abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  FOK!-Schrikkelbaas woensdag 31 oktober 2012 @ 09:45:48 #176
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_118656967
quote:
14s.gif Op woensdag 31 oktober 2012 09:43 schreef lyolyrc het volgende:

[..]

Gefeliciteerd! Het kan goed zijn dat het hebben van deze baan je kansen op een fulltime vergroot.
En zo niet... wie weet hoe de zaken er over een paar maanden bij Erasmus voor staan. Interne kandidaten hebben altijd meer kansen.
pi_118657012
Vandaag te horen of ik door mag naar de 2e ronde. Zenuwachtig ;(
pi_118657059
Vandaag een eerste gesprek
Het is geel en staat in mijn ondertitel!
3DS friend code: 2191-7623-9035
pi_118658003
Net bericht van een interne recruiter van een bedrijf of ik even contact op wil nemen :)
Eind van de week krijg ik te horen of ik bij ene 2e gesprek mag komen en maandag de 12e nog een sollicitatie staan.. Gaat de goede kant op
pi_118658823
quote:
14s.gif Op woensdag 31 oktober 2012 09:23 schreef Swetsenegger het volgende:
Zo... alles ingevuld, HR gebeld.... ik heb een baan van 15.2 uur als Webcoördinator bij de Erasmus Universiteit.
gefeliciteerd Swets klinkt ook als een leuke omgeving om te werken!
pi_118658855
godverdomme maandenlang lopen solliciteren is het zover dat je in 1 week twee aanbiedingen hebt en geen idee hebt wat te kiezen wat ermee te doen.
pi_118659191
quote:
0s.gif Op woensdag 31 oktober 2012 02:18 schreef Balisto het volgende:
Voor iedereen die denkt dat je wel even een baantje in de horeca vindt door zomaar ergens naar binnen te stappen, ook al hangt er geen vacature: dit is in de praktijk toch erg moeilijk. Ik heb nu bij een paar zaken gevraagd en bijna overal hetzelfde verhaal: geen personeel nodig. En bij de enige zaak waar men dat niet meteen zei, wilden ze alleen mensen die kunnen tappen (ook al heb ik aangegeven dat wel te willen leren).
Als je toch serieus de horeca kant op wilt, schrijf je dan eens in bij http://www.eventure-pd.nl/.

Nemen over het algemeen heel simpel mensen aan, geen ervaring gevraagd, zag er ook genoeg wat oudere rondlopen. Loon is minimaal en je kunt je zelf inschrijven wanneer/waar je wilt werken. Ze zitten in Nijmegen, maar in het seizoen doen ze ook de grotere evenementen en festivals zoals Lowlands. Reiskosten wel zelf betalen.

Het werk is erg simpel, je doet maar een bepaald gedeelte van de bar alsin uitgeven, schenken, stapelen, tappen. Maar dat hoef je op je CV er niet bij te zetten natuurlijk.
  woensdag 31 oktober 2012 @ 11:03:24 #183
19440 Maanvis
Centuries in a lifetime
pi_118659249
quote:
0s.gif Op woensdag 31 oktober 2012 02:18 schreef Balisto het volgende:
Voor iedereen die denkt dat je wel even een baantje in de horeca vindt door zomaar ergens naar binnen te stappen, ook al hangt er geen vacature: dit is in de praktijk toch erg moeilijk. Ik heb nu bij een paar zaken gevraagd en bijna overal hetzelfde verhaal: geen personeel nodig. En bij de enige zaak waar men dat niet meteen zei, wilden ze alleen mensen die kunnen tappen (ook al heb ik aangegeven dat wel te willen leren).
Daarom: Zorg dat je ervaring op doet en niet pas op je 30ste! Je zit bij een sportclub, geef je daar op voor bardiensten en je kunt zo leren tappen :).
Trots lid van het 👿 Duivelse Viertal 👿
Een gedicht over Maanvis
Het ONZ / [KAMT] Kennis- en Adviescentrum Maanvis Topics , voor al je vragen over mijn topiques!
pi_118659270
quote:
14s.gif Op woensdag 31 oktober 2012 09:45 schreef Swetsenegger het volgende:
Interne kandidaten hebben altijd meer kansen.
Zo denk ik dus ook. Ik werk nu bij de IKEA en dat bevalt me prima. De baan zou voor 3 maanden zijn, maar ik zie in de gangen al vacatures hangen voordat ze online staan. Ik hoop dus dat ik gewoon kan blijven.

Tevens, gefeliciteerd en niet te vaak naar de starbucks gaan. :7
pi_118659284
quote:
14s.gif Op woensdag 31 oktober 2012 09:23 schreef Swetsenegger het volgende:
Zo... alles ingevuld, HR gebeld.... ik heb een baan van 15.2 uur als Webcoördinator bij de Erasmus Universiteit.
Gefeliciteerd!!
En ik zou ook deze keuze hebben gemaakt. Er moet toch geld binnenkomen. En inderdaad, dat tweede gesprek is nog geen garantie dat je die fulltime baan krijgt.
  FOK!-Schrikkelbaas woensdag 31 oktober 2012 @ 11:06:03 #186
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_118659310
quote:
0s.gif Op woensdag 31 oktober 2012 10:49 schreef agentstarling het volgende:

[..]

gefeliciteerd Swets klinkt ook als een leuke omgeving om te werken!
Dat denk ik ook inderdaad :) De enige reden dat ik überhaupt op een parttime functie gesolliciteerd heb.
  woensdag 31 oktober 2012 @ 11:09:18 #187
1062 Tinkepink
Niet zeuren maar poetsen
pi_118659396
quote:
11s.gif Op woensdag 31 oktober 2012 08:07 schreef Swetsenegger het volgende:
En nu...?

Ik heb een contract liggen voor een parttime functie (2 dagen) bij een hele toffe organisatie op fietsafstand, beginnen per 1 November Dat moet ik vandaag dus laten weten. Ik heb fulltime nodig, maar ben tot op heden nog niet geslaagd. Tekenen zou je zeggen, maar ik krijg zojuist een uitnodiging voor een 2e gesprek voor een fulltime functie.

Nu heb ik de eerste 2 maanden proeftijd bij die parttime functie maar zou het op zich heel lullig vinden als ik daar binnen mijn proeftijd weer ontslag moet nemen. Nog afgezien van al het potentiële gezeur die dat kan opleveren met UWV.

What to do.
Ik zou tekenen. Als de plannen voor de zorgtoeslag van het nieuwe kabinet doorgaan maakt het toch geen reet meer uit of je fulltime of parttime gaat werken.

Edit: je hebt dus getekend ^O^ Gefeliciteerd.
Geen zorgen voor de dag van morgen.
pi_118659442
quote:
0s.gif Op woensdag 31 oktober 2012 11:03 schreef Maanvis het volgende:

[..]

Daarom: Zorg dat je ervaring op doet en niet pas op je 30ste! Je zit bij een sportclub, geef je daar op voor bardiensten en je kunt zo leren tappen :).
Dit soort dingen klinken dom, en op je CV zou ik niet zeggen dat je een bardienst hebt gedaan. Ik benoem mijn uitzendopdrachten ook nooit. Maar als je in een gesprek bent kun je het natuurlijk altijd noemen en wat groter laten lijken.
pi_118659649
Ik heb er ook vaak zat gehad die beweerden te kunnen tappen, maar de praktijk was weerbarstiger. Niet dat ik er dan een probleem van maakte, want tappen is snel te leren. De meesten konden tegen het einde van hun eerste werkdag al goede biertjes neerzetten. En dat mes sneed dan aan twee kanten, want de nieuweling had wat geleerd en ik wist dat ik hem/haar met een gerust hart bij de tap kon neerzetten als ik ze nog eens een keer terugzag.
pi_118659709
quote:
14s.gif Op woensdag 31 oktober 2012 11:04 schreef Myraela het volgende:

[..]

Zo denk ik dus ook. Ik werk nu bij de IKEA en dat bevalt me prima. De baan zou voor 3 maanden zijn, maar ik zie in de gangen al vacatures hangen voordat ze online staan. Ik hoop dus dat ik gewoon kan blijven.

Tevens, gefeliciteerd en niet te vaak naar de starbucks gaan. :7
zoeken ze op de Ikea. Jonge mensen in de 20 die geen betaalde banen hebben gehad? , want in mijn locatie zoeken ze vulploeg voor de Ikea en ik vond het wel wat.
  woensdag 31 oktober 2012 @ 11:20:51 #191
19440 Maanvis
Centuries in a lifetime
pi_118659723
quote:
14s.gif Op woensdag 31 oktober 2012 11:11 schreef Myraela het volgende:

[..]

Dit soort dingen klinken dom, en op je CV zou ik niet zeggen dat je een bardienst hebt gedaan. Ik benoem mijn uitzendopdrachten ook nooit. Maar als je in een gesprek bent kun je het natuurlijk altijd noemen en wat groter laten lijken.
ik ken 2 mensen die dankzij het feit dat ze het goed deden bij de bardienst een echte baan in de horeca hebben gekregen.
Trots lid van het 👿 Duivelse Viertal 👿
Een gedicht over Maanvis
Het ONZ / [KAMT] Kennis- en Adviescentrum Maanvis Topics , voor al je vragen over mijn topiques!
pi_118659955
quote:
1s.gif Op woensdag 31 oktober 2012 11:20 schreef electrocrash het volgende:

[..]

zoeken ze op de Ikea. Jonge mensen in de 20 die geen betaalde banen hebben gehad? , want in mijn locatie zoeken ze vulploeg voor de Ikea en ik vond het wel wat.
Er is wel tegelijk met mij, iemand aangenomen die wel werkervaring had maar nog nooit in winkels had gewerkt. Dus ik denk dat dat niet direct een probleem is. Moet zeggen dat de begeleiding de afgelopen eerste week echt heel erg goed was, dat heb ik in andere winkels nooit meegemaakt.

Ik zou het dus vooral proberen.

quote:
0s.gif Op woensdag 31 oktober 2012 11:20 schreef Maanvis het volgende:

[..]

ik ken 2 mensen die dankzij het feit dat ze het goed deden bij de bardienst een echte baan in de horeca hebben gekregen.
Ik zeg ook niet dat bardiensten draaien dom is, alleen maar goed. Beter nog, ik zou zoveel mogelijk klusjes en dingetjes doen als je de kansen hebt. Ik heb mij laatst ook ingeschreven om vrijwilliger te worden om oudere mensen cursussen met computers te geven, ze zaten helaas al vol, maar het leek mij echt een geweldige ervaring. Zowel voor mezelf, want lesgeven en zo'n omgang met ouderen is wel nieuw voor mij. Maar ook gewoon om te benoemen of als ik het veel zou doen op mijn CV te zetten.
  woensdag 31 oktober 2012 @ 11:51:52 #193
277759 caroline88
The Unstoppable
pi_118660768
quote:
14s.gif Op woensdag 31 oktober 2012 09:43 schreef lyolyrc het volgende:

[..]

Gefeliciteerd! Het kan goed zijn dat het hebben van deze baan je kansen op een fulltime vergroot.
Ja, ook van mij gefeliciteerd. En een halve baan is nog altijd meer dan helemaal niets.
pi_118661316
quote:
0s.gif Op woensdag 31 oktober 2012 10:20 schreef From het volgende:
Net bericht van een interne recruiter van een bedrijf of ik even contact op wil nemen :)
Eind van de week krijg ik te horen of ik bij ene 2e gesprek mag komen en maandag de 12e nog een sollicitatie staan.. Gaat de goede kant op
Iets te enthousiast. Bericht dat ik niet mee ga in de tweede ronde. Iets met kandidaten die betere achtergrond hebben, betere motivatie hadden..
pi_118662195
quote:
0s.gif Op woensdag 31 oktober 2012 12:07 schreef From het volgende:

[..]

Iets te enthousiast. Bericht dat ik niet mee ga in de tweede ronde. Iets met kandidaten die betere achtergrond hebben, betere motivatie hadden..
Motivatie vind ik ook altijd het lastigste ;(
Het is geel en staat in mijn ondertitel!
3DS friend code: 2191-7623-9035
pi_118662483
quote:
0s.gif Op woensdag 31 oktober 2012 08:45 schreef Swetsenegger het volgende:
Ik heb besloten in ieder geval bij functie 1 te beginnen. Zoals iemand in een ander topic opmerkte... een 2e gesprek is nog geen baangarantie. En ik kan het weten want ik heb er ondertussen al wat gehad :P

Mocht het toch rondkomen met die fulltime functie is het jammer voor die parttime functie. Ik heb daar zelfs in mijn sollicitatiegesprek aangegeven dat ik uiteindelijk fulltime aan de slag moet. En dat mogen dan ook 2 parttime functies zijn, maar tot ik die eerste parttime functie daadwerkelijk had ben ik nog niet opzoek geweest naar een 2e parttime functie.
Top! ^O^
[quote][img]http://i.fokzine.net/templates/forum2009/i/p/1s.gif[/img] Op zondag 16 januari 2011 18:23 schreef Witchfynder het volgende:[..]
Soort mix tussen Hawkwind, Immortal en een Nespresso reclame.[/quote]
pi_118662642
quote:
7s.gif Op woensdag 31 oktober 2012 12:34 schreef Jesse_ het volgende:

[..]

Motivatie vind ik ook altijd het lastigste ;(
Ik twijfel maar gok dat dit gewoon standaard reactie is.. Heb gewoon uur leuk gesprek gehad toen dusja..
pi_118662897
quote:
14s.gif Op woensdag 31 oktober 2012 11:01 schreef Myraela het volgende:

[..]

Als je toch serieus de horeca kant op wilt, schrijf je dan eens in bij http://www.eventure-pd.nl/.

Nemen over het algemeen heel simpel mensen aan, geen ervaring gevraagd, zag er ook genoeg wat oudere rondlopen. Loon is minimaal en je kunt je zelf inschrijven wanneer/waar je wilt werken. Ze zitten in Nijmegen, maar in het seizoen doen ze ook de grotere evenementen en festivals zoals Lowlands. Reiskosten wel zelf betalen.

Het werk is erg simpel, je doet maar een bepaald gedeelte van de bar alsin uitgeven, schenken, stapelen, tappen. Maar dat hoef je op je CV er niet bij te zetten natuurlijk.
Bedankt voor de tip, maar helaas zitten ze erg ver uit de buurt, en de evenementen waar ze staan ook. Daar zou ik erg weinig aan overhouden als ik de reiskosten ook nog eens zelf moet betalen. Jammer dat deze organisaties altijd zo ver weg zitten. In het noorden zijn toch ook genoeg evenementen, weet iemand misschien of hier ook vergelijkbare organisaties zijn?

quote:
0s.gif Op woensdag 31 oktober 2012 11:03 schreef Maanvis het volgende:

[..]

Ik heb wel ervaring opgedaan, maar niet specifiek in de horeca. Had ik 10 jaar geleden kunnen weten dat dat rond mijn 30e van pas zou kunnen komen? Ik zit trouwens niet bij een sportclub.
pi_118662944
quote:
0s.gif Op woensdag 31 oktober 2012 12:53 schreef Balisto het volgende:
Bedankt voor de tip, maar helaas zitten ze erg ver uit de buurt, en de evenementen waar ze staan ook. Daar zou ik erg weinig aan overhouden als ik de reiskosten ook nog eens zelf moet betalen. Jammer dat deze organisaties altijd zo ver weg zitten. In het noorden zijn toch ook genoeg evenementen, weet iemand misschien of hier ook vergelijkbare organisaties zijn?
We hadden het ook niet over veel geld verdienen, we hadden het over ervaring opdoen. En dat kan je op het moment wel gebruiken. Verder kijken dan wat je nu krijgt.
pi_118663227
quote:
7s.gif Op woensdag 31 oktober 2012 12:54 schreef Myraela het volgende:

[..]

We hadden het ook niet over veel geld verdienen, we hadden het over ervaring opdoen. En dat kan je op het moment wel gebruiken. Verder kijken dan wat je nu krijgt.
Goed, als ik nog steeds geen werk heb als het evenementenseizoen weer begint kan ik het natuurlijk altijd nog overwegen.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')