Dat is niet waar, je kan gewoon solliciteren op de reguliere weg. Maar uitzendbureau's zijn de parasieten van de maatschappij en houden een moderne vorm van loonslavernij in stand. Personeel is dubbel zo duur maar compleet rechten loos. En vooral als je ze aan het lijntje houdt met een kans op contract rennen ze ook nog eens harder.quote:Op vrijdag 2 november 2012 19:11 schreef Lienekien het volgende:
Jawel, ze heeft gewoon recht op ww.
En wen er maar aan dat je geen vast contract krijgt, helemaal in deze tijd.
En daarom kan Ts zijn baan wel vaarwel zeggen, maar het gaat niks uithalen. Er staan alweer honderden mensen te trappelen om zich op zo'n manier uit te laten buiten door Ts' baas.quote:Op vrijdag 2 november 2012 19:09 schreef beware_reageerd het volgende:
Als iedereen dat gaat doen zullen ze wel moeten.
Ze hebben het nu gewoon veels te makkelijk. Zat sukkels die het wel doen vanwege het geld.
En die veroorzaken nu juist dit soort problemen.
dan nog krijg je niet meteen een vast contract hoor?quote:Op vrijdag 2 november 2012 19:13 schreef trigt013 het volgende:
[..]
Dat is niet waar, je kan gewoon solliciteren op de reguliere weg.
Maar wel gewoon een belofte op papier van proeftijd, contract 1 jaar en dan vast zoals elke nette werkgever zou moeten doen.quote:Op vrijdag 2 november 2012 19:15 schreef rhubarbje het volgende:
[..]
dan nog krijg je niet meteen een vast contract hoor?
lekker naiefquote:Op vrijdag 2 november 2012 19:16 schreef trigt013 het volgende:
[..]
Maar wel gewoon een belofte op papier van proeftijd, contract 1 jaar en dan vast zoals elke nette werkgever zou moeten doen.
Ik ben ook een baas, geloof me ik doe hier niet aan mee. Mijn personeel is zo loyaal als loyaliteit naar hun toon.quote:Op vrijdag 2 november 2012 19:19 schreef rhubarbje het volgende:
[..]
lekker naief
Elke baas buit nu de optie van 3 tijdelijke contracten maximaal uit
Een vaste aanstelling is echt een soort heilige graal geworden
bijna niet te krijgen en als je er een hebt geef je hem nooit meer op
Ja, en dan mag je blij zijn als je daarna nog een jaarcontract krijgt. Dan ben je onderdeel van de 'flexibele schil'. Er zijn steeds minder bedrijven en organisaties die je na het eerste jaarcontract een vast contract bieden.quote:Op vrijdag 2 november 2012 19:16 schreef trigt013 het volgende:
[..]
Maar wel gewoon een belofte op papier van proeftijd, contract 1 jaar en dan vast zoals elke nette werkgever zou moeten doen.
Precies dus de reden waarom ik zeg dat ik het kan doen. Mijn vrouw heeft een goede job.quote:Op vrijdag 2 november 2012 19:14 schreef Evienne het volgende:
[..]
En daarom kan Ts zijn baan wel vaarwel zeggen, maar het gaat niks uithalen. Er staan alweer honderden mensen te trappelen om zich op zo'n manier uit te laten buiten door Ts' baas.
Sja ik zou ook wel iets anders gaan zoeken hoor, maar hou je opties open, zodat je in ieder geval je huidige baan weer kan oppakken als je niet binnen drie maanden iets vasters hebt gevonden. Cuts both ways, ofcourse, jij kan ook lekker makkelijk opstappen wanneer je alsnog iets beters vindt.
prima dan ben jij de uitzonderingquote:Op vrijdag 2 november 2012 19:20 schreef trigt013 het volgende:
[..]
Ik ben ook een baas, geloof me ik doe hier niet aan mee. Mijn personeel is zo loyaal als loyaliteit naar hun toon.
Klopt, daar moet je eerlijk en goed voor werken. Maar via uitzendbureau is het helemaal kansloos.quote:Op vrijdag 2 november 2012 19:28 schreef rhubarbje het volgende:
[..]
prima dan ben jij de uitzondering
maar een vast contract krijg je echt niet kado na een sollicitatie op de normale route
De uitzendbranche is een uitzondering hierop. In de uitzendbranche heb je een fasesysteem:quote:Op vrijdag 2 november 2012 19:01 schreef trigt013 het volgende:
Het is een truuk om jou eeuwig aan het lijntje te houden zonder dat de baas verantwoordelijkheid neemt.
want na die drie maanden kan hij jou gewoon weer drie jaar contracten geven om jou daarna weer drie maanden op straat te zetten.
Wat mensen vaak niet beseffen is dat de werkgever soms ook niemand in vaste dienst kunnen of mogen nemen. Soms omdat het financieel gewoonweg niet verantwoord is, soms omdat ook je werkgever toestemming moet krijgen.quote:Op vrijdag 2 november 2012 21:03 schreef Jellereppe het volgende:
Dat wordt heel vaak gedaan TS. Weinig werkgevers die jou een vast contract gaan aanbieden in deze tijd. Ook al ben je loyaal en lever je goed werk af, dan zijn de werkgevers die jou een vast contract aanbieden niet eens op een hand te tellen. Daarnaast zou ik op zoek gaan naar een ander baan. Vind je niks in die drie maanden, dan kun je altijd terug naar je oude werkgever.
Beetje korte termijn denken omdat uitzendkrachten 2 keer zo duur zijn als vast personeel.quote:Op vrijdag 2 november 2012 21:13 schreef sanger het volgende:
[..]
Wat mensen vaak niet beseffen is dat de werkgever soms ook niemand in vaste dienst kunnen of mogen nemen. Soms omdat het financieel gewoonweg niet verantwoord is, soms omdat ook je werkgever toestemming moet krijgen.
Aan de ene kant snap ik dat je je genaaid voelt. Aan de andere kant heb je wel zekerheid voor over drie maanden.
Ja, dan voel je je best hard genaaid. Het beste advies dat we ts kunnen geven is om die drie maanden te besteden aan het zoeken naar een andere baan. Lukt het hem niet, dan kan hij weer voor bepaalde tijd aan de slag gaan bij zijn oude werkgever. Wel handig als ze dat laatste zwart op wit vastleggen. Je weet tenslotte maar nooit hoe het loopt in de toekomst.quote:Op vrijdag 2 november 2012 21:13 schreef sanger het volgende:
[..]
Wat mensen vaak niet beseffen is dat de werkgever soms ook niemand in vaste dienst kunnen of mogen nemen. Soms omdat het financieel gewoonweg niet verantwoord is, soms omdat ook je werkgever toestemming moet krijgen.
Aan de ene kant snap ik dat je je genaaid voelt. Aan de andere kant heb je wel zekerheid voor over drie maanden.
In tijden van strakke budgetten/begrotingen wordt veelal naar korte termijn gekekenquote:Op vrijdag 2 november 2012 21:16 schreef trigt013 het volgende:
[..]
Beetje korte termijn denken omdat uitzendkrachten 2 keer zo duur zijn als vast personeel.
Ken genoeg kleinere detacheringsbureautjes die gewoon een vast contract onder je neus duwen in deze tijd.quote:Op vrijdag 2 november 2012 19:28 schreef rhubarbje het volgende:
[..]
prima dan ben jij de uitzondering
maar een vast contract krijg je echt niet kado na een sollicitatie op de normale route
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |