quote:'Derde mishandeling Badr Hari'
Kickbokser Badr Hari (27) zou ook in de Amsterdamse kroeg die bekend staat als 'de kleine Cooldown', in de Lange Leidsedwarsstraat, een man in elkaar hebben geslagen. Het gaat om een broer van een vrouw die een relatie met Hari had.
De man zou in december onder meer een kopstoot en klappen hebben gehad van Hari, en serieuze verwondingen hebben opgelopen in zijn gezicht. Hij heeft nog geen aangifte gedaan.
Volgens een ingewijde hebben vrienden van Hari de man met ernstige bedreigingen weerhouden van een gang naar de politie. De recherche hoopt dat ook dit vermoede slachtoffer alsnog aangifte wil doen.
Hari's advocaat Marnix van der Werf laat weten dat hij 'graag commentaar zou willen geven' op de nieuwe beschuldiging, maar 'dat niet kan' omdat justitie Hari volledige beperkingen heeft opgelegd - dat houdt in dat Hari alleen contact met zijn advocaat mag hebben en Van der Werf en justitie over de zaak moeten zwijgen. Ook het Openbaar Ministerie doet daarom slechts summiere mededelingen over zijn zaak.
quote:OM wil Badr Hari nog 2 weken vasthouden
AMSTERDAM - Het Openbaar Ministerie (OM) wil dat kickbokser Badr Hari nog 2 weken blijft vastzitten op verdenking van betrokkenheid bij twee mishandelingen.
De onderzoeksrechter beslist vrijdag of zijn voorarrest inderdaad wordt verlengd.
Hari werd woensdagavond aangehouden, toen hij zich op het politiebureau meldde. Hari zou begin deze maand zakenman Koen Everink hebben mishandeld tijdens het dancefeest Sensation in de Amsterdam ArenA.
De tweede aangifte tegen Hari komt van mede-eigenaar Jeroen van den Berg van de Amsterdamse club Air, die vorig jaar naar eigen zeggen in zijn eigen horecagelegenheid in elkaar is getrapt door de 27-jarige vechtkampioen.
quote:Badr Hari blijft achter slot en grendel
AMSTERDAM - Kickbokser Badr Hari blijft de komende twee weken vastzitten. Dat heeft de rechter-commissaris in Amsterdam vrijdag bepaald bij Hari's voorgeleiding, aldus een woordvoerster van de rechtbank. Justitie verdenkt Hari van twee ernstige mishandelingen en had om de verlenging van het voorarrest gevraagd.
De 27-jarige Hari werd woensdag aangehouden en vastgezet, nadat hij zich bij de politie had gemeld voor verhoor.
Er liggen twee aangiften tegen Hari. Hij zou betrokken zijn geweest bij de ernstige mishandeling van zakenman Koen Everink, tijdens dancefestijn Sensation op 9 juli in de Amsterdam ArenA. Hari was daar met zijn partner Estelle Cruijff aanwezig in een skybox, waar het geweld zich zou hebben voltrokken. Everink raakte zwaargewond. Vorig jaar zou Hari Jeroen van den Berg, mede-eigenaar van de Amsterdamse Club Air, hebben geslagen en geschopt. Van den Berg, die schade aan zijn gebit opliep, deed zijn aangifte pas na de mishandeling van Everink.
De formele verdenking tegen Hari luidt poging tot doodslag in vereniging, dan wel zware mishandeling en openlijke geweldpleging. Donderdag heeft de politie Hari verhoord.
Estelle Cruijff zal worden gevraagd een getuigenverklaring af te leggen, aldus het OM. Dat geldt ook voor anderen die tijdens Sensation in de skybox aanwezig waren en mogelijk iets van de mishandeling hebben gezien, aldus een woordvoerster van het Openbaar Ministerie.
Hari blijft in zogeheten beperkingen zitten: hij mag alleen contact hebben met zijn advocaat
En het laatste nieuws:quote:Badr Hari zegt flink aangeslagen te zijn door de beschuldiging op misdaadsite Crimesite.nl dat hij verantwoordelijk zou zijn voor het mishandelen van een man tijdens Sensation White in de Amsterdam Arena. In de nabijheid van Badr Hari en zijn vriendin Estelle Gullit-Cruijff werd zaterdagnacht in een VIP-box een man ernstig toegetakeld.
In De Telegraaf vertelt de kickbokser zijn kant van het verhaal. 'Stel en ik stonden in de deuropening nog wat naar die dansende menigte te kijken ... Estelle stond voor me, met één hand speelde ik wat met haar lange haren. Ik hóórde niet eens dat er wat gebeurde! Die muziek, die is zo hard, die hoor je bijna in heel Amsterdam. Ik kreeg er dan ook niets van mee, van die ellende, terwijl ik een dag later weer eens als de grote boosdoener wordt genoemd!'
Nadat de commotie ook doordrong bij het verliefde glamourkoppel gingen ze zo snel mogelijk weg, aldus Badr Hari. Tot zijn grote ontsteltenis las hij de volgende ochtend op internet wat een ooggetuige over de mishandeling verklaarde: 'Badr Hari stond schaapachtig te kijken, met een hopeloze blik van 'wat heb ik nu weer gedaan', tenminste zoals ik het interpreteerde dan hè. Met zijn klauw onder het bloed met een theedoek erom gewikkeld.'
De voormalig K-1 zwaargewichtkampioen baalt flink van de beschuldiging. 'De laatste twee jaar heb ik mijn best gedaan om fouten uit mijn verleden recht te zetten en meteen flitste door mijn hoofd: ik kan nu nog Badr Hari: altijd actueel #12 veel dieper opnieuw beginnen!'
Laten we het objectief en zuiver houden.
quote:Zaak tegen Badr Hari steeds sterker
Voorarrest met 90 dagen verlengd
De rechtbank heeft het voorarrest van kickbokser Badr Hari (27) met negentig dagen verlengd. De verdenking dat hij een reeks slachtoffers zwaar heeft mishandeld, wordt steeds sterker.
De rechtbank weigert 'de beperkingen' op te heffen die het Openbaar Ministerie Hari heeft opgelegd. Hij mag nog altijd geen contact hebben met de buitenwereld. Zijn advocaten Marnix van der Werf en Bénédicte Ficq noch justitie zelf mogen mededelingen doen over de inhoud van de dossiers.
Negentig dagen is de maximale termijn waarmee de raadkamer van de rechtbank de voorlopige hechtenis van een verdachte kan verlengen. In zaken waarin het bewijs nog mager is, kiezen de rechters geregeld voor een kortere verlenging van het voorarrest, bijvoorbeeld met dertig dagen.
Meerdere slachtoffers
Hari heeft volgens justitie meerdere malen slachtoffers ernstig mishandeld in uitgaansgelegenheden. Vorige maand zou hij samen met een of meer anderen zakenman Koen Everink in elkaar hebben geslagen in een vipbox van de Amsterdam Arena - hetgeen hij gedeeltelijk zou hebben bekend. Everink kan mogelijk nooit meer normaal lopen.
Vorig jaar juli zou hij mede-oprichter Jeroen van den Berg in club Air hebben neergeslagen en vervolgens in zijn gezicht hebben geschopt, waardoor enkele tanden afbraken.
Volgens ingewijden heeft Hari in december bovendien de broer van een ex-vriendin klappen en een kopstoot gegeven in feestcafé 'de kleine Cooldown' in de Lange Leidsedwarsstraat. Hij heeft, anders dan Everink en Van den Berg, nog geen aangifte gedaan.
Wilders: 'Badr Hari na veroordeling land uit'quote:Wilders: 'Badr Hari na veroordeling land uit'
PVV-leider Geert Wilders vindt dat kickbokscrimineel Badr Hari naar Marokko moet worden gestuurd als hij hier wordt veroordeeld voor geweldpleging en mishandeling.
"Nederlandse nationaliteit afpakken en na uitzitten straf linea recta op vliegtuig naar Marokko", liet Wilders vrijdag weten. Donderdag werd bekend dat het Openbaar Ministerie Hari inmiddels verdenkt van zes mishandelingen.
Advocaat van de kickbokser, Bénédicte Ficq, liet donderdag weten dat de Marokkaan met het korte lontje twee mishandelingen deels bekend heeft. Zo zou hij de 39-jarige miljonair Koen Everink hebben gepimp-smacked tijdens dancefeest Sensation. Daarnaast erkent hij een kopstoot te hebben uitgedeeld aan de broer van zijn ex.
Die heeft zijn tijd uitgezeten. En is nu een soort van BN'er gewordenquote:Op maandag 5 november 2012 17:21 schreef Die_Hofstadtgruppe het volgende:
[..]
Nee hoorBadr Hari heeft niets met de georganiseerde criminaliteit te maken
[ afbeelding ]
Ah, jah de corrigerende tik van een kickbokserquote:Op maandag 5 november 2012 15:55 schreef schizovreemd het volgende:
[quote]Vooralsnog is het bewijs daarvoor mager te noemen, hij heeft het zelf over een corrigerende tik.
Dus eigenlijk is hij gewoon heel liefquote:Als je het allemaal een beetje gevolgd hebt en niks ziet wat op een complot lijkt dan lees je wel heel selectief.
Maar het publiek heeft het wél kunnen zienquote:De psycholoog heeft het iig niet kunnen contstateren.
De geruchten zijn sterk, dus het wachten is op iemand die durft te praten misschien?quote:Het onderzoek is nota bene overgedragen aan team zware criminaliteit van de recherche.
Als er sprake geweest zou zijn van serieus bewijs over afpersing danwel bedreiging, dan zou dit zeker bij de aanklacht gevoegd zijn.
Dit is niet het geval, daar concludeer ik uit dat hier geen spat bewijs voor gevonden is.
Je dimt al in, geruchten.quote:Op maandag 5 november 2012 18:01 schreef FANNvanhetlaatsteuur het volgende:
[..]
Ah, jah de corrigerende tik van een kickbokser
[..]
Dus eigenlijk is hij gewoon heel lief
[..]
Maar het publiek heeft het wél kunnen zien
[ afbeelding ]
[..]
De geruchten zijn sterk, dus het wachten is op iemand die durft te praten misschien?
Gwenette negeer je maar volledig?quote:Op maandag 5 november 2012 17:52 schreef Soury het volgende:
Leandra dank.
[..]
Die heeft zijn tijd uitgezeten. En is nu een soort van BN'er gewordenIederéén wil op de foto met die gast of in haar talkshow hebben. Lekker belangrijk.
Alles draait om Badr hier, waarom is dat "kindvrouwtje"met haar pruil bek niet ondervraagd?
Of is de media even stil, dat kan ook nog, wel zo slim.
Slappe hap, al die gasten trouwens in die sky box. Als ik over een tas struikel in de tram staat het de volgende dag op youtube. Nu weet niemand meer wat.
Nou voila. Dader bekendquote:Op maandag 5 november 2012 19:04 schreef Die_Hofstadtgruppe het volgende:
[..]
Gwenette negeer je maar volledig?
Ik dim niksquote:
Er zit geen geluid bij. Misschien riep die meneer die weerloos op de grond lag wel iets heel gemeens!quote:Op maandag 5 november 2012 18:01 schreef FANNvanhetlaatsteuur het volgende:
Maar het publiek heeft het wél kunnen zien
[ afbeelding ]
quote:Op maandag 5 november 2012 19:15 schreef Gert het volgende:
[..]
Er zit geen geluid bij. Misschien riep die meneer die weerloos op de grond lag wel iets heel gemeens!
Wat loop je nou te zieken eigenlijk. Ik zeg nergens dat Badr onschuldig is. Lezen is niet je beste kant.quote:Op maandag 5 november 2012 19:11 schreef FANNvanhetlaatsteuur het volgende:
[..]
Ik dim niks
de berichten zijn er gewoon, nu de bewijzen nog, maar dat is met het in elkaar trappen van
Koentje ook zo, er is nog niets bewezen..
http://www.nujij.nl/overi(...).lynkx#axzz2BNBIpOFZ
Badr Hari wilde horeca in Den Haag afpersen
Deze week is bekend gemaakt dat het OM Badr Hari het liefst heel lang achter de tralies ziet verdwijnen. Er komen steeds meer feiten en bewijzen boven tafel en de aangiftes komen sneller binnen dan dat er bier bij Heineken de fabriek uit komt.
quote:Op maandag 5 november 2012 19:20 schreef Soury het volgende:
[..]
Wat loop je nou te zieken eigenlijk. Ik zeg nergens dat Badr onschuldig is. Lezen is niet je beste kant.
Ik val in verbazing dat Koen en zijn vriendjes niet zo veel te melden hebben (teut), en dat het botox extensions harige domme troel te zwak is voor alles, tja.
Beschermen ? Deze snap ik niet.quote:Op maandag 5 november 2012 19:21 schreef ReplaR het volgende:
In topics zoals deze zie je de ziekelijke drang van sommige mensen om hun soortgenoten te beschermen.
Van alles wordt daarvoor aangegrepen, leugens, verzinsels en zelfs de schuld af proberen te schuiven naar anderen, zelfs het slachtoffer.
Vaak op zo'n doorzichtige manier dat het haast lachwekkend wordt.
Over het algemeen wordt ik er niet vrolijk door...
Ik kan er nog steeds niet om lachenquote:Op maandag 5 november 2012 19:38 schreef ReplaR het volgende:
[..]
Uitleg daarvan wordt anders in de volgende regel gegeven...
quote:Op maandag 5 november 2012 19:39 schreef Soury het volgende:
[..]
Ik kan er nog steeds niet om lachen/huilen
Sorryquote:Op maandag 5 november 2012 19:38 schreef ReplaR het volgende:
[..]
Uitleg daarvan wordt anders in de volgende regel gegeven...
Rot opquote:
Ik zat op mijn smart phonequote:
Kom op zeg, hij ging zelfs de glijbaan af met Estelle haar kids. Die gast is echt tof. Wil nog niet zeggen dat hij een pootje brak. Dat moet nog blijkenquote:Op maandag 5 november 2012 20:16 schreef Harlon het volgende:
Tja, als je ziet dat hij zich binnen de ring al totaal niet kan beheersen dan lijkt het me erg stug dat hij dat buiten de ring wel kan. Dat er nu zo'n waslijst aan aangiften naar voren komt en mensen naar voren stappen geeft ook wel aan hoe intimiderend hij is geweest naar zijn slachtoffers. Lekker lang zeepjes rapen voor bubba en golddiggende hoer estelle mag op zoek naar een nieuw slachtoffer
Zullen we maar ff ophouden met deze troll voedsel te geven?quote:Op maandag 5 november 2012 20:26 schreef Soury het volgende:
[..]
Kom op zeg, hij ging zelfs de glijbaan af met Estelle haar kids. Die gast is echt tof. Wil nog niet zeggen dat hij een pootje brak. Dat moet nog blijken
Krijg de indruk dat jij op je stoel glijd om Badr, niet?quote:Op maandag 5 november 2012 20:26 schreef Soury het volgende:
[..]
Kom op zeg, hij ging zelfs de glijbaan af met Estelle haar kids. Die gast is echt tof. Wil nog niet zeggen dat hij een pootje brak. Dat moet nog blijken
Zou het een kloon zijn van zouzou of hoe heette die francaise die alles door google translate haalde maar nuances van de nederlandse taal niet begreep.quote:Op dinsdag 6 november 2012 15:00 schreef 3-voud het volgende:
[..]
Krijg de indruk dat jij op je stoel glijd om Badr, niet?
Ik lees er eerlijk gezegd sarcasme in, maar kan het mis hebben natuurlijkquote:Op dinsdag 6 november 2012 15:00 schreef 3-voud het volgende:
[..]
Krijg de indruk dat jij op je stoel glijd om Badr, niet?
quote:Op maandag 5 november 2012 17:52 schreef Soury het volgende:
Als ik over een tas struikel in de tram staat het de volgende dag op youtube
Nee, dat is het zeker niet.quote:Op dinsdag 6 november 2012 15:09 schreef Basp1 het volgende:
[..]
Zou het een kloon zijn van zouzou of hoe heette die francaise die alles door google translate haalde maar nuances van de nederlandse taal niet begreep.![]()
Eigenlijk heb ik dat ook wel een beetje, dat medelijden met Estelle, al zou ik dat misschienquote:Op dinsdag 6 november 2012 16:16 schreef Mylene het volgende:
Wel een beetje medelijden met Estelle hoor, ze leeft als kluizenaar.
quote:Op dinsdag 6 november 2012 17:35 schreef Leandra het volgende:
Als ze onder het getuigen uitwil dan moet ze de scheiding van Ruud met een noodvaart regelen en met Badr trouwen, maar dat doet ze ook niet, ze wil en het maximale uit haar scheiding halen en ze wil niets negatiefs over Badr zeggen.
Zo werkt dat nou eenmaal niet, er is een manier om onder de getuigenis uit te komen, maar dat gaat haar een hoop kosten.
Ow.......... dan mag ze branden in de hel !quote:Op dinsdag 6 november 2012 17:39 schreef Mylene het volgende:
Estelle is niet zo dom als ze zich voordoet. Ik denk dat het een uitgekookte tante is.
Uitgewoonde tante bedoel je?quote:Op dinsdag 6 november 2012 17:39 schreef Mylene het volgende:
Estelle is niet zo dom als ze zich voordoet. Ik denk dat het een uitgekookte tante is.
Dat is het ook gedeeltelijk. Dat Badr schuld heeft in deze heb ik nooit ontkend, wel dat de verklaring van Everdink bij bij vraagtekens zet. Was ie bezopen, was hij het niet? Hij heeft niets gezegd wat kwetsend wasquote:Op dinsdag 6 november 2012 16:04 schreef Flow3r het volgende:
[..]
Ik lees er eerlijk gezegd sarcasme in, maar kan het mis hebben natuurlijk
We zullen het moeten afwachtenquote:Op dinsdag 6 november 2012 18:32 schreef Soury het volgende:
[..]
Dat is het ook gedeeltelijk. Dat Badr schuld heeft in deze heb ik nooit ontkend, wel dat de verklaring van Everdink bij bij vraagtekens zet. Was ie bezopen, was hij het niet? Hij heeft niets gezegd wat kwetsend wasMaar enige duidelijkheid is er (nog) niet. Dus speculeren we hier op Fok!
Wat een concrete bewijzen manquote:Op maandag 5 november 2012 17:21 schreef Die_Hofstadtgruppe het volgende:
[..]
Nee hoorBadr Hari heeft niets met de georganiseerde criminaliteit te maken
[ afbeelding ]
quote:Op maandag 5 november 2012 19:21 schreef ReplaR het volgende:
In topics zoals deze zie je de ziekelijke drang van sommige mensen om hun soortgenoten te beschermen.
Van alles wordt daarvoor aangegrepen, leugens, verzinsels en zelfs de schuld af proberen te schuiven naar anderen, zelfs het slachtoffer.
Vaak op zo'n doorzichtige manier dat het haast lachwekkend wordt.
Over het algemeen wordt ik er niet vrolijk door...
quote:DUBIEUZE ROL EVERT SANTEGOEDS IN ZAAK BADR HARI'
Het zakenblad Quote is in het bezit van stukken waaruit zou blijken dat de rol van Evert Santegoeds in de zaak Badr Hari dubieus te noemen is.
In de stukken die de redactie van Quote in bezit heeft staat dat, slechts enkele dagen na de mishandeling van zakenman Koen Everink, Evert Santegoeds een bevriende marketingstrateeg vraagt mee te denken over een mediastrategie die de schade voor kickbokser Badr Hari en diens liefje Estelle kan beperken. Vervolgens schetst deze strateeg, Adrianus Theeuwes, twee scenario’s: Onvoorwaardelijke Liefde en Tegenaanval.
In de versie Onvoorwaardelijke Liefde wordt besproken hoe Estelle haar nieuwe lover kan presenteren als de man die zij zo lang miste, een echte familie man, die leuk is met kinderen en hoe Estelle een heel andere kant van Badr heeft leren kennen. Scenario Tegenaanval moet vooral Koen Everink in een kwaad daglicht stellen, waarbij wordt aangehaald dat de zakenmiljonair op Sensation dronken en doorgesnoven mensen in de skybox zou hebben beledigd en gestompt, waarbij Badr Hari zou hebben gezegd: "Denk je echt dat ik de liefde op het spel zou zetten door een man invalide te slaan? En dan waar zij bij is?"
Volgens Quote adviseert Adrianus Theeuwes in een door Evert Santegoeds doorgestuurd document voor het scenario van Onvoorwaardelijke Liefde te gaan. Dit zou volgens het zakenblad blijken uit de artikelen die van Santegoeds in De Telegraaf verschijnen.
Vrijdag beslist de rechter of Badr Hari nog langer in voorarrest moet blijven . Volgens Quote heeft Mister Miljonair Fair Yves Gijrath advocatenkantoor Van Diepen en Van der Kroef laten berekenen dat de financiële schade voor Badr Hari tussen de $1,6 en $2,6 miljoen zal uitvallen als zijn voorarrest wordt verlengd. De kickbokser kon ook al niet bij een gevecht zijn op 14 oktober in Japan, waardoor hij de wedstrijdpremie van $300.000 niet krijgt uitgekeerd. Op 26 december is het Wereldkampioenschap in New York. Of Badr dat wel haalt, is ook nog maar de vraag.
Money money money.quote:Op woensdag 7 november 2012 16:44 schreef sp3c het volgende:
het zou wel stompzinnig zijn als ze hem uberhaupt nog lieten knokken in welk toernooi dan ook ongeacht de uitkomst
iemand die zo vaak en zo gemakkelijk 'corrigerende tikken' uitdeelt in zijn vrije tijd lijkt me geen goede reclame voor welke sport dan ook
ja mooi verhaal maar ik zag nooit iets van die sport tot Badr besloot iemand op een dansfeestje te corrigeren en sindsdien zag ik hem losgaan in de ring en op persconferenties op een manier waarvan ik denk ... nou daar hoef ik dus iig geen tickets voor te kopenquote:
sjezusquote:Op woensdag 7 november 2012 16:17 schreef Ole het volgende:
Dat jullie dit pareltje nog niet hebben![]()
http://nikkinikster.files(...)/evertsantegoeds.pdf
[..]
http://www.wtf.nl/spotlig(...)stelle-gescript.htmlquote:Op woensdag 7 november 2012 17:23 schreef Leandra het volgende:
En uiteindelijk hebben ze ze allebei uit de kast getrokken...
wiens brood men eet diens woord men spreekt...quote:Op woensdag 7 november 2012 15:53 schreef schizovreemd het volgende:
Wat een concrete bewijzen man![]()
Je gaat je hiermee echt afvragen of een 15 koppig team zware criminaliteit van de recherche heeft zitten slapen toch?
Heb ik wat gemist ?quote:Op woensdag 7 november 2012 20:23 schreef Leandra het volgende:
Het is kennelijk al ter sprake gekomen in de rechtzaak, dus de advocaat van de tegenpartij zal de stukken ook wel hebben gehad....
Het stuk op Quote: http://www.quotenet.nl/Ni(...)seur-Badr-Hari-43067quote:Op woensdag 7 november 2012 20:27 schreef Jappie het volgende:
[..]
Heb ik wat gemist ?
Mijn hele theorie naar de kloten..waar kan ik die info vinden ?
Ah..deze had ik idd nog niet gezien en uit de twittersessie van de zitting zelf kon ik het niet aflezen...die andere 2 links doen overigens geen melding dat het op de rechtszaak ter sprake was gebracht overigens.....quote:Op woensdag 7 november 2012 20:30 schreef Leandra het volgende:
De reactie van Santegoeds aan Boulevard: http://www.rtl.nl/compone(...)ent-aantijgingen.xml
Het is een business die zich vooral richt op mensen die er wel van houdenquote:Op woensdag 7 november 2012 17:10 schreef sp3c het volgende:
[..]
ja mooi verhaal maar ik zag nooit iets van die sport tot Badr besloot iemand op een dansfeestje te corrigeren en sindsdien zag ik hem losgaan in de ring en op persconferenties op een manier waarvan ik denk ... nou daar hoef ik dus iig geen tickets voor te kopen
bad for business
ik zou hem niet meer uitnodigen
De beelden die je hebt gezien van het losgaan in de ring geven een gekleurd beeld, zeker als je nog nooit iets van de sport gezien hebt.quote:De K-1 wist van de problemen die Hari heeft met justitie maar hopen (wellicht tegen beter weten in) dat hij voor 14 oktober vrij wordt gesproken en in Japan in de ring kan verschijnen.
Bedoel je dat de honger in de onderbuik ook gestild moet wordenquote:Op woensdag 7 november 2012 17:48 schreef VanishedEntity het volgende:
[..]
wiens brood men eet diens woord men spreekt...
Ah het slinkse dogma "onderbuik" moet weer van stal gehaald worden. Maargoed, als je wilt geloven dat iemand met een juridisch dossier van het formaat dat GW heeft besluit zo'n vechtsportgala/-organisatie/-school te sponsoren zonder dattie daarvan de nodige hand en spandiensten van afneemt, by all means go ahead.quote:Op woensdag 7 november 2012 20:39 schreef schizovreemd het volgende:
Bedoel je dat de honger in de onderbuik ook gestild moet worden
Nee, maar ik dacht ik doe die andere twee er even bij, voor het geval je nog meer hot & spicy news gemist hadquote:Op woensdag 7 november 2012 20:36 schreef Jappie het volgende:
[..]
Ah..deze had ik idd nog niet gezien en uit de twittersessie van de zitting zelf kon ik het niet aflezen...die andere 2 links doen overigens geen melding dat het op de rechtszaak ter sprake was gebracht overigens.....
Ah well..you win some you lose some
Ik snapte even niet wat je bedoelde omdat je me quote terwijl ik op iemand anders reageerdequote:Op woensdag 7 november 2012 20:49 schreef VanishedEntity het volgende:
[..]
Ah het slinkse dogma "onderbuik" moet weer van stal gehaald worden. Maargoed, als je wilt geloven dat iemand met een juridisch dossier van het formaat dat GW heeft besluit zo'n vechtsportgala/-organisatie/-school te sponsoren zonder dattie daarvan de nodige hand en spandiensten van afneemt, by all means go ahead.
Ik denk dat er een soort interne anti vs pro Badr strijd gaande is bij de redactie van de telegraaf.quote:Op woensdag 7 november 2012 20:36 schreef Jappie het volgende:
[..]
Ah..deze had ik idd nog niet gezien en uit de twittersessie van de zitting zelf kon ik het niet aflezen...die andere 2 links doen overigens geen melding dat het op de rechtszaak ter sprake was gebracht overigens.....
Ah well..you win some you lose some
Ik ben benieuwd wat er nog meer allemaal naar boven komt als er eenmaal echt inhoudelijk op de zaak ingegaan gaat wordenquote:zo blijkt uit stukken die we vandaag ineens op ons bureau vonden.
Heeft Badr nu ook al Brilleman vermoord?quote:Op woensdag 7 november 2012 21:51 schreef VanishedEntity het volgende:
*ho hum.
Nu alweer ene Andre Brilleman vergeten?
quote:do 08 nov 2012, 20:07
Management dumpt Estelle
van onze redactie
AMSTERDAM - Estelle Cruijff is in de steek gelaten door haar manager, Mike Dobbinga.
Dobbinga heeft zijn functie per begin november neergelegd, meldt RTL Boulevard.
De reden is volgens Mike dat de samenwerking met Estelle is doodgebloed. De blondine verschijnt nauwelijks meer in het openbaar en de presentatieklus met Leco van Zadelhoff is ook van de baan.
Haar manager moest de laatste tijd steeds vaker "geen commentaar" zeggen tegen media en heeft naar eigen zeggen geen werk meer te doen voor Estelle. "Qua klussen gebeurt er niet zoveel."
Uiterst dubieus verhaal weer.quote:Op donderdag 8 november 2012 21:04 schreef michaelmoore het volgende:
Estelle moet op zoek naar een baan waar ze haar kwaliteiten kan etaleren,
gezelschapsdame in skyboxers bij concerten lijkt me wel wat voor haar
http://www.telegraaf.nl/p(...)dumpt_Estelle__.html
[..]
Natuurlijk. Net zoals alle andere neven en nichten van BN-ers ook enorme marktwaardes hebben.quote:Op donderdag 8 november 2012 21:20 schreef schizovreemd het volgende:
Uiterst dubieus verhaal weer.
Ze is een nichtje van god dus ze blijft altijd wel marktwaarde houden, vooral met een sterrendeskundige als 'vriend'
Mooi. En ze moeten hem idd niet vrijlaten. Die zit op de 1e auto richting Marokko dan.quote:Op vrijdag 9 november 2012 12:10 schreef stoeltafel het volgende:
Oef, OvJ maakt gehakt van de verdediging.
https://twitter.com/QuoteNikki
https://twitter.com/SaskiaBelleman
Badr zou expres mistrappen?quote:Saskia Belleman @SaskiaBelleman
Ficq: Poging tot doodslag is door OM gekoppeld aan trappen door #Badrhari, maar niemand heeft gezien dat trappen Everink raakten.
Ficq zegt dat trappen tegen lichaam niet potentieel dodelijk is. Vindt dus dat op basis doodslagpoging #Badrhari niet vast mag blijven.quote:
Misschien bedoelt ze dat iemand trappen niet per definitie kan worden aangemerkt als poging tot doodslag?quote:Op vrijdag 9 november 2012 12:46 schreef Die_Hofstadtgruppe het volgende:
[..]
Ficq zegt dat trappen tegen lichaam niet potentieel dodelijk is. Vindt dus dat op basis doodslagpoging #Badrhari niet vast mag blijven.
WTF? Trap eens iemand op zijn nek. Of trap zn borstkas in. Of trap zijn milt kapot. Wat een bullverhaal dit zeg.
Dan kan iemand slaan of schoppen tegen het hoofd ook niet per definitie zo worden aangemerkt. Heel slap verweer van haar.quote:Op vrijdag 9 november 2012 12:50 schreef Gert het volgende:
[..]
Misschien bedoelt ze dat iemand trappen niet per definitie kan worden aangemerkt als poging tot doodslag?
Daar gaat het nu nog niet over. Blijft ie voorlopig in de bak is nu de vraag.quote:Op vrijdag 9 november 2012 12:55 schreef corehype het volgende:
En gaat ie nou de bak in of niet
Zo onduidelijk...
Goed gezegd ja. Verder ziet het OM een kopstoot als zware mishandeling en Finq weer niet.quote:Op vrijdag 9 november 2012 12:52 schreef Die_Hofstadtgruppe het volgende:
[..]
Dan kan iemand slaan of schoppen tegen het hoofd ook niet per definitie zo worden aangemerkt. Heel slap verweer van haar.
Ik heb het verweer niet gehoord. Dat iemand slaan of schoppen niet per definitie een poging tot doodslag is, dat staat neem ik aan niet eens ter discussie. Eén of meerdere harde trappen tegen iemands hoofd echter, zéker als je de kracht en vaardigheid van een vechtsporter hebt... dan maakt "poging tot doodslag" best kans bij een rechter lijkt me.quote:Op vrijdag 9 november 2012 12:52 schreef Die_Hofstadtgruppe het volgende:
[..]
Dan kan iemand slaan of schoppen tegen het hoofd ook niet per definitie zo worden aangemerkt. Heel slap verweer van haar.
Tja. Het kan beide zowel niet als wel dodelijk zijn.quote:Op vrijdag 9 november 2012 13:09 schreef Gert het volgende:
[..]
Ik heb het verweer niet gehoord. Dat iemand slaan of schoppen niet per definitie een poging tot doodslag is, dat staat neem ik aan niet eens ter discussie. Eén of meerdere harde trappen tegen iemands hoofd echter, zéker als je de kracht en vaardigheid van een vechtsporter hebt... dan maakt "poging tot doodslag" best kans bij een rechter lijkt me.
quote:Hij biedt Everink excuses aan "voor die klap." #Badrhari
quote:#Badrhari zegt te zijn "geschrokken van volkshetze. Ben bang mensen die me willen laten bloeden voor wat ik niet heb gedaan."
Er zijn handiger dingen om te zeggen op een proforma zitting die bepaalt of je gedurende de afwachting van je rechtszaak in vrijheid of in hechtenis door zal gaan brengen.quote:Saskia Belleman @SaskiaBelleman
#Badrhari zegt tegen de rechtbank te vragen om "een laatste kans." "U ziet me hier nooit terug. Heb lesje geleerd."
Dus draait het om de interpretatie van de definitie "doodslag":quote:Op vrijdag 9 november 2012 13:21 schreef Die_Hofstadtgruppe het volgende:
[..]
Tja. Het kan beide zowel niet als wel dodelijk zijn.
ficq is geen medicus, dus not allowedquote:Op vrijdag 9 november 2012 12:46 schreef Die_Hofstadtgruppe het volgende:
[..]
Ficq zegt dat trappen tegen lichaam niet potentieel dodelijk is. Vindt dus dat op basis doodslagpoging #Badrhari niet vast mag blijven.
WTF? Trap eens iemand op zijn nek. Of trap zn borstkas in. Of trap zijn milt kapot. Wat een bullverhaal dit zeg.
quote:Op vrijdag 9 november 2012 13:29 schreef Jappie het volgende:
[..]
Er zijn handiger dingen om te zeggen op een proforma zitting die bepaalt of je gedurende de afwachting van je rechtszaak in vrijheid of in hechtenis door zal gaan brengen.
Ik snap nog steeds niet waarom Nena nog vrij rondloopt, dat was duidelijk poging tot doodslag...quote:Op vrijdag 9 november 2012 13:09 schreef Gert het volgende:
[..]
Ik heb het verweer niet gehoord. Dat iemand slaan of schoppen niet per definitie een poging tot doodslag is, dat staat neem ik aan niet eens ter discussie. Eén of meerdere harde trappen tegen iemands hoofd echter, zéker als je de kracht en vaardigheid van een vechtsporter hebt... dan maakt "poging tot doodslag" best kans bij een rechter lijkt me.
Een bewusteloze tegen het hoofd schoppen wordt doorgaans aangenomen als poging tot doodslag. Een enkele klap of trap doorgaans niet. Daartussen zal het gaan om de kracht en 'vaardigheid' die maakt of de kans op overlijden geenzins als onredelijk te verwaarlozen is, of die dat niet is.quote:Op vrijdag 9 november 2012 13:09 schreef Gert het volgende:
[..]
Een trap van een Kickbokser (buiten de ring) mag w.m.b. wel wat zwaarder wegen.quote:Op vrijdag 9 november 2012 13:50 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Een bewusteloze tegen het hoofd schoppen wordt doorgaans aangenomen als poging tot doodslag. Een enkele klap of trap doorgaans niet. Daartussen zal het gaan om de kracht en 'vaardigheid' die maakt of de kans op overlijden geenzins als onredelijk te verwaarlozen is, of die dat niet is.
quote:Saskia Belleman @SaskiaBelleman
OM wijst erop dat getuigen bang zijn voor #Badrhari. Daarom ook niet verstandig om hem al vrij te laten.
Niet per definitie natuurlijk, dat hangt van de trap zelf af. Ik heb ook wel eens een trap tegen mijn hoofd van een ongetalenteerde tae-kwondohobbyist gehad, en toen was de strafrechtelijke kwalificatie daarvan een van zijn minder actuele problemen. Het gaat om de aard van de klap of trap.quote:Op vrijdag 9 november 2012 13:52 schreef FANNvanhetlaatsteuur het volgende:
[..]
Een trap van een Kickbokser (buiten de ring) mag w.m.b. wel wat zwaarder wegen.
Hij was vrij hard. En hij was ook nog eens niet lief bedoeld.quote:Op vrijdag 9 november 2012 13:59 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Niet per definitie natuurlijk, dat hangt van de trap zelf af. Ik heb ook wel eens een trap tegen mijn hoofd van een ongetalenteerde tae-kwondohobbyist gehad, en toen was de strafrechtelijke kwalificatie daarvan een van zijn minder actuele problemen. Het gaat om de aard van de klap of trap.
O ja, jij was erbij. Helemaal vergeten. Vertel nog eens precies wat de rol van die Ferhat Y was, die neger met die paardenstaart en die vierde persoon want ik ben het alweer vergeten.quote:Op vrijdag 9 november 2012 14:01 schreef Die_Hofstadtgruppe het volgende:
[..]
Hij was vrij hard. En hij was ook nog eens niet lief bedoeld.
Je moet er wel even bijzeggen dat hij zich hier behoorlijk aanstelt voor de foto, korte tijd hiervoor zat hij nog druk te bellen en een complot te beramen!quote:Op vrijdag 9 november 2012 14:01 schreef Die_Hofstadtgruppe het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
En natuurlijk wordt het een professionele vechtsporter zwaarder aangerekend.
Oh die hebben alles gedaan? Ok. En dat heb jij zelf gezien? Net zoals je zelf opeens wist dat Badr Hari niets had gedaan omdat hij niet gelijk was opgepakt toch?quote:Op vrijdag 9 november 2012 14:03 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
O ja, jij was erbij. Helemaal vergeten. Vertel nog eens precies wat de rol van die Ferhat Y was, die neger met die paardenstaart en die vierde persoon want ik ben het alweer vergeten.
Dat was voor mij een stevige indicatie dat de zaak niet zo simpel lag als Henk en Ingrid met hun begripsvermogen nog aankonden. En dat blijkt inderdaad het geval.quote:Op vrijdag 9 november 2012 14:05 schreef Die_Hofstadtgruppe het volgende:
[..]
Oh die hebben alles gedaan? Ok. En dat heb jij zelf gezien? Net zoals je zelf opeens wist dat Badr Hari niets had gedaan omdat hij niet gelijk was opgepakt toch?
Misschien eens minder neerbuigend doen en je eigen dikke blunders erkennen waarmee je niet boven je henk en ingrid uitstijgt.quote:Op vrijdag 9 november 2012 14:09 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Dat was voor mij een stevige indicatie dat de zaak niet zo simpel lag als Henk en Ingrid met hun begripsvermogen nog aankonden. En dat blijkt inderdaad het geval.
Idd. Het blijkt dat Badr Hari niets gedaan heeft. Ook niet die klap die hij zelf heeft toegegeven. En het slachtoffer wat hem duidelijk beschuldigd. Ook weer niet waar. WS weet het beter.quote:Op vrijdag 9 november 2012 14:09 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Dat was voor mij een stevige indicatie dat de zaak niet zo simpel lag als Henk en Ingrid met hun begripsvermogen nog aankonden. En dat blijkt inderdaad het geval.
Hij zit toch al maanden vast omdat ie aan het afwassen was ?quote:Op vrijdag 9 november 2012 14:10 schreef Die_Hofstadtgruppe het volgende:
[..]
Idd. Het blijkt dat Badr Hari niets gedaan heeft. Ook niet die klap die hij zelf heeft toegegeven. En het slachtoffer wat hem duidelijk beschuldigd. Ook weer niet waar. WS weet het beter.
Zeg, zit jij nu gewoon hier een beetje de Henk en Ingrid uit te hangen? Meneer Hari is het slachtoffer van John van de Heuvel hoor.quote:Op vrijdag 9 november 2012 14:13 schreef KroodjeBip het volgende:
[..]
Hij zit toch al maanden vast omdat ie aan het afwassen was ?
Zoals dhr Ofstadtgruppe hieronder duidelijk illustreert is alles buiten zwart of wit voor hem onbestaand. Het is geen wit, dan is het dus pikzwart. Met dat simplisme kan ik helemaal niks en ik voel ook niet geringste behoefte om daar minder neerbuigend over te doen dan het verdient.quote:Op vrijdag 9 november 2012 14:10 schreef 3-voud het volgende:
[..]
Misschien eens minder neerbuigend doen en je eigen dikke blunders erkennen waarmee je niet boven je henk en ingrid uitstijgt.
OvJ Bienfait maakt gehakt van verklaring medeverdachte Ferhat Y., die zichzelf een heldenrol toedichtte in skybox. #Badrhari
Deze foto is echt???quote:Op vrijdag 9 november 2012 14:01 schreef Die_Hofstadtgruppe het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
En natuurlijk wordt het een professionele vechtsporter zwaarder aangerekend.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.The only limit is your own imagination
Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia
Waarom er geen vliegtuig in het WTC vloog
quote:Voor degenen die het zich afvragen: we zitten nog steeds te wachten. Rechtbank beraadt zich nog. #Badrhari
Natuurlijk wordt dat mee gewogen. Juist omdat hij kickboxer is weet hij de consequenties. Als hij niet vrij komt dan zit hij nog zeker 3/4 maanden. Las dat het proces dan past begint.quote:Op vrijdag 9 november 2012 13:59 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Niet per definitie natuurlijk, dat hangt van de trap zelf af. Ik heb ook wel eens een trap tegen mijn hoofd van een ongetalenteerde tae-kwondohobbyist gehad, en toen was de strafrechtelijke kwalificatie daarvan een van zijn minder actuele problemen. Het gaat om de aard van de klap of trap.
Dat schijnt Weltschmerz te weten.quote:Op vrijdag 9 november 2012 14:55 schreef stoeltafel het volgende:
Maar er waren toch vier mannen in het spel? Waar is dader 3 en 4?
De consequenties waarvan? De klap met de vlakke hand? Van een getraind kickboxer mag je inderdaad verwachten dat als hij zich genoodzaakt ziet om een klap uit te delen aan een zwakkere partij dat hij zich dan beperkt tot een Bud Spencer. Even los van het kennelijke ontbreken van de noodzaak in dit geval, indien hij het geweld dan matigt zoals je van hem mag verwachten en zoals hij beweert, dan wordt dat meteen niet geloofd omdat het een kickboxer is. Daar zit dus wat spanning tussen wat je mag verwachten en de feitelijke verwachting, bij het publiek althans, de rechter zal daar anders mee om moeten gaan.quote:Op vrijdag 9 november 2012 14:54 schreef stoeltafel het volgende:
[..]
Natuurlijk wordt dat mee gewogen. Juist omdat hij kickboxer is weet hij de consequenties. Als hij niet vrij komt dan zit hij nog zeker 3/4 maanden. Las dat het proces dan past begint.
Daarom gaf ik maanden geleden ook al aan dat als er sterke aanwijzingen waren dat het zo'n duidelijke zaak was van de kickboxer Hari die Everink helemaal lens slaat en schopt dat dan ook de politie hem niet zomaar zou laten gaan. Dat ze dat toch deden zou best eens te maken kunnen hebben met de onduidelijkheid wie nou waar verantwoordelijk voor is die nu nog steeds aan de orde is. De duidelijkheid die JvdH aan het grote publiek verschaft heeft bleek namelijk leugenachtig.quote:Lijkt me trouwens sterk dat hij nu al vrij komt. Hij kan bijvoorbeeld vluchten en sommig getuigen moeten nog worden verhoord.
Als hij belooft dat hij dan ook het land uitvlucht en niet meer terugkomt, is het misschien zo'n gek idee nog niet.quote:
Dat geldt voor jou evengoed. Je claimt regelmatig zaken die nogal op losse schroeven staan.quote:Op vrijdag 9 november 2012 14:23 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Zoals dhr Ofstadtgruppe hieronder duidelijk illustreert is alles buiten zwart of wit voor hem onbestaand. Het is geen wit, dan is het dus pikzwart. Met dat simplisme kan ik helemaal niks en ik voel ook niet geringste behoefte om daar minder neerbuigend over te doen dan het verdient.
Ik claim dat er heel veel is wat we niet weten en wat de rechters ook niet weten en waar ze achter moeten zien te komen. Velen kunnen niet omgaan met niet weten en gaan dan doen alsof ze wel weten wat er gebeurd is. Me voorstellen wat er gebeurd is kan ik ook, maar ik realiseer me dat dat wat anders is dan weten.quote:Op vrijdag 9 november 2012 15:10 schreef 3-voud het volgende:
[..]
Dat geldt voor jou evengoed. Je claimt regelmatig zaken die nogal op losse schroeven staan.
Dat was al bekend.quote:Op vrijdag 9 november 2012 15:05 schreef Deisyy het volgende:
Dus niet alleen de voet van Everink hing erbij, hij hing zelf ook bijna over het balkon.
Ik had dat voor vandaag nog niet gehoord.
Over diezelfde reling waar op dat moment Badr met het haar van Estelle aan het spelen was?quote:Op vrijdag 9 november 2012 15:19 schreef schizovreemd het volgende:
[..]
Dat was al bekend.
De held Ferhat heeft met gevaar voor eigen leven Everink uit de klauwen van Badr gered en hem iets te goed ontzet, waardoor hij bijna 5 meter naar beneden viel.
Als dat geen poging tot doodslag is weet ik het ook niet meer
Maar daar hoor je bijna niemand over.
Jij denkt vooral te weten dat er niets is gebeurd en daarna ventileer je je frustratie over JvdHquote:Op vrijdag 9 november 2012 15:14 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Ik claim dat er heel veel is wat we niet weten en wat de rechters ook niet weten en waar ze achter moeten zien te komen. Velen kunnen niet omgaan met niet weten en gaan dan doen alsof ze wel weten wat er gebeurd is. Me voorstellen wat er gebeurd is kan ik ook, maar ik realiseer me dat dat wat anders is dan weten.
Dat het vlakke hand-verhaal niet geloofd wordt, heeft nog een aantal andere, grotere oorzaken dan alleen het feit dat de verdachte een kickboxer is.quote:Op vrijdag 9 november 2012 15:07 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
De consequenties waarvan? De klap met de vlakke hand? Van een getraind kickboxer mag je inderdaad verwachten dat als hij zich genoodzaakt ziet om een klap uit te delen aan een zwakkere partij dat hij zich dan beperkt tot een Bud Spencer. Even los van het kennelijke ontbreken van de noodzaak in dit geval, indien hij het geweld dan matigt zoals je van hem mag verwachten en zoals hij beweert, dan wordt dat meteen niet geloofd omdat het een kickboxer is.
Nah..mensen zijn geen heiligen en kickboksers net zo min...je doet nu net alsof kickboxers worden ingewijd in een geheime oosterse filosofie en daarmee een groter besef van zichzelf en hun kracht zouden hebben dan iemand die niet aan vechtsport doet. Het zou prettig zijn wanneer dit zo zou zijn maar de werkelijkheid is anders.quote:Op vrijdag 9 november 2012 15:24 schreef Gert het volgende:
[..]
Dat het vlakke hand-verhaal niet geloofd wordt, heeft nog een aantal andere, grotere oorzaken dan alleen het feit dat de verdachte een kickboxer is.
Maar goed beschouwd doet het er niet toe wat "men" gelooft.
Je mag van een kickboxer verwachten dat hij weet welke gevolgen zijn klappen en trappen voor een tegenstander kunnen hebben. Wanneer bewezen wordt geacht dat hij een of meerdere klappen of trappen heeft uitgedeeld, zal een rechter zijn expertise mogelijk als verzwarende omstandigheid beschouwen.
Vast. En ook waarover ze later zijn geklommen omdat ze niet meer via de normale uitgang wegkonden.quote:Op vrijdag 9 november 2012 15:22 schreef Lavenderr het volgende:
[..]
Over diezelfde reling waar op dat moment Badr met het haar van Estelle aan het spelen was?
Zo raar is dat niet. Sterker nog, dat is 1 vd 1e dingen die je geleerd krijgt tijdens je lessen. Je MOET je zelfbeheersing hoger leggen dan die van mensen die niet getraind zijn.quote:Op vrijdag 9 november 2012 15:33 schreef Jappie het volgende:
[..]
Nah..mensen zijn geen heiligen en kickboksers net zo min...je doet nu net alsof kickboxers worden ingewijd in een geheime oosterse filosofie en daarmee een groter besef van zichzelf en hun kracht zouden hebben dan iemand die niet aan vechtsport doet. Het zou prettig zijn wanneer dit zo zou zijn maar de werkelijkheid is anders.
Dat de rechter het feit dat iemand aan vechtsport doet en zeker op het niveau van Badr mee zal nemen in zijn afwegen lijkt me idd de gangbare manier maar op de keeper beschouwd is het vrij raar om iemand die goed kan vechten tevens beoordelingskwaliteiten over diezelfde vaardigheden en de verantwoording die dat met zich meebrengt toe te dichten.
Ik ben het er niet mee eens dat ik "net doe alsof.. " enz.quote:Op vrijdag 9 november 2012 15:33 schreef Jappie het volgende:
[..]
Nah..mensen zijn geen heiligen en kickboksers net zo min...je doet nu net alsof kickboxers worden ingewijd in een geheime oosterse filosofie en daarmee een groter besef van zichzelf en hun kracht zouden hebben dan iemand die niet aan vechtsport doet. Het zou prettig zijn wanneer dit zo zou zijn maar de werkelijkheid is anders.
Dat de rechter het feit dat iemand aan vechtsport doet en zeker op het niveau van Badr mee zal nemen in zijn afwegen lijkt me idd de gangbare manier maar op de keeper beschouwd is het vrij raar om iemand die goed kan vechten tevens beoordelingskwaliteiten over diezelfde vaardigheden en de verantwoording die dat met zich meebrengt toe te dichten.
Het lijkt me onzin om dat zomaar te geloven, maar het lijkt me net zo goed onzin om zomaar te geloven dat Hari die man in zijn eentje helemaal in elkaar heeft getrapt.quote:Op vrijdag 9 november 2012 15:24 schreef Gert het volgende:
[..]
Dat het vlakke hand-verhaal niet geloofd wordt, heeft nog een aantal andere, grotere oorzaken dan alleen het feit dat de verdachte een kickboxer is.
Maar goed beschouwd doet het er niet toe wat "men" gelooft.
Dat doen ze ook, als je aan dergelijke sporten doet wordt je geacht je eigen kracht en de impact daarvan te kennen.quote:Je mag van een kickboxer verwachten dat hij weet welke gevolgen zijn klappen en trappen voor een tegenstander kunnen hebben. Wanneer bewezen wordt geacht dat hij een of meerdere klappen of trappen heeft uitgedeeld, zal een rechter zijn expertise mogelijk als verzwarende omstandigheid beschouwen.
Men tracht vechtsporters al vroeg bij te brengen dat dit wél van ze verwacht wordt.quote:Op vrijdag 9 november 2012 15:33 schreef Jappie het volgende:
[..]
http://www.jegogym.com/kids-kickboxing-jego-gym.htmlquote:Vaak wordt vechtsport als een blessure gevoelige sport gezien.
Dit ten onrechte, want vechtsport komt niet voor in de top 10 van de meest blessure gevoelige sporten.
daarentegen staan voetbal, wielrennen, fitness en joggen hoog op de lijst.
Verder zullen zij dezelfde waarden en ethiek als bij andere vechtkunsten zoals discipline, zelfbeheersing en respect voor anderen leren.
De manier waarop het tegen je gezegd wordt ( niet geleerd ) is niet dusdanig dat het veel impact heeft. Ik moet WS denk ik zo langzamerhand wel bijstaan voor wat betreft je grote beweringen zonder feitelijke onderbouwing.quote:Op vrijdag 9 november 2012 15:41 schreef Die_Hofstadtgruppe het volgende:
[..]
Zo raar is dat niet. Sterker nog, dat is 1 vd 1e dingen die je geleerd krijgt tijdens je lessen. Je MOET je zelfbeheersing hoger leggen dan die van mensen die niet getraind zijn.
Wat? Ik heb jaren Wado gedaan en het is een zeer vaak wederkerend iets hoor. Incl. iedere les het beginnen en eindigen met respect tonen.quote:Op vrijdag 9 november 2012 16:12 schreef Jappie het volgende:
[..]
De manier waarop het tegen je gezegd wordt ( niet geleerd ) is niet dusdanig dat het veel impact heeft. Ik moet WS denk ik zo langzamerhand wel bijstaan voor wat betreft je grote beweringen zonder feitelijke onderbouwing.
Dit is exact zoals het is..men tracht het...meer niet!quote:Op vrijdag 9 november 2012 16:00 schreef FANNvanhetlaatsteuur het volgende:
[..]
Men tracht vechtsporters al vroeg bij te brengen dat dit wél van ze verwacht wordt.
en terecht..
Is geen denken is gewoon de bewering van een ervaringsdeskundige..dat het er bij jou kennelijk anders aan toe ging is geen garantie dat het overal zo toegaat.quote:Op vrijdag 9 november 2012 16:14 schreef Die_Hofstadtgruppe het volgende:
[..]
Wat? Ik heb jaren Wado gedaan en het is een zeer vaak wederkerend iets hoor. Incl. iedere les het beginnen en eindigen met respect tonen.
Dat jij 'denkt' dat dat niet zo is en daarom onze Fok-autist denkt bij te moeten vallen is je goed recht, maar heeft met feitelijkheden niet veel te maken.
'Een' ervaringsdeskundige? Dat is idd een enorme onderbouwing.quote:Op vrijdag 9 november 2012 16:16 schreef Jappie het volgende:
[..]
Is geen denken is gewoon de bewering van een ervaringsdeskundige..dat het er bij jou kennelijk anders aan toe ging is geen garantie dat het overal zo toegaat.
Ik denk dat het aangeleerde respect bij Oosterse vechtsporten iets beter geregeld is dan bij woeste kooivechters en freefighters die gewoon van de straat komen...quote:Op vrijdag 9 november 2012 16:17 schreef Die_Hofstadtgruppe het volgende:
[..]
'Een' ervaringsdeskundige? Dat is idd een enorme onderbouwing.
Dat je verder OVERAL kan vinden dat bij vechtsporten de zelfbeheersing, het respect en het weten wat je kan centraal staat doet er zeker niet toe?
Het is sowieso een wereldprimeur dat een Marokkaan toegeeft geweld gebruikt te hebben.quote:Op vrijdag 9 november 2012 16:19 schreef Lavenderr het volgende:
Waar bood Badr Hari zijn excuses voor aan? Voor de trap of voor de klap?
Als het voor de trap is zou dat zijn advocaat wel te kakken zetten met haar 'rug van de hand'verhaal.
Door een rietje, dat dan weer wel.quote:Op vrijdag 9 november 2012 16:20 schreef 3-voud het volgende:
[..]
Het is sowieso een wereldprimeur dat een Marokkaan toegeeft geweld gebruikt te hebben.
Vanavond champagne.
Nou jah.. Bij Badr was al bekend dat hij zich niet eens kon beheersen in de ring,quote:Op vrijdag 9 november 2012 16:14 schreef Jappie het volgende:
[..]
Dit is exact zoals het is..men tracht het...meer niet!
Ze moeten het via hypnose programmeren?quote:Op vrijdag 9 november 2012 16:14 schreef Jappie het volgende:
[..]
Dit is exact zoals het is..men tracht het...meer niet!
Dat is waar. Maar meneertje Badr komt niet van de straat, die is al 20 jaar lang getraind.quote:Op vrijdag 9 november 2012 16:20 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Ik denk dat het aangeleerde respect bij Oosterse vechtsporten iets beter geregeld is dan bij woeste kooivechters en freefighters die gewoon van de straat komen...
Welke trap?quote:Op vrijdag 9 november 2012 16:19 schreef Lavenderr het volgende:
Waar bood Badr Hari zijn excuses voor aan? Voor de trap of voor de klap?
Ik kan wel zoveel dingen opschrijven en beweren om zodoende de goegemeente iets vriendelijker jegens mijn sport te stemmen. Feit is gewoon dat meer dan een goedbedoeld: "goh jongen..niet op straat gebruiken he?" er vaak niet bij is.quote:Op vrijdag 9 november 2012 16:17 schreef Die_Hofstadtgruppe het volgende:
[..]
'Een' ervaringsdeskundige? Dat is idd een enorme onderbouwing.
Dat je verder OVERAL kan vinden dat bij vechtsporten de zelfbeheersing, het respect en het weten wat je kan centraal staat doet er zeker niet toe?
Begonnen met 7 jaar? Ja, nee, dan leer je inderdaad wel respect tonen voor je tegenstanders.quote:Op vrijdag 9 november 2012 16:32 schreef Die_Hofstadtgruppe het volgende:
[..]
Dat is waar. Maar meneertje Badr komt niet van de straat, die is al 20 jaar lang getraind.
Verdedig je hem omdat jij ook aan kickboksen doet?quote:Op vrijdag 9 november 2012 16:33 schreef Jappie het volgende:
[..]
Ik kan wel zoveel dingen opschrijven en beweren om zodoende de goegemeente iets vriendelijker jegens mijn sport te stemmen. Feit is gewoon dat meer dan een goedbedoeld: "goh jongen..niet op straat gebruiken he?" er vaak niet bij is.
Of je het nu hebt over Chakuriki/MejiroGym/Vos maakt allemaal geen drol uit...."inner peace" is nou niet direct iets wat je bij het MuayThai of Kickboksen meekrijgt.
Een woeste kickbokser houdt het bij "een klapje met de vlakke hand".quote:
Dat wordt nou eenmaal van kickboxers verwacht. Vrij heeft Holleeder ook niet in coma geschopt terwijl hij dat wel zou kunnen en ook bij een eerder handgemeen waarbij Hari veroordeeld is voor eenvoudige mishandeling werd hem vooral de huisvredebreuk zwaar aangerekend. Kennelijk gaat hij niet altijd meteen als een dolle stier los.quote:Op vrijdag 9 november 2012 16:37 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Een woeste kickbokser houdt het bij "een klapje met de vlakke hand".![]()
Dat lijkt mij nogal simpel.quote:Weltfremd bakt ze weer bruin.
Die foto gezien bovenaan?Als die echt is, lijkt het me een duidelijke zaak.
Dat lijkt mij nogal relevant.quote:Alleen niet wie wanneer hoe vaak en hoe lang heeft lopen rammen inderdaad.
Alledrie of alle vier, of slechts 2? Voor mij is het een argument om te achterhalen wat er gebeurd is ipv dan maar de enige die je van naam en gezicht kent als de veroorzaker aan te wijzen.quote:Voor jou lijkt me dat een mooi argument om iedereen vrij te spreken.
Mij om iedereen op te sluiten.
Badr vrij van voorlopige hechtenis.quote:Op vrijdag 9 november 2012 16:42 schreef 3-voud het volgende:
Ze gaan verder... vermoed op vrije voeten. Zal voor me houden waarom ik dat denk. Maar je zit goed
Waarom in vredesnaam?quote:Op vrijdag 9 november 2012 16:53 schreef 3-voud het volgende:
[..]
Badr vrij van voorlopige hechtenis.
Told you so...
Lol ik verdedig helemaal niemand..mijn stelling naar Gert was dat ik het eigenlijk vreemd vind dat iemand die goed kan vechten wordt afgerekend op zelfbeheersing en verantwoordelijkheidsgevoel wat m.i. 2 verschillende dingen zijn.quote:Op vrijdag 9 november 2012 16:35 schreef FANNvanhetlaatsteuur het volgende:
[..]
Verdedig je hem omdat jij ook aan kickboksen doet?![]()
Tja, het is geen goeie reclame voor de sport
Gelukkig voor Badr staat er niets vermeld over de familie van getuigen en slachtoffers.twitter:SaskiaBelleman twitterde op vrijdag 09-11-2012 om 16:50:32Wel krijgt hij voorwaarden mee. Hij mag niet naar horecagelegenheden en mag geen contact zoeken met getuigen en slachtoffers. #Badrhari reageer retweet
En welke straf staat er op het wel naar horecagelegenheden gaan? Is dat ook uitgesproken?quote:Op vrijdag 9 november 2012 17:01 schreef Gert het volgende:
"Hij mag niet naar horecagelegenheden en mag geen contact zoeken met getuigen en slachtoffers."
Gelukkig voor Badr staat er niets vermeld over de familie van getuigen en slachtoffers.
Echt he. Al die andere zaken. En check de foto's van het slachtoffer nog is. Weer krijgt de verdachte de meeste aandacht. Hoop zo dat die keihard gaat vluchten. Vraag me af wat de rechters dan zeggen.quote:Op vrijdag 9 november 2012 17:02 schreef El_Matador het volgende:
[..]
En welke straf staat er op het wel naar horecagelegenheden gaan? Is dat ook uitgesproken?
En hoe zit dat met het theehuis in West of Tetouan?
En die andere 8 aanklachten dan? Die zijn niet belangrijk om mee te nemen?
Ongelooflijk. Zou het dezelfde rechter zijn die gespierde goedzak Saban B. vrolijk op vakantie naar Turkije stuurde?
alstie daar blijft dan kan hij iig de belofte dat ze hem nooit meer tegen zullen komen in de rechtzaal nakomenquote:Op vrijdag 9 november 2012 17:07 schreef Die_Hofstadtgruppe het volgende:
Nlse rechters
Die zit morgen in Marokko
We kunnen niet meer zeggen dat hij niet gewaarschuwd heeftquote:Op vrijdag 9 november 2012 17:01 schreef El_Matador het volgende:
Rechter laat Badr Hari voorlopig vrij
AMSTERDAM - Rechter laat Badr Hari voorlopig vrij.
Foto: ANP
Badr Hari bood vrijdagochtend zijn excuses aan voor de vermeende klap die hij Koen Everink heeft gegeven tijdens dancefeest Sensation White in de Amsterdam Arena.
Hij deed dit vrijdag tijdens een niet-inhoudelijke zitting bij de rechtbank in Amsterdam.
Hari vroeg de rechter tijdens de zitting om een laatste kans. ''U ziet me nooit meer terug in een nieuwe zaak. Ik heb mijn les geleerd.''
De rechtszaak tegen Hari moet eerst nog wel inhoudelijk behandeld worden; dat gebeurt waarschijnlijk in januari.
Door: ANP
Eigenlijk helemaal niet om te lachen, maar goed.
Lekkere vakantie in Marokko!
ik hou van bierquote:Op vrijdag 9 november 2012 17:12 schreef FANNvanhetlaatsteuur het volgende:
[..]
Zouzou met Champagne !
Echt he. Je moet je eens voorstellen hoe die er nu aantoe zijnquote:Op vrijdag 9 november 2012 17:01 schreef Gert het volgende:
Gelukkig voor Badr staat er niets vermeld over de familie van getuigen en slachtoffers.twitter:SaskiaBelleman twitterde op vrijdag 09-11-2012 om 16:50:32Wel krijgt hij voorwaarden mee. Hij mag niet naar horecagelegenheden en mag geen contact zoeken met getuigen en slachtoffers. #Badrhari reageer retweet
Dan zou hij Nederland wel voor altijd de rug moeten toekeren, wil hij zijn mogelijke straf (plus een extra douw omdat-ie er vandoor ging) ontlopen.quote:Op vrijdag 9 november 2012 17:07 schreef Die_Hofstadtgruppe het volgende:
Nlse rechters
Die zit morgen in Marokko
Nee,alles is voor Bassie Badr.quote:Op vrijdag 9 november 2012 17:13 schreef FANNvanhetlaatsteuur het volgende:
[..]
Dat heeft ze vast OOK wel in huis !
Moet je es een flitskast onklaar maken (en dan op ongelukkige onbedoelde wijze een EODer verminken) of een waxinelichthoudertje (quote:Op vrijdag 9 november 2012 17:07 schreef stoeltafel het volgende:
[..]
Echt he. Al die andere zaken. En check de foto's van het slachtoffer nog is. Weer krijgt de verdachte de meeste aandacht. Hoop zo dat die keihard gaat vluchten. Vraag me af wat de rechters dan zeggen.
Verder gaat die nu ook niet lang zitten lijkt me. Er is niet eens poging tot doodslag. Kan je eigenlijk na gaan hoeveel je kan doen in Nederland en hoe weinig straf je eigenlijk krijgt.
Zn spullen in de cel.quote:
twitter:JeroenPauw1 twitterde op vrijdag 09-11-2012 om 17:00:24@JeanineHennis heeft bondgenoten al ingelicht. Verder kwestie van ramen en deuren dicht houden. #badrhari vrij reageer retweet
thnxquote:
Overigens betekent deze uitspraak van de rechtbank geen voorschot op het vonnis. Het is nadrukkelijk geen eindoordeel. #Badrhari
Nergens voor nodig, ze worden gewoon vrijgelaten.quote:Op vrijdag 9 november 2012 17:19 schreef sp3c het volgende:
[..]
ik dacht dat dat ding dicht was inmiddels omdat iedereen daar ontsnapt ofzo
Misschien omdat ik dat niet wist? Ik volg alles ook maar op 8300 km afstand...quote:Op vrijdag 9 november 2012 17:24 schreef Weltschmerz het volgende:
Ferhat Y blijft wel vastzitten, dus dat moet toch menigeen hier goed doen zou je zeggen. Raar dat niemand het daar over heeft. Hoe zou dat toch komen?
quote:Op vrijdag 9 november 2012 17:25 schreef Specularium het volgende:
[..]
Nergens voor nodig, ze worden gewoon vrijgelaten.
zeker nieuw beleid, we laten ze gewoon vrij voor ze naar buiten lopenquote:Op vrijdag 9 november 2012 17:25 schreef Specularium het volgende:
[..]
Nergens voor nodig, ze worden gewoon vrijgelaten.
quote:Op vrijdag 9 november 2012 17:24 schreef Weltschmerz het volgende:
Ferhat Y blijft wel vastzitten, dus dat moet toch menigeen hier goed doen zou je zeggen. Raar dat niemand het daar over heeft. Hoe zou dat toch komen?
twitter:SaskiaBelleman twitterde op vrijdag 09-11-2012 om 16:52:13Ook medeverdachte Ferhat Y. komt vrij. #Badrhari reageer retweet
Waarom volg je in je zucht naar rechtvaardigheid in deze zaak dan de ene betrokkene zo nauwgelet en de ander helemaal niet?quote:Op vrijdag 9 november 2012 17:25 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Misschien omdat ik dat niet wist? Ik volg alles ook maar op 8300 km afstand...
quote:Op vrijdag 9 november 2012 17:26 schreef Timwonnacott het volgende:
[..]twitter:SaskiaBelleman twitterde op vrijdag 09-11-2012 om 16:52:13Ook medeverdachte Ferhat Y. komt vrij. #Badrhari reageer retweet
Omdat alle nieuwsberichten daarover gaan misschien?quote:Op vrijdag 9 november 2012 17:28 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Waarom volg je in je zucht naar rechtvaardigheid in deze zaak dan de ene betrokkene zo nauwgelet en de ander helemaal niet?
Ik had een oud bericht te pakken inderdaad, in een heel actueel rijtje kopjes overigens.quote:Op vrijdag 9 november 2012 17:26 schreef Timwonnacott het volgende:
[..]twitter:SaskiaBelleman twitterde op vrijdag 09-11-2012 om 16:52:13Ook medeverdachte Ferhat Y. komt vrij. #Badrhari reageer retweet
Dus de nieuwswaarde die media daaraan toekennen is bepalend?quote:Op vrijdag 9 november 2012 17:28 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Omdat alle nieuwsberichten daarover gaan misschien?
Dat gun ik ze. Ook de zoon van zo'n advocaat ja. Worden ze eens geconfronteerd met de consequenties van hun werk.quote:Op vrijdag 9 november 2012 17:09 schreef stoeltafel het volgende:
Of dat hij een zoon van een rechter helemaal de tyfies slaat. Kijken wat die rechter dan doet. Verder wat zijn de straffen als hij het wel doet? Dan zegt hij toch gewoon dat zijn broer het was.
Voor het grote publiek, waar ik mezelf toe reken wel ja.quote:Op vrijdag 9 november 2012 17:31 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Ik had een oud bericht te pakken inderdaad, in een heel actueel rijtje kopjes overigens.
[..]
Dus de nieuwswaarde die media daaraan toekennen is bepalend?
Ah Ws lult zoals gewoonlijk weer uit zijn nek dus.quote:Op vrijdag 9 november 2012 17:26 schreef Timwonnacott het volgende:
Omdat ik Nederland nog steeds liefheb misschien?quote:Op vrijdag 9 november 2012 17:33 schreef Specularium het volgende:
Ja Matador, leg eens uit, waarom bemoei jij je met ons nieuws?
Er zijn meerdere verdachten van een ernstige mishandeling, dat wist je al, als je dan vanuit je gevoel voor rechtvaardigheid verontwaardigd bent over de vrijlating, waarom dan alleen van eentje en niet van de ander(en)?quote:Op vrijdag 9 november 2012 17:34 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Voor het grote publiek, waar ik mezelf toe reken wel ja.
Ik houd me bezig met heel Latijns-Amerika. Als ik me ook nog eens in alle ins en outs van Nederlandse politiek zou moeten verdiepen, houd ik geen tijd over voor congressen en feestjes, waar ik toch iets meer belang aan hecht.
Sue me.
Ja, ga mij pakken op een gebrek aan nieuwskennis over een land 8000+ km verderop.quote:Op vrijdag 9 november 2012 17:47 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Er zijn meerdere verdachten van een ernstige mishandeling, dat wist je al, als je dan vanuit je gevoel voor rechtvaardigheid verontwaardigd bent over de vrijlating, waarom dan alleen van eentje en niet van de ander(en)?
Nee dat was aan de achterkant van de box, Ferhat heeft Everink via de voordeur eruit geflikkerd.quote:Op vrijdag 9 november 2012 15:22 schreef Lavenderr het volgende:
[..]
Over diezelfde reling waar op dat moment Badr met het haar van Estelle aan het spelen was?
Je 'vergeet' dat je vriendje Hari van 8 zaken wordt verdacht.quote:Op vrijdag 9 november 2012 17:47 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Er zijn meerdere verdachten van een ernstige mishandeling, dat wist je al, als je dan vanuit je gevoel voor rechtvaardigheid verontwaardigd bent over de vrijlating, waarom dan alleen van eentje en niet van de ander(en)?
Het gaat om een en dezelfde zaak. Daar heb je kennis van, zoals ik al aangaf. Toch betreft je verontwaardiging alleen de bekende Nederlander. Dat roept dan bij mij de vraag op waar die selectiviteit in je verontwaardiging vandaan komt. Bekende Nederlanders en sensatiezucht zijn immers niet relevant in kwesties van rechtvaardigheid.quote:Op vrijdag 9 november 2012 17:48 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Ja, ga mij pakken op een gebrek aan nieuwskennis over een land 8000+ km verderop.
Net als jouw "kennis" over Tanja en de FARC zeker?
Whatever, armeisenficker.quote:Op vrijdag 9 november 2012 17:54 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Het gaat om een en dezelfde zaak. Daar heb je kennis van, zoals ik al aangaf. Toch betreft je verontwaardiging alleen de bekende Nederlander. Dat roept dan bij mij de vraag op waar die selectiviteit in je verontwaardiging vandaan komt. Bekende Nederlanders en sensatiezucht zijn immers niet relevant in kwesties van rechtvaardigheid.
Idd. Kan hij tenminste weer wat blandas klappen.quote:
Omdat het een trol is.quote:
WERELDNIEUWS!!!111!!!11!1quote:Estelle bij gevangenis
ZOETERMEER - Estelle Cruijff heeft zich vrijdagmiddag gemeld bij de gevangenis in Zoetermeer waar ze haar geliefde Badr Hari op komt halen.
Ze heeft zich bij de receptie gemeld. Hari zal via een afgeschermde uitgang vertrekken.
http://www.telegraaf.nl/b(...)ij_gevangenis__.html
Keep on dreamingquote:Op vrijdag 9 november 2012 18:44 schreef 3-voud het volgende:
Ik hoop dat er thuis een grote club met knuppels op hem wacht. Dat ze hem de kop bont en de poten kapot slaan. Koekje van eigen deeg.
Aangezien er een batterij aan verslaggevers in Zoetermeer en bij het huis van Esteller staat en dat Badr wereldwijde bekendheid geniet, denk ik dat je gelijk hebtquote:
Ik weet dat een heleboel mensen een hekel aan Amerika hebben (ik niet overigens, vele malen geweest, mooi land, vriendelijke mensen) maar daar zou zo'n gast al minimaal voor 10 jaar in een cel zijn gesmeten. Kies je land in deze...quote:
Ik dacht juist dat deze TT nog heel goed passend was, vooral voor lavenderquote:Op vrijdag 9 november 2012 18:59 schreef voetbalmanager2 het volgende:
Lavenderr en SP3C, verzin eens een betere TT voor dit deeltje.
quote:Badr Hari vrij
AMSTERDAM - Badr Hari mag zijn proces in vrijheid afwachten. De rechtbank in Amsterdam heeft dat vrijdag beslist.
De kickbokser mag van de rechters totdat de rechtszaak begint, niet in horecagelegenheden komen en geen contact opnemen met slachtoffers. Het Openbaar Ministerie (OM) spreekt van een onbegrijpelijke beslissing van de rechtbank.
De 27-jarige vechtsporter zat vast omdat justitie hem verdenkt van een poging tot doodslag op Koen Everink. Tijdens dancefeest Sensation White in de Amsterdam ArenA zou Hari Everink onder meer tegen het hoofd en tegen het lichaam hebben geschopt. Hari zelf zegt dat hij Everink alleen een klap heeft gegeven, omdat deze een beledigende opmerking maakte over Hari's vriendin Estelle Cruijff.
Ook medeverdachte Ferhat Y. komt op vrije voeten. De beslissing van de rechtbank Hari en Y. tijdelijk vrij te laten, werd op de publieke tribune van de rechtszaal met luid gejuich ontvangen.
Geen beroep
Een woordvoerder zei dat het OM niet in beroep kan gaan tegen de voorlopige vrijlating. De rechtbank zegt eigenlijk dat ze vindt dat er nu niet genoeg bewijs lijkt te zijn voor een poging tot doodslag. Maar voor een andere verdenking, het toebrengen van ernstig lichamelijk letsel met voorbedachten rade, lijkt dat bewijs er wel te zijn. Op beide misdrijven staat maximaal 12 jaar gevangenisstraf, aldus het OM. Mede om die reden had de rechtbank Hari kunnen en moeten vasthouden, meent het OM.
Justitie vreest verder dat Hari, die een dubbele nationaliteit heeft, naar Marokko vertrekt waardoor Nederland hem moeilijk kan terughalen. De rechtbank meent dat het zo'n vaart niet loopt omdat hij internationaal moet reizen voor zijn vechtsport. Hij zou dan met een internationale signalering al snel tegen de lamp lopen.
Badr Hari op vrije voetenquote:Op vrijdag 9 november 2012 18:59 schreef voetbalmanager2 het volgende:
Lavenderr en SP3C, verzin eens een betere TT voor dit deeltje.
Iets waar je je verontwaardiging in uitspreekt.quote:
spek technisch gezien, maar dat is sp3c geworden, vraag me niet hoe ... zal wel passwoorden vergeten zijn all over the webzquote:Op vrijdag 9 november 2012 19:16 schreef voetbalmanager2 het volgende:
[..]
Iets waar je je verontwaardiging in uitspreekt.
Dacht altijd dat je naam spec spelde. Wat dan wel weer de kleine letters verklaard.
you have failed me for the last time zoetermeerbajesquote:Op vrijdag 9 november 2012 19:21 schreef voetbalmanager2 het volgende:
Hari al gevlucht en Estelle voor niets naar de gevangenis gereden?
quote:Op vrijdag 9 november 2012 17:15 schreef Lavenderr het volgende:
[..]
Nee,alles is voor Bassie Badr.
En daar zit ze dan met haar champagne te wachten terwijl Badr Estelle helemaal sufneukt bijpraat.
Jjjjjeeeeezzzus de rechtbankquote:Op vrijdag 9 november 2012 19:24 schreef FANNvanhetlaatsteuur het volgende:
Justitie vreest verder dat Hari, die een dubbele nationaliteit heeft, naar Marokko vertrekt waardoor Nederland hem moeilijk kan terughalen. De rechtbank meent dat het zo'n vaart niet loopt omdat hij internationaal moet reizen voor zijn vechtsport. Hij zou dan met een internationale signalering al snel tegen de lamp lopen.
http://www.telegraaf.nl/b(...)adr_Hari_vrij__.html
Ik denk dat ze écht zo dom zijn !quote:Op vrijdag 9 november 2012 19:35 schreef Die_Hofstadtgruppe het volgende:
[..]
Jjjjjeeeeezzzus de rechtbank
Zijn ze nou echt zo naief?
Dat geld in de praktijk alleen voor vliegreizen. Hij kan zo op de auto stappen en in Spanje de boot pakken zonder dat er een haan naar kraait. Zijn ze nou echt zo dom of is het gewoon kwade wil?
Van allebei een beetje vermoed ikquote:Op vrijdag 9 november 2012 19:35 schreef Die_Hofstadtgruppe het volgende:
[..]
Dat geld in de praktijk alleen voor vliegreizen. Hij kan zo op de auto stappen en in Spanje de boot pakken zonder dat er een haan naar kraait. Zijn ze nou echt zo dom of is het gewoon kwade wil?
Ik snap ook niet dat ze niet inzien dat hij makkelijk per auto regelmatig naar Japan kan rijdenquote:Op vrijdag 9 november 2012 19:35 schreef Die_Hofstadtgruppe het volgende:
[..]
Ja de route van nl naar japan wordt ook jaarlijks door tienduizenden gedaan...quote:Op vrijdag 9 november 2012 21:06 schreef schizovreemd het volgende:
[..]
Ik snap ook niet dat ze niet inzien dat hij makkelijk per auto regelmatig naar Japan kan rijden
De Zijderoute heet dat toch?quote:Op vrijdag 9 november 2012 21:35 schreef Die_Hofstadtgruppe het volgende:
[..]
Ja de route van nl naar japan wordt ook jaarlijks door tienduizenden gedaan...
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Steun het Kiva Fok! team!
http://www.kiva.org/team/fok
Dat was niet naar japan.quote:Op vrijdag 9 november 2012 21:36 schreef Lavenderr het volgende:
[..]
De Zijderoute heet dat toch?
Of was dat naar China?
Amerikaanse toestanden.quote:Op vrijdag 9 november 2012 23:48 schreef tralalala het volgende:
Ligt het aan mij of is er wel heel erg achterlijk veel aandacht voor deze zaak?
Evert Santegoeds uitnodigen terwijl hij in de reet van Estelle en Badr zit.quote:Op zaterdag 10 november 2012 00:00 schreef 3-voud het volgende:
Amerikaanse toestanden.
De euforie, met name van shownieuws, is nog wel het ergste. Sympathie ervoor terwijl het slachtoffer met verbouwd lichaam thuis zit te hannesen.
Ik weet dat Nederlandse kickboxers het goed doen, maar tienduizenden lijkt me schromelijk overdreven.quote:Op vrijdag 9 november 2012 21:35 schreef Die_Hofstadtgruppe het volgende:
[..]
Ja de route van nl naar japan wordt ook jaarlijks door tienduizenden gedaan...
Je weet wel consequent de stelligheid waarmee je alternatieve en vaak een stuk minder waarschijnlijke scenarios presenteert aan de dag te leggen, dus doe nou niet alsof jezelf daarvan gevrijwaard bent.quote:Op vrijdag 9 november 2012 15:14 schreef Weltschmerz het volgende:
Ik claim dat er heel veel is wat we niet weten en wat de rechters ook niet weten en waar ze achter moeten zien te komen. Velen kunnen niet omgaan met niet weten en gaan dan doen alsof ze wel weten wat er gebeurd is. Me voorstellen wat er gebeurd is kan ik ook, maar ik realiseer me dat dat wat anders is dan weten.
Hij heeft het ook helemaal niet vaker gedaan toen hij van mishandeling verdacht werd héquote:Op zaterdag 10 november 2012 00:35 schreef schizovreemd het volgende:
[..]
Ik weet dat Nederlandse kickboxers het goed doen, maar tienduizenden lijkt me schromelijk overdreven.
Oh wacht jij bent het weer![]()
Misschien moet je je focus eens van die Marokkanen afhalen want je kan niet meer helder denken.
Zelfs als hij naar Marokko zou vluchten dan zou hij nog de hele wereld over moeten reizen voor zijn gevechten.
Vandaar dat de rechtbank dit besluit heeft genomen.
Maar jij bent vast van mening dat hij makkelijk per auto en boot de hele wereld rond kan reizen en zijn gevechten onder een valse naam en met vermomming gaat vechten omdat Marokkanen per definitie niet te vertrouwen zijn
Ja, mooi stel om te zien.quote:Op zaterdag 10 november 2012 07:56 schreef Mylene het volgende:
Kijk het stel eens gelukkig zijn.
[ afbeelding ]
(foto's Telegraaf)
Ja, schattig he. Dat scriptje heeft die Santegoeds toch maar mooi geschreven. Iedere willekeurige huismuts trapt er graag met beide benen in.quote:Op zaterdag 10 november 2012 09:20 schreef Marrije het volgende:
[..]
Ja, mooi stel om te zien.
En wat iedereen ook zegt, ik vind het wel wat hebben dat ze dit (tot dusver in elk geval) samen doorstaan.
Samen doorstaan? Dat klinkt alsof hun wat naars is overkomen!quote:Op zaterdag 10 november 2012 09:20 schreef Marrije het volgende:
[..]
En wat iedereen ook zegt, ik vind het wel wat hebben dat ze dit (tot dusver in elk geval) samen doorstaan.
Vast niet iederequote:Op zaterdag 10 november 2012 09:24 schreef LXIV het volgende:
[..]
Ja, schattig he. Dat scriptje heeft die Santegoeds toch maar mooi geschreven. Iedere willekeurige huismuts trapt er graag met beide benen in.
Wat heeft ie in Gibraltar te zoeken?quote:Op zaterdag 10 november 2012 07:58 schreef Die_Hofstadtgruppe het volgende:
Zo op naar het tiende slachtoffer.
Al zal hij vandaag wel al richting Gibraltar vertrekken.
quote:Op zaterdag 10 november 2012 09:25 schreef Copycat het volgende:
De Onvoorwaardelijke Liefde. Bij gebrek aan doktersromannetjes.
Estelle kampte wel mooi met een depressie, ja! Kon geen boodschappen doen, alleen therapeutisch paardrijden. Tot Badr uit de bak kwam, toen blaakte het wicht weer van gezondheid.quote:Op zaterdag 10 november 2012 09:34 schreef Die_Hofstadtgruppe het volgende:
Samen doorstaan? Dat klinkt alsof hun wat naars is overkomen!
Vlak bij de boot zijn. Duh, maar kom, vertel ons waar jij precies zo vaak op die boot stapte.quote:Op zaterdag 10 november 2012 09:34 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Wat heeft ie in Gibraltar te zoeken?
Daar wonen uit Marokko afkomstige aapjesquote:Op zaterdag 10 november 2012 09:34 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Wat heeft ie in Gibraltar te zoeken?
Die Santegoeds is ook een pareltje......quote:Op zaterdag 10 november 2012 09:24 schreef LXIV het volgende:
[..]
Ja, schattig he. Dat scriptje heeft die Santegoeds toch maar mooi geschreven. Iedere willekeurige huismuts trapt er graag met beide benen in.
Op de boot naar Marokko is toch veel meer naar het zuiden in Spanje?quote:Op zaterdag 10 november 2012 09:41 schreef Die_Hofstadtgruppe het volgende:
[..]
Vlak bij de boot zijn. Duh, maar kom, vertel ons waar jij precies zo vaak op die boot stapte.
quote:Peter Tak, oud-hoogleraar strafrecht aan de Radboud Universiteit Nijmegen, vraagt zich af of Hari nogmaals de gevangenis indraait. 'Dit wijst erop dat er onvoldoende bewijs is voor de poging tot doodslag, het ernstigste feit waarvan hij wordt verdacht. Hij zal wel een straf krijgen, maar waarschijnlijk een deels voorwaardelijke of één die niet langer is dan de periode die hij in voorarrest zat. Anders hadden ze hem wel langer vastgehouden.'
Dat klopt wel enigzins ja. De straffen voor geweld zijn in Nederland vrij laag in verhouding tot vermogens- en drugsdelicten. Nou is geweld ook vaak een impuls en een drugs of vermogensdelict een gecalculeerd risico waarbij ook de hoogte van de straf kan worden ingecalculeerd. Maar toch heb ik het idee dat rechters snel geneigd zijn iets af te doen als een vechtpartijtje of iets in die richting, wat van mij ook niet zo zwaar bestraft hoeft te worden, terwijl het vaak ook gaat om grof geweld, dat van één kant komt en een hele grote impact heeft. Pas als het een keer toevallig tot de dood leidt komt het OM met een enorme strafeis.quote:Op zaterdag 10 november 2012 08:38 schreef stoeltafel het volgende:
Even thuis en dan straks 6 jaar de bak in. Vanmorgen stond in de telegraaf dat hij 12 jaar max kan krijgen. Denk zelf max 3 jaar en dan nog met voorarrest en goed gedrag zit die max 2 jaar. Als de straf hoog zou uitvallen zou die nu niet vrij zijn.
Heeft het recht zegen gevierd? Tijdje geleden was bij het programma, rechtzaak een man die 400 kilo vuurwerk had door verkocht. Hij zat wel 6 maanden in voorarrest, apart.
Nederland is sowieso raar. Een pedofiel krijgt een lagere straf dan drugssmokkelaars. Zie http://nikkinikster.files.wordpress.com/2010/08/the-firm.pdf
Ptachtig stel inderdaad !quote:Op zaterdag 10 november 2012 09:20 schreef Marrije het volgende:
[..]
Niet in Gibraltar iig, vandaar mijn vraag. Als je grappig wilt zijn, moet je dat dan ook wel goed doen he..quote:Op zaterdag 10 november 2012 09:41 schreef Die_Hofstadtgruppe het volgende:
[..]
Vlak bij de boot zijn. Duh, maar kom, vertel ons waar jij precies zo vaak op die boot stapte.
Ok sorry manquote:Op zaterdag 10 november 2012 10:25 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Niet in Gibraltar iig, vandaar mijn vraag. Als je grappig wilt zijn, moet je dat dan ook wel goed doen he..
Bekaaid? Goed juist! Of doel je op Estelle?quote:Op zaterdag 10 november 2012 10:24 schreef FANNvanhetlaatsteuur het volgende:
Bij nader inzien is ze er misschien nog bekaaid afgekomen.![]()
Huilende baby's zijn niet zo goed voor mannen die zich niet kunnen beheersen, een waas
voor ogen krijgen en dan niet meer weten wat ze doen
Te bizar voor woorden als ze deze idioot niet heel erg lang achter de tralies flikkeren. Dat het OM ook aangeeft er niets van te snappen maakt wel weer duidelijk dat OM en rechter lijnrecht tegenover elkaar staanquote:
ja.. het staat er een beetje vreemd zie ik nuquote:Op zaterdag 10 november 2012 10:44 schreef Copycat het volgende:
[..]
Bekaaid? Goed juist! Of doel je op Estelle?
Dat blakende is zo te zien vooral uit één van de potjes van Lecoquote:Op zaterdag 10 november 2012 09:39 schreef Copycat het volgende:
[..]
Estelle kampte wel mooi met een depressie, ja! Kon geen boodschappen doen, alleen therapeutisch paardrijden. Tot Badr uit de bak kwam, toen blaakte het wicht weer van gezondheid.
![]()
Daar kan inderdaad geen doktersromannetje tegenop!
om te zien he!quote:Op zaterdag 10 november 2012 10:24 schreef FANNvanhetlaatsteuur het volgende:
[..]
Ptachtig stel inderdaad !
ow.. ik las iets anders...quote:
quote:Op zaterdag 10 november 2012 09:20 schreef Marrije het volgende:
[..]
ja, mooi om te zien als stel, en dat het wat heeft aan kracht en doorzettingsvermogen, toch knap van ze, ze hadden ook kunnen zeggen wat een gedoe laat maar. Of ik dat nou mooi vind of niet, vind het wel wat hebben, samen tegen de rest van de wereld, nou ja samen met evert dan.quote:Op zaterdag 10 november 2012 12:51 schreef FANNvanhetlaatsteuur het volgende:
[..]
ow.. ik las iets anders...
my mistake
[..]
Dat staat vast niet in het scriptquote:Op zaterdag 10 november 2012 13:15 schreef Marrije het volgende:
[..]
ja, mooi om te zien als stel, en dat het wat heeft aan kracht en doorzettingsvermogen, toch knap van ze, ze hadden ook kunnen zeggen wat een gedoe laat maar. Of ik dat nou mooi vind of niet, vind het wel wat hebben, samen tegen de rest van de wereld, nou ja samen met evert dan.
quote:Op zaterdag 10 november 2012 13:17 schreef Laysa het volgende:
Wat is dat toch dat mensen criminelen zo verheerlijken? is een oprechte vraag hoor.
maar waarom?quote:Op zaterdag 10 november 2012 13:18 schreef FANNvanhetlaatsteuur het volgende:
[..]Tja... die heb je...
Vooral dat laatste. Wat een ontzettende egocentrische mensen zijn die Estelle en haar Badr.quote:Op zaterdag 10 november 2012 13:19 schreef Copycat het volgende:
Bonny & Clyde-romantiek.
Mooi! Lief! Hartverwarmend. En o zo egocentrisch.
bedoel je mij?quote:Op zaterdag 10 november 2012 13:17 schreef Laysa het volgende:
Wat is dat toch dat mensen criminelen zo verheerlijken? is een oprechte vraag hoor.
Ja maar... ja maar... ze zijn samen asociaal en dat is dan weel weer speciaalquote:Op zaterdag 10 november 2012 13:22 schreef Laysa het volgende:
[..]
Vooral dat laatste. Wat een ontzettende egocentrische mensen zijn die Estelle en haar Badr.
Ieder weldenkend mens kan bedenk dat dit allemaal geen pas geeft. maar het geeft goed weer hoe asociaal ze zijn
Tegen de stroming ingaan is bij uitstek dé manier om jezelf te profileren als een vrije denker, ongeacht wat het onderwerp dan ook mag wezen.quote:Op zaterdag 10 november 2012 13:17 schreef Laysa het volgende:
Oa.....maar ik lees wel meer mensen die het allemaal wel mee vinden vallen en het een mooi stel vinden. Hoe kan je dat vinden wetende dat hij mensen in elkaar trapt buiten de ring en zij een enorme leugenares is met dr depressie.quote:
Ik vind ze kwa uiterlijk goed bij elkaar passen. Soms zie je een stelwaarvan je op het eerste gezicht denkt wat doet die meid met zo'n vent? Bij Estelle en Badr denk ik ja, dat matcht, zo op het eerste gezicht. Oogt leuk. Ook al is het beide mijn type niet (zo hou ik niet zo van blond en dat gladde). Maar objectief gezien vind ik ze kwa uiterlijk een mooi stel. Een crimineel is niet per definitie zo lellik als de nacht. Dus oppervlakkig gezien mooi stel. En ze krijgen nogal een golf van kritiek over zich heen, of je dat nou terecht vindt of niet (ik denk van wel), je moet dat maar doorstaan met zn twee, moet je wel echt samen willen zijn anders haak je af. Om dat zo, wederom oppervlakkig, te zien vanaf de zijlijn, ik vind het wel wat hebben.quote:Op zaterdag 10 november 2012 13:27 schreef Laysa het volgende:
[..]
Oa.....maar ik lees wel meer mensen die het allemaal wel mee vinden vallen en het een mooi stel vinden. Hoe kan je dat vinden wetende dat hij mensen in elkaar trapt buiten de ring en zij een enorme leugenares is met dr depressie.
Nogmaals is een oprechte vraag.
als ik die 2 zie dan voel ik persoonlijk alleen maar walging
Serieus? Ik kreeg er een beetje mama-zoonvibes bijquote:Op zaterdag 10 november 2012 13:42 schreef Marrije het volgende:
Bij Estelle en Badr denk ik ja, dat matcht, zo op het eerste gezicht. Oogt leuk. Ook al is het beide mijn type niet (zo hou ik niet zo van blond en dat gladde).
Dan komt 'ie er nog altijd veel te makkelijk mee weg. En z'n carrière kan niet hard genoeg naar de tyfus gaan.quote:Op zaterdag 10 november 2012 14:35 schreef gebrokenglas het volgende:
Badr heeft denk ik nu echt wel zijn les geleerd. Normaal kwam hij er vrij makkelijk mee weg en leerde hij er niks van, maar nu hij 5 maanden in de bak gezeten heeft vanwege die klap, komt t besef eindelijk dat 'ie zijn woede beter moet beheersen.
Plus zijn carriere is naar de knoppen. Vechten kan niet meer. Hij zal nu een andere bron van inkomsten moeten zoeken. Misschien als trainer bijvoorbeeld.
Je ziet ook vaak dat seriemoordenaars brieven van aanbid(st)ers krijgen.... Anders Breivik krijgt ook honderden brieven, en lang niet allemaal hatelijk van toon.quote:Op zaterdag 10 november 2012 13:17 schreef Laysa het volgende:
hoezo is zijn carriere over?quote:Op zaterdag 10 november 2012 14:35 schreef gebrokenglas het volgende:
Badr heeft denk ik nu echt wel zijn les geleerd. Normaal kwam hij er vrij makkelijk mee weg en leerde hij er niks van, maar nu hij 5 maanden in de bak gezeten heeft vanwege die klap, komt t besef eindelijk dat 'ie zijn woede beter moet beheersen.
Plus zijn carriere is naar de knoppen. Vechten kan niet meer. Hij zal nu een andere bron van inkomsten moeten zoeken. Misschien als trainer bijvoorbeeld.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |