van Word en Excel.
Navicat en PSpad ken ik niet dus daar kan ik niet over oordelen.
dat ligt niet aan de muis maar aan je instellingen.quote:Op woensdag 2 januari 2013 23:35 schreef Topicspace het volgende:
[..]
Ik werk er nu bijna 3 maanden mee, bij PhotoShop ben ik er nog niet achter wat ik niet fijn vind misschien een kwestie van een gevoel of iets.
Excel vind ik vooral hetzelfde als bij navicat het hele copy paste ellendig werken. (navicat is een database beheer tool) In de Windows versie kan je bijvoorbeeld pijltje naar onder doen daarmee sla je je vorige cel automatisch op en maak je een nieuwe aan (tenzij je niets invult) Bij NaviCat Mac moet je het d.m.v. een plusje onderaan toevoegen en slaat die pas op als je op opslaan drukt.
Daarbij blijft de cache enorm lang hangen.
Zo zijn er allemaal van die kleine dingetjes.
PSpad is een simpele php-editor, ik heb wel al gekeken naar tools zoals Coda e.d. maar die zijn allemaal te lomp en je zit dan met projecten waarmee je moet werken. Dit werkt niet voor het werk wat ik doe.
Ook kan ik niet aan het selecteren wennen, ik selecteer heel snel een complete pagina i.p.v. een tekst er in. (zal kwestie van wennen zijn)
De magic mouse is ook een ramp als je 2 schermen gewend bent. Je schuift je gek met die afstand (2x 27") en ja ik vind 2 schermen fijn omdat ik vaak 2 schermen naast elkaar wil hebben om sneller te werken.
Trage troep, snap mensen die Chrome niet gebruiken gewoon nietquote:Op woensdag 2 januari 2013 23:20 schreef TwyLight het volgende:
[..]
Ja klopt, maar de Mac versie is nog 10 keer zo erg
ik gebruik chrome alleen voor flash. het fijnste aan safari vind ik nog wel dat ik kan syncen tussen de ipad en de mac.quote:Op woensdag 2 januari 2013 23:40 schreef GeeftJeEnergie het volgende:
[..]
Trage troep, snap mensen die Chrome niet gebruiken gewoon niet
Zet ik hem sneller krijg ik weer niks geselecteerd/gesleept/geshopt/gedingestquote:Op woensdag 2 januari 2013 23:38 schreef blow... het volgende:
[..]
dat ligt niet aan de muis maar aan je instellingen.
Dat syncen doe ik al niet. Heb vroeger ook veel Safari gebruikt, maar vind Chrome toch fijnerquote:Op woensdag 2 januari 2013 23:41 schreef blow... het volgende:
[..]
ik gebruik chrome alleen voor flash. het fijnste aan safari vind ik nog wel dat ik kan syncen tussen de ipad en de mac.
Textwrangler al geprobeerd? Ik gebruik zelf Coda. Kwestie van voorkeur.Een tip, kijk even in de Mac Appstore bij Ontwikkelaarstools, zijn veel programmas te krijgen.quote:Op woensdag 2 januari 2013 23:35 schreef Topicspace het volgende:
[..]
Ik werk er nu bijna 3 maanden mee, bij PhotoShop ben ik er nog niet achter wat ik niet fijn vind misschien een kwestie van een gevoel of iets.Excel vind ik vooral hetzelfde als bij navicat het hele copy paste ellendig werken. (navicat is een database beheer tool) In de Windows versie kan je bijvoorbeeld pijltje naar onder doen daarmee sla je je vorige cel automatisch op en maak je een nieuwe aan (tenzij je niets invult) Bij NaviCat Mac moet je het d.m.v. een plusje onderaan toevoegen en slaat die pas op als je op opslaan drukt.
Daarbij blijft de cache enorm lang hangen.
Zo zijn er allemaal van die kleine dingetjes.
PSpad is een simpele php-editor, ik heb wel al gekeken naar tools zoals Coda e.d. maar die zijn allemaal te lomp en je zit dan met projecten waarmee je moet werken. Dit werkt niet voor het werk wat ik doe.
Ook kan ik niet aan het selecteren wennen, ik selecteer heel snel een complete pagina i.p.v. een tekst er in. (zal kwestie van wennen zijn)
De magic mouse is ook een ramp als je 2 schermen gewend bent. Je schuift je gek met die afstand (2x 27") en ja ik vind 2 schermen fijn omdat ik vaak 2 schermen naast elkaar wil hebben om sneller te werken.
TextWrangler heeft niet zo'n fijne FTP integratie zoals PSpad.quote:Op woensdag 2 januari 2013 23:46 schreef FredVleespet het volgende:
[..]
Textwrangler al geprobeerd? Ik gebruik zelf Coda. Kwestie van voorkeur.
Lijkt erop dat je muis acceleration problemen hebt die sommige mensen ervaren als ze van Windows af komen. Ik heb er zelf geen problemen mee, het is een kwestie van wennen. Er zijn wel programma's voor om de muis op de Windows manier te laten reageren. Google daar even op, misschien verhelpt dat je probleem.
Niet. Microsoft ondersteunt alleen Exchange Activesync voor mobiele apparaten. Desktopclienten kunnen (mogen?) er geen gebruikt van maken. En aangezien Hotmail/Outlook.com geen IMAP ondersteunen, heb je pech.quote:Op donderdag 3 januari 2013 13:14 schreef OverRated het volgende:
Probleempje:
Op m'n iPad, iPhone en MacBook heb ik een iCloud, Hotmail en Gmail email account ingesteld in de standaard mail apps. Wanneer ik mijn mails op m'n iPad heb gelezen, zijn ze ook op m'n iPhone en MacBook gelezen.
Dit werkt alleen niet met de hotmail account. Tussen de iPhone en iPad synchroniseert m'n hotmail wel, maar met de MacBook niet. Dus ik open net m'n mail app en heb dan 70 ongelezen emails.![]()
Hoe los ik dat op?
Zo belachelijk dit soort dingen.quote:Op donderdag 3 januari 2013 13:16 schreef Gebraden_Wombat het volgende:
[..]
Niet. Microsoft ondersteunt alleen Exchange Activesync voor mobiele apparaten. Desktopclienten kunnen (mogen?) er geen gebruikt van maken. En aangezien Hotmail/Outlook.com geen IMAP ondersteunen, heb je pech.
Blijkbaar wil Microsoft per se dat je hun website gebruikt.
Oh, fijn is datquote:Op donderdag 3 januari 2013 13:16 schreef Gebraden_Wombat het volgende:
[..]
Niet. Microsoft ondersteunt alleen Exchange Activesync voor mobiele apparaten. Desktopclienten kunnen (mogen?) er geen gebruikt van maken. En aangezien Hotmail/Outlook.com geen IMAP ondersteunen, heb je pech.
Blijkbaar wil Microsoft per se dat je hun website gebruikt.
Succes daarmee. Volgens mij heeft Hotmail nog steeds geen doorstuurmogelijkheidquote:Op donderdag 3 januari 2013 13:58 schreef OverRated het volgende:
[..]
Oh, fijn is dat![]()
Misschien stuur ik m'n hotmail dan wel door naar iCloud. Was toch al van plan m'n Hotmail niet veel meer te gebruiken.
Jawel. Ik stuur ze ook door naar mn GMail.quote:Op donderdag 3 januari 2013 14:01 schreef Gebraden_Wombat het volgende:
[..]
Succes daarmee. Volgens mij heeft Hotmail nog steeds geen doorstuurmogelijkheid.
Je hebt helemaal gelijk, blijkbaar was ik gewoon blind toen ik onlangs ernaar zocht. Vroeger kon het in elk geval niet. Meteen zelf ook even ingesteld.quote:Op donderdag 3 januari 2013 14:05 schreef Q. het volgende:
[..]
Jawel. Ik stuur ze ook door naar mn GMail.
Back to my Mac?quote:Op donderdag 3 januari 2013 15:04 schreef DohanJerksen het volgende:
Ik weet niet of het kan maar ik heb toch een vraagje:
Aangezien mijn vader vaak zijn muziekbibliotheek ge-update wilt hebben wil ik vanaf mijn Macbook thuis, muziek kunnen zetten op de iMac van mijn ouders. Is dit mogelijk en zo ja, hoe?
Het liefst ook nog dat ik die iMac in het finder venstertje krijg bij de rest van de gedeelde items.
Heb Cyberduck als FTP programma indien nodig.
Bij voorbaat dank!
Edit: Lees net van Apple Remote Desktop. Iemand ervaring met dit programma?
Klopt ja.quote:Op donderdag 3 januari 2013 15:40 schreef Gebraden_Wombat het volgende:
Wat. De 27" iMac heeft geen VESA mount meer om hem aan een muur te bevestigen.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |