Ze proberen te doen alsof hij geestelijk door zijn succes op jonge leeftijd, in combinatie met het gebrek aan begeleiding, nog wel een puber is....quote:Op maandag 5 november 2012 08:59 schreef FANNvanhetlaatsteuur het volgende:
[..]
Het is nou ook weer geen puber, dus dat excuus slaat dan al helemaal nergens op.
Idd. Al te ontkennend is het niet nee.quote:Op maandag 5 november 2012 08:51 schreef Leandra het volgende:
In feite geven ze gewoon toe dat hij gewelddadig is, maar gebruiken ze zijn succes op jonge leeftijd als excuus.
Ah... op die fietsquote:Op maandag 5 november 2012 09:01 schreef Leandra het volgende:
[..]
Ze proberen te doen alsof hij geestelijk door zijn succes op jonge leeftijd, in combinatie met het gebrek aan begeleiding, nog wel een puber is....
Natuurlijk heeft dat er niets mee te maken, maar het zal toch gebruikt worden door zijn advocaat om te doen alsof het arme joch door z'n achtergrond ook nog eens anders door mensen bekeken wordt.quote:Op maandag 5 november 2012 09:01 schreef FANNvanhetlaatsteuur het volgende:
[..]
Dat het een Marokkaan is mag wat mij betreft hier wel buiten worden gelaten, het doet er niet
toe wat hij is, maar wat hij doet. Toch?
Ik had ook geen rood fietsje toen ik klein wasquote:Op maandag 5 november 2012 09:04 schreef Leandra het volgende:
[..]
Natuurlijk heeft dat er niets mee te maken, maar het zal toch gebruikt worden door zijn advocaat om te doen alsof het arme joch door z'n achtergrond ook nog eens anders door mensen bekeken wordt.
En hij zal ook wel geen rood fietsje hebben gehad toen hij klein was
Dat is waar.quote:Op maandag 5 november 2012 09:01 schreef FANNvanhetlaatsteuur het volgende:
[..]
Dat het een Marokkaan is mag wat mij betreft hier wel buiten worden gelaten, het doet er niet
toe wat hij is, maar wat hij doet. Toch?
Is de racismekaart nog niet gespeeld?quote:Advocaat Bénédicte Ficq heeft vrijdag voor de rechtbank van Amsterdam alle zeilen bijgezet om de beeldvorming rond haar gewelddadige cliënt Badr Hari (27) enigszins te doen kantelen. Het één-dimensionale beeld dat media hebben gecreëerd van de big bad black boy - dat het in de publiciteit zo goed doet - heeft ze kunnen bijstellen.
http://crimesite.nl/nieuw(...)die-moet-hangen.htmlquote:Wat betreft de aanleiding voor de woede van Hari ten opzichte van Everink zei Ficq dat Everink een opmerking had gemaakt over Hari's vriendin Estelle Cruyff waardoor Hari zich 'diep beledigd' had gevoeld.
quote:Op maandag 5 november 2012 09:35 schreef lexgauw007 het volgende:
[..]
http://crimesite.nl/nieuw(...)die-moet-hangen.html
De cultuurkaart is in ieder geval wel al voorzichtigjes op tafel gelegd. Mensen als Leon de Winter begrijpen dat.
Dus hij krijgt voortdurend bevestiging van zijn succes en dan is het nog niet goed, dan wil ik nietquote:'De voortdurende bevestiging van het succes en (met name de laatste jaren) aandacht van de
media leidden ertoe dat frustraties en spanningen beheerst moeten worden. Dat lukt niet altijd.
Wat dat betreft snap ik de logica van de verdediging ook niet echt. Badr Hari heeft Everink niet total loss geschopt, dat hebben anderen gedaan en dat is Everink zijn eigen schuld want Everink heeft de vriendin van Badr Hari beledigd. Maar Badr Hari wil wel in therapie om dit soort situaties in de toekomst te voorkomen. Oh, en Badr Hari hoopt ook dat ze snel de daders van deze laffe misdaad pakken en bestraffen.quote:Op maandag 5 november 2012 10:40 schreef WRH het volgende:
nou inderdaad, die hele 'logische koppeling' begrijp ik niet;
aandacht van media + bevestiging succes = frustarties / spanning >> agressie en geweld
Precies, achteraf vond Badr Hari het wel vreemd. Iedereen was aan het feesten in de skybox en Everink lag te breakdancen op de vloer terwijl er uit allerlei nieuw gecreëerde lichaamsopeningen bloed kwam lopen. Dat deed Everink normaal gesproken nooit en daardoor had Badr Hari een toch beetje het vermoeden dat er iets niet helemaal in orde was. Maar ja, er gebeuren zoveel vreemde dingen tijdens Sensation en hij had toch Estelle beledigd dus vandaar de 'corrigerende tik'.quote:Op maandag 5 november 2012 12:17 schreef WRH het volgende:
en vergeet niet dat hij bovendien alleen maar met het haar van Estelle aan het spelen was, dus wat kan hij nou helemaal gezien hebben aan klappen gegeven door anderen voorafgaand aan zijn 'ferme tik'
Dat moet je aan mevr. Fick vragen, die weet precies hoe Badr dat doet.quote:Op maandag 5 november 2012 12:42 schreef WRH het volgende:
vraag mij ook werkelijk af wat ik mij moet voorstellen bij een 'ferme tik'
is dat een tik met nadien blauwe plek? of alleen een gezwollen wang?
is daar niets van te zien na 5 minuten? of juist wel?
en wat is dan ferm, de vingers strakgespannen? of de vingers juist losjes, een soort van zwaai in de lucht beweging?
Parlebleu.quote:Op maandag 5 november 2012 12:46 schreef Copycat het volgende:
Ik zie steeds zo'n duel-uitdaagklapje voor me. Met de witte handschoen. Die gedachte wordt ook gevoed door het feit dat Badr vindt dat hij corrigerende tikken mag uitdelen.
quote:Op maandag 5 november 2012 12:30 schreef Snapcount2 het volgende:
[..]
Iedereen was aan het feesten in de skybox en Everink lag te breakdancen op de vloer terwijl er uit allerlei nieuw gecreëerde lichaamsopeningen bloed kwam lopen.
Dit, het slaat echt nergens op en ze halen hun eigen betoog onderuit.quote:Op maandag 5 november 2012 12:15 schreef Snapcount2 het volgende:
[..]
Wat dat betreft snap ik de logica van de verdediging ook niet echt. Badr Hari heeft Everink niet total loss geschopt, dat hebben anderen gedaan en dat is Everink zijn eigen schuld want Everink heeft de vriendin van Badr Hari beledigd. Maar Badr Hari wil wel in therapie om dit soort situaties in de toekomst te voorkomen. Oh, en Badr Hari hoopt ook dat ze snel de daders van deze laffe misdaad pakken en bestraffen.
En wanneer zou hij die tik nou ook alweer hebben uitgedeeld? Toen er ook al door anderen geslagen en geschopt was, of was die corrigerende tik het eerste geweld dat gebruikt werd? (even los van het verbale geweld tegen Estelle door de lallende Everink).quote:Op maandag 5 november 2012 12:42 schreef WRH het volgende:
vraag mij ook werkelijk af wat ik mij moet voorstellen bij een 'ferme tik'
is dat een tik met nadien blauwe plek? of alleen een gezwollen wang?
is daar niets van te zien na 5 minuten? of juist wel?
en wat is dan ferm, de vingers strakgespannen? of de vingers juist losjes, een soort van zwaai in de lucht beweging?
Nou... ik wil niet vooruit lopen op zaken maar gezien de resultaten uit het verleden ben ik bang dat dat niet zo is.quote:Op maandag 5 november 2012 12:56 schreef Die_Hofstadtgruppe het volgende:
[..]
Dit, het slaat echt nergens op en ze halen hun eigen betoog onderuit.
"Nee ik heb niet geslagen hoor."
"Ok ik heb alleen een klein tikje gegeven, maar niet de rest."
"Ja maar ik ben getergd door mijn vroege succes, daarom ben ik zo agressief."
"Ik wil wel in therapie gaan om te voorkomen dat ik nog agressief wordt."
Ik mag toch hopen dat een rechter ook zo'n gezicht hierbij trekt:
Ik hou toch hoop dat deze man voor lange tijd uit de maatschappij verwijderd wordt.quote:Op maandag 5 november 2012 13:46 schreef 3-voud het volgende:
[..]
Nou... ik wil niet vooruit lopen op zaken maar gezien de resultaten uit het verleden ben ik bang dat dat niet zo is.
Die is met kerst thuis. Want dat vieren ze nu uiteraard in traditie.quote:Op maandag 5 november 2012 13:50 schreef Lavenderr het volgende:
[..]
Ik hou toch hoop dat deze man voor lange tijd uit de maatschappij verwijderd wordt.
Vooralsnog is het bewijs daarvoor mager te noemen, hij heeft het zelf over een corrigerende tik.quote:Op maandag 5 november 2012 08:36 schreef FANNvanhetlaatsteuur het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
[..]
hmmm... dat maakt het niet veel beter, dus eigenlijk heeft Badr een dronken man
helemaal lens geslagen?
Als je het allemaal een beetje gevolgd hebt en niks ziet wat op een complot lijkt dan lees je wel heel selectief.quote:
De psycholoog heeft het iig niet kunnen contstateren.quote:Er waren toch meer aanklachten tegen Badr Hari ?
Dus ''men zegt dat Badr in normale doen zo’n goeie vent is, hastikke lief enzo....
maar hij heeft ''zijn'' momenten.
Op die ''momenten'' heeft hij zichzelf dus niet in de hand en draait helemaal door.
Badr heeft een psychisch probleem dus.
Het onderzoek is nota bene overgedragen aan team zware criminaliteit van de recherche.quote:Toen hij Koen Everink in elkaar sloeg en schopte was hij misschien niet bij zinnen, maar op het
moment dat hij met afpersingen en bedreigingen bezig is wel. Want dat doe je niet in een
vlaag, daar moet je volgens mij wel even je koppie bij gebruiken dus ben je bij je volle ''verstand''.
Hij heeft vaak wel een kerstboom idd, iets dat hem door een bepaald deel van de Nederlanders met islamitische achtergrond niet in dank wordt afgenomen.quote:Op maandag 5 november 2012 13:55 schreef 3-voud het volgende:
[..]
Die is met kerst thuis. Want dat vieren ze nu uiteraard in traditie.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |