kloptquote:Op donderdag 1 november 2012 15:33 schreef Kandijfijn het volgende:
[..]
Is goed hoor, maar dan wil ik ook dezelfde premie betalen betalen als iemand die 1600 bruto verdiend.
Dan zouden heel veel mensen behalve in de ww ook binnen de kortste keren in de schuldsanering komen. Je richt je leven namelijk in op wat je verdient. En dan hou je nog een zekere marge aan, maar ww IS al 70% van je laatst verdiende loon... Mits je niet meer dan 4169,- bruto per maand verdiende tenminste.quote:Op donderdag 1 november 2012 15:31 schreef Bosbeetle het volgende:
Ze zouden die WW gewoon op een vast bedrag moeten zetten ongeacht wat je daarvoor verdiende...
Daar ben ik niet slim genoeg voor, gelukkig.quote:Op donderdag 1 november 2012 15:36 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]
Dan zouden heel veel mensen behalve in de ww ook binnen de kortste keren in de schuldsanering komen. Je richt je leven namelijk in op wat je verdient. En dan hou je nog een zekere marge aan, maar ww IS al 70% van je laatst verdiende loon... Mits je niet meer dan 4169,- bruto per maand verdiende tenminste.
Valt best mee hoor. Als je ooit ergens de gelegenheid krijgt wat langer te blijven werken en verantwoordelijkheid niet schuwt krijg je al snel wat mensen onder je en dan zijn dit echt geen gekke salarissen.quote:Op donderdag 1 november 2012 15:38 schreef Bosbeetle het volgende:
[..]
Daar ben ik niet slim genoeg voor, gelukkig.
Mja, van mijn 70% (gelukkig nog wel met correctie omdat mijn voorlaatste baan meer betaalde dan mijn laatste) kan ik precies mijn rekeningen en boodschappen betalen. Meer niet. Dus nee, voor minder gaan werken, dat zit er niet in. Dan kan ik meteen schuldsanering en faillissement aanvragen.quote:Op donderdag 1 november 2012 15:31 schreef Bosbeetle het volgende:
[..]dat is een kwestie van levenstandaard natuurlijk maar ik snap het wel
Mijn vriendin verdient ook minder dan mijn WW best wel krom eigenlijk. Ze zouden die WW gewoon op een vast bedrag moeten zetten ongeacht wat je daarvoor verdiende...
maarja je betaald er ook zelf voor gedeeltelijk natuurlijk.
Dat slaat eigenlijk ook nergens op, 4169 is goed verdienen maar nu ook weer niet buitensporig. Zal me niks verbazen als ze wel gewoon meer premie betalen als ze meer verdienenquote:Op donderdag 1 november 2012 15:36 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]
Dan zouden heel veel mensen behalve in de ww ook binnen de kortste keren in de schuldsanering komen. Je richt je leven namelijk in op wat je verdient. En dan hou je nog een zekere marge aan, maar ww IS al 70% van je laatst verdiende loon... Mits je niet meer dan 4169,- bruto per maand verdiende tenminste.
Premie is volgens mij toch ook aan een maximum verbonden?quote:Op donderdag 1 november 2012 15:41 schreef Kandijfijn het volgende:
[..]
Dat slaat eigenlijk ook nergens op, 4169 is goed verdienen maar nu ook weer niet buitensporig. Zal me niks verbazen als ze wel gewoon meer premie betalen als ze meer verdienen
quote:Afgelopen vrijdag hebben we de sollicitatieprocedure afgerond
hehe ik leef geloof ik in een andere wereldquote:Op donderdag 1 november 2012 15:41 schreef Kandijfijn het volgende:
[..]
Dat slaat eigenlijk ook nergens op, 4169 is goed verdienen maar nu ook weer niet buitensporig. Zal me niks verbazen als ze wel gewoon meer premie betalen als ze meer verdienen
Ik verdien ook nog lang geen 4169 bruto hoorquote:Op donderdag 1 november 2012 16:15 schreef Bosbeetle het volgende:
[..]
hehe ik leef geloof ik in een andere wereld
Carriere-switch of eerste studie?quote:Op donderdag 1 november 2012 16:17 schreef StephanL het volgende:
Maandag een sollicitatie gesprek voor opleiding tot verzorgendeEn ja ben een man en hetero
Na maandag maar even afwachten.
Knap hoor!quote:Op donderdag 1 november 2012 16:17 schreef StephanL het volgende:
Maandag een sollicitatie gesprek voor opleiding tot verzorgendeEn ja ben een man en hetero
Na maandag maar even afwachten.
ik snap dat nooit zo blijkbaar is er dus zat geld op de wereld om mensen dat soort bedragen per maand te geven.... maar is er wel een toenemende werkloosheid en en zijn er mensen die amper iets verdienen.quote:Op donderdag 1 november 2012 16:17 schreef Kandijfijn het volgende:
[..]
Ik verdien ook nog lang geen 4169 bruto hoor, maar de meeste familie-leden die wat ouder dan ik zijn komen er toch wel in de buurt over er ruimschoots overheen.
quote:Op donderdag 1 november 2012 15:34 schreef Bosbeetle het volgende:
[..]
klopt
maarja laten we maar niet over salarissen beginnen die snap ik toch niet
carriere switch na een mislukte hbo studie.quote:Op donderdag 1 november 2012 16:19 schreef Limburg82 het volgende:
[..]
Carriere-switch of eerste studie?
Ik hoop van wel dat ze meer mannen zoeken. Ik hoop daar toch enig sinds mijn voordeel uit te halen jaquote:Op donderdag 1 november 2012 16:20 schreef Vault-Boy het volgende:
[..]
Knap hoor!![]()
Ik zat er in het verleden weleens aan te denken, maar het lijkt me best moeilijk en zwaar werk. Het geeft natuurlijk wel heel veel voldoening![]()
Ik denk dat je wel aangenomen word hoor. Want ze zoeken juist steeds meer jongens/mannen in de zorg.
Ik heb ooit bij het UWV gewerkt en kreeg toen een keer de papieren onder mijn neus van een ontslagen werknemer die op ¤ 9000 bruto per maand zat. Dan terugvallen tot het maximum van de WW moet toch wel pijn doen in de portemonnee.quote:Op donderdag 1 november 2012 15:36 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]
De meerderheid in mijn familie heeft tot hun 22-24e gestudeerd. Daarnaast heeft een ander deel zijn eigen gespaarde geld gestoken in bedrijvigheid om geld te verdienen en banen te scheppen voor anderen.quote:Op donderdag 1 november 2012 16:20 schreef Bosbeetle het volgende:
[..]
ik snap dat nooit zo blijkbaar is er dus zat geld op de wereld om mensen dat soort bedragen per maand te geven.... maar is er wel een toenemende werkloosheid en en zijn er mensen die amper iets verdienen.
[..]
Succes man!quote:Op donderdag 1 november 2012 16:22 schreef StephanL het volgende:
[..]
carriere switch na een mislukte hbo studie.
[..]
Ik hoop van wel dat ze meer mannen zoeken. Ik hoop daar toch enig sinds mijn voordeel uit te halen ja
Ach ja zwaar, wat heet zwaar? Lichamelijk kan het nooit zo veel zijn als wat ik nu doe. Geestelijk wel maybe, maar dat is uitzoeken.
quote:Op donderdag 1 november 2012 16:20 schreef Bosbeetle het volgende:
[..]
ik snap dat nooit zo blijkbaar is er dus zat geld op de wereld om mensen dat soort bedragen per maand te geven.... maar is er wel een toenemende werkloosheid en en zijn er mensen die amper iets verdienen.
[..]
2 Studies gedaan ofzo? Of via de mbo nivea 2-3-4 Hbo Universiteit ofzo?quote:Op donderdag 1 november 2012 16:28 schreef Bosbeetle het volgende:
Ik heb tot mijn 31ste gestudeerd, verdien geen kut en kan geen klap![]()
Ik zeg het wel vaker maar ik doe iets fout.
Maar ik ben het wel eens met mijn (laatst verdiende) salaris al is het wat aan de hoge kant voor mijn kunnen.
Daar kan je je voor bijverzekeren, toch?quote:Op donderdag 1 november 2012 16:23 schreef lyolyrc het volgende:
Ik heb ooit bij het UWV gewerkt en kreeg toen een keer de papieren onder mijn neus van een ontslagen werknemer die op ¤ 9000 bruto per maand zat. Dan terugvallen tot het maximum van de WW moet toch wel pijn doen in de portemonnee.
Geen idee. Het betekent in ieder geval wel dat er nog maar de helft van je inkomen overblijft en dat lijkt me pijnlijk als financiële verplichtingen doorlopen.quote:Op donderdag 1 november 2012 17:06 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Daar kan je je voor bijverzekeren, toch?
De helft??quote:Op donderdag 1 november 2012 17:15 schreef lyolyrc het volgende:
[..]
Geen idee. Het betekent in ieder geval wel dat er nog maar de helft van je inkomen overblijft en dat lijkt me pijnlijk als financiële verplichtingen doorlopen.
En van die 9000 hou je waarschijnlijk netto zo'n 5400 over. Daarom heb ik het over de helft.quote:Op donderdag 1 november 2012 17:17 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]
De helft??
Van 9K bruto hou je 2695 over.
Zover ik weet kan je je bijverzekeren. Dan neem je een soort WW verzekering bij een 'gewone' verzekeringsmaatschappij. Zal wel aardig wat kosten per maandquote:Op donderdag 1 november 2012 17:15 schreef lyolyrc het volgende:
Geen idee. Het betekent in ieder geval wel dat er nog maar de helft van je inkomen overblijft en dat lijkt me pijnlijk als financiële verplichtingen doorlopen.
die 2695 is BRUTO max ww...quote:Op donderdag 1 november 2012 17:19 schreef lyolyrc het volgende:
[..]
En van die 9000 hou je waarschijnlijk netto zo'n 5400 over. Daarom heb ik het over de helft.
Dan blijft er netto dus ongeveer 1/3e van je inkomen over.quote:Op donderdag 1 november 2012 17:28 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]
die 2695 is BRUTO max ww...
Je valt dus een dikke 6K bruto per maand terug in inkomen.
Er is nauwelijks verschil tussen MBO of HBO verpleegkunde. Je kunt niet meer en verdient niet meer; MBO kan wel incompanyquote:Op donderdag 1 november 2012 16:31 schreef Limburg82 het volgende:
[..]
Succes man!
Heb wel eens overwogen om totaal iets anders te gaan doen. Met die oude-vandagen hier in het zuiden, zouden de banen voor het oprapen moeten liggen. Maar dan zou ik eerder iets van HBO-verpleegkunde overwegen. Dat kan echter weer niet "incompany".
Aan de andere kant, alleen de geur al in Bejaarden- en verzorgingstehuizen.
Ja, dat heb ik ook en ik snap het ook niet zo. Het zal allemaal goedbedoeld zijn van die mensen, maar vaak zijn het dingen waarvan het totaal onrealistisch is dat ik er ook voor zal worden aangenomen. Heb ik ze ooit geholpen met het installeren van een programma, denken ze meteen dat ik geschikt ben voor die vacature voor java-ontwikkelaar o.i.d.quote:Op donderdag 1 november 2012 14:56 schreef Bosbeetle het volgende:
Ik solliciteer op dingen die ik kan, maar de halve buitenwereld zit mij te pushen om op dingen te solliciteren die ik niet kan... ik snap dat niet zo.
Daar kwam ik laatst ook achter, zo bizar! HBO en MBO krijgen gewoon hetzelfde salaris en hebben dezelfde bevoegdhedenquote:Op donderdag 1 november 2012 17:36 schreef Five_Horizons het volgende:
Er is nauwelijks verschil tussen MBO of HBO verpleegkunde. Je kunt niet meer en verdient niet meer; MBO kan wel incompany.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Vandaag wederom 3 sollicitaties verstuurd, deze werkweek in totaal 12 tot dusver. Daarbij in dit tijdsbestek slechts 5 afwijzigingen ontvangen dus we gaan vooruit ... !
De werkzaamheden zijn natuurlijk hetzelfde, dus het salaris ook. Het is ook een MBO-functie, natuurlijk. Het onderscheid zit hem vooral in de aantekeningen die je behaalt, pas dan kun je misschien wat stapjes maken.quote:Op donderdag 1 november 2012 17:41 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Daar kwam ik laatst ook achter, zo bizar! HBO en MBO krijgen gewoon hetzelfde salaris en hebben dezelfde bevoegdheden(als je tenminste geen teamhoofd oid wil worden)
als 'de ware' er toch al tussen zit, waarom langer wachten?quote:Op donderdag 1 november 2012 15:56 schreef automatic_ het volgende:
Ik kreeg net ook een mailtje. Brieven konden tot 31-10 gestuurd worden (ik heb dit de 22e gedaan ofzo) en in de mail staat:
[..]
Aan de andere kant kun je meer dan je denkt, je komt er pas achter als je het daadwerkelijk doet. Ik werk al jaren in HBO functies waar ervaring gevraagd werd die ik gewoon niet had. Als je slim genoeg bent red je dat vanzelf wel.quote:Op donderdag 1 november 2012 17:37 schreef Balisto het volgende:
[..]
Ja, dat heb ik ook en ik snap het ook niet zo. Het zal allemaal goedbedoeld zijn van die mensen, maar vaak zijn het dingen waarvan het totaal onrealistisch is dat ik er ook voor zal worden aangenomen. Heb ik ze ooit geholpen met het installeren van een programma, denken ze meteen dat ik geschikt ben voor die vacature voor java-ontwikkelaar o.i.d.
ja mavo mbo hbo master phd...quote:Op donderdag 1 november 2012 16:35 schreef Kandijfijn het volgende:
[..]
2 Studies gedaan ofzo? Of via de mbo nivea 2-3-4 Hbo Universiteit ofzo?
Kom, ik ben MBO'er. Je maakt mij niet wijs dat je niet slimmer ben. Maar ik denk eerlijk gezegd dat hogere salarissen niet per definitie aan de slimste betaald wordt (in de zin van hoog opgeleid en veel vakkennis). Het is meer een bepaald karakter. Iemand die de kar wil trekken, die 'alfa' genoeg is om anderen zijn leiding op te leggen maar ook sociaal genoeg om in overleg mee te kunnen. Dát gecombineerd met een zeker niveau vakkennis zorgt ervoor dat anderhalf 2 keer modaal redelijk eenvoudig haalbaar is. Het middenkader zeg maar.quote:Op donderdag 1 november 2012 18:21 schreef Bosbeetle het volgende:
[..]
ja mavo mbo hbo master phd...
Ik ben gewoon niet slim genoeg voor bedragen die hier in dit topic genoemd werden... als aio stopt je salaris op 2600 oid. als post-doc krijg je niet veel meer.
Ik heb geen idee wat voor dingen ik moet bewegen om meer te gaan verdienen. En eerlijk gezegd boeit het me ook niet zo.
Zoals ik al eerder in dit topic aangaf ik geloof dat ik in een andere wereld leef
Ik bedoel slim dan ook niet in de trant van hoog iq maar meer slim als in in staat om veel te verdienen.quote:Op donderdag 1 november 2012 18:49 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]
Kom, ik ben MBO'er. Je maakt mij niet wijs dat je niet slimmer ben. Maar ik denk eerlijk gezegd dat hogere salarissen niet per definitie aan de slimste betaald wordt (in de zin van hoog opgeleid en veel vakkennis). Het is meer een bepaald karakter. Iemand die de kar wil trekken, die 'alfa' genoeg is om anderen zijn leiding op te leggen maar ook sociaal genoeg om in overleg mee te kunnen. Dát gecombineerd met een zeker niveau vakkennis zorgt ervoor dat anderhalf 2 keer modaal redelijk eenvoudig haalbaar is. Het middenkader zeg maar.
Ik denk dat je slim genoeg ben om te weten dat je het gezeik wat er bij komt eigenlijk niet wil.quote:Op donderdag 1 november 2012 19:20 schreef Bosbeetle het volgende:
[..]
Ik bedoel slim dan ook niet in de trant van hoog iq maar meer slim als in in staat om veel te verdienen.
Nee eerder dat ik 'het gezeur dat erbij komt' niet kan want ik heb daar niet voor geleerd. Ik snap sowieso niet hoe zoveel mensen dingen kunnen doen zonder er voor te leren.quote:Op donderdag 1 november 2012 19:25 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]
Ik denk dat je slim genoeg ben om te weten dat je het gezeik wat er bij komt eigenlijk niet wil.
Tja, ik heb de mazzel gehad dat ik de kans kreeg het te proberen. En ik bleek het te kunnenquote:Op donderdag 1 november 2012 19:49 schreef Bosbeetle het volgende:
[..]
Nee eerder dat ik 'het gezeur dat erbij komt' niet kan want ik heb daar niet voor geleerd. Ik snap sowieso niet hoe zoveel mensen dingen kunnen doen zonder er voor te leren.
Waarschijnlijk ook omdat het je minder interessant vindt dan veel andere mensen. Ik zelf probeer altijd het onderste uit de kan te halen omdat ik groot bedrag nodig heb voor mijn droom (eigen resto).quote:Op donderdag 1 november 2012 19:20 schreef Bosbeetle het volgende:
[..]
Ik bedoel slim dan ook niet in de trant van hoog iq maar meer slim als in in staat om veel te verdienen.
Elvi mag ik vragen waar je werkt en welke plaats?quote:Op donderdag 1 november 2012 19:38 schreef Elvi het volgende:
Tip: veel zorgverzekeraars zoeken nu mensen voor het eindejaarswerk. Veel klanten stappen over/ bellen voor informatie/ veranderen van pakketten. Het is dus superdruk en alleen al bij mijn werkgever nemen ze 450 mensen aan (en zo groot is het bedrijf niet...) Je hebt dan toch weer voor 2 of 3 maanden werk
Die zijn gewoon slimmer dan jij en wel bereid om werk te verrichten waar ze niet voor hebben geleerd. Zo'n houding zou jij je ook moeten aanmeten, als je snel werk wil vinden.quote:Op donderdag 1 november 2012 19:49 schreef Bosbeetle het volgende:
[..]
Nee eerder dat ik 'het gezeur dat erbij komt' niet kan want ik heb daar niet voor geleerd. Ik snap sowieso niet hoe zoveel mensen dingen kunnen doen zonder er voor te leren.
Klopt, maar daarvoor is wel callcenterervaring vereist.quote:Op donderdag 1 november 2012 19:38 schreef Elvi het volgende:
Tip: veel zorgverzekeraars zoeken nu mensen voor het eindejaarswerk. Veel klanten stappen over/ bellen voor informatie/ veranderen van pakketten. Het is dus superdruk en alleen al bij mijn werkgever nemen ze 450 mensen aan (en zo groot is het bedrijf niet...) Je hebt dan toch weer voor 2 of 3 maanden werk
450 mensen bij een kleine verzekeraarquote:Op donderdag 1 november 2012 19:38 schreef Elvi het volgende:
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |