abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_118723405
Welkom in het enige echte Werkzoekend Topic.

In dit topic kun je terecht als je (binnenkort) werkzoekend bent. Een beetje mentale support en hulp bij vragen is de strekking van dit topic.

Het zou leuk zijn als we vermelden welke opleiding je gevolgd hebt, naar wat je op zoek bent en hoelang al.

De OP vind je hier.

Veel succes iedereen met het vinden van een baan. ^O^

*Mensen die zich geweldig voelen dat ze wel een baan hebben en daarover willen opscheppen, maak dan je eigen topic. We hoeven dat gepoch er niet bij te hebben. Ook voor andere discussies over bijvoorbeeld uitkeringen en het recht erop kunnen eigen topics geopend worden.
  Moderator / Redactie FP donderdag 1 november 2012 @ 21:51:41 #2
183088 crew  TheStigsDutchCousin
Brabo Bastard
pi_118723903
Ik ben zelf ook op zoek, leuke baan als functioneel ontwerper in ICT. Heb voldoende technische achtergrond plus dat ik mezelf nog programmeren aan het aanleren ben, maar snotver, het lijkt wel alsof geen enkel bedrijf wil hoeveel ik ook laat zien :')
"They are rage. Brutal, without mercy. But you.... You will be worse. Rip and tear, until it is done!"
"Omae wa mou shindeiru."
"All we know is... he's called The Stig!"
pi_118724761
Even een reactie nav reacties op mijn tip:
- callcentre ervaring hoeft niet. Had ik namelijk ook niet :')
- ik zei niet dat het om een ' kleine verzekeraar' gaat, ik zei dat het om een redelijk klein bedrijf gaat. Het is een extern bedrijf namelijk en ze nemen mensen aan via tempo team en randstad,
pi_118726589
Verdomme afgewezen. Tyfus hoeren gezeik allemaal
pi_118726707
quote:
0s.gif Op donderdag 1 november 2012 22:06 schreef Elvi het volgende:
Even een reactie nav reacties op mijn tip:
- callcentre ervaring hoeft niet. Had ik namelijk ook niet :')
- ik zei niet dat het om een ' kleine verzekeraar' gaat, ik zei dat het om een redelijk klein bedrijf gaat. Het is een extern bedrijf namelijk en ze nemen mensen aan via tempo team en randstad,
je zegt toch :
quote:
Tip: veel zorgverzekeraars zoeken nu mensen voor het eindejaarswerk. Veel klanten stappen over/ bellen voor informatie/ veranderen van pakketten. Het is dus superdruk en alleen al bij mijn werkgever nemen ze 450 mensen aan (en zo groot is het bedrijf niet...) Je hebt dan toch weer voor 2 of 3 maanden werk
Dus jij werkt bij een externe call center bedrijf. Maar je verwijst werkzoekende door naar zorgverzekeraars?
pi_118727625
quote:
0s.gif Op donderdag 1 november 2012 22:39 schreef Leonos het volgende:
Reden?
  Moderator / Redactie FP donderdag 1 november 2012 @ 23:05:13 #7
Brabo Bastard
pi_118727913
quote:
0s.gif Op donderdag 1 november 2012 22:39 schreef Leonos het volgende:
Join the club.

Waarop hebben ze je afgewezen?
"They are rage. Brutal, without mercy. But you.... You will be worse. Rip and tear, until it is done!"
"Omae wa mou shindeiru."
pi_118728281
Ik heb net een vacature gezien die mij zoooo leuk lijkt! Meteen even een brief geschreven en nu maar duimen! :) Het is een zwangerschap- / ouderverlof voor een half jaartje (parttime), maar dat zou prima zijn...!
"It's good to be open-minded, but not so open that your brains fall out."
pi_118728450
Al na tig vacatures en gesprekken afgewezen, heb nu een vacature lopen als productiemedewerker, maar daar zal wel weer een Pool naartoe gaan.

Heb wel via studentenwerk nog een vacature lopen ook, waarbij je dagklusjes kunt doen. Duimen dat, dat wat wordt. :P
  Moderator / Redactie FP donderdag 1 november 2012 @ 23:22:21 #10
Brabo Bastard
pi_118728621
quote:
0s.gif Op donderdag 1 november 2012 23:13 schreef automatic_ het volgende:
Ik heb net een vacature gezien die mij zoooo leuk lijkt! Meteen even een brief geschreven en nu maar duimen! :) Het is een zwangerschap- / ouderverlof voor een half jaartje (parttime), maar dat zou prima zijn...!
Succes auto!

Vandaag ook weer een paar sollicitaties de deur uit gedaan en al telefonisch contact gehad. Toch handig als je al je documentatie en code bewaart, kun je iig iets laten zien.
"Omae wa mou shindeiru."
pi_118728884
quote:
0s.gif Op donderdag 1 november 2012 23:05 schreef El_Thijs het volgende:

[..]

Join the club.

Waarop hebben ze je afgewezen?
Als account manager regio brabant. Kende de regio niet goed genoeg. Wil die boeren niet eens kennen :')
pi_118728934
quote:
0s.gif Op donderdag 1 november 2012 23:28 schreef Leonos het volgende:

[..]

Als account manager regio brabant. Kende de regio niet goed genoeg. Wil die boeren niet eens kennen :')
Nou nou ;)
  Moderator / Redactie FP donderdag 1 november 2012 @ 23:31:12 #13
Brabo Bastard
pi_118728985
quote:
1s.gif Op donderdag 1 november 2012 23:17 schreef wesleydie het volgende:
Al na tig vacatures en gesprekken afgewezen, heb nu een vacature lopen als productiemedewerker, maar daar zal wel weer een Pool naartoe gaan.

Heb wel via studentenwerk nog een vacature lopen ook, waarbij je dagklusjes kunt doen. Duimen dat, dat wat wordt. :P
Op een moment wil je elke baan die voor je voeten komt denk ik. Maar ik houd me bij waar mijn hart ligt. Al een keer een uitstap gemaakt naar een andere functie en dat werd niks.
"Omae wa mou shindeiru."
  Moderator vrijdag 2 november 2012 @ 01:57:08 #14
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_118731761
Ik blijf het lastig vinden als je keihard ondanks je cv voor dingen gewijgerd wordt. Mijn laatste sollicitatie is aan mij voorbij gegaan aan een collega zonder publicaties (ik heb er 4) zij heeft als vooropleiding een universiteit in polen waar ze psychologie aan gestudeerd heeft. Ik heb als vooropleiding mavo...

Maar wat ik dan wel weer vervelend vind is dat het blijkbaar niet uitmaakt wat je gepresteerd hebt in je voorgaande traject maar dat men je altijd blijft afrekenen op die fucking mavo die ik 14 jaar geleden heb gedaan. Ik merk dat bij zoveel gesprekken.. jij hebt mavo dus je kunt geen talen. Of jij hebt mavo dus je hebt een rekenkundige achterstand. Of jij hebt mavo dus het is uberhaubt belachelijk dat je verder gestudeerd hebt.

Mavo blijft aan mij kleven ondanks ik nu doctor ben... en dat is best wel eens naar. Hoe de fuck kon ik weten op mijn 11de dat ik tot meer in staat was....

Ik denk dat ik me nu er maar bij neer moet leggen dat ik ergens ladders in elkaar ga zetten maar makkelijk vind ik het niet.
En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
  Moderator vrijdag 2 november 2012 @ 02:06:36 #15
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_118731808
quote:
0s.gif Op donderdag 1 november 2012 20:46 schreef Mint_Clansell het volgende:

[..]

Die zijn gewoon slimmer dan jij en wel bereid om werk te verrichten waar ze niet voor hebben geleerd. Zo'n houding zou jij je ook moeten aanmeten, als je snel werk wil vinden.
Helemaal mee eens, ik had gewoon op mijn 11de een betere beslissing moeten nemen.

En werk verrichten waarvoor je niet opgeleid bent vind ik maar raar. Hoe kan ik verantwoording nemen over een taak waarvoor ik niet geleerd heb. Ik kan toch niet zeggen dat ik iets goed doe als mij nooit geleerd is hoe die taak goed te verrichten is?

Ik zal wel raar zijn maar ik vind dat je verantwoordelijkheid pas kan nemen als je weet waarover je verantwoordelijkheid neemt. Ik ga me toch niet blind in iets storten zonder dat ik er iets vanaf weet.

Al lijkt de buitenwereld dat wel aan alle kanten van mij te verlangen... toch snap ik dat niet.

Je gaat iemand zonder rijbewijs toch ook niet laten rijden. Net als dat je iemand die nog nooit geskied heeft ski les geeft... waarom zou je dan in je werk zomaar dingen moeten kunnen die je nog nooit eerder gedaan hebt, en dan niet vrijblijvend nee met een enorme berg verantwoording. Als het niet goed gaat ligt het aan jou.

Dat is een beetje hetzelfde als iemand die nog nooit geskied heeft een berg afduwen en achteraf hem de schuld geven als hij een verzwikte enkel heeft. En dan zeggen dat had je van tevoren maar moeten weten... :6
  FOK!-Schrikkelbaas vrijdag 2 november 2012 @ 08:08:34 #16
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_118732680
Tja, maar zaken als 'leidinggeven' is iets wat je simpelweg moet doen. Daar kan je wel wat trainingen in volgen maar is toch met name een karaktereigenschap. En zo zijn er wel meer skills waar je niet voor kan leren.

Sowieso zijn heel veel opleidingen op zijn best algemeen inhoudelijk en hebben ze hooguit overeenkomsten met de taak die je gaat doen. Ik was bijvoorbeeld R&D manager. De enige opleiding die enigszins in de buurt komt is HBO Bedrijfskundige Informatica, maar dat dekt echt de volledige lading niet.
pi_118732683
Bosbeetle, is je verteld dat je vooropleiding het probleem is? Heb je bij de functie waarover je het hebt bijvoorbeeld geïnformeerd of het daaraan lag?
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
pi_118732713
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 november 2012 08:08 schreef Swetsenegger het volgende:
Tja, maar zaken als 'leidinggeven' is iets wat je simpelweg moet doen. Daar kan je wel wat trainingen in volgen maar is toch met name een karaktereigenschap. En zo zijn er wel meer skills waar je niet voor kan leren.
Helemaal mee eens. Het is vaak meer een grondhouding. Je ziet het al gauw als er groepswerk moet worden verricht in een opleiding. Wie voelt zich verantwoordelijk voor het gezamenlijke resultaat, wie neemt leiding, wie toont initiatief? Het zijn steevast dezelfde personen.
  vrijdag 2 november 2012 @ 08:19:39 #19
231574 automatic_
muppetinnetje.
pi_118732791
Ik kan even niet quoten, maar kijken ze serieus nog naar je middelbare schoolopleiding??? Dat had ik eigenlijk nooit gedacht / verwacht eigenlijk & ik vind dat ook best bizar...
  FOK!-Schrikkelbaas vrijdag 2 november 2012 @ 08:21:45 #20
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_118732810
Mijn ervaring is juist weer dat er nauwelijks naar opleiding gekeken wordt. Mijn hoogst genoten opleiding is MTS Uurwerktechniek en ik solliciteer naar HBO Bedrijfskundige Informatica functies.
pi_118732835
quote:
2s.gif Op vrijdag 2 november 2012 01:57 schreef Bosbeetle het volgende:
Ik blijf het lastig vinden als je keihard ondanks je cv voor dingen gewijgerd wordt. Mijn laatste sollicitatie is aan mij voorbij gegaan aan een collega zonder publicaties (ik heb er 4) zij heeft als vooropleiding een universiteit in polen waar ze psychologie aan gestudeerd heeft. Ik heb als vooropleiding mavo...

Maar wat ik dan wel weer vervelend vind is dat het blijkbaar niet uitmaakt wat je gepresteerd hebt in je voorgaande traject maar dat men je altijd blijft afrekenen op die fucking mavo die ik 14 jaar geleden heb gedaan. Ik merk dat bij zoveel gesprekken.. jij hebt mavo dus je kunt geen talen. Of jij hebt mavo dus je hebt een rekenkundige achterstand. Of jij hebt mavo dus het is uberhaubt belachelijk dat je verder gestudeerd hebt.

Mavo blijft aan mij kleven ondanks ik nu doctor ben... en dat is best wel eens naar. Hoe de fuck kon ik weten op mijn 11de dat ik tot meer in staat was....

Ik denk dat ik me nu er maar bij neer moet leggen dat ik ergens ladders in elkaar ga zetten maar makkelijk vind ik het niet.
Schrap die mavo van je CV. Begin je overzicht met opleidingen pas vanaf het moment dat het relevant wordt :).
ik moet verrassend weinig
Es ist heute schlecht und wird nun täglich schlechter werden, – bis das Schlimmste kommt
  vrijdag 2 november 2012 @ 08:32:29 #22
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_118732931
Desnoods maak je havo of vwo van die mavo, geen haan die nog kraait naar je middelbareschooldiploma. Het gaat niet om hoe je ergens gekomen bent, het gaat om het eindresultaat :).
Niet meer actief op Fok!
pi_118732955
quote:
7s.gif Op vrijdag 2 november 2012 08:23 schreef sigme het volgende:

[..]

Schrap die mavo van je CV. Begin je overzicht met opleidingen pas vanaf het moment dat het relevant wordt :).
Zou ik juist niet doen. Sowieso zou ik eerst proberen na te gaan in hoeverre dat het punt is waarop ik afgewezen word. Mocht het een mogelijk obstakel zijn, dan zou ik mijn voorgeschiedenis in mijn brief toelichten en mijn positieve eigenschappen ermee laten zien. Reken maar dat veel mensen bewondering zullen hebben voor zijn doorzettingsvermogen.

Vergeet niet dat Bosbeetle al gepromoveerd is en zich academisch bewezen heeft. Die promotieplek heeft hij toch ook gekregen?
pi_118733057
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 november 2012 08:33 schreef Claudia_x het volgende:

[..]

Zou ik juist niet doen. Sowieso zou ik eerst proberen na te gaan in hoeverre dat het punt is waarop ik afgewezen word. Mocht het een mogelijk obstakel zijn, dan zou ik mijn voorgeschiedenis in mijn brief toelichten en mijn positieve eigenschappen ermee laten zien. Reken maar dat veel mensen bewondering zullen hebben voor zijn doorzettingsvermogen.

Vergeet niet dat Bosbeetle al gepromoveerd is en zich academisch bewezen heeft. Die promotieplek heeft hij toch ook gekregen?
Si. Maar als hij *denkt* dat die mavo het probleem is, is de eenvoudigste oplossing die mavo niet te vermelden. Als er gevraagd wordt naar doorzettingsvermogen oid is het wel weer een goed handvat, vooral in een gesprek, om daarover een goed verhaal te houden.
Es ist heute schlecht und wird nun täglich schlechter werden, – bis das Schlimmste kommt
  vrijdag 2 november 2012 @ 08:42:35 #25
19440 Maanvis
Centuries in a lifetime
pi_118733082
ik heb ook maar mavo gedaan maar nog nooit ben ik daarop afgewezen.
Trots lid van het 👿 Duivelse Viertal 👿
Een gedicht over Maanvis
Het ONZ / [KAMT] Kennis- en Adviescentrum Maanvis Topics , voor al je vragen over mijn topiques!
pi_118733094
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 november 2012 08:32 schreef Viking84 het volgende:
Desnoods maak je havo of vwo van die mavo, geen haan die nog kraait naar je middelbareschooldiploma. Het gaat niet om hoe je ergens gekomen bent, het gaat om het eindresultaat :).
Dat lijkt me het slechtste advies ooit.
In een CV mag je dingen wat verfraaien, zaken weglaten. Maar liegen is buitengewoon onverstandig. Daar wordt ook hard over gevallen als het uitkomt, ongeacht of de leugen belangrijk is.
pi_118733205
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 november 2012 08:40 schreef sigme het volgende:

[..]

Si. Maar als hij *denkt* dat die mavo het probleem is, is de eenvoudigste oplossing die mavo niet te vermelden. Als er gevraagd wordt naar doorzettingsvermogen oid is het wel weer een goed handvat, vooral in een gesprek, om daarover een goed verhaal te houden.
Je weet natuurlijk niet wat een sollicitatiecommissie gaat vragen of waarderen. Ik ben ervan overtuigd dat je maar het beste zoveel mogelijk 'jezelf' kan zijn tijdens een sollicitatie. Als men dat waardeert, dan zit je op je plek.

Ik heb de indruk dat Bosbeetle denkt dat hij afgewezen wordt vanwege zijn mavo-opleiding omdat dat steevast onderwerp van gesprek is tijdens een sollicitatie. Het is nu eenmaal de taak van een commissie om een goed beeld van de sollicitant te krijgen. Bij mij werd er heel moeilijk gedaan over mijn gebrek aan ervaring met statistische analyses, zo erg dat ik na het gesprek ervan overtuigd was dat ik geen schijn van kans maakte. Maar ik kreeg de baan. Daarom denk ik dat het in ieder geval belangrijk is om een realistisch beeld te krijgen van de redenen waarom je afgewezen wordt.

Overigens vind ik het weglaten van de mavo-opleiding in een cv niet eens zo'n heel gekke tip. Maar ik betwijfel of dat het probleem is. Er zijn sowieso al onwijs weinig banen voor gepromoveerden in de academische wereld.
pi_118733632
quote:
2s.gif Op donderdag 1 november 2012 22:41 schreef YebCar het volgende:

[..]

je zegt toch :

[..]

Dus jij werkt bij een externe call center bedrijf. Maar je verwijst werkzoekende door naar zorgverzekeraars?
Zat verzekeraars die het zelf regelen. Wij hebben vorig jaar 30 man aangenomen voor een tijdelijke functie bij Ditzo. Sommigen zijn ook blijven hangen, maar dat kan dit jaar niet, omdat het bedrijf in deze vorm over een dik half jaar niet meer bestaat....
[b]A question that sometimes drives me hazy: am I or are the others crazy?[/b]
pi_118733669
quote:

[..]

Dit inderdaad. Ik snap best dat die vooropleiding opvalt. Het komt namelijk niet vaak voor. En dan hechten sommigen er toch waarde aan in negatieve zin, hoe onzinnig dat ook moge zijn. Werkgevers zijn dan ook soms domme koeien....
pi_118733674
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 november 2012 08:51 schreef Claudia_x het volgende:
Ik heb de indruk dat Bosbeetle denkt dat hij afgewezen wordt vanwege zijn mavo-opleiding omdat dat steevast onderwerp van gesprek is tijdens een sollicitatie. Het is nu eenmaal de taak van een commissie om een goed beeld van de sollicitant te krijgen.
Bij alle sollicitaties die ik heb gehad (en dat zijn er aardig wat) is me nog nooit iets gevraagd over mijn MAVO-diploma.
pi_118733716
Ik ook niet, is nauwelijks relevant. Maar nu kan het best opvallen. Men gaat er in zijn geval ook nog eens vanuit dat 'ie VWO heeft gedaan, waarschijnlijk. Al zou 'ie dan eigenlijk ook de MBO moeten schrappen....
pi_118733724
quote:
14s.gif Op vrijdag 2 november 2012 09:23 schreef Five_Horizons het volgende:

[..]

Dit inderdaad. Ik snap best dat die vooropleiding opvalt. Het komt namelijk niet vaak voor. En dan hechten sommigen er toch waarde aan in negatieve zin, hoe onzinnig dat ook moge zijn. Werkgevers zijn dan ook soms domme koeien....
Mij zou het dus juist in positieve zin opvallen. Ik heb eens in een sollicitatiecommissie gezeten en het viel me indertijd op dat studenten met een voorbeeldig verloop van hun opleiding juist in het nadeel waren. Te jong, te onervaren.
pi_118734255
Aan zoiets moet je tijdens een gesprek toch ook wel een goede draai kunnen geven?
Het is geel en staat in mijn ondertitel!
3DS friend code: 2191-7623-9035
  vrijdag 2 november 2012 @ 10:33:53 #34
1062 Tinkepink
Niet zeuren maar poetsen
pi_118734919
MAVO schrappen, de rest een beetje opblazen. Leer jezelf verkopen. Zal je ook de rest van je carriere hard nodig hebben.
Geen zorgen voor de dag van morgen.
  FOK!-Schrikkelbaas vrijdag 2 november 2012 @ 10:41:42 #35
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_118735059
Tegenwoordig is een baan krijgen al een hele energievretende toer... en dan moet je nog beginnen :')
pi_118735165
Ik ben van MAVO doorgegroeid naar Universiteit, en het ligt aan het bedrijf hoe ze er mee omgaan.
Sommigen zien het als doorzettingsvermogen, anderen willen perse iemand die VWO gedaan heeft. Terwijl in mijn ogen juist de route MBO-HBO juist al veel praktijkervaring oplevert.

Toch lastig genoeg iets te vinden, op de jobsites staat ook echt amper iets en als ik gesprekken had had ik te weinig ervaring. Ben nu maar een soort stage gaan doen onder mijn niveau, om zo ervaring op te doen en hopen door te kunnen groeien.
  Moderator vrijdag 2 november 2012 @ 10:48:56 #37
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_118735221
quote:

[..]

mavo staat niet op mijn CV ik begin bij HBO maar daar viel men al over.
  Moderator vrijdag 2 november 2012 @ 10:50:10 #38
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_118735250
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 november 2012 08:08 schreef Claudia_x het volgende:
Bosbeetle, is je verteld dat je vooropleiding het probleem is? Heb je bij de functie waarover je het hebt bijvoorbeeld geïnformeerd of het daaraan lag?
Toen kreeg ik een email dat het nergens aan lag :D

Maar als ik kijk naar de verschillen met degene die het geworden kan ik maar 3 dingen verzinnen het is een zij, ze is pools en ze heeft een andere vooropleiding :P

[ Bericht 16% gewijzigd door Bosbeetle op 02-11-2012 10:55:16 ]
  vrijdag 2 november 2012 @ 12:43:55 #39
231574 automatic_
muppetinnetje.
pi_118738507
Ik heb volgende week een gesprek :o Ben benieuwd....! :)
pi_118738833
Hier klaagt iedereen dat het moeilijk is om werk te vinden etc
en in andere topics klagen ze dat de regering ze tot het bot uitkleden kwa belastingen , toeslagen etc,
:')
pi_118739880
quote:
2s.gif Op vrijdag 2 november 2012 10:50 schreef Bosbeetle het volgende:

[..]

Toen kreeg ik een email dat het nergens aan lag :D

Maar als ik kijk naar de verschillen met degene die het geworden kan ik maar 3 dingen verzinnen het is een zij, ze is pools en ze heeft een andere vooropleiding :P
Of ze kwam in het gesprek gewoon beter over. Het is me in het promovenditopic opgevallen dat je niet echt een hoge dunk van jezelf hebt. Je hebt heel veel te bieden; als je daar zelf van overtuigd raakt dan vergroot je ongetwijfeld je kansen op een leuke baan.
  vrijdag 2 november 2012 @ 14:37:25 #42
342493 MissionPhailed
EU = Mission Phailed?
pi_118742191
Zo, deze werkweek 15 sollicitatiemails verzonden naar een breed scala aan vacatures. Ik ben voornemens vanaf nu elke werkweek minimaal 15x te solliciteren. De bijstandsfase móet ik ontwijken, want mijn vermogen is te hoog voor bijstand :+
pi_118742439
Zo 14 november een gesprek voor een cateringfunctie voor 20 uur in de week. Relaxte werktijden en kan altijd nog wat ernaast doen. ;)

Uitzendbureau had mij gebeld dat ze iemand zochten. Ik had daar in maart voor het laatst iemand gesproken, dus vind het al wat dat ze mij nu nog gebeld hadden. Normaal hoor je niks meer van ze na een lange tijd.
  Moderator / Redactie FP vrijdag 2 november 2012 @ 15:12:05 #44
Brabo Bastard
pi_118743506
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 november 2012 14:37 schreef MissionPhailed het volgende:
Zo, deze werkweek 15 sollicitatiemails verzonden naar een breed scala aan vacatures. Ik ben voornemens vanaf nu elke werkweek minimaal 15x te solliciteren. De bijstandsfase móet ik ontwijken, want mijn vermogen is te hoog voor bijstand :+
Goed bezig :D

Net gebeld door Sogeti, volgende week kennismakingsgesprek. Ben benieuwd wat eruit komt :)
"Omae wa mou shindeiru."
  Moderator / Redactie FP vrijdag 2 november 2012 @ 15:12:59 #45
Brabo Bastard
pi_118743539
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 november 2012 14:44 schreef Vault-Boy het volgende:
Zo 14 november een gesprek voor een cateringfunctie voor 20 uur in de week. Relaxte werktijden en kan altijd nog wat ernaast doen. ;)

Uitzendbureau had mij gebeld dat ze iemand zochten. Ik had daar in maart voor het laatst iemand gesproken, dus vind het al wat dat ze mij nu nog gebeld hadden. Normaal hoor je niks meer van ze na een lange tijd.
Ken het. Ben wel eens bij een recruiter geweest die eerst niets had. Toen belde hij voor een functie, en na enkele weken bleef het ineens stil :')
"Omae wa mou shindeiru."
  vrijdag 2 november 2012 @ 16:04:35 #46
342493 MissionPhailed
EU = Mission Phailed?
pi_118745303
Zojuist gebeld door een medewerker van een uitzendbureau voor een kennismakingsgesprek. Zo aan z'n stem te horen was ie een jaar of 18. :o
  vrijdag 2 november 2012 @ 16:13:50 #47
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_118745578
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 november 2012 15:12 schreef El_Thijs het volgende:

[..]

Goed bezig :D

Net gebeld door Sogeti, volgende week kennismakingsgesprek. Ben benieuwd wat eruit komt :)
Lastig assessment waarschijnlijk :P. Succes!
Niet meer actief op Fok!
pi_118746045
* Spezza19 heeft dinsdag ook een gesprek... Functie bij een bank via uitzendbureau... :)
Dit account is niet meer in gebruik.
  Moderator / Redactie FP vrijdag 2 november 2012 @ 16:29:33 #49
Brabo Bastard
pi_118746059
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 november 2012 16:13 schreef Viking84 het volgende:

[..]

Lastig assessment waarschijnlijk :P. Succes!
We zullen het zien, laat me niet makkelijk ondersneeuwen :P Thanks!
"Omae wa mou shindeiru."
  Moderator / Redactie FP vrijdag 2 november 2012 @ 16:30:00 #50
Brabo Bastard
pi_118746071
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 november 2012 16:29 schreef Spezza19 het volgende:
* Spezza19 heeft dinsdag ook een gesprek... Functie bij een bank via uitzendbureau... :)
Cewl, wat houd de functie in?
"Omae wa mou shindeiru."
pi_118746104
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 november 2012 16:30 schreef El_Thijs het volgende:

[..]

Cewl, wat houd de functie in?
Kredietaanvragen beoordelen
  vrijdag 2 november 2012 @ 16:57:39 #52
19440 Maanvis
Centuries in a lifetime
pi_118746934
gefeliciteerd voor iedereen die deze week een nieuwe baan heeft! :)
Trots lid van het 👿 Duivelse Viertal 👿
Een gedicht over Maanvis
Het ONZ / [KAMT] Kennis- en Adviescentrum Maanvis Topics , voor al je vragen over mijn topiques!
  vrijdag 2 november 2012 @ 17:14:17 #53
342493 MissionPhailed
EU = Mission Phailed?
pi_118747427
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 november 2012 16:29 schreef Spezza19 het volgende:
Da's mooi. Ik ook dinsdag een gesprek bij 'n uitzendbureau voor een betrekking als administratief medewerker. Het loon is armetierig met 8,86 bruto per uur maar uiteraard beter dan werkloosheid en het geeft weer een gezond werkritme.
  Moderator / Redactie FP vrijdag 2 november 2012 @ 17:18:56 #54
Brabo Bastard
pi_118747556
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 november 2012 16:30 schreef Spezza19 het volgende:

[..]

Kredietaanvragen beoordelen
Zegt me zo niets, maar desalniettemin succes gewenst!
"Omae wa mou shindeiru."
pi_118747649
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 november 2012 17:18 schreef El_Thijs het volgende:

[..]

Zegt me zo niets, maar desalniettemin succes gewenst!
Mensen die een lening willen hebben, daar de aanvraag van beoordelen of ze hem wel kunnen/mogen. :)
pi_118747868
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 november 2012 17:21 schreef Spezza19 het volgende:

[..]

Mensen die een lening willen hebben, daar de aanvraag van beoordelen of ze hem wel kunnen/mogen. :)
Ben je omkoopbaar :@?
  Moderator / Redactie FP vrijdag 2 november 2012 @ 18:07:14 #57
Brabo Bastard
pi_118748787
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 november 2012 17:21 schreef Spezza19 het volgende:

[..]

Ah, ik snap het. Wel interessant, krijg je waarschijnlijk ook een paar bizarre gevallen denk ik.
"Omae wa mou shindeiru."
pi_118748884
Zo heb je een jaar niks en zo wordt je vandaag 2 keer gebeld :D

Beiden moet ik maandag terugbellen. En dan hoop ik zo snel mogelijk 2 sollicitatiegesprekken te hebben :D
  Moderator / Redactie FP vrijdag 2 november 2012 @ 18:15:12 #59
Brabo Bastard
pi_118748988
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 november 2012 18:10 schreef charmed_angel het volgende:
Zo heb je een jaar niks en zo wordt je vandaag 2 keer gebeld :D

Beiden moet ik maandag terugbellen. En dan hoop ik zo snel mogelijk 2 sollicitatiegesprekken te hebben :D
Succes! Waar ga je op solliciteren?
"Omae wa mou shindeiru."
pi_118749021
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 november 2012 17:29 schreef Kandijfijn het volgende:

[..]

Ben je omkoopbaar :@?
Ja, maar niet te betalen ;)

quote:
0s.gif Op vrijdag 2 november 2012 18:07 schreef El_Thijs het volgende:

[..]

Ah, ik snap het. Wel interessant, krijg je waarschijnlijk ook een paar bizarre gevallen denk ik.
Oh jazeker. Genoeg mensen voorbij zien komen waarvan ik mij afvraag hoe ze het in godsnaam bedenken om NOG een keer geld te lenen :D
  Moderator / Redactie FP vrijdag 2 november 2012 @ 18:56:50 #61
Brabo Bastard
pi_118750149
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 november 2012 18:16 schreef Spezza19 het volgende:

[..]

Oh jazeker. Genoeg mensen voorbij zien komen waarvan ik mij afvraag hoe ze het in godsnaam bedenken om NOG een keer geld te lenen :D
Tjah, een gat graven om het andere mee te vullen zeg maar :P
"Omae wa mou shindeiru."
pi_118750335
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 november 2012 18:15 schreef El_Thijs het volgende:

[..]

Succes! Waar ga je op solliciteren?
- Coordinator postbezorging (40 uur)
- administratief medewerkster (25 uur)
pi_118760237
quote:
2s.gif Op donderdag 1 november 2012 22:41 schreef YebCar het volgende:

[..]

je zegt toch :

[..]

Ja dat klopt. Maar als je geen werk wilt dan volg je mn tip toch niet op. Succes verder he ;)
  Moderator / Redactie FP zaterdag 3 november 2012 @ 13:06:53 #64
Brabo Bastard
pi_118771284
quote:
1s.gif Op vrijdag 2 november 2012 19:02 schreef charmed_angel het volgende:

[..]

- Coordinator postbezorging (40 uur)
- administratief medewerkster (25 uur)
Afwisselend, succes!
"Omae wa mou shindeiru."
pi_118776346
Nadat ik een aantal keer flink commentaar heb gekregen op mijn cv, heb ik het maar eens flink aangepakt, maar ben nog niet tevreden. Om mijn profiel te verduidelijken en omdat sollicitatiebrieven vaak blijkbaar niet of nauwelijks worden gelezen, wil ik een profieltekst in mijn cv opnemen.

Ik vroeg me af of jullie ook zoiets in het cv hebben staan en wat je in die profieltekst hebt gezet.
  zaterdag 3 november 2012 @ 16:45:53 #66
233102 cherrycoke
"Fear is a weapon."
pi_118777416
"I wear the mask to protect the city… but the city is what made the mask." – Batman
  zaterdag 3 november 2012 @ 16:49:30 #67
134944 Hi_flyer
Van alles te melden
pi_118777499
Mijn CV is door een professional gecheckt en zou nu aan alle eisen moeten voldoen. Ze heeft het niet gehad over een profiel.
pi_118777801
Een aantal topics geleden heb ik me hier ook gemeld, omdat ik wel werk heb, maar daar absoluut niet op m'n plek zit en ik volgens mij richting een burn-out ga. Ik kan nachten niet slapen omdat ik naar het werk moet de volgende dag. Het heeft te maken met het niet leuk vinden van het werk, maar ook het niet overweg kunnen met manager en taken moeten doen waar ik niet voor ben opgeleid en waar ik niet achter sta. Ik ben therapeut en moet nu ineens de begroting gaan maken bijvoorbeeld. Ik trek het gewoon niet meer. Net een week vakantie gehad en dat heeft me heel veel goed gedaan.

Afgelopen vrijdag heb ik een sollicitatiegesprek gehad en dat was heel erg positief. De komende week krijg ik te horen of er plek voor me is, want ze willen me graag. Ik solliciteerde alleen op een functie die ze niet helemaal geschikt voor me achten, dus gaan ze kijken of ze ruimte voor me hebben op een andere afdeling. Prima! Met doorgroeimogelijkheden, goede secundaire arbeidsvoorwaarden, voor zover ik weet bijna alleen maar vriendelijke, spontane collega's... Ik hoop zo dat het wat wordt!
pi_118780619
Goedenavond allemaal.

Ik ga binnenkort solliciteren bij Architectenbureaus (stage), en ik zou graag eerst mijn motivatiebrief door een enkeling willen laten nakijken. Is er iemand die de tijd heeft om dat voor mij te doen? :)
pi_118783150
Ik ben ergens uitgenodigd, maar nu moet ik me gaan voorstellen aan hen in vijf minuten aan de hand van een voorwerp dat ik moet meenemen.......dat vind ik nog wel lastig om te verzinnen...tips iemand?
  zaterdag 3 november 2012 @ 20:01:23 #71
34974 trigt013
Ik weet ook niet wat ik doe.
pi_118783413
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 november 2012 19:55 schreef Koningin het volgende:
Ik ben ergens uitgenodigd, maar nu moet ik me gaan voorstellen aan hen in vijf minuten aan de hand van een voorwerp dat ik moet meenemen.......dat vind ik nog wel lastig om te verzinnen...tips iemand?
Is echt afhankelijk van het type werk wat je gaat doen.
Het leven is veel te belangrijk om serieus te nemen.
  FOK!-Schrikkelbaas zaterdag 3 november 2012 @ 20:05:53 #72
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_118783617
quote:
nu moet ik me gaan voorstellen aan hen in vijf minuten aan de hand van een voorwerp dat ik moet meenemen
Wtf?

Ik zou niet eens gaan. Dit soort kermisattracties is toch te treurig voor woorden :')
pi_118783672
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 november 2012 13:06 schreef El_Thijs het volgende:

[..]

Afwisselend, succes!
Ja klopt :D
De eerste is mij aangeraden toen ik op sollicitatiegesprek was voor chauffeur postbezorging _O-
En die tweede daar zoek en solliciteer ik meestal op :)
pi_118784047
quote:
Iets wat belangrijk voor je is? Of bijv. iets wat typisch voor jou is zoals iets kleurigs of iets wat je in het dagelijks leven gebruikt.
pi_118784335
quote:
ik heb dat eens moeten doen aan de hand van mn sleutelbos. dat je je sleutels gebruikt om te vertellen waar ze van zijn en waarom ze belangrijk zijn etc :Y

ik zou idd iets meenemen wat jij goed bij jezelf vind passen, dat kan vanalles zijn van een foto tot een wijnglas tot een radio met een cd erin :Y wees origineel ^O^
In A World Of Emoticons, I'm Colon Capital D
Everybody needs a bosom for a pillow!
pi_118784440
quote:
Je waardigheid meenemen is in ieder geval geen optie :')
Het is geel en staat in mijn ondertitel!
3DS friend code: 2191-7623-9035
pi_118784473
neem je huisdier mee
pi_118784496
Ik vind het maar achterlijk.... maar goed wie ben ik :D
Wat voor functie is het eigenlijk?
pi_118784509
quote:
Voor wat voor een soort baan is dat :')
  zaterdag 3 november 2012 @ 20:29:27 #80
231574 automatic_
muppetinnetje.
pi_118784522
Ik heb het ook al vaak gehoord en het komt ook in veel (sociale) opleidingen voor :)
pi_118784946
quote:
Bij Lush zeker? Sommige mensen hadden toen een moodboard gemaakt. Is 1 voorwerp maar je kan veel meer over jezelf laten zien.
pi_118786119
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 november 2012 20:29 schreef Pannenkoeken het volgende:

[..]

Voor wat voor een soort baan is dat :')
Het gaat om een baan bij een uitvaartbedrijf. De baan is als ondersteuning van eigenlijk alles en iedereen. Veel regelwerk, ad hoc en sociaal natuurlijk. Ze hebben veel reacties gehad en willen zo op een snelle manier meerdere mensen tegelijk leren kennen.
pi_118786225
Zo. Afgelopen week gesprek gehad. Krijg komende week te horen of ik verder ben!!
I never think of the future - it comes soon enough. - Albert Einstein
pi_118786967
quote:
1s.gif Op zaterdag 3 november 2012 21:09 schreef Koningin het volgende:

[..]

Het gaat om een baan bij een uitvaartbedrijf. De baan is als ondersteuning van eigenlijk alles en iedereen. Veel regelwerk, ad hoc en sociaal natuurlijk. Ze hebben veel reacties gehad en willen zo op een snelle manier meerdere mensen tegelijk leren kennen.
Neem een mooie stijlvolle urn mee XD of om te laten zien dat je echt passie, doorzettingsvermogen hebt en kan plannen een hele grafsteen laten bezorgen.
pi_118787083
quote:

[..]

Heb je geen sierraad ofzo dat je veel draagt?
  zaterdag 3 november 2012 @ 21:35:39 #86
1062 Tinkepink
Niet zeuren maar poetsen
pi_118787105
Een tent. Op den bonnefooi reizen eist ad hoc regelwerk, flexibiliteit en sociaal benul. Moet je wel van kamperen houden natuurlijk
pi_118790661
quote:
1s.gif Op zaterdag 3 november 2012 21:35 schreef Pannenkoeken het volgende:

[..]

Heb je geen sierraad ofzo dat je veel draagt?
En dan?

quote:
zaterdag 3 november 2012 @ 21:35 • 86
Tinkepink
Een tent. Op den bonnefooi reizen eist ad hoc regelwerk, flexibiliteit en sociaal benul. Moet je wel van kamperen houden natuurlijk
Goed idee. Ik hou van kamperen. Alleen niet van rond reizen, maar daar is wel een mouw aan te passen. Danke.
pi_118792212
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 november 2012 21:35 schreef Tinkepink het volgende:
Ik vind dat wel een goede! En dan de tent ter plekke in 5 minuten opbouwen natuurlijk 8-)
En iets serieuzer: een tent onthoud je wel en zegt echt iets over iemand.
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
  FOK!-Schrikkelbaas zaterdag 3 november 2012 @ 23:41:56 #89
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_118792300
Echt wat is next? Gezellig een stukje cabaret op je sollicitatiegesprek? "Ik ben annie, 32 jaar en ik doe 'meep meep' na"?

We zijn toch met z'n alle gek geworden als je met je knuffel naar een sollicitatiegesprek moet omdat het zo lekker veel over je verteld? Kom nou toch.
pi_118792419
quote:
15s.gif Op zaterdag 3 november 2012 23:41 schreef Swetsenegger het volgende:
Echt wat is next? Gezellig een stukje cabaret op je sollicitatiegesprek? "Ik ben annie, 32 jaar en ik doe 'meep meep' na"?

We zijn toch met z'n alle gek geworden als je met je knuffel naar een sollicitatiegesprek moet omdat het zo lekker veel over je verteld? Kom nou toch.
Hun sollicitatiemethode. En als je daar niet aan mee wilt doen, dan geen baan.
Ik zou er niet zoveel moeite mee hebben om iets mee te brengen. Wel met dat cabaretstukje overigens :7
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
  FOK!-Schrikkelbaas zaterdag 3 november 2012 @ 23:45:15 #91
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_118792438
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 november 2012 23:44 schreef Isabeau het volgende:

[..]

Hun sollicitatiemethode. En als je daar niet aan mee wilt doen, dan geen baan.

Dan maar geen baan. Ze hadden van mij een dikke vinger gekregen.
pi_118792713
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 november 2012 23:45 schreef Swetsenegger het volgende:

Als je er zoveel moeite mee zou hebben, dan past de bedrijfscultuur natuurlijk ook totaal niet bij je. Solliciteren lijkt me dan sowieso een beetje nutteloos :P
  FOK!-Schrikkelbaas zaterdag 3 november 2012 @ 23:57:53 #93
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_118792944
quote:
12s.gif Op zaterdag 3 november 2012 23:52 schreef Isabeau het volgende:

[..]

Als je er zoveel moeite mee zou hebben, dan past de bedrijfscultuur natuurlijk ook totaal niet bij je. Solliciteren lijkt me dan sowieso een beetje nutteloos :P
Dat hoor je pas achteraf he.
  zondag 4 november 2012 @ 00:04:52 #94
42366 Staal
Happy cupcake. :')
pi_118793236
quote:

[..]

Bijzonder dat je bent uitgenodigd. De uitvaartwereld is nogal 'eigen' namelijk.
Un certain jeune homme
Saint-Mandé, 6 octobre 1929 - Paris, 7 août 2010.
Als je teveel denkt aan de tijd die je nog hebt vergeet je te leven.
  zondag 4 november 2012 @ 00:05:34 #95
42366 Staal
pi_118793269
quote:
17s.gif Op zaterdag 3 november 2012 20:28 schreef charmed_angel het volgende:
Ik vind het maar achterlijk.... maar goed wie ben ik :D
Wat voor functie is het eigenlijk?
Achterlijk is het in ieder geval niet.
Un certain jeune homme
  zondag 4 november 2012 @ 00:06:33 #96
42366 Staal
pi_118793312
quote:
15s.gif Op zaterdag 3 november 2012 23:41 schreef Swetsenegger het volgende:

Heb jij al wat gehoord eigenlijk?
Un certain jeune homme
pi_118797210
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 november 2012 23:45 schreef Swetsenegger het volgende:

[..]

Die kun je natuurlijk ook meenemen en uitleggen waarom dat zoveel over je vertelt.
  zondag 4 november 2012 @ 07:53:09 #98
348821 8baan
zanger met text op de hand
pi_118798360
quote:
2s.gif Op vrijdag 2 november 2012 02:06 schreef Bosbeetle het volgende:
waarom zou je dan in je werk zomaar dingen moeten kunnen die je nog nooit eerder gedaan hebt, en dan niet vrijblijvend nee met een enorme berg verantwoording. Als het niet goed gaat ligt het aan jou.

Dat is een beetje hetzelfde als iemand die nog nooit geskied heeft een berg afduwen en achteraf hem de schuld geven als hij een verzwikte enkel heeft. En dan zeggen dat had je van tevoren maar moeten weten...
Dit vind ik wel een beetje een naïeve insteek. Jij verwacht namelijk (terecht) een eerlijke en rechtvaardige werkomgeving maar hoezo denk je dat de realiteit er ook zo uitziet? Denk je niet dat (ook) in het bedrijfsleven het recht van de sterkste/sluwste geldt?
  zondag 4 november 2012 @ 08:22:03 #99
1062 Tinkepink
Niet zeuren maar poetsen
pi_118798425
@bosbeetle: ik heb nog nooit een baan in mijn eigen vakgebied gehad, iedereen baan borduurde weer voort op de vorige. Nu zijn zelfs sector en functie nieuw, al heb ik wel de skills om snel succesvol te worden.

Wat voor werk zoek je ook alweer?
pi_118798981
quote:
15s.gif Op zondag 4 november 2012 00:05 schreef Staal het volgende:

[..]

Achterlijk is het in ieder geval niet.
nou ja ik vind van wel, belachelijke dingen doen op een sollicitatiegesprek.

Geef mij maar een normaal gesprek en het liefst nog als vroeger, zonder gezeik over competenties :@
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')