abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_119912079
Als er aanleiding is om iets te checken in een relatie, iets wat ik bijvoorbeeld nu zelf ook wel zou willen doen in mijn eigen relatie, is er natuurlijk vaak daarvoor al iets volledig mis gegaan. Er gebeuren dingen die je niet zinnen, hij of zij komt niet meer zo vaak langs of is niet meer aan het reageren.

En dan vraag je je af, je wilt eerst checken of hij/zij de waarheid aan het vertellen is. Dus confrontatie? Of je zoekt het op via fb/chatlogs etc. Maar het beste is natuurlijk om gewoon eerst veel te praten. Als jij al aan voelt dat het niet goed zit in een relatie of vriendschap, dan trek je toch de mond open? Wtf is hier gaande? Er zit duidelijk wat mis in de communicatie.

Als je gaat bespioneren, confronteren, dan heb je al snel vaak een enorme clash in het vooruitzicht die soms een relatie/vriendschap ten onrechte breekt. Iedereen heeft wel eens een mindere periode in een relatie/vriendschap. Vol op de man spelen zorgt er dan voor dat dat wel eens volledig over de kop gaat, met alle gevolgen van dien (relatie/vriendschap kwijt).
People once tried to make Chuck Norris toilet paper. He said no because Chuck Norris takes crap from NOBODY!!!!
Megan Fox makes my balls look like vannilla ice cream.
pi_119913819
Ik ben vreemd gegaan in een huwelijk en ik kon het nog geen 6 dagen verbergen :')
pi_119915783
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 december 2012 11:20 schreef Luxuria het volgende:

[..]

Ik denk dat je dat ook echt wel merkt als je partner vreemdgaat, al is het gewoon aan het gedrag.
Ik merkte dat zelfs bij mijn moeder. Nooit wat gezien of gelezen wat daartoe zou leiden, maar ik voelde het gewoon.
Bedoel je met 1 of met 2 vingers?
pi_119915824
Vaak gehoord "Nee joh, gadverdamme. Met hem?"
Vaak opgemerkt "Joh je ziet je collega wel heel vaak he"?
Nja goed.. er was een flink vermoeden. En ik ben een persoon die het niet zoveel kan schelen als een huidige vriendin wat met een ex gaat drinken oid. Toch kreeg ze het voor elkaar.

Een zeker weekend moest ze met deze collega naar het buitenland voor werk en daar overnachten. Toen ik datzelfde weekend lekker brak thuiskwam na een avond stappen en de laptop open sloeg dr mail bekeken. Ik moet zeggen. Als ze niet zo'n oliedom en mega makkelijk wachtwoord had gehad was dat waarschijnlijk nooit gebeurd. Het maakt de verleiding alleen maar makkelijker...
Goed.. Uiteindelijk lag ze dus met die gozer in bed en dat ze voor werk weg moesten was maar een smoesje :') - FML
pi_119918259
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 december 2012 13:20 schreef Fes1-2 het volgende:
Vaak gehoord "Nee joh, gadverdamme. Met hem?"
Vaak opgemerkt "Joh je ziet je collega wel heel vaak he"?
Nja goed.. er was een flink vermoeden. En ik ben een persoon die het niet zoveel kan schelen als een huidige vriendin wat met een ex gaat drinken oid. Toch kreeg ze het voor elkaar.

Een zeker weekend moest ze met deze collega naar het buitenland voor werk en daar overnachten. Toen ik datzelfde weekend lekker brak thuiskwam na een avond stappen en de laptop open sloeg dr mail bekeken. Ik moet zeggen. Als ze niet zo'n oliedom en mega makkelijk wachtwoord had gehad was dat waarschijnlijk nooit gebeurd. Het maakt de verleiding alleen maar makkelijker...
Goed.. Uiteindelijk lag ze dus met die gozer in bed en dat ze voor werk weg moesten was maar een smoesje :') - FML

Ik herken dit helemaal. Je gaat jezelf nog schuldig voelen dat je haar controleert ook. Of zelfs confronteert met zaken die niet kloppen.
Ze kan je zelfs aankijken met een verbolgen blik van "Hoe durf je :{ "
pi_119922357
Ik til daar niet zo zwaar aan. Ik lees zovaak berichtjes of dingetjes van partners of anderen. Stiekem, ook wel. En als dat bij mij gebeurt; soit.
  dinsdag 4 december 2012 @ 16:45:29 #217
191665 Samzz
Patagonische supergirl
pi_119922729
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 december 2012 14:39 schreef Aldo-MC het volgende:

[..]

Ik herken dit helemaal. Je gaat jezelf nog schuldig voelen dat je haar controleert ook. Of zelfs confronteert met zaken die niet kloppen.
Ze kan je zelfs aankijken met een verbolgen blik van "Hoe durf je :{ "
Ik snap wel dat je wilt controleren, absoluut. Zelf heb ik die behoefte ook wel eens gehad. Maar je hebt controleren en controleren... :P.

En als je wegens onterecht gebleken vermoedens hebt gecontroleerd mag je jezelf ook best schuldig voelen, vind ik.
“What do I wear in bed? Why, Chanel No. 5, of course”
pi_119922824
Vind het echt redelijk walgelijk gedrag als je zoiets doet.
ijs_beer fan!
  dinsdag 4 december 2012 @ 18:11:20 #219
8369 speknek
Another day another slay
pi_119925694
quote:
14s.gif Op dinsdag 4 december 2012 16:47 schreef NanKing het volgende:
Vind het echt redelijk walgelijk gedrag als je zoiets doet.
Heb je daar ook een reden voor, of ben je meer van het mensen walgelijk noemen uit principe?
They told me all of my cages were mental, so I got wasted like all my potential.
  maandag 10 december 2012 @ 18:58:59 #220
302898 RockNijntje
Je dagelijkse dosis Zillennial
pi_120159476
Vertrouwen is inderdaad erg belangrijk in een relatie. Maar als je al vermoedens hebt dat iets niet helemaal klopt en op een redelijk makkelijke manier iets kunt ontdekken, waarom niet? Keyloggers en zo vind ik te ver gaan, maar als je toevallig een Facebook/mail/laptop/etc. wachtwoord weet en je denkt dat er iets mis is vind ik dat je het een en ander best mag controleren.
"Ja maar ja maar praten is veel beter..." zeggen velen dan. Ja, klopt, maar niet als er misschien niets aan de hand is. Stel dat je het alleen denkt en het blijkt niet zo te zijn, dan heb je een hoop gezeik omdat je de ander zogenaamd niet vertrouwde blablabla. Even iets checken zonder dat de ander het weet bespaart dan toch weer een hoop gedoe :).
Als je mij ziet posten ben ik verdwaald in het verleden of mis ik jullie
pi_120332895
een keylogger _O-

verder wel eens telefoon gecheckt ofzo togh vind dt niet zo erg (ook nooit zonder aanleiding of reden zgmaar)

kan je een hoop van leren

al die mensen hier die hun hoofd in de zand steken en doen alsof hun neus bloed en "hopen" dat het wel goed zit :') _O-
schreef Siniti het volgende
Omg wat een topic Buffalo, je flikt et em weer, zoeen kwaliteitstopic. Je bent mijn grote voorbeeld gast !
schreef stevenmac26 het volgende:
Dit is toch een pure kwaliteits topic, hoe doet die jongen dat toch ook?
pi_120332896
quote:
14s.gif Op maandag 10 december 2012 18:58 schreef RockNijntje het volgende:
Vertrouwen is inderdaad erg belangrijk in een relatie. Maar als je al vermoedens hebt dat iets niet helemaal klopt en op een redelijk makkelijke manier iets kunt ontdekken, waarom niet? Keyloggers en zo vind ik te ver gaan, maar als je toevallig een Facebook/mail/laptop/etc. wachtwoord weet en je denkt dat er iets mis is vind ik dat je het een en ander best mag controleren.
"Ja maar ja maar praten is veel beter..." zeggen velen dan. Ja, klopt, maar niet als er misschien niets aan de hand is. Stel dat je het alleen denkt en het blijkt niet zo te zijn, dan heb je een hoop gezeik omdat je de ander zogenaamd niet vertrouwde blablabla. Even iets checken zonder dat de ander het weet bespaart dan toch weer een hoop gedoe :).
Dit dus eigenlijk

verder zie ik altijd heel snel als iemand liegt en zou nooit zonder reden dat doen

+ dat t andersom ook zo is als je erover praat dan liegt ze togh dus wat schiet je er mee op dan, dan weet je nog niks :')
Omg wat een topic Buffalo, je flikt et em weer, zoeen kwaliteitstopic. Je bent mijn grote voorbeeld gast !
pi_120332909
snap trouwens niet dat mensen zoveel moeite doen als je vreemdgaat wees gwn eerlijk waarom zou je zoveel moeite doen iets te verbergen voor iets wat je togh niet de moeite waard vind (anders ga je ook neit vreemd)
  zaterdag 15 december 2012 @ 14:26:06 #224
302898 RockNijntje
pi_120339182
quote:
99s.gif Op zaterdag 15 december 2012 08:34 schreef Buffalo-Soldier het volgende:
snap trouwens niet dat mensen zoveel moeite doen als je vreemdgaat wees gwn eerlijk waarom zou je zoveel moeite doen iets te verbergen voor iets wat je togh niet de moeite waard vind (anders ga je ook neit vreemd)
Inderdaad ja :'). Ik denk dat iemand dumpen en snel een ander krijgen de gedumpte nog minder pijn doet dan wanneer hij/zij ontdekt dat zijn/haar partner (lang) vreemdgegaan is en de relatie eigenlijk niet de moeite waard vond.
pi_120340928
quote:
14s.gif Op zaterdag 15 december 2012 14:26 schreef RockNijntje het volgende:

[..]

Inderdaad ja :'). Ik denk dat iemand dumpen en snel een ander krijgen de gedumpte nog minder pijn doet dan wanneer hij/zij ontdekt dat zijn/haar partner (lang) vreemdgegaan is en de relatie eigenlijk niet de moeite waard vond.
sowieso is t voor veel mensen moeilijk om gewoon duidelijk en eerlijk te zijn lijkt t wel tegenwoordig :P
  zaterdag 15 december 2012 @ 15:44:36 #226
302898 RockNijntje
pi_120341294
quote:
99s.gif Op zaterdag 15 december 2012 15:29 schreef Buffalo-Soldier het volgende:

[..]

sowieso is t voor veel mensen moeilijk om gewoon duidelijk en eerlijk te zijn lijkt t wel tegenwoordig :P
De meesten willen de ander geen pijn doen of ze willen gewoon geen gezeik, dan is het makkelijker om niets te zeggen, ook al komt het altijd wel een keer uit :').
pi_120342254
Als ik ongelukkig in mijn relatie ben en vermoed dat dingen niet kloppen, dan ga ik inderdaad de boel controleren.
Tombstone shadow, stretchin' across my path.
Every time I get some good news, ooh.
There's a shadow on my back.
  zaterdag 15 december 2012 @ 18:53:15 #228
80443 snakelady
ssss...ssss...
pi_120347026
Mijn ex deed dat ook, terwijl ik dus nooit vreemd ben gegaan, ik heb een keer een hele kleine misstap begaan en heb hem dat eerlijk verteld, daarna ging hij me controleren.
En nu is hij mijn ex, ik was het namelijk zat om continu bespioneerd te worden en met argwaan te worden aangekeken terwijl ik niks verkeerds deed.
"One cries because one is sad. For example, I cry because others are stupid, and that makes me sad."
pi_120347119
Gewoon spy programma op haar telefoon kankeren :Y
pi_120348133
Nee dat doe ik nooit, maar ik moet bekennen dat ik in mijn vorige relatie heb ik wel eens in zijn mailbox heb gekeken.. Daar was niet eens een echte aanleiding voor geloof ik, ik was gewoon nieuwsgierig. Dat is wel al een tijd geleden, nu zou ik het niet meer doen.
But while the earth sinks to its grave
You sail to the sky on the crest of a wave
pi_120348255
Oja ik heb ook wel eens gehad dat ik op mijn laptop zat en iets wilde kopieren, en dat mijn Fok! wachtwoord onder ctrl+c zat.. terwijl ik die dag nog niet op Fok! geweest was. En hij maar volhouden dat hij niet op mijn account was ingelogd, zo erg dat ik begon te twijfelen of ik toch niet zelf had ingelogd. Uiteindelijk heeft hij toch bekend dat hij mijn PMs had gelezen.
But while the earth sinks to its grave
You sail to the sky on the crest of a wave
pi_120549787
quote:
1s.gif Op dinsdag 4 december 2012 18:11 schreef speknek het volgende:

[..]

Heb je daar ook een reden voor, of ben je meer van het mensen walgelijk noemen uit principe?
Hele late reactie maar ik zal het even uitleggen waarom ik t zulk walgelijk gedrag vind.

Een relatie is in mijn ogen gebaseerd op vertrouwen. Dit houdt voor mij ook in dat ik niets moet hebben van jaloers gedrag. Mensen flippen snel door social media en whatsapp en gaan uit hun dak als hun partner met iemand een leuke conversatie heeft of weet ik veel wat.

Ik ben nooit jaloers of wantrouwig geweest in een relatie en mijn exen of mijn huidige partner ook niet. Ik kan me er ook weinig bijvoorstellen om dingen stiekem te doen. Mijn partner en ik hebben voor veel dingen zelfs het zelfde wachtwoord en we hebben maar 1 pc met 1 account en zelfs dan komt het niet in mijn hoofd op om te kijken wat zij doet op de pc.
Als ik facebook intik is zij meestal nog ingelogd, maar ik log gewoon uit. Dit bedoel ik niet van ' o kijk mij eens een goed moraal hebben'. Ik heb dat van thuis meegekregen dat je zulke dingen niet doet, en dat van elke relatie (vriendschappelijk of wat dan ook) de basis vertrouwen is.

De eerste keer dat ik merkte hoe erg het kan zijn om jaloers te zijn, is toen ik een vriendin van mij haar relatie kapot zag maken door haar vriend in alles te controleren.
Wij waren in die tijd een jaar of 16 en zij vertelde mij elke dag wat ze weer 'gehackt' had om zijn mailtjes te lezen, zijn smsjes etc.
In het begin van die relatie was er ook niets aan de hand, maar hoe meer zij hem controleerde en hoe meer jaloers zij werd hoe meer ze hem wegduwde.
Uiteindelijk is hij achter alles gekomen en was er natuurlijk geen beginnen meer aan.

Je partner bespioneren/controleren komt vaak voort uit je eigen onzekerheid of laag zelfbeeld (dat je je niet voor kan stellen dat die persoon echt bij jou wil zijn en niemand anders wil).
Als je een relatie hebt behoor je imo over zulke dingen te praten, te vragen of er wat, of er een ander is etc. Heb je vermoedens dan praat je erover. Heb jij niet de guts om iets te vertellen of te vragen, geeft dat jou nooit het recht om even emailtjes van je partner te lezen omdat hij/zij misschien vreemd gaat.
Je weet niet hoe je sommige dingen moet interperteren en trekt al snel een conclusie die niet altijd terecht is.

Een jaar of 10 later heb ik hetzelfde met een andere vriendin meegemaakt. Hij was op vakantie, zij bekijkt zijn mail en komt erachter dat hij met een meisje gemaild heeft en gaat helemaal uit dr dak.
Hij was fout, zij niet. Terwijl het louter email contact was (ook niet erotisch getint, niks).

De reden dat ik het echt walgelijk gedrag vind is omdat ´jezelf en je partner er mee kapot maakt.
ijs_beer fan!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')