Vast. En ook waarover ze later zijn geklommen omdat ze niet meer via de normale uitgang wegkonden.quote:Op vrijdag 9 november 2012 15:22 schreef Lavenderr het volgende:
[..]
Over diezelfde reling waar op dat moment Badr met het haar van Estelle aan het spelen was?
Zo raar is dat niet. Sterker nog, dat is 1 vd 1e dingen die je geleerd krijgt tijdens je lessen. Je MOET je zelfbeheersing hoger leggen dan die van mensen die niet getraind zijn.quote:Op vrijdag 9 november 2012 15:33 schreef Jappie het volgende:
[..]
Nah..mensen zijn geen heiligen en kickboksers net zo min...je doet nu net alsof kickboxers worden ingewijd in een geheime oosterse filosofie en daarmee een groter besef van zichzelf en hun kracht zouden hebben dan iemand die niet aan vechtsport doet. Het zou prettig zijn wanneer dit zo zou zijn maar de werkelijkheid is anders.
Dat de rechter het feit dat iemand aan vechtsport doet en zeker op het niveau van Badr mee zal nemen in zijn afwegen lijkt me idd de gangbare manier maar op de keeper beschouwd is het vrij raar om iemand die goed kan vechten tevens beoordelingskwaliteiten over diezelfde vaardigheden en de verantwoording die dat met zich meebrengt toe te dichten.
Ik ben het er niet mee eens dat ik "net doe alsof.. " enz.quote:Op vrijdag 9 november 2012 15:33 schreef Jappie het volgende:
[..]
Nah..mensen zijn geen heiligen en kickboksers net zo min...je doet nu net alsof kickboxers worden ingewijd in een geheime oosterse filosofie en daarmee een groter besef van zichzelf en hun kracht zouden hebben dan iemand die niet aan vechtsport doet. Het zou prettig zijn wanneer dit zo zou zijn maar de werkelijkheid is anders.
Dat de rechter het feit dat iemand aan vechtsport doet en zeker op het niveau van Badr mee zal nemen in zijn afwegen lijkt me idd de gangbare manier maar op de keeper beschouwd is het vrij raar om iemand die goed kan vechten tevens beoordelingskwaliteiten over diezelfde vaardigheden en de verantwoording die dat met zich meebrengt toe te dichten.
Het lijkt me onzin om dat zomaar te geloven, maar het lijkt me net zo goed onzin om zomaar te geloven dat Hari die man in zijn eentje helemaal in elkaar heeft getrapt.quote:Op vrijdag 9 november 2012 15:24 schreef Gert het volgende:
[..]
Dat het vlakke hand-verhaal niet geloofd wordt, heeft nog een aantal andere, grotere oorzaken dan alleen het feit dat de verdachte een kickboxer is.
Maar goed beschouwd doet het er niet toe wat "men" gelooft.
Dat doen ze ook, als je aan dergelijke sporten doet wordt je geacht je eigen kracht en de impact daarvan te kennen.quote:Je mag van een kickboxer verwachten dat hij weet welke gevolgen zijn klappen en trappen voor een tegenstander kunnen hebben. Wanneer bewezen wordt geacht dat hij een of meerdere klappen of trappen heeft uitgedeeld, zal een rechter zijn expertise mogelijk als verzwarende omstandigheid beschouwen.
Men tracht vechtsporters al vroeg bij te brengen dat dit wél van ze verwacht wordt.quote:Op vrijdag 9 november 2012 15:33 schreef Jappie het volgende:
[..]
http://www.jegogym.com/kids-kickboxing-jego-gym.htmlquote:Vaak wordt vechtsport als een blessure gevoelige sport gezien.
Dit ten onrechte, want vechtsport komt niet voor in de top 10 van de meest blessure gevoelige sporten.
daarentegen staan voetbal, wielrennen, fitness en joggen hoog op de lijst.
Verder zullen zij dezelfde waarden en ethiek als bij andere vechtkunsten zoals discipline, zelfbeheersing en respect voor anderen leren.
De manier waarop het tegen je gezegd wordt ( niet geleerd ) is niet dusdanig dat het veel impact heeft. Ik moet WS denk ik zo langzamerhand wel bijstaan voor wat betreft je grote beweringen zonder feitelijke onderbouwing.quote:Op vrijdag 9 november 2012 15:41 schreef Die_Hofstadtgruppe het volgende:
[..]
Zo raar is dat niet. Sterker nog, dat is 1 vd 1e dingen die je geleerd krijgt tijdens je lessen. Je MOET je zelfbeheersing hoger leggen dan die van mensen die niet getraind zijn.
Wat? Ik heb jaren Wado gedaan en het is een zeer vaak wederkerend iets hoor. Incl. iedere les het beginnen en eindigen met respect tonen.quote:Op vrijdag 9 november 2012 16:12 schreef Jappie het volgende:
[..]
De manier waarop het tegen je gezegd wordt ( niet geleerd ) is niet dusdanig dat het veel impact heeft. Ik moet WS denk ik zo langzamerhand wel bijstaan voor wat betreft je grote beweringen zonder feitelijke onderbouwing.
Dit is exact zoals het is..men tracht het...meer niet!quote:Op vrijdag 9 november 2012 16:00 schreef FANNvanhetlaatsteuur het volgende:
[..]
Men tracht vechtsporters al vroeg bij te brengen dat dit wél van ze verwacht wordt.
en terecht..
Is geen denken is gewoon de bewering van een ervaringsdeskundige..dat het er bij jou kennelijk anders aan toe ging is geen garantie dat het overal zo toegaat.quote:Op vrijdag 9 november 2012 16:14 schreef Die_Hofstadtgruppe het volgende:
[..]
Wat? Ik heb jaren Wado gedaan en het is een zeer vaak wederkerend iets hoor. Incl. iedere les het beginnen en eindigen met respect tonen.
Dat jij 'denkt' dat dat niet zo is en daarom onze Fok-autist denkt bij te moeten vallen is je goed recht, maar heeft met feitelijkheden niet veel te maken.
'Een' ervaringsdeskundige? Dat is idd een enorme onderbouwing.quote:Op vrijdag 9 november 2012 16:16 schreef Jappie het volgende:
[..]
Is geen denken is gewoon de bewering van een ervaringsdeskundige..dat het er bij jou kennelijk anders aan toe ging is geen garantie dat het overal zo toegaat.
Ik denk dat het aangeleerde respect bij Oosterse vechtsporten iets beter geregeld is dan bij woeste kooivechters en freefighters die gewoon van de straat komen...quote:Op vrijdag 9 november 2012 16:17 schreef Die_Hofstadtgruppe het volgende:
[..]
'Een' ervaringsdeskundige? Dat is idd een enorme onderbouwing.
Dat je verder OVERAL kan vinden dat bij vechtsporten de zelfbeheersing, het respect en het weten wat je kan centraal staat doet er zeker niet toe?
Het is sowieso een wereldprimeur dat een Marokkaan toegeeft geweld gebruikt te hebben.quote:Op vrijdag 9 november 2012 16:19 schreef Lavenderr het volgende:
Waar bood Badr Hari zijn excuses voor aan? Voor de trap of voor de klap?
Als het voor de trap is zou dat zijn advocaat wel te kakken zetten met haar 'rug van de hand'verhaal.
Door een rietje, dat dan weer wel.quote:Op vrijdag 9 november 2012 16:20 schreef 3-voud het volgende:
[..]
Het is sowieso een wereldprimeur dat een Marokkaan toegeeft geweld gebruikt te hebben.
Vanavond champagne.
Nou jah.. Bij Badr was al bekend dat hij zich niet eens kon beheersen in de ring,quote:Op vrijdag 9 november 2012 16:14 schreef Jappie het volgende:
[..]
Dit is exact zoals het is..men tracht het...meer niet!
Ze moeten het via hypnose programmeren?quote:Op vrijdag 9 november 2012 16:14 schreef Jappie het volgende:
[..]
Dit is exact zoals het is..men tracht het...meer niet!
Dat is waar. Maar meneertje Badr komt niet van de straat, die is al 20 jaar lang getraind.quote:Op vrijdag 9 november 2012 16:20 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Ik denk dat het aangeleerde respect bij Oosterse vechtsporten iets beter geregeld is dan bij woeste kooivechters en freefighters die gewoon van de straat komen...
Welke trap?quote:Op vrijdag 9 november 2012 16:19 schreef Lavenderr het volgende:
Waar bood Badr Hari zijn excuses voor aan? Voor de trap of voor de klap?
Ik kan wel zoveel dingen opschrijven en beweren om zodoende de goegemeente iets vriendelijker jegens mijn sport te stemmen. Feit is gewoon dat meer dan een goedbedoeld: "goh jongen..niet op straat gebruiken he?" er vaak niet bij is.quote:Op vrijdag 9 november 2012 16:17 schreef Die_Hofstadtgruppe het volgende:
[..]
'Een' ervaringsdeskundige? Dat is idd een enorme onderbouwing.
Dat je verder OVERAL kan vinden dat bij vechtsporten de zelfbeheersing, het respect en het weten wat je kan centraal staat doet er zeker niet toe?
Begonnen met 7 jaar? Ja, nee, dan leer je inderdaad wel respect tonen voor je tegenstanders.quote:Op vrijdag 9 november 2012 16:32 schreef Die_Hofstadtgruppe het volgende:
[..]
Dat is waar. Maar meneertje Badr komt niet van de straat, die is al 20 jaar lang getraind.
Verdedig je hem omdat jij ook aan kickboksen doet?quote:Op vrijdag 9 november 2012 16:33 schreef Jappie het volgende:
[..]
Ik kan wel zoveel dingen opschrijven en beweren om zodoende de goegemeente iets vriendelijker jegens mijn sport te stemmen. Feit is gewoon dat meer dan een goedbedoeld: "goh jongen..niet op straat gebruiken he?" er vaak niet bij is.
Of je het nu hebt over Chakuriki/MejiroGym/Vos maakt allemaal geen drol uit...."inner peace" is nou niet direct iets wat je bij het MuayThai of Kickboksen meekrijgt.
Een woeste kickbokser houdt het bij "een klapje met de vlakke hand".quote:
Dat wordt nou eenmaal van kickboxers verwacht. Vrij heeft Holleeder ook niet in coma geschopt terwijl hij dat wel zou kunnen en ook bij een eerder handgemeen waarbij Hari veroordeeld is voor eenvoudige mishandeling werd hem vooral de huisvredebreuk zwaar aangerekend. Kennelijk gaat hij niet altijd meteen als een dolle stier los.quote:Op vrijdag 9 november 2012 16:37 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Een woeste kickbokser houdt het bij "een klapje met de vlakke hand".![]()
Dat lijkt mij nogal simpel.quote:Weltfremd bakt ze weer bruin.
Die foto gezien bovenaan?Als die echt is, lijkt het me een duidelijke zaak.
Dat lijkt mij nogal relevant.quote:Alleen niet wie wanneer hoe vaak en hoe lang heeft lopen rammen inderdaad.
Alledrie of alle vier, of slechts 2? Voor mij is het een argument om te achterhalen wat er gebeurd is ipv dan maar de enige die je van naam en gezicht kent als de veroorzaker aan te wijzen.quote:Voor jou lijkt me dat een mooi argument om iedereen vrij te spreken.
Mij om iedereen op te sluiten.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |