abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  FOK!-Schrikkelbaas dinsdag 30 oktober 2012 @ 15:38:58 #151
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_118623953
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 oktober 2012 15:34 schreef electrocrash het volgende:
Kan iemmand op mijn uitgebreid verhaal reageren??
wtf?
  dinsdag 30 oktober 2012 @ 15:58:24 #152
43844 Yankee
Is tegenwoordig Drent
pi_118624830
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 oktober 2012 13:02 schreef electrocrash het volgende:
Ik ben 20 jaar, mijn enige werkervaring zijn stages.

Ik heb nog nooit een betaald bijbaan gehad.

Ik heb al wat sollicitaties gestuurd bij etos,hema,kruidvat,albert heijn, tnt post, xenos en V&D

Sollicitatiegesprekken gehad bij 2 keer hema, kruidvat en daarvoor afgewezen. En voor de rest was het "je past niet in wat wij zoeken oftewel we hebben een betere iemamd."

Ik weet niet waar ik nog meer zou kunnen solliciteren, iemand ervaring met freelance werk of iets? Ik wil graag een baan :( en ik weet niet wie ik advies kan vragen.

Ik ben twee-talig opgevoed dus ik zou eventueel bijvoorbeeld als freelance tekstvertaler aan de slag kunnen gaan, maar ik weet niet waar ik mijzelf kan aanbieden.

Iemand tips voor een wanhopige twintiger die een bijbaan wilt?
- Welke opleidingen heb je gedaan, volg je?
- Waar woon je?
- Hoeveel uur per week?
- Wat voor werktijden
etc etc
.
  dinsdag 30 oktober 2012 @ 16:07:17 #153
364261 Limburg82
I shit you not.
pi_118625125
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 oktober 2012 15:34 schreef electrocrash het volgende:
Kan iemmand op mijn uitgebreid verhaal reageren??
Ik kan begrijpen dat je onder druk staat, maar doe niet zo opgeFok!t.

Zonder diploma zul je weinig kunnen als tekstvertaler. Tenzij je toevalig een studie in de betreffende taal volgt.
Je kunt je natuurlijk wel op marktplaats aanbieden.

Al eens gedacht aan bouwmarkten, Ikea etc.?
pi_118625732
quote:

Ik heb al wat sollicitaties gestuurd bij etos,hema,kruidvat,albert heijn, tnt post, xenos en V&D

Sollicitatiegesprekken gehad bij 2 keer hema, kruidvat en daarvoor afgewezen. En voor de rest was het "je past niet in wat wij zoeken oftewel we hebben een betere iemamd."

Ik weet niet waar ik nog meer zou kunnen solliciteren, iemand ervaring met freelance werk of iets? Ik wil graag een baan :( en ik weet niet wie ik advies kan vragen.

Ik ben twee-talig opgevoed dus ik zou eventueel bijvoorbeeld als freelance tekstvertaler aan de slag kunnen gaan, maar ik weet niet waar ik mijzelf kan aanbieden.

Blijven proberen. Schrijf je in bij uitzendbureaus, maar heb vooral geen verwachtingen. Kijk uit met freelance werk, 99% van wat je op internet vindt is oplichting.

En reken erop dat het weken of maanden kan duren voordat je iets gevonden hebt. En dan heb jij nog het geluk dat je 20 bent.
pi_118626075
quote:
0s.gif Op maandag 29 oktober 2012 17:43 schreef Bittere_Bal het volgende:

[..]

Ja, WW moet ik wel kunnen aanvragen. Was nu eindelijk werkzaam in de culturele/historische sector (overheid) maar daar is echt bijna geen vaste baan in te krijgen. Allemaal projecten van een paar weken en dan weer niks. Nu moet ik waarschijnlijk weer terug naar de ICT sector waar ik echt geen zin in heb maar wel wat jaren ervaring, helaas wel grotendeels onder mijn niveau (WO)
ik heb geen wo maar zit met hetzelfde , liever wil ik niet terug richting ict maar alleen daar lijk je snel een baan te kunnen vinden :{
ik voel me altijd net een robot in een developer/programmeerfunctie
  dinsdag 30 oktober 2012 @ 17:02:02 #156
19440 Maanvis
Centuries in a lifetime
pi_118627646
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 oktober 2012 16:27 schreef EilandjeOnline het volgende:

[..]

ik heb geen wo maar zit met hetzelfde , liever wil ik niet terug richting ict maar alleen daar lijk je snel een baan te kunnen vinden :{
ik voel me altijd net een robot in een developer/programmeerfunctie
ik werk nu als developer en ik voel me vandaag een tovenaar O+
Trots lid van het 👿 Duivelse Viertal 👿
Een gedicht over Maanvis
Het ONZ / [KAMT] Kennis- en Adviescentrum Maanvis Topics , voor al je vragen over mijn topiques!
pi_118627699
^O^
  dinsdag 30 oktober 2012 @ 17:06:00 #158
1062 Tinkepink
Niet zeuren maar poetsen
pi_118627815
quote:

Als je als freelancer wilt werken zul je eerst moeten leren jezelf te verkopen.
Geen zorgen voor de dag van morgen.
  FOK!-Schrikkelbaas dinsdag 30 oktober 2012 @ 17:47:41 #159
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_118629503
"Dinsdag laten we weten of je door bent naar de 2e ronde"

uhuh.
pi_118629622
Net een persoonlijk mailtje gekregen!

'Beste Leon,

Waarschijnlijk weet ik morgen meer aangezien we vandaag de laatste eerste ronde gesprekken hebben. Dan kunnen we de balans opmaken. Dat wilde ik je even laten weten.

Fijne avond.

Kind regards,'.

Positief? Of zal die dit naar iedereen sturen? ;(
  FOK!-Schrikkelbaas dinsdag 30 oktober 2012 @ 17:51:51 #161
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_118629703
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 oktober 2012 17:50 schreef Leonos het volgende:
Net een persoonlijk mailtje gekregen!

'Beste Leon,

Waarschijnlijk weet ik morgen meer aangezien we vandaag de laatste eerste ronde gesprekken hebben. Dan kunnen we de balans opmaken. Dat wilde ik je even laten weten.

Fijne avond.

Kind regards,'.

Positief? Of zal die dit naar iedereen sturen? ;(
Nou wat denk je?

Maar sowieso erg netjes dat ze even wat laten weten. Zie mijn post boven je.
pi_118631881
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 oktober 2012 15:58 schreef Yankee het volgende:

[..]

- Welke opleidingen heb je gedaan, volg je?
- Waar woon je?
- Hoeveel uur per week?
- Wat voor werktijden
etc etc
- Vmbo-b en door een toestand geen diploma gehaald, mbo 2 bedrijfs administratie niet afgemaakt gestopt. Nu thuisstudie vmbo-t , om in mei 2013 de staatsexamens te doen. Ik kan spaans,nederlands en engels.
-amsterdam
-15-20 uur p. Week
-vanaf 13:00 tot 17:00 of 15:00 tot 20:00.
  dinsdag 30 oktober 2012 @ 19:29:35 #163
43844 Yankee
Is tegenwoordig Drent
pi_118634203
quote:
1s.gif Op dinsdag 30 oktober 2012 18:41 schreef electrocrash het volgende:

[..]

- Vmbo-b en door een toestand geen diploma gehaald, mbo 2 bedrijfs administratie niet afgemaakt gestopt. Nu thuisstudie vmbo-t , om in mei 2013 de staatsexamens te doen. Ik kan spaans,nederlands en engels.
-amsterdam
-15-20 uur p. Week
Outbound callcenterwerk?
.
pi_118634790
quote:

[..]

-amsterdam
-15-20 uur p. Week
Lokale supermarkt al geprobeerd? :)
  Manager PR/Moderator dinsdag 30 oktober 2012 @ 20:19:12 #165
269689 crew  Viv
pi_118637406
quote:
Nu thuisstudie vmbo-t , om in mei 2013 de staatsexamens te doen.
-15-20 uur p. Week
Als je een thuisstudie doet, kun je toch veel flexibeler zijn qua werktijden?
pi_118638399
quote:

[..]

-amsterdam
-15-20 uur p. Week
Nachtdiensten geen optie? En wat hierboven wordt gezegd, je bepaald toch zelf wanneer je je studie-uurtjes maakt?
pi_118653822
Voor iedereen die denkt dat je wel even een baantje in de horeca vindt door zomaar ergens naar binnen te stappen, ook al hangt er geen vacature: dit is in de praktijk toch erg moeilijk. Ik heb nu bij een paar zaken gevraagd en bijna overal hetzelfde verhaal: geen personeel nodig. En bij de enige zaak waar men dat niet meteen zei, wilden ze alleen mensen die kunnen tappen (ook al heb ik aangegeven dat wel te willen leren).
pi_118653893
quote:
0s.gif Op woensdag 31 oktober 2012 02:18 schreef Balisto het volgende:
Voor iedereen die denkt dat je wel even een baantje in de horeca vindt door zomaar ergens naar binnen te stappen, ook al hangt er geen vacature: dit is in de praktijk toch erg moeilijk. Ik heb nu bij een paar zaken gevraagd en bijna overal hetzelfde verhaal: geen personeel nodig. En bij de enige zaak waar men dat niet meteen zei, wilden ze alleen mensen die kunnen tappen (ook al heb ik aangegeven dat wel te willen leren).
Mjah, je hebt een punt toen wij een vacature uitschreven hadden we 68 reacties ofzo :').

Aan de andere kant, we schrijven zelden vacatures uit omdat ze meestal gaan naar mensen die net binnen liepen toen we iemand zochten :+.

Over tappen moet je gewoon liegen en als ze je erop betrappen. Ja ik ben een tap gewend met meer minder/druk. Paar minuten later heb je het geleerd het ergste wat je kan gebeuren is dat je ontslagen wordt :P.
  woensdag 31 oktober 2012 @ 07:59:18 #169
363056 Wildervankstertje
Nu een Westerleestertje
pi_118654923
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 oktober 2012 19:38 schreef Leonos het volgende:

[..]

Lokale supermarkt al geprobeerd? :)
Mensen van 20 jaar en ouder kunnen het over het algemeen wel vergeten in supermarkten. Heb zelf opleiding detailhandel gedaan, geslaagd op mijn 19e (bijna 20) en zodra ik 20 werd kon ik opdonderen bij de supermarkt waar ik toen werkte (deed BBL) omdat ik te oud werd.

Daarna heel veel gesolliciteerd bij supermarkten en andere winkels maar nooit meer in een winkel aan het werk gekomen.

Sinds mijn 21e werk ik als assemblagemedewerkster in een fabriek waar verlichtingsarmaturen gemaakt worden. Bevalt overigens veel beter ook dan in een winkel :P.

Fabrieken nemen nog wel regelmatig "ouderen" aan.
  FOK!-Schrikkelbaas woensdag 31 oktober 2012 @ 08:07:47 #170
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_118654995
En nu...?

Ik heb een contract liggen voor een parttime functie (2 dagen) bij een hele toffe organisatie op fietsafstand, beginnen per 1 November Dat moet ik vandaag dus laten weten. Ik heb fulltime nodig, maar ben tot op heden nog niet geslaagd. Tekenen zou je zeggen, maar ik krijg zojuist een uitnodiging voor een 2e gesprek voor een fulltime functie.

Nu heb ik de eerste 2 maanden proeftijd bij die parttime functie maar zou het op zich heel lullig vinden als ik daar binnen mijn proeftijd weer ontslag moet nemen. Nog afgezien van al het potentiële gezeur die dat kan opleveren met UWV.

What to do.
pi_118655426
Tja, een goede keuze is lastig. Ik had het twee jaar terug ook: ik was voor mezelf begonnen, maar toch was de markt erg lastig, dus ook op zoek naar iets vast. Na een tijdje radiostilte kwamen er ineens twee functies beschikbaar en kreeg ik er voor eentje een contract aangeboden.

De tweede functie liet op zich wachten, maar vond ik persoonlijk interessanter. Ik heb bij functie twee ook aangegeven dat ze een maand hadden, omdat ik wel zou beginnen bij functie 1. Mocht het rondkomen, kon ik in m'n proeftijd opzeggen. In de laatste week kwam het daadwerkelijk rond met functie twee en heb ik de gok genomen. Op de laatste dag van m'n proeftijd heb ik opgezegd.

Werkgevers kunnen jou ook simpelweg laten wachten of op het laatste moment in de kou zetten, dus ik zou vooral voor mezelf kiezen. Desnoods leg je het voor bij het UWV? (niet dat ik het idee heb dat dat echt helpt, maar misschien kun je, per e-mail, wat advies afdwingen en daar later in het geval van problemen naar verwijzen?)
[b]A question that sometimes drives me hazy: am I or are the others crazy?[/b]
  FOK!-Schrikkelbaas woensdag 31 oktober 2012 @ 08:45:42 #172
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_118655507
Ik heb besloten in ieder geval bij functie 1 te beginnen. Zoals iemand in een ander topic opmerkte... een 2e gesprek is nog geen baangarantie. En ik kan het weten want ik heb er ondertussen al wat gehad :P

Mocht het toch rondkomen met die fulltime functie is het jammer voor die parttime functie. Ik heb daar zelfs in mijn sollicitatiegesprek aangegeven dat ik uiteindelijk fulltime aan de slag moet. En dat mogen dan ook 2 parttime functies zijn, maar tot ik die eerste parttime functie daadwerkelijk had ben ik nog niet opzoek geweest naar een 2e parttime functie.
pi_118655624
Gefeliciteerd Swetsenegger..
  FOK!-Schrikkelbaas woensdag 31 oktober 2012 @ 09:23:27 #174
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_118656296
Zo... alles ingevuld, HR gebeld.... ik heb een baan van 15.2 uur als Webcoördinator bij de Erasmus Universiteit.
pi_118656870
quote:
14s.gif Op woensdag 31 oktober 2012 09:23 schreef Swetsenegger het volgende:
Zo... alles ingevuld, HR gebeld.... ik heb een baan van 15.2 uur als Webcoördinator bij de Erasmus Universiteit.
Gefeliciteerd! Het kan goed zijn dat het hebben van deze baan je kansen op een fulltime vergroot.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')