uit deel 25quote:Op dinsdag 27 november 2012 14:40 schreef DancePlaza het volgende:
seatguru meld dat 7hj en 8cg een een goede rij is om te zitten en flyertalk zegt rij 10 http://www.flyertalk.com/forum/5678708-post3.html
iemand ervaring met een md11 , moet nog een stoeltje kiezen.
Je betaalt wijzigingskosten + het verschil in tarief. Wijzigingskosten longhail zijn meen ik ¤120. En het verschil in tarief is het verschil tussen wat jij betaald hebt ten tijde van je boeking en de huidige prijs. Bijv. heb jij voor ¤500 geboekt en is de huidge prijs ¤600 moet je het verschil van ¤100 bijbetalen, plus de ¤120 wijzigingskosten maakt ¤220quote:Op donderdag 29 november 2012 20:53 schreef Terreros85 het volgende:
Ik heb eind september met mijn zusje een vliegticket gekocht naar Buenos Aires. Ik vertrek begin januari. We reizen rond en vliegen terug vanuit Rio de Janeiro. Beide vluchten worden uitgevoerd door KLM/Air France. Tickets zijn gekocht bij Vliegwinkel.
Nu is er in de tussentijd wel wat veranderd. Ik ben al weken niet fit en het is de vraag of ik begin januari voldoende hersteld ben. Mijn zusje weet dit ook. Zij heeft al gezegd dat haar vriend graag in mijn plaats wil als ik niet op reis kan. Nu is mijn vraag. Kan ik dit ticket 'overdragen/verkopen' aan hem. Of is het alleen mogelijk dat ik mijn ticket annuleer en hij een nieuw ticket koopt?
Hangt van je klasse in economy af (ja, je hebt ook klasses in economy en business).quote:Op donderdag 29 november 2012 21:46 schreef Terreros85 het volgende:
Als ik het goed begrijp wordt het bij economy class een moeilijk verhaal.
Dat hoor ik voor het eerst. Vind ik dit terug op mijn ticket?quote:Op donderdag 29 november 2012 21:57 schreef static het volgende:
[..]
Hangt van je klasse in economy af (ja, je hebt ook klasses in economy en business).
Op je ticket zelf niet, op de boekingsbevestiging zal vaak een klasse aangeduid staan, anders kan je ook gewoon contact opnemen met KLM zelf, deze kunnen je exact vertellen wat de mogelijkheden zijn.quote:Op donderdag 29 november 2012 22:00 schreef Terreros85 het volgende:
[..]
Dat hoor ik voor het eerst. Vind ik dit terug op mijn ticket?
Voorbeeldje:quote:Op donderdag 29 november 2012 22:00 schreef Terreros85 het volgende:
[..]
Dat hoor ik voor het eerst. Vind ik dit terug op mijn ticket?
1 2 3 4 5 6 7 | First Restricted First Business Restricted Business Coach A J,C D,I Y,B,M,H,Q,K,L,U,T F P,A C D,Z Y,B,M,H,Q,N,V,W,U,S,T,G,K,U,E,R F F,P J C,Z Y,H,Q,V,K,L,T,V,W A C,D J Z Y,H,I,K,L,N,O,Q,S,T,U,V,W,X F P,A J,D I Y,B,C,G,H,K,L,M,N,Q,S,V,W F P,A C,D Z Y,B,M,H,K,L,Q,V,W,U,T,S |
Dat gebeurt zelden omdat dat je eigen verantwoordelijkheid is.quote:
Dit is een voorwaarde die o.a. op de site van KLM omschreven staat en ook specifiek wordt vermeld als je een ticket koopt vanuit bepaalde verkooppunten.quote:Op donderdag 29 november 2012 22:24 schreef static het volgende:
[..]
Dat gebeurt zelden omdat dat je eigen verantwoordelijkheid is.
Domodedova schijnt de hel in 'overstapland' te zijn. Juist mbt transitvisa etc.quote:Op donderdag 29 november 2012 23:49 schreef devildogz het volgende:
Hallo iedereen,
Ik heb in rusland een charter flight gekocht naar Phuket toe(vanuit Domodedovo). Nu moet ik zelf nog eerst naar Domodedovo toe, wordt de reis Dusseldorf - Domodedovo automatisch gezien als onderdeel van mijn gehele reis? Of moet ik in Domodedovo uitchecken, baggage ophalen en weer inchecken en daarmee ook een transit visum aanvragen?
Alvast bedankt
tenzij beide maatschappijen voor dezelfde alliantie vliegen geef ik je weinig kans.quote:Op donderdag 29 november 2012 23:49 schreef devildogz het volgende:
Hallo iedereen,
Ik heb in rusland een charter flight gekocht naar Phuket toe(vanuit Domodedovo). Nu moet ik zelf nog eerst naar Domodedovo toe, wordt de reis Dusseldorf - Domodedovo automatisch gezien als onderdeel van mijn gehele reis? Of moet ik in Domodedovo uitchecken, baggage ophalen en weer inchecken en daarmee ook een transit visum aanvragen?
Alvast bedankt
Spuitbussen <100ml mogen mee inderdaad. Officieel niet, omdat het om een brandbare stof gaat, maar daar is nog nooit moeilijk over gedaan.quote:Op zondag 16 december 2012 20:03 schreef 12345r het volgende:
Ha FOK!ers,
Volgende week dinsdag vertrek ik richting San Francisco.
Ik heb nog wat dingen die mij niet helemaal duidelijk zijn, ze zullen vast al wel besproken zijn, maar eerlijk gezegd heb ik weinig zin om alle 26 topics terug te lezen
Aangezien ik best wel een tijdje onderweg ben (zo'n 15 uur) lijkt het mij wel zo lekker om iets van deo mee te nemen... Mag je een spuitbus meenemen in je handbagage?
Ik weet dat je 100mL vloeistof in zo'n afsluitbaar plastic zakje mee mag nemen, maar valt een spuitbus hier ook onder? Zoja, ontploft zo'n bus niet in de lucht ?
Krijg je deze plastic zakjes trouwens gewoon op Schiphol?
Verder leek het mij wel handig om online in te checken. Maar wat schiet je hier nou eigenlijk mee op, je moet toch alsnog je bagage inleveren (wat je normaal gesproken toch bij het inchecken doet)?
Alvast bedankt
Oke, ja ik vlieg met British Airways. Tussenstop op Heathrow.quote:Op zondag 16 december 2012 20:10 schreef Me_Wesley het volgende:
[..]
Spuitbussen <100ml mogen mee inderdaad. Officieel niet, omdat het om een brandbare stof gaat, maar daar is nog nooit moeilijk over gedaan.
Verder zijn er vaak kortere rijen bij de bagage drop-off, omdat daar niemand in hoeft te checken. Delta Airlines heeft zelfs self-service drop-off, KLM weet ik niet zeker (maar denk het wel want skyteam).
Geen probleem!quote:Op zondag 16 december 2012 20:26 schreef 12345r het volgende:
[..]
Oke, ja ik vlieg met British Airways. Tussenstop op Heathrow.
Ik hoorde verhalen van spuitbussen die ontplofte in de lucht, vandaar...
Ik kan ook gewoon zonder problemen een paar bussen haarlak (meer dat 100mL) in mijn koffer gooien?
Op Schiphol hebben ze bij de KLM van die selfservice baggage dropoff points, zo klaar. Wel stond er bij mij een rijquote:Op zondag 16 december 2012 20:03 schreef 12345r het volgende:
Verder leek het mij wel handig om online in te checken. Maar wat schiet je hier nou eigenlijk mee op, je moet toch alsnog je bagage inleveren (wat je normaal gesproken toch bij het inchecken doet)?
Dat is echt fucking makkelijk, alleen heb je van die horden onzekere mensen die een half uur over één koffer doenquote:Op zondag 16 december 2012 21:43 schreef June. het volgende:
[..]
Op Schiphol hebben ze bij de KLM van die selfservice baggage dropoff points, zo klaar. Wel stond er bij mij een rij
Waardoor ik die self check in machines dus mijdt. Prima systeem, leuk bedacht, maar de gemiddelde passagier kan dit allemaal niet aan. De incheckbalie waar de koffer wordt afgegeven gaat een stuk sneller.quote:Op zondag 16 december 2012 21:46 schreef Dos37 het volgende:
[..]
Dat is echt fucking makkelijk, alleen heb je van die horden onzekere mensen die een half uur over één koffer doen
Dat heb ik nog nooit meegemaakt. Wel dat ze moeilijk deden dat ik mijn boarding-pass niet had uitgeprint. Maar een blik van 'wtf'? en alles komt goed.quote:Op zondag 16 december 2012 22:59 schreef ozzietukker het volgende:
De KLM dames doen trouwens bijzonder lastig als je niet van de self check in koffers gebruik wilt maken
Argh, dat deden ze bij mij een tijdje geleden idd al. Sta je tien minuten in die rij, om er dan achter te komen dat die machines nog niet met mijn Aer Lingus boeking (waarvoor KLM op Schiphol de afhandeling verzorgt) om konden gaan.quote:Op zondag 16 december 2012 22:59 schreef ozzietukker het volgende:
De KLM dames doen trouwens bijzonder lastig als je niet van de self check in koffers gebruik wilt maken, je wordt in principe naar die rij gestuurd, [...]
Bizar, hopelijk was het een stagiaire...quote:Op maandag 17 december 2012 03:21 schreef Guppyfriend het volgende:
Sowieso zijn sommige van die dames best mutsen... Ik vloog naar een bestemming en m'n paspoort moest minimaal 6 maanden geldig zijn. Dus ik nieuw paspoort geregeld, online ingecheckt en m'n bagage bij de dropoff afgegeven. Althans, dat dacht ik. Dame bij de dropoff wilde m'n koffer niet aannemen omdat m'n paspoort maar 4 maanden geldig was. Ik: "euh ja, 4 maanden en 4 jáár". Zij: "ja, maar we kijken alleen naar de maanden en hij is nog maar 4 maanden geldig". Ik: " WTF ". Maar er moest serieus een supervisor aan te pas komen om haar uit te leggen dat ze niet alleen naar de maanden moest kijken. Ik dacht echt even dat ik in Bananasplit of zo zat
Ik hoop het oprecht ook...quote:Op maandag 17 december 2012 03:42 schreef Lemans24 het volgende:
[..]
Bizar, hopelijk was het een stagiaire...
Had je misschien je oude paspoort bij de boeking van het ticket ingevoerd of ooit in je online profile op de website van de maatschappij? Zij zag misschien een waarschuwing op haar scherm vanwege je oude paspoort en raakte daarvan in de war?quote:Op maandag 17 december 2012 03:21 schreef Guppyfriend het volgende:
Sowieso zijn sommige van die dames best mutsen... Ik vloog naar een bestemming en m'n paspoort moest minimaal 6 maanden geldig zijn. Dus ik nieuw paspoort geregeld, online ingecheckt en m'n bagage bij de dropoff afgegeven. Althans, dat dacht ik. Dame bij de dropoff wilde m'n koffer niet aannemen omdat m'n paspoort maar 4 maanden geldig was. Ik: "euh ja, 4 maanden en 4 jáár".
Op een tablet? Da's ook niet echt draag- of vouwbaar...quote:Op maandag 17 december 2012 02:40 schreef sitting_elfling het volgende:
Ik heb m'n boarding pass nu overigens constant op m'n tablet staan. Werkt stukken beter!
Ik gewoon op mijn smartfoon.quote:Op maandag 17 december 2012 10:13 schreef LintuxCx het volgende:
[..]
Op een tablet? Da's ook niet echt draag- of vouwbaar...
Ja precies, dat doe ik ook, is ideaal.quote:
Nope, geboekt met het nieuwe paspoortnummer, en om vergissingen te voorkomen heb ik ook nooit m'n paspoortnummer opgeslagen in online profiles. Het blijft echt een raar verhaal he! Gelukkig allemaal goed gekomen, ik ging op een goed moment zelfs een beetje aan mezelf twijfelenquote:Op maandag 17 december 2012 07:56 schreef jaco het volgende:
[..]
Had je misschien je oude paspoort bij de boeking van het ticket ingevoerd of ooit in je online profile op de website van de maatschappij? Zij zag misschien een waarschuwing op haar scherm vanwege je oude paspoort en raakte daarvan in de war?
Hangt ook van je FB status af.quote:Op maandag 17 december 2012 13:17 schreef Its-Jojo-4you het volgende:
Er van uitgaande dat je economy vliegt --> 1 stuk bagage.
Tegenwoordig bijna geen enkele.quote:Op maandag 17 december 2012 15:52 schreef Jor_Dii het volgende:
Welke maatschappijen staan dat wel toe dan?
Nog even voor de zekerheid;quote:
Kan gewoon in de koffer die je incheckt.quote:Op maandag 17 december 2012 16:17 schreef 12345r het volgende:
[..]
Nog even voor de zekerheid;
Ik zou graag 1 fles haarspray mee willen nemen, het gaat om een fles van 300mL.
Deze kan zo zonder problemen in mijn koffer?
Geen te grote hoeveelheid? Geen ontplofte koffer?
Ik wil liever geen gezeik op het vliegveld
Da's waar, misschien dat maar overwegen danquote:Op maandag 17 december 2012 16:05 schreef Fogel het volgende:
[..]
Tegenwoordig bijna geen enkele.
Maar je kan voor enkele tientallen euros gewoon een extra koffer meenemen.
wat kwini zegtquote:Op maandag 17 december 2012 16:24 schreef kwiwi het volgende:
[..]
Kan gewoon in de koffer die je incheckt.
Nee, maar bij de tussenlanding lijkt het mij wel lekker om je een beetje op te frissen.quote:Op maandag 17 december 2012 16:54 schreef Fogel het volgende:
Even terugkomen op de spraybus met deo. Gebruik die pas als je geland bent, eventueel op het toilet in het vliegtuig en niet als je nog op je stoel zit want dat is niet prettig voor de andere passagiers.
Ik zou er zelf één meenemen (te koop bij o.a. de AH en kost niks), want de ene keer zijn er wel zakjes te vinden en de andere keer niet. Overigens heb ik de spullen ook al een keer in een gewoon boterham zakje gedaan en met een stukje plakband dichtgeplakt, ze zijn niet zo moeilijk.quote:Op maandag 17 december 2012 18:28 schreef 12345r het volgende:
[..]
Nee, maar bij de tussenlanding lijkt het mij wel lekker om je een beetje op te frissen.
Ik heb nog 2 vraagjes waar ik geen duidelijk antwoord op kan vinden, dan ben ik klaar om te gaan
Ik begrijp dat je je vloeistoffen in een ziplock zakje moet stoppen, zijn deze op schiphol te krijgen?
Bij BA is het iets van 36 pond extra, dat is dan dus een volledig volle tas (23kg). Volgens mij vliegen ze ook naar de VS.quote:Op maandag 17 december 2012 16:26 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Da's waar, misschien dat maar overwegen dan
Op Schiphol zijn ze over het algemeen niet zo moeilijk, mijn vloeistoffen geef ik al jaren niet meer apart aan en dat gaat prima. Al vragen ze de laatste tijd weer of je vloeistoffen bij je hebt, (dat heeft alles te maken met de instructie die ze krijgen voordat de dienst begint), maar ik geef op die vraag nooit antwoord.quote:Op maandag 17 december 2012 18:35 schreef kwiwi het volgende:
[..]
Ik zou er zelf één meenemen (te koop bij o.a. de AH en kost niks), want de ene keer zijn er wel zakjes te vinden en de andere keer niet. Overigens heb ik de spullen ook al een keer in een gewoon boterham zakje gedaan en met een stukje plakband dichtgeplakt, ze zijn niet zo moeilijk.
Ik heb ze net maar even voor de zekerheid gehaald, weet ik zeker dat het goed zit.quote:Op maandag 17 december 2012 18:35 schreef kwiwi het volgende:
[..]
Ik zou er zelf één meenemen (te koop bij o.a. de AH en kost niks), want de ene keer zijn er wel zakjes te vinden en de andere keer niet. Overigens heb ik de spullen ook al een keer in een gewoon boterham zakje gedaan en met een stukje plakband dichtgeplakt, ze zijn niet zo moeilijk.
Jazeker, ik vlieg er morgen mee naar SFquote:Op maandag 17 december 2012 18:51 schreef June. het volgende:
[..]
Bij BA is het iets van 36 pond extra, dat is dan dus een volledig volle tas (23kg). Volgens mij vliegen ze ook naar de VS.
even een deur open zetten: hangt er vanaf waar je heen gaatquote:Op maandag 17 december 2012 19:41 schreef sitting_elfling het volgende:
Ik vind die doorzichtige zakjes altijd zo overdreven. Ik gooi het vaak gewoon in een boterhamzakje, ook prima. Geen haan die er naar kraait. Deze week weer een aantal keer vliegen. Hoop ook dat ze geen problemen hebben met het feit dat m'n passpoort over een aantal maand verlopen is.
zei site douane USquote:Op maandag 17 december 2012 19:34 schreef 12345r het volgende:
[..]
Ik heb ze net maar even voor de zekerheid gehaald, weet ik zeker dat het goed zit.
[..]
Jazeker, ik vlieg er morgen mee naar SF
Iemand nog enig idee hoeveel sigaretten je mee mag nemen?
Polen.quote:Op maandag 17 december 2012 19:43 schreef Its-Jojo-4you het volgende:
[..]
even een deur open zetten: hangt er vanaf waar je heen gaat
Ik vloog een keer terug uit Japan naar het VK (waar ik toentertijd woonde), stond die muts bij de balie in m'n paspoort te kijken, ratelen op het toetsenbord, kijken, ratelen, kijken. Dus ik vraag d'r in het Japans "is er een probleem?", "nou u heeft geen visa"quote:Op maandag 17 december 2012 03:21 schreef Guppyfriend het volgende:
Sowieso zijn sommige van die dames best mutsen... Ik vloog naar een bestemming en m'n paspoort moest minimaal 6 maanden geldig zijn. Dus ik nieuw paspoort geregeld, online ingecheckt en m'n bagage bij de dropoff afgegeven. Althans, dat dacht ik. Dame bij de dropoff wilde m'n koffer niet aannemen omdat m'n paspoort maar 4 maanden geldig was. Ik: "euh ja, 4 maanden en 4 jáár". Zij: "ja, maar we kijken alleen naar de maanden en hij is nog maar 4 maanden geldig". Ik: " WTF ". Maar er moest serieus een supervisor aan te pas komen om haar uit te leggen dat ze niet alleen naar de maanden moest kijken. Ik dacht echt even dat ik in Bananasplit of zo zat
Hij vliegt volgens mij sowieso met KLM. Kost 70 euro dan, volgens de site.quote:Op maandag 17 december 2012 18:51 schreef June. het volgende:
[..]
Bij BA is het iets van 36 pond extra, dat is dan dus een volledig volle tas (23kg). Volgens mij vliegen ze ook naar de VS.
Nee hoor, kan ook met Delta vliegen.quote:Op maandag 17 december 2012 22:09 schreef Lemans24 het volgende:
[..]
Hij vliegt volgens mij sowieso met KLM. Kost 70 euro dan, volgens de site.
Bijzonder weinig. De belastingen en toeslagen bij bonusreizen zijn bijna even hoog als een betaald economyticket. Daarom heb ik ongeveer 128000 punten staan omdat het geen nut heeft om ze te gebruiken. Een enkele aanbieding daargelaten.quote:Op dinsdag 18 december 2012 18:59 schreef slangpie het volgende:
wat kan ik trouwens met dat flying blue? heb m net aangevraagd, omdat ik de aankomende 3 maand zon 15 keer vlieg.
Afhankelijk van de klasse waarin je vliegt kan je niet zoveel met de gespaarde miles, daar heb je wellicht nog wat meer vluchtsegementen voor nodig als het vluchten zijn in de economy klasse. Wanneer het Business is en een beetje afstand kan het hard gaan.quote:Op dinsdag 18 december 2012 18:59 schreef slangpie het volgende:
wat kan ik trouwens met dat flying blue? heb m net aangevraagd, omdat ik de aankomende 3 maand zon 15 keer vlieg.
ik moet straks naar engeland, maar van het zomer wss wel verder weg. weet zo niet welke klasse ik vlieg , en vliegen volgens mij zo ongeveer standaard vanaf schiphol.quote:Op dinsdag 18 december 2012 19:03 schreef ozzietukker het volgende:
[..]
Afhankelijk van de klasse waarin je vliegt kan je niet zoveel met de gespaarde miles, daar heb je wellicht nog wat meer vluchtsegementen voor nodig als het vluchten zijn in de economy klasse. Wanneer het Business is en een beetje afstand kan het hard gaan.
Overigens heb ik uit principe geen vliegend blauw maar zit ik bij Miles en More van Lufthansa, voordeel daarvan is dat je met 30 segementen al een status hebt, en die segementen haal ik wel per jaar. (En zo'n spaarprogramma werkt uiteindelijke toch wel, mijn voorkeur gaat uit naar Lufthansa of een maatschappij in de alliantie met Lufthansa).
niet mee eens, op intercontinentale vluchten en op enkele reizen scheelt het aanzienlijk in de kostenquote:Op dinsdag 18 december 2012 19:02 schreef Fogel het volgende:
[..]
Bijzonder weinig. De belastingen en toeslagen bij bonusreizen zijn bijna even hoog als een betaald economyticket. Daarom heb ik ongeveer 128000 punten staan omdat het geen nut heeft om ze te gebruiken. Een enkele aanbieding daargelaten.
Met 15 legs heb je al een silver status, en bij 30 gold. Met status kom je wat sneller de security door, en bij gold mag je de lounge in. Da's ongeveer alles.
voor de kosten maakt het me niet uit, baas betaalt, maar hoorde laatst een keer dat het sneller zou gaan met inchecken enzo?quote:Op dinsdag 18 december 2012 19:16 schreef Its-Jojo-4you het volgende:
[..]
niet mee eens, op intercontinentale vluchten en op enkele reizen scheelt het aanzienlijk in de kosten
klopt, zie wat fogel daar over zegt. Tevens staat het allemaal op de site van de KLMquote:Op dinsdag 18 december 2012 19:18 schreef slangpie het volgende:
[..]
voor de kosten maakt het me niet uit, baas betaalt, maar hoorde laatst een keer dat het sneller zou gaan met inchecken enzo?
Oh, dacht dat je al geboekt hadquote:Op maandag 17 december 2012 22:19 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Nee hoor, kan ook met Delta vliegen.
Intercontinentaal nog niet gedaan, maar daar had ik laatst maar gekeken en moest dan 250-300¤ aan belastingen betalen. Inderdaad goedkoper, maar als je aanbiedingen in de gaten houd hoeft het niet zoveel te schelen met restricted economy.quote:Op dinsdag 18 december 2012 19:16 schreef Its-Jojo-4you het volgende:
[..]
niet mee eens, op intercontinentale vluchten en op enkele reizen scheelt het aanzienlijk in de kosten
ebay zoek op cross Luggage Beltquote:Op donderdag 20 december 2012 21:09 schreef tongytongylickylicky het volgende:
Iemand enig idee waar ik een (tsa) dubbele kofferriem kan vinden? Een kofferriem die je dus over de lengte en breedte trekt.
De truc is om de miles vooral te gebruiken voor intercontinentale Business class vluchten. Je betaalt dezelfde belastingen maar verder niets (naast dat het 2x zoveel punten kost natuurlijk). Zelf zit ik zo rond de 90.000 punten en hoop eind volgend jaar zo rond de 150.000 te zitten, zodat ik daarna een goedkoop Business Class retourtje naar LA of SF kan boeken voor m'n vriendin en ik.quote:Op dinsdag 18 december 2012 20:31 schreef Fogel het volgende:
[..]
Intercontinentaal nog niet gedaan, maar daar had ik laatst maar gekeken en moest dan 250-300¤ aan belastingen betalen. Inderdaad goedkoper, maar als je aanbiedingen in de gaten houd hoeft het niet zoveel te schelen met restricted economy.
Enkele reizen boek je bij een andere maatschappij meestal goedkoper. In ieder geval waar ik vlieg.
Vergeleken met Eurobonus gaat het sparen van punten langzamer, je moet (in verhouding) meer betalen in punten en al helemaal aan toeslagen én er lijken veel minder bonustickets beschikbaar te zijn bij KLM.
Stansted was vandaag om te huilen. Half uur voor mij, maar inderdaad niet normaal...quote:Op zaterdag 22 december 2012 23:58 schreef sitting_elfling het volgende:
Even mijn gal spuwen.
Heb vandaag gevlogen van Krakow richting Londen Stansted
Vliegveld Krakow is echt crap met hoofdletter C. Weinig engels sprekenden, weinig opties, slecht internet. Op het moment dat je ingechecked bent zit je hutjefuckingmutje op elkaar.
Kwamen we op Londen Stansted aan, eerst een half uur wachten voor grondpersoneel en daarna nog bijna een uur om door paspoort controle te gaan.
Ik kwam pas om 21.00 aan, stonden we pas om 21.30 in de passport hal. en de rijen daar voor de passpoorts! Un-fucking-believable.quote:Op zondag 23 december 2012 00:18 schreef Tanin het volgende:
[..]
Stansted was vandaag om te huilen. Half uur voor mij, maar inderdaad niet normaal...
Wat verwacht je dan op het vliegveld van een Oost-Europees stadje als Krakow... Ik was een paar weken terug in Voronezh, dat was echt 1000x zo baggerquote:Op zaterdag 22 december 2012 23:58 schreef sitting_elfling het volgende:
Even mijn gal spuwen.
Heb vandaag gevlogen van Krakow richting Londen Stansted
Vliegveld Krakow is echt crap met hoofdletter C. Weinig engels sprekenden, weinig opties, slecht internet. Op het moment dat je ingechecked bent zit je hutjefuckingmutje op elkaar.
Kwamen we op Londen Stansted aan, eerst een half uur wachten voor grondpersoneel en daarna nog bijna een uur om door paspoort controle te gaan.
Ik had in Krakow by far het beste vliegveld verwacht van Polen.quote:Op zondag 23 december 2012 00:33 schreef leolinedance het volgende:
[..]
Wat verwacht je dan op het vliegveld van een Oost-Europees stadje als Krakow... Ik was een paar weken terug in Voronezh, dat was echt 1000x zo bagger ja ik ben ook in Krakow geweest, mooie stad trouwens!
Daarbij zijn er trouwens heel veel vliegvelden, ook grote, waar gratis internet nog geen gemeengoed is (jammer genoeg).
Zie mijn edit Maar wat je zegt klopt niet helemaal. De meeste zaken worden gedaan in Warschau en Poznan (handel / beurzen). Vaak vliegen mensen ook naar Katovice wanneer zij naar Krakow moeten (nog geen uur rijden en 1,5 uur met de trein). Krakow is wel in trek bij toeristen, dat klopt. Terecht ook wel want geweldige stadquote:Op zondag 23 december 2012 00:35 schreef sitting_elfling het volgende:
[..]
Ik had in Krakow by far het beste vliegveld verwacht van Polen.
Waarom? Er zitten enorm veel grote financiele bedrijven, een stad die wel degelijk flink in trek is bij toeristen etc. Viel vies tegen
Volgens mij worden er de laatste tijd wel veel zaken bijgebouwd in Krakow (Cisco, Heineken, Aon (allemaal finance/operations afdelingen). Ben wel eens met de trein van Poznan geweest naar Berlijn maar dat was ook niks.quote:Op zondag 23 december 2012 00:40 schreef leolinedance het volgende:
[..]
Zie mijn edit Maar wat je zegt klopt niet helemaal. De meeste zaken worden gedaan in Warschau en Poznan (handel / beurzen). Vaak vliegen mensen ook naar Katovice wanneer zij naar Krakow moeten (nog geen uur rijden en 1,5 uur met de trein). Krakow is wel in trek bij toeristen, dat klopt. Terecht ook wel want geweldige stad
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
tenzijquote:Op zondag 23 december 2012 00:54 schreef sitting_elfling het volgende:
[..]
Krakow is zeker een mooie stad maar vind het daar echt helemaal niks. Gesloten gemeenschap mits je 24 liter bier drinkt.
Ik ben ook wel eens op het vliegveld in Wroclaw geweest maar dat valt ook wel tegen. Relatief klein en je hoeft nog maar 1 minuut vanaf het vliegveld te zijn en je ziet al weer links en rechts miserequote:Op zondag 23 december 2012 21:58 schreef Lemans24 het volgende:
[..]
tenzij
Ben er al heel lang niet meer geweest, dus kan het niet bevestigen. Maar wel in Wroclaw en Gdansk, deze zijn minder toeristisch en hebben daarom wellicht een betere sfeer. Beide met vrij eenvoudige, maar inmiddels gloednieuwe vliegvelden trouwens. Warschau trouwens ook. Zal met het EK te maken hebben, dat het vliegveld van Krakow nog niet is aangepakt.
De buitenwijken van Wroclaw zijn inderdaad niet heel gezellig. Maar het centrum maakt dat allemaal goed! Het treinstation is ook pas helemaal vernieuwd. En het vliegveld dus ook, sinds 28 februari, maar ik ben sinds die tijd niet meer op dat vliegveld geweest.quote:Op zondag 23 december 2012 22:28 schreef sitting_elfling het volgende:
[..]
Ik ben ook wel eens op het vliegveld in Wroclaw geweest maar dat valt ook wel tegen. Relatief klein en je hoeft nog maar 1 minuut vanaf het vliegveld te zijn en je ziet al weer links en rechts misere
Dimensions is meervoud en je noemt maar 1 getal. Misschien is het handiger om de complete tekst van de luchtvaartmaatschappij even te quoten of een link te geven. Dan kan iemand het bevestigen.quote:Op zondag 23 december 2012 21:49 schreef tomatenrood het volgende:
Als de 'maximum dimensions' van ruimbagage 158 cm zijn, dan bedoelen ze neem ik aan dat Lengte + Breedte + Hoogte bij elkaar opgeteld max. 158 cm mogen zijn?
quote:Op zondag 23 december 2012 21:49 schreef tomatenrood het volgende:
Als de 'maximum dimensions' van ruimbagage 158 cm zijn, dan bedoelen ze neem ik aan dat Lengte + Breedte + Hoogte bij elkaar opgeteld max. 158 cm mogen zijn?
De lengte, breedte en hoogte van mijn koffer is 157 cm bij elkaar opgeteldZo klinkt het wel, maar zoals Jaco zegt: citeer even precies wat er staat, dan kunnen we het met zekerheid zeggen.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt."Dit? Dit zijn mijn oorlogswonden, heb jarenlang oorlog gevoerd met mezelf, maar ik heb gewonnen!"
Er staat slechts:quote:Op maandag 24 december 2012 03:02 schreef jaco het volgende:
[..]
Dimensions is meervoud en je noemt maar 1 getal. Misschien is het handiger om de complete tekst van de luchtvaartmaatschappij even te quoten of een link te geven. Dan kan iemand het bevestigen.
Linkjequote:The size of each piece of baggage is limited to 158 cm (width/height/depth)
Brakke voorwaarden dus, want daar had of "sum of width, height and depth" of width+height+depth moeten staan. Maar ja, het komt allemaal op hetzelfde neer.quote:Op maandag 24 december 2012 15:46 schreef tomatenrood het volgende:
The size of each piece of baggage is limited to 158 cm (width/height/depth)
Ok, thanksquote:Op maandag 24 december 2012 16:33 schreef Lemans24 het volgende:
[..]
Brakke voorwaarden dus, want daar had of "sum of width, height and depth" of width+height+depth moeten staan. Maar ja, het komt allemaal op hetzelfde neer.
Je betaalt momenteel extra voor de bagage, vanwege hoogseizoen (t/m 6 januari), dus het wordt een duur grapje met twee tassen of een grote handbagage erbij. 'quote:Op woensdag 26 december 2012 12:19 schreef kurk_droog het volgende:
Ik vlieg zondag vanaf Eindhoven naar Praag met Wizzair maar nu moet ik ook een slaapzak meenemen. Kan ik dan die grote handbagage boeken + een rugtas meenemen?
Of gewoon meteen een extra stuk bagage boeken die het ruim ingaat ( gaat altijd redelijk snel dat wachten op die koffers bij zulke kleine vluchten? )
Volgens mij is het nog goedkoper om met de auto naar Praag te rijden dan een extra stuk bagage bij Wizzair in te checken. Wellicht is zelfsmerend slaapzak ter plekke kopen nog goedkoper.quote:Op woensdag 26 december 2012 12:19 schreef kurk_droog het volgende:
Ik vlieg zondag vanaf Eindhoven naar Praag met Wizzair maar nu moet ik ook een slaapzak meenemen. Kan ik dan die grote handbagage boeken + een rugtas meenemen?
Of gewoon meteen een extra stuk bagage boeken die het ruim ingaat ( gaat altijd redelijk snel dat wachten op die koffers bij zulke kleine vluchten? )
Kost gewoon hetzelfde als het eerste stuk bagage. Alleen wel 25 euro per tas nu.quote:Op woensdag 26 december 2012 12:40 schreef buzz1291 het volgende:
[..]
Volgens mij is het nog goedkoper om met de auto naar Praag te rijden dan een extra stuk bagage bij Wizzair in te checken. Wellicht is zelfsmerend slaapzak ter plekke kopen nog goedkoper.
Bedoelde handbagage + een kleine tas maar dan kan ik beter inderdaad 1 grote vliegtuigkoffer á 25 euro inchecken en die volproppen en 1 kleine rugzak meenemen.quote:Op woensdag 26 december 2012 12:28 schreef Lemans24 het volgende:
[..]
Je betaalt momenteel extra voor de bagage, vanwege hoogseizoen (t/m 6 januari), dus het wordt een duur grapje met twee tassen of een grote handbagage erbij. '
Ik zou voor je ingecheckte bagage een grote tas of koffer meenemen, er mag immers 32 kg in (!) en als handbagage alleen een kleine (gratis) tas meenemen.
(of bedoel je dat je twee keer handbagage wil meenemen? Dat mag namelijk sowieso niet.)
Ja. Ik kan alleen vinden dat je in economy max 1 tas van 23 kilo mag meenemen en een tweede extra koffer kost naar de USA :quote:Op vrijdag 28 december 2012 13:43 schreef Its-Jojo-4you het volgende:
mag ik een vraag stellen voordat ik antwoord geef? Heb je überhaupt al moeite gedaan om op de site van Lufthansa te kijken hoeveel je mee mag nemen en wat het per kilo/ koffer extra kost?
Ja, die tarieven had ik wel gezien, maar ik zie nergens staan wat het limiet is van het aantal koffers dat je mag meenemen, ik neem niet aan dat je 20 koffers mee mag nemen, ook al betaal je ervoor.quote:Op vrijdag 28 december 2012 13:54 schreef Its-Jojo-4you het volgende:
ik kom op deze tarieven uit
http://www.lufthansa.com/(...)_z=Baggage%20fees%20(PDF)
dat gaat dus serieus in de papieren lopen
Hoeveel jaar blijf je weg?quote:Op vrijdag 28 december 2012 13:35 schreef IrCute het volgende:
Heeft er iemand ervaring met hoeveel extra koffers je max mag meenemen per persoon? Ik ga begin Maart met Lufthansa richting USA en zat er aan te denken om zo;n 4 koffers mee te nemen (ik snap dat je daar extra voor moet betalen, maar is er ook een limiet?)
Voor altijd hopelijk En zoveel wil ik ook weer niet meenemen, maar ik dacht zelf aan 3-4 koffersquote:Op vrijdag 28 december 2012 14:46 schreef XL het volgende:
[..]
Hoeveel jaar blijf je weg?
Je kunt denk ik nog beter een zeecontainer laten afleveren bij zoveel bagege.
Zoals het in die tabel staat is het tot 23kg/158 cm 150 euro per tas, maar naar de USA is het dan weer 75 voor een 2de koffer, maar ik zie nergens of dat ook geld voor de 3de en eventueel 4de tas.quote:Op vrijdag 28 december 2012 14:32 schreef Its-Jojo-4you het volgende:
zoals ik het lees betaal je voor de 2e tas 75 euro extra en daarna 300 tot 550 euro per tas(afhankelijk van het gewicht). Dus ja, je mag er veel meenemen maar wat ik al zei, het aardig in de papieren lopen.
voor de meeste andere bestemmingen betaal je al meteen de tarieven die in de tabellen staan. Voor de VS maken ze een uitzondering voor de 2e tas.quote:Op vrijdag 28 december 2012 14:56 schreef IrCute het volgende:
[..]
Zoals het in die tabel staat is het tot 23kg/158 cm 150 euro per tas, maar naar de USA is het dan weer 75 voor een 2de koffer, maar ik zie nergens of dat ook geld voor de 3de en eventueel 4de tas.
Ik heb net even gebeld inderdaad, want wat hierboven werd gezegd leek mij heel sterk.quote:Op vrijdag 28 december 2012 15:04 schreef XL het volgende:
1 tas incl.
1 tas 75 e
tas 3 en 4 zijn 150 e
375 e voor vier tassen a 23kg per stuk
Lijkt mij?
Als je vaker met Lufthansa naar USA vloog ben je misschien frequent flyer en mag je meer meenemen
quote:Op vrijdag 28 december 2012 16:38 schreef boem-dikkie het volgende:
Voor het eerst met KLM gevlogen. Wát een verademing vergeleken met Ryanair zeg. Personeel dat behulpzaam en vriendelijk is. Heel apart om mee te maken.
Normaal gesproken worden de voorwaarden van de airline waarbij je geboekt hebt gewoon gehandhaafd als je via hen met een lowcostairline (Jetstar) vliegt. Staat hier op je KLM ticket niks specifieks over vermeld? Ik zou er vanuit gaan dat je gewoon de reguliere KLM allowamce mag meenemen. Maar om zeker te weten gewoon even een berichtje bij KLM op Facebook zettenquote:Op vrijdag 28 december 2012 15:02 schreef MaxC het volgende:
Ik heb via KLM een ticket geboekt eerst naar Jakarta en enkele weken later naar Melbourne en weer terug naar Nederland. Nu reis ik naast KLM, ook met Guardia Airlines en Jetstar(wel zelfde KLM-ticket) maar bij laatste 2 staat bij de bagagevoorwaarden op de site dat je alleen handbagage mee mag nemen.
Moet ik mijn ruimbagege daar zelf nog bij boeken of regelt KLM dit omdat ik het ticket bij hun heb geboekt.
De hele constructie van Ryanair is gewoon om je kapot te ergeren. Ik snap niet hoe hun denken dat geen vaste zitplekken geld bespaard. Waardoor standaard opstoppingen ontstaan omdat iedereen bij elkaar wil zitten, iedereen hun koffers in de lockers plempt en daardoor de stewards nog een kwartier met tassen lopen te sjouwen omdat er geen ruimte meer is in de lockers.quote:Op vrijdag 28 december 2012 16:46 schreef Tanin het volgende:
[..]
Ryanair en BMI Baby zijn echt het afvoerputje van het luchtruim.
Easyjet en Transavia zijn een stukje beter, maar niets vergeleken met een echte maatschappij inderdaad!
KLMquote:Op vrijdag 28 december 2012 16:38 schreef boem-dikkie het volgende:
Voor het eerst met KLM gevlogen. Wát een verademing vergeleken met Ryanair zeg. Personeel dat behulpzaam en vriendelijk is. Heel apart om mee te maken.
KLM, BA en vooral Emirates ben ik over te spreken.quote:Op vrijdag 28 december 2012 17:13 schreef Boterbartje het volgende:
[..]
KLM
laatste keer naar lima waren de stewardessen zelfs knap zeg! mooiste was dat er zo veel geannuleerde vluchten waren door sneeuw dat vliegtuig maar 1/3 vol zat. Kreeg toen 3 stoelen om languit te slapen en zoveel broodjes als ik maar wou
Verder ben ik ook erg te spreken over BA, Cathay (en dragon, daar kreeg ik ook 4 stoelen, de rest van het vliegtuig zat vol ) thai airways, Lufthansa, en in mindere mate Iberia en AA, laatste keer was goed, daarvoor was wel minder. Lan is ook erg goed
Ja kom op, RyanAir is een busmaatschappij die met vliegtuigen werkt. Kun je met goed fatsoen geen airline noemen. Ik ben ook heel benieuwd naar de KRO reportage vanavond over hun kennelijk dubieuze (mogelijk gevaarlijke) manieren om geld te besparen.quote:Op vrijdag 28 december 2012 16:38 schreef boem-dikkie het volgende:
Voor het eerst met KLM gevlogen. Wát een verademing vergeleken met Ryanair zeg. Personeel dat behulpzaam en vriendelijk is. Heel apart om mee te maken.
ja die a340's zijn wat kut, inflight entertainment is kut maar ik spreek spaans en die stewardessen zijn over het algemeen wel knap dus dan kun je chill praatje mee maken.quote:Op vrijdag 28 december 2012 18:15 schreef Tanin het volgende:
[..]
KLM, BA en vooral Emirates ben ik over te spreken.
Iberia is kut. Laatst waren ze geīrriteerd dat ik om wat water kwam vragen, dat ik maar rap weer moest gaan zitten en hun entertainment programma is ook al om te huilen (maar dat schijnt buiten bij Emirates overal zo te zijn)
Dat is een opgeblazen verhaal. Want het ging om drie vliegtuigen die vanwege slecht weer bij Madrid werden doorgestuurd naar Valancia, om daar al rondjes vliegend af te wachten of het weer in Madrid zou opklaren. Toen dit uren duurde, raakte de brandstof op en zijn ze in Valencia geland.quote:Op vrijdag 28 december 2012 18:18 schreef LintuxCx het volgende:
[..]
Ja kom op, RyanAir is een busmaatschappij die met vliegtuigen werkt. Kun je met goed fatsoen geen airline noemen. Ik ben ook heel benieuwd naar de KRO reportage vanavond over hun kennelijk dubieuze (mogelijk gevaarlijke) manieren om geld te besparen.
Lufthansa heeft ook een prima entertainment systeem, hoewel met veel te lage resolutie. Emirates heb ik nog nooit mee gevlogen.quote:Op vrijdag 28 december 2012 18:15 schreef Tanin het volgende:
[..]
KLM, BA en vooral Emirates ben ik over te spreken.
Iberia is kut. Laatst waren ze geīrriteerd dat ik om wat water kwam vragen, dat ik maar rap weer moest gaan zitten en hun entertainment programma is ook al om te huilen (maar dat schijnt buiten bij Emirates overal zo te zijn)
Daar heb ik vaker klachten over gehoord. Mensen die AirAsia luxe vonden, omdat ze Jetstar gewend waren. Ben toch wel benieuwd nu... Want AirAsia is gewoon de Ryanair van Azië.quote:Op vrijdag 28 december 2012 18:45 schreef Boterbartje het volgende:
jetstar! gossie wat een brakke zooi. wel m'n eerste go-around meegemaakt toen op singapore
Ligt er een beetje aan denk ik. Jetstar heeft ook een affiliate in Vietnam die met oude 737s vliegt (heette vroeger Jetstar Pacific). Het Singaporese/Australische Jetstar vliegt met een stuk nieuwere A320s (hoewel daar ook wat oudere ex-Valuair toestellen tussen zitten). Beetje afwachten wat je treft.quote:Op vrijdag 28 december 2012 18:47 schreef Lemans24 het volgende:
[..]
Daar heb ik vaker klachten over gehoord. Mensen die AirAsia luxe vonden, omdat ze Jetstar gewend waren. Ben toch wel benieuwd nu... Want AirAsia is gewoon de Ryanair van Azië.
Dat is waar, en helaas maar weinig alternatieven zolang de landelijke luchtvaartmaatschappijen daar nier met concurrerende tarieven werken. Ik vlieg vaak met AirAsia en tot op heden gaat het goed maar ik wil niet weten hoe die crew in een noodsituatie zal reageren. Dan heb ik echt meer vertrouwen in Thai Airways of Singapore Airlines of Cathay.quote:Op vrijdag 28 december 2012 18:47 schreef Lemans24 het volgende:
[..]
Daar heb ik vaker klachten over gehoord. Mensen die AirAsia luxe vonden, omdat ze Jetstar gewend waren. Ben toch wel benieuwd nu... Want AirAsia is gewoon de Ryanair van Azië.
Mijn Spaans is niet best (wordt aan gewerkt), maar genoeg om wat water te vragen, maar de bediening werd er niet beter opquote:Op vrijdag 28 december 2012 18:39 schreef Boterbartje het volgende:
[..]
ja die a340's zijn wat kut, inflight entertainment is kut maar ik spreek spaans en die stewardessen zijn over het algemeen wel knap dus dan kun je chill praatje mee maken.
laatste vlucht van AA hele reis vanaf Tokyo naar Chicago met stewardess gesproken samen met medepassagier. Zij dacht dat ik amerikaans was mijn engels is wel goed maar niet zo goed denk ik dan
maar ze was wel een typisch domme amerikaanse die dacht dat Nederland in denemarken lag.
Jaa ok, ze zitten natuurlijk niet te wachten op iemand die de hele vlucht water besteld omdat dat het enige is wat die zeggen kan I kid youquote:Op vrijdag 28 december 2012 18:53 schreef Tanin het volgende:
[..]
Mijn Spaans is niet best (wordt aan gewerkt), maar genoeg om wat water te vragen, maar de bediening werd er niet beter op
Enige airline waar ik consequent knappe flight attendants heb gezien is Emirates. Hoewel de meeste vluchten er wel 1 of 2 hebben rondlopen...
Ik heb bij Airtran een keer een gratis upgrade gehad omdat de steward (Mexicaans) z'n vriend bij mij op school gezeten heeft Helaas stelde businessclass daar niet bijzonder veel voor, maar had wel alle ruimtequote:Op vrijdag 28 december 2012 18:57 schreef Boterbartje het volgende:
[..]
Jaa ok, ze zitten natuurlijk niet te wachten op iemand die de hele vlucht water besteld omdat dat het enige is wat die zeggen kan I kid you
Maar Iberia is inderdaad wel minder.
LAN, KLM, Cathay, Thai airways en BA ben ik het meeste over te spreken. Zowel qua eten als knapheid van stewardessen. Al was de vorige keer Finnair misschien nog beste Gratis upgrade naar businessclass en onbeperkt gebruik van smoothy bar. Zulke aardige mensen daar ook. Unbelieve.
Kan daar zo genietende aan terugdenken. Zeker nu in de trein met al die schreeuwende mensen en kinders en met maar liefst 1,5 uur vertraging.
Beter!! ik had dus wel echt full reclining seat, dus echt zo'n volledig bed. zat ook nog naast een finse chick, wat een reisquote:Op vrijdag 28 december 2012 19:12 schreef Tanin het volgende:
[..]
Ik heb bij Airtran een keer een gratis upgrade gehad omdat de steward (Mexicaans) z'n vriend bij mij op school gezeten heeft Helaas stelde businessclass daar niet bijzonder veel voor, maar had wel alle ruimte
Premium toeslag zodat je eerder mag voordringen Ergernissen voor de stewards geven ze toch niks omquote:Op vrijdag 28 december 2012 17:05 schreef boem-dikkie het volgende:
[..]
De hele constructie van Ryanair is gewoon om je kapot te ergeren. Ik snap niet hoe hun denken dat geen vaste zitplekken geld bespaard. Waardoor standaard opstoppingen ontstaan omdat iedereen bij elkaar wil zitten, iedereen hun koffers in de lockers plempt en daardoor de stewards nog een kwartier met tassen lopen te sjouwen omdat er geen ruimte meer is in de lockers.
Ja, en vooral in Nederland, waar de stewardessen vooral op uiterlijk lijken te worden geselecteerd.quote:Op vrijdag 28 december 2012 20:08 schreef Guppyfriend het volgende:
Ik moet zeggen dat ik de knapheid van de flight attendants nou niet echt een graadmeter vind. Natuurlijk, het oog wil ook wat, maar ik heb liever een onknappe steward(ess) die het werk goed doet, dan zo'n kutje wat alleen op d'r uiterlijk geselecteerd is. En ja, die kom je toch vaker tegen dan je denkt...
Not sure if.....quote:Op vrijdag 28 december 2012 21:11 schreef Lemans24 het volgende:
[..]
Ja, en vooral in Nederland, waar de stewardessen vooral op uiterlijk lijken te worden geselecteerd.Er lopen natuurlijk ook hele goeie tussen, hoor.
Reportage komt nu op Ned 2, we zullen wel zien wat er over Ryanair gezegd gaat worden!
Nee? Wou je zeggen dat het een gemiddelde is van de Nederlandse samenleving?quote:
quote:Op vrijdag 28 december 2012 21:40 schreef Boterbartje het volgende:
Gemiddelde Nederlander is ook hartstikke dom hoor
Ik ga altijd voor de goedkoopste airline, service komt maar op de tweede plaats hoor. Dit omdat het anders verreweg de grootste uitgavepost wordt bij reizen.quote:Op zaterdag 29 december 2012 01:36 schreef sitting_elfling het volgende:
ik vlieg helaas spoedig ook weer met Ryanair. 1 Januari vanaf Stansted Londen richting Krakow en de maandag er op van Krakow naar Eindhoven. Kut Ryanair, helaas zijn er geen betere verbindingen vanuit Polen want (Euro)lot is helemaal fucking gaar
True that .. Maar een beetje service is altijd wel tsjill. Ik houd er wel van om te kunnen kletsen tijdens een reis (van >3 uur en meer). En dus probeer me dan altijd zo te settlen bij iemand tijdens zo'n vlucht waar ik uren mee kan babbelen.quote:Op zaterdag 29 december 2012 01:46 schreef Lemans24 het volgende:
[..]
Ik ga altijd voor de goedkoopste airline, service komt maar op de tweede plaats hoor. Dit omdat het anders verreweg de grootste uitgavepost wordt bij reizen.
Het is een topic, geen forum, maar terechte klacht Zal m'n mond houdenquote:Op zaterdag 29 december 2012 11:17 schreef jaco het volgende:
Beste users, dit is een forum voor vragen over vliegen. Het wordt nu een slow chat...
Jouw bewering klopt niet helemaal. Wanneer ik ruim van te voren of bij acties boek kan ik voor weinig geld met een low cost airliner vliegen.quote:Op zaterdag 29 december 2012 10:29 schreef Tanin het volgende:
Al die budget maatschappijen zijn vooral goedkoper als je een beetje laat boekt. Dan gaat er verschil in de prijzen zitten, maar 2 maanden van te voren is KLM vaak net zo duur/goedkoper dan Easyjet met bagage, en ryanair zit er net iets onder, maar met hun service boek ik echt alleen als het niet anders kan.
Ik vind het verschil tussen Ryanair en Transavia al bijzonder groot.quote:Op vrijdag 28 december 2012 18:40 schreef Lemans24 het volgende:
[..]
Dat is een opgeblazen verhaal. Want het ging om drie vliegtuigen die vanwege slecht weer bij Madrid werden doorgestuurd naar Valancia, om daar al rondjes vliegend af te wachten of het weer in Madrid zou opklaren. Toen dit uren duurde, raakte de brandstof op en zijn ze in Valencia geland.
Dat Ryanair niet met extra brandstof vliegt, om nog langer rondjes te kunnen vliegen, is verder alleen maar efficiënt.
Daarnaast, Ryanair is gewoon een airline, hoewel nogal basic. Maar dat zijn bijvoorbeeld Vueling, Transavia, AirAsia, Cebu Pacific en Tiger Airways ook.
Wordt meestal een dag vantevoren wel bekend gemaakt. In de regel in de 2e week van januariquote:Op zondag 30 december 2012 18:41 schreef Dos37 het volgende:
Iemand enig idee wanneer die werelddeal weken beginnen bij KLM? Januari snap ik maar begin, half eind januari.
Zeker in de prijs. Dat Transvertragia zich budgetairliner noemt begrijp ik niet. De vluchtprijs zelf is belachelijk duur, en dan mag je tegen veel te hoge tarieven aan boord een versnapering kopen.quote:Op zondag 30 december 2012 19:54 schreef boem-dikkie het volgende:
[..]
Ik vind het verschil tussen Ryanair en Transavia al bijzonder groot.
Op sommige routes zijn ze goedkoop. Rotterdam-Madrid met name. En bagage is niet zo duur.quote:Op dinsdag 1 januari 2013 21:45 schreef ozzietukker het volgende:
[..]
Zeker in de prijs. Dat Transvertragia zich budgetairliner noemt begrijp ik niet. De vluchtprijs zelf is belachelijk duur, en dan mag je tegen veel te hoge tarieven aan boord een versnapering kopen.
prima om je te orienteren, maar boeken bij de airline zelf is meestal goedkoperquote:
In mijn beleving is het juist vrijwel altijd duurder bij de maatschappij zelf. Snap ook niet waarom. Vlucht waar ik naar zoek:quote:Op woensdag 2 januari 2013 07:28 schreef Thetallguy het volgende:
[..]
prima om je te orienteren, maar boeken bij de airline zelf is meestal goedkoper
het is heel verschillend, de ene keer is direct bij de maatschappij goedkoper er de andere keer bij de vergelijkings/ boekingssites.quote:Op woensdag 2 januari 2013 10:09 schreef KnutdeIJsbeer het volgende:
[..]
In mijn beleving is het juist vrijwel altijd duurder bij de maatschappij zelf. Snap ook niet waarom. Vlucht waar ik naar zoek:
Via skyscanner op gate1:
[ afbeelding ]
Maatschappij zelf:
[ afbeelding ]
Nog best fors verschil ook imo.
Als zij dit aanbieden als optie op het net, dan lijkt me dat het ook mogelijk is?quote:Op woensdag 2 januari 2013 14:22 schreef Rookert het volgende:
Ik ben aan het kijken voor AMS - Lyon. Goedkoopste optie is via Charles de Gaulle (Parijs). Heb daar 50 min overstaptijd, maar er staat niet bij welke terminal je aankomt of vertrekt in dit stadium van boeken. Vlieg met KLM/Air France dus lijkt me dat het zelfde terminal is. Heeft iemand ervaring met CDG en Air france/KLM en overstappen?
Las van de zomer in FD dat het CDG chaotisch en te klein is geworden...
Is op papier een dochterairline van Alitalia (Volare Airlines), maar vliegen gewoon met Alitalia vliegtuigen op routes van/naar Milaan. Op deze manier kunnen ze kosten besparen/beter gebruik maken van slots op de Milanese airports oid. Merk je als passagier niks van.quote:Op woensdag 2 januari 2013 15:44 schreef lokpokken het volgende:
Kent iemand de airline : CT FOR C.A.I. SECOND S.P.A ??
Vlucht van Milaan naar Barcelona, en deze kan je boeken bij Alitalia.
Budgetair is de laatste tijd bezig via skyscanner als goedkoopste uit de bus te komen, als je een vlucht op Skyscanner boekt, en vervolgens doorlinkt naar budgetair.nl om in hun systeem te zoeken zal je een korting in de ticketprijs zien. (Deze wordt vervolgens teniet gedaan door een airline reservation fee en boekingskosten ter hoogte van deze korting, echter dit zorgt er wel voor dat je een ticket boekt zonder feitelijke boekingskosten).quote:Op woensdag 2 januari 2013 07:28 schreef Thetallguy het volgende:
[..]
prima om je te orienteren, maar boeken bij de airline zelf is meestal goedkoper
Wat is goedkoop, ik zie vooral tickets van 100 euro, en dan zit er geen bagage of een versnapering bij. KLM heeft regelmatig aanbiedingen van 99 euro inclusief bagage, versnapering en meerdere vertrektijden.quote:Op woensdag 2 januari 2013 02:12 schreef Lemans24 het volgende:
[..]
Op sommige routes zijn ze goedkoop. Rotterdam-Madrid met name. En bagage is niet zo duur.
De kracht? Enkeltjes. Heen Sevilla, terug Madrid, dat soort dingen.quote:Op woensdag 2 januari 2013 19:31 schreef ozzietukker het volgende:
[..]
Wat is goedkoop, ik zie vooral tickets van 100 euro.
Oh bedankt, toch weer even 40 euro bespaartquote:Op woensdag 2 januari 2013 19:21 schreef ozzietukker het volgende:
[..]
Een ticket bij de maatschappij boeken is zeker niet altijd goedkoper, behalve bij KLM via de Belgische site, want ook bij vertrek vanaf Amsterdam betaal je dan geen boekingskosten, wel kan je wat verschillen hebben in prijzen doordat deze vooral gericht is op de Belgische markt.
Waar ik wel van schrik, als ik een ticket, bijvoorbeeld vertrek 5 juni retour 19 juni koop van Amsterdam naar Lima met de KLM kost dit bij het boeken vanaf de Nederlandse KLM site 1400+ euro, en vanaf de Belgische site met vertrek Antwerpen, alwaar je met de trein naar Amsterdam reist en in het zelfde vliegtuig stapt kost dit ticket 693 euro.quote:Op vrijdag 4 januari 2013 10:55 schreef Dos37 het volgende:
Haha de KLM gooit deze week de prijzen volop omhoog om volgende week de prijzen te laten zakken en het werelddeal weken te noemen.
Kan ook zijn dat er nu een actie loopt in België. Danquote:Op vrijdag 4 januari 2013 18:58 schreef ozzietukker het volgende:
[..]
Waar ik wel van schrik, als ik een ticket, bijvoorbeeld vertrek 5 juni retour 19 juni koop van Amsterdam naar Lima met de KLM kost dit bij het boeken vanaf de Nederlandse KLM site 1400+ euro, en vanaf de Belgische site met vertrek Antwerpen, alwaar je met de trein naar Amsterdam reist en in het zelfde vliegtuig stapt kost dit ticket 693 euro.
Ik begrijp alles van doelgroepen en markten in de diverse landen, maar een verschil van 700 euro op een vliegticket, dat klopt niet.
Bij de wereld deal weken wordt door de KLM inderdaad deze prijs vast bijgesteld naar een wereld deal, dus het wordt vast een cadeautje uit eigen zak.
Er loopt nu ook een actie in België, deze bestemming staat daar ook specifiek op aangegeven. Maar een verschil van 700 euro op een vliegticket voor een vertrek met diverse data ver in de toekomst klopt niet. Normaliter is er een verschil van 150-250 euro voor een dergelijke vlucht die wordt aangeboden bij een actie op een andere markt.quote:Op vrijdag 4 januari 2013 21:56 schreef hexje het volgende:
[..]
Kan ook zijn dat er nu een actie loopt in België. Dan
mij is echt niet duidelijk dat dit inmiddels iedereen weet, 80 tot 90 % van de acties "nu goedkoper" ... eigenlijk is "de zelfde prijs als gisteren, maar we doen alsof gisteren duurder was"quote:Op vrijdag 4 januari 2013 22:23 schreef ozzietukker het volgende:
[..]
Er loopt nu ook een actie in België, deze bestemming staat daar ook specifiek op aangegeven. Maar een verschil van 700 euro op een vliegticket voor een vertrek met diverse data ver in de toekomst klopt niet. Normaliter is er een verschil van 150-250 euro voor een dergelijke vlucht die wordt aangeboden bij een actie op een andere markt.
Wat KLM nu doet is een paar tickets verkopen op de Belgische markt en dan bij een actie in Nederland, bijvoorbeeld de Wereld Deal Weken de ticketprijzen opeens fors verlagen ten opzichte wat ze nu zijn zodat ze dat mooi kunnen aangeven. Want het aantal boekingen voor deze prijs (En die is echt veel te hoog historisch gezien) zal minimaal zijn, zeker gezien ze onderaan het rijtje komen bij de diverse vliegticketzoek sites.
Uiteraard staat KLM vrij om dit te doen, men zal daar diverse beweegredenen voor hebben, een consument zal nu bijvoorbeeld sneller denken dat een bepaald tarief in de wereld deal weken heel goed is, zeker als deze vooraf andere prijzen ziet.
Echter vallen de meeste wereld deals eigenlijk vies tegen als je weet wat de normale prijs moet zijn.
Een luchtvaartmaatschappij mag zelf de prijs voor een vlucht bepalen. Alles gaat via Yield Management, waarvan de bedoeling is dat elke zitplaats voor de beste prijs wordt verkocht, prijzen kunnen dagelijks, of zelfs per uur verschillen.quote:Op zaterdag 5 januari 2013 09:22 schreef Lemans24 het volgende:
Het staat ze vrij dit te doen? Als een supermarkt zoiets doet, worden er kamervragen gesteld.
Prijzen verdubbelden een week voor de hamsterweken.
Ik heb nog nooit een vlucht naar Amerika voor minder dan 1000 euro gezien, zonder weekeinde daarbij inbegrepen dan (zakelijk dus). Ik boek soms 2 dagen voor vertrek, soms 15 weken. De prijs is altijd om en nabij de 1600 voor SFO 2 a 3 dagen.quote:Op zondag 6 januari 2013 11:36 schreef Roger_ het volgende:
[..]
mij is echt niet duidelijk dat dit inmiddels iedereen weet, 80 tot 90 % van de acties "nu goedkoper" ... eigenlijk is "de zelfde prijs als gisteren, maar we doen alsof gisteren duurder was"
ik vlieg veel voor mijn werk, en dan worden vaak vluchten een tot twee weken vooraf geboekt, en nog steeds heb ik zelden een intercontinentale vlucht boven de 1200,- gezien tot en met Zuid Amerika toe. Maar vaak zitten ze zelfs tussen de 700,- en 900,- in .
vanwaar vlieg jij ? ik klop net even Dusseldorf - SFO in en ik zie het volgendequote:Op zondag 6 januari 2013 22:12 schreef XL het volgende:
[..]
Ik heb nog nooit een vlucht naar Amerika voor minder dan 1000 euro gezien, zonder weekeinde daarbij inbegrepen dan (zakelijk dus). Ik boek soms 2 dagen voor vertrek, soms 15 weken. De prijs is altijd om en nabij de 1600 voor SFO 2 a 3 dagen.
Nu goedkoper heb je wel degelijk, ik vlieg bijv dit jaar voor 600 euro naar Suriname. Die vlucht kun je echt niet op elk moment voor 800 euro boeken.
Hoewel ik met je eens bent dat de zakelijke reisburo's niet altijd de beste deals hebben, mij lukt het wat beter om goede deals te scoren, omdat ik niet schroom om ook een easyjet te vliegen mits de tijden een beetje goed zijn.quote:Op zondag 6 januari 2013 22:25 schreef Roger_ het volgende:
[..]
vanwaar vlieg jij ? ik klop net even Dusseldorf - SFO in en ik zie het volgende
[ afbeelding ]
en schiphol zijn er zelfs vluchten onder de 600,-
of je hebt het zelfde reisbureau als wij op de zaak hadden, daar kwamen twee jaar geleden ook regelmatig deze prijzen voor, tot ik screendumpjes ging sturen als voorstel welke vlucht ik graag had gehad.
ah okee nu zie ik het. moet zeggen dat van Schiphol op SFO idd schrikbarend de lucht inschieten. Dusseldorf , mijn meestgebruikte vliegveld schiet wat minder de lucht in. Ik ben meestal voor 5 dagen bij de klant als ik een nieuwe machine inbedrijfstel, dus vandaar dat ik deze prijzen ken.quote:Op zondag 6 januari 2013 22:27 schreef XL het volgende:
Jouw vluchten gaan allemaal over het weekend, zoek maar eens zakelijk. Maandag t/m donderdag
www.wineenwerelddeal.nlquote:Op zondag 6 januari 2013 17:23 schreef tongytongylickylicky het volgende:
Zijn de 'werelddealweken' aankomende week of volgende week?
Waar wil je heen, welke maand?quote:Op maandag 7 januari 2013 19:41 schreef donald_dick het volgende:
is er eigelijk een website die gemiddelde prijzen van vliegtickets bijhoud? Want ik be nu al aan het koekenloeren voor tickets voor mijn zomervakantie en jeetje, ze zijn nog behoorlijk hoog.
zuid korea en japan in juli, maar ik kan me vaag herinneren dat dat het toen goedkoper was maar een website met historische waarde, dat zou een gat in de markt zijnquote:
Japan 750 euroquote:Op maandag 7 januari 2013 21:06 schreef donald_dick het volgende:
[..]
zuid korea en japan in juli, maar ik kan me vaag herinneren dat dat het toen goedkoper was maar een website met historische waarde, dat zou een gat in de markt zijn
en waar baseer jij je prijzen op?quote:Op maandag 7 januari 2013 21:13 schreef XL het volgende:
[..]
Japan 750 euro
Z-Ko 850 euro
Dat zou ik schatten als goede prijzen voor juli, japan kan off season goedkoper. Korea is redelijk stabiel.
Ik reis daar graag en vlieg veel.quote:Op maandag 7 januari 2013 21:13 schreef donald_dick het volgende:
[..]
en waar baseer jij je prijzen op?
Weten jullie of die 'truc' van vertrekken vanaf Antwerpen Central Rail via Amsterdam naar NYC/Hong Kong etc nog werkt? Ik probeer nu op die manier weer goedkope tickets te vinden maar slaag er niet in. Kan dat komen doordat ik op Engels IP zit (of vraag ik nu iets heel doms )?quote:Op vrijdag 4 januari 2013 22:23 schreef ozzietukker het volgende:
[..]
Er loopt nu ook een actie in België, deze bestemming staat daar ook specifiek op aangegeven. Maar een verschil van 700 euro op een vliegticket voor een vertrek met diverse data ver in de toekomst klopt niet. Normaliter is er een verschil van 150-250 euro voor een dergelijke vlucht die wordt aangeboden bij een actie op een andere markt.
Wat KLM nu doet is een paar tickets verkopen op de Belgische markt en dan bij een actie in Nederland, bijvoorbeeld de Wereld Deal Weken de ticketprijzen opeens fors verlagen ten opzichte wat ze nu zijn zodat ze dat mooi kunnen aangeven. Want het aantal boekingen voor deze prijs (En die is echt veel te hoog historisch gezien) zal minimaal zijn, zeker gezien ze onderaan het rijtje komen bij de diverse vliegticketzoek sites.
Uiteraard staat KLM vrij om dit te doen, men zal daar diverse beweegredenen voor hebben, een consument zal nu bijvoorbeeld sneller denken dat een bepaald tarief in de wereld deal weken heel goed is, zeker als deze vooraf andere prijzen ziet.
Echter vallen de meeste wereld deals eigenlijk vies tegen als je weet wat de normale prijs moet zijn.
al via http://www.klm.com/travel/be_en/index.htm geprobeert?quote:Op maandag 7 januari 2013 23:51 schreef Omnifacer het volgende:
[..]
Weten jullie of die 'truc' van vertrekken vanaf Antwerpen Central Rail via Amsterdam naar NYC/Hong Kong etc nog werkt? Ik probeer nu op die manier weer goedkope tickets te vinden maar slaag er niet in. Kan dat komen doordat ik op Engels IP zit (of vraag ik nu iets heel doms )?
KLM heeft natuurlijk niet altijd acties naar die bestemmingen op de Belgische site. De 'truc' werkt in principe prima bij de acties die ze op de site voeren, maar ze gaan natuurlijk niet structureel een laag tarief naar een vaste bestemming op de Belgische site neerzetten, want dan ondermijn je de markt.quote:Op maandag 7 januari 2013 23:51 schreef Omnifacer het volgende:
[..]
Weten jullie of die 'truc' van vertrekken vanaf Antwerpen Central Rail via Amsterdam naar NYC/Hong Kong etc nog werkt? Ik probeer nu op die manier weer goedkope tickets te vinden maar slaag er niet in. Kan dat komen doordat ik op Engels IP zit (of vraag ik nu iets heel doms )?
Zo een beetje op de heenweg: Als een gek naar de paspoortcontrole rennen om redelijk vooraan in de rij te staan (neem een stoel zover mogelijk vooraan in het vliegtuig), en daarna je koffer even van de band halen om direct daarna weer af te geven, en vervolgens richting je gate rennen.quote:Op dinsdag 8 januari 2013 23:34 schreef Jor_Dii het volgende:
Ik ga in April richting USA en zal daar voor het eerst over moeten stappen (waarschijnlijk in Detroit) op weg richting Phoenix. Hoe werkt dat overstappen? De kans is vrij groot dat ik met KLM/Delta vlieg en dan in Detroit 1,5u heb om over te stappen (terug slechts 1 uur). Iemand die me hierin kan adviseren?
Ohw dat wordt leuk ik ga voor 4 maanden en heb dus ook een visum, levert dat meer of minder vragen op bij de paspoortcontrole?quote:Op dinsdag 8 januari 2013 23:39 schreef kwiwi het volgende:
[..]
Zo een beetje op de heenweg: Als een gek naar de paspoortcontrole rennen om redelijk vooraan in de rij te staan (neem een stoel zover mogelijk vooraan in het vliegtuig), en daarna je koffer even van de band halen om direct daarna weer af te geven, en vervolgens richting je gate rennen.
Terug is geen probleem, dan heb je die controle en bagageafgifte niet.
Mijn ervaring: wat meer, maar dat kost niet meer dan een minuut extra.quote:Op dinsdag 8 januari 2013 23:46 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Ohw dat wordt leuk ik ga voor 4 maanden en heb dus ook een visum, levert dat meer of minder vragen op bij de paspoortcontrole?
In mijn geval wel op de heenvlucht want ik word opgehaald om vanaf Phoenix naar Flagstaff te gaan en de organisatie wacht slechts tot circa 18u. Ik kom met deze vlucht en overstap om 14u aan dus dat is ideaal.quote:Op dinsdag 8 januari 2013 23:49 schreef kwiwi het volgende:
[..]
Mijn ervaring: wat meer, maar dat kost niet meer dan een minuut extra.
En zou je je vlucht missen dan boeken ze je gewoon op de volgende (er vanuitgaande dat je het als één reis geboekt hebt allemaal) dus ook geen ramp verder.
Oh dat is dan minder.. Toen ik ging kwamen ze elke paar uur met een busje naar het vliegveld om mensen op te halen - totdat iedereen aanwezig was.quote:Op woensdag 9 januari 2013 00:00 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
In mijn geval wel op de heenvlucht want ik word opgehaald om vanaf Phoenix naar Flagstaff te gaan en de organisatie wacht slechts tot circa 18u. Ik kom met deze vlucht en overstap om 14u aan dus dat is ideaal.
In tegenstelling to Kwiwi had ik daar meer gedoe mee. Ik werd naar een aparte ruimte meegenomen waar ik ongeveer een half uur heb zitten wachten. Dit was wel een meerjarig F-1 studenten visa en het extra gedoe alleen bij de eerste binnenkomst.quote:Op dinsdag 8 januari 2013 23:46 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Ohw dat wordt leuk ik ga voor 4 maanden en heb dus ook een visum, levert dat meer of minder vragen op bij de paspoortcontrole?
ze zijn begonnenquote:Op zondag 30 december 2012 18:41 schreef Dos37 het volgende:
Iemand enig idee wanneer die werelddeal weken beginnen bij KLM? Januari snap ik maar begin, half eind januari.
Tickets die ik zondag heb geboekt zijn nu nog duurderquote:
En welke vlucht wordt nu voor 949 euro aangeboden? Precies deze vlucht naar Lima. Dit is ook wel een richtprijs voor Latijns Amerika met vertrek uit Amsterdam, vertrek van andere luchthavens of treinstations is uiteraard nog steeds goedkoper, maar een reiziger de voor gemak kiest zal de vlucht zo boeken.quote:Op vrijdag 4 januari 2013 18:58 schreef ozzietukker het volgende:
[..]
Waar ik wel van schrik, als ik een ticket, bijvoorbeeld vertrek 5 juni retour 19 juni koop van Amsterdam naar Lima met de KLM kost dit bij het boeken vanaf de Nederlandse KLM site 1400+ euro, en vanaf de Belgische site met vertrek Antwerpen, alwaar je met de trein naar Amsterdam reist en in het zelfde vliegtuig stapt kost dit ticket 693 euro.
Ik begrijp alles van doelgroepen en markten in de diverse landen, maar een verschil van 700 euro op een vliegticket, dat klopt niet.
Bij de wereld deal weken wordt door de KLM inderdaad deze prijs vast bijgesteld naar een wereld deal, dus het wordt vast een cadeautje uit eigen zak.
Vanaf Amsterdam rechtstreeks is er voor de KLM geen concurrentie, de enige concurrentie die KLM heeft is een beetje van Iberia of Tap die met hun doorvluchten nog een redelijke connectie aanbieden en ook nog logisch liggen in de route, Lufthansa moet het weer vooral hebben van goedkope prijzen die men soms aanbiedt op deze route richting Latijns Amerika.quote:Op woensdag 9 januari 2013 19:30 schreef Lemans24 het volgende:
949 naar Zuid-Amerika is gewoon absurd duur, als je je bedenkt dat het vanuit veel plaatsen in Europa soms al voor helft kan.
1. Alleen als ik aan het raam zit en/of te grote handbagage bij me heb.quote:Op zaterdag 12 januari 2013 12:16 schreef LangeTabbetje het volgende:
1. Waarom dringen mensen altijd zo om een vliegtuig in te gaan ? Is men bang, dat men zonder hen vertrekt ?
2. Na de landing, waarom springt men zo omhoog en begint vast als een bezetene zijn of haar spullen te pakken, zelfs als de lampjes stoelriemen vast nog brandt ?
Mijn theorie is dat de meest gehaaste groep uit onervaren reizigers bestaat. Je ziet ze vaak als eerste naar de slurf rennen bij de eerste boarding call en worden dan naar de zijkant geleid omdat die alleen voor business class en reizigers met kinderen geldt of voor hogere rij nummers. Ze zijn dus duidelijk niet bekend met de procedure (en luisteren niet naar wat er omgeroepen wordt).quote:Op zaterdag 12 januari 2013 12:16 schreef LangeTabbetje het volgende:
1. Waarom dringen mensen altijd zo om een vliegtuig in te gaan ? Is men bang, dat men zonder hen vertrekt ?
2. Na de landing, waarom springt men zo omhoog en begint vast als een bezetene zijn of haar spullen te pakken, zelfs als de lampjes stoelriemen vast nog brandt ?
1. Ik ga altijd als laatste aan boord, ik heb dan ook een minimale handbagage policy voor mijzelf, en daardoor hoef ik de bagage niet in te leveren bij bijvoorbeeld Easyjet bij volle vluchten en kan ik het wel ergens kwijt.quote:Op zaterdag 12 januari 2013 12:19 schreef Its-Jojo-4you het volgende:
1. snap ik alleen als ik relatief grote handbagage bij me heb en voor in het vliegtuig zit. Ik vind het ontzettend irritant als je bagage verder naar achter ligt tov waar je zit. Als bagage klein genoeg is om bij eventueel m'n voeten te zetten of ik zit achterin is er geen enkele reden voor me om in de rij te gaan staan
2. geen enkele reden toe
Je theorie gaat mank.quote:Op zaterdag 12 januari 2013 13:31 schreef jaco het volgende:
Mijn theorie is dat de meest gehaaste groep uit onervaren reizigers bestaat.
Wanneer je bagage hebt ingechecked en je moet daarop wachten, dan heeft het hele snelle opstaan om het vliegtuig zo snel mogelijk te verlaten zeker geen zin, want je komt elkaar allemaal bij de bagageband weer tegen.quote:Op maandag 14 januari 2013 04:46 schreef Lemans24 het volgende:
Op Schiphol moet ik altijd een half uur op m'n bagage wachten, jullie niet dan?
Heb zelden een koffer ingechecked.quote:Op maandag 14 januari 2013 04:46 schreef Lemans24 het volgende:
Op Schiphol moet ik altijd een half uur op m'n bagage wachten, jullie niet dan?
Ik gebruik die tijd altijd (vooral op Schiphol) om een sigaretje te roken. Prima timing, want als ik bij de band aankom komt net de eerste bagage,quote:Op maandag 14 januari 2013 18:22 schreef ozzietukker het volgende:
dan heeft het hele snelle opstaan om het vliegtuig zo snel mogelijk te verlaten zeker geen zin
Bah, in die rook cel? Ik hou nog wel van een sigaretje op z'n tijd, maar die cel verdom ik.quote:Op maandag 14 januari 2013 18:54 schreef static het volgende:
[..]
Ik gebruik die tijd altijd (vooral op Schiphol) om een sigaretje te roken. Prima timing, want als ik bij de band aankom komt net de eerste bagage,
Er zijn er diverse. De enige die écht op een cel lijkt is bij het casino. De anderen zijn redelijk ruim, met zitplaatsen enzo.quote:Op maandag 14 januari 2013 20:37 schreef Bajskorv het volgende:
[..]
Bah, in die rook cel? Ik hou nog wel van een sigaretje op z'n tijd, maar die cel verdom ik.
Begrijp ik, maar ik vind ze echt allemaal ranzig. Ik rook uberhaupt liever buiten, lekker frisse lucht erbijquote:Op maandag 14 januari 2013 21:14 schreef static het volgende:
[..]
Er zijn er diverse. De enige die écht op een cel lijkt is bij het casino. De anderen zijn redelijk ruim, met zitplaatsen enzo.
Nee hoeft niet.quote:Op maandag 14 januari 2013 21:31 schreef Jor_Dii het volgende:
Goed, heb eindelijk mijn ticket naar Phoenix geboekt. Vlieg nu met British Airways via Londen Heathrow met heen en terug overstap van 3u en vanaf Londen direct door naar Phoenix. Weet iemand of ik in Londen mijn koffers dan weer opnieuw in moet checken?
Geen schijn van kans. Wat je zelf van tevoren had kunnen bedenken was om via een Thaise sim of Skype te bellen. Dan was je voor 3 of 4 euro klaar geweest.quote:Op woensdag 16 januari 2013 14:44 schreef bierjoost het volgende:
Mijn vlucht vanuit Bangkok werd vorige week omgeboekt op een heel arelaxed vlucht schema. Uit eindelijk heeft de website waar ik de tickets had geboekt het perfect opgelost. Hiervoor heb ik echter wel een 30 minuten belkosten gemaakt á 60 euro. (Overigens belachelijke prijzen van T-mobile voor bellen in het buitenland, maar dat terzijde).
Kan ik dit bedrag terug krijgen?
ok bedankt.. ik zag dat je ook nog bij Amex hun eigen punten kunt sparen die je weer om kunt zetten naar miles van oa. Delta en Brittish Airways.quote:Op maandag 14 januari 2013 21:29 schreef static het volgende:
Volgens mij alleen Amex bij AF/KLM. Maar dat is ook uitgekleed.
Ja, of Air France had ook kunnen bedenken dat de vlucht die ze aanboden (namelijk een overnachting op CDG) geen optie voor me was.quote:Op woensdag 16 januari 2013 15:00 schreef XL het volgende:
[..]
Geen schijn van kans. Wat je zelf van tevoren had kunnen bedenken was om via een Thaise sim of Skype te bellen. Dan was je voor 3 of 4 euro klaar geweest.
Ik snap dat je er niet gelukkig over bent. Veel succes en laat ons weten wat ervan geworden isquote:Op woensdag 16 januari 2013 15:03 schreef bierjoost het volgende:
[..]
Ja, of Air France had ook kunnen bedenken dat de vlucht die ze aanboden (namelijk een overnachting op CDG) geen optie voor me was.
Sowieso had ik dan dus of naar een internetcafe met Skype op zoek gemoeten of kosten gemaakt van een Thaise Sim.
Geen schijn van kans lijkt me iets te overdreven dus.
Het hangt in Parijs zeker van de terminals af, maar 2x vliegen via Parijs heeft mij geleerd dat dit gewoon niet handig is en vermeden moet worden, zeker aangezien je nog een keer door de door de Franse georganiseerde paspoortcontrole en beveiliging moet, en alles wat met een Franse slag gaat is gewoonweg niet goed.quote:
Hotels kosten geld, soms gaat het om een paar uur, sommige mensen slapen prima op kartonnen dozen en vinden het de moeite niet waard, hotels zitten vol, etc.quote:Op zaterdag 19 januari 2013 12:24 schreef SaskiaR het volgende:
Klein vraagje, iets wat ik me altijd afvraag: als er vertragingen op vliegvelden zijn, zoals nu weer op Heathrow, zie je altijd mensen op kartonnen dozen op het vliegveld slapen. Waarom gaan die lui niet gewoon ergens anders heen, naar een hotel ofzo? Je kan toch gewoon het vliegveld verlaten? Of word je daar opgesloten ofzo?
Sommige overstappers hebben geen visum voor het land waar ze stranden en zitten inderdaad min of meer opgesloten.quote:Op zaterdag 19 januari 2013 12:24 schreef SaskiaR het volgende:
Klein vraagje, iets wat ik me altijd afvraag: als er vertragingen op vliegvelden zijn, zoals nu weer op Heathrow, zie je altijd mensen op kartonnen dozen op het vliegveld slapen. Waarom gaan die lui niet gewoon ergens anders heen, naar een hotel ofzo? Je kan toch gewoon het vliegveld verlaten? Of word je daar opgesloten ofzo?
Ligt eraan of je baggage op tijd komt Dat valt niet te voorspellen.quote:Op zondag 20 januari 2013 16:52 schreef gogosweden het volgende:
Is 1 uur en 15 minuten genoeg tijd om vanaf het moment dat je vliegtuig land je bagage te halen en een trein te pakken met een station pakweg recht onder het vliegveld?
bagage zal met het zelfde vliegtuig komen als waar ik in zit neem ik aan.quote:Op zondag 20 januari 2013 17:00 schreef tongytongylickylicky het volgende:
[..]
Ligt eraan of je baggage op tijd komt Dat valt niet te voorspellen.
Hangt van het vliegveld af. Meestal wel, zou ik zeggen, maar sommige vliegvelden zijn echt langzaam met de bagage. Op Schiphol heb ik wel eens een half uur staan wachten totdat de band ging rollen..maar, meestal zal het genoeg zijn, zou ik zeggen.quote:Op zondag 20 januari 2013 17:01 schreef gogosweden het volgende:
[..]
bagage zal met het zelfde vliegtuig komen als waar ik in zit neem ik aan.
Arlanda, trein vertrekt 1 uur en 15 minuten vanaf de berekende aankomst van mijn vliegtuig vanaf Arlanda C. Aan je naam te zien heb je wel eerder op arlanda gevlogen?quote:Op zondag 20 januari 2013 17:47 schreef Jagärtrut het volgende:
[..]
Hangt van het vliegveld af. Meestal wel, zou ik zeggen, maar sommige vliegvelden zijn echt langzaam met de bagage. Op Schiphol heb ik wel eens een half uur staan wachten totdat de band ging rollen..maar, meestal zal het genoeg zijn, zou ik zeggen.
Wat ze probeert te zeggen is dat, stel dat er iets mis gaat, er kan is dat je die trein mist.quote:Op zondag 20 januari 2013 17:54 schreef gogosweden het volgende:
[..]
Arlanda, trein vertrekt 1 uur en 15 minuten vanaf de berekende aankomst van mijn vliegtuig vanaf Arlanda C. Aan je naam te zien heb je wel eerder op arlanda gevlogen?
Ja, ik woon vlakbij Arlanda. Afhankelijk van de terminal gaat het daar ok. Ik denk dat je het zou halen, maat als je een trein een beetje later kunt nemen is dat misschien wel ontspanner. Je zou ook kunnen kijken of sj rail en fly dingen heeft, dat je het als een pakket boekt, en als het dan langer duurt op een andere trein kunt.quote:Op zondag 20 januari 2013 17:54 schreef gogosweden het volgende:
[..]
Arlanda, trein vertrekt 1 uur en 15 minuten vanaf de berekende aankomst van mijn vliegtuig vanaf Arlanda C. Aan je naam te zien heb je wel eerder op arlanda gevlogen?
op zo'n fietsquote:Op zondag 20 januari 2013 18:50 schreef Guppyfriend het volgende:
[..]
Wat ze probeert te zeggen is dat, stel dat er iets mis gaat, er kan is dat je die trein mist.
1 van de terminals vlakbij het treinstation gelukkig. Het is m'n eerste keer vliegen dus ik moet even zien hoe het gaat.quote:Op zondag 20 januari 2013 18:51 schreef Jagärtrut het volgende:
[..]
Ja, ik woon vlakbij Arlanda. Afhankelijk van de terminal gaat het daar ok. Ik denk dat je het zou halen, maat als je een trein een beetje later kunt nemen is dat misschien wel ontspanner. Je zou ook kunnen kijken of sj rail en fly dingen heeft, dat je het als een pakket boekt, en als het dan langer duurt op een andere trein kunt.
Maar, denk dat het wel moet lukken..
als de treinen op tijd zijn wel ja. Waar moet je vandaan komen, en in winter of zomer?quote:Op zondag 20 januari 2013 19:44 schreef gogosweden het volgende:
kom net geen 2 uur van tevoren aan op arlanda voor mijn terugreis, dat moet genoeg zijn I guess.
Zeg ik liever niet omdat ik liever niet op FOK! rond heb liggen waar ik woon. Zou je eventueel een DM kunnen sturen.quote:Op zondag 20 januari 2013 22:01 schreef Jagärtrut het volgende:
[..]
als de treinen op tijd zijn wel ja. Waar moet je vandaan komen, en in winter of zomer?
goeie vraag, volgens mij zou het antwoord gewoon Nee moeten zijn, want in de FAQ van ESTA staat;quote:Op maandag 21 januari 2013 15:24 schreef Jor_Dii het volgende:
Ik heb een visum voor Amerika (ga 4 maanden), moet ik dan alsnog al die formulieren in het vliegtuig/ESTA invullen?
Je kunt het ESTA verhaal vergeten, want dat is verbonden met het Visa Waiver programma.quote:Op maandag 21 januari 2013 15:24 schreef Jor_Dii het volgende:
Ik heb een visum voor Amerika (ga 4 maanden), moet ik dan alsnog al die formulieren in het vliegtuig/ESTA invullen?
bedoel je dat je niet meer naar de plaats van bestemming gaat ? of heb je het over de bekende EU claim, die EU claim geld niet bij sneeuw.quote:Op zaterdag 26 januari 2013 21:34 schreef Dos37 het volgende:
Voor het eerst dat een vlucht van mij werd gecancelled dankzij de k*t sneeuw. Nou maar wachten op mijn geld terug, benieuwd hoe lang zoiets duurt. Iemand een idee?
quote:Refunds
You are entitled to a full refund of your ticket if:
Your flight on Saturday, 26 January 2013, to, from or via Amsterdam Schiphol Airport was cancelled by KLM, AIR FRANCE and/or Delta Air Lines, or your flight was delayed for more than 3 hours and you did not travel.
¤12 voor Paypal, Visa, Mastercard. ¤14 voor Amex, Diners. ¤8,50 voor debitcard, ¤0 voor Vueling Visaquote:Op zondag 27 januari 2013 20:11 schreef lokpokken het volgende:
Weet iemand toevallig de reserverings en creditcardkosten van Vueling?
Oh dat kon ik nergens vinden ;p maar weet je of dit per persoon is of per boeking?quote:Op zondag 27 januari 2013 20:58 schreef Thetallguy het volgende:
Visa, Mastercard. ¤14 voor Amex, Diners. ¤8,50 voor debitcard, ¤0 voor Vueling Visa
http://www.vueling.com/en(...)ntary-service-rates/
Per boekingquote:Op zondag 27 januari 2013 21:14 schreef lokpokken het volgende:
[..]
Oh dat kon ik nergens vinden ;p maar weet je of dit per persoon is of per boeking?
Bedanktquote:Op zondag 27 januari 2013 21:16 schreef Thetallguy het volgende:
[..]
Per boeking
Testboeking maken is altijd het makkelijkst bij dit soort dingen, in het betaalscherm zie je snel genoeg wat de echte prijs is
Geen slechte prijs, en inderdaad in de maanden april en mei op enkele data nog beschikbaar.quote:Op zondag 27 januari 2013 21:14 schreef lokpokken het volgende:
Net voor 88 euro een retourvlucht naar istanbul geboekt 6-15 mei met TurkishAirlines
huh wat is er verkeerd aan, ik vind dit wel een relaxed vliegveld. en kwa afstand is toch ook gelijk ?quote:
Persoonlijk heb ik liever de connectie met de metro dan de connectie met de bus. Temeer omdat toeristen / bezoekers voor de grote meerderheid in het Europese deel verblijven.quote:Op zondag 27 januari 2013 22:13 schreef Roger_ het volgende:
[..]
huh wat is er verkeerd aan, ik vind dit wel een relaxed vliegveld. en kwa afstand is toch ook gelijk ?
althans, effe ik weet dan wel dat de brug verbinding tussen het Europese en Aziatische gedeelte een drama is. maar is dat het probleem ? want ik heb dan alleen de vliegvelden gehad, en een keer van het ene naar het andere moeten reizen met de taxi.
Waarom boos worden? Als het om inchecken gaat kan dat toch ook gewoon op het vliegveld?quote:Op maandag 28 januari 2013 12:27 schreef Roces18 het volgende:
Ik probeer hier al honderd keer mijn paspoort gegevens in te vullen voor nieuw zeeland via british airways, maar elke keer krijg ik een error dat het systeem niet werkt. Als ik erop google zie ik dat meer mensen er last van hebben
Moet ik nu gewoon naar de balie van british airways (want ik vertrek vandaag) en daar boos worden op hun?
Ik heb geen zin om daar in te checken, als het ook gewoon online hoort te werken. Daarnaast moet ik overstappen en heb ik niet zoveel tijd om dat te regelen.quote:Op maandag 28 januari 2013 12:28 schreef kwiwi het volgende:
[..]
Waarom boos worden? Als het om inchecken gaat kan dat toch ook gewoon op het vliegveld?
Daarnaast kan "de balie van BA" op Schiphol er ook niets aan doen.quote:Op maandag 28 januari 2013 12:45 schreef Bajskorv het volgende:
Lekker boeiend, je loopt langs zo'n paal en je bent 30 seconden later klaar.
Net of ze dat lezenquote:Op maandag 28 januari 2013 13:33 schreef The_stranger het volgende:
[..]
Daarnaast kan "de balie van BA" op Schiphol er ook niets aan doen.
Als je wil schoppen, stuur dan een klacht.
Kan dat niet zeggen over BA, dat weet ik niet, maar ik ken een maatschappij die daar een hele afdeling voor heeft.quote:
M'n ouders hebben vorige maand nog beide een tegoedbon van 50 euro gekregen omdat ze hadden geklaagd over ongemak tijdens de vlucht. Er zijn dus maatschappijen die er wel degelijk wat mee doen.quote:
Ik was idd weer iets te snel. Had net in de bijlage gekeken en stond idd 90 tot 120minuten vantevoren.quote:
Dat gaat daar vrij rap, denk boven staand advies wel correct is.quote:Op donderdag 31 januari 2013 10:15 schreef theKiD het volgende:
Ik kon het niet op de reservering en niet op het ticket vinden, maar hoe lang vantevoren moet je op Dusseldorf aanwezig zijn?
Inchecken gebeurd online. Gaat om een vlucht naar Ukraine.
Goede vraag aangezien wij vanuit Tilburg moeten vertrekken..quote:Op donderdag 31 januari 2013 12:05 schreef ehouse het volgende:
Nu we het over dusseldorf hebben, staat er smorgens veel file als je vanuit Noord Brabant komt aangereden?
het stuk tussen Moers en de Afslag naar het vliegveld daar kun je wat vertraging verwachten. Je zou kunnen omrijden maar daar kun je ook nog enige vertraging verwachten te noorden van Mönchengladbach.quote:Op donderdag 31 januari 2013 12:05 schreef ehouse het volgende:
Nu we het over dusseldorf hebben, staat er smorgens veel file als je vanuit Noord Brabant komt aangereden?
Mjja, alleen Roermond is om als je via Venlo zou rijden, en rij je stukje a2, dan mis je een stuk snelweg richting roermond.quote:
Ja. Met name vanwege de ruimbagage die je noemt. Deze moet opgehaald worden en dit kan geld gaan kosten. Afhankelijk van de maatschappij en de medewerker zul je misschien ook weerstand ondervinden tegen je verzoek. Het is een paar keer besproken in dit topic en de ervaringen blijken wisselend.quote:Op dinsdag 5 februari 2013 22:51 schreef thedude1234 het volgende:
Ik weet dat je niet halverwege kan opstappen maar uitstappen? Doen ze daar moeilijk over (let wel; er is ruimbagage dat ook unloaded moet worden).
Je kunt natuurlijk ook je bagage 'vergeten' en in de trein stappen met alleen handbagage. Dan wordt je omgeroepen voor de vlucht, ben je er niet, laden ze bagage uit en dan vraag me af wat er vervolgens gebeurt.quote:Op woensdag 6 februari 2013 02:04 schreef jaco het volgende:
[..]
Ja. Met name vanwege de ruimbagage die je noemt. Deze moet opgehaald worden en dit kan geld gaan kosten. Afhankelijk van de maatschappij en de medewerker zul je misschien ook weerstand ondervinden tegen je verzoek. Het is een paar keer besproken in dit topic en de ervaringen blijken wisselend.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |