quote:Op zondag 4 november 2012 17:55 schreef raptorix het volgende:
[..]
Klopt, maar als ik zijn wensen zie denk ik dat je het beste als functioneel ontwerper, interaction designer of informatie architect kunt solliciteren.
En dat doe ik ookquote:Op zondag 4 november 2012 17:54 schreef Maanvis het volgende:
[..]
Nou, dat doe ik dus. Maar op mijn functieomschrijving staat gewoon 'developer'.
Bij kleinere bedrijven ben je als deveoper ook al die andere dingen.
Ik heb een jaar als analist gewerkt bij een bedrijf in Boxtel waar het naast functioneel ook veel technisch ontwerpen was.quote:Op zondag 4 november 2012 17:58 schreef raptorix het volgende:
[..]
Heb je al relevante ervaring eigenlijk?
Daarom kun je het beste op developerbaantjes solliciteren. Dan kun je vanzelf je ontwerpvaardigheden bewijzenquote:Op zondag 4 november 2012 17:58 schreef El_Thijs het volgende:
[..]
[..]
En dat doe ik ook
Het jammerlijke is dat veel bedrijven je nu de kans niet gunnen om je te bewijzen.
Ik PM je even een vacature bij ons :0quote:Op zondag 4 november 2012 17:59 schreef El_Thijs het volgende:
[..]
Ik heb een jaar als analist gewerkt bij een bedrijf in Boxtel waar het naast functioneel ook veel technisch ontwerpen was.
Thanks!quote:Op zondag 4 november 2012 18:00 schreef raptorix het volgende:
[..]
Ik PM je even een vacature bij ons :0
Boxtel, als je daar kunt komen zit je eigenlijk wel in een hele goede regio, dus komt alllicht goed jouw zoektochtquote:Op zondag 4 november 2012 17:59 schreef El_Thijs het volgende:
[..]
Ik heb een jaar als analist gewerkt bij een bedrijf in Boxtel waar het naast functioneel ook veel technisch ontwerpen was.
Dan moet je dus bijleren.quote:Op zondag 4 november 2012 17:52 schreef El_Thijs het volgende:
[..]
Ik heb het andersom. Ik zou ontzettend goed passen in het team, maar de kennis is niet toereikend. Erg frustrerend als je dat elke keer weer hoort.
Kom zelf uit Tilburg en heb al op verschillende plaatsen gewerkt. De pech die ik heb is dat ik er werd buitengezet omdat ik er zelf geen aard had, of dat ik geen vaste aanstelling kreeg vanwege de crisis. Bedrijf in Boxtel heb ik ook nog ong 9 maanden op support gewerkt, toch ook een hoop geleerd.quote:Op zondag 4 november 2012 18:03 schreef Maanvis het volgende:
[..]
Boxtel, als je daar kunt komen zit je eigenlijk wel in een hele goede regio, dus komt alllicht goed jouw zoektocht.
met andere woorden het is dus gewoon persoonlijke voorkeur van degene die tegenover je zit... dan kun je toch nooit een baan krijgen...quote:Op zondag 4 november 2012 17:53 schreef Maanvis het volgende:
[..]
Dat zit in je of dat zit niet in je. Wel kun je het een beetje faken tijdens het gesprek, door gewoon een goeie klik te maken met de mensen tegenover je.
Klinkt meer als Projectmanager.quote:Op zondag 4 november 2012 17:52 schreef El_Thijs het volgende:
[..]
Ik ben goed in het gehele voortraject: Klantcontact, wensen & eisen vastleggen, ontwerpen opstellen, front-end developen, en daarna testen, implementeren en nazorg. Wat ik wil is vooral het klantcontact om daaruit een goed ontwerp uit te kunnen maken voor het project. Ik blijf net zolang vissen totdat ik alle info heb die ik nodig heb.
Eerste post hier van me was ook dat ik iets zoek als functioneel ontwerper, en wat daarbij komt kijken.
Ja ik verantwoord me voor de dingen die ik kan. Ik zou graag zien dat ze me aannemen voor de dingen die ik kan. En niet voor de dingen die ik niet kan, en hoe goed ik kan verbloemen dat ik ze eigenlijk niet kan.quote:Op zondag 4 november 2012 18:10 schreef Maanvis het volgende:
Ja wat wil je dan? Dat ze je aannemen uit medelijden?
Je hebt wel wat te verantwoorden tegenover je collega's als je een droeftoeter aanneemt die niet in het team past en die iedereen na 2 weken al zat is.
