abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  Moderator / Redactie FP zondag 4 november 2012 @ 17:58:14 #151
183088 crew  TheStigsDutchCousin
Brabo Bastard
pi_118814779
quote:
0s.gif Op zondag 4 november 2012 17:55 schreef raptorix het volgende:

[..]

Klopt, maar als ik zijn wensen zie denk ik dat je het beste als functioneel ontwerper, interaction designer of informatie architect kunt solliciteren.
quote:
0s.gif Op zondag 4 november 2012 17:54 schreef Maanvis het volgende:

[..]

Nou, dat doe ik dus. Maar op mijn functieomschrijving staat gewoon 'developer' ;).
Bij kleinere bedrijven ben je als deveoper ook al die andere dingen.
En dat doe ik ook :)

Het jammerlijke is dat veel bedrijven je nu de kans niet gunnen om je te bewijzen.
"They are rage. Brutal, without mercy. But you.... You will be worse. Rip and tear, until it is done!"
"Omae wa mou shindeiru."
"All we know is... he's called The Stig!"
  Moderator / Redactie FP zondag 4 november 2012 @ 17:59:09 #152
Brabo Bastard
pi_118814804
quote:
0s.gif Op zondag 4 november 2012 17:58 schreef raptorix het volgende:

[..]

Heb je al relevante ervaring eigenlijk?
Ik heb een jaar als analist gewerkt bij een bedrijf in Boxtel waar het naast functioneel ook veel technisch ontwerpen was.
"They are rage. Brutal, without mercy. But you.... You will be worse. Rip and tear, until it is done!"
"Omae wa mou shindeiru."
  zondag 4 november 2012 @ 17:59:43 #153
19440 Maanvis
Centuries in a lifetime
pi_118814822
quote:
0s.gif Op zondag 4 november 2012 17:58 schreef El_Thijs het volgende:

[..]

[..]

En dat doe ik ook :)

Het jammerlijke is dat veel bedrijven je nu de kans niet gunnen om je te bewijzen.
Daarom kun je het beste op developerbaantjes solliciteren. Dan kun je vanzelf je ontwerpvaardigheden bewijzen ;).
Trots lid van het 👿 Duivelse Viertal 👿
Een gedicht over Maanvis
Het ONZ / [KAMT] Kennis- en Adviescentrum Maanvis Topics , voor al je vragen over mijn topiques!
pi_118814853
quote:
0s.gif Op zondag 4 november 2012 17:59 schreef El_Thijs het volgende:

[..]

Ik heb een jaar als analist gewerkt bij een bedrijf in Boxtel waar het naast functioneel ook veel technisch ontwerpen was.
Ik PM je even een vacature bij ons :0
🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️ TikTok next Block
  Moderator / Redactie FP zondag 4 november 2012 @ 18:02:29 #155
Brabo Bastard
pi_118814887
quote:
0s.gif Op zondag 4 november 2012 18:00 schreef raptorix het volgende:

[..]

Ik PM je even een vacature bij ons :0
Thanks!
"Omae wa mou shindeiru."
  zondag 4 november 2012 @ 18:03:38 #156
19440 Maanvis
Centuries in a lifetime
pi_118814912
quote:
0s.gif Op zondag 4 november 2012 17:59 schreef El_Thijs het volgende:

[..]

Boxtel, als je daar kunt komen zit je eigenlijk wel in een hele goede regio, dus komt alllicht goed jouw zoektocht :).
Een gedicht over Maanvis
Het ONZ / [KAMT] Kennis- en Adviescentrum Maanvis Topics , voor al je vragen over mijn topiques!
  Moderator zondag 4 november 2012 @ 18:05:52 #157
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_118814973
quote:
0s.gif Op zondag 4 november 2012 17:52 schreef El_Thijs het volgende:

[..]

Ik heb het andersom. Ik zou ontzettend goed passen in het team, maar de kennis is niet toereikend. Erg frustrerend als je dat elke keer weer hoort.
Dan moet je dus bijleren.
En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
  Moderator / Redactie FP zondag 4 november 2012 @ 18:07:08 #158
Brabo Bastard
pi_118815018
quote:
0s.gif Op zondag 4 november 2012 18:03 schreef Maanvis het volgende:

[..]

Boxtel, als je daar kunt komen zit je eigenlijk wel in een hele goede regio, dus komt alllicht goed jouw zoektocht :).
Kom zelf uit Tilburg en heb al op verschillende plaatsen gewerkt. De pech die ik heb is dat ik er werd buitengezet omdat ik er zelf geen aard had, of dat ik geen vaste aanstelling kreeg vanwege de crisis. Bedrijf in Boxtel heb ik ook nog ong 9 maanden op support gewerkt, toch ook een hoop geleerd.
"Omae wa mou shindeiru."
  Moderator zondag 4 november 2012 @ 18:08:13 #159
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_118815046
quote:
0s.gif Op zondag 4 november 2012 17:53 schreef Maanvis het volgende:

[..]

Dat zit in je of dat zit niet in je :). Wel kun je het een beetje faken tijdens het gesprek, door gewoon een goeie klik te maken met de mensen tegenover je.
met andere woorden het is dus gewoon persoonlijke voorkeur van degene die tegenover je zit... dan kun je toch nooit een baan krijgen... :r

dat is gewoon zo krom aan het hele solliciteer gebeuren.. het maakt niet uit wat je kunt het gaat alleen maar om de mensen die goed kunnen lullen

maarja zo is het met alles in de wereld.
  zondag 4 november 2012 @ 18:10:38 #160
19440 Maanvis
Centuries in a lifetime
pi_118815106
Ja wat wil je dan? Dat ze je aannemen uit medelijden?
Je hebt wel wat te verantwoorden tegenover je collega's als je een droeftoeter aanneemt die niet in het team past en die iedereen na 2 weken al zat is.
Een gedicht over Maanvis
  FOK!-Schrikkelbaas zondag 4 november 2012 @ 18:11:48 #161
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_118815133
quote:
0s.gif Op zondag 4 november 2012 17:52 schreef El_Thijs het volgende:

[..]

Ik ben goed in het gehele voortraject: Klantcontact, wensen & eisen vastleggen, ontwerpen opstellen, front-end developen, en daarna testen, implementeren en nazorg. Wat ik wil is vooral het klantcontact om daaruit een goed ontwerp uit te kunnen maken voor het project. Ik blijf net zolang vissen totdat ik alle info heb die ik nodig heb.

Eerste post hier van me was ook dat ik iets zoek als functioneel ontwerper, en wat daarbij komt kijken.
Klinkt meer als Projectmanager.
  Moderator zondag 4 november 2012 @ 18:40:24 #162
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_118816022
quote:
0s.gif Op zondag 4 november 2012 18:10 schreef Maanvis het volgende:
Ja wat wil je dan? Dat ze je aannemen uit medelijden?
Je hebt wel wat te verantwoorden tegenover je collega's als je een droeftoeter aanneemt die niet in het team past en die iedereen na 2 weken al zat is.
Ja ik verantwoord me voor de dingen die ik kan. Ik zou graag zien dat ze me aannemen voor de dingen die ik kan. En niet voor de dingen die ik niet kan, en hoe goed ik kan verbloemen dat ik ze eigenlijk niet kan.
  FOK!-Schrikkelbaas zondag 4 november 2012 @ 18:52:01 #163
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_118816459
quote:
2s.gif Op zondag 4 november 2012 18:40 schreef Bosbeetle het volgende:

[..]

Ja ik verantwoord me voor de dingen die ik kan. Ik zou graag zien dat ze me aannemen voor de dingen die ik kan. En niet voor de dingen die ik niet kan, en hoe goed ik kan verbloemen dat ik ze eigenlijk niet kan.
Maar ik denk dat jij veel meer kan als dat je credits voor neemt. Het is met name angst.
  Moderator / Redactie FP zondag 4 november 2012 @ 18:56:46 #164
Brabo Bastard
pi_118816648
quote:
0s.gif Op zondag 4 november 2012 18:11 schreef Swetsenegger het volgende:

[..]

Klinkt meer als Projectmanager.
Dan als een assistent-projectmanager eerder. Heb Prince2 basiskennis maar nog niet de mogelijkheid gehad die toe te passen.
"Omae wa mou shindeiru."
  FOK!-Schrikkelbaas zondag 4 november 2012 @ 19:01:36 #165
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_118816830
quote:
0s.gif Op zondag 4 november 2012 18:56 schreef El_Thijs het volgende:

[..]

Dan als een assistent-projectmanager eerder. Heb Prince2 basiskennis maar nog niet de mogelijkheid gehad die toe te passen.
Door dat soort futiliteiten moet je je helemaal niet tegen laten houden. Ik heb geen Prince2, BiSL, ITIL of welke projectmatige of procedurele utopische certificering dan ook.

Bij bedrijven waar het nog niet geïmplementeerd is moet iedereen het nog leren, en bij bedrijven waar het wel geïmplementeerd is is het OF verankerd in de werkprocedures of niemand houdt zich eraan. Daarnaast heb ik wel een Prince2 boekje hier liggen en het heeft sowieso een enorm "ja dúh!" gehalte

Ik word ook gewoon door werkgevers uitgenodigd voor gesprekken en niemand tilt er aan als ik zeg "Nee, ik heb geen ervaring met prince2, maar ik snap het concept en ik neem aan dat het verankerd is in jullie procedures?"
  Moderator / Redactie FP zondag 4 november 2012 @ 19:03:50 #166
Brabo Bastard
pi_118816918
quote:
0s.gif Op zondag 4 november 2012 19:01 schreef Swetsenegger het volgende:

[..]

Door dat soort futiliteiten moet je je helemaal niet tegen laten houden. Ik heb geen Prince2, BiSL, ITIL of welke projectmatige of procedurele utopische certificering dan ook.

Bij bedrijven waar het nog niet geïmplementeerd is moet iedereen het nog leren, en bij bedrijven waar het wel geïmplementeerd is is het OF verankerd in de werkprocedures of niemand houdt zich eraan. Daarnaast heb ik wel een Prince2 boekje hier liggen en het heeft sowieso een enorm "ja dúh!" gehalte

Ik word ook gewoon door werkgevers uitgenodigd voor gesprekken en niemand tilt er aan als ik zeg "Nee, ik heb geen ervaring met prince2, maar ik snap het concept en ik neem aan dat het verankerd is in jullie procedures?"
Zal die laatste tekst van je onthouden. Concept van een project snap ik ook wel, en bijschaven kan altijd.
"Omae wa mou shindeiru."
  Moderator zondag 4 november 2012 @ 19:08:11 #167
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_118817072
quote:
0s.gif Op zondag 4 november 2012 18:52 schreef Swetsenegger het volgende:

[..]

Maar ik denk dat jij veel meer kan als dat je credits voor neemt. Het is met name angst.
Het zal er een deel van zijn. Maar ook capaciteiten, als je iets leert in 'het academische wereldje' is het wat goed zijn in 'iets' betekent. En dus ook waar je zwakke plekken liggen. En dan kun je beter onderkennen dat je iets nog niet helemaal doorgrond dan dat je zegt dat je het wel weet....
  zondag 4 november 2012 @ 19:09:07 #168
19440 Maanvis
Centuries in a lifetime
pi_118817115
quote:
2s.gif Op zondag 4 november 2012 18:40 schreef Bosbeetle het volgende:

[..]

Zo werkt de wereld niet, er is nog meer bij het werk dan wat je kan, je moet ook qua persoonlijkheid bij het bedrijf passen. Anders voel jij je niet op je plek en ergeren je collega's zich dood aan je.
Een gedicht over Maanvis
  Moderator zondag 4 november 2012 @ 19:13:25 #169
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_118817298
quote:
0s.gif Op zondag 4 november 2012 19:09 schreef Maanvis het volgende:

[..]

Zo werkt de wereld niet, er is nog meer bij het werk dan wat je kan, je moet ook qua persoonlijkheid bij het bedrijf passen. Anders voel jij je niet op je plek en ergeren je collega's zich dood aan je.
m.a.w. sommige mensen kunnen overal werken en anderen nergens :?
  FOK!-Schrikkelbaas zondag 4 november 2012 @ 19:14:41 #170
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_118817360
quote:
2s.gif Op zondag 4 november 2012 19:13 schreef Bosbeetle het volgende:

[..]

Verbaast je dat? Sommige mensen vallen inderdaad buiten de boot.
  Moderator / Redactie FP zondag 4 november 2012 @ 19:18:29 #171
Brabo Bastard
pi_118817507
quote:
5s.gif Op zondag 4 november 2012 19:14 schreef Swetsenegger het volgende:

[..]

Altijd zo geweest, dus hierin geef ik je wel gelijk.
"Omae wa mou shindeiru."
  Moderator zondag 4 november 2012 @ 19:22:26 #172
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_118817673
quote:

[..]

Ja dat verbaast mij... Vooral hoe vanzelfsprekend er hier over gedaan wordt. Dat het geen flikker uitmaakt wat voor opleiding je gedaan hebt, slechts of je in het team past. Ik vind dat een uitholling van het onderwijssysteem die er toch voor is zodat mensen kennis vergaren.

Ik vind het erg vreemd dat vervolgens die vergaarde kennis aan de kant wordt gezet voor iets zo triviaals als persoonlijkheid. Ikzelf heb doorgeleerd zodat ik op een punt ben gekomen zodat ik over bepaalde onderwerpen iets af weet, en dan wordt vervolgens van mij verwacht dat ik iets moet gaan doen waar ik niets van af weet, dat is toch het ondergraven van mijn opleiding...

Dan zou je bijna aan mensen die moleculair bioloog willen worden adviseren om informatica te gaan studeren zodat ze na het promoveren zich via via op moleculaire biologie kunnen focussen :?
  Moderator zondag 4 november 2012 @ 19:25:03 #173
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_118817768
quote:
0s.gif Op zondag 4 november 2012 19:18 schreef El_Thijs het volgende:

[..]

Altijd zo geweest, dus hierin geef ik je wel gelijk.
Oh als ik dat zo lees dan kan ik er beter mee ophouden dus.
  Moderator / Redactie FP zondag 4 november 2012 @ 19:25:21 #174
Brabo Bastard
pi_118817776
quote:
2s.gif Op zondag 4 november 2012 19:22 schreef Bosbeetle het volgende:

[..]

Ja dat verbaast mij... Vooral hoe vanzelfsprekend er hier over gedaan wordt. Dat het geen flikker uitmaakt wat voor opleiding je gedaan hebt, slechts of je in het team past. Ik vind dat een uitholling van het onderwijssysteem die er toch voor is zodat mensen kennis vergaren.

Ik vind het erg vreemd dat vervolgens die vergaarde kennis aan de kant wordt gezet voor iets zo triviaals als persoonlijkheid. Ikzelf heb doorgeleerd zodat ik op een punt ben gekomen zodat ik over bepaalde onderwerpen iets af weet, en dan wordt vervolgens van mij verwacht dat ik iets moet gaan doen waar ik niets van af weet, dat is toch het ondergraven van mijn opleiding...

Dan zou je bijna aan mensen die moleculair bioloog willen worden adviseren om informatica te gaan studeren zodat ze na het promoveren zich via via op moleculaire biologie kunnen focussen :?
Het komt neer op een combinatie van die twee dingen is mijn ervaring. Tot nu toe, met een enkele uitzondering, heb ik altijd leuke collega's gehad wat het werk ook draaglijker en leuker maakte.
"Omae wa mou shindeiru."
  Moderator / Redactie FP zondag 4 november 2012 @ 19:25:41 #175
Brabo Bastard
pi_118817785
quote:
2s.gif Op zondag 4 november 2012 19:25 schreef Bosbeetle het volgende:

[..]

Oh als ik dat zo lees dan kan ik er beter mee ophouden dus.
Niet te snel opgeven ;)
"Omae wa mou shindeiru."
  Moderator zondag 4 november 2012 @ 19:26:43 #176
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_118817840
quote:
0s.gif Op zondag 4 november 2012 19:25 schreef El_Thijs het volgende:

[..]

Niet te snel opgeven ;)
Ik moet dus iets gaan doen waarvoor ik niet geleerd heb, niet kan, niet leuk vind, in een team dat bij mij past, en niet opgeven...

wat leven we toch in een kutwereld :r
  Moderator / Redactie FP zondag 4 november 2012 @ 19:28:23 #177
Brabo Bastard
pi_118817910
quote:
2s.gif Op zondag 4 november 2012 19:26 schreef Bosbeetle het volgende:

[..]

Ik moet dus iets gaan doen waarvoor ik niet geleerd heb, niet kan, niet leuk vind, in een team dat bij mij past, en niet opgeven...

wat leven we toch in een kutwereld :r
Zoals je in een eerdere reactie van me zag gaat het om een combinatie van die twee factoren. Maar het is ook hoe je jezelf opstelt natuurlijk. Ik durf te wedden dat er vast een baan is die bij je past en waar leuke collega's bij inbegrepen zijn.
"Omae wa mou shindeiru."
  Moderator zondag 4 november 2012 @ 19:30:40 #178
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_118818003
quote:
0s.gif Op zondag 4 november 2012 19:28 schreef El_Thijs het volgende:

[..]

Ik durf te wedden dat er vast een baan is die bij je past en waar leuke collega's bij inbegrepen zijn.
oh zat maar ik pas niet in die teams, of mijn opleiding is te passend :O

Dat is waar deze hele discussie over ging.. ik vind het vreemd dat iemand juist niet moet solliciteren op de dingen die hij goed kan. En wel moet solliciteren op de dingen die hij niet kan.

Of beter gezegd wel wordt aangenomen op baantjes waaruit de cv blijkt dat hij het (nog) niet kan. En niet op baantjes waaruit de cv blijkt dat hij het kan.
  FOK!-Schrikkelbaas zondag 4 november 2012 @ 19:33:44 #179
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_118818137
quote:

[..]

Eh nee dat zegt niemand. Wat we zeggen is dat uit alle kandidaten die geschikt zijn degene die het best in het team past wordt uitgekozen. En er zijn mensen die dus altijd buiten de boot vallen bij gelijke geschiktheid.

quote:
Zoek dan werk in je opleidingsrichting. Als dat er niet is... dan zal je wat moeten gaan doen wat je niet kan of dénkt dat je niet kan. Dat... of werkloosheid.

quote:
Nee, je zou mensen die een studie gaan volgen waarin de kans op werk klein is adviseren een andere studie te gaan volgen. En dan nog is je persoonlijkheid wel degelijk een deel van de som.
  zondag 4 november 2012 @ 19:34:09 #180
19440 Maanvis
Centuries in a lifetime
pi_118818156
quote:

[..]

Als je een oncollegiaal persoon bent kun je nergens werken behalve als je voor jezelf begint :).
Een gedicht over Maanvis
  zondag 4 november 2012 @ 19:36:54 #181
19440 Maanvis
Centuries in a lifetime
pi_118818271
quote:

[..]

Opleiding is een begin, maar brengt je slechts halverwege. Ik snap niet dat je hier nu pas achterkomt? Je wordt slechts opgeleid tot deskundige, niet tot werknemer.

quote:
Iedereen is vrij om alles te studeren wat ie wil, maar of je er ook een baan in kunt krijgen is afhankelijk van de markt. Of moeten er maar baantjes gecreëerd worden die eigenlijk niet nodig zijn?
Een gedicht over Maanvis
  zondag 4 november 2012 @ 19:37:47 #182
42366 Staal
Happy cupcake. :')
pi_118818315
quote:

[..]

quote:

[..]

Dit wordt wel steeds gekker trouwens.

Nog even en mensen die serieus naar een baan zoeken hebben werkloosheid aan zichzelf te danken.
Un certain jeune homme
Saint-Mandé, 6 octobre 1929 - Paris, 7 août 2010.
Als je teveel denkt aan de tijd die je nog hebt vergeet je te leven.
  FOK!-Schrikkelbaas zondag 4 november 2012 @ 19:38:48 #183
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_118818367
quote:
15s.gif Op zondag 4 november 2012 19:37 schreef Staal het volgende:

[..]

[..]

Dit wordt wel steeds gekker trouwens.

Nog even en mensen die serieus naar een baan zoeken hebben werkloosheid aan zichzelf te danken.
Dat zegt toch niemand? Maar kom, het is toch geen verrassing dat sommige mensen sociaal vaak aan het kortste eind trekken. Hoe treurig dat ook is is dat wél realiteit.
  zondag 4 november 2012 @ 19:39:14 #184
42366 Staal
pi_118818392
quote:
0s.gif Op zondag 4 november 2012 19:33 schreef Swetsenegger het volgende:

[..]

Eh nee dat zegt niemand. Wat we zeggen is dat uit alle kandidaten die geschikt zijn degene die het best in het team past wordt uitgekozen. En er zijn mensen die dus altijd buiten de boot vallen bij gelijke geschiktheid.

[..]

Zoek dan werk in je opleidingsrichting. Als dat er niet is... dan zal je wat moeten gaan doen wat je niet kan of dénkt dat je niet kan. Dat... of werkloosheid.

[..]

Nee, je zou mensen die een studie gaan volgen waarin de kans op werk klein is adviseren een andere studie te gaan volgen. En dan nog is je persoonlijkheid wel degelijk een deel van de som.

En anders je leeftijd op een zeker moment wel. Zeker met de ontslagversoepeling. :).
Un certain jeune homme
  Moderator zondag 4 november 2012 @ 19:39:16 #185
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_118818393
quote:
0s.gif Op zondag 4 november 2012 19:33 schreef Swetsenegger het volgende:

Er is dus wel werk in mijn richting maar toen kreeg ik te horen dat mijn ervaring 'te passend' was. Er werd letterlijk gezegd dat ik er teveel van af wist en ze liever iemand hadden die er minder van wist. Ik vind dat vreemd. Maar zoals ik het hier al hoor is dat niet vreemd maar normaal.
  zondag 4 november 2012 @ 19:39:25 #186
1062 Tinkepink
Niet zeuren maar poetsen
pi_118818401
quote:
2s.gif Op zondag 4 november 2012 19:30 schreef Bosbeetle het volgende:

[..]

oh zat maar ik pas niet in die teams, of mijn opleiding is te passend :O

Dat is waar deze hele discussie over ging.. ik vind het vreemd dat iemand juist niet moet solliciteren op de dingen die hij goed kan. En wel moet solliciteren op de dingen die hij niet kan.

Of beter gezegd wel wordt aangenomen op baantjes waaruit de cv blijkt dat hij het (nog) niet kan. En niet op baantjes waaruit de cv blijkt dat hij het kan.
Het is niet zwart of wit.

Wat mij verbaast is dat je wel een studie op academisch niveau kunt afronden en waarschijnlijk ook analytisch kunt denken, maar echt niet lijkt te snappen hoe den arbeidsmarkt werkt.
Geen zorgen voor de dag van morgen.
  zondag 4 november 2012 @ 19:39:58 #187
42366 Staal
pi_118818423
quote:
0s.gif Op zondag 4 november 2012 19:38 schreef Swetsenegger het volgende:

[..]

Dat zegt toch niemand? Maar kom, het is toch geen verrassing dat sommige mensen sociaal vaak aan het kortste eind trekken. Hoe treurig dat ook is is dat wél realiteit.
Maar dit vind je wel gepast in een topic waarin mensen op zoek zijn naar een baan?
Un certain jeune homme
  FOK!-Schrikkelbaas zondag 4 november 2012 @ 19:40:31 #188
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_118818444
quote:
2s.gif Op zondag 4 november 2012 19:39 schreef Bosbeetle het volgende:

[..]

Er is dus wel werk in mijn richting maar toen kreeg ik te horen dat mijn ervaring 'te passend' was. Er werd letterlijk gezegd dat ik er teveel van af wist en ze liever iemand hadden die er minder van wist. Ik vind dat vreemd. Maar zoals ik het hier al hoor is dat niet vreemd maar normaal.
Wie zegt dat dat normaal is? Dat is vreemd. Dus OF ze hebben een kutsmoes verzonnen om een wat pijnlijkere of zelfs verboden reden te maskeren.
  FOK!-Schrikkelbaas zondag 4 november 2012 @ 19:41:27 #189
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_118818490
quote:
0s.gif Op zondag 4 november 2012 19:39 schreef Staal het volgende:

[..]

Maar dit vind je wel gepast in een topic waarin mensen op zoek zijn naar een baan?
Want in dit topic moet de realiteit buiten beschouwing worden gelaten?

Ik begrijp niet goed waar je nu op doelt hoor :?
  Moderator zondag 4 november 2012 @ 19:43:40 #190
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_118818579
quote:
1s.gif Op zondag 4 november 2012 19:39 schreef Tinkepink het volgende:

[..]

Het is niet zwart of wit.

Wat mij verbaast is dat je wel een studie op academisch niveau kunt afronden en waarschijnlijk ook analytisch kunt denken, maar echt niet lijkt te snappen hoe den arbeidsmarkt werkt.
Ik denk dat men op de arbeidsmarkt de beste persoon voor een plek zoeken. Wat ik hier hoor is dat diegene die het beste is in zelfmarketing de plek krijgt. Inderdaad ik snap niet hoe de arbeidsmarkt werkt of aan de ene kant snap ik het wel maar ik weiger te accepteren dat de arbeidsmarkt echt een soort x-factor is.

Maar het is het wel.
  FOK!-Schrikkelbaas zondag 4 november 2012 @ 19:44:46 #191
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_118818618
quote:
2s.gif Op zondag 4 november 2012 19:43 schreef Bosbeetle het volgende:

[..]

Ik denk dat men op de arbeidsmarkt de beste persoon voor een plek zoeken. Wat ik hier hoor is dat diegene die het beste is in zelfmarketing de plek krijgt. Inderdaad ik snap niet hoe de arbeidsmarkt werkt of aan de ene kant snap ik het wel maar ik weiger te accepteren dat de arbeidsmarkt echt een soort x-factor is.

Maar het is het wel.
Jij blijft maar vasthouden aan het idee dat de beste in zelfmarketing per definitie inhoudelijk slechter is....
  zondag 4 november 2012 @ 19:51:22 #192
19440 Maanvis
Centuries in a lifetime
pi_118818883
quote:
2s.gif Op zondag 4 november 2012 19:39 schreef Bosbeetle het volgende:

[..]

Die hoeven ze dan minder te betalen ;).
Een gedicht over Maanvis
  zondag 4 november 2012 @ 19:53:59 #193
19440 Maanvis
Centuries in a lifetime
pi_118818993
quote:

[..]

Maar het is het wel.
De beste persoon voor een plek is ook de duurste, en de beste persoon qua opleiding en werkervaring hoeft niet de beste persoon qua collega te zijn. Ik ben ooit systeembeheerder geweest bij een bedrijf waar de gemiddelde computergebruiker ontzettend dom is, en op de werkplek heerste een ambtenarencultuur van hakken in het zand tegen elke verandering. Daar paste ik dus absoluut niet in, ook al had ik gewoon genoeg kennis van zaken en zelfs meer kennis van zaken dan degene die ze na mij hebben aangenomen. Maar die persoon is wat minder progressief in zijn werkwijzen, en kan daar dus beter passen.
Een gedicht over Maanvis
pi_118819218
Ik zou ook alleen maar iemand inhuren waar ikzelf mee samen zou willen werken. En ik vind het juist nogal gek om ervan uit te gaan dat je al je ervaring en kennis in een opleiding op moet doen. Mensen die nieuwsgierig zijn en makkelijk leren pikken in de praktijk genoeg op of scholen zichzelf bij. En anders zijn er altijd nog formele bijscholingsmogelijkheden.

Bosbeetle, ik krijg steeds meer het idee dat je zelf niet zo goed weet waarop je afgewezen wordt.
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
  FOK!-Schrikkelbaas zondag 4 november 2012 @ 20:02:25 #195
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_118819381
Ik denk dat bosbeetle veel meer kan dan dat hij denkt. En daardoor in sollicitatiegesprekken misschien een wat negatieve houding heeft in de ogen van de interviewer omdat hij niet heel zelfverzekerd is als hem om skills buiten zijn specifieke vakkennis gevraagd wordt.
  Moderator zondag 4 november 2012 @ 20:05:36 #196
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_118819536
quote:
0s.gif Op zondag 4 november 2012 19:44 schreef Swetsenegger het volgende:

[..]

Jij blijft maar vasthouden aan het idee dat de beste in zelfmarketing per definitie inhoudelijk slechter is....
Nee dat zeg ik niet. Ik beticht me zelf dan ook realistische kleine kans toe om een goede baan te krijgen, ik ben geen talent. Helaas merk ik dat ook het solliciteren zelf zo'n rare soort poppenkast is.. dat ook hier weer gras onder mijn voeten weggemaaid wordt.

Het enige kleine positieve puntje wat ik nog had was mijn kwaliteit dat ik redelijk kan leren maar ook dat levert dus niets op.

Zo worden aan alle kanten de poten onder mij weg gezaagd... Ik klamp nu met alle macht vast aan het idee dat ik ooit een goede baan krijg... maar misschien moet ik [x-factor]die droom maar laten varen[/x-factor]
  Moderator zondag 4 november 2012 @ 20:06:26 #197
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_118819586
quote:
0s.gif Op zondag 4 november 2012 19:51 schreef Maanvis het volgende:

[..]

Die hoeven ze dan minder te betalen ;).
Nee hoor want dat was een ex-collega van mij met precies dezelfde vooropleiding maar een onderzoek dat meer afwijkt van hetgene ze daar deden.
  zondag 4 november 2012 @ 20:11:27 #198
19440 Maanvis
Centuries in a lifetime
pi_118819830
quote:
2s.gif Op zondag 4 november 2012 20:06 schreef Bosbeetle het volgende:

[..]

Nee hoor want dat was een ex-collega van mij met precies dezelfde vooropleiding maar een onderzoek dat meer afwijkt van hetgene ze daar deden.
En hem mochten ze wel en jou mochten ze niet.
Een gedicht over Maanvis
  zondag 4 november 2012 @ 20:12:16 #199
42366 Staal
pi_118819865
quote:

[..]

Maar het is het wel.
Het boldgedeelte is eigenlijk waar ik me zo zoetjes aan flink aan begin te ergeren. Het superieure toontje. Dat vanuit een bepaalde positie posten.

Maar wat wordt er nu eigenlijk verkapt gezegd? Als je werkloos bent, dan ligt het aan jou. Dan hoor je niet bij de sterkste en tja, dan ligt het aan je persoonlijkheid en ben je niet sociaal genoeg. Wat?!
Kan iemand dit even persoonlijk komen zeggen tegen mensen hier in de straat en in de buurt en tegen hun gezin en tegen hun kinderen? Er zijn hier in de omgeving nauwelijks banen namelijk en er vallen steeds meer ontslagen, steeds meer mensen die hun hypotheek niet meer kunnen betalen.

Voordat men de bekende conclusies trekt, Ryan heeft al jaren zijn baan en ik werk ook drie dagen in de week. Ik heb alles behalve een flitsende baan maar ben er al heel erg gelukkig mee. Gelukkig hebben we ook een huurtje, net zoals Swets hier. Maar de manier waarop het hier allemaal even wordt gepost, schiet even snel een eind op zeg.
Un certain jeune homme
  zondag 4 november 2012 @ 20:14:30 #200
294637 Haroldinho
Once you had Asian...
pi_118819963
Laat ik mij ook maar eens melden in dit topic. Mijn carrière begon na mijn studie uitstekend met een baan in mijn afstudeerrichting (journalistiek) bij de grootste tijdschriftenuitgever van Nederland. Na drie tijdelijke contracten werd mijn arbeidsovereenkomst niet verlengd (daar hebben ze een handje van bij dat bedrijf...) en daarna is mijn carrière in een neerwaartse spiraal terecht gekomen.

Vanuit een uitkering ben ik als verkoper in een telefoonwinkel aan de slag gegaan. In goed overleg zijn we na anderhalf jaar uit elkaar gegaan omdat het van beide kanten niet werkte. Voor mij was de baan niet uitdagend genoeg en daardoor zat ik ongemotiveerd klanten voor te lichten. Daarna ben ik een aantal maanden gaan reizen om alles voor mezelf op een rijtje te zetten, niet weten dat de arbeidsmarkt zo beroerd zou zijn bij terugkomst. Nu weet ik het onderhand niet meer en daalt mijn zelfvertrouwen met de dag over mijn kwaliteiten en talent :(
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')