quote:Op zondag 4 november 2012 21:35 schreef Bosbeetle het volgende:
[..]
ga niet de hele mail hier neerzetten maarInderdaad vrij standaard antwoord.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.niet echt feedback...
Maar je bent op gesprek geweest, dus ze hebben een indruk van je.
Je kan vragen om verduidelijking/ feedback/ een tip.
Wellicht heb je dan (meer) vrede met het feit dat jij het niet bent geworden en kun je een tip meenemen naar een volgend gesprek.
quote:Op zondag 4 november 2012 21:35 schreef Bosbeetle het volgende:
[..]
ga niet de hele mail hier neerzetten maarAls je lef hebt bel je na. En leg je uit dat je soortgelijke baan wilt en dus graag wilt weten wat je zou kunnen verbeteren.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.niet echt feedback...Un certain jeune homme
Saint-Mandé, 6 octobre 1929 - Paris, 7 août 2010.
Als je teveel denkt aan de tijd die je nog hebt vergeet je te leven.
quote:
Ja dat zeg ik zelfs letterlijk. Ik zeg alleen dat ik dat niet verzonnen heb. En kwetsend? We kunnen wel continue met de wolven in het bos meehuilen maar is die kandidaat die continue afgewezen wordt daar mee geholpen dan?quote:Op zondag 4 november 2012 21:41 schreef Staal het volgende:
[..]
Nee, Staal, ik denk niet zo maar je hebt inhoudelijk gelijk want ik pas me aan aan de harde realiteit? Ik vind het allemaal best. In een topic als deze posten mensen die wel willen en hun best doen. En dan vind ik jouw posten best kwetsend. Als iemand al flink wat afwijzingen heeft gehad, die zou wel eens kunnen gaan denken dat hij of zij maar een minkukel is. Niet dat je dat schrijft maar het komt volgens jou wel degelijk neer op die survival of the fittest. Dat is namelijk wel hoe je denkt.
Zodra je op een vacature solliciteert (aangenomen dat het geen spookvacature is) en je op een gesprek mag komen is het een wedstrijdje. Met een winnaar. Dat de banen niet voor het oprapen liggen is evident en maakt de competitie alleen maar intenser.quote:[..]
Zelfvertrouwen heb je en hou dat.
[..]
Ik vind dat je nog steeds voorbij gaat aan het te kort aan banen en alle ellende die daar voor echt heel veel mensen bij komt kijken.
En waarom doen ze het dan niet? Denk je nu werkelijk dat die werkgever liever een roemeen heeft, met alle culturele en taal problemen die erbij komen kijken als hij tegen dezelfde voorwaarde een Nederlander kon hebben? Het is simpelweg zo dat heel veel mensen nog niet aan de nieuwe realiteit willen en dat de bomen niet meer de hemel in groeien. Voor Roemenen is het Nederlands minimumloon grof geld, voor de gemiddelde Nederlander is dat weinig uitnodigend.quote:Het gekke is en ik verzin het serieus niet en baal dat ik die advertentie niet bewaard heb maar dat er doodleuk HBO gevraagd werd. De arbeidersbanen worden liever gegeven aan Roemenen, Polen etc. Ja, ik heb ze ook hier in de straat gezien afgelopen woensdag. Roemenen, om hier glasvezel aan te leggen terwijl ik verdomme weet dat er hier in de straat zo drie mannen zijn die dolblij zouden zijn als ze dat werk zouden mogen doen.
Je spreekt nu over excessen die uiteraard aangepakt moeten worden. Werkgevers moeten zich aan de wet houden.quote:Het is een fabeltje dat Nederlanders niet willen werken. Je hebt ze erbij die niks willen dat geef ik meteen grif toe maar ik ken al zoveel mensen die wel dolgraag willen. Altijd klussende arbeiders die niet meer aan de bak komen.
Hier in H'heide is een bedrijf dat vrijwel permanent een vacature heeft. Daar solliciteren mensen op en worden stelselmatig afgewezen. Dat bedrijf doet dan net alsof ze geen mensen kunnen krijgen en mogen goedkoop Polen in dienst nemen. Dat is kwalijk. Verder weet ik dat een aantal agrarische bedrijven in de omgeving werklui 75% tot 90% zwart uitbetalen en dat de arbeidsomstandigheden niet gecontroleerd worden en dat d.m.v. onthouden van pauzes lekker uitgenut wordt in de lente en zomer. Wist Henk Kamp dit? Denk het niet. Hij vindt namelijk dat Nederlanders te lui zijn.
Ik geloof niet dat ik ooit iemand heb beticht in deze reeks van niet willen werkenquote:Maar om terug te komen op mijn kritiek, als je niets wilt dan post je niet actief in deze reeks. Mensen willen echt wel. De meeste mensen willen trouwens wel werken en een beetje leuk leven hebben. Dat geloof ik wel.
Ik begrijp uberhaupt je kritiek op mij niet. Ik beticht niemand van niet willen werken. Ik zeg nergens dat het scoren van een nieuwe baan eenvoudig is. Ik zeg zelfs nergens dat IEDEREEN aan het werk kan komen.quote:Met deze alinea ben ik het wel helemaal met je eens. Het is niet makkelijk en het is niet leuk.
Wens je trouwens veel succes woensdag. Ik kan dan wel pissig worden maar wens je natuurlijk wel even die leuke baan. Dat staat los van de discussie.
Bij dat uitvaartding begreep ik de bijzondere opdracht nog wel. Maar dat mensen serieus op een sollicitatie op een kantoorbaantje een dansje moeten doen. Hoeist? Gaan we nog eens werken of wat. Dat gevoel kreeg ik erbij.
En dan van iedereen de tip 'gewoon jezelf zijn' krijgenquote:Op zondag 4 november 2012 20:23 schreef Bosbeetle het volgende:
Dan zal het daar wel mis gaanik ben niet slim genoeg om te bluffen.
Dat moet ik even op mijn lijstje zetten
cursus "in het team passen"
cursus "bluffen en draaien"
cursus "zelfmarketing"
misschien dat ik dan ooit in de buurt kom.
Durf het maar eens. Die mensen worden toch geen collega's van je.quote:
Dus, we hebben al een ietwat afwijkend kapsel en een probleem met directe communicatie en wellicht voor jezelf opkomen. Zo al een aantal punten waaraan je kan werken en waarvan ik zeker ben dat ze je kansen vergroten als je ze verbetert.quote:Op zondag 4 november 2012 21:48 schreef Bosbeetle het volgende:
Dit is ook al een tijd geleden trouwens... dus het is soberso te laat om te bellen. Maar ik haat bellen.
Ik heb geen probleem met directe communicatie, ik heb een probleem met bellen. Dat is alles behalve direct..quote:Op zondag 4 november 2012 21:50 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]
Dus, we hebben al een ietwat afwijkend kapsel en een probleem met directe communicatie en wellicht voor jezelf opkomen. Zo al een aantal punten waaraan je kan werken en waarvan ik zeker ben dat ze je kansen vergroten als je ze verbetert.
Prima.quote:Op zondag 4 november 2012 21:51 schreef Bosbeetle het volgende:
[..]
Ik heb geen probleem met directe communicatie, ik heb een probleem met bellen. Dat is alles behalve direct..
bellen = iemand lastig vallen op een tijd dat hem niet uitkomt.
Herkenbaarquote:Op zondag 4 november 2012 21:51 schreef Bosbeetle het volgende:
Ik heb geen probleem met directe communicatie, ik heb een probleem met bellen. Dat is alles behalve direct..
Als jij belt om van je sollicitatie te leren, dan neem ik toch aan dat ze je wel even te woord willen staan.quote:Op zondag 4 november 2012 21:51 schreef Bosbeetle het volgende:
[..]
Hehe het is een beetje een overdreven versie van wat gij niet wil dat u geschied doe dat ook een ander niet.. ik hou niet zo van gebeld worden. Dus doe ik dat zelf zo min mogelijk. Ik wil best informeren en dat doe ik gewoon via de email imo ook een directe manier van communiceren...quote:Op zondag 4 november 2012 21:54 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Herkenbaar
Maar ook dat zit in je hoofd. Je kan altijd vragen of het gelegen komt dat je belt en of je op een ander tijdstip kan terug bellen.
Goede tip, zal ik onthouden.quote:Op zondag 4 november 2012 21:47 schreef Staal het volgende:
[..]
Als je lef hebt bel je na. En leg je uit dat je soortgelijke baan wilt en dus graag wilt weten wat je zou kunnen verbeteren.
"Hallo, ik ben Bosbeetle. Bel ik gelegen?"quote:Op zondag 4 november 2012 21:51 schreef Bosbeetle het volgende:
[..]
Dan heb je je toch al opgedrongen... maarja laat maar dat is niet ontopic genoeg.quote:Op zondag 4 november 2012 21:57 schreef El_Thijs het volgende:
[..]
"Hallo, ik ben Bosbeetle. Bel ik gelegen?"
Als het niet gelegen komt dan zullen ze dat echt wel aangeven, en dan zeggen wanneer je terug kan bellen of zij terugbellen.quote:Op zondag 4 november 2012 21:59 schreef Bosbeetle het volgende:
[..]
Dan heb je je toch al opgedrongen... maarja laat maar dat is niet ontopic genoeg.
Nou, veel succes! Je kan het welquote:Op zondag 4 november 2012 22:00 schreef Bosbeetle het volgende:
Wel ontopic, donderdag heb ik een gesprek...moet me nog even goed inlezen in een microscopie techniek die ik nog nooit gedaan heb!
Je probeerde het anders te ontkennen en onder het mom van ik kan niet anders.quote:Op zondag 4 november 2012 21:48 schreef Swetsenegger het volgende:
Ja dat zeg ik zelfs letterlijk. Ik zeg alleen dat ik dat niet verzonnen heb. En kwetsend? We kunnen wel continue met de wolven in het bos meehuilen maar is die kandidaat die continue afgewezen wordt daar mee geholpen dan?
Dus niet zeuren dat je geen dansje wilt doen he. Dat doe je dan ook gewoon.quote:Zodra je op een vacature solliciteert (aangenomen dat het geen spookvacature is) en je op een gesprek mag komen is het een wedstrijdje. Met een winnaar. Dat de banen niet voor het oprapen liggen is evident en maakt de competitie alleen maar intenser.
Waarom zullen ze dat doen denk je? Goedkope arbeidskrachten.quote:En waarom doen ze het dan niet? Denk je nu werkelijk dat die werkgever liever een roemeen heeft, met alle culturele en taal problemen die erbij komen kijken als hij tegen dezelfde voorwaarde een Nederlander kon hebben? Het is simpelweg zo dat heel veel mensen nog niet aan de nieuwe realiteit willen en dat de bomen niet meer de hemel in groeien. Voor Roemenen is het Nederlands minimumloon grof geld, voor de gemiddelde Nederlander is dat weinig uitnodigend.
Ik kan dit niet meer als excessen zien, Swets. Sorry.quote:Je spreekt nu over excessen die uiteraard aangepakt moeten worden. Werkgevers moeten zich aan de wet houden.
Survival of the fittest, Swets. Je probeert het te nuanceren en je laat een beetje mens zien maar ik zie je nog steeds zo. Het maakt niet uit wat ene tante Staal vindt maar ik vind dat je rekening moet houden met mensen die van alles sjouwen om maar aan het werk te kunnen komen en dat er zelfs depressies om de hoek kunnen loeren.quote:Ik begrijp uberhaupt je kritiek op mij niet. Ik beticht niemand van niet willen werken. Ik zeg nergens dat het scoren van een nieuwe baan eenvoudig is. Ik zeg zelfs nergens dat IEDEREEN aan het werk kan komen.
Ik zeg alleen dat je je soms simpelweg moet aanpassen aan de harde realiteit om je kansen te vergroten. Blijkbaar vind jij dat arrogant.
quote:
quote:Op zondag 4 november 2012 21:57 schreef El_Thijs het volgende:
[..]
"Hallo, ik ben Bosbeetle. Bel ik gelegen?"
Lees werkelijk alles over het bedrijf dat ze zelf ter promotie de wereld in helpt. Lees je in en pak die toon op. Dat is belangrijker dan je verdiepen in microscopie techniek. Dat komt erna.quote:Op zondag 4 november 2012 22:00 schreef Bosbeetle het volgende:
Wel ontopic, donderdag heb ik een gesprek...moet me nog even goed inlezen in een microscopie techniek die ik nog nooit gedaan heb!
Zo beginnen ze bij mij ook altijd, dus daarom draai ik het om als ik een bedrijf belquote:
Dat is toch niet ontkennen? Ik kan inderdaad niet anders. Survival of the fittest is realiteitquote:Op zondag 4 november 2012 22:17 schreef Staal het volgende:
[..]
Je probeerde het anders te ontkennen en onder het mom van ik kan niet anders.
Waarom is dat arrogant? Het zou pas arrogant worden als ik dacht dat ik the fittest WAS. Als dat zo was zou ik hier allang niet meer posten niet waar?quote:Ik heb je werkelijk nooit anders zien posten met deze onderliggende gedachte. Ik vind dat arrogant.
Och in de afgelopen 12 jaar heb ik miskramen, burnouts, diabetes, 2 maal longkanker van dichtbij, 2 maal gedwongen ontslag, mislukte IVF pogingen en nog veel meer meegemaakt. Dus nee... al die dingen die je opnoemt gaan mijn huis helaas niet voorbij.quote:Of denk je dat jij altijd alle touwtjes in handen zal hebben? Dat nare dingen jouw huisje wel voorbij zullen gaan? Joh, weet je hoe bar weinig er voor nodig is om je leven in elkaar te laten storten? Ziekte, werkloosheid. Noem maar ffkes op.
Eh nee. Maar je hoort me dan ook niet zeuren dat ik die baan niet krijg of me afvragen waarom iemand anders hem WEL krijgt.quote:[..]
Dus niet zeuren dat je geen dansje wilt doen he. Dat doe je dan ook gewoon.. (Flauw)
Eh ja... en wat klopt er niet aan die stelling?quote:Ik zeurde erover omdat jij het een dunne spoeling noemde en als er dus een vacature is moet jij zorgen dat jij de persoon wordt en eigenlijk dat je anders niet zo goed je best hebt gedaan.
Wat ik nergens ontken. Maar IEMAND krijgt die baan. En hoe meer je je aanpast, des te groter is de kans dat JIJ 'm krijgt. Nogmaals, dat kan je niet leuk vinden maar zo is het wel. Vind ik dat je je dan maar alles moet laten welgevallen. Nee, zie dansje. Maar dan moet je WEL accepteren dat iemand anders dat WEL doet en die baan krijgt. Natuurlijk zijn er structureel te weinig banen. Des te méér reden om te zorgen dat je "de beste" benquote:Terwijl dat onzin is want de banenmarkt is niet rationeel. Ik probeer een banen te kort aan te kaarten. Zie cbs.nl. En VVD en PvdA gaan niet voor banen zorgen en de werkloosheid zal alleen maar stijgen.
Tja, alleen heeft het geen flikker met die sollicitatie te maken waarop bosbeetle wordt afgewezen, noch heeft het ook maar iets met mijn reactie daarop te makenquote:[..]
Waarom zullen ze dat doen denk je? Goedkope arbeidskrachten.
Ik heb niks tegen Roemenen en Polen he. Helemaal niks want als mijn wieg daar zou hebben gestaan dan ging ik ook lekker geld verdienen in Nederland. Niks ten nadele van die mensen. Waar ik wel veel tegen heb is dat die mensen niet dezelfde arbeidsomstandigheden genieten als Nederlanders. Joh, goedkope krachten, pauzes overslaan, werkdagen van 10 tot 12 uur en ook niet al te moeilijk hoeven te doen over veiligheid. Er is toch niemand die het controleert. En die lui willen wel hoor, want voor hen staat er een vet betaald salaris tegenover. Die houden hun bek wel. Okay, dat ze na het seizoen gezellig allemaal uitkeringsgerechtigden zijn daar hoor je vrijwel niemand over.
[..]
Ik kan dit niet meer als excessen zien, Swets. Sorry.
[..]
quote:Survival of the fittest, Swets. Je probeert het te nuanceren en je laat een beetje mens zien maar ik zie je nog steeds zo. Het maakt niet uit wat ene tante Staal vindt maar ik vind dat je rekening moet houden met mensen die van alles sjouwen om maar aan het werk te kunnen komen en dat er zelfs depressies om de hoek kunnen loeren.
Prima.quote:Op zondag 4 november 2012 22:24 schreef Swetsenegger het volgende:
Het interesseert me geen flikker hoe jij me ziet of me onmenselijk vind omdat ik vind dat het slim is om je zelf aan te passen aan de werkelijkheid. Ik vind je gedachtengang nogal dommig.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |