abonnement Unibet Coolblue
pi_119674912
0s.gif Op vrijdag 10 augustus 2012 08:37 schreef leolinedance het volgende:

Als vervolg op:
TRV / Lange vliegreizen
TRV / [Centraal] Vragen over vliegen,
TRV / [Centraal] Vragen over vliegen #2
TRV / [Centraal] Vragen over vliegen #3
TRV / [Centraal] Vragen over vliegen! Deel #4
TRV / Vragen over vliegen Deel #5 (e-tickets, bagage etc.)
TRV / Vragen over Vliegen #6 (e-tickets, bagage, belasting etc.)
TRV / Vragen over vliegen #7 (e-tickets, bagage, belasting etc)
TRV / Vragen over vliegen #8 (e-tickets, bagage, belasting etc)
TRV / Vragen over vliegen deel 9 (tickets, bagage, etc)
TRV / Vragen over vliegen #10 (e-tickets, bagage, belasting etc)
TRV / Vragen over vliegen #11 (e-tickets, bagage, belasting etc)
TRV / Vragen over vliegen #12 (e-tickets, bagage, belasting etc)
TRV / Vragen over vliegen #13 (e-tickets, bagage, belasting etc)
TRV / Vragen over vliegen #14 (e-tickets, bagage, belasting etc)
TRV / Vragen over vliegen #15 (e-tickets, bagage, belasting etc)
TRV / Vragen over vliegen #16 (e-tickets, bagage, belasting etc)
TRV / Vragen over vliegen #17 (e-tickets, bagage, belasting etc)
TRV / Vragen over vliegen #18 (e-tickets, bagage, belasting etc)
TRV / Vragen over vliegen #19 (e-tickets, bagage, belasting etc)
TRV / Vragen over vliegen #20 (e-tickets, bagage, belasting etc)
TRV / Vragen over vliegen #21 (e-tickets, bagage, belasting etc)
TRV / Vragen over vliegen #22 (e-tickets, inchecken, bagage, etc.)
TRV / Vragen over vliegen #24 (e-tickets, inchecken, bagage, etc.)
TRV / Vragen over vliegen #25 (e-tickets, inchecken, bagage, etc.)

kun je hier al je vragen kwijt over het vervoer door de lucht. Hoe werkt zo\'n e-ticket, waar kan ik vluchtinfo vinden, heeft een 777-200 van KLM nou wel of geen IFE en zitten die stoelen van BA nou lekkerder dan die van Singapore Airlines?

En hoe krijg je nou een goede plek in het vliegtuig? En hoe lukt het het best om te slapen in het vliegtuig?

Bediscussieer het allemaal hier :)

Veelgestelde vragen

Waar is de beste plek in het vliegtuig?
Dat is erg persoonlijk, beenruimte, aan het raam, niemand achter je of niemand voor je ? Maar www.seatguru.com helpt je een beetje op weg.

Hoe werkt een e-ticket?
Print het uit, neem je paspoort mee naar het vliegtuig en volg de instructies die je van de luchtvaartmaatschappij krijgt

Hoeveel (hand-)bagage mag ik meenemen?
Dat staat aangegeven in de voorwaarden bij het boeken bij de luchtvaartmaatschappij. Sommige luchthavens zoals veel Engelse beperken het aantal stuks handbagage tot 1

Welke voornaam vul ik in bij het boeken van een ticket?
Altijd de eerste volledige voornaam als in je paspoort.

Mag m'n koffer op slot?
Ja, maar niet naar de VS. Daarvoor kun je een speciaal TSA slot kopen.

Hoe kom ik aan een visum?
Kijk op www.wijsopreis.nl voor visuminformatie

Hoe werkt het visum voor de VS?

Kijk op deze website en http://esta.cbp.dhs.gov/esta/esta.html

Waarom zijn enkele reizen duurder dan retourtickets?
Enkele reizen worden verkocht voor de zakelijke markt

Waarom is een ticket van KLM vanaf Dusseldorf goedkoper dan vanaf Amsterdam voor dezelfde vlucht?

Dat is vanwege de concurrentie. Daar profiteer je hier ook van als je met BA of Lufthansa vliegt.

Kan ik een vlucht via Amsterdam boeken en dan pas daar opstappen?
Nee, als je een deel van een als 1 geheel geboekte reis niet maakt, dan is je ticket niet meer geldig. Ook als je bijvoorbeeld een KLM vlucht boekt op www.klm.be met vertrek vanaf Antwerpen Train Station (ZWE), dan dien je in Antwerpen je ticket op te halen. Wanneer je een ticket boekt bij (bijna) alle low-cost maatschappijen bestaat je reis uit losse enkele reizen en kan je eventueel wel een gedeelte van je vlucht overslaan.

Nog meer weten?
Kijk naar The Secret Life of Airports op BBC4 => http://www.bbc.co.uk/programmes/b00lbnkh :)

Let nog wel op deze centrale topics:
• Mocht je specifieke vragen hebben over vliegangst, kijk dan in: TRV / Vliegangst? Wat doe jij er tegen? (deel 2)
• of over pijn in je oren : TRV / Last van de oren met vliegen?
• Wil je de beste deal voor vliegtickets, stel je vraag dan in: TRV / Het grote -Hoe kom ik goedkoop van A naar B- topic #23
• En kom je een ongelooflijke aanbieding of nieuwtje tegen, post die dan in: [TRV] Nieuws en aanbiedingen

tvp's en offtopic reacties vliegen het topic uit zonder te vragen
"The fact that most people are too stupid to know how dumb they really are, is the fabric holding our society together"
"Money might not buy happiness, but I'll take my fucking chances"
pi_119676794
26 al weer *O*
Nobody expects the Spanish Inquisition!
pi_119676986
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 november 2012 14:40 schreef DancePlaza het volgende:
seatguru meld dat 7hj en 8cg een een goede rij is om te zitten en flyertalk zegt rij 10 http://www.flyertalk.com/forum/5678708-post3.html

iemand ervaring met een md11 :), moet nog een stoeltje kiezen.
uit deel 25 :)
pi_119759487
Ik heb eind september met mijn zusje een vliegticket gekocht naar Buenos Aires. Ik vertrek begin januari. We reizen rond en vliegen terug vanuit Rio de Janeiro. Beide vluchten worden uitgevoerd door KLM/Air France. Tickets zijn gekocht bij Vliegwinkel.

Nu is er in de tussentijd wel wat veranderd. Ik ben al weken niet fit en het is de vraag of ik begin januari voldoende hersteld ben. Mijn zusje weet dit ook. Zij heeft al gezegd dat haar vriend graag in mijn plaats wil als ik niet op reis kan. Nu is mijn vraag. Kan ik dit ticket 'overdragen/verkopen' aan hem. Of is het alleen mogelijk dat ik mijn ticket annuleer en hij een nieuw ticket koopt?
De zwemmer zwemt, hij zwemt in zee
pi_119760413
quote:
0s.gif Op donderdag 29 november 2012 20:53 schreef Terreros85 het volgende:
Ik heb eind september met mijn zusje een vliegticket gekocht naar Buenos Aires. Ik vertrek begin januari. We reizen rond en vliegen terug vanuit Rio de Janeiro. Beide vluchten worden uitgevoerd door KLM/Air France. Tickets zijn gekocht bij Vliegwinkel.

Nu is er in de tussentijd wel wat veranderd. Ik ben al weken niet fit en het is de vraag of ik begin januari voldoende hersteld ben. Mijn zusje weet dit ook. Zij heeft al gezegd dat haar vriend graag in mijn plaats wil als ik niet op reis kan. Nu is mijn vraag. Kan ik dit ticket 'overdragen/verkopen' aan hem. Of is het alleen mogelijk dat ik mijn ticket annuleer en hij een nieuw ticket koopt?
Je betaalt wijzigingskosten + het verschil in tarief. Wijzigingskosten longhail zijn meen ik ¤120. En het verschil in tarief is het verschil tussen wat jij betaald hebt ten tijde van je boeking en de huidige prijs. Bijv. heb jij voor ¤500 geboekt en is de huidge prijs ¤600 moet je het verschil van ¤100 bijbetalen, plus de ¤120 wijzigingskosten maakt ¤220

Let op dat wijzigen in de goedkoopste boekingsklasses (Q/T/N/R/V) niet mogelijk is.
2015: <span class="s">MLA - JFK - PMI</span>
  donderdag 29 november 2012 @ 21:36:42 #6
15080 static
03.09.2006 - 11:35
pi_119761670
Wil net zeggen, dat kan lang niet bij alle klasses. Die ben je normaal gesproken gewoon kwijt (al wil de KLM wel eens coulance tonen ivm overlijden oid).
Yvonne riep ergens: [b]Static is gewoon Static, je leeft met hem of niet.
Geen verborgen agenda's, trouw, grote muil, lief hartje, bang voor bloed, scheld FA's graag uit voor lul.[/b]
pi_119762223
Als ik het goed begrijp wordt het bij economy class een moeilijk verhaal.

Ik hoop nog steeds dat ik voldoende hersteld ben, maar ik houd inmiddels rekening met het ergste.
De zwemmer zwemt, hij zwemt in zee
  donderdag 29 november 2012 @ 21:57:23 #8
15080 static
03.09.2006 - 11:35
pi_119762841
quote:
0s.gif Op donderdag 29 november 2012 21:46 schreef Terreros85 het volgende:
Als ik het goed begrijp wordt het bij economy class een moeilijk verhaal.

Hangt van je klasse in economy af (ja, je hebt ook klasses in economy en business).
Yvonne riep ergens: [b]Static is gewoon Static, je leeft met hem of niet.
Geen verborgen agenda's, trouw, grote muil, lief hartje, bang voor bloed, scheld FA's graag uit voor lul.[/b]
pi_119763011
quote:
0s.gif Op donderdag 29 november 2012 21:57 schreef static het volgende:

[..]

Hangt van je klasse in economy af (ja, je hebt ook klasses in economy en business).
Dat hoor ik voor het eerst. Vind ik dit terug op mijn ticket?
De zwemmer zwemt, hij zwemt in zee
pi_119763814
quote:
0s.gif Op donderdag 29 november 2012 22:00 schreef Terreros85 het volgende:

[..]

Dat hoor ik voor het eerst. Vind ik dit terug op mijn ticket?
Op je ticket zelf niet, op de boekingsbevestiging zal vaak een klasse aangeduid staan, anders kan je ook gewoon contact opnemen met KLM zelf, deze kunnen je exact vertellen wat de mogelijkheden zijn.

Over het algemeen geldt dat bij de goedkope tickets, met een maximum verblijf van 1 maand het wijzigen niet mogelijk is, bij tickets met een langere geldigheidsdatum, hogere prijs en daarbij behorende hogere boekingsklasse is het vaak wel mogelijk. Bij KLM is dat bijna altijd tegen een vergoeding.

De enige uitzondering dat je al je geld terug kan krijgen bij ook de goedkoopste tickets is bij het overlijden van de passagier zelf of bij weigering van een visum van het te bezoeken land, in beide gevallen heb je dan wel de relevante bewijsstukken benodigd.
RTFM
Zo niet? Dan toch!
Nawie, just Nawie!
TWENTE KAMPIOEN.
  donderdag 29 november 2012 @ 22:24:05 #11
15080 static
03.09.2006 - 11:35
pi_119764375
quote:
0s.gif Op donderdag 29 november 2012 22:00 schreef Terreros85 het volgende:

[..]

Dat hoor ik voor het eerst. Vind ik dit terug op mijn ticket?
Voorbeeldje:

1
2
3
4
5
6
7
First    Restricted First    Business    Restricted Business    Coach
    A    J,C    D,I    Y,B,M,H,Q,K,L,U,T
    F    P,A    C    D,Z    Y,B,M,H,Q,N,V,W,U,S,T,G,K,U,E,R
    F    F,P    J    C,Z    Y,H,Q,V,K,L,T,V,W
    A    C,D    J    Z    Y,H,I,K,L,N,O,Q,S,T,U,V,W,X
        F    P,A    J,D    I    Y,B,C,G,H,K,L,M,N,Q,S,V,W
    F    P,A    C,D    Z    Y,B,M,H,K,L,Q,V,W,U,T,S

Al die lettertjes zijn klasses in reisklasses.
Yvonne riep ergens: [b]Static is gewoon Static, je leeft met hem of niet.
Geen verborgen agenda's, trouw, grote muil, lief hartje, bang voor bloed, scheld FA's graag uit voor lul.[/b]
  donderdag 29 november 2012 @ 22:24:36 #12
15080 static
03.09.2006 - 11:35
pi_119764406
quote:
0s.gif Op donderdag 29 november 2012 22:13 schreef ozzietukker het volgende:
of bij weigering van een visum
Dat gebeurt zelden omdat dat je eigen verantwoordelijkheid is.
Yvonne riep ergens: [b]Static is gewoon Static, je leeft met hem of niet.
Geen verborgen agenda's, trouw, grote muil, lief hartje, bang voor bloed, scheld FA's graag uit voor lul.[/b]
pi_119764582
quote:
0s.gif Op donderdag 29 november 2012 22:24 schreef static het volgende:

[..]

Dat gebeurt zelden omdat dat je eigen verantwoordelijkheid is.
:) Dit is een voorwaarde die o.a. op de site van KLM omschreven staat en ook specifiek wordt vermeld als je een ticket koopt vanuit bepaalde verkooppunten.

En deze voorwaarde is ook logisch en vooral van toepassing op passagiers met een niet Europees paspoort, bijvoorbeeld uit de Aziatische landen. Deze mensen moeten een visum aanvragen in het land van herkomst en moeten vaak een ticket overleggen, niet altijd kan je een visum aanvragen dat je alleen een reservering hebt maar nog niet hebt betaald.

Wanneer het visum wordt afgewezen zou het bijzonder vreemd zijn dat KLM, en natuurlijk ook andere maatschappijen het ticket niet terugbetaald, immers heeft de passagier het beslissingsproces van het toewijzen van een visum niet in eigen hand!

Bij de restutie (refund) aanvraag op de KLM website kan je ook weigering visum als reden geven voor terugbetaling. Uiteraard staat er bij waar toepasbaar.
Voor een passagier uit de Europese Unie zal over het algemeen zeer beperkt de mogelijkheid zijn voor teruggave omdat veel landen tegen betaling een visum verlenen en het is uiteraard geen reden dat je niet wilt betalen dat je geen visum krijgt, je moet echt afgewezen voor de visumaanvraag, bijvoorbeeld in de Aziatische en Afrikaanse landen.

[ Bericht 9% gewijzigd door ozzietukker op 29-11-2012 22:39:58 ]
RTFM
Zo niet? Dan toch!
Nawie, just Nawie!
TWENTE KAMPIOEN.
  donderdag 29 november 2012 @ 23:49:59 #14
371252 devildogz
Minimal input, maximum output
pi_119768050
Hallo iedereen,

Ik heb in rusland een charter flight gekocht naar Phuket toe(vanuit Domodedovo). Nu moet ik zelf nog eerst naar Domodedovo toe, wordt de reis Dusseldorf - Domodedovo automatisch gezien als onderdeel van mijn gehele reis? Of moet ik in Domodedovo uitchecken, baggage ophalen en weer inchecken en daarmee ook een transit visum aanvragen?

Alvast bedankt :)
pi_119771331
quote:
0s.gif Op donderdag 29 november 2012 23:49 schreef devildogz het volgende:
Hallo iedereen,

Ik heb in rusland een charter flight gekocht naar Phuket toe(vanuit Domodedovo). Nu moet ik zelf nog eerst naar Domodedovo toe, wordt de reis Dusseldorf - Domodedovo automatisch gezien als onderdeel van mijn gehele reis? Of moet ik in Domodedovo uitchecken, baggage ophalen en weer inchecken en daarmee ook een transit visum aanvragen?

Alvast bedankt :)
Domodedova schijnt de hel in 'overstapland' te zijn. Juist mbt transitvisa etc.
Succes.
Never assume that loud is strong and quiet is weak.
It’s the lion’s silence that signals danger not his roar.
pi_119771341
quote:
0s.gif Op donderdag 29 november 2012 23:49 schreef devildogz het volgende:
Hallo iedereen,

Ik heb in rusland een charter flight gekocht naar Phuket toe(vanuit Domodedovo). Nu moet ik zelf nog eerst naar Domodedovo toe, wordt de reis Dusseldorf - Domodedovo automatisch gezien als onderdeel van mijn gehele reis? Of moet ik in Domodedovo uitchecken, baggage ophalen en weer inchecken en daarmee ook een transit visum aanvragen?

Alvast bedankt :)
tenzij beide maatschappijen voor dezelfde alliantie vliegen geef ik je weinig kans.
Met welke maatschappij vlieg je vanaf Domo?
Nobody expects the Spanish Inquisition!
pi_119771472
nog een aanvulling, mijn Russische kennissen hier vertellen mij dat alleen Transaero een 'transithal' op Domo heeft. Als beide vluchten via transauro zijn, zou je nog wel een kansje kunnen maken om zonder transitvisa in Phuket te komen.

De hal stelt trouwens niks voor, geen versnaperingen etc gewoon een kale hal.
Never assume that loud is strong and quiet is weak.
It’s the lion’s silence that signals danger not his roar.
pi_119771910
Dat wordt dus een mooie uitdaging
Nobody expects the Spanish Inquisition!
  zondag 2 december 2012 @ 20:37:42 #19
137776 boem-dikkie
Jedi Mind Baby!
pi_119853546
- Sorry, in de war met het topic. Dacht dat dit het topic over ervaringen en vragen over vliegen was.
Ik weet niks van Hindoes. Wel van Samoerai en andere dingen.
pi_119856210
ja, voor zover ik weet wel, althans wat het vragen over is in ieder geval wel :)
Nobody expects the Spanish Inquisition!
  zondag 2 december 2012 @ 21:30:50 #21
137776 boem-dikkie
Jedi Mind Baby!
pi_119856608
Ik heb dus vervolgens hier m'n bericht ge-edit terwijl ik dat in het andere topic wou doen. :')
Ik weet niks van Hindoes. Wel van Samoerai en andere dingen.
pi_120387053
Ha FOK!ers,

Volgende week dinsdag vertrek ik richting San Francisco.
Ik heb nog wat dingen die mij niet helemaal duidelijk zijn, ze zullen vast al wel besproken zijn, maar eerlijk gezegd heb ik weinig zin om alle 26 topics terug te lezen :@

Aangezien ik best wel een tijdje onderweg ben (zo'n 15 uur) lijkt het mij wel zo lekker om iets van deo mee te nemen... Mag je een spuitbus meenemen in je handbagage?
Ik weet dat je 100mL vloeistof in zo'n afsluitbaar plastic zakje mee mag nemen, maar valt een spuitbus hier ook onder? Zoja, ontploft zo'n bus niet in de lucht O-) ?

Krijg je deze plastic zakjes trouwens gewoon op Schiphol?

Verder leek het mij wel handig om online in te checken. Maar wat schiet je hier nou eigenlijk mee op, je moet toch alsnog je bagage inleveren (wat je normaal gesproken toch bij het inchecken doet)?

Alvast bedankt :)
pi_120387364
quote:
0s.gif Op zondag 16 december 2012 20:03 schreef 12345r het volgende:
Ha FOK!ers,

Volgende week dinsdag vertrek ik richting San Francisco.
Ik heb nog wat dingen die mij niet helemaal duidelijk zijn, ze zullen vast al wel besproken zijn, maar eerlijk gezegd heb ik weinig zin om alle 26 topics terug te lezen :@

Aangezien ik best wel een tijdje onderweg ben (zo'n 15 uur) lijkt het mij wel zo lekker om iets van deo mee te nemen... Mag je een spuitbus meenemen in je handbagage?
Ik weet dat je 100mL vloeistof in zo'n afsluitbaar plastic zakje mee mag nemen, maar valt een spuitbus hier ook onder? Zoja, ontploft zo'n bus niet in de lucht O-) ?

Krijg je deze plastic zakjes trouwens gewoon op Schiphol?

Verder leek het mij wel handig om online in te checken. Maar wat schiet je hier nou eigenlijk mee op, je moet toch alsnog je bagage inleveren (wat je normaal gesproken toch bij het inchecken doet)?

Alvast bedankt :)
Spuitbussen <100ml mogen mee inderdaad. Officieel niet, omdat het om een brandbare stof gaat, maar daar is nog nooit moeilijk over gedaan.

Verder zijn er vaak kortere rijen bij de bagage drop-off, omdat daar niemand in hoeft te checken. Delta Airlines heeft zelfs self-service drop-off, KLM weet ik niet zeker (maar denk het wel want skyteam).
'And I called your name,
like an addicted to cocaine calls for the stuff he'd rather blame'
pi_120388208
quote:
1s.gif Op zondag 16 december 2012 20:10 schreef Me_Wesley het volgende:

[..]

Spuitbussen <100ml mogen mee inderdaad. Officieel niet, omdat het om een brandbare stof gaat, maar daar is nog nooit moeilijk over gedaan.

Verder zijn er vaak kortere rijen bij de bagage drop-off, omdat daar niemand in hoeft te checken. Delta Airlines heeft zelfs self-service drop-off, KLM weet ik niet zeker (maar denk het wel want skyteam).
Oke, ja ik vlieg met British Airways. Tussenstop op Heathrow.

Ik hoorde verhalen van spuitbussen die ontplofte in de lucht, vandaar...
Ik kan ook gewoon zonder problemen een paar bussen haarlak (meer dat 100mL) in mijn koffer gooien?
pi_120391471
quote:
0s.gif Op zondag 16 december 2012 20:26 schreef 12345r het volgende:

[..]

Oke, ja ik vlieg met British Airways. Tussenstop op Heathrow.

Ik hoorde verhalen van spuitbussen die ontplofte in de lucht, vandaar...
Ik kan ook gewoon zonder problemen een paar bussen haarlak (meer dat 100mL) in mijn koffer gooien?
Geen probleem!
'And I called your name,
like an addicted to cocaine calls for the stuff he'd rather blame'
  zondag 16 december 2012 @ 21:43:32 #26
208890 June.
Seriously?
pi_120393167
quote:
0s.gif Op zondag 16 december 2012 20:03 schreef 12345r het volgende:

Verder leek het mij wel handig om online in te checken. Maar wat schiet je hier nou eigenlijk mee op, je moet toch alsnog je bagage inleveren (wat je normaal gesproken toch bij het inchecken doet)?
Op Schiphol hebben ze bij de KLM van die selfservice baggage dropoff points, zo klaar. Wel stond er bij mij een rij :')
Shine bright like a diamond.
  zondag 16 december 2012 @ 21:46:25 #27
67174 Dos37
Come on Twente
pi_120393357
quote:
0s.gif Op zondag 16 december 2012 21:43 schreef June. het volgende:

[..]

Op Schiphol hebben ze bij de KLM van die selfservice baggage dropoff points, zo klaar. Wel stond er bij mij een rij :')
Dat is echt fucking makkelijk, alleen heb je van die horden onzekere mensen die een half uur over één koffer doen :')
Premier League toto winnaar 2007-2008 en [b]2008-2009[/b]
Held Blaise NKUFO [b]All time topscoorder in Enschede[/b]
[b]WE WON IT ELEVEN TIMES![/b]
  zondag 16 december 2012 @ 22:59:38 #28
64459 ozzietukker
no worries mate
pi_120398386
quote:
0s.gif Op zondag 16 december 2012 21:46 schreef Dos37 het volgende:

[..]

Dat is echt fucking makkelijk, alleen heb je van die horden onzekere mensen die een half uur over één koffer doen :')
Waardoor ik die self check in machines dus mijdt. Prima systeem, leuk bedacht, maar de gemiddelde passagier kan dit allemaal niet aan. De incheckbalie waar de koffer wordt afgegeven gaat een stuk sneller.
De KLM dames doen trouwens bijzonder lastig als je niet van de self check in koffers gebruik wilt maken, je wordt in principe naar die rij gestuurd, maar een beetje zelfverzekerd overkomen en de KLM dame zal uiteindelijk geen problemen maken, maar in het begin was het elke keer discussie.
RTFM
Zo niet? Dan toch!
Nawie, just Nawie!
TWENTE KAMPIOEN.
  zondag 16 december 2012 @ 23:29:16 #29
15080 static
03.09.2006 - 11:35
pi_120400287
quote:
0s.gif Op zondag 16 december 2012 22:59 schreef ozzietukker het volgende:
De KLM dames doen trouwens bijzonder lastig als je niet van de self check in koffers gebruik wilt maken
Dat heb ik nog nooit meegemaakt. Wel dat ze moeilijk deden dat ik mijn boarding-pass niet had uitgeprint. Maar een blik van 'wtf'? :? en alles komt goed.
Yvonne riep ergens: [b]Static is gewoon Static, je leeft met hem of niet.
Geen verborgen agenda's, trouw, grote muil, lief hartje, bang voor bloed, scheld FA's graag uit voor lul.[/b]
pi_120404084
quote:
0s.gif Op zondag 16 december 2012 22:59 schreef ozzietukker het volgende:
De KLM dames doen trouwens bijzonder lastig als je niet van de self check in koffers gebruik wilt maken, je wordt in principe naar die rij gestuurd, [...]
Argh, dat deden ze bij mij een tijdje geleden idd al. Sta je tien minuten in die rij, om er dan achter te komen dat die machines nog niet met mijn Aer Lingus boeking (waarvoor KLM op Schiphol de afhandeling verzorgt) om konden gaan.

Dus toen kon ik nog tien minuten in weer een andere rij staan. ^O^

Ik hoop dat BA die machines voorlopig nog niet invoert. Al is het maar alleen voor Frequent Flyers. Prima reden om extra moeite te doen om die status te behouden.
I hope you can see this because I'm doing it as hard as I can.
pi_120404240
Ik heb m'n boarding pass nu overigens constant op m'n tablet staan. Werkt stukken beter! :)
People once tried to make Chuck Norris toilet paper. He said no because Chuck Norris takes crap from NOBODY!!!!
Megan Fox makes my balls look like vannilla ice cream.
  Moderator maandag 17 december 2012 @ 03:21:30 #32
155227 crew  Guppy
dus
pi_120404464
Sowieso zijn sommige van die dames best mutsen... Ik vloog naar een bestemming en m'n paspoort moest minimaal 6 maanden geldig zijn. Dus ik nieuw paspoort geregeld, online ingecheckt en m'n bagage bij de dropoff afgegeven. Althans, dat dacht ik. Dame bij de dropoff wilde m'n koffer niet aannemen omdat m'n paspoort maar 4 maanden geldig was. Ik: "euh ja, 4 maanden en 4 jáár". Zij: "ja, maar we kijken alleen naar de maanden en hij is nog maar 4 maanden geldig". Ik: " WTF :') ". Maar er moest serieus een supervisor aan te pas komen om haar uit te leggen dat ze niet alleen naar de maanden moest kijken. Ik dacht echt even dat ik in Bananasplit of zo zat :o
[b]Op zaterdag 31 december 2011 16:16 schreef Socios het volgende:[/b] Kusje voor jou. :) :@ :*
  maandag 17 december 2012 @ 03:42:50 #33
229392 Lemans24
dé ervaringsdeskundige
pi_120404591
quote:
0s.gif Op maandag 17 december 2012 03:21 schreef Guppyfriend het volgende:
Sowieso zijn sommige van die dames best mutsen... Ik vloog naar een bestemming en m'n paspoort moest minimaal 6 maanden geldig zijn. Dus ik nieuw paspoort geregeld, online ingecheckt en m'n bagage bij de dropoff afgegeven. Althans, dat dacht ik. Dame bij de dropoff wilde m'n koffer niet aannemen omdat m'n paspoort maar 4 maanden geldig was. Ik: "euh ja, 4 maanden en 4 jáár". Zij: "ja, maar we kijken alleen naar de maanden en hij is nog maar 4 maanden geldig". Ik: " WTF :') ". Maar er moest serieus een supervisor aan te pas komen om haar uit te leggen dat ze niet alleen naar de maanden moest kijken. Ik dacht echt even dat ik in Bananasplit of zo zat :o
Bizar, hopelijk was het een stagiaire...
  Moderator maandag 17 december 2012 @ 03:44:02 #34
155227 crew  Guppy
dus
pi_120404602
quote:
0s.gif Op maandag 17 december 2012 03:42 schreef Lemans24 het volgende:

[..]

Bizar, hopelijk was het een stagiaire...
Ik hoop het oprecht ook...
[b]Op zaterdag 31 december 2011 16:16 schreef Socios het volgende:[/b] Kusje voor jou. :) :@ :*
pi_120405251
quote:
0s.gif Op maandag 17 december 2012 03:21 schreef Guppyfriend het volgende:
Sowieso zijn sommige van die dames best mutsen... Ik vloog naar een bestemming en m'n paspoort moest minimaal 6 maanden geldig zijn. Dus ik nieuw paspoort geregeld, online ingecheckt en m'n bagage bij de dropoff afgegeven. Althans, dat dacht ik. Dame bij de dropoff wilde m'n koffer niet aannemen omdat m'n paspoort maar 4 maanden geldig was. Ik: "euh ja, 4 maanden en 4 jáár".
Had je misschien je oude paspoort bij de boeking van het ticket ingevoerd of ooit in je online profile op de website van de maatschappij? Zij zag misschien een waarschuwing op haar scherm vanwege je oude paspoort en raakte daarvan in de war?
pi_120407210
quote:
0s.gif Op maandag 17 december 2012 02:40 schreef sitting_elfling het volgende:
Ik heb m'n boarding pass nu overigens constant op m'n tablet staan. Werkt stukken beter! :)
Op een tablet? Da's ook niet echt draag- of vouwbaar...
I hope you can see this because I'm doing it as hard as I can.
  maandag 17 december 2012 @ 10:17:05 #37
229810 hexje
Surfboard, surfboard
pi_120407290
quote:
0s.gif Op maandag 17 december 2012 10:13 schreef LintuxCx het volgende:

[..]

Op een tablet? Da's ook niet echt draag- of vouwbaar...
Ik gewoon op mijn smartfoon.
pi_120407307
quote:
0s.gif Op maandag 17 december 2012 10:17 schreef hexje het volgende:
Ik gewoon op mijn smartfoon.
Ja precies, dat doe ik ook, is ideaal. :D

Maar een tablet snel tevoorschijn toveren als ik in een rij sta, dat lijkt me toch weer wat lastiger.
I hope you can see this because I'm doing it as hard as I can.
  Moderator maandag 17 december 2012 @ 10:40:26 #39
155227 crew  Guppy
dus
pi_120407949
quote:
0s.gif Op maandag 17 december 2012 07:56 schreef jaco het volgende:

[..]

Had je misschien je oude paspoort bij de boeking van het ticket ingevoerd of ooit in je online profile op de website van de maatschappij? Zij zag misschien een waarschuwing op haar scherm vanwege je oude paspoort en raakte daarvan in de war?
Nope, geboekt met het nieuwe paspoortnummer, en om vergissingen te voorkomen heb ik ook nooit m'n paspoortnummer opgeslagen in online profiles. Het blijft echt een raar verhaal he! Gelukkig allemaal goed gekomen, ik ging op een goed moment zelfs een beetje aan mezelf twijfelen :')
[b]Op zaterdag 31 december 2011 16:16 schreef Socios het volgende:[/b] Kusje voor jou. :) :@ :*
pi_120412193
Mag je op vluchten met KLM naar Amerika nu 1 of 2 stuks ruimbagage meenemen?
“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”
pi_120413214
Economy Class:1 stuk ruimbagage*, tot 23 kg (50,5 lbs), l + b + h max. 158 cm (62 inch)

Business Class: 2 stuks ruimbagage, elk tot 32 kg (70,5 lbs), l + b + h max. 158 cm (62 inch)

* U mag 2 stuks ruimbagage meenemen, elk tot 23 kg (50,5 lbs), max. 158 cm (62 inch) l + b + h: op KLM- en AIR FRANCE-vluchten vanaf en naar:

•Caribische gebied voor reizen tot 1 december 2012: Guadeloupe, Haīti, Frans Guyana, Martinique, Sint Maarten.
•Indische Oceaan voor reizen tot 1 december 2012: Madagaskar, Réunion.
•Zuid-Amerika:
◦Ecuador
◦Brazilië: als uw reis in Brazilië begint, mag u op uw heen- en terugvlucht twee stuks ruimbagage meenemen (elk tot 32 kg (70,5 lbs). Als uw reis niet in Brazilië begint, geldt de reguliere bagagevrijstelling.
•Afrika: Angola, Benin, Burkina Faso, Burundi, Kameroen, Kaapverdië, Centraal Afrikaanse Republiek, Tsjaad, Comoren, Kongo, Ivoorkust, de Democratische Republiek Congo, Djibouti, Equatoriaal Guinea, Ethiopië, Gabon, Gambia, Ghana, Guinee, Guinee-Bissau, Kenia, Liberia, Libië, Malawi, Mali, Mauretanië, Mayotte, Niger, Nigeria, Rwanda, Sao Tomé en Principe, Senegal, Sierra Leone, Somalië, Soedan, Tanzania, Togo, Oeganda, Zambia, Zimbabwe, Zuid-Soedan.
•Zuid-West Pacific: Nieuw Caledonië.
•Tussen de Verenigde Staten of Canada en Eritrea, Mauritius, Seychellen of Somalië.
Binnen Frankrijk en Corsica mag u tot 23 kg (50,5 lbs) meenemen, ongeacht het aantal koffers.


Er van uitgaande dat je economy vliegt --> 1 stuk bagage.
Nobody expects the Spanish Inquisition!
pi_120413884
Hmm balen, ik ga 4 maanden stage lopen en vind het wel prettig als ik wat meer mee kan nemen.
“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”
pi_120414087
Ben bang dat het dan bijbetalen of apart opsturen wordt
Nobody expects the Spanish Inquisition!
  maandag 17 december 2012 @ 15:16:45 #44
15080 static
03.09.2006 - 11:35
pi_120418079
quote:
0s.gif Op maandag 17 december 2012 13:17 schreef Its-Jojo-4you het volgende:
Er van uitgaande dat je economy vliegt --> 1 stuk bagage.
Hangt ook van je FB status af.
Yvonne riep ergens: [b]Static is gewoon Static, je leeft met hem of niet.
Geen verborgen agenda's, trouw, grote muil, lief hartje, bang voor bloed, scheld FA's graag uit voor lul.[/b]
pi_120418388
klopt, maar hij gaat stage lopen, dus neem ik aan dat hij naast economy vliegen ook nog statusloos is :)

(maar daar kan ik me uiteraard in vergissen)
Nobody expects the Spanish Inquisition!
pi_120419312
Welke maatschappijen staan dat wel toe dan?
“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”
  Moderator maandag 17 december 2012 @ 16:05:24 #47
45833 crew  Fogel
pi_120419886
quote:
0s.gif Op maandag 17 december 2012 15:52 schreef Jor_Dii het volgende:
Welke maatschappijen staan dat wel toe dan?
Tegenwoordig bijna geen enkele.


Maar je kan voor enkele tientallen euros gewoon een extra koffer meenemen.
I'm surrounded by morons!
TRV plannen/geboekt 2024:Nederland, UK, Nederland, Denemarken, UK, Nederland, Nederland
TRV 2023: Bangkok, Los Angeles, Nederland/Belgie, Denemarken, Noord-Noorwegen, Londen, Thailand, Nederland, Gdansk, Nederland, Japan
TRV 2022: Los Angeles, New York, Nederland, Los Angeles, Nederland/Duitsland/Belgie, Noord-Noorwegen, Nederland, UK
pi_120420529
quote:
1s.gif Op zondag 16 december 2012 21:19 schreef Me_Wesley het volgende:

[..]

Geen probleem!
Nog even voor de zekerheid;
Ik zou graag 1 fles haarspray mee willen nemen, het gaat om een fles van 300mL.

Deze kan zo zonder problemen in mijn koffer?
Geen te grote hoeveelheid? Geen ontplofte koffer?

Ik wil liever geen gezeik op het vliegveld ;)
  maandag 17 december 2012 @ 16:24:18 #49
199256 kwiwi
de enige echte.
pi_120420854
quote:
0s.gif Op maandag 17 december 2012 16:17 schreef 12345r het volgende:

[..]

Nog even voor de zekerheid;
Ik zou graag 1 fles haarspray mee willen nemen, het gaat om een fles van 300mL.

Deze kan zo zonder problemen in mijn koffer?
Geen te grote hoeveelheid? Geen ontplofte koffer?

Ik wil liever geen gezeik op het vliegveld ;)
Kan gewoon in de koffer die je incheckt.
pi_120420980
quote:
1s.gif Op maandag 17 december 2012 16:05 schreef Fogel het volgende:

[..]

Tegenwoordig bijna geen enkele.

Maar je kan voor enkele tientallen euros gewoon een extra koffer meenemen.
Da's waar, misschien dat maar overwegen dan :)
“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”
pi_120422062
quote:
7s.gif Op maandag 17 december 2012 16:24 schreef kwiwi het volgende:

[..]

Kan gewoon in de koffer die je incheckt.
wat kwini zegt :)
maar dus niet in je handbagage (waar je eerste vraag over ging) :)
Nobody expects the Spanish Inquisition!
  Moderator maandag 17 december 2012 @ 16:54:23 #52
45833 crew  Fogel
pi_120422247
Even terugkomen op de spraybus met deo. Gebruik die pas als je geland bent, eventueel op het toilet in het vliegtuig en niet als je nog op je stoel zit want dat is niet prettig voor de andere passagiers.
I'm surrounded by morons!
TRV plannen/geboekt 2024:Nederland, UK, Nederland, Denemarken, UK, Nederland, Nederland
TRV 2023: Bangkok, Los Angeles, Nederland/Belgie, Denemarken, Noord-Noorwegen, Londen, Thailand, Nederland, Gdansk, Nederland, Japan
TRV 2022: Los Angeles, New York, Nederland, Los Angeles, Nederland/Duitsland/Belgie, Noord-Noorwegen, Nederland, UK
pi_120425708
quote:
0s.gif Op maandag 17 december 2012 16:54 schreef Fogel het volgende:
Even terugkomen op de spraybus met deo. Gebruik die pas als je geland bent, eventueel op het toilet in het vliegtuig en niet als je nog op je stoel zit want dat is niet prettig voor de andere passagiers.
Nee, maar bij de tussenlanding lijkt het mij wel lekker om je een beetje op te frissen.

Ik heb nog 2 vraagjes waar ik geen duidelijk antwoord op kan vinden, dan ben ik klaar om te gaan :P
Ik begrijp dat je je vloeistoffen in een ziplock zakje moet stoppen, zijn deze op schiphol te krijgen?

En hoeveel sigaretten mag je eigenlijk in je koffer meenemen?
  maandag 17 december 2012 @ 18:35:51 #54
199256 kwiwi
de enige echte.
pi_120426025
quote:
0s.gif Op maandag 17 december 2012 18:28 schreef 12345r het volgende:

[..]

Nee, maar bij de tussenlanding lijkt het mij wel lekker om je een beetje op te frissen.

Ik heb nog 2 vraagjes waar ik geen duidelijk antwoord op kan vinden, dan ben ik klaar om te gaan :P
Ik begrijp dat je je vloeistoffen in een ziplock zakje moet stoppen, zijn deze op schiphol te krijgen?

Ik zou er zelf één meenemen (te koop bij o.a. de AH en kost niks), want de ene keer zijn er wel zakjes te vinden en de andere keer niet. Overigens heb ik de spullen ook al een keer in een gewoon boterham zakje gedaan en met een stukje plakband dichtgeplakt, ze zijn niet zo moeilijk.
pi_120426694
quote:
0s.gif Op maandag 17 december 2012 16:26 schreef Jor_Dii het volgende:

[..]

Da's waar, misschien dat maar overwegen dan :)
Bij BA is het iets van 36 pond extra, dat is dan dus een volledig volle tas (23kg). Volgens mij vliegen ze ook naar de VS.
Shine bright like a diamond.
  maandag 17 december 2012 @ 19:13:26 #56
64459 ozzietukker
no worries mate
pi_120427768
quote:
0s.gif Op maandag 17 december 2012 18:35 schreef kwiwi het volgende:

[..]

Ik zou er zelf één meenemen (te koop bij o.a. de AH en kost niks), want de ene keer zijn er wel zakjes te vinden en de andere keer niet. Overigens heb ik de spullen ook al een keer in een gewoon boterham zakje gedaan en met een stukje plakband dichtgeplakt, ze zijn niet zo moeilijk.
Op Schiphol zijn ze over het algemeen niet zo moeilijk, mijn vloeistoffen geef ik al jaren niet meer apart aan en dat gaat prima. Al vragen ze de laatste tijd weer of je vloeistoffen bij je hebt, (dat heeft alles te maken met de instructie die ze krijgen voordat de dienst begint), maar ik geef op die vraag nooit antwoord.
De zakjes zijn overigens niet altijd te krijgen op Schiphol, meestal weg, maar soms zijn de bakken leeg, persoonlijk heb ik een mooi stevig tasje waar alles bij elkaar in past.

Alleen op de UK luchthavens, Southend notabene, moest in principe mijn jas nog een keer gechecked worden omdat er een minispray (20 ml) inzat, maar zelfs in de UK won common sense na enige aandringen het van de regels dat het onzin zou zijn, al zijn ze daar wat alerter op de vloeifstoffen en hebben ze dit jaar weer allemaal mooie plakkaten opgehangen over dat je het apart moet aangeven. (Logisch want op andere luchthavens heeft deze regel geen enkele extra aandacht, grote flessen halen ze er wel uit, maar apart aangeven of extra scannen daar doet men niet aan). Al had de scanner daar een stuk meer strikte regelgeving te volgen.
RTFM
Zo niet? Dan toch!
Nawie, just Nawie!
TWENTE KAMPIOEN.
pi_120428805
quote:
0s.gif Op maandag 17 december 2012 18:35 schreef kwiwi het volgende:

[..]

Ik zou er zelf één meenemen (te koop bij o.a. de AH en kost niks), want de ene keer zijn er wel zakjes te vinden en de andere keer niet. Overigens heb ik de spullen ook al een keer in een gewoon boterham zakje gedaan en met een stukje plakband dichtgeplakt, ze zijn niet zo moeilijk.
Ik heb ze net maar even voor de zekerheid gehaald, weet ik zeker dat het goed zit.

quote:
0s.gif Op maandag 17 december 2012 18:51 schreef June. het volgende:

[..]

Bij BA is het iets van 36 pond extra, dat is dan dus een volledig volle tas (23kg). Volgens mij vliegen ze ook naar de VS.
Jazeker, ik vlieg er morgen mee naar SF :)

Iemand nog enig idee hoeveel sigaretten je mee mag nemen?
pi_120429188
Ik vind die doorzichtige zakjes altijd zo overdreven. Ik gooi het vaak gewoon in een boterhamzakje, ook prima. Geen haan die er naar kraait. Deze week weer een aantal keer vliegen. Hoop ook dat ze geen problemen hebben met het feit dat m'n passpoort over een aantal maand verlopen is.
People once tried to make Chuck Norris toilet paper. He said no because Chuck Norris takes crap from NOBODY!!!!
Megan Fox makes my balls look like vannilla ice cream.
pi_120429304
quote:
0s.gif Op maandag 17 december 2012 19:41 schreef sitting_elfling het volgende:
Ik vind die doorzichtige zakjes altijd zo overdreven. Ik gooi het vaak gewoon in een boterhamzakje, ook prima. Geen haan die er naar kraait. Deze week weer een aantal keer vliegen. Hoop ook dat ze geen problemen hebben met het feit dat m'n passpoort over een aantal maand verlopen is.
even een deur open zetten: hangt er vanaf waar je heen gaat :7
Nobody expects the Spanish Inquisition!
pi_120429334
quote:
0s.gif Op maandag 17 december 2012 19:34 schreef 12345r het volgende:

[..]

Ik heb ze net maar even voor de zekerheid gehaald, weet ik zeker dat het goed zit.

[..]

Jazeker, ik vlieg er morgen mee naar SF :)

Iemand nog enig idee hoeveel sigaretten je mee mag nemen?
zei site douane US
Nobody expects the Spanish Inquisition!
pi_120429350
quote:
0s.gif Op maandag 17 december 2012 19:43 schreef Its-Jojo-4you het volgende:

[..]

even een deur open zetten: hangt er vanaf waar je heen gaat :7
Polen.
People once tried to make Chuck Norris toilet paper. He said no because Chuck Norris takes crap from NOBODY!!!!
Megan Fox makes my balls look like vannilla ice cream.
pi_120429406
Dan moet je paspoort geldig zijn tot na je verblijf. Verder geen eisen.
Nobody expects the Spanish Inquisition!
  maandag 17 december 2012 @ 22:00:18 #63
309770 Tanin
de vreemdeling
pi_120437368
quote:
0s.gif Op maandag 17 december 2012 03:21 schreef Guppyfriend het volgende:
Sowieso zijn sommige van die dames best mutsen... Ik vloog naar een bestemming en m'n paspoort moest minimaal 6 maanden geldig zijn. Dus ik nieuw paspoort geregeld, online ingecheckt en m'n bagage bij de dropoff afgegeven. Althans, dat dacht ik. Dame bij de dropoff wilde m'n koffer niet aannemen omdat m'n paspoort maar 4 maanden geldig was. Ik: "euh ja, 4 maanden en 4 jáár". Zij: "ja, maar we kijken alleen naar de maanden en hij is nog maar 4 maanden geldig". Ik: " WTF :') ". Maar er moest serieus een supervisor aan te pas komen om haar uit te leggen dat ze niet alleen naar de maanden moest kijken. Ik dacht echt even dat ik in Bananasplit of zo zat :o
Ik vloog een keer terug uit Japan naar het VK (waar ik toentertijd woonde), stond die muts bij de balie in m'n paspoort te kijken, ratelen op het toetsenbord, kijken, ratelen, kijken. Dus ik vraag d'r in het Japans "is er een probleem?", "nou u heeft geen visa" :D :')
"Dit? Dit zijn mijn oorlogswonden, heb jarenlang oorlog gevoerd met mezelf, maar ik heb gewonnen!"
  maandag 17 december 2012 @ 22:09:45 #64
229392 Lemans24
dé ervaringsdeskundige
pi_120438121
quote:
0s.gif Op maandag 17 december 2012 18:51 schreef June. het volgende:

[..]

Bij BA is het iets van 36 pond extra, dat is dan dus een volledig volle tas (23kg). Volgens mij vliegen ze ook naar de VS.
Hij vliegt volgens mij sowieso met KLM. Kost 70 euro dan, volgens de site.
pi_120438808
quote:
0s.gif Op maandag 17 december 2012 22:09 schreef Lemans24 het volgende:

[..]

Hij vliegt volgens mij sowieso met KLM. Kost 70 euro dan, volgens de site.
Nee hoor, kan ook met Delta vliegen.
“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”
  dinsdag 18 december 2012 @ 18:59:02 #66
374964 slangpie
bak oe 'n ei.
pi_120470035
wat kan ik trouwens met dat flying blue? heb m net aangevraagd, omdat ik de aankomende 3 maand zon 15 keer vlieg.
nerovetsrethca
  Moderator dinsdag 18 december 2012 @ 19:02:51 #67
45833 crew  Fogel
pi_120470205
quote:
6s.gif Op dinsdag 18 december 2012 18:59 schreef slangpie het volgende:
wat kan ik trouwens met dat flying blue? heb m net aangevraagd, omdat ik de aankomende 3 maand zon 15 keer vlieg.
Bijzonder weinig. De belastingen en toeslagen bij bonusreizen zijn bijna even hoog als een betaald economyticket. Daarom heb ik ongeveer 128000 punten staan omdat het geen nut heeft om ze te gebruiken. Een enkele aanbieding daargelaten.

Met 15 legs heb je al een silver status, en bij 30 gold. Met status kom je wat sneller de security door, en bij gold mag je de lounge in. Da's ongeveer alles.
I'm surrounded by morons!
TRV plannen/geboekt 2024:Nederland, UK, Nederland, Denemarken, UK, Nederland, Nederland
TRV 2023: Bangkok, Los Angeles, Nederland/Belgie, Denemarken, Noord-Noorwegen, Londen, Thailand, Nederland, Gdansk, Nederland, Japan
TRV 2022: Los Angeles, New York, Nederland, Los Angeles, Nederland/Duitsland/Belgie, Noord-Noorwegen, Nederland, UK
  dinsdag 18 december 2012 @ 19:03:09 #68
64459 ozzietukker
no worries mate
pi_120470218
quote:
6s.gif Op dinsdag 18 december 2012 18:59 schreef slangpie het volgende:
wat kan ik trouwens met dat flying blue? heb m net aangevraagd, omdat ik de aankomende 3 maand zon 15 keer vlieg.
Afhankelijk van de klasse waarin je vliegt kan je niet zoveel met de gespaarde miles, daar heb je wellicht nog wat meer vluchtsegementen voor nodig als het vluchten zijn in de economy klasse. Wanneer het Business is en een beetje afstand kan het hard gaan.

Overigens heb ik uit principe geen vliegend blauw maar zit ik bij Miles en More van Lufthansa, voordeel daarvan is dat je met 30 segementen al een status hebt, en die segementen haal ik wel per jaar. (Je moet bijvoorbeeld binnen Europa minimaal 1x overstappen en elke vlucht geld als vluchtsegment). (En zo'n spaarprogramma werkt uiteindelijke toch wel, mijn voorkeur gaat uit naar Lufthansa of een maatschappij in de alliantie met Lufthansa).
RTFM
Zo niet? Dan toch!
Nawie, just Nawie!
TWENTE KAMPIOEN.
  dinsdag 18 december 2012 @ 19:04:49 #69
374964 slangpie
bak oe 'n ei.
pi_120470289
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 december 2012 19:03 schreef ozzietukker het volgende:

[..]

Afhankelijk van de klasse waarin je vliegt kan je niet zoveel met de gespaarde miles, daar heb je wellicht nog wat meer vluchtsegementen voor nodig als het vluchten zijn in de economy klasse. Wanneer het Business is en een beetje afstand kan het hard gaan.

Overigens heb ik uit principe geen vliegend blauw maar zit ik bij Miles en More van Lufthansa, voordeel daarvan is dat je met 30 segementen al een status hebt, en die segementen haal ik wel per jaar. (En zo'n spaarprogramma werkt uiteindelijke toch wel, mijn voorkeur gaat uit naar Lufthansa of een maatschappij in de alliantie met Lufthansa).
ik moet straks naar engeland, maar van het zomer wss wel verder weg. weet zo niet welke klasse ik vlieg :P, en vliegen volgens mij zo ongeveer standaard vanaf schiphol.
nerovetsrethca
pi_120470851
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 december 2012 19:02 schreef Fogel het volgende:

[..]

Bijzonder weinig. De belastingen en toeslagen bij bonusreizen zijn bijna even hoog als een betaald economyticket. Daarom heb ik ongeveer 128000 punten staan omdat het geen nut heeft om ze te gebruiken. Een enkele aanbieding daargelaten.

Met 15 legs heb je al een silver status, en bij 30 gold. Met status kom je wat sneller de security door, en bij gold mag je de lounge in. Da's ongeveer alles.
niet mee eens, op intercontinentale vluchten en op enkele reizen scheelt het aanzienlijk in de kosten :)
Nobody expects the Spanish Inquisition!
  dinsdag 18 december 2012 @ 19:18:51 #71
374964 slangpie
bak oe 'n ei.
pi_120470927
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 december 2012 19:16 schreef Its-Jojo-4you het volgende:

[..]

niet mee eens, op intercontinentale vluchten en op enkele reizen scheelt het aanzienlijk in de kosten :)
voor de kosten maakt het me niet uit, baas betaalt, maar hoorde laatst een keer dat het sneller zou gaan met inchecken enzo?
nerovetsrethca
pi_120470989
quote:
6s.gif Op dinsdag 18 december 2012 19:18 schreef slangpie het volgende:

[..]

voor de kosten maakt het me niet uit, baas betaalt, maar hoorde laatst een keer dat het sneller zou gaan met inchecken enzo?
klopt, zie wat fogel daar over zegt. Tevens staat het allemaal op de site van de KLM ;)
Nobody expects the Spanish Inquisition!
  dinsdag 18 december 2012 @ 20:20:54 #73
229392 Lemans24
dé ervaringsdeskundige
pi_120474832
quote:
0s.gif Op maandag 17 december 2012 22:19 schreef Jor_Dii het volgende:

[..]

Nee hoor, kan ook met Delta vliegen.
Oh, dacht dat je al geboekt had :)
  Moderator dinsdag 18 december 2012 @ 20:31:32 #74
45833 crew  Fogel
pi_120475598
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 december 2012 19:16 schreef Its-Jojo-4you het volgende:

[..]

niet mee eens, op intercontinentale vluchten en op enkele reizen scheelt het aanzienlijk in de kosten :)
Intercontinentaal nog niet gedaan, maar daar had ik laatst maar gekeken en moest dan 250-300¤ aan belastingen betalen. Inderdaad goedkoper, maar als je aanbiedingen in de gaten houd hoeft het niet zoveel te schelen met restricted economy.

Enkele reizen boek je bij een andere maatschappij meestal goedkoper. In ieder geval waar ik vlieg.

Vergeleken met Eurobonus gaat het sparen van punten langzamer, je moet (in verhouding) meer betalen in punten en al helemaal aan toeslagen én er lijken veel minder bonustickets beschikbaar te zijn bij KLM.
I'm surrounded by morons!
TRV plannen/geboekt 2024:Nederland, UK, Nederland, Denemarken, UK, Nederland, Nederland
TRV 2023: Bangkok, Los Angeles, Nederland/Belgie, Denemarken, Noord-Noorwegen, Londen, Thailand, Nederland, Gdansk, Nederland, Japan
TRV 2022: Los Angeles, New York, Nederland, Los Angeles, Nederland/Duitsland/Belgie, Noord-Noorwegen, Nederland, UK
pi_120568977
Iemand enig idee waar ik een (tsa) dubbele kofferriem kan vinden? Een kofferriem die je dus over de lengte en breedte trekt.
Op zondag 4 maart 2007 20:29 schreef BansheeBoy het volgende:
Iedereen wordt geboren als Moslim, alleen de omgeving verandert het of houdt het in stand. :{
:{˛
pi_120573970
quote:
0s.gif Op donderdag 20 december 2012 21:09 schreef tongytongylickylicky het volgende:
Iemand enig idee waar ik een (tsa) dubbele kofferriem kan vinden? Een kofferriem die je dus over de lengte en breedte trekt.
ebay zoek op cross Luggage Belt
  vrijdag 21 december 2012 @ 10:06:28 #77
88662 johanmulder
Cat -> Ballistic
pi_120588648
quote:
1s.gif Op dinsdag 18 december 2012 20:31 schreef Fogel het volgende:

[..]

Intercontinentaal nog niet gedaan, maar daar had ik laatst maar gekeken en moest dan 250-300¤ aan belastingen betalen. Inderdaad goedkoper, maar als je aanbiedingen in de gaten houd hoeft het niet zoveel te schelen met restricted economy.

Enkele reizen boek je bij een andere maatschappij meestal goedkoper. In ieder geval waar ik vlieg.

Vergeleken met Eurobonus gaat het sparen van punten langzamer, je moet (in verhouding) meer betalen in punten en al helemaal aan toeslagen én er lijken veel minder bonustickets beschikbaar te zijn bij KLM.
De truc is om de miles vooral te gebruiken voor intercontinentale Business class vluchten. Je betaalt dezelfde belastingen maar verder niets (naast dat het 2x zoveel punten kost natuurlijk). Zelf zit ik zo rond de 90.000 punten en hoop eind volgend jaar zo rond de 150.000 te zitten, zodat ik daarna een goedkoop Business Class retourtje naar LA of SF kan boeken voor m'n vriendin en ik.
AMS-ALC-AUH-ATL-BCN-BRU-BHX-CVG-CPH-CDG-CHC-CUR-DCA-DEN-DTW-DUS-DXB-EWR-EIN-FRA-HEL-HKG-HYD-IAD-JFK-KBZ-KUL-LAX-LCY-LHR-LGA-MEL-MSP-NRN-OSL-PSA-RUH-SEA-SFO-SIN-STL-STN-SVO-SYD-SXM-TPA-TRF-YVR
pi_120654252
Even mijn gal spuwen.

Heb vandaag gevlogen van Krakow richting Londen Stansted

Vliegveld Krakow is echt crap met hoofdletter C. Weinig engels sprekenden, weinig opties, slecht internet. Op het moment dat je ingechecked bent zit je hutjefuckingmutje op elkaar.

Kwamen we op Londen Stansted aan, eerst een half uur wachten voor grondpersoneel en daarna nog bijna een uur om door paspoort controle te gaan.

:r
People once tried to make Chuck Norris toilet paper. He said no because Chuck Norris takes crap from NOBODY!!!!
Megan Fox makes my balls look like vannilla ice cream.
  zondag 23 december 2012 @ 00:18:20 #79
309770 Tanin
de vreemdeling
pi_120655228
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 december 2012 23:58 schreef sitting_elfling het volgende:
Even mijn gal spuwen.

Heb vandaag gevlogen van Krakow richting Londen Stansted

Vliegveld Krakow is echt crap met hoofdletter C. Weinig engels sprekenden, weinig opties, slecht internet. Op het moment dat je ingechecked bent zit je hutjefuckingmutje op elkaar.

Kwamen we op Londen Stansted aan, eerst een half uur wachten voor grondpersoneel en daarna nog bijna een uur om door paspoort controle te gaan.

:r
Stansted was vandaag om te huilen. Half uur voor mij, maar inderdaad niet normaal...
"Dit? Dit zijn mijn oorlogswonden, heb jarenlang oorlog gevoerd met mezelf, maar ik heb gewonnen!"
pi_120655376
quote:
0s.gif Op zondag 23 december 2012 00:18 schreef Tanin het volgende:

[..]

Stansted was vandaag om te huilen. Half uur voor mij, maar inderdaad niet normaal...
Ik kwam pas om 21.00 aan, stonden we pas om 21.30 in de passport hal. :') en de rijen daar voor de passpoorts! Un-fucking-believable.

En ik mag morgen om 7.00 naar Amsterdam :') ..
People once tried to make Chuck Norris toilet paper. He said no because Chuck Norris takes crap from NOBODY!!!!
Megan Fox makes my balls look like vannilla ice cream.
  zondag 23 december 2012 @ 00:33:08 #81
73683 leolinedance
Voor Rood-Wit gezongen
pi_120656028
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 december 2012 23:58 schreef sitting_elfling het volgende:
Even mijn gal spuwen.

Heb vandaag gevlogen van Krakow richting Londen Stansted

Vliegveld Krakow is echt crap met hoofdletter C. Weinig engels sprekenden, weinig opties, slecht internet. Op het moment dat je ingechecked bent zit je hutjefuckingmutje op elkaar.

Kwamen we op Londen Stansted aan, eerst een half uur wachten voor grondpersoneel en daarna nog bijna een uur om door paspoort controle te gaan.

:r
Wat verwacht je dan op het vliegveld van een Oost-Europees stadje als Krakow... Ik was een paar weken terug in Voronezh, dat was echt 1000x zo bagger :')

Ik kan mij herinneren dat ik in de zomer nog een paar heerlijke pintjes heb gedronken op een terrasje buiten bij vliegveld Krakow. Mét gratis internet. Best goed te doen toen.

Daarbij zijn er trouwens heel veel vliegvelden, ook grote, waar gratis internet nog geen gemeengoed is (jammer genoeg).
pi_120656158
quote:
0s.gif Op zondag 23 december 2012 00:33 schreef leolinedance het volgende:

[..]

Wat verwacht je dan op het vliegveld van een Oost-Europees stadje als Krakow... Ik was een paar weken terug in Voronezh, dat was echt 1000x zo bagger :') ja ik ben ook in Krakow geweest, mooie stad trouwens!

Daarbij zijn er trouwens heel veel vliegvelden, ook grote, waar gratis internet nog geen gemeengoed is (jammer genoeg).
Ik had in Krakow by far het beste vliegveld verwacht van Polen.

Waarom? Er zitten enorm veel grote financiele bedrijven, een stad die wel degelijk flink in trek is bij toeristen etc. Viel vies tegen :')
People once tried to make Chuck Norris toilet paper. He said no because Chuck Norris takes crap from NOBODY!!!!
Megan Fox makes my balls look like vannilla ice cream.
  zondag 23 december 2012 @ 00:40:20 #83
73683 leolinedance
Voor Rood-Wit gezongen
pi_120656432
quote:
0s.gif Op zondag 23 december 2012 00:35 schreef sitting_elfling het volgende:

[..]

Ik had in Krakow by far het beste vliegveld verwacht van Polen.

Waarom? Er zitten enorm veel grote financiele bedrijven, een stad die wel degelijk flink in trek is bij toeristen etc. Viel vies tegen :')
Zie mijn edit ;) Maar wat je zegt klopt niet helemaal. De meeste zaken worden gedaan in Warschau en Poznan (handel / beurzen). Vaak vliegen mensen ook naar Katovice wanneer zij naar Krakow moeten (nog geen uur rijden en 1,5 uur met de trein). Krakow is wel in trek bij toeristen, dat klopt. Terecht ook wel want geweldige stad :)
pi_120657073
quote:
0s.gif Op zondag 23 december 2012 00:40 schreef leolinedance het volgende:

[..]

Zie mijn edit ;) Maar wat je zegt klopt niet helemaal. De meeste zaken worden gedaan in Warschau en Poznan (handel / beurzen). Vaak vliegen mensen ook naar Katovice wanneer zij naar Krakow moeten (nog geen uur rijden en 1,5 uur met de trein). Krakow is wel in trek bij toeristen, dat klopt. Terecht ook wel want geweldige stad :)
Volgens mij worden er de laatste tijd wel veel zaken bijgebouwd in Krakow (Cisco, Heineken, Aon (allemaal finance/operations afdelingen). Ben wel eens met de trein van Poznan geweest naar Berlijn maar dat was ook niks.

Vliegen naar Katowice was geen optie, taxi van Krakow airport richting Krakow was namelijk fantastisch en goedkoop.

Krakow is zeker een mooie stad maar vind het daar echt helemaal niks. Gesloten gemeenschap mits je 24 liter bier drinkt.
People once tried to make Chuck Norris toilet paper. He said no because Chuck Norris takes crap from NOBODY!!!!
Megan Fox makes my balls look like vannilla ice cream.
pi_120690910
Als de 'maximum dimensions' van ruimbagage 158 cm zijn, dan bedoelen ze neem ik aan dat Lengte + Breedte + Hoogte bij elkaar opgeteld max. 158 cm mogen zijn?
De lengte, breedte en hoogte van mijn koffer is 157 cm bij elkaar opgeteld :)

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
  zondag 23 december 2012 @ 21:58:36 #86
229392 Lemans24
dé ervaringsdeskundige
pi_120691501
quote:
0s.gif Op zondag 23 december 2012 00:54 schreef sitting_elfling het volgende:

[..]

Krakow is zeker een mooie stad maar vind het daar echt helemaal niks. Gesloten gemeenschap mits je 24 liter bier drinkt.
tenzij ;)

Ben er al heel lang niet meer geweest, dus kan het niet bevestigen. Maar wel in Wroclaw en Gdansk, deze zijn minder toeristisch en hebben daarom wellicht een betere sfeer. Beide met vrij eenvoudige, maar inmiddels gloednieuwe vliegvelden trouwens. Warschau trouwens ook. Zal met het EK te maken hebben, dat het vliegveld van Krakow nog niet is aangepakt.
pi_120693527
quote:
0s.gif Op zondag 23 december 2012 21:58 schreef Lemans24 het volgende:

[..]

tenzij ;)

Ben er al heel lang niet meer geweest, dus kan het niet bevestigen. Maar wel in Wroclaw en Gdansk, deze zijn minder toeristisch en hebben daarom wellicht een betere sfeer. Beide met vrij eenvoudige, maar inmiddels gloednieuwe vliegvelden trouwens. Warschau trouwens ook. Zal met het EK te maken hebben, dat het vliegveld van Krakow nog niet is aangepakt.
Ik ben ook wel eens op het vliegveld in Wroclaw geweest maar dat valt ook wel tegen. Relatief klein en je hoeft nog maar 1 minuut vanaf het vliegveld te zijn en je ziet al weer links en rechts misere :P
People once tried to make Chuck Norris toilet paper. He said no because Chuck Norris takes crap from NOBODY!!!!
Megan Fox makes my balls look like vannilla ice cream.
  zondag 23 december 2012 @ 22:45:49 #88
229392 Lemans24
dé ervaringsdeskundige
pi_120694851
quote:
0s.gif Op zondag 23 december 2012 22:28 schreef sitting_elfling het volgende:

[..]

Ik ben ook wel eens op het vliegveld in Wroclaw geweest maar dat valt ook wel tegen. Relatief klein en je hoeft nog maar 1 minuut vanaf het vliegveld te zijn en je ziet al weer links en rechts misere :P
De buitenwijken van Wroclaw zijn inderdaad niet heel gezellig. Maar het centrum maakt dat allemaal goed! Het treinstation is ook pas helemaal vernieuwd. En het vliegveld dus ook, sinds 28 februari, maar ik ben sinds die tijd niet meer op dat vliegveld geweest.
Gdansk was in 2011 echt nog een rampzalig vliegveld, veel te klein en stervensdruk (druk, als in een club, met dringen en duwen in een te kleine ruimte) In de zomer van 2012 was het al vele malen beter!

[ Bericht 0% gewijzigd door Lemans24 op 24-12-2012 03:06:18 ]
pi_120705732
quote:
0s.gif Op zondag 23 december 2012 21:49 schreef tomatenrood het volgende:
Als de 'maximum dimensions' van ruimbagage 158 cm zijn, dan bedoelen ze neem ik aan dat Lengte + Breedte + Hoogte bij elkaar opgeteld max. 158 cm mogen zijn?
Dimensions is meervoud en je noemt maar 1 getal. Misschien is het handiger om de complete tekst van de luchtvaartmaatschappij even te quoten of een link te geven. Dan kan iemand het bevestigen.
  maandag 24 december 2012 @ 04:19:57 #90
309770 Tanin
de vreemdeling
pi_120706452
quote:
0s.gif Op zondag 23 december 2012 21:49 schreef tomatenrood het volgende:
Als de 'maximum dimensions' van ruimbagage 158 cm zijn, dan bedoelen ze neem ik aan dat Lengte + Breedte + Hoogte bij elkaar opgeteld max. 158 cm mogen zijn?
De lengte, breedte en hoogte van mijn koffer is 157 cm bij elkaar opgeteld :)

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Zo klinkt het wel, maar zoals Jaco zegt: citeer even precies wat er staat, dan kunnen we het met zekerheid zeggen.
"Dit? Dit zijn mijn oorlogswonden, heb jarenlang oorlog gevoerd met mezelf, maar ik heb gewonnen!"
pi_120720348
quote:
0s.gif Op maandag 24 december 2012 03:02 schreef jaco het volgende:

[..]

Dimensions is meervoud en je noemt maar 1 getal. Misschien is het handiger om de complete tekst van de luchtvaartmaatschappij even te quoten of een link te geven. Dan kan iemand het bevestigen.
Er staat slechts:
quote:
The size of each piece of baggage is limited to 158 cm (width/height/depth)
Linkje
  maandag 24 december 2012 @ 16:33:08 #92
229392 Lemans24
dé ervaringsdeskundige
pi_120722384
quote:
0s.gif Op maandag 24 december 2012 15:46 schreef tomatenrood het volgende:
The size of each piece of baggage is limited to 158 cm (width/height/depth)
Brakke voorwaarden dus, want daar had of "sum of width, height and depth" of width+height+depth moeten staan. Maar ja, het komt allemaal op hetzelfde neer.
pi_120722586
quote:
0s.gif Op maandag 24 december 2012 16:33 schreef Lemans24 het volgende:

[..]

Brakke voorwaarden dus, want daar had of "sum of width, height and depth" of width+height+depth moeten staan. Maar ja, het komt allemaal op hetzelfde neer.
Ok, thanks :)
pi_120779623
Ik vlieg zondag vanaf Eindhoven naar Praag met Wizzair maar nu moet ik ook een slaapzak meenemen. Kan ik dan die grote handbagage boeken + een rugtas meenemen?

Of gewoon meteen een extra stuk bagage boeken die het ruim ingaat ( gaat altijd redelijk snel dat wachten op die koffers bij zulke kleine vluchten? )
  woensdag 26 december 2012 @ 12:28:29 #95
229392 Lemans24
dé ervaringsdeskundige
pi_120779893
quote:
0s.gif Op woensdag 26 december 2012 12:19 schreef kurk_droog het volgende:
Ik vlieg zondag vanaf Eindhoven naar Praag met Wizzair maar nu moet ik ook een slaapzak meenemen. Kan ik dan die grote handbagage boeken + een rugtas meenemen?

Of gewoon meteen een extra stuk bagage boeken die het ruim ingaat ( gaat altijd redelijk snel dat wachten op die koffers bij zulke kleine vluchten? )
Je betaalt momenteel extra voor de bagage, vanwege hoogseizoen (t/m 6 januari), dus het wordt een duur grapje met twee tassen of een grote handbagage erbij. '
Ik zou voor je ingecheckte bagage een grote tas of koffer meenemen, er mag immers 32 kg in (!) en als handbagage alleen een kleine (gratis) tas meenemen.

(of bedoel je dat je twee keer handbagage wil meenemen? Dat mag namelijk sowieso niet.)
  woensdag 26 december 2012 @ 12:40:29 #96
267333 buzz1291
Never a dull moment
pi_120780258
quote:
0s.gif Op woensdag 26 december 2012 12:19 schreef kurk_droog het volgende:
Ik vlieg zondag vanaf Eindhoven naar Praag met Wizzair maar nu moet ik ook een slaapzak meenemen. Kan ik dan die grote handbagage boeken + een rugtas meenemen?

Of gewoon meteen een extra stuk bagage boeken die het ruim ingaat ( gaat altijd redelijk snel dat wachten op die koffers bij zulke kleine vluchten? )
Volgens mij is het nog goedkoper om met de auto naar Praag te rijden dan een extra stuk bagage bij Wizzair in te checken. Wellicht is zelfsmerend slaapzak ter plekke kopen nog goedkoper.
2015: BUD - SAW - AUH - BKK - CNX - UTH - SIN - KUL - SGN - DAD - HUI - HAN - HKG . . . . . .
  woensdag 26 december 2012 @ 12:43:44 #97
229392 Lemans24
dé ervaringsdeskundige
pi_120780352
quote:
0s.gif Op woensdag 26 december 2012 12:40 schreef buzz1291 het volgende:

[..]

Volgens mij is het nog goedkoper om met de auto naar Praag te rijden dan een extra stuk bagage bij Wizzair in te checken. Wellicht is zelfsmerend slaapzak ter plekke kopen nog goedkoper.
Kost gewoon hetzelfde als het eerste stuk bagage. Alleen wel 25 euro per tas nu.
Voor een gewone tas vind ik het erg duur, maar als je echt 2 x 32 kg wilt meenemen voor 50 euro, is het geen geld ;) Buiten het hoogseizoen dus maar 15 euro per tas.
pi_120800867
quote:
0s.gif Op woensdag 26 december 2012 12:28 schreef Lemans24 het volgende:

[..]

Je betaalt momenteel extra voor de bagage, vanwege hoogseizoen (t/m 6 januari), dus het wordt een duur grapje met twee tassen of een grote handbagage erbij. '
Ik zou voor je ingecheckte bagage een grote tas of koffer meenemen, er mag immers 32 kg in (!) en als handbagage alleen een kleine (gratis) tas meenemen.

(of bedoel je dat je twee keer handbagage wil meenemen? Dat mag namelijk sowieso niet.)
Bedoelde handbagage + een kleine tas maar dan kan ik beter inderdaad 1 grote vliegtuigkoffer á 25 euro inchecken en die volproppen en 1 kleine rugzak meenemen.

[ Bericht 44% gewijzigd door kurk_droog op 27-12-2012 00:25:17 ]
pi_120860192
Heeft er iemand ervaring met hoeveel extra koffers je max mag meenemen per persoon? Ik ga begin Maart met Lufthansa richting USA en zat er aan te denken om zo;n 4 koffers mee te nemen (ik snap dat je daar extra voor moet betalen, maar is er ook een limiet?)
pi_120860525
mag ik een vraag stellen voordat ik antwoord geef? Heb je überhaupt al moeite gedaan om op de site van Lufthansa te kijken hoeveel je mee mag nemen en wat het per kilo/ koffer extra kost?
Nobody expects the Spanish Inquisition!
pi_120860814
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 december 2012 13:43 schreef Its-Jojo-4you het volgende:
mag ik een vraag stellen voordat ik antwoord geef? Heb je überhaupt al moeite gedaan om op de site van Lufthansa te kijken hoeveel je mee mag nemen en wat het per kilo/ koffer extra kost?
Ja. Ik kan alleen vinden dat je in economy max 1 tas van 23 kilo mag meenemen en een tweede extra koffer kost naar de USA :

On certain routes, Lufthansa offers attractive fees* for the 2nd checked piece (up to 23 kg/ up to 158 cm) voor 75 euro, maar niks over een max aantal stukken baggage.
pi_120860952
ik kom op deze tarieven uit

http://www.lufthansa.com/(...)_z=Baggage%20fees%20(PDF)

dat gaat dus serieus in de papieren lopen :)
Nobody expects the Spanish Inquisition!
pi_120862379
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 december 2012 13:54 schreef Its-Jojo-4you het volgende:
ik kom op deze tarieven uit

http://www.lufthansa.com/(...)_z=Baggage%20fees%20(PDF)

dat gaat dus serieus in de papieren lopen :)
Ja, die tarieven had ik wel gezien, maar ik zie nergens staan wat het limiet is van het aantal koffers dat je mag meenemen, ik neem niet aan dat je 20 koffers mee mag nemen, ook al betaal je ervoor.
pi_120862557
zoals ik het lees betaal je voor de 2e tas 75 euro extra en daarna 300 tot 550 euro per tas(afhankelijk van het gewicht). Dus ja, je mag er veel meenemen maar wat ik al zei, het aardig in de papieren lopen.
Nobody expects the Spanish Inquisition!
  vrijdag 28 december 2012 @ 14:46:33 #105
13546 XL
In de zin van Extra Lars
pi_120863079
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 december 2012 13:35 schreef IrCute het volgende:
Heeft er iemand ervaring met hoeveel extra koffers je max mag meenemen per persoon? Ik ga begin Maart met Lufthansa richting USA en zat er aan te denken om zo;n 4 koffers mee te nemen (ik snap dat je daar extra voor moet betalen, maar is er ook een limiet?)
Hoeveel jaar blijf je weg?

Je kunt denk ik nog beter een zeecontainer laten afleveren bij zoveel bagege.
Die Scheiße bleibt gleich, nur die Fliegen ändern sich| Kurt Cobain sagte mir, Ich soll kommen wie ich bin
en de kikker zei: "Je moet me nog kussen!" en ik stak de kikker terug in mijn binnenzak en zei: "Nee, ik heb veel liever een babbelende kikker!"
pi_120863318
quote:
99s.gif Op vrijdag 28 december 2012 14:46 schreef XL het volgende:

[..]

Hoeveel jaar blijf je weg?

Je kunt denk ik nog beter een zeecontainer laten afleveren bij zoveel bagege.
Voor altijd hopelijk :* En zoveel wil ik ook weer niet meenemen, maar ik dacht zelf aan 3-4 koffers

Ik ga ze wel even mailen :P Staat ook nergens duidelijk aangegeven
pi_120863476
het staat er wel. Wil je het niet zien?
Nobody expects the Spanish Inquisition!
pi_120863484
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 december 2012 14:32 schreef Its-Jojo-4you het volgende:
zoals ik het lees betaal je voor de 2e tas 75 euro extra en daarna 300 tot 550 euro per tas(afhankelijk van het gewicht). Dus ja, je mag er veel meenemen maar wat ik al zei, het aardig in de papieren lopen.
Zoals het in die tabel staat is het tot 23kg/158 cm 150 euro per tas, maar naar de USA is het dan weer 75 voor een 2de koffer, maar ik zie nergens of dat ook geld voor de 3de en eventueel 4de tas.
pi_120863531
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 december 2012 14:56 schreef IrCute het volgende:

[..]

Zoals het in die tabel staat is het tot 23kg/158 cm 150 euro per tas, maar naar de USA is het dan weer 75 voor een 2de koffer, maar ik zie nergens of dat ook geld voor de 3de en eventueel 4de tas.
voor de meeste andere bestemmingen betaal je al meteen de tarieven die in de tabellen staan. Voor de VS maken ze een uitzondering voor de 2e tas.

dus het gaat je waarschijnlijk 675 euro kosten voor 4 tassen.
Nobody expects the Spanish Inquisition!
pi_120863706
Ik heb via KLM een ticket geboekt eerst naar Jakarta en enkele weken later naar Melbourne en weer terug naar Nederland. Nu reis ik naast KLM, ook met Guardia Airlines en Jetstar(wel zelfde KLM-ticket) maar bij laatste 2 staat bij de bagagevoorwaarden op de site dat je alleen handbagage mee mag nemen.

Moet ik mijn ruimbagege daar zelf nog bij boeken of regelt KLM dit omdat ik het ticket bij hun heb geboekt.
If I'm sad, I stop being sad and be awesome instead. True story
  vrijdag 28 december 2012 @ 15:04:13 #111
13546 XL
In de zin van Extra Lars
pi_120863782
1 tas incl.
1 tas 75 e
tas 3 en 4 zijn 150 e

375 e voor vier tassen a 23kg per stuk

Lijkt mij?

Als je vaker met Lufthansa naar USA vloog ben je misschien frequent flyer en mag je meer meenemen
Die Scheiße bleibt gleich, nur die Fliegen ändern sich| Kurt Cobain sagte mir, Ich soll kommen wie ich bin
en de kikker zei: "Je moet me nog kussen!" en ik stak de kikker terug in mijn binnenzak en zei: "Nee, ik heb veel liever een babbelende kikker!"
pi_120864040
quote:
99s.gif Op vrijdag 28 december 2012 15:04 schreef XL het volgende:
1 tas incl.
1 tas 75 e
tas 3 en 4 zijn 150 e

375 e voor vier tassen a 23kg per stuk

Lijkt mij?

Als je vaker met Lufthansa naar USA vloog ben je misschien frequent flyer en mag je meer meenemen
Ik heb net even gebeld inderdaad, want wat hierboven werd gezegd leek mij heel sterk.
Het is dus 2de tas voor 75 en voor de 3de en 4de tas 150 euro, met een max van 99kg totale baggage per persoon.
pi_120864184
ik had die 150 over het hoofd gezien, sorry.
Nobody expects the Spanish Inquisition!
  vrijdag 28 december 2012 @ 16:38:57 #114
137776 boem-dikkie
Jedi Mind Baby!
pi_120867639
Voor het eerst met KLM gevlogen. Wát een verademing vergeleken met Ryanair zeg. Personeel dat behulpzaam en vriendelijk is. Heel apart om mee te maken.
Ik weet niks van Hindoes. Wel van Samoerai en andere dingen.
  vrijdag 28 december 2012 @ 16:46:31 #115
309770 Tanin
de vreemdeling
pi_120867956
quote:
10s.gif Op vrijdag 28 december 2012 16:38 schreef boem-dikkie het volgende:
Voor het eerst met KLM gevlogen. Wát een verademing vergeleken met Ryanair zeg. Personeel dat behulpzaam en vriendelijk is. Heel apart om mee te maken.
_O-

Ryanair en BMI Baby zijn echt het afvoerputje van het luchtruim.
Easyjet en Transavia zijn een stukje beter, maar niets vergeleken met een echte maatschappij inderdaad!
"Dit? Dit zijn mijn oorlogswonden, heb jarenlang oorlog gevoerd met mezelf, maar ik heb gewonnen!"
pi_120868210
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 december 2012 15:02 schreef MaxC het volgende:
Ik heb via KLM een ticket geboekt eerst naar Jakarta en enkele weken later naar Melbourne en weer terug naar Nederland. Nu reis ik naast KLM, ook met Guardia Airlines en Jetstar(wel zelfde KLM-ticket) maar bij laatste 2 staat bij de bagagevoorwaarden op de site dat je alleen handbagage mee mag nemen.

Moet ik mijn ruimbagege daar zelf nog bij boeken of regelt KLM dit omdat ik het ticket bij hun heb geboekt.
Normaal gesproken worden de voorwaarden van de airline waarbij je geboekt hebt gewoon gehandhaafd als je via hen met een lowcostairline (Jetstar) vliegt. Staat hier op je KLM ticket niks specifieks over vermeld? Ik zou er vanuit gaan dat je gewoon de reguliere KLM allowamce mag meenemen. Maar om zeker te weten gewoon even een berichtje bij KLM op Facebook zetten ;)

Losse boekingen bij Jetstar moet inderdaad voor bagage bijbetaald worden, vandaar dat dit zo op hun eigen site staat.
2015: &lt;span class="s"&gt;MLA - JFK - PMI&lt;/span&gt;
  vrijdag 28 december 2012 @ 17:05:18 #117
137776 boem-dikkie
Jedi Mind Baby!
pi_120868951
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 december 2012 16:46 schreef Tanin het volgende:

[..]

_O-

Ryanair en BMI Baby zijn echt het afvoerputje van het luchtruim.
Easyjet en Transavia zijn een stukje beter, maar niets vergeleken met een echte maatschappij inderdaad!
De hele constructie van Ryanair is gewoon om je kapot te ergeren. Ik snap niet hoe hun denken dat geen vaste zitplekken geld bespaard. Waardoor standaard opstoppingen ontstaan omdat iedereen bij elkaar wil zitten, iedereen hun koffers in de lockers plempt en daardoor de stewards nog een kwartier met tassen lopen te sjouwen omdat er geen ruimte meer is in de lockers. :')
Ik weet niks van Hindoes. Wel van Samoerai en andere dingen.
  vrijdag 28 december 2012 @ 17:13:27 #118
342301 Boterbartje
kwaliteitsuser
pi_120869354
quote:
10s.gif Op vrijdag 28 december 2012 16:38 schreef boem-dikkie het volgende:
Voor het eerst met KLM gevlogen. Wát een verademing vergeleken met Ryanair zeg. Personeel dat behulpzaam en vriendelijk is. Heel apart om mee te maken.
KLM _O_

laatste keer naar lima waren de stewardessen zelfs knap zeg! mooiste was dat er zo veel geannuleerde vluchten waren door sneeuw dat vliegtuig maar 1/3 vol zat. Kreeg toen 3 stoelen om languit te slapen en zoveel broodjes als ik maar wou :D

Verder ben ik ook erg te spreken over BA, Cathay (en dragon, daar kreeg ik ook 4 stoelen, de rest van het vliegtuig zat vol _O_) thai airways, Lufthansa, en in mindere mate Iberia en AA, laatste keer was goed, daarvoor was wel minder. Lan is ook erg goed _O_
Op 8 september 2013 schreef Yreal het volgende: Boterbartje is een kwaliteitsuser
Op 2 april 2015 17:54 schreef Joosie200 het volgende: The Boterbartje experience™, dat is 100% kwaliteit voor een kleine prijs.
  vrijdag 28 december 2012 @ 18:15:08 #119
309770 Tanin
de vreemdeling
pi_120872201
quote:
7s.gif Op vrijdag 28 december 2012 17:13 schreef Boterbartje het volgende:

[..]

KLM _O_

laatste keer naar lima waren de stewardessen zelfs knap zeg! mooiste was dat er zo veel geannuleerde vluchten waren door sneeuw dat vliegtuig maar 1/3 vol zat. Kreeg toen 3 stoelen om languit te slapen en zoveel broodjes als ik maar wou :D

Verder ben ik ook erg te spreken over BA, Cathay (en dragon, daar kreeg ik ook 4 stoelen, de rest van het vliegtuig zat vol _O_) thai airways, Lufthansa, en in mindere mate Iberia en AA, laatste keer was goed, daarvoor was wel minder. Lan is ook erg goed _O_
KLM, BA en vooral Emirates ben ik over te spreken.

Iberia is kut. Laatst waren ze geīrriteerd dat ik om wat water kwam vragen, dat ik maar rap weer moest gaan zitten :') en hun entertainment programma is ook al om te huilen (maar dat schijnt buiten bij Emirates overal zo te zijn)
"Dit? Dit zijn mijn oorlogswonden, heb jarenlang oorlog gevoerd met mezelf, maar ik heb gewonnen!"
pi_120872331
quote:
10s.gif Op vrijdag 28 december 2012 16:38 schreef boem-dikkie het volgende:
Voor het eerst met KLM gevlogen. Wát een verademing vergeleken met Ryanair zeg. Personeel dat behulpzaam en vriendelijk is. Heel apart om mee te maken.
Ja kom op, RyanAir is een busmaatschappij die met vliegtuigen werkt. Kun je met goed fatsoen geen airline noemen. Ik ben ook heel benieuwd naar de KRO reportage vanavond over hun kennelijk dubieuze (mogelijk gevaarlijke) manieren om geld te besparen.
I hope you can see this because I'm doing it as hard as I can.
  vrijdag 28 december 2012 @ 18:29:06 #121
15080 static
03.09.2006 - 11:35
pi_120872771
Yvonne riep ergens: [b]Static is gewoon Static, je leeft met hem of niet.
Geen verborgen agenda's, trouw, grote muil, lief hartje, bang voor bloed, scheld FA's graag uit voor lul.[/b]
  vrijdag 28 december 2012 @ 18:39:48 #122
342301 Boterbartje
kwaliteitsuser
pi_120873209
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 december 2012 18:15 schreef Tanin het volgende:

[..]

KLM, BA en vooral Emirates ben ik over te spreken.

Iberia is kut. Laatst waren ze geīrriteerd dat ik om wat water kwam vragen, dat ik maar rap weer moest gaan zitten :') en hun entertainment programma is ook al om te huilen (maar dat schijnt buiten bij Emirates overal zo te zijn)
ja die a340's zijn wat kut, inflight entertainment is kut maar ik spreek spaans en die stewardessen zijn over het algemeen wel knap dus dan kun je chill praatje mee maken.

laatste vlucht van AA hele reis vanaf Tokyo naar Chicago met stewardess gesproken samen met medepassagier. Zij dacht dat ik amerikaans was :') mijn engels is wel goed maar niet zo goed denk ik dan :P

maar ze was wel een typisch domme amerikaanse die dacht dat Nederland in denemarken lag.
Op 8 september 2013 schreef Yreal het volgende: Boterbartje is een kwaliteitsuser
Op 2 april 2015 17:54 schreef Joosie200 het volgende: The Boterbartje experience™, dat is 100% kwaliteit voor een kleine prijs.
  vrijdag 28 december 2012 @ 18:40:39 #123
229392 Lemans24
dé ervaringsdeskundige
pi_120873240
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 december 2012 18:18 schreef LintuxCx het volgende:

[..]

Ja kom op, RyanAir is een busmaatschappij die met vliegtuigen werkt. Kun je met goed fatsoen geen airline noemen. Ik ben ook heel benieuwd naar de KRO reportage vanavond over hun kennelijk dubieuze (mogelijk gevaarlijke) manieren om geld te besparen.
Dat is een opgeblazen verhaal. Want het ging om drie vliegtuigen die vanwege slecht weer bij Madrid werden doorgestuurd naar Valancia, om daar al rondjes vliegend af te wachten of het weer in Madrid zou opklaren. Toen dit uren duurde, raakte de brandstof op en zijn ze in Valencia geland.
Dat Ryanair niet met extra brandstof vliegt, om nog langer rondjes te kunnen vliegen, is verder alleen maar efficiënt.

Daarnaast, Ryanair is gewoon een airline, hoewel nogal basic. Maar dat zijn bijvoorbeeld Vueling, Transavia, AirAsia, Cebu Pacific en Tiger Airways ook.
  vrijdag 28 december 2012 @ 18:45:33 #124
229392 Lemans24
dé ervaringsdeskundige
pi_120873405
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 december 2012 18:15 schreef Tanin het volgende:

[..]

KLM, BA en vooral Emirates ben ik over te spreken.

Iberia is kut. Laatst waren ze geīrriteerd dat ik om wat water kwam vragen, dat ik maar rap weer moest gaan zitten :') en hun entertainment programma is ook al om te huilen (maar dat schijnt buiten bij Emirates overal zo te zijn)
Lufthansa heeft ook een prima entertainment systeem, hoewel met veel te lage resolutie. Emirates heb ik nog nooit mee gevlogen.
  vrijdag 28 december 2012 @ 18:45:38 #125
342301 Boterbartje
kwaliteitsuser
pi_120873410
jetstar! gossie wat een brakke zooi. wel m'n eerste go-around meegemaakt toen op singapore
Op 8 september 2013 schreef Yreal het volgende: Boterbartje is een kwaliteitsuser
Op 2 april 2015 17:54 schreef Joosie200 het volgende: The Boterbartje experience™, dat is 100% kwaliteit voor een kleine prijs.
  vrijdag 28 december 2012 @ 18:47:54 #126
229392 Lemans24
dé ervaringsdeskundige
pi_120873497
quote:
7s.gif Op vrijdag 28 december 2012 18:45 schreef Boterbartje het volgende:
jetstar! gossie wat een brakke zooi. wel m'n eerste go-around meegemaakt toen op singapore
Daar heb ik vaker klachten over gehoord. Mensen die AirAsia luxe vonden, omdat ze Jetstar gewend waren. Ben toch wel benieuwd nu... Want AirAsia is gewoon de Ryanair van Azië.
pi_120873641
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 december 2012 18:47 schreef Lemans24 het volgende:

[..]

Daar heb ik vaker klachten over gehoord. Mensen die AirAsia luxe vonden, omdat ze Jetstar gewend waren. Ben toch wel benieuwd nu... Want AirAsia is gewoon de Ryanair van Azië.
Ligt er een beetje aan denk ik. Jetstar heeft ook een affiliate in Vietnam die met oude 737s vliegt (heette vroeger Jetstar Pacific). Het Singaporese/Australische Jetstar vliegt met een stuk nieuwere A320s (hoewel daar ook wat oudere ex-Valuair toestellen tussen zitten). Beetje afwachten wat je treft.
2015: &lt;span class="s"&gt;MLA - JFK - PMI&lt;/span&gt;
  vrijdag 28 december 2012 @ 18:53:48 #128
267333 buzz1291
Never a dull moment
pi_120873781
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 december 2012 18:47 schreef Lemans24 het volgende:

[..]

Daar heb ik vaker klachten over gehoord. Mensen die AirAsia luxe vonden, omdat ze Jetstar gewend waren. Ben toch wel benieuwd nu... Want AirAsia is gewoon de Ryanair van Azië.
Dat is waar, en helaas maar weinig alternatieven zolang de landelijke luchtvaartmaatschappijen daar nier met concurrerende tarieven werken. Ik vlieg vaak met AirAsia en tot op heden gaat het goed maar ik wil niet weten hoe die crew in een noodsituatie zal reageren. Dan heb ik echt meer vertrouwen in Thai Airways of Singapore Airlines of Cathay.
2015: BUD - SAW - AUH - BKK - CNX - UTH - SIN - KUL - SGN - DAD - HUI - HAN - HKG . . . . . .
  vrijdag 28 december 2012 @ 18:53:50 #129
309770 Tanin
de vreemdeling
pi_120873785
quote:
7s.gif Op vrijdag 28 december 2012 18:39 schreef Boterbartje het volgende:

[..]

ja die a340's zijn wat kut, inflight entertainment is kut maar ik spreek spaans en die stewardessen zijn over het algemeen wel knap dus dan kun je chill praatje mee maken.

laatste vlucht van AA hele reis vanaf Tokyo naar Chicago met stewardess gesproken samen met medepassagier. Zij dacht dat ik amerikaans was :') mijn engels is wel goed maar niet zo goed denk ik dan :P

maar ze was wel een typisch domme amerikaanse die dacht dat Nederland in denemarken lag.
Mijn Spaans is niet best (wordt aan gewerkt), maar genoeg om wat water te vragen, maar de bediening werd er niet beter op :{

Enige airline waar ik consequent knappe flight attendants heb gezien is Emirates. Hoewel de meeste vluchten er wel 1 of 2 hebben rondlopen...
"Dit? Dit zijn mijn oorlogswonden, heb jarenlang oorlog gevoerd met mezelf, maar ik heb gewonnen!"
  vrijdag 28 december 2012 @ 18:57:06 #130
342301 Boterbartje
kwaliteitsuser
pi_120873939
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 december 2012 18:53 schreef Tanin het volgende:

[..]

Mijn Spaans is niet best (wordt aan gewerkt), maar genoeg om wat water te vragen, maar de bediening werd er niet beter op :{

Enige airline waar ik consequent knappe flight attendants heb gezien is Emirates. Hoewel de meeste vluchten er wel 1 of 2 hebben rondlopen...
Jaa ok, ze zitten natuurlijk niet te wachten op iemand die de hele vlucht water besteld omdat dat het enige is wat die zeggen kan :P I kid you

Maar Iberia is inderdaad wel minder.

LAN, KLM, Cathay, Thai airways en BA ben ik het meeste over te spreken. Zowel qua eten als knapheid van stewardessen. Al was de vorige keer Finnair misschien nog beste :D Gratis upgrade naar businessclass en onbeperkt gebruik van smoothy bar. Zulke aardige mensen daar ook. Unbelieve.

Kan daar zo genietende aan terugdenken. Zeker nu in de trein met al die schreeuwende mensen en kinders en met maar liefst 1,5 uur vertraging.
Op 8 september 2013 schreef Yreal het volgende: Boterbartje is een kwaliteitsuser
Op 2 april 2015 17:54 schreef Joosie200 het volgende: The Boterbartje experience™, dat is 100% kwaliteit voor een kleine prijs.
  vrijdag 28 december 2012 @ 19:12:18 #131
309770 Tanin
de vreemdeling
pi_120874794
quote:
7s.gif Op vrijdag 28 december 2012 18:57 schreef Boterbartje het volgende:

[..]

Jaa ok, ze zitten natuurlijk niet te wachten op iemand die de hele vlucht water besteld omdat dat het enige is wat die zeggen kan :P I kid you

Maar Iberia is inderdaad wel minder.

LAN, KLM, Cathay, Thai airways en BA ben ik het meeste over te spreken. Zowel qua eten als knapheid van stewardessen. Al was de vorige keer Finnair misschien nog beste :D Gratis upgrade naar businessclass en onbeperkt gebruik van smoothy bar. Zulke aardige mensen daar ook. Unbelieve.

Kan daar zo genietende aan terugdenken. Zeker nu in de trein met al die schreeuwende mensen en kinders en met maar liefst 1,5 uur vertraging.
Ik heb bij Airtran een keer een gratis upgrade gehad omdat de steward (Mexicaans) z'n vriend bij mij op school gezeten heeft :D Helaas stelde businessclass daar niet bijzonder veel voor, maar had wel alle ruimte :D
"Dit? Dit zijn mijn oorlogswonden, heb jarenlang oorlog gevoerd met mezelf, maar ik heb gewonnen!"
  vrijdag 28 december 2012 @ 19:17:11 #132
342301 Boterbartje
kwaliteitsuser
pi_120875080
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 december 2012 19:12 schreef Tanin het volgende:

[..]

Ik heb bij Airtran een keer een gratis upgrade gehad omdat de steward (Mexicaans) z'n vriend bij mij op school gezeten heeft :D Helaas stelde businessclass daar niet bijzonder veel voor, maar had wel alle ruimte :D
Beter!! ik had dus wel echt full reclining seat, dus echt zo'n volledig bed. zat ook nog naast een finse chick, wat een reis
Op 8 september 2013 schreef Yreal het volgende: Boterbartje is een kwaliteitsuser
Op 2 april 2015 17:54 schreef Joosie200 het volgende: The Boterbartje experience™, dat is 100% kwaliteit voor een kleine prijs.
  Moderator vrijdag 28 december 2012 @ 20:08:47 #133
155227 crew  Guppy
dus
pi_120877837
Ik moet zeggen dat ik de knapheid van de flight attendants nou niet echt een graadmeter vind. Natuurlijk, het oog wil ook wat, maar ik heb liever een onknappe steward(ess) die het werk goed doet, dan zo'n kutje wat alleen op d'r uiterlijk geselecteerd is. En ja, die kom je toch vaker tegen dan je denkt...
[b]Op zaterdag 31 december 2011 16:16 schreef Socios het volgende:[/b] Kusje voor jou. :) :@ :*
pi_120878072
quote:
13s.gif Op vrijdag 28 december 2012 17:05 schreef boem-dikkie het volgende:

[..]

De hele constructie van Ryanair is gewoon om je kapot te ergeren. Ik snap niet hoe hun denken dat geen vaste zitplekken geld bespaard. Waardoor standaard opstoppingen ontstaan omdat iedereen bij elkaar wil zitten, iedereen hun koffers in de lockers plempt en daardoor de stewards nog een kwartier met tassen lopen te sjouwen omdat er geen ruimte meer is in de lockers. :')
Premium toeslag zodat je eerder mag voordringen :') Ergernissen voor de stewards geven ze toch niks om :P
  vrijdag 28 december 2012 @ 21:11:31 #135
229392 Lemans24
dé ervaringsdeskundige
pi_120881550
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 december 2012 20:08 schreef Guppyfriend het volgende:
Ik moet zeggen dat ik de knapheid van de flight attendants nou niet echt een graadmeter vind. Natuurlijk, het oog wil ook wat, maar ik heb liever een onknappe steward(ess) die het werk goed doet, dan zo'n kutje wat alleen op d'r uiterlijk geselecteerd is. En ja, die kom je toch vaker tegen dan je denkt...
Ja, en vooral in Nederland, waar de stewardessen vooral op uiterlijk lijken te worden geselecteerd.
Er lopen natuurlijk ook hele goeie tussen, hoor.


Reportage komt nu op Ned 2, we zullen wel zien wat er over Ryanair gezegd gaat worden!
  vrijdag 28 december 2012 @ 21:15:56 #136
229810 hexje
Surfboard, surfboard
pi_120881822
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 december 2012 21:11 schreef Lemans24 het volgende:

[..]

Ja, en vooral in Nederland, waar de stewardessen vooral op uiterlijk lijken te worden geselecteerd.Er lopen natuurlijk ook hele goeie tussen, hoor.

Reportage komt nu op Ned 2, we zullen wel zien wat er over Ryanair gezegd gaat worden!
Not sure if.....
  vrijdag 28 december 2012 @ 21:19:38 #137
229392 Lemans24
dé ervaringsdeskundige
pi_120882088
quote:
9s.gif Op vrijdag 28 december 2012 21:15 schreef hexje het volgende:

[..]

Not sure if.....
Nee? Wou je zeggen dat het een gemiddelde is van de Nederlandse samenleving?
Vergelijk eens met de Amerikaanse maatschappijen.
  vrijdag 28 december 2012 @ 21:40:20 #138
342301 Boterbartje
kwaliteitsuser
pi_120883570
Gemiddelde Nederlander is ook hartstikke dom hoor :')
Op 8 september 2013 schreef Yreal het volgende: Boterbartje is een kwaliteitsuser
Op 2 april 2015 17:54 schreef Joosie200 het volgende: The Boterbartje experience™, dat is 100% kwaliteit voor een kleine prijs.
  vrijdag 28 december 2012 @ 21:56:57 #139
229392 Lemans24
dé ervaringsdeskundige
pi_120884732
quote:
7s.gif Op vrijdag 28 december 2012 21:40 schreef Boterbartje het volgende:
Gemiddelde Nederlander is ook hartstikke dom hoor :')
_O-

Klopt, maar niet dom én mooi.
De gemiddelde Nederlandse vrouw is... gemiddeld.

Ryanair item was toch wel enigszins verontrustend...
  vrijdag 28 december 2012 @ 22:07:50 #140
342301 Boterbartje
kwaliteitsuser
pi_120885437
True

alles vandaag is verontrustend; internet in china, anti VS wet van poetin. De wereld is kapot
Op 8 september 2013 schreef Yreal het volgende: Boterbartje is een kwaliteitsuser
Op 2 april 2015 17:54 schreef Joosie200 het volgende: The Boterbartje experience™, dat is 100% kwaliteit voor een kleine prijs.
pi_120895267
Ik zit het nu ook te kijken (http://www.uitzendinggemist.nl/afleveringen/1315947), genoeg voer om mij nog lang bij die "maatschappij" vandaan te houden ja. Wat hoop ik dat ze er niet in slagen Aer Lingus over te kopen zeg. 8)7
I hope you can see this because I'm doing it as hard as I can.
  zaterdag 29 december 2012 @ 01:31:54 #142
229392 Lemans24
dé ervaringsdeskundige
pi_120897492
Ik ga overigens gewoon nog met ze vliegen hoor.
pi_120897656
ik vlieg helaas spoedig ook weer met Ryanair. 1 Januari vanaf Stansted Londen richting Krakow en de maandag er op van Krakow naar Eindhoven. Kut Ryanair, helaas zijn er geen betere verbindingen vanuit Polen want (Euro)lot is helemaal fucking gaar :r
People once tried to make Chuck Norris toilet paper. He said no because Chuck Norris takes crap from NOBODY!!!!
Megan Fox makes my balls look like vannilla ice cream.
  zaterdag 29 december 2012 @ 01:46:09 #144
229392 Lemans24
dé ervaringsdeskundige
pi_120898054
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 december 2012 01:36 schreef sitting_elfling het volgende:
ik vlieg helaas spoedig ook weer met Ryanair. 1 Januari vanaf Stansted Londen richting Krakow en de maandag er op van Krakow naar Eindhoven. Kut Ryanair, helaas zijn er geen betere verbindingen vanuit Polen want (Euro)lot is helemaal fucking gaar :r
Ik ga altijd voor de goedkoopste airline, service komt maar op de tweede plaats hoor. Dit omdat het anders verreweg de grootste uitgavepost wordt bij reizen.
pi_120898343
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 december 2012 01:46 schreef Lemans24 het volgende:

[..]

Ik ga altijd voor de goedkoopste airline, service komt maar op de tweede plaats hoor. Dit omdat het anders verreweg de grootste uitgavepost wordt bij reizen.
True that .. :) Maar een beetje service is altijd wel tsjill. Ik houd er wel van om te kunnen kletsen tijdens een reis :) (van >3 uur en meer). En dus probeer me dan altijd zo te settlen bij iemand tijdens zo'n vlucht waar ik uren mee kan babbelen.
People once tried to make Chuck Norris toilet paper. He said no because Chuck Norris takes crap from NOBODY!!!!
Megan Fox makes my balls look like vannilla ice cream.
pi_120899095
Goedekoopste vlucht indeed maar als het maar 1 of 2 tientjes scheelt op een lange vlucht.. en sowieso zijn klm, cathay, BA soms ook goedkoop hoor :)
Op 8 september 2013 schreef Yreal het volgende: Boterbartje is een kwaliteitsuser
Op 2 april 2015 17:54 schreef Joosie200 het volgende: The Boterbartje experience™, dat is 100% kwaliteit voor een kleine prijs.
pi_120899117
In china waren al die vluchten ook door southern of eastern ofzo, dikke prima hoor!
je kreeg altijd ook nog een bak noodles, strak voor mekaar daar.
Op 8 september 2013 schreef Yreal het volgende: Boterbartje is een kwaliteitsuser
Op 2 april 2015 17:54 schreef Joosie200 het volgende: The Boterbartje experience™, dat is 100% kwaliteit voor een kleine prijs.
pi_120901908
Ja, ik ben eigenlijk helemaal niet overtuigd dat Ryanair echt significant goedkoper is. Als je weinig bagage hebt misschien, maar als je bagage incheckt oid (en als je je "betaalkosten" eenmaal betaald hebt, etc :') :') :')) is het verschil wat mij betreft te klein.

Plus ik ben 1m98 dus doe mij maar een maatschappij waar je nog een klein beetje beenruimte hebt, en de mogelijkheid om vooraf een fatsoenlijke stoel te reserveren zonder "priority" boarding of ver vooraf in de rij moeten staan ergens.
I hope you can see this because I'm doing it as hard as I can.
  zaterdag 29 december 2012 @ 10:29:26 #149
309770 Tanin
de vreemdeling
pi_120902673
Al die budget maatschappijen zijn vooral goedkoper als je een beetje laat boekt. Dan gaat er verschil in de prijzen zitten, maar 2 maanden van te voren is KLM vaak net zo duur/goedkoper dan Easyjet met bagage, en ryanair zit er net iets onder, maar met hun service boek ik echt alleen als het niet anders kan.
"Dit? Dit zijn mijn oorlogswonden, heb jarenlang oorlog gevoerd met mezelf, maar ik heb gewonnen!"
pi_120903564
Beste users, dit is een forum voor vragen over vliegen. Het wordt nu een slow chat...
  zaterdag 29 december 2012 @ 11:41:28 #151
309770 Tanin
de vreemdeling
pi_120904231
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 december 2012 11:17 schreef jaco het volgende:
Beste users, dit is een forum voor vragen over vliegen. Het wordt nu een slow chat...
Het is een topic, geen forum, maar terechte klacht ^O^ Zal m'n mond houden
"Dit? Dit zijn mijn oorlogswonden, heb jarenlang oorlog gevoerd met mezelf, maar ik heb gewonnen!"
  zaterdag 29 december 2012 @ 12:56:00 #152
64459 ozzietukker
no worries mate
pi_120906572
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 december 2012 10:29 schreef Tanin het volgende:
Al die budget maatschappijen zijn vooral goedkoper als je een beetje laat boekt. Dan gaat er verschil in de prijzen zitten, maar 2 maanden van te voren is KLM vaak net zo duur/goedkoper dan Easyjet met bagage, en ryanair zit er net iets onder, maar met hun service boek ik echt alleen als het niet anders kan.
Jouw bewering klopt niet helemaal. Wanneer ik ruim van te voren of bij acties boek kan ik voor weinig geld met een low cost airliner vliegen.
Op bepaalde routes is KLM met weekend tripjes inderdaad niet duur meer als ze de concurrentie aangaan met de low cost airliners, de 99 euro tarieven zijn dan prima, voorwaarde is dat je minimaal 1 zaterdagnacht hebt of langer dan 4 dagen gaat. Deze tarieven met bagage komen dan gelijk met die van de budgetairliners, maar wanneer je zonder bagage reist zal een budgetairliner over het algemeen enkele tientallen euro's goedkoper zijn.

Maar wanneer ik met spoed ergens heen moet in een dag vlucht of een 2 dagen trip midden in de week of ergens door omstandigheden strand of mijn plannen wijzigen en ik een enkele reis ticket moet kopen op het vliegveld dan is bijvoorbeeld Easyjet AANZIENLIJK goedkoper dan KLM, we hebben het over verschillen van honderden euro's!
KLM vroeg bijvoorbeed afgelopen 10 december 566 euro voor een enkele reis naar Amsterdam vanaf Geneve, Easyjet deed dit voor 97 euro.
RTFM
Zo niet? Dan toch!
Nawie, just Nawie!
TWENTE KAMPIOEN.
  zaterdag 29 december 2012 @ 16:00:31 #153
324709 baaart
¯¯¯¯¯¯¯
pi_120913512
Wat is de beste periode om naar Amerika te gaan/een ticket te boeken (vliegen heen op SF, terug nog onbekend)? Zijn niet gebonden aan een bepaalde maand dus een leuke aanbieding moet er wel te vinden zijn, me dunkt.
  zondag 30 december 2012 @ 18:41:53 #154
67174 Dos37
Come on Twente
pi_120967201
Iemand enig idee wanneer die werelddeal weken beginnen bij KLM? Januari snap ik maar begin, half eind januari.
Premier League toto winnaar 2007-2008 en [b]2008-2009[/b]
Held Blaise NKUFO [b]All time topscoorder in Enschede[/b]
[b]WE WON IT ELEVEN TIMES![/b]
  zondag 30 december 2012 @ 19:54:11 #155
137776 boem-dikkie
Jedi Mind Baby!
pi_120971121
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 december 2012 18:40 schreef Lemans24 het volgende:

[..]

Dat is een opgeblazen verhaal. Want het ging om drie vliegtuigen die vanwege slecht weer bij Madrid werden doorgestuurd naar Valancia, om daar al rondjes vliegend af te wachten of het weer in Madrid zou opklaren. Toen dit uren duurde, raakte de brandstof op en zijn ze in Valencia geland.
Dat Ryanair niet met extra brandstof vliegt, om nog langer rondjes te kunnen vliegen, is verder alleen maar efficiënt.

Daarnaast, Ryanair is gewoon een airline, hoewel nogal basic. Maar dat zijn bijvoorbeeld Vueling, Transavia, AirAsia, Cebu Pacific en Tiger Airways ook.
Ik vind het verschil tussen Ryanair en Transavia al bijzonder groot.
Ik weet niks van Hindoes. Wel van Samoerai en andere dingen.
pi_120982697
quote:
0s.gif Op zondag 30 december 2012 18:41 schreef Dos37 het volgende:
Iemand enig idee wanneer die werelddeal weken beginnen bij KLM? Januari snap ik maar begin, half eind januari.
Wordt meestal een dag vantevoren wel bekend gemaakt. In de regel in de 2e week van januari ;)
2015: &lt;span class="s"&gt;MLA - JFK - PMI&lt;/span&gt;
  dinsdag 1 januari 2013 @ 21:45:23 #157
64459 ozzietukker
no worries mate
pi_121049575
quote:
7s.gif Op zondag 30 december 2012 19:54 schreef boem-dikkie het volgende:

[..]

Ik vind het verschil tussen Ryanair en Transavia al bijzonder groot.
Zeker in de prijs. Dat Transvertragia zich budgetairliner noemt begrijp ik niet. De vluchtprijs zelf is belachelijk duur, en dan mag je tegen veel te hoge tarieven aan boord een versnapering kopen.
RTFM
Zo niet? Dan toch!
Nawie, just Nawie!
TWENTE KAMPIOEN.
pi_121058627
Iemand ervaring met Budgetair.nl ?
  woensdag 2 januari 2013 @ 02:12:22 #159
229392 Lemans24
dé ervaringsdeskundige
pi_121061391
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 januari 2013 21:45 schreef ozzietukker het volgende:

[..]

Zeker in de prijs. Dat Transvertragia zich budgetairliner noemt begrijp ik niet. De vluchtprijs zelf is belachelijk duur, en dan mag je tegen veel te hoge tarieven aan boord een versnapering kopen.
Op sommige routes zijn ze goedkoop. Rotterdam-Madrid met name. En bagage is niet zo duur.
pi_121062839
quote:
0s.gif Op woensdag 2 januari 2013 00:35 schreef lokpokken het volgende:
Iemand ervaring met Budgetair.nl ?
prima om je te orienteren, maar boeken bij de airline zelf is meestal goedkoper :)
2015: &lt;span class="s"&gt;MLA - JFK - PMI&lt;/span&gt;
pi_121064142
quote:
1s.gif Op woensdag 2 januari 2013 07:28 schreef Thetallguy het volgende:

[..]

prima om je te orienteren, maar boeken bij de airline zelf is meestal goedkoper :)
In mijn beleving is het juist vrijwel altijd duurder bij de maatschappij zelf. Snap ook niet waarom. Vlucht waar ik naar zoek:

Via skyscanner op gate1:


Maatschappij zelf:



Nog best fors verschil ook imo.
pi_121064231
quote:
5s.gif Op woensdag 2 januari 2013 10:09 schreef KnutdeIJsbeer het volgende:

[..]

In mijn beleving is het juist vrijwel altijd duurder bij de maatschappij zelf. Snap ook niet waarom. Vlucht waar ik naar zoek:

Via skyscanner op gate1:
[ afbeelding ]

Maatschappij zelf:

[ afbeelding ]

Nog best fors verschil ook imo.
het is heel verschillend, de ene keer is direct bij de maatschappij goedkoper er de andere keer bij de vergelijkings/ boekingssites.

Het loont altijd even om te checken als je een tarief hebt gevonden via een zoeksite :)
Nobody expects the Spanish Inquisition!
pi_121070672
Ik ben aan het kijken voor AMS - Lyon. Goedkoopste optie is via Charles de Gaulle (Parijs). Heb daar 50 min overstaptijd, maar er staat niet bij welke terminal je aankomt of vertrekt in dit stadium van boeken. Vlieg met KLM/Air France dus lijkt me dat het zelfde terminal is. Heeft iemand ervaring met CDG en Air france/KLM en overstappen?

Las van de zomer in FD dat het CDG chaotisch en te klein is geworden... -O-
pi_121070913
chaotisch is het altijd geweest en te klein zal je tegenvallen...

Als je vanaf dezelfde terminal vertrekt zonder ruimbagage zou je het kunnen halen.

[ Bericht 0% gewijzigd door Its-Jojo-4you op 02-01-2013 15:34:45 ]
Nobody expects the Spanish Inquisition!
  woensdag 2 januari 2013 @ 15:13:26 #165
309770 Tanin
de vreemdeling
pi_121072149
quote:
0s.gif Op woensdag 2 januari 2013 14:22 schreef Rookert het volgende:
Ik ben aan het kijken voor AMS - Lyon. Goedkoopste optie is via Charles de Gaulle (Parijs). Heb daar 50 min overstaptijd, maar er staat niet bij welke terminal je aankomt of vertrekt in dit stadium van boeken. Vlieg met KLM/Air France dus lijkt me dat het zelfde terminal is. Heeft iemand ervaring met CDG en Air france/KLM en overstappen?

Las van de zomer in FD dat het CDG chaotisch en te klein is geworden... -O-
Als zij dit aanbieden als optie op het net, dan lijkt me dat het ook mogelijk is?
Er vanuit gaand dat je vliegtuig op tijd aankomt heb je:
30 minuten om uit te stappen en bij die andere terminal te komen, 20 minuten om door de beveiliging te komen, moet mogelijk zijn lijkt me?
"Dit? Dit zijn mijn oorlogswonden, heb jarenlang oorlog gevoerd met mezelf, maar ik heb gewonnen!"
pi_121073422
Kent iemand de airline : CT FOR C.A.I. SECOND S.P.A ??
Vlucht van Milaan naar Barcelona, en deze kan je boeken bij Alitalia.
pi_121073864
quote:
0s.gif Op woensdag 2 januari 2013 15:44 schreef lokpokken het volgende:
Kent iemand de airline : CT FOR C.A.I. SECOND S.P.A ??
Vlucht van Milaan naar Barcelona, en deze kan je boeken bij Alitalia.
Is op papier een dochterairline van Alitalia (Volare Airlines), maar vliegen gewoon met Alitalia vliegtuigen op routes van/naar Milaan. Op deze manier kunnen ze kosten besparen/beter gebruik maken van slots op de Milanese airports oid. Merk je als passagier niks van.
2015: &lt;span class="s"&gt;MLA - JFK - PMI&lt;/span&gt;
pi_121073904
Oke bedankt
  woensdag 2 januari 2013 @ 19:21:32 #169
64459 ozzietukker
no worries mate
pi_121081307
quote:
1s.gif Op woensdag 2 januari 2013 07:28 schreef Thetallguy het volgende:

[..]

prima om je te orienteren, maar boeken bij de airline zelf is meestal goedkoper :)
Budgetair is de laatste tijd bezig via skyscanner als goedkoopste uit de bus te komen, als je een vlucht op Skyscanner boekt, en vervolgens doorlinkt naar budgetair.nl om in hun systeem te zoeken zal je een korting in de ticketprijs zien. (Deze wordt vervolgens teniet gedaan door een airline reservation fee en boekingskosten ter hoogte van deze korting, echter dit zorgt er wel voor dat je een ticket boekt zonder feitelijke boekingskosten).
Supersaver maakte het nog bonter door mijn ticket naar Istanbul 6 euro goedkoper aan te bieden als eindprijs welke Lufthansa aan Skyscanner berekende, dit kwam doordat toen de betaaloptie Ideal nog werkte, nu kan het alleen nog via een credit card betaling zodat Supersaver niet op elk ticket geld moet bijleggen.

Een ticket bij de maatschappij boeken is zeker niet altijd goedkoper, behalve bij KLM via de Belgische site, want ook bij vertrek vanaf Amsterdam betaal je dan geen boekingskosten, wel kan je wat verschillen hebben in prijzen doordat deze vooral gericht is op de Belgische markt.

Het loont dus om bij diverse aanbieders te kijken, D-reizen heft tegenwoordig 5 euro boekingskosten, deze zijn de laagste qua boekingskosten, echter door via vergelijkingssites door te linken is Budgetair in veel gevallen de goedkoopste, maar weer niet als je direct op budgetair zelf zoekt.

Dit wordt natuurlijk allemaal nodeloos ingewikkeld gemaakt voor de consument omdat het vooral een gedachte moet zijn dat een bepaalde aanbieder de goedkoopste is, zodat deze commerciële maatschappijen de winst kunnen maximaliseren.
RTFM
Zo niet? Dan toch!
Nawie, just Nawie!
TWENTE KAMPIOEN.
  woensdag 2 januari 2013 @ 19:31:25 #170
64459 ozzietukker
no worries mate
pi_121081786
quote:
1s.gif Op woensdag 2 januari 2013 02:12 schreef Lemans24 het volgende:

[..]

Op sommige routes zijn ze goedkoop. Rotterdam-Madrid met name. En bagage is niet zo duur.
Wat is goedkoop, ik zie vooral tickets van 100 euro, en dan zit er geen bagage of een versnapering bij. KLM heeft regelmatig aanbiedingen van 99 euro inclusief bagage, versnapering en meerdere vertrektijden.

Transvertragia is een maatschappij wat low cost door de service uitstraalt, maar geen echte low cost maatschappij is in vergelijking met Easyjet of Ryanair.
Uiteraard boeken veel mensen bij deze toko, ze hebben natuurlijk ook veel aanbod met vertrek Amsterdam en veel touroperators werken ermee omdat ze ongetwijfeld aantrekkelijk zijn om mee samen te werken gezien je vast wel wat korting kan bedingen voor het aandragen van een X aantal passagiers.

Gezien het stijgende aantal boekingen bij Transavia, de betere samenwerking met KLM inzake inzet van vliegtuigen en uitwisseling daarvan alsmede de omzet is het trouwens geen slecht beleid om deze uitstraling te behouden, maar mij zal je niet aan boord aantreffen.
RTFM
Zo niet? Dan toch!
Nawie, just Nawie!
TWENTE KAMPIOEN.
  woensdag 2 januari 2013 @ 20:05:03 #171
229392 Lemans24
dé ervaringsdeskundige
pi_121083217
quote:
6s.gif Op woensdag 2 januari 2013 19:31 schreef ozzietukker het volgende:

[..]

Wat is goedkoop, ik zie vooral tickets van 100 euro.
De kracht? Enkeltjes. Heen Sevilla, terug Madrid, dat soort dingen.
Daarom is Egypte ook niks met Transavia, moet je een retourtje nemen.
pi_121138864
quote:
0s.gif Op woensdag 2 januari 2013 19:21 schreef ozzietukker het volgende:

[..]

Een ticket bij de maatschappij boeken is zeker niet altijd goedkoper, behalve bij KLM via de Belgische site, want ook bij vertrek vanaf Amsterdam betaal je dan geen boekingskosten, wel kan je wat verschillen hebben in prijzen doordat deze vooral gericht is op de Belgische markt.

Oh bedankt, toch weer even 40 euro bespaart :)
  vrijdag 4 januari 2013 @ 10:55:47 #173
67174 Dos37
Come on Twente
pi_121143626
Haha de KLM gooit deze week de prijzen volop omhoog om volgende week de prijzen te laten zakken en het werelddeal weken te noemen. :D
Premier League toto winnaar 2007-2008 en [b]2008-2009[/b]
Held Blaise NKUFO [b]All time topscoorder in Enschede[/b]
[b]WE WON IT ELEVEN TIMES![/b]
  vrijdag 4 januari 2013 @ 18:58:31 #174
64459 ozzietukker
no worries mate
pi_121162560
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 januari 2013 10:55 schreef Dos37 het volgende:
Haha de KLM gooit deze week de prijzen volop omhoog om volgende week de prijzen te laten zakken en het werelddeal weken te noemen. :D
Waar ik wel van schrik, als ik een ticket, bijvoorbeeld vertrek 5 juni retour 19 juni koop van Amsterdam naar Lima met de KLM kost dit bij het boeken vanaf de Nederlandse KLM site 1400+ euro, en vanaf de Belgische site met vertrek Antwerpen, alwaar je met de trein naar Amsterdam reist en in het zelfde vliegtuig stapt kost dit ticket 693 euro.

Ik begrijp alles van doelgroepen en markten in de diverse landen, maar een verschil van 700 euro op een vliegticket, dat klopt niet.
Bij de wereld deal weken wordt door de KLM inderdaad deze prijs vast bijgesteld naar een wereld deal, dus het wordt vast een cadeautje uit eigen zak.
RTFM
Zo niet? Dan toch!
Nawie, just Nawie!
TWENTE KAMPIOEN.
  vrijdag 4 januari 2013 @ 19:00:40 #175
229392 Lemans24
dé ervaringsdeskundige
pi_121162666
Dat verschil riekt naar oplichterij.
  vrijdag 4 januari 2013 @ 21:56:28 #176
229810 hexje
Surfboard, surfboard
pi_121170731
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 januari 2013 18:58 schreef ozzietukker het volgende:

[..]

Waar ik wel van schrik, als ik een ticket, bijvoorbeeld vertrek 5 juni retour 19 juni koop van Amsterdam naar Lima met de KLM kost dit bij het boeken vanaf de Nederlandse KLM site 1400+ euro, en vanaf de Belgische site met vertrek Antwerpen, alwaar je met de trein naar Amsterdam reist en in het zelfde vliegtuig stapt kost dit ticket 693 euro.

Ik begrijp alles van doelgroepen en markten in de diverse landen, maar een verschil van 700 euro op een vliegticket, dat klopt niet.
Bij de wereld deal weken wordt door de KLM inderdaad deze prijs vast bijgesteld naar een wereld deal, dus het wordt vast een cadeautje uit eigen zak.
Kan ook zijn dat er nu een actie loopt in België. Dan
  vrijdag 4 januari 2013 @ 22:23:25 #177
64459 ozzietukker
no worries mate
pi_121172039
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 januari 2013 21:56 schreef hexje het volgende:

[..]

Kan ook zijn dat er nu een actie loopt in België. Dan
Er loopt nu ook een actie in België, deze bestemming staat daar ook specifiek op aangegeven. Maar een verschil van 700 euro op een vliegticket voor een vertrek met diverse data ver in de toekomst klopt niet. Normaliter is er een verschil van 150-250 euro voor een dergelijke vlucht die wordt aangeboden bij een actie op een andere markt.

Wat KLM nu doet is een paar tickets verkopen op de Belgische markt en dan bij een actie in Nederland, bijvoorbeeld de Wereld Deal Weken de ticketprijzen opeens fors verlagen ten opzichte wat ze nu zijn zodat ze dat mooi kunnen aangeven. Want het aantal boekingen voor deze prijs (En die is echt veel te hoog historisch gezien) zal minimaal zijn, zeker gezien ze onderaan het rijtje komen bij de diverse vliegticketzoek sites.

Uiteraard staat KLM vrij om dit te doen, men zal daar diverse beweegredenen voor hebben, een consument zal nu bijvoorbeeld sneller denken dat een bepaald tarief in de wereld deal weken heel goed is, zeker als deze vooraf andere prijzen ziet.
Echter vallen de meeste wereld deals eigenlijk vies tegen als je weet wat de normale prijs moet zijn.
RTFM
Zo niet? Dan toch!
Nawie, just Nawie!
TWENTE KAMPIOEN.
  zaterdag 5 januari 2013 @ 09:22:25 #178
229392 Lemans24
dé ervaringsdeskundige
pi_121184724
Het staat ze vrij dit te doen? Als een supermarkt zoiets doet, worden er kamervragen gesteld.
Prijzen verdubbelden een week voor de hamsterweken.
pi_121222545
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 januari 2013 22:23 schreef ozzietukker het volgende:

[..]

Er loopt nu ook een actie in België, deze bestemming staat daar ook specifiek op aangegeven. Maar een verschil van 700 euro op een vliegticket voor een vertrek met diverse data ver in de toekomst klopt niet. Normaliter is er een verschil van 150-250 euro voor een dergelijke vlucht die wordt aangeboden bij een actie op een andere markt.

Wat KLM nu doet is een paar tickets verkopen op de Belgische markt en dan bij een actie in Nederland, bijvoorbeeld de Wereld Deal Weken de ticketprijzen opeens fors verlagen ten opzichte wat ze nu zijn zodat ze dat mooi kunnen aangeven. Want het aantal boekingen voor deze prijs (En die is echt veel te hoog historisch gezien) zal minimaal zijn, zeker gezien ze onderaan het rijtje komen bij de diverse vliegticketzoek sites.

Uiteraard staat KLM vrij om dit te doen, men zal daar diverse beweegredenen voor hebben, een consument zal nu bijvoorbeeld sneller denken dat een bepaald tarief in de wereld deal weken heel goed is, zeker als deze vooraf andere prijzen ziet.
Echter vallen de meeste wereld deals eigenlijk vies tegen als je weet wat de normale prijs moet zijn.
mij is echt niet duidelijk dat dit inmiddels iedereen weet, 80 tot 90 % van de acties "nu goedkoper" ... eigenlijk is "de zelfde prijs als gisteren, maar we doen alsof gisteren duurder was"
ik vlieg veel voor mijn werk, en dan worden vaak vluchten een tot twee weken vooraf geboekt, en nog steeds heb ik zelden een intercontinentale vlucht boven de 1200,- gezien tot en met Zuid Amerika toe. Maar vaak zitten ze zelfs tussen de 700,- en 900,- in .
pi_121231523
Zijn de 'werelddealweken' aankomende week of volgende week?
Op zondag 4 maart 2007 20:29 schreef BansheeBoy het volgende:
Iedereen wordt geboren als Moslim, alleen de omgeving verandert het of houdt het in stand. :{
:{˛
  zondag 6 januari 2013 @ 20:34:01 #181
64459 ozzietukker
no worries mate
pi_121241346
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 januari 2013 09:22 schreef Lemans24 het volgende:
Het staat ze vrij dit te doen? Als een supermarkt zoiets doet, worden er kamervragen gesteld.
Prijzen verdubbelden een week voor de hamsterweken.
Een luchtvaartmaatschappij mag zelf de prijs voor een vlucht bepalen. Alles gaat via Yield Management, waarvan de bedoeling is dat elke zitplaats voor de beste prijs wordt verkocht, prijzen kunnen dagelijks, of zelfs per uur verschillen.
Een luchtvaartmaatschappij is een commerciële onderneming welke door middel van acties klanten zal willen lokken.
Het is aan de passagier om te bepalen of er wel of niet met de luchtvaartmaatschappij in zee gegaan wordt (of liever de lucht in), of aan de passagier om de luchtvaartmaatschappij op de eigen wijze te bespelen, zo vliegen veel Nederlandse passagiers met vertrek vanaf de Duitse en Belgische luchthavens om op die manier geld te kunnen besparen.

Het loont om rond te kijken en te weten wat een normale prijs voor een vlucht is om zo te beoordelen of iets een goede deal is.
Want in de wereld deal weken worden ook vluchten aangeboden die opzich geen supertopper zijn, maar geen verkeerde prijs voor een rechtstreekse vlucht met vertrek Amsterdam.
RTFM
Zo niet? Dan toch!
Nawie, just Nawie!
TWENTE KAMPIOEN.
  zondag 6 januari 2013 @ 22:12:39 #182
13546 XL
In de zin van Extra Lars
pi_121248414
quote:
0s.gif Op zondag 6 januari 2013 11:36 schreef Roger_ het volgende:

[..]

mij is echt niet duidelijk dat dit inmiddels iedereen weet, 80 tot 90 % van de acties "nu goedkoper" ... eigenlijk is "de zelfde prijs als gisteren, maar we doen alsof gisteren duurder was"
ik vlieg veel voor mijn werk, en dan worden vaak vluchten een tot twee weken vooraf geboekt, en nog steeds heb ik zelden een intercontinentale vlucht boven de 1200,- gezien tot en met Zuid Amerika toe. Maar vaak zitten ze zelfs tussen de 700,- en 900,- in .
Ik heb nog nooit een vlucht naar Amerika voor minder dan 1000 euro gezien, zonder weekeinde daarbij inbegrepen dan (zakelijk dus). Ik boek soms 2 dagen voor vertrek, soms 15 weken. De prijs is altijd om en nabij de 1600 voor SFO 2 a 3 dagen.

Nu goedkoper heb je wel degelijk, ik vlieg bijv dit jaar voor 600 euro naar Suriname. Die vlucht kun je echt niet op elk moment voor 800 euro boeken.
Die Scheiße bleibt gleich, nur die Fliegen ändern sich| Kurt Cobain sagte mir, Ich soll kommen wie ich bin
en de kikker zei: "Je moet me nog kussen!" en ik stak de kikker terug in mijn binnenzak en zei: "Nee, ik heb veel liever een babbelende kikker!"
pi_121249327
quote:
99s.gif Op zondag 6 januari 2013 22:12 schreef XL het volgende:

[..]

Ik heb nog nooit een vlucht naar Amerika voor minder dan 1000 euro gezien, zonder weekeinde daarbij inbegrepen dan (zakelijk dus). Ik boek soms 2 dagen voor vertrek, soms 15 weken. De prijs is altijd om en nabij de 1600 voor SFO 2 a 3 dagen.

Nu goedkoper heb je wel degelijk, ik vlieg bijv dit jaar voor 600 euro naar Suriname. Die vlucht kun je echt niet op elk moment voor 800 euro boeken.
vanwaar vlieg jij ? ik klop net even Dusseldorf - SFO in en ik zie het volgende


en schiphol zijn er zelfs vluchten onder de 600,-

of je hebt het zelfde reisbureau als wij op de zaak hadden, daar kwamen twee jaar geleden ook regelmatig deze prijzen voor, tot ik screendumpjes ging sturen als voorstel welke vlucht ik graag had gehad.
  zondag 6 januari 2013 @ 22:27:27 #184
13546 XL
In de zin van Extra Lars
pi_121249464
Jouw vluchten gaan allemaal over het weekend, zoek maar eens zakelijk. Maandag t/m donderdag
Die Scheiße bleibt gleich, nur die Fliegen ändern sich| Kurt Cobain sagte mir, Ich soll kommen wie ich bin
en de kikker zei: "Je moet me nog kussen!" en ik stak de kikker terug in mijn binnenzak en zei: "Nee, ik heb veel liever een babbelende kikker!"
  zondag 6 januari 2013 @ 22:50:01 #185
64459 ozzietukker
no worries mate
pi_121250890
quote:
0s.gif Op zondag 6 januari 2013 22:25 schreef Roger_ het volgende:

[..]

vanwaar vlieg jij ? ik klop net even Dusseldorf - SFO in en ik zie het volgende
[ afbeelding ]

en schiphol zijn er zelfs vluchten onder de 600,-

of je hebt het zelfde reisbureau als wij op de zaak hadden, daar kwamen twee jaar geleden ook regelmatig deze prijzen voor, tot ik screendumpjes ging sturen als voorstel welke vlucht ik graag had gehad.
Hoewel ik met je eens bent dat de zakelijke reisburo's niet altijd de beste deals hebben, mij lukt het wat beter om goede deals te scoren, omdat ik niet schroom om ook een easyjet te vliegen mits de tijden een beetje goed zijn.
In dit geval een screendump van vluchten welke een zaterdag in de vluchtdata hebben bij korte vluchten, of vluchten met een langer verblijf, wanneer je echt doordeweeks moet vliegen betaal je rond de 1000 euro. Goedkoper kan overigens wel, maar dan wordt de reisduur dusdanig lang dat een zakelijke vliegticket toko het niet in het hoofd haalt om dat voor te stellen.
RTFM
Zo niet? Dan toch!
Nawie, just Nawie!
TWENTE KAMPIOEN.
pi_121250962
quote:
0s.gif Op zondag 6 januari 2013 22:27 schreef XL het volgende:
Jouw vluchten gaan allemaal over het weekend, zoek maar eens zakelijk. Maandag t/m donderdag
ah okee nu zie ik het. moet zeggen dat van Schiphol op SFO idd schrikbarend de lucht inschieten. Dusseldorf , mijn meestgebruikte vliegveld schiet wat minder de lucht in. Ik ben meestal voor 5 dagen bij de klant als ik een nieuwe machine inbedrijfstel, dus vandaar dat ik deze prijzen ken.
  zondag 6 januari 2013 @ 22:59:17 #187
13546 XL
In de zin van Extra Lars
pi_121251433
Ik vlieg ook DUS, soms AMS/FRA met de ice vanuit DUS
Die Scheiße bleibt gleich, nur die Fliegen ändern sich| Kurt Cobain sagte mir, Ich soll kommen wie ich bin
en de kikker zei: "Je moet me nog kussen!" en ik stak de kikker terug in mijn binnenzak en zei: "Nee, ik heb veel liever een babbelende kikker!"
pi_121269105
quote:
0s.gif Op zondag 6 januari 2013 17:23 schreef tongytongylickylicky het volgende:
Zijn de 'werelddealweken' aankomende week of volgende week?
www.wineenwerelddeal.nl
2015: &lt;span class="s"&gt;MLA - JFK - PMI&lt;/span&gt;
  Eindredactie Games maandag 7 januari 2013 @ 19:41:08 #189
19054 crew  Oscar.
ElitePauper
pi_121281659
is er eigelijk een website die gemiddelde prijzen van vliegtickets bijhoud? Want ik be nu al aan het koekenloeren voor tickets voor mijn zomervakantie en jeetje, ze zijn nog behoorlijk hoog.
0% vet, Geen suiker toegevoegd
Twitter: @BuikschuiverNL
Xbox Live: Buikschuiver
Oscar, jij mag mijn landgoed als ik kom te overlijden. - Monkyyy
  maandag 7 januari 2013 @ 19:43:58 #190
13546 XL
In de zin van Extra Lars
pi_121281807
quote:
4s.gif Op maandag 7 januari 2013 19:41 schreef donald_dick het volgende:
is er eigelijk een website die gemiddelde prijzen van vliegtickets bijhoud? Want ik be nu al aan het koekenloeren voor tickets voor mijn zomervakantie en jeetje, ze zijn nog behoorlijk hoog.
Waar wil je heen, welke maand?
Die Scheiße bleibt gleich, nur die Fliegen ändern sich| Kurt Cobain sagte mir, Ich soll kommen wie ich bin
en de kikker zei: "Je moet me nog kussen!" en ik stak de kikker terug in mijn binnenzak en zei: "Nee, ik heb veel liever een babbelende kikker!"
  Eindredactie Games maandag 7 januari 2013 @ 21:06:04 #191
19054 crew  Oscar.
ElitePauper
pi_121286589
quote:
99s.gif Op maandag 7 januari 2013 19:43 schreef XL het volgende:

[..]

Waar wil je heen, welke maand?
zuid korea en japan in juli, maar ik kan me vaag herinneren dat dat het toen goedkoper was :P maar een website met historische waarde, dat zou een gat in de markt zijn :P
0% vet, Geen suiker toegevoegd
Twitter: @BuikschuiverNL
Xbox Live: Buikschuiver
Oscar, jij mag mijn landgoed als ik kom te overlijden. - Monkyyy
  maandag 7 januari 2013 @ 21:13:22 #192
13546 XL
In de zin van Extra Lars
pi_121286926
quote:
4s.gif Op maandag 7 januari 2013 21:06 schreef donald_dick het volgende:

[..]

zuid korea en japan in juli, maar ik kan me vaag herinneren dat dat het toen goedkoper was :P maar een website met historische waarde, dat zou een gat in de markt zijn :P
Japan 750 euro
Z-Ko 850 euro

Dat zou ik schatten als goede prijzen voor juli, japan kan off season goedkoper. Korea is redelijk stabiel.
Die Scheiße bleibt gleich, nur die Fliegen ändern sich| Kurt Cobain sagte mir, Ich soll kommen wie ich bin
en de kikker zei: "Je moet me nog kussen!" en ik stak de kikker terug in mijn binnenzak en zei: "Nee, ik heb veel liever een babbelende kikker!"
  Eindredactie Games maandag 7 januari 2013 @ 21:13:50 #193
19054 crew  Oscar.
ElitePauper
pi_121286947
quote:
99s.gif Op maandag 7 januari 2013 21:13 schreef XL het volgende:

[..]

Japan 750 euro
Z-Ko 850 euro

Dat zou ik schatten als goede prijzen voor juli, japan kan off season goedkoper. Korea is redelijk stabiel.
en waar baseer jij je prijzen op?
0% vet, Geen suiker toegevoegd
Twitter: @BuikschuiverNL
Xbox Live: Buikschuiver
Oscar, jij mag mijn landgoed als ik kom te overlijden. - Monkyyy
  maandag 7 januari 2013 @ 21:16:03 #194
13546 XL
In de zin van Extra Lars
pi_121287040
quote:
4s.gif Op maandag 7 januari 2013 21:13 schreef donald_dick het volgende:

[..]

en waar baseer jij je prijzen op?
Ik reis daar graag en vlieg veel.
Die Scheiße bleibt gleich, nur die Fliegen ändern sich| Kurt Cobain sagte mir, Ich soll kommen wie ich bin
en de kikker zei: "Je moet me nog kussen!" en ik stak de kikker terug in mijn binnenzak en zei: "Nee, ik heb veel liever een babbelende kikker!"
pi_121287246
Als je al een concrete vraag met evt. data hebt, check ook dit topic B-) TRV / Het grote -Hoe kom ik goedkoop van A naar B- topic #26
2015: &lt;span class="s"&gt;MLA - JFK - PMI&lt;/span&gt;
  maandag 7 januari 2013 @ 23:51:20 #196
64479 Omnifacer
Alles geven!11
pi_121294848
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 januari 2013 22:23 schreef ozzietukker het volgende:

[..]

Er loopt nu ook een actie in België, deze bestemming staat daar ook specifiek op aangegeven. Maar een verschil van 700 euro op een vliegticket voor een vertrek met diverse data ver in de toekomst klopt niet. Normaliter is er een verschil van 150-250 euro voor een dergelijke vlucht die wordt aangeboden bij een actie op een andere markt.

Wat KLM nu doet is een paar tickets verkopen op de Belgische markt en dan bij een actie in Nederland, bijvoorbeeld de Wereld Deal Weken de ticketprijzen opeens fors verlagen ten opzichte wat ze nu zijn zodat ze dat mooi kunnen aangeven. Want het aantal boekingen voor deze prijs (En die is echt veel te hoog historisch gezien) zal minimaal zijn, zeker gezien ze onderaan het rijtje komen bij de diverse vliegticketzoek sites.

Uiteraard staat KLM vrij om dit te doen, men zal daar diverse beweegredenen voor hebben, een consument zal nu bijvoorbeeld sneller denken dat een bepaald tarief in de wereld deal weken heel goed is, zeker als deze vooraf andere prijzen ziet.
Echter vallen de meeste wereld deals eigenlijk vies tegen als je weet wat de normale prijs moet zijn.
Weten jullie of die 'truc' van vertrekken vanaf Antwerpen Central Rail via Amsterdam naar NYC/Hong Kong etc nog werkt? Ik probeer nu op die manier weer goedkope tickets te vinden maar slaag er niet in. Kan dat komen doordat ik op Engels IP zit (of vraag ik nu iets heel doms :') )?
pi_121301242
quote:
0s.gif Op maandag 7 januari 2013 23:51 schreef Omnifacer het volgende:

[..]

Weten jullie of die 'truc' van vertrekken vanaf Antwerpen Central Rail via Amsterdam naar NYC/Hong Kong etc nog werkt? Ik probeer nu op die manier weer goedkope tickets te vinden maar slaag er niet in. Kan dat komen doordat ik op Engels IP zit (of vraag ik nu iets heel doms :') )?
al via http://www.klm.com/travel/be_en/index.htm geprobeert?
  dinsdag 8 januari 2013 @ 19:22:26 #198
64459 ozzietukker
no worries mate
pi_121322829
quote:
0s.gif Op maandag 7 januari 2013 23:51 schreef Omnifacer het volgende:

[..]

Weten jullie of die 'truc' van vertrekken vanaf Antwerpen Central Rail via Amsterdam naar NYC/Hong Kong etc nog werkt? Ik probeer nu op die manier weer goedkope tickets te vinden maar slaag er niet in. Kan dat komen doordat ik op Engels IP zit (of vraag ik nu iets heel doms :') )?
KLM heeft natuurlijk niet altijd acties naar die bestemmingen op de Belgische site. De 'truc' werkt in principe prima bij de acties die ze op de site voeren, maar ze gaan natuurlijk niet structureel een laag tarief naar een vaste bestemming op de Belgische site neerzetten, want dan ondermijn je de markt.

Momenteel biedt KLM Hong Kong aan met vertrek Antwerpen voor 599 euro, niet extreem duur, maar British Airways met vertrek Amsterdam doet dit voor 580 euro, dus dit tarief is zeker niet extreem goed.
RTFM
Zo niet? Dan toch!
Nawie, just Nawie!
TWENTE KAMPIOEN.
pi_121335929
Ik ga in April richting USA en zal daar voor het eerst over moeten stappen (waarschijnlijk in Detroit) op weg richting Phoenix. Hoe werkt dat overstappen? De kans is vrij groot dat ik met KLM/Delta vlieg en dan in Detroit 1,5u heb om over te stappen (terug slechts 1 uur). Iemand die me hierin kan adviseren?
“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”
  dinsdag 8 januari 2013 @ 23:39:48 #200
199256 kwiwi
de enige echte.
pi_121336175
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 januari 2013 23:34 schreef Jor_Dii het volgende:
Ik ga in April richting USA en zal daar voor het eerst over moeten stappen (waarschijnlijk in Detroit) op weg richting Phoenix. Hoe werkt dat overstappen? De kans is vrij groot dat ik met KLM/Delta vlieg en dan in Detroit 1,5u heb om over te stappen (terug slechts 1 uur). Iemand die me hierin kan adviseren?
Zo een beetje op de heenweg: Als een gek naar de paspoortcontrole rennen om redelijk vooraan in de rij te staan (neem een stoel zover mogelijk vooraan in het vliegtuig), en daarna je koffer even van de band halen om direct daarna weer af te geven, en vervolgens richting je gate rennen.

Terug is geen probleem, dan heb je die controle en bagageafgifte niet.
pi_121336426
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 januari 2013 23:39 schreef kwiwi het volgende:

[..]

Zo een beetje op de heenweg: Als een gek naar de paspoortcontrole rennen om redelijk vooraan in de rij te staan (neem een stoel zover mogelijk vooraan in het vliegtuig), en daarna je koffer even van de band halen om direct daarna weer af te geven, en vervolgens richting je gate rennen.

Terug is geen probleem, dan heb je die controle en bagageafgifte niet.
Ohw dat wordt leuk :') ik ga voor 4 maanden en heb dus ook een visum, levert dat meer of minder vragen op bij de paspoortcontrole?
“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”
  dinsdag 8 januari 2013 @ 23:49:24 #202
199256 kwiwi
de enige echte.
pi_121336565
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 januari 2013 23:46 schreef Jor_Dii het volgende:

[..]

Ohw dat wordt leuk :') ik ga voor 4 maanden en heb dus ook een visum, levert dat meer of minder vragen op bij de paspoortcontrole?
Mijn ervaring: wat meer, maar dat kost niet meer dan een minuut extra.

En zou je je vlucht missen dan boeken ze je gewoon op de volgende (er vanuitgaande dat je het als één reis geboekt hebt allemaal) dus ook geen ramp verder.
pi_121337098
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 januari 2013 23:49 schreef kwiwi het volgende:

[..]

Mijn ervaring: wat meer, maar dat kost niet meer dan een minuut extra.

En zou je je vlucht missen dan boeken ze je gewoon op de volgende (er vanuitgaande dat je het als één reis geboekt hebt allemaal) dus ook geen ramp verder.
In mijn geval wel op de heenvlucht want ik word opgehaald om vanaf Phoenix naar Flagstaff te gaan en de organisatie wacht slechts tot circa 18u. Ik kom met deze vlucht en overstap om 14u aan dus dat is ideaal.
“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”
  woensdag 9 januari 2013 @ 00:01:36 #204
199256 kwiwi
de enige echte.
pi_121337169
quote:
0s.gif Op woensdag 9 januari 2013 00:00 schreef Jor_Dii het volgende:

[..]

In mijn geval wel op de heenvlucht want ik word opgehaald om vanaf Phoenix naar Flagstaff te gaan en de organisatie wacht slechts tot circa 18u. Ik kom met deze vlucht en overstap om 14u aan dus dat is ideaal.
Oh dat is dan minder.. Toen ik ging kwamen ze elke paar uur met een busje naar het vliegveld om mensen op te halen - totdat iedereen aanwezig was.
pi_121340183
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 januari 2013 23:46 schreef Jor_Dii het volgende:

[..]

Ohw dat wordt leuk :') ik ga voor 4 maanden en heb dus ook een visum, levert dat meer of minder vragen op bij de paspoortcontrole?
In tegenstelling to Kwiwi had ik daar meer gedoe mee. Ik werd naar een aparte ruimte meegenomen waar ik ongeveer een half uur heb zitten wachten. Dit was wel een meerjarig F-1 studenten visa en het extra gedoe alleen bij de eerste binnenkomst.

Waarschijnlijk heb jij een makkelijkere grenspassage, maar zorg dat je in ieder geval een backup plan hebt voor als het toch langer mocht gaan duren.
pi_121346373
quote:
0s.gif Op zondag 30 december 2012 18:41 schreef Dos37 het volgende:
Iemand enig idee wanneer die werelddeal weken beginnen bij KLM? Januari snap ik maar begin, half eind januari.
ze zijn begonnen :+
Nobody expects the Spanish Inquisition!
pi_121348832
quote:
0s.gif Op woensdag 9 januari 2013 11:35 schreef Its-Jojo-4you het volgende:

[..]

ze zijn begonnen :+
Tickets die ik zondag heb geboekt zijn nu nog duurder :')
Op zondag 4 maart 2007 20:29 schreef BansheeBoy het volgende:
Iedereen wordt geboren als Moslim, alleen de omgeving verandert het of houdt het in stand. :{
:{˛
  woensdag 9 januari 2013 @ 19:07:58 #208
64459 ozzietukker
no worries mate
pi_121363298
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 januari 2013 18:58 schreef ozzietukker het volgende:

[..]

Waar ik wel van schrik, als ik een ticket, bijvoorbeeld vertrek 5 juni retour 19 juni koop van Amsterdam naar Lima met de KLM kost dit bij het boeken vanaf de Nederlandse KLM site 1400+ euro, en vanaf de Belgische site met vertrek Antwerpen, alwaar je met de trein naar Amsterdam reist en in het zelfde vliegtuig stapt kost dit ticket 693 euro.

Ik begrijp alles van doelgroepen en markten in de diverse landen, maar een verschil van 700 euro op een vliegticket, dat klopt niet.
Bij de wereld deal weken wordt door de KLM inderdaad deze prijs vast bijgesteld naar een wereld deal, dus het wordt vast een cadeautje uit eigen zak.
:) En welke vlucht wordt nu voor 949 euro aangeboden? Precies deze vlucht naar Lima. Dit is ook wel een richtprijs voor Latijns Amerika met vertrek uit Amsterdam, vertrek van andere luchthavens of treinstations is uiteraard nog steeds goedkoper, maar een reiziger de voor gemak kiest zal de vlucht zo boeken.

Zijn er dan echt geen goede KLM Werelddeals? Ach het tarief voor Curacao is helemaal zo slecht nog niet, maar goed, daar heeft KLM natuurlijk wat concurrentie op dat ze wel wat goedkope stoelen op de markt moeten zetten?
RTFM
Zo niet? Dan toch!
Nawie, just Nawie!
TWENTE KAMPIOEN.
  woensdag 9 januari 2013 @ 19:30:19 #209
229392 Lemans24
dé ervaringsdeskundige
pi_121364324
949 naar Zuid-Amerika is gewoon absurd duur, als je je bedenkt dat het vanuit veel plaatsen in Europa soms al voor helft kan.
  woensdag 9 januari 2013 @ 19:54:25 #210
64459 ozzietukker
no worries mate
pi_121365423
quote:
0s.gif Op woensdag 9 januari 2013 19:30 schreef Lemans24 het volgende:
949 naar Zuid-Amerika is gewoon absurd duur, als je je bedenkt dat het vanuit veel plaatsen in Europa soms al voor helft kan.
Vanaf Amsterdam rechtstreeks is er voor de KLM geen concurrentie, de enige concurrentie die KLM heeft is een beetje van Iberia of Tap die met hun doorvluchten nog een redelijke connectie aanbieden en ook nog logisch liggen in de route, Lufthansa moet het weer vooral hebben van goedkope prijzen die men soms aanbiedt op deze route richting Latijns Amerika.

Wanneer je een monopolie bezit moet je die natuurlijk ook zo prijzen, er is immers geen rechtstreeks alternatief.
Op andere markten ligt dat heel anders, de prijzen van KLM tijdens deze werelddealweken lijken erg verlaagd maar zijn eigenlijk richtprijzen voor de vluchten die men voor een werelddeal aanbiedt, een tripje binnen Europa voor de 99 euro tarieven is leuk, maar je moet echt langere weekenden gaan om daar gebruik van te kunnen maken, of de vluchten in de aanbieding zijn de niet zo populaire vluchten in de late of juist vroege uren.
RTFM
Zo niet? Dan toch!
Nawie, just Nawie!
TWENTE KAMPIOEN.
pi_121466141
1. Waarom dringen mensen altijd zo om een vliegtuig in te gaan ? Is men bang, dat men zonder hen vertrekt ?

2. Na de landing, waarom springt men zo omhoog en begint vast als een bezetene zijn of haar spullen te pakken, zelfs als de lampjes stoelriemen vast nog brandt ?
Honey ! Take me drunk, i am home !
pi_121466197
1. snap ik alleen als ik relatief grote handbagage bij me heb en voor in het vliegtuig zit. Ik vind het ontzettend irritant als je bagage verder naar achter ligt tov waar je zit. Als bagage klein genoeg is om bij eventueel m'n voeten te zetten of ik zit achterin is er geen enkele reden voor me om in de rij te gaan staan

2. geen enkele reden toe

:)
Nobody expects the Spanish Inquisition!
  zaterdag 12 januari 2013 @ 12:29:39 #213
199256 kwiwi
de enige echte.
pi_121466409
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 januari 2013 12:16 schreef LangeTabbetje het volgende:
1. Waarom dringen mensen altijd zo om een vliegtuig in te gaan ? Is men bang, dat men zonder hen vertrekt ?

2. Na de landing, waarom springt men zo omhoog en begint vast als een bezetene zijn of haar spullen te pakken, zelfs als de lampjes stoelriemen vast nog brandt ?
1. Alleen als ik aan het raam zit en/of te grote handbagage bij me heb.
2. Doe ik alleen als ik een erg korte overstap heb; hoe sneller ik klaar sta met m'n spullen, hoe minder mensen ik voor me heb die op hun dooie akkertje hun tas/koffer in het gangpad staan in te pakken. Als ik echter geen korte overstap heb en aan het raam zit dan blijf ik expres lang zitten, zodat mensen die dat wel hebben sneller buiten zijn. Niet dat het echt zoden aan de dijk zet als ik de enige ben die dat doe, maar toch.
pi_121468076
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 januari 2013 12:16 schreef LangeTabbetje het volgende:
1. Waarom dringen mensen altijd zo om een vliegtuig in te gaan ? Is men bang, dat men zonder hen vertrekt ?

2. Na de landing, waarom springt men zo omhoog en begint vast als een bezetene zijn of haar spullen te pakken, zelfs als de lampjes stoelriemen vast nog brandt ?
Mijn theorie is dat de meest gehaaste groep uit onervaren reizigers bestaat. Je ziet ze vaak als eerste naar de slurf rennen bij de eerste boarding call en worden dan naar de zijkant geleid omdat die alleen voor business class en reizigers met kinderen geldt of voor hogere rij nummers. Ze zijn dus duidelijk niet bekend met de procedure (en luisteren niet naar wat er omgeroepen wordt).

Als je onervaren/nerveus bent dan is het wel logisch dat je alles zo snel mogelijk wilt doen, zodat je het nog kunt corrigeren als je iets fout doet. Bovendien heb je niet de mindset om lekker te gaan zitten en alles rustig af te wachten.

Mijn tweede theorie is dat als er eenmaal een bepaald aantal stresskippen zijn, dat dit overgenomen wordt door andere reizigers vanwege competitiedwang, lemmingengedrag of een ander onbewust groepsproces. Het haast/stress gehalte binnen een groep reizigers kan namelijk per vlucht sterk verschillen.
pi_121468481
Een derde is bagage. Ik doe zelden mee aan de rij, ga er of vroeg in met de business class of juist heel laat. Reden om vroeg te gaan is dat ik soms een trolley bij me heb, en op veel vluchten zitten de bagage vakken erg snel vol en dan zit je met dat kutkoffertje. Vroeg naar binnen voorkomt dat.
"The fact that most people are too stupid to know how dumb they really are, is the fabric holding our society together"
"Money might not buy happiness, but I'll take my fucking chances"
pi_121477524
op zich, bekijk ik het me altijd een beetje aan, of het druk is of niet, en zo ja of er niet kuddes met 60 liter rugzakken zitten te wachten.
maar meestal, blijf ik lekker zitten tot dat de rij een stuk korter wordt, ik probeer toch altijd een isle stoel te hebben. En ja mijn trolly, die moet toch ergens gestouwd worden, en ik garandeer je, dat wordt niet in geruild voor mijn been ruimte.
pi_121477707
Ik reis ook liever zonder trolley om die reden, liever een weekend tas.
"The fact that most people are too stupid to know how dumb they really are, is the fabric holding our society together"
"Money might not buy happiness, but I'll take my fucking chances"
  zondag 13 januari 2013 @ 22:50:12 #218
64459 ozzietukker
no worries mate
pi_121528327
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 januari 2013 12:19 schreef Its-Jojo-4you het volgende:
1. snap ik alleen als ik relatief grote handbagage bij me heb en voor in het vliegtuig zit. Ik vind het ontzettend irritant als je bagage verder naar achter ligt tov waar je zit. Als bagage klein genoeg is om bij eventueel m'n voeten te zetten of ik zit achterin is er geen enkele reden voor me om in de rij te gaan staan

2. geen enkele reden toe

:)
1. Ik ga altijd als laatste aan boord, ik heb dan ook een minimale handbagage policy voor mijzelf, en daardoor hoef ik de bagage niet in te leveren bij bijvoorbeeld Easyjet bij volle vluchten en kan ik het wel ergens kwijt.

2. Ik vlieg de laatste tijd zo vaak. (Elke week meerdere keren), dat ik de taxi vanaf de verschillende landingsbanen en tijd van gate naar treinstation tot op de minuut nauwkeurig weet, ik ben normaliter vrij relaxed, maar als ik ergens dicht bij een uitgang zit en het is in de avonduren dan kan het snelle opstaan, (wel nadat het vliegtuig tot stilstand is gekomen en de indicatoren uit zijn), wel degelijk een groot verschil maken of ik wel of niet mijn trein kan halen omdat als eerste eruit ook betekent als eerste in de rij naar de bagagehal, en zeker bij een noodzakelijk paspoortcontrole kan dat een wereld van verschil zijn, dan hebben we het over tientallen minuten.
Let wel, als je in het midden van het vliegtuig zit maakt het geen verschil, maar als je vooraan of achteraan (bij de budgetairliners op de M of H pier) zit en je staat al in het gangpad ben je er een stuk sneller uit omdat er niemand meer voor komt.
RTFM
Zo niet? Dan toch!
Nawie, just Nawie!
TWENTE KAMPIOEN.
pi_121528615
Hetzelfde hier, ik probeer er altijd zsm uit te zijn en zit ook altijd vooraan. Scheelt gewoon enorm.
"The fact that most people are too stupid to know how dumb they really are, is the fabric holding our society together"
"Money might not buy happiness, but I'll take my fucking chances"
  zondag 13 januari 2013 @ 23:05:15 #220
15080 static
03.09.2006 - 11:35
pi_121529004
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 januari 2013 13:31 schreef jaco het volgende:
Mijn theorie is dat de meest gehaaste groep uit onervaren reizigers bestaat.
Je theorie gaat mank. :+

Ik vind het prettig om mijn handbagage bij me te hebben ipv 10 bins verder het vliegtuig in (zit altijd op de voorste rijen).

M.b.t. na de landing: dat maakt me geen fluit uit, zit toch al vooraan.
Yvonne riep ergens: [b]Static is gewoon Static, je leeft met hem of niet.
Geen verborgen agenda's, trouw, grote muil, lief hartje, bang voor bloed, scheld FA's graag uit voor lul.[/b]
  maandag 14 januari 2013 @ 04:46:47 #221
229392 Lemans24
dé ervaringsdeskundige
pi_121535055
Op Schiphol moet ik altijd een half uur op m'n bagage wachten, jullie niet dan?
pi_121535117
Ik reis enorm zelden met bagage, en reis vooral vanuit heathrow terminal 5. Daar is je bagage erg snel, soms sneller dan ik.
"The fact that most people are too stupid to know how dumb they really are, is the fabric holding our society together"
"Money might not buy happiness, but I'll take my fucking chances"
  maandag 14 januari 2013 @ 06:51:00 #223
13546 XL
In de zin van Extra Lars
pi_121535208
Ik kijk altijd via de check in terminal hoe druk het is. Bij drukte ga ik mee in de rij, half leeg ga ik als laatste
Die Scheiße bleibt gleich, nur die Fliegen ändern sich| Kurt Cobain sagte mir, Ich soll kommen wie ich bin
en de kikker zei: "Je moet me nog kussen!" en ik stak de kikker terug in mijn binnenzak en zei: "Nee, ik heb veel liever een babbelende kikker!"
  maandag 14 januari 2013 @ 18:22:25 #224
64459 ozzietukker
no worries mate
pi_121556254
quote:
0s.gif Op maandag 14 januari 2013 04:46 schreef Lemans24 het volgende:
Op Schiphol moet ik altijd een half uur op m'n bagage wachten, jullie niet dan?
Wanneer je bagage hebt ingechecked en je moet daarop wachten, dan heeft het hele snelle opstaan om het vliegtuig zo snel mogelijk te verlaten zeker geen zin, want je komt elkaar allemaal bij de bagageband weer tegen.

Maar veel reizigers, zeker binnen Europa, reizen met alleen handbagage, intercontinentaal doe ik dit als het even kan ook, hoewel je er door allerlei restricties vaak toch niet meer onder uitkomt. Dus hoewel niet voor iedereen van toepassing kan men er redenen voor hebben om zo snel op te staan, hoewel ik betwijfel of dit meer als 10% is, de meeste mensen volgen toch vooral elkaar.
RTFM
Zo niet? Dan toch!
Nawie, just Nawie!
TWENTE KAMPIOEN.
  maandag 14 januari 2013 @ 18:24:39 #225
199256 kwiwi
de enige echte.
pi_121556338
quote:
0s.gif Op maandag 14 januari 2013 04:46 schreef Lemans24 het volgende:
Op Schiphol moet ik altijd een half uur op m'n bagage wachten, jullie niet dan?
Heb zelden een koffer ingechecked.
  maandag 14 januari 2013 @ 18:54:25 #226
15080 static
03.09.2006 - 11:35
pi_121557611
quote:
0s.gif Op maandag 14 januari 2013 18:22 schreef ozzietukker het volgende:
dan heeft het hele snelle opstaan om het vliegtuig zo snel mogelijk te verlaten zeker geen zin
Ik gebruik die tijd altijd (vooral op Schiphol) om een sigaretje te roken. Prima timing, want als ik bij de band aankom komt net de eerste bagage,
Yvonne riep ergens: [b]Static is gewoon Static, je leeft met hem of niet.
Geen verborgen agenda's, trouw, grote muil, lief hartje, bang voor bloed, scheld FA's graag uit voor lul.[/b]
pi_121563536
quote:
0s.gif Op maandag 14 januari 2013 18:54 schreef static het volgende:

[..]

Ik gebruik die tijd altijd (vooral op Schiphol) om een sigaretje te roken. Prima timing, want als ik bij de band aankom komt net de eerste bagage,
Bah, in die rook cel? Ik hou nog wel van een sigaretje op z'n tijd, maar die cel verdom ik.
"The fact that most people are too stupid to know how dumb they really are, is the fabric holding our society together"
"Money might not buy happiness, but I'll take my fucking chances"
  maandag 14 januari 2013 @ 21:14:43 #228
15080 static
03.09.2006 - 11:35
pi_121565642
quote:
0s.gif Op maandag 14 januari 2013 20:37 schreef Bajskorv het volgende:

[..]

Bah, in die rook cel? Ik hou nog wel van een sigaretje op z'n tijd, maar die cel verdom ik.
Er zijn er diverse. De enige die écht op een cel lijkt is bij het casino. De anderen zijn redelijk ruim, met zitplaatsen enzo.
Yvonne riep ergens: [b]Static is gewoon Static, je leeft met hem of niet.
Geen verborgen agenda's, trouw, grote muil, lief hartje, bang voor bloed, scheld FA's graag uit voor lul.[/b]
pi_121565772
quote:
0s.gif Op maandag 14 januari 2013 21:14 schreef static het volgende:

[..]

Er zijn er diverse. De enige die écht op een cel lijkt is bij het casino. De anderen zijn redelijk ruim, met zitplaatsen enzo.
Begrijp ik, maar ik vind ze echt allemaal ranzig. Ik rook uberhaupt liever buiten, lekker frisse lucht erbij O+
"The fact that most people are too stupid to know how dumb they really are, is the fabric holding our society together"
"Money might not buy happiness, but I'll take my fucking chances"
pi_121566270
Misschien niet het goede topic.. maar weet iemand of er een fatsoenlijke airmiles credit card te verkrijgen is in Nederland?

Steeds als ik op bijv. Delta.com of Usairways.com kijk zie ik aantrekkelijke credit cards waarmee je veel miles kunt sparen. In Nederland heb ik tot nu toe alleen KLM gevonden, maar die bieden lang niet zo veel miles als de amerikaanse airlines...
Alpha kenny one
  maandag 14 januari 2013 @ 21:29:17 #231
15080 static
03.09.2006 - 11:35
pi_121566512
Volgens mij alleen Amex bij AF/KLM. Maar dat is ook uitgekleed.
Yvonne riep ergens: [b]Static is gewoon Static, je leeft met hem of niet.
Geen verborgen agenda's, trouw, grote muil, lief hartje, bang voor bloed, scheld FA's graag uit voor lul.[/b]
pi_121566641
Goed, heb eindelijk mijn ticket naar Phoenix geboekt. Vlieg nu met British Airways via Londen Heathrow met heen en terug overstap van 3u en vanaf Londen direct door naar Phoenix. Weet iemand of ik in Londen mijn koffers dan weer opnieuw in moet checken?
“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”
  maandag 14 januari 2013 @ 21:32:31 #233
199256 kwiwi
de enige echte.
pi_121566725
quote:
0s.gif Op maandag 14 januari 2013 21:31 schreef Jor_Dii het volgende:
Goed, heb eindelijk mijn ticket naar Phoenix geboekt. Vlieg nu met British Airways via Londen Heathrow met heen en terug overstap van 3u en vanaf Londen direct door naar Phoenix. Weet iemand of ik in Londen mijn koffers dan weer opnieuw in moet checken?
Nee hoeft niet.
pi_121566893
quote:
7s.gif Op maandag 14 januari 2013 21:32 schreef kwiwi het volgende:

[..]

Nee hoeft niet.
Nice, dank je!
“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”
pi_121621602
Hopelijk is dit het goeie topic wbt mijn vraag.

Ik heb via dat matrix itasoftware een mooie multi city ticket 'gevonden' voor deze zomer en dat is met verschillende carriers op 3 fares:

bru-yul-lga (air canada)
phl-sfo-pdx (united airline)
pdx-ewr-bru (united airline)

Hoe moet ik deze tickets dan boeken? Want ik heb via de website van de carriers gezocht maar kom niet tot de prijs die ik via itasoftware krijg.

edit: Prijs zou dan btw op 710 euro komen

[ Bericht 5% gewijzigd door TN-FR op 16-01-2013 00:46:47 ]
pi_121635911
Mijn vlucht vanuit Bangkok werd vorige week omgeboekt op een heel arelaxed vlucht schema. Uit eindelijk heeft de website waar ik de tickets had geboekt het perfect opgelost. Hiervoor heb ik echter wel een 30 minuten belkosten gemaakt á 60 euro. (Overigens belachelijke prijzen van T-mobile voor bellen in het buitenland, maar dat terzijde).

Kan ik dit bedrag terug krijgen?
  woensdag 16 januari 2013 @ 15:00:21 #237
13546 XL
In de zin van Extra Lars
pi_121636554
quote:
0s.gif Op woensdag 16 januari 2013 14:44 schreef bierjoost het volgende:
Mijn vlucht vanuit Bangkok werd vorige week omgeboekt op een heel arelaxed vlucht schema. Uit eindelijk heeft de website waar ik de tickets had geboekt het perfect opgelost. Hiervoor heb ik echter wel een 30 minuten belkosten gemaakt á 60 euro. (Overigens belachelijke prijzen van T-mobile voor bellen in het buitenland, maar dat terzijde).

Kan ik dit bedrag terug krijgen?
Geen schijn van kans. Wat je zelf van tevoren had kunnen bedenken was om via een Thaise sim of Skype te bellen. Dan was je voor 3 of 4 euro klaar geweest.
Die Scheiße bleibt gleich, nur die Fliegen ändern sich| Kurt Cobain sagte mir, Ich soll kommen wie ich bin
en de kikker zei: "Je moet me nog kussen!" en ik stak de kikker terug in mijn binnenzak en zei: "Nee, ik heb veel liever een babbelende kikker!"
pi_121636684
quote:
0s.gif Op maandag 14 januari 2013 21:29 schreef static het volgende:
Volgens mij alleen Amex bij AF/KLM. Maar dat is ook uitgekleed.
ok bedankt.. ik zag dat je ook nog bij Amex hun eigen punten kunt sparen die je weer om kunt zetten naar miles van oa. Delta en Brittish Airways.

Maar het blijft toch erg karig vergeleken met de miles credit cards in andere landen.
Alpha kenny one
pi_121636709
quote:
99s.gif Op woensdag 16 januari 2013 15:00 schreef XL het volgende:

[..]

Geen schijn van kans. Wat je zelf van tevoren had kunnen bedenken was om via een Thaise sim of Skype te bellen. Dan was je voor 3 of 4 euro klaar geweest.
Ja, of Air France had ook kunnen bedenken dat de vlucht die ze aanboden (namelijk een overnachting op CDG) geen optie voor me was.

Sowieso had ik dan dus of naar een internetcafe met Skype op zoek gemoeten of kosten gemaakt van een Thaise Sim.

Geen schijn van kans lijkt me iets te overdreven dus.
  woensdag 16 januari 2013 @ 15:07:41 #240
13546 XL
In de zin van Extra Lars
pi_121636874
quote:
0s.gif Op woensdag 16 januari 2013 15:03 schreef bierjoost het volgende:

[..]

Ja, of Air France had ook kunnen bedenken dat de vlucht die ze aanboden (namelijk een overnachting op CDG) geen optie voor me was.

Sowieso had ik dan dus of naar een internetcafe met Skype op zoek gemoeten of kosten gemaakt van een Thaise Sim.

Geen schijn van kans lijkt me iets te overdreven dus.
Ik snap dat je er niet gelukkig over bent. Veel succes en laat ons weten wat ervan geworden is :D
Die Scheiße bleibt gleich, nur die Fliegen ändern sich| Kurt Cobain sagte mir, Ich soll kommen wie ich bin
en de kikker zei: "Je moet me nog kussen!" en ik stak de kikker terug in mijn binnenzak en zei: "Nee, ik heb veel liever een babbelende kikker!"
pi_121723850
Ik wil graag een ticket boeken naar Vietnam, ticket met mijn voorkeur heeft een overstap in Parijs. Kan hier verschillende overstap tijden kiezen, de kortste is 1,5 uur. Lijkt mij een beetje kort of kan dat gewoon?
(Laatste keer dat ik op het vliegveld in Parijs was is al weer enkele jaartjes terug en mijn ervaring was niet super :+)
  vrijdag 18 januari 2013 @ 15:32:17 #242
15080 static
03.09.2006 - 11:35
pi_121724435
Hangt van de terminals af.
Yvonne riep ergens: [b]Static is gewoon Static, je leeft met hem of niet.
Geen verborgen agenda's, trouw, grote muil, lief hartje, bang voor bloed, scheld FA's graag uit voor lul.[/b]
  vrijdag 18 januari 2013 @ 19:11:34 #243
64459 ozzietukker
no worries mate
pi_121733152
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 januari 2013 15:32 schreef static het volgende:
Hangt van de terminals af.
Het hangt in Parijs zeker van de terminals af, maar 2x vliegen via Parijs heeft mij geleerd dat dit gewoon niet handig is en vermeden moet worden, zeker aangezien je nog een keer door de door de Franse georganiseerde paspoortcontrole en beveiliging moet, en alles wat met een Franse slag gaat is gewoonweg niet goed.

Al begrjip ik de keus wel via Parijs, Air France als Vietnam Airlines vliegen naar Vietnam waarbij dit gewoon een goede optie is. 1,5 uur op de heenweg zou ik niet doen, ik zou voor een iets langere connectie gaan, terug kan je dit wel met een korte connectie doen aangezien er dusdanig veel vluchten zijn dat wanneer je e.e.a. mist en het ticket is in één keer geboekt je gemakkelijk overgeboekt kan worden. Plaats is er altijd wel op deze vluchten door de hoge frequentie.
RTFM
Zo niet? Dan toch!
Nawie, just Nawie!
TWENTE KAMPIOEN.
  zaterdag 19 januari 2013 @ 12:24:03 #244
93505 SaskiaR
The sword of ice and fire
pi_121758081
Klein vraagje, iets wat ik me altijd afvraag: als er vertragingen op vliegvelden zijn, zoals nu weer op Heathrow, zie je altijd mensen op kartonnen dozen op het vliegveld slapen. Waarom gaan die lui niet gewoon ergens anders heen, naar een hotel ofzo? Je kan toch gewoon het vliegveld verlaten? Of word je daar opgesloten ofzo?
Carpe diem, quam minimum credula postero.
  zaterdag 19 januari 2013 @ 12:26:25 #245
309770 Tanin
de vreemdeling
pi_121758150
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 januari 2013 12:24 schreef SaskiaR het volgende:
Klein vraagje, iets wat ik me altijd afvraag: als er vertragingen op vliegvelden zijn, zoals nu weer op Heathrow, zie je altijd mensen op kartonnen dozen op het vliegveld slapen. Waarom gaan die lui niet gewoon ergens anders heen, naar een hotel ofzo? Je kan toch gewoon het vliegveld verlaten? Of word je daar opgesloten ofzo?
Hotels kosten geld, soms gaat het om een paar uur, sommige mensen slapen prima op kartonnen dozen en vinden het de moeite niet waard, hotels zitten vol, etc.
"Dit? Dit zijn mijn oorlogswonden, heb jarenlang oorlog gevoerd met mezelf, maar ik heb gewonnen!"
pi_121759077
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 januari 2013 12:24 schreef SaskiaR het volgende:
Klein vraagje, iets wat ik me altijd afvraag: als er vertragingen op vliegvelden zijn, zoals nu weer op Heathrow, zie je altijd mensen op kartonnen dozen op het vliegveld slapen. Waarom gaan die lui niet gewoon ergens anders heen, naar een hotel ofzo? Je kan toch gewoon het vliegveld verlaten? Of word je daar opgesloten ofzo?
Sommige overstappers hebben geen visum voor het land waar ze stranden en zitten inderdaad min of meer opgesloten.
pi_121806875
Is 1 uur en 15 minuten genoeg tijd om vanaf het moment dat je vliegtuig land je bagage te halen en een trein te pakken met een station pakweg recht onder het vliegveld?
pi_121807254
quote:
14s.gif Op zondag 20 januari 2013 16:52 schreef gogosweden het volgende:
Is 1 uur en 15 minuten genoeg tijd om vanaf het moment dat je vliegtuig land je bagage te halen en een trein te pakken met een station pakweg recht onder het vliegveld?
Ligt eraan of je baggage op tijd komt :D Dat valt niet te voorspellen.
Op zondag 4 maart 2007 20:29 schreef BansheeBoy het volgende:
Iedereen wordt geboren als Moslim, alleen de omgeving verandert het of houdt het in stand. :{
:{˛
pi_121807319
quote:
1s.gif Op zondag 20 januari 2013 17:00 schreef tongytongylickylicky het volgende:

[..]

Ligt eraan of je baggage op tijd komt :D Dat valt niet te voorspellen.
bagage zal met het zelfde vliegtuig komen als waar ik in zit neem ik aan.
pi_121809508
quote:
14s.gif Op zondag 20 januari 2013 17:01 schreef gogosweden het volgende:

[..]

bagage zal met het zelfde vliegtuig komen als waar ik in zit neem ik aan.
Hangt van het vliegveld af. Meestal wel, zou ik zeggen, maar sommige vliegvelden zijn echt langzaam met de bagage. Op Schiphol heb ik wel eens een half uur staan wachten totdat de band ging rollen..maar, meestal zal het genoeg zijn, zou ik zeggen.
pi_121809760
quote:
1s.gif Op zondag 20 januari 2013 17:47 schreef Jagärtrut het volgende:

[..]

Hangt van het vliegveld af. Meestal wel, zou ik zeggen, maar sommige vliegvelden zijn echt langzaam met de bagage. Op Schiphol heb ik wel eens een half uur staan wachten totdat de band ging rollen..maar, meestal zal het genoeg zijn, zou ik zeggen.
Arlanda, trein vertrekt 1 uur en 15 minuten vanaf de berekende aankomst van mijn vliegtuig vanaf Arlanda C. Aan je naam te zien heb je wel eerder op arlanda gevlogen? :P
  Moderator zondag 20 januari 2013 @ 18:50:33 #252
155227 crew  Guppy
dus
pi_121812071
quote:
14s.gif Op zondag 20 januari 2013 17:54 schreef gogosweden het volgende:

[..]

Arlanda, trein vertrekt 1 uur en 15 minuten vanaf de berekende aankomst van mijn vliegtuig vanaf Arlanda C. Aan je naam te zien heb je wel eerder op arlanda gevlogen? :P
Wat ze probeert te zeggen is dat, stel dat er iets mis gaat, er kan is dat je die trein mist.
[b]Op zaterdag 31 december 2011 16:16 schreef Socios het volgende:[/b] Kusje voor jou. :) :@ :*
pi_121812108
quote:
14s.gif Op zondag 20 januari 2013 17:54 schreef gogosweden het volgende:

[..]

Arlanda, trein vertrekt 1 uur en 15 minuten vanaf de berekende aankomst van mijn vliegtuig vanaf Arlanda C. Aan je naam te zien heb je wel eerder op arlanda gevlogen? :P
Ja, ik woon vlakbij Arlanda. Afhankelijk van de terminal gaat het daar ok. Ik denk dat je het zou halen, maat als je een trein een beetje later kunt nemen is dat misschien wel ontspanner. Je zou ook kunnen kijken of sj rail en fly dingen heeft, dat je het als een pakket boekt, en als het dan langer duurt op een andere trein kunt.

Maar, denk dat het wel moet lukken..
pi_121812603
quote:
0s.gif Op zondag 20 januari 2013 18:50 schreef Guppyfriend het volgende:

[..]

Wat ze probeert te zeggen is dat, stel dat er iets mis gaat, er kan is dat je die trein mist.
op zo'n fiets
quote:
1s.gif Op zondag 20 januari 2013 18:51 schreef Jagärtrut het volgende:

[..]

Ja, ik woon vlakbij Arlanda. Afhankelijk van de terminal gaat het daar ok. Ik denk dat je het zou halen, maat als je een trein een beetje later kunt nemen is dat misschien wel ontspanner. Je zou ook kunnen kijken of sj rail en fly dingen heeft, dat je het als een pakket boekt, en als het dan langer duurt op een andere trein kunt.

Maar, denk dat het wel moet lukken..
1 van de terminals vlakbij het treinstation gelukkig. Het is m'n eerste keer vliegen dus ik moet even zien hoe het gaat.

Maar dan hoop ik dat ik het red want de trein is al geboekt :')

Voor de terug reis: hoe lang van te voren aanwezig zijn op ARN ? minstens dus, en hoeveel tijd heb je nodig zodat ik niet hoef te stressen?
pi_121814630
kom net geen 2 uur van tevoren aan op arlanda voor mijn terugreis, dat moet genoeg zijn I guess.
pi_121822657
quote:
14s.gif Op zondag 20 januari 2013 19:44 schreef gogosweden het volgende:
kom net geen 2 uur van tevoren aan op arlanda voor mijn terugreis, dat moet genoeg zijn I guess.
als de treinen op tijd zijn wel ja. Waar moet je vandaan komen, en in winter of zomer?
pi_121822779
quote:
1s.gif Op zondag 20 januari 2013 22:01 schreef Jagärtrut het volgende:

[..]

als de treinen op tijd zijn wel ja. Waar moet je vandaan komen, en in winter of zomer?
Zeg ik liever niet omdat ik liever niet op FOK! rond heb liggen waar ik woon. Zou je eventueel een DM kunnen sturen.

Maar ik neem die trein regelmatig naar Stockholm C, en daar heb ik maar een enkele keer vertraging gehad.

Gewoon in de winter trouwens.

Bedankt voor je hulp O+ zijn er nog dingen waar ik aan zou moeten denken bij het vliegen etc?
pi_121846850
Ik heb een visum voor Amerika (ga 4 maanden), moet ik dan alsnog al die formulieren in het vliegtuig/ESTA invullen?
“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”
  maandag 21 januari 2013 @ 20:14:59 #259
324709 baaart
¯¯¯¯¯¯¯
pi_121859888
Iemand voor vliegtickets.nl kortings vouchers omdat ze er geboekt hebben? Als je ze terug wil krijg je uiteraard die van ons na het boeken.
pi_121895501
quote:
0s.gif Op maandag 21 januari 2013 15:24 schreef Jor_Dii het volgende:
Ik heb een visum voor Amerika (ga 4 maanden), moet ik dan alsnog al die formulieren in het vliegtuig/ESTA invullen?
goeie vraag, volgens mij zou het antwoord gewoon Nee moeten zijn, want in de FAQ van ESTA staat;

Is een reistoestemming hetzelfde als een visum?

Nee, een goedgekeurde reistoestemming is niet hetzelfde als een visum. Een goedgekeurde reistoestemming kan volgens de regelgeving niet de plaats van een visum voor de Verenigde Staten innemen wanneer een visum volgens het Amerikaanse recht vereist is. Personen met een geldig visum kunnen op dat visum naar de Verenigde Staten reizen met het doel waarvoor het was afgegeven. Personen die met een geldig visum reizen, zijn niet verplicht om een reistoestemming aan te vragen.


ik heb ook effe moeten zoeken. leek me duidelijk, maar in het begin staat het een beetje wazig. maar bovenstaande lijkt me wel heel duidelijk.
pi_121899451
Inderdaad was het moeilijk te vinden, dank hiervoor!
“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”
pi_121923648
quote:
0s.gif Op maandag 21 januari 2013 15:24 schreef Jor_Dii het volgende:
Ik heb een visum voor Amerika (ga 4 maanden), moet ik dan alsnog al die formulieren in het vliegtuig/ESTA invullen?
Je kunt het ESTA verhaal vergeten, want dat is verbonden met het Visa Waiver programma.

Je moet echter wel een I-94 invullen. Dit is simpel, maar je moet even zorgen dat je het volledige adres waar je als eerste verblijft in je handbagage hebt. Het cabine personeel heeft de I-94 formulieren, soms geeft de check-in medewerker je er een en desnoods kun je ze op de luchthaven vinden voor de immigration loketten.

http://www.cbp.gov/xp/cgov/travel/id_visa/i-94_instructions/
pi_121925943
Ja oke, die heb ik reeds enkele malen ingevuld. Dank voor je aanvulling :)
“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”
  zaterdag 26 januari 2013 @ 21:34:56 #264
67174 Dos37
Come on Twente
pi_122087907
Voor het eerst dat een vlucht van mij werd gecancelled dankzij de k*t sneeuw. Nou maar wachten op mijn geld terug, benieuwd hoe lang zoiets duurt. Iemand een idee?
Premier League toto winnaar 2007-2008 en [b]2008-2009[/b]
Held Blaise NKUFO [b]All time topscoorder in Enschede[/b]
[b]WE WON IT ELEVEN TIMES![/b]
pi_122088754
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 januari 2013 21:34 schreef Dos37 het volgende:
Voor het eerst dat een vlucht van mij werd gecancelled dankzij de k*t sneeuw. Nou maar wachten op mijn geld terug, benieuwd hoe lang zoiets duurt. Iemand een idee?
bedoel je dat je niet meer naar de plaats van bestemming gaat ? of heb je het over de bekende EU claim, die EU claim geld niet bij sneeuw.
  zaterdag 26 januari 2013 @ 21:51:42 #266
67174 Dos37
Come on Twente
pi_122088830
Dat eerste.
quote:
Refunds

You are entitled to a full refund of your ticket if:
Your flight on Saturday, 26 January 2013, to, from or via Amsterdam Schiphol Airport was cancelled by KLM, AIR FRANCE and/or Delta Air Lines, or your flight was delayed for more than 3 hours and you did not travel.
Premier League toto winnaar 2007-2008 en [b]2008-2009[/b]
Held Blaise NKUFO [b]All time topscoorder in Enschede[/b]
[b]WE WON IT ELEVEN TIMES![/b]
pi_122129723
Weet iemand toevallig de reserverings en creditcardkosten van Vueling?
pi_122132990
quote:
0s.gif Op zondag 27 januari 2013 20:11 schreef lokpokken het volgende:
Weet iemand toevallig de reserverings en creditcardkosten van Vueling?
¤12 voor Paypal, Visa, Mastercard. ¤14 voor Amex, Diners. ¤8,50 voor debitcard, ¤0 voor Vueling Visa

http://www.vueling.com/en(...)ntary-service-rates/
2015: &lt;span class="s"&gt;MLA - JFK - PMI&lt;/span&gt;
pi_122134233
quote:
2s.gif Op zondag 27 januari 2013 20:58 schreef Thetallguy het volgende:
Visa, Mastercard. ¤14 voor Amex, Diners. ¤8,50 voor debitcard, ¤0 voor Vueling Visa

http://www.vueling.com/en(...)ntary-service-rates/
Oh dat kon ik nergens vinden ;p maar weet je of dit per persoon is of per boeking?
pi_122134278
Net voor 88 euro een retourvlucht naar istanbul geboekt 6-15 mei met TurkishAirlines :D
pi_122134442
quote:
0s.gif Op zondag 27 januari 2013 21:14 schreef lokpokken het volgende:

[..]

Oh dat kon ik nergens vinden ;p maar weet je of dit per persoon is of per boeking?
Per boeking

Testboeking maken is altijd het makkelijkst bij dit soort dingen, in het betaalscherm zie je snel genoeg wat de echte prijs is ;)
2015: &lt;span class="s"&gt;MLA - JFK - PMI&lt;/span&gt;
pi_122134542
quote:
2s.gif Op zondag 27 januari 2013 21:16 schreef Thetallguy het volgende:

[..]

Per boeking

Testboeking maken is altijd het makkelijkst bij dit soort dingen, in het betaalscherm zie je snel genoeg wat de echte prijs is ;)
Bedankt
  zondag 27 januari 2013 @ 21:53:27 #273
64459 ozzietukker
no worries mate
pi_122137542
quote:
0s.gif Op zondag 27 januari 2013 21:14 schreef lokpokken het volgende:
Net voor 88 euro een retourvlucht naar istanbul geboekt 6-15 mei met TurkishAirlines :D
Geen slechte prijs, en inderdaad in de maanden april en mei op enkele data nog beschikbaar.

Is overigens wel het 'verkeerde' vliegveld van Istanbul, namelijk SAW in plaats van IST, maar daar valt nog wel overheen te komen voor deze prijs.
RTFM
Zo niet? Dan toch!
Nawie, just Nawie!
TWENTE KAMPIOEN.
pi_122139155
quote:
0s.gif Op zondag 27 januari 2013 21:53 schreef ozzietukker het volgende:
SAW
huh wat is er verkeerd aan, ik vind dit wel een relaxed vliegveld. en kwa afstand is toch ook gelijk ?
althans, effe ik weet dan wel dat de brug verbinding tussen het Europese en Aziatische gedeelte een drama is. maar is dat het probleem ? want ik heb dan alleen de vliegvelden gehad, en een keer van het ene naar het andere moeten reizen met de taxi.
  zondag 27 januari 2013 @ 22:49:46 #275
64459 ozzietukker
no worries mate
pi_122141841
quote:
0s.gif Op zondag 27 januari 2013 22:13 schreef Roger_ het volgende:

[..]

huh wat is er verkeerd aan, ik vind dit wel een relaxed vliegveld. en kwa afstand is toch ook gelijk ?
althans, effe ik weet dan wel dat de brug verbinding tussen het Europese en Aziatische gedeelte een drama is. maar is dat het probleem ? want ik heb dan alleen de vliegvelden gehad, en een keer van het ene naar het andere moeten reizen met de taxi.
Persoonlijk heb ik liever de connectie met de metro dan de connectie met de bus. Temeer omdat toeristen / bezoekers voor de grote meerderheid in het Europese deel verblijven.

Voor een directe vlucht met deze prijs overigens geen enkel probleem om deze dubbele afstand naar het Europese gedeelte te overbruggen.
RTFM
Zo niet? Dan toch!
Nawie, just Nawie!
TWENTE KAMPIOEN.
  maandag 28 januari 2013 @ 12:27:37 #276
286575 Roces18
Chef de party
pi_122157519
Ik probeer hier al honderd keer mijn paspoort gegevens in te vullen voor nieuw zeeland via british airways, maar elke keer krijg ik een error dat het systeem niet werkt. Als ik erop google zie ik dat meer mensen er last van hebben :')

Moet ik nu gewoon naar de balie van british airways (want ik vertrek vandaag) en daar boos worden op hun?
melksommelier en vertrouwenspersoon fok
  maandag 28 januari 2013 @ 12:28:13 #277
199256 kwiwi
de enige echte.
pi_122157538
quote:
0s.gif Op maandag 28 januari 2013 12:27 schreef Roces18 het volgende:
Ik probeer hier al honderd keer mijn paspoort gegevens in te vullen voor nieuw zeeland via british airways, maar elke keer krijg ik een error dat het systeem niet werkt. Als ik erop google zie ik dat meer mensen er last van hebben :')

Moet ik nu gewoon naar de balie van british airways (want ik vertrek vandaag) en daar boos worden op hun?
Waarom boos worden? Als het om inchecken gaat kan dat toch ook gewoon op het vliegveld?
  maandag 28 januari 2013 @ 12:31:51 #278
286575 Roces18
Chef de party
pi_122157667
quote:
0s.gif Op maandag 28 januari 2013 12:28 schreef kwiwi het volgende:

[..]

Waarom boos worden? Als het om inchecken gaat kan dat toch ook gewoon op het vliegveld?
Ik heb geen zin om daar in te checken, als het ook gewoon online hoort te werken. Daarnaast moet ik overstappen en heb ik niet zoveel tijd om dat te regelen.
melksommelier en vertrouwenspersoon fok
pi_122158141
Lekker boeiend, je loopt langs zo'n paal en je bent 30 seconden later klaar.
"The fact that most people are too stupid to know how dumb they really are, is the fabric holding our society together"
"Money might not buy happiness, but I'll take my fucking chances"
pi_122158448
Ook maar eens hier vragen: Iemand hier al eens naar de USA gevlogen met Iceland Air? ze zijn erg goedkoop maar ik lees gemengde reviews, vooral over te hectiek op het (te kleine?) vliegveld in Reykjavik tijdens de layover?

Ik geef er overigens niks om dat het eten/drinken niet gratis is aan boord
Alpha kenny one
pi_122160037
quote:
0s.gif Op maandag 28 januari 2013 12:45 schreef Bajskorv het volgende:
Lekker boeiend, je loopt langs zo'n paal en je bent 30 seconden later klaar.
Daarnaast kan "de balie van BA" op Schiphol er ook niets aan doen.

Als je wil schoppen, stuur dan een klacht.
You can't convince a believer of anything; for their belief is not based on evidence, it's based on a deep seated need to believe
C. Sagan
  maandag 28 januari 2013 @ 13:35:17 #282
286575 Roces18
Chef de party
pi_122160086
quote:
0s.gif Op maandag 28 januari 2013 13:33 schreef The_stranger het volgende:

[..]

Daarnaast kan "de balie van BA" op Schiphol er ook niets aan doen.

Als je wil schoppen, stuur dan een klacht.
Net of ze dat lezen :')
melksommelier en vertrouwenspersoon fok
pi_122160196
quote:
0s.gif Op maandag 28 januari 2013 13:35 schreef Roces18 het volgende:

[..]

Net of ze dat lezen :')
Kan dat niet zeggen over BA, dat weet ik niet, maar ik ken een maatschappij die daar een hele afdeling voor heeft.
Punt blijft dat een klacht meer impact zal hebben dan een meisje achter een willekeurige balie, welke niet eens in dienst is van BA, maar ingehuurd is en dus nooit iets kan doen aan je probleem, lastig vallen.
You can't convince a believer of anything; for their belief is not based on evidence, it's based on a deep seated need to believe
C. Sagan
  maandag 28 januari 2013 @ 13:40:22 #284
199256 kwiwi
de enige echte.
pi_122160264
quote:
0s.gif Op maandag 28 januari 2013 13:35 schreef Roces18 het volgende:

[..]

Net of ze dat lezen :')
M'n ouders hebben vorige maand nog beide een tegoedbon van 50 euro gekregen omdat ze hadden geklaagd over ongemak tijdens de vlucht. Er zijn dus maatschappijen die er wel degelijk wat mee doen.
pi_122161086
BA heeft me vorige maand nog 50,000 punten gegeven omdat mijn tv-schermpje niet goed functioneerde. En ik had niet eens zelf geklaagd, dat deed de stewardess (ongevraagd) voor me.
"The fact that most people are too stupid to know how dumb they really are, is the fabric holding our society together"
"Money might not buy happiness, but I'll take my fucking chances"
  maandag 28 januari 2013 @ 15:27:08 #286
229392 Lemans24
dé ervaringsdeskundige
pi_122164670
Dat had ik bij Malaysian moeten doen dan. Prima vlucht, maar m'n voeten vroren er zowat af bij de nooduitgang, door een koud deel van de romp dat daar uitsteekt.
pi_122289187
Ik kon het niet op de reservering en niet op het ticket vinden, maar hoe lang vantevoren moet je op Dusseldorf aanwezig zijn?
Inchecken gebeurd online. Gaat om een vlucht naar Ukraine.
*** Nul Dertien ***
Rap... just a "C" away from "Crap"
R&P / Hoe voel je je nu? #827
pi_122290438
1 tot 2 uur
Nobody expects the Spanish Inquisition!
pi_122290493
quote:
0s.gif Op donderdag 31 januari 2013 11:02 schreef Its-Jojo-4you het volgende:
1 tot 2 uur
Ik was idd weer iets te snel. Had net in de bijlage gekeken en stond idd 90 tot 120minuten vantevoren.

Thnx iig :)
*** Nul Dertien ***
Rap... just a "C" away from "Crap"
R&P / Hoe voel je je nu? #827
pi_122291713
quote:
5s.gif Op donderdag 31 januari 2013 10:15 schreef theKiD het volgende:
Ik kon het niet op de reservering en niet op het ticket vinden, maar hoe lang vantevoren moet je op Dusseldorf aanwezig zijn?
Inchecken gebeurd online. Gaat om een vlucht naar Ukraine.
Dat gaat daar vrij rap, denk boven staand advies wel correct is.
ligt een beetje er aan of je, jouw auto gaat parkeren, raad ik je aan om op P4 te parkeren. en als je dat doet. calculeer ongeveer 15 min in om van de parkeerplaats naar de terminal te komen, met de monorail.
maar als je 90 min voor vertrek in de terminal staat, ben je normaal ruim op tijd.
pi_122292378
Nu we het over dusseldorf hebben, staat er smorgens veel file als je vanuit Noord Brabant komt aangereden?
pi_122292537
quote:
0s.gif Op donderdag 31 januari 2013 12:05 schreef ehouse het volgende:
Nu we het over dusseldorf hebben, staat er smorgens veel file als je vanuit Noord Brabant komt aangereden?
Goede vraag aangezien wij vanuit Tilburg moeten vertrekken.. :D
*** Nul Dertien ***
Rap... just a "C" away from "Crap"
R&P / Hoe voel je je nu? #827
pi_122294119
quote:
0s.gif Op donderdag 31 januari 2013 12:05 schreef ehouse het volgende:
Nu we het over dusseldorf hebben, staat er smorgens veel file als je vanuit Noord Brabant komt aangereden?
het stuk tussen Moers en de Afslag naar het vliegveld daar kun je wat vertraging verwachten. Je zou kunnen omrijden maar daar kun je ook nog enige vertraging verwachten te noorden van Mönchengladbach.
Persoonlijk advies, als je gaat parkeren, parkeer lekker op de P+R van een station in een kleine plaats , en pak de trein tot het vliegveld. Alhoewel het wel even zoeken vereist.
pi_122297212
Moers?
Rij gewoon via Roermond joh :)
pi_122298507
quote:
0s.gif Op donderdag 31 januari 2013 14:22 schreef lezzer het volgende:
Moers?
Rij gewoon via Roermond joh :)
Mjja, alleen Roermond is om als je via Venlo zou rijden, en rij je stukje a2, dan mis je een stuk snelweg richting roermond.
*** Nul Dertien ***
Rap... just a "C" away from "Crap"
R&P / Hoe voel je je nu? #827
pi_122298808
quote:
0s.gif Op donderdag 31 januari 2013 14:22 schreef lezzer het volgende:
Moers?
Rij gewoon via Roermond joh :)
als je uit Brababwe komt ? dan rij je toch echt behoorlijk om.
  vrijdag 1 februari 2013 @ 08:21:08 #297
13546 XL
In de zin van Extra Lars
pi_122329935
Via Roermond kom je ook in de file, vanaf kreuz gladbach, tot gladbach flughafen. Die file staat er van 7:30 tot 8:30 en kost 10 min. File bij Moers is toch niet dagelijks?

Ik zou gewoon de auto pakken, vergeleken bij randstad is de file te verwaarlozen
Die Scheiße bleibt gleich, nur die Fliegen ändern sich| Kurt Cobain sagte mir, Ich soll kommen wie ich bin
en de kikker zei: "Je moet me nog kussen!" en ik stak de kikker terug in mijn binnenzak en zei: "Nee, ik heb veel liever een babbelende kikker!"
pi_122330341
File rijden of om zeilen , je moet de omgeving wel heel goed kennen wil je wat mee winnen, want je bent natuurlijk niet de enigste met een tomtom die in eens binnen door gaat rijden. Waar door secundaire wegen ook al snel over belast zijn.
Ik denk dat je het beste gewoon kan accepteren dat je in de file komt, en een kwartiertje verliest.

In dit geval als je voor de file 15 min verlies in plant , en thuis vertrekt om twee uur voor het vertrek van je vlucht op het vliegveld te zijn, dan zit je normaal altijd goed.
pi_122533369
Zojuist een mooie aanbieding naar Japan geboekt met 1 overstap zowel op heen als terugweg.

Nu wil ik op de terugweg tijdens transfer uitstappen en resterende 'kwart' ticket verloren laten gaan, ik vervolg mn reis vanaf tussenstop op andere manier.

Ik weet dat je niet halverwege kan opstappen maar uitstappen? Doen ze daar moeilijk over (let wel; er is ruimbagage dat ook unloaded moet worden).
pi_122539680
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 februari 2013 22:51 schreef thedude1234 het volgende:
Ik weet dat je niet halverwege kan opstappen maar uitstappen? Doen ze daar moeilijk over (let wel; er is ruimbagage dat ook unloaded moet worden).
Ja. Met name vanwege de ruimbagage die je noemt. Deze moet opgehaald worden en dit kan geld gaan kosten. Afhankelijk van de maatschappij en de medewerker zul je misschien ook weerstand ondervinden tegen je verzoek. Het is een paar keer besproken in dit topic en de ervaringen blijken wisselend.
  woensdag 6 februari 2013 @ 05:06:09 #301
229392 Lemans24
dé ervaringsdeskundige
pi_122540161
quote:
0s.gif Op woensdag 6 februari 2013 02:04 schreef jaco het volgende:

[..]

Ja. Met name vanwege de ruimbagage die je noemt. Deze moet opgehaald worden en dit kan geld gaan kosten. Afhankelijk van de maatschappij en de medewerker zul je misschien ook weerstand ondervinden tegen je verzoek. Het is een paar keer besproken in dit topic en de ervaringen blijken wisselend.
Je kunt natuurlijk ook je bagage 'vergeten' en in de trein stappen met alleen handbagage. Dan wordt je omgeroepen voor de vlucht, ben je er niet, laden ze bagage uit en dan vraag me af wat er vervolgens gebeurt.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')