Uit? Kan ie ook uit?quote:Op dinsdag 18 december 2012 10:15 schreef boem-dikkie het volgende:
Géén idee, ik doe mijn MBP nooit uit.
Laat je m dan wel aan de oplader? Loopt bij mij toch vrij snel leeg in sleep mode..quote:Op dinsdag 18 december 2012 10:15 schreef boem-dikkie het volgende:
Géén idee, ik doe mijn MBP nooit uit.
Gebruik voortaan CMD + Shift + 4 + Spatie. Dan kun je van alleen een scherm een foto maken en zet je Mac er een kekke schaduw achter.quote:Op dinsdag 18 december 2012 11:29 schreef yupyup het volgende:
Zet de mijne ook nooit uit, behalve bij reboots.
Hier mijn MBP batterij status na 14 maanden![]()
[ afbeelding ]
Als het kan aan de lader.
Hier altijd aan de lader en nooit uitquote:Op dinsdag 18 december 2012 13:34 schreef OverRated het volgende:
[..]
Laat je m dan wel aan de oplader? Loopt bij mij toch vrij snel leeg in sleep mode..
iTunes 11quote:Op dinsdag 18 december 2012 20:05 schreef Norrage het volgende:
wtf is er met itunes gebeurd
Voor zover mijn bijdrage aan dit topic
Op witte achtergronden wel. In een normale (desktop-)omgeving komt het erg natuurlijk over i.m.h.o.quote:Op dinsdag 18 december 2012 20:33 schreef TC03 het volgende:
Die gigantische schaduw bij OS X screenshots is toch een beetje.
Zijn LaunchDaemons niet essentieel? Bij iOS welquote:Op dinsdag 18 december 2012 20:58 schreef J.Appleseed het volgende:
Goed, ik denk dat ik het probleem met mijn shutdown-tijd opgelost heb.
Shutdown is nu zo'n 4 à 5 seconden, bootup 7 à 8. Iets langer dan gewoonlijk, maar ach.
Wat heb ik gedaan?
1) SMC & PRAM reset
2) Folders 'LaunchAgents', 'LaunchDaemons' en 'Caches' in /Library leeggemaakt
3) Alle login-items verwijderd
4) Folder 'Saved Application State' in ~/Library leeggemaakt
[..]
iTunes 11![]()
[..]
Op witte achtergronden wel. In een normale (desktop-)omgeving komt het erg natuurlijk over i.m.h.o.
daarom ontfocus ik schermen altijd bij een screenshot, scheelt de helft qua schaduwquote:Op dinsdag 18 december 2012 20:33 schreef TC03 het volgende:
Die gigantische schaduw bij OS X screenshots is toch een beetje.
Geen idee. Hij start nog gewoon op dus lijkt mij geen probleem. Stonden ook Adobe plists in, niets van Apple ofzo.quote:Op dinsdag 18 december 2012 20:59 schreef GeeftJeEnergie het volgende:
[..]
Zijn LaunchDaemons niet essentieel? Bij iOS wel
Je komt er vanzelf achter waar ze goed voor waren. Dat OS X opstart wil niet zeggen dat je ze nergens voor nodig hebt.quote:Op dinsdag 18 december 2012 21:05 schreef J.Appleseed het volgende:
[..]
Geen idee. Hij start nog gewoon op dus lijkt mij geen probleem. Stonden ook Adobe plists in, niets van Apple ofzo.
Op internet wordt volop geclaimd dat het onschadelijk is... bovendien zijn het geen Apple LaunchDaemons maar gewoon van random geïnstalleerde apps. En die doen het nog gewoon hoor.quote:Op dinsdag 18 december 2012 21:08 schreef Angel_of_Dth het volgende:
[..]
Je komt er vanzelf achter waar ze goed voor waren. Dat OS X opstart wil niet zeggen dat je ze nergens voor nodig hebt.
Ja, maar als je zoals jou de hele directory leeghaalt kan er wat misgaan lijkt mijquote:Op dinsdag 18 december 2012 21:10 schreef J.Appleseed het volgende:
[..]
Op internet wordt volop geclaimd dat het onschadelijk is... bovendien zijn het geen Apple LaunchDaemons maar gewoon van random geïnstalleerde apps. En die doen het nog gewoon hoor.
Overigens kun je de meeste LaunchDaemons op iOS-apparaten ook gewoon verwijderen. Geen probleem.
Er stonden 3 bestandjes in. Nogmaals: ik heb ~/Library/LaunchDaemons leeggemaakt, in de user library dus.quote:Op dinsdag 18 december 2012 21:12 schreef GeeftJeEnergie het volgende:
[..]
Ja, maar als je zoals jou de hele directory leeghaalt kan er wat misgaan lijkt mij
quote:Op dinsdag 18 december 2012 21:15 schreef J.Appleseed het volgende:
[..]
Er stonden 3 bestandjes in. Nogmaals: ik heb ~/Library/LaunchDaemons leeggemaakt, in de user library dus.
Voordat ik in Libraries en met plists ga zitten klooien zorg ik zeker wel dat ik weet wat ik doe hoorquote:Op dinsdag 18 december 2012 21:17 schreef GeeftJeEnergie het volgende:
[..]
Weet daar niks vanaf verder, maar wilde je alleen even een heads-up geven
Gebruikte gisteren weer eens een Windows pc. M'n hand ging continue naar waar het trackpad op m'n MacBook zit. Voelt gehandicapt zonderquote:Op woensdag 19 december 2012 14:16 schreef DaMook het volgende:
Trackpad voor bij de iMac is binnen, wel heul erg wennen.
Heb ik bij de laptops van mijn ouders ook, wil ik gestures gebruikenquote:Op woensdag 19 december 2012 14:29 schreef OverRated het volgende:
[..]
Gebruikte gisteren weer eens een Windows pc. M'n hand ging continue naar waar het trackpad op m'n MacBook zit. Voelt gehandicapt zonder![]()
Mission Control is toch wel erg fijn met die trackpad.
Screenshot maken en knippenquote:Op woensdag 19 december 2012 15:18 schreef Federer-fan het volgende:
Even een vraag: hoe kun je profielfoto's van contactspersonen uit WhatsApp opslaan? Als ik mijn vinger erop hou gebeurt er niks. Of kan ik screenshots maken?
Bedankt, gelukt.quote:Op woensdag 19 december 2012 15:23 schreef GeeftJeEnergie het volgende:
[..]
Screenshot maken en knippen
Dat zal best ja. Enig idee hoe ik deze sneller kan krijgen? Of heb ik gewoon een defecte gekregen..quote:Op woensdag 19 december 2012 21:11 schreef Swetsenegger het volgende:
Mijn MBA is ongeveer 2 keer zo snel
Apple Menu - About this Mac - More Info - System Report - Hardware: Serial-ATAquote:Op woensdag 19 december 2012 20:59 schreef Deventer__ het volgende:
Net een Samsung 830 in m'n mbp 2010 gezet. Alleen nu valt de snelheid me toch wat tegen.
[ afbeelding ]
Dat moet toch sneller kunnen? Helemaal lege installatie van Mountain Lion. Weet iemand hoe ik dat ding sneller krijg?
Staat allebei 3 gigabitquote:Op woensdag 19 december 2012 22:49 schreef Junkie het volgende:
[..]
Apple Menu - About this Mac - More Info - System Report - Hardware: Serial-ATA
Wat staat er daar bij Link Speed en Negotiated Link Speed?
quote:
De SATA controller op het mobo kan dus niet sneller. Die 830 is dus beetje overkill.quote:SATA1 spec = 1.5 Gbps speed (bits) = real world max about 130Mb/s (bytes)
SATA2 spec = 3.0 Gbps speed (bits) = real world max about 260Mb/s (bytes)
SATA3 spec = 6.0 Gbps speed (bits) = real world max. estimate 550Mb/s (bytes)
SATA3 or more commonly called SATA 6Gbps is supposed to be a little more efficient so I estimated a little more than 2x faster.
[bron]
Ooh naja het werkt allemaal alsnog veeeel sneller dan die gewone hardeschijf.quote:Op woensdag 19 december 2012 23:11 schreef Junkie het volgende:
[..]
[..]
De SATA controller op het mobo kan dus niet sneller. Die 830 is dus beetje overkill.
In je volgende laptop (met SATA3 6.0 Gbps) werkt hij wel op de volledige snelheid.
Het bestand wat nodig is staat in een (verborgen) library map. (Bibliotheek in de NLse versie genaamd). Er zijn 2 library mappen, een algemene en een gebruikers library. De algemene vindt je metteen als je de HDD opent. En de 2e staat in de gebruiker map. In 1 van deze twee mappen zou dat bestand dus moeten staan.quote:Op donderdag 20 december 2012 01:20 schreef Adrenaline0182 het volgende:
Brandende vraag! Ik kan Tweetdeck niet meer gebruiken door een steeds terugkerende foutmelding. Nu heb ik contact opgenomen met Tweetdeck support en dit zou de oplossing moeten zijn:
Find the Local Storage file (~/Library/Containers/com.twitter.TweetDeck/Data/Library/Application Support/TweetDeck/localStorage)
Take a copy of the file (and hopefully, if you'd like us to look further, send it to us)
Delete the original file, and restart the app.
Let us know if this works. Thanks for your help!
Iemand een idee waar ik dat kan vinden? Ik kom alleen via programma's bij Tweetdeck, maar dat is dus niet de bedoeling. Waar zitten de program files op een Mac? Alvast bedankt!!
Heel erg bedankt! Heb de volledige map uit containers verwijderd en kan nu eindelijk weer Tweetdeck gebruiken. Super!quote:
Neger alsjeblieftquote:Op donderdag 20 december 2012 15:32 schreef DesmondKilometer het volgende:
?????? http://helenair.com/calen(...)f4-63f318562a05.html is er dus nu eindelijk een echte untethered jailbreak????
Is nep. Je moet ervoor betalenquote:
Is het dan toch het einde der tijdenquote:Op donderdag 20 december 2012 16:48 schreef Swetsenegger het volgende:
Ik had zojuist een volledig system hang. Muisaanwijzer bewoog niet meer, MBA reageerde op geen enkele toets. Alleen hard rebooten was nog mogelijk.
Was wel mijn eerste volledige freeze in 8 jaar mac gebruikquote:Op donderdag 20 december 2012 16:59 schreef Merkie het volgende:
[..]
Is het dan toch het einde der tijden?
Klote macquote:Op donderdag 20 december 2012 17:01 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]
Was wel mijn eerste volledige freeze in 8 jaar mac gebruik
Draadloos of bedraad?quote:Op donderdag 20 december 2012 21:39 schreef Angel_of_Dth het volgende:
Ik ben even wat muziek op mijn iPhone aan het zetten, 471 nummers om precies te zijn. Alleen duurt het synchroniseren, wat doorgaans vrij rap gaat, erg lang. Ongeveer 1 minuut per nummer. Terwijl ik deze post typ, is er welgeteld 1 nummer op mijn iPhone gezet.
Ik heb een iPhone 4S (16 GB), iTunes 11 op een iMac die het verder prima doet. Iemand enig idee wat de oorzaak kan zijn van deze belabberde snelheden? Ik heb geen zin om hier nog een paar uur op te wachten. En aangezien ik morgen ruim 2 uur in het OV mag zitten, is een beetje muziek wel erg prettig.
Dat is toch niet de vraag? Als de vraag was hoe je van een dvd speler een bluray speler maakt dan heb ik de domheid van Borizzz niet goed ingeschatquote:Op donderdag 20 december 2012 22:23 schreef Splackavellie02 het volgende:
[..]
Knappe software die van je optische drive een BluRay-speler maakt
Wat is je vraag? Hoe je met een DVD speler een BLU-RAY disc afspeelt of hoe je een digitale Blu-ray rip afspeelt?quote:Op donderdag 20 december 2012 22:29 schreef Borizzz het volgende:
Pardon?
Volgens mij is de vraag vrij duidelijk. En ja, ik heb internet research gedaan & ik vraag enkel om ervaringen.
Uiteraard niet. Ik koop een externe drive; maar welk programma is fijn om te gebruiken?quote:Op donderdag 20 december 2012 22:36 schreef TwyLight het volgende:
[..]
Wat is je vraag? Hoe je met een DVD speler een BLU-RAY disc afspeelt of hoe je een digitale Blu-ray rip afspeelt?
Dat eerste is niet mogelijk.. uiteraard.....
VLCquote:Op donderdag 20 december 2012 22:45 schreef Borizzz het volgende:
[..]
Uiteraard niet. Ik koop een externe drive; maar welk programma is fijn om te gebruiken?
Als ik klik op annuleer is kennelijk de enige optie om te herstellen en terug te gaan naar de fabrieksinstellingen. Wat moet ik doen als ik die iTunesupdate gewoon wil overslaan?quote:Weet u zeker dat u de fabrieksinstellingen van de iPhone 'iPhone' wilt herstellen? Hierdoor worden alle media en andere gegevens gewist en wordt de nieuwste versie van de iPhone-software geïnstalleerd.
De teruggezette software wordt gecontroleerd bij Apple. Nadat het proces is voltooid, hebt u de mogelijkheid om uw contactgegevens, agenda's, tekstberichten en andere instellingen te herstellen.
Annuleer | Herstel en werk bij
Power en home button tegelijk vasthouden tot je je appeltje ziet. Anders de kick out of recovery mode van TinyUmbrella gebruikenquote:Op donderdag 20 december 2012 23:04 schreef Federer-fan het volgende:
Ik heb een probleem met mijn iPhone. Op het scherm staat een afbeelding van een kabel en een icoontje van iTues, dat ik helemaal niet gebruik op mijn iPhone. Pobleem is dat ik dat neit weg krij. Op het scherm van mijn iMac krijg ik de volgende melding:
[..]
Als ik klik op annuleer is kennelijk de enige optie om te herstellen en terug te gaan naar de fabrieksinstellingen. Wat moet ik doen als ik die iTunesupdate gewoon wil overslaan?
Bedankt,. Heb het eerste gedaan. Appeltje verschijnt en vervolgens weer het scherm dat ik beschreef. Nu staat er dit:quote:Op donderdag 20 december 2012 23:06 schreef GeeftJeEnergie het volgende:
[..]
Power en home button tegelijk vasthouden tot je je appeltje ziet. Anders de kick out of recovery mode van TinyUmbrella gebruiken
Kan ik via mijn iMac de herstelmodus van mijn iPhone uitzetten? En stl dat ik terugga naar fabrieksinstellingen, werkt bij iMac alles dan weer bij via iCloud?quote:iTunes heeft een iPhone aangetroffen waarvan de herstelmodus actief is. U moet deze iPhone herstellen voordat u deze kunt gebruiken met iTunes.
Ja. Welke iPhone en welke FW?quote:Op donderdag 20 december 2012 23:07 schreef Federer-fan het volgende:
[..]
Bedankt,. Heb het eerste gedaan. Appeltje verschijnt en vervolgens weer het scherm dat ik beschreef. Nu staat er dit:
[..]
Kan ik via mijn iMac de herstelmodus van mijn iPhone uitzetten?
iPhone 5. Wat is FW, Firewall?quote:Op donderdag 20 december 2012 23:10 schreef GeeftJeEnergie het volgende:
[..]
Ja. Welke iPhone en welke FW?
Firmware. Maar ben bang dat mijn idee niet gaat werken op de iPhone 5, even checkenquote:Op donderdag 20 december 2012 23:10 schreef Federer-fan het volgende:
[..]
iPhone 5. Wat is FW, Firewall?
Hoezo?quote:Op donderdag 20 december 2012 23:07 schreef nietzman het volgende:
VLC is onder geen enkele omstandigheid een prettig programma om te gebruiken.
Als ik terugga naar de fabrieksinstellignen ben ik volgens mij alles kwijt. Mar ik wet niet of het dan wel op mijn computer blijft staan en dat iCloud het dan automatisch terugzet...quote:Op donderdag 20 december 2012 23:11 schreef GeeftJeEnergie het volgende:
[..]
Firmware. Maar ben bang dat mijn idee niet gaat werken op de iPhone 5, even checken
Als je iCloud aanstaat wordt vrijwel alles gesynct behalve muziekquote:Op donderdag 20 december 2012 23:12 schreef Federer-fan het volgende:
[..]
Als ik terugga naar de fabrieksinstellignen ben ik volgens mij alles kwijt. Mar ik wet niet of het dan wel op mijn computer blijft staan en dat iCloud het dan automatisch terugzet...
Dus ik kan gewoon terug naar de fabrieksinstellingen en dan even wachten tot hij de hele shizzle weer syncht?quote:Op donderdag 20 december 2012 23:13 schreef GeeftJeEnergie het volgende:
[..]
Als je iCloud aanstaat wordt vrijwel alles gesynct behalve muziek
Ja, na herstellen kan je de optie kiezen om je iCloud backup terug te zetten, als je dat gebruiktquote:Op donderdag 20 december 2012 23:14 schreef Federer-fan het volgende:
[..]
Dus ik kan gewoon terug naar de fabrieksinstellingen en dan even wachten tot hij de hele shizzle weer syncht?
Oké, waar kan ik dat zien? Ik gebruik iCloud, maar weet niet waar die instelling zit Kan iCloud niet eens vinden tussen mijn programma's.quote:Op donderdag 20 december 2012 23:15 schreef GeeftJeEnergie het volgende:
[..]
Ja, na herstellen kan je de optie kiezen om je iCloud backup terug te zetten, als je dat gebruikt
Als je eenmaal hersteld bent kan je op een gegeven moment kiezen voor het terugzetten van je iCloud backupquote:Op donderdag 20 december 2012 23:16 schreef Federer-fan het volgende:
[..]
Oké, waar kan ik dat zien? Ik gebruik iCloud, maar weet niet waar die instelling zit...
Oké, maar die maakt iCloud dus automatisch?quote:Op donderdag 20 december 2012 23:17 schreef GeeftJeEnergie het volgende:
[..]
Als je eenmaal hersteld bent kan je op een gegeven moment kiezen voor het terugzetten van je iCloud backup
Elke keer als je aan het opladen bent en je wifi staat aan. Tenzij je eraan hebt lopen klotenquote:Op donderdag 20 december 2012 23:18 schreef Federer-fan het volgende:
[..]
Oké, maar die maakt iCloud dus automatisch?
Dat hoop ik dan maar. Ik heb geen wifi (mijn modem doet dat niet) maar hij synct wel alles. Misschien via Bluetooth?quote:Op donderdag 20 december 2012 23:19 schreef GeeftJeEnergie het volgende:
[..]
Elke keer als je aan het opladen bent en je wifi staat aan. Tenzij je eraan hebt lopen kloten
zonder wifi geen automatische backupsquote:Op donderdag 20 december 2012 23:20 schreef Federer-fan het volgende:
[..]
Dat hoop ik dan maar. Ik heb geen wifi (mijn moden doet dat niet) maar hij synct wel alles.
Dan blijkbaar wel.quote:Op donderdag 20 december 2012 23:22 schreef GeeftJeEnergie het volgende:
[quote][ afbeelding ] Op donderdag 20 december 2012 23:20 schreef Federer-fan het volgende:
[..]
Dat hoop ik dan maar. Ik heb geen wifi (mijn moden doet dat niet) maar hij synct wel alles.
[quote]
zonder wifi geen automatische backups
Omdat het een brak en verouderd stuk software is met antieke, slecht geoptimaliseerde codecs en een vertiefte interface.quote:
Op de website zelf.quote:Op vrijdag 21 december 2012 01:03 schreef Xetran het volgende:
Extreme noobvraag wss, maar hoe vraag je desktopversies van webpagina's op op de iPad?
Ben het meestal wel met je eens hier maar deze keer toch echt niet. VLC is vrijwel het eerste wat ik installeer bij een verse installatie. De nieuwe VLC interface is nog best oké. Wat gebruik jij?quote:Op vrijdag 21 december 2012 00:14 schreef nietzman het volgende:
[..]
Omdat het een brak en verouderd stuk software is met antieke, slecht geoptimaliseerde codecs en een vertiefte interface.
wauw. Voor dat laatste had ik vroeger altijd een bypass, maar dat zal nu wel gefixed zijn danquote:Op vrijdag 21 december 2012 01:18 schreef TC03 het volgende:
[..]
Op de website zelf.
Grootste irritatie bij mij is als je iets zoekt op Google, je klikt een resultaat aan, en vervolgens word je naar een karige mobiele landingspagina gebracht zonder enige vorm van deeplinking. Zo kom je dus nooit bij het gewenste zoekresultaat.
Grootste irritatie op Google voor mij op dit moment is de nieuwe horizontale optiesbalk waardoor je nu DRIE keer moet klikken als je bijvoorbeeld alleen grote afbeeldingen wil.quote:Op vrijdag 21 december 2012 01:18 schreef TC03 het volgende:
[..]
Op de website zelf.
Grootste irritatie bij mij is als je iets zoekt op Google, je klikt een resultaat aan, en vervolgens word je naar een karige mobiele landingspagina gebracht zonder enige vorm van deeplinking. Zo kom je dus nooit bij het gewenste zoekresultaat.
http://mplayerx.orgquote:Op vrijdag 21 december 2012 01:22 schreef TwyLight het volgende:
Ben het meestal wel met je eens hier maar deze keer toch echt niet. VLC is vrijwel het eerste wat ik installeer bij een verse installatie. De nieuwe VLC interface is nog best oké. Wat gebruik jij?
Ziet er wel goed uit. Even een tijdje proberen maarquote:Op vrijdag 21 december 2012 02:26 schreef nietzman het volgende:
[..]
http://mplayerx.org
Sneller, simpeler en gebruikt véél minder resources.
eerst alle foto's selecteren of lijstweergave, spatiebalk en dan naar boven/benedenquote:Op zaterdag 22 december 2012 13:53 schreef o.us2.0 het volgende:
Kent iemand een photo viewer voor Mac dat vergelijkbaar is met Picasa Photo Viewer? Dat je op een foto klikt in Finder en alleen op de pijltjes hoeft drukken om naar de volgende of vorige foto in die map staat. Dat lukt mij dus niet.
Nog beter: alles selecteren en dan cmd + pijltje omlaag. Dan opent de photoviewer alles.quote:Op zaterdag 22 december 2012 14:38 schreef n8n het volgende:
[..]
eerst alle foto's selecteren of lijstweergave, spatiebalk en dan naar boven/beneden
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |