zo doe ik het ookquote:Op zondag 2 december 2012 21:19 schreef Ernemmertje het volgende:
Zou soms wel een drang hebben maar ik hou me in.. Straks vind ik iets wat mij heel erg zeer kan doen en wat misschien onterecht kan zijn dus liever laten zoals het is..
ik liet mijn ex-partners altijd schaduwen door de Kgb, nooit problemen mee gehad.quote:Op zondag 2 december 2012 21:15 schreef Aldo-MC het volgende:
Oké, de titel is misschien wat overdreven maar in feite komt het hier wel op neer.
Hoe staan jullie tegenover het in de gaten houden of checken van je partner op het moment dat je een gegronde reden hebt dat hij/zij tegen je liegt over waar ze was bijvoorbeeld?
Zelf heb ik ooit een van mijn exen wel gecontroleerd d.m.v. een zogenaamde keylogger op de pc. Ben er zo achter gekomen dat ze in plaats van naar tennis een balletje opsloeg bij een college-genoot.
Dus meteen uitgemaakt en inmiddels is ze geloof ik nog steeds met die kerel samen.
Kijken jullie wel eens in zijn of haar telefoon, social media of andere zaken, of heb je het ooit gedaan bijvoorbeeld omdat je zoals ik merkte dat hij of zij heeft gelogen over waar hij/zij was?
Was op mijn aansluiting dus nee.quote:Op zondag 2 december 2012 21:33 schreef MrDoo het volgende:
Een keylogger is wel heel extreem. Lijkt me nog strafbaar ook.
Dudequote:Op zondag 2 december 2012 21:15 schreef Aldo-MC het volgende:
Oké, de titel is misschien wat overdreven maar in feite komt het hier wel op neer.
Hoe staan jullie tegenover het in de gaten houden of checken van je partner op het moment dat je een gegronde reden hebt dat hij/zij tegen je liegt over waar ze was bijvoorbeeld?
Zelf heb ik ooit een van mijn exen wel gecontroleerd d.m.v. een zogenaamde keylogger op de pc. Ben er zo achter gekomen dat ze in plaats van naar tennis een balletje opsloeg bij een college-genoot.
Dus meteen uitgemaakt en inmiddels is ze geloof ik nog steeds met die kerel samen.
Kijken jullie wel eens in zijn of haar telefoon, social media of andere zaken, of heb je het ooit gedaan bijvoorbeeld omdat je zoals ik merkte dat hij of zij heeft gelogen over waar hij/zij was?
quote:Op zondag 2 december 2012 21:34 schreef o.us2.0 het volgende:
Geen vertrouwen in je relatie hebbenDan kan je er beter meteen mee kappen.
Vertrouwen is vaak een moment opname. Je vertrouwt iemand tot diegene dit beschaamd echter hoe moet je daar achter komen in sommige gevallen.quote:Op zondag 2 december 2012 21:34 schreef o.us2.0 het volgende:
Geen vertrouwen in je relatie hebbenDan kan je er beter meteen mee kappen.
Dan hou je de eer aan jezelf en steek je er geen moeite meer in om je gelijk te krijgen..quote:Op zondag 2 december 2012 21:53 schreef Aldo-MC het volgende:
[..]
Vertrouwen is vaak een moment opname. Je vertrouwt iemand tot diegene dit beschaamd echter hoe moet je daar achter komen in sommige gevallen.
Als hij of zij alles stiekem achter je rug doet bijvoorbeeld.
Dat maakt geen reet uit als je dat zonder iemands medeweten doet. Net als dat je geen geluidsopnames of videobeelden mag maken zonder dat de ander dat weet. Ook al is dat in je eigen huis.quote:
In mijn huis mag ik doen wat ik wil. Al installeer ik 30 keyloggers en hang ik een compleet CCTV-circuit op.quote:Op zondag 2 december 2012 21:55 schreef MrDoo het volgende:
[..]
Dat maakt geen reet uit als je dat zonder iemands medeweten doet. Net als dat je geen geluidsopnames of videobeelden mag maken zonder dat de ander dat weet. Ook al is dat in je eigen huis.
Je hebt gewoon een prive gesprek afgeluisterd. Zie bovenstaande link. Staat dus gewoon maximaal 6 maanden cel op.quote:Op zondag 2 december 2012 22:00 schreef Aldo-MC het volgende:
[..]
In mijn huis mag ik doen wat ik wil. Al installeer ik 30 keyloggers en hang ik een compleet CCTV-circuit op.
Het enige dat ik niet mag doen is de gegevens openbaar maken.
Dan zeg ik toch tegen de rechter dat ik hem voor eigen gebruik geïnstalleerd had? Keyloggers zijn niet verboden in Nederland en het betreft zowel mijn eigen pc als internetaansluiting.quote:Op zondag 2 december 2012 22:02 schreef MrDoo het volgende:
[..]
Je hebt gewoon een prive gesprek afgeluisterd. Zie bovenstaande link. Staat dus gewoon maximaal 6 maanden cel op.
Dan nog heb je het gesprek afgesluisterd.quote:Op zondag 2 december 2012 22:04 schreef Aldo-MC het volgende:
[..]
Dan zeg ik toch tegen de rechter dat ik hem voor eigen gebruik geïnstalleerd had?
Hoe, als hij of zij ontkend bijvoorbeeld.quote:Op zondag 2 december 2012 22:02 schreef Re het volgende:
Lijkt me dat als je gegronde redenen hebt je dat toch met je partner zelf moet zien te regelen?
Dan had je de relatie af moeten breken op het moment dat je geen vertrouwen meer hebt. Je bent gewoon fout bezig als je mensen met een keylogger gaan bespioneren.quote:Op zondag 2 december 2012 22:05 schreef Aldo-MC het volgende:
[..]
Hoe, als hij of zij ontkend bijvoorbeeld.
Een relatie zonder vertrouwen heeft geen bestaansrecht, maar er zijn er genoeg die buiten de deur eten en thuis de schone schijn ophangen.
Het is goed Brammetje. Sue me bitch.quote:Op zondag 2 december 2012 22:04 schreef MrDoo het volgende:
[..]
Dan nog heb je het gesprek afgesluisterd.
Je hebt mij niet afgeluisterd. Je bent wel retenaief als je denkt dat er veel mensen zijn die dit soort gedrag goedkeuren.quote:Op zondag 2 december 2012 22:07 schreef Aldo-MC het volgende:
[..]
Het is goed Brammetje. Sue me bitch.
Ik wil ook zeker niet de moraalridder uithangen.quote:Op zondag 2 december 2012 22:05 schreef Aldo-MC het volgende:
[..]
Hoe, als hij of zij ontkend bijvoorbeeld.
Een relatie zonder vertrouwen heeft geen bestaansrecht, maar er zijn er genoeg die buiten de deur eten en thuis de schone schijn ophangen.
Het was anders wel bijzonder effectief.quote:Op zondag 2 december 2012 22:06 schreef MrDoo het volgende:
[..]
Dan had je de relatie af moeten breken op het moment dat je geen vertrouwen meer hebt. Je bent gewoon fout bezig als je mensen met een keylogger gaan bespioneren.
[/quote]quote:Op zondag 2 december 2012 22:14 schreef Aldo-MC het volgende:
[..]
[quote]Op zondag 2 december 2012 22:13 schreef Smack10 het volgende:
[..]
Ik wil ook zeker niet de moraalridder uithangen.
Maar kan me voorstellen dat als je de stap genomen hebt om toch gaan kijken wat ze heeft getypt je dan toch nooit meer een normale relatie kan hebben?
Je hebt die stap genomen voor een reden (die waarschijnlijk gegrond was) en was die reden niet genoeg om het uit te maken?
Er waren in de relatie heel veel kleine leugens, vaak heel laat thuis ik had er last van.quote:Op zondag 2 december 2012 22:13 schreef Smack10 het volgende:
[..]
Ik wil ook zeker niet de moraalridder uithangen.
Maar kan me voorstellen dat als je de stap genomen hebt om toch gaan kijken wat ze heeft getypt je dan toch nooit meer een normale relatie kan hebben?
Je hebt die stap genomen voor een reden (die waarschijnlijk gegrond was) en was die reden niet genoeg om het uit te maken?
Ok, duidelijkquote:Op zondag 2 december 2012 22:29 schreef Aldo-MC het volgende:
[..]
Er waren in de relatie heel veel kleine leugens, vaak heel laat thuis ik had er last van.
Alleen was ze geraffineerd genoeg om altijd weer een alibi te hebben. Wat mensen zeggen klopt namelijk als je al zo ver heen bent qua relatie dat je als een soort Peter R de Vries tekeer gaat moet je er mee kappen.
Maar toch is het kennelijk enorm kut om een relatie van 2 jaar af te kappen op basis van vage vermoedens.
Verder hadden we het namelijk wel gewoon leuk samen maar zij zocht kennelijk nog iets extra's daar naast of miste de spanning dunno.
Ik wil niet plagen maar:quote:Op zondag 2 december 2012 22:00 schreef Aldo-MC het volgende:
[..]
In mijn huis mag ik doen wat ik wil. Al installeer ik 30 keyloggers en hang ik een compleet CCTV-circuit op.
Het enige dat ik niet mag doen is de gegevens openbaar maken.
Artikel 139a lid 2 luidt dan wel weer als volgt:quote:Opnemen van gesprekken in besloten omgeving
Iemand die geen deelnemer is aan een gesprek in een woning, besloten lokaal of erf, mag dit niet opnemen. Hierop staat zes maanden cel of een boete van 16.750 euro (art. 139a lid 1).
Het opnemen van gegevens die worden verwerkt of overgedragen per computer valt hier niet onder, tenzij er gebruik wordt gemaakt van een hulpmiddel zoals een keylogger of software op de computer in de woning in kwestie (art. 139a lid 2). Het inbreken op een mailserver om zo iemands e-mailconversaties te lezen, valt dus niet onder "opnemen van gesprekken". Het is wel computervredebreuk en aftappen van datacommunicatie.
Het is voor jou niet heimelijk aanwezig, maar als je ex geregistreerd inwonend was heb je een serieus probleem denk ik.quote:2°. behoudens in geval van kennelijk misbruik, met een technisch hulpmiddel dat op gezag van degene bij wie de woning, het lokaal of het erf in gebruik is, niet heimelijk aanwezig is;
Dat is toch net zo slechtquote:Op zondag 2 december 2012 22:52 schreef HiddenResponse het volgende:
Een keer iemands telefoon of socialmedia checken, ok. Echter zo ver als een keylogger gaan.... dat is echt wel gewoon eng. Eigenlijk zou ze blij moeten zijn dat je het uitmaakte.
TS gaat toch echt wel wat verder. En als je niks te verbergen hebt, waarom dan zo geheimzinnig om je mobiel of facebook doen.quote:
Je kiest er toch zelf voor om iemands openstaande facebook bewust door te nemen of om bewust iemands telefoon door te kijken. De intentie is toch precies hetzelfde als met zo'n keylogger.quote:Op zondag 2 december 2012 23:00 schreef HiddenResponse het volgende:
[..]
TS gaat toch echt wel wat verder. En als je niks te verbergen hebt, waarom dan zo geheimzinnig om je mobiel of facebook doen.
Als je inlogt op zijn Facebook is het niet minder erg, tenzij jij bedoelt dat je een beetje rondkijkt.quote:Op zondag 2 december 2012 23:00 schreef HiddenResponse het volgende:
[..]
TS gaat toch echt wel wat verder. En als je niks te verbergen hebt, waarom dan zo geheimzinnig om je mobiel of facebook doen.
Volgens mij klopt je interpretatie van dat wetsartikel niet, daar staat dat de eigenaar van een woning zo'n hulpmiddel mag plaatsen, maar dat deze niet heimelijk aanwezig mag zijn.quote:Op zondag 2 december 2012 22:45 schreef Mr_Belvedere het volgende:
Artikel 139a lid 2 luidt dan wel weer als volgt:
2°. behoudens in geval van kennelijk misbruik, met een technisch hulpmiddel dat op gezag van degene bij wie de woning, het lokaal of het erf in gebruik is, niet heimelijk aanwezig is;
Het is voor jou niet heimelijk aanwezig, maar als je ex geregistreerd inwonend was heb je een serieus probleem denk ik.
Dus als je een keylogger installeert omwille van een back-up, en je neemt per ongeluk een msn-gesprek op ben je al strafbaar?quote:Op maandag 3 december 2012 00:05 schreef Joanne35 het volgende:
[..]
Volgens mij klopt je interpretatie van dat wetsartikel niet, daar staat dat de eigenaar van een woning zo'n hulpmiddel mag plaatsen, maar dat deze niet heimelijk aanwezig mag zijn.
Dat komt ook overeen met de wetgeving voor camera's, je mag in je eigen huis wel een camera plaatsen, maar je bent verplicht om iedereen die je huis betreedt er van op de hoogte te stellen dat ze worden opgenomen met camera's.
Wat TS heeft gedaan is dus inderdaad verboden
Ik denk dat het om de intentie gaat. Je hebt die keylogger wel gebruikt om de communicatie van je vriendin af te luisteren, dus dat lijkt me wel strafbaar ja.quote:Op maandag 3 december 2012 00:10 schreef Aldo-MC het volgende:
[..]
Dus als je een keylogger installeert omwille van een back-up, en je neemt per ongeluk een msn-gesprek op ben je al strafbaar?
Oke maar dat moet een rechter dan aan kunnen tonen (die intentie)quote:Op maandag 3 december 2012 00:11 schreef Joanne35 het volgende:
[..]
Ik denk dat het om de intentie gaat. Je hebt die keylogger wel gebruikt om de communicatie van je vriendin af te luisteren, dus dat lijkt me wel strafbaar ja.
Geheimzinnig? Het gaat gewoon om vertrouwen.quote:Op zondag 2 december 2012 23:00 schreef HiddenResponse het volgende:
[..]
Vraag je eens af waarom zoiets verboden is? Misschien omdat het volkomen immoreel is om iemand af te luisteren of te bespieden? Ik zou je ter plekke dumpen als ik daar als vriendin zijnde achterkwam, ook al was er verder niets aan de hand.quote:Op maandag 3 december 2012 00:23 schreef Aldo-MC het volgende:
[..]
Niet dat ik dit elke week wil doen maar wel extra ziek als je op een kennelijk voor de wet verboden manier achter dingen moet komen
Een keylogger gaat sowieso al bijzonder ver. Dan heb je niet alleen de msn gesprekken, maar ook alle inloggegevens, dingen als bankgegevens en dergelijken.quote:Op maandag 3 december 2012 00:23 schreef Aldo-MC het volgende:
Niet dat ik dit elke week wil doen maar wel extra ziek als je op een kennelijk voor de wet verboden manier achter dingen moet komen
quote:Op maandag 3 december 2012 00:31 schreef Joanne35 het volgende:
[..]
Vraag je eens af waarom zoiets verboden is? Misschien omdat het volkomen immoreel is om iemand af te luisteren of te bespieden? Ik zou je ter plekke dumpen als ik daar als vriendin zijnde achterkwam, ook al was er verder niets aan de hand.
Nou ja, hij geeft hier al aan dat hij het deed om haar te controlerenquote:Op maandag 3 december 2012 00:32 schreef Murdera het volgende:
[..]
Een keylogger gaat sowieso al bijzonder ver. Dan heb je niet alleen de msn gesprekken, maar ook alle inloggegevens, dingen als bankgegevens en dergelijken.
Er is een reden dat die shit verboden is, en ja. Jij bent strafbaar. Of je zou moeten kunnen bewijzen dat ze je vroeg om een keylogger te installeren.
Alsof wat je hier zegt je dat ook tegen de politie zou gaan zeggen mocht het überhaupt zover komenquote:Op maandag 3 december 2012 00:32 schreef Samzz het volgende:
De rechter toont niks aan. Dat doet de aanklager, de beklaagde verdedigt.
Aangezien je hier al aangaf dat je die keylogger gebruikte om je ex te checken heb je in een proces geen poot om op te staan. Echter zal het zo'n vaart niet lopen. Tenzij je ex meeleest, je usernaam weet en rancuneus is.
Maar goed. Niet ter zake. Ik vind dat je te ver bent gegaan.
Ja, lees de rest anders ook evenquote:Op maandag 3 december 2012 00:34 schreef Aldo-MC het volgende:
[..]
Alsof wat je hier zegt je dat ook tegen de politie zou gaan zeggen mocht het überhaupt zover komenx10000
Tja jammer dan he, ik zocht bevestiging voor haar gedragen die heb ik gevonden. Mission accomplished achievement "Ditch the bitch" unlockedquote:Op maandag 3 december 2012 00:31 schreef Joanne35 het volgende:
[..]
Vraag je eens af waarom zoiets verboden is? Misschien omdat het volkomen immoreel is om iemand af te luisteren of te bespieden? Ik zou je ter plekke dumpen als ik daar als vriendin zijnde achterkwam, ook al was er verder niets aan de hand.
Maar denk even na, waarom heb je haar niet gelijk gedumpt, als je tot dat bizarre punt kwam dat je een keylogger wilde installeren?quote:Op maandag 3 december 2012 00:36 schreef Aldo-MC het volgende:
[..]
Tja jammer dan he, ik zocht bevestiging voor haar gedragen die heb ik gevonden. Mission accomplished achievement "Ditch the bitch" unlocked
Ik heb een keylogger als zijnde back-up. Op MIJN pc in MIJN huis op MIJN aansluiting, MIJN harde schijf etc.quote:
Dan is het een ander verhaal, en niets aan de hand denk ik.quote:Op maandag 3 december 2012 00:38 schreef Aldo-MC het volgende:
Op MIJN pc in MIJN huis op MIJN aansluiting, MIJN harde schijf etc.
Waarom besloot je in godsnaam tot een keylogger, anyway?quote:Op maandag 3 december 2012 00:36 schreef Aldo-MC het volgende:
[..]
Tja jammer dan he, ik zocht bevestiging voor haar gedragen die heb ik gevonden. Mission accomplished achievement "Ditch the bitch" unlocked
Eerlijk?quote:Op maandag 3 december 2012 00:37 schreef Murdera het volgende:
[..]
Maar denk even na, waarom heb je haar niet gelijk gedumpt, als je tot dat bizarre punt kwam dat je een keylogger wilde installeren?
quote:Op maandag 3 december 2012 00:39 schreef Aldo-MC het volgende:
[..]
Eerlijk?
Omdat ik een onzekere kneus was. Nu zou het niet eens meer in me opkomen. Als het gevoel zo verneukt zou zijn in mijn huidige relatie was ik liever vrijgezel
Dat staat niet in de OP. Maar je leest alsnog niet wat ik zeg.quote:Op maandag 3 december 2012 00:38 schreef Aldo-MC het volgende:
[..]
Ik heb een keylogger als zijnde back-up. Op MIJN pc in MIJN huis op MIJN aansluiting, MIJN harde schijf etc.
Succes bij de rechter. Je hebt geen schijn van kans
Waarschijnlijk heeft ze dat ook niet gedaan, maar heeft ze wel eens ingelogd via TS zijn PC. Op die manier heeft hij haar login/pw achterhaald, en vervolgens is hij haar facebook account gaan lezen.quote:Op maandag 3 december 2012 00:39 schreef Murdera het volgende:
[..]
Dan is het een ander verhaal, en niets aan de hand denk ik.
Ze is ook wel erg dom als ze dat op jouw pc gaat doen.
quote:Op maandag 3 december 2012 00:39 schreef Samzz het volgende:
dan ga ik een cursus computerhacken volgen.
Neuh gewoon een keylogger geinstalleerd die alle feitelijke aanslagen bewaarde.quote:Op maandag 3 december 2012 00:40 schreef Joanne35 het volgende:
[..]
Waarschijnlijk heeft ze dat ook niet gedaan, maar heeft ze wel eens ingelogd via TS zijn PC. Op die manier heeft hij haar login/pw achterhaald, en vervolgens is hij haar facebook account gaan lezen.
Maar dat verteld TS er natuurlijk niet bij
Dan is het weer een ander verhaal.quote:Op maandag 3 december 2012 00:40 schreef Joanne35 het volgende:
[..]
Waarschijnlijk heeft ze dat ook niet gedaan, maar heeft ze wel eens ingelogd via TS zijn PC. Op die manier heeft hij haar login/pw achterhaald, en vervolgens is hij haar facebook account gaan lezen.
Maar dat verteld TS er natuurlijk niet bij
Dan ontkende ze doodleuk maar ging de volgende dag wel weer tennissen terwijl haar sporttas nog in de gang stondquote:Op maandag 3 december 2012 00:43 schreef Samzz het volgende:
Nou goed. Als je de behoefte voelt je vriend/vriendin te controleren, dan is het tijd voor een goed gesprek.
Ermee confronteren en het uitmaken. Easier said than done, I know. Ik kan alleen geen enkel excuus bedenken om een keylogger te gebruiken.quote:Op maandag 3 december 2012 00:51 schreef Aldo-MC het volgende:
[..]
Dan ontkende ze doodleuk maar ging de volgende dag wel weer tennissen terwijl haar sporttas nog in de gang stond
Dat msn stukje wou je erbij vermelden om het enigszins goed te praten ?quote:Op zondag 2 december 2012 23:14 schreef Aldo-MC het volgende:
[..]
Als je inlogt op zijn Facebook is het niet minder erg, tenzij jij bedoelt dat je een beetje rondkijkt.
Het enige dat erg is aan een keylogger is dat het bepaalde privéshit opslaat. Maar als je vroeger op msn gewoon de chatlogs weer inschakelde kon je ook alles meelezen, pas later kreeg je daarover een berichtje of je chats wilde opslaan of niet per gesprek.
Als het om vertrouwen gaat kun je toch ook open zijn over je facebook en telefoon activiteiten. Mijn ex mocht altijd in mijn telefoon kijken of socialmedia. Maar omdat ik daar open in was had hij nooit die interesse om dat te doen.quote:Op maandag 3 december 2012 00:31 schreef Murdera het volgende:
[..]
Geheimzinnig? Het gaat gewoon om vertrouwen.
Als je de ander niet vertrouwd en dus facebook wil checken om zijn berichten te lezen, dan is de relatie geen fuck waard. Dan is er blijkbaar zoveel jaloezie of angst dat je zijn integriteit zodanig wil aantasten, dat de relatie net zo goed gelijk gestopt kan worden.
IMHO
Jij en ik weten beide (zeker jij als vrouw zijnde) dat het op de man vragen bij een vrouw (of je nou wel of geen gelijk hebt) een slecht idee isquote:Op maandag 3 december 2012 00:44 schreef Franknfurter het volgende:
Ik moet eerlijk toegeven dat ik wel eens het gevoel had dat mn ex vreemd ging, en dat ik toen ook op het punt stond om dr telefoon te controleren. Toch niet gedaan omdat ik zelf ook wel eens vreemd deed zonder reden en ik vind het heel vervelend als mensen me gaan controleren.
Jij had dat wantrouwen, dan had je dat gewoon recht op de man af moeten vragen aan haar.
Onzin.quote:Op maandag 3 december 2012 09:26 schreef Redbullkid het volgende:
[..]
Jij en ik weten beide (zeker jij als vrouw zijnde) dat het op de man vragen bij een vrouw (of je nou wel of geen gelijk hebt) een slecht idee is
Je facebook oid open laten staan lijkt me vertrouwen genoeg, als je dan wacht tot hij weg is om te gaan zoeken is het een ander verhaal.quote:Op maandag 3 december 2012 09:10 schreef HiddenResponse het volgende:
Als het om vertrouwen gaat kun je toch ook open zijn over je facebook en telefoon activiteiten. Mijn ex mocht altijd in mijn telefoon kijken of socialmedia. Maar omdat ik daar open in was had hij nooit die interesse om dat te doen.
Als ik jou serieus moet uitleggen dat vrouwen gaan ""flippen" zodra je ze confronteerd met wat dan ook, dan klopt er iets niet..quote:Op maandag 3 december 2012 11:54 schreef Franknfurter het volgende:
[..]
Wat fijn dat je dat van jezelf inziet
Dan heb jij gewoon verkeerde vrouwen in je omgeving. Stel je dus niet zo aan en zoek een echte vrouw.quote:Op maandag 3 december 2012 11:54 schreef Redbullkid het volgende:
[..]
Als ik jou serieus moet uitleggen dat vrouwen gaan ""flippen" zodra je ze confronteerd met wat dan ook, dan klopt er iets niet..
Dan zijn er heel weinig vrouwen in Nederlandquote:Op maandag 3 december 2012 11:55 schreef Franknfurter het volgende:
[..]
Dan heb jij gewoon verkeerde vrouwen in je omgeving. Stel je dus niet zo aan en zoek een echte vrouw.
Oogjes opendoen kan ook helpenquote:Op maandag 3 december 2012 11:57 schreef Redbullkid het volgende:
[..]
Dan zijn er heel weinig vrouwen in Nederland
Doe ik genoeg, vrouwen die in Nederland wonen zijn dus schijnbaar grotendeel zo. Ken ik ook niks aan doen.quote:Op maandag 3 december 2012 11:58 schreef Franknfurter het volgende:
[..]
Oogjes opendoen kan ook helpen
Hoeveel vrouwen van de ongeveer 8 miljoen ken jij?quote:Op maandag 3 december 2012 11:58 schreef Redbullkid het volgende:
[..]
Doe ik genoeg, vrouwen die in Nederland wonen zijn dus schijnbaar grotendeel zo. Ken ik ook niks aan doen.
2,5quote:Op maandag 3 december 2012 12:00 schreef Franknfurter het volgende:
[..]
Hoeveel vrouwen van de ongeveer 8 miljoen ken jij?
Denken dat ik serieus inga op zo'n vraagquote:Op maandag 3 december 2012 12:01 schreef Franknfurter het volgende:
[..]
Klinkt als een gedegen onderzoek
Denken dat ik denkquote:Op maandag 3 december 2012 12:02 schreef Redbullkid het volgende:
[..]
Denken dat ik serieus inga op zo'n vraag
Nee ik hoef niets goed te praten, ik ben niet degene die vreemd ging. Je steekt je ziel en zaligheid niet in een relatie om vervolgens belazerd te worden lijkt mij.quote:Op maandag 3 december 2012 09:10 schreef HiddenResponse het volgende:
[..]
Dat msn stukje wou je erbij vermelden om het enigszins goed te praten ?
Wat die lomperik zegt.quote:Op zondag 2 december 2012 21:22 schreef LompeHork het volgende:
Nee, nooit. Mijn relatie is gebaseerd op vertrouwen, dan vind ik zoiets not-done.
De reden dat iedereen er over heen valt is omdat two wrongs nog geen right maken. Je moet ook vergeten wat die vriendin allemaal heeft uitgespookt, dat staat hier los van. Voor hetzelfde geld had die vriendin niets gedaan. Reken er ook maar op dat het regelmatig gebeurd dat mensen hun partner onterecht bespioneren, maar dan beginnen ze er waarschijnlijk geen draadje over op forums als deze.quote:Op maandag 3 december 2012 14:40 schreef VaLkyRie het volgende:
Snap dan ook niet dat iedereen TS aanvalt hierover want ik kan me voorstellen dat een mens dit soort dingen gaat doen.
Een keylogger gebruiken is dan feitelijk volgens o.a. jou erger dan vreemdgaan door sex te hebben. Aangezien op fok nog wel verzachtende omstandigheden voor vreemdgaan worden verzonnen met regelmaat (misschien niet door jou weet ik niet) maar een keylogger is sowieso een no-go dus. Beetje raar moraal hier vaak. Vertrouwen om te vertrouwen. Sommige zaken helemaal uitsluiten terwijl het bij TS spot-on was. Lijkt wel alsof mensen verneukt willen worden onder het mom van 'ja maar ik heb wel een moraal wat ik nastreef' en dit en dat. Maar als je uiteindelijk verneukt wordt ermee dan kan je nog zo erg terugvallen op je schone geweten e.d. maar heb je feitelijk nog niks weer behalve dat je dus niet gehandeld hebt in een situatie waar dat wel zou moeten. (en ja confronteren is ook handelen maar niet de enige manier. De grens van wat mag zogenaamd en niet mag is wel heel scherp hier).quote:Op maandag 3 december 2012 00:57 schreef Samzz het volgende:
[..]
Ermee confronteren en het uitmaken. Easier said than done, I know. Ik kan alleen geen enkel excuus bedenken om een keylogger te gebruiken.
Ik zou haar een keuze geven, of bewijzen dat ze te vertrouwen is of bye bye, zwaai zwaai.
En dan toch de vraag: en dan? Dan heb je onterecht gespioneerd. Heb je je partner niet helemaal vertrouwt.. kan je aangeven waarom dat niet zo is. Je partner kan dan stellen ja maar je vertrouwde me niet 100% en een relatie is op basis van 'vertrouwen' en ik maak het uit. Of je partner kan denken na je uitleg van 'hmm ja ik gaf wel rare signalen af. Hij wou niet verneukt worden door me en twijfelde en wou het zeker weten'. Het is net alsof vertrouwen hier iets is wat 100% moet zijn terwijl het normaal is dat mensen twijfelen als ze rare signalen opvangen. Het is ook normaal dat je daar dan iets mee doet en niet als een koe maar afwacht. En ja soms dan is het dan onterecht als je iets hebt gecontroleerd. Ik ben niet een persoon zonder moraal ofzo maar toch heb ik hierbij wel echt het idee dat het vertrouwensidee en gedachtes over controle nogal ver afwijken van wat normaal is in het dagelijks leven. Je hoeft je niet als een levende boksbal op te stellen alleen maar omdat je redenaties aanhoudt die zouden gelden in een utopia.quote:Op maandag 3 december 2012 14:47 schreef Joanne35 het volgende:
[..]
De reden dat iedereen er over heen valt is omdat two wrongs nog geen right maken. Je moet ook vergeten wat die vriendin allemaal heeft uitgespookt, dat staat hier los van. Voor hetzelfde geld had die vriendin niets gedaan. Reken er ook maar op dat het regelmatig gebeurd dat mensen hun partner onterecht bespioneren, maar dan beginnen ze er waarschijnlijk geen draadje over op forums als deze.
Mja ik snap wel wat je bedoelt. Ergens heeft TS geluk dat zn chick vreemdging, anders was ie helemaal een klootzak geweestquote:Op maandag 3 december 2012 14:47 schreef Joanne35 het volgende:
[..]
De reden dat iedereen er over heen valt is omdat two wrongs nog geen right maken. Je moet ook vergeten wat die vriendin allemaal heeft uitgespookt, dat staat hier los van. Voor hetzelfde geld had die vriendin niets gedaan. Reken er ook maar op dat het regelmatig gebeurd dat mensen hun partner onterecht bespioneren, maar dan beginnen ze er waarschijnlijk geen draadje over op forums als deze.
Dan moet je dat gewoon uitpraten en niet iemand gaan lopen bespioneren. Ik vind mensen spioneren dus echt gewoon 'not done', ben daar behoorlijk zwart-wit in.quote:Op maandag 3 december 2012 14:58 schreef Hiergaanwedan het volgende:
[..]
Heb je je partner niet helemaal vertrouwt.. kan je aangeven waarom dat niet zo is. Je partner kan dan stellen ja maar je vertrouwde me niet 100% en een relatie is op basis van 'vertrouwen' en ik maak het uit. Of je partner kan denken na je uitleg van 'hmm ja ik gaf wel rare signalen af. Hij wou niet verneukt worden door me en twijfelde en wou het zeker weten'.
Dat je wel eens wat wantrouwen voelt is niet raar. Maar om er dan voor te kiezen iemand achter zijn of haar rug om te controleren, vind ik een stap in de verkeerde richting. Dan ga je jezelf onbetrouwbaar gedragen en gaat de situatie van kwaad tot erger.quote:Op maandag 3 december 2012 14:58 schreef Hiergaanwedan het volgende:
[..]
En dan toch de vraag: en dan? Dan heb je onterecht gespioneerd. Heb je je partner niet helemaal vertrouwt.. kan je aangeven waarom dat niet zo is. Je partner kan dan stellen ja maar je vertrouwde me niet 100% en een relatie is op basis van 'vertrouwen' en ik maak het uit. Of je partner kan denken na je uitleg van 'hmm ja ik gaf wel rare signalen af. Hij wou niet verneukt worden door me en twijfelde en wou het zeker weten'. Het is net alsof vertrouwen hier iets is wat 100% moet zijn terwijl het normaal is dat mensen twijfelen als ze rare signalen opvangen. Het is ook normaal dat je daar dan iets mee doet en niet als een koe maar afwacht. En ja soms dan is het dan onterecht als je iets hebt gecontroleerd. Ik ben niet een persoon zonder moraal ofzo maar toch heb ik hierbij wel echt het idee dat het vertrouwensidee en gedachtes over controle nogal ver afwijken van wat normaal is in het dagelijks leven. Je hoeft je niet als een levende boksbal op te stellen alleen maar omdat je redenaties aanhoudt die zouden gelden in een utopia.
En als iemand doodleuk alles ontkent tijdens die gesprekken?quote:Op maandag 3 december 2012 15:01 schreef Joanne35 het volgende:
[..]
Dan moet je dat gewoon uitpraten en niet iemand gaan lopen bespioneren. Ik vind mensen spioneren dus echt gewoon 'not done', ben daar behoorlijk zwart-wit in.
We hebben het hier toevallig over een keylogger, een vrij eenzijdige vorm van afluisteren. Maar in de meeste gevallen zal het gaan om het stiekem meelezen in andermans communicatie, e-mail, facebook, etc. En dan luister je dus niet alleen je eigen partner af, maar ook de mensen met wie ze communiceert.
Er is een reden waarom we dit soort dingen over laten aan justitie, en zelfs die kunnen er niet verantwoord mee omgaan, maar dat is weer een heel andere discussie
Joh, als je daar bang voor bent moet je gewoon single blijven. Voor hetzelfde geld was ze slim genoeg geweest om haar sporen uit te wissen en had je ook van niets geweten. En je hebt ook geen enkele garantie dat die nieuwe vlam van je die je wel 100% vertrouwd ook niet buiten de deur snoept. Als je geen vertrouwen hebt in je partner kan je er beter gewoon een punt achter zetten.quote:Op maandag 3 december 2012 15:45 schreef Aldo-MC het volgende:
[..]
En als iemand doodleuk alles ontkent tijdens die gesprekken?
We stonden destijds op het punt om ons eerste huis te kopen er was zelfs sprake van kinderen. Stel dat ik met die slet in zee was gegaan dan voedde ik nu misschien wel het kind van een ander op.
Dat zit wel goedquote:Op maandag 3 december 2012 15:48 schreef Joanne35 het volgende:
[..]
Joh, als je daar bang voor bent moet je gewoon single blijven. Voor hetzelfde geld was ze slim genoeg geweest om haar sporen uit te wissen en had je ook van niets geweten. En je hebt ook geen enkele garantie dat die nieuwe vlam van je die je wel 100% vertrouwd ook niet buiten de deur snoept. Als je geen vertrouwen hebt in je partner kan je er beter gewoon een punt achter zetten.
Wilden zijn dan ook moeilijk te temmen.quote:Op maandag 3 december 2012 15:18 schreef Kamper86 het volgende:
Vreemdgaan... Ik heb godverdomme nog nooit 2 meiden gekend die tegelijk sex met mij wilden.
Als ik aan jou vraag heb je mijn pen gepakt, jij zegt nee maar ik verdenk jou wel. Dan is het toch makkelijker als ik bewijs heb dat jij het wel gedaan hebt?quote:Op maandag 3 december 2012 15:52 schreef kedge het volgende:
[..]
Wilden zijn dan ook moeilijk te temmen.
ot:
Als je al tot dit soort acties overgaat vraag ik mij af wat voor knutrelatie je wel niet had. Waarom dan checken en die bevestiging zoeken.
Wat een vergelijking.quote:Op maandag 3 december 2012 15:56 schreef Murvgeslagen het volgende:
Het ja maar, wat als wordt wel vaker gebruikt om gedrag goed te praten. Op die manier zou je een politiestaat krijgen, niemand is te vertrouwen, dus controleren we maar alles.
Dat er in het ergste geval iets kan gebeuren betekent dat niet dat je alle middelen maar kan inzetten. Net zo goed dat je het internet niet kan filteren als land omdat er een paar gekken naar kinderporno op zoek zijn. In het geval van kinderporno is het veel effectiever om op zoek te gaan naar de oorzaak en die aan te pakken, net zo goed kan je dat in een relatie doen.
Ja, dan ben je dom omdat je waarschijnlijk de eerdere signalen dat je vriendin iets tekort kwam hebt gemist. Ze gaat het niet voor niets elders zoekenquote:Op maandag 3 december 2012 15:52 schreef Aldo-MC het volgende:
[..]
Openlijk signalen negeren die een indicatie zijn voor vreemdgaan is naïef en dan ben je gewoon dom.
Tja sommige wijven hebben altijd jeuk . Als je dan 2 weken op een booreiland zit om geld te verdienen zodat mevrouw weer kan winkelen helpt dat natuurlijk ook niet mee.quote:Op maandag 3 december 2012 16:00 schreef Joanne35 het volgende:
[..]
Ja, dan ben je dom omdat je waarschijnlijk de eerdere signalen dat je vriendin iets tekort kwam hebt gemist. Ze gaat het niet voor niets elders zoeken
Maar daarom niet minder waar. Wat ik duidelijk wilde maken is dat het doel ten eerste niet alle middelen heiligt, en ten tweede dat je dan omgekeerd gaat denken. Wat al eerder wordt aangegeven is je beginpunt dan altijd wantrouwen ipv vertrouwen. Natuurlijk is er wel een kantelpunt, maar dan denk ik dat je relatie al een tijdje wat minder was.quote:Op maandag 3 december 2012 15:59 schreef Aldo-MC het volgende:
[..]
Wat een vergelijking.![]()
Daarbij gaat hij ook nog eens totaal niet op in dit voorbeeld. Als de politie een gegronde verdenking heeft dat jij iets geflikt hebt gaan ze toch echt onderzoeken of hun verdachtmakingen kloppen
En wat als je geen bewijs vindt dat er iets aan de hand is?quote:Op maandag 3 december 2012 15:52 schreef Aldo-MC het volgende:
[..]
Dat zit wel goed
100% vertrouwen krijg je niet door mensen die liegen. Openlijk signalen negeren die een indicatie zijn voor vreemdgaan is naïef en dan ben je gewoon dom.
Alleen de vraag is kap je dan op basis van signalen de relatie af wegens gebrek aan vertrouwen of ga je door tot je de waarheid kent. Als je een tijd samen bent.
Ja, het is natuurlijk volledig haar fout dat jullie relatie mis is gelopenquote:Op maandag 3 december 2012 16:02 schreef Aldo-MC het volgende:
[..]
Tja sommige wijven hebben altijd jeuk . Als je dan 2 weken op een booreiland zit om geld te verdienen zodat mevrouw weer kan winkelen helpt dat natuurlijk ook niet mee.
Wist 99% zeker dat er iets speelde ze verstopte ook haar telefoon als ze ging douchen. En veel leugentjes had ze geen verklaring voor.quote:Op maandag 3 december 2012 16:07 schreef Luxuria het volgende:
[..]
En wat als je geen bewijs vindt dat er iets aan de hand is?
Hoe lang blijf je door zoeken?
Dus je dacht niet, ik ga het uitmaken. Maar je vond het nodig een keylogger te gebruiken... Niet tof.quote:Op maandag 3 december 2012 16:09 schreef Aldo-MC het volgende:
[..]
Wist 99% zeker dat er iets speelde ze verstopte ook haar telefoon als ze ging douchen. En veel leugentjes had ze geen verklaring voor.
Alleen als het ging over vreemdgaan ontkende ze alles.
Mijn relatie is gebaseerd op volledige eerlijkheid, dan vind ik dingen verbergen not-done.quote:Op zondag 2 december 2012 21:22 schreef LompeHork het volgende:
Nee, nooit. Mijn relatie is gebaseerd op vertrouwen, dan vind ik zoiets not-done.
Ook dat ja, vind ik persoonlijk ook onder vertrouwen vallen eigenlijk.quote:Op maandag 3 december 2012 16:17 schreef speknek het volgende:
[..]
Mijn relatie is gebaseerd op volledige eerlijkheid, dan vind ik dingen verbergen not-done.
Zij gaat toch vreemd niet ik?quote:Op maandag 3 december 2012 16:09 schreef Joanne35 het volgende:
[..]
Ja, het is natuurlijk volledig haar fout dat jullie relatie mis is gelopen![]()
Het punt dat ik probeer te maken is dat er meestal al een heel verhaal aan vooraf gaat. Als je dit topic doorleest lijkt het wel alsof mensen volkomen out of the blue vreemdgaan en dat het volkomen gerechtigd is om zo iemand dan te bespioneren om dat aan te tonen... Maar zo werkt het natuurlijk niet, tegen de tijd dat iemand besluit om zijn of haar partner te gaan bespioneren is het meestal al te laat en zit het al goed mis in de relatie. Probeer gewoon te voorkomen dat het zo ver komt..
Achteraf is dat niet de beste methode geweest, had misschien beter in de auto achter haar aan kunnen rijden of haar volgen.Maar ook dan heb je nog geen bewijs.quote:Op maandag 3 december 2012 16:15 schreef Samzz het volgende:
[..]
Dus je dacht niet, ik ga het uitmaken. Maar je vond het nodig een keylogger te gebruiken... Niet tof.
Overigens wil ik haar gedrag ook niet goedpraten.
Ik praat haar gedrag toch ook niet goed? Ik zeg alleen dat het waarschijnlijk al mis zat voordat je haar begon te bespioneren, voorkom gewoon dat het zover komt.quote:Op maandag 3 december 2012 16:19 schreef Aldo-MC het volgende:
[..]
Zij gaat toch vreemd niet ik?
Als je elders betere seks kunt krijgen of meer frequent en je wilt met een ander verder prima maar maak dan de relatie uit. Of bespreek desnoods of een open relatie tot de mogelijkheden behoord maar ga niet staan liegen.
Het kan altijd zijn dat er al iets niet klopte. Of mis zat, maar zulke dingen bespreek je altijd voor dat je andere acties onderneemt. Lager kan (haast) niet.quote:Op maandag 3 december 2012 16:23 schreef Joanne35 het volgende:
[..]
Ik praat haar gedrag toch ook niet goed? Ik zeg alleen dat het waarschijnlijk al mis zat voordat je haar begon te bespioneren, voorkom gewoon dat het zover komt.
Als je hier op fok! een beetje rondleest lijkt het wel alsof alle vreemdgaande vrouwen nymfomanen zijn die bij de eerste de beste gelegenheid hun benen spreiden voor een ander terwijl vriendlief zich kapot liep te werken om haar leventje te financieren. En vriendlief zag het natuurlijk nooit aankomen. Iets zegt me dat dat beeld niet helemaal klopt
Heeft hij toch ook gedaan.quote:Op maandag 3 december 2012 16:26 schreef sitting_elfling het volgende:
[..]
Het kan altijd zijn dat er al iets niet klopte. Of mis zat, maar zulke dingen bespreek je altijd voor dat je andere acties onderneemt. Lager kan (haast) niet.
Oke maar waarom moeten die meiden vreemdgaan? Als voor hun de relatie kennelijk dusdanig klote is vanwege welke aspecten dan ook ga dan fucking weg, rot op en ga niet de buurman neuken. Of daarna alsnog /care.quote:Op maandag 3 december 2012 16:23 schreef Joanne35 het volgende:
[..]
Ik praat haar gedrag toch ook niet goed? Ik zeg alleen dat het waarschijnlijk al mis zat voordat je haar begon te bespioneren, voorkom gewoon dat het zover komt.
Als je hier op fok! een beetje rondleest lijkt het wel alsof alle vreemdgaande vrouwen nymfomanen zijn die bij de eerste de beste gelegenheid hun benen spreiden voor een ander terwijl vriendlief zich kapot liep te werken om haar leventje te financieren. En vriendlief zag het natuurlijk nooit aankomen. Iets zegt me dat dat beeld niet helemaal klopt
Ze is niet goed wijs, op die manier ga je jezelf wel heel erg financieel in de vingers snijden mocht dat dan uitkomen.quote:Op maandag 3 december 2012 16:34 schreef VaLkyRie het volgende:
Ze had het uit zichzelf moeten bespreken natuurlijk, maar iig eerlijk moeten zijn toen je er naar vroeg. Jullie wilden zelfs een huis kopen, wtf. Vind het maar eng dat er zulke mensen zijn...
Dit zou ik misschien nog wel enger vinden...quote:Op maandag 3 december 2012 14:19 schreef Aldo-MC het volgende:
Heb nu (ongevraagd) van mijn huidige partner alle wachtwoorden, codes noem het maar op het zou niet eens in mij opkomen om ergens in te gaan kijken.
Nou ja dat justitie verhaal kan ik me niet echt in vinden... bedoel ieder heeft zijn mening en handelt ernaar. De ander niet 100% vertrouwen in een relatie en daar wat naar handelen is meestal niet strafbaar dus ja. Is geen hogere macht die bepaalt wat nog wel goed is en wat niet wat betreft mails lezen e.d. Maar de meeste mensen vinden zoiets bijvoorbeeld niet kunnen.quote:Op maandag 3 december 2012 15:01 schreef Joanne35 het volgende:
[..]
Dan moet je dat gewoon uitpraten en niet iemand gaan lopen bespioneren. Ik vind mensen spioneren dus echt gewoon 'not done', ben daar behoorlijk zwart-wit in.
We hebben het hier toevallig over een keylogger, een vrij eenzijdige vorm van afluisteren. Maar in de meeste gevallen zal het gaan om het stiekem meelezen in andermans communicatie, e-mail, facebook, etc. En dan luister je dus niet alleen je eigen partner af, maar ook de mensen met wie ze communiceert.
Er is een reden waarom we dit soort dingen over laten aan justitie, en zelfs die kunnen er niet verantwoord mee omgaan, maar dat is weer een heel andere discussie
Ik vind het juist raar dat als je iemand niet meer vertrouwt je wel de redenatie kan hebben dat je er niet naar mag handelen. Het is een glijend pad dat ben ik met je eens. Maar in situaties zoals TS dat hij echt vermoed dat er meer is en dat ook zo blijkt te zijn.. En ja ik weet dat het jullie niet om het eindresultaat gaat maar om het principe. Maar ja dat principe heeft dan tot resultaat dat een bepaalde hoeveelheid mensen bij een partner blijven die vreemdgaat omdat ze dat principe volgen. Je kan je afvragen hoe goed zo'n principe is als je dat 100% toepast elke keer en geen uitzonderingen erkent (TS zijn voorbeeld zie ik zeker als een goede/gerechtvaardigde uitzondering).quote:Op maandag 3 december 2012 15:06 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Dat je wel eens wat wantrouwen voelt is niet raar. Maar om er dan voor te kiezen iemand achter zijn of haar rug om te controleren, vind ik een stap in de verkeerde richting. Dan ga je jezelf onbetrouwbaar gedragen en gaat de situatie van kwaad tot erger.
Dat ja.quote:Op zondag 2 december 2012 21:22 schreef LompeHork het volgende:
Ja het is ook een vorm van vertrouwen naar je partner. En het is mooi voor je partner. Maar als je gebackstabbed wordt ermee dan kan het nog zo mooi voor haar zijn geweest (als je het niet gecontroleerd had) maar dan is het voor jou alsnog niet leuk. Ik vind het wel een verschil tussen handelen (op een minder mooi vlak misschien) naar aanleiding van rare signalen of die rare signalen (die kunnen duiden op vreemdgaan) zelf uitzenden. Een beetje als het verschil in recht tussen aanvallen met een mes of verdedigen. Rare vergelijking misschien maar wil alleen maar aangeven dat geweld ook niet in alle gevallen als even erg wordt bestempeld. Zo denk ik ook over dit soort zaken. Er zitten gradaties in.quote:Op maandag 3 december 2012 16:58 schreef Joanne35 het volgende:
Ik geloof ook niet dat 100% vertrouwen bestaat hoor, je mag best wat twijfels hebben. Maar hoe je met die twijfels om gaat vind ik wel belangrijk. Ik vind het juist een vorm van vertrouwen dat je iemand het voordeel van die twijfel gunt en er van uit gaat dat ondanks de twijfels die je hebt het toch goed zal zitten bij de partner.
Waarom ik zo'n aversie heb tegen afluisteren? Ik weet het niet, misschien omdat je op het moment dat je iemand af gaat luisteren je zelf dat vertrouwen ook schendt. Je partner houdt misschien iets geheim, maar dat doe je zelf ook door stiekem zijn of haar communicatie door te lezen.
TS had al aanwijzingen genoeg. Daar was die keylogger niet voor nodig.quote:Op maandag 3 december 2012 16:59 schreef Hiergaanwedan het volgende:
[..]
Ik vind het juist raar dat als je iemand niet meer vertrouwt je wel de redenatie kan hebben dat je er niet naar mag handelen. Het is een glijend pad dat ben ik met je eens. Maar in situaties zoals TS dat hij echt vermoed dat er meer is en dat ook zo blijkt te zijn.. En ja ik weet dat het jullie niet om het eindresultaat gaat maar om het principe. Maar ja dat principe heeft dan tot resultaat dat een bepaalde hoeveelheid mensen bij een partner blijven die vreemdgaat omdat ze dat principe volgen. Je kan je afvragen hoe goed zo'n principe is als je dat 100% toepast elke keer en geen uitzonderingen erkent (TS zijn voorbeeld zie ik zeker als een goede/gerechtvaardigde uitzondering).
Hoezo had hij de bevestiging niet nodig? Uit elkaar gaan op basis van vermoedens?quote:Op maandag 3 december 2012 17:05 schreef Lienekien het volgende:
TS had al aanwijzingen genoeg. Daar was die keylogger niet voor nodig.
TS wou zekerheid. Hoezo aanwijzigingen genoeg? Misschien had ze een lulverhaal vertelt waar hij in trapte. Hoe weet jij dat dat niet nodig was voor hem om zekerheid te hebben?quote:Op maandag 3 december 2012 17:05 schreef Lienekien het volgende:
[..]
TS had al aanwijzingen genoeg. Daar was die keylogger niet voor nodig.
Ik vind jouw redenatie een beetje eng. Jij controleert liever te veel omdat je anders de onwetende bedrogene zou kunnen zijn. Zo wil je toch niet in een relatie zitten?
Die tas met tennisspullen in de gang dan?quote:Op maandag 3 december 2012 17:06 schreef speknek het volgende:
[..]
Hoezo had hij de bevestiging niet nodig? Uit elkaar gaan op basis van vermoedens?
Zou ze daar niet iets voor kunnen hebben verzinnen? Als je relatie goed loopt verder en je komt iets raars tegen denk je niet direct 'die gaat vreemd'. Althans je gaat het niet uitmaken op dat vermoeden.. hoe erg het ook tegen haar spreekt... dat is toch ook niet goed om dan uit te maken op basis van vermoedens (ook al zijn ze sterk)? Daarom zeg ik: uitzonderingen zijn soms goedquote:Op maandag 3 december 2012 17:10 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Die tas met tennisspullen in de gang dan?
en dan liegt hij/ij glashard.quote:Op zondag 2 december 2012 22:02 schreef Re het volgende:
Lijkt me dat als je gegronde redenen hebt je dat toch met je partner zelf moet zien te regelen?
Nee maar bij de rest wel. Als je controleert op wat voor manier dan ook is dat schadelijk voor je relatie omdat je elkaar dan niet meer 100% vertrouwt terwijl dat de basis van de relatie is. Dat is de strekking van de meeste posts die ik hier gelezen heb. Ik reageerde ook op dat gedeelte eerst dus denk dat ik het daarom er nog over heb. Weet ook niet zeker waar het gesprek anders heen verschoven is? Ging nog over of het goed is of niet toch om te controleren? En vertrouwen hoort daarbij...quote:Op maandag 3 december 2012 17:17 schreef Lienekien het volgende:
Waarom blijf je nou zo doorgaan over die 100% vertrouwen? Daar was bij TS toch al geen sprake meer van?
Ik volg jou geloof ik echt niet. Als je iemand 100% vertrouwt, waarom zou je dan überhaupt gaan controleren? Ben je zo achterdochtig?quote:Op maandag 3 december 2012 17:20 schreef Hiergaanwedan het volgende:
[..]
Nee maar bij de rest wel. Als je controleert op wat voor manier dan ook is dat schadelijk voor je relatie omdat je elkaar dan niet meer 100% vertrouwt terwijl dat de basis van de relatie is. Dat is de strekking van de meeste posts die ik hier gelezen heb. Ik reageerde ook op dat gedeelte eerst dus denk dat ik het daarom er nog over heb. Weet ook niet zeker waar het gesprek anders heen verschoven is? Ging nog over of het goed is of niet toch om te controleren? En vertrouwen hoort daarbij...
ik vind 100% vertrouwen ook wat gemakkelijk/snel gezegd eigenlijk, alsof je nooit eens een keer mag/kan twijfelen.quote:Op maandag 3 december 2012 17:20 schreef Hiergaanwedan het volgende:
[..]
Nee maar bij de rest wel. Als je controleert op wat voor manier dan ook is dat schadelijk voor je relatie omdat je elkaar dan niet meer 100% vertrouwt terwijl dat de basis van de relatie is. Dat is de strekking van de meeste posts die ik hier gelezen heb. Ik reageerde ook op dat gedeelte eerst dus denk dat ik het daarom er nog over heb. Weet ook niet zeker waar het gesprek anders heen verschoven is? Ging nog over of het goed is of niet toch om te controleren? En vertrouwen hoort daarbij...
Het grootste deel van het topic gaat erover dat als je controleert je de ander niet 100% vertrouwt volgens mij dus ja...
Nee het gaat er toch om dat als je iemand controleert je iemand niet 100% vertrouwt. TS controleerde en vertrouwde haar dus niet. Ongeacht dat het terecht is en ze vreemdging lijkt men toch het erg te vinden van TS omdat hij handelde naar het gegeven dat hij haar niet helemaal vertrouwde. Ik vind dat raar. Mensen doen alsof je iemand 100% moet vertrouwen en alsof het iets is wat niet kan veranderen en je zeker niet naar hoort te handelen terwijl TS nu juist 'gered' is omdat hij wel iets deed met zijn gevoel hierover..quote:Op maandag 3 december 2012 17:22 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Ik volg jou geloof ik echt niet. Als je iemand 100% vertrouwt, waarom zou je dan überhaupt gaan controleren? Ben je zo achterdochtig?
Kort en bondig ook wat ik bedoel ja. Maar toch mag je niet handelen daarnaar alsof je elkaar wel 100% moet vertrouwen en er nooit reden is om ook maar even te controleren... dat vind ik raar. Bedoel op die manier geloof je iemand echt blind en dat is niet goedquote:Op maandag 3 december 2012 17:24 schreef JaniesBrownie het volgende:
[..]
ik vind 100% vertrouwen ook wat gemakkelijk/snel gezegd eigenlijk, alsof je nooit eens een keer mag/kan twijfelen.
Het gaat er toch om HOE je daar naar handelt? Wat ik al eerder zei, als je achter zijn of haar rug om van alles gaat lopen checken, stop dan direct maar met die relatie.quote:Op maandag 3 december 2012 17:26 schreef Hiergaanwedan het volgende:
[..]
Kort en bondig ook wat ik bedoel ja. Maar toch mag je niet handelen daarnaar alsof je elkaar wel 100% moet vertrouwen en er nooit reden is om ook maar even te controleren... dat vind ik raar. Bedoel op die manier geloof je iemand echt blind en dat is niet goed
ja, en dan liegt je partner je voor en blijf je dat gevoel hebben dat het niet klopt, er blijven rare dingen gebeuren en hij/zij blijft liegen.quote:Op maandag 3 december 2012 17:25 schreef Jackie-Treehorn het volgende:
Als ik een "gegronde reden" zou hebben of denken te hebben dan zou ik daar een normaal gesprek over voeren en zonodig een stevig gesprek over voeren, maar ik zou zeker niet gaan bespioneren oid.
Ik geloof er niet zo in dat dat soort dingen geheim blijven als je een goede relatie hebt.quote:Op maandag 3 december 2012 17:29 schreef JaniesBrownie het volgende:
[..]
ja, en dan liegt je partner je voor en blijf je dat gevoel hebben dat het niet klopt, er blijven rare dingen gebeuren en hij/zij blijft liegen.
Dat heb ik dus ooit gehad, hij deed zo raar en anders tegen me dat ik gewoon WIST dat r iets niet klopt, en maar liegen.
Ik heb hem nooit bespioneerd of gecontroleerd, maar het heeft daardoor dus maanden geduurd voor ik erachter kwam dat hij zijn schoonzus neukte.
Als ik hem gecontroleerd had, had ik dat veel eerder geweten en mezelf de vermoedens richting hem minder kwalijk genomen. ( ik voelde me schuldig dat ik zo acterdochtig was)
Zoals ik al zei: ik zou wegzijn als mijn partner mij zoiets flikte.quote:Op maandag 3 december 2012 17:31 schreef Lienekien het volgende:
En draai het nou eens om. Je komt erachter dat je vriend je heeft gecontroleerd terwijl er niets aan de hand was. Dat schaadt de relatie toch?
Nou ja ik kan me voorstellen dat je niet direct een relatie wil stoppen op basis van grote twijfel. Het is niet de mooiste oplossing maar ik kan me er in sommige situaties wel in vinden. Liever een keer iets controleren en dat het vertrouwen als het ware op 90% ligt dan het uitmaken op een groot vermoeden terwijl het misschien niet zo is. Bedoel wat is nou eerlijker?quote:Op maandag 3 december 2012 17:28 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Het gaat er toch om HOE je daar naar handelt? Wat ik al eerder zei, als je achter zijn of haar rug om van alles gaat lopen checken, stop dan direct maar met die relatie.
Ik kan me dan ook goed vinden in jouw visie.quote:Op maandag 3 december 2012 17:33 schreef MarMar het volgende:
[..]
Zoals ik al zei: ik zou wegzijn als mijn partner mij zoiets flikte.
dat zeg ik toch ookquote:Op maandag 3 december 2012 17:31 schreef Jackie-Treehorn het volgende:
[..]
Ik geloof er niet zo in dat dat soort dingen geheim blijven als je een goede relatie hebt.
Je merkt het toch gelijk als iemand allerlei dingen niet kan verklaren of tegenstrijdigheden vertelt..
Eerlijker is je partner met je twijfels confronteren.quote:Op maandag 3 december 2012 17:33 schreef Hiergaanwedan het volgende:
[..]
Nou ja ik kan me voorstellen dat je niet direct een relatie wil stoppen op basis van grote twijfel. Het is niet de mooiste oplossing maar ik kan me er in sommige situaties wel in vinden. Liever een keer iets controleren en dat het vertrouwen als het ware op 90% ligt dan het uitmaken op een groot vermoeden terwijl het misschien niet zo is. Bedoel wat is nou eerlijker?
Ja maar ja niet controleren kan jezelf soms schaden. Is een afweging die je maakt. Als ik signalen af gaf dat er iets raars aan de hand is dan kan ik mijn vriendin geen ongelijk geven als ze me tijdelijk niet helemaal vertrouwt en ook niet als ze onderzoek doet. Maar als er niks is dan ziet ze bij het controleren ook niks dus niks aan de hand. Ik vind dat beter dan een vriendin te hebben die me blindelings maar volgt en gelooft ook al zou ik nog met 3 andere meiden vreemdgaan.quote:Op maandag 3 december 2012 17:31 schreef Lienekien het volgende:
En draai het nou eens om. Je komt erachter dat je vriend je heeft gecontroleerd terwijl er niets aan de hand was. Dat schaadt de relatie toch?
nee, ik zou dat begrijpen, als ik kan beredeneren waarom hij dat heeft gedaan.quote:Op maandag 3 december 2012 17:31 schreef Lienekien het volgende:
En je vriendin gaat je dat allemaal opbiechten? Dat ze een tijdlang stelselmatig je privéberichten heeft gelezen? Je hebt er geen moeite mee dat je vriendin zo weinig respect voor je privacy heeft?quote:Op maandag 3 december 2012 17:36 schreef Hiergaanwedan het volgende:
[..]
Ja maar ja niet controleren kan jezelf soms schaden. Is een afweging die je maakt. Als ik signalen af gaf dat er iets raars aan de hand is dan kan ik mijn vriendin geen ongelijk geven als ze me tijdelijk niet helemaal vertrouwt en ook niet als ze onderzoek doet. Maar als er niks is dan ziet ze bij het controleren ook niks dus niks aan de hand. Ik vind dat beter dan een vriendin te hebben die me blindelings maar volgt en gelooft ook al zou ik nog met 3 andere meiden vreemdgaan.
Waarom wordt daar niet eerder over gepraat?quote:Op maandag 3 december 2012 17:38 schreef JaniesBrownie het volgende:
[..]
nee, ik zou dat begrijpen, als ik kan beredeneren waarom hij dat heeft gedaan.
Als ik onduidelijk ben geweest, of ineens drie avonden in de week weg zou zijn, als ik geen verklaring heb voor afstandelijk gedrag tegen hem oid, als hij uit kan leggen waar zijn onzekerheid vandaan komt dus.
Mijn huidige vriend zou er trouwens wel moeite mee hebben als ik hem zou controleren
want het een sluit het ander uit? Natuurlijk wordt daarover gepraat.quote:Op maandag 3 december 2012 17:41 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Waarom wordt daar niet eerder over gepraat?
Weet niet of ze dat op zou biechten. (bedoel een vriendin in het algemeen). Maar als ze het op zou biechten dan zou ik er minder problemen mee hebben dan de meesten hier denk ik gezien de reacties. Als er aanleiding was kan ik het begrijpen en vind ik het goed van haar dat ze niet zomaar mensen (en dus ook mij ja) vertrouwt. Ze heeft dan geen respect voor mijn privacy omdat ze redenen heeft om te vermoeden dat ik de boel helemaal zit te verneuken. Respect moet je verdienen en behouden.. is ook niet (net als vertrouwen) dat je dat automatisch blijft hebben. En ja ik vind het misschien niet leuk maar als ik me kan vinden in haar reden om het te doen dan zou ik me er nog best oke onder voelen.quote:Op maandag 3 december 2012 17:39 schreef Lienekien het volgende:
[..]
En je vriendin gaat je dat allemaal opbiechten? Dat ze een tijdlang stelselmatig je privéberichten heeft gelezen? Je hebt er geen moeite mee dat je vriendin zo weinig respect voor je privacy heeft?
Het kan, hoor. Maar ik vind het eng en ik wil geen relatie waarin je zo met elkaar omgaat.
Ik sta er dan duidelijk anders in dan jij. Als ik in een serieuze relatie stap, dan ga ik uit van vertrouwen en respect, niet dat de ander dat nog moet verdienen. Start als you mean to go on.quote:Op maandag 3 december 2012 17:47 schreef Hiergaanwedan het volgende:
[..]
Weet niet of ze dat op zou biechten. (bedoel een vriendin in het algemeen). Maar als ze het op zou biechten dan zou ik er minder problemen mee hebben dan de meesten hier denk ik gezien de reacties. Als er aanleiding was kan ik het begrijpen en vind ik het goed van haar dat ze niet zomaar mensen (en dus ook mij ja) vertrouwt. Ze heeft dan geen respect voor mijn privacy omdat ze redenen heeft om te vermoeden dat ik de boel helemaal zit te verneuken. Respect moet je verdienen en behouden.. is ook niet (net als vertrouwen) dat je dat automatisch blijft hebben. En ja ik vind het misschien niet leuk maar als ik me kan vinden in haar reden om het te doen dan zou ik me er nog best oke onder voelen.
Als ze het doet zonder goede redenen is het een heel ander verhaal trouwens.. dan zou ik wel pissig worden. En als ze het niet opbiecht dat ze heeft gecontroleert vind ik dat erg slecht van haar (als er niks uit is gekomen als dat ik vreemd zou gaan ofzo) en dat wel flink kwalijk nemen als ik daar alsnog achter zou komen.
Ik begrijp die laatste zin niet. Maar ik zei in een eerdere post dat je vertrouwen geeft als een vote of confidence aan de ander. Dus ja in het begin heb je dat in een relatie (100% vertrouwen wat niet verdient hoeft te worden). In dit geval gaat het erom als er signalen af zijn gegeven die het vertrouwen van de ander schaden.. dan gaat het respect voor privacy bij sommigen ook omlaag aangezien het goed kan zijn dat de ander hen zit te verneuken. Dat over respect en vertrouwen verdienen heeft betrekking op de situatie waarin allerlei signalen afgegeven worden die zeggen van 'ik doe iets wat niet pluis is en jij mag niet weten wat het is'.quote:Op maandag 3 december 2012 17:54 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Ik sta er dan duidelijk anders in dan jij. Als ik in een serieuze relatie stap, dan ga ik uit van vertrouwen en respect, niet dat de ander dat nog moet verdienen. Start als you mean to go on.
Interesseert me geen reet, in tegenstelling tot veel anderen schijnbaar heb ik heel bewust voor haar gekozen. Wat is je relatie waard als je moeilijk gaat doen over dat je partner privedingen van je weet.quote:Op maandag 3 december 2012 17:31 schreef Lienekien het volgende:
M.i. is je basis er een van achterdocht als je privacygrenzen aan je partner stelt alsware het een sociaal contract. Zo sta je in relatie met de overheid, niet een serieuze liefdesrelatie.quote:Op maandag 3 december 2012 17:54 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Ik sta er dan duidelijk anders in dan jij. Als ik in een serieuze relatie stap, dan ga ik uit van vertrouwen en respect, niet dat de ander dat nog moet verdienen. Start als you mean to go on.
Dat is toch heel wat anders. Dan heb je daar een goede verstandhouding over. Dat is heel wat anders dan wanneer iemand zonder dat je het weet en zonder dat je het daar over eens bent in je privézaken kijkt.quote:Op maandag 3 december 2012 18:03 schreef speknek het volgende:
[..]
Interesseert me geen reet, in tegenstelling tot veel anderen schijnbaar heb ik heel bewust voor haar gekozen. Wat is je relatie waard als je moeilijk gaat doen over dat je partner privedingen van je weet.
Ok, dus nu bedoel je de situatie dat iemand signalen afgeeft en daar geen goede verklaring voor kan geven en de ander dan besluit om te gaan controleren. Jeetje, wat een gedoe.quote:Op maandag 3 december 2012 17:57 schreef Hiergaanwedan het volgende:
[..]
Ik begrijp die laatste zin niet. Maar ik zei in een eerdere post dat je vertrouwen geeft als een vote of confidence aan de ander. Dus ja in het begin heb je dat in een relatie (100% vertrouwen wat niet verdient hoeft te worden). In dit geval gaat het erom als er signalen af zijn gegeven die het vertrouwen van de ander schaden.. dan gaat het respect voor privacy bij sommigen ook omlaag aangezien het goed kan zijn dat de ander hen zit te verneuken. Dat over respect en vertrouwen verdienen heeft betrekking op de situatie waarin allerlei signalen afgegeven worden die zeggen van 'ik doe iets wat niet pluis is en jij mag niet weten wat het is'.
Zo is menig verrassingsfeestje verknald denk ik zomaarquote:Op maandag 3 december 2012 18:10 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Ok, dus nu bedoel je de situatie dat iemand signalen afgeeft en daar geen goede verklaring voor kan geven en de ander dan besluit om te gaan controleren. Jeetje, wat een gedoe.
Hoezo jeetje wat een gedoe? Ik was duidelijk vanaf mijn eerste post hierover hoor... Is niet plotseling nu dat ik iets bedoel wat ik eerst de hele tijd niet zei ofzo.quote:Op maandag 3 december 2012 18:10 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Ok, dus nu bedoel je de situatie dat iemand signalen afgeeft en daar geen goede verklaring voor kan geven en de ander dan besluit om te gaan controleren. Jeetje, wat een gedoe.
Welke privacygrenzen bedoel je?quote:Op maandag 3 december 2012 18:06 schreef speknek het volgende:
[..]
M.i. is je basis er een van achterdocht als je privacygrenzen aan je partner stelt alsware het een sociaal contract. Zo sta je in relatie met de overheid, niet een serieuze liefdesrelatie.
Jij haalt erbij dat je respect weer moet verdienen en behouden, ik probeer te snappen in welke context dat dan het geval is.quote:Op maandag 3 december 2012 18:12 schreef Hiergaanwedan het volgende:
[..]
Hoezo jeetje wat een gedoe? Ik was duidelijk vanaf mijn eerste post hierover hoor... Is niet plotseling nu dat ik iets bedoel wat ik eerst de hele tijd niet zei ofzo.
Nou volgens mij lees je vooral sommige regels heel erg en ga je voorbij aan de uitleg die ik verder telkens geef aan alles. Respect verdienen en behouden heb ik ook al aangegeven. Je kan me niet vertellen dat aan de hand van mijn laatste 10 posts niet te zien is waarover het nou eigenlijk gaat hoor.quote:Op maandag 3 december 2012 18:15 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Jij haalt erbij dat je respect weer moet verdienen en behouden, ik probeer te snappen in welke context dat dan het geval is.
daar ging het toch al over? Een reden hebben om hem/haar niet te vertrouwen? Niet om controleren omdat het kan, of omdat je ff niet zo zeker bent.quote:Op maandag 3 december 2012 18:10 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Ja, en ik heb gezegd wat ik ervan vind. Dan zijn we blijkbaar klaar.quote:Op maandag 3 december 2012 18:17 schreef Hiergaanwedan het volgende:
[..]
Nou volgens mij lees je vooral sommige regels heel erg en ga je voorbij aan de uitleg die ik verder telkens geef aan alles. Respect verdienen en behouden heb ik ook al aangegeven. Je kan me niet vertellen dat aan de hand van mijn laatste 10 posts niet te zien is waarover het nou eigenlijk gaat hoor.
Gaat erover dat als je partner signalen afgeeft dat ze misschien vreemdgaat je daar dan ook naar handelt (controleert). En dat dat niet in alle situaties slecht is om te doen. Verschil in meningen zijn hierover maar mijn mening (en context waarbinnen dit geldt) heb ik nogal vaak herhaalt..
Nou ben nog lang niet klaar met jouquote:Op maandag 3 december 2012 18:22 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Ja, en ik heb gezegd wat ik ervan vind. Dan zijn we blijkbaar klaar.
Ik zie meerder scenario's voorbijtrekken, met wel of niet bespreekbaar maken, meerdere of mindere mate van vertrouwen en verschillende opties van controleren. Bepaalde scenario's lijken mij potentieel fataal voor het vertrouwen in de relatie en dus voor de relatie zelf.quote:Op maandag 3 december 2012 18:20 schreef JaniesBrownie het volgende:
[..]
daar ging het toch al over? Een reden hebben om hem/haar niet te vertrouwen? Niet om controleren omdat het kan, of omdat je ff niet zo zeker bent.
Ik heb het idee dat jij nog best toekomst ziet voor de relatie als de een de ander stiekem heeft gecontroleerd omdat voor het uitgesproken wantrouwen geen goede verklaring kwam. Zelf heb ik daar mijn twijfels bij.quote:Op maandag 3 december 2012 18:25 schreef Hiergaanwedan het volgende:
[..]
Nou ben nog lang niet klaar met jou![]()
Maar ja dit is toch iets wat gewoon erg meninggevoelig is. Waar je extra waarde aan hecht e.d. en de redenaties die je aanhangt en gradaties binnen dit alles. Zolang je me nu maar niet ziet als een altijd op de lookout, altijd alert emailcheckend-monster ofzo vind ik het goed
Van mijn kant zou er nog best toekomst kunnen zijn ja. Maar als de ander zo twijfelt over mij (door signalen die ik stuur dan) tjah.. dan kan het einde relatie zijn. Is een hellend vlak en kan verkeerd aflopen. Maar in sommige gevallen kan ik me ook voorstellen dat het niet zo erg schaadt. Maar ja het is van geen kant positief te noemen dat niet. Maar kan het wel begrijpen in sommige situaties en ook (afhankelijk van welke signalen ik gaf, haar verklaring e.d.) ook wel gewoon door met de relatie.quote:Op maandag 3 december 2012 18:28 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Ik heb het idee dat jij nog best toekomst ziet voor de relatie als de een de ander stiekem heeft gecontroleerd omdat voor het uitgesproken wantrouwen geen goede verklaring kwam. Zelf heb ik daar mijn twijfels bij.
Ik denk dat dat wel meevalt. Ik zelf vind het niet erg wanneer mijn vriend mijn telefoon zou bekijken of doorlezen, zelfde geldt voor mijn mail en PM/DM's. Ik heb niks te verbergen. Hij wil dit echter niet en dat vind ik ergens ook wel fijn.quote:Op maandag 3 december 2012 18:25 schreef Hiergaanwedan het volgende:
[..]
Nou ben nog lang niet klaar met jou![]()
Maar ja dit is toch iets wat gewoon erg meninggevoelig is. Waar je extra waarde aan hecht e.d. en de redenaties die je aanhangt en gradaties binnen dit alles. Zolang je me nu maar niet ziet als een altijd op de lookout, altijd alert emailcheckend-monster ofzo vind ik het goed
Ja, ik snap je.quote:Op maandag 3 december 2012 18:41 schreef Hiergaanwedan het volgende:
Ja oke maar toch hé. Kan er niks aan doen. Maar mijn gevoel vertelt me dat een keylogger te ver ging maar toch blijkt die meid dus gewoon sex te hebben met die ander (OP). Je betrekt nu een keylogger op jouw situatie (niks te verbergen) terwijl TS zijn vriendin dus wel helemaal de boel fleste. Zeg niet dat het goed is maar extremere methoden in extremere situaties vind ik begrijpelijker dan in minder extreme situaties. En door een extreme methode in jouw minder extreme situatie te plaatsen lijkt het ook extremer dan het is (ook al gaat het bijvoorbeeld nog te ver, het lijkt wel erger nog door zulke vergelijkingen)
En zit je dus in die vicieuze cirkelquote:Op maandag 3 december 2012 18:49 schreef Hiergaanwedan het volgende:
Ja ze zou me in ieder geval alleen aan moeten spreken op hetgeen waarop ze zocht/ me niet vertrouwde en niet op alle pornosites bijvoorbeeld die je dan bezoekt. En ja gaat eigenlijk ook wel aardig wat te ver misschien. Maar ja als er uitkomt wat je vermoedt dan zal me dat een worst wezen. Maar als het er niet uitkomt ben je eigenlijk zelf een onbetrouwbare eikel.
Oke ja ik begrijp jequote:Op maandag 3 december 2012 18:51 schreef Samzz het volgende:
[..]
En zit je dus in die vicieuze cirkel.
Voor wat betreft TS snap ik wel dat hij verder ging zoeken, praten leverde immers niks op. Maar dan nog, jat haar telefoon uit haar handen en sluit jezelf op in de plee of zo.
Nou ja, het is maar net tot welk niveau je jezelf wilt verlagenquote:Op maandag 3 december 2012 18:53 schreef Hiergaanwedan het volgende:
[..]
Oke ja ik begrijp jeen begrijp Lienekien trouwens ook. Beide hebben jullie gelijk. Maar ik ook want het blijft een mening met eigen waardegradaties hé
Denk meer dat het ermee te maken heeft ook hoe graag je niet je relatie uitmaakt voor een vermoeden maar toch jezelf wil beschermen voor het geval je wel verneukt wordt. Maar goed kan je van beide kanten (en vast wel meer nog) zien ja.quote:Op maandag 3 december 2012 18:55 schreef Samzz het volgende:
[..]
Nou ja, het is maar net tot welk niveau je jezelf wilt verlagen.
Maar daar zou je misschien anders over denken als je zelf dingen geheim hield. Zolang je niks te verbergen hebt, word je terecht boos als iemand in jouw privéspullen zit te spitten. Of misschien word je ook niet boos, ik weet het niet - mij zou dat weinig uitmaken.quote:Op maandag 3 december 2012 17:39 schreef Lienekien het volgende:
[..]
En je vriendin gaat je dat allemaal opbiechten? Dat ze een tijdlang stelselmatig je privéberichten heeft gelezen? Je hebt er geen moeite mee dat je vriendin zo weinig respect voor je privacy heeft?
Het kan, hoor. Maar ik vind het eng en ik wil geen relatie waarin je zo met elkaar omgaat.
Omdat mensen net als moorden vaak doen in een situatie die ze niet zagen aankomen denk ik o.a... En omdat het bij sommige van de rest die overblijft niet het doel is om het te verbergen (maar ze het opbiechten bijvoorbeeld of wraak wouden nemen). Blijft denk ik een kleinere groep over die heel bewust vreemdgaat op die manier..quote:Op dinsdag 4 december 2012 00:49 schreef Nadine26 het volgende:
[..]
Maar daar zou je misschien anders over denken als je zelf dingen geheim hield. Zolang je niks te verbergen hebt, word je terecht boos als iemand in jouw privéspullen zit te spitten. Of misschien word je ook niet boos, ik weet het niet - mij zou dat weinig uitmaken.
Sowieso is de beste houding om er gewoon altijd vanuit te gaan dat mensen nieuwsgierig zijn. Ik ben toevallig zelf iemand die veel 'geheime documenten' heeft (daarmee bedoel ik dingen die alleen voor mijn ogen bestemd zijn, vind ik zelf - dat zijn mijn gedachten, geen vreselijke ovespelige geheime levens of zo) maar het is me al vaak overkomen dat anderen ernaar op zoek gingen, en het lazen. Nou, dat is dan eigenlijk ook wel best. Eigen risico, denk ik dan.
Als ik vreemdging, zou ik nooit online gesprekken voeren, nooit sms'en, nooit sporen nalaten. Dat is toch les één? Zoals de grote denker Helmut Lotti ooit zei: "Vreemdgaan moet zo geheim zijn dat je het zelf niet eens weet." Waarom pakt iedereen het dan zo dom aan?
Nu ik er langer over na heb gedacht. Eigenlijk heeft het ook te maken met in hoeverre je maar je eigenwaarde wil verminderen om niet het risico te lopen dat je de ander vals beschuldigt. Denk eerder dat het omgekeerde van je eigen niveau laten verlagen waar is. Zelfbescherming, iemand aanspreken op fout gedrag, gelijkwaardige relatie e.d. allemaal zaken waar je aan voorbij gaat met zulke simpele zinnen over jezelf verlagen e.d. Klinkt mooi maar in de praktijk is het nogal flauwekul.quote:Op maandag 3 december 2012 18:55 schreef Samzz het volgende:
[..]
Nou ja, het is maar net tot welk niveau je jezelf wilt verlagen.
Zo klein is die groep niet, hoor. Hoe worden de meeste mensen 'betrapt'? Door onderschepte sms'jes, facebookberichten, chatlogs enzovoort. Het is dus wel degelijk dommigheid, of laten we zeggen: onoplettendheid.quote:dinsdag 4 december 2012 01:56 schreef Hiergaanwedan het volgende:[/b]
[..]
Omdat mensen net als moorden vaak doen in een situatie die ze niet zagen aankomen denk ik o.a... En omdat het bij sommige van de rest die overblijft niet het doel is om het te verbergen (maar ze het opbiechten bijvoorbeeld of wraak wouden nemen). Blijft denk ik een kleinere groep over die heel bewust vreemdgaat op die manier..
Oke heb je wel een punt ja.quote:Op dinsdag 4 december 2012 09:38 schreef Nadine26 het volgende:
[..]
Zo klein is die groep niet, hoor. Hoe worden de meeste mensen 'betrapt'? Door onderschepte sms'jes, facebookberichten, chatlogs enzovoort. Het is dus wel degelijk dommigheid, of laten we zeggen: onoplettendheid.
Volgens mij komt het zelden voor dat mensen zo'n situatie niet zien aankomen - dat ze er dus door worden 'overvallen', zeg maar. Zodra de stroom sms'jes en andere geheime berichten op gang komt, is het een bewuste keuze. De meeste mensen weten best wat ze doen. Ze hebben alleen de neiging om zichzelf te overschatten en hun omgeving te onderschatten. Typisch menselijk. Maar wel dom
Ik denk dat je dat ook echt wel merkt als je partner vreemdgaat, al is het gewoon aan het gedrag.quote:Op maandag 3 december 2012 19:53 schreef Nies het volgende:
Valt me wel op dat in dit topic degenen die eerlijk opbiechten vanwege wantrouwen wel eens aan het bespioneren te zijn geweest daar achteraf ook reden genoeg toe hebben gehad.
Heb zelf ook bij geen enkel andere partner ooit de neiging tot gehad. Dat wantrouwen komt natuurlijk niet uit het niets. Eerlijkheid zou voor beide partijen moeten gelden.
Bedoel je met 1 of met 2 vingers?quote:Op dinsdag 4 december 2012 11:20 schreef Luxuria het volgende:
[..]
Ik denk dat je dat ook echt wel merkt als je partner vreemdgaat, al is het gewoon aan het gedrag.
Ik merkte dat zelfs bij mijn moeder. Nooit wat gezien of gelezen wat daartoe zou leiden, maar ik voelde het gewoon.
Ik herken dit helemaal. Je gaat jezelf nog schuldig voelen dat je haar controleert ook. Of zelfs confronteert met zaken die niet kloppen.quote:Op dinsdag 4 december 2012 13:20 schreef Fes1-2 het volgende:
Vaak gehoord "Nee joh, gadverdamme. Met hem?"
Vaak opgemerkt "Joh je ziet je collega wel heel vaak he"?
Nja goed.. er was een flink vermoeden. En ik ben een persoon die het niet zoveel kan schelen als een huidige vriendin wat met een ex gaat drinken oid. Toch kreeg ze het voor elkaar.
Een zeker weekend moest ze met deze collega naar het buitenland voor werk en daar overnachten. Toen ik datzelfde weekend lekker brak thuiskwam na een avond stappen en de laptop open sloeg dr mail bekeken. Ik moet zeggen. Als ze niet zo'n oliedom en mega makkelijk wachtwoord had gehad was dat waarschijnlijk nooit gebeurd. Het maakt de verleiding alleen maar makkelijker...
Goed.. Uiteindelijk lag ze dus met die gozer in bed en dat ze voor werk weg moesten was maar een smoesje- FML
Ik snap wel dat je wilt controleren, absoluut. Zelf heb ik die behoefte ook wel eens gehad. Maar je hebt controleren en controleren...quote:Op dinsdag 4 december 2012 14:39 schreef Aldo-MC het volgende:
[..]
Ik herken dit helemaal. Je gaat jezelf nog schuldig voelen dat je haar controleert ook. Of zelfs confronteert met zaken die niet kloppen.
Ze kan je zelfs aankijken met een verbolgen blik van "Hoe durf je"
Heb je daar ook een reden voor, of ben je meer van het mensen walgelijk noemen uit principe?quote:Op dinsdag 4 december 2012 16:47 schreef NanKing het volgende:
Vind het echt redelijk walgelijk gedrag als je zoiets doet.
Dit dus eigenlijkquote:Op maandag 10 december 2012 18:58 schreef RockNijntje het volgende:
Vertrouwen is inderdaad erg belangrijk in een relatie. Maar als je al vermoedens hebt dat iets niet helemaal klopt en op een redelijk makkelijke manier iets kunt ontdekken, waarom niet? Keyloggers en zo vind ik te ver gaan, maar als je toevallig een Facebook/mail/laptop/etc. wachtwoord weet en je denkt dat er iets mis is vind ik dat je het een en ander best mag controleren.
"Ja maar ja maar praten is veel beter..." zeggen velen dan. Ja, klopt, maar niet als er misschien niets aan de hand is. Stel dat je het alleen denkt en het blijkt niet zo te zijn, dan heb je een hoop gezeik omdat je de ander zogenaamd niet vertrouwde blablabla. Even iets checken zonder dat de ander het weet bespaart dan toch weer een hoop gedoe.
Inderdaad jaquote:Op zaterdag 15 december 2012 08:34 schreef Buffalo-Soldier het volgende:
snap trouwens niet dat mensen zoveel moeite doen als je vreemdgaat wees gwn eerlijk waarom zou je zoveel moeite doen iets te verbergen voor iets wat je togh niet de moeite waard vind (anders ga je ook neit vreemd)
sowieso is t voor veel mensen moeilijk om gewoon duidelijk en eerlijk te zijn lijkt t wel tegenwoordigquote:Op zaterdag 15 december 2012 14:26 schreef RockNijntje het volgende:
[..]
Inderdaad ja. Ik denk dat iemand dumpen en snel een ander krijgen de gedumpte nog minder pijn doet dan wanneer hij/zij ontdekt dat zijn/haar partner (lang) vreemdgegaan is en de relatie eigenlijk niet de moeite waard vond.
De meesten willen de ander geen pijn doen of ze willen gewoon geen gezeik, dan is het makkelijker om niets te zeggen, ook al komt het altijd wel een keer uitquote:Op zaterdag 15 december 2012 15:29 schreef Buffalo-Soldier het volgende:
[..]
sowieso is t voor veel mensen moeilijk om gewoon duidelijk en eerlijk te zijn lijkt t wel tegenwoordig
Hele late reactie maar ik zal het even uitleggen waarom ik t zulk walgelijk gedrag vind.quote:Op dinsdag 4 december 2012 18:11 schreef speknek het volgende:
[..]
Heb je daar ook een reden voor, of ben je meer van het mensen walgelijk noemen uit principe?
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |