ik ben wel snugger genoeg om te weten dat ik moet eten. Mijn fout was eerder dat ik voor 2 dagen rijst had gekookt en dat omdat ik zo brak was, alles op mijn bord had gegooid (en tijdens het eten je afvragen waarom ze het zo friggin veel isquote:Op maandag 3 september 2012 09:21 schreef Viking84 het volgende:
[..]
Joh, de eerste keren dat ik 10 km liep kon ik ook niet meer lopen en was ik misselijk, omdat ik niet meteen iets at toen ik thuiskwam. Na een tijdje loop je als een zonnetje.
Nahquote:
Pastasalade met gegrilde groenten en dan vooral veel groente, weinig pasta?quote:Op maandag 3 september 2012 10:29 schreef Goodbye het volgende:
Ik moet weer even aan de rem trekkenIemand ideeën voor het avondeten met véél groente? Enige wat ik kan bedenken is 2 soorten groente en een stukje vlees of vis voor vanavond, maar da's op zich wel een beetje saia
euh... is 75 gram niet een 'normale' portie? Met vrienden reken ik minimaal 100 gram per persoon, anders is het echt te weinig.quote:Op maandag 3 september 2012 10:21 schreef _aurum_ het volgende:
[..]
ik ben wel snugger genoeg om te weten dat ik moet eten. Mijn fout was eerder dat ik voor 2 dagen rijst had gekookt en dat omdat ik zo brak was, alles op mijn bord had gegooid (en tijdens het eten je afvragen waarom ze het zo friggin veel is) Ik heb in 1 maaltijd 100 gram rijst weg zitten kauwen
[..]
NahDan zou ik alleen maar strepen door lijstjes zetten
![]()
ik ben beter in andere dingen
Ik had gisteren zo'n lekker middagdutje! We waren Nils Holgersson (quote:Op maandag 3 september 2012 10:40 schreef motorbloempje het volgende:
Na m'n middagdutjedat moet een T zijn, natuurlijk
die bepaalt wat normaal is?quote:Op maandag 3 september 2012 10:36 schreef the85mc het volgende:
[..]
euh... is 75 gram niet een 'normale' portie? Met vrienden reken ik minimaal 100 gram per persoon, anders is het echt te weinig.
Of misschien zit zat ik altijd lomp te schaften.
Rijst vult ook als een malle!quote:Op maandag 3 september 2012 10:59 schreef _aurum_ het volgende:
[..]
die bepaalt wat normaal is?
Voor mij is 50 gram een normale portie, maar ik ben dan ook maar 2 turfjes hoog.
Lekker idee, bewaar ik voor morgen als ik ga sporten!quote:Op maandag 3 september 2012 10:32 schreef motorbloempje het volgende:
[..]
Pastasalade met gegrilde groenten en dan vooral veel groente, weinig pasta?
Lijstje voor vandaag, ingesteld op minimaal bewegen
O: Griekse yoghurt met banaan en walnoten
T: hand amandelen
L: omelet met wat baconblokjes en spinazie
T: soort kleine salade nicoise met verse knapperige sperzieboontjes en tonijn en rode ui
D: bietjestaart
Daarom ook normaal tussen aanhalingstekensquote:Op maandag 3 september 2012 10:59 schreef _aurum_ het volgende:
[..]
die bepaalt wat normaal is?
Voor mij is 50 gram een normale portie, maar ik ben dan ook maar 2 turfjes hoog.
Vroeger van AH stoommaaltijd kip met rozemarijn aardappeltjes, die was LEKKER!quote:Op maandag 3 september 2012 11:04 schreef the85mc het volgende:
[..]
Daarom ook normaal tussen aanhalingstekens. Dat staat altijd achterop zo'n pakje.. Maar ik geloof ook wel dat ik wel bovengemiddelde hoeveelheden at. Dat ik wat zwaar was kwam me niet aanwaaien.
Heb nog steeds wel dat ik na een kant en klare maaltijd (die zijn meestal 450 gram) meestal nog wel trek heb. Maar eigenlijk moet ik ook geen kant en klare dingen eten.
Ow die ken ik geloof ik niet. Bestaat die nog?quote:Op maandag 3 september 2012 11:05 schreef Perruche het volgende:
[..]
Vroeger van AH stoommaaltijd kip met rozemarijn aardappeltjes, die was LEKKER!
Neequote:Op maandag 3 september 2012 11:07 schreef the85mc het volgende:
[..]
Ow die ken ik geloof ik niet. Bestaat die nog?
Ik heb niets tegen carbs. En het zijn allemaal goede, volkoren carbs. En ik ben tegen de carb-hetze. Zonder koolhydraten kan ik niet goed functioneren, zeker niet in de intensieve periode die ik deze maand inga.quote:Op maandag 3 september 2012 09:14 schreef _aurum_ het volgende:
[..]
kan je ergens nog wat groente en eiwitten (kip/vis etc) Ik vind het een heel erg carby weekendlijstje, maar niks voor doordeweeks
En die brownie mag je imo ook wel schrappen.
ik heb zo'n pastamachientje en daar rol ik het mee uit, op standje 5 (de schaal gaat van 1 = superdun naar 10 = dik)quote:Op maandag 3 september 2012 11:11 schreef Perruche het volgende:
Trouwens Mo, ik heb nog een vraag aan jou. Jij hebt weleens ravioli gemaakt toch? Rol jij dat uit met de hand of met een pastamachine? De smaak van het deeg en de vulling was lekker maar het was eigenlijk te dik... vroeg me af of je misschien tips had
Speltbroodjes zijn trouwens ook lekker!quote:Op maandag 3 september 2012 11:13 schreef Jagärtrut het volgende:
[..]
Ik heb niets tegen carbs. En het zijn allemaal goede, volkoren carbs. En ik ben tegen de carb-hetze. Zonder koolhydraten kan ik niet goed functioneren, zeker niet in de intensieve periode die ik deze maand inga.
En die brownie zou inderdaad niet hoeven. Wellicht eet ik die ook niet, maar ik merk dat mezelf alles ontzeggen niet goed werkt. Dat hou ik een week vol, en daarna ga ik helemaal los...
Thanks voor je feedback.
Ik ben voor balansquote:Op maandag 3 september 2012 11:13 schreef Jagärtrut het volgende:
[..]
Ik heb niets tegen carbs. En het zijn allemaal goede, volkoren carbs. En ik ben tegen de carb-hetze. Zonder koolhydraten kan ik niet goed functioneren, zeker niet in de intensieve periode die ik deze maand inga.
En die brownie zou inderdaad niet hoeven. Wellicht eet ik die ook niet, maar ik merk dat mezelf alles ontzeggen niet goed werkt. Dat hou ik een week vol, en daarna ga ik helemaal los...
Thanks voor je feedback.
nu geen tijd voor een eetschema. Ik denk dat ik als ik het over een week bekijk heel gevarieerd en redelijk gebalanseerd eet.quote:Op maandag 3 september 2012 11:18 schreef _aurum_ het volgende:
[..]
Ik ben voor balans
En jouw eetschema mist zo op de eerste blik balans, maar misschien heb ik het hélémaal mis.
Trek het eens door zo'n eetschema ding?
En niks mis met een brownie, maar eet er dan 1 nadat je keihard gesport hebt ofzo. En niet omdat je vindt dat je er een mag. En ff heeeeel kort door de bocht, als je niet kan zonder te snoepen dan heb je echt een uber suikerverslavingEn ik snap dat je dan zegt ik wil af en toe wat lekkers, met de nadruk op af en toe.
Spreek dan bijv met jezelf af dat je 1 dag in de week iets zoets mag en 1 dag in het weekend. En dat je de rest van de tijd Nee verkoopt.
Maar, ik kan je vanalles vertellen en vanalles vinden. JIJ moet er achter staan.
Val je af op je lijstjes? Zo ja, ga zo door. Zo nee, misschien wat met de tips doen? Ik vind én bier én pizza én brownie op 1 dag verre van een gezond lijstje, om heel eerlijk te zijn. Stel dat je de hele dag heel netjes hebt gegeten en gesport en dan een stukje brownie neemt is het heel wat anders, maar nu plan je al 3 lekkere dingen in. En dat heeft dan voor de rest niets met een carbs-hetze te maken. Je kan ook heel gezond eten met veel carbs. Maar nu vraag ik me ook af waar de 'gezonde' carbs zitten in die drie dingen?quote:Op maandag 3 september 2012 11:13 schreef Jagärtrut het volgende:
[..]
Thanks voor je feedback.
Ik zie Jagar al kloten met een mes, puntje van de tong uit de mond, om precies een cm af te snijden! Dan doe je wel lekker lang met 1 brownie!quote:Op maandag 3 september 2012 11:29 schreef Perruche het volgende:
1 cm is klein hoor jagar
Hoe bevalt het met de duutser? Beetje gewend aan het samenwonen?
kom maar halen! Krijg je een stukje van 1x1. wellicht 1.5x1.5quote:Op maandag 3 september 2012 11:31 schreef conleche het volgende:
[..]
Ik zie Jagar al kloten met een mes, puntje van de tong uit de mond, om precies een cm af te snijden! Dan doe je wel lekker lang met 1 brownie!
Kut, nu heb ik zin in een brownie.
Daarom post je hier ook toch? Soms denk ik dat ik dag echt niet heb gezondigd en als ik dan een lijstje maak valt het soms toch tegen.quote:Op maandag 3 september 2012 11:34 schreef Jagärtrut het volgende:
[..]
kom maar halen! Krijg je een stukje van 1x1. wellicht 1.5x1.5
En de goede koolhydraten in de pizza zitten in de 100% volkoren bodem. Ok, in bier niet. En in de brownie wellicht ook niet. In de muesli wel.
Ik weet niet of ik afval, ik weet wel dat m'n lichaam strakker wordt door het sporten. Dat vind ik al heel wat.
Ach ja, nu moet ik weer werken. Bijna tijd voor pizza! (redelijk goed trouwens nog, met gegrilde groenten en geitenkaas.
/mezelf verdedigen.
Ik waardeer jullie commentaar trouwens, maar ik vind het lastig om niet in de verdediging te schieten, omdat ik het idee heb dat ik op de goede weg ben. Vandaar de verdedigingsmodus, en ik weet dat dat rete-irritant is.
Ja, dat zijn bij mij meestal ook de opties, maar ik zocht wat afwisseling. Die melanzana alle parmigiana heb ik hier al vaker voorbij zien komen idd, die lijkt me lekker!quote:Op maandag 3 september 2012 11:05 schreef Perruche het volgende:
GB, je zou ook melanzana alla parmigiana kunnen maken, soort lasagne met aubergine als bladen. Verder heb ik niet echt tipsik neem als ik geen carbs wil bij mij D vaak een stevige groentesoep, of gewoon salade met vis of kip, of een "chopped salad" met veel rauwe groente en een lekkere dressing...
Ja, dat is ook m'n innerlijke kleuter. En ik ben nog niet sterk genoeg om die kleuter de baas te zijn, blijkt. En op dit moment kan ik het gevecht ook niet aan....Op bepaalde vlakken heb ik heel veel wilskracht, en op andere vlakken helaas niet zoveel...quote:Op maandag 3 september 2012 12:04 schreef MariaEtcetera het volgende:
Ohhh bij een stukje brownie dacht ik gewoon aan een blokje zoals je bij de winkel koopt zeg maar! 1 bij 1 cm is wel heul mini![]()
Kwak noemde dat stemmetje van "JAMAARIKWILHET" toch ooit haar 'innerlijke kleuter'? Ik vraag me altijd af of die niet op te voeden is dan
Al ben ik zelf natuurlijk verre van de strengheid zelve, maar daar gaat het eventjes niet om![]()
Is dat niet ook een self fulfilling prophecy? Niet alleen richting jou, maar ook mezelfquote:Op maandag 3 september 2012 12:13 schreef Jagärtrut het volgende:
[..]
Ja, dat is ook m'n innerlijke kleuter. En ik ben nog niet sterk genoeg om die kleuter de baas te zijn, blijkt. En op dit moment kan ik het gevecht ook niet aan....Op bepaalde vlakken heb ik heel veel wilskracht, en op andere vlakken helaas niet zoveel...
En anders vis (zalm) in alufolie met veel groenten uit de oven? Dat eet ik vanavond. Met een beetje kikkoman, vissaus en thaise peper en verse koriander erover.quote:Op maandag 3 september 2012 12:09 schreef Goodbye het volgende:
[..]
Ja, dat zijn bij mij meestal ook de opties, maar ik zocht wat afwisseling. Die melanzana alle parmigiana heb ik hier al vaker voorbij zien komen idd, die lijkt me lekker!
Oe daar heb ik ook wel zin in!quote:Op maandag 3 september 2012 12:39 schreef conleche het volgende:
[..]
En anders vis (zalm) in alufolie met veel groenten uit de oven? Dat eet ik vanavond. Met een beetje kikkoman, vissaus en thaise peper en verse koriander erover.![]()
Die kaasaubergine is heerlijk, maar erg machtig.
Dat preciesquote:Op maandag 3 september 2012 12:51 schreef Skjor het volgende:
Ik herken dat wel hoor. Het is heel moeilijk om àlles goed te doen. Ik merk dat als ik erg op werk focus, ik het andere (netjes eten, sporten, huishouden) laat gaan. En andersom ook wel. Ik kan me helemaal verliezen in eetlijstjes en sportschema's en dat doe ik dan ook te vaak onder werktijd.
Wat goed!!quote:Op maandag 3 september 2012 11:09 schreef motorbloempje het volgende:
Mr.Mo had een positief gesprek en mag binnenkort daar langs komen
Zo machtig als je hem zelf maaktquote:Op maandag 3 september 2012 12:39 schreef conleche het volgende:
[..]
En anders vis (zalm) in alufolie met veel groenten uit de oven? Dat eet ik vanavond. Met een beetje kikkoman, vissaus en thaise peper en verse koriander erover.![]()
Naja, om maar iets te noemen: voor het grillen strijk ik elk plakje aubergine in met olijfolie.quote:Op maandag 3 september 2012 13:25 schreef Perruche het volgende:
Ik wil een foto van die 1x1, ik geloof daar niets van s
[..]
Zo machtig als je hem zelf maakt
Dat is ook één van mijn favo receptenquote:Op maandag 3 september 2012 12:39 schreef conleche het volgende:
[..]
Oe dat klinkt lekker ja! Moet daar verders nog wat bij of iets speciaals gedaan worden?quote:Op maandag 3 september 2012 13:42 schreef Goodbye het volgende:
[..]
Dat is ook één van mijn favo recepten. Vorige week al op (op een iets andere manier). Kippakketjes met champignon, paprika en boursin is ook lekker uit de oven!
Ik ga het ook met mozzarella maken, denk ik. Misschien een groene salade ernaast en dan niet teveel van de 'lasagne' en dan de rest een andere keer opwarmen ofzo!quote:Op maandag 3 september 2012 13:38 schreef conleche het volgende:
[..]
Naja, om maar iets te noemen: voor het grillen strijk ik elk plakje aubergine in met olijfolie.![]()
En ik doe de optie mét mozzarella.![]()
Het is trouwens wel een goed idee als bijgerecht, gewoon een vierkantje bij ander eten. (Mag groter dan 1cm2). Oh, misschien eet ik het zelf wel vanavond, ik heb er ineens veel meer zin in dan in zalm.
Ik snij zelf altijd flink wat champignons en paprika. Vervolgens de kip doormidden snijden (als een pistoletje, zeg maar) en daar dan wat boursin en groente tussen proppen. De rest van de groente leg ik op de (met boter besmeerde) alufolie en dan vervolgens het kippetje er op.. En dan de oven in! Zal vanavond even voor je opzoeken hoe lang en hoe warm!quote:Op maandag 3 september 2012 13:44 schreef MariaEtcetera het volgende:
[..]
Oe dat klinkt lekker ja! Moet daar verders nog wat bij of iets speciaals gedaan worden?
Tenk joe!quote:Op maandag 3 september 2012 13:46 schreef Goodbye het volgende:
[..]
Ik snij zelf altijd flink wat champignons en paprika. Vervolgens de kip doormidden snijden (als een pistoletje, zeg maar) en daar dan wat boursin en groente tussen proppen. De rest van de groente leg ik op de (met boter besmeerde) alufolie en dan vervolgens het kippetje er op.. En dan de oven in! Zal vanavond even voor je opzoeken hoe lang en hoe warm!
Dat zeg ik ook niet, maar een beetje afwisseling is wel fijnquote:Op maandag 3 september 2012 13:54 schreef uniekhoorn het volgende:
Saai groente eten is soms helemaal niet erg...
Heb net voor morgen een snipperdag geregeld heel wat geregel maar het wordt mooi weer en ben echt te moe.
/mietje
Per, is het enkelvoud van 'amandelen', 'amanadel', ja?quote:Op maandag 3 september 2012 15:34 schreef Perruche het volgende:
Henk, is het meervoud van "amanadel", "amandels", ja?
Ik zou gaan voor amandelens!quote:Op maandag 3 september 2012 15:35 schreef motorbloempje het volgende:
[..]
Per, is het enkelvoud van 'amandelen', 'amanadel', ja?
Lucky charms, (Ik moest googelen en het bevat éxact de rotzooi die ik dacht dat het zou bevatten, inclusief de kleurstoffen.quote:Op maandag 3 september 2012 14:59 schreef HenkPietKlaasWim het volgende:
En om on topic te blijven een lijstje:
O: kwark met lucky charms en een banaan
T: stukje aardbeientaart
L: broodje met grillworst, 2 roggebroodjes met kaas
T: appel, amandels
D: weet ik nog niet.
S: even zien of ik zin heb om kickfit te doen, anders doe ik wel even een poging tot heel veel pushups.
Dat het een raar woord is, dat lijkt me duidelijk.quote:Op maandag 3 september 2012 15:34 schreef Perruche het volgende:
Henk, is het meervoud van "amandel", "amandels", ja? ik dacht altijd dat alleen "amandelen" correct was.
Raar woord als je het vaak zegt..
Ik liep zaterdag in de supermarkt en daar hadden ze ook gewoon staan!quote:Op maandag 3 september 2012 15:39 schreef conleche het volgende:
[..]
Lucky charms, (Ik moest googelen en het bevat éxact de rotzooi die ik dacht dat het zou bevatten, inclusief de kleurstoffen.), aardbeientaart? Really? Doe maar veel groenten en eiwitten bij je diner, dan maak je het een beetje goed.
quote:amandel [aman·del], de, amandelen [aman·de·len], amandels [aman·dels], amandeltje [aman·del·tje]
quote:Op maandag 3 september 2012 15:41 schreef Viking84 het volgende:
Ik werd geroepen?.
Zowel amandels als amandelen is goed.
Tnx dames! *zweet van voorhoofd afveegt*quote:
Ik liep net ook in de supermarkt en daar hadden ze chocoladeslagroomsoesjes!quote:Op maandag 3 september 2012 15:42 schreef HenkPietKlaasWim het volgende:
[..]
Ik liep zaterdag in de supermarkt en daar hadden ze ook gewoon staan!Het is een soort crack. superlekker, maar niet zo goed voor je.
Overigens eet ik er geen grote hoeveelheden van. Ter verdediging.
Maar ik zal heel braaf heel veel groente en eiwitten eten bij mijn D. Weet niet of ik nog groente in de koelkast heb, maar volgens mij heb ik nog wel courgette. Ga ik wel grillen en dan met cannellinibonen en tonijn eten.
Tenzij ze rebelleert tegen de Van Dale is ze het ermee eensquote:Op maandag 3 september 2012 15:43 schreef HenkPietKlaasWim het volgende:
[..]
[..]
Tnx dames! *zweet van voorhoofd afveegt*
Lienekien, ben je het er mee eens?
Betere tip: zorg dat je geen honger hebt als je naar de supermarkt gaatquote:Op maandag 3 september 2012 15:45 schreef conleche het volgende:
[..]
Ik liep net ook in de supermarkt en daar hadden ze chocoladeslagroomsoesjes!Het kwijl liep bekant uit mijn bek,
maar ik ben er toch voorbij gerend. Moraal van het verhaal: trek je hardloopschoenen aan als je naar de supermarkt gaat, zodat je voorbij al de verleidingen kan sprinten.
Ja maar die is oud. Je moet af en toe met wat nieuws komen.quote:Op maandag 3 september 2012 15:46 schreef Viking84 het volgende:
[..]
Betere tip: zorg dat je geen honger hebt als je naar de supermarkt gaat.
"bekant"quote:Op maandag 3 september 2012 15:45 schreef conleche het volgende:
[..]
Ik liep net ook in de supermarkt en daar hadden ze chocoladeslagroomsoesjes!Het kwijl liep bekant uit mijn bek,
maar ik ben er toch voorbij gerend. Moraal van het verhaal: trek je hardloopschoenen aan als je naar de supermarkt gaat, zodat je voorbij al de verleidingen kan sprinten.
Als ik geen honger heb koop ik genoeg lekkere maar onnodige dingen! Soms neem ik cash mee als ik terug kom van hardlopen. Kan ik en 1) niet meer uitgeven dan ik bij me heb 2) niet veel mee terug dragen wegens geen tasje en 3) neem ik niets ongezonds mee omdat ik net heb hardgelopenquote:Op maandag 3 september 2012 15:46 schreef Viking84 het volgende:
[..]
Die vind ik stom. Soms heb ik níets in huis, maar wel honger. Hoe kom ik van m'n trek af als ik niet naar de supermarkt mag?quote:Op maandag 3 september 2012 15:46 schreef Viking84 het volgende:
[..]
Ohquote:Op maandag 3 september 2012 15:48 schreef DevilsAndDust het volgende:
[..]
Die vind ik stom. Soms heb ik níets in huis, maar wel honger. Hoe kom ik van m'n trek af als ik niet naar de supermarkt mag?
Eigenlijk eet ik alleen maar gebak als ik het superlekker gebak vind. dus die aarbeientaart van de Hema was eigenlijk tegen mijn principes. Maar afijn, het was best lekker.quote:Op maandag 3 september 2012 15:45 schreef conleche het volgende:
[..]
Hehehe, meestal reageert ze echt supersnel maar nu valt het toch een beetje tegen.quote:Op maandag 3 september 2012 15:45 schreef Viking84 het volgende:
[..]
Tenzij ze rebelleert tegen de Van Dale is ze het ermee eens.
Echt niets in huis? Geen cracker, geen bakje yoghurt of kwark, geen gedroogd fruit, geen noten, geen thee, geen blikje tonijn maar echt helemaal niets?!quote:Op maandag 3 september 2012 15:48 schreef DevilsAndDust het volgende:
[..]
Die vind ik stom. Soms heb ik níets in huis, maar wel honger. Hoe kom ik van m'n trek af als ik niet naar de supermarkt mag?
quote:Op maandag 3 september 2012 15:58 schreef HenkPietKlaasWim het volgende:
Het helemaal niets in huis hebben is voor zover mij bekent overigens vooral een mannenprobleem.
En ik heel subtiel een dm sturenquote:Op maandag 3 september 2012 16:11 schreef loveli het volgende:
[..]
En voor iedereen die niets in huis heeft, hamsteren!!!!
Sorry!quote:Op maandag 3 september 2012 16:11 schreef loveli het volgende:
[..]
En voor iedereen die niets in huis heeft, hamsteren!!!!
Ik heb hem nu drie keer gelezen en ik snap het nog niet. Maar goed ik ben ook slecht in cijfermatige dingenquote:Op maandag 3 september 2012 15:47 schreef motorbloempje het volgende:
ik ben flink genaaid in m'n gemiddelde door naar het buitenland te gaan en ze willen het niet rechtzetten bij de examencommissie...
![]()
ik had precies een 7,5 gemiddeld met de vakken die ik hier had, maar die tellen net als de andere vakken maar één keer mee, terwijl ik als ik in NL was gebleven 4 vakken en dus cijfers meer had gehad om mijn gemiddelde omhoog te trekken.. Alle vakken in NL zijn namelijk 5punten en hier waren mijn vakken 10 punten, waardoor ik dus 4 vakken minder hoefde te / kón volgen in mijn minoren en ik verplicht was om een vervangend vak te doen van 10 punten dat normaal in Nederland maar 5 punten was.
Kan wel janken. Zit hier zowat te janken![]()
Zo hard gewerkt voor die 7,5 en dan krijg ik 'm niet.
Kortgezegd:quote:Op maandag 3 september 2012 16:13 schreef An24 het volgende:
[..]
Ik heb hem nu drie keer gelezen en ik snap het nog niet. Maar goed ik ben ook slecht in cijfermatige dingen![]()
Maar ik snap eruit dat het vervelend is voor je. Wat zijn de consequenties?
En wat is het gevolg nu je niet Bene Meritum hebt gehaald? Heeft dat gevolgen voor je verdere studie/carriere?quote:Op maandag 3 september 2012 16:30 schreef motorbloempje het volgende:
[..]
Kortgezegd:
Waar ik in Nederland 8 vakken had gevolgd voor de 40 punten, heb ik er nu maar 4 gevolgd, omdat de vakken hier in Engeland 10 punten waard zijn tegenover 5 punten in Nederland.
Voor deze vier vakken heb ik supermooie cijfers gehaald (8-en, 9-ens) maar die tellen dus maar één keer mee in hun systeem in plaats van het dubbele dat ze 'waard' zijn. Ik heb dus effectief 4 cijfers minder (vier 8,5-en zeg maar) om m'n gemiddelde omhoog te kunnen halen naar de 7,5. Met het gewogen gemiddelde had ik precies die 7,5 gemiddeld (wat een Bene Meritum geweest zou zijn, net onder Cum Laude) en nu heb ik een 7,3 gemiddeld.
Er is niets aan te doen, kreeg net antwoord van twee regels op m'n uitgebreide mail aan de examencommissie...
Ik wil hierna een PhD gaan doen en moet dit jaar al gaan solliciteren naar plaatsen. Daar staat een BM toch wel een stuk beter dan een 7,3. 'Natuurlijk' ga ik in mijn master wel echt ass kicken en een First (weer een 9) halen, maar ik heb juist zó hard gewerkt om een goede ingangspositie te creëren voor mezelf zodra ik doorhad wat ik wilde voor de toekomst, en dat is het academisch onderzoek in...quote:Op maandag 3 september 2012 16:31 schreef Tinkepink het volgende:
[..]
En wat is het gevolg nu je niet Bene Meritum hebt gehaald? Heeft dat gevolgen voor je verdere studie/carriere?
Ik wil niet lomp of ongevoelig doen, Mo, maar is dat niet gewoon het volgen van de regels? De cijfers worden gemiddeld, en er is geen sprake van een gewogen gemiddelde. Hoe telt een bachelorscriptie mee eigenlijk?quote:Op maandag 3 september 2012 16:30 schreef motorbloempje het volgende:
[..]
Kortgezegd:
Waar ik in Nederland 8 vakken had gevolgd voor de 40 punten, heb ik er nu maar 4 gevolgd, omdat de vakken hier in Engeland 10 punten waard zijn tegenover 5 punten in Nederland.
Voor deze vier vakken heb ik supermooie cijfers gehaald (8-en, 9-ens) maar die tellen dus maar één keer mee in hun systeem in plaats van het dubbele dat ze 'waard' zijn. Ik heb dus effectief 4 cijfers minder (vier 8,5-en zeg maar) om m'n gemiddelde omhoog te kunnen halen naar de 7,5. Met het gewogen gemiddelde had ik precies die 7,5 gemiddeld (wat een Bene Meritum geweest zou zijn, net onder Cum Laude) en nu heb ik een 7,3 gemiddeld.
Er is niets aan te doen, kreeg net antwoord van twee regels op m'n uitgebreide mail aan de examencommissie...
Ook maar 1, alles 1. Maar ik vind het vooral heel oneerlijk van de vakken die ik in het buitenland heb gevolgd. Deze kans wordt enorm aangeraden, ondersteund en ik heb die beurs gekregen, maar als ik in NL was gebleven en gewoon 5puntsvakken had gevolgd en deze ook met een 8,5 gemiddeld had gehaald dan was ik gemiddeldegewijs beter afgeweest.quote:Op maandag 3 september 2012 16:35 schreef Quinazoline het volgende:
[..]
Ik wil niet lomp of ongevoelig doen, Mo, maar is dat niet gewoon het volgen van de regels? De cijfers worden gemiddeld, en er is geen sprake van een gewogen gemiddelde. Hoe telt een bachelorscriptie mee eigenlijk?
Ik denk dat motivatie en inzet belangrijker zijn dan een 7,3 of een 7,5. Wel grappig om te horen dat jou een PhD zo leuk lijkt. Mij lijkt promoveren echt verschrikkelijk. Ik zou gillend gek worden van 4 jaar onderzoek.quote:Op maandag 3 september 2012 16:34 schreef motorbloempje het volgende:
[..]
Ik wil hierna een PhD gaan doen en moet dit jaar al gaan solliciteren naar plaatsen. Daar staat een BM toch wel een stuk beter dan een 7,3. 'Natuurlijk' ga ik in mijn master wel echt ass kicken en een First (weer een 9) halen, maar ik heb juist zó hard gewerkt om een goede ingangspositie te creëren voor mezelf zodra ik doorhad wat ik wilde voor de toekomst, en dat is het academisch onderzoek in...
Dat zat ik net te denkenquote:Op maandag 3 september 2012 16:36 schreef the85mc het volgende:
[..]
Wel grappig om te horen dat jou een PhD zo leuk lijkt. Mij lijkt promoveren echt verschrikkelijk. Ik zou gillend gek worden van 4 jaar onderzoek.
En die is flink meer punten waard dan de Nederlandse vakken toch? Dus ergens is het wel logisch. Desalwelteplus is het natuurlijk wel een flinke tegenvaller. Verder denk ik dat je buitenland ervaringen het beter doet op je cv dan zo'n gemiddelde hoor, zeker aangezien je in de UK wil blijven (toch?).quote:
Ik wil dolgraag lesgeven op universitair niveau en onderzoek doen lijkt me ook briljant mits ik er wel een toegepast doel voor kan vinden, zeg maar, lastig te omschrijven. Daarom ga ik nu ook de research master doen om te zien of ik niet na een jaar al gillend gek wordquote:Op maandag 3 september 2012 16:36 schreef the85mc het volgende:
[..]
Ik denk dat motivatie en inzet belangrijker zijn dan een 7,3 of een 7,5. Wel grappig om te horen dat jou een PhD zo leuk lijkt. Mij lijkt promoveren echt verschrikkelijk. Ik zou gillend gek worden van 4 jaar onderzoek.
PM, aangezien ik nog de illusie heb soort van anoniem te zijn hierquote:
ok!quote:Op maandag 3 september 2012 16:42 schreef Quinazoline het volgende:
[..]
PM, aangezien ik nog de illusie heb soort van anoniem te zijn hier.
Oh, dat weet ik ook nog steeds nietquote:Op maandag 3 september 2012 16:46 schreef motorbloempje het volgende:
En ik ben wat laat begonnen met het ontdekken wat ik zou willen met m'n leven Per![]()
dus ik loop gewoon wat achter!
Vroger spleet ik altijd manueel appels open, als het moest met 1 hand. Voor het paard he, halve voor het paard halve voor mij. Toen kon ik ook mensen in de houdgreep houden zonder handen vanwege sterke benenquote:Op maandag 3 september 2012 16:47 schreef the85mc het volgende:
Ik kon het niet laten om het te proberen en het werkt echt, ook met harde appels
Okay, nu is alles wel duidelijk. Ik heb geen uni gedaan, dus ik ben er niet in thuis. Maar als ik de anderen zo hoor zijn er veel verschillende wegen naar Rome. Het is natuurlijk een bummer, maar ik zou niet te lang blijven hangen in je frustratie. Hier zijn meer mensen via een omweg bij hun droombaan gekomen en die hoor je ook niet vastzitten in hun frustratiequote:Op maandag 3 september 2012 16:46 schreef motorbloempje het volgende:
Nou ja, ik baal gewoon enorm. Had er echt megahard voor gewerkt en wonderlijk het óók nog gered met 't gewogen gemiddelde en de grond zakte net wel even onder m'n voeten vandaan juist omdat die 7,5 echt is geweest waar ik het afgelopen jaar zó hard voor had gewerkt. Maar inderdaad, ik laat ze gewoon de cijfers en de essays voor de vakken zien die er toe doen en dan kan ik hopelijk zo ook een overtuigend portfolio creëren..
En ik ben wat laat begonnen met het ontdekken wat ik zou willen met m'n leven Per![]()
dus ik loop gewoon wat achter!
Ik denk dat je er wel komt komt. Je bent supergemotiveerd, hebt straks bij verschillende internationale universiteiten gestudeerd en je cijfers zijn echt niet slecht. Die buitenlandervaring wordt echt wel gewaardeerd volgens mij. Maar na je PhD een vaste plek krijgen, dat is pas moeilijkquote:Op maandag 3 september 2012 16:54 schreef motorbloempje het volgende:
Master begin ik over 3 weken mee![]()
![]()
EINDELIJK
![]()
![]()
en ga dan meteen al zien hoe de contacten van m'n begeleider met de universiteiten van mijn 'keuze' voor PhD zijn en hoe hij denkt dat ik een sollicitatieprocedure het beste kan aanpakken.
Naast 'universitair docent' worden heb ik ook geen idee wat ik wil.Dát wil ik en ik ga er álles aan doen om ervoor te zorgen dat ik de kans krijg om dat te gaan doen. Mocht ik na een jaar onderzoeksmaster helemaal gillend gek worden en denken 'neeeeeee', dan ga ik heus aan een plan 2 werken alhoewel ik nu ook regelmatig brainstorm over 'what else', maar ik wil het in ieder geval geprobeerd hebben.
Hoe ging het?quote:Op maandag 3 september 2012 17:20 schreef Jagärtrut het volgende:
zo, eerste college achter de rug. Er waren 105 studenten!
Nu ben ik redelijk bezweet, maar zo een biertje/wijntje/cola drinken met de studenten...vannacht ga ik goed slapen...
Het moet je echt liggen, denk ik. En je moet op een goede faculteit terecht komen. Waar ik zit heb ik fijne collega's die me altijd helpen, en dat maakt het zoveel beter. Als ik naar m'n vriend kijk, die ook promoveert dan heeft hij het een stuk slechter.quote:Op maandag 3 september 2012 16:38 schreef Quinazoline het volgende:
[..]
En die is flink meer punten waard dan de Nederlandse vakken toch? Dus ergens is het wel logisch. Desalwelteplus is het natuurlijk wel een flinke tegenvaller. Verder denk ik dat je buitenland ervaringen het beter doet op je cv dan zo'n gemiddelde hoor, zeker aangezien je in de UK wil blijven (toch?).
En over promoveren ga ik maar niet beginnen. Er zijn mensen die er klaar mee zijn en die zeggen dat ze er achteraf blij mee zijn, maar ik zou momenteel echt niemand aanraden er aan te beginnen, en mijn promoverende vrienden hoor ik vaak hetzelfde zeggen.
goed! Als ik eenmaal op gang ben vind ik het leuk. Voordat ik moet beginnen vind ik het niet zo leuk, meestal. Uiteindelijk hou ik wel van de aandacht. En deze studenten zijn echt broekies, zo rond de 20...quote:
Tof! Ga je ook met diezelfde studenten straks wat drinken? Of zijn dat weer anderen?quote:Op maandag 3 september 2012 17:28 schreef Jagärtrut het volgende:
[..]
goed! Als ik eenmaal op gang ben vind ik het leuk. Voordat ik moet beginnen vind ik het niet zo leuk, meestal. Uiteindelijk hou ik wel van de aandacht. En deze studenten zijn echt broekies, zo rond de 20...
nee, met dezelfde. Als soort eerste sociale activiteit.quote:Op maandag 3 september 2012 17:30 schreef motorbloempje het volgende:
[..]
Tof! Ga je ook met diezelfde studenten straks wat drinken? Of zijn dat weer anderen?
Tis ook wel goed hoor, gezonde zenuwen. Voor een training ben ik ook altijd zenuwachtig, maar als ik eenmaal voor degroep sta, ga ik ook helemaal los. Fijn dat je nu over de drempel bent, wordt de spanning alleen maar minder.quote:Op maandag 3 september 2012 17:28 schreef Jagärtrut het volgende:
[..]
goed! Als ik eenmaal op gang ben vind ik het leuk. Voordat ik moet beginnen vind ik het niet zo leuk, meestal. Uiteindelijk hou ik wel van de aandacht. En deze studenten zijn echt broekies, zo rond de 20...
Ik heb eergisteren weer 'n pot gehaald.quote:Op maandag 3 september 2012 18:06 schreef loveli het volgende:
Over crack gesproken, de nutella is op. Eens kijken hoe lang ik zonder kan.
Welkom!quote:Op maandag 3 september 2012 17:41 schreef Bijou het volgende:
Mag ik hier aanschuiven voor af en toe een motivatie peptalk en wat tips? (beide kanten op natuurlijk!)
Ik wil voor mijn niet zo sterke rug en knie graag nog wat kilootjes kwijt, stuk of 4-5 nog denk ik. Ben er sinds oktober vorig jaar inmiddels 6 kwijt, en dat is in totaal nu 17 kilo t.o.v. 4 jaar geleden(heb het in fases gedaan om aan eetpatroon te kunnen wennen) BMI is inmiddels ook net onder 25, dus daar ben ik heel blij mee. Alleen die laatste paar pondjes zijn zo moeilijk he
Dan had je er vast niet genoeg op gedaanquote:Op maandag 3 september 2012 18:16 schreef An24 het volgende:
[..]
Welkom!
Zo! uurtje yoga achter de rug...even een gezondje shakeje bouwen![]()
En sterkte met afkicken loveli. Ik had het laatst...had ik nergens zin in, zie ik achter in de kast nog een pot duo penotti staan. Neem ik een hap van mijn boterham, alle smaak weg. Smaakte naar.... kastHet kan dus echt
1 boterham? Respect. ik heb er in anderhalve dag 1 pot en een zak kaiserbrotchen doorheen gejaagd. Zonder broodjes had ik waarschijnlijk toastjes gepakt om het op te maken.quote:Op maandag 3 september 2012 18:15 schreef motorbloempje het volgende:
[..]
Ik heb eergisteren weer 'n pot gehaald.en dat allemaal omdat m'n schoonzus het moest hebben voor dat kind en het vergeten was mee terug te nemen. Dus 'nam ik maar een boterham met nutella' toen ze weg waren. FOUT.
Ja, het begon met één boterham!quote:Op maandag 3 september 2012 18:19 schreef loveli het volgende:
[..]
1 boterham? Respect. ik heb er in anderhalve dag 1 pot en een zak kaiserbrotchen doorheen gejaagd. Zonder broodjes had ik waarschijnlijk toastjes gepakt om het op te maken.
En ik doe m'n sig eer aan.
quote:Op maandag 3 september 2012 18:19 schreef loveli het volgende:
[..]
1 boterham? Respect. ik heb er in anderhalve dag 1 pot en een zak kaiserbrotchen doorheen gejaagd. Zonder broodjes had ik waarschijnlijk toastjes gepakt om het op te maken.
En ik doe m'n sig eer aan.
Denk ik ook! Maar iets lekkers 's avonds is nog de grootste valkuil.quote:Op maandag 3 september 2012 17:48 schreef Nallie het volgende:
Welkom! Wat eet je zoal? Doe je aan sport? Je bent al goed op weg denk ik
Vet is niet slecht. Je hebt vet nodig voor je hersenen, hormonen, shizzle. Slecht vet is slecht, visolie en andere omega's zijn goed. Fabrieksvet (margarine, bewerkt palmvet), alles wat gefrituurd is (ook in zonnebloemolie) is slecht.quote:Op maandag 3 september 2012 18:32 schreef Bijou het volgende:
Voor de rest eet ik zo'n beetje van alles de magere versie
Hoe goed kan je gezonde vent plannen en koken?quote:Op maandag 3 september 2012 18:33 schreef Amsel het volgende:
Pfff, ik heb een veel te volle en hectische agenda om gestructureerd en gezond te kunnen eten! Slechte smoes natuurlijk, maar ik vind het zó frustrerend als ik door een slechte planning ongezond eet of snack, dan heb ik het gevoel dat het toch geen zin heeft en dat ik weer overnieuw kan beginnen. Na 3 dagen meeposten kwam de klad er alweer in. Hmpf
Daarom doe ik nu ook boter op mijn broodquote:Op maandag 3 september 2012 18:35 schreef loveli het volgende:
Vet is niet slecht. Je hebt vet nodig voor je hersenen, hormonen, shizzle. Slecht vet is slecht, visolie en andere omega's zijn goed. Fabrieksvet (margarine, bewerkt palmvet), alles wat gefrituurd is (ook in zonnebloemolie) is slecht.
Herkenbaar... wat ik wel eens doe is als ik bijv van het station ergens naartoe loop, even een zakje appelpartjes meenemen uit de ah to go. Of standaard een paar volkoren crackers in je tas tegen de ergste honger zodat je op zoek kunt naar iets gezonds om te etenquote:Op maandag 3 september 2012 18:33 schreef Amsel het volgende:
Pfff, ik heb een veel te volle en hectische agenda om gestructureerd en gezond te kunnen eten! Slechte smoes natuurlijk, maar ik vind het zó frustrerend als ik door een slechte planning ongezond eet of snack, dan heb ik het gevoel dat het toch geen zin heeft en dat ik weer overnieuw kan beginnen. Na 3 dagen meeposten kwam de klad er alweer in. Hmpf
jup, in Leiden was het toen ik afstudeerde (voor de BaMa) nog een afgerond gewogen gemiddelde van 9 (vanaf 8.5 dus) voor cum laude... bene merites kennen we hier niet. kortom: Het verschilt overal, en met je mooie buitenland cijfers komt het vast wel goed Mo!quote:Op maandag 3 september 2012 16:53 schreef Phaidra het volgende:
Zeker balen Mo... De regels zijn per universiteit verschillend. Gewogen gemiddelde of niet, bij sommige uni's moet je scriptie minimaal een 8 zijn, naast dat je gemiddeld een 8 moet staan, soms hoeft dat niet en telt alleen het gemiddelde.. Heel vaag allemaal. Ik dacht overigens dat het niet op je bul komt te staan, maar dat weet ik absoluut niet zeker.
Hopen dat je bij de master het wel redt, dat is iig een kortere periode met als het goed is precies de dingen waar je goed in bent.
Komt goed, het gaat de moeite waard zijn om daar nog een paar jaar op te wachten!quote:Op maandag 3 september 2012 20:10 schreef uniekhoorn het volgende:
Hoi MarMar...
WB, denk ik........... had je liever niet meer terug in Nederland gehad.
Sperziebonen met zelfgemaakte pestoquote:Op maandag 3 september 2012 20:09 schreef uniekhoorn het volgende:
Het enige wat je weet is dat je dood gaat,dus zoveel mogelijk mooie dingen doen
Amsel en velen... Tijd tekort, stress, moeilijk................. dat is echt geen reden om gezond te eten.
Ongezond makkelijk eten kan wel maar minder in dezelfde tijd maak je gewoon groente en wat vlees of ovenaardppels ofzo.
Mensen vergeten wel eens hoe lekker sperziebonen zijn, gekookt met een tomaat, ketjap en ui, daarna gewoon eens een keer...........doe eens gek... VERSE nootmuskaat.
Daarbij een lekker komkommersalade van geschaafde komkommer, natuurazijn, suiker, dille, zout, verse peper.
Het kan heel makkelijk, gezond doen maar dan niet teveel aantrekken van "modern" voedsel, simpel is ook lekker.
Subway.. meeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeen lekker!quote:Op maandag 3 september 2012 20:49 schreef An24 het volgende:
Zal ik ook weer eens een lijstje doen?
O: speltboterham met kaas en tomaat, een gekookt ei
L: subway gegrilde kip, zonder kaas, met alle groenten en saus
T: klein stukje brownie
S: uurtje yoga
T: shake van verse jus, aardbeien en proteinepoeder
D: wokje van tauge, prei, champignons boekweitnoodles en kruiden. Komkommer.
T: weet nog niet. Ff kijken of ik nog trek krijg.
quote:Op maandag 3 september 2012 20:57 schreef Phaidra het volgende:
Oh jongens, ik heb weer eens hardgelopen! Beetje off day vandaag en het was tijd voor iets positiefs, hoofd leegmaken en zo. 6x2 min. en 1x1, met steeds 1 min. wandelen ertussen. Nu dood.
Lijkt me best tof, maar ik word zaterdag afgebeuld bij Health City. Moet ook gebeuren natuurlijk.quote:Op maandag 3 september 2012 20:57 schreef uniekhoorn het volgende:
Iemand zin om 6 uur lang met mij opgescheept te zitten tijdens een wandeltocht? Als beloning krijg je een medaille
Vezels kloppen wel. Dag liep anders dan verwacht en kon smiddags niet aan de groenten komen die ik wilde. Subway was idd wel erg jum! Morgen kan ik wat meer vezels stouwenquote:Op maandag 3 september 2012 20:57 schreef uniekhoorn het volgende:
[..]
Subway.. meeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeen lekker!
Is het genoeg? Het ziet er weinig uit maar toch zit er alles in... Hmmm genoeg vezels?
MarMar, je foto's zijn prachtig!
Iemand zin om 6 uur lang met mij opgescheept te zitten tijdens een wandeltocht? Als beloning krijg je een medaille
Tja. mietjes moeten er ook zijnquote:Op maandag 3 september 2012 20:59 schreef HenkPietKlaasWim het volgende:
[..]
Lijkt me best tof, maar ik word zaterdag afgebeuld bij Health City. Moet ook gebeuren natuurlijk.
^^quote:Op maandag 3 september 2012 20:59 schreef HenkPietKlaasWim het volgende:
[..]
Lijkt me best tof, maar ik word zaterdag afgebeuld bij Health City. Moet ook gebeuren natuurlijk.
Wie wat hoe en vooral waar?quote:Op maandag 3 september 2012 20:57 schreef uniekhoorn het volgende:
Wut! Doe nog ff wat rauwe groenten knabbelen dan....quote:Op maandag 3 september 2012 20:58 schreef MariaEtcetera het volgende:
Lijstje voor de gein.
O: twee sneetjes volkoren met pindakaas
T: groene smoothie banaan/spinazie/kiwi
L: groot bord salade (gemengde sla, tomaat, komkommer, paprika, bosui, gerookte zalm, 2x gekookt ei, augurk, zilverui, beetje olijfolie)
T: twee blokjes pure Tony's Choconellydie onthou ik, pure chocola die lekker is!
![]()
D: bovengenoemde
Kijk, daar doe ik het voor... beter dan een chocoladetaartquote:Op maandag 3 september 2012 21:06 schreef _aurum_ het volgende:
Vroeger toen ik een klein Aurumpje was, at ik een dubbele boterham ( tijgerbrood, liefst het kontje en de eerste boterham) met aan 1 kant pindakaas en de andere kant nutella, met een glas volle! Melk.maar dat hoef ik nu niet meer te proberen
D= wat er in de post erboven stond he, GeeBee-kipquote:Op maandag 3 september 2012 21:05 schreef An24 het volgende:
[..]
Wut! Doe nog ff wat rauwe groenten knabbelen dan....
Wel lekker dagje
Had wel gewild!quote:Op maandag 3 september 2012 20:57 schreef uniekhoorn het volgende:
[..]
Subway.. meeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeen lekker!
Is het genoeg? Het ziet er weinig uit maar toch zit er alles in... Hmmm genoeg vezels?
MarMar, je foto's zijn prachtig!
Ohw sowwy, las ik overheenquote:Op maandag 3 september 2012 21:09 schreef MariaEtcetera het volgende:
[..]
D= wat er in de post erboven stond he, GeeBee-kipIk denk dat het met mijn veggies wel goed zat vandaag
Vond het eigenlijk sowieso wel een prima lijstje voor moi!
Alleen met zout en peper, maar was lekkerquote:Op maandag 3 september 2012 21:21 schreef Goodbye het volgende:
Oeh, was het lekker Maria? Was vergeten te zeggen dat je de kip ook nog een beetje moest kruiden, maar dat heb je misschien zelf al gedaan!
Morgen de aubergine-dinges hier, vriendje stond al pannenkoeken te bakken toen ik thuis kwam!
Ik doe zelf meestal nog wat kerrie, maar ik laflaflaf kerrie, dus dat is smaakgevoeligquote:Op maandag 3 september 2012 21:23 schreef MariaEtcetera het volgende:
[..]
Alleen met zout en peper, maar was lekkerVolgende keer iets meer kruiden denk ik idd
Jij ook al een keukenprins!Pannenkoeken
![]()
Ik ben te lui om de hoeveelheden erbij te zetten, maar aan het eind van de dag zit ik rond 2000 kcalsquote:Op maandag 3 september 2012 21:19 schreef uniekhoorn het volgende:
Aurum, ik snap je lijstjes maar ik kan ze helemaal niet inschatten...
/autist
Perr, jij egoist! had het even gezegd dan was heel slank mee gegaan... wow!
quote:Op maandag 3 september 2012 21:29 schreef _aurum_ het volgende:
Klinkt leuk en lekker Perr! En Niven heeft weer een aanbieding he
Niven is ook tof! Dit menu klinkt ook superquote:Op maandag 3 september 2012 21:27 schreef Perruche het volgende:
Haha! Ja volgende keer kunnen we best met een groepje, was bij Niven ook al zo leuk. Ik ben echt zo blij met dit restaurant!
Ben er al eerder geweest, echt lekker eten, niet pretentieus, lekkere wijn (al had ik die nu niet - probeer wil nuchter blijven tot de vakantie) Dat was trouwens echt een drama, voelde me echt een alcoholist toen ik niet mijn wijntje bij het eten had.
En ook buiten de restaurantweek niet duur.
Hij komt vast nog een keer voorbijquote:
Nog lang niet, gelukkig!!quote:Op maandag 3 september 2012 21:39 schreef uniekhoorn het volgende:
Niven... dat is nog lang wandelen he?
XM, bist alwer terug?
\Dan hebben jullie goed weerquote:
Het weer gaat wel idd! Het is iig droog!quote:Op maandag 3 september 2012 21:41 schreef uniekhoorn het volgende:
[..]
\Dan hebben jullie goed weer
Hoest met je blaas?
Dat heb ik ookquote:Op maandag 3 september 2012 16:36 schreef the85mc het volgende:
Ik denk dat motivatie en inzet belangrijker zijn dan een 7,3 of een 7,5. Wel grappig om te horen dat jou een PhD zo leuk lijkt. Mij lijkt promoveren echt verschrikkelijk. Ik zou gillend gek worden van 4 jaar onderzoek.
Ik snap je frustratie wel. Maar bij ons zou het eerder de 'taak' van mentoren/coaches/datsoortmensen zijn om studenten er even op te wijzen dat 'pas op, denk er wel aan dat'. Al betwijfel ik dat nog, vermoed dat het (officieel he) onder de verantwoordelijkheid van de student zelf valt.quote:Op maandag 3 september 2012 22:03 schreef motorbloempje het volgende:
Het gaat me vooral om de vakken hier uit Engeland, dat ze die niet dubbel rekenen. Dat/als ze zeggen: nou, die scriptie telt voor iedereen even zwaar mee, dat kan ik wel begrijpen, maar ze moedigen aan om naar het buitenland te gaan en schoppen je nog net niet weg. Maar als dan bij terugkomst blijkt dat je wellicht, gemiddelde technisch, beter af was geweest door thuis te blijven omdat je als het ware 4 vakken worden onthouden om je gemiddelde hoger te krijgen die de rest in NL wel heeft gehad, dat vind ik godsgruwelijk oneerlijk. Het had er voor gezorgd dat ik maar 0,1 van het judicium BM was gekomen, ergens nóg zuurder dan 0,2, maar dan had ik alsnog een hoger gemiddelde gehad. Dáár mag zo'n commissie best naar kijken/rekening mee houden. Als ik dat had geweten had ik namelijk dat extra vak dat ik had laten vallen 'omdat het allemaal wel goed kwam' niet laten vallen en alsnog gedaan, want dan had ik op z'n minst nog één extra vak gehad.
Één extra vak, en ja, daar had ik ook wel een 8,5 of hoger op gescoord, want ik ben er halverwege mee gestopt omdat ik meer tijd wilde besteden aan m'n scriptie en het voor de studiepunten echt een extra vak was: heb het nu zelfs al 5 ects over de 120 geschopt. 5 ECTS die ook niet meetellenquote:Op maandag 3 september 2012 22:13 schreef DevilsAndDust het volgende:
Maar je gaat er nu vanuit dat je op al die extra vakken blijkbaar hoge cijfers zou hebben gehaald, Mo, maar je weet toch niet hoe dat zou zijn gegaan als je ze echt had gevolgd? Of zeg ik nu iets stoms?.
Behoeden wellicht niet, maar 2 regels antwoord op een mail van 2 kantjes met een keurige uiteenzetting over voornamelijk het oneerlijke gedeelte van die 4 vakken, puh-lease. De voorzitter van de exco is tevens ook de persoon die mijn beurs(verblijf) heeft geregeld en heeft hier ook nérgens over gerept, ook niet toen ik zei dat ik dan dus minder vakken volgde dan in NL en of dit geen problemen zou opleveren. Ik voel me flink genaaid door deze onthouding van 4 cijfers die mijn gemiddelde hadden kunnen boosten, en nu helemaal omdat het allemaal hoge cijfers waren.quote:Op maandag 3 september 2012 22:15 schreef Cocotrimonium het volgende:
[..]
Ik snap je frustratie wel. Maar bij ons zou het eerder de 'taak' van mentoren/coaches/datsoortmensen zijn om studenten er even op te wijzen dat 'pas op, denk er wel aan dat'. Al betwijfel ik dat nog, vermoed dat het (officieel he) onder de verantwoordelijkheid van de student zelf valt.
In ieder geval, het is hier niet de taak van de examencommissie om studenten daarop te wijzen.
Uniekje, slaap lekker
Fijn!quote:Op maandag 3 september 2012 22:52 schreef Probability het volgende:
Zoooo eerste dag was leuk!! Heb zin in morgen![]()
![]()
!!!!!
quote:Op dinsdag 4 september 2012 05:23 schreef kwakz0r het volgende:
o hai. ik ben nog aanhet werk. heel stiekem hoop ik dat ik als ik vannacht doortrek, ik misschien stiekem, heel stiekem, morgen voor schooltijd nog het proefschrift af heb, nou ja, op de conclusie na dan, want dan moet ik het nog eens goed lezen en samenvatten.
ik denk dat ik dan heel hard moet huilen...van blijdschap...en dan mag ik een cadeautje vind ik.
quote:Op dinsdag 4 september 2012 06:22 schreef kwakz0r het volgende:
Oh hai, toen werkte ik een hele nacht door en had ik ineens op de conclusie en de literatuurlijst en een appendixje na mijn proefschrift af. Slik. #huilenvangelukweetje
quote:Op dinsdag 4 september 2012 06:23 schreef kwakz0r het volgende:
nu gauw douchen, anders kom ik nog te laat op t werk
gelukkig maar 3 uurtjes lesgeven
geen idee. boodschappen doen, bij promotor langs om boekje terug te brengen en "hoe verder" te praten (ik heb haar vanochtend verrast met de eerste 6 hoofdstukken en een clear idea voor een conclusie, ipv een half hoofdstukje en een lauwe smoesquote:Op dinsdag 4 september 2012 06:26 schreef Ml-etje het volgende:
[..]sterkte.
Daarna lekker even slapen?
wat goeeeeeed!quote:Op dinsdag 4 september 2012 06:22 schreef kwakz0r het volgende:
Oh hai, toen werkte ik een hele nacht door en had ik ineens op de conclusie en de literatuurlijst en een appendixje na mijn proefschrift af. Slik. #huilenvangelukweetje
quote:Op dinsdag 4 september 2012 06:22 schreef kwakz0r het volgende:
Hey, dat heb ik eerder gelezenquote:Op dinsdag 4 september 2012 06:22 schreef kwakz0r het volgende:
quote:Op dinsdag 4 september 2012 08:25 schreef Jagärtrut het volgende:
grr, sleutels van m'n huis en fiets in de rivier laten vallen. Niet zo'n puik begin van de dag...
ik parkeer m'n fiets altijd aan de rivier. Met m'n mandje naar de rivier toe. En aangezien ik de sleutels uit m'n fiets moet halen zelfs als hij niet op slot is leg ik ze in het mandje, waar ik nu ook een tas in had zitten. Met het eruit halen van m'n tas ging het mis....quote:Op dinsdag 4 september 2012 08:26 schreef Quinazoline het volgende:
[..]
In de rivier? Hoe doe je dat? Gelukkig heb je nu ook de Duitser in de buurt, dus heeft in ieder geval iemand nog de sleutel voor je huis
.
Zo heb ik ook ooit mijn telefoon in een wc gegooid: uit mijn broekzak halen, want anders valt ie, op mijn rugzak leggen, naar het toilet, klaar, rugzak op mijn rug slingeren, plonk. Je voelt je dan zo vreselijk dom he.. Heb je ook nog reservesleutels van je fiets?quote:Op dinsdag 4 september 2012 08:28 schreef Jagärtrut het volgende:
[..]
ik parkeer m'n fiets altijd aan de rivier. Met m'n mandje naar de rivier toe. En aangezien ik de sleutels uit m'n fiets moet halen zelfs als hij niet op slot is leg ik ze in het mandje, waar ik nu ook een tas in had zitten. Met het eruit halen van m'n tas ging het mis....
Inderdaad, gelukkig is de duutser er, en heeft er nog een collega sleutels.
goed man, kwak! Wat zal dat een opluchting zijn!quote:Op dinsdag 4 september 2012 06:27 schreef kwakz0r het volgende:
[..]
geen idee. boodschappen doen, bij promotor langs om boekje terug te brengen en "hoe verder" te praten (ik heb haar vanochtend verrast met de eerste 6 hoofdstukken en een clear idea voor een conclusie, ipv een half hoofdstukje en een lauwe smoes). en dan slapen ja. en lessen voorbereiden voor morgen enzo...
helaas neit. Maar, gelukkig stond hij dus nog niet op slot en is een nieuw slot zo gekocht. Voor nu heeft de duutser een reserveslot dat ik kan lenen.quote:Op dinsdag 4 september 2012 08:30 schreef Quinazoline het volgende:
[..]
Zo heb ik ook ooit mijn telefoon in een wc gegooid: uit mijn broekzak halen, want anders valt ie, op mijn rugzak leggen, naar het toilet, klaar, rugzak op mijn rug slingeren, plonk. Je voelt je dan zo vreselijk dom he.. Heb je ook nog reservesleutels van je fiets?
Knapquote:Op dinsdag 4 september 2012 06:22 schreef kwakz0r het volgende:
Meneertje Moorman is het er op zijn zachtst gezegd niet mee eensquote:Op dinsdag 4 september 2012 07:41 schreef Nallie het volgende:
Kwak wat goed!!
Mogge,
Interessant onderzoek over biologisch voedsel: http://annals.org/article.aspx?articleid=1355685
Lange saaie dag vandaag...
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Bovenstaande is een copy/paste van zijn facebook.
Ik vind wel dat hij een punt heeft en dan bedoel ik niet dat onderzoek slecht is. Ik vind het jammer dat de laatste jaren veel onderzoeksresultaten gestuurd worden.
Dus bijv. Product a is geweldig, ga je zoeken kom je erachter dat de producent van product A het onderzoek betaald heeft
[ Bericht 10% gewijzigd door _aurum_ op 04-09-2012 09:25:14 ]Be ready when opportunity comes...Luck is the time when preparation and opportunity meet
quote:Op dinsdag 4 september 2012 09:14 schreef _aurum_ het volgende:
[..]
Meneertje Moorman is het er op zijn zachtst gezegd niet mee eensZo denk ik er eigenlijk ook wel een beetje over.. ik vind het tamelijk arrogant van de mens om te denken dat wij het beter zouden kunnen maken dan de natuur het zelf kan.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Bovenstaande is een copy/paste van zijn facebook.
Ik vind wel dat hij een punt heeft.
Bacteriele infecties zijn niet zo lekker en wel door de natuur gemaakt. Antibiotica is dan wel heel lekker en niet door de natuur gemaakt.quote:Op dinsdag 4 september 2012 09:18 schreef MarMar het volgende:
[..]
Zo denk ik er eigenlijk ook wel een beetje over.. ik vind het tamelijk arrogant van de mens om te denken dat wij het beter zouden kunnen maken dan de natuur het zelf kan.
quote:Op dinsdag 4 september 2012 09:14 schreef _aurum_ het volgende:
[..]
Meneertje Moorman is het er op zijn zachtst gezegd niet mee eensIk hoorde het op de radio. Ik eet niet zoveel biologisch (want student), maar ik vind deze uitkomst echt opmerkelijk.. Ik kan me niet voorstellen dat allerlei gifstoffen géén effect op je lichaam heeft. Producten zitten misschien onder de grens wat schadelijk is, maar je eet niet alleen dat ene product, maar de hele dag door allerlei dingen. Is dat 'stapeleffect' wel meegenomen in dat onderzoek vraag ik me af. Ik vind het wel opmerkelijk dat tegenwoordig 30% van de vrouwen en 40% van de mannen kanker krijgt. Natuurlijk worden we ouder en kunnen we meer meten, maar als je erover nadenkt is het bizar veel..SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Bovenstaande is een copy/paste van zijn facebook.
Ik vind wel dat hij een punt heeft.
ow LOL! Dat is dat stomme bing ding is FB, het viel me niet eens opquote:Op dinsdag 4 september 2012 09:23 schreef Perruche het volgende:
Dat engelse stuklijkt gewoon door google translate gehaald
Antibiotica is bij grootgebruik wel zo ongeveer net zo schadelijk zo niet schadelijker dan bacteriën, of eigenlijk maakt het de bacteriën schadelijker na lange tijd.quote:Op dinsdag 4 september 2012 09:24 schreef Perruche het volgende:
[..]
Bacteriele infecties zijn niet zo lekker en wel door de natuur gemaakt. Antibiotica is dan wel heel lekker en niet door de natuur gemaakt.
/kortdoordebocht.
naja, jij en ik staan nog stil bij dat soort vragen. Hoeveel mensen horen dit onderzoek op radio/tv en ooooh ok...doorrent naar plofkipquote:Op dinsdag 4 september 2012 09:24 schreef the85mc het volgende:
[..]
Ik hoorde het op de radio. Ik eet niet zoveel biologisch (want student), maar ik vind deze uitkomst echt opmerkelijk.. Ik kan me niet voorstellen dat allerlei gifstoffen géén effect op je lichaam heeft. Producten zitten misschien onder de grens wat schadelijk is, maar je eet niet alleen dat ene product, maar de hele dag door allerlei dingen. Is dat 'stapeleffect' wel meegenomen in dat onderzoek vraag ik me af. Ik vind het wel opmerkelijk dat tegenwoordig 30% van de vrouwen en 40% van de mannen kanker krijgt. Natuurlijk worden we ouder en kunnen we meer meten, maar als je erover nadenkt is het bizar veel..
Dit snap ik niet. Ik heb het idee dat studeren maakt dat mensen geen keuzes willen maken over bepaalde zaken, omdat ze studeren...quote:Op dinsdag 4 september 2012 09:24 schreef the85mc het volgende:
[..]
Ik eet niet zoveel biologisch (want student),
Euh? hij maakt toch juist een keuze? Student, dus op dit moment wil hij geen extra geld uitgeven aan biologische producten. Die "luxe" had ik ook niet toen ik student was.quote:Op dinsdag 4 september 2012 10:03 schreef Jagärtrut het volgende:
[..]
Dit snap ik niet. Ik heb het idee dat studeren maakt dat mensen geen keuzes willen maken over bepaalde zaken, omdat ze studeren...
Ik kan die keuze wel maken, maar dan houdt die keuze ook in dat ik op de helft van de maand geen geld meer voor eten heb.quote:Op dinsdag 4 september 2012 10:03 schreef Jagärtrut het volgende:
[..]
Dit snap ik niet. Ik heb het idee dat studeren maakt dat mensen geen keuzes willen maken over bepaalde zaken, omdat ze studeren...
ik sta niet met een oordeel klaar. Die keuze maken zou ook kunnen betekenen dat je maar 1x vlees per week eet, ipv (bijna) elke dag. Ik snap heel goed dat je als student niet zoveel geld hebt. trust me.quote:Op dinsdag 4 september 2012 10:07 schreef the85mc het volgende:
[..]
Ik kan die keuze wel maken, maar dan houdt die keuze ook in dat ik op de helft van de maand geen geld meer voor eten heb.
Dus, niet te snel met een oordeel klaar staan..
Geen bier meer drinken, fiets verkopen.quote:Op dinsdag 4 september 2012 10:07 schreef the85mc het volgende:
[..]
Ik kan die keuze wel maken, maar dan houdt die keuze ook in dat ik op de helft van de maand geen geld meer voor eten heb.
Dus, niet te snel met een oordeel klaar staan..
Dat is weer niet handig omdat ik bloed geef. Toen ik strenger aan het dieten was en vooral kip en vis at was mijn Hb al met bijna een heel punt gedaald.quote:Op dinsdag 4 september 2012 10:15 schreef Jagärtrut het volgende:
[..]
ik sta niet met een oordeel klaar. Die keuze maken zou ook kunnen betekenen dat je maar 1x vlees per week eet, ipv (bijna) elke dag. Ik snap heel goed dat je als student niet zoveel geld hebt. trust me.
want grond is gratisquote:Op dinsdag 4 september 2012 10:19 schreef loveli het volgende:
Of een moestuin nemen. Krijg je spieren van het spitten.
natuurlijk bepaal je zelf dat je die keuze neemt. En ik geef geen kritiek op de keuze die je neemt. Ik eet ook niet alles biologisch. Maar, je neemt die keuze niet omdat je student bent, dat is gewoon een excuus, want als je zou willen zou het best kunnen. En ik geef kritiek op het punt dat je zegt "want student"...quote:Op dinsdag 4 september 2012 10:18 schreef the85mc het volgende:
[..]
Dat is weer niet handig omdat ik bloed geef. Toen ik strenger aan het dieten was en vooral kip en vis at was mijn Hb al met bijna een heel punt gedaald.
Maar goed, ik bepaal waar ik mijn geld uit geef en ik heb niet de financiele keus. En bovendien heb ik weinig zin om dat te moeten verantwoorden. Ik constateer alleen dat het voor mij te duur is.
Ik denk dat ik zelf het best een inschatting kan maken wat wel en niet kan qua financien. Ik kan niet veel meer schrappen zonder dat ik vind dat ik levenskwaliteit inlever. En dat is waar mijn grens ligt. ik wil best biologisch eten, maar dat moet niet ten koste gaan van alles.quote:Op dinsdag 4 september 2012 10:21 schreef Jagärtrut het volgende:
[..]
natuurlijk bepaal je zelf dat je die keuze neemt. En ik geef geen kritiek op de keuze die je neemt. Ik eet ook niet alles biologisch. Maar, je neemt die keuze niet omdat je student bent, dat is gewoon een excuus, want als je zou willen zou het best kunnen. En ik geef kritiek op het punt dat je zegt "want student"...
Anyways, ik moet werken!
Je hebt gelijk hoor mc. Niet elke student heeft na vaste lasten nog 50 euro per week over om boodschappen te doen. In mijn geval had ik geeneens een sociaal leven. En ik at slechts twee keer per week vleesquote:Op dinsdag 4 september 2012 10:27 schreef the85mc het volgende:
[..]
Ik denk dat ik zelf het best een inschatting kan maken wat wel en niet kan qua financien. Ik kan niet veel meer schrappen zonder dat ik vind dat ik levenskwaliteit inlever. En dat is waar mijn grens ligt. ik wil best biologisch eten, maar dat moet niet ten koste gaan van alles.
Maar ik heb het idee dat we hier te veel van mening verschillen. Komen we niet uit, kunnen we een topic over volschrijven. Agree to disagree.
Tuurlijk zijn er keuzes die je moet maken. Maar doordeweeks ben ik op stage, in het weekend werk ik sowieso 1 dag, meestal 2. Dus meer werken is geen optie. En ik gebruikte dat ik student was dat ik elke maand geen cent over hou. En het is echt niet zo dat ik elke week me vol sta te gieten aan de bar. Als ik moet gaan schrappen moet het dan op hobbies zijn of vakantie. En dat vind ik dan belangrijker dan biologisch eten.quote:Op dinsdag 4 september 2012 10:41 schreef loveli het volgende:
Had indertijd met 8 uur in de week werken genoeg om biologisch brood te eten, de kleding die ik wilde te kopen en minstens 2 van de 4 weken benzine. Als je een beetje puzzelt kom je een heel eind.
Ben het wel eens met jag dat 'want ik ben student' niet het meest onderbouwde excuus is.
Betaalde je ook je hele studie zelf, op jezelf wonende?quote:Op dinsdag 4 september 2012 10:41 schreef loveli het volgende:
Had indertijd met 8 uur in de week werken genoeg om biologisch brood te eten, de kleding die ik wilde te kopen en minstens 2 van de 4 weken benzine. Als je een beetje puzzelt kom je een heel eind.
Ben het wel eens met jag dat 'want ik ben student' niet het meest onderbouwde excuus is.
^^quote:Op dinsdag 4 september 2012 10:45 schreef Novem het volgende:
Waarom zou je in godsnaam je reden om geen bio-vlees of groenten te kopen moeten onderbouwen?
Hij is student, dus heeft niet genoeg geld om het te kopen zonder dat zijn levenskwaliteit achteruit gaat, goede verklaring toch?
Nee, sorry, was dat een vereiste?quote:Op dinsdag 4 september 2012 10:46 schreef An24 het volgende:
[..]
Betaalde je ook je hele studie zelf, op jezelf wonende?
Duidelijk dus, jij vindt vakanties en hobbies belangrijker. Is je goed recht. Moet je het alleen niet afschuiven op je student zijn, maar moet je zeggen dat je andere prioriteiten hebt.quote:Op dinsdag 4 september 2012 10:45 schreef the85mc het volgende:
[..]
Tuurlijk zijn er keuzes die je moet maken. Maar doordeweeks ben ik op stage, in het weekend werk ik sowieso 1 dag, meestal 2. Dus meer werken is geen optie. En ik gebruikte dat ik student was dat ik elke maand geen cent over hou. En het is echt niet zo dat ik elke week me vol sta te gieten aan de bar. Als ik moet gaan schrappen moet het dan op hobbies zijn of vakantie. En dat vind ik dan belangrijker dan biologisch eten.
Nee, zeker niet. Mij ging het erom dat de opmerking 'maar ik ben student' zo makkelijk werd afgeschreven, terwijl elke student andere omstandigheden heeft. Ik miste in de opmerking van Jagar een stukje empathie daarover. Mc noemde het oordelen.quote:
Student is wel een argument. Als ik zou werken zou ik dezelfde prioriteiten hebben als nu en dan zou ik wel geld voor biologisch eten hebben. Maar goed ik zal erover ophouden.quote:Op dinsdag 4 september 2012 10:56 schreef HenkPietKlaasWim het volgende:
[..]
Duidelijk dus, jij vindt vakanties en hobbies belangrijker. Is je goed recht. Moet je het alleen niet afschuiven op je student zijn, maar moet je zeggen dat je andere prioriteiten hebt.
Dan heb je misschien ook weer andere prioriteiten.quote:Op dinsdag 4 september 2012 11:01 schreef the85mc het volgende:
[..]
Student is wel een argument. Als ik zou werken zou ik dezelfde prioriteiten hebben als nu en dan zou ik wel geld voor biologisch eten hebben. Maar goed ik zal erover ophouden.
Ik ga aan de slag.
Ik heb in ieder geval al een lekkere lunch klaar staan (Griekse salade)quote:
Dat vind ik toch best bizar! Was ie een rijke student of nu juist mager betaald?quote:Op dinsdag 4 september 2012 11:16 schreef HenkPietKlaasWim het volgende:
[..]
Dan heb je misschien ook weer andere prioriteiten.
Kan me nog goed herinneren hoe een collega van me ooit zei dat hij bij zijn eerste fulltime baan veel minder geld overhield dan tijdens zijn studententijd. Hogere kosten voor huisvesting, een auto, vaker ergens wat gaan eten, duurdere kleding etc.
Duurdere kleding en vaker ergens gaan eten hoort voor mij toch echt bij uitgaven die juist laten zien dat je meer overhoudt?!?quote:Op dinsdag 4 september 2012 11:16 schreef HenkPietKlaasWim het volgende:
[..]
Dan heb je misschien ook weer andere prioriteiten.
Kan me nog goed herinneren hoe een collega van me ooit zei dat hij bij zijn eerste fulltime baan veel minder geld overhield dan tijdens zijn studententijd. Hogere kosten voor huisvesting, een auto, vaker ergens wat gaan eten, duurdere kleding etc.
Niet meer op kamers, maar een appartement alleen huren, auto kopen, naar andere stad verhuizen, niet meer sporten bij de uni maar tegen de volle prijs etc.quote:Op dinsdag 4 september 2012 11:22 schreef MevrouwPuff het volgende:
mogge! Ook al heb ik vannacht wat kunnen slapen, ben best brak!
[..]
Dat vind ik toch best bizar! Was ie een rijke student of nu juist mager betaald?
Voordeel van geen rijke papa en onbetaalde stage zonder mogelijkheid tot bijbaan gevondenquote:Op dinsdag 4 september 2012 11:23 schreef loveli het volgende:
Hoor het van verreweg de meeste ex-studenten.
Het ging er om of je aan het einde van de maand meer overhoudt.quote:Op dinsdag 4 september 2012 11:24 schreef MarMar het volgende:
[..]
Duurdere kleding en vaker ergens gaan eten hoort voor mij toch echt bij uitgaven die juist laten zien dat je meer overhoudt?!?
Oh hm, dat vind ik dan weer een beetje scheef.. meer luxe uitgaven hoort ook bij een hogere financiele levensstandaard. Niet alleen wat je dan aan het eind van de maand over hebt.quote:Op dinsdag 4 september 2012 11:29 schreef HenkPietKlaasWim het volgende:
[..]
Het ging er om of je aan het einde van de maand meer overhoudt.
Ik ken nauwelijks ex-studenten met rijke papa.quote:Op dinsdag 4 september 2012 11:29 schreef MevrouwPuff het volgende:
Voordeel van geen rijke papa en onbetaalde stage zonder mogelijkheid tot bijbaan gevonden
Ik moet ook nog een uurtje!quote:Op dinsdag 4 september 2012 11:19 schreef Sarabi het volgende:
[..]
Ik heb in ieder geval al een lekkere lunch klaar staan (Griekse salade)
Maar eerst nog een uurtje werken.
gepamperd de studie door levert wellicht meer financiele onvrede op over het werkende leven.quote:Op dinsdag 4 september 2012 11:31 schreef loveli het volgende:
[..]
Ik ken nauwelijks ex-studenten met rijke papa.
nee, mc. Je leest niet goed. Het gaat me niet om de keuzes die je maakt, maar om het feit dat je het student zijn als excuus gebruikt.quote:Op dinsdag 4 september 2012 10:45 schreef the85mc het volgende:
[..]
Tuurlijk zijn er keuzes die je moet maken. Maar doordeweeks ben ik op stage, in het weekend werk ik sowieso 1 dag, meestal 2. Dus meer werken is geen optie. En ik gebruikte dat ik student was dat ik elke maand geen cent over hou. En het is echt niet zo dat ik elke week me vol sta te gieten aan de bar. Als ik moet gaan schrappen moet het dan op hobbies zijn of vakantie. En dat vind ik dan belangrijker dan biologisch eten.
Niet stemmen want student?quote:Op dinsdag 4 september 2012 11:38 schreef Jagärtrut het volgende:
[..]
nee, mc. Je leest niet goed. Het gaat me niet om de keuzes die je maakt, maar om het feit dat je het student zijn als excuus gebruikt.
Ik las laatst ook ergens dat iemand niet ging stemmen, want hij was student. Of, ik kook niet, want ik ben student. Ik snap dat excuus gewoon niet. Ik snap dat je niet veel geld hebt..absoluut.
Zie 276.quote:Op dinsdag 4 september 2012 11:38 schreef Jagärtrut het volgende:
[..]
nee, mc. Je leest niet goed. Het gaat me niet om de keuzes die je maakt, maar om het feit dat je het student zijn als excuus gebruikt.
Ik las laatst ook ergens dat iemand niet ging stemmen, want hij was student. Of, ik kook niet, want ik ben student. Ik snap dat excuus gewoon niet. Ik snap dat je niet veel geld hebt..absoluut.
Met een lekker gekruid velletjequote:
Wat heerlijk zeg!!quote:Op dinsdag 4 september 2012 06:22 schreef kwakz0r het volgende:
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |