quote:
Bij welke onderzoeksgroep werk/werkte je, als je dat wilt zeggen? Waarschijnlijk in de nw-hoek? Ik zat in het RvdG-lab en je weet wat er met die groep gebeurd is....quote:
Het blijft natuurlijk een gok omdat je nooit precies weet naar welke persoonlijkheid ze zoeken, maar je kunt je er wel op voorbereiden door:quote:Op zondag 4 november 2012 20:40 schreef Bosbeetle het volgende:
[..]
Ja mijnsinziens is die vakinhoudelijke kennis nou net het enige waar je wat aan kunt doen. Hoe kan iemand nou leren om beter in een team te passen...
Door te werken aan andere eigenschappen behalve vakinhoudelijke kennis?quote:Op zondag 4 november 2012 20:40 schreef Bosbeetle het volgende:
[..]
Ja mijnsinziens is die vakinhoudelijke kennis nou net het enige waar je wat aan kunt doen. Hoe kan iemand nou leren om beter in een team te passen...
En dat doe ik niet?quote:Op zondag 4 november 2012 20:47 schreef Franktastic1984 het volgende:
[..]
Het blijft natuurlijk een gok omdat je nooit precies weet naar welke persoonlijkheid ze zoeken, maar je kunt je er wel op voorbereiden door:
- proberen je te verdiepen in de bedrijfscultuur
- jezelf open, geïnteresseerd en sociaal opstellen
- vragen stellen over het team waarin je terecht zou gaan komen
- ervaringen uit het verleden gebruiken waarin je prettig hebt samengewerkt met iemand en wat daaraan jouw bijdrage was.
Goeie tip! En zorg dat het gesprek een beetje vlotjes verloopt, dan bouwen mensen onbewust alvast een band met je opquote:Op zondag 4 november 2012 20:34 schreef El_Thijs het volgende:
[..]
Ik zorg dat ik me eerst heb ingelezen op de functie en zorg dat ik er wat vragen bij heb, dat prikkelt ze meestal wel. Dan gaan ze vragen terug stellen en probeer ik er een afspraak uit te trekken. 9 van de 10 keer gaat dat ook wel. Stel me open op en laat horen dat ik interesse heb, en of ze me wat meer kunnen vertellen dan wat er in het profiel staat.
Helaas staan die eigenschappen nooit in een vacature. Als ze er dan gewoon in zetten we zoeken een vrolijke vrouw. Dan hoef ik iig niet te solliciteren.quote:Op zondag 4 november 2012 20:48 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]
Door te werken aan andere eigenschappen behalve vakinhoudelijke kennis?
Nee, ik loop hier al langer rond en weet inmiddels wel hoe jij denkt: "The Survival of the fittest".quote:Op zondag 4 november 2012 20:35 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]
Daar ligt het toch ook aan als je op gesprek mag komen en afgewezen word?? Die functie IS er dan gewoon hoor. En daar wordt gewoon iemand voor aangenomen. Iemand die "beter" is dan degene die afgewezen wordt op dat moment.
En dat "beter" is het geheel der delen. Dus NIET alleen de vak inhoudelijke kennis.
Al doende leer je dat. Maar gewoon een fatsoenlijke houding aannemen tijdens een gesprek en niet negatief of saai overkomen kan daarin ook heel erg goed helpen.quote:Op zondag 4 november 2012 20:40 schreef Bosbeetle het volgende:
[..]
ik vond w2w tenenkrommend een halve dag een website uitleggen.. kom op zeg en dan nog verwezen ze me na een vraag naar de help sectie van linkedinquote:Op zondag 4 november 2012 20:48 schreef Hi_flyer het volgende:
Oh dat is echt de andere kant van de Uithof. Ik vind dat w2w niet zo erg, maar erg veel heb ik er ook niet aan gehad. Elevator pitches oefenen vond ik zo'n bullshit, vooral omdat de cursusleidster niet echt kon uitleggen waarvoor je het ooit zou kunnen gebruiken....
Precies. Al meermalen gehad dat als ik zei dat ik rijbewijs A had, het gesprek ging over toerenquote:Op zondag 4 november 2012 20:49 schreef Maanvis het volgende:
[..]
Goeie tip! En zorg dat het gesprek een beetje vlotjes verloopt, dan bouwen mensen onbewust alvast een band met je op.
Het was wel een beetje gericht op de oudere werknemer inderdaad.... Maar die zaten er ook bij.quote:Op zondag 4 november 2012 20:50 schreef Bosbeetle het volgende:
[..]
ik vond w2w tenenkrommend een halve dag een website uitleggen.. kom op zeg en dan nog verwezen ze me na een vraag naar de help sectie van linkedin
Nee, dan moet jij een jurkje aantrekken, zwaaien met die lange haren en lippenstift op doen.quote:Op zondag 4 november 2012 20:49 schreef Bosbeetle het volgende:
[..]
Helaas staan die eigenschappen nooit in een vacature. Als ze er dan gewoon in zetten we zoeken een vrolijke vrouw. Dan hoef ik iig niet te solliciteren.
Als je altijd maar de werkgever de schuld blijft geven werk je nooit aan jezelf en krijg je dus geen baan.quote:Op zondag 4 november 2012 20:52 schreef Staal het volgende:
[..]
Nee, dan moet jij een jurkje aantrekken, zwaaien met die lange haren en lippenstift op doen.
En als je dan die baan niet krijgt dan ligt dat aan het feit dat je vergeten bent je wenkbrauwen te epileren. Jouw schuld.
Door een fatsoenlijke houding aan te nemen pas je niet beter in een team. Sterker nog ik vraag me serieus af hoe je kunt beoordelen of iemand in je team past in een geprekje van een uur. Ik heb vaak zat mijn eerste indruk moeten bijstellen.quote:Op zondag 4 november 2012 20:50 schreef Maanvis het volgende:
[..]
Al doende leer je dat. Maar gewoon een fatsoenlijke houding aannemen tijdens een gesprek en niet negatief of saai overkomen kan daarin ook heel erg goed helpen.
En als ik altijd mijzelf de schuld geef krijg ik ook geen baan... Ik zeg trouwens ook nergens dat ik alles perfect doe. Verre van.quote:Op zondag 4 november 2012 20:54 schreef Maanvis het volgende:
[..]
Als je altijd maar de werkgever de schuld blijft geven werk je nooit aan jezelf en krijg je dus geen baan.
bedankt voor de tipsquote:Op zondag 4 november 2012 20:50 schreef Franktastic1984 het volgende:
[..]
Niet zo aanvallend joh, dat zeg ik toch niet?
Het zijn gewoon een aantal tips, graag gedaan!
Nou, bijvoorbeeld hadden we laatst iemand op gesprek die ontzettend saai en langdradig was. Als ie iets aan het uitleggen was dan was je halverwege het verhaal gewoon kwijt. Die vent had echt de juiste papieren maar de klik was er gewoon niet.quote:Op zondag 4 november 2012 20:54 schreef Bosbeetle het volgende:
[..]
Door een fatsoenlijke houding aan te nemen pas je niet beter in een team. Sterker nog ik vraag me serieus af hoe je kunt beoordelen of iemand in je team past in een geprekje van een uur. Ik heb vaak zat mijn eerste indruk moeten bijstellen.
Nou zo denk ik niet, maar dat is wat Darwin een aantal jaar geleden al heeft beschreven. Het is niet alsof ik een nieuw maatschappelijk fenomeen ontdek ofzo. Het is simpelweg de harde realiteit waarin ik me probeer in te passen. Soms met succes, soms met minder succes. Van die momenten dat ik minder succes heb probeer ik te leren zodat mijn kansen op succes groter worden.quote:Op zondag 4 november 2012 20:49 schreef Staal het volgende:
[..]
Nee, ik loop hier al langer rond en weet inmiddels wel hoe jij denkt: "The Survival of the fittest".
Dat valt best mee hoor.quote:Het is tof om te lezen dat je bulkt van het zelfvertrouwen
Op de eerste plaats hoe kan het signaleren van een maatschappelijk gegeven 'arrogant' zijn. En ten tweede, ik ben het volkomen met je eens dat het zo subjectief als de neten is. Ik zeg ook nergens dat het exacte wetenschap is, maar als je op een vacature solliciteert is er 1, in de ogen van degene die de baan te vergeven hebt, beter. En nogmaals, dat beter is het som der delen.quote:maar ik vind het arrogant en voorbarig zelfs dat je post dat het in feite aan de persoon zelf ligt als je een baan niet krijgt. Het "beter zijn" en de arbeidsmarkt zijn niet altijd rationeel en ik vind dat je wel erg makkelijk aan het werkelijke probleem namelijk het te kort aan banen voorbij gaat en al snel vindt dat mensen het maar bij zichzelf moeten zoeken.
Jij wil aan het al dan niet beter zijn een bepaalde status koppelen, niet ik. Dus nee er is niemand een "loser" sowieso heb ik nergens gesuggereerd dat wanneer je een baan niet krijg dat je niet sociaal genoeg bent. Ik herhaal het nog maar eens een keer, het is de som der delen.quote:Stel er is een vacature voor magazijnmedewerker. Lage baan als voorbeeld. 80 sollicitaties, zelfs universitair afgestudeerden met een titel reageren er op. Zijn die 79 mensen die worden afgewezen losers en niet sociaal genoeg en hadden ze de sollicitatie anders moeten aanpakken?
Maar... ik ben ook 30quote:Op zondag 4 november 2012 20:59 schreef Maanvis het volgende:
[..]
Nou, bijvoorbeeld hadden we laatst iemand op gesprek die ontzettend saai en langdradig was. Als ie iets aan het uitleggen was dan was je halverwege het verhaal gewoon kwijt. Die vent had echt de juiste papieren maar de klik was er gewoon niet.
En ook een gast op gesprek gehad die een beetje ala gale van breaking bad was, heel milieubewust en dus ook geen auto, waardoor ie elke dag met de trein en de buurtbus zou moeten komen, met alle ongemakken van dien. Overal had ie maar effe gewerkt, nooit iets afgemaakt, en dan ben je 30. Die is het dus ook niet geworden.
Ik geef de werkgever niet de schuld. De werkgever heeft zo'n ruime keus, lijkt me heerlijk. Er is een aan banen maar dat wil er bij sommige heren hier niet in. Die denken net als jij met je voortdurende therapeutische oppeppers dat het alleen maar aan de mensen zelf ligt.quote:Op zondag 4 november 2012 20:54 schreef Maanvis het volgende:
[..]
Als je altijd maar de werkgever de schuld blijft geven werk je nooit aan jezelf en krijg je dus geen baan.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |