abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_119855794
Oké, de titel is misschien wat overdreven maar in feite komt het hier wel op neer.
Hoe staan jullie tegenover het in de gaten houden of checken van je partner op het moment dat je een gegronde reden hebt dat hij/zij tegen je liegt over waar ze was bijvoorbeeld?

Zelf heb ik ooit een van mijn exen wel gecontroleerd d.m.v. een zogenaamde keylogger op de pc. Ben er zo achter gekomen dat ze in plaats van naar tennis een balletje opsloeg bij een college-genoot.
Dus meteen uitgemaakt en inmiddels is ze geloof ik nog steeds met die kerel samen.

Kijken jullie wel eens in zijn of haar telefoon, social media of andere zaken, of heb je het ooit gedaan bijvoorbeeld omdat je zoals ik merkte dat hij of zij heeft gelogen over waar hij/zij was?
pi_119855898
Rationeel beschouwd is 't heel veel werk met een kleine kans dat je vindt waar je naar zoekt/voor vreest en een grote kans dat zij 't ontdekt of 't controleren je alleen maar nóg achterdochtiger maakt.
Voegt hoogtepunten toe aan jullie druilerige bestaan.
pi_119855961
Ik doe het gewoon niet want ga me dan kloten voelen en zou bang zijn dat ik wat vind.. gewoon erop vertrouwen is het beste
pi_119856003
Zou soms wel een drang hebben maar ik hou me in.. Straks vind ik iets wat mij heel erg zeer kan doen en wat misschien onterecht kan zijn dus liever laten zoals het is..
pi_119856080
quote:
0s.gif Op zondag 2 december 2012 21:19 schreef Ernemmertje het volgende:
Zou soms wel een drang hebben maar ik hou me in.. Straks vind ik iets wat mij heel erg zeer kan doen en wat misschien onterecht kan zijn dus liever laten zoals het is..
zo doe ik het ook
pi_119856119
Nee, nooit. Mijn relatie is gebaseerd op vertrouwen, dan vind ik zoiets not-done.
  zondag 2 december 2012 @ 21:29:45 #7
345457 Retronix
Zeg maar Retro.. ;)
pi_119856534
Hahahaa, typisch Fok topic weer
Retro is a culturally outdated or aged style, trend, mode, or fashion, from the overall postmodern past, that has since that time become functionally or superficially the norm once again.
pi_119856733
Een keylogger is wel heel extreem. Lijkt me nog strafbaar ook.
pi_119856843
Geen vertrouwen in je relatie hebben :') Dan kan je er beter meteen mee kappen.
pi_119857237
quote:
0s.gif Op zondag 2 december 2012 21:15 schreef Aldo-MC het volgende:
Oké, de titel is misschien wat overdreven maar in feite komt het hier wel op neer.
Hoe staan jullie tegenover het in de gaten houden of checken van je partner op het moment dat je een gegronde reden hebt dat hij/zij tegen je liegt over waar ze was bijvoorbeeld?

Zelf heb ik ooit een van mijn exen wel gecontroleerd d.m.v. een zogenaamde keylogger op de pc. Ben er zo achter gekomen dat ze in plaats van naar tennis een balletje opsloeg bij een college-genoot.
Dus meteen uitgemaakt en inmiddels is ze geloof ik nog steeds met die kerel samen.

Kijken jullie wel eens in zijn of haar telefoon, social media of andere zaken, of heb je het ooit gedaan bijvoorbeeld omdat je zoals ik merkte dat hij of zij heeft gelogen over waar hij/zij was?
ik liet mijn ex-partners altijd schaduwen door de Kgb, nooit problemen mee gehad.
kap nah
pi_119857914
quote:
0s.gif Op zondag 2 december 2012 21:33 schreef MrDoo het volgende:
Een keylogger is wel heel extreem. Lijkt me nog strafbaar ook.
Was op mijn aansluiting dus nee.
pi_119858006
quote:
0s.gif Op zondag 2 december 2012 21:15 schreef Aldo-MC het volgende:

Dude :N
pi_119858042
quote:
13s.gif Op zondag 2 december 2012 21:34 schreef o.us2.0 het volgende:
:Y
pi_119858054
quote:
13s.gif Op zondag 2 december 2012 21:34 schreef o.us2.0 het volgende:
Vertrouwen is vaak een moment opname. Je vertrouwt iemand tot diegene dit beschaamd echter hoe moet je daar achter komen in sommige gevallen.
Als hij of zij alles stiekem achter je rug doet bijvoorbeeld.
pi_119858130
quote:
0s.gif Op zondag 2 december 2012 21:53 schreef Aldo-MC het volgende:

[..]

Vertrouwen is vaak een moment opname. Je vertrouwt iemand tot diegene dit beschaamd echter hoe moet je daar achter komen in sommige gevallen.
Als hij of zij alles stiekem achter je rug doet bijvoorbeeld.
Dan hou je de eer aan jezelf en steek je er geen moeite meer in om je gelijk te krijgen..
pi_119858167
quote:
0s.gif Op zondag 2 december 2012 21:50 schreef Aldo-MC het volgende:

[..]

Was op mijn aansluiting dus nee.
Dat maakt geen reet uit als je dat zonder iemands medeweten doet. Net als dat je geen geluidsopnames of videobeelden mag maken zonder dat de ander dat weet. Ook al is dat in je eigen huis.

http://www.iusmentis.com/(...)it/aftappengegevens/
pi_119858526
quote:
0s.gif Op zondag 2 december 2012 21:55 schreef MrDoo het volgende:

[..]

Dat maakt geen reet uit als je dat zonder iemands medeweten doet. Net als dat je geen geluidsopnames of videobeelden mag maken zonder dat de ander dat weet. Ook al is dat in je eigen huis.
In mijn huis mag ik doen wat ik wil. Al installeer ik 30 keyloggers en hang ik een compleet CCTV-circuit op.
Het enige dat ik niet mag doen is de gegevens openbaar maken.
  zondag 2 december 2012 @ 22:02:26 #18
262 Re
Kiss & Swallow
pi_119858642
Lijkt me dat als je gegronde redenen hebt je dat toch met je partner zelf moet zien te regelen?
04-08-11, 02-02-12, 20-06-14, 13-08-15
pi_119858651
quote:
7s.gif Op zondag 2 december 2012 22:00 schreef Aldo-MC het volgende:

[..]

In mijn huis mag ik doen wat ik wil. Al installeer ik 30 keyloggers en hang ik een compleet CCTV-circuit op.
Je hebt gewoon een prive gesprek afgeluisterd. Zie bovenstaande link. Staat dus gewoon maximaal 6 maanden cel op.
pi_119858747
quote:
0s.gif Op zondag 2 december 2012 22:02 schreef MrDoo het volgende:

[..]

Je hebt gewoon een prive gesprek afgeluisterd. Zie bovenstaande link. Staat dus gewoon maximaal 6 maanden cel op.
Dan zeg ik toch tegen de rechter dat ik hem voor eigen gebruik geïnstalleerd had? Keyloggers zijn niet verboden in Nederland en het betreft zowel mijn eigen pc als internetaansluiting.
pi_119858790
quote:
7s.gif Op zondag 2 december 2012 22:04 schreef Aldo-MC het volgende:

[..]

Dan zeg ik toch tegen de rechter dat ik hem voor eigen gebruik geïnstalleerd had?
Dan nog heb je het gesprek afgesluisterd.
pi_119858858
quote:
3s.gif Op zondag 2 december 2012 22:02 schreef Re het volgende:
Lijkt me dat als je gegronde redenen hebt je dat toch met je partner zelf moet zien te regelen?
Hoe, als hij of zij ontkend bijvoorbeeld.
Een relatie zonder vertrouwen heeft geen bestaansrecht, maar er zijn er genoeg die buiten de deur eten en thuis de schone schijn ophangen.
pi_119858897
quote:
0s.gif Op zondag 2 december 2012 22:05 schreef Aldo-MC het volgende:

[..]

Een relatie zonder vertrouwen heeft geen bestaansrecht, maar er zijn er genoeg die buiten de deur eten en thuis de schone schijn ophangen.
Dan had je de relatie af moeten breken op het moment dat je geen vertrouwen meer hebt. Je bent gewoon fout bezig als je mensen met een keylogger gaan bespioneren.
pi_119858993
quote:
0s.gif Op zondag 2 december 2012 22:04 schreef MrDoo het volgende:

[..]

Dan nog heb je het gesprek afgesluisterd.
Het is goed Brammetje. Sue me bitch.
pi_119859101
quote:
10s.gif Op zondag 2 december 2012 22:07 schreef Aldo-MC het volgende:

[..]

Het is goed Brammetje. Sue me bitch.
Je hebt mij niet afgeluisterd. Je bent wel retenaief als je denkt dat er veel mensen zijn die dit soort gedrag goedkeuren.
pi_119859345
quote:
0s.gif Op zondag 2 december 2012 22:05 schreef Aldo-MC het volgende:

[..]

Ik wil ook zeker niet de moraalridder uithangen.

Maar kan me voorstellen dat als je de stap genomen hebt om toch gaan kijken wat ze heeft getypt je dan toch nooit meer een normale relatie kan hebben?
Je hebt die stap genomen voor een reden (die waarschijnlijk gegrond was) en was die reden niet genoeg om het uit te maken?
pi_119859369
quote:
0s.gif Op zondag 2 december 2012 22:06 schreef MrDoo het volgende:

[..]

Dan had je de relatie af moeten breken op het moment dat je geen vertrouwen meer hebt. Je bent gewoon fout bezig als je mensen met een keylogger gaan bespioneren.
Het was anders wel bijzonder effectief.
Weet je wat hypocriet is: 9/10 geven te kennen hem/haar te verlaten als er een ander in het spel is, maar op het moment dat je een beetje onderzoek doet vinden veel mensen het opeens uit den boze.
In een relatie offer je bijna altijd dingen op voor de ander, beetje jammer als die ander er dan doodleuk een of meerdere relaties naast heeft terwijl jij er wel voor wilt gaan.
pi_119859374
Als je elkaar in een relatie niet kan vertrouwen is er imo geen relatie meer.
Dus nee, als het zo ver komt dat ik dat zou doen maak ik het eerder uit.
pi_119860053
quote:
0s.gif Op zondag 2 december 2012 22:14 schreef Aldo-MC het volgende:

[..]

[quote]0s.gif Op zondag 2 december 2012 22:13 schreef Smack10 het volgende:

[..]

Maar kan me voorstellen dat als je de stap genomen hebt om toch gaan kijken wat ze heeft getypt je dan toch nooit meer een normale relatie kan hebben?
Je hebt die stap genomen voor een reden (die waarschijnlijk gegrond was) en was die reden niet genoeg om het uit te maken?
[/quote]
?
pi_119860244
quote:
0s.gif Op zondag 2 december 2012 22:13 schreef Smack10 het volgende:

[..]

Er waren in de relatie heel veel kleine leugens, vaak heel laat thuis ik had er last van.
Alleen was ze geraffineerd genoeg om altijd weer een alibi te hebben. Wat mensen zeggen klopt namelijk als je al zo ver heen bent qua relatie dat je als een soort Peter R de Vries tekeer gaat moet je er mee kappen.
Maar toch is het kennelijk enorm kut om een relatie van 2 jaar af te kappen op basis van vage vermoedens.
Verder hadden we het namelijk wel gewoon leuk samen maar zij zocht kennelijk nog iets extra's daar naast of miste de spanning dunno.
pi_119860776
quote:
0s.gif Op zondag 2 december 2012 22:29 schreef Aldo-MC het volgende:

[..]

Er waren in de relatie heel veel kleine leugens, vaak heel laat thuis ik had er last van.
Alleen was ze geraffineerd genoeg om altijd weer een alibi te hebben. Wat mensen zeggen klopt namelijk als je al zo ver heen bent qua relatie dat je als een soort Peter R de Vries tekeer gaat moet je er mee kappen.
Maar toch is het kennelijk enorm kut om een relatie van 2 jaar af te kappen op basis van vage vermoedens.
Verder hadden we het namelijk wel gewoon leuk samen maar zij zocht kennelijk nog iets extra's daar naast of miste de spanning dunno.
Ok, duidelijk :)
  Moderator zondag 2 december 2012 @ 22:41:40 #32
9859 crew  Karina
Woman
pi_119860906
Een keylogger is wel heel rigoreus zeg! Ik zou dat nooit doen, al was het achteraf gezien misschien niet zo een gek idee geweest :@ Maar dan nog, nee.
Op donderdag 15 mei 2014 22:18 schreef sp3c het volgende:
niet zo tof doen
pi_119861079
quote:
7s.gif Op zondag 2 december 2012 22:00 schreef Aldo-MC het volgende:

[..]

Ik wil niet plagen maar:

quote:
Opnemen van gesprekken in besloten omgeving

Iemand die geen deelnemer is aan een gesprek in een woning, besloten lokaal of erf, mag dit niet opnemen. Hierop staat zes maanden cel of een boete van 16.750 euro (art. 139a lid 1).

Het opnemen van gegevens die worden verwerkt of overgedragen per computer valt hier niet onder, tenzij er gebruik wordt gemaakt van een hulpmiddel zoals een keylogger of software op de computer in de woning in kwestie (art. 139a lid 2). Het inbreken op een mailserver om zo iemands e-mailconversaties te lezen, valt dus niet onder "opnemen van gesprekken". Het is wel computervredebreuk en aftappen van datacommunicatie.
Artikel 139a lid 2 luidt dan wel weer als volgt:

quote:
2°. behoudens in geval van kennelijk misbruik, met een technisch hulpmiddel dat op gezag van degene bij wie de woning, het lokaal of het erf in gebruik is, niet heimelijk aanwezig is;
Het is voor jou niet heimelijk aanwezig, maar als je ex geregistreerd inwonend was heb je een serieus probleem denk ik.

Anyhoo, back on the topic: Soms check ik wel eens als ik vreemde dingen zie online, maar heb heb het nog nooit meegemaakt, mijn eigen verjaardagkado's uitgezonderd, dat ze gekke dingen achterhield.
Roses are red
Violets are blue
Wololo Wololo
Now violets are red too
pi_119861104
Mijn vriend heeft geen facebook ed.
Zelfs geen whatsapp, en omdat hij btg gebruikt verstuurd hij amper smsjes..

En dan nog.. nee.
Ik vertrouw hem dus ik voel eigelijk niet de behoefte om hem te controleren
'What doesn't kill you, makes you stranger' © Heith Ledger/The Joker
pi_119861137
Hoe krijg je het in je hoofd om dat te doen? :{
Nieuw is niet altijd beter.
pi_119861432
Een keer iemands telefoon of socialmedia checken, ok. Echter zo ver als een keylogger gaan.... dat is echt wel gewoon eng. Eigenlijk zou ze blij moeten zijn dat je het uitmaakte.
pi_119861650
quote:
0s.gif Op zondag 2 december 2012 22:52 schreef HiddenResponse het volgende:
Een keer iemands telefoon of socialmedia checken, ok. Echter zo ver als een keylogger gaan.... dat is echt wel gewoon eng. Eigenlijk zou ze blij moeten zijn dat je het uitmaakte.
Dat is toch net zo slecht :')
pi_119861830
quote:
17s.gif Op zondag 2 december 2012 22:57 schreef debeterebob het volgende:

[..]

Dat is toch net zo slecht :')
TS gaat toch echt wel wat verder. En als je niks te verbergen hebt, waarom dan zo geheimzinnig om je mobiel of facebook doen.
pi_119861938
quote:
0s.gif Op zondag 2 december 2012 23:00 schreef HiddenResponse het volgende:

[..]

TS gaat toch echt wel wat verder. En als je niks te verbergen hebt, waarom dan zo geheimzinnig om je mobiel of facebook doen.
Je kiest er toch zelf voor om iemands openstaande facebook bewust door te nemen of om bewust iemands telefoon door te kijken. De intentie is toch precies hetzelfde als met zo'n keylogger.

Je moet elkaar toch gewoon die privacy geven.
pi_119862384
quote:

[..]

Als je inlogt op zijn Facebook is het niet minder erg, tenzij jij bedoelt dat je een beetje rondkijkt.
Het enige dat erg is aan een keylogger is dat het bepaalde privéshit opslaat. Maar als je vroeger op msn gewoon de chatlogs weer inschakelde kon je ook alles meelezen, pas later kreeg je daarover een berichtje of je chats wilde opslaan of niet per gesprek.
pi_119862610
Nadat mijn vriend steeds de kamer uit moest als hij een sms'je kreeg en panisch zijn telefoon bij zich hield, heb ik zijn telefoon doorzocht, en dat was maar goed ook.
En de volgende keer zou ik het zo weer doen, moet je maar niet stiekem gaan zitten doen. Doe ik ook niet want ik weet dat ik niet fout bezig ben.
Love, it will not betray, dismay or enslave you
It will set you free
pi_119863725
Mijn vriend en ik hebben niets te verbergen en dus af en toe word er wat door de whatsapp gelezen uit nieuwsgierigheid maar nooit om te controleren. :)

TS vind ik wel heel rigoreus.
pi_119864082
Ik denk als ik echt een reden zou hebben om wantrouwend te zijn, dat ik dan misschien wel zoiets zou doen. Maar wat je ermee opschiet? Als je eenmaal wantrouwend bent dan zit er al iets niet goed.
  maandag 3 december 2012 @ 00:05:21 #44
225600 Joanne35
learn to fly butterfly
pi_119864213
quote:
0s.gif Op zondag 2 december 2012 22:45 schreef Mr_Belvedere het volgende:

Artikel 139a lid 2 luidt dan wel weer als volgt:

2°. behoudens in geval van kennelijk misbruik, met een technisch hulpmiddel dat op gezag van degene bij wie de woning, het lokaal of het erf in gebruik is, niet heimelijk aanwezig is;

Het is voor jou niet heimelijk aanwezig, maar als je ex geregistreerd inwonend was heb je een serieus probleem denk ik.
Volgens mij klopt je interpretatie van dat wetsartikel niet, daar staat dat de eigenaar van een woning zo'n hulpmiddel mag plaatsen, maar dat deze niet heimelijk aanwezig mag zijn.

Dat komt ook overeen met de wetgeving voor camera's, je mag in je eigen huis wel een camera plaatsen, maar je bent verplicht om iedereen die je huis betreedt er van op de hoogte te stellen dat ze worden opgenomen met camera's.

Wat TS heeft gedaan is dus inderdaad verboden :)
"All mankind is divided into three classes: those that are immovable, those that are movable, and those that move." - Benjamin Franklin
pi_119864369
Ik heb nog nooit de drang gehad om m'n vriend (nu ex) te controleren of te vragen met wie hij smst, ik vertrouwde hem 100%. Sowieso vertelde hij me meestal alles, leuke dingen maar ook minder leuke dingen dus ik heb nog nooit het gevoel gehad dat hij wat verzweeg o.i.d. Vertrouwen en eerlijkheid zijn gewoon de basis van een (gezonde) relatie m.i. :)
''The root of suffering is attachment''
pi_119864409
quote:
0s.gif Op maandag 3 december 2012 00:05 schreef Joanne35 het volgende:

[..]

Volgens mij klopt je interpretatie van dat wetsartikel niet, daar staat dat de eigenaar van een woning zo'n hulpmiddel mag plaatsen, maar dat deze niet heimelijk aanwezig mag zijn.

Dat komt ook overeen met de wetgeving voor camera's, je mag in je eigen huis wel een camera plaatsen, maar je bent verplicht om iedereen die je huis betreedt er van op de hoogte te stellen dat ze worden opgenomen met camera's.

Wat TS heeft gedaan is dus inderdaad verboden :)
Dus als je een keylogger installeert omwille van een back-up, en je neemt per ongeluk een msn-gesprek op ben je al strafbaar?
  maandag 3 december 2012 @ 00:11:58 #47
225600 Joanne35
learn to fly butterfly
pi_119864451
quote:
0s.gif Op maandag 3 december 2012 00:10 schreef Aldo-MC het volgende:

[..]

Dus als je een keylogger installeert omwille van een back-up, en je neemt per ongeluk een msn-gesprek op ben je al strafbaar?
Ik denk dat het om de intentie gaat. Je hebt die keylogger wel gebruikt om de communicatie van je vriendin af te luisteren, dus dat lijkt me wel strafbaar ja.
"All mankind is divided into three classes: those that are immovable, those that are movable, and those that move." - Benjamin Franklin
pi_119864749
Ik heb wel eens de smsjes van mijn vriend gelezen, omdat hij met een ander meisje gezoend had. Of ja, eigenlijk niet daarom, maar toen meende ik een gegronde reden daarvoor te hebben; eigenlijk ben ik gewoon heel nieuwsgierig. Maar eigenlijk vind ik dat ik daar helemaal niet het recht toe heb.

[ Bericht 7% gewijzigd door NEKONEKOCHAN op 03-12-2012 00:31:37 ]
pi_119864830
quote:
0s.gif Op maandag 3 december 2012 00:11 schreef Joanne35 het volgende:

[..]

Ik denk dat het om de intentie gaat. Je hebt die keylogger wel gebruikt om de communicatie van je vriendin af te luisteren, dus dat lijkt me wel strafbaar ja.
Oke maar dat moet een rechter dan aan kunnen tonen (die intentie)
Als je verder niks met de gegevens doet en je delete ze is het dan nog strafbaar?

Niet dat ik dit elke week wil doen maar wel extra ziek als je op een kennelijk voor de wet verboden manier achter dingen moet komen :X
pi_119865069
quote:

[..]

Geheimzinnig? Het gaat gewoon om vertrouwen.
Als je de ander niet vertrouwd en dus facebook wil checken om zijn berichten te lezen, dan is de relatie geen fuck waard. Dan is er blijkbaar zoveel jaloezie of angst dat je zijn integriteit zodanig wil aantasten, dat de relatie net zo goed gelijk gestopt kan worden.
IMHO
  maandag 3 december 2012 @ 00:31:34 #51
225600 Joanne35
learn to fly butterfly
pi_119865078
quote:
0s.gif Op maandag 3 december 2012 00:23 schreef Aldo-MC het volgende:

[..]

Niet dat ik dit elke week wil doen maar wel extra ziek als je op een kennelijk voor de wet verboden manier achter dingen moet komen :X
Vraag je eens af waarom zoiets verboden is? Misschien omdat het volkomen immoreel is om iemand af te luisteren of te bespieden? Ik zou je ter plekke dumpen als ik daar als vriendin zijnde achterkwam, ook al was er verder niets aan de hand.
  maandag 3 december 2012 @ 00:32:43 #52
191665 Samzz
Patagonische supergirl
pi_119865114
De rechter toont niks aan. Dat doet de aanklager, de beklaagde verdedigt.

Aangezien je hier al aangaf dat je die keylogger gebruikte om je ex te checken heb je in een proces geen poot om op te staan. Echter zal het zo'n vaart niet lopen. Tenzij je ex meeleest, je usernaam weet en rancuneus is.

Maar goed. Niet ter zake. Ik vind dat je te ver bent gegaan :).
“What do I wear in bed? Why, Chanel No. 5, of course”
pi_119865120
quote:
0s.gif Op maandag 3 december 2012 00:23 schreef Aldo-MC het volgende:
Een keylogger gaat sowieso al bijzonder ver. Dan heb je niet alleen de msn gesprekken, maar ook alle inloggegevens, dingen als bankgegevens en dergelijken.
Er is een reden dat die shit verboden is, en ja. Jij bent strafbaar. Of je zou moeten kunnen bewijzen dat ze je vroeg om een keylogger te installeren.
pi_119865133
quote:
0s.gif Op maandag 3 december 2012 00:31 schreef Joanne35 het volgende:

[..]

Vraag je eens af waarom zoiets verboden is? Misschien omdat het volkomen immoreel is om iemand af te luisteren of te bespieden? Ik zou je ter plekke dumpen als ik daar als vriendin zijnde achterkwam, ook al was er verder niets aan de hand.
  maandag 3 december 2012 @ 00:34:02 #55
191665 Samzz
Patagonische supergirl
pi_119865158
quote:
0s.gif Op maandag 3 december 2012 00:32 schreef Murdera het volgende:

[..]

Een keylogger gaat sowieso al bijzonder ver. Dan heb je niet alleen de msn gesprekken, maar ook alle inloggegevens, dingen als bankgegevens en dergelijken.
Er is een reden dat die shit verboden is, en ja. Jij bent strafbaar. Of je zou moeten kunnen bewijzen dat ze je vroeg om een keylogger te installeren.
Nou ja, hij geeft hier al aan dat hij het deed om haar te controleren :+.
pi_119865187
quote:
0s.gif Op maandag 3 december 2012 00:32 schreef Samzz het volgende:
De rechter toont niks aan. Dat doet de aanklager, de beklaagde verdedigt.

Aangezien je hier al aangaf dat je die keylogger gebruikte om je ex te checken heb je in een proces geen poot om op te staan. Echter zal het zo'n vaart niet lopen. Tenzij je ex meeleest, je usernaam weet en rancuneus is.

Maar goed. Niet ter zake. Ik vind dat je te ver bent gegaan :).
Alsof wat je hier zegt je dat ook tegen de politie zou gaan zeggen mocht het überhaupt zover komen :') x10000
  maandag 3 december 2012 @ 00:36:22 #57
191665 Samzz
Patagonische supergirl
pi_119865235
quote:
10s.gif Op maandag 3 december 2012 00:34 schreef Aldo-MC het volgende:

[..]

Alsof wat je hier zegt je dat ook tegen de politie zou gaan zeggen mocht het überhaupt zover komen :') x10000
Ja, lees de rest anders ook even :').
pi_119865246
quote:
0s.gif Op maandag 3 december 2012 00:31 schreef Joanne35 het volgende:

[..]

Tja jammer dan he, ik zocht bevestiging voor haar gedragen die heb ik gevonden. Mission accomplished achievement "Ditch the bitch" unlocked
pi_119865278
quote:
7s.gif Op maandag 3 december 2012 00:36 schreef Aldo-MC het volgende:

[..]

Tja jammer dan he, ik zocht bevestiging voor haar gedragen die heb ik gevonden. Mission accomplished achievement "Ditch the bitch" unlocked
Maar denk even na, waarom heb je haar niet gelijk gedumpt, als je tot dat bizarre punt kwam dat je een keylogger wilde installeren?
pi_119865298
quote:
1s.gif Op maandag 3 december 2012 00:36 schreef Samzz het volgende:

[..]

Ja, lees de rest anders ook even :').
Ik heb een keylogger als zijnde back-up. Op MIJN pc in MIJN huis op MIJN aansluiting, MIJN harde schijf etc.
Succes bij de rechter. Je hebt geen schijn van kans :+
pi_119865322
quote:
0s.gif Op maandag 3 december 2012 00:38 schreef Aldo-MC het volgende:
Op MIJN pc in MIJN huis op MIJN aansluiting, MIJN harde schijf etc.
Dan is het een ander verhaal, en niets aan de hand denk ik.
Ze is ook wel erg dom als ze dat op jouw pc gaat doen. _O-
  maandag 3 december 2012 @ 00:39:11 #62
191665 Samzz
Patagonische supergirl
pi_119865325
quote:
7s.gif Op maandag 3 december 2012 00:36 schreef Aldo-MC het volgende:

[..]

Waarom besloot je in godsnaam tot een keylogger, anyway?

Is praten uit de mode? If so, dan ga ik een cursus computerhacken volgen :').
pi_119865329
quote:
0s.gif Op maandag 3 december 2012 00:37 schreef Murdera het volgende:

[..]

Maar denk even na, waarom heb je haar niet gelijk gedumpt, als je tot dat bizarre punt kwam dat je een keylogger wilde installeren?
Eerlijk?
Omdat ik een onzekere kneus was. Nu zou het niet eens meer in me opkomen. Als het gevoel zo verneukt zou zijn in mijn huidige relatie was ik liever vrijgezel :P
pi_119865356
quote:
0s.gif Op maandag 3 december 2012 00:39 schreef Aldo-MC het volgende:

[..]

Eerlijk?
Omdat ik een onzekere kneus was. Nu zou het niet eens meer in me opkomen. Als het gevoel zo verneukt zou zijn in mijn huidige relatie was ik liever vrijgezel :P
^O^
Foutje moet kunnen, goed dat je je beseft dat het toch niet de beste manier was, achteraf gezien. :)
  maandag 3 december 2012 @ 00:40:01 #65
191665 Samzz
Patagonische supergirl
pi_119865357
quote:
0s.gif Op maandag 3 december 2012 00:38 schreef Aldo-MC het volgende:

[..]

Ik heb een keylogger als zijnde back-up. Op MIJN pc in MIJN huis op MIJN aansluiting, MIJN harde schijf etc.
Succes bij de rechter. Je hebt geen schijn van kans :+
Dat staat niet in de OP. Maar je leest alsnog niet wat ik zeg.

Maar soit.
  maandag 3 december 2012 @ 00:40:28 #66
225600 Joanne35
learn to fly butterfly
pi_119865370
quote:
0s.gif Op maandag 3 december 2012 00:39 schreef Murdera het volgende:

[..]

Dan is het een ander verhaal, en niets aan de hand denk ik.
Ze is ook wel erg dom als ze dat op jouw pc gaat doen. _O-
Waarschijnlijk heeft ze dat ook niet gedaan, maar heeft ze wel eens ingelogd via TS zijn PC. Op die manier heeft hij haar login/pw achterhaald, en vervolgens is hij haar facebook account gaan lezen.

Maar dat verteld TS er natuurlijk niet bij :')
pi_119865380
quote:
10s.gif Op maandag 3 december 2012 00:39 schreef Samzz het volgende:
dan ga ik een cursus computerhacken volgen :').
_O- :')
Dowload - aan - install. done.
  maandag 3 december 2012 @ 00:41:39 #68
191665 Samzz
Patagonische supergirl
pi_119865409
quote:
0s.gif Op maandag 3 december 2012 00:40 schreef Murdera het volgende:

[..]

:D!
pi_119865413
quote:
0s.gif Op maandag 3 december 2012 00:40 schreef Joanne35 het volgende:

[..]

Waarschijnlijk heeft ze dat ook niet gedaan, maar heeft ze wel eens ingelogd via TS zijn PC. Op die manier heeft hij haar login/pw achterhaald, en vervolgens is hij haar facebook account gaan lezen.

Neuh gewoon een keylogger geinstalleerd die alle feitelijke aanslagen bewaarde.
Volgens mij zat die in die periode zelfs bij Norton, onderdeel van parental control oid :')
pi_119865420
quote:
0s.gif Op maandag 3 december 2012 00:40 schreef Joanne35 het volgende:

[..]

Dan is het weer een ander verhaal.

Maar goed, ik geloof TS op zijn blauwe ogen, want we kunnen wel zeggen dat hij liegt, maar daar schiet niemand wat mee op.
En het is bedtijd. :*
pi_119865429
quote:
0s.gif Op maandag 3 december 2012 00:40 schreef Murdera het volgende:

[..]

Was inderdaad retesimpel toen ;(
pi_119865438
quote:
10s.gif Op maandag 3 december 2012 00:42 schreef Aldo-MC het volgende:

[..]

Was inderdaad retesimpel toen ;(
Nu nog hoor :p
  maandag 3 december 2012 @ 00:43:06 #73
191665 Samzz
Patagonische supergirl
pi_119865444
Nou goed. Als je de behoefte voelt je vriend/vriendin te controleren, dan is het tijd voor een goed gesprek.
pi_119865494
Ik moet eerlijk toegeven dat ik wel eens het gevoel had dat mn ex vreemd ging, en dat ik toen ook op het punt stond om dr telefoon te controleren. Toch niet gedaan omdat ik zelf ook wel eens vreemd deed zonder reden en ik vind het heel vervelend als mensen me gaan controleren.

Jij had dat wantrouwen, dan had je dat gewoon recht op de man af moeten vragen aan haar.
pi_119865670
quote:
0s.gif Op maandag 3 december 2012 00:43 schreef Samzz het volgende:
Nou goed. Als je de behoefte voelt je vriend/vriendin te controleren, dan is het tijd voor een goed gesprek.
Dan ontkende ze doodleuk maar ging de volgende dag wel weer tennissen terwijl haar sporttas nog in de gang stond :')
  maandag 3 december 2012 @ 00:57:10 #76
191665 Samzz
Patagonische supergirl
pi_119865812
quote:
0s.gif Op maandag 3 december 2012 00:51 schreef Aldo-MC het volgende:

[..]

Dan ontkende ze doodleuk maar ging de volgende dag wel weer tennissen terwijl haar sporttas nog in de gang stond :')
Ermee confronteren en het uitmaken. Easier said than done, I know. Ik kan alleen geen enkel excuus bedenken om een keylogger te gebruiken.

Ik zou haar een keuze geven, of bewijzen dat ze te vertrouwen is of bye bye, zwaai zwaai.
pi_119867355
Iedereen papegaait elkaar maar na dat een relatie al dood is als het vertrouwen minder of zelfs weg is. Ik weet niet hoe lang jullie allemaal een relatie hebben, maar dat is zeker per definitie niet altijd het geval. Sterker nog, ik ben er van overtuigd dat in vrijwel ieder lang huwelijk op enig moment sprake is geweest van verminderd vertrouwen van één van de partners.
Dat kan heel goed met eigen onzekerheid te maken hebben (niet lekker in je vel, partner nieuwe baan, veel overwerken, minder seks, etc.). Maar als er in een dip van een langdurige relatie een tongzoen valt of zelfs een slippertje wordt begaan wil dat 9 van de 10 keer geen einde relatie betekenen. Je gooit jaren relatie niet zomaar weg na een misstap. Het vertrouwen is dan wél een tijdje minder. Dat mensen dan de mail/gsm checken van de partner is in dat geval goed te begrijpen. Een berouwvolle partner die behalve die misstap niks te verbergen heeft zal dat trouwens alleen maar toejuichen. Als er aan de reden van de misstap gewerkt is en het vertrouwen terug gewonnen zijn die relaties vaak het sterkst van allemaal. Dan is de controleerbehoefte normaal gesproken ook weg.

Dit is slechts een voorbeeld over één onderwerp, maar het kan over van alles gaan (geld, verslaving, whatever). Als de liefde echt is en echt sterk dan dump je de ander niet bij verminderd vertrouwen, maar ga je er juist samen aan werken. Als je al zo snel het bijltje er bij neerlegt stelde je relatie sowieso al niet veel voor. "Onze relatie is gebaseerd op vertrouwen" _O- alsof je je vrouw of vent bij de eerste de beste leugen na jaren relatie ff bij het grofvuil zet. Zo werkt de wereld niet.

Jullie doen hier allemaal net alsof het onoverkomelijk fout is wat TS doet, maar zijn vermoeden bleek helemaal juist en als hij het niet had gedaan dan was hij nog langer besodemieterd en bedrogen geweest. Het bewijs dat het terecht was. Iedereen met een beetje levenservaring weet dat je een lange relatie niet opgeeft op basis van wat vermoedens. Dan is dit veruit de beste oplossing.

De ontwapenend jeugdige naïviteit van sommigen over dit onderwerp spat er wel weer vanaf hier :*

[ Bericht 7% gewijzigd door Simpel-Zat op 03-12-2012 03:04:07 ]
pi_119868634
Heb ooit de laptop van exvriendlief erbij gepakt en de geschiedenis nagegaan.
Niet netjes inderdaad. Ik zag daar echter wel wat ik al vermoedde, hem al eerder naar had gevraagd en hij had aangegeven dat het niet zo was.
Meneer zat hele dagen naar foto's van zijn ex te kijken en ondertussen met haar te mailen.
Anderhalve maand later hem daar mee geconfronteerd en gaf hij aan dat het alleen 'gisteren' was geweest :')
Bij ons liep het uiteindelijk daar op kapot en de voorgaande twee wonen nu stapelverliefd samen.
Klassiek :')
A lie may take care of the present, but it has no future..
You can't pay me enough to be nice to you...
pi_119869938
quote:
0s.gif Op zondag 2 december 2012 23:14 schreef Aldo-MC het volgende:

[..]

Als je inlogt op zijn Facebook is het niet minder erg, tenzij jij bedoelt dat je een beetje rondkijkt.
Het enige dat erg is aan een keylogger is dat het bepaalde privéshit opslaat. Maar als je vroeger op msn gewoon de chatlogs weer inschakelde kon je ook alles meelezen, pas later kreeg je daarover een berichtje of je chats wilde opslaan of niet per gesprek.
Dat msn stukje wou je erbij vermelden om het enigszins goed te praten ?

quote:
0s.gif Op maandag 3 december 2012 00:31 schreef Murdera het volgende:

[..]

Geheimzinnig? Het gaat gewoon om vertrouwen.
Als je de ander niet vertrouwd en dus facebook wil checken om zijn berichten te lezen, dan is de relatie geen fuck waard. Dan is er blijkbaar zoveel jaloezie of angst dat je zijn integriteit zodanig wil aantasten, dat de relatie net zo goed gelijk gestopt kan worden.
IMHO
Als het om vertrouwen gaat kun je toch ook open zijn over je facebook en telefoon activiteiten. Mijn ex mocht altijd in mijn telefoon kijken of socialmedia. Maar omdat ik daar open in was had hij nooit die interesse om dat te doen.
pi_119870157
In mijn vorige relatie deed ik dit erg vaak , daar was ook aanleiding toe en uiteindelijk heb ik de relatie beëindigt.
In mijn huidige relatie heb ik die behoefte niet omdat ik mijn partner voor 200% vertrouw.
Als je het nodig vind om je partner te controleren dan zit ik er wat mij betreft iets helemaal niet goed in je relatie :)
pi_119870253
quote:
0s.gif Op maandag 3 december 2012 00:44 schreef Franknfurter het volgende:
Ik moet eerlijk toegeven dat ik wel eens het gevoel had dat mn ex vreemd ging, en dat ik toen ook op het punt stond om dr telefoon te controleren. Toch niet gedaan omdat ik zelf ook wel eens vreemd deed zonder reden en ik vind het heel vervelend als mensen me gaan controleren.

Jij had dat wantrouwen, dan had je dat gewoon recht op de man af moeten vragen aan haar.
Jij en ik weten beide (zeker jij als vrouw zijnde) dat het op de man vragen bij een vrouw (of je nou wel of geen gelijk hebt) een slecht idee is ;)
  maandag 3 december 2012 @ 09:41:22 #82
108759 zwartedoos
Mijn doos is niet zwart.
pi_119870585
Bij 1 ex wel gedaan ja, ik kwam toen ik op zijn pc zat er per ongeluk achter (bij iets intypen op google verschenen zijn vorige zoekacties) dat hij op zoek was naar hoeren in onze woonplaats en recensies daarvan.
Toen zakte de wereld onder mijn voeten weg en ben ik bewust verder gaan zoeken. Vanalles gevonden.
Mijn spullen gepakt en hem de dag erna geconfronteerd, hij gaf sommige dingen toe en na lang praten heb ik hem nog een kans gegeven.

Echter het vertrouwen was zo beschaamd dat ik bleef zoeken. En bleef vinden. Na al zijn tranen en beloftes bleef hij liegen. Uiteindelijk een hele nare relatie geworden en ben veel te lang gebleven. Nu zou ik meteen weggaan en wegblijven. Als het vertrouwen eenmaal stuk is komt het niet meer terug, hoeveel liefde er ook nog is.
*I'm not perfect but parts of me are incredible*
guess that's what happens when a tornado meets a vulcano
pi_119870735
Ik heb nooit gecontroleerd en zou het ook nooit doen. Ik heb één keer ontdekt dat een ex een bijzonder pikant gesprek met een vriend open had staan op haar Facebook die ze ingelogd had gelaten maar in plaats van verder te zoeken heb ik haar gewoon geconfronteerd en gevraagd naar het verdere verhaal. Ik hoef geen bewijslast te verzamelen, ik vertrouw er maar gewoon op dat iemand de waarheid spreekt. Met achterdocht schiet je niets op.
pi_119873575
Nog nooit gedaan.
Let's drop some acid and go to a titty bar.
pi_119873660
quote:
0s.gif Op maandag 3 december 2012 09:26 schreef Redbullkid het volgende:

[..]

Jij en ik weten beide (zeker jij als vrouw zijnde) dat het op de man vragen bij een vrouw (of je nou wel of geen gelijk hebt) een slecht idee is ;)
Onzin.
pi_119873730
quote:
0s.gif Op maandag 3 december 2012 09:10 schreef HiddenResponse het volgende:
Als het om vertrouwen gaat kun je toch ook open zijn over je facebook en telefoon activiteiten. Mijn ex mocht altijd in mijn telefoon kijken of socialmedia. Maar omdat ik daar open in was had hij nooit die interesse om dat te doen.
Je facebook oid open laten staan lijkt me vertrouwen genoeg, als je dan wacht tot hij weg is om te gaan zoeken is het een ander verhaal.
pi_119874382
quote:
0s.gif Op maandag 3 december 2012 11:28 schreef Franknfurter het volgende:

[..]

Onzin.
Geen realiteitsbesef dus,,
pi_119874401
quote:
0s.gif Op maandag 3 december 2012 11:53 schreef Redbullkid het volgende:

[..]

Geen realiteitsbesef dus,,
Wat fijn dat je dat van jezelf inziet :)
pi_119874420
quote:
0s.gif Op maandag 3 december 2012 11:54 schreef Franknfurter het volgende:

[..]

Wat fijn dat je dat van jezelf inziet :)
Als ik jou serieus moet uitleggen dat vrouwen gaan ""flippen" zodra je ze confronteerd met wat dan ook, dan klopt er iets niet..
pi_119874446
quote:
0s.gif Op maandag 3 december 2012 11:54 schreef Redbullkid het volgende:

[..]

Als ik jou serieus moet uitleggen dat vrouwen gaan ""flippen" zodra je ze confronteerd met wat dan ook, dan klopt er iets niet..
Dan heb jij gewoon verkeerde vrouwen in je omgeving. Stel je dus niet zo aan en zoek een echte vrouw.
pi_119874505
quote:
0s.gif Op maandag 3 december 2012 11:55 schreef Franknfurter het volgende:

[..]

Dan heb jij gewoon verkeerde vrouwen in je omgeving. Stel je dus niet zo aan en zoek een echte vrouw.
Dan zijn er heel weinig vrouwen in Nederland :)
pi_119874519
quote:
0s.gif Op maandag 3 december 2012 11:57 schreef Redbullkid het volgende:

[..]

Dan zijn er heel weinig vrouwen in Nederland :)
Oogjes opendoen kan ook helpen ;)
pi_119874554
quote:
0s.gif Op maandag 3 december 2012 11:58 schreef Franknfurter het volgende:

[..]

Oogjes opendoen kan ook helpen ;)
Doe ik genoeg, vrouwen die in Nederland wonen zijn dus schijnbaar grotendeel zo. Ken ik ook niks aan doen.
pi_119874594
quote:
0s.gif Op maandag 3 december 2012 11:58 schreef Redbullkid het volgende:

[..]

Doe ik genoeg, vrouwen die in Nederland wonen zijn dus schijnbaar grotendeel zo. Ken ik ook niks aan doen.
Hoeveel vrouwen van de ongeveer 8 miljoen ken jij?
pi_119874629
quote:
0s.gif Op maandag 3 december 2012 12:00 schreef Franknfurter het volgende:

[..]

Hoeveel vrouwen van de ongeveer 8 miljoen ken jij?
2,5
pi_119874670
quote:
0s.gif Op maandag 3 december 2012 12:00 schreef Redbullkid het volgende:

[..]

2
Klinkt als een gedegen onderzoek
pi_119874764
quote:
0s.gif Op maandag 3 december 2012 12:01 schreef Franknfurter het volgende:

[..]

Klinkt als een gedegen onderzoek
Denken dat ik serieus inga op zo'n vraag :')
pi_119874806
quote:
0s.gif Op maandag 3 december 2012 12:02 schreef Redbullkid het volgende:

[..]

Denken dat ik serieus inga op zo'n vraag :')
Denken dat ik denk :')
pi_119874905
Ik zou het zeker niet op prijs stellen wanneer vrouwlief mijn telefoon ofzo gaat checken.
Maar stel je controleert het en je leest een berichtje met 'is goed lieverd tot snel', raak je dan in paniek?

Moraal van t verhal. vertrouw je partner gewoon en ga geen dingen zoeken die er mischien niet zijn.
Als je goed gaat hoef je je namelijk geen zorgen te maken en wanneer het fout gaat, gaat het fout.
Het leven kan zo makkelijk zijn.

Wanneer mijn vriendin zo achterdochtig zou zijn, zou dat voor mij juist een reden zijn om een ander te zoeken. Ik moet dat niet hebben, dan gecontroleer.
pi_119879211
quote:
0s.gif Op maandag 3 december 2012 09:10 schreef HiddenResponse het volgende:

[..]

Dat msn stukje wou je erbij vermelden om het enigszins goed te praten ?

Nee ik hoef niets goed te praten, ik ben niet degene die vreemd ging. Je steekt je ziel en zaligheid niet in een relatie om vervolgens belazerd te worden lijkt mij.
En zoals anderen al zeggen is het ook een kwestie van vertrouwen als je iemand controleert kun je dat uitleggen als zijnde je bent een paranoïde aap of er is een gegronde aanleiding voor.
Heb nu (ongevraagd) van mijn huidige partner alle wachtwoorden, codes noem het maar op het zou niet eens in mij opkomen om ergens in te gaan kijken.

De enige fout die ik destijds maakte was dat ik terwijl gevoel niet lekker zat toch doorging met dat meisje en zocht naar feitelijke bewijzen. Alsof je die nodig hebt om een kutrelatie te beëindigen :')
pi_119879260
quote:
14s.gif Op zondag 2 december 2012 21:22 schreef LompeHork het volgende:
Nee, nooit. Mijn relatie is gebaseerd op vertrouwen, dan vind ik zoiets not-done.
Wat die lomperik zegt.

:)
De oude oude layout was veel beter!!
vosss is de naam,
met dubbel s welteverstaan.
  maandag 3 december 2012 @ 14:40:46 #102
21089 VaLkyRie
tot de schijt ons doodt!
pi_119879968
Tsja, moeilijk verhaal wel. Ik ben helemaal voor vertrouwen als basis en bemoei me daarom niet met de telefoon van mn vriendin, of dr social media enz. enz. Ik wíl er op vertrouwen dat het goed zit en ga er ook vanuit dat er aan de bel getrokken wordt als dat niet zo is. Dat kan je alleen maar aangeven en hopen dat je partner daar goed mee omgaat. De rest is een kwestie van vertrouwen :)

Maar wat smerig als je partner je zo behandelt als de ex van TS. Natuurlijk is het gebruik van zo'n keylogger niet fris, maar hoelang zou het nog geduurd hebben voordat ze het lef had gehad om eerlijk te zijn? Helaas zijn dat soort mensen een reden om argwanend te zijn en te controleren. Snap dan ook niet dat iedereen TS aanvalt hierover want ik kan me voorstellen dat een mens dit soort dingen gaat doen. Hoop iig zelf nooit zo'n partner te treffen!
Uitgelaten geeft het publiek een staande ovulatie.
  maandag 3 december 2012 @ 14:45:47 #103
342349 Hiergaanwedan
Komt hier komt gaan
pi_119880160
Vertrouwen in de relatie is niks waard als je partner met een ander neukt en je er niks vanaf weet hoor. Dan heb je een verkeerd vertrouwen in iemand terwijl je het niet eens door hebt. Dat is niks waard. En de relatie dan ook niet. En door zo'n mooi moraal ('ik heb vertrouwen ik controleer niks') verneuk je het dan mooi voor jezelf. Het gaat er hier om als je echt vermoed dat er wat aan de hand is hé. Niet zomaar willekeurig.

Nou ja laten we zeggen dat ik het tot op zekere hoogte vind kunnen als de situatie ervoor is. Die grens ligt per persoon anders. En blijkbaar bij het gros hier op fok bij 100% vertrouwen en geen controle :P Mijn grens zou lager liggen als ik echt een vermoeden heb dat er wat speelt en geen antwoorden van haar zou krijgen.
we dan
  maandag 3 december 2012 @ 14:47:39 #104
225600 Joanne35
learn to fly butterfly
pi_119880226
quote:
0s.gif Op maandag 3 december 2012 14:40 schreef VaLkyRie het volgende:
Snap dan ook niet dat iedereen TS aanvalt hierover want ik kan me voorstellen dat een mens dit soort dingen gaat doen.
De reden dat iedereen er over heen valt is omdat two wrongs nog geen right maken. Je moet ook vergeten wat die vriendin allemaal heeft uitgespookt, dat staat hier los van. Voor hetzelfde geld had die vriendin niets gedaan. Reken er ook maar op dat het regelmatig gebeurd dat mensen hun partner onterecht bespioneren, maar dan beginnen ze er waarschijnlijk geen draadje over op forums als deze.
  maandag 3 december 2012 @ 14:51:01 #105
342349 Hiergaanwedan
Komt hier komt gaan
pi_119880337
quote:
1s.gif Op maandag 3 december 2012 00:57 schreef Samzz het volgende:

[..]

Ermee confronteren en het uitmaken. Easier said than done, I know. Ik kan alleen geen enkel excuus bedenken om een keylogger te gebruiken.

Ik zou haar een keuze geven, of bewijzen dat ze te vertrouwen is of bye bye, zwaai zwaai.
Een keylogger gebruiken is dan feitelijk volgens o.a. jou erger dan vreemdgaan door sex te hebben. Aangezien op fok nog wel verzachtende omstandigheden voor vreemdgaan worden verzonnen met regelmaat (misschien niet door jou weet ik niet) maar een keylogger is sowieso een no-go dus. Beetje raar moraal hier vaak. Vertrouwen om te vertrouwen. Sommige zaken helemaal uitsluiten terwijl het bij TS spot-on was. Lijkt wel alsof mensen verneukt willen worden onder het mom van 'ja maar ik heb wel een moraal wat ik nastreef' en dit en dat. Maar als je uiteindelijk verneukt wordt ermee dan kan je nog zo erg terugvallen op je schone geweten e.d. maar heb je feitelijk nog niks weer behalve dat je dus niet gehandeld hebt in een situatie waar dat wel zou moeten. (en ja confronteren is ook handelen maar niet de enige manier. De grens van wat mag zogenaamd en niet mag is wel heel scherp hier).

Even voor de duidelijkheid trouwens ik heb geen keyloggers gebruikt voor zoiets ofzo (of wat dan eigenlijk ook, nooit in zo'n leipe situatie terecht gekomen tot nu toe). Zeg het maar wel even.
we dan
  maandag 3 december 2012 @ 14:58:05 #106
342349 Hiergaanwedan
Komt hier komt gaan
pi_119880583
quote:
0s.gif Op maandag 3 december 2012 14:47 schreef Joanne35 het volgende:

[..]

De reden dat iedereen er over heen valt is omdat two wrongs nog geen right maken. Je moet ook vergeten wat die vriendin allemaal heeft uitgespookt, dat staat hier los van. Voor hetzelfde geld had die vriendin niets gedaan. Reken er ook maar op dat het regelmatig gebeurd dat mensen hun partner onterecht bespioneren, maar dan beginnen ze er waarschijnlijk geen draadje over op forums als deze.
En dan toch de vraag: en dan? Dan heb je onterecht gespioneerd. Heb je je partner niet helemaal vertrouwt.. kan je aangeven waarom dat niet zo is. Je partner kan dan stellen ja maar je vertrouwde me niet 100% en een relatie is op basis van 'vertrouwen' en ik maak het uit. Of je partner kan denken na je uitleg van 'hmm ja ik gaf wel rare signalen af. Hij wou niet verneukt worden door me en twijfelde en wou het zeker weten'. Het is net alsof vertrouwen hier iets is wat 100% moet zijn terwijl het normaal is dat mensen twijfelen als ze rare signalen opvangen. Het is ook normaal dat je daar dan iets mee doet en niet als een koe maar afwacht. En ja soms dan is het dan onterecht als je iets hebt gecontroleerd. Ik ben niet een persoon zonder moraal ofzo maar toch heb ik hierbij wel echt het idee dat het vertrouwensidee en gedachtes over controle nogal ver afwijken van wat normaal is in het dagelijks leven. Je hoeft je niet als een levende boksbal op te stellen alleen maar omdat je redenaties aanhoudt die zouden gelden in een utopia.
we dan
  maandag 3 december 2012 @ 14:59:24 #107
21089 VaLkyRie
tot de schijt ons doodt!
pi_119880621
quote:
0s.gif Op maandag 3 december 2012 14:47 schreef Joanne35 het volgende:

[..]

Mja ik snap wel wat je bedoelt. Ergens heeft TS geluk dat zn chick vreemdging, anders was ie helemaal een klootzak geweest ;) Maargoed, je kan je afvragen of TS ooit tot deze daad gekomen was zonder dat zijn wantrouwen gevoed was door overspelige ex. Zwart-wit gezien is het altijd fout natuurlijk, maar op een gegeven moment kan zwart-wit grijs worden zeg maar.
  maandag 3 december 2012 @ 15:01:40 #108
225600 Joanne35
learn to fly butterfly
pi_119880726
quote:
0s.gif Op maandag 3 december 2012 14:58 schreef Hiergaanwedan het volgende:

[..]

Heb je je partner niet helemaal vertrouwt.. kan je aangeven waarom dat niet zo is. Je partner kan dan stellen ja maar je vertrouwde me niet 100% en een relatie is op basis van 'vertrouwen' en ik maak het uit. Of je partner kan denken na je uitleg van 'hmm ja ik gaf wel rare signalen af. Hij wou niet verneukt worden door me en twijfelde en wou het zeker weten'.
Dan moet je dat gewoon uitpraten en niet iemand gaan lopen bespioneren. Ik vind mensen spioneren dus echt gewoon 'not done', ben daar behoorlijk zwart-wit in.

We hebben het hier toevallig over een keylogger, een vrij eenzijdige vorm van afluisteren. Maar in de meeste gevallen zal het gaan om het stiekem meelezen in andermans communicatie, e-mail, facebook, etc. En dan luister je dus niet alleen je eigen partner af, maar ook de mensen met wie ze communiceert.

Er is een reden waarom we dit soort dingen over laten aan justitie, en zelfs die kunnen er niet verantwoord mee omgaan, maar dat is weer een heel andere discussie :P
  maandag 3 december 2012 @ 15:06:28 #109
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_119880896
quote:
0s.gif Op maandag 3 december 2012 14:58 schreef Hiergaanwedan het volgende:

[..]

En dan toch de vraag: en dan? Dan heb je onterecht gespioneerd. Heb je je partner niet helemaal vertrouwt.. kan je aangeven waarom dat niet zo is. Je partner kan dan stellen ja maar je vertrouwde me niet 100% en een relatie is op basis van 'vertrouwen' en ik maak het uit. Of je partner kan denken na je uitleg van 'hmm ja ik gaf wel rare signalen af. Hij wou niet verneukt worden door me en twijfelde en wou het zeker weten'. Het is net alsof vertrouwen hier iets is wat 100% moet zijn terwijl het normaal is dat mensen twijfelen als ze rare signalen opvangen. Het is ook normaal dat je daar dan iets mee doet en niet als een koe maar afwacht. En ja soms dan is het dan onterecht als je iets hebt gecontroleerd. Ik ben niet een persoon zonder moraal ofzo maar toch heb ik hierbij wel echt het idee dat het vertrouwensidee en gedachtes over controle nogal ver afwijken van wat normaal is in het dagelijks leven. Je hoeft je niet als een levende boksbal op te stellen alleen maar omdat je redenaties aanhoudt die zouden gelden in een utopia.
Dat je wel eens wat wantrouwen voelt is niet raar. Maar om er dan voor te kiezen iemand achter zijn of haar rug om te controleren, vind ik een stap in de verkeerde richting. Dan ga je jezelf onbetrouwbaar gedragen en gaat de situatie van kwaad tot erger.
The love you take is equal to the love you make.
pi_119881354
Vreemdgaan... Ik heb godverdomme nog nooit 2 meiden gekend die tegelijk sex met mij wilden.
pi_119882292
quote:
0s.gif Op maandag 3 december 2012 15:01 schreef Joanne35 het volgende:

[..]

Dan moet je dat gewoon uitpraten en niet iemand gaan lopen bespioneren. Ik vind mensen spioneren dus echt gewoon 'not done', ben daar behoorlijk zwart-wit in.

We hebben het hier toevallig over een keylogger, een vrij eenzijdige vorm van afluisteren. Maar in de meeste gevallen zal het gaan om het stiekem meelezen in andermans communicatie, e-mail, facebook, etc. En dan luister je dus niet alleen je eigen partner af, maar ook de mensen met wie ze communiceert.

Er is een reden waarom we dit soort dingen over laten aan justitie, en zelfs die kunnen er niet verantwoord mee omgaan, maar dat is weer een heel andere discussie :P
En als iemand doodleuk alles ontkent tijdens die gesprekken?
We stonden destijds op het punt om ons eerste huis te kopen er was zelfs sprake van kinderen. Stel dat ik met die slet in zee was gegaan dan voedde ik nu misschien wel het kind van een ander op. :P

Ze zei dan trouwens ook altijd als ik haar confronteerde met zaken : "Lekker veel vertrouwen heb je in me dat je dat denkt *sadface ;( * _O-
  maandag 3 december 2012 @ 15:48:48 #112
225600 Joanne35
learn to fly butterfly
pi_119882411
quote:
0s.gif Op maandag 3 december 2012 15:45 schreef Aldo-MC het volgende:

[..]

En als iemand doodleuk alles ontkent tijdens die gesprekken?
We stonden destijds op het punt om ons eerste huis te kopen er was zelfs sprake van kinderen. Stel dat ik met die slet in zee was gegaan dan voedde ik nu misschien wel het kind van een ander op. :P
Joh, als je daar bang voor bent moet je gewoon single blijven. Voor hetzelfde geld was ze slim genoeg geweest om haar sporen uit te wissen en had je ook van niets geweten. En je hebt ook geen enkele garantie dat die nieuwe vlam van je die je wel 100% vertrouwd ook niet buiten de deur snoept. Als je geen vertrouwen hebt in je partner kan je er beter gewoon een punt achter zetten.
pi_119882531
quote:
0s.gif Op maandag 3 december 2012 15:48 schreef Joanne35 het volgende:

[..]

Joh, als je daar bang voor bent moet je gewoon single blijven. Voor hetzelfde geld was ze slim genoeg geweest om haar sporen uit te wissen en had je ook van niets geweten. En je hebt ook geen enkele garantie dat die nieuwe vlam van je die je wel 100% vertrouwd ook niet buiten de deur snoept. Als je geen vertrouwen hebt in je partner kan je er beter gewoon een punt achter zetten.
Dat zit wel goed :P
100% vertrouwen krijg je niet door mensen die liegen. Openlijk signalen negeren die een indicatie zijn voor vreemdgaan is naïef en dan ben je gewoon dom.
Alleen de vraag is kap je dan op basis van signalen de relatie af wegens gebrek aan vertrouwen of ga je door tot je de waarheid kent. Als je een tijd samen bent.
  maandag 3 december 2012 @ 15:52:59 #114
350968 kedge
cicatrix manet
pi_119882559
quote:
0s.gif Op maandag 3 december 2012 15:18 schreef Kamper86 het volgende:
Vreemdgaan... Ik heb godverdomme nog nooit 2 meiden gekend die tegelijk sex met mij wilden.
Wilden zijn dan ook moeilijk te temmen.

ot:

Als je al tot dit soort acties overgaat vraag ik mij af wat voor knutrelatie je wel niet had. Waarom dan checken en die bevestiging zoeken.
A vaincre sans péril, on triomphe sans gloire.
pi_119882675
quote:
14s.gif Op maandag 3 december 2012 15:52 schreef kedge het volgende:

[..]

Wilden zijn dan ook moeilijk te temmen.

ot:

Als je al tot dit soort acties overgaat vraag ik mij af wat voor knutrelatie je wel niet had. Waarom dan checken en die bevestiging zoeken.
Als ik aan jou vraag heb je mijn pen gepakt, jij zegt nee maar ik verdenk jou wel. Dan is het toch makkelijker als ik bewijs heb dat jij het wel gedaan hebt? :P
  maandag 3 december 2012 @ 15:56:08 #116
278625 Murvgeslagen
Why are you so fuzzy?!
pi_119882690
Het ja maar, wat als wordt wel vaker gebruikt om gedrag goed te praten. Op die manier zou je een politiestaat krijgen, niemand is te vertrouwen, dus controleren we maar alles.

Dat er in het ergste geval iets kan gebeuren betekent dat niet dat je alle middelen maar kan inzetten. Net zo goed dat je het internet niet kan filteren als land omdat er een paar gekken naar kinderporno op zoek zijn. In het geval van kinderporno is het veel effectiever om op zoek te gaan naar de oorzaak en die aan te pakken, net zo goed kan je dat in een relatie doen.
"Not just in commerce but in the world of ideas too our age is putting on a veritable clearance sale. Everything can be had so dirt cheap that one begins to wonder whether in the end anyone will want to make a bid." - Soren Kierkegaard
pi_119882835
quote:
0s.gif Op maandag 3 december 2012 15:56 schreef Murvgeslagen het volgende:
Het ja maar, wat als wordt wel vaker gebruikt om gedrag goed te praten. Op die manier zou je een politiestaat krijgen, niemand is te vertrouwen, dus controleren we maar alles.

Dat er in het ergste geval iets kan gebeuren betekent dat niet dat je alle middelen maar kan inzetten. Net zo goed dat je het internet niet kan filteren als land omdat er een paar gekken naar kinderporno op zoek zijn. In het geval van kinderporno is het veel effectiever om op zoek te gaan naar de oorzaak en die aan te pakken, net zo goed kan je dat in een relatie doen.
Wat een vergelijking. :')
Daarbij gaat hij ook nog eens totaal niet op in dit voorbeeld. Als de politie een gegronde verdenking heeft dat jij iets geflikt hebt gaan ze toch echt onderzoeken of hun verdachtmakingen kloppen
  maandag 3 december 2012 @ 16:00:00 #118
225600 Joanne35
learn to fly butterfly
pi_119882839
quote:
0s.gif Op maandag 3 december 2012 15:52 schreef Aldo-MC het volgende:

[..]

Openlijk signalen negeren die een indicatie zijn voor vreemdgaan is naïef en dan ben je gewoon dom.
Ja, dan ben je dom omdat je waarschijnlijk de eerdere signalen dat je vriendin iets tekort kwam hebt gemist. Ze gaat het niet voor niets elders zoeken :P
pi_119882940
quote:
0s.gif Op maandag 3 december 2012 16:00 schreef Joanne35 het volgende:

[..]

Ja, dan ben je dom omdat je waarschijnlijk de eerdere signalen dat je vriendin iets tekort kwam hebt gemist. Ze gaat het niet voor niets elders zoeken :P
Tja sommige wijven hebben altijd jeuk . Als je dan 2 weken op een booreiland zit om geld te verdienen zodat mevrouw weer kan winkelen helpt dat natuurlijk ook niet mee.
  maandag 3 december 2012 @ 16:06:54 #120
278625 Murvgeslagen
Why are you so fuzzy?!
pi_119883068
quote:
0s.gif Op maandag 3 december 2012 15:59 schreef Aldo-MC het volgende:

[..]

Wat een vergelijking. :')
Daarbij gaat hij ook nog eens totaal niet op in dit voorbeeld. Als de politie een gegronde verdenking heeft dat jij iets geflikt hebt gaan ze toch echt onderzoeken of hun verdachtmakingen kloppen
Maar daarom niet minder waar. Wat ik duidelijk wilde maken is dat het doel ten eerste niet alle middelen heiligt, en ten tweede dat je dan omgekeerd gaat denken. Wat al eerder wordt aangegeven is je beginpunt dan altijd wantrouwen ipv vertrouwen. Natuurlijk is er wel een kantelpunt, maar dan denk ik dat je relatie al een tijdje wat minder was.

Daarnaast kan de politie natuurlijk onderzoek doen, maar ze hebben daarbij niet de beschikking tot alle middelen. Telefoontaps mogen ze niet zomaar uitvoeren, en ze kunnen ook niet zo even je huis doorzoeken

De discussie met internet en het filteren of monitoren wat er gebeurd is trouwens heel actueel en wordt heel regelmatig gevoerd met kinderporno als inzet, het is zeker geen vreemd voorbeeld ;)

[ Bericht 1% gewijzigd door Murvgeslagen op 03-12-2012 16:19:28 ]
"Not just in commerce but in the world of ideas too our age is putting on a veritable clearance sale. Everything can be had so dirt cheap that one begins to wonder whether in the end anyone will want to make a bid." - Soren Kierkegaard
  maandag 3 december 2012 @ 16:07:22 #121
206580 Luxuria
It was love at first bite
pi_119883081
quote:
0s.gif Op maandag 3 december 2012 15:52 schreef Aldo-MC het volgende:

[..]

Dat zit wel goed :P
100% vertrouwen krijg je niet door mensen die liegen. Openlijk signalen negeren die een indicatie zijn voor vreemdgaan is naïef en dan ben je gewoon dom.
Alleen de vraag is kap je dan op basis van signalen de relatie af wegens gebrek aan vertrouwen of ga je door tot je de waarheid kent. Als je een tijd samen bent.
En wat als je geen bewijs vindt dat er iets aan de hand is?
Hoe lang blijf je door zoeken?
All she wants and needs is just a little taste..
  maandag 3 december 2012 @ 16:09:18 #122
225600 Joanne35
learn to fly butterfly
pi_119883146
quote:
0s.gif Op maandag 3 december 2012 16:02 schreef Aldo-MC het volgende:

[..]

Tja sommige wijven hebben altijd jeuk . Als je dan 2 weken op een booreiland zit om geld te verdienen zodat mevrouw weer kan winkelen helpt dat natuurlijk ook niet mee.
Ja, het is natuurlijk volledig haar fout dat jullie relatie mis is gelopen :')

Het punt dat ik probeer te maken is dat er meestal al een heel verhaal aan vooraf gaat. Als je dit topic doorleest lijkt het wel alsof mensen volkomen out of the blue vreemdgaan en dat het volkomen gerechtigd is om zo iemand dan te bespioneren om dat aan te tonen... Maar zo werkt het natuurlijk niet, tegen de tijd dat iemand besluit om zijn of haar partner te gaan bespioneren is het meestal al te laat en zit het al goed mis in de relatie. Probeer gewoon te voorkomen dat het zo ver komt..

[ Bericht 1% gewijzigd door Joanne35 op 03-12-2012 16:14:52 ]
pi_119883163
quote:
7s.gif Op maandag 3 december 2012 16:07 schreef Luxuria het volgende:

[..]

En wat als je geen bewijs vindt dat er iets aan de hand is?
Hoe lang blijf je door zoeken?
Wist 99% zeker dat er iets speelde ze verstopte ook haar telefoon als ze ging douchen. En veel leugentjes had ze geen verklaring voor.
Alleen als het ging over vreemdgaan ontkende ze alles.
  maandag 3 december 2012 @ 16:15:20 #124
191665 Samzz
Patagonische supergirl
pi_119883364
quote:
0s.gif Op maandag 3 december 2012 16:09 schreef Aldo-MC het volgende:

[..]

Wist 99% zeker dat er iets speelde ze verstopte ook haar telefoon als ze ging douchen. En veel leugentjes had ze geen verklaring voor.
Alleen als het ging over vreemdgaan ontkende ze alles.
Dus je dacht niet, ik ga het uitmaken. Maar je vond het nodig een keylogger te gebruiken... Niet tof.

Overigens wil ik haar gedrag ook niet goedpraten :r.
  maandag 3 december 2012 @ 16:16:15 #125
278625 Murvgeslagen
Why are you so fuzzy?!
pi_119883402
Als het zo ver is gekomen kan ik mij niet voorstellen dat het nog goed zat met de relatie.
  maandag 3 december 2012 @ 16:17:25 #126
8369 speknek
Another day another slay
pi_119883445
quote:
Mijn relatie is gebaseerd op volledige eerlijkheid, dan vind ik dingen verbergen not-done.
They told me all of my cages were mental, so I got wasted like all my potential.
pi_119883488
quote:
0s.gif Op maandag 3 december 2012 16:17 schreef speknek het volgende:

[..]

Mijn relatie is gebaseerd op volledige eerlijkheid, dan vind ik dingen verbergen not-done.
Ook dat ja, vind ik persoonlijk ook onder vertrouwen vallen eigenlijk. :) Als je iemand niet kunt vertrouwen, dan is er vaak ook weinig eerlijkheid.
pi_119883521
quote:
0s.gif Op maandag 3 december 2012 16:09 schreef Joanne35 het volgende:

[..]

Ja, het is natuurlijk volledig haar fout dat jullie relatie mis is gelopen :')

Het punt dat ik probeer te maken is dat er meestal al een heel verhaal aan vooraf gaat. Als je dit topic doorleest lijkt het wel alsof mensen volkomen out of the blue vreemdgaan en dat het volkomen gerechtigd is om zo iemand dan te bespioneren om dat aan te tonen... Maar zo werkt het natuurlijk niet, tegen de tijd dat iemand besluit om zijn of haar partner te gaan bespioneren is het meestal al te laat en zit het al goed mis in de relatie. Probeer gewoon te voorkomen dat het zo ver komt..
Zij gaat toch vreemd niet ik?
Als je elders betere seks kunt krijgen of meer frequent en je wilt met een ander verder prima maar maak dan de relatie uit. Of bespreek desnoods of een open relatie tot de mogelijkheden behoord maar ga niet staan liegen.
  maandag 3 december 2012 @ 16:21:08 #129
278625 Murvgeslagen
Why are you so fuzzy?!
pi_119883590
Sex is vaak echt niet het breekpunt, het is een gevolg in het verhaal.
pi_119883668
quote:
1s.gif Op maandag 3 december 2012 16:15 schreef Samzz het volgende:

[..]

Dus je dacht niet, ik ga het uitmaken. Maar je vond het nodig een keylogger te gebruiken... Niet tof.

Overigens wil ik haar gedrag ook niet goedpraten :r.
Achteraf is dat niet de beste methode geweest, had misschien beter in de auto achter haar aan kunnen rijden of haar volgen.Maar ook dan heb je nog geen bewijs.
Ze vertelde nadien ook doodleuk tegen onze gezamenlijke vrienden dat ik diegene was die paranoïde was en tijdens mijn buitenlandse trips vreemdging. :')
  maandag 3 december 2012 @ 16:23:05 #131
225600 Joanne35
learn to fly butterfly
pi_119883673
quote:
0s.gif Op maandag 3 december 2012 16:19 schreef Aldo-MC het volgende:

[..]

Zij gaat toch vreemd niet ik?
Als je elders betere seks kunt krijgen of meer frequent en je wilt met een ander verder prima maar maak dan de relatie uit. Of bespreek desnoods of een open relatie tot de mogelijkheden behoord maar ga niet staan liegen.
Ik praat haar gedrag toch ook niet goed? Ik zeg alleen dat het waarschijnlijk al mis zat voordat je haar begon te bespioneren, voorkom gewoon dat het zover komt.

Als je hier op fok! een beetje rondleest lijkt het wel alsof alle vreemdgaande vrouwen nymfomanen zijn die bij de eerste de beste gelegenheid hun benen spreiden voor een ander terwijl vriendlief zich kapot liep te werken om haar leventje te financieren. En vriendlief zag het natuurlijk nooit aankomen. Iets zegt me dat dat beeld niet helemaal klopt :)
pi_119883846
quote:
0s.gif Op maandag 3 december 2012 16:23 schreef Joanne35 het volgende:

[..]

Ik praat haar gedrag toch ook niet goed? Ik zeg alleen dat het waarschijnlijk al mis zat voordat je haar begon te bespioneren, voorkom gewoon dat het zover komt.

Als je hier op fok! een beetje rondleest lijkt het wel alsof alle vreemdgaande vrouwen nymfomanen zijn die bij de eerste de beste gelegenheid hun benen spreiden voor een ander terwijl vriendlief zich kapot liep te werken om haar leventje te financieren. En vriendlief zag het natuurlijk nooit aankomen. Iets zegt me dat dat beeld niet helemaal klopt :)
Het kan altijd zijn dat er al iets niet klopte. Of mis zat, maar zulke dingen bespreek je altijd voor dat je andere acties onderneemt. Lager kan (haast) niet.
People once tried to make Chuck Norris toilet paper. He said no because Chuck Norris takes crap from NOBODY!!!!
Megan Fox makes my balls look like vannilla ice cream.
  maandag 3 december 2012 @ 16:27:45 #133
206580 Luxuria
pi_119883879
quote:
0s.gif Op maandag 3 december 2012 16:26 schreef sitting_elfling het volgende:

[..]

Het kan altijd zijn dat er al iets niet klopte. Of mis zat, maar zulke dingen bespreek je altijd voor dat je andere acties onderneemt. Lager kan (haast) niet.
Heeft hij toch ook gedaan.
Zij ontkende steeds alles.
pi_119883899
Ik zou mijn partner dumpen als hij me op een dergelijke manier zou bespioneren.
Dat vind ik net zo goed vertrouwen schenden namelijk.
pi_119883986
quote:
0s.gif Op maandag 3 december 2012 16:23 schreef Joanne35 het volgende:

[..]

Oke maar waarom moeten die meiden vreemdgaan? Als voor hun de relatie kennelijk dusdanig klote is vanwege welke aspecten dan ook ga dan fucking weg, rot op en ga niet de buurman neuken. Of daarna alsnog /care.

Om je vraag te beantwoorden:
De gemiddelde vent is wellicht ook minder sensitief dus zal minder snel doorhebben dat er dingen spelen of emotioneel vlak niet lekker lopen???
En nee dat rechtvaardigt helemaal niets maar is misschien een verklaring voor het verschijnsel dat je benoemt :@ .
  maandag 3 december 2012 @ 16:32:20 #136
225600 Joanne35
learn to fly butterfly
pi_119884052
Ben het er wel mee eens dat je vriendin het had moeten bespreken als er dingen mis zaten voordat ze vreemd ging. Maar het gaat inderdaad niet over je vriendin of vreemdgaan hier, het gaat over de vraag of spionage is toegestaan in een relatie.

En ja, je hebt zeker een punt dat mensen soms duidelijker moeten zijn naar elkaar en zich niet tot vage signalen moeten beperken... Mensen maken het zichzelf soms ook zo moeilijk door niet duidelijker te zijn.
  maandag 3 december 2012 @ 16:34:39 #137
21089 VaLkyRie
tot de schijt ons doodt!
pi_119884164
Ze had het uit zichzelf moeten bespreken natuurlijk, maar iig eerlijk moeten zijn toen je er naar vroeg. Jullie wilden zelfs een huis kopen, wtf. Vind het maar eng dat er zulke mensen zijn...
  maandag 3 december 2012 @ 16:40:34 #138
278625 Murvgeslagen
Why are you so fuzzy?!
pi_119884460
quote:
0s.gif Op maandag 3 december 2012 16:34 schreef VaLkyRie het volgende:
Ze had het uit zichzelf moeten bespreken natuurlijk, maar iig eerlijk moeten zijn toen je er naar vroeg. Jullie wilden zelfs een huis kopen, wtf. Vind het maar eng dat er zulke mensen zijn...
Ze is niet goed wijs, op die manier ga je jezelf wel heel erg financieel in de vingers snijden mocht dat dan uitkomen.
pi_119884883
quote:
0s.gif Op maandag 3 december 2012 14:19 schreef Aldo-MC het volgende:

Heb nu (ongevraagd) van mijn huidige partner alle wachtwoorden, codes noem het maar op het zou niet eens in mij opkomen om ergens in te gaan kijken.

Dit zou ik misschien nog wel enger vinden...
  maandag 3 december 2012 @ 16:53:26 #140
342349 Hiergaanwedan
Komt hier komt gaan
pi_119884951
quote:
0s.gif Op maandag 3 december 2012 15:01 schreef Joanne35 het volgende:

[..]

Nou ja dat justitie verhaal kan ik me niet echt in vinden... bedoel ieder heeft zijn mening en handelt ernaar. De ander niet 100% vertrouwen in een relatie en daar wat naar handelen is meestal niet strafbaar dus ja. Is geen hogere macht die bepaalt wat nog wel goed is en wat niet wat betreft mails lezen e.d. Maar de meeste mensen vinden zoiets bijvoorbeeld niet kunnen.

Kan eigenlijk niet afleiden uit je post waarom je zo denkt trouwens.. Je vindt het not done maar lees niet waarom niet. Hoe dan ook zulke dingen zijn meningen en mijn mening is dan wat anders dan dat van de meesten hier blijkbaar.

Denk ook dat het komt omdat mensen hier allemaal zo hoog over vertrouwen spreken terwijl 'houden van' de basis is van een relatie. Vertrouwen, eerlijkheid e.d. zijn factoren die dat o.a. beinvloeden (de mate waarin je van iemand houdt). Maar naar mijn idee niet dé basis maar een basisfactor. het klinkt alleen zo lekker in de mond om te praten over vertrouwen alsof het de sleutel is.

Verder vind ik dat je bij het begin van een relatie je iemand 100% vertrouwt. Dit is een soort van vote of confidence dat je dit doet en je hebt goede hoop voor de toekomst. Dit betekent niet dat die 100% zo blijft automatisch en moet blijven. Mensen hier doen maar al te graag alsof je relatie kapot is als je je partner niet helemaal meer vertrouwt. Door dat soort gedachtes komen ook de extremen eruit voort dat je niks mag controleren. Terwijl je juist iemand 100% vertrouwt vanuit het begin maar dan krijg je signalen dat er iets mis is waardoor je twijfelt (terecht misschien) maar dan mag je er niet naar handelen. Net alsof het een magisch iets is waar je niet aan mag komen want dan is je relatie zogenaamd slecht.

Jouw post vind ik nog best wel neutraal verder trouwens hoor. Maar dat mensen zo denken vind ik maar raar. Je schuift je hele zelf eigenlijk opzij op basis van redenaties (100% vertrouwen moet) en moet maar de hoop hebben dat de ander eerlijk is e.d. tegen je. Als je wel iets doet om te achterhalen (en ja dat achterhalen verloopt soms via zulke afluistermethoden omdat een meid die liegt over iets dan dus sowieso niet eerlijk tegen je is en dan krijg je geen antwoord erop hoe dan ook) dan ben je slecht zogenaamd.. het is allemaal te extreem, te volgzaam, te moralistisch e.d. naar mijn idee, de gedachten van de meesten hier.
we dan
  maandag 3 december 2012 @ 16:58:45 #141
225600 Joanne35
learn to fly butterfly
pi_119885180
Ik geloof ook niet dat 100% vertrouwen bestaat hoor, je mag best wat twijfels hebben. Maar hoe je met die twijfels om gaat vind ik wel belangrijk. Ik vind het juist een vorm van vertrouwen dat je iemand het voordeel van die twijfel gunt en er van uit gaat dat ondanks de twijfels die je hebt het toch goed zal zitten bij de partner.

Waarom ik zo'n aversie heb tegen afluisteren? Ik weet het niet, misschien omdat je op het moment dat je iemand af gaat luisteren je zelf dat vertrouwen ook schendt. Je partner houdt misschien iets geheim, maar dat doe je zelf ook door stiekem zijn of haar communicatie door te lezen.
  maandag 3 december 2012 @ 16:59:05 #142
342349 Hiergaanwedan
Komt hier komt gaan
pi_119885209
quote:
1s.gif Op maandag 3 december 2012 15:06 schreef Lienekien het volgende:

[..]

Dat je wel eens wat wantrouwen voelt is niet raar. Maar om er dan voor te kiezen iemand achter zijn of haar rug om te controleren, vind ik een stap in de verkeerde richting. Dan ga je jezelf onbetrouwbaar gedragen en gaat de situatie van kwaad tot erger.
Ik vind het juist raar dat als je iemand niet meer vertrouwt je wel de redenatie kan hebben dat je er niet naar mag handelen. Het is een glijend pad dat ben ik met je eens. Maar in situaties zoals TS dat hij echt vermoed dat er meer is en dat ook zo blijkt te zijn.. En ja ik weet dat het jullie niet om het eindresultaat gaat maar om het principe. Maar ja dat principe heeft dan tot resultaat dat een bepaalde hoeveelheid mensen bij een partner blijven die vreemdgaat omdat ze dat principe volgen. Je kan je afvragen hoe goed zo'n principe is als je dat 100% toepast elke keer en geen uitzonderingen erkent (TS zijn voorbeeld zie ik zeker als een goede/gerechtvaardigde uitzondering).
we dan
pi_119885252
quote:
Dat ja.
A.F.C. Ajax - Piet de Visser
  maandag 3 december 2012 @ 17:02:08 #144
342349 Hiergaanwedan
Komt hier komt gaan
pi_119885342
quote:
0s.gif Op maandag 3 december 2012 16:58 schreef Joanne35 het volgende:
Ik geloof ook niet dat 100% vertrouwen bestaat hoor, je mag best wat twijfels hebben. Maar hoe je met die twijfels om gaat vind ik wel belangrijk. Ik vind het juist een vorm van vertrouwen dat je iemand het voordeel van die twijfel gunt en er van uit gaat dat ondanks de twijfels die je hebt het toch goed zal zitten bij de partner.

Waarom ik zo'n aversie heb tegen afluisteren? Ik weet het niet, misschien omdat je op het moment dat je iemand af gaat luisteren je zelf dat vertrouwen ook schendt. Je partner houdt misschien iets geheim, maar dat doe je zelf ook door stiekem zijn of haar communicatie door te lezen.
Ja het is ook een vorm van vertrouwen naar je partner. En het is mooi voor je partner. Maar als je gebackstabbed wordt ermee dan kan het nog zo mooi voor haar zijn geweest (als je het niet gecontroleerd had) maar dan is het voor jou alsnog niet leuk. Ik vind het wel een verschil tussen handelen (op een minder mooi vlak misschien) naar aanleiding van rare signalen of die rare signalen (die kunnen duiden op vreemdgaan) zelf uitzenden. Een beetje als het verschil in recht tussen aanvallen met een mes of verdedigen. Rare vergelijking misschien maar wil alleen maar aangeven dat geweld ook niet in alle gevallen als even erg wordt bestempeld. Zo denk ik ook over dit soort zaken. Er zitten gradaties in.
we dan
  maandag 3 december 2012 @ 17:05:07 #145
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_119885466
quote:
0s.gif Op maandag 3 december 2012 16:59 schreef Hiergaanwedan het volgende:

[..]

Ik vind het juist raar dat als je iemand niet meer vertrouwt je wel de redenatie kan hebben dat je er niet naar mag handelen. Het is een glijend pad dat ben ik met je eens. Maar in situaties zoals TS dat hij echt vermoed dat er meer is en dat ook zo blijkt te zijn.. En ja ik weet dat het jullie niet om het eindresultaat gaat maar om het principe. Maar ja dat principe heeft dan tot resultaat dat een bepaalde hoeveelheid mensen bij een partner blijven die vreemdgaat omdat ze dat principe volgen. Je kan je afvragen hoe goed zo'n principe is als je dat 100% toepast elke keer en geen uitzonderingen erkent (TS zijn voorbeeld zie ik zeker als een goede/gerechtvaardigde uitzondering).
TS had al aanwijzingen genoeg. Daar was die keylogger niet voor nodig.

Ik vind jouw redenatie een beetje eng. Jij controleert liever te veel omdat je anders de onwetende bedrogene zou kunnen zijn. Zo wil je toch niet in een relatie zitten?
  maandag 3 december 2012 @ 17:06:40 #146
8369 speknek
Another day another slay
pi_119885531
quote:
1s.gif Op maandag 3 december 2012 17:05 schreef Lienekien het volgende:
Hoezo had hij de bevestiging niet nodig? Uit elkaar gaan op basis van vermoedens?
They told me all of my cages were mental, so I got wasted like all my potential.
  maandag 3 december 2012 @ 17:08:39 #147
342349 Hiergaanwedan
Komt hier komt gaan
pi_119885630
quote:
1s.gif Op maandag 3 december 2012 17:05 schreef Lienekien het volgende:

[..]

Ik vind jouw redenatie een beetje eng. Jij controleert liever te veel omdat je anders de onwetende bedrogene zou kunnen zijn. Zo wil je toch niet in een relatie zitten?
TS wou zekerheid. Hoezo aanwijzigingen genoeg? Misschien had ze een lulverhaal vertelt waar hij in trapte. Hoe weet jij dat dat niet nodig was voor hem om zekerheid te hebben?

Ik zou alleen willen controleren als ik echt een flink vermoeden heb. Zo zit je niet in een relatie dus. Want normaal gesproken is er niks raars aan de hand waarvan je gaat denken van 'nou zij is wel telkens weg maar dit klopt niet hoor'. Het is toch niet zo dat je telkens in je relatie zo denkt of uitvoert.
we dan
  maandag 3 december 2012 @ 17:10:53 #148
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_119885738
quote:
0s.gif Op maandag 3 december 2012 17:06 schreef speknek het volgende:

[..]

Hoezo had hij de bevestiging niet nodig? Uit elkaar gaan op basis van vermoedens?
Die tas met tennisspullen in de gang dan?
  maandag 3 december 2012 @ 17:12:56 #149
342349 Hiergaanwedan
Komt hier komt gaan
pi_119885814
Zoals ik het zie kort en bondig is als volgt: het idee van 100% vertrouwen is erg mooi en idealistisch. Maar in geval van TS zou hij dan dus geen zekerheid hebben en had of zijn partner vreemd ging of niet. Hij had vermoedens, liet die 100% vertrouwen wat los en het idee dat je niet mag controleren op die manier en hij had zijn bewijs en zijn vermoedens bevestigd. Met de redenatie van 'ik mag niet controleren' zou hij nu nog met haar zitten misschien terwijl ze anderen pakt.

Een idealistisch idee is mooi om te hebben maar als het in de praktijk soms zo uitpakt dan heb je er in de praktijk ook niks aan om te denken. (vooral ook omdat het heus niet in elke relatie en situatie dus zo is dat je zo denkt en zit te controleren). Het gaat erom dat je in uitzonderingsgevallen ook uitzonderingen wil maken bij je principes... anders laat je je verneuken door je eigen mooie redenaties.
we dan
  maandag 3 december 2012 @ 17:14:19 #150
342349 Hiergaanwedan
Komt hier komt gaan
pi_119885873
quote:
1s.gif Op maandag 3 december 2012 17:10 schreef Lienekien het volgende:

[..]

Die tas met tennisspullen in de gang dan?
Zou ze daar niet iets voor kunnen hebben verzinnen? Als je relatie goed loopt verder en je komt iets raars tegen denk je niet direct 'die gaat vreemd'. Althans je gaat het niet uitmaken op dat vermoeden.. hoe erg het ook tegen haar spreekt... dat is toch ook niet goed om dan uit te maken op basis van vermoedens (ook al zijn ze sterk)? Daarom zeg ik: uitzonderingen zijn soms goed
we dan
pi_119885927
quote:
3s.gif Op zondag 2 december 2012 22:02 schreef Re het volgende:
en dan liegt hij/ij glashard.

Ook lekker, kun je nog aan jezelf gaan twijfelen ook.

Ik vind er lang iet altijd iets mis mee, met controleren.
compact en kleverig.
  maandag 3 december 2012 @ 17:17:39 #152
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_119885988
Waarom blijf je nou zo doorgaan over die 100% vertrouwen? Daar was bij TS toch al geen sprake meer van?
  maandag 3 december 2012 @ 17:20:00 #153
342349 Hiergaanwedan
Komt hier komt gaan
pi_119886076
quote:
1s.gif Op maandag 3 december 2012 17:17 schreef Lienekien het volgende:
Waarom blijf je nou zo doorgaan over die 100% vertrouwen? Daar was bij TS toch al geen sprake meer van?
Nee maar bij de rest wel. Als je controleert op wat voor manier dan ook is dat schadelijk voor je relatie omdat je elkaar dan niet meer 100% vertrouwt terwijl dat de basis van de relatie is. Dat is de strekking van de meeste posts die ik hier gelezen heb. Ik reageerde ook op dat gedeelte eerst dus denk dat ik het daarom er nog over heb. Weet ook niet zeker waar het gesprek anders heen verschoven is? Ging nog over of het goed is of niet toch om te controleren? En vertrouwen hoort daarbij...

Het grootste deel van het topic gaat erover dat als je controleert je de ander niet 100% vertrouwt volgens mij dus ja...
we dan
  maandag 3 december 2012 @ 17:22:31 #154
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_119886185
quote:
0s.gif Op maandag 3 december 2012 17:20 schreef Hiergaanwedan het volgende:

[..]

Nee maar bij de rest wel. Als je controleert op wat voor manier dan ook is dat schadelijk voor je relatie omdat je elkaar dan niet meer 100% vertrouwt terwijl dat de basis van de relatie is. Dat is de strekking van de meeste posts die ik hier gelezen heb. Ik reageerde ook op dat gedeelte eerst dus denk dat ik het daarom er nog over heb. Weet ook niet zeker waar het gesprek anders heen verschoven is? Ging nog over of het goed is of niet toch om te controleren? En vertrouwen hoort daarbij...
Ik volg jou geloof ik echt niet. Als je iemand 100% vertrouwt, waarom zou je dan überhaupt gaan controleren? Ben je zo achterdochtig?
pi_119886283
quote:
0s.gif Op maandag 3 december 2012 17:20 schreef Hiergaanwedan het volgende:

[..]

Het grootste deel van het topic gaat erover dat als je controleert je de ander niet 100% vertrouwt volgens mij dus ja...
ik vind 100% vertrouwen ook wat gemakkelijk/snel gezegd eigenlijk, alsof je nooit eens een keer mag/kan twijfelen.
compact en kleverig.
  maandag 3 december 2012 @ 17:24:59 #156
342349 Hiergaanwedan
Komt hier komt gaan
pi_119886295
quote:
1s.gif Op maandag 3 december 2012 17:22 schreef Lienekien het volgende:

[..]

Ik volg jou geloof ik echt niet. Als je iemand 100% vertrouwt, waarom zou je dan überhaupt gaan controleren? Ben je zo achterdochtig?
Nee het gaat er toch om dat als je iemand controleert je iemand niet 100% vertrouwt. TS controleerde en vertrouwde haar dus niet. Ongeacht dat het terecht is en ze vreemdging lijkt men toch het erg te vinden van TS omdat hij handelde naar het gegeven dat hij haar niet helemaal vertrouwde. Ik vind dat raar. Mensen doen alsof je iemand 100% moet vertrouwen en alsof het iets is wat niet kan veranderen en je zeker niet naar hoort te handelen terwijl TS nu juist 'gered' is omdat hij wel iets deed met zijn gevoel hierover..
we dan
  maandag 3 december 2012 @ 17:25:38 #157
367642 Jackie-Treehorn
treats objects like women
pi_119886321
Als ik een "gegronde reden" zou hebben of denken te hebben dan zou ik daar een normaal gesprek over voeren en zonodig een stevig gesprek over voeren, maar ik zou zeker niet gaan bespioneren oid. :D
Refill?
-Does the Pope shit in the woods?
  maandag 3 december 2012 @ 17:26:08 #158
342349 Hiergaanwedan
Komt hier komt gaan
pi_119886343
quote:
1s.gif Op maandag 3 december 2012 17:24 schreef JaniesBrownie het volgende:

[..]

ik vind 100% vertrouwen ook wat gemakkelijk/snel gezegd eigenlijk, alsof je nooit eens een keer mag/kan twijfelen.
Kort en bondig ook wat ik bedoel ja. Maar toch mag je niet handelen daarnaar alsof je elkaar wel 100% moet vertrouwen en er nooit reden is om ook maar even te controleren... dat vind ik raar. Bedoel op die manier geloof je iemand echt blind en dat is niet goed
we dan
  maandag 3 december 2012 @ 17:28:34 #159
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_119886437
quote:
0s.gif Op maandag 3 december 2012 17:26 schreef Hiergaanwedan het volgende:

[..]

Kort en bondig ook wat ik bedoel ja. Maar toch mag je niet handelen daarnaar alsof je elkaar wel 100% moet vertrouwen en er nooit reden is om ook maar even te controleren... dat vind ik raar. Bedoel op die manier geloof je iemand echt blind en dat is niet goed
Het gaat er toch om HOE je daar naar handelt? Wat ik al eerder zei, als je achter zijn of haar rug om van alles gaat lopen checken, stop dan direct maar met die relatie.
pi_119886461
quote:
10s.gif Op maandag 3 december 2012 17:25 schreef Jackie-Treehorn het volgende:
Als ik een "gegronde reden" zou hebben of denken te hebben dan zou ik daar een normaal gesprek over voeren en zonodig een stevig gesprek over voeren, maar ik zou zeker niet gaan bespioneren oid. :D
ja, en dan liegt je partner je voor en blijf je dat gevoel hebben dat het niet klopt, er blijven rare dingen gebeuren en hij/zij blijft liegen.

Dat heb ik dus ooit gehad, hij deed zo raar en anders tegen me dat ik gewoon WIST dat r iets niet klopt, en maar liegen.
Ik heb hem nooit bespioneerd of gecontroleerd, maar het heeft daardoor dus maanden geduurd voor ik erachter kwam dat hij zijn schoonzus neukte.
Als ik hem gecontroleerd had, had ik dat veel eerder geweten en mezelf de vermoedens richting hem minder kwalijk genomen. ( ik voelde me schuldig dat ik zo acterdochtig was 8)7 )
compact en kleverig.
pi_119886527
Je kan toch ook gewoon zeggen dat je hemhaar niet vertrouwt en dat je daarom zelf wel op onderzoek uitgaat? Hoe dan ook, je hoeft het niet stiekem te doen.. dan ben je niet veel beter bezig dan die ander.
  maandag 3 december 2012 @ 17:31:00 #162
367642 Jackie-Treehorn
treats objects like women
pi_119886529
quote:
1s.gif Op maandag 3 december 2012 17:29 schreef JaniesBrownie het volgende:

[..]

ja, en dan liegt je partner je voor en blijf je dat gevoel hebben dat het niet klopt, er blijven rare dingen gebeuren en hij/zij blijft liegen.

Dat heb ik dus ooit gehad, hij deed zo raar en anders tegen me dat ik gewoon WIST dat r iets niet klopt, en maar liegen.
Ik heb hem nooit bespioneerd of gecontroleerd, maar het heeft daardoor dus maanden geduurd voor ik erachter kwam dat hij zijn schoonzus neukte.
Als ik hem gecontroleerd had, had ik dat veel eerder geweten en mezelf de vermoedens richting hem minder kwalijk genomen. ( ik voelde me schuldig dat ik zo acterdochtig was 8)7 )
Ik geloof er niet zo in dat dat soort dingen geheim blijven als je een goede relatie hebt.
Je merkt het toch gelijk als iemand allerlei dingen niet kan verklaren of tegenstrijdigheden vertelt..
Refill?
-Does the Pope shit in the woods?
  maandag 3 december 2012 @ 17:31:49 #163
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_119886563
En draai het nou eens om. Je komt erachter dat je vriend je heeft gecontroleerd terwijl er niets aan de hand was. Dat schaadt de relatie toch?
pi_119886628
quote:
1s.gif Op maandag 3 december 2012 17:31 schreef Lienekien het volgende:
En draai het nou eens om. Je komt erachter dat je vriend je heeft gecontroleerd terwijl er niets aan de hand was. Dat schaadt de relatie toch?
Zoals ik al zei: ik zou wegzijn als mijn partner mij zoiets flikte.
  maandag 3 december 2012 @ 17:33:32 #165
342349 Hiergaanwedan
Komt hier komt gaan
pi_119886641
quote:
1s.gif Op maandag 3 december 2012 17:28 schreef Lienekien het volgende:

[..]

Het gaat er toch om HOE je daar naar handelt? Wat ik al eerder zei, als je achter zijn of haar rug om van alles gaat lopen checken, stop dan direct maar met die relatie.
Nou ja ik kan me voorstellen dat je niet direct een relatie wil stoppen op basis van grote twijfel. Het is niet de mooiste oplossing maar ik kan me er in sommige situaties wel in vinden. Liever een keer iets controleren en dat het vertrouwen als het ware op 90% ligt dan het uitmaken op een groot vermoeden terwijl het misschien niet zo is. Bedoel wat is nou eerlijker?
we dan
  maandag 3 december 2012 @ 17:34:10 #166
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_119886661
quote:
0s.gif Op maandag 3 december 2012 17:33 schreef MarMar het volgende:

[..]

Zoals ik al zei: ik zou wegzijn als mijn partner mij zoiets flikte.
Ik kan me dan ook goed vinden in jouw visie.
pi_119886722
quote:
15s.gif Op maandag 3 december 2012 17:31 schreef Jackie-Treehorn het volgende:

[..]

Ik geloof er niet zo in dat dat soort dingen geheim blijven als je een goede relatie hebt.
Je merkt het toch gelijk als iemand allerlei dingen niet kan verklaren of tegenstrijdigheden vertelt..
dat zeg ik toch ook :')

Alleen WIL je die leugens graag geloven als je verliefd bent en ga je daardoor aan jezelf twijfelen.
compact en kleverig.
  maandag 3 december 2012 @ 17:35:54 #168
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_119886737
quote:
10s.gif Op maandag 3 december 2012 17:33 schreef Hiergaanwedan het volgende:

[..]

Nou ja ik kan me voorstellen dat je niet direct een relatie wil stoppen op basis van grote twijfel. Het is niet de mooiste oplossing maar ik kan me er in sommige situaties wel in vinden. Liever een keer iets controleren en dat het vertrouwen als het ware op 90% ligt dan het uitmaken op een groot vermoeden terwijl het misschien niet zo is. Bedoel wat is nou eerlijker?
Eerlijker is je partner met je twijfels confronteren.
  maandag 3 december 2012 @ 17:36:07 #169
342349 Hiergaanwedan
Komt hier komt gaan
pi_119886747
quote:
Ja maar ja niet controleren kan jezelf soms schaden. Is een afweging die je maakt. Als ik signalen af gaf dat er iets raars aan de hand is dan kan ik mijn vriendin geen ongelijk geven als ze me tijdelijk niet helemaal vertrouwt en ook niet als ze onderzoek doet. Maar als er niks is dan ziet ze bij het controleren ook niks dus niks aan de hand. Ik vind dat beter dan een vriendin te hebben die me blindelings maar volgt en gelooft ook al zou ik nog met 3 andere meiden vreemdgaan.
we dan
pi_119886807
quote:
nee, ik zou dat begrijpen, als ik kan beredeneren waarom hij dat heeft gedaan.
Als ik onduidelijk ben geweest, of ineens drie avonden in de week weg zou zijn, als ik geen verklaring heb voor afstandelijk gedrag tegen hem oid, als hij uit kan leggen waar zijn onzekerheid vandaan komt dus.

Mijn huidige vriend zou er trouwens wel moeite mee hebben als ik hem zou controleren :+
compact en kleverig.
  maandag 3 december 2012 @ 17:39:49 #171
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_119886855
quote:
0s.gif Op maandag 3 december 2012 17:36 schreef Hiergaanwedan het volgende:

[..]

Ja maar ja niet controleren kan jezelf soms schaden. Is een afweging die je maakt. Als ik signalen af gaf dat er iets raars aan de hand is dan kan ik mijn vriendin geen ongelijk geven als ze me tijdelijk niet helemaal vertrouwt en ook niet als ze onderzoek doet. Maar als er niks is dan ziet ze bij het controleren ook niks dus niks aan de hand. Ik vind dat beter dan een vriendin te hebben die me blindelings maar volgt en gelooft ook al zou ik nog met 3 andere meiden vreemdgaan.
En je vriendin gaat je dat allemaal opbiechten? Dat ze een tijdlang stelselmatig je privéberichten heeft gelezen? Je hebt er geen moeite mee dat je vriendin zo weinig respect voor je privacy heeft?

Het kan, hoor. Maar ik vind het eng en ik wil geen relatie waarin je zo met elkaar omgaat.
  maandag 3 december 2012 @ 17:41:13 #172
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_119886903
quote:
1s.gif Op maandag 3 december 2012 17:38 schreef JaniesBrownie het volgende:

[..]

nee, ik zou dat begrijpen, als ik kan beredeneren waarom hij dat heeft gedaan.
Als ik onduidelijk ben geweest, of ineens drie avonden in de week weg zou zijn, als ik geen verklaring heb voor afstandelijk gedrag tegen hem oid, als hij uit kan leggen waar zijn onzekerheid vandaan komt dus.

Mijn huidige vriend zou er trouwens wel moeite mee hebben als ik hem zou controleren :+
Waarom wordt daar niet eerder over gepraat?
pi_119887095
quote:
1s.gif Op maandag 3 december 2012 17:41 schreef Lienekien het volgende:

[..]

Waarom wordt daar niet eerder over gepraat?
want het een sluit het ander uit? Natuurlijk wordt daarover gepraat.
compact en kleverig.
  maandag 3 december 2012 @ 17:47:43 #174
342349 Hiergaanwedan
Komt hier komt gaan
pi_119887147
quote:
1s.gif Op maandag 3 december 2012 17:39 schreef Lienekien het volgende:

[..]

En je vriendin gaat je dat allemaal opbiechten? Dat ze een tijdlang stelselmatig je privéberichten heeft gelezen? Je hebt er geen moeite mee dat je vriendin zo weinig respect voor je privacy heeft?

Het kan, hoor. Maar ik vind het eng en ik wil geen relatie waarin je zo met elkaar omgaat.
Weet niet of ze dat op zou biechten. (bedoel een vriendin in het algemeen). Maar als ze het op zou biechten dan zou ik er minder problemen mee hebben dan de meesten hier denk ik gezien de reacties. Als er aanleiding was kan ik het begrijpen en vind ik het goed van haar dat ze niet zomaar mensen (en dus ook mij ja) vertrouwt. Ze heeft dan geen respect voor mijn privacy omdat ze redenen heeft om te vermoeden dat ik de boel helemaal zit te verneuken. Respect moet je verdienen en behouden.. is ook niet (net als vertrouwen) dat je dat automatisch blijft hebben. En ja ik vind het misschien niet leuk maar als ik me kan vinden in haar reden om het te doen dan zou ik me er nog best oke onder voelen.

Als ze het doet zonder goede redenen is het een heel ander verhaal trouwens.. dan zou ik wel pissig worden. En als ze het niet opbiecht dat ze heeft gecontroleert vind ik dat erg slecht van haar (als er niks uit is gekomen als dat ik vreemd zou gaan ofzo) en dat wel flink kwalijk nemen als ik daar alsnog achter zou komen.
we dan
pi_119887249
Zo ver komt het ook niet, je vroeg wat ik ervan zou vinden.
Mijn partner is zeker genoeg van mij en van zichzelf om niet te gaan twijfelen, maar als die twijfel er was en hij onzeker werd over mijn gevoelens voor hem en/of een eventuele dubbele agenda, dan zou hij daar een reden voor hebben. En ik zou hem zijn gemoedsrust gunnen, dus als hij dan mijn telefoon zou willen onderzoeken, vind ik hem en zijn gevoel op dat moment belangrijker dan mijn privacy.
compact en kleverig.
  maandag 3 december 2012 @ 17:54:14 #176
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_119887388
quote:
0s.gif Op maandag 3 december 2012 17:47 schreef Hiergaanwedan het volgende:

[..]

Weet niet of ze dat op zou biechten. (bedoel een vriendin in het algemeen). Maar als ze het op zou biechten dan zou ik er minder problemen mee hebben dan de meesten hier denk ik gezien de reacties. Als er aanleiding was kan ik het begrijpen en vind ik het goed van haar dat ze niet zomaar mensen (en dus ook mij ja) vertrouwt. Ze heeft dan geen respect voor mijn privacy omdat ze redenen heeft om te vermoeden dat ik de boel helemaal zit te verneuken. Respect moet je verdienen en behouden.. is ook niet (net als vertrouwen) dat je dat automatisch blijft hebben. En ja ik vind het misschien niet leuk maar als ik me kan vinden in haar reden om het te doen dan zou ik me er nog best oke onder voelen.

Als ze het doet zonder goede redenen is het een heel ander verhaal trouwens.. dan zou ik wel pissig worden. En als ze het niet opbiecht dat ze heeft gecontroleert vind ik dat erg slecht van haar (als er niks uit is gekomen als dat ik vreemd zou gaan ofzo) en dat wel flink kwalijk nemen als ik daar alsnog achter zou komen.
Ik sta er dan duidelijk anders in dan jij. Als ik in een serieuze relatie stap, dan ga ik uit van vertrouwen en respect, niet dat de ander dat nog moet verdienen. Start als you mean to go on.
  maandag 3 december 2012 @ 17:57:33 #177
342349 Hiergaanwedan
Komt hier komt gaan
pi_119887488
quote:
1s.gif Op maandag 3 december 2012 17:54 schreef Lienekien het volgende:

[..]

Ik sta er dan duidelijk anders in dan jij. Als ik in een serieuze relatie stap, dan ga ik uit van vertrouwen en respect, niet dat de ander dat nog moet verdienen. Start als you mean to go on.
Ik begrijp die laatste zin niet. Maar ik zei in een eerdere post dat je vertrouwen geeft als een vote of confidence aan de ander. Dus ja in het begin heb je dat in een relatie (100% vertrouwen wat niet verdient hoeft te worden). In dit geval gaat het erom als er signalen af zijn gegeven die het vertrouwen van de ander schaden.. dan gaat het respect voor privacy bij sommigen ook omlaag aangezien het goed kan zijn dat de ander hen zit te verneuken. Dat over respect en vertrouwen verdienen heeft betrekking op de situatie waarin allerlei signalen afgegeven worden die zeggen van 'ik doe iets wat niet pluis is en jij mag niet weten wat het is'.
we dan
  maandag 3 december 2012 @ 18:03:26 #178
8369 speknek
Another day another slay
pi_119887690
quote:
Interesseert me geen reet, in tegenstelling tot veel anderen schijnbaar heb ik heel bewust voor haar gekozen. Wat is je relatie waard als je moeilijk gaat doen over dat je partner privedingen van je weet.
  maandag 3 december 2012 @ 18:06:42 #179
8369 speknek
Another day another slay
pi_119887789
quote:
1s.gif Op maandag 3 december 2012 17:54 schreef Lienekien het volgende:

[..]

M.i. is je basis er een van achterdocht als je privacygrenzen aan je partner stelt alsware het een sociaal contract. Zo sta je in relatie met de overheid, niet een serieuze liefdesrelatie.
  maandag 3 december 2012 @ 18:08:15 #180
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_119887846
quote:
1s.gif Op maandag 3 december 2012 18:03 schreef speknek het volgende:

[..]

Interesseert me geen reet, in tegenstelling tot veel anderen schijnbaar heb ik heel bewust voor haar gekozen. Wat is je relatie waard als je moeilijk gaat doen over dat je partner privedingen van je weet.
Dat is toch heel wat anders. Dan heb je daar een goede verstandhouding over. Dat is heel wat anders dan wanneer iemand zonder dat je het weet en zonder dat je het daar over eens bent in je privézaken kijkt.
  maandag 3 december 2012 @ 18:10:41 #181
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_119887931
quote:
0s.gif Op maandag 3 december 2012 17:57 schreef Hiergaanwedan het volgende:

[..]

Ik begrijp die laatste zin niet. Maar ik zei in een eerdere post dat je vertrouwen geeft als een vote of confidence aan de ander. Dus ja in het begin heb je dat in een relatie (100% vertrouwen wat niet verdient hoeft te worden). In dit geval gaat het erom als er signalen af zijn gegeven die het vertrouwen van de ander schaden.. dan gaat het respect voor privacy bij sommigen ook omlaag aangezien het goed kan zijn dat de ander hen zit te verneuken. Dat over respect en vertrouwen verdienen heeft betrekking op de situatie waarin allerlei signalen afgegeven worden die zeggen van 'ik doe iets wat niet pluis is en jij mag niet weten wat het is'.
Ok, dus nu bedoel je de situatie dat iemand signalen afgeeft en daar geen goede verklaring voor kan geven en de ander dan besluit om te gaan controleren. Jeetje, wat een gedoe.
pi_119887949
quote:
1s.gif Op maandag 3 december 2012 18:10 schreef Lienekien het volgende:

[..]

Ok, dus nu bedoel je de situatie dat iemand signalen afgeeft en daar geen goede verklaring voor kan geven en de ander dan besluit om te gaan controleren. Jeetje, wat een gedoe.
Zo is menig verrassingsfeestje verknald denk ik zomaar :P
  maandag 3 december 2012 @ 18:12:03 #183
342349 Hiergaanwedan
Komt hier komt gaan
pi_119887980
quote:

[..]

Hoezo jeetje wat een gedoe? Ik was duidelijk vanaf mijn eerste post hierover hoor... Is niet plotseling nu dat ik iets bedoel wat ik eerst de hele tijd niet zei ofzo.
we dan
  maandag 3 december 2012 @ 18:12:58 #184
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_119888014
quote:
1s.gif Op maandag 3 december 2012 18:06 schreef speknek het volgende:

[..]

M.i. is je basis er een van achterdocht als je privacygrenzen aan je partner stelt alsware het een sociaal contract. Zo sta je in relatie met de overheid, niet een serieuze liefdesrelatie.
Welke privacygrenzen bedoel je?
  maandag 3 december 2012 @ 18:15:12 #185
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_119888085
quote:
0s.gif Op maandag 3 december 2012 18:12 schreef Hiergaanwedan het volgende:

[..]

Hoezo jeetje wat een gedoe? Ik was duidelijk vanaf mijn eerste post hierover hoor... Is niet plotseling nu dat ik iets bedoel wat ik eerst de hele tijd niet zei ofzo.
Jij haalt erbij dat je respect weer moet verdienen en behouden, ik probeer te snappen in welke context dat dan het geval is.
  maandag 3 december 2012 @ 18:17:58 #186
342349 Hiergaanwedan
Komt hier komt gaan
pi_119888190
quote:
1s.gif Op maandag 3 december 2012 18:15 schreef Lienekien het volgende:

[..]

Jij haalt erbij dat je respect weer moet verdienen en behouden, ik probeer te snappen in welke context dat dan het geval is.
Nou volgens mij lees je vooral sommige regels heel erg en ga je voorbij aan de uitleg die ik verder telkens geef aan alles. Respect verdienen en behouden heb ik ook al aangegeven. Je kan me niet vertellen dat aan de hand van mijn laatste 10 posts niet te zien is waarover het nou eigenlijk gaat hoor.

Gaat erover dat als je partner signalen afgeeft dat ze misschien vreemdgaat je daar dan ook naar handelt (controleert). En dat dat niet in alle situaties slecht is om te doen. Verschil in meningen zijn hierover maar mijn mening (en context waarbinnen dit geldt) heb ik nogal vaak herhaalt..
we dan
pi_119888282
quote:

[..]

daar ging het toch al over? Een reden hebben om hem/haar niet te vertrouwen? Niet om controleren omdat het kan, of omdat je ff niet zo zeker bent.
compact en kleverig.
  maandag 3 december 2012 @ 18:22:01 #188
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_119888321
quote:
0s.gif Op maandag 3 december 2012 18:17 schreef Hiergaanwedan het volgende:

[..]

Nou volgens mij lees je vooral sommige regels heel erg en ga je voorbij aan de uitleg die ik verder telkens geef aan alles. Respect verdienen en behouden heb ik ook al aangegeven. Je kan me niet vertellen dat aan de hand van mijn laatste 10 posts niet te zien is waarover het nou eigenlijk gaat hoor.

Gaat erover dat als je partner signalen afgeeft dat ze misschien vreemdgaat je daar dan ook naar handelt (controleert). En dat dat niet in alle situaties slecht is om te doen. Verschil in meningen zijn hierover maar mijn mening (en context waarbinnen dit geldt) heb ik nogal vaak herhaalt..
Ja, en ik heb gezegd wat ik ervan vind. Dan zijn we blijkbaar klaar. :)
  maandag 3 december 2012 @ 18:25:08 #189
342349 Hiergaanwedan
Komt hier komt gaan
pi_119888436
quote:
1s.gif Op maandag 3 december 2012 18:22 schreef Lienekien het volgende:

[..]

Ja, en ik heb gezegd wat ik ervan vind. Dan zijn we blijkbaar klaar. :)
Nou ben nog lang niet klaar met jou >:) c_/ Maar ja dit is toch iets wat gewoon erg meninggevoelig is. Waar je extra waarde aan hecht e.d. en de redenaties die je aanhangt en gradaties binnen dit alles. Zolang je me nu maar niet ziet als een altijd op de lookout, altijd alert emailcheckend-monster ofzo vind ik het goed :P
we dan
  maandag 3 december 2012 @ 18:25:35 #190
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_119888452
quote:
1s.gif Op maandag 3 december 2012 18:20 schreef JaniesBrownie het volgende:

[..]

daar ging het toch al over? Een reden hebben om hem/haar niet te vertrouwen? Niet om controleren omdat het kan, of omdat je ff niet zo zeker bent.
Ik zie meerder scenario's voorbijtrekken, met wel of niet bespreekbaar maken, meerdere of mindere mate van vertrouwen en verschillende opties van controleren. Bepaalde scenario's lijken mij potentieel fataal voor het vertrouwen in de relatie en dus voor de relatie zelf.
  maandag 3 december 2012 @ 18:28:41 #191
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_119888577
quote:
0s.gif Op maandag 3 december 2012 18:25 schreef Hiergaanwedan het volgende:

[..]

Nou ben nog lang niet klaar met jou >:) c_/ Maar ja dit is toch iets wat gewoon erg meninggevoelig is. Waar je extra waarde aan hecht e.d. en de redenaties die je aanhangt en gradaties binnen dit alles. Zolang je me nu maar niet ziet als een altijd op de lookout, altijd alert emailcheckend-monster ofzo vind ik het goed :P
Ik heb het idee dat jij nog best toekomst ziet voor de relatie als de een de ander stiekem heeft gecontroleerd omdat voor het uitgesproken wantrouwen geen goede verklaring kwam. Zelf heb ik daar mijn twijfels bij.
  maandag 3 december 2012 @ 18:36:55 #192
342349 Hiergaanwedan
Komt hier komt gaan
pi_119888897
quote:
1s.gif Op maandag 3 december 2012 18:28 schreef Lienekien het volgende:

[..]

Ik heb het idee dat jij nog best toekomst ziet voor de relatie als de een de ander stiekem heeft gecontroleerd omdat voor het uitgesproken wantrouwen geen goede verklaring kwam. Zelf heb ik daar mijn twijfels bij.
Van mijn kant zou er nog best toekomst kunnen zijn ja. Maar als de ander zo twijfelt over mij (door signalen die ik stuur dan) tjah.. dan kan het einde relatie zijn. Is een hellend vlak en kan verkeerd aflopen. Maar in sommige gevallen kan ik me ook voorstellen dat het niet zo erg schaadt. Maar ja het is van geen kant positief te noemen dat niet. Maar kan het wel begrijpen in sommige situaties en ook (afhankelijk van welke signalen ik gaf, haar verklaring e.d.) ook wel gewoon door met de relatie.
we dan
  maandag 3 december 2012 @ 18:38:28 #193
191665 Samzz
Patagonische supergirl
pi_119888960
quote:
0s.gif Op maandag 3 december 2012 18:25 schreef Hiergaanwedan het volgende:

[..]

Ik denk dat dat wel meevalt. Ik zelf vind het niet erg wanneer mijn vriend mijn telefoon zou bekijken of doorlezen, zelfde geldt voor mijn mail en PM/DM's. Ik heb niks te verbergen. Hij wil dit echter niet en dat vind ik ergens ook wel fijn.

Als hij een keylogger op mijn computer zou zetten en ik zou erachter komen is het wel stante pede einde verhaal. Dat gaat heel erg veel over de privacygrens, veel meer dan bijvoorbeeld een keer de telefoon checken :). Of er nu een reden is voor argwaan of niet.
  maandag 3 december 2012 @ 18:41:39 #194
342349 Hiergaanwedan
Komt hier komt gaan
pi_119889095
Ja oke maar toch hé. Kan er niks aan doen. Maar mijn gevoel vertelt me dat een keylogger te ver ging maar toch blijkt die meid dus gewoon sex te hebben met die ander (OP). Je betrekt nu een keylogger op jouw situatie (niks te verbergen) terwijl TS zijn vriendin dus wel helemaal de boel fleste. Zeg niet dat het goed is maar extremere methoden in extremere situaties vind ik begrijpelijker dan in minder extreme situaties. En door een extreme methode in jouw minder extreme situatie te plaatsen lijkt het ook extremer dan het is (ook al gaat het bijvoorbeeld nog te ver, het lijkt wel erger nog door zulke vergelijkingen ;) )
we dan
  maandag 3 december 2012 @ 18:46:45 #195
191665 Samzz
Patagonische supergirl
pi_119889311
quote:
0s.gif Op maandag 3 december 2012 18:41 schreef Hiergaanwedan het volgende:
Ja oke maar toch hé. Kan er niks aan doen. Maar mijn gevoel vertelt me dat een keylogger te ver ging maar toch blijkt die meid dus gewoon sex te hebben met die ander (OP). Je betrekt nu een keylogger op jouw situatie (niks te verbergen) terwijl TS zijn vriendin dus wel helemaal de boel fleste. Zeg niet dat het goed is maar extremere methoden in extremere situaties vind ik begrijpelijker dan in minder extreme situaties. En door een extreme methode in jouw minder extreme situatie te plaatsen lijkt het ook extremer dan het is (ook al gaat het bijvoorbeeld nog te ver, het lijkt wel erger nog door zulke vergelijkingen ;) )
Ja, ik snap je.

Maar ook als ik wel wat te verbergen zou hebben gaat een keylogger veel en veel te ver... Je hebt gewoon toegang tot alles. Echt alles wat een persoon op de computer doet kan je nagaan. Ik vind het een beangstigende gedachte dat een persoon puur uit onzekerheid een dergelijke privacy inbreuk pleegt. En dan doet het er even niet toe of de verkregen informatie de vermoedens bevestigt.

Dan heb ik liever dat hij haar telefoon jat, of andersom uiteraard. Al is dat wat mij betreft ook al een no-go als daar geen toestemming voor gegeven is.
  maandag 3 december 2012 @ 18:49:06 #196
342349 Hiergaanwedan
Komt hier komt gaan
pi_119889404
Ja ze zou me in ieder geval alleen aan moeten spreken op hetgeen waarop ze zocht/ me niet vertrouwde en niet op alle pornosites bijvoorbeeld die je dan bezoekt. En ja gaat eigenlijk ook wel aardig wat te ver misschien. Maar ja als er uitkomt wat je vermoedt dan zal me dat een worst wezen. Maar als het er niet uitkomt ben je eigenlijk zelf een onbetrouwbare eikel.
we dan
  maandag 3 december 2012 @ 18:51:21 #197
191665 Samzz
Patagonische supergirl
pi_119889496
quote:
7s.gif Op maandag 3 december 2012 18:49 schreef Hiergaanwedan het volgende:
Ja ze zou me in ieder geval alleen aan moeten spreken op hetgeen waarop ze zocht/ me niet vertrouwde en niet op alle pornosites bijvoorbeeld die je dan bezoekt. En ja gaat eigenlijk ook wel aardig wat te ver misschien. Maar ja als er uitkomt wat je vermoedt dan zal me dat een worst wezen. Maar als het er niet uitkomt ben je eigenlijk zelf een onbetrouwbare eikel.
En zit je dus in die vicieuze cirkel ;).

Voor wat betreft TS snap ik wel dat hij verder ging zoeken, praten leverde immers niks op. Maar dan nog, jat haar telefoon uit haar handen en sluit jezelf op in de plee of zo :+.
  maandag 3 december 2012 @ 18:53:43 #198
342349 Hiergaanwedan
Komt hier komt gaan
pi_119889581
quote:
0s.gif Op maandag 3 december 2012 18:51 schreef Samzz het volgende:

[..]

En zit je dus in die vicieuze cirkel ;).

Voor wat betreft TS snap ik wel dat hij verder ging zoeken, praten leverde immers niks op. Maar dan nog, jat haar telefoon uit haar handen en sluit jezelf op in de plee of zo :+.
Oke ja ik begrijp je :P en begrijp Lienekien trouwens ook. Beide hebben jullie gelijk. Maar ik ook want het blijft een mening met eigen waardegradaties hé O-)
we dan
  maandag 3 december 2012 @ 18:55:50 #199
191665 Samzz
Patagonische supergirl
pi_119889678
quote:
0s.gif Op maandag 3 december 2012 18:53 schreef Hiergaanwedan het volgende:

[..]

Oke ja ik begrijp je :P en begrijp Lienekien trouwens ook. Beide hebben jullie gelijk. Maar ik ook want het blijft een mening met eigen waardegradaties hé O-)
Nou ja, het is maar net tot welk niveau je jezelf wilt verlagen :).
  maandag 3 december 2012 @ 19:02:30 #200
342349 Hiergaanwedan
Komt hier komt gaan
pi_119889963
quote:
0s.gif Op maandag 3 december 2012 18:55 schreef Samzz het volgende:

[..]

Denk meer dat het ermee te maken heeft ook hoe graag je niet je relatie uitmaakt voor een vermoeden maar toch jezelf wil beschermen voor het geval je wel verneukt wordt. Maar goed kan je van beide kanten (en vast wel meer nog) zien ja.
we dan
  maandag 3 december 2012 @ 19:53:04 #201
103012 Nies
Die hekse
pi_119892063
Valt me wel op dat in dit topic degenen die eerlijk opbiechten vanwege wantrouwen wel eens aan het bespioneren te zijn geweest daar achteraf ook reden genoeg toe hebben gehad.

Heb zelf ook bij geen enkel andere partner ooit de neiging tot gehad. Dat wantrouwen komt natuurlijk niet uit het niets. Eerlijkheid zou voor beide partijen moeten gelden.
A lie may take care of the present, but it has no future..
You can't pay me enough to be nice to you...
pi_119905962
quote:
1s.gif Op maandag 3 december 2012 17:39 schreef Lienekien het volgende:

[..]

Maar daar zou je misschien anders over denken als je zelf dingen geheim hield. Zolang je niks te verbergen hebt, word je terecht boos als iemand in jouw privéspullen zit te spitten. Of misschien word je ook niet boos, ik weet het niet - mij zou dat weinig uitmaken.

Sowieso is de beste houding om er gewoon altijd vanuit te gaan dat mensen nieuwsgierig zijn. Ik ben toevallig zelf iemand die veel 'geheime documenten' heeft (daarmee bedoel ik dingen die alleen voor mijn ogen bestemd zijn, vind ik zelf - dat zijn mijn gedachten, geen vreselijke ovespelige geheime levens of zo) maar het is me al vaak overkomen dat anderen ernaar op zoek gingen, en het lazen. Nou, dat is dan eigenlijk ook wel best. Eigen risico, denk ik dan.

Als ik vreemdging, zou ik nooit online gesprekken voeren, nooit sms'en, nooit sporen nalaten. Dat is toch les één? Zoals de grote denker Helmut Lotti ooit zei: "Vreemdgaan moet zo geheim zijn dat je het zelf niet eens weet." Waarom pakt iedereen het dan zo dom aan?
  dinsdag 4 december 2012 @ 01:56:54 #203
342349 Hiergaanwedan
Komt hier komt gaan
pi_119906795
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 december 2012 00:49 schreef Nadine26 het volgende:

[..]

Maar daar zou je misschien anders over denken als je zelf dingen geheim hield. Zolang je niks te verbergen hebt, word je terecht boos als iemand in jouw privéspullen zit te spitten. Of misschien word je ook niet boos, ik weet het niet - mij zou dat weinig uitmaken.

Sowieso is de beste houding om er gewoon altijd vanuit te gaan dat mensen nieuwsgierig zijn. Ik ben toevallig zelf iemand die veel 'geheime documenten' heeft (daarmee bedoel ik dingen die alleen voor mijn ogen bestemd zijn, vind ik zelf - dat zijn mijn gedachten, geen vreselijke ovespelige geheime levens of zo) maar het is me al vaak overkomen dat anderen ernaar op zoek gingen, en het lazen. Nou, dat is dan eigenlijk ook wel best. Eigen risico, denk ik dan.

Als ik vreemdging, zou ik nooit online gesprekken voeren, nooit sms'en, nooit sporen nalaten. Dat is toch les één? Zoals de grote denker Helmut Lotti ooit zei: "Vreemdgaan moet zo geheim zijn dat je het zelf niet eens weet." Waarom pakt iedereen het dan zo dom aan?
Omdat mensen net als moorden vaak doen in een situatie die ze niet zagen aankomen denk ik o.a... En omdat het bij sommige van de rest die overblijft niet het doel is om het te verbergen (maar ze het opbiechten bijvoorbeeld of wraak wouden nemen). Blijft denk ik een kleinere groep over die heel bewust vreemdgaat op die manier..
we dan
  dinsdag 4 december 2012 @ 02:00:31 #204
342349 Hiergaanwedan
Komt hier komt gaan
pi_119906814
quote:
0s.gif Op maandag 3 december 2012 18:55 schreef Samzz het volgende:

[..]

Nu ik er langer over na heb gedacht. Eigenlijk heeft het ook te maken met in hoeverre je maar je eigenwaarde wil verminderen om niet het risico te lopen dat je de ander vals beschuldigt. Denk eerder dat het omgekeerde van je eigen niveau laten verlagen waar is. Zelfbescherming, iemand aanspreken op fout gedrag, gelijkwaardige relatie e.d. allemaal zaken waar je aan voorbij gaat met zulke simpele zinnen over jezelf verlagen e.d. Klinkt mooi maar in de praktijk is het nogal flauwekul.
we dan
pi_119906855
Niemand is 100% te vertrouwen, je doet zelf toch ook weleens iets onverwachts (dus dan kan je in principe ook niet jezelf voor 100% vertrouwen).

Ik denk dat veel mensen het uit onzekerheid doen. :Y
pi_119908925
edit: dubbel
pi_119908975
quote:
dinsdag 4 december 2012 01:56 schreef Hiergaanwedan het volgende:[/b]

[..]

Omdat mensen net als moorden vaak doen in een situatie die ze niet zagen aankomen denk ik o.a... En omdat het bij sommige van de rest die overblijft niet het doel is om het te verbergen (maar ze het opbiechten bijvoorbeeld of wraak wouden nemen). Blijft denk ik een kleinere groep over die heel bewust vreemdgaat op die manier..
Zo klein is die groep niet, hoor. Hoe worden de meeste mensen 'betrapt'? Door onderschepte sms'jes, facebookberichten, chatlogs enzovoort. Het is dus wel degelijk dommigheid, of laten we zeggen: onoplettendheid.

Volgens mij komt het zelden voor dat mensen zo'n situatie niet zien aankomen - dat ze er dus door worden 'overvallen', zeg maar. Zodra de stroom sms'jes en andere geheime berichten op gang komt, is het een bewuste keuze. De meeste mensen weten best wat ze doen. Ze hebben alleen de neiging om zichzelf te overschatten en hun omgeving te onderschatten. Typisch menselijk. Maar wel dom :)
  Moderator dinsdag 4 december 2012 @ 09:39:02 #208
9859 crew  Karina
Woman
pi_119908986
Ik heb mijn ex er een keer op betrapt dat hij mijn chatlogs had bekeken (ik zag opeens in de "last documents viewed lijst" chatlogs staan, terwijl ik die zelf nooit terug las). Stom genoeg heb ik hem nog een kans gegeven, heel ironisch ging hij zelf vreemd, beetje gevalletje zoals de waard is ...
Op donderdag 15 mei 2014 22:18 schreef sp3c het volgende:
niet zo tof doen
  dinsdag 4 december 2012 @ 10:15:09 #209
342349 Hiergaanwedan
Komt hier komt gaan
pi_119909895
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 december 2012 09:38 schreef Nadine26 het volgende:

[..]

Zo klein is die groep niet, hoor. Hoe worden de meeste mensen 'betrapt'? Door onderschepte sms'jes, facebookberichten, chatlogs enzovoort. Het is dus wel degelijk dommigheid, of laten we zeggen: onoplettendheid.

Volgens mij komt het zelden voor dat mensen zo'n situatie niet zien aankomen - dat ze er dus door worden 'overvallen', zeg maar. Zodra de stroom sms'jes en andere geheime berichten op gang komt, is het een bewuste keuze. De meeste mensen weten best wat ze doen. Ze hebben alleen de neiging om zichzelf te overschatten en hun omgeving te onderschatten. Typisch menselijk. Maar wel dom :)
Oke heb je wel een punt ja.
we dan
  dinsdag 4 december 2012 @ 11:20:19 #210
206580 Luxuria
pi_119911802
quote:
0s.gif Op maandag 3 december 2012 19:53 schreef Nies het volgende:
Valt me wel op dat in dit topic degenen die eerlijk opbiechten vanwege wantrouwen wel eens aan het bespioneren te zijn geweest daar achteraf ook reden genoeg toe hebben gehad.

Heb zelf ook bij geen enkel andere partner ooit de neiging tot gehad. Dat wantrouwen komt natuurlijk niet uit het niets. Eerlijkheid zou voor beide partijen moeten gelden.
Ik denk dat je dat ook echt wel merkt als je partner vreemdgaat, al is het gewoon aan het gedrag.
Ik merkte dat zelfs bij mijn moeder. Nooit wat gezien of gelezen wat daartoe zou leiden, maar ik voelde het gewoon.
pi_119912079
Als er aanleiding is om iets te checken in een relatie, iets wat ik bijvoorbeeld nu zelf ook wel zou willen doen in mijn eigen relatie, is er natuurlijk vaak daarvoor al iets volledig mis gegaan. Er gebeuren dingen die je niet zinnen, hij of zij komt niet meer zo vaak langs of is niet meer aan het reageren.

En dan vraag je je af, je wilt eerst checken of hij/zij de waarheid aan het vertellen is. Dus confrontatie? Of je zoekt het op via fb/chatlogs etc. Maar het beste is natuurlijk om gewoon eerst veel te praten. Als jij al aan voelt dat het niet goed zit in een relatie of vriendschap, dan trek je toch de mond open? Wtf is hier gaande? Er zit duidelijk wat mis in de communicatie.

Als je gaat bespioneren, confronteren, dan heb je al snel vaak een enorme clash in het vooruitzicht die soms een relatie/vriendschap ten onrechte breekt. Iedereen heeft wel eens een mindere periode in een relatie/vriendschap. Vol op de man spelen zorgt er dan voor dat dat wel eens volledig over de kop gaat, met alle gevolgen van dien (relatie/vriendschap kwijt).
People once tried to make Chuck Norris toilet paper. He said no because Chuck Norris takes crap from NOBODY!!!!
Megan Fox makes my balls look like vannilla ice cream.
pi_119913819
Ik ben vreemd gegaan in een huwelijk en ik kon het nog geen 6 dagen verbergen :')
pi_119915783
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 december 2012 11:20 schreef Luxuria het volgende:

[..]

Ik denk dat je dat ook echt wel merkt als je partner vreemdgaat, al is het gewoon aan het gedrag.
Ik merkte dat zelfs bij mijn moeder. Nooit wat gezien of gelezen wat daartoe zou leiden, maar ik voelde het gewoon.
Bedoel je met 1 of met 2 vingers?
pi_119915824
Vaak gehoord "Nee joh, gadverdamme. Met hem?"
Vaak opgemerkt "Joh je ziet je collega wel heel vaak he"?
Nja goed.. er was een flink vermoeden. En ik ben een persoon die het niet zoveel kan schelen als een huidige vriendin wat met een ex gaat drinken oid. Toch kreeg ze het voor elkaar.

Een zeker weekend moest ze met deze collega naar het buitenland voor werk en daar overnachten. Toen ik datzelfde weekend lekker brak thuiskwam na een avond stappen en de laptop open sloeg dr mail bekeken. Ik moet zeggen. Als ze niet zo'n oliedom en mega makkelijk wachtwoord had gehad was dat waarschijnlijk nooit gebeurd. Het maakt de verleiding alleen maar makkelijker...
Goed.. Uiteindelijk lag ze dus met die gozer in bed en dat ze voor werk weg moesten was maar een smoesje :') - FML
pi_119918259
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 december 2012 13:20 schreef Fes1-2 het volgende:
Vaak gehoord "Nee joh, gadverdamme. Met hem?"
Vaak opgemerkt "Joh je ziet je collega wel heel vaak he"?
Nja goed.. er was een flink vermoeden. En ik ben een persoon die het niet zoveel kan schelen als een huidige vriendin wat met een ex gaat drinken oid. Toch kreeg ze het voor elkaar.

Een zeker weekend moest ze met deze collega naar het buitenland voor werk en daar overnachten. Toen ik datzelfde weekend lekker brak thuiskwam na een avond stappen en de laptop open sloeg dr mail bekeken. Ik moet zeggen. Als ze niet zo'n oliedom en mega makkelijk wachtwoord had gehad was dat waarschijnlijk nooit gebeurd. Het maakt de verleiding alleen maar makkelijker...
Goed.. Uiteindelijk lag ze dus met die gozer in bed en dat ze voor werk weg moesten was maar een smoesje :') - FML

Ik herken dit helemaal. Je gaat jezelf nog schuldig voelen dat je haar controleert ook. Of zelfs confronteert met zaken die niet kloppen.
Ze kan je zelfs aankijken met een verbolgen blik van "Hoe durf je :{ "
pi_119922357
Ik til daar niet zo zwaar aan. Ik lees zovaak berichtjes of dingetjes van partners of anderen. Stiekem, ook wel. En als dat bij mij gebeurt; soit.
  dinsdag 4 december 2012 @ 16:45:29 #217
191665 Samzz
Patagonische supergirl
pi_119922729
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 december 2012 14:39 schreef Aldo-MC het volgende:

[..]

Ik herken dit helemaal. Je gaat jezelf nog schuldig voelen dat je haar controleert ook. Of zelfs confronteert met zaken die niet kloppen.
Ze kan je zelfs aankijken met een verbolgen blik van "Hoe durf je :{ "
Ik snap wel dat je wilt controleren, absoluut. Zelf heb ik die behoefte ook wel eens gehad. Maar je hebt controleren en controleren... :P.

En als je wegens onterecht gebleken vermoedens hebt gecontroleerd mag je jezelf ook best schuldig voelen, vind ik.
pi_119922824
Vind het echt redelijk walgelijk gedrag als je zoiets doet.
ijs_beer fan!
  dinsdag 4 december 2012 @ 18:11:20 #219
8369 speknek
Another day another slay
pi_119925694
quote:
14s.gif Op dinsdag 4 december 2012 16:47 schreef NanKing het volgende:
Vind het echt redelijk walgelijk gedrag als je zoiets doet.
Heb je daar ook een reden voor, of ben je meer van het mensen walgelijk noemen uit principe?
  maandag 10 december 2012 @ 18:58:59 #220
302898 RockNijntje
Je dagelijkse dosis Zillennial
pi_120159476
Vertrouwen is inderdaad erg belangrijk in een relatie. Maar als je al vermoedens hebt dat iets niet helemaal klopt en op een redelijk makkelijke manier iets kunt ontdekken, waarom niet? Keyloggers en zo vind ik te ver gaan, maar als je toevallig een Facebook/mail/laptop/etc. wachtwoord weet en je denkt dat er iets mis is vind ik dat je het een en ander best mag controleren.
"Ja maar ja maar praten is veel beter..." zeggen velen dan. Ja, klopt, maar niet als er misschien niets aan de hand is. Stel dat je het alleen denkt en het blijkt niet zo te zijn, dan heb je een hoop gezeik omdat je de ander zogenaamd niet vertrouwde blablabla. Even iets checken zonder dat de ander het weet bespaart dan toch weer een hoop gedoe :).
Als je mij ziet posten ben ik verdwaald in het verleden of mis ik jullie
pi_120332895
een keylogger _O-

verder wel eens telefoon gecheckt ofzo togh vind dt niet zo erg (ook nooit zonder aanleiding of reden zgmaar)

kan je een hoop van leren

al die mensen hier die hun hoofd in de zand steken en doen alsof hun neus bloed en "hopen" dat het wel goed zit :') _O-
schreef Siniti het volgende
Omg wat een topic Buffalo, je flikt et em weer, zoeen kwaliteitstopic. Je bent mijn grote voorbeeld gast !
schreef stevenmac26 het volgende:
Dit is toch een pure kwaliteits topic, hoe doet die jongen dat toch ook?
pi_120332896
quote:
14s.gif Op maandag 10 december 2012 18:58 schreef RockNijntje het volgende:
Vertrouwen is inderdaad erg belangrijk in een relatie. Maar als je al vermoedens hebt dat iets niet helemaal klopt en op een redelijk makkelijke manier iets kunt ontdekken, waarom niet? Keyloggers en zo vind ik te ver gaan, maar als je toevallig een Facebook/mail/laptop/etc. wachtwoord weet en je denkt dat er iets mis is vind ik dat je het een en ander best mag controleren.
"Ja maar ja maar praten is veel beter..." zeggen velen dan. Ja, klopt, maar niet als er misschien niets aan de hand is. Stel dat je het alleen denkt en het blijkt niet zo te zijn, dan heb je een hoop gezeik omdat je de ander zogenaamd niet vertrouwde blablabla. Even iets checken zonder dat de ander het weet bespaart dan toch weer een hoop gedoe :).
Dit dus eigenlijk

verder zie ik altijd heel snel als iemand liegt en zou nooit zonder reden dat doen

+ dat t andersom ook zo is als je erover praat dan liegt ze togh dus wat schiet je er mee op dan, dan weet je nog niks :')
Omg wat een topic Buffalo, je flikt et em weer, zoeen kwaliteitstopic. Je bent mijn grote voorbeeld gast !
pi_120332909
snap trouwens niet dat mensen zoveel moeite doen als je vreemdgaat wees gwn eerlijk waarom zou je zoveel moeite doen iets te verbergen voor iets wat je togh niet de moeite waard vind (anders ga je ook neit vreemd)
  zaterdag 15 december 2012 @ 14:26:06 #224
302898 RockNijntje
pi_120339182
quote:
99s.gif Op zaterdag 15 december 2012 08:34 schreef Buffalo-Soldier het volgende:
snap trouwens niet dat mensen zoveel moeite doen als je vreemdgaat wees gwn eerlijk waarom zou je zoveel moeite doen iets te verbergen voor iets wat je togh niet de moeite waard vind (anders ga je ook neit vreemd)
Inderdaad ja :'). Ik denk dat iemand dumpen en snel een ander krijgen de gedumpte nog minder pijn doet dan wanneer hij/zij ontdekt dat zijn/haar partner (lang) vreemdgegaan is en de relatie eigenlijk niet de moeite waard vond.
pi_120340928
quote:
14s.gif Op zaterdag 15 december 2012 14:26 schreef RockNijntje het volgende:

[..]

Inderdaad ja :'). Ik denk dat iemand dumpen en snel een ander krijgen de gedumpte nog minder pijn doet dan wanneer hij/zij ontdekt dat zijn/haar partner (lang) vreemdgegaan is en de relatie eigenlijk niet de moeite waard vond.
sowieso is t voor veel mensen moeilijk om gewoon duidelijk en eerlijk te zijn lijkt t wel tegenwoordig :P
  zaterdag 15 december 2012 @ 15:44:36 #226
302898 RockNijntje
pi_120341294
quote:
99s.gif Op zaterdag 15 december 2012 15:29 schreef Buffalo-Soldier het volgende:

[..]

sowieso is t voor veel mensen moeilijk om gewoon duidelijk en eerlijk te zijn lijkt t wel tegenwoordig :P
De meesten willen de ander geen pijn doen of ze willen gewoon geen gezeik, dan is het makkelijker om niets te zeggen, ook al komt het altijd wel een keer uit :').
pi_120342254
Als ik ongelukkig in mijn relatie ben en vermoed dat dingen niet kloppen, dan ga ik inderdaad de boel controleren.
Tombstone shadow, stretchin' across my path.
Every time I get some good news, ooh.
There's a shadow on my back.
  zaterdag 15 december 2012 @ 18:53:15 #228
80443 snakelady
ssss...ssss...
pi_120347026
Mijn ex deed dat ook, terwijl ik dus nooit vreemd ben gegaan, ik heb een keer een hele kleine misstap begaan en heb hem dat eerlijk verteld, daarna ging hij me controleren.
En nu is hij mijn ex, ik was het namelijk zat om continu bespioneerd te worden en met argwaan te worden aangekeken terwijl ik niks verkeerds deed.
"One cries because one is sad. For example, I cry because others are stupid, and that makes me sad."
pi_120347119
Gewoon spy programma op haar telefoon kankeren :Y
pi_120348133
Nee dat doe ik nooit, maar ik moet bekennen dat ik in mijn vorige relatie heb ik wel eens in zijn mailbox heb gekeken.. Daar was niet eens een echte aanleiding voor geloof ik, ik was gewoon nieuwsgierig. Dat is wel al een tijd geleden, nu zou ik het niet meer doen.
But while the earth sinks to its grave
You sail to the sky on the crest of a wave
pi_120348255
Oja ik heb ook wel eens gehad dat ik op mijn laptop zat en iets wilde kopieren, en dat mijn Fok! wachtwoord onder ctrl+c zat.. terwijl ik die dag nog niet op Fok! geweest was. En hij maar volhouden dat hij niet op mijn account was ingelogd, zo erg dat ik begon te twijfelen of ik toch niet zelf had ingelogd. Uiteindelijk heeft hij toch bekend dat hij mijn PMs had gelezen.
But while the earth sinks to its grave
You sail to the sky on the crest of a wave
pi_120549787
quote:
1s.gif Op dinsdag 4 december 2012 18:11 schreef speknek het volgende:

[..]

Heb je daar ook een reden voor, of ben je meer van het mensen walgelijk noemen uit principe?
Hele late reactie maar ik zal het even uitleggen waarom ik t zulk walgelijk gedrag vind.

Een relatie is in mijn ogen gebaseerd op vertrouwen. Dit houdt voor mij ook in dat ik niets moet hebben van jaloers gedrag. Mensen flippen snel door social media en whatsapp en gaan uit hun dak als hun partner met iemand een leuke conversatie heeft of weet ik veel wat.

Ik ben nooit jaloers of wantrouwig geweest in een relatie en mijn exen of mijn huidige partner ook niet. Ik kan me er ook weinig bijvoorstellen om dingen stiekem te doen. Mijn partner en ik hebben voor veel dingen zelfs het zelfde wachtwoord en we hebben maar 1 pc met 1 account en zelfs dan komt het niet in mijn hoofd op om te kijken wat zij doet op de pc.
Als ik facebook intik is zij meestal nog ingelogd, maar ik log gewoon uit. Dit bedoel ik niet van ' o kijk mij eens een goed moraal hebben'. Ik heb dat van thuis meegekregen dat je zulke dingen niet doet, en dat van elke relatie (vriendschappelijk of wat dan ook) de basis vertrouwen is.

De eerste keer dat ik merkte hoe erg het kan zijn om jaloers te zijn, is toen ik een vriendin van mij haar relatie kapot zag maken door haar vriend in alles te controleren.
Wij waren in die tijd een jaar of 16 en zij vertelde mij elke dag wat ze weer 'gehackt' had om zijn mailtjes te lezen, zijn smsjes etc.
In het begin van die relatie was er ook niets aan de hand, maar hoe meer zij hem controleerde en hoe meer jaloers zij werd hoe meer ze hem wegduwde.
Uiteindelijk is hij achter alles gekomen en was er natuurlijk geen beginnen meer aan.

Je partner bespioneren/controleren komt vaak voort uit je eigen onzekerheid of laag zelfbeeld (dat je je niet voor kan stellen dat die persoon echt bij jou wil zijn en niemand anders wil).
Als je een relatie hebt behoor je imo over zulke dingen te praten, te vragen of er wat, of er een ander is etc. Heb je vermoedens dan praat je erover. Heb jij niet de guts om iets te vertellen of te vragen, geeft dat jou nooit het recht om even emailtjes van je partner te lezen omdat hij/zij misschien vreemd gaat.
Je weet niet hoe je sommige dingen moet interperteren en trekt al snel een conclusie die niet altijd terecht is.

Een jaar of 10 later heb ik hetzelfde met een andere vriendin meegemaakt. Hij was op vakantie, zij bekijkt zijn mail en komt erachter dat hij met een meisje gemaild heeft en gaat helemaal uit dr dak.
Hij was fout, zij niet. Terwijl het louter email contact was (ook niet erotisch getint, niks).

De reden dat ik het echt walgelijk gedrag vind is omdat ´jezelf en je partner er mee kapot maakt.
ijs_beer fan!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')