abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  dinsdag 18 september 2012 @ 23:04:59 #1
306109 francoisdublanc
Urgent en At your service
pi_116961914

quote:
SANAA - Ongeveer 2000 betogers in de stad Sanaa in Jemen hebben vrijdag geprobeerd op te rukken naar de ambassade van de Verenigde Staten. Ook in Sudan wordt geprotesteerd en in Libanon is één persoon omgekomen bij onlusten.

Opnieuw protesten in verschillende landen Fotoserie

In Jemen vuurden veiligheidstroepen waarschuwingsschoten af. Zij zetten een waterkanon in om de menigte te verspreiden.

De betogers, woedend over de in de VS geproduceerde antimoslimfilm, schreeuwden dat de Amerikaanse ambassadeur het land moet worden uitgezet en verbrandden een Amerikaanse vlag.

Veiligheidstroepen blokkeerden alle wegen naar de ambassade. De politie schoot donderdag zeker vier demonstranten dood in de buurt van de Amerikaanse ambassade.

Sudan

In de Sudanese hoofdstad Khartoum proberen betogers de Britse en Duitse ambassades te bestormen, meldt een ooggetuige aan persbureau Reuters. De ruiten van de ambassade zouden zijn ingegooid en er zou geschoten zijn. Daarnaast zou er brand zijn gesticht bij de hoofdingang.

De Duitse minister van Buitenlandse Zaken, Guido Westerwelle, zei dat het personeel van de ambassade veilig is. De regering in Berlijn had volgens de Duitse publieke zender ARD de veiligheidsmaatregelen rond het gebouw al versterkt. Om wat voor maatregelen het gaat, is niet gezegd.

Sommige betogers trokken de Duitse vlag van het gebouw en vervingen hem door een zwarte islamitische vlag. Ook werden stenen naar het gebouw geworpen. Ook de nabijgelegen Britse ambassade was het doelwit van betogers. In totaal waren er naar schatting 5000 demonstranten op de been.

Libanon

In Libanon zou één persoon bij gewelddadige protesten om het leven zijn gekomen. Tenminste 25 personen zouden gewond zijn geraakt. Dat melden internationale persbureaus.

Honderden betogers hebben in de stad Tripoli, in het noorden van Libanon, een restaurant van fastfoodketen Kentucky Fried Chicken in brand gestoken. Zij schreeuwden leuzen tegen het bezoek van paus Benedictus XVI en tegen de Amerikanen.

Dat hebben getuigen gezegd. Zij zagen sommige mensen die riepen 'Wij willen de paus niet' en 'Niet meer beledigingen (tegen de islam)'.

De paus is vrijdagmiddag in de hoofdstad Beiroet aangekomen voor een bezoek van 3 dagen.

Pakistan

Ook in de Pakistaanse stad Islamabad werd vrijdag geprotesteerd, meldt het Franse persbureau AFP. Bij de Amerikaanse ambassade werden door honderden islamisten anti-Amerikaanse leuzen gescandeerd.

http://www.nu.nl/buitenla(...)-anti-islamfilm.html
Er zijn dus ernstige rellen in Islamitische landen.

Zal dit nog verder escaleren?

http://www.livestation.com/en/aljazeera-english

Poll: Gaat het filmpje te ver?
Ja
Nee
Weet ik niet
Tussenstand:

Ook een poll maken? Klik hier
  dinsdag 18 september 2012 @ 23:05:39 #2
306109 francoisdublanc
pi_116961946
Nu met cartoons*
  dinsdag 18 september 2012 @ 23:07:41 #3
306109 francoisdublanc
pi_116962081
Kijk, in Egypte waren er 1 miljoen demonstranten. En er wonen 80 miljoen mensen, betekent dat dat 79 miljoen tegen de arabische herfst is? Nee, maar dan hoor ik jullie niet.
pi_116962281
Achterlijk volk. 1 iemand maakt een filmpje waar openlijk afstand van wordt genomen door de regering. Maar nee, laten we weer alles slopen wat ook maar enigzins een connectie heeft met de USA.

Stelletje holbewoners
pi_116962342
Ja gestemd. Je kan mensen gewoon in hun waarde laten en respecteren lijkt mij, kleine moeite.
pi_116962346
De rellen kunnen nog wel even doorgaan, er is voer voor nieuw gebral..

Terwijl de omstreden film ‘Innocence of Muslims’ de gemoederen blijft bezighouden, publiceert het Franse satirische weekblad Charlie Hebdo morgen voor de tweede maal spotprenten waarin de profeet Mohammed centraal staat.

Hoofdredacteur Charbonnier van het tijdschrift laat tegenover persbureau AFP weten dat de karikaturen “degenen choqueren die gechoqueerd willen worden”. Hij beroept zich op de persvrijheid en weigert af te wijken van zijn koers “omdat de extremisten anders winnen”.

Moslimraad ‘beledigd’

Het hoofd van de Franse Moslimraad heeft vanavond tegenover persbureau AFP “met diepe ontsteltenis” gereageerd op tekeningen die “beledigend zijn voor de profeet van de islam”. De raad en roept Franse moslims op “niet toe te geven aan de provocatie.

De Franse premier Jean-Marc Ayrault roept Fransen in een reactie op om ‘verantwoordelijk’ op de cartoons te reageren. De lokale politie heeft de veiligheidsmaatregelen rond de redactie van het blad versterkt. Vorig jaar november werd in het kantoor brand gesticht nadat het weekblad de Deense Mohammed-cartoons publiceerde.

Mohammed vorig jaar ‘gasthoofdredacteur’

Toen publiceerde het blad een speciaal nummer met als gasthoofdredacteur ‘de profeet Mohammed’. Daarin ‘vierde’ het blad de overwinning van de fundamentalistische islamitische partij Ennahda in Tunesië en schreef het dat de sharia de belangrijkste rechtsbasis wordt in Libië.

Toenmalig correspondent Vandenberghe beschreef het blad na een bezoek aan de redactie vorig jaar na dit incident:

“Charlie Hebdo is na Le Canard Enchainé het tweede satirische blad van Frankrijk. Het blad is eind jaren zestig ontstaan en bestaat vooral uit cartoons en karikaturen. Bij Charlie Hebdo zijn ze keihard anti-religieus. Ze pakken alle religies aan.”

http://www.nrc.nl/nieuws/(...)emisten-niet-winnen/
Radical islam is the snake in the grass.
Moderate islam is the grass that hides the snake.
pi_116963252
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 september 2012 23:07 schreef sonnyspek het volgende:
Kijk, in Egypte waren er 1 miljoen demonstranten. En er wonen 80 miljoen mensen, betekent dat dat 79 miljoen tegen de arabische herfst is? Nee, maar dan hoor ik jullie niet.
1 miljoen? Bron?
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
pi_116964230
quote:
7s.gif Op dinsdag 18 september 2012 23:12 schreef Xetran het volgende:
Ja gestemd. Je kan mensen gewoon in hun waarde laten en respecteren lijkt mij, kleine moeite.
Kies ik toch liever voor de vrijheid van meningsuiting.
pi_116964515
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 september 2012 23:29 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

1 miljoen? Bron?
Denk dat in dit geval de revolutie bedoeld word.
pi_116964646
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 september 2012 23:53 schreef Hathor het volgende:

[..]

Denk dat in dit geval de revolutie bedoeld word.
Als dat zo is, dan slaat de heer Sonny behoorlijk de plank mis. De revolutie had namelijk opmerkelijk weinig met religie te maken. Iets wat iedereen verbaasde.
pi_116965365
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 september 2012 23:47 schreef Platina het volgende:

[..]

Kies ik toch liever voor de vrijheid van meningsuiting.
Is er wel, maar je moet mensen hun religie en waarde en normen ook gewoon kunnen respecteren. waar gaat het heen als je alles maar kan zeggen wat je wil :')
pi_116965493
quote:
7s.gif Op woensdag 19 september 2012 00:17 schreef Xetran het volgende:

[..]

Is er wel, maar je moet mensen hun religie en waarde en normen ook gewoon kunnen respecteren. waar gaat het heen als je alles maar kan zeggen wat je wil :')
Volgens mij moet je alles kunnen zeggen over religies. Waar dit filmpje tever gaat is in de nadrukkelijke stelling dat ze door hun foute religie allemaal terroristen zijn. Zelfs de misleide geesten die zich hebben laten provoceren door de beledingen aan het adres van de Profeet Mohammed zijn geen bewijs dat dat zo is. Hoe graag de makers van die film en sommigen anderen dat ook willen beweren.
pi_116965843
quote:
7s.gif Op dinsdag 18 september 2012 23:12 schreef Xetran het volgende:
Slippery slope. Het is aan mensen om hun teentjes bij te werken, zodat ze er niet constant op getrapt worden. Wat is respect precies? Wat is iemand's waarde? Dat zijn loze kreten die op allerlei manieren te manipuleren zijn. Iemand doodslaan, dat is éénduidig.
Baat 't niet, schaadt 't niet. Dus slikken, kreng.
pi_116965959
quote:

[..]

Een vrijere wereld. EN zeker als er zo primitief gereageerd wordt door mensen, zou ik zeggen dat er meer gekwetst moet worden. Je hebt ook van die weerloze kinderen die bij 't minste of geringste om hun moeder gaan janken. Respect krijg je alleen als je jezelf respectvol gedraagt en dat is dus iets anders dan rellen en mensen doodslaan. De maker van het filmpje krijgt geen respect omdat hij zich ook niet respectvol gedraagt, maar zijn respectloze prutswerk bestaat niet uit geweld.
pi_116966888
quote:
10s.gif Op dinsdag 18 september 2012 21:56 schreef El_Matador het volgende:

[..]

Daar zal IG-Farben blij mee zijn...
IG-Farben blij met 100 miljoen meer moslims .. kolere zeg, wat ben jij een misselijk mannetje :r
pleased to meet you
  woensdag 19 september 2012 @ 03:05:18 #16
3292 Tweek
Koffie graag!
pi_116967606
quote:

[..]

Ik zie geen enkele reden om iets te respecteren wat oproept tot het stenigen van vrouwen die verkracht zijn, die vrouwen zien als iets minderwaardigs, iets wat oproept om homo's op te hangen. Ook een boek wat slavernij goed keurt, slachtoffers van verkrachting het liefst met de dader ziet trouwen of mensen dood wil zien omdat ze kleren van twee verschillende draden aanhebben. Een boek wat het doden van mensen niet als iets slechts ziet omdat het slechts hetzelfde is als wisselen van kleren voor de slachtoffers kan mijn goedkeuring niet dragen.

Religie heeft geen enkele vorm van morele superioriteit in de hedendaagse samenleving, het is een achterhaalt concept wat de voortgang van de samenleving in de weg staat. Ieder moment dat we het nog legitimeren als een vorm van autoriteit of zegenschap hebbend orgaan is er één teveel.

Dat mensen zich beledigd voelen als ze daarop gewezen worden is hun goed recht, maar niemand wordt graag op zijn ongelijk gewezen. Het is alleen geen reden om mensen te vermoorden.
  woensdag 19 september 2012 @ 07:01:27 #17
306109 francoisdublanc
pi_116967942
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 september 2012 23:56 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Als dat zo is, dan slaat de heer Sonny behoorlijk de plank mis. De revolutie had namelijk opmerkelijk weinig met religie te maken. Iets wat iedereen verbaasde.
Arabische herfst is inderdaad de revolutie. Nee, maar het gaat erom dat aantallen niks zeggen.
pi_116967973
quote:
0s.gif Op woensdag 19 september 2012 01:34 schreef moussie het volgende:

[..]

IG-Farben blij met 100 miljoen meer moslims .. kolere zeg, wat ben jij een misselijk mannetje :r
Die reactie ook _O-

De eerlijkheid gebiedt me te zeggen dat ik deze ijzersterke grap van een medeforummer (niet FOK!) geleend heb.
The only limit is your own imagination
Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia

Waarom er geen vliegtuig in het WTC vloog
pi_116968082
quote:
10s.gif Op woensdag 19 september 2012 07:14 schreef El_Matador het volgende:

[..]

Die reactie ook _O-

De eerlijkheid gebiedt me te zeggen dat ik deze ijzersterke grap van een medeforummer (niet FOK!) geleend heb.
Goeie grap man, lachon.
pi_116968114
quote:
13s.gif Op woensdag 19 september 2012 07:36 schreef De_Guidance het volgende:

[..]

Goeie grap man, lachon.
De verkeerde PI, maar de juiste reactie. Aboutalebje is trots op je, broeder.
Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia

pi_116969485
quote:
1s.gif Op woensdag 19 september 2012 07:01 schreef sonnyspek het volgende:

[..]

Arabische herfst is inderdaad de revolutie. Nee, maar het gaat erom dat aantallen niks zeggen.
Natuurlijk zeggen aantallen wel wat. Als in Nederland een demonstratie plaatsvindt van neo-nazi's en 50 gasten komen opdagen, dan kun je daaruit opmaken dat het draagvlak voor dergelijk extremisme non-existent is in dit land.
pi_116969535
Zullen we er na dit deel maar mee stoppen?
pi_116969568
Nee Tem. Godver.
pi_116969583
quote:
9s.gif Op woensdag 19 september 2012 09:19 schreef Tem het volgende:
Goed plan!
pi_116969629
quote:
Eindelijk een goed gespelde leus.
The problem is not the occupation, but how people deal with it.
pi_116969637
quote:
9s.gif Op woensdag 19 september 2012 09:19 schreef Tem het volgende:
Is goed, als je terugkomt naar de SC.
pi_116969696
quote:
14s.gif Op woensdag 19 september 2012 09:23 schreef waht het volgende:

[..]

Eindelijk een goed gespelde leus.
Had verwacht dat je neus zou zeggen.
pi_116970868
quote:
14s.gif Op woensdag 19 september 2012 09:22 schreef Frutsel het volgende:

[..]

Goed plan!
Je zal overwerkt raken met al die aap, bavianen en andere apensoorten weg te modden waar het inmiddels mee vol van staat.
  woensdag 19 september 2012 @ 10:54:07 #29
279726 Robijn48
Music was my first love
pi_116972082
quote:
0s.gif Op woensdag 19 september 2012 10:13 schreef Dr.Nikita het volgende:

[..]

Je zal overwerkt raken met al die aap, bavianen en andere apensoorten weg te modden waar het inmiddels mee vol van staat.
Misschien moeten mensen zich dan ook eens gaan gedragen.
Leef en Laten Leven
  woensdag 19 september 2012 @ 11:04:03 #30
373754 mossad_agent
Ha-Mossad le-Modiin ule-Tafkid
pi_116972386
quote:
0s.gif Op woensdag 19 september 2012 10:54 schreef Robijn48 het volgende:

[..]

Misschien moeten mensen zich dan ook eens gaan gedragen.
Dat is nou heel de insteek van deze reeks! Maar hey, klagen op wat mensen die het woord aap gebruiken is nu eenmaal makkelijker dan echte pijnpunten te benoemen.

Konden we maar net zo makkelijk stoppen met mensen...... 'het werkt niet, dus we stoppen maar met volk 'A' of volk 'B')
pi_116972427
When the student is ready, the teacher will appear.
When the student is truly ready, the teacher will disappear.
  woensdag 19 september 2012 @ 11:06:55 #32
279726 Robijn48
Music was my first love
pi_116972485
quote:
0s.gif Op woensdag 19 september 2012 11:04 schreef mossad_agent het volgende:

[..]

Dat is nou heel de insteek van deze reeks! Maar hey, klagen op wat mensen die het woord aap gebruiken is nu eenmaal makkelijker dan echte pijnpunten te benoemen.
Eh...ik vind het niet normaal dat mensen het woord "aap" gebruiken voor hun medemens hoor.
Dus ik snap heel goed waarom dat weg gemodereerd wordt.
En wat die pijnpunten betreft: het is maar net hoe je het bekijkt.
Leef en Laten Leven
  woensdag 19 september 2012 @ 11:08:11 #33
373754 mossad_agent
pi_116972521
quote:
0s.gif Op woensdag 19 september 2012 11:06 schreef Robijn48 het volgende:
En wat die pijnpunten betreft: het is maar net hoe je het bekijkt.
Nou laten we het zo zien; ik vind het erger dat er mensen worden vermoord etc ivm een lullig filmpje dan dat mensen wordt verweten apengedrag te vertonen. Voorts vind ik dat een belediging voor de aap.
  woensdag 19 september 2012 @ 11:09:46 #34
279726 Robijn48
Music was my first love
pi_116972579
quote:
0s.gif Op woensdag 19 september 2012 11:08 schreef mossad_agent het volgende:

[..]

Nou laten we het zo zien; ik vind het erger dat er mensen worden vermoord etc ivm een lullig filmpje dan dat mensen wordt verweten apengedrag te vertonen. Voorts vind ik dat een belediging voor de aap.
Volgens mij heb je dat al 100 x gezegd. Net als alles hier al gezegd is.
Leef en Laten Leven
pi_116972807
Frankrijk verscherpt beveiliging ambassades
http://www.nu.nl/buitenla(...)ging-ambassades.html
pi_116972918
quote:
10s.gif Op woensdag 19 september 2012 07:14 schreef El_Matador het volgende:

[..]

Die reactie ook _O-

Stormfront zeker ...
pleased to meet you
pi_116973052
quote:
0s.gif Op woensdag 19 september 2012 11:15 schreef Automatisch het volgende:
Frankrijk verscherpt beveiliging ambassades
http://www.nu.nl/buitenla(...)ging-ambassades.html
quote:
Het besluit volgt op de publicatie van spotprenten van de profeet Mohammed door het Franse tijdschrift Charlie Hebdo.
:')
When the student is ready, the teacher will appear.
When the student is truly ready, the teacher will disappear.
pi_116973133
NOS correspondent Ron Linker in Parijs heeft het blad net gekocht beschrijft alvast wat er in staat.

http://nos.nl/artikel/420(...)ad-onbereikbaar.html
Say what?
pi_116973440
En zijn er al Franse moslims actief op Social Media om oproepjes te plaatsen voor acties?
pi_116974107
quote:
0s.gif Op woensdag 19 september 2012 11:09 schreef Robijn48 het volgende:

[..]

Volgens mij heb je dat al 100 x gezegd. Net als alles hier al gezegd is.
Ach, die hoeveelheid valt in het niets vergeleken met hoe vaak jij roept dat je "al ruim 50 bent" en dus "veel meer levenservaring hebt" waardoor jij "gelijk hebt".
  woensdag 19 september 2012 @ 12:03:15 #41
373754 mossad_agent
pi_116974519
quote:
0s.gif Op woensdag 19 september 2012 11:58 schreef Robijn48 het volgende:

[..]

Bedankt voor je uitgebreide post. Maar het maakt niet uit. Je maakt mensen niet voor "aap" uit, als je enigszins normaal bent.
Ze worden niet voor aap uitgemaakt... ze vertonen apengedrag. Voordat we verder gaan, je kent het verschil neem ik aan????
pi_116974546
zeg snotapen houd eens op
pi_116974855
quote:
0s.gif Op woensdag 19 september 2012 12:03 schreef mossad_agent het volgende:

[..]

Ze worden niet voor aap uitgemaakt... ze vertonen apengedrag. Voordat we verder gaan, je kent het verschil neem ik aan????
Eerlijk gezegd heb ik nog nooit gehoord van apen die een ambassadeur vermoorden of een bomauto tegen een busje aanzetten, dus ergens kan die vergelijking ook niet. :@
"Bijna niemand durft de islam te bekritiseren en te bespotten zoals dat met het christendom werd en wordt gedaan, terwijl daar gezien het totalitaire en onderdrukkende karakter van de islam toch alle reden toe is." ~ H.Heeresma
  woensdag 19 september 2012 @ 12:15:56 #44
262 Re
Kiss & Swallow
pi_116974946
het zijn hele sociale dieren trouwens, althans de meeste, er zitten ook een paar extremen tussen

:')
04-08-11, 02-02-12, 20-06-14, 13-08-15
  woensdag 19 september 2012 @ 12:18:22 #45
279726 Robijn48
Music was my first love
pi_116975024
Apen zijn op zich hartstikke leuk, en inderdaad, wij hebben veel van hun gedrag weg.

Maar dan nog scheldt je mensen niet voor apen uit. Als je normaal bent.
Leef en Laten Leven
pi_116978014
Frankrijk sluit twintig ambassades

http://www.telegraaf.nl/b(...)assades_dicht__.html
  woensdag 19 september 2012 @ 13:43:48 #47
3647 B.R.Oekhoest
Taalpotpourrist Berend Rinus
pi_116978138
quote:
0s.gif Op woensdag 19 september 2012 11:32 schreef Automatisch het volgende:
En zijn er al Franse moslims actief op Social Media om oproepjes te plaatsen voor acties?
Dat zal vast wel snel gaan via al die gejatte smartphones.....
De moraal zit in een crisis, niemand weet meer wat van wie is.
Mijn broer Tinus zeker niet; de minkukel neemt steeds ongevraagd bezit van mijn FOK!account. Beste vent wel verder, overigens: http://fotoboek.fok.nl/Tinus_O..
pi_116978303
quote:
0s.gif Op woensdag 19 september 2012 13:43 schreef B.R.Oekhoest het volgende:

[..]

Dat zal vast wel snel gaan via al die gejatte smartphones.....
Niveautje weer! Oh wacht, het is woensdagmiddag dan zijn de basisscholen vroeg vrij natuurlijk.
  woensdag 19 september 2012 @ 13:50:07 #49
3647 B.R.Oekhoest
pi_116978363
quote:
1s.gif Op woensdag 19 september 2012 13:48 schreef Xa1pt het volgende:

[..]

Niveautje weer! Oh wacht, het is woensdagmiddag dan zijn de basisscholen vroeg vrij natuurlijk.
Ach man, als Van 't Hek hem in het theater had gemaakt had de zaal balauw gelegen ....
Mijn broer Tinus zeker niet; de minkukel neemt steeds ongevraagd bezit van mijn FOK!account. Beste vent wel verder, overigens: http://fotoboek.fok.nl/Tinus_O..
pi_116978481
Fatwa over acteurs anti-moslimfilm

Een fatwa is uitgevaardigd om de complete filmcrew (acteurs én productiemedewerkers) te doden die betrokken is bij de gewraakte anti-islam-film ’Innocence of Muslims’.
http://www.telegraaf.nl/b(...)ti-moslimfilm__.html
  woensdag 19 september 2012 @ 13:55:13 #51
262 Re
Kiss & Swallow
pi_116978550
ik zou zeggen... doe's lief maar ja dat ben ik zelf ook wel eens niet :9

zijn die cartoons al online, heeft wilders ze al op zijn site gezet?
  woensdag 19 september 2012 @ 13:56:16 #52
279726 Robijn48
Music was my first love
pi_116978588
quote:
3s.gif Op woensdag 19 september 2012 13:55 schreef Re het volgende:

Wilders zet toch altijd alles gelijk online, als ie maar onrust kan stoken :9
Leef en Laten Leven
  woensdag 19 september 2012 @ 13:58:51 #53
3647 B.R.Oekhoest
pi_116978682
quote:
0s.gif Op woensdag 19 september 2012 13:53 schreef Automatisch het volgende:

Een fatwa is uitgevaardigd om de complete filmcrew (acteurs én productiemedewerkers) te doden die betrokken is bij de gewraakte anti-islam-film ’Innocence of Muslims’.
Mag ik dan een Westerse fatwa uitspreken over al die booslims? Dat ze zo snel mogelijk relativeringsvermogen, gezond verstand, kritisch denkvermogen en gevoel voor humor krijgen? Dat is de taak van iedere welschapen Westerling om ze dat zsm bij te brengen!!!!
pi_116978700
Frankrijk sluit twintig ambassades PARIJS - Frankrijk sluit twintig ambassades, consulaten en scholen in twintig islamitische landen. Het ministerie van Buitenlandse Zaken heeft dat besluit genomen in verband met de publicatie van de spotprenten van de profeet Mohammed door het Franse tijdschrift Charlie Hebdo.

In de afgelopen week zijn Amerikaanse ambassades en consulaten in veel islamitische landen aangevallen. Bij de rellen zijn meer dan 30 mensen om het leven gekomen, onder wie de Amerikaanse ambassadeur in Libië. De rellen braken uit nadat een Amerikaans anti-islamitisch filmpje op YouTube was gezet. Innocence of Muslims schildert Mohammed af als een losgeslagen oplichter.

Charlie Hebdo haalde zich vorig jaar ook al de woede van moslims op de hals. Het tijdschrift publiceerde toen een speciale editie, Sharia Hebdo, met Mohammed als 'gasthoofdredacteur'. Na publicatie werd een brandbom naar het hoofdkantoor in Parijs gegooid.

De Franse premier Ayrault is tegen de publicatie van nieuwe spotprenten over de profeet Mohammed. Hij heeft iedereen opgeroepen zich verantwoordelijk te gedragen. De Franse moslimraad heeft een oproep gedaan aan moslims om zich niet te laten provoceren.

Een demonstratie tegen de anti-islamfilm die voor zaterdag gepland stond in Parijs, is door de regering verboden.

http://news.google.nl/new(...)=7167598656647028514

Tsja, wat moet je hier nou eigenlijk over zeggen? Ik weet wel dat vrijheid van meningsuiting een groot goed is en all that jazz, maar is het nou echt verstandig om je landgenoten die overzee in ambassades werken moedwillig in gevaar te brengen? ook dit is in potentie dus weer aanleiding genoeg voor dagenlang rellen met eventuele doden als gevolg.
  woensdag 19 september 2012 @ 14:02:27 #55
373754 mossad_agent
pi_116978839
quote:
3s.gif Op woensdag 19 september 2012 13:55 schreef Re het volgende:

Ik hoorde dat een pastoor ergens ook al dat filmpje op zijn site had gezet. Als er één groep is die beter stil in een hoekje kan gaan zitten....dan is het wel de hoek van de pastoor.
pi_116978868
quote:
7s.gif Op woensdag 19 september 2012 14:01 schreef Scorpie het volgende:
Censuur mag nooit worden getolereerd. Zo simpel is het.
Mee eens, maar opzettelijk provoceren is echt nodig? Als je vantevoren al weet wat de gevolgen gaan zijn, waarom dan toch je zin doordrammen?
pi_116978983
quote:
0s.gif Op woensdag 19 september 2012 14:03 schreef Hathor het volgende:

[..]

Mee eens, maar opzettelijk provoceren is echt nodig? Als je vantevoren al weet wat de gevolgen gaan zijn, waarom dan toch je zin doordrammen?
Niets, maar dan ook werkelijk niets wat een cartoonist of filmmaker creeert kan geweld veroorzaken. Dat kan gewoon niet, die correlatie is krom en onjuist en dient te vuur en te zwaard bestreden te worden, net zolang totdat de onbeschaafde kliek gelovigen die menen geweld te kunnen gebruiken als rechtvaardiging in de 21e eeuw zijn aanbeland.
pi_116979030
quote:

Dan roep ik bij deze een Hollandse Fatwa uit.

Sla iedereen het ziekenhuis in die je naar deze Fatwa ziet goedkeuren of naar ziet handelen.
Achterlijke mongolen.
pi_116979165
quote:
7s.gif Op woensdag 19 september 2012 14:05 schreef Scorpie het volgende:

[..]

Niets, maar dan ook werkelijk niets wat een cartoonist of filmmaker creeert kan geweld veroorzaken. Dat kan gewoon niet, die correlatie is krom en onjuist en dient te vuur en te zwaard bestreden te worden, net zolang totdat de onbeschaafde kliek gelovigen die menen geweld te kunnen gebruiken als rechtvaardiging in de 21e eeuw zijn aanbeland.
Wat in onze cultuur heel normaal is, is dat in hun cultuur dus duidelijk niet. En we weten dat allemaal, maar toch moet er zo nodig gekeken worden hoe ver men kan gaan. Het zal allemaal wel, ik begrijp het nut er alleen niet van. Gaat Charlie Hebdo ook alle eventuele schade aan gebouwen, auto's, en mensen betalen als dit de gevolgen gaat krijgen waarvan we allemaal weten dat die ook gaan komen?
pi_116979272
quote:
0s.gif Op woensdag 19 september 2012 14:08 schreef Hathor het volgende:

[..]

Wat in onze cultuur heel normaal is, is dat in hun cultuur dus duidelijk niet.
Je bedoelt respect voor andersdenkenden? En waarom zou onze cultuur daar precies hinder van moeten ondervinden?

quote:
En we weten dat allemaal, maar toch moet er zo nodig gekeken worden hoe ver men kan gaan. Het zal allemaal wel, ik begrijp het nut er alleen niet van.
Zie het als een opvoedingscursus voor de wat minder verlichte culturen gelocaliseerd in het Midden Oosten. Laat ze zich daar lekker druk maken om belangrijke zaken, zoals drinkwater enzo.

quote:
Gaat Charlie Hebdo ook alle eventuele schade aan gebouwen, auto's, en mensen betalen als dit de gevolgen gaat krijgen waarvan we allemaal weten dat die ook gaan komen?
Dat zou mooi zijn zeg, in plaats van de daders gaan we nu achter degenen aan die misstanden aan de kaak stellen. Mooie maatschappij leven we dan in. Censuur much?
pi_116979331
quote:

[..]

Eens. Op wat karikatuurtjes bevestigen en onvrede zaaien na (zo van "haha, zie je wel, die achterlijke moslims") heeft dat totaal geen zin.
pi_116979395
Het is eigenlijk heel simpel. Natuurlijk moet je alles kunnen zeggen wat je wil, alleen kun je je wel afvragen of het in sommige gevallen verstandig is dat ook te doen. Je kan bv naar Mike Tyson lopen, hem recht in de ogen aankijken, en zeggen dat je hem een lelijke grafneger vind. het is dan vrij naief om te denken dat ie je dan glimlachend op de schouder klopt en weer vrolijk verder gaat met zijn ding. ja...je KAN het zeggen, maar is het ook verstandig?
pi_116979421
quote:
1s.gif Op woensdag 19 september 2012 14:11 schreef Xa1pt het volgende:

[..]

Eens. Op wat karikatuurtjes bevestigen en onvrede zaaien na (zo van "haha, zie je wel, die achterlijke moslims") heeft dat totaal geen zin.
Dus we mogen eigenlijk niets publiceren waar een ander eventueel aanstoot aan kan nemen? Dan capituleren we onze verworven vrijheden dus.
pi_116979436
quote:
0s.gif Op woensdag 19 september 2012 14:05 schreef hearmeout het volgende:

[..]

Dan roep ik bij deze een Hollandse Fatwa uit.

Sla iedereen het ziekenhuis in die je naar deze Fatwa ziet goedkeuren of naar ziet handelen.
Achterlijke mongolen.
Een 'oog om oog en tand om tand'-fatwa? Voor inspiratie kun je vast wel bij de originele maker terecht.
pi_116979446
quote:
0s.gif Op woensdag 19 september 2012 14:12 schreef Hathor het volgende:
Het is eigenlijk heel simpel. Natuurlijk moet je alles kunnen zeggen wat je wil, alleen kun je je wel afvragen of het in sommige gevallen verstandig is dat ook te doen. Je kan bv naar Mike Tyson lopen, hem recht in de ogen aankijken, en zeggen dat je hem een lelijke grafneger vind. het is dan vrij naief om te denken dat ie je dan glimlachend op de schouder klopt en weer vrolijk verder gaat met zijn ding. ja...je KAN het zeggen, maar is het ook verstandig?
Dat is niet wat jij bepleitte. Jij bepleitte vervolging voor degene die zou provoceren.
  woensdag 19 september 2012 @ 14:13:47 #66
104871 remlof
Europees federalist
pi_116979448
quote:
De meest zinnige post in dit topic so far.
pi_116979473
quote:
1s.gif Op woensdag 19 september 2012 14:13 schreef Xa1pt het volgende:

[..]

Een 'oog om oog en tand om tand'-fatwa? Voor inspiratie kun je vast wel bij de originele maker terecht.
* Scorpie mompelt iets over acties waarvan je weet dat ze misschien consequenties kunnen hebben enzo. Gewoon met scherp schieten dus _O_
  woensdag 19 september 2012 @ 14:14:40 #68
342946 TweeGrolsch
Geen 18 ? Geen druppel!
pi_116979496
quote:
0s.gif Op woensdag 19 september 2012 14:08 schreef Hathor het volgende:

[..]

Wat in onze cultuur heel normaal is, is dat in hun cultuur dus duidelijk niet. En we weten dat allemaal, maar toch moet er zo nodig gekeken worden hoe ver men kan gaan. Het zal allemaal wel, ik begrijp het nut er alleen niet van. Gaat Charlie Hebdo ook alle eventuele schade aan gebouwen, auto's, en mensen betalen als dit de gevolgen gaat krijgen waarvan we allemaal weten dat die ook gaan komen?
Het begrip vrijheid is lastig te begrijpen voor je?
pi_116979508
De debilisering van deze wereld gaat vrolijk voort op conto van een groeiende en hysterisch antiek denkende en handelende meute.

Ze zijn naar mijn mening een gevaar en moeten hard bestreden worden.

Met woorden , cartoons en , als het niet anders gaat , desnoods met daden.
pi_116979510
quote:
7s.gif Op woensdag 19 september 2012 14:13 schreef Scorpie het volgende:

[..]

Dat is niet wat jij bepleitte. Jij bepleitte vervolging voor degene die zou provoceren.
Dat heb ik nergens gezegd.
pi_116979557
quote:
7s.gif Op woensdag 19 september 2012 14:13 schreef Scorpie het volgende:

[..]

Dus we mogen eigenlijk niets publiceren waar een ander eventueel aanstoot aan kan nemen? Dan capituleren we onze verworven vrijheden dus.
Weet ik niet. Iets censureren gaat me net een brug te ver, maar met dat opzettelijk stoken om het stoken ben je wat mij betreft geen haar beter dan een rellende mongool.
pi_116979577
quote:
0s.gif Op woensdag 19 september 2012 14:14 schreef DrMabuse het volgende:
De debilisering van deze wereld gaat vrolijk voort op conto van een groeiende en hysterisch antiek denkende en handelende meute.

Ze zijn naar mijn mening een gevaar en moeten hard bestreden worden.

Met woorden , cartoons en , als het niet anders gaat , desnoods met daden.
Er hoeft niks bestreden te worden als de culturen waar men nu blijkbaar aanstoot aan een of ander filmpje (waarvan 99% van desbetreffende personen het filmpje niet eens gezien hebben) eens zouden opgroeien tot volwaardige en volwassen culturen in plaats van die achterlijkheden tentoon te spreiden die ze anno 1600 ook al lieten zien.
pi_116979612
quote:
1s.gif Op woensdag 19 september 2012 14:14 schreef TweeGrolsch het volgende:

[..]

Helemaal niet, Je HEBt de vrijheid iets te roepen en daarmee een heleboel mensen te beledigen, maar nogmaals...is het ook verstandig dat bewust te doen? Je hebt namelijk ook de vrijheid om het NIET te roepen.
pi_116979635
quote:
0s.gif Op woensdag 19 september 2012 14:14 schreef Hathor het volgende:

[..]

Dat heb ik nergens gezegd.
Zeg jij niet dat de provocateurs de schade dienen te vergoeden? Hoe wou je dat doen, ze dat vriendelijk vragen? Nee, dat wil je afdwingen.

quote:
1s.gif Op woensdag 19 september 2012 14:16 schreef Xa1pt het volgende:

[..]

Weet ik niet. Iets censureren gaat me net een brug te ver, maar met dat opzettelijk stoken om het stoken ben je wat mij betreft geen haar beter dan een rellende mongool.
Het is een hellend vlak, zodra we 'hier' in de Westerse samenleving uit angst voor gebeurtenissen in het Midden-Oosten maar dingen gaan laten. Whats next denk ik dan.
pi_116979657
quote:
0s.gif Op woensdag 19 september 2012 14:17 schreef Hathor het volgende:

[..]

Helemaal niet, Je HEBt de vrijheid iets te roepen en daarmee een heleboel mensen te beledigen, maar nogmaals...is het ook verstandig dat bewust te doen? Je hebt namelijk ook de vrijheid om het NIET te roepen.
Je hebt ook de vrijheid om geen geweld te gebruiken zodra iets je niet zint. Gek genoeg hoor ik je daar dan weer niet over.
  woensdag 19 september 2012 @ 14:18:33 #76
373754 mossad_agent
pi_116979680
quote:
Maar gaan alle negers dan de straat op om alles kort en klein te slaan en gaan ze dan ook mensen vermoorden? Of wachten ze even, zien hoe Tyson die gozer ff een poffert op zijn neus geeft om vervolgens weer verder te gaan? Ik denk , herstel, ik weet dat het dat laatste zou zijn, hetgeen blijk geeft van een ontwikkelde manier van denken.

Dit in tegenstelling tot 'mannen' in jurken die alles maar over één kam scheren, zij zijn de racist in dit verhaal!
pi_116979785
quote:
7s.gif Op woensdag 19 september 2012 14:18 schreef Scorpie het volgende:

[..]

Je hebt ook de vrijheid om geen geweld te gebruiken zodra iets je niet zint. Gek genoeg hoor ik je daar dan weer niet over.
Daar heb je ook gewoon gelijk in, alleen nogmaals...blijkbaar gaat men in die cultuur sneller tot geweld over als men op de pik getrapt word. Met die wetenschap in het achterhoofd, is het dan misschien niet verstandiger om NIET bewust de boel op scherp te zetten? Kweenie hoor, het is maar een suggestie.
pi_116979815
quote:
1s.gif Op woensdag 19 september 2012 14:14 schreef TweeGrolsch het volgende:

[..]

Het lijkt erop dat zijn post te moeilijk is voor je. De vrijheid om op een dikke neger af te stappen heb je, je hebt ook de vrijheid om 'm te zeggen dat jouw dode moeder nog knapper is maar ga dan ook niet achteraf verongelijkt lopen janken dat je op je bek geslagen bent.
pi_116979866
quote:
0s.gif Op woensdag 19 september 2012 14:20 schreef Hathor het volgende:

[..]

Daar heb je ook gewoon gelijk in, alleen nogmaals...blijkbaar gaat men in die cultuur sneller tot geweld over als men op de pik getrapt word. Met die wetenschap in het achterhoofd, is het dan misschien niet verstandiger om NIET bewust de boel op scherp te zetten? Kweenie hoor, het is maar een suggestie.
De minste zijn is voor sommigen erg moeilijk.
pi_116979877
quote:
0s.gif Op woensdag 19 september 2012 14:18 schreef mossad_agent het volgende:

[..]

Maar gaan alle negers dan de straat op om alles kort en klein te slaan en gaan ze dan ook mensen vermoorden? Of wachten ze even, zien hoe Tyson die gozer ff een poffert op zijn neus geeft om vervolgens weer verder te gaan? Ik denk , herstel, ik weet dat het dat laatste zou zijn, hetgeen blijk geeft van een ontwikkelde manier van denken.

Dit in tegenstelling tot 'mannen' in jurken die alles maar over één kam scheren, zij zijn de racist in dit verhaal!
Toen in Nederland een imam riep dat alle homo`s varkens waren en van een flatgebouw met hun hoofd naar beneden moesten worden gegooid, werd er geen fatwa uitgevaardigd en hadden (de meeste) mensen wel door dat hier een gevaarlijke idioot aan het woord was. Men kon het onderscheid maken tussen de persoon en de cultuur. Waarom kan dat omgekeerd niet? Waarom wordt er een ambassadeur omgelegd omdat 1 idioot een filmpje maakt, 8000 km verderop? Waarom ziet men daar dat onderscheid niet? En beter nog, waarom zou dat precies *ons* probleem moeten worden?
pi_116979905
Zij janken al voordat ze geslagen zijn.

Janken op commando heet dat.
pi_116979927
quote:
7s.gif Op woensdag 19 september 2012 14:18 schreef Scorpie het volgende:

[..]

Noem me een topic waarin geweld niet werd afgekeurd?
pi_116979933
quote:
Allemaal leuk en aardig maar dat is nog steeds geen rechtvaardiging voor geweld of oproep tot geweld.
pi_116979995
quote:
0s.gif Op woensdag 19 september 2012 14:20 schreef Hathor het volgende:

[..]

Het heeft niet zoveel met 'verstandig' te maken. Zodra een culturele, etnische, of gelovige minderheid, notabene in het buitenland gesitueerd, gaat bepalen wat we hier wel en niet mogen vertonen gaat bij mij de handrem erop en is er geen enkele consessie mogelijk. Ik buig niet voor een gijzeling van buitenaf. Nu niet, nooit niet, en met mij hopelijk de gehele Westerse maatschappij.

Dit is niet een simpel provocatietje, dit gaat veel verder. Hier gaat het om vrijheid van meningsuiting, een veel groter goed, dat gekaapt wordt door een stelletje extremisten 8000km verderop. Daar ageer ik tegen.
pi_116980001
quote:
0s.gif Op woensdag 19 september 2012 14:18 schreef mossad_agent het volgende:

[..]

Ik zeg maar een 1 naam....Rodney King

Dit is verder offtopic, dus je ziet zelf maar hoe je dit interpreteert. :')
pi_116980044
quote:
7s.gif Op woensdag 19 september 2012 14:17 schreef Scorpie het volgende:

[..]

Het is een hellend vlak, zodra we 'hier' in de Westerse samenleving uit angst voor gebeurtenissen in het Midden-Oosten maar dingen gaan laten. Whats next denk ik dan.
True. Het is alleen jammer dat hier dezelfde mongolen rondlopen. Ze zijn dan niet islamitisch, maar daar is ook alles mee gezegd.
pi_116980068
quote:
1s.gif Op woensdag 19 september 2012 14:22 schreef Xa1pt het volgende:

[..]

Noem me een topic waarin geweld niet werd afgekeurd?
Is dat relevant?
pi_116980107
quote:
1s.gif Op woensdag 19 september 2012 14:24 schreef Xa1pt het volgende:

[..]

True. Het is alleen jammer dat hier dezelfde mongolen rondlopen. Ze zijn dan niet islamitisch, maar daar is ook alles mee gezegd.
Klopt, maar daarom is het jammer dat we hier blijkbaar wel het onderscheid 'idioot' vs 'cultuur' kunnen maken, en omgekeerd dat niet kan.
pi_116980124
quote:
9s.gif Op woensdag 19 september 2012 14:22 schreef Tem het volgende:

[..]

Allemaal leuk en aardig maar dat is nog steeds geen rechtvaardiging voor geweld of oproep tot geweld.
Nee, dat is je gezond verstand gebruiken.
pi_116980167
quote:
1s.gif Op woensdag 19 september 2012 14:26 schreef Xa1pt het volgende:

[..]

Nee, dat is je gezond verstand gebruiken.
Nee dat is het niet.
  woensdag 19 september 2012 @ 14:27:51 #91
342946 TweeGrolsch
Geen 18 ? Geen druppel!
pi_116980204
quote:
0s.gif Op woensdag 19 september 2012 14:17 schreef Hathor het volgende:

[..]

Ja, maar dat is een compleet nietszeggende opmerking. Natuurlijk heb je de keuze iets niet of wel te zeggen. Ik snap werkelijk het punt dat je daarmee probeert te maken niet.
  woensdag 19 september 2012 @ 14:28:20 #92
382130 gnaeus
Risu inepto res ineptior nulla
pi_116980233
Welk nut dienen dergelijke provocaties dan ? De gematigde moslim haalt z'n schouders op en extremisten zullen niet minder gaan rellen.

Wat mij betreft stel je de provocateur en geweldpleger voor 50/50 schuldig. Dat gebeurt nu ook in de rechtspraak en niemand die dat vreemd vindt.
  † In Memoriam † woensdag 19 september 2012 @ 14:29:12 #93
341203 3-voud
50 shades of fuck you todo
pi_116980269
quote:
1s.gif Op woensdag 19 september 2012 14:27 schreef TweeGrolsch het volgende:

[..]

Ja, maar dat is een compleet nietszeggende opmerking. Natuurlijk heb je de keuze iets niet of wel te zeggen. Ik snap werkelijk het punt dat je daarmee probeert te maken niet.
Ik denk dat ie 2 dingen tegelijk uit wil leggen die elkaar bijten. Namelijk, je mag alles zeggen maar eigenlijk ook niet.
Op vrijdag 6 januari 2012 23:32 schreef remlof het volgende:
7 mei ga ik op Pim Fortuyn z'n graf pissen *G*
pi_116980301
quote:
1s.gif Op woensdag 19 september 2012 14:27 schreef TweeGrolsch het volgende:

[..]

Het punt is dat het totaal niet nodig is om te provoceren alleen maar omdat je het kunt. DAT is het punt.
  woensdag 19 september 2012 @ 14:30:38 #95
382130 gnaeus
pi_116980324
quote:
0s.gif Op woensdag 19 september 2012 14:29 schreef 3-voud het volgende:

[..]

Ik denk dat ie 2 dingen tegelijk uit wil leggen die elkaar bijten. Namelijk, je mag alles zeggen maar eigenlijk ook niet.
Met het recht op vrije meningsuiting komt de plicht daar zorgvuldig mee om te gaan. Dat laatste vergeten mensen nogal eens.
  † In Memoriam † woensdag 19 september 2012 @ 14:30:41 #96
341203 3-voud
pi_116980327
quote:
0s.gif Op woensdag 19 september 2012 14:28 schreef gnaeus het volgende:
Wat mij betreft stel je de provocateur en geweldpleger voor 50/50 schuldig. Dat gebeurt nu ook in de rechtspraak en niemand die dat vreemd vindt.
Onzin.
De autofabrikant wordt niet schuldig bevonden aan hard rijdende bestuurders, omdat die auto dat kan en zodanig de bestuurder "uitlokt".
pi_116980340
quote:
0s.gif Op woensdag 19 september 2012 14:29 schreef 3-voud het volgende:

[..]

Nee, je MAG alles zeggen, maar soms is het beter het voor je te houden, gewoon vanwege the sake of peace.
  woensdag 19 september 2012 @ 14:31:41 #98
342946 TweeGrolsch
Geen 18 ? Geen druppel!
pi_116980378
quote:
0s.gif Op woensdag 19 september 2012 14:28 schreef gnaeus het volgende:
Welk nut dienen dergelijke provocaties dan ? De gematigde moslim haalt z'n schouders op en extremisten zullen niet minder gaan rellen.

Dan moord ik morgen even wat christenen uit, ik voel mij hevig geprovoceerd door de EO.
Andries knevel in de bak _O_
  woensdag 19 september 2012 @ 14:32:30 #99
342946 TweeGrolsch
Geen 18 ? Geen druppel!
pi_116980412
quote:
0s.gif Op woensdag 19 september 2012 14:29 schreef Hathor het volgende:

[..]

Het punt is dat het totaal niet nodig is om te provoceren alleen maar omdat je het kunt. DAT is het punt.
Maar het mag. Dus wtf wil je ertegen doen?????
  woensdag 19 september 2012 @ 14:33:01 #100
382130 gnaeus
pi_116980441
quote:
0s.gif Op woensdag 19 september 2012 14:30 schreef 3-voud het volgende:

[..]

Onzin.
De autofabrikant wordt niet schuldig bevonden aan hard rijdende bestuurders, omdat die auto dat kan en zodanig de bestuurder "uitlokt".
Wat heb ik met een autofabrikant te maken ? Als je op straat iemand loopt uit te schelden en je krijgt een tik op je neus zal de rechter dat gewoon meewegen en niet enkel de schuld bij de geweldpleger leggen. Dan vindt iedereen doodnormaal, maar op een wat abstracter niveau is kennelijk iedereen dader behalve de provocateur. Beetje absurd.
  † In Memoriam † woensdag 19 september 2012 @ 14:33:07 #101
341203 3-voud
pi_116980444
quote:
0s.gif Op woensdag 19 september 2012 14:30 schreef Hathor het volgende:

[..]

Nee, je MAG alles zeggen, maar soms is het beter het voor je te houden, gewoon vanwege the sake of peace.
Kun je weinig mee.
Er kan altijd wel iemand zich gestoten voelen door iets wat gezegd wordt.

Daarbij, deze idioten grijpen alles aan om te rellen, tot zelfs moorden, en hitsen elkaar te makkelijk op. In mijn ogen ben je dan alle respect voor enig rekening mee houden, verloren. Ook in de toekomst.
  woensdag 19 september 2012 @ 14:33:23 #102
382130 gnaeus
pi_116980453
quote:
1s.gif Op woensdag 19 september 2012 14:31 schreef TweeGrolsch het volgende:

[..]

Dan moord ik morgen even wat christenen uit, ik voel mij hevig geprovoceerd door de EO.
Andries knevel in de bak _O_
Ben je zo simpel of wat ?
pi_116980465
quote:
1s.gif Op woensdag 19 september 2012 14:32 schreef TweeGrolsch het volgende:

[..]

Maar het mag. Dus wtf wil je ertegen doen?????
Ik? helemaal niks, ik heb niet meteen de neiging om dingen in brand te gaan steken als mensen iets roepen, maar niet iedereen is zo lief als ik.
  † In Memoriam † woensdag 19 september 2012 @ 14:34:05 #104
341203 3-voud
pi_116980476
quote:
0s.gif Op woensdag 19 september 2012 14:33 schreef gnaeus het volgende:

[..]

Wat heb ik met een autofabrikant te maken ? Als je op straat iemand loopt uit te schelden en je krijgt een tik op je neus zal de rechter dat gewoon meewegen en niet enkel de schuld bij de geweldpleger leggen. Dan vindt iedereen doodnormaal, maar op een wat abstracter niveau is kennelijk iedereen dader behalve de provocateur. Beetje absurd.
Wat ik erover te zeggen heb:

quote:
0s.gif Op woensdag 19 september 2012 14:33 schreef 3-voud het volgende:
Daarbij, deze idioten grijpen alles aan om te rellen, tot zelfs moorden, en hitsen elkaar te makkelijk op. In mijn ogen ben je dan alle respect voor enig rekening mee houden, verloren. Ook in de toekomst.
pi_116980513
quote:

Wat afschuwelijk voor die acteurs, die wisten van niets.
pleased to meet you
  woensdag 19 september 2012 @ 14:35:13 #106
342946 TweeGrolsch
Geen 18 ? Geen druppel!
pi_116980521
quote:
0s.gif Op woensdag 19 september 2012 14:33 schreef gnaeus het volgende:

[..]

Ben je zo simpel of wat ?
Hoezo? Die moslims worden toch ook om helemaal niks geprovoceerd.
  woensdag 19 september 2012 @ 14:35:50 #107
382130 gnaeus
pi_116980546
quote:
0s.gif Op woensdag 19 september 2012 14:33 schreef Hathor het volgende:

[..]

Ik? helemaal niks, ik heb niet meteen de neiging om dingen in brand te gaan steken als mensen iets roepen, maar niet iedereen is zo lief als ik.
Inderdaad. Als je aan wil tonen dat er extremistische idioten zijn hoef je geen filmpje te maken en daarmee levens op het spel te zetten. Het is algemeen bekend dat deze figuren er zijn. Waarom maak je dan alsnog zo'n filmpje ? Om bewust te stoken en agressie uit te lokken. Dat mag best strafbaar zijn.
  woensdag 19 september 2012 @ 14:36:03 #108
343860 UpsideDown
Baas Boven Baas
pi_116980552
Een fatwa :')
Say what?
  † In Memoriam † woensdag 19 september 2012 @ 14:36:11 #109
341203 3-voud
pi_116980558
quote:
0s.gif Op woensdag 19 september 2012 14:35 schreef moussie het volgende:

[..]

Wat afschuwelijk voor die acteurs, die wisten van niets.
Zal die idioten aan hun reet roesten. Geweld is heilig. Doden een godsdaad.
Wie maakt ze niet uit.
pi_116980565
quote:
0s.gif Op woensdag 19 september 2012 14:30 schreef Hathor het volgende:

[..]

Ohja, dat is juist een geweldige voedingsbodem voor extremisme.

Ik ben het wel eens dat je soms beter niets kan zeggen maar geweld zou geen reden moeten zijn om maar te zwijgen. In dat geval wordt men geregeerd door terreur.
  woensdag 19 september 2012 @ 14:36:57 #111
382130 gnaeus
pi_116980586
quote:
0s.gif Op woensdag 19 september 2012 14:36 schreef 3-voud het volgende:

[..]

Zal die idioten aan hun reet roesten. Geweld is heilig. Doden een godsdaad.
Wie maakt ze niet uit.
Het maakt de filmmaker kennelijk ook niet uit. Dat is de typische lafheid van dit soort figuren, grote bek achter het hek. En anderen mogen ervoor opdraaien.
  † In Memoriam † woensdag 19 september 2012 @ 14:37:46 #112
341203 3-voud
pi_116980625
quote:
9s.gif Op woensdag 19 september 2012 14:36 schreef Tem het volgende:

[..]

Ik ben het wel eens dat je soms beter niets kan zeggen maar geweld zou geen reden moeten zijn om maar te zwijgen. In dat geval wordt men geregeerd door terreur.
Precies. Waar ligt de grens...

Filmpje: nee, ik voel me beledigd
Spotprentje dan: nee, ik voel me beledigd
Dan doen we een grapje: nee, ik voel me beledigd
We praten erover: nee, ik voel me beledigd

Je blijft aan de gang.
  † In Memoriam † woensdag 19 september 2012 @ 14:38:30 #113
341203 3-voud
pi_116980654
quote:
13s.gif Op woensdag 19 september 2012 14:36 schreef gnaeus het volgende:

[..]

Het maakt de filmmaker kennelijk ook niet uit. Dat is de typische lafheid van dit soort figuren, grote bek achter het hek. En anderen mogen ervoor opdraaien.
Je bent een flink doorgedraaide mafkees als je de film gelijk beschouwd als een doodsvonnis.
De ballen.
  woensdag 19 september 2012 @ 14:39:39 #114
382130 gnaeus
pi_116980694
quote:

[..]

Ik denk dat de bevolking in het midden-oosten iets meer recht heeft op de claim geregeerd te worden door terreur dan wij hier in het veilige westen niet ?

Dergelijke filmpjes worden gemaakt om de bevolking aldaar te kleineren, het heeft niets te maken met je uiten tegen onderdrukking of foute regimes.
pi_116980711
quote:

[..]

Daar ben ik het mee eens, maar we zitten hier denk ik klem tussen de denkwijze van twee totaal verschillende culturen, dus de gulden middenweg vinden zal waarschijnlijk wel nooit lukken, ook al gaat dit topic nog 2975687 delen erbij krijgen.

Het lijkt me eigenlijk nog maar het beste dat ik even bier ga halen voor bij het voetbal vanavond, dan doe ik tenminste nog wat nuttigs.
  woensdag 19 september 2012 @ 14:40:20 #116
137134 Iblardi
Non semper idem
pi_116980717
quote:
0s.gif Op woensdag 19 september 2012 14:30 schreef gnaeus het volgende:

[..]

Met het recht op vrije meningsuiting komt de plicht daar zorgvuldig mee om te gaan. Dat laatste vergeten mensen nogal eens.
Dat is misschien een morele opgave, maar geen wetttelijke verplichting. Als je daadwerkelijk uitingen als deze gaat verbieden begeef je je op een hellend vlak. Mag een uitgeverij dan bijvoorbeeld nog reclame maken voor een boek waarin het historische bestaan van Mohammed openlijk wordt betwijfeld, of valt dat eigenlijk ook al onder nodeloos provoceren?

[ Bericht 0% gewijzigd door Iblardi op 19-09-2012 15:13:15 ]
  woensdag 19 september 2012 @ 14:40:41 #117
382130 gnaeus
pi_116980732
quote:
0s.gif Op woensdag 19 september 2012 14:38 schreef 3-voud het volgende:

[..]

Je bent een flink doorgedraaide mafkees als je de film gelijk beschouwd als een doodsvonnis.
De ballen.
Dat is de realiteit, dat weet je vantevoren. Je leeft niet in Disneyland.
  woensdag 19 september 2012 @ 14:40:57 #118
342946 TweeGrolsch
Geen 18 ? Geen druppel!
pi_116980740
quote:

[..]

Maar hoe wil je in godsnaam gaan vaststellen wat provocerend is en wat niet?
Ik heb het filmpje gezien. En als dat al provoceren is. Dan mogen we Koefnoen, alle cabaretiers, alle praat programma's etc. Etc. Allemaal wel gaan afschaffen.
pi_116980758
quote:
Extremisten bedreigen kritische Marokkaanse Antwerpenaren
ANTWERPEN - Imam Nordine Taouil en andere kritische Antwerpenaren zijn bedreigd door extremisten nadat ze het gewelddadige protest van vorig weekend hadden afgekeurd. Dat schrijven De Morgen en Gazet van Antwerpen. 'Praten met de haatpredikers heeft geen zin', zegt Taouil.

Imam Nordine Taouil, die het geweld hardop veroordeelde, kreeg vijf scheldberichten van voor hem onbekende nummers.

Hij wordt er per sms van beschuldigd 'moslims in het openbaar te bespotten om zo de schouderklopjes van de kouffar (ongelovige) te verkrijgen. (...) Zo is het duidelijk in welk kamp jij je bevind! !' (sic). 's Nachts volgde nog een anonieme scheldtelefoon. "Ik beschouw dit als een bedreiging", zegt Taouil in De Morgen.

Hij gaat een klacht indienen bij de politie. Toch zegt hij ook dat hij geen schrik heeft. 'De meeste moslims staan achter mijn visie.'

Praten met de extremisten, heeft geen zin, vreest hij. 'Ik heb het jaren geprobeerd. Ze begrijpen gewoon de basistermen van de islam niet. Ze zijn volledig gehersenspoeld. Het is nu aan de politie en het gerecht om op te treden tegen deze fanatici,' zegt hij aan Gazet van Antwerpen.

Politica Ikrame Kastit (Groen) werd verwenst via Facebook. 'Moge Allah u en deze vervloekte democratie vervloeken', klonk het bericht van ene 'Abou Mujahid', zelfverklaard lid van Sharia4Belgium. 'Word moslima en bedek u eigen in plaats u eigen te verkopen op papier, tfoe!' (Die laatste verwensing betekent zoveel als: ik spuw op u.)

'Het was angstaanjagend. Dat is ook hun bedoeling. Ik was eerst van plan om een klacht in te dienen, maar uiteindelijk besliste ik om dit publiek te maken door het op mijn Facebookpagina te zetten', zegt ze aan Gazet van Antwerpen.
  † In Memoriam † woensdag 19 september 2012 @ 14:42:03 #120
341203 3-voud
pi_116980772
quote:
13s.gif Op woensdag 19 september 2012 14:40 schreef gnaeus het volgende:

[..]

Dan hebben we de overheid die dat soort idioten uit onze samenleving trekt.
Zijn tijdbommen die de beschaving ondermijnen.

Maargoed, je hebt wel gekke dingen gezegd over dit onderwerp. Kijk er niet meer van op.
pi_116980778
quote:
7s.gif Op woensdag 19 september 2012 14:25 schreef Scorpie het volgende:

[..]

Is dat relevant?
Als je beweert dat geweld niet wordt afgekeurd...
pi_116980785
Tfoe nog wel. ;(
  woensdag 19 september 2012 @ 14:46:10 #123
382130 gnaeus
pi_116980910
quote:
0s.gif Op woensdag 19 september 2012 14:40 schreef Iblardi het volgende:

[..]

Dat is misschien een morele opgave, maar geen wetttelijke verplichting. Als je daadwerkelijk uitingen als deze gaat verbieden begeef je je op een hellend vlak. Mag een uitgeverij dan bijvoorbeeld nog reclame maken voor een boek waarin het historische bestaan van de Mohammed openlijk wordt betwijfeld, of valt dat eigenlijk ook al onder nodeloos provoceren?
Maar bepaalde uitingen zijn verboden als ze nodeloos kwetsend zijn. Het is aan een rechter om te beoordelen of iets daar wel of niet onder valt. Ik kan mij voortellen dat je soms het maatschappelijk belang of binnenlandse veiligheid laat preveleren boven de vrijheid van meningsuiting en zie niet echt in waarom dat een knieval naar het extremisme zou zijn.
pi_116980920
quote:
0s.gif Op woensdag 19 september 2012 14:40 schreef Hathor het volgende:

[..]

Daar ben ik het mee eens, maar we zitten hier denk ik klem tussen de denkwijze van twee totaal verschillende culturen, dus de gulden middenweg vinden zal waarschijnlijk wel nooit lukken, ook al gaat dit topic nog 2975687 delen erbij krijgen.

Het lijkt me eigenlijk nog maar het beste dat ik even bier ga halen voor bij het voetbal vanavond, dan doe ik tenminste nog wat nuttigs.
Daar ben ik het mee eens. Zoals mijn eerste post in deze reeks eigenlijk al genoeg was.

Een dom slecht filmpje en overdreven reacties. Er is al genoeg aandacht aan besteed.
pi_116980924
Iedereen kan tegenwoordig een fatwa uitroepen , daarom moet je vooral kijken naar wie het zegt voordat je er waarde aan toekent.

Misschien toch geen idee om het kalifaat nieuw leven in te blazen en dan een braaf mannetje ,vergelijkbaar met de paus, daar neer te zetten. De islam kent momenteel een totaal gebrek aan regie en dat is een deel van het probleem.

Ik sta ook niet te springen om een kalief hoor, maar de realiteit is dat er 1,5 miljard moslims zijn (waarvan een aanzienlijk deel in arme en laagopgeleide gebieden) en dat extremisten misbruik maken van het feit dat er geen centraal orgaan is. Dat doen de katholieken dan toch beter.
  woensdag 19 september 2012 @ 14:46:59 #126
382130 gnaeus
pi_116980941
quote:
1s.gif Op woensdag 19 september 2012 14:40 schreef TweeGrolsch het volgende:

[..]

Maar hoe wil je in godsnaam gaan vaststellen wat provocerend is en wat niet?

De maker heeft het notabene zelf gezegd.
  † In Memoriam † woensdag 19 september 2012 @ 14:48:12 #127
341203 3-voud
pi_116980991
quote:
0s.gif Op woensdag 19 september 2012 14:46 schreef gnaeus het volgende:

[..]

Dan is hij gezakt.
Er wordt beweerd dat 99,999946477373% van de moslims geen aanstoot eraan neemt.

Dus?
pi_116981031
quote:
0s.gif Op woensdag 19 september 2012 14:48 schreef 3-voud het volgende:

[..]

Dan is hij gezakt.
Er wordt beweerd dat 99,999946477373% van de moslims geen aanstoot eraan neemt.

Dus?
Mweh, er zullen vast wel meer er aanstoot aan nemen.

Dat getal ging over het aantal mensen die zijn gaan demonstreren. Daar zit een grote stap tussen.
  † In Memoriam † woensdag 19 september 2012 @ 14:50:05 #129
341203 3-voud
pi_116981047
quote:
1s.gif Op woensdag 19 september 2012 14:49 schreef De_Guidance het volgende:

[..]

Dat getal ging over het aantal mensen die zijn gaan demonstreren. Daar zit een grote stap tussen.
Sja, het komt je zo uit zoals het je uitkomt he?
  woensdag 19 september 2012 @ 14:50:51 #130
342946 TweeGrolsch
Geen 18 ? Geen druppel!
pi_116981078
quote:
0s.gif Op woensdag 19 september 2012 14:46 schreef gnaeus het volgende:

[..]

Dus als hij dat niet had gezegd dan is het allemaal oké wat jou betreft?
  woensdag 19 september 2012 @ 14:51:10 #131
279682 theguyver
Sidekick van A tuin-hek!
pi_116981089
quote:
1s.gif Op woensdag 19 september 2012 14:49 schreef De_Guidance het volgende:

[..]

gewoon lekker profoceren.
is gewoon leuk. :D
Er staat nog een vraag voor u open!!
pi_116981123
quote:
0s.gif Op woensdag 19 september 2012 14:50 schreef 3-voud het volgende:

[..]

Sja, het komt je zo uit zoals het je uitkomt he?
Nee hoor.

Iemand kan best aanstoot nemen aan een caberetier die op TV een grap maakt over gehandicapten , maar er (gewelddadig) tegen demonstreren is iets anders.

Zit een grote stap tussen.
pi_116981146
quote:
Omdat er nu eenmaal mensen zijn die dik geld verdienen aan het instandhouden van de haat, terwijl ze weten dat ze alle schuld kunnen afschuiven op "de moslims". Bij de christengekkie-organisaties die zich met name de laatste anderhalf jaar met "Innocence of Muslims" zijn gaan bemoeien, stromen de donaties binnen als zelden tevoren en dat Franse blaadje heeft een hoop gratis reclame en zal vast wel uitverkocht gaan.

Ik zou trouwens niet 1 voorbeeld in de geschiedenis weten waar het is gelukt om andersdenkenden van hun ongelijk te overtuigen door te zorgen dat ze meer en meer de hakken in het zand gingen zetten. In feite lijkt het eigenlijk meer een recept om oorlog uit te lokkken zodat sommigen lekker kunnen zeggen "zie je wel".
pi_116981363
quote:
0s.gif Op woensdag 19 september 2012 14:35 schreef gnaeus het volgende:
Als je aan wil tonen dat er extremistische idioten zijn hoef je geen filmpje te maken en daarmee levens op het spel te zetten. Het is algemeen bekend dat deze figuren er zijn. Waarom maak je dan alsnog zo'n filmpje ? Om bewust te stoken en agressie uit te lokken.
Steve Klein (een van de mensen achter "Innocence") heeft al verklaard dat het de bedoeling was extremistische moslims uit hun tent te lokken. Helaas werkte dat niet, de trailer heeft op YouTube twee maanden stof liggen vergaren en toen hebben ze het maar in het arabisch vertaald.

Als het niemands bedoeling was moeilijkheden uit te lokken, is die laatste handeling best wel onverklaarbaar.
pi_116981411
quote:
0s.gif Op woensdag 19 september 2012 14:53 schreef DarkSkywise het volgende:

[..]

Omdat er nu eenmaal mensen zijn die dik geld verdienen aan het instandhouden van de haat, terwijl ze weten dat ze alle schuld kunnen afschuiven op "de moslims". Bij de christengekkie-organisaties die zich met name de laatste anderhalf jaar met "Innocence of Muslims" zijn gaan bemoeien, stromen de donaties binnen als zelden tevoren en dat Franse blaadje heeft een hoop gratis reclame en zal vast wel uitverkocht gaan.

Ik zou trouwens niet 1 voorbeeld in de geschiedenis weten waar het is gelukt om andersdenkenden van hun ongelijk te overtuigen door te zorgen dat ze meer en meer de hakken in het zand gingen zetten. In feite lijkt het eigenlijk meer een recept om oorlog uit te lokkken zodat sommigen lekker kunnen zeggen "zie je wel".
Nja, de mensen achter Charlie Hebdo stellen dat de wereld moet wennen aan dit soort uitingen. Dus bij hen is het niet provocatie maar gewoon satire.
Het doel is dit zo vaak te doen dat men er aan gewend raakt.
En dat blad staat altijd vol vergaande satire , als je dat niet leuk vind laat je het gewoon liggen.

Op zich niet per se iets slechts. Maar werkt alleen voor een bepaald deel van de islamitische gemeenschap denk ik.
Marokko is al een heel andere wereld dan bijvoorbeeld Sudan of Afghanistan/Pakistan.

Deze film echter lijkt meer en meer gericht te zijn om echt bewust een rel te ontketenen. Als ik verschillende media moet geloven. Zowel de mensen die er achter lijken te zitten (extremistische Kopten) als de verspreiding lijkt er doelbewust op gericht om rellen te veroorzaken.

Allereerst blijven natuurlijk de daders schuldig die dergelijk geweld hebben gebruikt. Maar de intenties achter de film lijken erg onzuiver.

Dat in tegenstelling voor Charlie Hebdo waar ik eerder sympathie voor op kan brengen.
pi_116981513
quote:
0s.gif Op woensdag 19 september 2012 14:59 schreef DarkSkywise het volgende:

[..]

Steve Klein (een van de mensen achter "Innocence") heeft al verklaard dat het de bedoeling was extremistische moslims uit hun tent te lokken. Helaas werkte dat niet, de trailer heeft op YouTube twee maanden stof liggen vergaren en toen hebben ze het maar in het arabisch vertaald.

Als het niemands bedoeling was moeilijkheden uit te lokken, is die laatste handeling best wel onverklaarbaar.
Precies.
En dat vind ik het cruciale verschil met het Franse blad.

Als je doelbewust geweld wil uitlokken en daar ook verschillende methodes voor hebt gebruikt dan is dat niet iets wat bewonderenswaardig is maar eerder behoorlijk triest.
Waarbij ik nogmaals herhaal dat in de eerste plaats daders uiteraard schuldig zijn.
  woensdag 19 september 2012 @ 15:04:20 #137
373754 mossad_agent
pi_116981520
quote:
7s.gif Op woensdag 19 september 2012 14:21 schreef Scorpie het volgende:

[..]

Toen in Nederland een imam riep dat alle homo`s varkens waren en van een flatgebouw met hun hoofd naar beneden moesten worden gegooid, werd er geen fatwa uitgevaardigd en hadden (de meeste) mensen wel door dat hier een gevaarlijke idioot aan het woord was. Men kon het onderscheid maken tussen de persoon en de cultuur. Waarom kan dat omgekeerd niet? Waarom wordt er een ambassadeur omgelegd omdat 1 idioot een filmpje maakt, 8000 km verderop? Waarom ziet men daar dat onderscheid niet? En beter nog, waarom zou dat precies *ons* probleem moeten worden?
Je omschrijft zojuist het verschil tussen mensen mét en mensen zónder hersens. ;)
pi_116981669
quote:
7s.gif Op woensdag 19 september 2012 14:23 schreef Scorpie het volgende:

[..]

Het heeft niet zoveel met 'verstandig' te maken. Zodra een culturele, etnische, of gelovige minderheid, notabene in het buitenland gesitueerd, gaat bepalen wat we hier wel en niet mogen vertonen gaat bij mij de handrem erop en is er geen enkele consessie mogelijk. Ik buig niet voor een gijzeling van buitenaf. Nu niet, nooit niet, en met mij hopelijk de gehele Westerse maatschappij.
Dit is niet een simpel provocatietje, dit gaat veel verder. Hier gaat het om vrijheid van meningsuiting, een veel groter goed, dat gekaapt wordt door een stelletje extremisten 8000km verderop. Daar ageer ik tegen.
Dit noem ik de spijker op de kop slaan.
  woensdag 19 september 2012 @ 15:10:08 #139
373754 mossad_agent
pi_116981766
quote:
0s.gif Op woensdag 19 september 2012 15:07 schreef Dr.Nikita het volgende:

[..]

Dit noem ik de spijker op de kop slaan.
Behalve voor timmerlui in een rode overall.... die zullen het er niet mee eens zijn. Toch Gert?
pi_116981865
quote:

[..]

Dit is verreweg de domste post die ik gezien heb.
pi_116982003
quote:
7s.gif Op woensdag 19 september 2012 14:21 schreef Scorpie het volgende:

Toen in Nederland een imam riep dat alle homo`s varkens waren en van een flatgebouw met hun hoofd naar beneden moesten worden gegooid, werd er geen fatwa uitgevaardigd
Waarschijnlijk was dat omdat die "imam" al zo'n 700 jaar dood was.

Huh, wat? Nee, serieus: http://www.krapuul.nl/blo(...)tgebouwen-te-gooien/
  woensdag 19 september 2012 @ 15:18:00 #142
353861 ElviraKlapmuts
stelt graag vragen...
pi_116982098
Gaat de pleuris nu uitbreken in Frankrijk of zal het meevallen? Wat denken jullie?
wannabe Yi-Long zijn grootste fan!
  woensdag 19 september 2012 @ 15:19:18 #143
373754 mossad_agent
pi_116982165
quote:
15s.gif Op woensdag 19 september 2012 15:18 schreef ElviraKlapmuts het volgende:
Gaat de pleuris nu uitbreken in Frankrijk of zal het meevallen? Wat denken jullie?
Ik hoop het. Daar hebben ze wel ervaring met het in de kop drukken van boze 'mannen' in jurken.
pi_116982201
quote:
0s.gif Op woensdag 19 september 2012 15:19 schreef mossad_agent het volgende:

[..]

Ik hoop het. Daar hebben ze wel ervaring met het in de kop drukken van boze 'mannen' in jurken.
Blijft vreemd dat je dat steeds hoopt.
pi_116982254
quote:
0s.gif Op woensdag 19 september 2012 15:19 schreef mossad_agent het volgende:

[..]

Dat was te zien ja de afgelopen jaren.
  woensdag 19 september 2012 @ 15:21:12 #146
353861 ElviraKlapmuts
stelt graag vragen...
pi_116982258
Nou, ik hoop het niet eigenlijk, voor je het weet komt het steeds meer dichterbij..
pi_116982354
quote:
0s.gif Op woensdag 19 september 2012 15:21 schreef ElviraKlapmuts het volgende:
Nou, ik hoop het niet eigenlijk, voor je het weet komt het steeds meer dichterbij..
Meestal gebeurt er in NL niks.

Was ook zo de vorige keren.
Naar België wil het wel eens overslaan.

Overigens gebeurde er bij de vorige Mohammed Hebdo in Frankrijk ook vrijwel niets.

Er werd wel door iemand een brandbom gegooid naar het gebouw van het tijdschrift.
  woensdag 19 september 2012 @ 15:29:24 #148
262 Re
Kiss & Swallow
pi_116982651
quote:
One Pakistani, Abdullah Ismail, died from smoke inhalation eminating from burning American flags at the rally.
http://en.wikipedia.org/wiki/Innocence_of_Muslims

ook lullig wel :o
  woensdag 19 september 2012 @ 15:30:12 #149
255257 Flow3r
Forever in my life O(+>
pi_116982695
Misschien moeten we die extremisten maar gewoon overspoelen met beledigende cartoons en filmpjes?
Uiteindelijk zullen velen het strijden moe worden.

"Pff alweer een filmpje en moeten we nu wéer gaan demonstreren?" :O

Gooi ze er mee dood en ze gaan vanzelf weer over tot de orde van de dag.
pi_116982944
Heh bah, anderhalf miljard doden geeft zo'n rotzooi.
  woensdag 19 september 2012 @ 15:36:11 #151
353861 ElviraKlapmuts
stelt graag vragen...
pi_116982961
Ja en straks komt er oorlog en dan verliezen we die en dan moeten we allemaal moslim worden en moslims praten op straffe van de dood :'( . Ik ben een beetje bang.
pi_116983072
Wat is moslims precies voor een taal?
  woensdag 19 september 2012 @ 15:41:29 #153
353861 ElviraKlapmuts
stelt graag vragen...
pi_116983201
Dat je Allah Akbar zegt voor elke handeling.
  woensdag 19 september 2012 @ 15:44:20 #154
373754 mossad_agent
pi_116983337
quote:
7s.gif Op woensdag 19 september 2012 15:20 schreef De_Guidance het volgende:

[..]

Blijft vreemd dat je dat steeds hoopt.
Ja he... ik hou er wel van dat ALS ze al gaan rellen, dat ze dit dan wel ergens doen waar de politie niet schuwt om geweld met geweld te bestrijden, dit itt Nederland waar je haat mag prediken maar als je een vraag stelt aan de haatprediker wordt je afgevoerd.
  woensdag 19 september 2012 @ 15:48:16 #155
383477 DrommelsDrommels
StommelingUilskuikenFrikandel!
pi_116983492
quote:
0s.gif Op woensdag 19 september 2012 15:36 schreef ElviraKlapmuts het volgende:
Ja en straks komt er oorlog en dan verliezen we die en dan moeten we allemaal moslim worden en moslims praten op straffe van de dood :'( . Ik ben een beetje bang.
van die gasten verlies je geen oorlog hoor
pi_116983629
quote:
0s.gif Op woensdag 19 september 2012 15:44 schreef mossad_agent het volgende:

[..]

Ja he... ik hou er wel van dat ALS ze al gaan rellen, dat ze dit dan wel ergens doen waar de politie niet schuwt om geweld met geweld te bestrijden, dit itt Nederland waar je haat mag prediken maar als je een vraag stelt aan de haatprediker wordt je afgevoerd.
We wonen ook in zo'n kutland hè?
pi_116983640
quote:
Inderdaad, een beetje normaal bewapend leger loopt er drie keer overheen.
"Oh shut up, silly woman," said the reptile with a grin
"You knew damn well I was a snake before you took me in."
  woensdag 19 september 2012 @ 15:52:02 #158
353861 ElviraKlapmuts
stelt graag vragen...
pi_116983641
quote:
0s.gif Op woensdag 19 september 2012 15:48 schreef DrommelsDrommels het volgende:

[..]

Het is natuurlijk een beetje gekkigheid van mijn kant, maar ja, ik heb er verder geen verstand van ook. Maar wel een geruststelling dan.
  woensdag 19 september 2012 @ 15:56:40 #159
383477 DrommelsDrommels
StommelingUilskuikenFrikandel!
pi_116983837
quote:
0s.gif Op woensdag 19 september 2012 15:52 schreef ElviraKlapmuts het volgende:

[..]

Het is natuurlijk een beetje gekkigheid van mijn kant, maar ja, ik heb er verder geen verstand van ook. Maar wel een geruststelling dan.
ouderwets wapentuig , geen groot leger etc . ze kunnen het je alleen moeilijk maken als je op hun grondgebied gaat vechten , erbuiten zijn ze niets
pi_116984003
quote:
1s.gif Op woensdag 19 september 2012 15:51 schreef Xa1pt het volgende:

[..]

Hij kan beter in het Midden-Oosten gaan wonen. Daar schuwen ze de harde hand meestal niet.
pi_116984017
quote:
ouderwets wapentuig , geen groot leger etc . ze kunnen het je alleen moeilijk maken als je op hun grondgebied gaat vechten , erbuiten zijn ze niets
Mwah, Irak bleek ook een papieren tijger ;)
"Oh shut up, silly woman," said the reptile with a grin
"You knew damn well I was a snake before you took me in."
pi_116984064
quote:
14s.gif Op woensdag 19 september 2012 16:00 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Hij kan beter in het Midden-Oosten gaan wonen. Daar schuwen ze de harde hand meestal niet.
My thoughts exactly.
pi_116984168
De extremistjes zijn het weer aardig eens met elkaar.
pi_116984172
Waarom lult men hier trouwens over oorlog? Voor zover ik weet hebben de westerse regeringen geen mot met de overheden van de landen waar wordt gedemonstreerd.
  woensdag 19 september 2012 @ 16:05:25 #165
373754 mossad_agent
pi_116984209
quote:
1s.gif Op woensdag 19 september 2012 15:51 schreef Xa1pt het volgende:

[..]

Nee hoor, niets mis met het land. Sommige inwoners daarentegen.....
pi_116984232
quote:
0s.gif Op woensdag 19 september 2012 16:04 schreef Dr.Nikita het volgende:
De extremistjes zijn het weer aardig eens met elkaar.
Ja, ik houd er echt een idioot extreme mening op na.
pi_116984394
quote:
10s.gif Op woensdag 19 september 2012 16:05 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Ja, ik houd er echt een idioot extreme mening op na.
Klopt, hier ben ik het volledig mee eens.
pi_116984643
quote:
0s.gif Op woensdag 19 september 2012 16:09 schreef Dr.Nikita het volgende:

[..]

Klopt, hier ben ik het volledig mee eens.
Eens even zien. Ik keur de acties van de haatbaarden af, vind dat niet de gehele moslimwereld over een kam mag worden geschoren en ben tegen hardhandig ingrijpen van de Nederlandse politie als het bij het schreeuwen van leuzen blijft.

Fucking extreem, inderdaad.
pi_116984690
quote:
0s.gif Op woensdag 19 september 2012 16:14 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Eens even zien. Ik keur de acties van de haatbaarden af, vind dat niet de gehele moslimwereld over een kam mag worden geschoren en ben tegen hardhandig ingrijpen van de Nederlandse politie als het bij het schreeuwen van leuzen blijft.

Maar dat stond er net niet.
pi_116984727
quote:
0s.gif Op woensdag 19 september 2012 16:16 schreef Dr.Nikita het volgende:

[..]

Maar dat stond er net niet.
De enige extremist hier ben jij, leipe allochtoon.
pi_116984765
Ga je nog schelden ook.
pi_116984907
quote:
0s.gif Op woensdag 19 september 2012 16:17 schreef Dr.Nikita het volgende:
Ga je nog schelden ook.
Wat beschouw jij als scheldwoord? Allochtoon of extremist?
pi_116984977
Geen van de twee, je gaat niet door voor de koelkast.
pi_116985090
En het zuurgehalte neemt toe.
  woensdag 19 september 2012 @ 16:26:37 #175
353861 ElviraKlapmuts
stelt graag vragen...
pi_116985170
quote:
0s.gif Op woensdag 19 september 2012 16:04 schreef KoosVogels het volgende:
Waarom lult men hier trouwens over oorlog? Voor zover ik weet hebben de westerse regeringen geen mot met de overheden van de landen waar wordt gedemonstreerd.
Sorry, mijn fout. Ik stel graag vragen.. :@ Ik zag het zo voor me dat alle moslimlanden al moordend naar Frankrijk zouden trekken enzo.
pi_116985201
quote:
6s.gif Op woensdag 19 september 2012 16:24 schreef KoosVogels het volgende:
En het zuurgehalte neemt toe.
Neem een Rennie.
pi_116985400
quote:
0s.gif Op woensdag 19 september 2012 16:14 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Je bent wel echt extreem genuanceerd ja, Jezus.
pi_116986025
Joodse supermarkt bij Parijs belaagd

PARIJS - Een Joodse supermarkt in een voorstad ten noorden van Parijs, Sarcelles, is woensdag aangevallen met een brandbom. Daarbij viel een gewonde. Twee daders wierpen het projectiel rond lunchtijd de koosjere winkel in, aldus Richard Prasqier die hoofd is van de Joodse belangenorganisatie CRIF (Vertegenwoordigende Raad van Joodse Instellingen in Frankrijk).

http://www.telegraaf.nl/b(...)markt_belaagd__.html
pi_116986652
Nu zijn de Joden ook al de schuld van alles. Ben benieuwd hoe Koos de Nuance Vogel dat uitlegt.
pi_116987695
quote:
7s.gif Op woensdag 19 september 2012 17:00 schreef Scorpie het volgende:
Nu zijn de Joden ook al de schuld van alles. Ben benieuwd hoe Koos de Nuance Vogel dat uitlegt.
Die brand in Enschede is ook de schuld van booslims.
pi_116987910
quote:
Waarom zou ik dat moeten uitleggen? Wat begrijp jij niet aan 'ik keur de acties van haatbaarden af'?
  Spellchecker woensdag 19 september 2012 @ 17:44:36 #182
197773 crew  maily
Mevrouwtje oeps/B.U.2022 :P
pi_116989049
quote:
0s.gif Op woensdag 19 september 2012 17:29 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Waarom zou ik dat moeten uitleggen? Wat begrijp jij niet aan 'ik keur de acties van haatbaarden af'?
Stiekem stem jij gewoon PVV hè Koos?
pi_116989242
quote:
10s.gif Op woensdag 19 september 2012 17:50 schreef Scorpie het volgende:

[..]

Stiekem stem jij gewoon PVV hè Koos?
En Fleur neemt hij stiekem in de poepert.
pi_116989261
Nee, Koos stemt op de Partij van de Arabieren !!111EINSZ!!111
  woensdag 19 september 2012 @ 18:02:23 #186
104871 remlof
Europees federalist
pi_116989701
Waarom is dit kansloze topic nog open? :?
pi_116989999
quote:
0s.gif Op woensdag 19 september 2012 17:53 schreef Dr.Nikita het volgende:

[..]

En Fleur neemt hij stiekem in de poepert.
Fleur heeft al zolang geen beurt meer gehad dus ik betwijfel sterk of hij haar wel neemt.
  Forum Admin woensdag 19 september 2012 @ 18:09:06 #188
334798 crew  Straatcommando.
Je zuster op een houtvlot
pi_116990038
quote:
5s.gif Op woensdag 19 september 2012 18:02 schreef remlof het volgende:
De inhoud begint kansloos te worden ja, maar inhoudelijk is dit geen verkeerd topic. 'tis toch een behoorlijke gebeurtenis daaro in het m-o.
''Tuurlijk is het een onoogelijk lelijk spuugding. Kun je d'r toch nog wel aan gehecht zijn? Je houdt toch ook van je moeder?''
  woensdag 19 september 2012 @ 18:10:07 #189
104871 remlof
Europees federalist
pi_116990084
quote:
7s.gif Op woensdag 19 september 2012 18:09 schreef Straatcommando. het volgende:

[..]

De inhoud begint kansloos te worden ja, maar inhoudelijk is dit geen verkeerd topic. 'tis toch een behoorlijke gebeurtenis daaro in het m-o.
Ik had het dan ook over de inhoud, van een fatsoenlijke discussie is al lang geen sprake meer.
pi_116990284
Zogauw er weer opzienbarend nieuws uit de pers komt zal het wel loslopen maar jou kennende zou je elk topic willen sluiten als je matties negatief in de pers worden genoemd.
  woensdag 19 september 2012 @ 18:15:20 #191
104871 remlof
Europees federalist
pi_116990485
Kan nog prima lezen en weet meer van je dan je lief is.
  woensdag 19 september 2012 @ 18:19:15 #193
104871 remlof
Europees federalist
pi_116990584
Oh je bent er zoeen. Fijn :')
pi_116990927
quote:
15s.gif Op dinsdag 18 september 2012 21:57 schreef BansheeBoy het volgende:

[..]

Ik ben gewoon mezelf. Ik keur geweld bij de bron af, en de bron is die film. :{

:{²
goed voorbeeld, dank je wel ^O^
pi_116991083
BSB heeft het nog niet door dat de bron van het geweld de islam is uitgevoerd door zijn leden.
pi_116991134
quote:
0s.gif Op woensdag 19 september 2012 18:28 schreef Dr.Nikita het volgende:
BSB heeft het nog niet door dat de bron van het geweld de islam is uitgevoerd door zijn leden.
nee. maar zodra hij die connectie legt is hij dus tegen de islam. wat dan wel weer zou getuigen van integriteit.
pi_116991206
Zijn ze weer eens vlaggen in de fik aan het steken?
Het moet niet gekker worden!
  woensdag 19 september 2012 @ 18:31:58 #198
104871 remlof
Europees federalist
pi_116991271
quote:
0s.gif Op woensdag 19 september 2012 18:30 schreef 77uzi77 het volgende:
Dat is ook vrijheid van meningsuiting :P
pi_116991306
Ik vraag me dan altijd af: ligt het nou aan de Islam dat veel moslims een steekje los hebben of zijn veel mensen die in de Islam geloven gewoon een beetje agressief en gewelddadig.
(Ik bedoel natuurlijk niet alle Moslims natuurlijk, maar naar mijn idee zijn ze agressiever dan bijvoorbeeld Christenen, Joden of Hindoes
pi_116991352
quote:
7s.gif Op woensdag 19 september 2012 18:10 schreef remlof het volgende:

[..]

Ik had het dan ook over de inhoud, van een fatsoenlijke discussie is al lang geen sprake meer.
Waarover valt er te discussiëren dan? Iedereen keurt blijkbaar geweld af.
  woensdag 19 september 2012 @ 18:34:43 #201
306109 francoisdublanc
pi_116991403
quote:
5s.gif Op woensdag 19 september 2012 18:02 schreef remlof het volgende:
Omdat er redelijk veel nieuws is, en meestal in de avond wordt de discussie wat beter. :)
pi_116991425
quote:
0s.gif Op woensdag 19 september 2012 18:30 schreef 77uzi77 het volgende:
Vlaggen verbranden lijkt mij niet zo erg. Veel sneuer vind ik dat een jonge vrouw zichzelf opblaast en een stuk of 8 anderen mee de dood insleept vanwege een rolprent.
pi_116991431
quote:
7s.gif Op woensdag 19 september 2012 18:31 schreef remlof het volgende:

[..]

True, zolang ze de boel niet afbreken doen ze hun best maar.
pi_116991441
quote:
0s.gif Op woensdag 19 september 2012 18:35 schreef Dr.Nikita het volgende:

[..]

Vlaggen verbranden lijkt mij niet zo erg. Veel sneuer vind ik dat een jonge vrouw zichzelf opblaast en een stuk of 8 anderen mee de dood insleept vanwege een rolprent.
Ja inderdaad, ze zijn echt niet goed?!
pi_116991488
Ik denk dat de wereld weer toe is aan een wereldoorlog. Het zal helaas vele levens kosten maar dan kan alles weer eens gereset worden. Kan er gelijk een einde gemaakt worden aan die multiculturele onzin..

Vandaag weer een aanslag op een joodse winkel.. Binnenkort krijg je hier toestanden zoals in Gaze, het is te triest voor worden.
  woensdag 19 september 2012 @ 18:39:46 #206
104871 remlof
Europees federalist
pi_116991662
quote:
0s.gif Op woensdag 19 september 2012 18:36 schreef Bombshell het volgende:
Ik denk dat de wereld weer toe is aan een wereldoorlog. Het zal helaas vele levens kosten maar dan kan alles weer eens gereset worden. Kan er gelijk een einde gemaakt worden aan die multiculturele onzin...
Ik hoop dat je niet weet wat je zegt...
  † In Memoriam † woensdag 19 september 2012 @ 18:41:37 #207
137949 Disana
pi_116991738
quote:
0s.gif Op woensdag 19 september 2012 18:36 schreef Bombshell het volgende:
Ik denk dat de wereld weer toe is aan een wereldoorlog. Het zal helaas vele levens kosten maar dan kan alles weer eens gereset worden. Kan er gelijk een einde gemaakt worden aan die multiculturele onzin..
Je weet werkelijk niet wat je zegt volgens mij. Het niet te overziene leed en de verwoesting van een wereldoorlog, beter dan wat er nu gebeurt, hoe fout het ook is?
pi_116991873
quote:
9s.gif Op woensdag 19 september 2012 18:39 schreef remlof het volgende:

[..]

Ik hoop dat je niet weet wat je zegt...
wereldoorlog is overdreven. gewoon een paar flinke oorlogen binnen europa vanwege europa. en de euro. heerlijk :)
pi_116991954
quote:
0s.gif Op woensdag 19 september 2012 18:44 schreef FkTwkGs2012 het volgende:

[..]

wereldoorlog is overdreven. gewoon een paar flinke oorlogen binnen europa vanwege europa. en de euro. heerlijk :)
Waarbij jij lekker vanachter je pc commentaar levert op het hele gebeuren?
pi_116992012
quote:
Nu zijn de Joden moslims ook de schuld van alles.
Fixed.
  woensdag 19 september 2012 @ 18:48:40 #211
104871 remlof
Europees federalist
pi_116992056
quote:
1s.gif Op woensdag 19 september 2012 18:46 schreef Xa1pt het volgende:

[..]

En je nog net op enter kan drukken voordat je een tienponder op je dak krijgt.

Ja, lijkt me geweldig :{
  woensdag 19 september 2012 @ 18:53:12 #212
306109 francoisdublanc
pi_116992257
Peter R. de Vries‏@PeterRdeV

Hoe een k..- blaadje als 'Charlie Hebdo' met een paar spotprenten de wereld weer door laat draaien. Leve de vrijheid van meningsuiting! Pff!

....En daar ging mijn respect voor de Vries ^O^.
pi_116992359
quote:
0s.gif Op woensdag 19 september 2012 18:53 schreef sonnyspek het volgende:

Hoe een k..- blaadje als 'Charlie Hebdo' met een paar spotprenten de wereld weer door laat draaien. Leve de vrijheid van meningsuiting! Pff!

Nu pas?
POL-lintjes: Stef Bloktrofee - Meest arrogante user 2011, Hans Wiegeltrofee - Meest rechtse user 2012, 2013 & 2014
Ek vir jou, Suid-Afrika.
pi_116992400
quote:
15s.gif Op woensdag 19 september 2012 18:48 schreef remlof het volgende:

[..]

En je nog net op enter kan drukken voordat je een tienponder op je dak krijgt.

Ja, lijkt me geweldig :{
Goedkope manier om van de Bijlmer, Rotterdam-Zuid en Kanaleneiland af te komen.
POL-lintjes: Stef Bloktrofee - Meest arrogante user 2011, Hans Wiegeltrofee - Meest rechtse user 2012, 2013 & 2014
Ek vir jou, Suid-Afrika.
  woensdag 19 september 2012 @ 18:56:34 #215
306109 francoisdublanc
pi_116992426
quote:
6s.gif Op woensdag 19 september 2012 18:56 schreef Voorschrift het volgende:

[..]

Goedkope manier om van de Bijlmer, Rotterdam-Zuid en Kanaleneiland af te komen.
Nou nu je het zegt...Die discussie met Brinkman was wel de druppel die de emmer doet overlopen.
  woensdag 19 september 2012 @ 18:57:03 #216
373754 mossad_agent
pi_116992453
quote:
7s.gif Op woensdag 19 september 2012 18:31 schreef remlof het volgende:

[..]

vlaggen, boekjes, cartoons.....een pot nat.
pi_116992458
quote:
0s.gif Op woensdag 19 september 2012 18:56 schreef sonnyspek het volgende:

[..]

Nou nu je het zegt...Die discussie met Brinkman was wel de druppel die de emmer doet overlopen.
Hij weigert ook spotprenten te promoten?
Ek vir jou, Suid-Afrika.
  woensdag 19 september 2012 @ 18:57:39 #218
306109 francoisdublanc
pi_116992471
quote:
10s.gif Op woensdag 19 september 2012 18:57 schreef Voorschrift het volgende:

[..]

Hij weigert ook spotprenten te promoten?
Ja, wat een kneus. :')
pi_116992670
quote:
0s.gif Op woensdag 19 september 2012 18:41 schreef Disana het volgende:

[..]

Je weet werkelijk niet wat je zegt volgens mij. Het niet te overziene leed en de verwoesting van een wereldoorlog, beter dan wat er nu gebeurt, hoe fout het ook is?
Tuurlijk wil niemand een oorlog maar ik zie dit soort dingen alleen maar erger worden. Uiteindelijk is het nu al een groot kruidvat waar steeds minder voor nodig is on te gaan ontploffen. Ik zie het somber in qua multi culturaliteit. Tuurlijk het zou prachtig zijn als er verschillende nationalitieten vreedzaam naast elkaar zouden leven in harmonie en vrede. Daar kun je als politicus prachtig over praten en dromen. Maar als ik kijk om stedelijk niveau werkt het toch vaak niet, op landelijk niveau ook niet en op werled niveau al helemaal niet.
Neem daarbij dat er aan verschillende kanten ook echte idooten hebt die aanslagen plegen en mensen vermoorden dan is de situatie om elkaar te wantrouwen en elkaar te haten natuurlijk geboren.

Ik vind andere culturen echt prachtig als ik aan het reizen ben en praat dan met alles en iedreeen en wil ook alles zien enz maar hier in nederland zie ik er geen voordelen voor.
  woensdag 19 september 2012 @ 19:04:40 #220
104871 remlof
Europees federalist
pi_116992825
Ik woon anders heel vreedzaam tussen mijn Turkse en Marokkaanse buren, we zeggen elkaar nog steeds vriendelijk goedendag, dat hoef ik van de meeste autochtonen in mijn wijk niet te verwachten.
pi_116992874
quote:
0s.gif Op woensdag 19 september 2012 19:01 schreef Bombshell het volgende:
Tuurlijk het zou prachtig zijn als er verschillende nationalitieten vreedzaam naast elkaar zouden leven in harmonie en vrede.
Dat gebeurt hier al. :)
  † In Memoriam † woensdag 19 september 2012 @ 19:08:13 #222
137949 Disana
pi_116993023
quote:
0s.gif Op woensdag 19 september 2012 19:01 schreef Bombshell het volgende:

[..]

Tuurlijk wil niemand een oorlog maar ik zie dit soort dingen alleen maar erger worden. Uiteindelijk is het nu al een groot kruidvat waar steeds minder voor nodig is on te gaan ontploffen. Ik zie het somber in qua multi culturaliteit. Tuurlijk het zou prachtig zijn als er verschillende nationalitieten vreedzaam naast elkaar zouden leven in harmonie en vrede. Daar kun je als politicus prachtig over praten en dromen. Maar als ik kijk om stedelijk niveau werkt het toch vaak niet, op landelijk niveau ook niet en op werled niveau al helemaal niet.
Neem daarbij dat er aan verschillende kanten ook echte idooten hebt die aanslagen plegen en mensen vermoorden dan is de situatie om elkaar te wantrouwen en elkaar te haten natuurlijk geboren.

Ik vind andere culturen echt prachtig als ik aan het reizen ben en praat dan met alles en iedreeen en wil ook alles zien enz maar hier in nederland zie ik er geen voordelen voor.
Prima dat je het somber inziet, al denk ik zelf dat het wel meevalt met de omgang en acceptatie onder gewone mensen van om het even welke cultuur. Ook in Nederland gaat het goed op een paar onaangepaste etterbakjes na. Maar zeg alsjeblieft niet meer van die rare dingen, oorlog is een verschrikking die niemand moet willen.
  woensdag 19 september 2012 @ 19:11:33 #223
38396 mazaru
Geloof niet alles wat je denkt
pi_116993224
quote:
0s.gif Op woensdag 19 september 2012 19:08 schreef Disana het volgende:

[..]

Prima dat je het somber inziet, al denk ik zelf dat het wel meevalt met de omgang en acceptatie onder gewone mensen van om het even welke cultuur. Ook in Nederland gaat het goed op een paar onaangepaste etterbakjes na. Maar zeg alsjeblieft niet meer van die rare dingen, oorlog is een verschrikking die niemand moet willen.
Er kwam vanmiddag een vrouw van 92 bij ons op kantoor, zij vertelde over een paar dingen die ze tijdens de oorlog heeft moeten meemaken. Ik zag dat haar ogen vol schoten met tranen terwijl ze vertelde.
En dat na zo'n lange tijd. Kun je nagaan hoe diep die pijn zit.
Ik ben niet onhandelbaar, ik ben gewoon een uitdaging 💖
pi_116993270
quote:
0s.gif Op woensdag 19 september 2012 19:08 schreef Disana het volgende:

[..]

Niemand van de normale burgers wilt het ook, maar individuele mensen hebben niet zoveel te willen.
Kijk naar de 2e wereldoorlog, er hoeft maar 1 leider op te staan die iedereen achter zich krijgt en het is gebeurt.
  † In Memoriam † woensdag 19 september 2012 @ 19:12:58 #225
137949 Disana
pi_116993293
quote:
2s.gif Op woensdag 19 september 2012 19:11 schreef mazaru het volgende:

[..]

Er kwam vanmiddag een vrouw van 92 bij ons op kantoor, zij vertelde over een paar dingen die ze tijdens de oorlog heeft moeten meemaken. Ik zag dat haar ogen vol schoten met tranen terwijl ze vertelde.
En dat na zo'n lange tijd. Kun je nagaan hoe diep die pijn zit.
Echt hè, ik heb nog nooit mensen meegemaakt die een oorlog waarin ze terecht kwamen, konden vergeten. Het tekent je voor het leven.
  † In Memoriam † woensdag 19 september 2012 @ 19:13:31 #226
137949 Disana
pi_116993330
quote:
0s.gif Op woensdag 19 september 2012 19:12 schreef Automatisch het volgende:

[..]

Niemand van de normale burgers wilt het ook, maar individuele mensen hebben niet zoveel te willen.
Kijk naar de 2e wereldoorlog, er hoeft maar 1 leider op te staan die iedereen achter zich krijgt en het is gebeurt.
Ehm, hier was juist iemand die het wel wenste.
pi_116993452
quote:
1s.gif Op woensdag 19 september 2012 18:46 schreef Xa1pt het volgende:

[..]

dat lijkt me wel het beste ja ^O^
pi_116993483
quote:
0s.gif Op woensdag 19 september 2012 19:13 schreef Disana het volgende:

[..]

Ehm, hier was juist iemand die het wel wenste.
Snap ik ook wel, het is gewoon te lang geleden, de mensen die nu leven die hebben nooit een oorlog meegemaakt en hebben dus geen idee hoe erg het is, daarom denk ik dat grote oorlogen altijd zullen blijven bestaan en om de zoveel tijd terugkomen.
  woensdag 19 september 2012 @ 19:20:05 #229
38396 mazaru
pi_116993642
quote:
0s.gif Op woensdag 19 september 2012 19:16 schreef Automatisch het volgende:

[..]

Snap ik ook wel, het is gewoon te lang geleden, de mensen die nu leven die hebben nooit een oorlog meegemaakt en hebben dus geen idee hoe erg het is, daarom denk ik dat grote oorlogen altijd zullen blijven bestaan en om de zoveel tijd terugkomen.
Ik snap het niet. Ik heb ook geen oorlog meegemaakt, maar ik heb genoeg verstand om te kunnen begrijpen dat dat een van de ergste dingen is die je in je leven kunt meemaken.
  † In Memoriam † woensdag 19 september 2012 @ 19:23:57 #230
137949 Disana
pi_116993803
quote:

[..]

Hebben ze geen idee, of willen ze geen idee hebben. Informatie te over, immers. Ik merk alleen dat sommigen het nogal flink vinden om overal bij te roepen dat er maar bommen overheen moeten.
pi_116994257
quote:

[..]

Ironisch dat juist de mensen die een oorlog willen het niet zo hebben op bepaalde culturen...
  woensdag 19 september 2012 @ 21:00:42 #233
38396 mazaru
pi_116999421
quote:
Dat gaat Wilders weer veel stemmen opleveren :Y
pi_117000963
quote:
Europa, best belangrijk! :')
"Bijna niemand durft de islam te bekritiseren en te bespotten zoals dat met het christendom werd en wordt gedaan, terwijl daar gezien het totalitaire en onderdrukkende karakter van de islam toch alle reden toe is." ~ H.Heeresma
pi_117001376
quote:
Het zijn blijkbaar niet de slimsten, daar bij Geenstijl. Je kunt inderdaad vraagtekens plaatsen bij de uitlatingen van Schulz, maar nergens stelt hij dat dergelijke filmpjes verboden moeten worden of dat internet aan banden moet worden gelegd.
  woensdag 19 september 2012 @ 21:35:22 #236
38396 mazaru
pi_117001622
quote:
0s.gif Op woensdag 19 september 2012 21:31 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Het zijn blijkbaar niet de slimsten, daar bij Geenstijl. Je kunt inderdaad vraagtekens plaatsen bij de uitlatingen van Schulz, maar nergens stelt hij dat dergelijke filmpjes verboden moeten worden of dat internet aan banden moet worden gelegd.
Hij stelt duidelijk dat hij het veroordeelt, zowel de inhoud als de verspreiding. Dat gaat veel te ver. Ik veroordeel de lange tenen van de lui die zich hier over opwinden.
pi_117001769
quote:
2s.gif Op woensdag 19 september 2012 21:35 schreef mazaru het volgende:

[..]

Hij stelt duidelijk dat hij het veroordeelt, zowel de inhoud als de verspreiding. Dat gaat veel te ver. Ik veroordeel de lange tenen van de lui die zich hier over opwinden.
Veroordelen is iets anders dan verbieden.
  woensdag 19 september 2012 @ 21:43:23 #238
38396 mazaru
pi_117002131
quote:
0s.gif Op woensdag 19 september 2012 21:37 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Veroordelen is iets anders dan verbieden.
Als de voorzitter van het Europarlement voor de camera, met twee moslimbroeders naast hem, zoiets veroordeelt, dan weegt dat behoorlijk zwaar.
pi_117002335
quote:
2s.gif Op woensdag 19 september 2012 21:43 schreef mazaru het volgende:

[..]

Als de voorzitter van het Europarlement voor de camera, met twee moslimbroeders naast hem, zoiets veroordeelt, dan weegt dat behoorlijk zwaar.
Laat ik voorop stellen dat ik het een wat vreemde actie vind van Schulz. En het is al helemaal apart dat hij wordt vergezeld door die twee Arabische parlementariers.

Echter, dat betekent nog steeds niet dat er sprake is van een verbod. Dat kan ook helemaal niet.
pi_117002496
quote:
De EU is verdomd goed in het ingooien van haar eigen ruiten.
pi_117002539
Zijn mensen echt verbaasd dat sommige mensen op een nieuwe oorlog wachten? Het is natuurlijk dieptriest maar echt niet onverklaarbaar. Toenemende spanningen, stagnerende economie, minder kansen op vooruitgang in sociale status. Dan krijg je mensen die het erger vinden om hun leven lang in afnemende rijkdom te leven dan om mee te gaan in een nieuwe oorlog. Noem het de gokker die in ons allen zit.
  woensdag 19 september 2012 @ 21:50:57 #242
38396 mazaru
pi_117002611
quote:
0s.gif Op woensdag 19 september 2012 21:46 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Laat ik voorop stellen dat ik het een wat vreemde actie vind van Schulz. En het is al helemaal apart dat hij wordt vergezeld door die twee Arabische parlementariers.

Echter, dat betekent nog steeds niet dat er sprake is van een verbod. Dat kan ook helemaal niet.
Nee, het is geen verbod, dat kan ook helemaal niet volgens de wet. Maar dit is toch wel het hoogste goed wat wettelijk gehaald kan worden in de ogen van degene die zo over de rooie raken van dat maffe filmpje.
Ik vind dat dit veel te ver gaat. Er zijn andere zaken die veel walgelijker zijn dan dit amateuristische filmpje, die de heer Schulz kan veroordelen voor de camera.
pi_117002715
Het gaat vooral om de combinatie met 't beeld. Twee moslims van buiten de EU en een EU-voorzitter op de knieën die onze eigen waarden recht in 't gezicht spuugt. Als je toch een religieuze vergelijking wil maken: Petrus die tot driemaal toe ontkent dat hij bij Jezus hoort.
pi_117003032
quote:
9s.gif Op woensdag 19 september 2012 21:48 schreef Specularium het volgende:

[..]

De EU is verdomd goed in het ingooien van haar eigen ruiten.
:r rot op eu
  woensdag 19 september 2012 @ 21:57:29 #245
241662 Jian
Well, well, well
pi_117003100
quote:
0s.gif Op woensdag 19 september 2012 21:49 schreef SuperHarregarre het volgende:
Zijn mensen echt verbaasd dat sommige mensen op een nieuwe oorlog wachten? Het is natuurlijk dieptriest maar echt niet onverklaarbaar. Toenemende spanningen, stagnerende economie, minder kansen op vooruitgang in sociale status. Dan krijg je mensen die het erger vinden om hun leven lang in afnemende rijkdom te leven dan om mee te gaan in een nieuwe oorlog. Noem het de gokker die in ons allen zit.
Nee, verbaasd ben ik niet, maar ik kan wel zeggen dat, dat soort lui niet sporen in mijn optiek.
pi_117003356
quote:
0s.gif Op woensdag 19 september 2012 21:57 schreef Jian het volgende:
Nee, verbaasd ben ik niet, maar ik kan wel zeggen dat, dat soort lui niet sporen in mijn optiek.
Klopt. Hangt er ook vanaf hoe uitzichtloos je situatie is. En helaas spiegelen we ons altijd aan een bepaald ideaalbeeld. Een ideaalbeeld dat steeds meer overdreven wordt in onze consumptiemaatschappij. Daarom zou een echte economische verandering gewoon desastreus zijn. Het valt tot nu toe nog best mee, maar je ziet wat het doet in een land als Griekenland.
  woensdag 19 september 2012 @ 22:08:31 #247
241662 Jian
Well, well, well
pi_117003797
quote:
0s.gif Op woensdag 19 september 2012 22:01 schreef SuperHarregarre het volgende:

[..]

Klopt. Hangt er ook vanaf hoe uitzichtloos je situatie is. En helaas spiegelen we ons altijd aan een bepaald ideaalbeeld. Een ideaalbeeld dat steeds meer overdreven wordt in onze consumptiemaatschappij. Daarom zou een echte economische verandering gewoon desastreus zijn. Het valt tot nu toe nog best mee, maar je ziet wat het doet in een land als Griekenland.
Mensen hier in Nederland worden vooral ziek geluld door de media, crisis, ja het gaat wat minder, een normale economische golfbeweging met een wat dieper dalletje, ... maar straks leggen ze gewoon weer de hele nacht in lange rijen om een iPhone 5 te bemachtigen en zie ik ze bij Mediamarkt nog steeds mega-flatscreens naar buiten sjouwen. Jankzakken.
pi_117004032
quote:
0s.gif Op woensdag 19 september 2012 22:08 schreef Jian het volgende:
Mensen hier in Nederland worden vooral ziek geluld door de media, crisis, ja het gaat wat minder, een normale economische golfbeweging met een wat dieper dalletje, ... maar straks leggen ze gewoon weer de hele nacht in lange rijen om een iPhone 5 te bemachtigen en zie ik ze bij Mediamarkt nog steeds mega-flatscreens naar buiten sjouwen. Jankzakken.
Dat zijn dan ook niet de mensen die online aan 't commenten zijn. En voor wat betreft dat ziek lullen, dat is wat ik bedoel. Hier worden we ziek geluld met economische shit, vroeger en in sommige andere landen ging/gaat dat met propaganda. Eindresultaat is 't zelfde.
  woensdag 19 september 2012 @ 22:20:13 #249
373754 mossad_agent
pi_117004463
quote:
0s.gif Op woensdag 19 september 2012 22:08 schreef Jian het volgende:

[..]

Er gaan dit jaar wéér meer mensen als vorig jaar weg met de herfstvakantie. Na terugkomst zullen ze ook wel weer gaan klagen dat de zorg duurder wordt ;)
  woensdag 19 september 2012 @ 22:21:50 #250
6845 Ringo
als een rollende steen
pi_117004543
Schulz, laffe aap. Hoeveel vuisten heeft die in zijn kont zitten?
He's simple, he's dumb, he's the pilot.
  woensdag 19 september 2012 @ 22:27:14 #251
241662 Jian
Well, well, well
pi_117004846
quote:
0s.gif Op woensdag 19 september 2012 22:20 schreef mossad_agent het volgende:

[..]

Er gaan dit jaar wéér meer mensen als vorig jaar weg met de herfstvakantie. Na terugkomst zullen ze ook wel weer gaan klagen dat de zorg duurder wordt ;)
En met oudjaar breken we gewoon weer het record uitgaven aan vuurwerk, net zo makkelijk!
  woensdag 19 september 2012 @ 22:32:16 #252
13462 BansheeBoy
Assimilatie = Laxatie = Stront
pi_117005117
De Fransen kunnen hun borst natmaken. Zo ontzettend dom om nu olie op het vuur te gooien met deze uiterst infantiele en voornamelijk vochtige provocatie. :N

Dit is geheel volgens de traditie van wijlen Theo van Gogh. :{

Misgun niemand zijn profijt, laat elk op hoope bouwe. Ofschoon wie mij ook benijdt, fortuin moet zijn loop behouden.
Bansheeboy: Fok!ker van de week!
[Without heart we would be mere machines]
Bergkamp, Zlatan, Van Persie, Ziyech, Quaresma
  woensdag 19 september 2012 @ 22:39:53 #253
6845 Ringo
als een rollende steen
pi_117005549
-

[ Bericht 100% gewijzigd door sp3c op 19-09-2012 23:55:57 ]
He's simple, he's dumb, he's the pilot.
  woensdag 19 september 2012 @ 22:43:27 #254
21153 RAVW
Alleen maar feiten
pi_117005759
quote:
15s.gif Op woensdag 19 september 2012 22:32 schreef BansheeBoy het volgende:
De Fransen kunnen hun borst natmaken. Zo ontzettend dom om nu olie op het vuur te gooien met deze uiterst infantiele en voornamelijk vochtige provocatie. :N

maar zal j niet eens afvragen waarom dit soort mensen in eens opstaan ??
het zal echt niet zijn van, zullen we nu de Moslims eens gaan pesten
Dit heeft echt een hele andere insteek ...

mensen kunnen op de lange duur ook gewoon moslim moe worden of erger nog moslims gaan haten omdat er te veel in hun omgeving gebeurd is waarbij moslims te vaak in het negatieve naar buiten komen ..

Ik zou zelf denk ik ook heel snel een andere kijk op moslims gaan krijgen als ik er midden in zou zitten.
En als je dan net tussen de verkeerde moslims zit .. dan ga je daar wel tegen afzetten
net zo als met andere groepen mensen ..

maar 1 ding blijft voor mij altijd nog vreemd waarom vliegen die lui zo snel in de brand als er eens wat gezegd wordt ook al is het op een normale toon dan vaak zijn ze al opgefokt.

Waar komt die woede vandaan?

Dat ik nu bijna 2 euro (4 gulden ) voor 1 liter benzine betaald omdat het daar een zooitje is daar wordt niet aan gedacht ..
En ga zo maar even door terwijl ik er niets mee te maken heb..
"Als mannen sneller als risico worden gezien en vrouwen overal mee wegkomen, dan verliezen we de nuance en rechtvaardigheid in het gesprek over grensoverschrijdend gedrag.
Dat is geen bescherming meer.
Dat is machtsmisbruik vermomd als moraal."
pi_117006142
quote:
Sticks and stones
May break my bones
But words will never hurt me.
(Kinder rijmpje).
Question authorities, fuck religion, educate yourself, Viva el individualismo!
There's only one way of life, and that's your own!
  woensdag 19 september 2012 @ 22:51:40 #256
104871 remlof
Europees federalist
pi_117006203

Dit kwam ik tegen op feestboek, moest ik wel om lachen :D
pi_117006384
quote:

Die fransen zijn niet zo bang voor een discussie.
pi_117006545
Eigenlijk moet er gewoon elke dag een spotprent of kort filmpje oevr Mohammed worden geplaatst. Die licht aangebrande moslims moeten dan uiteindelijk niet meer weten waar ze het moeten zoeken.
  woensdag 19 september 2012 @ 23:04:25 #259
21153 RAVW
Alleen maar feiten
pi_117006964
quote:
0s.gif Op woensdag 19 september 2012 22:57 schreef Bombshell het volgende:
Eigenlijk moet er gewoon elke dag een spotprent of kort filmpje oevr Mohammed worden geplaatst. Die licht aangebrande moslims moeten dan uiteindelijk niet meer weten waar ze het moeten zoeken.
of een keer alle moskees roze verven :) wel met water werf dan is het zo weer weg als ze gaan huilen
"Als mannen sneller als risico worden gezien en vrouwen overal mee wegkomen, dan verliezen we de nuance en rechtvaardigheid in het gesprek over grensoverschrijdend gedrag.
Dat is geen bescherming meer.
Dat is machtsmisbruik vermomd als moraal."
  woensdag 19 september 2012 @ 23:06:57 #260
343860 UpsideDown
Baas Boven Baas
pi_117007114
quote:
''Ik veroordeel niet alleen de inhoud, maar ook de verspreiders van de film'', zei de Duitse Martin Schulz woensdag in Brussel. ''Deze film beledigt de gevoelens van veel mensen in de wereld''.
Wat een slappe zak is hij inderdaad, hij buigt voor de islam. :r Een leider (of iemand met een leidende functie zoals hij) mag nooit buigen voor wat voor geloof dan ook.

Hij noemt alles en iedereen fascisten, zelf is hij de grootste socialist die er is. :r
Say what?
  woensdag 19 september 2012 @ 23:06:58 #261
13462 BansheeBoy
Assimilatie = Laxatie = Stront
pi_117007115
quote:
9s.gif Op woensdag 19 september 2012 22:54 schreef Tem het volgende:

[..]

Die fransen zijn niet zo bang voor een discussie.
Juist wel, want met dit soort infantiel en vochtig handelen maak je elk debat onmogelijk. :{

Misgun niemand zijn profijt, laat elk op hoope bouwe. Ofschoon wie mij ook benijdt, fortuin moet zijn loop behouden.
Bansheeboy: Fok!ker van de week!
[Without heart we would be mere machines]
Bergkamp, Zlatan, Van Persie, Ziyech, Quaresma
pi_117007184
quote:
0s.gif Op woensdag 19 september 2012 23:04 schreef RAVW het volgende:

[..]

of een keer alle moskees roze verven :) wel met water werf dan is het zo weer weg als ze gaan huilen
Laten we alle moslims een verplicht een roze driehoek laten dragen
pi_117007352
quote:
15s.gif Op woensdag 19 september 2012 23:06 schreef BansheeBoy het volgende:

[..]

Juist wel, want met dit soort infantiel en vochtig handelen maak je elk debat onmogelijk. :{

Er is altijd een debat mogelijk natuurlijk. Gewoon even tot tien tellen en dan kan dat best.
pi_117007988
quote:
14s.gif Op woensdag 19 september 2012 22:51 schreef remlof het volgende:
[ afbeelding ]

Dit kwam ik tegen op feestboek, moest ik wel om lachen :D
Als ze op zo'n manier zouden demonstreren had ik er niet eens zoveel problemen mee. :P
pi_117008196
Maar dat filmpje is wel in 1 x een bestseller, een oscar waardig })
There is only one religion
pi_117008336
Straks in het europarlement sharia4europe (ze zijn al aardig op weg, wetgeving zal wel al in de maak zijn) :X
pi_117008397
quote:

[..]

Nee BSB.

Met geweld ondermijn je het debat.
  woensdag 19 september 2012 @ 23:29:22 #268
241662 Jian
Well, well, well
pi_117008471
quote:
0s.gif Op woensdag 19 september 2012 23:21 schreef SuperHarregarre het volgende:

[..]

Als ze op zo'n manier zouden demonstreren had ik er niet eens zoveel problemen mee. :P
Dat zou pas humor zijn .....oh, wacht effe, moslims en humor.
pi_117008521
quote:

[..]

Het probleem is juist dat een bepaald volk maling heeft aan het debat, anders waren we al lang klaar geweest.
Als een belasting op tabak het roken zou moeten terugbrengen, en een belasting op benzine het verbruik op brandstof zou moeten terugbrengen.
Wat denk je dan dat een belasting op inkomen zou moeten doen?
pi_117008544
quote:
0s.gif Op woensdag 19 september 2012 23:29 schreef Jian het volgende:

[..]

Dat zou pas humor zijn .....oh, wacht effe, moslims en humor.
niet mijn humor ...
pi_117010903
quote:
0s.gif Op woensdag 19 september 2012 22:57 schreef Bombshell het volgende:
Dit dus, gewoon zoveel troep over Mohammed de wereld in tuffen dat het ze teveel wordt en ze zichzelf opblazen daar in die getto's van ze.
  donderdag 20 september 2012 @ 00:52:01 #272
262 Re
Kiss & Swallow
pi_117011127
En dan hun veroordelen als haters :')
pi_117011471
Opperfascist Schulz heeft gesproken. Hij vindt dat de film offline gehaald moet worden en begrijpt de grieven van de moslims. Tegen de vrijheid van meningsuiting. De Duitse geschiedenis herhaalt zich. :r

† In Memoriam † donderdag 20 september 2012 @ 01:24:33 #274
341203 3-voud
pi_117011616
Zo, de EU is ook officieel van het padje af zag ik?
Man man man...
pi_117011620
quote:
6s.gif Op donderdag 20 september 2012 01:12 schreef El_Matador het volgende:
Opperfascist Schulz heeft gesproken. Hij vindt dat de film offline gehaald moet worden en begrijpt de grieven van de moslims. Tegen de vrijheid van meningsuiting. De Duitse geschiedenis herhaalt zich. :r
Juist niet toch? Destijds werd de propagandafilm tegen de joden juist promoot. En als er een volk weet waartoe dit soort haatpropaganda tegen andersdenkenden kan leiden zijn het de Duitsers wel.
pleased to meet you
  † In Memoriam † donderdag 20 september 2012 @ 01:26:16 #276
341203 3-voud
pi_117011633
quote:
0s.gif Op donderdag 20 september 2012 01:24 schreef moussie het volgende:

[..]

Juist niet toch? Destijds werd de propagandafilm tegen de joden juist promoot. En als er een volk weet waartoe dit soort haatpropaganda tegen andersdenkenden kan leiden zijn het de Duitsers wel.
... vandaar dat we jou dagelijks topics zien openen met klachten over hoe Jezus en het christendom belachelijk gemaakt worden.

Fiets toch een eind op met je dhimmi geleuter.
pi_117011698
quote:
0s.gif Op donderdag 20 september 2012 01:26 schreef 3-voud het volgende:

[..]

... vandaar dat we jou dagelijks topics zien openen met klachten over hoe Jezus en het christendom belachelijk gemaakt worden.

Fiets toch een eind op met je dhimmi geleuter.
Het kan mij dan ook geen reet schelen wie er wel of niet belachelijk gemaakt wordt. Dat neemt niet weg dat ik me wel realiseer dat ik anderen met mijn mening over hun ideologie of geloof diep kan beledigen, en daar hou ik dan ook rekening mee bij het verkondigen van die mening. Dat heeft volgens mij weinig te maken met dhimmi, meer met beschaving.
pleased to meet you
pi_117011708
quote:
0s.gif Op donderdag 20 september 2012 01:24 schreef moussie het volgende:

[..]

Haatpropaganda? _O-

Jij gaat nog steeds uit van het volkomen verknipte mantra dat islamkritiek en jodenhaat op 1 lijn zijn te stellen.

Integendeel; verreweg de meeste principes uit de islam botsen keihard met de linkse beginselen. Des te verbazender die knuffelarij van links met juist de meest debiele moslims.

† In Memoriam † donderdag 20 september 2012 @ 01:41:00 #279
341203 3-voud
pi_117011709
quote:
0s.gif Op donderdag 20 september 2012 01:38 schreef moussie het volgende:

[..]

Het kan mij dan ook geen reet schelen wie er wel of niet belachelijk gemaakt wordt. Dat neemt niet weg dat ik me wel realiseer dat ik anderen met mijn mening over hun ideologie of geloof diep kan beledigen, en daar hou ik dan ook rekening mee bij het verkondigen van die mening. Dat heeft volgens mij weinig te maken met dhimmi, meer met beschaving.
Mot jij weten.
Zolang je maar realiseert dat je dat niet kunt afdwingen van een ander.
Dat is precies wat die EU gehaktbal nu doet en jij vind het oke.

Daarbij vind ik het weer erg opvallend dat je enkel dit soort meningen verspreid als het om moslims gaat. Vandaar dhimmi.
  † In Memoriam † donderdag 20 september 2012 @ 01:43:01 #280
341203 3-voud
pi_117011720
quote:
6s.gif Op donderdag 20 september 2012 01:40 schreef El_Matador het volgende:
Integendeel; verreweg de meeste principes uit de islam botsen keihard met de linkse beginselen. Des te verbazender die knuffelarij van links met juist de meest debiele moslims.
Kun je ze wel 100x in hun gezicht kwakken. Hun humane superioriteit schuift dat klakkeloos aan de kant. Zolang ze zichzelf maar op de borst kunnen kloppen.
pi_117011736
quote:
0s.gif Op donderdag 20 september 2012 01:43 schreef 3-voud het volgende:

[..]

Kun je ze wel 100x in hun gezicht kwakken. Hun humane superioriteit schuift dat klakkeloos aan de kant. Zolang ze zichzelf maar op de borst kunnen kloppen.
Homo's bungelend aan een boom, vrouwen door de straten geranseld (door die mooie o-zo "progressieve" Arabische Lentebokjes :') ), discriminatie van zwarten en andere bevolkingsgroepen, totaal geen idee van een verantwoord milieubeleid (ook niet in die landen waar daar geld voor is), geen respect voor andersdenkenden, tot het gooien van bommen aan toe, etc. enz, usw.

Maar Palestijnen zijn zielig en de VS zijn stom. Daar houdt het op, voor die "verlichte" zielen.

Ongelooflijk.

pi_117011752
lol ik vndaag linkje op fb wall geplaatst vr dld van t filmpje, maar was vergeten dat ik nog twee moslims als vrienden heb drdat ik t abbonoment op ze had stopgezet n jaar of wat geleden
zegt 1tje 5min na plaatsing al van wat vr n sukkl ben jij, wrom zoek je ruzie ? ik zeg kanker op en ga verder met allah pijpen mongool :') zegtie serieus gast je was altijd wel chill mr je hebt nu n probleem
ik zeg wat dn mr hij reageerde niet meer
na dit begon k te twijfelen of k t moest verwijderen, vr me veiligheid n respect n dat die ander t niet ziet wnt die ander was. altijd wel n strikte moslim en wilde ook zon spreker worden. anyho ik dacht fuck it, ff de zooi op scherp stellen: kijken of t n wolf in schaapskleren is met ze criendelijke gedrag altijd. Heb toen de hele middag spotprents n beledigende teksten op fb geplaatst.

Kijk ik savonds op fb, zie k dst k 27 vrienden minder heb :'( linkse knkrstakkers lol.. gelukkig ook wat positieve creacties
  † In Memoriam † donderdag 20 september 2012 @ 01:50:36 #283
341203 3-voud
pi_117011761
quote:
6s.gif Op donderdag 20 september 2012 01:45 schreef El_Matador het volgende:

[..]

Homo's bungelend aan een boom, vrouwen door de straten geranseld (door die mooie o-zo "progressieve" Arabische Lentebokjes :') ), discriminatie van zwarten en andere bevolkingsgroepen, totaal geen idee van een verantwoord milieubeleid (ook niet in die landen waar daar geld voor is), geen respect voor andersdenkenden, tot het gooien van bommen aan toe, etc. enz, usw.

Maar Palestijnen zijn zielig en de VS zijn stom. Daar houdt het op, voor die "verlichte" zielen.

Ongelooflijk.
Ook een pareltje:

1.000 overvallen/mishandelingen/inbraken van teringmoslimjeugd poetsen ze weg met 1-2 voorvallen van " die anderen".
Met andere woorden, 1 staat tot 1.000 is voor hun fifty-fifty. Ofwel, "Zie, hun doen het ook".

Echt, op mijn 5de had ik al door dat zulks kromme vergelijkingen sloegen als een tang op een varken.
pi_117011910
quote:
0s.gif Op donderdag 20 september 2012 01:49 schreef LelijKnap het volgende:
lol ik vndaag linkje op fb wall geplaatst vr dld van t filmpje, maar was vergeten dat ik nog twee moslims als vrienden heb drdat ik t abbonoment op ze had stopgezet n jaar of wat geleden
zegt 1tje 5min na plaatsing al van wat vr n sukkl ben jij, wrom zoek je ruzie ? ik zeg kanker op en ga verder met allah pijpen mongool :') zegtie serieus gast je was altijd wel chill mr je hebt nu n probleem
na dit begon k te twijfelen of k t moest verwijderen, vr me veiligheid n respect n dat die ander t niet ziet wnt die ander was. altijd wel n strikte moslim en wilde ook zon spreker worden. anyho ik dacht fuck it, ff de zooi op scherp stellen: kijken of t n wolf in schaapskleren is met ze criendelijke gedrag altijd. Heb toen de hele middag spotprents n beledigende teksten op fb geplaatst.

Kijk ik savonds op fb, zie k dst k 27 vrienden minder heb :'( linkse knkrstakkers lol.. gelukkig ook wat positieve creacties
pi_117011925
quote:
...langdradig onleesbaar kutverhaal...
ik zeg kanker op en ga verder met allah pijpen mongool
...langdradig onleesbaar kutverhaal...
Ik zou jou ook er gelijk afgooien als "vriend".

De tering, je bent bijna nog triester dan die moslimgekkies. En dat zegt wat.

donderdag 20 september 2012 @ 03:02:58 #286
340994 Scabies
Ab asino lanam quaeris.
pi_117012156
quote:
14s.gif Op donderdag 20 september 2012 02:27 schreef El_Matador het volgende:

[..]

Ik zou jou ook er gelijk afgooien als "vriend".

De tering, je bent bijna nog triester dan die moslimgekkies. En dat zegt wat.
Ach kom, de arme drommel is duidelijk niet helemaal 100%
Ik vind het niet kunnen dat je zo tekeer gaat tegen iemand die duidelijk geestelijk gehandicapt is.
I thought you thought
pi_117012220
quote:

pi_117012276
quote:
0s.gif Op donderdag 20 september 2012 03:02 schreef Scabies het volgende:

[..]

Ach kom, de arme drommel is duidelijk niet helemaal 100%
Ik vind het niet kunnen dat je zo tekeer gaat tegen iemand die duidelijk geestelijk gehandicapt is.
Dat zei men op de basisschool ook over Breivik.

donderdag 20 september 2012 @ 04:31:33 #289
366229 Oldie57
Neoliberalisme Macht Frei
pi_117012356
Redenatie van de anti-moslimknuffelaars: "alle moslims zijn eng/ gevaarlijk/ dom/ agressief omdat een relatief kleine groep islamitische fanatiekelingen dood en verderf zaait." Kennelijk is voor hen generaliseren gemakkelijker dan nadenken.
pi_117012634
Gelukkig nog maar 10 posts te gaan.
pi_117012678
Schulz geeft een aardige klap in het gezicht van de vrije meningsuiting. Met zijn uitspraken buigt hij voor terreur.
pi_117012713
quote:
0s.gif Op donderdag 20 september 2012 01:38 schreef moussie het volgende:

[..]

Realiseer je je wel dat jij net zo bent wat je een ander verwijt? Je beledigt heel wat mensen hier op Fok! met je mening en dat noem je "rekening houden met" en "beschaafd"?
  donderdag 20 september 2012 @ 07:48:37 #293
262 Re
Kiss & Swallow
pi_117012913
quote:
0s.gif Op donderdag 20 september 2012 07:28 schreef Dr.Nikita het volgende:

[..]

Realiseer je je wel dat jij net zo bent wat je een ander verwijt? Je beledigt heel wat mensen hier op Fok! met je mening en dat noem je "rekening houden met" en "beschaafd"?
er werd iemand fascist genoemd, nou mag dat dus blijkbaar maar er mag in jouw ogen niets van gezegd worden want dat is beledigend?... In hoeverre is Shulz dan een fascist? vertel het me oh lieve Nikita
pi_117012968
quote:
0s.gif Op woensdag 19 september 2012 18:53 schreef sonnyspek het volgende:

Een blad wat satire maakt? Wat een racisten! :(
Tis niet zo dat ze alles op de hak nemen, alleen de heilige islam!
Op woensdag 23 januari 2013 16:22 schreef gnaeus het volgende:[/b]
Je denkt serieus dat een goede opvoeding dit kan voorkomen ? Het is juist vaak de oorzaak van misdragingen.
pi_117012985
quote:
13s.gif Op woensdag 19 september 2012 14:40 schreef gnaeus het volgende:

[..]

Pas je wel op de islam niet te beledigen? Daar staat blijkbaar de doodstraf op tegenwoordig...
Op woensdag 23 januari 2013 16:22 schreef gnaeus het volgende:[/b]
Je denkt serieus dat een goede opvoeding dit kan voorkomen ? Het is juist vaak de oorzaak van misdragingen.
pi_117012986
quote:
0s.gif Op woensdag 19 september 2012 19:23 schreef Disana het volgende:

[..]

Hebben ze geen idee, of willen ze geen idee hebben. Informatie te over, immers. Ik merk alleen dat sommigen het nogal flink vinden om overal bij te roepen dat er maar bommen overheen moeten.
Weleens gehoord van frustratie, onmacht en dit uiten met grote woorden? Wat kunnen sommigen toch door blijven zeiken met hun superieure geleuter terwijl ze vaak zelf geen haar beter zijn.
pi_117012993
quote:
3s.gif Op donderdag 20 september 2012 07:48 schreef Re het volgende:

[..]

er werd iemand fascist genoemd, nou mag dat dus blijkbaar maar er mag in jouw ogen niets van gezegd worden want dat is beledigend?... In hoeverre is Shulz dan een fascist? vertel het me oh lieve Nikita
Je mist het punt zoals gewoonlijk.
  donderdag 20 september 2012 @ 07:59:24 #298
262 Re
Kiss & Swallow
pi_117013007
ach lekker de media spekken lekker alles ophitsen want er moet geprovoceerd worden (wel even een paar persberichten eruit natuurlijk), soms denk je wel eens dat mensen bewust op een geweldsspiraal hopen. Dit is gewoon bewust mensen narren, prima om satire te bedrijven op alles en nog wat, maar dit is natuurlijk weer een ander uiterste.
  donderdag 20 september 2012 @ 08:01:21 #299
262 Re
Kiss & Swallow
pi_117013023
quote:
0s.gif Op donderdag 20 september 2012 07:58 schreef Dr.Nikita het volgende:

[..]

Je mist het punt zoals gewoonlijk.
ik mis nooit punten hoor. maar vertel dan eens, een mening waar je je zo beledigd door voelt omdat er een nuance wordt gemaakt... ik ben benieuwd
pi_117013038
En daar mis je weer het punt.

Waar staat dat ik mij beledigd voel?

Ga lekker ergens anders trollen en zuigen.
  donderdag 20 september 2012 @ 08:05:46 #301
255257 Flow3r
Forever in my life O(+>
pi_117013057
quote:
3s.gif Op donderdag 20 september 2012 07:59 schreef Re het volgende:
ach lekker de media spekken lekker alles ophitsen want er moet geprovoceerd worden (wel even een paar persberichten eruit natuurlijk), soms denk je wel eens dat mensen bewust op een geweldsspiraal hopen. Dit is gewoon bewust mensen narren, prima om satire te bedrijven op alles en nog wat, maar dit is natuurlijk weer een ander uiterste.
Maar is het niet zo dat als je dood wordt gegooid met bepaalde informatie dat het je uiteindelijk niets meer doet omdat je er immuun voor bent geworden?
Waar we vroeger geschokeerd door raakten glijdt nu toch ook van onze schouders af?
Ik denk dat het ook zo werkt voor die extremisten en geloof niet dat ze altijd maar zoveel mensen boos op de been zullen krijgen. Mensen worden er moe van en gaan weer verder met hun leven.
Hoe meer filmpjes en cartoons, hoe minder heftig de reacties, daar geloof ik echt in.

edit : Omg, ik weet niet hoe ik een nieuw topic moet openen, iemand HELP? :D

edit: Misschien beter zo laten ? Het is wel uitgekauwd nu :Y
  donderdag 20 september 2012 @ 08:13:27 #302
262 Re
Kiss & Swallow
pi_117013131
quote:
0s.gif Op donderdag 20 september 2012 07:28 schreef Dr.Nikita het volgende:

[..]

quote:
0s.gif Op donderdag 20 september 2012 08:04 schreef Dr.Nikita het volgende:
En daar mis je weer het punt.

Waar staat dat ik mij beledigd voel?

Ga lekker ergens anders trollen en zuigen.
excuus mevrouw, ik dacht dat je jezelf beledigd voelde omdat iemand anders een andere mening had dan die van jou... kan gebeuren natuurlijk in zo'n verhitte discussie
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')