Maar ik denk dat jij veel meer kan als dat je credits voor neemt. Het is met name angst.quote:Op zondag 4 november 2012 18:40 schreef Bosbeetle het volgende:
[..]
Ja ik verantwoord me voor de dingen die ik kan. Ik zou graag zien dat ze me aannemen voor de dingen die ik kan. En niet voor de dingen die ik niet kan, en hoe goed ik kan verbloemen dat ik ze eigenlijk niet kan.
Dan als een assistent-projectmanager eerder. Heb Prince2 basiskennis maar nog niet de mogelijkheid gehad die toe te passen.quote:Op zondag 4 november 2012 18:11 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]
Klinkt meer als Projectmanager.
Door dat soort futiliteiten moet je je helemaal niet tegen laten houden. Ik heb geen Prince2, BiSL, ITIL of welke projectmatige of procedurele utopische certificering dan ook.quote:Op zondag 4 november 2012 18:56 schreef El_Thijs het volgende:
[..]
Dan als een assistent-projectmanager eerder. Heb Prince2 basiskennis maar nog niet de mogelijkheid gehad die toe te passen.
Zal die laatste tekst van je onthouden. Concept van een project snap ik ook wel, en bijschaven kan altijd.quote:Op zondag 4 november 2012 19:01 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]
Door dat soort futiliteiten moet je je helemaal niet tegen laten houden. Ik heb geen Prince2, BiSL, ITIL of welke projectmatige of procedurele utopische certificering dan ook.
Bij bedrijven waar het nog niet geïmplementeerd is moet iedereen het nog leren, en bij bedrijven waar het wel geïmplementeerd is is het OF verankerd in de werkprocedures of niemand houdt zich eraan. Daarnaast heb ik wel een Prince2 boekje hier liggen en het heeft sowieso een enorm "ja dúh!" gehalte
Ik word ook gewoon door werkgevers uitgenodigd voor gesprekken en niemand tilt er aan als ik zeg "Nee, ik heb geen ervaring met prince2, maar ik snap het concept en ik neem aan dat het verankerd is in jullie procedures?"
Het zal er een deel van zijn. Maar ook capaciteiten, als je iets leert in 'het academische wereldje' is het wat goed zijn in 'iets' betekent. En dus ook waar je zwakke plekken liggen. En dan kun je beter onderkennen dat je iets nog niet helemaal doorgrond dan dat je zegt dat je het wel weet....quote:Op zondag 4 november 2012 18:52 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]
Maar ik denk dat jij veel meer kan als dat je credits voor neemt. Het is met name angst.
Zo werkt de wereld niet, er is nog meer bij het werk dan wat je kan, je moet ook qua persoonlijkheid bij het bedrijf passen. Anders voel jij je niet op je plek en ergeren je collega's zich dood aan je.quote:Op zondag 4 november 2012 18:40 schreef Bosbeetle het volgende:
[..]
Ja ik verantwoord me voor de dingen die ik kan. Ik zou graag zien dat ze me aannemen voor de dingen die ik kan. En niet voor de dingen die ik niet kan, en hoe goed ik kan verbloemen dat ik ze eigenlijk niet kan.
m.a.w. sommige mensen kunnen overal werken en anderen nergensquote:Op zondag 4 november 2012 19:09 schreef Maanvis het volgende:
[..]
Zo werkt de wereld niet, er is nog meer bij het werk dan wat je kan, je moet ook qua persoonlijkheid bij het bedrijf passen. Anders voel jij je niet op je plek en ergeren je collega's zich dood aan je.
Verbaast je dat? Sommige mensen vallen inderdaad buiten de boot.quote:Op zondag 4 november 2012 19:13 schreef Bosbeetle het volgende:
[..]
m.a.w. sommige mensen kunnen overal werken en anderen nergens
Altijd zo geweest, dus hierin geef ik je wel gelijk.quote:Op zondag 4 november 2012 19:14 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]
Verbaast je dat? Sommige mensen vallen inderdaad buiten de boot.
Ja dat verbaast mij... Vooral hoe vanzelfsprekend er hier over gedaan wordt. Dat het geen flikker uitmaakt wat voor opleiding je gedaan hebt, slechts of je in het team past. Ik vind dat een uitholling van het onderwijssysteem die er toch voor is zodat mensen kennis vergaren.quote:Op zondag 4 november 2012 19:14 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]
Oh als ik dat zo lees dan kan ik er beter mee ophouden dus.quote:Op zondag 4 november 2012 19:18 schreef El_Thijs het volgende:
[..]
Altijd zo geweest, dus hierin geef ik je wel gelijk.
Het komt neer op een combinatie van die twee dingen is mijn ervaring. Tot nu toe, met een enkele uitzondering, heb ik altijd leuke collega's gehad wat het werk ook draaglijker en leuker maakte.quote:Op zondag 4 november 2012 19:22 schreef Bosbeetle het volgende:
[..]
Ja dat verbaast mij... Vooral hoe vanzelfsprekend er hier over gedaan wordt. Dat het geen flikker uitmaakt wat voor opleiding je gedaan hebt, slechts of je in het team past. Ik vind dat een uitholling van het onderwijssysteem die er toch voor is zodat mensen kennis vergaren.
Ik vind het erg vreemd dat vervolgens die vergaarde kennis aan de kant wordt gezet voor iets zo triviaals als persoonlijkheid. Ikzelf heb doorgeleerd zodat ik op een punt ben gekomen zodat ik over bepaalde onderwerpen iets af weet, en dan wordt vervolgens van mij verwacht dat ik iets moet gaan doen waar ik niets van af weet, dat is toch het ondergraven van mijn opleiding...
Dan zou je bijna aan mensen die moleculair bioloog willen worden adviseren om informatica te gaan studeren zodat ze na het promoveren zich via via op moleculaire biologie kunnen focussen
Niet te snel opgevenquote:Op zondag 4 november 2012 19:25 schreef Bosbeetle het volgende:
[..]
Oh als ik dat zo lees dan kan ik er beter mee ophouden dus.
Ik moet dus iets gaan doen waarvoor ik niet geleerd heb, niet kan, niet leuk vind, in een team dat bij mij past, en niet opgeven...quote:
Zoals je in een eerdere reactie van me zag gaat het om een combinatie van die twee factoren. Maar het is ook hoe je jezelf opstelt natuurlijk. Ik durf te wedden dat er vast een baan is die bij je past en waar leuke collega's bij inbegrepen zijn.quote:Op zondag 4 november 2012 19:26 schreef Bosbeetle het volgende:
[..]
Ik moet dus iets gaan doen waarvoor ik niet geleerd heb, niet kan, niet leuk vind, in een team dat bij mij past, en niet opgeven...
wat leven we toch in een kutwereld
oh zat maar ik pas niet in die teams, of mijn opleiding is te passendquote:Op zondag 4 november 2012 19:28 schreef El_Thijs het volgende:
[..]
Ik durf te wedden dat er vast een baan is die bij je past en waar leuke collega's bij inbegrepen zijn.
Eh nee dat zegt niemand. Wat we zeggen is dat uit alle kandidaten die geschikt zijn degene die het best in het team past wordt uitgekozen. En er zijn mensen die dus altijd buiten de boot vallen bij gelijke geschiktheid.quote:Op zondag 4 november 2012 19:22 schreef Bosbeetle het volgende:
[..]
Ja dat verbaast mij... Vooral hoe vanzelfsprekend er hier over gedaan wordt. Dat het geen flikker uitmaakt wat voor opleiding je gedaan hebt, slechts of je in het team past. Ik vind dat een uitholling van het onderwijssysteem die er toch voor is zodat mensen kennis vergaren.
Zoek dan werk in je opleidingsrichting. Als dat er niet is... dan zal je wat moeten gaan doen wat je niet kan of dénkt dat je niet kan. Dat... of werkloosheid.quote:Ik vind het erg vreemd dat vervolgens die vergaarde kennis aan de kant wordt gezet voor iets zo triviaals als persoonlijkheid. Ikzelf heb doorgeleerd zodat ik op een punt ben gekomen zodat ik over bepaalde onderwerpen iets af weet, en dan wordt vervolgens van mij verwacht dat ik iets moet gaan doen waar ik niets van af weet, dat is toch het ondergraven van mijn opleiding...
Nee, je zou mensen die een studie gaan volgen waarin de kans op werk klein is adviseren een andere studie te gaan volgen. En dan nog is je persoonlijkheid wel degelijk een deel van de som.quote:Dan zou je bijna aan mensen die moleculair bioloog willen worden adviseren om informatica te gaan studeren zodat ze na het promoveren zich via via op moleculaire biologie kunnen focussen
Als je een oncollegiaal persoon bent kun je nergens werken behalve als je voor jezelf begintquote:Op zondag 4 november 2012 19:13 schreef Bosbeetle het volgende:
[..]
Opleiding is een begin, maar brengt je slechts halverwege. Ik snap niet dat je hier nu pas achterkomt? Je wordt slechts opgeleid tot deskundige, niet tot werknemer.quote:Op zondag 4 november 2012 19:22 schreef Bosbeetle het volgende:
[..]
Iedereen is vrij om alles te studeren wat ie wil, maar of je er ook een baan in kunt krijgen is afhankelijk van de markt. Of moeten er maar baantjes gecreëerd worden die eigenlijk niet nodig zijn?quote:Ik vind het erg vreemd dat vervolgens die vergaarde kennis aan de kant wordt gezet voor iets zo triviaals als persoonlijkheid. Ikzelf heb doorgeleerd zodat ik op een punt ben gekomen zodat ik over bepaalde onderwerpen iets af weet, en dan wordt vervolgens van mij verwacht dat ik iets moet gaan doen waar ik niets van af weet, dat is toch het ondergraven van mijn opleiding...
quote:Op zondag 4 november 2012 19:13 schreef Bosbeetle het volgende:
[..]
Dit wordt wel steeds gekker trouwens.quote:Op zondag 4 november 2012 19:14 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]
Dat zegt toch niemand? Maar kom, het is toch geen verrassing dat sommige mensen sociaal vaak aan het kortste eind trekken. Hoe treurig dat ook is is dat wél realiteit.quote:Op zondag 4 november 2012 19:37 schreef Staal het volgende:
[..]
[..]
Dit wordt wel steeds gekker trouwens.
Nog even en mensen die serieus naar een baan zoeken hebben werkloosheid aan zichzelf te danken.
quote:Op zondag 4 november 2012 19:33 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]
Eh nee dat zegt niemand. Wat we zeggen is dat uit alle kandidaten die geschikt zijn degene die het best in het team past wordt uitgekozen. En er zijn mensen die dus altijd buiten de boot vallen bij gelijke geschiktheid.
[..]
Zoek dan werk in je opleidingsrichting. Als dat er niet is... dan zal je wat moeten gaan doen wat je niet kan of dénkt dat je niet kan. Dat... of werkloosheid.
[..]
Nee, je zou mensen die een studie gaan volgen waarin de kans op werk klein is adviseren een andere studie te gaan volgen. En dan nog is je persoonlijkheid wel degelijk een deel van de som.
En anders je leeftijd op een zeker moment wel. Zeker met de ontslagversoepeling..
Er is dus wel werk in mijn richting maar toen kreeg ik te horen dat mijn ervaring 'te passend' was. Er werd letterlijk gezegd dat ik er teveel van af wist en ze liever iemand hadden die er minder van wist. Ik vind dat vreemd. Maar zoals ik het hier al hoor is dat niet vreemd maar normaal.quote:Op zondag 4 november 2012 19:33 schreef Swetsenegger het volgende:
Zoek dan werk in je opleidingsrichting. Als dat er niet is... dan zal je wat moeten gaan doen wat je niet kan of dénkt dat je niet kan. Dat... of werkloosheid.
Het is niet zwart of wit.quote:Op zondag 4 november 2012 19:30 schreef Bosbeetle het volgende:
[..]
oh zat maar ik pas niet in die teams, of mijn opleiding is te passend
Dat is waar deze hele discussie over ging.. ik vind het vreemd dat iemand juist niet moet solliciteren op de dingen die hij goed kan. En wel moet solliciteren op de dingen die hij niet kan.
Of beter gezegd wel wordt aangenomen op baantjes waaruit de cv blijkt dat hij het (nog) niet kan. En niet op baantjes waaruit de cv blijkt dat hij het kan.
Maar dit vind je wel gepast in een topic waarin mensen op zoek zijn naar een baan?quote:Op zondag 4 november 2012 19:38 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]
Dat zegt toch niemand? Maar kom, het is toch geen verrassing dat sommige mensen sociaal vaak aan het kortste eind trekken. Hoe treurig dat ook is is dat wél realiteit.
Wie zegt dat dat normaal is? Dat is vreemd. Dus OF ze hebben een kutsmoes verzonnen om een wat pijnlijkere of zelfs verboden reden te maskeren.quote:Op zondag 4 november 2012 19:39 schreef Bosbeetle het volgende:
[..]
Er is dus wel werk in mijn richting maar toen kreeg ik te horen dat mijn ervaring 'te passend' was. Er werd letterlijk gezegd dat ik er teveel van af wist en ze liever iemand hadden die er minder van wist. Ik vind dat vreemd. Maar zoals ik het hier al hoor is dat niet vreemd maar normaal.
Want in dit topic moet de realiteit buiten beschouwing worden gelaten?quote:Op zondag 4 november 2012 19:39 schreef Staal het volgende:
[..]
Maar dit vind je wel gepast in een topic waarin mensen op zoek zijn naar een baan?
Ik denk dat men op de arbeidsmarkt de beste persoon voor een plek zoeken. Wat ik hier hoor is dat diegene die het beste is in zelfmarketing de plek krijgt. Inderdaad ik snap niet hoe de arbeidsmarkt werkt of aan de ene kant snap ik het wel maar ik weiger te accepteren dat de arbeidsmarkt echt een soort x-factor is.quote:Op zondag 4 november 2012 19:39 schreef Tinkepink het volgende:
[..]
Het is niet zwart of wit.
Wat mij verbaast is dat je wel een studie op academisch niveau kunt afronden en waarschijnlijk ook analytisch kunt denken, maar echt niet lijkt te snappen hoe den arbeidsmarkt werkt.
Jij blijft maar vasthouden aan het idee dat de beste in zelfmarketing per definitie inhoudelijk slechter is....quote:Op zondag 4 november 2012 19:43 schreef Bosbeetle het volgende:
[..]
Ik denk dat men op de arbeidsmarkt de beste persoon voor een plek zoeken. Wat ik hier hoor is dat diegene die het beste is in zelfmarketing de plek krijgt. Inderdaad ik snap niet hoe de arbeidsmarkt werkt of aan de ene kant snap ik het wel maar ik weiger te accepteren dat de arbeidsmarkt echt een soort x-factor is.
Maar het is het wel.
Die hoeven ze dan minder te betalenquote:Op zondag 4 november 2012 19:39 schreef Bosbeetle het volgende:
[..]
Er is dus wel werk in mijn richting maar toen kreeg ik te horen dat mijn ervaring 'te passend' was. Er werd letterlijk gezegd dat ik er teveel van af wist en ze liever iemand hadden die er minder van wist. Ik vind dat vreemd. Maar zoals ik het hier al hoor is dat niet vreemd maar normaal.
De beste persoon voor een plek is ook de duurste, en de beste persoon qua opleiding en werkervaring hoeft niet de beste persoon qua collega te zijn. Ik ben ooit systeembeheerder geweest bij een bedrijf waar de gemiddelde computergebruiker ontzettend dom is, en op de werkplek heerste een ambtenarencultuur van hakken in het zand tegen elke verandering. Daar paste ik dus absoluut niet in, ook al had ik gewoon genoeg kennis van zaken en zelfs meer kennis van zaken dan degene die ze na mij hebben aangenomen. Maar die persoon is wat minder progressief in zijn werkwijzen, en kan daar dus beter passen.quote:Op zondag 4 november 2012 19:43 schreef Bosbeetle het volgende:
[..]
Ik denk dat men op de arbeidsmarkt de beste persoon voor een plek zoeken. Wat ik hier hoor is dat diegene die het beste is in zelfmarketing de plek krijgt. Inderdaad ik snap niet hoe de arbeidsmarkt werkt of aan de ene kant snap ik het wel maar ik weiger te accepteren dat de arbeidsmarkt echt een soort x-factor is.
Maar het is het wel.
Nee dat zeg ik niet. Ik beticht me zelf dan ook realistische kleine kans toe om een goede baan te krijgen, ik ben geen talent. Helaas merk ik dat ook het solliciteren zelf zo'n rare soort poppenkast is.. dat ook hier weer gras onder mijn voeten weggemaaid wordt.quote:Op zondag 4 november 2012 19:44 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]
Jij blijft maar vasthouden aan het idee dat de beste in zelfmarketing per definitie inhoudelijk slechter is....
Nee hoor want dat was een ex-collega van mij met precies dezelfde vooropleiding maar een onderzoek dat meer afwijkt van hetgene ze daar deden.quote:Op zondag 4 november 2012 19:51 schreef Maanvis het volgende:
[..]
Die hoeven ze dan minder te betalen.
En hem mochten ze wel en jou mochten ze niet.quote:Op zondag 4 november 2012 20:06 schreef Bosbeetle het volgende:
[..]
Nee hoor want dat was een ex-collega van mij met precies dezelfde vooropleiding maar een onderzoek dat meer afwijkt van hetgene ze daar deden.
Het boldgedeelte is eigenlijk waar ik me zo zoetjes aan flink aan begin te ergeren. Het superieure toontje. Dat vanuit een bepaalde positie posten.quote:Op zondag 4 november 2012 19:43 schreef Bosbeetle het volgende:
[..]
Maar het is het wel.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |