Kun je weinig mee.quote:Op woensdag 19 september 2012 14:30 schreef Hathor het volgende:
[..]
Nee, je MAG alles zeggen, maar soms is het beter het voor je te houden, gewoon vanwege the sake of peace.
Ben je zo simpel of wat ?quote:Op woensdag 19 september 2012 14:31 schreef TweeGrolsch het volgende:
[..]
Dan moord ik morgen even wat christenen uit, ik voel mij hevig geprovoceerd door de EO.
Andries knevel in de bak
Ik? helemaal niks, ik heb niet meteen de neiging om dingen in brand te gaan steken als mensen iets roepen, maar niet iedereen is zo lief als ik.quote:Op woensdag 19 september 2012 14:32 schreef TweeGrolsch het volgende:
[..]
Maar het mag. Dus wtf wil je ertegen doen?????
Wat ik erover te zeggen heb:quote:Op woensdag 19 september 2012 14:33 schreef gnaeus het volgende:
[..]
Wat heb ik met een autofabrikant te maken ? Als je op straat iemand loopt uit te schelden en je krijgt een tik op je neus zal de rechter dat gewoon meewegen en niet enkel de schuld bij de geweldpleger leggen. Dan vindt iedereen doodnormaal, maar op een wat abstracter niveau is kennelijk iedereen dader behalve de provocateur. Beetje absurd.
quote:Op woensdag 19 september 2012 14:33 schreef 3-voud het volgende:
Daarbij, deze idioten grijpen alles aan om te rellen, tot zelfs moorden, en hitsen elkaar te makkelijk op. In mijn ogen ben je dan alle respect voor enig rekening mee houden, verloren. Ook in de toekomst.
Wat afschuwelijk voor die acteurs, die wisten van niets.quote:Op woensdag 19 september 2012 13:53 schreef Automatisch het volgende:
Fatwa over acteurs anti-moslimfilm
Een fatwa is uitgevaardigd om de complete filmcrew (acteurs én productiemedewerkers) te doden die betrokken is bij de gewraakte anti-islam-film ’Innocence of Muslims’.
http://www.telegraaf.nl/b(...)ti-moslimfilm__.html
Inderdaad. Als je aan wil tonen dat er extremistische idioten zijn hoef je geen filmpje te maken en daarmee levens op het spel te zetten. Het is algemeen bekend dat deze figuren er zijn. Waarom maak je dan alsnog zo'n filmpje ? Om bewust te stoken en agressie uit te lokken. Dat mag best strafbaar zijn.quote:Op woensdag 19 september 2012 14:33 schreef Hathor het volgende:
[..]
Ik? helemaal niks, ik heb niet meteen de neiging om dingen in brand te gaan steken als mensen iets roepen, maar niet iedereen is zo lief als ik.
Zal die idioten aan hun reet roesten. Geweld is heilig. Doden een godsdaad.quote:Op woensdag 19 september 2012 14:35 schreef moussie het volgende:
[..]
Wat afschuwelijk voor die acteurs, die wisten van niets.
Ohja, dat is juist een geweldige voedingsbodem voor extremisme.quote:Op woensdag 19 september 2012 14:30 schreef Hathor het volgende:
[..]
Nee, je MAG alles zeggen, maar soms is het beter het voor je te houden, gewoon vanwege the sake of peace.
Het maakt de filmmaker kennelijk ook niet uit. Dat is de typische lafheid van dit soort figuren, grote bek achter het hek. En anderen mogen ervoor opdraaien.quote:Op woensdag 19 september 2012 14:36 schreef 3-voud het volgende:
[..]
Zal die idioten aan hun reet roesten. Geweld is heilig. Doden een godsdaad.
Wie maakt ze niet uit.
Precies. Waar ligt de grens...quote:Op woensdag 19 september 2012 14:36 schreef Tem het volgende:
[..]
Ohja, dat is juist een geweldige voedingsbodem voor extremisme.
Ik ben het wel eens dat je soms beter niets kan zeggen maar geweld zou geen reden moeten zijn om maar te zwijgen. In dat geval wordt men geregeerd door terreur.
Je bent een flink doorgedraaide mafkees als je de film gelijk beschouwd als een doodsvonnis.quote:Op woensdag 19 september 2012 14:36 schreef gnaeus het volgende:
[..]
Het maakt de filmmaker kennelijk ook niet uit. Dat is de typische lafheid van dit soort figuren, grote bek achter het hek. En anderen mogen ervoor opdraaien.
Ik denk dat de bevolking in het midden-oosten iets meer recht heeft op de claim geregeerd te worden door terreur dan wij hier in het veilige westen niet ?quote:Op woensdag 19 september 2012 14:36 schreef Tem het volgende:
[..]
Ik ben het wel eens dat je soms beter niets kan zeggen maar geweld zou geen reden moeten zijn om maar te zwijgen. In dat geval wordt men geregeerd door terreur.
Daar ben ik het mee eens, maar we zitten hier denk ik klem tussen de denkwijze van twee totaal verschillende culturen, dus de gulden middenweg vinden zal waarschijnlijk wel nooit lukken, ook al gaat dit topic nog 2975687 delen erbij krijgen.quote:Op woensdag 19 september 2012 14:36 schreef Tem het volgende:
[..]
Dat is misschien een morele opgave, maar geen wetttelijke verplichting. Als je daadwerkelijk uitingen als deze gaat verbieden begeef je je op een hellend vlak. Mag een uitgeverij dan bijvoorbeeld nog reclame maken voor een boek waarin het historische bestaan van Mohammed openlijk wordt betwijfeld, of valt dat eigenlijk ook al onder nodeloos provoceren?quote:Op woensdag 19 september 2012 14:30 schreef gnaeus het volgende:
[..]
Met het recht op vrije meningsuiting komt de plicht daar zorgvuldig mee om te gaan. Dat laatste vergeten mensen nogal eens.
Dat is de realiteit, dat weet je vantevoren. Je leeft niet in Disneyland.quote:Op woensdag 19 september 2012 14:38 schreef 3-voud het volgende:
[..]
Je bent een flink doorgedraaide mafkees als je de film gelijk beschouwd als een doodsvonnis.
De ballen.
Maar hoe wil je in godsnaam gaan vaststellen wat provocerend is en wat niet?quote:Op woensdag 19 september 2012 14:36 schreef gnaeus het volgende:
[..]
Het maakt de filmmaker kennelijk ook niet uit. Dat is de typische lafheid van dit soort figuren, grote bek achter het hek. En anderen mogen ervoor opdraaien.
quote:Extremisten bedreigen kritische Marokkaanse Antwerpenaren
ANTWERPEN - Imam Nordine Taouil en andere kritische Antwerpenaren zijn bedreigd door extremisten nadat ze het gewelddadige protest van vorig weekend hadden afgekeurd. Dat schrijven De Morgen en Gazet van Antwerpen. 'Praten met de haatpredikers heeft geen zin', zegt Taouil.
Imam Nordine Taouil, die het geweld hardop veroordeelde, kreeg vijf scheldberichten van voor hem onbekende nummers.
Hij wordt er per sms van beschuldigd 'moslims in het openbaar te bespotten om zo de schouderklopjes van de kouffar (ongelovige) te verkrijgen. (...) Zo is het duidelijk in welk kamp jij je bevind! !' (sic). 's Nachts volgde nog een anonieme scheldtelefoon. "Ik beschouw dit als een bedreiging", zegt Taouil in De Morgen.
Hij gaat een klacht indienen bij de politie. Toch zegt hij ook dat hij geen schrik heeft. 'De meeste moslims staan achter mijn visie.'
Praten met de extremisten, heeft geen zin, vreest hij. 'Ik heb het jaren geprobeerd. Ze begrijpen gewoon de basistermen van de islam niet. Ze zijn volledig gehersenspoeld. Het is nu aan de politie en het gerecht om op te treden tegen deze fanatici,' zegt hij aan Gazet van Antwerpen.
Politica Ikrame Kastit (Groen) werd verwenst via Facebook. 'Moge Allah u en deze vervloekte democratie vervloeken', klonk het bericht van ene 'Abou Mujahid', zelfverklaard lid van Sharia4Belgium. 'Word moslima en bedek u eigen in plaats u eigen te verkopen op papier, tfoe!' (Die laatste verwensing betekent zoveel als: ik spuw op u.)
'Het was angstaanjagend. Dat is ook hun bedoeling. Ik was eerst van plan om een klacht in te dienen, maar uiteindelijk besliste ik om dit publiek te maken door het op mijn Facebookpagina te zetten', zegt ze aan Gazet van Antwerpen.
Dan hebben we de overheid die dat soort idioten uit onze samenleving trekt.quote:Op woensdag 19 september 2012 14:40 schreef gnaeus het volgende:
[..]
Dat is de realiteit, dat weet je vantevoren. Je leeft niet in Disneyland.
Maar bepaalde uitingen zijn verboden als ze nodeloos kwetsend zijn. Het is aan een rechter om te beoordelen of iets daar wel of niet onder valt. Ik kan mij voortellen dat je soms het maatschappelijk belang of binnenlandse veiligheid laat preveleren boven de vrijheid van meningsuiting en zie niet echt in waarom dat een knieval naar het extremisme zou zijn.quote:Op woensdag 19 september 2012 14:40 schreef Iblardi het volgende:
[..]
Dat is misschien een morele opgave, maar geen wetttelijke verplichting. Als je daadwerkelijk uitingen als deze gaat verbieden begeef je je op een hellend vlak. Mag een uitgeverij dan bijvoorbeeld nog reclame maken voor een boek waarin het historische bestaan van de Mohammed openlijk wordt betwijfeld, of valt dat eigenlijk ook al onder nodeloos provoceren?
Daar ben ik het mee eens. Zoals mijn eerste post in deze reeks eigenlijk al genoeg was.quote:Op woensdag 19 september 2012 14:40 schreef Hathor het volgende:
[..]
Daar ben ik het mee eens, maar we zitten hier denk ik klem tussen de denkwijze van twee totaal verschillende culturen, dus de gulden middenweg vinden zal waarschijnlijk wel nooit lukken, ook al gaat dit topic nog 2975687 delen erbij krijgen.
Het lijkt me eigenlijk nog maar het beste dat ik even bier ga halen voor bij het voetbal vanavond, dan doe ik tenminste nog wat nuttigs.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |