abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  FOK!-Schrikkelbaas zondag 4 november 2012 @ 21:02:10 #251
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_118823280
quote:
2s.gif Op zondag 4 november 2012 20:49 schreef Bosbeetle het volgende:

[..]

Helaas staan die eigenschappen nooit in een vacature. Als ze er dan gewoon in zetten we zoeken een vrolijke vrouw. Dan hoef ik iig niet te solliciteren.
Nou ja, sociale vaardigheden, presentatie technieken, houding, zelfs de kleur van je overhemd kan bepalend zijn voor hoe men over je denkt. En heel veel van die 'skills' zijn in meer of mindere mate aan te leren.

Natuurlijk is het geen exacte wetenschap en kan je niet elke situatie onder controlle hebben, maar ja... helaas zal je wellicht wel verder moeten kijken dan alleen je inhoudelijke kennis.
  Moderator zondag 4 november 2012 @ 21:02:39 #252
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_118823328
quote:
15s.gif Op zondag 4 november 2012 20:59 schreef Swetsenegger het volgende:

[..]

Nou zo denk ik niet, maar dat is wat Darwin een aantal jaar geleden al heeft beschreven. Het is niet alsof ik een nieuw maatschappelijk fenomeen ontdek ofzo. Het is simpelweg de harde realiteit waarin ik me probeer in te passen. Soms met succes, soms met minder succes. Van die momenten dat ik minder succes heb probeer ik te leren zodat mijn kansen op succes groter worden.

Blijkbaar vind jij dat een slechte houding ofzo.

[..]

Dat valt best mee hoor.

[..]

Op de eerste plaats hoe kan het signaleren van een maatschappelijk gegeven 'arrogant' zijn. En ten tweede, ik ben het volkomen met je eens dat het zo subjectief als de neten is. Ik zeg ook nergens dat het exacte wetenschap is, maar als je op een vacature solliciteert is er 1, in de ogen van degene die de baan te vergeven hebt, beter. En nogmaals, dat beter is het som der delen.

[..]

Jij wil aan het al dan niet beter zijn een bepaalde status koppelen, niet ik. Dus nee er is niemand een "loser" sowieso heb ik nergens gesuggereerd dat wanneer je een baan niet krijg dat je niet sociaal genoeg bent. Ik herhaal het nog maar eens een keer, het is de som der delen.

Dus ja, van de 79 sollicitanten was er , in de ogen van de interviewer, der beste. Ik kan me voorstellen dat wanneer je een functie als magazijnmedewerker te vergeven hebt dat je iedereen met een universitaire titel SOWIESO al uitsluit, omdat die heel cliché... niet in het team passen.

Jij kan dat niet leuk vinden en weet je.. ik ben het met je eens. Het IS niet leuk. Maar wel realiteit. Je doet er het beste aan om te solliciteren op functies die zo dicht mogelijk bij je staan. Maar je al je ten op zichte van die andere kandidaten toch moeten onderscheiden. En als dat NIET alleen op vakkennis kan moet dat anders. En kan of wil of doe je dat niet is inderdaad een ander "beter" en gaat er met die schaarse baan vandoor.
x-factor dus, die heb ik niet, dus moet ik het maar opgeven.
En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
  zondag 4 november 2012 @ 21:05:25 #253
19440 Maanvis
Centuries in a lifetime
pi_118823507
quote:
0s.gif Op zondag 4 november 2012 21:01 schreef Staal het volgende:

[..]

Ik geef de werkgever niet de schuld. De werkgever heeft zo'n ruime keus, lijkt me heerlijk. Er is een aan banen maar dat wil er bij sommige heren hier niet in. Die denken net als jij met je voortdurende therapeutische oppeppers dat het alleen maar aan de mensen zelf ligt.

Ik vind dat onfatsoenlijk.
Het ligt niet alleen maar aan de mensen zelf, soms is er geen markt voor wat je kan of ben je te oud, maar als je onder de 40 bent moet je naar verloop van tijd wel aan een baan kunnen komen denk ik.
Trots lid van het 👿 Duivelse Viertal 👿
Een gedicht over Maanvis
Het ONZ / [KAMT] Kennis- en Adviescentrum Maanvis Topics , voor al je vragen over mijn topiques!
  zondag 4 november 2012 @ 21:05:59 #254
19440 Maanvis
Centuries in a lifetime
pi_118823553
quote:
2s.gif Op zondag 4 november 2012 21:02 schreef Bosbeetle het volgende:

[..]

Nouja, misschien een keer een mooi kapsel aanmeten en een net pak aantrekken?
Een gedicht over Maanvis
Het ONZ / [KAMT] Kennis- en Adviescentrum Maanvis Topics , voor al je vragen over mijn topiques!
  Moderator / Redactie FP zondag 4 november 2012 @ 21:06:11 #255
183088 crew  TheStigsDutchCousin
Brabo Bastard
pi_118823564
quote:
2s.gif Op zondag 4 november 2012 21:02 schreef Bosbeetle het volgende:

[..]

Ik heb het idee dat je veel te snel opgeeft als het tegenzit. De aanhouder wint, en het moet even wat minder gaan voordat het beter gaat. Kweek voldoende zelfvertrouwen en ga een sollicitatie in met een gevoel van: ik wil die baan en ik laat ze zien dat ik de aangewezen persoon ben. En wordt je het dan toch niet? Dan ga je gewoon naar de volgende.
"They are rage. Brutal, without mercy. But you.... You will be worse. Rip and tear, until it is done!"
"Omae wa mou shindeiru."
"All we know is... he's called The Stig!"
  Moderator zondag 4 november 2012 @ 21:08:30 #256
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_118823709
quote:
0s.gif Op zondag 4 november 2012 21:02 schreef Swetsenegger het volgende:

[..]

Nou ja, sociale vaardigheden, presentatie technieken, houding, zelfs de kleur van je overhemd kan bepalend zijn voor hoe men over je denkt. En heel veel van die 'skills' zijn in meer of mindere mate aan te leren.

Natuurlijk is het geen exacte wetenschap en kan je niet elke situatie onder controlle hebben, maar ja... helaas zal je wellicht wel verder moeten kijken dan alleen je inhoudelijke kennis.
En daar kan ik dus niet zoveel mee...Dat moeten ze vertellen in al die sollicitatie cursussen etc. wat je nou precies moet doen om het wel goed te doen.

Ook het claudia_x argument dat ik niet weet waarom ik nou afgewezen ben speelt natuurlijk

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ik lees dat soort feedback als :O leuk geprobeerd maar meh...

dat met het eeuwige buitenland argument maakt mij wel 'onzeker' natuurlijk.
  Moderator zondag 4 november 2012 @ 21:08:50 #257
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_118823731
quote:
0s.gif Op zondag 4 november 2012 21:05 schreef Maanvis het volgende:

[..]

Nouja, misschien een keer een mooi kapsel aanmeten en een net pak aantrekken?
Ik heb altijd een net pak aan bij een sollicitatie. En wat is er nou weer mis met een lelijk kapsel.. pas je met een lelijk kapsel niet in het team :D
  zondag 4 november 2012 @ 21:10:57 #258
19440 Maanvis
Centuries in a lifetime
pi_118823871
quote:
2s.gif Op zondag 4 november 2012 21:08 schreef Bosbeetle het volgende:

[..]

Ik heb altijd een net pak aan bij een sollicitatie. En wat is er nou weer mis met een lelijk kapsel.. pas je met een lelijk kapsel niet in het team :D
En nog steeds dat hippie kapsel? ;).
Een gedicht over Maanvis
  Moderator zondag 4 november 2012 @ 21:11:12 #259
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_118823892
quote:
0s.gif Op zondag 4 november 2012 21:10 schreef Maanvis het volgende:

[..]

En nog steeds dat hippie kapsel? ;).
:Y
pi_118824001
quote:
2s.gif Op zondag 4 november 2012 20:54 schreef Bosbeetle het volgende:

[..]

Door een fatsoenlijke houding aan te nemen pas je niet beter in een team. Sterker nog ik vraag me serieus af hoe je kunt beoordelen of iemand in je team past in een geprekje van een uur. Ik heb vaak zat mijn eerste indruk moeten bijstellen.

Voorbeeld van mijn laatste sollicitatie daar is dus mijn ex-collega aangenomen die er een handje van heeft om zich preventief ziek te melden. Ik denk dat niet dat dat ter sprake is gekomen tijdens het gesprek.
Toch is het passen in een team 1 van de zaken waar de persoon/ de personen tegenover je op zal/ zullen letten.
Dat moet op basis van een gesprekje en dat draait allemaal om een eerste indruk.
Wellicht onterecht of oneerlijk, maar wat zou je dan willen? Dat ze alle kandidaten een week laten meedraaien om te kijken wie het best past?
Je kan je hierop vaak moeilijk voorbereiden, maar door mijn eerder genoemde tips (en die van anderen) kun je jezelf wel het gevoel geven; aan mij heeft het niet gelegen.

Een fatsoenlijke houding alleen zorgt er niet voor dat je een baan krijgt, maar als dit ontbreekt zorgt het ervoor dat je de baan zeker niet krijgt.
Waarmee ik niet zeg dat jouw houding onfatsoenlijk zou zijn, maar dat deel heb je wel zelf in de hand.

Ook snap ik dat het frustrerend is dat je lakse ex-collega wel wordt aangenomen, maar wellicht is hij veranderd en als dat niet zo is komen ze daar vanzelf wel achter, komt de baan vrij voor jou om nogmaals op te solliciteren.
  FOK!-Schrikkelbaas zondag 4 november 2012 @ 21:14:13 #261
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_118824130
quote:

[..]

En daar kan ik dus niet zoveel mee...Dat moeten ze vertellen in al die sollicitatie cursussen etc. wat je nou precies moet doen om het wel goed te doen.

quote:

een lelijk kapsel..
Tja, dat getuigt in ieder geval al niet van goede presentatietechnieken. Ik ben helemaal voor "neem me zoals ik ben". Ik heb zelfs een keer een gozer die heel zijn gezicht vol had gepierced aangenomen, zeer tegen de zin van de directie in. Maar ik ben een uitzondering. De meeste mensen houden niet van een lelijk kapsel ;)
  Moderator zondag 4 november 2012 @ 21:14:22 #262
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_118824142
Als je dat eerlijk wilt beoordelen moeten ze in de vacature zetten welke teampaseigenschappen ze verwachten zodat ik weet welke vacatures ik kan overslaan :D

Hoe kan ik nou rekening houden met dingen waarvan ik niet weet dat ze het zoeken?

Nogmaals het is toch stom om bijvoorbeeld nederlandse mannen uit te nodigen als je een buitenlandse vrouw zoekt.
  zondag 4 november 2012 @ 21:19:39 #263
19440 Maanvis
Centuries in a lifetime
pi_118824489
quote:
2s.gif Op zondag 4 november 2012 21:14 schreef Bosbeetle het volgende:
Als je dat eerlijk wilt beoordelen moeten ze in de vacature zetten welke teampaseigenschappen ze verwachten zodat ik weet welke vacatures ik kan overslaan :D

Hoe kan ik nou rekening houden met dingen waarvan ik niet weet dat ze het zoeken?

Nogmaals het is toch stom om bijvoorbeeld nederlandse mannen uit te nodigen als je een buitenlandse vrouw zoekt.
Ze zochten geen buitenlandse vrouw, maar zij klikte beter met het bedrijf.
Een gedicht over Maanvis
  Moderator zondag 4 november 2012 @ 21:24:52 #264
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_118824794
quote:
0s.gif Op zondag 4 november 2012 21:19 schreef Maanvis het volgende:

[..]

Ze zochten geen buitenlandse vrouw, maar zij klikte beter met het bedrijf.
:Y dat denk ik ook, het is wel frustrerend dat ik dus niet weet wat ik fout gedaan heb :P
  FOK!-Schrikkelbaas zondag 4 november 2012 @ 21:25:57 #265
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_118824875
quote:
2s.gif Op zondag 4 november 2012 21:24 schreef Bosbeetle het volgende:

[..]

:Y dat denk ik ook, het is wel frustrerend dat ik dus niet weet wat ik fout gedaan heb :P
Ga eens naar de kapper en scheer jezelf. Veel concreter kan ik het niet maken.
  Moderator zondag 4 november 2012 @ 21:26:52 #266
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_118824940
quote:
3s.gif Op zondag 4 november 2012 21:25 schreef Swetsenegger het volgende:

[..]

Ga eens naar de kapper en scheer jezelf. Veel concreter kan ik het niet maken.
:o ik moet dus kiezen of werk of geen vriendin meer.. :X lastige keuze.
  zondag 4 november 2012 @ 21:27:08 #267
19440 Maanvis
Centuries in a lifetime
pi_118824956
Misschien was je niet vrolijk genoeg, te onzeker, te saai, zeikte je teveel over bepaalde dingen, kwam je niet positief over etc etc. Zijn er dingen die je daarin kunt verbeteren? Dan zal het op zeker je kans op een baan vergroten :).
Een gedicht over Maanvis
  FOK!-Schrikkelbaas zondag 4 november 2012 @ 21:28:57 #268
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_118825104
quote:
2s.gif Op zondag 4 november 2012 21:26 schreef Bosbeetle het volgende:

[..]

:o ik moet dus kiezen of werk of geen vriendin meer.. :X lastige keuze.
Tja, zo banaal zou het best eens kunnen zijn.
pi_118825395
quote:
2s.gif Op zondag 4 november 2012 21:24 schreef Bosbeetle het volgende:

[..]

Wellicht heb je niet iets "fout" gedaan, maar heeft de ander iets "beter" of "passender" gedaan.
Ik weet niet precies wat je situatie was, maar wellicht had je kunnen informeren naar de reden waarom de keuze niet op jou is gevallen? Of kunnen vragen hoe je overkwam tijdens het gesprek?
  Moderator zondag 4 november 2012 @ 21:35:41 #270
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_118825550
quote:
0s.gif Op zondag 4 november 2012 21:33 schreef Franktastic1984 het volgende:

[..]

Wellicht heb je niet iets "fout" gedaan, maar heeft de ander iets "beter" of "passender" gedaan.
Ik weet niet precies wat je situatie was, maar wellicht had je kunnen informeren naar de reden waarom de keuze niet op jou is gevallen? Of kunnen vragen hoe je overkwam tijdens het gesprek?
ga niet de hele mail hier neerzetten maar

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
niet echt feedback...
  Moderator / Redactie FP zondag 4 november 2012 @ 21:38:04 #271
Brabo Bastard
pi_118825687
Lijkt me een vrij standaardmail, die heb ik ook al verschillende gehad.
"They are rage. Brutal, without mercy. But you.... You will be worse. Rip and tear, until it is done!"
"Omae wa mou shindeiru."
  Moderator zondag 4 november 2012 @ 21:39:18 #272
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_118825769
quote:
0s.gif Op zondag 4 november 2012 21:38 schreef El_Thijs het volgende:
Lijkt me een vrij standaardmail, die heb ik ook al verschillende gehad.
ja zegt niets... (nog een zinnetje toegevoegd)
  zondag 4 november 2012 @ 21:41:19 #273
42366 Staal
Happy cupcake. :')
pi_118825898
quote:
15s.gif Op zondag 4 november 2012 20:59 schreef Swetsenegger het volgende:

[..]

Nou zo denk ik niet, maar dat is wat Darwin een aantal jaar geleden al heeft beschreven. Het is niet alsof ik een nieuw maatschappelijk fenomeen ontdek ofzo. Het is simpelweg de harde realiteit waarin ik me probeer in te passen. Soms met succes, soms met minder succes. Van die momenten dat ik minder succes heb probeer ik te leren zodat mijn kansen op succes groter worden.

Blijkbaar vind jij dat een slechte houding ofzo.

Nee, Staal, ik denk niet zo maar je hebt inhoudelijk gelijk want ik pas me aan aan de harde realiteit? Ik vind het allemaal best. In een topic als deze posten mensen die wel willen en hun best doen. En dan vind ik jouw posten best kwetsend. Als iemand al flink wat afwijzingen heeft gehad, die zou wel eens kunnen gaan denken dat hij of zij maar een minkukel is. Niet dat je dat schrijft maar het komt volgens jou wel degelijk neer op die survival of the fittest. Dat is namelijk wel hoe je denkt.

quote:
Dat valt best mee hoor.
Zelfvertrouwen heb je en hou dat. :)

quote:
Op de eerste plaats hoe kan het signaleren van een maatschappelijk gegeven 'arrogant' zijn. En ten tweede, ik ben het volkomen met je eens dat het zo subjectief als de neten is. Ik zeg ook nergens dat het exacte wetenschap is, maar als je op een vacature solliciteert is er 1, in de ogen van degene die de baan te vergeven hebt, beter. En nogmaals, dat beter is het som der delen.

Ik vind dat je nog steeds voorbij gaat aan het te kort aan banen en alle ellende die daar voor echt heel veel mensen bij komt kijken.

quote:
Jij wil aan het al dan niet beter zijn een bepaalde status koppelen, niet ik. Dus nee er is niemand een "loser" sowieso heb ik nergens gesuggereerd dat wanneer je een baan niet krijg dat je niet sociaal genoeg bent. Ik herhaal het nog maar eens een keer, het is de som der delen.

Dus ja, van de 79 sollicitanten was er 1, in de ogen van de interviewer, de beste. Ik kan me voorstellen dat wanneer je een functie als magazijnmedewerker te vergeven hebt dat je iedereen met een universitaire titel SOWIESO al uitsluit, omdat die heel cliché... niet in het team passen.
Het gekke is en ik verzin het serieus niet en baal dat ik die advertentie niet bewaard heb maar dat er doodleuk HBO gevraagd werd. De arbeidersbanen worden liever gegeven aan Roemenen, Polen etc. Ja, ik heb ze ook hier in de straat gezien afgelopen woensdag. Roemenen, om hier glasvezel aan te leggen terwijl ik verdomme weet dat er hier in de straat zo drie mannen zijn die dolblij zouden zijn als ze dat werk zouden mogen doen. Het is een fabeltje dat Nederlanders niet willen werken. Je hebt ze erbij die niks willen dat geef ik meteen grif toe maar ik ken al zoveel mensen die wel dolgraag willen. Altijd klussende arbeiders die niet meer aan de bak komen.

Hier in H'heide is een bedrijf dat vrijwel permanent een vacature heeft. Daar solliciteren mensen op en worden stelselmatig afgewezen. Dat bedrijf doet dan net alsof ze geen mensen kunnen krijgen en mogen goedkoop Polen in dienst nemen. Dat is kwalijk. Verder weet ik dat een aantal agrarische bedrijven in de omgeving werklui 75% tot 90% zwart uitbetalen en dat de arbeidsomstandigheden niet gecontroleerd worden en dat d.m.v. onthouden van pauzes lekker uitgenut wordt in de lente en zomer. Wist Henk Kamp dit? Denk het niet. Hij vindt namelijk dat Nederlanders te lui zijn.

Maar om terug te komen op mijn kritiek, als je niets wilt dan post je niet actief in deze reeks. Mensen willen echt wel. De meeste mensen willen trouwens wel werken en een beetje leuk leven hebben. Dat geloof ik wel.

quote:
Jij kan dat niet leuk vinden en weet je.. ik ben het met je eens. Het IS niet leuk. Maar wel realiteit. Je doet er het beste aan om te solliciteren op functies die zo dicht mogelijk bij je staan. Maar je al je ten op zichte van die andere kandidaten toch moeten onderscheiden. En als dat NIET alleen op vakkennis kan moet dat anders. En kan of wil of doe je dat niet is inderdaad een ander "beter" en gaat er met die schaarse baan vandoor.
Met deze alinea ben ik het wel helemaal met je eens. Het is niet makkelijk en het is niet leuk.
Wens je trouwens veel succes woensdag. Ik kan dan wel pissig worden maar wens je natuurlijk wel even die leuke baan. Dat staat los van de discussie.

Bij dat uitvaartding begreep ik de bijzondere opdracht nog wel. Maar dat mensen serieus op een sollicitatie op een kantoorbaantje een dansje moeten doen. Hoeist? Gaan we nog eens werken of wat. Dat gevoel kreeg ik erbij.
Un certain jeune homme
Saint-Mandé, 6 octobre 1929 - Paris, 7 août 2010.
Als je teveel denkt aan de tijd die je nog hebt vergeet je te leven.
  Moderator / Redactie FP zondag 4 november 2012 @ 21:44:42 #274
Brabo Bastard
pi_118826102
quote:
2s.gif Op zondag 4 november 2012 21:39 schreef Bosbeetle het volgende:

[..]

ja zegt niets... (nog een zinnetje toegevoegd)

Dan nog is het een vrij standaardmail die ik ook al verschillende keren heb gehad ;)
"Omae wa mou shindeiru."
  Moderator zondag 4 november 2012 @ 21:45:30 #275
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_118826150
quote:
0s.gif Op zondag 4 november 2012 21:44 schreef El_Thijs het volgende:

[..]

Dan nog is het een vrij standaardmail die ik ook al verschillende keren heb gehad ;)
Oh zo bedoel ik dat niet hoor.. ik ben het met je eens.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')