De maker heeft het notabene zelf gezegd.quote:Op woensdag 19 september 2012 14:40 schreef TweeGrolsch het volgende:
[..]
Maar hoe wil je in godsnaam gaan vaststellen wat provocerend is en wat niet?
Dan is hij gezakt.quote:Op woensdag 19 september 2012 14:46 schreef gnaeus het volgende:
[..]
De maker heeft het notabene zelf gezegd.
Mweh, er zullen vast wel meer er aanstoot aan nemen.quote:Op woensdag 19 september 2012 14:48 schreef 3-voud het volgende:
[..]
Dan is hij gezakt.
Er wordt beweerd dat 99,999946477373% van de moslims geen aanstoot eraan neemt.
Dus?
Sja, het komt je zo uit zoals het je uitkomt he?quote:Op woensdag 19 september 2012 14:49 schreef De_Guidance het volgende:
[..]
Mweh, er zullen vast wel meer er aanstoot aan nemen.
Dat getal ging over het aantal mensen die zijn gaan demonstreren. Daar zit een grote stap tussen.
Dus als hij dat niet had gezegd dan is het allemaal oké wat jou betreft?quote:Op woensdag 19 september 2012 14:46 schreef gnaeus het volgende:
[..]
De maker heeft het notabene zelf gezegd.
gewoon lekker profoceren.quote:Op woensdag 19 september 2012 14:49 schreef De_Guidance het volgende:
[..]
Mweh, er zullen vast wel meer er aanstoot aan nemen.
Dat getal ging over het aantal mensen die zijn gaan demonstreren. Daar zit een grote stap tussen.
Nee hoor.quote:Op woensdag 19 september 2012 14:50 schreef 3-voud het volgende:
[..]
Sja, het komt je zo uit zoals het je uitkomt he?
Omdat er nu eenmaal mensen zijn die dik geld verdienen aan het instandhouden van de haat, terwijl ze weten dat ze alle schuld kunnen afschuiven op "de moslims". Bij de christengekkie-organisaties die zich met name de laatste anderhalf jaar met "Innocence of Muslims" zijn gaan bemoeien, stromen de donaties binnen als zelden tevoren en dat Franse blaadje heeft een hoop gratis reclame en zal vast wel uitverkocht gaan.quote:Op woensdag 19 september 2012 14:03 schreef Hathor het volgende:
Mee eens, maar opzettelijk provoceren is echt nodig? Als je vantevoren al weet wat de gevolgen gaan zijn, waarom dan toch je zin doordrammen?
Steve Klein (een van de mensen achter "Innocence") heeft al verklaard dat het de bedoeling was extremistische moslims uit hun tent te lokken. Helaas werkte dat niet, de trailer heeft op YouTube twee maanden stof liggen vergaren en toen hebben ze het maar in het arabisch vertaald.quote:Op woensdag 19 september 2012 14:35 schreef gnaeus het volgende:
Als je aan wil tonen dat er extremistische idioten zijn hoef je geen filmpje te maken en daarmee levens op het spel te zetten. Het is algemeen bekend dat deze figuren er zijn. Waarom maak je dan alsnog zo'n filmpje ? Om bewust te stoken en agressie uit te lokken.
Nja, de mensen achter Charlie Hebdo stellen dat de wereld moet wennen aan dit soort uitingen. Dus bij hen is het niet provocatie maar gewoon satire.quote:Op woensdag 19 september 2012 14:53 schreef DarkSkywise het volgende:
[..]
Omdat er nu eenmaal mensen zijn die dik geld verdienen aan het instandhouden van de haat, terwijl ze weten dat ze alle schuld kunnen afschuiven op "de moslims". Bij de christengekkie-organisaties die zich met name de laatste anderhalf jaar met "Innocence of Muslims" zijn gaan bemoeien, stromen de donaties binnen als zelden tevoren en dat Franse blaadje heeft een hoop gratis reclame en zal vast wel uitverkocht gaan.
Ik zou trouwens niet 1 voorbeeld in de geschiedenis weten waar het is gelukt om andersdenkenden van hun ongelijk te overtuigen door te zorgen dat ze meer en meer de hakken in het zand gingen zetten. In feite lijkt het eigenlijk meer een recept om oorlog uit te lokkken zodat sommigen lekker kunnen zeggen "zie je wel".
Precies.quote:Op woensdag 19 september 2012 14:59 schreef DarkSkywise het volgende:
[..]
Steve Klein (een van de mensen achter "Innocence") heeft al verklaard dat het de bedoeling was extremistische moslims uit hun tent te lokken. Helaas werkte dat niet, de trailer heeft op YouTube twee maanden stof liggen vergaren en toen hebben ze het maar in het arabisch vertaald.
Als het niemands bedoeling was moeilijkheden uit te lokken, is die laatste handeling best wel onverklaarbaar.
Je omschrijft zojuist het verschil tussen mensen mét en mensen zónder hersens.quote:Op woensdag 19 september 2012 14:21 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Toen in Nederland een imam riep dat alle homo`s varkens waren en van een flatgebouw met hun hoofd naar beneden moesten worden gegooid, werd er geen fatwa uitgevaardigd en hadden (de meeste) mensen wel door dat hier een gevaarlijke idioot aan het woord was. Men kon het onderscheid maken tussen de persoon en de cultuur. Waarom kan dat omgekeerd niet? Waarom wordt er een ambassadeur omgelegd omdat 1 idioot een filmpje maakt, 8000 km verderop? Waarom ziet men daar dat onderscheid niet? En beter nog, waarom zou dat precies *ons* probleem moeten worden?
Dit noem ik de spijker op de kop slaan.quote:Op woensdag 19 september 2012 14:23 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Het heeft niet zoveel met 'verstandig' te maken. Zodra een culturele, etnische, of gelovige minderheid, notabene in het buitenland gesitueerd, gaat bepalen wat we hier wel en niet mogen vertonen gaat bij mij de handrem erop en is er geen enkele consessie mogelijk. Ik buig niet voor een gijzeling van buitenaf. Nu niet, nooit niet, en met mij hopelijk de gehele Westerse maatschappij.
Dit is niet een simpel provocatietje, dit gaat veel verder. Hier gaat het om vrijheid van meningsuiting, een veel groter goed, dat gekaapt wordt door een stelletje extremisten 8000km verderop. Daar ageer ik tegen.
Behalve voor timmerlui in een rode overall.... die zullen het er niet mee eens zijn. Toch Gert?quote:Op woensdag 19 september 2012 15:07 schreef Dr.Nikita het volgende:
[..]
Dit noem ik de spijker op de kop slaan.
Dit is verreweg de domste post die ik gezien heb.quote:Op woensdag 19 september 2012 14:36 schreef gnaeus het volgende:
[..]
Het maakt de filmmaker kennelijk ook niet uit. Dat is de typische lafheid van dit soort figuren, grote bek achter het hek. En anderen mogen ervoor opdraaien.
Waarschijnlijk was dat omdat die "imam" al zo'n 700 jaar dood was.quote:Op woensdag 19 september 2012 14:21 schreef Scorpie het volgende:
Toen in Nederland een imam riep dat alle homo`s varkens waren en van een flatgebouw met hun hoofd naar beneden moesten worden gegooid, werd er geen fatwa uitgevaardigd
Ik hoop het. Daar hebben ze wel ervaring met het in de kop drukken van boze 'mannen' in jurken.quote:Op woensdag 19 september 2012 15:18 schreef ElviraKlapmuts het volgende:
Gaat de pleuris nu uitbreken in Frankrijk of zal het meevallen? Wat denken jullie?
Blijft vreemd dat je dat steeds hoopt.quote:Op woensdag 19 september 2012 15:19 schreef mossad_agent het volgende:
[..]
Ik hoop het. Daar hebben ze wel ervaring met het in de kop drukken van boze 'mannen' in jurken.
Dat was te zien ja de afgelopen jaren.quote:Op woensdag 19 september 2012 15:19 schreef mossad_agent het volgende:
[..]
Ik hoop het. Daar hebben ze wel ervaring met het in de kop drukken van boze 'mannen' in jurken.
Meestal gebeurt er in NL niks.quote:Op woensdag 19 september 2012 15:21 schreef ElviraKlapmuts het volgende:
Nou, ik hoop het niet eigenlijk, voor je het weet komt het steeds meer dichterbij..
http://en.wikipedia.org/wiki/Innocence_of_Muslimsquote:One Pakistani, Abdullah Ismail, died from smoke inhalation eminating from burning American flags at the rally.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |