Qua ervaring staat het wel mooi ja, als je tenminste dus de horeca kant op wilt. Het geld en de reiskosten zijn voor mij ook de reden dat ik al snel gestopt was hoor.quote:Op woensdag 31 oktober 2012 13:02 schreef Balisto het volgende:
[..]
Goed, als ik nog steeds geen werk heb als het evenementenseizoen weer begint kan ik het natuurlijk altijd nog overwegen.
Ik wil niet zozeer de horeca kant op voor mijn verdere carrière, ik wil nu gewoon geld verdienen en horeca lijkt me een prettige manier om dat te doen, en als je daar enige ervaring mee hebt kom je ook wel vrij makkelijk aan een baan. Het probleem is de vicieuze cirkel: waar doe ik ervaring op als ik nergens aangenomen word door gebrek aan ervaring?quote:Op woensdag 31 oktober 2012 13:11 schreef Myraela het volgende:
[..]
Qua ervaring staat het wel mooi ja, als je tenminste dus de horeca kant op wilt. Het geld en de reiskosten zijn voor mij ook de reden dat ik al snel gestopt was hoor.
Bij de sportclub en de vrijwilligerscentrale.quote:Op woensdag 31 oktober 2012 13:49 schreef Balisto het volgende:
[..]
Ik wil niet zozeer de horeca kant op voor mijn verdere carrière, ik wil nu gewoon geld verdienen en horeca lijkt me een prettige manier om dat te doen, en als je daar enige ervaring mee hebt kom je ook wel vrij makkelijk aan een baan. Het probleem is de vicieuze cirkel: waar doe ik ervaring op als ik nergens aangenomen word door gebrek aan ervaring?
wat is je achtergrondquote:Op woensdag 31 oktober 2012 14:02 schreef MissionPhailed het volgende:
En weer drie sollicitaties verstuurd, voorlopig totaal deze werkweek 9 stuks en sinds vorige week vrijdag 14. Er wordt gesolliciteerd op betrekkingen op, ietwat naast, en beneden mijn niveau en in een straal van 75 km.
Hallo,quote:Op woensdag 31 oktober 2012 11:01 schreef Myraela het volgende:
[..]
Als je toch serieus de horeca kant op wilt, schrijf je dan eens in bij http://www.eventure-pd.nl/.
Nemen over het algemeen heel simpel mensen aan, geen ervaring gevraagd, zag er ook genoeg wat oudere rondlopen. Loon is minimaal en je kunt je zelf inschrijven wanneer/waar je wilt werken. Ze zitten in Nijmegen, maar in het seizoen doen ze ook de grotere evenementen en festivals zoals Lowlands. Reiskosten wel zelf betalen.
Het werk is erg simpel, je doet maar een bepaald gedeelte van de bar alsin uitgeven, schenken, stapelen, tappen. Maar dat hoef je op je CV er niet bij te zetten natuurlijk.
Het zal ook eens nietquote:Op woensdag 31 oktober 2012 14:47 schreef caroline88 het volgende:
[..]
Hallo,
Bedankt voor je interesse om te werken voor Eventure. We hebben op dit moment voldoende aanmeldingen. Inschrijven is daarom niet mogelijk. Mochten we toch nog mensen nodig hebben, dan zullen we de inschrijvingen weer open zetten. Houd onze website dus in de gaten.
Mocht je nog vragen hebben, dan kun je contact opnemen met ons kantoor (024-3603121).
Met vriendelijke groet,
Het team van Eventure
heb je andere ERP systemen waar je wel iets van weet?quote:Op woensdag 31 oktober 2012 16:23 schreef Balisto het volgende:
Is er iemand die ooit gehoord heeft van het computersysteem ABAS? Is het makkelijk aan te leren? Ik heb hier een vacature waar kennis van dat systeem is vereist, zou het zin hebben om te solliciteren als je dat niet hebt?
Ik moest het opzoeken, maar er zijn programma's die ik wel eens heb gebruikt die daaronder vallen ja.quote:Op woensdag 31 oktober 2012 16:43 schreef Maanvis het volgende:
[..]
heb je andere ERP systemen waar je wel iets van weet?
Wat zijn de overeenkomsten tussen ABAS en de programma's die jij hebt gebruikt?quote:Op woensdag 31 oktober 2012 19:19 schreef Balisto het volgende:
[..]
Ik moest het opzoeken, maar er zijn programma's die ik wel eens heb gebruikt die daaronder vallen ja.
De overeenkomst is dat ze in brede zin onder de definitie van ERP vallen.quote:Op woensdag 31 oktober 2012 19:20 schreef Maanvis het volgende:
[..]
Wat zijn de overeenkomsten tussen ABAS en de programma's die jij hebt gebruikt?
Qua functionaliteit, wat was er hetzelfde?quote:Op woensdag 31 oktober 2012 19:29 schreef Balisto het volgende:
[..]
De overeenkomst is dat ze in brede zin onder de definitie van ERP vallen.
Geen idee, daarom vroeg ik juist of iemand ermee bekend is.quote:Op woensdag 31 oktober 2012 19:30 schreef Maanvis het volgende:
[..]
Qua functionaliteit, wat was er hetzelfde?
Welke pakketten heb jij gebruikt en wat voor functionaliteit zat daarin?quote:Op woensdag 31 oktober 2012 19:32 schreef Balisto het volgende:
[..]
Geen idee, daarom vroeg ik juist of iemand ermee bekend is.
SAP, maar dat was een nogal uitgebreid pakket. Wij gebruikten een gebruiksvriendelijke web-versie ervan (het echte programma schijnt een hel te zijn om mee te werken) om contracten aan personen te koppelen.quote:Op woensdag 31 oktober 2012 19:39 schreef Maanvis het volgende:
[..]
Welke pakketten heb jij gebruikt en wat voor functionaliteit zat daarin?
Da's al iets. En als je dan nog van alle andere computerprogramma's waarmee je gewerkt hebt kunt zeggen wat ze deden en wat jij ermee deed, dan kun je dat in de motivatie voor je sollicitatie verwerken. Alle ERP software werkt ongeveer hetzelfde, gebruikerservaring ermee is vaak onderling uitwisselbaar zolang je de achterliggende concepten begrijpt.quote:Op woensdag 31 oktober 2012 19:52 schreef Balisto het volgende:
[..]
SAP, maar dat was een nogal uitgebreid pakket. Wij gebruikten een gebruiksvriendelijke web-versie ervan (het echte programma schijnt een hel te zijn om mee te werken) om contracten aan personen te koppelen.
Ik solliciteer continue op functies waarbij staat "Kennis van <insert applicatie en/of procedure> is vereist" waar ik niets vanaf weet. Je merkt het vanzelf he hoe "vereist" het nou daadwerkelijk is.quote:Op woensdag 31 oktober 2012 16:23 schreef Balisto het volgende:
Is er iemand die ooit gehoord heeft van het computersysteem ABAS? Is het makkelijk aan te leren? Ik heb hier een vacature waar kennis van dat systeem is vereist, zou het zin hebben om te solliciteren als je dat niet hebt?
Vaak werken pakketten gewoon hetzelfde, van de één stap je zo in de ander, net alsof je in een andere auto stapt en effe moet leren rijden in die auto, maar na een paar weken heb je dat door.quote:Op woensdag 31 oktober 2012 20:26 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]
Ik solliciteer continue op functies waarbij staat "Kennis van <insert applicatie en/of procedure> is vereist" waar ik niets vanaf weet. Je merkt het vanzelf he hoe "vereist" het nou daadwerkelijk is.
Ik vind het wel een fijn pakket, aangezien het een hoop checks en werkwijzen gewoon afdwingt, maar vanuit managementoogpunt is het erg duur om het aan te passen naar maatwerk.quote:Op woensdag 31 oktober 2012 20:35 schreef Mint_Clansell het volgende:
SAP, wat een kutprogramma. Blij dat ik er niet meer mee hoef te werken.
Je moet jezelf dus niet zo verkopen zoals je dat hier doetquote:Op woensdag 31 oktober 2012 20:29 schreef Balisto het volgende:
Ik geloof ook wel dat ik de meeste dingen aan kan leren, maar ik denk dat er altijd wel iemand zal solliciteren die wel precies die ervaring heeft met de juiste programma's.
Ik zal dus wel weer solliciteren, maar ga ervan uit dat mijn kans nihil is.
Ja, zolang je maar het idee hebt dat je je die kennis wel eigen kunt maken zodra je op die stoel zit. Dat de gevraagde kennis in het verlengde ligt van je kennis en ervaring.quote:Op woensdag 31 oktober 2012 20:26 schreef Swetsenegger het volgende:
Ik solliciteer continue op functies waarbij staat "Kennis van <insert applicatie en/of procedure> is vereist" waar ik niets vanaf weet.
Ja precies.quote:Op woensdag 31 oktober 2012 22:49 schreef Maanvis het volgende:
[..]
Vaak werken pakketten gewoon hetzelfde, van de één stap je zo in de ander, net alsof je in een andere auto stapt en effe moet leren rijden in die auto, maar na een paar weken heb je dat door.
Bij developmentbanen is het ook net hetzelfde. Als je de algemene structuur een beetje begrijpt en in een soortgelijke taal hebt gedevd stap je zo in een nieuwe programmeertaal. Vaak is de codebase begrijpen een grotere hobbel dan bijv. van ASP naar PHP overstappen.
Als je thuis zit kan je ze toch zelf opvangen?quote:Op donderdag 1 november 2012 14:57 schreef ferrari_rood het volgende:
Ik solliciteer mij suf op banen buiten mijn opleiding maar ik word nergens aangenomen.
Ik ben het een beetje beu want de kinderopvang loopt door en zonder inkomen trek ik dat niet lang.
Ja dat kan maar ik moet wel betalen.quote:Op donderdag 1 november 2012 15:15 schreef Maanvis het volgende:
[..]
Als je thuis zit kan je ze toch zelf opvangen?
want?quote:Op donderdag 1 november 2012 15:15 schreef ferrari_rood het volgende:
[..]
Ja dat kan maar ik moet wel betalen.
tegenwoordig zijn er kinderopvangs waar je gewoon kunt betalenv oor de tijd dat je ze brengt, per uur zelfs.quote:Op donderdag 1 november 2012 15:15 schreef ferrari_rood het volgende:
[..]
Ja dat kan maar ik moet wel betalen.
Maar wel langer dan je WW uitkering neem ik aanquote:Op donderdag 1 november 2012 15:19 schreef Spezza19 het volgende:
Ja, meld!
Sinds een paar weken weer werkzoekend. Met een slap excuus de deur gewezen. Helaas is er weinig te vinden in mijn branche. En als het er al is, dan bieden ze minder dan mijn WW uitkering....
Ik krijg voorlopig nog wel WWquote:Op donderdag 1 november 2012 15:27 schreef Bosbeetle het volgende:
[..]
Maar wel langer dan je WW uitkering neem ik aan
quote:Op donderdag 1 november 2012 15:28 schreef Spezza19 het volgende:
[..]
Ik krijg voorlopig nog wel WWEn lager dan mijn WW verdienen, daar kan ik niet van leven... dus geen optie
Is goed hoor, maar dan wil ik ook dezelfde premie betalen betalen als iemand die 1600 bruto verdiend.quote:Op donderdag 1 november 2012 15:31 schreef Bosbeetle het volgende:
[..]dat is een kwestie van levenstandaard natuurlijk maar ik snap het wel
Mijn vriendin verdient ook minder dan mijn WW best wel krom eigenlijk. Ze zouden die WW gewoon op een vast bedrag moeten zetten ongeacht wat je daarvoor verdiende...
maarja je betaald er ook zelf voor gedeeltelijk natuurlijk.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |