abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  maandag 3 december 2012 @ 16:17:25 #126
8369 speknek
Another day another slay
pi_119883445
quote:
14s.gif Op zondag 2 december 2012 21:22 schreef LompeHork het volgende:
Nee, nooit. Mijn relatie is gebaseerd op vertrouwen, dan vind ik zoiets not-done.
Mijn relatie is gebaseerd op volledige eerlijkheid, dan vind ik dingen verbergen not-done.
They told me all of my cages were mental, so I got wasted like all my potential.
pi_119883488
quote:
0s.gif Op maandag 3 december 2012 16:17 schreef speknek het volgende:

[..]

Mijn relatie is gebaseerd op volledige eerlijkheid, dan vind ik dingen verbergen not-done.
Ook dat ja, vind ik persoonlijk ook onder vertrouwen vallen eigenlijk. :) Als je iemand niet kunt vertrouwen, dan is er vaak ook weinig eerlijkheid.
pi_119883521
quote:
0s.gif Op maandag 3 december 2012 16:09 schreef Joanne35 het volgende:

[..]

Ja, het is natuurlijk volledig haar fout dat jullie relatie mis is gelopen :')

Het punt dat ik probeer te maken is dat er meestal al een heel verhaal aan vooraf gaat. Als je dit topic doorleest lijkt het wel alsof mensen volkomen out of the blue vreemdgaan en dat het volkomen gerechtigd is om zo iemand dan te bespioneren om dat aan te tonen... Maar zo werkt het natuurlijk niet, tegen de tijd dat iemand besluit om zijn of haar partner te gaan bespioneren is het meestal al te laat en zit het al goed mis in de relatie. Probeer gewoon te voorkomen dat het zo ver komt..
Zij gaat toch vreemd niet ik?
Als je elders betere seks kunt krijgen of meer frequent en je wilt met een ander verder prima maar maak dan de relatie uit. Of bespreek desnoods of een open relatie tot de mogelijkheden behoord maar ga niet staan liegen.
  maandag 3 december 2012 @ 16:21:08 #129
278625 Murvgeslagen
Why are you so fuzzy?!
pi_119883590
Sex is vaak echt niet het breekpunt, het is een gevolg in het verhaal.
"Not just in commerce but in the world of ideas too our age is putting on a veritable clearance sale. Everything can be had so dirt cheap that one begins to wonder whether in the end anyone will want to make a bid." - Soren Kierkegaard
pi_119883668
quote:
1s.gif Op maandag 3 december 2012 16:15 schreef Samzz het volgende:

[..]

Dus je dacht niet, ik ga het uitmaken. Maar je vond het nodig een keylogger te gebruiken... Niet tof.

Overigens wil ik haar gedrag ook niet goedpraten :r.
Achteraf is dat niet de beste methode geweest, had misschien beter in de auto achter haar aan kunnen rijden of haar volgen.Maar ook dan heb je nog geen bewijs.
Ze vertelde nadien ook doodleuk tegen onze gezamenlijke vrienden dat ik diegene was die paranoïde was en tijdens mijn buitenlandse trips vreemdging. :')
  maandag 3 december 2012 @ 16:23:05 #131
225600 Joanne35
learn to fly butterfly
pi_119883673
quote:
0s.gif Op maandag 3 december 2012 16:19 schreef Aldo-MC het volgende:

[..]

Zij gaat toch vreemd niet ik?
Als je elders betere seks kunt krijgen of meer frequent en je wilt met een ander verder prima maar maak dan de relatie uit. Of bespreek desnoods of een open relatie tot de mogelijkheden behoord maar ga niet staan liegen.
Ik praat haar gedrag toch ook niet goed? Ik zeg alleen dat het waarschijnlijk al mis zat voordat je haar begon te bespioneren, voorkom gewoon dat het zover komt.

Als je hier op fok! een beetje rondleest lijkt het wel alsof alle vreemdgaande vrouwen nymfomanen zijn die bij de eerste de beste gelegenheid hun benen spreiden voor een ander terwijl vriendlief zich kapot liep te werken om haar leventje te financieren. En vriendlief zag het natuurlijk nooit aankomen. Iets zegt me dat dat beeld niet helemaal klopt :)
"All mankind is divided into three classes: those that are immovable, those that are movable, and those that move." - Benjamin Franklin
pi_119883846
quote:
0s.gif Op maandag 3 december 2012 16:23 schreef Joanne35 het volgende:

[..]

Ik praat haar gedrag toch ook niet goed? Ik zeg alleen dat het waarschijnlijk al mis zat voordat je haar begon te bespioneren, voorkom gewoon dat het zover komt.

Als je hier op fok! een beetje rondleest lijkt het wel alsof alle vreemdgaande vrouwen nymfomanen zijn die bij de eerste de beste gelegenheid hun benen spreiden voor een ander terwijl vriendlief zich kapot liep te werken om haar leventje te financieren. En vriendlief zag het natuurlijk nooit aankomen. Iets zegt me dat dat beeld niet helemaal klopt :)
Het kan altijd zijn dat er al iets niet klopte. Of mis zat, maar zulke dingen bespreek je altijd voor dat je andere acties onderneemt. Lager kan (haast) niet.
People once tried to make Chuck Norris toilet paper. He said no because Chuck Norris takes crap from NOBODY!!!!
Megan Fox makes my balls look like vannilla ice cream.
  maandag 3 december 2012 @ 16:27:45 #133
206580 Luxuria
It was love at first bite
pi_119883879
quote:
0s.gif Op maandag 3 december 2012 16:26 schreef sitting_elfling het volgende:

[..]

Het kan altijd zijn dat er al iets niet klopte. Of mis zat, maar zulke dingen bespreek je altijd voor dat je andere acties onderneemt. Lager kan (haast) niet.
Heeft hij toch ook gedaan.
Zij ontkende steeds alles.
All she wants and needs is just a little taste..
pi_119883899
Ik zou mijn partner dumpen als hij me op een dergelijke manier zou bespioneren.
Dat vind ik net zo goed vertrouwen schenden namelijk.
pi_119883986
quote:
0s.gif Op maandag 3 december 2012 16:23 schreef Joanne35 het volgende:

[..]

Oke maar waarom moeten die meiden vreemdgaan? Als voor hun de relatie kennelijk dusdanig klote is vanwege welke aspecten dan ook ga dan fucking weg, rot op en ga niet de buurman neuken. Of daarna alsnog /care.

Om je vraag te beantwoorden:
De gemiddelde vent is wellicht ook minder sensitief dus zal minder snel doorhebben dat er dingen spelen of emotioneel vlak niet lekker lopen???
En nee dat rechtvaardigt helemaal niets maar is misschien een verklaring voor het verschijnsel dat je benoemt :@ .
  maandag 3 december 2012 @ 16:32:20 #136
225600 Joanne35
learn to fly butterfly
pi_119884052
Ben het er wel mee eens dat je vriendin het had moeten bespreken als er dingen mis zaten voordat ze vreemd ging. Maar het gaat inderdaad niet over je vriendin of vreemdgaan hier, het gaat over de vraag of spionage is toegestaan in een relatie.

En ja, je hebt zeker een punt dat mensen soms duidelijker moeten zijn naar elkaar en zich niet tot vage signalen moeten beperken... Mensen maken het zichzelf soms ook zo moeilijk door niet duidelijker te zijn.
"All mankind is divided into three classes: those that are immovable, those that are movable, and those that move." - Benjamin Franklin
  maandag 3 december 2012 @ 16:34:39 #137
21089 VaLkyRie
tot de schijt ons doodt!
pi_119884164
Ze had het uit zichzelf moeten bespreken natuurlijk, maar iig eerlijk moeten zijn toen je er naar vroeg. Jullie wilden zelfs een huis kopen, wtf. Vind het maar eng dat er zulke mensen zijn...
Uitgelaten geeft het publiek een staande ovulatie.
  maandag 3 december 2012 @ 16:40:34 #138
278625 Murvgeslagen
Why are you so fuzzy?!
pi_119884460
quote:
0s.gif Op maandag 3 december 2012 16:34 schreef VaLkyRie het volgende:
Ze had het uit zichzelf moeten bespreken natuurlijk, maar iig eerlijk moeten zijn toen je er naar vroeg. Jullie wilden zelfs een huis kopen, wtf. Vind het maar eng dat er zulke mensen zijn...
Ze is niet goed wijs, op die manier ga je jezelf wel heel erg financieel in de vingers snijden mocht dat dan uitkomen.
"Not just in commerce but in the world of ideas too our age is putting on a veritable clearance sale. Everything can be had so dirt cheap that one begins to wonder whether in the end anyone will want to make a bid." - Soren Kierkegaard
pi_119884883
quote:
0s.gif Op maandag 3 december 2012 14:19 schreef Aldo-MC het volgende:

Heb nu (ongevraagd) van mijn huidige partner alle wachtwoorden, codes noem het maar op het zou niet eens in mij opkomen om ergens in te gaan kijken.

Dit zou ik misschien nog wel enger vinden...
  maandag 3 december 2012 @ 16:53:26 #140
342349 Hiergaanwedan
Komt hier komt gaan
pi_119884951
quote:
0s.gif Op maandag 3 december 2012 15:01 schreef Joanne35 het volgende:

[..]

Dan moet je dat gewoon uitpraten en niet iemand gaan lopen bespioneren. Ik vind mensen spioneren dus echt gewoon 'not done', ben daar behoorlijk zwart-wit in.

We hebben het hier toevallig over een keylogger, een vrij eenzijdige vorm van afluisteren. Maar in de meeste gevallen zal het gaan om het stiekem meelezen in andermans communicatie, e-mail, facebook, etc. En dan luister je dus niet alleen je eigen partner af, maar ook de mensen met wie ze communiceert.

Er is een reden waarom we dit soort dingen over laten aan justitie, en zelfs die kunnen er niet verantwoord mee omgaan, maar dat is weer een heel andere discussie :P
Nou ja dat justitie verhaal kan ik me niet echt in vinden... bedoel ieder heeft zijn mening en handelt ernaar. De ander niet 100% vertrouwen in een relatie en daar wat naar handelen is meestal niet strafbaar dus ja. Is geen hogere macht die bepaalt wat nog wel goed is en wat niet wat betreft mails lezen e.d. Maar de meeste mensen vinden zoiets bijvoorbeeld niet kunnen.

Kan eigenlijk niet afleiden uit je post waarom je zo denkt trouwens.. Je vindt het not done maar lees niet waarom niet. Hoe dan ook zulke dingen zijn meningen en mijn mening is dan wat anders dan dat van de meesten hier blijkbaar.

Denk ook dat het komt omdat mensen hier allemaal zo hoog over vertrouwen spreken terwijl 'houden van' de basis is van een relatie. Vertrouwen, eerlijkheid e.d. zijn factoren die dat o.a. beinvloeden (de mate waarin je van iemand houdt). Maar naar mijn idee niet dé basis maar een basisfactor. het klinkt alleen zo lekker in de mond om te praten over vertrouwen alsof het de sleutel is.

Verder vind ik dat je bij het begin van een relatie je iemand 100% vertrouwt. Dit is een soort van vote of confidence dat je dit doet en je hebt goede hoop voor de toekomst. Dit betekent niet dat die 100% zo blijft automatisch en moet blijven. Mensen hier doen maar al te graag alsof je relatie kapot is als je je partner niet helemaal meer vertrouwt. Door dat soort gedachtes komen ook de extremen eruit voort dat je niks mag controleren. Terwijl je juist iemand 100% vertrouwt vanuit het begin maar dan krijg je signalen dat er iets mis is waardoor je twijfelt (terecht misschien) maar dan mag je er niet naar handelen. Net alsof het een magisch iets is waar je niet aan mag komen want dan is je relatie zogenaamd slecht.

Jouw post vind ik nog best wel neutraal verder trouwens hoor. Maar dat mensen zo denken vind ik maar raar. Je schuift je hele zelf eigenlijk opzij op basis van redenaties (100% vertrouwen moet) en moet maar de hoop hebben dat de ander eerlijk is e.d. tegen je. Als je wel iets doet om te achterhalen (en ja dat achterhalen verloopt soms via zulke afluistermethoden omdat een meid die liegt over iets dan dus sowieso niet eerlijk tegen je is en dan krijg je geen antwoord erop hoe dan ook) dan ben je slecht zogenaamd.. het is allemaal te extreem, te volgzaam, te moralistisch e.d. naar mijn idee, de gedachten van de meesten hier.
we dan
  maandag 3 december 2012 @ 16:58:45 #141
225600 Joanne35
learn to fly butterfly
pi_119885180
Ik geloof ook niet dat 100% vertrouwen bestaat hoor, je mag best wat twijfels hebben. Maar hoe je met die twijfels om gaat vind ik wel belangrijk. Ik vind het juist een vorm van vertrouwen dat je iemand het voordeel van die twijfel gunt en er van uit gaat dat ondanks de twijfels die je hebt het toch goed zal zitten bij de partner.

Waarom ik zo'n aversie heb tegen afluisteren? Ik weet het niet, misschien omdat je op het moment dat je iemand af gaat luisteren je zelf dat vertrouwen ook schendt. Je partner houdt misschien iets geheim, maar dat doe je zelf ook door stiekem zijn of haar communicatie door te lezen.
  maandag 3 december 2012 @ 16:59:05 #142
342349 Hiergaanwedan
Komt hier komt gaan
pi_119885209
quote:
1s.gif Op maandag 3 december 2012 15:06 schreef Lienekien het volgende:

[..]

Dat je wel eens wat wantrouwen voelt is niet raar. Maar om er dan voor te kiezen iemand achter zijn of haar rug om te controleren, vind ik een stap in de verkeerde richting. Dan ga je jezelf onbetrouwbaar gedragen en gaat de situatie van kwaad tot erger.
Ik vind het juist raar dat als je iemand niet meer vertrouwt je wel de redenatie kan hebben dat je er niet naar mag handelen. Het is een glijend pad dat ben ik met je eens. Maar in situaties zoals TS dat hij echt vermoed dat er meer is en dat ook zo blijkt te zijn.. En ja ik weet dat het jullie niet om het eindresultaat gaat maar om het principe. Maar ja dat principe heeft dan tot resultaat dat een bepaalde hoeveelheid mensen bij een partner blijven die vreemdgaat omdat ze dat principe volgen. Je kan je afvragen hoe goed zo'n principe is als je dat 100% toepast elke keer en geen uitzonderingen erkent (TS zijn voorbeeld zie ik zeker als een goede/gerechtvaardigde uitzondering).
we dan
pi_119885252
quote:
14s.gif Op zondag 2 december 2012 21:22 schreef LompeHork het volgende:
Nee, nooit. Mijn relatie is gebaseerd op vertrouwen, dan vind ik zoiets not-done.
Dat ja.
A.F.C. Ajax - Piet de Visser
  maandag 3 december 2012 @ 17:02:08 #144
342349 Hiergaanwedan
Komt hier komt gaan
pi_119885342
quote:
0s.gif Op maandag 3 december 2012 16:58 schreef Joanne35 het volgende:
Ik geloof ook niet dat 100% vertrouwen bestaat hoor, je mag best wat twijfels hebben. Maar hoe je met die twijfels om gaat vind ik wel belangrijk. Ik vind het juist een vorm van vertrouwen dat je iemand het voordeel van die twijfel gunt en er van uit gaat dat ondanks de twijfels die je hebt het toch goed zal zitten bij de partner.

Waarom ik zo'n aversie heb tegen afluisteren? Ik weet het niet, misschien omdat je op het moment dat je iemand af gaat luisteren je zelf dat vertrouwen ook schendt. Je partner houdt misschien iets geheim, maar dat doe je zelf ook door stiekem zijn of haar communicatie door te lezen.
Ja het is ook een vorm van vertrouwen naar je partner. En het is mooi voor je partner. Maar als je gebackstabbed wordt ermee dan kan het nog zo mooi voor haar zijn geweest (als je het niet gecontroleerd had) maar dan is het voor jou alsnog niet leuk. Ik vind het wel een verschil tussen handelen (op een minder mooi vlak misschien) naar aanleiding van rare signalen of die rare signalen (die kunnen duiden op vreemdgaan) zelf uitzenden. Een beetje als het verschil in recht tussen aanvallen met een mes of verdedigen. Rare vergelijking misschien maar wil alleen maar aangeven dat geweld ook niet in alle gevallen als even erg wordt bestempeld. Zo denk ik ook over dit soort zaken. Er zitten gradaties in.
we dan
  maandag 3 december 2012 @ 17:05:07 #145
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_119885466
quote:
0s.gif Op maandag 3 december 2012 16:59 schreef Hiergaanwedan het volgende:

[..]

Ik vind het juist raar dat als je iemand niet meer vertrouwt je wel de redenatie kan hebben dat je er niet naar mag handelen. Het is een glijend pad dat ben ik met je eens. Maar in situaties zoals TS dat hij echt vermoed dat er meer is en dat ook zo blijkt te zijn.. En ja ik weet dat het jullie niet om het eindresultaat gaat maar om het principe. Maar ja dat principe heeft dan tot resultaat dat een bepaalde hoeveelheid mensen bij een partner blijven die vreemdgaat omdat ze dat principe volgen. Je kan je afvragen hoe goed zo'n principe is als je dat 100% toepast elke keer en geen uitzonderingen erkent (TS zijn voorbeeld zie ik zeker als een goede/gerechtvaardigde uitzondering).
TS had al aanwijzingen genoeg. Daar was die keylogger niet voor nodig.

Ik vind jouw redenatie een beetje eng. Jij controleert liever te veel omdat je anders de onwetende bedrogene zou kunnen zijn. Zo wil je toch niet in een relatie zitten?
The love you take is equal to the love you make.
  maandag 3 december 2012 @ 17:06:40 #146
8369 speknek
Another day another slay
pi_119885531
quote:
1s.gif Op maandag 3 december 2012 17:05 schreef Lienekien het volgende:
Hoezo had hij de bevestiging niet nodig? Uit elkaar gaan op basis van vermoedens?
They told me all of my cages were mental, so I got wasted like all my potential.
  maandag 3 december 2012 @ 17:08:39 #147
342349 Hiergaanwedan
Komt hier komt gaan
pi_119885630
quote:
1s.gif Op maandag 3 december 2012 17:05 schreef Lienekien het volgende:

[..]

Ik vind jouw redenatie een beetje eng. Jij controleert liever te veel omdat je anders de onwetende bedrogene zou kunnen zijn. Zo wil je toch niet in een relatie zitten?
TS wou zekerheid. Hoezo aanwijzigingen genoeg? Misschien had ze een lulverhaal vertelt waar hij in trapte. Hoe weet jij dat dat niet nodig was voor hem om zekerheid te hebben?

Ik zou alleen willen controleren als ik echt een flink vermoeden heb. Zo zit je niet in een relatie dus. Want normaal gesproken is er niks raars aan de hand waarvan je gaat denken van 'nou zij is wel telkens weg maar dit klopt niet hoor'. Het is toch niet zo dat je telkens in je relatie zo denkt of uitvoert.
we dan
  maandag 3 december 2012 @ 17:10:53 #148
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_119885738
quote:
0s.gif Op maandag 3 december 2012 17:06 schreef speknek het volgende:

[..]

Hoezo had hij de bevestiging niet nodig? Uit elkaar gaan op basis van vermoedens?
Die tas met tennisspullen in de gang dan?
The love you take is equal to the love you make.
  maandag 3 december 2012 @ 17:12:56 #149
342349 Hiergaanwedan
Komt hier komt gaan
pi_119885814
Zoals ik het zie kort en bondig is als volgt: het idee van 100% vertrouwen is erg mooi en idealistisch. Maar in geval van TS zou hij dan dus geen zekerheid hebben en had of zijn partner vreemd ging of niet. Hij had vermoedens, liet die 100% vertrouwen wat los en het idee dat je niet mag controleren op die manier en hij had zijn bewijs en zijn vermoedens bevestigd. Met de redenatie van 'ik mag niet controleren' zou hij nu nog met haar zitten misschien terwijl ze anderen pakt.

Een idealistisch idee is mooi om te hebben maar als het in de praktijk soms zo uitpakt dan heb je er in de praktijk ook niks aan om te denken. (vooral ook omdat het heus niet in elke relatie en situatie dus zo is dat je zo denkt en zit te controleren). Het gaat erom dat je in uitzonderingsgevallen ook uitzonderingen wil maken bij je principes... anders laat je je verneuken door je eigen mooie redenaties.
we dan
  maandag 3 december 2012 @ 17:14:19 #150
342349 Hiergaanwedan
Komt hier komt gaan
pi_119885873
quote:
1s.gif Op maandag 3 december 2012 17:10 schreef Lienekien het volgende:

[..]

Die tas met tennisspullen in de gang dan?
Zou ze daar niet iets voor kunnen hebben verzinnen? Als je relatie goed loopt verder en je komt iets raars tegen denk je niet direct 'die gaat vreemd'. Althans je gaat het niet uitmaken op dat vermoeden.. hoe erg het ook tegen haar spreekt... dat is toch ook niet goed om dan uit te maken op basis van vermoedens (ook al zijn ze sterk)? Daarom zeg ik: uitzonderingen zijn soms goed
we dan
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')