abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_118723405
Welkom in het enige echte Werkzoekend Topic.

In dit topic kun je terecht als je (binnenkort) werkzoekend bent. Een beetje mentale support en hulp bij vragen is de strekking van dit topic.

Het zou leuk zijn als we vermelden welke opleiding je gevolgd hebt, naar wat je op zoek bent en hoelang al.

De OP vind je hier.

Veel succes iedereen met het vinden van een baan. ^O^

*Mensen die zich geweldig voelen dat ze wel een baan hebben en daarover willen opscheppen, maak dan je eigen topic. We hoeven dat gepoch er niet bij te hebben. Ook voor andere discussies over bijvoorbeeld uitkeringen en het recht erop kunnen eigen topics geopend worden.
  Moderator / Redactie FP donderdag 1 november 2012 @ 21:51:41 #2
183088 crew  TheStigsDutchCousin
Brabo Bastard
pi_118723903
Ik ben zelf ook op zoek, leuke baan als functioneel ontwerper in ICT. Heb voldoende technische achtergrond plus dat ik mezelf nog programmeren aan het aanleren ben, maar snotver, het lijkt wel alsof geen enkel bedrijf wil hoeveel ik ook laat zien :')
"They are rage. Brutal, without mercy. But you.... You will be worse. Rip and tear, until it is done!"
"Omae wa mou shindeiru."
"All we know is... he's called The Stig!"
pi_118724761
Even een reactie nav reacties op mijn tip:
- callcentre ervaring hoeft niet. Had ik namelijk ook niet :')
- ik zei niet dat het om een ' kleine verzekeraar' gaat, ik zei dat het om een redelijk klein bedrijf gaat. Het is een extern bedrijf namelijk en ze nemen mensen aan via tempo team en randstad,
pi_118726589
Verdomme afgewezen. Tyfus hoeren gezeik allemaal
pi_118726707
quote:
0s.gif Op donderdag 1 november 2012 22:06 schreef Elvi het volgende:
Even een reactie nav reacties op mijn tip:
- callcentre ervaring hoeft niet. Had ik namelijk ook niet :')
- ik zei niet dat het om een ' kleine verzekeraar' gaat, ik zei dat het om een redelijk klein bedrijf gaat. Het is een extern bedrijf namelijk en ze nemen mensen aan via tempo team en randstad,
je zegt toch :
quote:
Tip: veel zorgverzekeraars zoeken nu mensen voor het eindejaarswerk. Veel klanten stappen over/ bellen voor informatie/ veranderen van pakketten. Het is dus superdruk en alleen al bij mijn werkgever nemen ze 450 mensen aan (en zo groot is het bedrijf niet...) Je hebt dan toch weer voor 2 of 3 maanden werk
Dus jij werkt bij een externe call center bedrijf. Maar je verwijst werkzoekende door naar zorgverzekeraars?
pi_118727625
quote:
0s.gif Op donderdag 1 november 2012 22:39 schreef Leonos het volgende:
Reden?
  Moderator / Redactie FP donderdag 1 november 2012 @ 23:05:13 #7
Brabo Bastard
pi_118727913
quote:
0s.gif Op donderdag 1 november 2012 22:39 schreef Leonos het volgende:
Join the club.

Waarop hebben ze je afgewezen?
"They are rage. Brutal, without mercy. But you.... You will be worse. Rip and tear, until it is done!"
"Omae wa mou shindeiru."
pi_118728281
Ik heb net een vacature gezien die mij zoooo leuk lijkt! Meteen even een brief geschreven en nu maar duimen! :) Het is een zwangerschap- / ouderverlof voor een half jaartje (parttime), maar dat zou prima zijn...!
"It's good to be open-minded, but not so open that your brains fall out."
pi_118728450
Al na tig vacatures en gesprekken afgewezen, heb nu een vacature lopen als productiemedewerker, maar daar zal wel weer een Pool naartoe gaan.

Heb wel via studentenwerk nog een vacature lopen ook, waarbij je dagklusjes kunt doen. Duimen dat, dat wat wordt. :P
  Moderator / Redactie FP donderdag 1 november 2012 @ 23:22:21 #10
Brabo Bastard
pi_118728621
quote:
0s.gif Op donderdag 1 november 2012 23:13 schreef automatic_ het volgende:
Ik heb net een vacature gezien die mij zoooo leuk lijkt! Meteen even een brief geschreven en nu maar duimen! :) Het is een zwangerschap- / ouderverlof voor een half jaartje (parttime), maar dat zou prima zijn...!
Succes auto!

Vandaag ook weer een paar sollicitaties de deur uit gedaan en al telefonisch contact gehad. Toch handig als je al je documentatie en code bewaart, kun je iig iets laten zien.
"Omae wa mou shindeiru."
pi_118728884
quote:
0s.gif Op donderdag 1 november 2012 23:05 schreef El_Thijs het volgende:

[..]

Join the club.

Waarop hebben ze je afgewezen?
Als account manager regio brabant. Kende de regio niet goed genoeg. Wil die boeren niet eens kennen :')
pi_118728934
quote:
0s.gif Op donderdag 1 november 2012 23:28 schreef Leonos het volgende:

[..]

Als account manager regio brabant. Kende de regio niet goed genoeg. Wil die boeren niet eens kennen :')
Nou nou ;)
  Moderator / Redactie FP donderdag 1 november 2012 @ 23:31:12 #13
Brabo Bastard
pi_118728985
quote:
1s.gif Op donderdag 1 november 2012 23:17 schreef wesleydie het volgende:
Al na tig vacatures en gesprekken afgewezen, heb nu een vacature lopen als productiemedewerker, maar daar zal wel weer een Pool naartoe gaan.

Heb wel via studentenwerk nog een vacature lopen ook, waarbij je dagklusjes kunt doen. Duimen dat, dat wat wordt. :P
Op een moment wil je elke baan die voor je voeten komt denk ik. Maar ik houd me bij waar mijn hart ligt. Al een keer een uitstap gemaakt naar een andere functie en dat werd niks.
"Omae wa mou shindeiru."
  Moderator vrijdag 2 november 2012 @ 01:57:08 #14
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_118731761
Ik blijf het lastig vinden als je keihard ondanks je cv voor dingen gewijgerd wordt. Mijn laatste sollicitatie is aan mij voorbij gegaan aan een collega zonder publicaties (ik heb er 4) zij heeft als vooropleiding een universiteit in polen waar ze psychologie aan gestudeerd heeft. Ik heb als vooropleiding mavo...

Maar wat ik dan wel weer vervelend vind is dat het blijkbaar niet uitmaakt wat je gepresteerd hebt in je voorgaande traject maar dat men je altijd blijft afrekenen op die fucking mavo die ik 14 jaar geleden heb gedaan. Ik merk dat bij zoveel gesprekken.. jij hebt mavo dus je kunt geen talen. Of jij hebt mavo dus je hebt een rekenkundige achterstand. Of jij hebt mavo dus het is uberhaubt belachelijk dat je verder gestudeerd hebt.

Mavo blijft aan mij kleven ondanks ik nu doctor ben... en dat is best wel eens naar. Hoe de fuck kon ik weten op mijn 11de dat ik tot meer in staat was....

Ik denk dat ik me nu er maar bij neer moet leggen dat ik ergens ladders in elkaar ga zetten maar makkelijk vind ik het niet.
En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
  Moderator vrijdag 2 november 2012 @ 02:06:36 #15
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_118731808
quote:
0s.gif Op donderdag 1 november 2012 20:46 schreef Mint_Clansell het volgende:

[..]

Die zijn gewoon slimmer dan jij en wel bereid om werk te verrichten waar ze niet voor hebben geleerd. Zo'n houding zou jij je ook moeten aanmeten, als je snel werk wil vinden.
Helemaal mee eens, ik had gewoon op mijn 11de een betere beslissing moeten nemen.

En werk verrichten waarvoor je niet opgeleid bent vind ik maar raar. Hoe kan ik verantwoording nemen over een taak waarvoor ik niet geleerd heb. Ik kan toch niet zeggen dat ik iets goed doe als mij nooit geleerd is hoe die taak goed te verrichten is?

Ik zal wel raar zijn maar ik vind dat je verantwoordelijkheid pas kan nemen als je weet waarover je verantwoordelijkheid neemt. Ik ga me toch niet blind in iets storten zonder dat ik er iets vanaf weet.

Al lijkt de buitenwereld dat wel aan alle kanten van mij te verlangen... toch snap ik dat niet.

Je gaat iemand zonder rijbewijs toch ook niet laten rijden. Net als dat je iemand die nog nooit geskied heeft ski les geeft... waarom zou je dan in je werk zomaar dingen moeten kunnen die je nog nooit eerder gedaan hebt, en dan niet vrijblijvend nee met een enorme berg verantwoording. Als het niet goed gaat ligt het aan jou.

Dat is een beetje hetzelfde als iemand die nog nooit geskied heeft een berg afduwen en achteraf hem de schuld geven als hij een verzwikte enkel heeft. En dan zeggen dat had je van tevoren maar moeten weten... :6
En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
  FOK!-Schrikkelbaas vrijdag 2 november 2012 @ 08:08:34 #16
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_118732680
Tja, maar zaken als 'leidinggeven' is iets wat je simpelweg moet doen. Daar kan je wel wat trainingen in volgen maar is toch met name een karaktereigenschap. En zo zijn er wel meer skills waar je niet voor kan leren.

Sowieso zijn heel veel opleidingen op zijn best algemeen inhoudelijk en hebben ze hooguit overeenkomsten met de taak die je gaat doen. Ik was bijvoorbeeld R&D manager. De enige opleiding die enigszins in de buurt komt is HBO Bedrijfskundige Informatica, maar dat dekt echt de volledige lading niet.
pi_118732683
Bosbeetle, is je verteld dat je vooropleiding het probleem is? Heb je bij de functie waarover je het hebt bijvoorbeeld geïnformeerd of het daaraan lag?
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
pi_118732713
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 november 2012 08:08 schreef Swetsenegger het volgende:
Tja, maar zaken als 'leidinggeven' is iets wat je simpelweg moet doen. Daar kan je wel wat trainingen in volgen maar is toch met name een karaktereigenschap. En zo zijn er wel meer skills waar je niet voor kan leren.
Helemaal mee eens. Het is vaak meer een grondhouding. Je ziet het al gauw als er groepswerk moet worden verricht in een opleiding. Wie voelt zich verantwoordelijk voor het gezamenlijke resultaat, wie neemt leiding, wie toont initiatief? Het zijn steevast dezelfde personen.
  vrijdag 2 november 2012 @ 08:19:39 #19
231574 automatic_
muppetinnetje.
pi_118732791
Ik kan even niet quoten, maar kijken ze serieus nog naar je middelbare schoolopleiding??? Dat had ik eigenlijk nooit gedacht / verwacht eigenlijk & ik vind dat ook best bizar...
  FOK!-Schrikkelbaas vrijdag 2 november 2012 @ 08:21:45 #20
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_118732810
Mijn ervaring is juist weer dat er nauwelijks naar opleiding gekeken wordt. Mijn hoogst genoten opleiding is MTS Uurwerktechniek en ik solliciteer naar HBO Bedrijfskundige Informatica functies.
pi_118732835
quote:
2s.gif Op vrijdag 2 november 2012 01:57 schreef Bosbeetle het volgende:
Ik blijf het lastig vinden als je keihard ondanks je cv voor dingen gewijgerd wordt. Mijn laatste sollicitatie is aan mij voorbij gegaan aan een collega zonder publicaties (ik heb er 4) zij heeft als vooropleiding een universiteit in polen waar ze psychologie aan gestudeerd heeft. Ik heb als vooropleiding mavo...

Maar wat ik dan wel weer vervelend vind is dat het blijkbaar niet uitmaakt wat je gepresteerd hebt in je voorgaande traject maar dat men je altijd blijft afrekenen op die fucking mavo die ik 14 jaar geleden heb gedaan. Ik merk dat bij zoveel gesprekken.. jij hebt mavo dus je kunt geen talen. Of jij hebt mavo dus je hebt een rekenkundige achterstand. Of jij hebt mavo dus het is uberhaubt belachelijk dat je verder gestudeerd hebt.

Mavo blijft aan mij kleven ondanks ik nu doctor ben... en dat is best wel eens naar. Hoe de fuck kon ik weten op mijn 11de dat ik tot meer in staat was....

Ik denk dat ik me nu er maar bij neer moet leggen dat ik ergens ladders in elkaar ga zetten maar makkelijk vind ik het niet.
Schrap die mavo van je CV. Begin je overzicht met opleidingen pas vanaf het moment dat het relevant wordt :).
ik moet verrassend weinig
Es ist heute schlecht und wird nun täglich schlechter werden, – bis das Schlimmste kommt
  vrijdag 2 november 2012 @ 08:32:29 #22
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_118732931
Desnoods maak je havo of vwo van die mavo, geen haan die nog kraait naar je middelbareschooldiploma. Het gaat niet om hoe je ergens gekomen bent, het gaat om het eindresultaat :).
Niet meer actief op Fok!
pi_118732955
quote:
7s.gif Op vrijdag 2 november 2012 08:23 schreef sigme het volgende:

[..]

Schrap die mavo van je CV. Begin je overzicht met opleidingen pas vanaf het moment dat het relevant wordt :).
Zou ik juist niet doen. Sowieso zou ik eerst proberen na te gaan in hoeverre dat het punt is waarop ik afgewezen word. Mocht het een mogelijk obstakel zijn, dan zou ik mijn voorgeschiedenis in mijn brief toelichten en mijn positieve eigenschappen ermee laten zien. Reken maar dat veel mensen bewondering zullen hebben voor zijn doorzettingsvermogen.

Vergeet niet dat Bosbeetle al gepromoveerd is en zich academisch bewezen heeft. Die promotieplek heeft hij toch ook gekregen?
pi_118733057
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 november 2012 08:33 schreef Claudia_x het volgende:

[..]

Zou ik juist niet doen. Sowieso zou ik eerst proberen na te gaan in hoeverre dat het punt is waarop ik afgewezen word. Mocht het een mogelijk obstakel zijn, dan zou ik mijn voorgeschiedenis in mijn brief toelichten en mijn positieve eigenschappen ermee laten zien. Reken maar dat veel mensen bewondering zullen hebben voor zijn doorzettingsvermogen.

Vergeet niet dat Bosbeetle al gepromoveerd is en zich academisch bewezen heeft. Die promotieplek heeft hij toch ook gekregen?
Si. Maar als hij *denkt* dat die mavo het probleem is, is de eenvoudigste oplossing die mavo niet te vermelden. Als er gevraagd wordt naar doorzettingsvermogen oid is het wel weer een goed handvat, vooral in een gesprek, om daarover een goed verhaal te houden.
ik moet verrassend weinig
Es ist heute schlecht und wird nun täglich schlechter werden, – bis das Schlimmste kommt
  vrijdag 2 november 2012 @ 08:42:35 #25
19440 Maanvis
Centuries in a lifetime
pi_118733082
ik heb ook maar mavo gedaan maar nog nooit ben ik daarop afgewezen.
Trots lid van het 👿 Duivelse Viertal 👿
Een gedicht over Maanvis
Het ONZ / [KAMT] Kennis- en Adviescentrum Maanvis Topics , voor al je vragen over mijn topiques!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')