je zegt toch :quote:Op donderdag 1 november 2012 22:06 schreef Elvi het volgende:
Even een reactie nav reacties op mijn tip:
- callcentre ervaring hoeft niet. Had ik namelijk ook niet
- ik zei niet dat het om een ' kleine verzekeraar' gaat, ik zei dat het om een redelijk klein bedrijf gaat. Het is een extern bedrijf namelijk en ze nemen mensen aan via tempo team en randstad,
Dus jij werkt bij een externe call center bedrijf. Maar je verwijst werkzoekende door naar zorgverzekeraars?quote:Tip: veel zorgverzekeraars zoeken nu mensen voor het eindejaarswerk. Veel klanten stappen over/ bellen voor informatie/ veranderen van pakketten. Het is dus superdruk en alleen al bij mijn werkgever nemen ze 450 mensen aan (en zo groot is het bedrijf niet...) Je hebt dan toch weer voor 2 of 3 maanden werk
Reden?quote:Op donderdag 1 november 2012 22:39 schreef Leonos het volgende:
Verdomme afgewezen. Tyfus hoeren gezeik allemaal
Join the club.quote:Op donderdag 1 november 2012 22:39 schreef Leonos het volgende:
Verdomme afgewezen. Tyfus hoeren gezeik allemaal
Succes auto!quote:Op donderdag 1 november 2012 23:13 schreef automatic_ het volgende:
Ik heb net een vacature gezien die mij zoooo leuk lijkt! Meteen even een brief geschreven en nu maar duimen!Het is een zwangerschap- / ouderverlof voor een half jaartje (parttime), maar dat zou prima zijn...!
Als account manager regio brabant. Kende de regio niet goed genoeg. Wil die boeren niet eens kennenquote:Op donderdag 1 november 2012 23:05 schreef El_Thijs het volgende:
[..]
Join the club.
Waarop hebben ze je afgewezen?
Nou nouquote:Op donderdag 1 november 2012 23:28 schreef Leonos het volgende:
[..]
Als account manager regio brabant. Kende de regio niet goed genoeg. Wil die boeren niet eens kennen
Op een moment wil je elke baan die voor je voeten komt denk ik. Maar ik houd me bij waar mijn hart ligt. Al een keer een uitstap gemaakt naar een andere functie en dat werd niks.quote:Op donderdag 1 november 2012 23:17 schreef wesleydie het volgende:
Al na tig vacatures en gesprekken afgewezen, heb nu een vacature lopen als productiemedewerker, maar daar zal wel weer een Pool naartoe gaan.
Heb wel via studentenwerk nog een vacature lopen ook, waarbij je dagklusjes kunt doen. Duimen dat, dat wat wordt.
Helemaal mee eens, ik had gewoon op mijn 11de een betere beslissing moeten nemen.quote:Op donderdag 1 november 2012 20:46 schreef Mint_Clansell het volgende:
[..]
Die zijn gewoon slimmer dan jij en wel bereid om werk te verrichten waar ze niet voor hebben geleerd. Zo'n houding zou jij je ook moeten aanmeten, als je snel werk wil vinden.
Helemaal mee eens. Het is vaak meer een grondhouding. Je ziet het al gauw als er groepswerk moet worden verricht in een opleiding. Wie voelt zich verantwoordelijk voor het gezamenlijke resultaat, wie neemt leiding, wie toont initiatief? Het zijn steevast dezelfde personen.quote:Op vrijdag 2 november 2012 08:08 schreef Swetsenegger het volgende:
Tja, maar zaken als 'leidinggeven' is iets wat je simpelweg moet doen. Daar kan je wel wat trainingen in volgen maar is toch met name een karaktereigenschap. En zo zijn er wel meer skills waar je niet voor kan leren.
Schrap die mavo van je CV. Begin je overzicht met opleidingen pas vanaf het moment dat het relevant wordtquote:Op vrijdag 2 november 2012 01:57 schreef Bosbeetle het volgende:
Ik blijf het lastig vinden als je keihard ondanks je cv voor dingen gewijgerd wordt. Mijn laatste sollicitatie is aan mij voorbij gegaan aan een collega zonder publicaties (ik heb er 4) zij heeft als vooropleiding een universiteit in polen waar ze psychologie aan gestudeerd heeft. Ik heb als vooropleiding mavo...
Maar wat ik dan wel weer vervelend vind is dat het blijkbaar niet uitmaakt wat je gepresteerd hebt in je voorgaande traject maar dat men je altijd blijft afrekenen op die fucking mavo die ik 14 jaar geleden heb gedaan. Ik merk dat bij zoveel gesprekken.. jij hebt mavo dus je kunt geen talen. Of jij hebt mavo dus je hebt een rekenkundige achterstand. Of jij hebt mavo dus het is uberhaubt belachelijk dat je verder gestudeerd hebt.
Mavo blijft aan mij kleven ondanks ik nu doctor ben... en dat is best wel eens naar. Hoe de fuck kon ik weten op mijn 11de dat ik tot meer in staat was....
Ik denk dat ik me nu er maar bij neer moet leggen dat ik ergens ladders in elkaar ga zetten maar makkelijk vind ik het niet.
Zou ik juist niet doen. Sowieso zou ik eerst proberen na te gaan in hoeverre dat het punt is waarop ik afgewezen word. Mocht het een mogelijk obstakel zijn, dan zou ik mijn voorgeschiedenis in mijn brief toelichten en mijn positieve eigenschappen ermee laten zien. Reken maar dat veel mensen bewondering zullen hebben voor zijn doorzettingsvermogen.quote:Op vrijdag 2 november 2012 08:23 schreef sigme het volgende:
[..]
Schrap die mavo van je CV. Begin je overzicht met opleidingen pas vanaf het moment dat het relevant wordt.
Si. Maar als hij *denkt* dat die mavo het probleem is, is de eenvoudigste oplossing die mavo niet te vermelden. Als er gevraagd wordt naar doorzettingsvermogen oid is het wel weer een goed handvat, vooral in een gesprek, om daarover een goed verhaal te houden.quote:Op vrijdag 2 november 2012 08:33 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Zou ik juist niet doen. Sowieso zou ik eerst proberen na te gaan in hoeverre dat het punt is waarop ik afgewezen word. Mocht het een mogelijk obstakel zijn, dan zou ik mijn voorgeschiedenis in mijn brief toelichten en mijn positieve eigenschappen ermee laten zien. Reken maar dat veel mensen bewondering zullen hebben voor zijn doorzettingsvermogen.
Vergeet niet dat Bosbeetle al gepromoveerd is en zich academisch bewezen heeft. Die promotieplek heeft hij toch ook gekregen?
Dat lijkt me het slechtste advies ooit.quote:Op vrijdag 2 november 2012 08:32 schreef Viking84 het volgende:
Desnoods maak je havo of vwo van die mavo, geen haan die nog kraait naar je middelbareschooldiploma. Het gaat niet om hoe je ergens gekomen bent, het gaat om het eindresultaat.
Je weet natuurlijk niet wat een sollicitatiecommissie gaat vragen of waarderen. Ik ben ervan overtuigd dat je maar het beste zoveel mogelijk 'jezelf' kan zijn tijdens een sollicitatie. Als men dat waardeert, dan zit je op je plek.quote:Op vrijdag 2 november 2012 08:40 schreef sigme het volgende:
[..]
Si. Maar als hij *denkt* dat die mavo het probleem is, is de eenvoudigste oplossing die mavo niet te vermelden. Als er gevraagd wordt naar doorzettingsvermogen oid is het wel weer een goed handvat, vooral in een gesprek, om daarover een goed verhaal te houden.
Zat verzekeraars die het zelf regelen. Wij hebben vorig jaar 30 man aangenomen voor een tijdelijke functie bij Ditzo. Sommigen zijn ook blijven hangen, maar dat kan dit jaar niet, omdat het bedrijf in deze vorm over een dik half jaar niet meer bestaat....quote:Op donderdag 1 november 2012 22:41 schreef YebCar het volgende:
[..]
je zegt toch :
[..]
Dus jij werkt bij een externe call center bedrijf. Maar je verwijst werkzoekende door naar zorgverzekeraars?
Dit inderdaad. Ik snap best dat die vooropleiding opvalt. Het komt namelijk niet vaak voor. En dan hechten sommigen er toch waarde aan in negatieve zin, hoe onzinnig dat ook moge zijn. Werkgevers zijn dan ook soms domme koeien....quote:Op vrijdag 2 november 2012 08:23 schreef sigme het volgende:
[..]
Schrap die mavo van je CV. Begin je overzicht met opleidingen pas vanaf het moment dat het relevant wordt.
Bij alle sollicitaties die ik heb gehad (en dat zijn er aardig wat) is me nog nooit iets gevraagd over mijn MAVO-diploma.quote:Op vrijdag 2 november 2012 08:51 schreef Claudia_x het volgende:
Ik heb de indruk dat Bosbeetle denkt dat hij afgewezen wordt vanwege zijn mavo-opleiding omdat dat steevast onderwerp van gesprek is tijdens een sollicitatie. Het is nu eenmaal de taak van een commissie om een goed beeld van de sollicitant te krijgen.
Mij zou het dus juist in positieve zin opvallen. Ik heb eens in een sollicitatiecommissie gezeten en het viel me indertijd op dat studenten met een voorbeeldig verloop van hun opleiding juist in het nadeel waren. Te jong, te onervaren.quote:Op vrijdag 2 november 2012 09:23 schreef Five_Horizons het volgende:
[..]
Dit inderdaad. Ik snap best dat die vooropleiding opvalt. Het komt namelijk niet vaak voor. En dan hechten sommigen er toch waarde aan in negatieve zin, hoe onzinnig dat ook moge zijn. Werkgevers zijn dan ook soms domme koeien....
mavo staat niet op mijn CV ik begin bij HBO maar daar viel men al over.quote:Op vrijdag 2 november 2012 08:23 schreef sigme het volgende:
[..]
Toen kreeg ik een email dat het nergens aan lagquote:Op vrijdag 2 november 2012 08:08 schreef Claudia_x het volgende:
Bosbeetle, is je verteld dat je vooropleiding het probleem is? Heb je bij de functie waarover je het hebt bijvoorbeeld geïnformeerd of het daaraan lag?
Of ze kwam in het gesprek gewoon beter over. Het is me in het promovenditopic opgevallen dat je niet echt een hoge dunk van jezelf hebt. Je hebt heel veel te bieden; als je daar zelf van overtuigd raakt dan vergroot je ongetwijfeld je kansen op een leuke baan.quote:Op vrijdag 2 november 2012 10:50 schreef Bosbeetle het volgende:
[..]
Toen kreeg ik een email dat het nergens aan lag
Maar als ik kijk naar de verschillen met degene die het geworden kan ik maar 3 dingen verzinnen het is een zij, ze is pools en ze heeft een andere vooropleiding
Goed bezigquote:Op vrijdag 2 november 2012 14:37 schreef MissionPhailed het volgende:
Zo, deze werkweek 15 sollicitatiemails verzonden naar een breed scala aan vacatures. Ik ben voornemens vanaf nu elke werkweek minimaal 15x te solliciteren. De bijstandsfase móet ik ontwijken, want mijn vermogen is te hoog voor bijstand
Ken het. Ben wel eens bij een recruiter geweest die eerst niets had. Toen belde hij voor een functie, en na enkele weken bleef het ineens stilquote:Op vrijdag 2 november 2012 14:44 schreef Vault-Boy het volgende:
Zo 14 november een gesprek voor een cateringfunctie voor 20 uur in de week. Relaxte werktijden en kan altijd nog wat ernaast doen.![]()
Uitzendbureau had mij gebeld dat ze iemand zochten. Ik had daar in maart voor het laatst iemand gesproken, dus vind het al wat dat ze mij nu nog gebeld hadden. Normaal hoor je niks meer van ze na een lange tijd.
Lastig assessment waarschijnlijkquote:Op vrijdag 2 november 2012 15:12 schreef El_Thijs het volgende:
[..]
Goed bezig
Net gebeld door Sogeti, volgende week kennismakingsgesprek. Ben benieuwd wat eruit komt
We zullen het zien, laat me niet makkelijk ondersneeuwenquote:Op vrijdag 2 november 2012 16:13 schreef Viking84 het volgende:
[..]
Lastig assessment waarschijnlijk. Succes!
Cewl, wat houd de functie in?quote:Op vrijdag 2 november 2012 16:29 schreef Spezza19 het volgende:
* Spezza19 heeft dinsdag ook een gesprek... Functie bij een bank via uitzendbureau...
Da's mooi. Ik ook dinsdag een gesprek bij 'n uitzendbureau voor een betrekking als administratief medewerker. Het loon is armetierig met 8,86 bruto per uur maar uiteraard beter dan werkloosheid en het geeft weer een gezond werkritme.quote:Op vrijdag 2 november 2012 16:29 schreef Spezza19 het volgende:
* Spezza19 heeft dinsdag ook een gesprek... Functie bij een bank via uitzendbureau...
Zegt me zo niets, maar desalniettemin succes gewenst!quote:
Mensen die een lening willen hebben, daar de aanvraag van beoordelen of ze hem wel kunnen/mogen.quote:Op vrijdag 2 november 2012 17:18 schreef El_Thijs het volgende:
[..]
Zegt me zo niets, maar desalniettemin succes gewenst!
Ben je omkoopbaarquote:Op vrijdag 2 november 2012 17:21 schreef Spezza19 het volgende:
[..]
Mensen die een lening willen hebben, daar de aanvraag van beoordelen of ze hem wel kunnen/mogen.
Ah, ik snap het. Wel interessant, krijg je waarschijnlijk ook een paar bizarre gevallen denk ik.quote:Op vrijdag 2 november 2012 17:21 schreef Spezza19 het volgende:
[..]
Mensen die een lening willen hebben, daar de aanvraag van beoordelen of ze hem wel kunnen/mogen.
Succes! Waar ga je op solliciteren?quote:Op vrijdag 2 november 2012 18:10 schreef charmed_angel het volgende:
Zo heb je een jaar niks en zo wordt je vandaag 2 keer gebeld
Beiden moet ik maandag terugbellen. En dan hoop ik zo snel mogelijk 2 sollicitatiegesprekken te hebben
Ja, maar niet te betalenquote:
Oh jazeker. Genoeg mensen voorbij zien komen waarvan ik mij afvraag hoe ze het in godsnaam bedenken om NOG een keer geld te lenenquote:Op vrijdag 2 november 2012 18:07 schreef El_Thijs het volgende:
[..]
Ah, ik snap het. Wel interessant, krijg je waarschijnlijk ook een paar bizarre gevallen denk ik.
Tjah, een gat graven om het andere mee te vullen zeg maarquote:Op vrijdag 2 november 2012 18:16 schreef Spezza19 het volgende:
[..]
Oh jazeker. Genoeg mensen voorbij zien komen waarvan ik mij afvraag hoe ze het in godsnaam bedenken om NOG een keer geld te lenen
- Coordinator postbezorging (40 uur)quote:Op vrijdag 2 november 2012 18:15 schreef El_Thijs het volgende:
[..]
Succes! Waar ga je op solliciteren?
Ja dat klopt. Maar als je geen werk wilt dan volg je mn tip toch niet op. Succes verder hequote:Op donderdag 1 november 2012 22:41 schreef YebCar het volgende:
[..]
je zegt toch :
[..]
Dus jij werkt bij een externe call center bedrijf. Maar je verwijst werkzoekende door naar zorgverzekeraars?
Afwisselend, succes!quote:Op vrijdag 2 november 2012 19:02 schreef charmed_angel het volgende:
[..]
- Coordinator postbezorging (40 uur)
- administratief medewerkster (25 uur)
Is echt afhankelijk van het type werk wat je gaat doen.quote:Op zaterdag 3 november 2012 19:55 schreef Koningin het volgende:
Ik ben ergens uitgenodigd, maar nu moet ik me gaan voorstellen aan hen in vijf minuten aan de hand van een voorwerp dat ik moet meenemen.......dat vind ik nog wel lastig om te verzinnen...tips iemand?
Wtf?quote:Op zaterdag 3 november 2012 19:55 schreef Koningin het volgende:
nu moet ik me gaan voorstellen aan hen in vijf minuten aan de hand van een voorwerp dat ik moet meenemen
Ja kloptquote:
Iets wat belangrijk voor je is? Of bijv. iets wat typisch voor jou is zoals iets kleurigs of iets wat je in het dagelijks leven gebruikt.quote:Op zaterdag 3 november 2012 19:55 schreef Koningin het volgende:
Ik ben ergens uitgenodigd, maar nu moet ik me gaan voorstellen aan hen in vijf minuten aan de hand van een voorwerp dat ik moet meenemen.......dat vind ik nog wel lastig om te verzinnen...tips iemand?
ik heb dat eens moeten doen aan de hand van mn sleutelbos. dat je je sleutels gebruikt om te vertellen waar ze van zijn en waarom ze belangrijk zijn etcquote:Op zaterdag 3 november 2012 19:55 schreef Koningin het volgende:
Je waardigheid meenemen is in ieder geval geen optiequote:Op zaterdag 3 november 2012 19:55 schreef Koningin het volgende:
Voor wat voor een soort baan is datquote:Op zaterdag 3 november 2012 19:55 schreef Koningin het volgende:
Bij Lush zeker? Sommige mensen hadden toen een moodboard gemaakt. Is 1 voorwerp maar je kan veel meer over jezelf laten zien.quote:Op zaterdag 3 november 2012 19:55 schreef Koningin het volgende:
Het gaat om een baan bij een uitvaartbedrijf. De baan is als ondersteuning van eigenlijk alles en iedereen. Veel regelwerk, ad hoc en sociaal natuurlijk. Ze hebben veel reacties gehad en willen zo op een snelle manier meerdere mensen tegelijk leren kennen.quote:Op zaterdag 3 november 2012 20:29 schreef Pannenkoeken het volgende:
[..]
Voor wat voor een soort baan is dat
Neem een mooie stijlvolle urn mee XD of om te laten zien dat je echt passie, doorzettingsvermogen hebt en kan plannen een hele grafsteen laten bezorgen.quote:Op zaterdag 3 november 2012 21:09 schreef Koningin het volgende:
[..]
Het gaat om een baan bij een uitvaartbedrijf. De baan is als ondersteuning van eigenlijk alles en iedereen. Veel regelwerk, ad hoc en sociaal natuurlijk. Ze hebben veel reacties gehad en willen zo op een snelle manier meerdere mensen tegelijk leren kennen.
Heb je geen sierraad ofzo dat je veel draagt?quote:Op zaterdag 3 november 2012 21:09 schreef Koningin het volgende:
[..]
Het gaat om een baan bij een uitvaartbedrijf. De baan is als ondersteuning van eigenlijk alles en iedereen. Veel regelwerk, ad hoc en sociaal natuurlijk. Ze hebben veel reacties gehad en willen zo op een snelle manier meerdere mensen tegelijk leren kennen.
En dan?quote:Op zaterdag 3 november 2012 21:35 schreef Pannenkoeken het volgende:
[..]
Heb je geen sierraad ofzo dat je veel draagt?
Goed idee. Ik hou van kamperen. Alleen niet van rond reizen, maar daar is wel een mouw aan te passen. Danke.quote:zaterdag 3 november 2012 @ 21:35 • 86
Tinkepink
Een tent. Op den bonnefooi reizen eist ad hoc regelwerk, flexibiliteit en sociaal benul. Moet je wel van kamperen houden natuurlijk
Ik vind dat wel een goede! En dan de tent ter plekke in 5 minuten opbouwen natuurlijkquote:Op zaterdag 3 november 2012 21:35 schreef Tinkepink het volgende:
Een tent. Op den bonnefooi reizen eist ad hoc regelwerk, flexibiliteit en sociaal benul. Moet je wel van kamperen houden natuurlijk
Hun sollicitatiemethode. En als je daar niet aan mee wilt doen, dan geen baan.quote:Op zaterdag 3 november 2012 23:41 schreef Swetsenegger het volgende:
Echt wat is next? Gezellig een stukje cabaret op je sollicitatiegesprek? "Ik ben annie, 32 jaar en ik doe 'meep meep' na"?
We zijn toch met z'n alle gek geworden als je met je knuffel naar een sollicitatiegesprek moet omdat het zo lekker veel over je verteld? Kom nou toch.
Dan maar geen baan. Ze hadden van mij een dikke vinger gekregen.quote:Op zaterdag 3 november 2012 23:44 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Hun sollicitatiemethode. En als je daar niet aan mee wilt doen, dan geen baan.
Als je er zoveel moeite mee zou hebben, dan past de bedrijfscultuur natuurlijk ook totaal niet bij je. Solliciteren lijkt me dan sowieso een beetje nutteloosquote:Op zaterdag 3 november 2012 23:45 schreef Swetsenegger het volgende:
Dan maar geen baan. Ze hadden van mij een dikke vinger gekregen.
Dat hoor je pas achteraf he.quote:Op zaterdag 3 november 2012 23:52 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Als je er zoveel moeite mee zou hebben, dan past de bedrijfscultuur natuurlijk ook totaal niet bij je. Solliciteren lijkt me dan sowieso een beetje nutteloos
Bijzonder dat je bent uitgenodigd. De uitvaartwereld is nogal 'eigen' namelijk.quote:Op zaterdag 3 november 2012 21:09 schreef Koningin het volgende:
[..]
Achterlijk is het in ieder geval niet.quote:Op zaterdag 3 november 2012 20:28 schreef charmed_angel het volgende:
Ik vind het maar achterlijk.... maar goed wie ben ik![]()
Wat voor functie is het eigenlijk?
Heb jij al wat gehoord eigenlijk?quote:Op zaterdag 3 november 2012 23:41 schreef Swetsenegger het volgende:
Echt wat is next? Gezellig een stukje cabaret op je sollicitatiegesprek? "Ik ben annie, 32 jaar en ik doe 'meep meep' na"?
We zijn toch met z'n alle gek geworden als je met je knuffel naar een sollicitatiegesprek moet omdat het zo lekker veel over je verteld? Kom nou toch.
Die kun je natuurlijk ook meenemen en uitleggen waarom dat zoveel over je vertelt.quote:Op zaterdag 3 november 2012 23:45 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]
Dan maar geen baan. Ze hadden van mij een dikke vinger gekregen.
Dit vind ik wel een beetje een naïeve insteek. Jij verwacht namelijk (terecht) een eerlijke en rechtvaardige werkomgeving maar hoezo denk je dat de realiteit er ook zo uitziet? Denk je niet dat (ook) in het bedrijfsleven het recht van de sterkste/sluwste geldt?quote:Op vrijdag 2 november 2012 02:06 schreef Bosbeetle het volgende:
waarom zou je dan in je werk zomaar dingen moeten kunnen die je nog nooit eerder gedaan hebt, en dan niet vrijblijvend nee met een enorme berg verantwoording. Als het niet goed gaat ligt het aan jou.
Dat is een beetje hetzelfde als iemand die nog nooit geskied heeft een berg afduwen en achteraf hem de schuld geven als hij een verzwikte enkel heeft. En dan zeggen dat had je van tevoren maar moeten weten...
nou ja ik vind van wel, belachelijke dingen doen op een sollicitatiegesprek.quote:Op zondag 4 november 2012 00:05 schreef Staal het volgende:
[..]
Achterlijk is het in ieder geval niet.
Oja, ben ik met je op zich met je eens maar het viel me op dat het hier om een baan in de uitvaart gaat. Dat moet A. al je roeping zijn en B. is dat zo'n kleine wereld dat er niet of nauwelijks vacatures voor zijn.quote:Op zondag 4 november 2012 09:48 schreef charmed_angel het volgende:
[..]
nou ja ik vind van wel, belachelijke dingen doen op een sollicitatiegesprek.
Geef mij maar een normaal gesprek en het liefst nog als vroeger, zonder gezeik over competenties
Van wat?quote:
Mooi.quote:Op zondag 4 november 2012 10:38 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]
Van wat?
Ik werk sinds 1 November 2 dagen per week bij de Erasmus Universiteit en aanstaande woensdag een 2e gesprek bij een ander bedrijf.
Daarom ben ik ook blij dat ik uitgenodigd ben. Wil er dan wel aan mee werken dat ik een voorwerp mee moet nemen (alleen nog bedenken welk...)quote:Op zondag 4 november 2012 09:52 schreef Staal het volgende:
[..]
Oja, ben ik met je op zich met je eens maar het viel me op dat het hier om een baan in de uitvaart gaat. Dat moet A. al je roeping zijn en B. is dat zo'n kleine wereld dat er niet of nauwelijks vacatures voor zijn.
Dat kan ik me voorstellen. (Wilde zelf een paar jaar terug graag in de uitvaart werken. Je komt er hier in de omgeving gewoon niet tussen en daarna begon ik me ook wel af te vragen of mijn idealisme wel paste bij die twee bedrijven die toch wel heel erg lijken op fabrieken.)quote:Op zondag 4 november 2012 13:34 schreef Koningin het volgende:
[..]
Daarom ben ik ook blij dat ik uitgenodigd ben. Wil er dan wel aan mee werken dat ik een voorwerp mee moet nemen (alleen nog bedenken welk...)
Ik wil er gewoon tussen komen.
Lol en daar sta je dan als een malloot kunstjes te doen met je WO of Hbo diploma XD nee dankje. Ben blij dat ik dit niet heb hoeven doen. Denk dat dit ook een bedrijf zal zijn geweest wat 100% niet bij mij past.quote:Op zondag 4 november 2012 14:51 schreef Elvi het volgende:
Ik heb een keer bij een groepssollictatie moeten dansen omdat een mede-sollicitante een danslesje wilde geven.Het ging overigens om een functie traine-manager dus op zich goed bedacht, maar wat voelde ik me lullig.
Als ik je kleine tip mag geven, stort je op het Salesforce platform, zit tussen programmeren en functioneel ontwerpen in, zal de komende jaren veel vraag naar zijn.quote:Op donderdag 1 november 2012 21:51 schreef El_Thijs het volgende:
Ik ben zelf ook op zoek, leuke baan als functioneel ontwerper in ICT. Heb voldoende technische achtergrond plus dat ik mezelf nog programmeren aan het aanleren ben, maar snotver, het lijkt wel alsof geen enkel bedrijf wil hoeveel ik ook laat zien
Ik zou het niet doen, bij ons is wel gebruikelijk dat sollicitanten gevraagd word om een stuk code te laten zien waar ze trots op zijn, laatst was wel heel leuk was iemand die open sollicitatie deed, en een vieuwmaster met daarop zijn werk had ingeleverd, ook een kerel iemand die een goudvis had meegenomenquote:Op zondag 4 november 2012 14:51 schreef Elvi het volgende:
Ik heb een keer bij een groepssollictatie moeten dansen omdat een mede-sollicitante een danslesje wilde geven.Het ging overigens om een functie traine-manager dus op zich goed bedacht, maar wat voelde ik me lullig.
Hmm, thanks voor de tip. Zal eens kijken wat dat inhoud.quote:Op zondag 4 november 2012 14:59 schreef raptorix het volgende:
[..]
Als ik je kleine tip mag geven, stort je op het Salesforce platform, zit tussen programmeren en functioneel ontwerpen in, zal de komende jaren veel vraag naar zijn.
Iets in de cellbiologie..quote:Op zondag 4 november 2012 08:22 schreef Tinkepink het volgende:
@bosbeetle: ik heb nog nooit een baan in mijn eigen vakgebied gehad, iedereen baan borduurde weer voort op de vorige. Nu zijn zelfs sector en functie nieuw, al heb ik wel de skills om snel succesvol te worden.
Wat voor werk zoek je ook alweer?
Iets op basis van zeer specifieke kennis dus. Ja, dat kan je niet met een opleiding journalistiek.quote:
De grap is dat ik dus een post-doc zoek. En dan komen er mensen met een hele goede tip voor 'een post-doc in mircrobiologie' en dat is allemaal heel lief enzo maar microbiologie heeft niets maar dan ook niets met cellbiologie te maken.. en nog minder met wat ik kan. Maar leg dat maar eens uit aan mien van de HR.quote:Op zondag 4 november 2012 16:48 schreef Tinkepink het volgende:
[..]
Iets op basis van zeer specifieke kennis dus. Ja, dat kan je niet met een opleiding journalistiek.
Heel veel andere functies kan je echter alleen leren door het on-the-job te leren, gecombineerd met bepaalde eigenschappen en werkervaring. Management bijvoorbeeld. Of sales.
Dat is dan vooral een domme mien dat ze daarmee aankomt.quote:Op zondag 4 november 2012 16:50 schreef Bosbeetle het volgende:
[..]
De grap is dat ik dus een post-doc zoek. En dan komen er mensen met een hele goede tip voor 'een post-doc in mircrobiologie' en dat is allemaal heel lief enzo maar microbiologie heeft niets maar dan ook niets met cellbiologie te maken.. en nog minder met wat ik kan. Maar leg dat maar eens uit aan mien van de HR.
Wat is het verschil?quote:Op zondag 4 november 2012 16:50 schreef Bosbeetle het volgende:
[..]
De grap is dat ik dus een post-doc zoek. En dan komen er mensen met een hele goede tip voor 'een post-doc in mircrobiologie' en dat is allemaal heel lief enzo maar microbiologie heeft niets maar dan ook niets met cellbiologie te maken.. en nog minder met wat ik kan. Maar leg dat maar eens uit aan mien van de HR.
Nouja ik chargeer een beetje zo komen ook aan met dingen in het bedrijfsleven, dingen in de voorlichting, etc etc. Maar vooral dingen die ik dus niet kan...quote:Op zondag 4 november 2012 16:53 schreef Tinkepink het volgende:
[..]
Dat is dan vooral een domme mien dat ze daarmee aankomt.
Het ene is de biologie van micro-organismen (bacteriën en virussen) en celbiologie is de biologie van cellen. Het ene houdt zich dus bezig met hoe bacteriën werken en het andere houdt zich bezig met hoe dingen in een cel werken.quote:
Toch stoer, kom je nog eens op plaatsenquote:Op zaterdag 3 november 2012 20:06 schreef charmed_angel het volgende:
[..]
Ja klopt![]()
De eerste is mij aangeraden toen ik op sollicitatiegesprek was voor chauffeur postbezorging
En die tweede daar zoek en solliciteer ik meestal op
Haal je beveiliginsdiploma, simpel werk, en je kunt je boeken veelal lekker meenmen en achter de balie betaald leren. Komt ook serieus over op je CV als je later voor "echte" banen wilt gaan solliciteren.quote:Op zondag 4 november 2012 17:11 schreef Morera het volgende:
Iemand tips mbt bijbaantjes je kan doen als eerstejaars rechtenstudente aan de universiteit?
Ik doe al ervaring op als bestuurslid van een stichting maar dat is vrijwillig. Ik moet ook geld verdienen.
Horeca en callcenters ben ik beu, in winkels werken ook.
nouja als je alleen maar dat werk kunt dan ben je wel erg beperkt hèquote:Op zondag 4 november 2012 17:00 schreef Bosbeetle het volgende:
[..]
Het ene is de biologie van micro-organismen (bacteriën en virussen) en celbiologie is de biologie van cellen. Het ene houdt zich dus bezig met hoe bacteriën werken en het andere houdt zich bezig met hoe dingen in een cel werken.
Bij het eerste moet je dus iets weten over een heel 'beest' bij het andere slechts over 1 klein stukje.
En zo zijn er nog wel meer dingen.
De grap is dus dat ik zelf weet wat ik kan en waar mijn interesses liggen. Maar ik hoor dus de hele tijd van verschillende mensen dat dat niet 'goed' is. En dat ik andere interesses en andere vaardigheden moet hebben ()
Gelukkig ben ik nog maar 2 maand werkeloosquote:Op zondag 4 november 2012 17:21 schreef Maanvis het volgende:
[..]
nouja als je alleen maar dat werk kunt dan ben je wel erg beperkt hè.
Na 10 jaar doet nog maar 10% het werk waarvoor ie is opgeleid, dus iets minder vasthouden aan dingen is op den duur wel een optie, vooral als je al een half jaar werkloos bent.
Ik denk niet dat ik me echt veilig voel als ik ergens midden in de nacht degene ben die de boel moet "beveiligen" als er wat mis gaat. Dan zit gewoon wegrennen er niet bij denk ikquote:Op zondag 4 november 2012 17:19 schreef raptorix het volgende:
[..]
Haal je beveiliginsdiploma, simpel werk, en je kunt je boeken veelal lekker meenmen en achter de balie betaald leren. Komt ook serieus over op je CV als je later voor "echte" banen wilt gaan solliciteren.
W atje kan hangt inderdaad van een heleboel andere zaken af. Toch belanden veel academici in een totaal ander vak dan waar ze voor gestudeerd hebben.quote:Op zondag 4 november 2012 16:56 schreef Bosbeetle het volgende:
[..]
Nouja ik chargeer een beetje zo komen ook aan met dingen in het bedrijfsleven, dingen in de voorlichting, etc etc. Maar vooral dingen die ik dus niet kan...
Als je eenmaal dr. bent krijg je zo'n stempeltje op je hoofd van academisch niveau.. en dat vertaalt naar HR mensen als 'die kan alles' maar dat is dus niet zo.
Bij mijn vorige sollicitatie zeiden ze zelfs dat het werk wat ze me aanboden teveel in mijn straatje zat. Ze hebben liever dat je iets gaat doen dat je niet kunt dan iets wat je wel kunt...quote:Op zondag 4 november 2012 17:25 schreef Tinkepink het volgende:
[..]
W atje kan hangt inderdaad van een heleboel andere zaken af. Toch belanden veel academici in een totaal ander vak dan waar ze voor gestudeerd hebben.
Beveiligen is veelal gewoon de monitors in de gaten houden, uit ervaring kan ik je zeggen dat inbrekers niet graag panden bezoeken waar menselijke beveliging zitquote:Op zondag 4 november 2012 17:24 schreef Morera het volgende:
[..]
Ik denk niet dat ik me echt veilig voel als ik ergens midden in de nacht degene ben die de boel moet "beveiligen" als er wat mis gaat. Dan zit gewoon wegrennen er niet bij denk ikThanks voor de tip
maar dat vind ik echt meer iets voor mannen, ook al zijn er vrouwen die dat werk doen.
Dat kan ik me heel goed voorstellen, ik werk zelf in internetindustrie, en mijn beste projectmanagers waren vaak mensen die compleet andere professie hadden (dramaturg, chemie, wiskundige, etc.).quote:Op zondag 4 november 2012 17:26 schreef Bosbeetle het volgende:
[..]
Bij mijn vorige sollicitatie zeiden ze zelfs dat het werk wat ze me aanboden teveel in mijn straatje zat. Ze hebben liever dat je iets gaat doen dat je niet kunt dan iets wat je wel kunt...
Het geeft een zeker basisniveau waar je nog veel aan hebt in het leven.quote:Op zondag 4 november 2012 17:24 schreef Bosbeetle het volgende:
[..]
Gelukkig ben ik nog maar 2 maand werkeloos![]()
Maar dan snap ik het nut voor een opleiding niet. Opleidingen kun je dan toch beter afschaffen als je toch niet gaat doen wat je geleerd hebt?
Geen idee, ik kan ook PHP programmeren en heb daar nu een baan in terwijl ik op mijn opleiding alleen Pascal en C++ heb gehad. Het zou wel zuigen als ik alleen maar dingen kon die ik op mijn opleiding geleerd hebquote:En hoe zou ik dingen moeten kunnen waarvoor ik niet geleerd heb. Er zijn wel wat dingen waar ik interesse voor heb die ik bijgeleerd heb maar dat is ook maar beperkt natuurlijk.
Ik vind dat de omgekeerde wereld iemand probeert zo goed mogelijk iets te doen, dan leer je je de tiefus todat je het onder de knie hebt... En als je dan eindelijk op een punt beland waarvan je denkt dit kan ik.. dan moet je iets anders gaan doenquote:Op zondag 4 november 2012 17:27 schreef raptorix het volgende:
[..]
Dat kan ik me heel goed voorstellen, ik werk zelf in internetindustrie, en mijn beste projectmanagers waren vaak mensen die compleet andere professie hadden (dramaturg, chemie, wiskundige, etc.).
Het scheelt natuurlijk per branch, ik adviseer studenten wel altijd om wat vakken erbij te volgen die niet direct in lijn liggen met de opleiding, zo spreek ik veel UX studenten en adivseer ze altijd om ook wat vakken zoals psychologie of gespreksvoering erbij te volgen, niet alleen nuttig, een potentieele werkgever ziet ook dat je serieus en gemotiveerd bezig bent!quote:Op zondag 4 november 2012 17:32 schreef Bosbeetle het volgende:
[..]
Ik vind dat de omgekeerde wereld iemand probeert zo goed mogelijk iets te doen, dan leer je je de tiefus todat je het onder de knie hebt... En als je dan eindelijk op een punt beland waarvan je denkt dit kan ik.. dan moet je iets anders gaan doenHoezo talentenverspilling.... dan eindig je toch uiteindelijk met alle verkeerde personen op de verkeerde plekken.
Ik kan bijvoorbeeld heel slecht met mensen omgaan en al helemaal geen dingen uitleggen aan personen... en ik heb ik een hekel aan sport. Ik denk dat ik dus maar gymleraar moet worden.
Dat heb ik nu ook. Verschillende talen geleerd maar toen ik Visual Studio en C# onder ogen kreeg klikte dat ineens veel beter. Kan best programmeren maar het gehele voortraject zit er zo ingestampt dat ik precies weet wat ik moet doen, en daar hebben ze er weer teveel vanquote:Op zondag 4 november 2012 17:27 schreef Maanvis het volgende:
[..]
Het geeft een zeker basisniveau waar je nog veel aan hebt in het leven.
[..]
Geen idee, ik kan ook PHP programmeren en heb daar nu een baan in terwijl ik op mijn opleiding alleen Pascal en C++ heb gehad. Het zou wel zuigen als ik alleen maar dingen kon die ik op mijn opleiding geleerd heb.
Heb tijdens mijn HBO een minor Rechten gevolgd. Erg interessant, dat wel.quote:Op zondag 4 november 2012 17:34 schreef raptorix het volgende:
[..]
Het scheelt natuurlijk per branch, ik adviseer studenten wel altijd om wat vakken erbij te volgen die niet direct in lijn liggen met de opleiding, zo spreek ik veel UX studenten en adivseer ze altijd om ook wat vakken zoals psychologie of gespreksvoering erbij te volgen, niet alleen nuttig, een potentieele werkgever ziet ook dat je serieus en gemotiveerd bezig bent!
Natuurlijk dat hoort bij een opleiding... maar juist dingen moeten doen die je niet kunt of nog nooit eerder gedaan hebt in een baan vind ik zijn doel voorbij streven.quote:Op zondag 4 november 2012 17:34 schreef raptorix het volgende:
[..]
Het scheelt natuurlijk per branch, ik adviseer studenten wel altijd om wat vakken erbij te volgen die niet direct in lijn liggen met de opleiding, zo spreek ik veel UX studenten en adivseer ze altijd om ook wat vakken zoals psychologie of gespreksvoering erbij te volgen, niet alleen nuttig, een potentieele werkgever ziet ook dat je serieus en gemotiveerd bezig bent!
Verstandig zelf ben ik ook erg geinteresseerd in rechten, op dit moment veel mee te maken met de nieuwe cookie wet.quote:Op zondag 4 november 2012 17:36 schreef El_Thijs het volgende:
[..]
Heb tijdens mijn HBO een minor Rechten gevolgd. Erg interessant, dat wel.
Ze SCHREEUWEN om developers, hoezo vind jij geen baan?quote:Op zondag 4 november 2012 17:36 schreef El_Thijs het volgende:
[..]
Dat heb ik nu ook. Verschillende talen geleerd maar toen ik Visual Studio en C# onder ogen kreeg klikte dat ineens veel beter. Kan best programmeren maar het gehele voortraject zit er zo ingestampt dat ik precies weet wat ik moet doen, en daar hebben ze er weer teveel van
Ook als is het inmiddels wel 4 jaar geleden, het is wel altijd blijven hangen. Eerlijk gezegd heb ik het verzaakt op mijn CV te zetten, maar op jouw advies ook maar even bijgevoegd. Je weet immers nooit waar het goed voor is.quote:Op zondag 4 november 2012 17:38 schreef raptorix het volgende:
[..]
Verstandig zelf ben ik ook erg geinteresseerd in rechten, op dit moment veel mee te maken met de nieuwe cookie wet.
tja ik heb op mijn hbo ook pathopsychologie gedaan en op de univerisiteit heb ik ook vakken gedaan die buiten het standaard curiculum vielen daarvoor is een opleiding. Maar een baan is mijn bedoeld om je taak zo goed mogelijk uit te voeren. En als ik dingen moet gaan doen die ik nog niet eerder gedaan heb kan ik ze niet zo goed mogelijk uit voeren daarvoor hebben ze iemand nodig die dat al kan.quote:Op zondag 4 november 2012 17:38 schreef raptorix het volgende:
[..]
Verstandig zelf ben ik ook erg geinteresseerd in rechten, op dit moment veel mee te maken met de nieuwe cookie wet.
Omdat ik niet 24/7 wil programmerenquote:Op zondag 4 november 2012 17:42 schreef Maanvis het volgende:
[..]
Ze SCHREEUWEN om developers, hoezo vind jij geen baan?
Als die persoon beter in het team ligt en beter bij het bedrijf past dan is dat helemaal geen probleem. Wij hebben ook mensen op gesprek gehad die qua kennis perfect waren maar niet in het bedrijf passen. Opleiding is niet allesquote:Op zondag 4 november 2012 17:38 schreef Bosbeetle het volgende:
[..]
Natuurlijk dat hoort bij een opleiding... maar juist dingen moeten doen die je niet kunt of nog nooit eerder gedaan hebt in een baan vind ik zijn doel voorbij streven.
Een bedrijf neemt dan iemand aan die vervolgens minder weet over een bepaald onderwerp dan een andere kandidaat. En die kandidaat moet dan vervolgens 2 jaar lang zichzelf het onderwerp eigen te maken en dan is het contract afgelopen..
ik snap niet wie daar wat mee opschiet.
Wat wil je er dan bij doen?quote:Op zondag 4 november 2012 17:44 schreef El_Thijs het volgende:
[..]
Omdat ik niet 24/7 wil programmerenKen de basis wel, maar zelfs voor junior vinden ze me te licht.
Dat vind ik dus zo kut... opleiding is imo het enige waar je wat aan kunt doen... hoe kan ik nou beter in het team passen... waar kun je dat leren ??? Kan er iemand mij een cursus beter in het team passen geven?quote:Op zondag 4 november 2012 17:48 schreef Maanvis het volgende:
[..]
Als die persoon beter in het team ligt en beter bij het bedrijf past dan is dat helemaal geen probleem. Wij hebben ook mensen op gesprek gehad die qua kennis perfect waren maar niet in het bedrijf passen. Opleiding is niet alles.
Ik ben goed in het gehele voortraject: Klantcontact, wensen & eisen vastleggen, ontwerpen opstellen, front-end developen, en daarna testen, implementeren en nazorg. Wat ik wil is vooral het klantcontact om daaruit een goed ontwerp uit te kunnen maken voor het project. Ik blijf net zolang vissen totdat ik alle info heb die ik nodig heb.quote:
Ik heb het andersom. Ik zou ontzettend goed passen in het team, maar de kennis is niet toereikend. Erg frustrerend als je dat elke keer weer hoort.quote:Op zondag 4 november 2012 17:49 schreef Bosbeetle het volgende:
[..]
Dat vind ik dus zo kut... opleiding is imo het enige waar je wat aan kunt doen... hoe kan ik nou beter in het team passen... waar kun je dat leren ??? Kan er iemand mij een cursus beter in het team passen geven?
Dat zit in je of dat zit niet in jequote:Op zondag 4 november 2012 17:49 schreef Bosbeetle het volgende:
[..]
Dat vind ik dus zo kut... opleiding is imo het enige waar je wat aan kunt doen... hoe kan ik nou beter in het team passen... waar kun je dat leren ??? Kan er iemand mij een cursus beter in het team passen geven?
Sorry maar uit ervaring weet ik dat bedrijven hier niet op zitten te wachten, ik zou als werkgever denk ik ook huiverig worden wanneer iemand dit wilt doen, op dit moment zie je toch dat er meer behoefte is aan specialisten, de taken die jij noemt worden bij ons door minimaal 7 verschillende mensen gedaan. Niet dat ik het daar mee eens ben, en al helemaal niet dat ik twijfel aan je skills, maar ik zou je adviseren iets gerichter te solliciteren, als je eenmaal op je plek zit houd natuurlijk niets je tegenquote:Op zondag 4 november 2012 17:52 schreef El_Thijs het volgende:
[..]
Ik ben goed in het gehele voortraject: Klantcontact, wensen & eisen vastleggen, ontwerpen opstellen, front-end developen, en daarna testen, implementeren en nazorg. Wat ik wil is vooral het klantcontact om daaruit een goed ontwerp uit te kunnen maken voor het project. Ik blijf net zolang vissen totdat ik alle info heb die ik nodig heb.
Eerste post hier van me was ook dat ik iets zoek als functioneel ontwerper, en wat daarbij komt kijken.
Nou, dat doe ik dus. Maar op mijn functieomschrijving staat gewoon 'developer'quote:Op zondag 4 november 2012 17:52 schreef El_Thijs het volgende:
[..]
Ik ben goed in het gehele voortraject: Klantcontact, wensen & eisen vastleggen, ontwerpen opstellen, front-end developen, en daarna testen, implementeren en nazorg. Wat ik wil is vooral het klantcontact om daaruit een goed ontwerp uit te kunnen maken voor het project. Ik blijf net zolang vissen totdat ik alle info heb die ik nodig heb.
Eerste post hier van me was ook dat ik iets zoek als functioneel ontwerper, en wat daarbij komt kijken.
Klopt, maar als ik zijn wensen zie denk ik dat je het beste als functioneel ontwerper, interaction designer of informatie architect kunt solliciteren.quote:Op zondag 4 november 2012 17:54 schreef Maanvis het volgende:
[..]
Nou, dat doe ik dus. Maar op mijn functieomschrijving staat gewoon 'developer'.
Bij kleinere bedrijven ben je als deveoper ook al die andere dingen.
Daarom probeer ik me ook op het ontwerpgedeelte te focussen. Wat er dan verder gebeurd tijdens een project, daar kan ik dan eventueel op bijspringen.quote:Op zondag 4 november 2012 17:54 schreef raptorix het volgende:
[..]
Sorry maar uit ervaring weet ik dat bedrijven hier niet op zitten te wachten, ik zou als werkgever denk ik ook huiverig worden wanneer iemand dit wilt doen, op dit moment zie je toch dat er meer behoefte is aan specialisten, de taken die jij noemt worden bij ons door minimaal 7 verschillende mensen gedaan. Niet dat ik het daar mee eens ben, en al helemaal niet dat ik twijfel aan je skills, maar ik zou je adviseren iets gerichter te solliciteren, als je eenmaal op je plek zit houd natuurlijk niets je tegen
Heb je al relevante ervaring eigenlijk?quote:Op zondag 4 november 2012 17:56 schreef El_Thijs het volgende:
[..]
Daarom probeer ik me ook op het ontwerpgedeelte te focussen. Wat er dan verder gebeurd tijdens een project, daar kan ik dan eventueel op bijspringen.
quote:Op zondag 4 november 2012 17:55 schreef raptorix het volgende:
[..]
Klopt, maar als ik zijn wensen zie denk ik dat je het beste als functioneel ontwerper, interaction designer of informatie architect kunt solliciteren.
En dat doe ik ookquote:Op zondag 4 november 2012 17:54 schreef Maanvis het volgende:
[..]
Nou, dat doe ik dus. Maar op mijn functieomschrijving staat gewoon 'developer'.
Bij kleinere bedrijven ben je als deveoper ook al die andere dingen.
Ik heb een jaar als analist gewerkt bij een bedrijf in Boxtel waar het naast functioneel ook veel technisch ontwerpen was.quote:Op zondag 4 november 2012 17:58 schreef raptorix het volgende:
[..]
Heb je al relevante ervaring eigenlijk?
Daarom kun je het beste op developerbaantjes solliciteren. Dan kun je vanzelf je ontwerpvaardigheden bewijzenquote:Op zondag 4 november 2012 17:58 schreef El_Thijs het volgende:
[..]
[..]
En dat doe ik ook
Het jammerlijke is dat veel bedrijven je nu de kans niet gunnen om je te bewijzen.
Ik PM je even een vacature bij ons :0quote:Op zondag 4 november 2012 17:59 schreef El_Thijs het volgende:
[..]
Ik heb een jaar als analist gewerkt bij een bedrijf in Boxtel waar het naast functioneel ook veel technisch ontwerpen was.
Thanks!quote:Op zondag 4 november 2012 18:00 schreef raptorix het volgende:
[..]
Ik PM je even een vacature bij ons :0
Boxtel, als je daar kunt komen zit je eigenlijk wel in een hele goede regio, dus komt alllicht goed jouw zoektochtquote:Op zondag 4 november 2012 17:59 schreef El_Thijs het volgende:
[..]
Ik heb een jaar als analist gewerkt bij een bedrijf in Boxtel waar het naast functioneel ook veel technisch ontwerpen was.
Dan moet je dus bijleren.quote:Op zondag 4 november 2012 17:52 schreef El_Thijs het volgende:
[..]
Ik heb het andersom. Ik zou ontzettend goed passen in het team, maar de kennis is niet toereikend. Erg frustrerend als je dat elke keer weer hoort.
Kom zelf uit Tilburg en heb al op verschillende plaatsen gewerkt. De pech die ik heb is dat ik er werd buitengezet omdat ik er zelf geen aard had, of dat ik geen vaste aanstelling kreeg vanwege de crisis. Bedrijf in Boxtel heb ik ook nog ong 9 maanden op support gewerkt, toch ook een hoop geleerd.quote:Op zondag 4 november 2012 18:03 schreef Maanvis het volgende:
[..]
Boxtel, als je daar kunt komen zit je eigenlijk wel in een hele goede regio, dus komt alllicht goed jouw zoektocht.
met andere woorden het is dus gewoon persoonlijke voorkeur van degene die tegenover je zit... dan kun je toch nooit een baan krijgen...quote:Op zondag 4 november 2012 17:53 schreef Maanvis het volgende:
[..]
Dat zit in je of dat zit niet in je. Wel kun je het een beetje faken tijdens het gesprek, door gewoon een goeie klik te maken met de mensen tegenover je.
Klinkt meer als Projectmanager.quote:Op zondag 4 november 2012 17:52 schreef El_Thijs het volgende:
[..]
Ja ik verantwoord me voor de dingen die ik kan. Ik zou graag zien dat ze me aannemen voor de dingen die ik kan. En niet voor de dingen die ik niet kan, en hoe goed ik kan verbloemen dat ik ze eigenlijk niet kan.quote:Op zondag 4 november 2012 18:10 schreef Maanvis het volgende:
Ja wat wil je dan? Dat ze je aannemen uit medelijden?
Je hebt wel wat te verantwoorden tegenover je collega's als je een droeftoeter aanneemt die niet in het team past en die iedereen na 2 weken al zat is.
Maar ik denk dat jij veel meer kan als dat je credits voor neemt. Het is met name angst.quote:Op zondag 4 november 2012 18:40 schreef Bosbeetle het volgende:
[..]
Ja ik verantwoord me voor de dingen die ik kan. Ik zou graag zien dat ze me aannemen voor de dingen die ik kan. En niet voor de dingen die ik niet kan, en hoe goed ik kan verbloemen dat ik ze eigenlijk niet kan.
Dan als een assistent-projectmanager eerder. Heb Prince2 basiskennis maar nog niet de mogelijkheid gehad die toe te passen.quote:Op zondag 4 november 2012 18:11 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]
Klinkt meer als Projectmanager.
Door dat soort futiliteiten moet je je helemaal niet tegen laten houden. Ik heb geen Prince2, BiSL, ITIL of welke projectmatige of procedurele utopische certificering dan ook.quote:Op zondag 4 november 2012 18:56 schreef El_Thijs het volgende:
[..]
Dan als een assistent-projectmanager eerder. Heb Prince2 basiskennis maar nog niet de mogelijkheid gehad die toe te passen.
Zal die laatste tekst van je onthouden. Concept van een project snap ik ook wel, en bijschaven kan altijd.quote:Op zondag 4 november 2012 19:01 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]
Door dat soort futiliteiten moet je je helemaal niet tegen laten houden. Ik heb geen Prince2, BiSL, ITIL of welke projectmatige of procedurele utopische certificering dan ook.
Bij bedrijven waar het nog niet geïmplementeerd is moet iedereen het nog leren, en bij bedrijven waar het wel geïmplementeerd is is het OF verankerd in de werkprocedures of niemand houdt zich eraan. Daarnaast heb ik wel een Prince2 boekje hier liggen en het heeft sowieso een enorm "ja dúh!" gehalte
Ik word ook gewoon door werkgevers uitgenodigd voor gesprekken en niemand tilt er aan als ik zeg "Nee, ik heb geen ervaring met prince2, maar ik snap het concept en ik neem aan dat het verankerd is in jullie procedures?"
Het zal er een deel van zijn. Maar ook capaciteiten, als je iets leert in 'het academische wereldje' is het wat goed zijn in 'iets' betekent. En dus ook waar je zwakke plekken liggen. En dan kun je beter onderkennen dat je iets nog niet helemaal doorgrond dan dat je zegt dat je het wel weet....quote:Op zondag 4 november 2012 18:52 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]
Maar ik denk dat jij veel meer kan als dat je credits voor neemt. Het is met name angst.
Zo werkt de wereld niet, er is nog meer bij het werk dan wat je kan, je moet ook qua persoonlijkheid bij het bedrijf passen. Anders voel jij je niet op je plek en ergeren je collega's zich dood aan je.quote:Op zondag 4 november 2012 18:40 schreef Bosbeetle het volgende:
[..]
Ja ik verantwoord me voor de dingen die ik kan. Ik zou graag zien dat ze me aannemen voor de dingen die ik kan. En niet voor de dingen die ik niet kan, en hoe goed ik kan verbloemen dat ik ze eigenlijk niet kan.
m.a.w. sommige mensen kunnen overal werken en anderen nergensquote:Op zondag 4 november 2012 19:09 schreef Maanvis het volgende:
[..]
Zo werkt de wereld niet, er is nog meer bij het werk dan wat je kan, je moet ook qua persoonlijkheid bij het bedrijf passen. Anders voel jij je niet op je plek en ergeren je collega's zich dood aan je.
Verbaast je dat? Sommige mensen vallen inderdaad buiten de boot.quote:Op zondag 4 november 2012 19:13 schreef Bosbeetle het volgende:
[..]
m.a.w. sommige mensen kunnen overal werken en anderen nergens
Altijd zo geweest, dus hierin geef ik je wel gelijk.quote:Op zondag 4 november 2012 19:14 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]
Verbaast je dat? Sommige mensen vallen inderdaad buiten de boot.
Ja dat verbaast mij... Vooral hoe vanzelfsprekend er hier over gedaan wordt. Dat het geen flikker uitmaakt wat voor opleiding je gedaan hebt, slechts of je in het team past. Ik vind dat een uitholling van het onderwijssysteem die er toch voor is zodat mensen kennis vergaren.quote:Op zondag 4 november 2012 19:14 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]
Oh als ik dat zo lees dan kan ik er beter mee ophouden dus.quote:Op zondag 4 november 2012 19:18 schreef El_Thijs het volgende:
[..]
Altijd zo geweest, dus hierin geef ik je wel gelijk.
Het komt neer op een combinatie van die twee dingen is mijn ervaring. Tot nu toe, met een enkele uitzondering, heb ik altijd leuke collega's gehad wat het werk ook draaglijker en leuker maakte.quote:Op zondag 4 november 2012 19:22 schreef Bosbeetle het volgende:
[..]
Ja dat verbaast mij... Vooral hoe vanzelfsprekend er hier over gedaan wordt. Dat het geen flikker uitmaakt wat voor opleiding je gedaan hebt, slechts of je in het team past. Ik vind dat een uitholling van het onderwijssysteem die er toch voor is zodat mensen kennis vergaren.
Ik vind het erg vreemd dat vervolgens die vergaarde kennis aan de kant wordt gezet voor iets zo triviaals als persoonlijkheid. Ikzelf heb doorgeleerd zodat ik op een punt ben gekomen zodat ik over bepaalde onderwerpen iets af weet, en dan wordt vervolgens van mij verwacht dat ik iets moet gaan doen waar ik niets van af weet, dat is toch het ondergraven van mijn opleiding...
Dan zou je bijna aan mensen die moleculair bioloog willen worden adviseren om informatica te gaan studeren zodat ze na het promoveren zich via via op moleculaire biologie kunnen focussen
Niet te snel opgevenquote:Op zondag 4 november 2012 19:25 schreef Bosbeetle het volgende:
[..]
Oh als ik dat zo lees dan kan ik er beter mee ophouden dus.
Ik moet dus iets gaan doen waarvoor ik niet geleerd heb, niet kan, niet leuk vind, in een team dat bij mij past, en niet opgeven...quote:
Zoals je in een eerdere reactie van me zag gaat het om een combinatie van die twee factoren. Maar het is ook hoe je jezelf opstelt natuurlijk. Ik durf te wedden dat er vast een baan is die bij je past en waar leuke collega's bij inbegrepen zijn.quote:Op zondag 4 november 2012 19:26 schreef Bosbeetle het volgende:
[..]
Ik moet dus iets gaan doen waarvoor ik niet geleerd heb, niet kan, niet leuk vind, in een team dat bij mij past, en niet opgeven...
wat leven we toch in een kutwereld
oh zat maar ik pas niet in die teams, of mijn opleiding is te passendquote:Op zondag 4 november 2012 19:28 schreef El_Thijs het volgende:
[..]
Ik durf te wedden dat er vast een baan is die bij je past en waar leuke collega's bij inbegrepen zijn.
Eh nee dat zegt niemand. Wat we zeggen is dat uit alle kandidaten die geschikt zijn degene die het best in het team past wordt uitgekozen. En er zijn mensen die dus altijd buiten de boot vallen bij gelijke geschiktheid.quote:Op zondag 4 november 2012 19:22 schreef Bosbeetle het volgende:
[..]
Ja dat verbaast mij... Vooral hoe vanzelfsprekend er hier over gedaan wordt. Dat het geen flikker uitmaakt wat voor opleiding je gedaan hebt, slechts of je in het team past. Ik vind dat een uitholling van het onderwijssysteem die er toch voor is zodat mensen kennis vergaren.
Zoek dan werk in je opleidingsrichting. Als dat er niet is... dan zal je wat moeten gaan doen wat je niet kan of dénkt dat je niet kan. Dat... of werkloosheid.quote:Ik vind het erg vreemd dat vervolgens die vergaarde kennis aan de kant wordt gezet voor iets zo triviaals als persoonlijkheid. Ikzelf heb doorgeleerd zodat ik op een punt ben gekomen zodat ik over bepaalde onderwerpen iets af weet, en dan wordt vervolgens van mij verwacht dat ik iets moet gaan doen waar ik niets van af weet, dat is toch het ondergraven van mijn opleiding...
Nee, je zou mensen die een studie gaan volgen waarin de kans op werk klein is adviseren een andere studie te gaan volgen. En dan nog is je persoonlijkheid wel degelijk een deel van de som.quote:Dan zou je bijna aan mensen die moleculair bioloog willen worden adviseren om informatica te gaan studeren zodat ze na het promoveren zich via via op moleculaire biologie kunnen focussen
Als je een oncollegiaal persoon bent kun je nergens werken behalve als je voor jezelf begintquote:Op zondag 4 november 2012 19:13 schreef Bosbeetle het volgende:
[..]
Opleiding is een begin, maar brengt je slechts halverwege. Ik snap niet dat je hier nu pas achterkomt? Je wordt slechts opgeleid tot deskundige, niet tot werknemer.quote:Op zondag 4 november 2012 19:22 schreef Bosbeetle het volgende:
[..]
Iedereen is vrij om alles te studeren wat ie wil, maar of je er ook een baan in kunt krijgen is afhankelijk van de markt. Of moeten er maar baantjes gecreëerd worden die eigenlijk niet nodig zijn?quote:Ik vind het erg vreemd dat vervolgens die vergaarde kennis aan de kant wordt gezet voor iets zo triviaals als persoonlijkheid. Ikzelf heb doorgeleerd zodat ik op een punt ben gekomen zodat ik over bepaalde onderwerpen iets af weet, en dan wordt vervolgens van mij verwacht dat ik iets moet gaan doen waar ik niets van af weet, dat is toch het ondergraven van mijn opleiding...
quote:Op zondag 4 november 2012 19:13 schreef Bosbeetle het volgende:
[..]
Dit wordt wel steeds gekker trouwens.quote:Op zondag 4 november 2012 19:14 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]
Dat zegt toch niemand? Maar kom, het is toch geen verrassing dat sommige mensen sociaal vaak aan het kortste eind trekken. Hoe treurig dat ook is is dat wél realiteit.quote:Op zondag 4 november 2012 19:37 schreef Staal het volgende:
[..]
[..]
Dit wordt wel steeds gekker trouwens.
Nog even en mensen die serieus naar een baan zoeken hebben werkloosheid aan zichzelf te danken.
quote:Op zondag 4 november 2012 19:33 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]
Eh nee dat zegt niemand. Wat we zeggen is dat uit alle kandidaten die geschikt zijn degene die het best in het team past wordt uitgekozen. En er zijn mensen die dus altijd buiten de boot vallen bij gelijke geschiktheid.
[..]
Zoek dan werk in je opleidingsrichting. Als dat er niet is... dan zal je wat moeten gaan doen wat je niet kan of dénkt dat je niet kan. Dat... of werkloosheid.
[..]
Nee, je zou mensen die een studie gaan volgen waarin de kans op werk klein is adviseren een andere studie te gaan volgen. En dan nog is je persoonlijkheid wel degelijk een deel van de som.
En anders je leeftijd op een zeker moment wel. Zeker met de ontslagversoepeling..
Er is dus wel werk in mijn richting maar toen kreeg ik te horen dat mijn ervaring 'te passend' was. Er werd letterlijk gezegd dat ik er teveel van af wist en ze liever iemand hadden die er minder van wist. Ik vind dat vreemd. Maar zoals ik het hier al hoor is dat niet vreemd maar normaal.quote:Op zondag 4 november 2012 19:33 schreef Swetsenegger het volgende:
Zoek dan werk in je opleidingsrichting. Als dat er niet is... dan zal je wat moeten gaan doen wat je niet kan of dénkt dat je niet kan. Dat... of werkloosheid.
Het is niet zwart of wit.quote:Op zondag 4 november 2012 19:30 schreef Bosbeetle het volgende:
[..]
oh zat maar ik pas niet in die teams, of mijn opleiding is te passend
Dat is waar deze hele discussie over ging.. ik vind het vreemd dat iemand juist niet moet solliciteren op de dingen die hij goed kan. En wel moet solliciteren op de dingen die hij niet kan.
Of beter gezegd wel wordt aangenomen op baantjes waaruit de cv blijkt dat hij het (nog) niet kan. En niet op baantjes waaruit de cv blijkt dat hij het kan.
Maar dit vind je wel gepast in een topic waarin mensen op zoek zijn naar een baan?quote:Op zondag 4 november 2012 19:38 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]
Dat zegt toch niemand? Maar kom, het is toch geen verrassing dat sommige mensen sociaal vaak aan het kortste eind trekken. Hoe treurig dat ook is is dat wél realiteit.
Wie zegt dat dat normaal is? Dat is vreemd. Dus OF ze hebben een kutsmoes verzonnen om een wat pijnlijkere of zelfs verboden reden te maskeren.quote:Op zondag 4 november 2012 19:39 schreef Bosbeetle het volgende:
[..]
Er is dus wel werk in mijn richting maar toen kreeg ik te horen dat mijn ervaring 'te passend' was. Er werd letterlijk gezegd dat ik er teveel van af wist en ze liever iemand hadden die er minder van wist. Ik vind dat vreemd. Maar zoals ik het hier al hoor is dat niet vreemd maar normaal.
Want in dit topic moet de realiteit buiten beschouwing worden gelaten?quote:Op zondag 4 november 2012 19:39 schreef Staal het volgende:
[..]
Maar dit vind je wel gepast in een topic waarin mensen op zoek zijn naar een baan?
Ik denk dat men op de arbeidsmarkt de beste persoon voor een plek zoeken. Wat ik hier hoor is dat diegene die het beste is in zelfmarketing de plek krijgt. Inderdaad ik snap niet hoe de arbeidsmarkt werkt of aan de ene kant snap ik het wel maar ik weiger te accepteren dat de arbeidsmarkt echt een soort x-factor is.quote:Op zondag 4 november 2012 19:39 schreef Tinkepink het volgende:
[..]
Het is niet zwart of wit.
Wat mij verbaast is dat je wel een studie op academisch niveau kunt afronden en waarschijnlijk ook analytisch kunt denken, maar echt niet lijkt te snappen hoe den arbeidsmarkt werkt.
Jij blijft maar vasthouden aan het idee dat de beste in zelfmarketing per definitie inhoudelijk slechter is....quote:Op zondag 4 november 2012 19:43 schreef Bosbeetle het volgende:
[..]
Ik denk dat men op de arbeidsmarkt de beste persoon voor een plek zoeken. Wat ik hier hoor is dat diegene die het beste is in zelfmarketing de plek krijgt. Inderdaad ik snap niet hoe de arbeidsmarkt werkt of aan de ene kant snap ik het wel maar ik weiger te accepteren dat de arbeidsmarkt echt een soort x-factor is.
Maar het is het wel.
Die hoeven ze dan minder te betalenquote:Op zondag 4 november 2012 19:39 schreef Bosbeetle het volgende:
[..]
Er is dus wel werk in mijn richting maar toen kreeg ik te horen dat mijn ervaring 'te passend' was. Er werd letterlijk gezegd dat ik er teveel van af wist en ze liever iemand hadden die er minder van wist. Ik vind dat vreemd. Maar zoals ik het hier al hoor is dat niet vreemd maar normaal.
De beste persoon voor een plek is ook de duurste, en de beste persoon qua opleiding en werkervaring hoeft niet de beste persoon qua collega te zijn. Ik ben ooit systeembeheerder geweest bij een bedrijf waar de gemiddelde computergebruiker ontzettend dom is, en op de werkplek heerste een ambtenarencultuur van hakken in het zand tegen elke verandering. Daar paste ik dus absoluut niet in, ook al had ik gewoon genoeg kennis van zaken en zelfs meer kennis van zaken dan degene die ze na mij hebben aangenomen. Maar die persoon is wat minder progressief in zijn werkwijzen, en kan daar dus beter passen.quote:Op zondag 4 november 2012 19:43 schreef Bosbeetle het volgende:
[..]
Ik denk dat men op de arbeidsmarkt de beste persoon voor een plek zoeken. Wat ik hier hoor is dat diegene die het beste is in zelfmarketing de plek krijgt. Inderdaad ik snap niet hoe de arbeidsmarkt werkt of aan de ene kant snap ik het wel maar ik weiger te accepteren dat de arbeidsmarkt echt een soort x-factor is.
Maar het is het wel.
Nee dat zeg ik niet. Ik beticht me zelf dan ook realistische kleine kans toe om een goede baan te krijgen, ik ben geen talent. Helaas merk ik dat ook het solliciteren zelf zo'n rare soort poppenkast is.. dat ook hier weer gras onder mijn voeten weggemaaid wordt.quote:Op zondag 4 november 2012 19:44 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]
Jij blijft maar vasthouden aan het idee dat de beste in zelfmarketing per definitie inhoudelijk slechter is....
Nee hoor want dat was een ex-collega van mij met precies dezelfde vooropleiding maar een onderzoek dat meer afwijkt van hetgene ze daar deden.quote:Op zondag 4 november 2012 19:51 schreef Maanvis het volgende:
[..]
Die hoeven ze dan minder te betalen.
En hem mochten ze wel en jou mochten ze niet.quote:Op zondag 4 november 2012 20:06 schreef Bosbeetle het volgende:
[..]
Nee hoor want dat was een ex-collega van mij met precies dezelfde vooropleiding maar een onderzoek dat meer afwijkt van hetgene ze daar deden.
Het boldgedeelte is eigenlijk waar ik me zo zoetjes aan flink aan begin te ergeren. Het superieure toontje. Dat vanuit een bepaalde positie posten.quote:Op zondag 4 november 2012 19:43 schreef Bosbeetle het volgende:
[..]
Maar het is het wel.
Ik wil juist de detailhandel in en dan vanuit daar doorgroeien, maar als ik dit al lees dan vraag ik me wel weer af of ik het moet doen. Ik ben nu 25 en als ik klaar ben met het mbo, dan ben ik al tegen de 30quote:Op woensdag 31 oktober 2012 07:59 schreef Wildervankstertje het volgende:
[..]
Mensen van 20 jaar en ouder kunnen het over het algemeen wel vergeten in supermarkten. Heb zelf opleiding detailhandel gedaan, geslaagd op mijn 19e (bijna 20) en zodra ik 20 werd kon ik opdonderen bij de supermarkt waar ik toen werkte (deed BBL) omdat ik te oud werd.
Daarna heel veel gesolliciteerd bij supermarkten en andere winkels maar nooit meer in een winkel aan het werk gekomen.
Sinds mijn 21e werk ik als assemblagemedewerkster in een fabriek waar verlichtingsarmaturen gemaakt worden. Bevalt overigens veel beter ook dan in een winkel.
En Beetle moet zich wel afvragen waar het misging maar zich niet neerwaarts laten trekken door afwijzingen.quote:Op zondag 4 november 2012 20:11 schreef Maanvis het volgende:
[..]
En hem mochten ze wel en jou mochten ze niet.
Je hebt kunnen en kunnen. Natuurlijk kan ik wel bepaalde dingen die ik niet geleerd heb, alleen kan ik die niet direct goed... dat kan niemand. Als je kijkt naar vacatures dan vragen ze zeer specifieke kennis. Die heb ik niet. (die kan ik wel krijgen maar heb ik niet) Dus kies ik de vacatures uit waarin kennis gevraagd wordt die ik heb. Ik ga niet in op vacatures waarin kennis gevraagd wordt die ik niet heb. Nu wordt ik aan vele kanten 'gepushed' om op vacatures te reageren waarin gevraagd wordt om kennis die ik niet bezit. Ik kan daar niet zo goed mee omgaan. Ik ben wat dat betreft wat te naief om te denken dat ze in een vacature vragen wat ze daadwerkelijk willen. Alleen vind ik het te ver gaan om te solliciteren op een vacture waarin ze dingen vragen die ik niet machtig ben.quote:Op zondag 4 november 2012 20:02 schreef Swetsenegger het volgende:
Ik denk dat bosbeetle veel meer kan dan dat hij denkt. En daardoor in sollicitatiegesprekken misschien een wat negatieve houding heeft in de ogen van de interviewer omdat hij niet heel zelfverzekerd is als hem om skills buiten zijn specifieke vakkennis gevraagd wordt.
Je moet juist wel reageren. Ook als je de kennis nog niet hebt. Je moet alleen niet boven je kunnen gaan maar er is niets mis met reageren op iets waarvan weet dat je het je eigen kunt maken. Beetje bluffen en draaien mag.quote:Op zondag 4 november 2012 20:15 schreef Bosbeetle het volgende:
[..]
Je hebt kunnen en kunnen. Natuurlijk kan ik wel bepaalde dingen die ik niet geleerd heb, alleen kan ik die niet direct goed... dat kan niemand. Als je kijkt naar vacatures dan vragen ze zeer specifieke kennis. Die heb ik niet. (die kan ik wel krijgen maar heb ik niet) Dus kies ik de vacatures uit waarin kennis gevraagd wordt die ik heb. Ik ga niet in op vacatures waarin kennis gevraagd wordt die ik niet heb. Nu wordt ik aan vele kanten 'gepushed' om op vacatures te reageren waarin gevraagd wordt om kennis die ik niet bezit. Ik kan daar niet zo goed mee omgaan. Ik ben wat dat betreft wat te naief om te denken dat ze in een vacature vragen wat ze daadwerkelijk willen. Alleen vind ik het te ver gaan om te solliciteren op een vacture waarin ze dingen vragen die ik niet machtig ben.
Je kunt dat onzeker enzo noemen. Maar je kunt dat ook zien als realiteitszin. Ik kan heel hard roepen dat ik veel weet van bepaalde onderwerpen ook al weet ik daar maar een beetje van af. Maar dat vind ik niet eerlijk.
ze vragen zoveel, een vacaturetekst is een 'ideaalplaatje', niets meer en niets minder. dus je kunt gerust reageren ook al bezit je maar 2/3 van de vaardigheden/kennis waarom gevraagd wordt. en als je dan op gesprek komt en ze denken 'goh die bosbeetle is eigenlijk een heule toffe jongen' dan krijg jij die baan gewoon.quote:Op zondag 4 november 2012 20:15 schreef Bosbeetle het volgende:
[..]
Je hebt kunnen en kunnen. Natuurlijk kan ik wel bepaalde dingen die ik niet geleerd heb, alleen kan ik die niet direct goed... dat kan niemand. Als je kijkt naar vacatures dan vragen ze zeer specifieke kennis. Die heb ik niet. (die kan ik wel krijgen maar heb ik niet) Dus kies ik de vacatures uit waarin kennis gevraagd wordt die ik heb. Ik ga niet in op vacatures waarin kennis gevraagd wordt die ik niet heb. Nu wordt ik aan vele kanten 'gepushed' om op vacatures te reageren waarin gevraagd wordt om kennis die ik niet bezit. Ik kan daar niet zo goed mee omgaan. Ik ben wat dat betreft wat te naief om te denken dat ze in een vacature vragen wat ze daadwerkelijk willen. Alleen vind ik het te ver gaan om te solliciteren op een vacture waarin ze dingen vragen die ik niet machtig ben.
Herkenbaar. Ik ben ook hard gevallen.quote:Op zondag 4 november 2012 20:14 schreef Haroldinho het volgende:
Laat ik mij ook maar eens melden in dit topic. Mijn carrière begon na mijn studie uitstekend met een baan in mijn afstudeerrichting (journalistiek) bij de grootste tijdschriftenuitgever van Nederland. Na drie tijdelijke contracten werd mijn arbeidsovereenkomst niet verlengd (daar hebben ze een handje van bij dat bedrijf...) en daarna is mijn carrière in een neerwaartse spiraal terecht gekomen.
Vanuit een uitkering ben ik als verkoper in een telefoonwinkel aan de slag gegaan. In goed overleg zijn we na anderhalf jaar uit elkaar gegaan omdat het van beide kanten niet werkte. Voor mij was de baan niet uitdagend genoeg en daardoor zat ik ongemotiveerd klanten voor te lichten. Daarna ben ik een aantal maanden gaan reizen om alles voor mezelf op een rijtje te zetten, niet weten dat de arbeidsmarkt zo beroerd zou zijn bij terugkomst. Nu weet ik het onderhand niet meer en daalt mijn zelfvertrouwen met de dag over mijn kwaliteiten en talent
quote:Op zondag 4 november 2012 20:17 schreef Staal het volgende:
[..]
Je moet juist wel reageren. Ook als je de kennis nog niet hebt. Je moet alleen niet boven je kunnen gaan maar er is niets mis met reageren op iets waarvan weet dat je het je eigen kunt maken. Beetje bluffen en draaien mag.
Dan zal het daar wel mis gaanquote:Op zondag 4 november 2012 20:19 schreef Maanvis het volgende:
[..]
ze vragen zoveel, een vacaturetekst is een 'ideaalplaatje', niets meer en niets minder. dus je kunt gerust reageren ook al bezit je maar 2/3 van de vaardigheden/kennis waarom gevraagd wordt. en als je dan op gesprek komt en ze denken 'goh die bosbeetle is eigenlijk een heule toffe jongen' dan krijg jij die baan gewoon.
Klote is dat, he? Alles zit mee na je studie en het lijkt de voorbode te zijn van een mooie carrière. Ik ben helemaal niet te beroerd om een mindere baan aan te nemen, alleen word ik nergens voor een gesprek uitgenodigd. De meeste bedrijven hebben niet eens meer het fatsoen om een ontvangstbevestiging te sturen...quote:Op zondag 4 november 2012 20:23 schreef Staal het volgende:
[..]
Herkenbaar. Ik ben ook hard gevallen.
Heb andere plannen maar ja, dan moet ik sparen en dat is door de komende tijd flink zwaar werk te doen.
Blijf positief over jezelf. Het enige dat ik je kan aanraden is dat ook een mindere baan je wel aan de gang houdt. Ga niet kniezen.
Je bent intelligent en vriendelijk. Het gaat niet alleen om bluffen, beetje meer zelfvertrouwen mag wel Beetle.quote:Op zondag 4 november 2012 20:23 schreef Bosbeetle het volgende:
[..]
[..]
Dan zal het daar wel mis gaanik ben niet slim genoeg om te bluffen.
Tja, maar dat is toch realiteit. Als je op gesprek mag komen en ze kozen een ander ben je niet goed genoeg geweest voor desbetreffende functie. Dat kan je niet leuk vinden maar zo is het wel.quote:Op zondag 4 november 2012 20:12 schreef Staal het volgende:
[..]
Het boldgedeelte is eigenlijk waar ik me zo zoetjes aan flink aan begin te ergeren. Het superieure toontje. Dat vanuit een bepaalde positie posten.
Maar wat wordt er nu eigenlijk verkapt gezegd? Als je werkloos bent, dan ligt het aan jou. Dan hoor je niet bij de sterkste en tja, dan ligt het aan je persoonlijkheid en ben je niet sociaal genoeg. Wat?!
Kan iemand dit even persoonlijk komen zeggen tegen mensen hier in de straat en in de buurt en tegen hun gezin en tegen hun kinderen? Er zijn hier in de omgeving nauwelijks banen namelijk en er vallen steeds meer ontslagen, steeds meer mensen die hun hypotheek niet meer kunnen betalen.
Voordat men de bekende conclusies trekt, Ryan heeft al jaren zijn baan en ik werk ook drie dagen in de week. Ik heb alles behalve een flitsende baan maar ben er al heel erg gelukkig mee. Gelukkig hebben we ook een huurtje, net zoals Swets hier. Maar de manier waarop het hier allemaal even wordt gepost, schiet even snel een eind op zeg.
Klinkt bekend. Stuurde laatst een sollicitatie naar een bedrijf, kreeg de volgende dag al een brief dat ik het niet geworden wasquote:Op zondag 4 november 2012 20:25 schreef Haroldinho het volgende:
[..]
Klote is dat, he? Alles zit mee na je studie en het lijkt de voorbode te zijn van een mooie carrière. Ik ben helemaal niet te beroerd om een mindere baan aan te nemen, alleen word ik nergens voor een gesprek uitgenodigd. De meeste bedrijven hebben niet eens meer het fatsoen om een ontvangstbevestiging te sturen...
Hoe kut het ook klinkt, het is inderdaad wel de waarheid. En als ik het niet ben geworden bij een bepaalde functie waar ik goede hoop had, dan is het even slikken maar toch doorgaan. De aanhouder wint, en ik ga het echt niet opgeven omdat ik al verschillende keren ben afgewezen.quote:Op zondag 4 november 2012 20:29 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]
Tja, maar dat is toch realiteit. Als je op gesprek mag komen en ze kozen een ander ben je niet goed genoeg geweest voor desbetreffende functie. Dat kan je niet leuk vinden maar zo is het wel.
En de crisis maakt het inderdaad allemaal niet makkelijker omdat er simpelweg veel meer kandidaten voor dezelfde functie zijn. De spoeling wordt dus dunner.
Ik begrijp echt niet wat je nou hieraan stoort. Het is kut, dat zal niemand ontkennen, maar zo IS het wel.
En wat vraag je dan zoal als je belt? Ik heb dit ook wel eens gedaan, maar dat was echt niet succesvol.quote:Op zondag 4 november 2012 20:29 schreef El_Thijs het volgende:
[..]
Klinkt bekend. Stuurde laatst een sollicitatie naar een bedrijf, kreeg de volgende dag al een brief dat ik het niet geworden wasDaarom bel ik meestal de contactpersoon rechtstreeks op, heeft veel meer effect.
Een stap terug om ergens uiteindelijk te komen is helemaal niet erg, maar hoever wil je terugstappen is meestal het probleem.
quote:Op zondag 4 november 2012 20:15 schreef Bosbeetle het volgende:
[..]
Je kunt dat onzeker enzo noemen. Maar je kunt dat ook zien als realiteitszin. Ik kan heel hard roepen dat ik veel weet van bepaalde onderwerpen ook al weet ik daar maar een beetje van af. Maar dat vind ik niet eerlijk.
En dat is dus het probleem. Ik reageer continue op advertenties waar specifieke kennis wordt gevraagd -die ik niet heb-! En ik lieg er niet eens over op een gesprek.quote:Op zondag 4 november 2012 19:01 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]
Door dat soort futiliteiten moet je je helemaal niet tegen laten houden. Ik heb geen Prince2, BiSL, ITIL of welke projectmatige of procedurele utopische certificering dan ook.
Bij bedrijven waar het nog niet geïmplementeerd is moet iedereen het nog leren, en bij bedrijven waar het wel geïmplementeerd is is het OF verankerd in de werkprocedures of niemand houdt zich eraan. Daarnaast heb ik wel een Prince2 boekje hier liggen en het heeft sowieso een enorm "ja dúh!" gehalte
Ik word ook gewoon door werkgevers uitgenodigd voor gesprekken en niemand tilt er aan als ik zeg "Nee, ik heb geen ervaring met prince2, maar ik snap het concept en ik neem aan dat het verankerd is in jullie procedures?"
Nee meneer, er is sprake van een te kort aan banen en op de een of andere manier negeer je dat of draai je het zo dat het aan mensen zelf ligt dat ze die ene baan niet kunnen bemachtigen.quote:Op zondag 4 november 2012 20:29 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]
Tja, maar dat is toch realiteit. Als je op gesprek mag komen en ze kozen een ander ben je niet goed genoeg geweest voor desbetreffende functie. Dat kan je niet leuk vinden maar zo is het wel.
En de crisis maakt het inderdaad allemaal niet makkelijker omdat er simpelweg veel meer kandidaten voor dezelfde functie zijn. De spoeling wordt dus dunner.
Ik begrijp echt niet wat je nou hieraan stoort. Het is kut, dat zal niemand ontkennen, maar zo IS het wel.
ja dat besef ikquote:Op zondag 4 november 2012 20:29 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]
ben je niet goed genoeg geweest voor desbetreffende functie.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
Ik zorg dat ik me eerst heb ingelezen op de functie en zorg dat ik er wat vragen bij heb, dat prikkelt ze meestal wel. Dan gaan ze vragen terug stellen en probeer ik er een afspraak uit te trekken. 9 van de 10 keer gaat dat ook wel. Stel me open op en laat horen dat ik interesse heb, en of ze me wat meer kunnen vertellen dan wat er in het profiel staat.quote:Op zondag 4 november 2012 20:31 schreef Haroldinho het volgende:
[..]
En wat vraag je dan zoal als je belt? Ik heb dit ook wel eens gedaan, maar dat was echt niet succesvol.
Daar ligt het toch ook aan als je op gesprek mag komen en afgewezen word?? Die functie IS er dan gewoon hoor. En daar wordt gewoon iemand voor aangenomen. Iemand die "beter" is dan degene die afgewezen wordt op dat moment.quote:Op zondag 4 november 2012 20:33 schreef Staal het volgende:
[..]
Nee meneer, er is sprake van een te kort aan banen en op de een of andere manier negeer je dat of draai je het zo dat het aan mensen zelf ligt dat ze die ene baan niet kunnen bemachtigen.
Dat bedoel ik ook, soms kun je kennis enkel op doen door het gewoon te doen bij een bedrijf of onderneming. Praktijkervaring is veel beter dan wat je eigenlijk tijdens je opleiding krijgt, alhoewel dat er wel voor zorgt dat je in ieder geval een basis hebt.quote:Op zondag 4 november 2012 20:32 schreef Daboman het volgende:
Die hele academische wereld is sowieso een beetje raar. Heel elitair, ons kent ons en je moet overal je vraagtekens bij gaan zetten. Geen wonder dat je daar aan jezelf gaat twijfelen. Is mij ook gebeurd.
Geen reden om op te geven, genoeg anderen die je willen hebben. Ben zelf 2 keer aangenomen als operator terwijl ik het technisch inzicht van een bierviltje had (al heb ik gaandeweg natuurlijk wel meer inzicht gekregen).
Dat is wel een goed idee, ik ga het binnenkort eens proberen. Thanks.quote:Op zondag 4 november 2012 20:34 schreef El_Thijs het volgende:
[..]
Ik zorg dat ik me eerst heb ingelezen op de functie en zorg dat ik er wat vragen bij heb, dat prikkelt ze meestal wel. Dan gaan ze vragen terug stellen en probeer ik er een afspraak uit te trekken. 9 van de 10 keer gaat dat ook wel. Stel me open op en laat horen dat ik interesse heb, en of ze me wat meer kunnen vertellen dan wat er in het profiel staat.
Jij zit ook bij W2W UU? Ik ookquote:Op zondag 4 november 2012 20:34 schreef Bosbeetle het volgende:
[..]
ja dat besef iken accepteer ik. Alleen mijn omgeving (lees familie, w2w (een soort herintegratie persoon van de universiteit utrecht, etc) niet.
Succes ermee! Belangrijkste wat ik heb geleerd is dat je -eigenlijk vanzelfsprekend- interesse moet tonen, en laten merken dat je niet enkel de vacature hebt gelezen maar je ook verdiept hebt in het bedrijf. Komt het tot een gesprek dan vraag ik altijd of ze me toch iets meer kunnen vertellen over het bedrijf omdat ik het fijner vind om dat van het personeel te horen. Wordt altijd gewaardeerd.quote:Op zondag 4 november 2012 20:36 schreef Haroldinho het volgende:
[..]
Dat is wel een goed idee, ik ga het binnenkort eens proberen. Thanks.
Ja mijnsinziens is die vakinhoudelijke kennis nou net het enige waar je wat aan kunt doen. Hoe kan iemand nou leren om beter in een team te passen...quote:Op zondag 4 november 2012 20:35 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]
Daar ligt het toch ook aan als je op gesprek mag komen en afgewezen word?? Die functie IS er dan gewoon hoor. En daar wordt gewoon iemand voor aangenomen. Iemand die "beter" is dan degene die afgewezen wordt op dat moment.
En dat "beter" is het geheel der delen. Dus NIET alleen de vak inhoudelijke kennis.
quote:
Bij welke onderzoeksgroep werk/werkte je, als je dat wilt zeggen? Waarschijnlijk in de nw-hoek? Ik zat in het RvdG-lab en je weet wat er met die groep gebeurd is....quote:
Het blijft natuurlijk een gok omdat je nooit precies weet naar welke persoonlijkheid ze zoeken, maar je kunt je er wel op voorbereiden door:quote:Op zondag 4 november 2012 20:40 schreef Bosbeetle het volgende:
[..]
Ja mijnsinziens is die vakinhoudelijke kennis nou net het enige waar je wat aan kunt doen. Hoe kan iemand nou leren om beter in een team te passen...
Door te werken aan andere eigenschappen behalve vakinhoudelijke kennis?quote:Op zondag 4 november 2012 20:40 schreef Bosbeetle het volgende:
[..]
Ja mijnsinziens is die vakinhoudelijke kennis nou net het enige waar je wat aan kunt doen. Hoe kan iemand nou leren om beter in een team te passen...
En dat doe ik niet?quote:Op zondag 4 november 2012 20:47 schreef Franktastic1984 het volgende:
[..]
Het blijft natuurlijk een gok omdat je nooit precies weet naar welke persoonlijkheid ze zoeken, maar je kunt je er wel op voorbereiden door:
- proberen je te verdiepen in de bedrijfscultuur
- jezelf open, geïnteresseerd en sociaal opstellen
- vragen stellen over het team waarin je terecht zou gaan komen
- ervaringen uit het verleden gebruiken waarin je prettig hebt samengewerkt met iemand en wat daaraan jouw bijdrage was.
Goeie tip! En zorg dat het gesprek een beetje vlotjes verloopt, dan bouwen mensen onbewust alvast een band met je opquote:Op zondag 4 november 2012 20:34 schreef El_Thijs het volgende:
[..]
Ik zorg dat ik me eerst heb ingelezen op de functie en zorg dat ik er wat vragen bij heb, dat prikkelt ze meestal wel. Dan gaan ze vragen terug stellen en probeer ik er een afspraak uit te trekken. 9 van de 10 keer gaat dat ook wel. Stel me open op en laat horen dat ik interesse heb, en of ze me wat meer kunnen vertellen dan wat er in het profiel staat.
Helaas staan die eigenschappen nooit in een vacature. Als ze er dan gewoon in zetten we zoeken een vrolijke vrouw. Dan hoef ik iig niet te solliciteren.quote:Op zondag 4 november 2012 20:48 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]
Door te werken aan andere eigenschappen behalve vakinhoudelijke kennis?
Nee, ik loop hier al langer rond en weet inmiddels wel hoe jij denkt: "The Survival of the fittest".quote:Op zondag 4 november 2012 20:35 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]
Daar ligt het toch ook aan als je op gesprek mag komen en afgewezen word?? Die functie IS er dan gewoon hoor. En daar wordt gewoon iemand voor aangenomen. Iemand die "beter" is dan degene die afgewezen wordt op dat moment.
En dat "beter" is het geheel der delen. Dus NIET alleen de vak inhoudelijke kennis.
Al doende leer je dat. Maar gewoon een fatsoenlijke houding aannemen tijdens een gesprek en niet negatief of saai overkomen kan daarin ook heel erg goed helpen.quote:Op zondag 4 november 2012 20:40 schreef Bosbeetle het volgende:
[..]
ik vond w2w tenenkrommend een halve dag een website uitleggen.. kom op zeg en dan nog verwezen ze me na een vraag naar de help sectie van linkedinquote:Op zondag 4 november 2012 20:48 schreef Hi_flyer het volgende:
Oh dat is echt de andere kant van de Uithof. Ik vind dat w2w niet zo erg, maar erg veel heb ik er ook niet aan gehad. Elevator pitches oefenen vond ik zo'n bullshit, vooral omdat de cursusleidster niet echt kon uitleggen waarvoor je het ooit zou kunnen gebruiken....
Precies. Al meermalen gehad dat als ik zei dat ik rijbewijs A had, het gesprek ging over toerenquote:Op zondag 4 november 2012 20:49 schreef Maanvis het volgende:
[..]
Goeie tip! En zorg dat het gesprek een beetje vlotjes verloopt, dan bouwen mensen onbewust alvast een band met je op.
Het was wel een beetje gericht op de oudere werknemer inderdaad.... Maar die zaten er ook bij.quote:Op zondag 4 november 2012 20:50 schreef Bosbeetle het volgende:
[..]
ik vond w2w tenenkrommend een halve dag een website uitleggen.. kom op zeg en dan nog verwezen ze me na een vraag naar de help sectie van linkedin
Nee, dan moet jij een jurkje aantrekken, zwaaien met die lange haren en lippenstift op doen.quote:Op zondag 4 november 2012 20:49 schreef Bosbeetle het volgende:
[..]
Helaas staan die eigenschappen nooit in een vacature. Als ze er dan gewoon in zetten we zoeken een vrolijke vrouw. Dan hoef ik iig niet te solliciteren.
Als je altijd maar de werkgever de schuld blijft geven werk je nooit aan jezelf en krijg je dus geen baan.quote:Op zondag 4 november 2012 20:52 schreef Staal het volgende:
[..]
Nee, dan moet jij een jurkje aantrekken, zwaaien met die lange haren en lippenstift op doen.
En als je dan die baan niet krijgt dan ligt dat aan het feit dat je vergeten bent je wenkbrauwen te epileren. Jouw schuld.
Door een fatsoenlijke houding aan te nemen pas je niet beter in een team. Sterker nog ik vraag me serieus af hoe je kunt beoordelen of iemand in je team past in een geprekje van een uur. Ik heb vaak zat mijn eerste indruk moeten bijstellen.quote:Op zondag 4 november 2012 20:50 schreef Maanvis het volgende:
[..]
Al doende leer je dat. Maar gewoon een fatsoenlijke houding aannemen tijdens een gesprek en niet negatief of saai overkomen kan daarin ook heel erg goed helpen.
En als ik altijd mijzelf de schuld geef krijg ik ook geen baan... Ik zeg trouwens ook nergens dat ik alles perfect doe. Verre van.quote:Op zondag 4 november 2012 20:54 schreef Maanvis het volgende:
[..]
Als je altijd maar de werkgever de schuld blijft geven werk je nooit aan jezelf en krijg je dus geen baan.
bedankt voor de tipsquote:Op zondag 4 november 2012 20:50 schreef Franktastic1984 het volgende:
[..]
Niet zo aanvallend joh, dat zeg ik toch niet?
Het zijn gewoon een aantal tips, graag gedaan!
Nou, bijvoorbeeld hadden we laatst iemand op gesprek die ontzettend saai en langdradig was. Als ie iets aan het uitleggen was dan was je halverwege het verhaal gewoon kwijt. Die vent had echt de juiste papieren maar de klik was er gewoon niet.quote:Op zondag 4 november 2012 20:54 schreef Bosbeetle het volgende:
[..]
Door een fatsoenlijke houding aan te nemen pas je niet beter in een team. Sterker nog ik vraag me serieus af hoe je kunt beoordelen of iemand in je team past in een geprekje van een uur. Ik heb vaak zat mijn eerste indruk moeten bijstellen.
Nou zo denk ik niet, maar dat is wat Darwin een aantal jaar geleden al heeft beschreven. Het is niet alsof ik een nieuw maatschappelijk fenomeen ontdek ofzo. Het is simpelweg de harde realiteit waarin ik me probeer in te passen. Soms met succes, soms met minder succes. Van die momenten dat ik minder succes heb probeer ik te leren zodat mijn kansen op succes groter worden.quote:Op zondag 4 november 2012 20:49 schreef Staal het volgende:
[..]
Nee, ik loop hier al langer rond en weet inmiddels wel hoe jij denkt: "The Survival of the fittest".
Dat valt best mee hoor.quote:Het is tof om te lezen dat je bulkt van het zelfvertrouwen
Op de eerste plaats hoe kan het signaleren van een maatschappelijk gegeven 'arrogant' zijn. En ten tweede, ik ben het volkomen met je eens dat het zo subjectief als de neten is. Ik zeg ook nergens dat het exacte wetenschap is, maar als je op een vacature solliciteert is er 1, in de ogen van degene die de baan te vergeven hebt, beter. En nogmaals, dat beter is het som der delen.quote:maar ik vind het arrogant en voorbarig zelfs dat je post dat het in feite aan de persoon zelf ligt als je een baan niet krijgt. Het "beter zijn" en de arbeidsmarkt zijn niet altijd rationeel en ik vind dat je wel erg makkelijk aan het werkelijke probleem namelijk het te kort aan banen voorbij gaat en al snel vindt dat mensen het maar bij zichzelf moeten zoeken.
Jij wil aan het al dan niet beter zijn een bepaalde status koppelen, niet ik. Dus nee er is niemand een "loser" sowieso heb ik nergens gesuggereerd dat wanneer je een baan niet krijg dat je niet sociaal genoeg bent. Ik herhaal het nog maar eens een keer, het is de som der delen.quote:Stel er is een vacature voor magazijnmedewerker. Lage baan als voorbeeld. 80 sollicitaties, zelfs universitair afgestudeerden met een titel reageren er op. Zijn die 79 mensen die worden afgewezen losers en niet sociaal genoeg en hadden ze de sollicitatie anders moeten aanpakken?
Maar... ik ben ook 30quote:Op zondag 4 november 2012 20:59 schreef Maanvis het volgende:
[..]
Nou, bijvoorbeeld hadden we laatst iemand op gesprek die ontzettend saai en langdradig was. Als ie iets aan het uitleggen was dan was je halverwege het verhaal gewoon kwijt. Die vent had echt de juiste papieren maar de klik was er gewoon niet.
En ook een gast op gesprek gehad die een beetje ala gale van breaking bad was, heel milieubewust en dus ook geen auto, waardoor ie elke dag met de trein en de buurtbus zou moeten komen, met alle ongemakken van dien. Overal had ie maar effe gewerkt, nooit iets afgemaakt, en dan ben je 30. Die is het dus ook niet geworden.
Ik geef de werkgever niet de schuld. De werkgever heeft zo'n ruime keus, lijkt me heerlijk. Er is een aan banen maar dat wil er bij sommige heren hier niet in. Die denken net als jij met je voortdurende therapeutische oppeppers dat het alleen maar aan de mensen zelf ligt.quote:Op zondag 4 november 2012 20:54 schreef Maanvis het volgende:
[..]
Als je altijd maar de werkgever de schuld blijft geven werk je nooit aan jezelf en krijg je dus geen baan.
Nou ja, sociale vaardigheden, presentatie technieken, houding, zelfs de kleur van je overhemd kan bepalend zijn voor hoe men over je denkt. En heel veel van die 'skills' zijn in meer of mindere mate aan te leren.quote:Op zondag 4 november 2012 20:49 schreef Bosbeetle het volgende:
[..]
Helaas staan die eigenschappen nooit in een vacature. Als ze er dan gewoon in zetten we zoeken een vrolijke vrouw. Dan hoef ik iig niet te solliciteren.
x-factor dus, die heb ik niet, dus moet ik het maar opgeven.quote:Op zondag 4 november 2012 20:59 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]
Nou zo denk ik niet, maar dat is wat Darwin een aantal jaar geleden al heeft beschreven. Het is niet alsof ik een nieuw maatschappelijk fenomeen ontdek ofzo. Het is simpelweg de harde realiteit waarin ik me probeer in te passen. Soms met succes, soms met minder succes. Van die momenten dat ik minder succes heb probeer ik te leren zodat mijn kansen op succes groter worden.
Blijkbaar vind jij dat een slechte houding ofzo.
[..]
Dat valt best mee hoor.
[..]
Op de eerste plaats hoe kan het signaleren van een maatschappelijk gegeven 'arrogant' zijn. En ten tweede, ik ben het volkomen met je eens dat het zo subjectief als de neten is. Ik zeg ook nergens dat het exacte wetenschap is, maar als je op een vacature solliciteert is er 1, in de ogen van degene die de baan te vergeven hebt, beter. En nogmaals, dat beter is het som der delen.
[..]
Jij wil aan het al dan niet beter zijn een bepaalde status koppelen, niet ik. Dus nee er is niemand een "loser" sowieso heb ik nergens gesuggereerd dat wanneer je een baan niet krijg dat je niet sociaal genoeg bent. Ik herhaal het nog maar eens een keer, het is de som der delen.
Dus ja, van de 79 sollicitanten was er , in de ogen van de interviewer, der beste. Ik kan me voorstellen dat wanneer je een functie als magazijnmedewerker te vergeven hebt dat je iedereen met een universitaire titel SOWIESO al uitsluit, omdat die heel cliché... niet in het team passen.
Jij kan dat niet leuk vinden en weet je.. ik ben het met je eens. Het IS niet leuk. Maar wel realiteit. Je doet er het beste aan om te solliciteren op functies die zo dicht mogelijk bij je staan. Maar je al je ten op zichte van die andere kandidaten toch moeten onderscheiden. En als dat NIET alleen op vakkennis kan moet dat anders. En kan of wil of doe je dat niet is inderdaad een ander "beter" en gaat er met die schaarse baan vandoor.
Het ligt niet alleen maar aan de mensen zelf, soms is er geen markt voor wat je kan of ben je te oud, maar als je onder de 40 bent moet je naar verloop van tijd wel aan een baan kunnen komen denk ik.quote:Op zondag 4 november 2012 21:01 schreef Staal het volgende:
[..]
Ik geef de werkgever niet de schuld. De werkgever heeft zo'n ruime keus, lijkt me heerlijk. Er is een aan banen maar dat wil er bij sommige heren hier niet in. Die denken net als jij met je voortdurende therapeutische oppeppers dat het alleen maar aan de mensen zelf ligt.
Ik vind dat onfatsoenlijk.
Nouja, misschien een keer een mooi kapsel aanmeten en een net pak aantrekken?quote:Op zondag 4 november 2012 21:02 schreef Bosbeetle het volgende:
[..]
x-factor dus, die heb ik niet, dus moet ik het maar opgeven.
Ik heb het idee dat je veel te snel opgeeft als het tegenzit. De aanhouder wint, en het moet even wat minder gaan voordat het beter gaat. Kweek voldoende zelfvertrouwen en ga een sollicitatie in met een gevoel van: ik wil die baan en ik laat ze zien dat ik de aangewezen persoon ben. En wordt je het dan toch niet? Dan ga je gewoon naar de volgende.quote:Op zondag 4 november 2012 21:02 schreef Bosbeetle het volgende:
[..]
x-factor dus, die heb ik niet, dus moet ik het maar opgeven.
En daar kan ik dus niet zoveel mee...Dat moeten ze vertellen in al die sollicitatie cursussen etc. wat je nou precies moet doen om het wel goed te doen.quote:Op zondag 4 november 2012 21:02 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]
Nou ja, sociale vaardigheden, presentatie technieken, houding, zelfs de kleur van je overhemd kan bepalend zijn voor hoe men over je denkt. En heel veel van die 'skills' zijn in meer of mindere mate aan te leren.
Natuurlijk is het geen exacte wetenschap en kan je niet elke situatie onder controlle hebben, maar ja... helaas zal je wellicht wel verder moeten kijken dan alleen je inhoudelijke kennis.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Ik lees dat soort feedback alsleuk geprobeerd maar meh...
dat met het eeuwige buitenland argument maakt mij wel 'onzeker' natuurlijk.En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
Ik heb altijd een net pak aan bij een sollicitatie. En wat is er nou weer mis met een lelijk kapsel.. pas je met een lelijk kapsel niet in het teamquote:Op zondag 4 november 2012 21:05 schreef Maanvis het volgende:
[..]
Nouja, misschien een keer een mooi kapsel aanmeten en een net pak aantrekken?
En nog steeds dat hippie kapsel?quote:Op zondag 4 november 2012 21:08 schreef Bosbeetle het volgende:
[..]
Ik heb altijd een net pak aan bij een sollicitatie. En wat is er nou weer mis met een lelijk kapsel.. pas je met een lelijk kapsel niet in het team
quote:
Toch is het passen in een team 1 van de zaken waar de persoon/ de personen tegenover je op zal/ zullen letten.quote:Op zondag 4 november 2012 20:54 schreef Bosbeetle het volgende:
[..]
Door een fatsoenlijke houding aan te nemen pas je niet beter in een team. Sterker nog ik vraag me serieus af hoe je kunt beoordelen of iemand in je team past in een geprekje van een uur. Ik heb vaak zat mijn eerste indruk moeten bijstellen.
Voorbeeld van mijn laatste sollicitatie daar is dus mijn ex-collega aangenomen die er een handje van heeft om zich preventief ziek te melden. Ik denk dat niet dat dat ter sprake is gekomen tijdens het gesprek.
quote:Op zondag 4 november 2012 21:08 schreef Bosbeetle het volgende:
[..]
En daar kan ik dus niet zoveel mee...Dat moeten ze vertellen in al die sollicitatie cursussen etc. wat je nou precies moet doen om het wel goed te doen.
Tja, dat getuigt in ieder geval al niet van goede presentatietechnieken. Ik ben helemaal voor "neem me zoals ik ben". Ik heb zelfs een keer een gozer die heel zijn gezicht vol had gepierced aangenomen, zeer tegen de zin van de directie in. Maar ik ben een uitzondering. De meeste mensen houden niet van een lelijk kapselquote:
Ze zochten geen buitenlandse vrouw, maar zij klikte beter met het bedrijf.quote:Op zondag 4 november 2012 21:14 schreef Bosbeetle het volgende:
Als je dat eerlijk wilt beoordelen moeten ze in de vacature zetten welke teampaseigenschappen ze verwachten zodat ik weet welke vacatures ik kan overslaan
Hoe kan ik nou rekening houden met dingen waarvan ik niet weet dat ze het zoeken?
Nogmaals het is toch stom om bijvoorbeeld nederlandse mannen uit te nodigen als je een buitenlandse vrouw zoekt.
quote:Op zondag 4 november 2012 21:19 schreef Maanvis het volgende:
[..]
Ze zochten geen buitenlandse vrouw, maar zij klikte beter met het bedrijf.
Ga eens naar de kapper en scheer jezelf. Veel concreter kan ik het niet maken.quote:Op zondag 4 november 2012 21:24 schreef Bosbeetle het volgende:
[..]dat denk ik ook, het is wel frustrerend dat ik dus niet weet wat ik fout gedaan heb
quote:Op zondag 4 november 2012 21:25 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]
Ga eens naar de kapper en scheer jezelf. Veel concreter kan ik het niet maken.
Tja, zo banaal zou het best eens kunnen zijn.quote:Op zondag 4 november 2012 21:26 schreef Bosbeetle het volgende:
[..]ik moet dus kiezen of werk of geen vriendin meer..
lastige keuze.
Wellicht heb je niet iets "fout" gedaan, maar heeft de ander iets "beter" of "passender" gedaan.quote:Op zondag 4 november 2012 21:24 schreef Bosbeetle het volgende:
[..]dat denk ik ook, het is wel frustrerend dat ik dus niet weet wat ik fout gedaan heb
ga niet de hele mail hier neerzetten maarquote:Op zondag 4 november 2012 21:33 schreef Franktastic1984 het volgende:
[..]
Wellicht heb je niet iets "fout" gedaan, maar heeft de ander iets "beter" of "passender" gedaan.
Ik weet niet precies wat je situatie was, maar wellicht had je kunnen informeren naar de reden waarom de keuze niet op jou is gevallen? Of kunnen vragen hoe je overkwam tijdens het gesprek?
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.niet echt feedback...En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
ja zegt niets... (nog een zinnetje toegevoegd)quote:Op zondag 4 november 2012 21:38 schreef El_Thijs het volgende:
Lijkt me een vrij standaardmail, die heb ik ook al verschillende gehad.
Nee, Staal, ik denk niet zo maar je hebt inhoudelijk gelijk want ik pas me aan aan de harde realiteit? Ik vind het allemaal best. In een topic als deze posten mensen die wel willen en hun best doen. En dan vind ik jouw posten best kwetsend. Als iemand al flink wat afwijzingen heeft gehad, die zou wel eens kunnen gaan denken dat hij of zij maar een minkukel is. Niet dat je dat schrijft maar het komt volgens jou wel degelijk neer op die survival of the fittest. Dat is namelijk wel hoe je denkt.quote:Op zondag 4 november 2012 20:59 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]
Nou zo denk ik niet, maar dat is wat Darwin een aantal jaar geleden al heeft beschreven. Het is niet alsof ik een nieuw maatschappelijk fenomeen ontdek ofzo. Het is simpelweg de harde realiteit waarin ik me probeer in te passen. Soms met succes, soms met minder succes. Van die momenten dat ik minder succes heb probeer ik te leren zodat mijn kansen op succes groter worden.
Blijkbaar vind jij dat een slechte houding ofzo.
Zelfvertrouwen heb je en hou dat.quote:Dat valt best mee hoor.
Ik vind dat je nog steeds voorbij gaat aan het te kort aan banen en alle ellende die daar voor echt heel veel mensen bij komt kijken.quote:Op de eerste plaats hoe kan het signaleren van een maatschappelijk gegeven 'arrogant' zijn. En ten tweede, ik ben het volkomen met je eens dat het zo subjectief als de neten is. Ik zeg ook nergens dat het exacte wetenschap is, maar als je op een vacature solliciteert is er 1, in de ogen van degene die de baan te vergeven hebt, beter. En nogmaals, dat beter is het som der delen.
Het gekke is en ik verzin het serieus niet en baal dat ik die advertentie niet bewaard heb maar dat er doodleuk HBO gevraagd werd. De arbeidersbanen worden liever gegeven aan Roemenen, Polen etc. Ja, ik heb ze ook hier in de straat gezien afgelopen woensdag. Roemenen, om hier glasvezel aan te leggen terwijl ik verdomme weet dat er hier in de straat zo drie mannen zijn die dolblij zouden zijn als ze dat werk zouden mogen doen. Het is een fabeltje dat Nederlanders niet willen werken. Je hebt ze erbij die niks willen dat geef ik meteen grif toe maar ik ken al zoveel mensen die wel dolgraag willen. Altijd klussende arbeiders die niet meer aan de bak komen.quote:Jij wil aan het al dan niet beter zijn een bepaalde status koppelen, niet ik. Dus nee er is niemand een "loser" sowieso heb ik nergens gesuggereerd dat wanneer je een baan niet krijg dat je niet sociaal genoeg bent. Ik herhaal het nog maar eens een keer, het is de som der delen.
Dus ja, van de 79 sollicitanten was er 1, in de ogen van de interviewer, de beste. Ik kan me voorstellen dat wanneer je een functie als magazijnmedewerker te vergeven hebt dat je iedereen met een universitaire titel SOWIESO al uitsluit, omdat die heel cliché... niet in het team passen.
Met deze alinea ben ik het wel helemaal met je eens. Het is niet makkelijk en het is niet leuk.quote:Jij kan dat niet leuk vinden en weet je.. ik ben het met je eens. Het IS niet leuk. Maar wel realiteit. Je doet er het beste aan om te solliciteren op functies die zo dicht mogelijk bij je staan. Maar je al je ten op zichte van die andere kandidaten toch moeten onderscheiden. En als dat NIET alleen op vakkennis kan moet dat anders. En kan of wil of doe je dat niet is inderdaad een ander "beter" en gaat er met die schaarse baan vandoor.
Dan nog is het een vrij standaardmail die ik ook al verschillende keren heb gehadquote:Op zondag 4 november 2012 21:39 schreef Bosbeetle het volgende:
[..]
ja zegt niets... (nog een zinnetje toegevoegd)
Oh zo bedoel ik dat niet hoor.. ik ben het met je eens.quote:Op zondag 4 november 2012 21:44 schreef El_Thijs het volgende:
[..]
Dan nog is het een vrij standaardmail die ik ook al verschillende keren heb gehad
quote:Op zondag 4 november 2012 21:35 schreef Bosbeetle het volgende:
[..]
ga niet de hele mail hier neerzetten maarInderdaad vrij standaard antwoord.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.niet echt feedback...
Maar je bent op gesprek geweest, dus ze hebben een indruk van je.
Je kan vragen om verduidelijking/ feedback/ een tip.
Wellicht heb je dan (meer) vrede met het feit dat jij het niet bent geworden en kun je een tip meenemen naar een volgend gesprek.
quote:Op zondag 4 november 2012 21:35 schreef Bosbeetle het volgende:
[..]
ga niet de hele mail hier neerzetten maarAls je lef hebt bel je na. En leg je uit dat je soortgelijke baan wilt en dus graag wilt weten wat je zou kunnen verbeteren.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.niet echt feedback...Un certain jeune homme
Saint-Mandé, 6 octobre 1929 - Paris, 7 août 2010.
Als je teveel denkt aan de tijd die je nog hebt vergeet je te leven.
quote:
Ja dat zeg ik zelfs letterlijk. Ik zeg alleen dat ik dat niet verzonnen heb. En kwetsend? We kunnen wel continue met de wolven in het bos meehuilen maar is die kandidaat die continue afgewezen wordt daar mee geholpen dan?quote:Op zondag 4 november 2012 21:41 schreef Staal het volgende:
[..]
Nee, Staal, ik denk niet zo maar je hebt inhoudelijk gelijk want ik pas me aan aan de harde realiteit? Ik vind het allemaal best. In een topic als deze posten mensen die wel willen en hun best doen. En dan vind ik jouw posten best kwetsend. Als iemand al flink wat afwijzingen heeft gehad, die zou wel eens kunnen gaan denken dat hij of zij maar een minkukel is. Niet dat je dat schrijft maar het komt volgens jou wel degelijk neer op die survival of the fittest. Dat is namelijk wel hoe je denkt.
Zodra je op een vacature solliciteert (aangenomen dat het geen spookvacature is) en je op een gesprek mag komen is het een wedstrijdje. Met een winnaar. Dat de banen niet voor het oprapen liggen is evident en maakt de competitie alleen maar intenser.quote:[..]
Zelfvertrouwen heb je en hou dat.
[..]
Ik vind dat je nog steeds voorbij gaat aan het te kort aan banen en alle ellende die daar voor echt heel veel mensen bij komt kijken.
En waarom doen ze het dan niet? Denk je nu werkelijk dat die werkgever liever een roemeen heeft, met alle culturele en taal problemen die erbij komen kijken als hij tegen dezelfde voorwaarde een Nederlander kon hebben? Het is simpelweg zo dat heel veel mensen nog niet aan de nieuwe realiteit willen en dat de bomen niet meer de hemel in groeien. Voor Roemenen is het Nederlands minimumloon grof geld, voor de gemiddelde Nederlander is dat weinig uitnodigend.quote:Het gekke is en ik verzin het serieus niet en baal dat ik die advertentie niet bewaard heb maar dat er doodleuk HBO gevraagd werd. De arbeidersbanen worden liever gegeven aan Roemenen, Polen etc. Ja, ik heb ze ook hier in de straat gezien afgelopen woensdag. Roemenen, om hier glasvezel aan te leggen terwijl ik verdomme weet dat er hier in de straat zo drie mannen zijn die dolblij zouden zijn als ze dat werk zouden mogen doen.
Je spreekt nu over excessen die uiteraard aangepakt moeten worden. Werkgevers moeten zich aan de wet houden.quote:Het is een fabeltje dat Nederlanders niet willen werken. Je hebt ze erbij die niks willen dat geef ik meteen grif toe maar ik ken al zoveel mensen die wel dolgraag willen. Altijd klussende arbeiders die niet meer aan de bak komen.
Hier in H'heide is een bedrijf dat vrijwel permanent een vacature heeft. Daar solliciteren mensen op en worden stelselmatig afgewezen. Dat bedrijf doet dan net alsof ze geen mensen kunnen krijgen en mogen goedkoop Polen in dienst nemen. Dat is kwalijk. Verder weet ik dat een aantal agrarische bedrijven in de omgeving werklui 75% tot 90% zwart uitbetalen en dat de arbeidsomstandigheden niet gecontroleerd worden en dat d.m.v. onthouden van pauzes lekker uitgenut wordt in de lente en zomer. Wist Henk Kamp dit? Denk het niet. Hij vindt namelijk dat Nederlanders te lui zijn.
Ik geloof niet dat ik ooit iemand heb beticht in deze reeks van niet willen werkenquote:Maar om terug te komen op mijn kritiek, als je niets wilt dan post je niet actief in deze reeks. Mensen willen echt wel. De meeste mensen willen trouwens wel werken en een beetje leuk leven hebben. Dat geloof ik wel.
Ik begrijp uberhaupt je kritiek op mij niet. Ik beticht niemand van niet willen werken. Ik zeg nergens dat het scoren van een nieuwe baan eenvoudig is. Ik zeg zelfs nergens dat IEDEREEN aan het werk kan komen.quote:Met deze alinea ben ik het wel helemaal met je eens. Het is niet makkelijk en het is niet leuk.
Wens je trouwens veel succes woensdag. Ik kan dan wel pissig worden maar wens je natuurlijk wel even die leuke baan. Dat staat los van de discussie.
Bij dat uitvaartding begreep ik de bijzondere opdracht nog wel. Maar dat mensen serieus op een sollicitatie op een kantoorbaantje een dansje moeten doen. Hoeist? Gaan we nog eens werken of wat. Dat gevoel kreeg ik erbij.
En dan van iedereen de tip 'gewoon jezelf zijn' krijgenquote:Op zondag 4 november 2012 20:23 schreef Bosbeetle het volgende:
Dan zal het daar wel mis gaanik ben niet slim genoeg om te bluffen.
Dat moet ik even op mijn lijstje zetten
cursus "in het team passen"
cursus "bluffen en draaien"
cursus "zelfmarketing"
misschien dat ik dan ooit in de buurt kom.
Durf het maar eens. Die mensen worden toch geen collega's van je.quote:
Dus, we hebben al een ietwat afwijkend kapsel en een probleem met directe communicatie en wellicht voor jezelf opkomen. Zo al een aantal punten waaraan je kan werken en waarvan ik zeker ben dat ze je kansen vergroten als je ze verbetert.quote:Op zondag 4 november 2012 21:48 schreef Bosbeetle het volgende:
Dit is ook al een tijd geleden trouwens... dus het is soberso te laat om te bellen. Maar ik haat bellen.
Ik heb geen probleem met directe communicatie, ik heb een probleem met bellen. Dat is alles behalve direct..quote:Op zondag 4 november 2012 21:50 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]
Dus, we hebben al een ietwat afwijkend kapsel en een probleem met directe communicatie en wellicht voor jezelf opkomen. Zo al een aantal punten waaraan je kan werken en waarvan ik zeker ben dat ze je kansen vergroten als je ze verbetert.
Prima.quote:Op zondag 4 november 2012 21:51 schreef Bosbeetle het volgende:
[..]
Ik heb geen probleem met directe communicatie, ik heb een probleem met bellen. Dat is alles behalve direct..
bellen = iemand lastig vallen op een tijd dat hem niet uitkomt.
Herkenbaarquote:Op zondag 4 november 2012 21:51 schreef Bosbeetle het volgende:
Ik heb geen probleem met directe communicatie, ik heb een probleem met bellen. Dat is alles behalve direct..
Als jij belt om van je sollicitatie te leren, dan neem ik toch aan dat ze je wel even te woord willen staan.quote:Op zondag 4 november 2012 21:51 schreef Bosbeetle het volgende:
[..]
Hehe het is een beetje een overdreven versie van wat gij niet wil dat u geschied doe dat ook een ander niet.. ik hou niet zo van gebeld worden. Dus doe ik dat zelf zo min mogelijk. Ik wil best informeren en dat doe ik gewoon via de email imo ook een directe manier van communiceren...quote:Op zondag 4 november 2012 21:54 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Herkenbaar
Maar ook dat zit in je hoofd. Je kan altijd vragen of het gelegen komt dat je belt en of je op een ander tijdstip kan terug bellen.
Goede tip, zal ik onthouden.quote:Op zondag 4 november 2012 21:47 schreef Staal het volgende:
[..]
Als je lef hebt bel je na. En leg je uit dat je soortgelijke baan wilt en dus graag wilt weten wat je zou kunnen verbeteren.
"Hallo, ik ben Bosbeetle. Bel ik gelegen?"quote:Op zondag 4 november 2012 21:51 schreef Bosbeetle het volgende:
[..]
Dan heb je je toch al opgedrongen... maarja laat maar dat is niet ontopic genoeg.quote:Op zondag 4 november 2012 21:57 schreef El_Thijs het volgende:
[..]
"Hallo, ik ben Bosbeetle. Bel ik gelegen?"
Als het niet gelegen komt dan zullen ze dat echt wel aangeven, en dan zeggen wanneer je terug kan bellen of zij terugbellen.quote:Op zondag 4 november 2012 21:59 schreef Bosbeetle het volgende:
[..]
Dan heb je je toch al opgedrongen... maarja laat maar dat is niet ontopic genoeg.
Nou, veel succes! Je kan het welquote:Op zondag 4 november 2012 22:00 schreef Bosbeetle het volgende:
Wel ontopic, donderdag heb ik een gesprek...moet me nog even goed inlezen in een microscopie techniek die ik nog nooit gedaan heb!
Je probeerde het anders te ontkennen en onder het mom van ik kan niet anders.quote:Op zondag 4 november 2012 21:48 schreef Swetsenegger het volgende:
Ja dat zeg ik zelfs letterlijk. Ik zeg alleen dat ik dat niet verzonnen heb. En kwetsend? We kunnen wel continue met de wolven in het bos meehuilen maar is die kandidaat die continue afgewezen wordt daar mee geholpen dan?
Dus niet zeuren dat je geen dansje wilt doen he. Dat doe je dan ook gewoon.quote:Zodra je op een vacature solliciteert (aangenomen dat het geen spookvacature is) en je op een gesprek mag komen is het een wedstrijdje. Met een winnaar. Dat de banen niet voor het oprapen liggen is evident en maakt de competitie alleen maar intenser.
Waarom zullen ze dat doen denk je? Goedkope arbeidskrachten.quote:En waarom doen ze het dan niet? Denk je nu werkelijk dat die werkgever liever een roemeen heeft, met alle culturele en taal problemen die erbij komen kijken als hij tegen dezelfde voorwaarde een Nederlander kon hebben? Het is simpelweg zo dat heel veel mensen nog niet aan de nieuwe realiteit willen en dat de bomen niet meer de hemel in groeien. Voor Roemenen is het Nederlands minimumloon grof geld, voor de gemiddelde Nederlander is dat weinig uitnodigend.
Ik kan dit niet meer als excessen zien, Swets. Sorry.quote:Je spreekt nu over excessen die uiteraard aangepakt moeten worden. Werkgevers moeten zich aan de wet houden.
Survival of the fittest, Swets. Je probeert het te nuanceren en je laat een beetje mens zien maar ik zie je nog steeds zo. Het maakt niet uit wat ene tante Staal vindt maar ik vind dat je rekening moet houden met mensen die van alles sjouwen om maar aan het werk te kunnen komen en dat er zelfs depressies om de hoek kunnen loeren.quote:Ik begrijp uberhaupt je kritiek op mij niet. Ik beticht niemand van niet willen werken. Ik zeg nergens dat het scoren van een nieuwe baan eenvoudig is. Ik zeg zelfs nergens dat IEDEREEN aan het werk kan komen.
Ik zeg alleen dat je je soms simpelweg moet aanpassen aan de harde realiteit om je kansen te vergroten. Blijkbaar vind jij dat arrogant.
quote:
quote:Op zondag 4 november 2012 21:57 schreef El_Thijs het volgende:
[..]
"Hallo, ik ben Bosbeetle. Bel ik gelegen?"
Lees werkelijk alles over het bedrijf dat ze zelf ter promotie de wereld in helpt. Lees je in en pak die toon op. Dat is belangrijker dan je verdiepen in microscopie techniek. Dat komt erna.quote:Op zondag 4 november 2012 22:00 schreef Bosbeetle het volgende:
Wel ontopic, donderdag heb ik een gesprek...moet me nog even goed inlezen in een microscopie techniek die ik nog nooit gedaan heb!
Zo beginnen ze bij mij ook altijd, dus daarom draai ik het om als ik een bedrijf belquote:
Dat is toch niet ontkennen? Ik kan inderdaad niet anders. Survival of the fittest is realiteitquote:Op zondag 4 november 2012 22:17 schreef Staal het volgende:
[..]
Je probeerde het anders te ontkennen en onder het mom van ik kan niet anders.
Waarom is dat arrogant? Het zou pas arrogant worden als ik dacht dat ik the fittest WAS. Als dat zo was zou ik hier allang niet meer posten niet waar?quote:Ik heb je werkelijk nooit anders zien posten met deze onderliggende gedachte. Ik vind dat arrogant.
Och in de afgelopen 12 jaar heb ik miskramen, burnouts, diabetes, 2 maal longkanker van dichtbij, 2 maal gedwongen ontslag, mislukte IVF pogingen en nog veel meer meegemaakt. Dus nee... al die dingen die je opnoemt gaan mijn huis helaas niet voorbij.quote:Of denk je dat jij altijd alle touwtjes in handen zal hebben? Dat nare dingen jouw huisje wel voorbij zullen gaan? Joh, weet je hoe bar weinig er voor nodig is om je leven in elkaar te laten storten? Ziekte, werkloosheid. Noem maar ffkes op.
Eh nee. Maar je hoort me dan ook niet zeuren dat ik die baan niet krijg of me afvragen waarom iemand anders hem WEL krijgt.quote:[..]
Dus niet zeuren dat je geen dansje wilt doen he. Dat doe je dan ook gewoon.. (Flauw)
Eh ja... en wat klopt er niet aan die stelling?quote:Ik zeurde erover omdat jij het een dunne spoeling noemde en als er dus een vacature is moet jij zorgen dat jij de persoon wordt en eigenlijk dat je anders niet zo goed je best hebt gedaan.
Wat ik nergens ontken. Maar IEMAND krijgt die baan. En hoe meer je je aanpast, des te groter is de kans dat JIJ 'm krijgt. Nogmaals, dat kan je niet leuk vinden maar zo is het wel. Vind ik dat je je dan maar alles moet laten welgevallen. Nee, zie dansje. Maar dan moet je WEL accepteren dat iemand anders dat WEL doet en die baan krijgt. Natuurlijk zijn er structureel te weinig banen. Des te méér reden om te zorgen dat je "de beste" benquote:Terwijl dat onzin is want de banenmarkt is niet rationeel. Ik probeer een banen te kort aan te kaarten. Zie cbs.nl. En VVD en PvdA gaan niet voor banen zorgen en de werkloosheid zal alleen maar stijgen.
Tja, alleen heeft het geen flikker met die sollicitatie te maken waarop bosbeetle wordt afgewezen, noch heeft het ook maar iets met mijn reactie daarop te makenquote:[..]
Waarom zullen ze dat doen denk je? Goedkope arbeidskrachten.
Ik heb niks tegen Roemenen en Polen he. Helemaal niks want als mijn wieg daar zou hebben gestaan dan ging ik ook lekker geld verdienen in Nederland. Niks ten nadele van die mensen. Waar ik wel veel tegen heb is dat die mensen niet dezelfde arbeidsomstandigheden genieten als Nederlanders. Joh, goedkope krachten, pauzes overslaan, werkdagen van 10 tot 12 uur en ook niet al te moeilijk hoeven te doen over veiligheid. Er is toch niemand die het controleert. En die lui willen wel hoor, want voor hen staat er een vet betaald salaris tegenover. Die houden hun bek wel. Okay, dat ze na het seizoen gezellig allemaal uitkeringsgerechtigden zijn daar hoor je vrijwel niemand over.
[..]
Ik kan dit niet meer als excessen zien, Swets. Sorry.
[..]
quote:Survival of the fittest, Swets. Je probeert het te nuanceren en je laat een beetje mens zien maar ik zie je nog steeds zo. Het maakt niet uit wat ene tante Staal vindt maar ik vind dat je rekening moet houden met mensen die van alles sjouwen om maar aan het werk te kunnen komen en dat er zelfs depressies om de hoek kunnen loeren.
Prima.quote:Op zondag 4 november 2012 22:24 schreef Swetsenegger het volgende:
Het interesseert me geen flikker hoe jij me ziet of me onmenselijk vind omdat ik vind dat het slim is om je zelf aan te passen aan de werkelijkheid. Ik vind je gedachtengang nogal dommig.
Universiteit hè en ik praat met een prof de ervaringen die ik heb is dat ze eigenlijk alleen maar vakinhoudelijk praten... het gaat zelden over bedrijfsmatige dingen. Ik zal wel de site van de betreffende groep doornemen maar die is ook uitsluitend vakinhoudelijk.quote:Op zondag 4 november 2012 22:21 schreef Staal het volgende:
[..]
Lees werkelijk alles over het bedrijf dat ze zelf ter promotie de wereld in helpt. Lees je in en pak die toon op. Dat is belangrijker dan je verdiepen in microscopie techniek. Dat komt erna.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Ik hoop dat deze prof er dezelfde ideeën op na houdt.En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |