abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  dinsdag 18 september 2012 @ 23:04:59 #1
306109 francoisdublanc
Urgent en At your service
pi_116961914

quote:
SANAA - Ongeveer 2000 betogers in de stad Sanaa in Jemen hebben vrijdag geprobeerd op te rukken naar de ambassade van de Verenigde Staten. Ook in Sudan wordt geprotesteerd en in Libanon is één persoon omgekomen bij onlusten.

Opnieuw protesten in verschillende landen Fotoserie

In Jemen vuurden veiligheidstroepen waarschuwingsschoten af. Zij zetten een waterkanon in om de menigte te verspreiden.

De betogers, woedend over de in de VS geproduceerde antimoslimfilm, schreeuwden dat de Amerikaanse ambassadeur het land moet worden uitgezet en verbrandden een Amerikaanse vlag.

Veiligheidstroepen blokkeerden alle wegen naar de ambassade. De politie schoot donderdag zeker vier demonstranten dood in de buurt van de Amerikaanse ambassade.

Sudan

In de Sudanese hoofdstad Khartoum proberen betogers de Britse en Duitse ambassades te bestormen, meldt een ooggetuige aan persbureau Reuters. De ruiten van de ambassade zouden zijn ingegooid en er zou geschoten zijn. Daarnaast zou er brand zijn gesticht bij de hoofdingang.

De Duitse minister van Buitenlandse Zaken, Guido Westerwelle, zei dat het personeel van de ambassade veilig is. De regering in Berlijn had volgens de Duitse publieke zender ARD de veiligheidsmaatregelen rond het gebouw al versterkt. Om wat voor maatregelen het gaat, is niet gezegd.

Sommige betogers trokken de Duitse vlag van het gebouw en vervingen hem door een zwarte islamitische vlag. Ook werden stenen naar het gebouw geworpen. Ook de nabijgelegen Britse ambassade was het doelwit van betogers. In totaal waren er naar schatting 5000 demonstranten op de been.

Libanon

In Libanon zou één persoon bij gewelddadige protesten om het leven zijn gekomen. Tenminste 25 personen zouden gewond zijn geraakt. Dat melden internationale persbureaus.

Honderden betogers hebben in de stad Tripoli, in het noorden van Libanon, een restaurant van fastfoodketen Kentucky Fried Chicken in brand gestoken. Zij schreeuwden leuzen tegen het bezoek van paus Benedictus XVI en tegen de Amerikanen.

Dat hebben getuigen gezegd. Zij zagen sommige mensen die riepen 'Wij willen de paus niet' en 'Niet meer beledigingen (tegen de islam)'.

De paus is vrijdagmiddag in de hoofdstad Beiroet aangekomen voor een bezoek van 3 dagen.

Pakistan

Ook in de Pakistaanse stad Islamabad werd vrijdag geprotesteerd, meldt het Franse persbureau AFP. Bij de Amerikaanse ambassade werden door honderden islamisten anti-Amerikaanse leuzen gescandeerd.

http://www.nu.nl/buitenla(...)-anti-islamfilm.html
Er zijn dus ernstige rellen in Islamitische landen.

Zal dit nog verder escaleren?

http://www.livestation.com/en/aljazeera-english

Poll: Gaat het filmpje te ver?
Ja
Nee
Weet ik niet
Tussenstand:

Ook een poll maken? Klik hier
  dinsdag 18 september 2012 @ 23:05:39 #2
306109 francoisdublanc
pi_116961946
Nu met cartoons*
  dinsdag 18 september 2012 @ 23:07:41 #3
306109 francoisdublanc
pi_116962081
Kijk, in Egypte waren er 1 miljoen demonstranten. En er wonen 80 miljoen mensen, betekent dat dat 79 miljoen tegen de arabische herfst is? Nee, maar dan hoor ik jullie niet.
pi_116962281
Achterlijk volk. 1 iemand maakt een filmpje waar openlijk afstand van wordt genomen door de regering. Maar nee, laten we weer alles slopen wat ook maar enigzins een connectie heeft met de USA.

Stelletje holbewoners
pi_116962342
Ja gestemd. Je kan mensen gewoon in hun waarde laten en respecteren lijkt mij, kleine moeite.
pi_116962346
De rellen kunnen nog wel even doorgaan, er is voer voor nieuw gebral..

Terwijl de omstreden film ‘Innocence of Muslims’ de gemoederen blijft bezighouden, publiceert het Franse satirische weekblad Charlie Hebdo morgen voor de tweede maal spotprenten waarin de profeet Mohammed centraal staat.

Hoofdredacteur Charbonnier van het tijdschrift laat tegenover persbureau AFP weten dat de karikaturen “degenen choqueren die gechoqueerd willen worden”. Hij beroept zich op de persvrijheid en weigert af te wijken van zijn koers “omdat de extremisten anders winnen”.

Moslimraad ‘beledigd’

Het hoofd van de Franse Moslimraad heeft vanavond tegenover persbureau AFP “met diepe ontsteltenis” gereageerd op tekeningen die “beledigend zijn voor de profeet van de islam”. De raad en roept Franse moslims op “niet toe te geven aan de provocatie.

De Franse premier Jean-Marc Ayrault roept Fransen in een reactie op om ‘verantwoordelijk’ op de cartoons te reageren. De lokale politie heeft de veiligheidsmaatregelen rond de redactie van het blad versterkt. Vorig jaar november werd in het kantoor brand gesticht nadat het weekblad de Deense Mohammed-cartoons publiceerde.

Mohammed vorig jaar ‘gasthoofdredacteur’

Toen publiceerde het blad een speciaal nummer met als gasthoofdredacteur ‘de profeet Mohammed’. Daarin ‘vierde’ het blad de overwinning van de fundamentalistische islamitische partij Ennahda in Tunesië en schreef het dat de sharia de belangrijkste rechtsbasis wordt in Libië.

Toenmalig correspondent Vandenberghe beschreef het blad na een bezoek aan de redactie vorig jaar na dit incident:

“Charlie Hebdo is na Le Canard Enchainé het tweede satirische blad van Frankrijk. Het blad is eind jaren zestig ontstaan en bestaat vooral uit cartoons en karikaturen. Bij Charlie Hebdo zijn ze keihard anti-religieus. Ze pakken alle religies aan.”

http://www.nrc.nl/nieuws/(...)emisten-niet-winnen/
Radical islam is the snake in the grass.
Moderate islam is the grass that hides the snake.
pi_116963252
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 september 2012 23:07 schreef sonnyspek het volgende:
Kijk, in Egypte waren er 1 miljoen demonstranten. En er wonen 80 miljoen mensen, betekent dat dat 79 miljoen tegen de arabische herfst is? Nee, maar dan hoor ik jullie niet.
1 miljoen? Bron?
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
pi_116964230
quote:
7s.gif Op dinsdag 18 september 2012 23:12 schreef Xetran het volgende:
Ja gestemd. Je kan mensen gewoon in hun waarde laten en respecteren lijkt mij, kleine moeite.
Kies ik toch liever voor de vrijheid van meningsuiting.
pi_116964515
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 september 2012 23:29 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

1 miljoen? Bron?
Denk dat in dit geval de revolutie bedoeld word.
pi_116964646
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 september 2012 23:53 schreef Hathor het volgende:

[..]

Denk dat in dit geval de revolutie bedoeld word.
Als dat zo is, dan slaat de heer Sonny behoorlijk de plank mis. De revolutie had namelijk opmerkelijk weinig met religie te maken. Iets wat iedereen verbaasde.
pi_116965365
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 september 2012 23:47 schreef Platina het volgende:

[..]

Kies ik toch liever voor de vrijheid van meningsuiting.
Is er wel, maar je moet mensen hun religie en waarde en normen ook gewoon kunnen respecteren. waar gaat het heen als je alles maar kan zeggen wat je wil :')
pi_116965493
quote:
7s.gif Op woensdag 19 september 2012 00:17 schreef Xetran het volgende:

[..]

Is er wel, maar je moet mensen hun religie en waarde en normen ook gewoon kunnen respecteren. waar gaat het heen als je alles maar kan zeggen wat je wil :')
Volgens mij moet je alles kunnen zeggen over religies. Waar dit filmpje tever gaat is in de nadrukkelijke stelling dat ze door hun foute religie allemaal terroristen zijn. Zelfs de misleide geesten die zich hebben laten provoceren door de beledingen aan het adres van de Profeet Mohammed zijn geen bewijs dat dat zo is. Hoe graag de makers van die film en sommigen anderen dat ook willen beweren.
pi_116965843
quote:
7s.gif Op dinsdag 18 september 2012 23:12 schreef Xetran het volgende:
Slippery slope. Het is aan mensen om hun teentjes bij te werken, zodat ze er niet constant op getrapt worden. Wat is respect precies? Wat is iemand's waarde? Dat zijn loze kreten die op allerlei manieren te manipuleren zijn. Iemand doodslaan, dat is éénduidig.
Baat 't niet, schaadt 't niet. Dus slikken, kreng.
pi_116965959
quote:

[..]

Een vrijere wereld. EN zeker als er zo primitief gereageerd wordt door mensen, zou ik zeggen dat er meer gekwetst moet worden. Je hebt ook van die weerloze kinderen die bij 't minste of geringste om hun moeder gaan janken. Respect krijg je alleen als je jezelf respectvol gedraagt en dat is dus iets anders dan rellen en mensen doodslaan. De maker van het filmpje krijgt geen respect omdat hij zich ook niet respectvol gedraagt, maar zijn respectloze prutswerk bestaat niet uit geweld.
Baat 't niet, schaadt 't niet. Dus slikken, kreng.
pi_116966888
quote:
10s.gif Op dinsdag 18 september 2012 21:56 schreef El_Matador het volgende:

[..]

Daar zal IG-Farben blij mee zijn...
IG-Farben blij met 100 miljoen meer moslims .. kolere zeg, wat ben jij een misselijk mannetje :r
pleased to meet you
  woensdag 19 september 2012 @ 03:05:18 #16
3292 Tweek
Koffie graag!
pi_116967606
quote:

[..]

Ik zie geen enkele reden om iets te respecteren wat oproept tot het stenigen van vrouwen die verkracht zijn, die vrouwen zien als iets minderwaardigs, iets wat oproept om homo's op te hangen. Ook een boek wat slavernij goed keurt, slachtoffers van verkrachting het liefst met de dader ziet trouwen of mensen dood wil zien omdat ze kleren van twee verschillende draden aanhebben. Een boek wat het doden van mensen niet als iets slechts ziet omdat het slechts hetzelfde is als wisselen van kleren voor de slachtoffers kan mijn goedkeuring niet dragen.

Religie heeft geen enkele vorm van morele superioriteit in de hedendaagse samenleving, het is een achterhaalt concept wat de voortgang van de samenleving in de weg staat. Ieder moment dat we het nog legitimeren als een vorm van autoriteit of zegenschap hebbend orgaan is er één teveel.

Dat mensen zich beledigd voelen als ze daarop gewezen worden is hun goed recht, maar niemand wordt graag op zijn ongelijk gewezen. Het is alleen geen reden om mensen te vermoorden.
  woensdag 19 september 2012 @ 07:01:27 #17
306109 francoisdublanc
pi_116967942
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 september 2012 23:56 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Als dat zo is, dan slaat de heer Sonny behoorlijk de plank mis. De revolutie had namelijk opmerkelijk weinig met religie te maken. Iets wat iedereen verbaasde.
Arabische herfst is inderdaad de revolutie. Nee, maar het gaat erom dat aantallen niks zeggen.
pi_116967973
quote:
0s.gif Op woensdag 19 september 2012 01:34 schreef moussie het volgende:

[..]

IG-Farben blij met 100 miljoen meer moslims .. kolere zeg, wat ben jij een misselijk mannetje :r
Die reactie ook _O-

De eerlijkheid gebiedt me te zeggen dat ik deze ijzersterke grap van een medeforummer (niet FOK!) geleend heb.
The only limit is your own imagination
Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia

Waarom er geen vliegtuig in het WTC vloog
pi_116968082
quote:
10s.gif Op woensdag 19 september 2012 07:14 schreef El_Matador het volgende:

[..]

Die reactie ook _O-

De eerlijkheid gebiedt me te zeggen dat ik deze ijzersterke grap van een medeforummer (niet FOK!) geleend heb.
Goeie grap man, lachon.
pi_116968114
quote:
13s.gif Op woensdag 19 september 2012 07:36 schreef De_Guidance het volgende:

[..]

Goeie grap man, lachon.
De verkeerde PI, maar de juiste reactie. Aboutalebje is trots op je, broeder.
The only limit is your own imagination
Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia

Waarom er geen vliegtuig in het WTC vloog
pi_116969485
quote:
1s.gif Op woensdag 19 september 2012 07:01 schreef sonnyspek het volgende:

[..]

Arabische herfst is inderdaad de revolutie. Nee, maar het gaat erom dat aantallen niks zeggen.
Natuurlijk zeggen aantallen wel wat. Als in Nederland een demonstratie plaatsvindt van neo-nazi's en 50 gasten komen opdagen, dan kun je daaruit opmaken dat het draagvlak voor dergelijk extremisme non-existent is in dit land.
pi_116969535
Zullen we er na dit deel maar mee stoppen?
pi_116969568
Nee Tem. Godver.
pi_116969583
quote:
9s.gif Op woensdag 19 september 2012 09:19 schreef Tem het volgende:
Goed plan!
pi_116969629
quote:
Eindelijk een goed gespelde leus.
The problem is not the occupation, but how people deal with it.
pi_116969637
quote:
9s.gif Op woensdag 19 september 2012 09:19 schreef Tem het volgende:
Is goed, als je terugkomt naar de SC.
pi_116969696
quote:
14s.gif Op woensdag 19 september 2012 09:23 schreef waht het volgende:

[..]

Eindelijk een goed gespelde leus.
Had verwacht dat je neus zou zeggen.
pi_116970868
quote:
14s.gif Op woensdag 19 september 2012 09:22 schreef Frutsel het volgende:

[..]

Goed plan!
Je zal overwerkt raken met al die aap, bavianen en andere apensoorten weg te modden waar het inmiddels mee vol van staat.
  woensdag 19 september 2012 @ 10:54:07 #29
279726 Robijn48
Music was my first love
pi_116972082
quote:
0s.gif Op woensdag 19 september 2012 10:13 schreef Dr.Nikita het volgende:

[..]

Je zal overwerkt raken met al die aap, bavianen en andere apensoorten weg te modden waar het inmiddels mee vol van staat.
Misschien moeten mensen zich dan ook eens gaan gedragen.
Leef en Laten Leven
  woensdag 19 september 2012 @ 11:04:03 #30
373754 mossad_agent
Ha-Mossad le-Modiin ule-Tafkid
pi_116972386
quote:
0s.gif Op woensdag 19 september 2012 10:54 schreef Robijn48 het volgende:

[..]

Misschien moeten mensen zich dan ook eens gaan gedragen.
Dat is nou heel de insteek van deze reeks! Maar hey, klagen op wat mensen die het woord aap gebruiken is nu eenmaal makkelijker dan echte pijnpunten te benoemen.

Konden we maar net zo makkelijk stoppen met mensen...... 'het werkt niet, dus we stoppen maar met volk 'A' of volk 'B')
pi_116972427
When the student is ready, the teacher will appear.
When the student is truly ready, the teacher will disappear.
  woensdag 19 september 2012 @ 11:06:55 #32
279726 Robijn48
Music was my first love
pi_116972485
quote:
0s.gif Op woensdag 19 september 2012 11:04 schreef mossad_agent het volgende:

[..]

Dat is nou heel de insteek van deze reeks! Maar hey, klagen op wat mensen die het woord aap gebruiken is nu eenmaal makkelijker dan echte pijnpunten te benoemen.
Eh...ik vind het niet normaal dat mensen het woord "aap" gebruiken voor hun medemens hoor.
Dus ik snap heel goed waarom dat weg gemodereerd wordt.
En wat die pijnpunten betreft: het is maar net hoe je het bekijkt.
Leef en Laten Leven
  woensdag 19 september 2012 @ 11:08:11 #33
373754 mossad_agent
pi_116972521
quote:
0s.gif Op woensdag 19 september 2012 11:06 schreef Robijn48 het volgende:
En wat die pijnpunten betreft: het is maar net hoe je het bekijkt.
Nou laten we het zo zien; ik vind het erger dat er mensen worden vermoord etc ivm een lullig filmpje dan dat mensen wordt verweten apengedrag te vertonen. Voorts vind ik dat een belediging voor de aap.
  woensdag 19 september 2012 @ 11:09:46 #34
279726 Robijn48
Music was my first love
pi_116972579
quote:
0s.gif Op woensdag 19 september 2012 11:08 schreef mossad_agent het volgende:

[..]

Nou laten we het zo zien; ik vind het erger dat er mensen worden vermoord etc ivm een lullig filmpje dan dat mensen wordt verweten apengedrag te vertonen. Voorts vind ik dat een belediging voor de aap.
Volgens mij heb je dat al 100 x gezegd. Net als alles hier al gezegd is.
Leef en Laten Leven
pi_116972807
Frankrijk verscherpt beveiliging ambassades
http://www.nu.nl/buitenla(...)ging-ambassades.html
pi_116972918
quote:
10s.gif Op woensdag 19 september 2012 07:14 schreef El_Matador het volgende:

[..]

Die reactie ook _O-

Stormfront zeker ...
pleased to meet you
pi_116973052
quote:
0s.gif Op woensdag 19 september 2012 11:15 schreef Automatisch het volgende:
Frankrijk verscherpt beveiliging ambassades
http://www.nu.nl/buitenla(...)ging-ambassades.html
quote:
Het besluit volgt op de publicatie van spotprenten van de profeet Mohammed door het Franse tijdschrift Charlie Hebdo.
:')
When the student is ready, the teacher will appear.
When the student is truly ready, the teacher will disappear.
pi_116973133
NOS correspondent Ron Linker in Parijs heeft het blad net gekocht beschrijft alvast wat er in staat.

http://nos.nl/artikel/420(...)ad-onbereikbaar.html
Say what?
pi_116973440
En zijn er al Franse moslims actief op Social Media om oproepjes te plaatsen voor acties?
pi_116974107
quote:
0s.gif Op woensdag 19 september 2012 11:09 schreef Robijn48 het volgende:

[..]

Volgens mij heb je dat al 100 x gezegd. Net als alles hier al gezegd is.
Ach, die hoeveelheid valt in het niets vergeleken met hoe vaak jij roept dat je "al ruim 50 bent" en dus "veel meer levenservaring hebt" waardoor jij "gelijk hebt".
  woensdag 19 september 2012 @ 12:03:15 #41
373754 mossad_agent
pi_116974519
quote:
0s.gif Op woensdag 19 september 2012 11:58 schreef Robijn48 het volgende:

[..]

Bedankt voor je uitgebreide post. Maar het maakt niet uit. Je maakt mensen niet voor "aap" uit, als je enigszins normaal bent.
Ze worden niet voor aap uitgemaakt... ze vertonen apengedrag. Voordat we verder gaan, je kent het verschil neem ik aan????
pi_116974546
zeg snotapen houd eens op
pi_116974855
quote:
0s.gif Op woensdag 19 september 2012 12:03 schreef mossad_agent het volgende:

[..]

Ze worden niet voor aap uitgemaakt... ze vertonen apengedrag. Voordat we verder gaan, je kent het verschil neem ik aan????
Eerlijk gezegd heb ik nog nooit gehoord van apen die een ambassadeur vermoorden of een bomauto tegen een busje aanzetten, dus ergens kan die vergelijking ook niet. :@
"Bijna niemand durft de islam te bekritiseren en te bespotten zoals dat met het christendom werd en wordt gedaan, terwijl daar gezien het totalitaire en onderdrukkende karakter van de islam toch alle reden toe is." ~ H.Heeresma
  woensdag 19 september 2012 @ 12:15:56 #44
262 Re
Kiss & Swallow
pi_116974946
het zijn hele sociale dieren trouwens, althans de meeste, er zitten ook een paar extremen tussen

:')
04-08-11, 02-02-12, 20-06-14, 13-08-15
  woensdag 19 september 2012 @ 12:18:22 #45
279726 Robijn48
Music was my first love
pi_116975024
Apen zijn op zich hartstikke leuk, en inderdaad, wij hebben veel van hun gedrag weg.

Maar dan nog scheldt je mensen niet voor apen uit. Als je normaal bent.
Leef en Laten Leven
pi_116978014
Frankrijk sluit twintig ambassades

http://www.telegraaf.nl/b(...)assades_dicht__.html
  woensdag 19 september 2012 @ 13:43:48 #47
3647 B.R.Oekhoest
Taalpotpourrist Berend Rinus
pi_116978138
quote:
0s.gif Op woensdag 19 september 2012 11:32 schreef Automatisch het volgende:
En zijn er al Franse moslims actief op Social Media om oproepjes te plaatsen voor acties?
Dat zal vast wel snel gaan via al die gejatte smartphones.....
De moraal zit in een crisis, niemand weet meer wat van wie is.
Mijn broer Tinus zeker niet; de minkukel neemt steeds ongevraagd bezit van mijn FOK!account. Beste vent wel verder, overigens: http://fotoboek.fok.nl/Tinus_O..
pi_116978303
quote:
0s.gif Op woensdag 19 september 2012 13:43 schreef B.R.Oekhoest het volgende:

[..]

Dat zal vast wel snel gaan via al die gejatte smartphones.....
Niveautje weer! Oh wacht, het is woensdagmiddag dan zijn de basisscholen vroeg vrij natuurlijk.
  woensdag 19 september 2012 @ 13:50:07 #49
3647 B.R.Oekhoest
pi_116978363
quote:
1s.gif Op woensdag 19 september 2012 13:48 schreef Xa1pt het volgende:

[..]

Niveautje weer! Oh wacht, het is woensdagmiddag dan zijn de basisscholen vroeg vrij natuurlijk.
Ach man, als Van 't Hek hem in het theater had gemaakt had de zaal balauw gelegen ....
Mijn broer Tinus zeker niet; de minkukel neemt steeds ongevraagd bezit van mijn FOK!account. Beste vent wel verder, overigens: http://fotoboek.fok.nl/Tinus_O..
pi_116978481
Fatwa over acteurs anti-moslimfilm

Een fatwa is uitgevaardigd om de complete filmcrew (acteurs én productiemedewerkers) te doden die betrokken is bij de gewraakte anti-islam-film ’Innocence of Muslims’.
http://www.telegraaf.nl/b(...)ti-moslimfilm__.html
  woensdag 19 september 2012 @ 13:55:13 #51
262 Re
Kiss & Swallow
pi_116978550
ik zou zeggen... doe's lief maar ja dat ben ik zelf ook wel eens niet :9

zijn die cartoons al online, heeft wilders ze al op zijn site gezet?
04-08-11, 02-02-12, 20-06-14, 13-08-15
  woensdag 19 september 2012 @ 13:56:16 #52
279726 Robijn48
Music was my first love
pi_116978588
quote:
3s.gif Op woensdag 19 september 2012 13:55 schreef Re het volgende:

Wilders zet toch altijd alles gelijk online, als ie maar onrust kan stoken :9
Leef en Laten Leven
  woensdag 19 september 2012 @ 13:58:51 #53
3647 B.R.Oekhoest
pi_116978682
quote:
0s.gif Op woensdag 19 september 2012 13:53 schreef Automatisch het volgende:

Een fatwa is uitgevaardigd om de complete filmcrew (acteurs én productiemedewerkers) te doden die betrokken is bij de gewraakte anti-islam-film ’Innocence of Muslims’.
Mag ik dan een Westerse fatwa uitspreken over al die booslims? Dat ze zo snel mogelijk relativeringsvermogen, gezond verstand, kritisch denkvermogen en gevoel voor humor krijgen? Dat is de taak van iedere welschapen Westerling om ze dat zsm bij te brengen!!!!
pi_116978700
Frankrijk sluit twintig ambassades PARIJS - Frankrijk sluit twintig ambassades, consulaten en scholen in twintig islamitische landen. Het ministerie van Buitenlandse Zaken heeft dat besluit genomen in verband met de publicatie van de spotprenten van de profeet Mohammed door het Franse tijdschrift Charlie Hebdo.

In de afgelopen week zijn Amerikaanse ambassades en consulaten in veel islamitische landen aangevallen. Bij de rellen zijn meer dan 30 mensen om het leven gekomen, onder wie de Amerikaanse ambassadeur in Libië. De rellen braken uit nadat een Amerikaans anti-islamitisch filmpje op YouTube was gezet. Innocence of Muslims schildert Mohammed af als een losgeslagen oplichter.

Charlie Hebdo haalde zich vorig jaar ook al de woede van moslims op de hals. Het tijdschrift publiceerde toen een speciale editie, Sharia Hebdo, met Mohammed als 'gasthoofdredacteur'. Na publicatie werd een brandbom naar het hoofdkantoor in Parijs gegooid.

De Franse premier Ayrault is tegen de publicatie van nieuwe spotprenten over de profeet Mohammed. Hij heeft iedereen opgeroepen zich verantwoordelijk te gedragen. De Franse moslimraad heeft een oproep gedaan aan moslims om zich niet te laten provoceren.

Een demonstratie tegen de anti-islamfilm die voor zaterdag gepland stond in Parijs, is door de regering verboden.

http://news.google.nl/new(...)=7167598656647028514

Tsja, wat moet je hier nou eigenlijk over zeggen? Ik weet wel dat vrijheid van meningsuiting een groot goed is en all that jazz, maar is het nou echt verstandig om je landgenoten die overzee in ambassades werken moedwillig in gevaar te brengen? ook dit is in potentie dus weer aanleiding genoeg voor dagenlang rellen met eventuele doden als gevolg.
  woensdag 19 september 2012 @ 14:02:27 #55
373754 mossad_agent
pi_116978839
quote:
3s.gif Op woensdag 19 september 2012 13:55 schreef Re het volgende:

Ik hoorde dat een pastoor ergens ook al dat filmpje op zijn site had gezet. Als er één groep is die beter stil in een hoekje kan gaan zitten....dan is het wel de hoek van de pastoor.
pi_116978868
quote:
7s.gif Op woensdag 19 september 2012 14:01 schreef Scorpie het volgende:
Censuur mag nooit worden getolereerd. Zo simpel is het.
Mee eens, maar opzettelijk provoceren is echt nodig? Als je vantevoren al weet wat de gevolgen gaan zijn, waarom dan toch je zin doordrammen?
pi_116978983
quote:
0s.gif Op woensdag 19 september 2012 14:03 schreef Hathor het volgende:

[..]

Mee eens, maar opzettelijk provoceren is echt nodig? Als je vantevoren al weet wat de gevolgen gaan zijn, waarom dan toch je zin doordrammen?
Niets, maar dan ook werkelijk niets wat een cartoonist of filmmaker creeert kan geweld veroorzaken. Dat kan gewoon niet, die correlatie is krom en onjuist en dient te vuur en te zwaard bestreden te worden, net zolang totdat de onbeschaafde kliek gelovigen die menen geweld te kunnen gebruiken als rechtvaardiging in de 21e eeuw zijn aanbeland.
pi_116979030
quote:
0s.gif Op woensdag 19 september 2012 13:53 schreef Automatisch het volgende:

Dan roep ik bij deze een Hollandse Fatwa uit.

Sla iedereen het ziekenhuis in die je naar deze Fatwa ziet goedkeuren of naar ziet handelen.
Achterlijke mongolen.
pi_116979165
quote:
7s.gif Op woensdag 19 september 2012 14:05 schreef Scorpie het volgende:

[..]

Niets, maar dan ook werkelijk niets wat een cartoonist of filmmaker creeert kan geweld veroorzaken. Dat kan gewoon niet, die correlatie is krom en onjuist en dient te vuur en te zwaard bestreden te worden, net zolang totdat de onbeschaafde kliek gelovigen die menen geweld te kunnen gebruiken als rechtvaardiging in de 21e eeuw zijn aanbeland.
Wat in onze cultuur heel normaal is, is dat in hun cultuur dus duidelijk niet. En we weten dat allemaal, maar toch moet er zo nodig gekeken worden hoe ver men kan gaan. Het zal allemaal wel, ik begrijp het nut er alleen niet van. Gaat Charlie Hebdo ook alle eventuele schade aan gebouwen, auto's, en mensen betalen als dit de gevolgen gaat krijgen waarvan we allemaal weten dat die ook gaan komen?
pi_116979272
quote:
0s.gif Op woensdag 19 september 2012 14:08 schreef Hathor het volgende:

[..]

Wat in onze cultuur heel normaal is, is dat in hun cultuur dus duidelijk niet.
Je bedoelt respect voor andersdenkenden? En waarom zou onze cultuur daar precies hinder van moeten ondervinden?

quote:
En we weten dat allemaal, maar toch moet er zo nodig gekeken worden hoe ver men kan gaan. Het zal allemaal wel, ik begrijp het nut er alleen niet van.
Zie het als een opvoedingscursus voor de wat minder verlichte culturen gelocaliseerd in het Midden Oosten. Laat ze zich daar lekker druk maken om belangrijke zaken, zoals drinkwater enzo.

quote:
Gaat Charlie Hebdo ook alle eventuele schade aan gebouwen, auto's, en mensen betalen als dit de gevolgen gaat krijgen waarvan we allemaal weten dat die ook gaan komen?
Dat zou mooi zijn zeg, in plaats van de daders gaan we nu achter degenen aan die misstanden aan de kaak stellen. Mooie maatschappij leven we dan in. Censuur much?
pi_116979331
quote:
0s.gif Op woensdag 19 september 2012 14:03 schreef Hathor het volgende:

[..]

Eens. Op wat karikatuurtjes bevestigen en onvrede zaaien na (zo van "haha, zie je wel, die achterlijke moslims") heeft dat totaal geen zin.
pi_116979395
Het is eigenlijk heel simpel. Natuurlijk moet je alles kunnen zeggen wat je wil, alleen kun je je wel afvragen of het in sommige gevallen verstandig is dat ook te doen. Je kan bv naar Mike Tyson lopen, hem recht in de ogen aankijken, en zeggen dat je hem een lelijke grafneger vind. het is dan vrij naief om te denken dat ie je dan glimlachend op de schouder klopt en weer vrolijk verder gaat met zijn ding. ja...je KAN het zeggen, maar is het ook verstandig?
pi_116979421
quote:
1s.gif Op woensdag 19 september 2012 14:11 schreef Xa1pt het volgende:

[..]

Eens. Op wat karikatuurtjes bevestigen en onvrede zaaien na (zo van "haha, zie je wel, die achterlijke moslims") heeft dat totaal geen zin.
Dus we mogen eigenlijk niets publiceren waar een ander eventueel aanstoot aan kan nemen? Dan capituleren we onze verworven vrijheden dus.
pi_116979436
quote:
0s.gif Op woensdag 19 september 2012 14:05 schreef hearmeout het volgende:

[..]

Dan roep ik bij deze een Hollandse Fatwa uit.

Sla iedereen het ziekenhuis in die je naar deze Fatwa ziet goedkeuren of naar ziet handelen.
Achterlijke mongolen.
Een 'oog om oog en tand om tand'-fatwa? Voor inspiratie kun je vast wel bij de originele maker terecht.
pi_116979446
quote:
0s.gif Op woensdag 19 september 2012 14:12 schreef Hathor het volgende:
Het is eigenlijk heel simpel. Natuurlijk moet je alles kunnen zeggen wat je wil, alleen kun je je wel afvragen of het in sommige gevallen verstandig is dat ook te doen. Je kan bv naar Mike Tyson lopen, hem recht in de ogen aankijken, en zeggen dat je hem een lelijke grafneger vind. het is dan vrij naief om te denken dat ie je dan glimlachend op de schouder klopt en weer vrolijk verder gaat met zijn ding. ja...je KAN het zeggen, maar is het ook verstandig?
Dat is niet wat jij bepleitte. Jij bepleitte vervolging voor degene die zou provoceren.
  woensdag 19 september 2012 @ 14:13:47 #66
104871 remlof
Europees federalist
pi_116979448
quote:
De meest zinnige post in dit topic so far.
pi_116979473
quote:
1s.gif Op woensdag 19 september 2012 14:13 schreef Xa1pt het volgende:

[..]

Een 'oog om oog en tand om tand'-fatwa? Voor inspiratie kun je vast wel bij de originele maker terecht.
* Scorpie mompelt iets over acties waarvan je weet dat ze misschien consequenties kunnen hebben enzo. Gewoon met scherp schieten dus _O_
  woensdag 19 september 2012 @ 14:14:40 #68
342946 TweeGrolsch
Geen 18 ? Geen druppel!
pi_116979496
quote:
0s.gif Op woensdag 19 september 2012 14:08 schreef Hathor het volgende:

[..]

Wat in onze cultuur heel normaal is, is dat in hun cultuur dus duidelijk niet. En we weten dat allemaal, maar toch moet er zo nodig gekeken worden hoe ver men kan gaan. Het zal allemaal wel, ik begrijp het nut er alleen niet van. Gaat Charlie Hebdo ook alle eventuele schade aan gebouwen, auto's, en mensen betalen als dit de gevolgen gaat krijgen waarvan we allemaal weten dat die ook gaan komen?
Het begrip vrijheid is lastig te begrijpen voor je?
pi_116979508
De debilisering van deze wereld gaat vrolijk voort op conto van een groeiende en hysterisch antiek denkende en handelende meute.

Ze zijn naar mijn mening een gevaar en moeten hard bestreden worden.

Met woorden , cartoons en , als het niet anders gaat , desnoods met daden.
pi_116979510
quote:
7s.gif Op woensdag 19 september 2012 14:13 schreef Scorpie het volgende:

[..]

Dat is niet wat jij bepleitte. Jij bepleitte vervolging voor degene die zou provoceren.
Dat heb ik nergens gezegd.
pi_116979557
quote:
7s.gif Op woensdag 19 september 2012 14:13 schreef Scorpie het volgende:

[..]

Dus we mogen eigenlijk niets publiceren waar een ander eventueel aanstoot aan kan nemen? Dan capituleren we onze verworven vrijheden dus.
Weet ik niet. Iets censureren gaat me net een brug te ver, maar met dat opzettelijk stoken om het stoken ben je wat mij betreft geen haar beter dan een rellende mongool.
pi_116979577
quote:
0s.gif Op woensdag 19 september 2012 14:14 schreef DrMabuse het volgende:
De debilisering van deze wereld gaat vrolijk voort op conto van een groeiende en hysterisch antiek denkende en handelende meute.

Ze zijn naar mijn mening een gevaar en moeten hard bestreden worden.

Met woorden , cartoons en , als het niet anders gaat , desnoods met daden.
Er hoeft niks bestreden te worden als de culturen waar men nu blijkbaar aanstoot aan een of ander filmpje (waarvan 99% van desbetreffende personen het filmpje niet eens gezien hebben) eens zouden opgroeien tot volwaardige en volwassen culturen in plaats van die achterlijkheden tentoon te spreiden die ze anno 1600 ook al lieten zien.
pi_116979612
quote:
1s.gif Op woensdag 19 september 2012 14:14 schreef TweeGrolsch het volgende:

[..]

Helemaal niet, Je HEBt de vrijheid iets te roepen en daarmee een heleboel mensen te beledigen, maar nogmaals...is het ook verstandig dat bewust te doen? Je hebt namelijk ook de vrijheid om het NIET te roepen.
pi_116979635
quote:
0s.gif Op woensdag 19 september 2012 14:14 schreef Hathor het volgende:

[..]

Dat heb ik nergens gezegd.
Zeg jij niet dat de provocateurs de schade dienen te vergoeden? Hoe wou je dat doen, ze dat vriendelijk vragen? Nee, dat wil je afdwingen.

quote:
1s.gif Op woensdag 19 september 2012 14:16 schreef Xa1pt het volgende:

[..]

Weet ik niet. Iets censureren gaat me net een brug te ver, maar met dat opzettelijk stoken om het stoken ben je wat mij betreft geen haar beter dan een rellende mongool.
Het is een hellend vlak, zodra we 'hier' in de Westerse samenleving uit angst voor gebeurtenissen in het Midden-Oosten maar dingen gaan laten. Whats next denk ik dan.
pi_116979657
quote:
0s.gif Op woensdag 19 september 2012 14:17 schreef Hathor het volgende:

[..]

Helemaal niet, Je HEBt de vrijheid iets te roepen en daarmee een heleboel mensen te beledigen, maar nogmaals...is het ook verstandig dat bewust te doen? Je hebt namelijk ook de vrijheid om het NIET te roepen.
Je hebt ook de vrijheid om geen geweld te gebruiken zodra iets je niet zint. Gek genoeg hoor ik je daar dan weer niet over.
  woensdag 19 september 2012 @ 14:18:33 #76
373754 mossad_agent
pi_116979680
quote:
Maar gaan alle negers dan de straat op om alles kort en klein te slaan en gaan ze dan ook mensen vermoorden? Of wachten ze even, zien hoe Tyson die gozer ff een poffert op zijn neus geeft om vervolgens weer verder te gaan? Ik denk , herstel, ik weet dat het dat laatste zou zijn, hetgeen blijk geeft van een ontwikkelde manier van denken.

Dit in tegenstelling tot 'mannen' in jurken die alles maar over één kam scheren, zij zijn de racist in dit verhaal!
pi_116979785
quote:
7s.gif Op woensdag 19 september 2012 14:18 schreef Scorpie het volgende:

[..]

Je hebt ook de vrijheid om geen geweld te gebruiken zodra iets je niet zint. Gek genoeg hoor ik je daar dan weer niet over.
Daar heb je ook gewoon gelijk in, alleen nogmaals...blijkbaar gaat men in die cultuur sneller tot geweld over als men op de pik getrapt word. Met die wetenschap in het achterhoofd, is het dan misschien niet verstandiger om NIET bewust de boel op scherp te zetten? Kweenie hoor, het is maar een suggestie.
pi_116979815
quote:
1s.gif Op woensdag 19 september 2012 14:14 schreef TweeGrolsch het volgende:

[..]

Het lijkt erop dat zijn post te moeilijk is voor je. De vrijheid om op een dikke neger af te stappen heb je, je hebt ook de vrijheid om 'm te zeggen dat jouw dode moeder nog knapper is maar ga dan ook niet achteraf verongelijkt lopen janken dat je op je bek geslagen bent.
pi_116979866
quote:
0s.gif Op woensdag 19 september 2012 14:20 schreef Hathor het volgende:

[..]

Daar heb je ook gewoon gelijk in, alleen nogmaals...blijkbaar gaat men in die cultuur sneller tot geweld over als men op de pik getrapt word. Met die wetenschap in het achterhoofd, is het dan misschien niet verstandiger om NIET bewust de boel op scherp te zetten? Kweenie hoor, het is maar een suggestie.
De minste zijn is voor sommigen erg moeilijk.
pi_116979877
quote:
0s.gif Op woensdag 19 september 2012 14:18 schreef mossad_agent het volgende:

[..]

Maar gaan alle negers dan de straat op om alles kort en klein te slaan en gaan ze dan ook mensen vermoorden? Of wachten ze even, zien hoe Tyson die gozer ff een poffert op zijn neus geeft om vervolgens weer verder te gaan? Ik denk , herstel, ik weet dat het dat laatste zou zijn, hetgeen blijk geeft van een ontwikkelde manier van denken.

Dit in tegenstelling tot 'mannen' in jurken die alles maar over één kam scheren, zij zijn de racist in dit verhaal!
Toen in Nederland een imam riep dat alle homo`s varkens waren en van een flatgebouw met hun hoofd naar beneden moesten worden gegooid, werd er geen fatwa uitgevaardigd en hadden (de meeste) mensen wel door dat hier een gevaarlijke idioot aan het woord was. Men kon het onderscheid maken tussen de persoon en de cultuur. Waarom kan dat omgekeerd niet? Waarom wordt er een ambassadeur omgelegd omdat 1 idioot een filmpje maakt, 8000 km verderop? Waarom ziet men daar dat onderscheid niet? En beter nog, waarom zou dat precies *ons* probleem moeten worden?
pi_116979905
Zij janken al voordat ze geslagen zijn.

Janken op commando heet dat.
pi_116979927
quote:
7s.gif Op woensdag 19 september 2012 14:18 schreef Scorpie het volgende:

[..]

Noem me een topic waarin geweld niet werd afgekeurd?
pi_116979933
quote:
Allemaal leuk en aardig maar dat is nog steeds geen rechtvaardiging voor geweld of oproep tot geweld.
pi_116979995
quote:
0s.gif Op woensdag 19 september 2012 14:20 schreef Hathor het volgende:

[..]

Het heeft niet zoveel met 'verstandig' te maken. Zodra een culturele, etnische, of gelovige minderheid, notabene in het buitenland gesitueerd, gaat bepalen wat we hier wel en niet mogen vertonen gaat bij mij de handrem erop en is er geen enkele consessie mogelijk. Ik buig niet voor een gijzeling van buitenaf. Nu niet, nooit niet, en met mij hopelijk de gehele Westerse maatschappij.

Dit is niet een simpel provocatietje, dit gaat veel verder. Hier gaat het om vrijheid van meningsuiting, een veel groter goed, dat gekaapt wordt door een stelletje extremisten 8000km verderop. Daar ageer ik tegen.
pi_116980001
quote:
0s.gif Op woensdag 19 september 2012 14:18 schreef mossad_agent het volgende:

[..]

Ik zeg maar een 1 naam....Rodney King

Dit is verder offtopic, dus je ziet zelf maar hoe je dit interpreteert. :')
pi_116980044
quote:
7s.gif Op woensdag 19 september 2012 14:17 schreef Scorpie het volgende:

[..]

Het is een hellend vlak, zodra we 'hier' in de Westerse samenleving uit angst voor gebeurtenissen in het Midden-Oosten maar dingen gaan laten. Whats next denk ik dan.
True. Het is alleen jammer dat hier dezelfde mongolen rondlopen. Ze zijn dan niet islamitisch, maar daar is ook alles mee gezegd.
pi_116980068
quote:
1s.gif Op woensdag 19 september 2012 14:22 schreef Xa1pt het volgende:

[..]

Noem me een topic waarin geweld niet werd afgekeurd?
Is dat relevant?
pi_116980107
quote:
1s.gif Op woensdag 19 september 2012 14:24 schreef Xa1pt het volgende:

[..]

True. Het is alleen jammer dat hier dezelfde mongolen rondlopen. Ze zijn dan niet islamitisch, maar daar is ook alles mee gezegd.
Klopt, maar daarom is het jammer dat we hier blijkbaar wel het onderscheid 'idioot' vs 'cultuur' kunnen maken, en omgekeerd dat niet kan.
pi_116980124
quote:
9s.gif Op woensdag 19 september 2012 14:22 schreef Tem het volgende:

[..]

Allemaal leuk en aardig maar dat is nog steeds geen rechtvaardiging voor geweld of oproep tot geweld.
Nee, dat is je gezond verstand gebruiken.
pi_116980167
quote:
1s.gif Op woensdag 19 september 2012 14:26 schreef Xa1pt het volgende:

[..]

Nee, dat is je gezond verstand gebruiken.
Nee dat is het niet.
  woensdag 19 september 2012 @ 14:27:51 #91
342946 TweeGrolsch
Geen 18 ? Geen druppel!
pi_116980204
quote:
0s.gif Op woensdag 19 september 2012 14:17 schreef Hathor het volgende:

[..]

Ja, maar dat is een compleet nietszeggende opmerking. Natuurlijk heb je de keuze iets niet of wel te zeggen. Ik snap werkelijk het punt dat je daarmee probeert te maken niet.
  woensdag 19 september 2012 @ 14:28:20 #92
382130 gnaeus
Risu inepto res ineptior nulla
pi_116980233
Welk nut dienen dergelijke provocaties dan ? De gematigde moslim haalt z'n schouders op en extremisten zullen niet minder gaan rellen.

Wat mij betreft stel je de provocateur en geweldpleger voor 50/50 schuldig. Dat gebeurt nu ook in de rechtspraak en niemand die dat vreemd vindt.
  † In Memoriam † woensdag 19 september 2012 @ 14:29:12 #93
341203 3-voud
50 shades of fuck you todo
pi_116980269
quote:
1s.gif Op woensdag 19 september 2012 14:27 schreef TweeGrolsch het volgende:

[..]

Ja, maar dat is een compleet nietszeggende opmerking. Natuurlijk heb je de keuze iets niet of wel te zeggen. Ik snap werkelijk het punt dat je daarmee probeert te maken niet.
Ik denk dat ie 2 dingen tegelijk uit wil leggen die elkaar bijten. Namelijk, je mag alles zeggen maar eigenlijk ook niet.
Op vrijdag 6 januari 2012 23:32 schreef remlof het volgende:
7 mei ga ik op Pim Fortuyn z'n graf pissen *G*
pi_116980301
quote:
1s.gif Op woensdag 19 september 2012 14:27 schreef TweeGrolsch het volgende:

[..]

Het punt is dat het totaal niet nodig is om te provoceren alleen maar omdat je het kunt. DAT is het punt.
  woensdag 19 september 2012 @ 14:30:38 #95
382130 gnaeus
pi_116980324
quote:
0s.gif Op woensdag 19 september 2012 14:29 schreef 3-voud het volgende:

[..]

Ik denk dat ie 2 dingen tegelijk uit wil leggen die elkaar bijten. Namelijk, je mag alles zeggen maar eigenlijk ook niet.
Met het recht op vrije meningsuiting komt de plicht daar zorgvuldig mee om te gaan. Dat laatste vergeten mensen nogal eens.
  † In Memoriam † woensdag 19 september 2012 @ 14:30:41 #96
341203 3-voud
50 shades of fuck you todo
pi_116980327
quote:
0s.gif Op woensdag 19 september 2012 14:28 schreef gnaeus het volgende:
Wat mij betreft stel je de provocateur en geweldpleger voor 50/50 schuldig. Dat gebeurt nu ook in de rechtspraak en niemand die dat vreemd vindt.
Onzin.
De autofabrikant wordt niet schuldig bevonden aan hard rijdende bestuurders, omdat die auto dat kan en zodanig de bestuurder "uitlokt".
Op vrijdag 6 januari 2012 23:32 schreef remlof het volgende:
7 mei ga ik op Pim Fortuyn z'n graf pissen *G*
pi_116980340
quote:
0s.gif Op woensdag 19 september 2012 14:29 schreef 3-voud het volgende:

[..]

Nee, je MAG alles zeggen, maar soms is het beter het voor je te houden, gewoon vanwege the sake of peace.
  woensdag 19 september 2012 @ 14:31:41 #98
342946 TweeGrolsch
Geen 18 ? Geen druppel!
pi_116980378
quote:
0s.gif Op woensdag 19 september 2012 14:28 schreef gnaeus het volgende:
Welk nut dienen dergelijke provocaties dan ? De gematigde moslim haalt z'n schouders op en extremisten zullen niet minder gaan rellen.

Dan moord ik morgen even wat christenen uit, ik voel mij hevig geprovoceerd door de EO.
Andries knevel in de bak _O_
  woensdag 19 september 2012 @ 14:32:30 #99
342946 TweeGrolsch
Geen 18 ? Geen druppel!
pi_116980412
quote:
0s.gif Op woensdag 19 september 2012 14:29 schreef Hathor het volgende:

[..]

Het punt is dat het totaal niet nodig is om te provoceren alleen maar omdat je het kunt. DAT is het punt.
Maar het mag. Dus wtf wil je ertegen doen?????
  woensdag 19 september 2012 @ 14:33:01 #100
382130 gnaeus
pi_116980441
quote:
0s.gif Op woensdag 19 september 2012 14:30 schreef 3-voud het volgende:

[..]

Onzin.
De autofabrikant wordt niet schuldig bevonden aan hard rijdende bestuurders, omdat die auto dat kan en zodanig de bestuurder "uitlokt".
Wat heb ik met een autofabrikant te maken ? Als je op straat iemand loopt uit te schelden en je krijgt een tik op je neus zal de rechter dat gewoon meewegen en niet enkel de schuld bij de geweldpleger leggen. Dan vindt iedereen doodnormaal, maar op een wat abstracter niveau is kennelijk iedereen dader behalve de provocateur. Beetje absurd.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')