je zegt toch :quote:Op donderdag 1 november 2012 22:06 schreef Elvi het volgende:
Even een reactie nav reacties op mijn tip:
- callcentre ervaring hoeft niet. Had ik namelijk ook niet
- ik zei niet dat het om een ' kleine verzekeraar' gaat, ik zei dat het om een redelijk klein bedrijf gaat. Het is een extern bedrijf namelijk en ze nemen mensen aan via tempo team en randstad,
Dus jij werkt bij een externe call center bedrijf. Maar je verwijst werkzoekende door naar zorgverzekeraars?quote:Tip: veel zorgverzekeraars zoeken nu mensen voor het eindejaarswerk. Veel klanten stappen over/ bellen voor informatie/ veranderen van pakketten. Het is dus superdruk en alleen al bij mijn werkgever nemen ze 450 mensen aan (en zo groot is het bedrijf niet...) Je hebt dan toch weer voor 2 of 3 maanden werk
Reden?quote:Op donderdag 1 november 2012 22:39 schreef Leonos het volgende:
Verdomme afgewezen. Tyfus hoeren gezeik allemaal
Join the club.quote:Op donderdag 1 november 2012 22:39 schreef Leonos het volgende:
Verdomme afgewezen. Tyfus hoeren gezeik allemaal
Succes auto!quote:Op donderdag 1 november 2012 23:13 schreef automatic_ het volgende:
Ik heb net een vacature gezien die mij zoooo leuk lijkt! Meteen even een brief geschreven en nu maar duimen!Het is een zwangerschap- / ouderverlof voor een half jaartje (parttime), maar dat zou prima zijn...!
Als account manager regio brabant. Kende de regio niet goed genoeg. Wil die boeren niet eens kennenquote:Op donderdag 1 november 2012 23:05 schreef El_Thijs het volgende:
[..]
Join the club.
Waarop hebben ze je afgewezen?
Nou nouquote:Op donderdag 1 november 2012 23:28 schreef Leonos het volgende:
[..]
Als account manager regio brabant. Kende de regio niet goed genoeg. Wil die boeren niet eens kennen
Op een moment wil je elke baan die voor je voeten komt denk ik. Maar ik houd me bij waar mijn hart ligt. Al een keer een uitstap gemaakt naar een andere functie en dat werd niks.quote:Op donderdag 1 november 2012 23:17 schreef wesleydie het volgende:
Al na tig vacatures en gesprekken afgewezen, heb nu een vacature lopen als productiemedewerker, maar daar zal wel weer een Pool naartoe gaan.
Heb wel via studentenwerk nog een vacature lopen ook, waarbij je dagklusjes kunt doen. Duimen dat, dat wat wordt.
Helemaal mee eens, ik had gewoon op mijn 11de een betere beslissing moeten nemen.quote:Op donderdag 1 november 2012 20:46 schreef Mint_Clansell het volgende:
[..]
Die zijn gewoon slimmer dan jij en wel bereid om werk te verrichten waar ze niet voor hebben geleerd. Zo'n houding zou jij je ook moeten aanmeten, als je snel werk wil vinden.
Helemaal mee eens. Het is vaak meer een grondhouding. Je ziet het al gauw als er groepswerk moet worden verricht in een opleiding. Wie voelt zich verantwoordelijk voor het gezamenlijke resultaat, wie neemt leiding, wie toont initiatief? Het zijn steevast dezelfde personen.quote:Op vrijdag 2 november 2012 08:08 schreef Swetsenegger het volgende:
Tja, maar zaken als 'leidinggeven' is iets wat je simpelweg moet doen. Daar kan je wel wat trainingen in volgen maar is toch met name een karaktereigenschap. En zo zijn er wel meer skills waar je niet voor kan leren.
Schrap die mavo van je CV. Begin je overzicht met opleidingen pas vanaf het moment dat het relevant wordtquote:Op vrijdag 2 november 2012 01:57 schreef Bosbeetle het volgende:
Ik blijf het lastig vinden als je keihard ondanks je cv voor dingen gewijgerd wordt. Mijn laatste sollicitatie is aan mij voorbij gegaan aan een collega zonder publicaties (ik heb er 4) zij heeft als vooropleiding een universiteit in polen waar ze psychologie aan gestudeerd heeft. Ik heb als vooropleiding mavo...
Maar wat ik dan wel weer vervelend vind is dat het blijkbaar niet uitmaakt wat je gepresteerd hebt in je voorgaande traject maar dat men je altijd blijft afrekenen op die fucking mavo die ik 14 jaar geleden heb gedaan. Ik merk dat bij zoveel gesprekken.. jij hebt mavo dus je kunt geen talen. Of jij hebt mavo dus je hebt een rekenkundige achterstand. Of jij hebt mavo dus het is uberhaubt belachelijk dat je verder gestudeerd hebt.
Mavo blijft aan mij kleven ondanks ik nu doctor ben... en dat is best wel eens naar. Hoe de fuck kon ik weten op mijn 11de dat ik tot meer in staat was....
Ik denk dat ik me nu er maar bij neer moet leggen dat ik ergens ladders in elkaar ga zetten maar makkelijk vind ik het niet.
Zou ik juist niet doen. Sowieso zou ik eerst proberen na te gaan in hoeverre dat het punt is waarop ik afgewezen word. Mocht het een mogelijk obstakel zijn, dan zou ik mijn voorgeschiedenis in mijn brief toelichten en mijn positieve eigenschappen ermee laten zien. Reken maar dat veel mensen bewondering zullen hebben voor zijn doorzettingsvermogen.quote:Op vrijdag 2 november 2012 08:23 schreef sigme het volgende:
[..]
Schrap die mavo van je CV. Begin je overzicht met opleidingen pas vanaf het moment dat het relevant wordt.
Si. Maar als hij *denkt* dat die mavo het probleem is, is de eenvoudigste oplossing die mavo niet te vermelden. Als er gevraagd wordt naar doorzettingsvermogen oid is het wel weer een goed handvat, vooral in een gesprek, om daarover een goed verhaal te houden.quote:Op vrijdag 2 november 2012 08:33 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Zou ik juist niet doen. Sowieso zou ik eerst proberen na te gaan in hoeverre dat het punt is waarop ik afgewezen word. Mocht het een mogelijk obstakel zijn, dan zou ik mijn voorgeschiedenis in mijn brief toelichten en mijn positieve eigenschappen ermee laten zien. Reken maar dat veel mensen bewondering zullen hebben voor zijn doorzettingsvermogen.
Vergeet niet dat Bosbeetle al gepromoveerd is en zich academisch bewezen heeft. Die promotieplek heeft hij toch ook gekregen?
Dat lijkt me het slechtste advies ooit.quote:Op vrijdag 2 november 2012 08:32 schreef Viking84 het volgende:
Desnoods maak je havo of vwo van die mavo, geen haan die nog kraait naar je middelbareschooldiploma. Het gaat niet om hoe je ergens gekomen bent, het gaat om het eindresultaat.
Je weet natuurlijk niet wat een sollicitatiecommissie gaat vragen of waarderen. Ik ben ervan overtuigd dat je maar het beste zoveel mogelijk 'jezelf' kan zijn tijdens een sollicitatie. Als men dat waardeert, dan zit je op je plek.quote:Op vrijdag 2 november 2012 08:40 schreef sigme het volgende:
[..]
Si. Maar als hij *denkt* dat die mavo het probleem is, is de eenvoudigste oplossing die mavo niet te vermelden. Als er gevraagd wordt naar doorzettingsvermogen oid is het wel weer een goed handvat, vooral in een gesprek, om daarover een goed verhaal te houden.
Zat verzekeraars die het zelf regelen. Wij hebben vorig jaar 30 man aangenomen voor een tijdelijke functie bij Ditzo. Sommigen zijn ook blijven hangen, maar dat kan dit jaar niet, omdat het bedrijf in deze vorm over een dik half jaar niet meer bestaat....quote:Op donderdag 1 november 2012 22:41 schreef YebCar het volgende:
[..]
je zegt toch :
[..]
Dus jij werkt bij een externe call center bedrijf. Maar je verwijst werkzoekende door naar zorgverzekeraars?
Dit inderdaad. Ik snap best dat die vooropleiding opvalt. Het komt namelijk niet vaak voor. En dan hechten sommigen er toch waarde aan in negatieve zin, hoe onzinnig dat ook moge zijn. Werkgevers zijn dan ook soms domme koeien....quote:Op vrijdag 2 november 2012 08:23 schreef sigme het volgende:
[..]
Schrap die mavo van je CV. Begin je overzicht met opleidingen pas vanaf het moment dat het relevant wordt.
Bij alle sollicitaties die ik heb gehad (en dat zijn er aardig wat) is me nog nooit iets gevraagd over mijn MAVO-diploma.quote:Op vrijdag 2 november 2012 08:51 schreef Claudia_x het volgende:
Ik heb de indruk dat Bosbeetle denkt dat hij afgewezen wordt vanwege zijn mavo-opleiding omdat dat steevast onderwerp van gesprek is tijdens een sollicitatie. Het is nu eenmaal de taak van een commissie om een goed beeld van de sollicitant te krijgen.
Mij zou het dus juist in positieve zin opvallen. Ik heb eens in een sollicitatiecommissie gezeten en het viel me indertijd op dat studenten met een voorbeeldig verloop van hun opleiding juist in het nadeel waren. Te jong, te onervaren.quote:Op vrijdag 2 november 2012 09:23 schreef Five_Horizons het volgende:
[..]
Dit inderdaad. Ik snap best dat die vooropleiding opvalt. Het komt namelijk niet vaak voor. En dan hechten sommigen er toch waarde aan in negatieve zin, hoe onzinnig dat ook moge zijn. Werkgevers zijn dan ook soms domme koeien....
mavo staat niet op mijn CV ik begin bij HBO maar daar viel men al over.quote:Op vrijdag 2 november 2012 08:23 schreef sigme het volgende:
[..]
Toen kreeg ik een email dat het nergens aan lagquote:Op vrijdag 2 november 2012 08:08 schreef Claudia_x het volgende:
Bosbeetle, is je verteld dat je vooropleiding het probleem is? Heb je bij de functie waarover je het hebt bijvoorbeeld geïnformeerd of het daaraan lag?
Of ze kwam in het gesprek gewoon beter over. Het is me in het promovenditopic opgevallen dat je niet echt een hoge dunk van jezelf hebt. Je hebt heel veel te bieden; als je daar zelf van overtuigd raakt dan vergroot je ongetwijfeld je kansen op een leuke baan.quote:Op vrijdag 2 november 2012 10:50 schreef Bosbeetle het volgende:
[..]
Toen kreeg ik een email dat het nergens aan lag
Maar als ik kijk naar de verschillen met degene die het geworden kan ik maar 3 dingen verzinnen het is een zij, ze is pools en ze heeft een andere vooropleiding
Goed bezigquote:Op vrijdag 2 november 2012 14:37 schreef MissionPhailed het volgende:
Zo, deze werkweek 15 sollicitatiemails verzonden naar een breed scala aan vacatures. Ik ben voornemens vanaf nu elke werkweek minimaal 15x te solliciteren. De bijstandsfase móet ik ontwijken, want mijn vermogen is te hoog voor bijstand
Ken het. Ben wel eens bij een recruiter geweest die eerst niets had. Toen belde hij voor een functie, en na enkele weken bleef het ineens stilquote:Op vrijdag 2 november 2012 14:44 schreef Vault-Boy het volgende:
Zo 14 november een gesprek voor een cateringfunctie voor 20 uur in de week. Relaxte werktijden en kan altijd nog wat ernaast doen.![]()
Uitzendbureau had mij gebeld dat ze iemand zochten. Ik had daar in maart voor het laatst iemand gesproken, dus vind het al wat dat ze mij nu nog gebeld hadden. Normaal hoor je niks meer van ze na een lange tijd.
Lastig assessment waarschijnlijkquote:Op vrijdag 2 november 2012 15:12 schreef El_Thijs het volgende:
[..]
Goed bezig
Net gebeld door Sogeti, volgende week kennismakingsgesprek. Ben benieuwd wat eruit komt
We zullen het zien, laat me niet makkelijk ondersneeuwenquote:Op vrijdag 2 november 2012 16:13 schreef Viking84 het volgende:
[..]
Lastig assessment waarschijnlijk. Succes!
Cewl, wat houd de functie in?quote:Op vrijdag 2 november 2012 16:29 schreef Spezza19 het volgende:
* Spezza19 heeft dinsdag ook een gesprek... Functie bij een bank via uitzendbureau...
Da's mooi. Ik ook dinsdag een gesprek bij 'n uitzendbureau voor een betrekking als administratief medewerker. Het loon is armetierig met 8,86 bruto per uur maar uiteraard beter dan werkloosheid en het geeft weer een gezond werkritme.quote:Op vrijdag 2 november 2012 16:29 schreef Spezza19 het volgende:
* Spezza19 heeft dinsdag ook een gesprek... Functie bij een bank via uitzendbureau...
Zegt me zo niets, maar desalniettemin succes gewenst!quote:
Mensen die een lening willen hebben, daar de aanvraag van beoordelen of ze hem wel kunnen/mogen.quote:Op vrijdag 2 november 2012 17:18 schreef El_Thijs het volgende:
[..]
Zegt me zo niets, maar desalniettemin succes gewenst!
Ben je omkoopbaarquote:Op vrijdag 2 november 2012 17:21 schreef Spezza19 het volgende:
[..]
Mensen die een lening willen hebben, daar de aanvraag van beoordelen of ze hem wel kunnen/mogen.
Ah, ik snap het. Wel interessant, krijg je waarschijnlijk ook een paar bizarre gevallen denk ik.quote:Op vrijdag 2 november 2012 17:21 schreef Spezza19 het volgende:
[..]
Mensen die een lening willen hebben, daar de aanvraag van beoordelen of ze hem wel kunnen/mogen.
Succes! Waar ga je op solliciteren?quote:Op vrijdag 2 november 2012 18:10 schreef charmed_angel het volgende:
Zo heb je een jaar niks en zo wordt je vandaag 2 keer gebeld
Beiden moet ik maandag terugbellen. En dan hoop ik zo snel mogelijk 2 sollicitatiegesprekken te hebben
Ja, maar niet te betalenquote:
Oh jazeker. Genoeg mensen voorbij zien komen waarvan ik mij afvraag hoe ze het in godsnaam bedenken om NOG een keer geld te lenenquote:Op vrijdag 2 november 2012 18:07 schreef El_Thijs het volgende:
[..]
Ah, ik snap het. Wel interessant, krijg je waarschijnlijk ook een paar bizarre gevallen denk ik.
Tjah, een gat graven om het andere mee te vullen zeg maarquote:Op vrijdag 2 november 2012 18:16 schreef Spezza19 het volgende:
[..]
Oh jazeker. Genoeg mensen voorbij zien komen waarvan ik mij afvraag hoe ze het in godsnaam bedenken om NOG een keer geld te lenen
- Coordinator postbezorging (40 uur)quote:Op vrijdag 2 november 2012 18:15 schreef El_Thijs het volgende:
[..]
Succes! Waar ga je op solliciteren?
Ja dat klopt. Maar als je geen werk wilt dan volg je mn tip toch niet op. Succes verder hequote:Op donderdag 1 november 2012 22:41 schreef YebCar het volgende:
[..]
je zegt toch :
[..]
Dus jij werkt bij een externe call center bedrijf. Maar je verwijst werkzoekende door naar zorgverzekeraars?
Afwisselend, succes!quote:Op vrijdag 2 november 2012 19:02 schreef charmed_angel het volgende:
[..]
- Coordinator postbezorging (40 uur)
- administratief medewerkster (25 uur)
Is echt afhankelijk van het type werk wat je gaat doen.quote:Op zaterdag 3 november 2012 19:55 schreef Koningin het volgende:
Ik ben ergens uitgenodigd, maar nu moet ik me gaan voorstellen aan hen in vijf minuten aan de hand van een voorwerp dat ik moet meenemen.......dat vind ik nog wel lastig om te verzinnen...tips iemand?
Wtf?quote:Op zaterdag 3 november 2012 19:55 schreef Koningin het volgende:
nu moet ik me gaan voorstellen aan hen in vijf minuten aan de hand van een voorwerp dat ik moet meenemen
Ja kloptquote:
Iets wat belangrijk voor je is? Of bijv. iets wat typisch voor jou is zoals iets kleurigs of iets wat je in het dagelijks leven gebruikt.quote:Op zaterdag 3 november 2012 19:55 schreef Koningin het volgende:
Ik ben ergens uitgenodigd, maar nu moet ik me gaan voorstellen aan hen in vijf minuten aan de hand van een voorwerp dat ik moet meenemen.......dat vind ik nog wel lastig om te verzinnen...tips iemand?
ik heb dat eens moeten doen aan de hand van mn sleutelbos. dat je je sleutels gebruikt om te vertellen waar ze van zijn en waarom ze belangrijk zijn etcquote:Op zaterdag 3 november 2012 19:55 schreef Koningin het volgende:
Je waardigheid meenemen is in ieder geval geen optiequote:Op zaterdag 3 november 2012 19:55 schreef Koningin het volgende:
Voor wat voor een soort baan is datquote:Op zaterdag 3 november 2012 19:55 schreef Koningin het volgende:
Bij Lush zeker? Sommige mensen hadden toen een moodboard gemaakt. Is 1 voorwerp maar je kan veel meer over jezelf laten zien.quote:Op zaterdag 3 november 2012 19:55 schreef Koningin het volgende:
Het gaat om een baan bij een uitvaartbedrijf. De baan is als ondersteuning van eigenlijk alles en iedereen. Veel regelwerk, ad hoc en sociaal natuurlijk. Ze hebben veel reacties gehad en willen zo op een snelle manier meerdere mensen tegelijk leren kennen.quote:Op zaterdag 3 november 2012 20:29 schreef Pannenkoeken het volgende:
[..]
Voor wat voor een soort baan is dat
Neem een mooie stijlvolle urn mee XD of om te laten zien dat je echt passie, doorzettingsvermogen hebt en kan plannen een hele grafsteen laten bezorgen.quote:Op zaterdag 3 november 2012 21:09 schreef Koningin het volgende:
[..]
Het gaat om een baan bij een uitvaartbedrijf. De baan is als ondersteuning van eigenlijk alles en iedereen. Veel regelwerk, ad hoc en sociaal natuurlijk. Ze hebben veel reacties gehad en willen zo op een snelle manier meerdere mensen tegelijk leren kennen.
Heb je geen sierraad ofzo dat je veel draagt?quote:Op zaterdag 3 november 2012 21:09 schreef Koningin het volgende:
[..]
Het gaat om een baan bij een uitvaartbedrijf. De baan is als ondersteuning van eigenlijk alles en iedereen. Veel regelwerk, ad hoc en sociaal natuurlijk. Ze hebben veel reacties gehad en willen zo op een snelle manier meerdere mensen tegelijk leren kennen.
En dan?quote:Op zaterdag 3 november 2012 21:35 schreef Pannenkoeken het volgende:
[..]
Heb je geen sierraad ofzo dat je veel draagt?
Goed idee. Ik hou van kamperen. Alleen niet van rond reizen, maar daar is wel een mouw aan te passen. Danke.quote:zaterdag 3 november 2012 @ 21:35 • 86
Tinkepink
Een tent. Op den bonnefooi reizen eist ad hoc regelwerk, flexibiliteit en sociaal benul. Moet je wel van kamperen houden natuurlijk
Ik vind dat wel een goede! En dan de tent ter plekke in 5 minuten opbouwen natuurlijkquote:Op zaterdag 3 november 2012 21:35 schreef Tinkepink het volgende:
Een tent. Op den bonnefooi reizen eist ad hoc regelwerk, flexibiliteit en sociaal benul. Moet je wel van kamperen houden natuurlijk
Hun sollicitatiemethode. En als je daar niet aan mee wilt doen, dan geen baan.quote:Op zaterdag 3 november 2012 23:41 schreef Swetsenegger het volgende:
Echt wat is next? Gezellig een stukje cabaret op je sollicitatiegesprek? "Ik ben annie, 32 jaar en ik doe 'meep meep' na"?
We zijn toch met z'n alle gek geworden als je met je knuffel naar een sollicitatiegesprek moet omdat het zo lekker veel over je verteld? Kom nou toch.
Dan maar geen baan. Ze hadden van mij een dikke vinger gekregen.quote:Op zaterdag 3 november 2012 23:44 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Hun sollicitatiemethode. En als je daar niet aan mee wilt doen, dan geen baan.
Als je er zoveel moeite mee zou hebben, dan past de bedrijfscultuur natuurlijk ook totaal niet bij je. Solliciteren lijkt me dan sowieso een beetje nutteloosquote:Op zaterdag 3 november 2012 23:45 schreef Swetsenegger het volgende:
Dan maar geen baan. Ze hadden van mij een dikke vinger gekregen.
Dat hoor je pas achteraf he.quote:Op zaterdag 3 november 2012 23:52 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Als je er zoveel moeite mee zou hebben, dan past de bedrijfscultuur natuurlijk ook totaal niet bij je. Solliciteren lijkt me dan sowieso een beetje nutteloos
Bijzonder dat je bent uitgenodigd. De uitvaartwereld is nogal 'eigen' namelijk.quote:Op zaterdag 3 november 2012 21:09 schreef Koningin het volgende:
[..]
Achterlijk is het in ieder geval niet.quote:Op zaterdag 3 november 2012 20:28 schreef charmed_angel het volgende:
Ik vind het maar achterlijk.... maar goed wie ben ik![]()
Wat voor functie is het eigenlijk?
Heb jij al wat gehoord eigenlijk?quote:Op zaterdag 3 november 2012 23:41 schreef Swetsenegger het volgende:
Echt wat is next? Gezellig een stukje cabaret op je sollicitatiegesprek? "Ik ben annie, 32 jaar en ik doe 'meep meep' na"?
We zijn toch met z'n alle gek geworden als je met je knuffel naar een sollicitatiegesprek moet omdat het zo lekker veel over je verteld? Kom nou toch.
Die kun je natuurlijk ook meenemen en uitleggen waarom dat zoveel over je vertelt.quote:Op zaterdag 3 november 2012 23:45 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]
Dan maar geen baan. Ze hadden van mij een dikke vinger gekregen.
Dit vind ik wel een beetje een naïeve insteek. Jij verwacht namelijk (terecht) een eerlijke en rechtvaardige werkomgeving maar hoezo denk je dat de realiteit er ook zo uitziet? Denk je niet dat (ook) in het bedrijfsleven het recht van de sterkste/sluwste geldt?quote:Op vrijdag 2 november 2012 02:06 schreef Bosbeetle het volgende:
waarom zou je dan in je werk zomaar dingen moeten kunnen die je nog nooit eerder gedaan hebt, en dan niet vrijblijvend nee met een enorme berg verantwoording. Als het niet goed gaat ligt het aan jou.
Dat is een beetje hetzelfde als iemand die nog nooit geskied heeft een berg afduwen en achteraf hem de schuld geven als hij een verzwikte enkel heeft. En dan zeggen dat had je van tevoren maar moeten weten...
nou ja ik vind van wel, belachelijke dingen doen op een sollicitatiegesprek.quote:Op zondag 4 november 2012 00:05 schreef Staal het volgende:
[..]
Achterlijk is het in ieder geval niet.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |