abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_116338117
De Slankreeks

http://www.nrc.nl/nieuws/(...)s-als-konijnensport/

Vorige topics: Topicreeks: Gezond Slank

De Slank-topics zijn bedoeld voor wie wel wat kilootjes kwijt wil raken, maar geen overgewicht heeft, en voor wie probeert een goed gewicht te behouden, kortom, voor wie bezig is met goed eten en goed leven.

Algemeen uitgangspunt om af te vallen / goed gewicht te houden
• Eet genoeg! Meestal is dat méér dan je denkt: veel mensen die willen afvallen eten te weinig om te kunnen afvallen. Wie te weinig eet geeft z'n lichaam onvoldoende energie om vet af te breken, en daarnaast krijgt het lichaam signalen dat het heel verstandig is om elke overblijvende calorie ergens op te slaan. Op je buik, kont of heupen.
• Eet meer broccoli! Toevallig is broccoli héél gezond. Zegt loveli, dus het zal zo zijn. Iets algemener: eet meer groente. Veel meer groente.
• Sport! Goed voor je lijf, voor de stofwisseling, voor vetverbranding en voor spieropbouw. Niet iedereen kan of wil sporten, sommige mensen wérken echt (huuh), anderen hebben een kwetsbaar lichaam, maar hoe meer je inspanning toevoegt aan je dagelijkse bezigheden, hoe beter dat is voor je lijf. Niet overdrijven natuurlijk.
• Wees duurzaam! Je kunt een laag gewicht bereiken met een extreme aanpak. Dan is het echter heel moeilijk vast te houden. Probeer een aanpak te kiezen die je kan en wil blijven volhouden. In het algemeen is het beter om maximaal een halve kilo per week af te vallen.
• Kijk niet uitsluitend naar calorieën en hecht niet teveel waarde aan een weegschaal. Een eenzijdig menu kan je voorzien van de juiste hoeveelheid calorieën, maar voorziet niet in alle stoffen die je nodig hebt. Een veelzijdig menu bestaat niet zozeer uit de ene dag italiaans en de volgende sushi en de derde hollandse pot, maar uit een verzameling van groente (veel), brood etc (volkoren), vlees (mager) en vet (van de juiste soort). De weegschaal vertelt je hoe zwaar je bent, maar als je een kilo vet verwerkt tot 2 kilo spieren ben je zwaarder.. maar slanker.

Meedoen!
Doen! Welkom! Vertel, wat wil je, wat is je plan, wat doe je? De meeste van ons posten regelmatig een eetlijstje, met daarop:
• O Ontbijt
• T Tussendoortje
• L Lunch
• D Diner
• S Sport
Soms volgt daarop ongevraagd commentaar, niet altijd, schroom niet expliciet om commentaar te vragen, dan krijg je een hoop op- en aanmerkingen (of complimenten natuurlijk, kan ook).

Details (BMI is een handvat om overgewicht vast te stellen. De slankreeks is bedoeld voor mensen zonder overgewicht, met overgewicht (BMI > 27) ben je van harte welkom in het zustertopic Dieetclub.
BMR is een statistische berekening van de hoeveel calorieën die je lichaam nodig heeft om bedlegerig te zijn zonder je organen te beschadigen.

Slowchat In deze reeks wordt veel geslowchat, mocht jouw vraag niet meteen beantwoord worden/ondersneeuwen, stel hem dan gerust nog een keer!

PM-lijst PM-lijst is hier te vinden.
Bijwerken staat vrij!
Doe wat je niet durft.
Geef kinderen in Madagascar kans op onderwijs. Steun Abecole
www.Facebook.com/AbecoleNL
  maandag 3 september 2012 @ 10:15:56 #2
231895 MariaEtcetera
President Vanellope
pi_116338214
Cupcake von der Schokoinsel _O-

Ze zien me aankomen :') :D

Die beesten springen wel hoog zeg :o
"Dijenkletserextravaganza!" - V1z
pi_116338329
quote:
0s.gif Op maandag 3 september 2012 09:21 schreef Viking84 het volgende:

[..]

Joh, de eerste keren dat ik 10 km liep kon ik ook niet meer lopen en was ik misselijk, omdat ik niet meteen iets at toen ik thuiskwam. Na een tijdje loop je als een zonnetje :Y.
ik ben wel snugger genoeg om te weten dat ik moet eten. Mijn fout was eerder dat ik voor 2 dagen rijst had gekookt en dat omdat ik zo brak was, alles op mijn bord had gegooid (en tijdens het eten je afvragen waarom ze het zo friggin veel is :') ) Ik heb in 1 maaltijd 100 gram rijst weg zitten kauwen :D

quote:
0s.gif Op maandag 3 september 2012 09:24 schreef Perruche het volgende:

[..]

Jij moet dieetcoach worden! :P
Nah :P Dan zou ik alleen maar strepen door lijstjes zetten :X

ik ben beter in andere dingen *D
Be ready when opportunity comes...Luck is the time when preparation and opportunity meet
pi_116338438
Mn opgeblazen buik is weg! Nu vet>lucht :')
pi_116338498
Ik moet weer even aan de rem trekken :D Iemand ideeën voor het avondeten met véél groente? Enige wat ik kan bedenken is 2 soorten groente en een stukje vlees of vis voor vanavond, maar da's op zich wel een beetje saia :+
Stay with me, let's just breathe.
It's funny how the colors of the real world only seem really real when you viddy them on the screen.
pi_116338545
quote:
0s.gif Op maandag 3 september 2012 10:29 schreef Goodbye het volgende:
Ik moet weer even aan de rem trekken :D Iemand ideeën voor het avondeten met véél groente? Enige wat ik kan bedenken is 2 soorten groente en een stukje vlees of vis voor vanavond, maar da's op zich wel een beetje saia :+
Pastasalade met gegrilde groenten en dan vooral veel groente, weinig pasta? :)

Lijstje voor vandaag, ingesteld op minimaal bewegen ;(

O: Griekse yoghurt met banaan en walnoten
T: hand amandelen
L: omelet met wat baconblokjes en spinazie
T: soort kleine salade nicoise met verse knapperige sperzieboontjes en tonijn en rode ui
D: bietjestaart

[ Bericht 0% gewijzigd door motorbloempje op 03-09-2012 10:40:19 ]
Ja doei.
pi_116338624
quote:
0s.gif Op maandag 3 september 2012 10:21 schreef _aurum_ het volgende:

[..]

ik ben wel snugger genoeg om te weten dat ik moet eten. Mijn fout was eerder dat ik voor 2 dagen rijst had gekookt en dat omdat ik zo brak was, alles op mijn bord had gegooid (en tijdens het eten je afvragen waarom ze het zo friggin veel is :') ) Ik heb in 1 maaltijd 100 gram rijst weg zitten kauwen :D

[..]

Nah :P Dan zou ik alleen maar strepen door lijstjes zetten :X

ik ben beter in andere dingen *D
euh... is 75 gram niet een 'normale' portie? Met vrienden reken ik minimaal 100 gram per persoon, anders is het echt te weinig.
Of misschien zit zat ik altijd lomp te schaften.
pi_116338630
Twee O's vandaag blootje?
pi_116338677
Na m'n middagdutje 8-)

:+ dat moet een T zijn, natuurlijk :P
Ja doei.
pi_116338705
Mr.Mo heeft nu een telefonisch interview voor 'n baan in York! Spannend :o
Ja doei.
pi_116338713
quote:
0s.gif Op maandag 3 september 2012 10:40 schreef motorbloempje het volgende:
Na m'n middagdutje 8-)

:+ dat moet een T zijn, natuurlijk :P
Ik had gisteren zo'n lekker middagdutje! We waren Nils Holgersson ( :') ) aan het kijken en ik viel zo in slaap (na de bodypump & lunch). Vriendje kon niet slapen en lag heel ongemakkelijk maar is speciaal voor mij blijven liggen O+.

Trouwens bijna geen spierpijn vandaag, ondanks 2x sporten gisteren! Dutjes ftw O+.
pi_116339066
quote:
0s.gif Op maandag 3 september 2012 10:36 schreef the85mc het volgende:

[..]

euh... is 75 gram niet een 'normale' portie? Met vrienden reken ik minimaal 100 gram per persoon, anders is het echt te weinig.
Of misschien zit zat ik altijd lomp te schaften.
die bepaalt wat normaal is? :)

Voor mij is 50 gram een normale portie, maar ik ben dan ook maar 2 turfjes hoog.
Be ready when opportunity comes...Luck is the time when preparation and opportunity meet
  maandag 3 september 2012 @ 11:01:30 #13
231895 MariaEtcetera
President Vanellope
pi_116339106
quote:
0s.gif Op maandag 3 september 2012 10:59 schreef _aurum_ het volgende:

[..]

Voor mij is 50 gram een normale portie, maar ik ben dan ook maar 2 turfjes hoog.
Rijst vult ook als een malle!
pi_116339132
quote:
0s.gif Op maandag 3 september 2012 10:32 schreef motorbloempje het volgende:

[..]

Pastasalade met gegrilde groenten en dan vooral veel groente, weinig pasta? :)

Lijstje voor vandaag, ingesteld op minimaal bewegen ;(

O: Griekse yoghurt met banaan en walnoten
T: hand amandelen
L: omelet met wat baconblokjes en spinazie
T: soort kleine salade nicoise met verse knapperige sperzieboontjes en tonijn en rode ui
D: bietjestaart
Lekker idee, bewaar ik voor morgen als ik ga sporten! :9
It's funny how the colors of the real world only seem really real when you viddy them on the screen.
pi_116339180
quote:
0s.gif Op maandag 3 september 2012 10:59 schreef _aurum_ het volgende:

[..]

Daarom ook normaal tussen aanhalingstekens ;). Dat staat altijd achterop zo'n pakje.. Maar ik geloof ook wel dat ik wel bovengemiddelde hoeveelheden at. Dat ik wat zwaar was kwam me niet aanwaaien.

Heb nog steeds wel dat ik na een kant en klare maaltijd (die zijn meestal 450 gram) meestal nog wel trek heb. Maar eigenlijk moet ik ook geen kant en klare dingen eten.
pi_116339186
GB, je zou ook melanzana alla parmigiana kunnen maken, soort lasagne met aubergine als bladen. Verder heb ik niet echt tips :@ ik neem als ik geen carbs wil bij mij D vaak een stevige groentesoep, of gewoon salade met vis of kip, of een "chopped salad" met veel rauwe groente en een lekkere dressing...
pi_116339201
quote:
0s.gif Op maandag 3 september 2012 11:04 schreef the85mc het volgende:

[..]

Daarom ook normaal tussen aanhalingstekens ;). Dat staat altijd achterop zo'n pakje.. Maar ik geloof ook wel dat ik wel bovengemiddelde hoeveelheden at. Dat ik wat zwaar was kwam me niet aanwaaien.

Heb nog steeds wel dat ik na een kant en klare maaltijd (die zijn meestal 450 gram) meestal nog wel trek heb. Maar eigenlijk moet ik ook geen kant en klare dingen eten.
Vroeger van AH stoommaaltijd kip met rozemarijn aardappeltjes, die was LEKKER!
pi_116339220
quote:
0s.gif Op maandag 3 september 2012 11:05 schreef Perruche het volgende:

[..]

Vroeger van AH stoommaaltijd kip met rozemarijn aardappeltjes, die was LEKKER!
Ow die ken ik geloof ik niet. Bestaat die nog?
pi_116339275
O+ Mr.Mo had een positief gesprek en mag binnenkort daar langs komen *O*
Ja doei.
pi_116339305
quote:
0s.gif Op maandag 3 september 2012 11:07 schreef the85mc het volgende:

[..]

Ow die ken ik geloof ik niet. Bestaat die nog?
Nee :'(.

Fijn mo!! Wat voor bedrijf?
pi_116339327
Trouwens Mo, ik heb nog een vraag aan jou. Jij hebt weleens ravioli gemaakt toch? Rol jij dat uit met de hand of met een pastamachine? De smaak van het deeg en de vulling was lekker maar het was eigenlijk te dik... vroeg me af of je misschien tips had :@
pi_116339382
quote:
0s.gif Op maandag 3 september 2012 09:14 schreef _aurum_ het volgende:

[..]

kan je ergens nog wat groente en eiwitten (kip/vis etc) Ik vind het een heel erg carby weekendlijstje, maar niks voor doordeweeks :)

En die brownie mag je imo ook wel schrappen.
Ik heb niets tegen carbs. En het zijn allemaal goede, volkoren carbs. En ik ben tegen de carb-hetze. Zonder koolhydraten kan ik niet goed functioneren, zeker niet in de intensieve periode die ik deze maand inga.

En die brownie zou inderdaad niet hoeven. Wellicht eet ik die ook niet, maar ik merk dat mezelf alles ontzeggen niet goed werkt. Dat hou ik een week vol, en daarna ga ik helemaal los...

Thanks voor je feedback.
pi_116339391
Ik gebruik een pastamachine en rol 't dan uit tot 'dikte 2' van de 7.. En 2 is denk ik al redelijk dunner dan wat je met de hand kunt doen. :)

Oh, en een softwarebedrijf, 'uiteraard'. Hoofdbedrijf in London, maar kleinere vestiging in York. Hij zou dan gaan softwareontwikkelen, wat hij nu ook doet. Scheen een erg positief en leuk gesprek te zijn, dus hoop dat hij morgen ofzo hoort dat hij volgende week kan langskomen! :)
Ja doei.
pi_116339405
quote:
0s.gif Op maandag 3 september 2012 11:11 schreef Perruche het volgende:
Trouwens Mo, ik heb nog een vraag aan jou. Jij hebt weleens ravioli gemaakt toch? Rol jij dat uit met de hand of met een pastamachine? De smaak van het deeg en de vulling was lekker maar het was eigenlijk te dik... vroeg me af of je misschien tips had :@
ik heb zo'n pastamachientje en daar rol ik het mee uit, op standje 5 (de schaal gaat van 1 = superdun naar 10 = dik)

dan zijn ze precies goed :Y

Ik ben trouwens echt blij met mijn O+ Kitchenaid O+, vrijdag pizzadeeg gemaakt en het was zo lekker en zo zacht :) Volgens de omstanders he, ik heb heel netjes een bodem gemaakt met lijnzaad *D
  maandag 3 september 2012 @ 11:15:56 #25
231895 MariaEtcetera
President Vanellope
pi_116339427
quote:
0s.gif Op maandag 3 september 2012 11:13 schreef Jagärtrut het volgende:

[..]

Ik heb niets tegen carbs. En het zijn allemaal goede, volkoren carbs. En ik ben tegen de carb-hetze. Zonder koolhydraten kan ik niet goed functioneren, zeker niet in de intensieve periode die ik deze maand inga.

En die brownie zou inderdaad niet hoeven. Wellicht eet ik die ook niet, maar ik merk dat mezelf alles ontzeggen niet goed werkt. Dat hou ik een week vol, en daarna ga ik helemaal los...

Thanks voor je feedback.
Speltbroodjes zijn trouwens ook lekker! *O* 0,0 carbs vind ik ook huu.

Anders kiezen: of bier, of brownie? :Y *lightbulb*
pi_116339490
quote:

[..]

Thanks voor je feedback.
Ik ben voor balans :)

En jouw eetschema mist zo op de eerste blik balans, maar misschien heb ik het hélémaal mis.
Trek het eens door zo'n eetschema ding? :)

En niks mis met een brownie, maar eet er dan 1 nadat je keihard gesport hebt ofzo. En niet omdat je vindt dat je er een mag. En ff heeeeel kort door de bocht, als je niet kan zonder te snoepen dan heb je echt een uber suikerverslaving :X En ik snap dat je dan zegt ik wil af en toe wat lekkers, met de nadruk op af en toe.

Spreek dan bijv met jezelf af dat je 1 dag in de week iets zoets mag en 1 dag in het weekend. En dat je de rest van de tijd Nee verkoopt.

Maar, ik kan je vanalles vertellen en vanalles vinden. JIJ moet er achter staan.
  Vis een optie? maandag 3 september 2012 @ 11:20:33 #27
70532 loveli
N
pi_116339553
Mo, wel bewegen en niet constant in zelfde houding blijven zitten. Tv kijken is slecht voor je nek.
crap in = crap out
pi_116339587
Thanks voor de tips dames! Ik heb geen pastamachine dus het moet met de hand. Volgende keer nog een eitje door het deeg denk ik. Was wel leuk om te maken!
pi_116339598
Doe ik, ga vanmiddag misschien ook eindje fietsen ofzo :) en tv kijken doe ik terwijl ik door de kamer loop :') en rek en strek :') deed ik gisteren ook. Terwijl Mr.Mo languit op de bank lag :P
Ja doei.
pi_116339670
Shit er gaat weer iemand weg op mn werk. Perfect excuus voor de feestdagen, dat wel :+
pi_116339748
quote:
7s.gif Op maandag 3 september 2012 11:18 schreef _aurum_ het volgende:

[..]

Ik ben voor balans :)

En jouw eetschema mist zo op de eerste blik balans, maar misschien heb ik het hélémaal mis.
Trek het eens door zo'n eetschema ding? :)

En niks mis met een brownie, maar eet er dan 1 nadat je keihard gesport hebt ofzo. En niet omdat je vindt dat je er een mag. En ff heeeeel kort door de bocht, als je niet kan zonder te snoepen dan heb je echt een uber suikerverslaving :X En ik snap dat je dan zegt ik wil af en toe wat lekkers, met de nadruk op af en toe.

Spreek dan bijv met jezelf af dat je 1 dag in de week iets zoets mag en 1 dag in het weekend. En dat je de rest van de tijd Nee verkoopt.

Maar, ik kan je vanalles vertellen en vanalles vinden. JIJ moet er achter staan.
nu geen tijd voor een eetschema. Ik denk dat ik als ik het over een week bekijk heel gevarieerd en redelijk gebalanseerd eet.

En die suikerverslaving is er vast. Maar, het is meer het mezelf iets strikt niet toestaan dat niet werkt, want dan wil ik tegen mezelf ingaan. Ik kan beter zeggen dat ik 1 stukje chocola mag, of 1 stukje brownie (btw, vierkantjes van 1x1 cm hebben we het nu over), dan zeggen dat ik helemaal neits mag. Het zou hetzelfde zijn als ik nu tegen mezelf zou zeggen dat ik geen thee meer mag drinken, dan zou ik dat ook drie dagen volhouden, en de vierde dag bij wijze van spreken 5 liter thee drinken, omdat het kan.

Ach ja, het is een kwestie van een balans vinden, en ik ben op dit moment goed op weg met sporten en lekker en gezond eten zonder teveel suiker. Als ik dat deze maand vol kan houden ben ik blij, want deze maand is echt rete druk....
pi_116339775
quote:

[..]

Thanks voor je feedback.
Val je af op je lijstjes? Zo ja, ga zo door. Zo nee, misschien wat met de tips doen? Ik vind én bier én pizza én brownie op 1 dag verre van een gezond lijstje, om heel eerlijk te zijn. Stel dat je de hele dag heel netjes hebt gegeten en gesport en dan een stukje brownie neemt is het heel wat anders, maar nu plan je al 3 lekkere dingen in. En dat heeft dan voor de rest niets met een carbs-hetze te maken. Je kan ook heel gezond eten met veel carbs. Maar nu vraag ik me ook af waar de 'gezonde' carbs zitten in die drie dingen?
pi_116339792
1 cm is klein hoor jagar :P

Hoe bevalt het met de duutser? Beetje gewend aan het samenwonen?
pi_116339859
quote:
0s.gif Op maandag 3 september 2012 11:29 schreef Perruche het volgende:
1 cm is klein hoor jagar :P

Hoe bevalt het met de duutser? Beetje gewend aan het samenwonen?
Ik zie Jagar al kloten met een mes, puntje van de tong uit de mond, om precies een cm af te snijden! Dan doe je wel lekker lang met 1 brownie!

Kut, nu heb ik zin in een brownie. :')
pi_116339895
Jagar, volgens mij zeg je al een jaar dat je af wil vallen en dat je het zat bent en iedere keer begin je weer vol goede moed, maar ben je nu al afgevallen? Zo nee, dan werkt jouw manier schijnbaar niet en dan kan het echt goed helpen om wat tips op te volgen om de boel om te gooien.
En ik denk toch echt dat je als je iemand bent die moeilijk afvalt, je gewoon echt even moet doorbijten en heel net eten.
Come here boy, set your mind at rest and let your dreams run free
pi_116339970
quote:
0s.gif Op maandag 3 september 2012 11:31 schreef conleche het volgende:

[..]

Ik zie Jagar al kloten met een mes, puntje van de tong uit de mond, om precies een cm af te snijden! Dan doe je wel lekker lang met 1 brownie!

Kut, nu heb ik zin in een brownie. :')
kom maar halen! Krijg je een stukje van 1x1. wellicht 1.5x1.5

En de goede koolhydraten in de pizza zitten in de 100% volkoren bodem. Ok, in bier niet. En in de brownie wellicht ook niet. In de muesli wel.

Ik weet niet of ik afval, ik weet wel dat m'n lichaam strakker wordt door het sporten. Dat vind ik al heel wat.

Ach ja, nu moet ik weer werken. Bijna tijd voor pizza! (redelijk goed trouwens nog, met gegrilde groenten en geitenkaas.

/mezelf verdedigen.

Ik waardeer jullie commentaar trouwens, maar ik vind het lastig om niet in de verdediging te schieten, omdat ik het idee heb dat ik op de goede weg ben. Vandaar de verdedigingsmodus, en ik weet dat dat rete-irritant is.
pi_116340668
quote:
0s.gif Op maandag 3 september 2012 11:34 schreef Jagärtrut het volgende:

[..]

kom maar halen! Krijg je een stukje van 1x1. wellicht 1.5x1.5

En de goede koolhydraten in de pizza zitten in de 100% volkoren bodem. Ok, in bier niet. En in de brownie wellicht ook niet. In de muesli wel.

Ik weet niet of ik afval, ik weet wel dat m'n lichaam strakker wordt door het sporten. Dat vind ik al heel wat.

Ach ja, nu moet ik weer werken. Bijna tijd voor pizza! (redelijk goed trouwens nog, met gegrilde groenten en geitenkaas.

/mezelf verdedigen.

Ik waardeer jullie commentaar trouwens, maar ik vind het lastig om niet in de verdediging te schieten, omdat ik het idee heb dat ik op de goede weg ben. Vandaar de verdedigingsmodus, en ik weet dat dat rete-irritant is.
Daarom post je hier ook toch? Soms denk ik dat ik dag echt niet heb gezondigd en als ik dan een lijstje maak valt het soms toch tegen.
  maandag 3 september 2012 @ 12:04:52 #38
231895 MariaEtcetera
President Vanellope
pi_116340864
Ohhh bij een stukje brownie dacht ik gewoon aan een blokje zoals je bij de winkel koopt zeg maar! 1 bij 1 cm is wel heul mini :+

Kwak noemde dat stemmetje van "JAMAARIKWILHET" toch ooit haar 'innerlijke kleuter'? Ik vraag me altijd af of die niet op te voeden is dan :+

Al ben ik zelf natuurlijk verre van de strengheid zelve, maar daar gaat het eventjes niet om 8-)
pi_116341018
quote:
0s.gif Op maandag 3 september 2012 11:05 schreef Perruche het volgende:
GB, je zou ook melanzana alla parmigiana kunnen maken, soort lasagne met aubergine als bladen. Verder heb ik niet echt tips :@ ik neem als ik geen carbs wil bij mij D vaak een stevige groentesoep, of gewoon salade met vis of kip, of een "chopped salad" met veel rauwe groente en een lekkere dressing...
Ja, dat zijn bij mij meestal ook de opties, maar ik zocht wat afwisseling. Die melanzana alle parmigiana heb ik hier al vaker voorbij zien komen idd, die lijkt me lekker! :9
pi_116341122
quote:
0s.gif Op maandag 3 september 2012 12:04 schreef MariaEtcetera het volgende:
Ohhh bij een stukje brownie dacht ik gewoon aan een blokje zoals je bij de winkel koopt zeg maar! 1 bij 1 cm is wel heul mini :+

Kwak noemde dat stemmetje van "JAMAARIKWILHET" toch ooit haar 'innerlijke kleuter'? Ik vraag me altijd af of die niet op te voeden is dan :+

Al ben ik zelf natuurlijk verre van de strengheid zelve, maar daar gaat het eventjes niet om 8-)
Ja, dat is ook m'n innerlijke kleuter. En ik ben nog niet sterk genoeg om die kleuter de baas te zijn, blijkt. En op dit moment kan ik het gevecht ook niet aan....Op bepaalde vlakken heb ik heel veel wilskracht, en op andere vlakken helaas niet zoveel...
  maandag 3 september 2012 @ 12:18:09 #41
231895 MariaEtcetera
President Vanellope
pi_116341265
quote:
0s.gif Op maandag 3 september 2012 12:13 schreef Jagärtrut het volgende:

[..]

Ja, dat is ook m'n innerlijke kleuter. En ik ben nog niet sterk genoeg om die kleuter de baas te zijn, blijkt. En op dit moment kan ik het gevecht ook niet aan....Op bepaalde vlakken heb ik heel veel wilskracht, en op andere vlakken helaas niet zoveel...
Is dat niet ook een self fulfilling prophecy? Niet alleen richting jou, maar ook mezelf :P

Dat je als je enkele keren gefaald hebt vervolgens denkt "DUS ik kan het niet", waardoor je verwachtingen bij een volgende poging al laag zijn?

Heb ik zelf ook wel eens last van, maar is eigenlijk dus zelfsabotage denk ik.

Al zijn er natuurlijk betere en mindere momenten om de uitdaging aan te gaan, als je het al ziet als een gevecht en niet zo lekker in je velletje zit heb je natuurlijk andere prioriteiten :Y :*
pi_116341809
quote:
0s.gif Op maandag 3 september 2012 12:09 schreef Goodbye het volgende:

[..]

Ja, dat zijn bij mij meestal ook de opties, maar ik zocht wat afwisseling. Die melanzana alle parmigiana heb ik hier al vaker voorbij zien komen idd, die lijkt me lekker! :9
En anders vis (zalm) in alufolie met veel groenten uit de oven? Dat eet ik vanavond. Met een beetje kikkoman, vissaus en thaise peper en verse koriander erover. :9

Die kaasaubergine is heerlijk, maar erg machtig.
pi_116342077
Ik herken dat wel hoor. Het is heel moeilijk om àlles goed te doen. Ik merk dat als ik erg op werk focus, ik het andere (netjes eten, sporten, huishouden) laat gaan. En andersom ook wel. Ik kan me helemaal verliezen in eetlijstjes en sportschema's en dat doe ik dan ook te vaak onder werktijd.
  maandag 3 september 2012 @ 12:51:49 #44
231895 MariaEtcetera
President Vanellope
pi_116342085
quote:
0s.gif Op maandag 3 september 2012 12:39 schreef conleche het volgende:

[..]

En anders vis (zalm) in alufolie met veel groenten uit de oven? Dat eet ik vanavond. Met een beetje kikkoman, vissaus en thaise peper en verse koriander erover. :9

Oe daar heb ik ook wel zin in! :9 Jammer dat vriendje geen grote fan is.

Zo wel salade met o.a. gerookte zalm!
  maandag 3 september 2012 @ 12:53:06 #45
231895 MariaEtcetera
President Vanellope
pi_116342113
quote:
0s.gif Op maandag 3 september 2012 12:51 schreef Skjor het volgende:
Ik herken dat wel hoor. Het is heel moeilijk om àlles goed te doen. Ik merk dat als ik erg op werk focus, ik het andere (netjes eten, sporten, huishouden) laat gaan. En andersom ook wel. Ik kan me helemaal verliezen in eetlijstjes en sportschema's en dat doe ik dan ook te vaak onder werktijd.
Dat precies :Y Het is ook lastig de balans te vinden. Wanneer ben je te streng voor jezelf en wanneer laat je juist weer teveel toe? Die balans daartussen verschuift bij mij ook wel eens, vooral richting het tweede volgens mij :')
pi_116342146
Lijstje dan maar:

O: boterham met pindakaas, beetje sojamelk
T: appel, bakje activia yoghurt
L: maaltijdsalade gerookte kip à 536 kcal. (nou ja, iets minder, want ik eet maar de helft van de dressing)
D: curry met rijst, kip, paprika en paksoi
S: hardlopen of sportschool. wat me het minste tegenstaat vanavond ;)

1672 kcal

Er komt nog wel een T tussen L en D, want ik denk dat ik het anders niet trek. Nog even kijken wat precies. En nog iets na het sporten.
pi_116342175
foutje
pi_116342192
quote:
0s.gif Op maandag 3 september 2012 11:09 schreef motorbloempje het volgende:
O+ Mr.Mo had een positief gesprek en mag binnenkort daar langs komen *O*
Wat goed!! *O*
Venus in pocketformaat
© loveli
pi_116342836
Ik wil een foto van die 1x1, ik geloof daar niets van s
quote:

[..]

Zo machtig als je hem zelf maakt :P
pi_116343139
quote:
0s.gif Op maandag 3 september 2012 13:25 schreef Perruche het volgende:
Ik wil een foto van die 1x1, ik geloof daar niets van s

[..]

Zo machtig als je hem zelf maakt :P
Naja, om maar iets te noemen: voor het grillen strijk ik elk plakje aubergine in met olijfolie. :9

En ik doe de optie mét mozzarella. :+

Het is trouwens wel een goed idee als bijgerecht, gewoon een vierkantje bij ander eten. (Mag groter dan 1cm2). Oh, misschien eet ik het zelf wel vanavond, ik heb er ineens veel meer zin in dan in zalm. :')
pi_116343232
quote:

[..]

Dat is ook één van mijn favo recepten :9. Vorige week al op (op een iets andere manier). Kippakketjes met champignon, paprika en boursin is ook lekker uit de oven!
  maandag 3 september 2012 @ 13:44:09 #52
231895 MariaEtcetera
President Vanellope
pi_116343268
quote:
0s.gif Op maandag 3 september 2012 13:42 schreef Goodbye het volgende:

[..]

Dat is ook één van mijn favo recepten :9. Vorige week al op (op een iets andere manier). Kippakketjes met champignon, paprika en boursin is ook lekker uit de oven!
Oe dat klinkt lekker ja! Moet daar verders nog wat bij of iets speciaals gedaan worden? :9
pi_116343275
quote:
6s.gif Op maandag 3 september 2012 13:38 schreef conleche het volgende:

[..]

Naja, om maar iets te noemen: voor het grillen strijk ik elk plakje aubergine in met olijfolie. :9

En ik doe de optie mét mozzarella. :+

Het is trouwens wel een goed idee als bijgerecht, gewoon een vierkantje bij ander eten. (Mag groter dan 1cm2). Oh, misschien eet ik het zelf wel vanavond, ik heb er ineens veel meer zin in dan in zalm. :')
Ik ga het ook met mozzarella maken, denk ik. Misschien een groene salade ernaast en dan niet teveel van de 'lasagne' en dan de rest een andere keer opwarmen ofzo!
pi_116343325
quote:
0s.gif Op maandag 3 september 2012 13:44 schreef MariaEtcetera het volgende:

[..]

Oe dat klinkt lekker ja! Moet daar verders nog wat bij of iets speciaals gedaan worden? :9
Ik snij zelf altijd flink wat champignons en paprika. Vervolgens de kip doormidden snijden (als een pistoletje, zeg maar) en daar dan wat boursin en groente tussen proppen. De rest van de groente leg ik op de (met boter besmeerde) alufolie en dan vervolgens het kippetje er op.. En dan de oven in! Zal vanavond even voor je opzoeken hoe lang en hoe warm!
  maandag 3 september 2012 @ 13:49:37 #55
231895 MariaEtcetera
President Vanellope
pi_116343399
quote:
0s.gif Op maandag 3 september 2012 13:46 schreef Goodbye het volgende:

[..]

Ik snij zelf altijd flink wat champignons en paprika. Vervolgens de kip doormidden snijden (als een pistoletje, zeg maar) en daar dan wat boursin en groente tussen proppen. De rest van de groente leg ik op de (met boter besmeerde) alufolie en dan vervolgens het kippetje er op.. En dan de oven in! Zal vanavond even voor je opzoeken hoe lang en hoe warm!
Tenk joe! *O* Klinkt goed :9
pi_116343423
Lijstje

O: kwark met muesli
T: 2 'droge' speltcrackers
T: cup a soup kerrie, mineola
L: bruine bol met boter en rosbief
T: 3 dadels
D: melanzana alla parmigiana, groene salade
T: bakje yoghurt o.i.d.
pi_116343440
Wij hebben de hele koelkast nog vol staan met taart en hapjes :') Gelukkig ook nog een bak met reepjes paprika :P
  maandag 3 september 2012 @ 13:54:16 #58
139516 uniekhoorn
uniek, zoals ieder ander
pi_116343560
Saai groente eten is soms helemaal niet erg...

Heb net voor morgen een snipperdag geregeld heel wat geregel maar het wordt mooi weer en ben echt te moe.
/mietje
Nu doen en genieten, doodgaan kan altijd nog!
Zolang er alcohol verkocht wordt, heb ik geen probleem.
Je moet het leven nemen met een korreltje zout..... schijfje limoen en een shot tequilla
pi_116343756
quote:
0s.gif Op maandag 3 september 2012 13:54 schreef uniekhoorn het volgende:
Saai groente eten is soms helemaal niet erg...

Heb net voor morgen een snipperdag geregeld heel wat geregel maar het wordt mooi weer en ben echt te moe.
/mietje
Dat zeg ik ook niet, maar een beetje afwisseling is wel fijn ;)
pi_116343769
quote:
0s.gif Op maandag 3 september 2012 13:49 schreef MariaEtcetera het volgende:

[..]

Tenk joe! *O* Klinkt goed :9
*watzijzegt*

:9
Ja doei.
pi_116345244
Ik had net een BHV overleg en naast mij zat een dame met een nogal wonderlijk kapsel. Vanachter kort en van voren lang, behoorlijk getoupeerd en veel te zwart geverfd. Daarnaast had ze teveel makeup op. En heel veel mascara. En haar onderste wimpers waren ook voorzien van veel te veel mascara waardoor ze een beetje op een clown lijkt.

So far mijn fascinerende leven. B-)
Volgende keer iets over mijn nieuwe favoriete televisiezender! B-)
Doe wat je niet durft.
pi_116345317
En om on topic te blijven een lijstje:
O: kwark met lucky charms en een banaan
T: stukje aardbeientaart
L: broodje met grillworst, 2 roggebroodjes met kaas
T: appel, amandels
D: weet ik nog niet.

S: even zien of ik zin heb om kickfit te doen, anders doe ik wel even een poging tot heel veel pushups. :P
Doe wat je niet durft.
pi_116345426
O+ krijg net verse tomaatjes van de buren, uit hun kasje O+ dus die gaan ook in de omelet! _O_
Ja doei.
pi_116346485
Lijstjes update:
O: muesli met amandelmelk, nectarine
T: boterham pindakaas, rode besjes
L: salade met courgette en komkommer, klein bruin broodje ei, wat broccolisoep
T: boterham pindakaas
---- tot hier 1000 kcals---
D: uit eten
B: uurtje fietsen
pi_116346500
Henk, is het meervoud van "amandel", "amandels", ja? ik dacht altijd dat alleen "amandelen" correct was.

Raar woord als je het vaak zegt..
pi_116346548
quote:
6s.gif Op maandag 3 september 2012 15:34 schreef Perruche het volgende:
Henk, is het meervoud van "amanadel", "amandels", ja?
Per, is het enkelvoud van 'amandelen', 'amanadel', ja?
Ja doei.
pi_116346558
quote:
6s.gif Op maandag 3 september 2012 15:35 schreef motorbloempje het volgende:

[..]

Per, is het enkelvoud van 'amandelen', 'amanadel', ja?
Ik zou gaan voor amandelens!
pi_116346655
quote:
0s.gif Op maandag 3 september 2012 14:59 schreef HenkPietKlaasWim het volgende:
En om on topic te blijven een lijstje:
O: kwark met lucky charms en een banaan
T: stukje aardbeientaart
L: broodje met grillworst, 2 roggebroodjes met kaas
T: appel, amandels
D: weet ik nog niet.

S: even zien of ik zin heb om kickfit te doen, anders doe ik wel even een poging tot heel veel pushups. :P
Lucky charms, (Ik moest googelen en het bevat éxact de rotzooi die ik dacht dat het zou bevatten, inclusief de kleurstoffen. :P), aardbeientaart? Really? Doe maar veel groenten en eiwitten bij je diner, dan maak je het een beetje goed. :P
pi_116346660
quote:
6s.gif Op maandag 3 september 2012 15:34 schreef Perruche het volgende:
Henk, is het meervoud van "amandel", "amandels", ja? ik dacht altijd dat alleen "amandelen" correct was.

Raar woord als je het vaak zegt..
Dat het een raar woord is, dat lijkt me duidelijk.
Google en wiki vind dat het Amandelen is, maar er is vast een neerlandica in tha house om dit even op te helderen.

Ik wijt eventuele spelfouten overigens aan mijn overleg met de dame met de clownsogen, discussies over tekentangen en mannen die het willen weten als vrouwen zwanger zijn want dat is net zoiets als suikerziekte of longemfyseem. Volgens die mannen dan. >:O
Doe wat je niet durft.
  maandag 3 september 2012 @ 15:41:43 #70
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_116346726
Ik werd geroepen? *).

Zowel amandels als amandelen is goed.
Niet meer actief op Fok!
pi_116346744
quote:
0s.gif Op maandag 3 september 2012 15:39 schreef conleche het volgende:

[..]

Lucky charms, (Ik moest googelen en het bevat éxact de rotzooi die ik dacht dat het zou bevatten, inclusief de kleurstoffen. :P), aardbeientaart? Really? Doe maar veel groenten en eiwitten bij je diner, dan maak je het een beetje goed. :P
Ik liep zaterdag in de supermarkt en daar hadden ze ook gewoon staan! :D Het is een soort crack. superlekker, maar niet zo goed voor je. :P
Overigens eet ik er geen grote hoeveelheden van. Ter verdediging.
Maar ik zal heel braaf heel veel groente en eiwitten eten bij mijn D. Weet niet of ik nog groente in de koelkast heb, maar volgens mij heb ik nog wel courgette. Ga ik wel grillen en dan met cannellinibonen en tonijn eten. *)
Doe wat je niet durft.
pi_116346747
quote:
amandel [aman·del], de, amandelen [aman·de·len], amandels [aman·dels], amandeltje [aman·del·tje]
Still a little bit of your face I haven't kissed.
pi_116346780
quote:
0s.gif Op maandag 3 september 2012 15:41 schreef Viking84 het volgende:
Ik werd geroepen? *).

Zowel amandels als amandelen is goed.
quote:
0s.gif Op maandag 3 september 2012 15:42 schreef DevilsAndDust het volgende:

[..]

Tnx dames! *zweet van voorhoofd afveegt*

Lienekien, ben je het er mee eens? >:O
Doe wat je niet durft.
pi_116346860
quote:
0s.gif Op maandag 3 september 2012 15:42 schreef HenkPietKlaasWim het volgende:

[..]

Ik liep zaterdag in de supermarkt en daar hadden ze ook gewoon staan! :D Het is een soort crack. superlekker, maar niet zo goed voor je. :P
Overigens eet ik er geen grote hoeveelheden van. Ter verdediging.
Maar ik zal heel braaf heel veel groente en eiwitten eten bij mijn D. Weet niet of ik nog groente in de koelkast heb, maar volgens mij heb ik nog wel courgette. Ga ik wel grillen en dan met cannellinibonen en tonijn eten. *)
Ik liep net ook in de supermarkt en daar hadden ze chocoladeslagroomsoesjes! :o Het kwijl liep bekant uit mijn bek, :9~ maar ik ben er toch voorbij gerend. Moraal van het verhaal: trek je hardloopschoenen aan als je naar de supermarkt gaat, zodat je voorbij al de verleidingen kan sprinten.
  maandag 3 september 2012 @ 15:45:59 #75
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_116346863
quote:
0s.gif Op maandag 3 september 2012 15:43 schreef HenkPietKlaasWim het volgende:

[..]

[..]

Tnx dames! *zweet van voorhoofd afveegt*

Lienekien, ben je het er mee eens? >:O
Tenzij ze rebelleert tegen de Van Dale is ze het ermee eens :P.
Niet meer actief op Fok!
  maandag 3 september 2012 @ 15:46:27 #76
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_116346880
quote:
0s.gif Op maandag 3 september 2012 15:45 schreef conleche het volgende:

[..]

Ik liep net ook in de supermarkt en daar hadden ze chocoladeslagroomsoesjes! :o Het kwijl liep bekant uit mijn bek, :9~ maar ik ben er toch voorbij gerend. Moraal van het verhaal: trek je hardloopschoenen aan als je naar de supermarkt gaat, zodat je voorbij al de verleidingen kan sprinten.
Betere tip: zorg dat je geen honger hebt als je naar de supermarkt gaat :P.
Niet meer actief op Fok!
pi_116346907
quote:
0s.gif Op maandag 3 september 2012 15:46 schreef Viking84 het volgende:

[..]

Ja maar die is oud. Je moet af en toe met wat nieuws komen.
pi_116346921
quote:

[..]

"bekant" O+

quote:

[..]

Als ik geen honger heb koop ik genoeg lekkere maar onnodige dingen! Soms neem ik cash mee als ik terug kom van hardlopen. Kan ik en 1) niet meer uitgeven dan ik bij me heb 2) niet veel mee terug dragen wegens geen tasje en 3) neem ik niets ongezonds mee omdat ik net heb hardgelopen :').
pi_116346927
-O- ik ben flink genaaid in m'n gemiddelde door naar het buitenland te gaan en ze willen het niet rechtzetten bij de examencommissie... :( ;( ik had precies een 7,5 gemiddeld met de vakken die ik hier had, maar die tellen net als de andere vakken maar één keer mee, terwijl ik als ik in NL was gebleven 4 vakken en dus cijfers meer had gehad om mijn gemiddelde omhoog te trekken.. Alle vakken in NL zijn namelijk 5punten en hier waren mijn vakken 10 punten, waardoor ik dus 4 vakken minder hoefde te / kón volgen in mijn minoren en ik verplicht was om een vervangend vak te doen van 10 punten dat normaal in Nederland maar 5 punten was.

Kan wel janken. Zit hier zowat te janken :( :'( Zo hard gewerkt voor die 7,5 en dan krijg ik 'm niet. :'(
Ja doei.
  maandag 3 september 2012 @ 15:48:01 #80
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_116346935
quote:
0s.gif Op maandag 3 september 2012 15:47 schreef Perruche het volgende:

[..]

"bekant" O+
Dat woord staat niet eens in de Van Dale :P.
Niet meer actief op Fok!
pi_116346943
quote:

[..]

Die vind ik stom. Soms heb ik níets in huis, maar wel honger. Hoe kom ik van m'n trek af als ik niet naar de supermarkt mag?
  maandag 3 september 2012 @ 15:49:14 #82
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_116346980
quote:
0s.gif Op maandag 3 september 2012 15:48 schreef DevilsAndDust het volgende:

[..]

Die vind ik stom. Soms heb ik níets in huis, maar wel honger. Hoe kom ik van m'n trek af als ik niet naar de supermarkt mag?
Oh ;(.
Dat overkomt mij eigenlijk nooit, helemaal níets in huis hebben :P.
Niet meer actief op Fok!
pi_116347270
quote:

[..]

Eigenlijk eet ik alleen maar gebak als ik het superlekker gebak vind. dus die aarbeientaart van de Hema was eigenlijk tegen mijn principes. Maar afijn, het was best lekker. :)

Skip de supermarkt vandaag denk even. Kan ik mn zooi een beetje opruimen voordat ik ga wandelen.
En tussendoor kan ik denk nog wel een parprika snacken. En dan komt het toch nog goed met mijn lijstje. :P

quote:
0s.gif Op maandag 3 september 2012 15:45 schreef Viking84 het volgende:

[..]

Tenzij ze rebelleert tegen de Van Dale is ze het ermee eens :P.
Hehehe, meestal reageert ze echt supersnel maar nu valt het toch een beetje tegen. :P

quote:
0s.gif Op maandag 3 september 2012 15:48 schreef DevilsAndDust het volgende:

[..]

Echt niets in huis? Geen cracker, geen bakje yoghurt of kwark, geen gedroogd fruit, geen noten, geen thee, geen blikje tonijn maar echt helemaal niets?!
Dan zou ik een glas water drinken, om toch iets in je maag te hebben.

Het helemaal niets in huis hebben is voor zover mij bekent overigens vooral een mannenprobleem. >:O
Doe wat je niet durft.
pi_116347615
Misschien overdreef ik een beetje toen ik 'níets' zei.
  Vis een optie? maandag 3 september 2012 @ 16:11:10 #85
70532 loveli
N
pi_116347752
quote:
0s.gif Op maandag 3 september 2012 15:58 schreef HenkPietKlaasWim het volgende:
Het helemaal niets in huis hebben is voor zover mij bekent overigens vooral een mannenprobleem. >:O
:o

En voor iedereen die niets in huis heeft, hamsteren!!!!
crap in = crap out
  maandag 3 september 2012 @ 16:11:27 #86
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_116347761
quote:
1s.gif Op maandag 3 september 2012 16:11 schreef loveli het volgende:

[..]

En ik heel subtiel een dm sturen :').
Niet meer actief op Fok!
  Vis een optie? maandag 3 september 2012 @ 16:12:44 #87
70532 loveli
N
pi_116347800
Da's mobiel zo lastig, subtiel dm~en.
crap in = crap out
pi_116347802
quote:
1s.gif Op maandag 3 september 2012 16:11 schreef loveli het volgende:

[..]

Sorry! :D
Het komt door die vrouw met die clownsogen, ik zweer het je.
En door de verkiezingsposters van de SOPN die ik werkelijk op alle billboards tegen kom. Is dat iets lokaals, of signaleren jullie dat ook? :?
Doe wat je niet durft.
pi_116347815
quote:
0s.gif Op maandag 3 september 2012 15:47 schreef motorbloempje het volgende:
-O- ik ben flink genaaid in m'n gemiddelde door naar het buitenland te gaan en ze willen het niet rechtzetten bij de examencommissie... :( ;( ik had precies een 7,5 gemiddeld met de vakken die ik hier had, maar die tellen net als de andere vakken maar één keer mee, terwijl ik als ik in NL was gebleven 4 vakken en dus cijfers meer had gehad om mijn gemiddelde omhoog te trekken.. Alle vakken in NL zijn namelijk 5punten en hier waren mijn vakken 10 punten, waardoor ik dus 4 vakken minder hoefde te / kón volgen in mijn minoren en ik verplicht was om een vervangend vak te doen van 10 punten dat normaal in Nederland maar 5 punten was.

Kan wel janken. Zit hier zowat te janken :( :'( Zo hard gewerkt voor die 7,5 en dan krijg ik 'm niet. :'(
Ik heb hem nu drie keer gelezen en ik snap het nog niet. Maar goed ik ben ook slecht in cijfermatige dingen ;(

Maar ik snap eruit dat het vervelend is voor je. Wat zijn de consequenties?
pi_116348141
Wat An zegt Mo... helemaal niks meer aan te doen?

Op mn eerste dag werk zwaar last van WOG... gelukkig is het nog een thuiswerkdagje.
Ga zo koekjes bakken, vanavond VVE vergadering, dus een excuus :9
Be someone that makes you happy
  maandag 3 september 2012 @ 16:23:27 #91
139516 uniekhoorn
uniek, zoals ieder ander
pi_116348218
Chocolade slagroomsoesjes O+
Bedenk mij dan altijd hoe het smaakt, hoe lang het duurt voor het op is en dan bedenken dat het anders al op was voor je had bedacht hoe het zou smaken...........
Dusssssssssss :')
Je moet het leven nemen met een korreltje zout..... schijfje limoen en een shot tequilla
  maandag 3 september 2012 @ 16:28:44 #92
139516 uniekhoorn
uniek, zoals ieder ander
pi_116348421
Snap het niet Mo ..
Hoe is het met je nek?

Lijst:
O: kwark en vla
T's: 2 appels, cup a soup kerrie, halve komkommer, 250 gr wortel, cappuccino
L: 3 boterhammen kaas, tomaat, 2 bekers melk, kom champignoncremesoep met kipfilet en vermicelli (:r)
T's: paar dropjes, blokje choco, mineola, peer, cola berenburg want vervroegd weekend!
D: Alles gisteren uit de tuin gehaald: sperziebonen, uien, courgette, aardappelen, rode bieten, sjalotten.
Nog even wat fabriceren met aardappelkroketten en gegrilde biefstuk
T: zoute stokjes, flesje bier
pi_116348503
quote:
0s.gif Op maandag 3 september 2012 16:13 schreef An24 het volgende:

[..]

Ik heb hem nu drie keer gelezen en ik snap het nog niet. Maar goed ik ben ook slecht in cijfermatige dingen ;(

Maar ik snap eruit dat het vervelend is voor je. Wat zijn de consequenties?
Kortgezegd:

Waar ik in Nederland 8 vakken had gevolgd voor de 40 punten, heb ik er nu maar 4 gevolgd, omdat de vakken hier in Engeland 10 punten waard zijn tegenover 5 punten in Nederland.
Voor deze vier vakken heb ik supermooie cijfers gehaald (8-en, 9-ens) maar die tellen dus maar één keer mee in hun systeem in plaats van het dubbele dat ze 'waard' zijn. Ik heb dus effectief 4 cijfers minder (vier 8,5-en zeg maar) om m'n gemiddelde omhoog te kunnen halen naar de 7,5. Met het gewogen gemiddelde had ik precies die 7,5 gemiddeld (wat een Bene Meritum geweest zou zijn, net onder Cum Laude) en nu heb ik een 7,3 gemiddeld.

Er is niets aan te doen, kreeg net antwoord van twee regels op m'n uitgebreide mail aan de examencommissie... -O-
Ja doei.
pi_116348557
Met de nek gaat het gelukkig beter! O+ En de buurman kwam net ook nog helpen om onze schuttig wat meer dieven-proef te maken O+ Wat een schat.
Ja doei.
  maandag 3 september 2012 @ 16:31:51 #95
1062 Tinkepink
Niet zeuren maar poetsen
pi_116348562
quote:
0s.gif Op maandag 3 september 2012 16:30 schreef motorbloempje het volgende:

[..]

Kortgezegd:

Waar ik in Nederland 8 vakken had gevolgd voor de 40 punten, heb ik er nu maar 4 gevolgd, omdat de vakken hier in Engeland 10 punten waard zijn tegenover 5 punten in Nederland.
Voor deze vier vakken heb ik supermooie cijfers gehaald (8-en, 9-ens) maar die tellen dus maar één keer mee in hun systeem in plaats van het dubbele dat ze 'waard' zijn. Ik heb dus effectief 4 cijfers minder (vier 8,5-en zeg maar) om m'n gemiddelde omhoog te kunnen halen naar de 7,5. Met het gewogen gemiddelde had ik precies die 7,5 gemiddeld (wat een Bene Meritum geweest zou zijn, net onder Cum Laude) en nu heb ik een 7,3 gemiddeld.

Er is niets aan te doen, kreeg net antwoord van twee regels op m'n uitgebreide mail aan de examencommissie... -O-
En wat is het gevolg nu je niet Bene Meritum hebt gehaald? Heeft dat gevolgen voor je verdere studie/carriere?
Geen zorgen voor de dag van morgen.
pi_116348659
quote:
0s.gif Op maandag 3 september 2012 16:31 schreef Tinkepink het volgende:

[..]

En wat is het gevolg nu je niet Bene Meritum hebt gehaald? Heeft dat gevolgen voor je verdere studie/carriere?
Ik wil hierna een PhD gaan doen en moet dit jaar al gaan solliciteren naar plaatsen. Daar staat een BM toch wel een stuk beter dan een 7,3. 'Natuurlijk' ga ik in mijn master wel echt ass kicken en een First (weer een 9) halen, maar ik heb juist zó hard gewerkt om een goede ingangspositie te creëren voor mezelf zodra ik doorhad wat ik wilde voor de toekomst, en dat is het academisch onderzoek in...
Ja doei.
pi_116348704
quote:
0s.gif Op maandag 3 september 2012 16:30 schreef motorbloempje het volgende:

[..]

Kortgezegd:

Ik wil niet lomp of ongevoelig doen, Mo, maar is dat niet gewoon het volgen van de regels? De cijfers worden gemiddeld, en er is geen sprake van een gewogen gemiddelde. Hoe telt een bachelorscriptie mee eigenlijk?
Everything which is not impossible, will eventually happen
pi_116348721
quote:
0s.gif Op maandag 3 september 2012 16:35 schreef Quinazoline het volgende:

[..]

Ik wil niet lomp of ongevoelig doen, Mo, maar is dat niet gewoon het volgen van de regels? De cijfers worden gemiddeld, en er is geen sprake van een gewogen gemiddelde. Hoe telt een bachelorscriptie mee eigenlijk?
Ook maar 1, alles 1. Maar ik vind het vooral heel oneerlijk van de vakken die ik in het buitenland heb gevolgd. Deze kans wordt enorm aangeraden, ondersteund en ik heb die beurs gekregen, maar als ik in NL was gebleven en gewoon 5puntsvakken had gevolgd en deze ook met een 8,5 gemiddeld had gehaald dan was ik gemiddeldegewijs beter afgeweest.
Ja doei.
pi_116348761
Ik heb uberhaupt nog nooit van een "BM" gehoord! Eens kijken of ik dat heb, staat wel lekker op je CV :7. Is dat iets officieels eigenlijk of universiteits afhankelijk?

Wij hebben alleen "honours", en dan heb je 1:1, 1:2 en 2:3 of zoiets, ik heb geen idee. Edit: Ah, ok, ik heb "Upper second-class honours". :7

Ah, nog een edit; Bene Meritum is hetzelfde als 1:2 honours :') vet.

[ Bericht 19% gewijzigd door Perruche op 03-09-2012 16:42:03 ]
pi_116348766
quote:
0s.gif Op maandag 3 september 2012 16:34 schreef motorbloempje het volgende:

[..]

Ik wil hierna een PhD gaan doen en moet dit jaar al gaan solliciteren naar plaatsen. Daar staat een BM toch wel een stuk beter dan een 7,3. 'Natuurlijk' ga ik in mijn master wel echt ass kicken en een First (weer een 9) halen, maar ik heb juist zó hard gewerkt om een goede ingangspositie te creëren voor mezelf zodra ik doorhad wat ik wilde voor de toekomst, en dat is het academisch onderzoek in...
Ik denk dat motivatie en inzet belangrijker zijn dan een 7,3 of een 7,5. Wel grappig om te horen dat jou een PhD zo leuk lijkt. Mij lijkt promoveren echt verschrikkelijk. Ik zou gillend gek worden van 4 jaar onderzoek.
pi_116348875
quote:
0s.gif Op maandag 3 september 2012 16:36 schreef the85mc het volgende:

[..]
Wel grappig om te horen dat jou een PhD zo leuk lijkt. Mij lijkt promoveren echt verschrikkelijk. Ik zou gillend gek worden van 4 jaar onderzoek.
Dat zat ik net te denken :D

Verder wel vervelend Mo, maar het komt vast wel goed met je toekomstplannen :) je wilt het graag genoeg in ieder geval.
pi_116348876
quote:
0s.gif Op maandag 3 september 2012 16:35 schreef motorbloempje het volgende:

[..]

Ook maar 1, alles 1.
En die is flink meer punten waard dan de Nederlandse vakken toch? Dus ergens is het wel logisch. Desalwelteplus is het natuurlijk wel een flinke tegenvaller. Verder denk ik dat je buitenland ervaringen het beter doet op je cv dan zo'n gemiddelde hoor, zeker aangezien je in de UK wil blijven (toch?).

En over promoveren ga ik maar niet beginnen. Er zijn mensen die er klaar mee zijn en die zeggen dat ze er achteraf blij mee zijn, maar ik zou momenteel echt niemand aanraden er aan te beginnen, en mijn promoverende vrienden hoor ik vaak hetzelfde zeggen.
pi_116348926
quote:

[..]

Ik denk dat motivatie en inzet belangrijker zijn dan een 7,3 of een 7,5. Wel grappig om te horen dat jou een PhD zo leuk lijkt. Mij lijkt promoveren echt verschrikkelijk. Ik zou gillend gek worden van 4 jaar onderzoek.
Ik wil dolgraag lesgeven op universitair niveau en onderzoek doen lijkt me ook briljant mits ik er wel een toegepast doel voor kan vinden, zeg maar, lastig te omschrijven. Daarom ga ik nu ook de research master doen om te zien of ik niet na een jaar al gillend gek word ;) :P als ik dat toch blijk te worden moet ik andere opties gaan vinden ;) Maar om een inspirerend universitair docent te worden.. O+ dat lijkt me gaaf. Mijn begeleider in spe is er zo een en ik hoop echt wat van 'm te kunnen leren op dat gebied dit jaar. Die man is echt goed in z'n vak, weet veel en zijn colleges waren om van te genieten, echt, ik heb er één gemist omdat het niet anders kon, maar daar baalde ik enorm van :') ;(
Ja doei.
pi_116348930
Waar promoveer jij op, Q?
pi_116349018
quote:
0s.gif Op maandag 3 september 2012 16:40 schreef Perruche het volgende:
Waar promoveer jij op, Q?
PM, aangezien ik nog de illusie heb soort van anoniem te zijn hier ;).
pi_116349060
quote:
0s.gif Op maandag 3 september 2012 16:42 schreef Quinazoline het volgende:

[..]

PM, aangezien ik nog de illusie heb soort van anoniem te zijn hier ;).
ok!
pi_116349148
Mo, ik zou me niet teveel zorgen maken. Ze kijken vaak ook naar motivatie en inzet en je hebt gewoon goede cijfers gehaald.

Lang geleden zeg dat ik daar over nadacht. Raar eigenlijk, want volgens mij schelen wij echt bijna niets qua leeftijd!
pi_116349217
Nou ja, ik baal gewoon enorm. Had er echt megahard voor gewerkt en wonderlijk het óók nog gered met 't gewogen gemiddelde en de grond zakte net wel even onder m'n voeten vandaan juist omdat die 7,5 echt is geweest waar ik het afgelopen jaar zó hard voor had gewerkt. Maar inderdaad, ik laat ze gewoon de cijfers en de essays voor de vakken zien die er toe doen en dan kan ik hopelijk zo ook een overtuigend portfolio creëren..

En ik ben wat laat begonnen met het ontdekken wat ik zou willen met m'n leven Per ;) :P dus ik loop gewoon wat achter! :)
Ja doei.
pi_116349265
Ik zit onzin op YT te kijken terwijl ik eigenlijk aan het werk moet.
Zoals dit:
Ik kon het niet laten om het te proberen en het werkt echt, ook met harde appels :7
pi_116349386
quote:
0s.gif Op maandag 3 september 2012 16:46 schreef motorbloempje het volgende:

En ik ben wat laat begonnen met het ontdekken wat ik zou willen met m'n leven Per ;) :P dus ik loop gewoon wat achter! :)
Oh, dat weet ik ook nog steeds niet :P

En komt vast goed hoor met die PhD. Dit is je bachelor, toch? Dus dan zou je er nog een master achteraan doen en dan pas die phd?
pi_116349437
quote:
0s.gif Op maandag 3 september 2012 16:47 schreef the85mc het volgende:

Ik kon het niet laten om het te proberen en het werkt echt, ook met harde appels :7
Vroger spleet ik altijd manueel appels open, als het moest met 1 hand. Voor het paard he, halve voor het paard halve voor mij. Toen kon ik ook mensen in de houdgreep houden zonder handen vanwege sterke benen :').

Edit: ik heb geen zin meer geloof ik. Nog even en dan lekker uit eten *O*
pi_116349519
Zeker balen Mo... De regels zijn per universiteit verschillend. Gewogen gemiddelde of niet, bij sommige uni's moet je scriptie minimaal een 8 zijn, naast dat je gemiddeld een 8 moet staan, soms hoeft dat niet en telt alleen het gemiddelde.. Heel vaag allemaal. Ik dacht overigens dat het niet op je bul komt te staan, maar dat weet ik absoluut niet zeker.

Hopen dat je bij de master het wel redt, dat is iig een kortere periode met als het goed is precies de dingen waar je goed in bent :*.
Venus in pocketformaat
© loveli
pi_116349572
Master begin ik over 3 weken mee O+ O+ O+ EINDELIJK O+ O+ O+ en ga dan meteen al zien hoe de contacten van m'n begeleider met de universiteiten van mijn 'keuze' voor PhD zijn en hoe hij denkt dat ik een sollicitatieprocedure het beste kan aanpakken.

Naast 'universitair docent' worden heb ik ook geen idee wat ik wil. :@ Dát wil ik en ik ga er álles aan doen om ervoor te zorgen dat ik de kans krijg om dat te gaan doen. Mocht ik na een jaar onderzoeksmaster helemaal gillend gek worden en denken 'neeeeeee', dan ga ik heus aan een plan 2 werken alhoewel ik nu ook regelmatig brainstorm over 'what else', maar ik wil het in ieder geval geprobeerd hebben.
Ja doei.
pi_116349714
quote:
0s.gif Op maandag 3 september 2012 16:46 schreef motorbloempje het volgende:
Nou ja, ik baal gewoon enorm. Had er echt megahard voor gewerkt en wonderlijk het óók nog gered met 't gewogen gemiddelde en de grond zakte net wel even onder m'n voeten vandaan juist omdat die 7,5 echt is geweest waar ik het afgelopen jaar zó hard voor had gewerkt. Maar inderdaad, ik laat ze gewoon de cijfers en de essays voor de vakken zien die er toe doen en dan kan ik hopelijk zo ook een overtuigend portfolio creëren..

Okay, nu is alles wel duidelijk. Ik heb geen uni gedaan, dus ik ben er niet in thuis. Maar als ik de anderen zo hoor zijn er veel verschillende wegen naar Rome. Het is natuurlijk een bummer, maar ik zou niet te lang blijven hangen in je frustratie. Hier zijn meer mensen via een omweg bij hun droombaan gekomen en die hoor je ook niet vastzitten in hun frustratie ;) Bovendien bouwt het karakter en ziet men dat je discipline hebt. Uiteindelijk is dat in je werkcarriere veel belangrijker.

Wel succes gewenst ^O^
pi_116350012
quote:
0s.gif Op maandag 3 september 2012 16:54 schreef motorbloempje het volgende:
Master begin ik over 3 weken mee O+ O+ O+ EINDELIJK O+ O+ O+ en ga dan meteen al zien hoe de contacten van m'n begeleider met de universiteiten van mijn 'keuze' voor PhD zijn en hoe hij denkt dat ik een sollicitatieprocedure het beste kan aanpakken.

Naast 'universitair docent' worden heb ik ook geen idee wat ik wil. :@ Dát wil ik en ik ga er álles aan doen om ervoor te zorgen dat ik de kans krijg om dat te gaan doen. Mocht ik na een jaar onderzoeksmaster helemaal gillend gek worden en denken 'neeeeeee', dan ga ik heus aan een plan 2 werken alhoewel ik nu ook regelmatig brainstorm over 'what else', maar ik wil het in ieder geval geprobeerd hebben.
Ik denk dat je er wel komt komt. Je bent supergemotiveerd, hebt straks bij verschillende internationale universiteiten gestudeerd en je cijfers zijn echt niet slecht. Die buitenlandervaring wordt echt wel gewaardeerd volgens mij. Maar na je PhD een vaste plek krijgen, dat is pas moeilijk ;) (in Nederland althans, weet niet hoe het in de UK is).
pi_116350257
Het zal ook allemaal wel goed komen, maar ik baal nu gewoon even ontzettend... :') ;(

Gelukkig mag ik over een paar weekjes weer gaan beginnen, staat er nog een sollicitatie klaar binnenkort en is m'n nekkramp weer aande beterende hand O+ Dus alles sal rech kom! 8-)
Ja doei.
  Vis een optie? maandag 3 september 2012 @ 17:12:52 #117
70532 loveli
N
pi_116350327
Mo, zit je vaak lang achter de compu of lees/kijk je tv je in bed?
crap in = crap out
pi_116350418
Beide. Redelijk onoverkomelijk met veel lees- en zoekwerk.. ga binnenkort ook de studeerkamer weer terug claimen zodat ik op z'n minst een goede stoel heb.
Ja doei.
  Vis een optie? maandag 3 september 2012 @ 17:20:02 #119
70532 loveli
N
pi_116350612
Als je achter de compu zit tussendoor zo nu en dan iets anders gaan doen (als in 'hoofd bewegen') en ik zou zeggen helemaal niet meer in bed lezen om nekklachten te voorkomen.
crap in = crap out
pi_116350654
zo, eerste college achter de rug. Er waren 105 studenten!

Nu ben ik redelijk bezweet, maar zo een biertje/wijntje/cola drinken met de studenten...vannacht ga ik goed slapen...
pi_116350692
Doe ik ook wel hoor! Ik sport sowieso en ben vaak nog bezig met koken, de was, andere huishoudelijke meuk, maar zal 't wellicht gewoon nog iets mee moeten doen om dit te voorkomen. Was gisteren echt héél erg, gelukkig is 't inmiddels afgezwakt naar gewoon een lichte vervelende pijn.
Ja doei.
pi_116350697
quote:
0s.gif Op maandag 3 september 2012 17:20 schreef Jagärtrut het volgende:
zo, eerste college achter de rug. Er waren 105 studenten!

Nu ben ik redelijk bezweet, maar zo een biertje/wijntje/cola drinken met de studenten...vannacht ga ik goed slapen...
Hoe ging het? :D
Ja doei.
pi_116350874
quote:
0s.gif Op maandag 3 september 2012 16:38 schreef Quinazoline het volgende:

[..]

En die is flink meer punten waard dan de Nederlandse vakken toch? Dus ergens is het wel logisch. Desalwelteplus is het natuurlijk wel een flinke tegenvaller. Verder denk ik dat je buitenland ervaringen het beter doet op je cv dan zo'n gemiddelde hoor, zeker aangezien je in de UK wil blijven (toch?).

En over promoveren ga ik maar niet beginnen. Er zijn mensen die er klaar mee zijn en die zeggen dat ze er achteraf blij mee zijn, maar ik zou momenteel echt niemand aanraden er aan te beginnen, en mijn promoverende vrienden hoor ik vaak hetzelfde zeggen.
Het moet je echt liggen, denk ik. En je moet op een goede faculteit terecht komen. Waar ik zit heb ik fijne collega's die me altijd helpen, en dat maakt het zoveel beter. Als ik naar m'n vriend kijk, die ook promoveert dan heeft hij het een stuk slechter.

Verder helpt het ook als je goed inidividueel kan werken, zonder veel bevestiging van anderen en zonder al te veel sturing. Tenminste, die krijg ik niet...
  maandag 3 september 2012 @ 17:27:35 #124
139516 uniekhoorn
uniek, zoals ieder ander
pi_116350913
Nah, was ik blij toendertijd met mijn mbo diploma w/
pi_116350933
quote:
0s.gif Op maandag 3 september 2012 17:21 schreef motorbloempje het volgende:

[..]

Hoe ging het? :D
goed! Als ik eenmaal op gang ben vind ik het leuk. Voordat ik moet beginnen vind ik het niet zo leuk, meestal. Uiteindelijk hou ik wel van de aandacht. En deze studenten zijn echt broekies, zo rond de 20...
pi_116351000
quote:
0s.gif Op maandag 3 september 2012 17:28 schreef Jagärtrut het volgende:

[..]

goed! Als ik eenmaal op gang ben vind ik het leuk. Voordat ik moet beginnen vind ik het niet zo leuk, meestal. Uiteindelijk hou ik wel van de aandacht. En deze studenten zijn echt broekies, zo rond de 20...
Tof! Ga je ook met diezelfde studenten straks wat drinken? Of zijn dat weer anderen?
Ja doei.
pi_116351067
quote:
0s.gif Op maandag 3 september 2012 17:30 schreef motorbloempje het volgende:

[..]

Tof! Ga je ook met diezelfde studenten straks wat drinken? Of zijn dat weer anderen?
nee, met dezelfde. Als soort eerste sociale activiteit.
pi_116351104
Leuk! Veel plezier!
Ja doei.
pi_116351462
:W Mag ik hier aanschuiven voor af en toe een motivatie peptalk en wat tips? (beide kanten op natuurlijk!)

Ik wil voor mijn niet zo sterke rug en knie graag nog wat kilootjes kwijt, stuk of 4-5 nog denk ik. Ben er sinds oktober vorig jaar inmiddels 6 kwijt, en dat is in totaal nu 17 kilo t.o.v. 4 jaar geleden *O* (heb het in fases gedaan om aan eetpatroon te kunnen wennen) BMI is inmiddels ook net onder 25, dus daar ben ik heel blij mee. Alleen die laatste paar pondjes zijn zo moeilijk he :Y)
pi_116351761
Welkom! Wat eet je zoal? Doe je aan sport? Je bent al goed op weg denk ik :Y

Mijn koekjes zijn gelukt :9

Oh ja Aurum, ik ben wel benieuwd naar jouw lijnzaad-pizzabodem... hoe maak je die?
  Vis een optie? maandag 3 september 2012 @ 18:06:53 #131
70532 loveli
N
pi_116352398
Over crack gesproken, de nutella is op. Eens kijken hoe lang ik zonder kan.
crap in = crap out
pi_116352686
quote:
0s.gif Op maandag 3 september 2012 17:28 schreef Jagärtrut het volgende:

[..]

Tis ook wel goed hoor, gezonde zenuwen. Voor een training ben ik ook altijd zenuwachtig, maar als ik eenmaal voor degroep sta, ga ik ook helemaal los. Fijn dat je nu over de drempel bent, wordt de spanning alleen maar minder.
pi_116352718
quote:
0s.gif Op maandag 3 september 2012 18:06 schreef loveli het volgende:
Over crack gesproken, de nutella is op. Eens kijken hoe lang ik zonder kan.
Ik heb eergisteren weer 'n pot gehaald. :( en dat allemaal omdat m'n schoonzus het moest hebben voor dat kind en het vergeten was mee terug te nemen. Dus 'nam ik maar een boterham met nutella' toen ze weg waren. FOUT. :(
Ja doei.
pi_116352754
quote:
0s.gif Op maandag 3 september 2012 17:41 schreef Bijou het volgende:
:W Mag ik hier aanschuiven voor af en toe een motivatie peptalk en wat tips? (beide kanten op natuurlijk!)

Ik wil voor mijn niet zo sterke rug en knie graag nog wat kilootjes kwijt, stuk of 4-5 nog denk ik. Ben er sinds oktober vorig jaar inmiddels 6 kwijt, en dat is in totaal nu 17 kilo t.o.v. 4 jaar geleden *O* (heb het in fases gedaan om aan eetpatroon te kunnen wennen) BMI is inmiddels ook net onder 25, dus daar ben ik heel blij mee. Alleen die laatste paar pondjes zijn zo moeilijk he :Y)
Welkom!

Zo! uurtje yoga achter de rug...even een gezondje shakeje bouwen O+

En sterkte met afkicken loveli. Ik had het laatst...had ik nergens zin in, zie ik achter in de kast nog een pot duo penotti staan. Neem ik een hap van mijn boterham, alle smaak weg. Smaakte naar.... kast :') Het kan dus echt ;)
pi_116352845
quote:
0s.gif Op maandag 3 september 2012 18:16 schreef An24 het volgende:

[..]

Welkom!

Zo! uurtje yoga achter de rug...even een gezondje shakeje bouwen O+

En sterkte met afkicken loveli. Ik had het laatst...had ik nergens zin in, zie ik achter in de kast nog een pot duo penotti staan. Neem ik een hap van mijn boterham, alle smaak weg. Smaakte naar.... kast :') Het kan dus echt ;)
Dan had je er vast niet genoeg op gedaan :P
  Vis een optie? maandag 3 september 2012 @ 18:19:05 #136
70532 loveli
N
pi_116352864
quote:
0s.gif Op maandag 3 september 2012 18:15 schreef motorbloempje het volgende:

[..]

Ik heb eergisteren weer 'n pot gehaald. :( en dat allemaal omdat m'n schoonzus het moest hebben voor dat kind en het vergeten was mee terug te nemen. Dus 'nam ik maar een boterham met nutella' toen ze weg waren. FOUT. :(
1 boterham? Respect. ik heb er in anderhalve dag 1 pot en een zak kaiserbrotchen doorheen gejaagd. Zonder broodjes had ik waarschijnlijk toastjes gepakt om het op te maken.

En ik doe m'n sig eer aan.
crap in = crap out
pi_116352960
quote:
0s.gif Op maandag 3 september 2012 18:19 schreef loveli het volgende:

[..]

1 boterham? Respect. ik heb er in anderhalve dag 1 pot en een zak kaiserbrotchen doorheen gejaagd. Zonder broodjes had ik waarschijnlijk toastjes gepakt om het op te maken.

Ja, het begon met één boterham! :P Nou ja, heb alsnog een maand gedaan met die hele pot, maar daarna is er toch weer 'n nieuwe gekomen :@
Ja doei.
pi_116353224
quote:
0s.gif Op maandag 3 september 2012 18:19 schreef loveli het volgende:

[..]

Ik dacht dat ik erg was met de chocopasta. Valt dat ff mee :P
  Vis een optie? maandag 3 september 2012 @ 18:30:07 #139
70532 loveli
N
pi_116353323
Het was wel de kleinste maat deze keer :')

Ten overvloede, 1*1 cm brownie werkt niet bij mij.
crap in = crap out
pi_116353433
Aah ja nutella O+ Gelukkig is de pot bij ons in de kast half ingedroogd tijdens het warme weer, dus dat bevordert de drang ernaar een stuk minder :P

quote:
0s.gif Op maandag 3 september 2012 17:48 schreef Nallie het volgende:
Welkom! Wat eet je zoal? Doe je aan sport? Je bent al goed op weg denk ik :Y
Denk ik ook! Maar iets lekkers 's avonds is nog de grootste valkuil.

Voor de rest eet ik zo'n beetje van alles de magere of volkoren versie en minder. Sporten doe ik niet, extra bewegen wel en sinds ik ergens deze extra bewegingstip las: "als je vindt dat je meer zou moeten stofzuigen, doe dat dan!" hebben we ook een opvallend legere vloer O-)
pi_116353488
Pfff, ik heb een veel te volle en hectische agenda om gestructureerd en gezond te kunnen eten! Slechte smoes natuurlijk, maar ik vind het zó frustrerend als ik door een slechte planning ongezond eet of snack, dan heb ik het gevoel dat het toch geen zin heeft en dat ik weer overnieuw kan beginnen. Na 3 dagen meeposten kwam de klad er alweer in. Hmpf :{
  Vis een optie? maandag 3 september 2012 @ 18:35:21 #142
70532 loveli
N
pi_116353551
quote:
0s.gif Op maandag 3 september 2012 18:32 schreef Bijou het volgende:
Voor de rest eet ik zo'n beetje van alles de magere versie
Vet is niet slecht. Je hebt vet nodig voor je hersenen, hormonen, shizzle. Slecht vet is slecht, visolie en andere omega's zijn goed. Fabrieksvet (margarine, bewerkt palmvet), alles wat gefrituurd is (ook in zonnebloemolie) is slecht.
crap in = crap out
  Vis een optie? maandag 3 september 2012 @ 18:35:48 #143
70532 loveli
N
pi_116353575
quote:
1s.gif Op maandag 3 september 2012 18:33 schreef Amsel het volgende:
Pfff, ik heb een veel te volle en hectische agenda om gestructureerd en gezond te kunnen eten! Slechte smoes natuurlijk, maar ik vind het zó frustrerend als ik door een slechte planning ongezond eet of snack, dan heb ik het gevoel dat het toch geen zin heeft en dat ik weer overnieuw kan beginnen. Na 3 dagen meeposten kwam de klad er alweer in. Hmpf :{
Hoe goed kan je gezonde vent plannen en koken?
crap in = crap out
pi_116353724
quote:
0s.gif Op maandag 3 september 2012 18:35 schreef loveli het volgende:

Vet is niet slecht. Je hebt vet nodig voor je hersenen, hormonen, shizzle. Slecht vet is slecht, visolie en andere omega's zijn goed. Fabrieksvet (margarine, bewerkt palmvet), alles wat gefrituurd is (ook in zonnebloemolie) is slecht.
Daarom doe ik nu ook boter op mijn brood :Y Vond ik eerst niet lekker, maar verplicht mezelf om nu in ieder geval 1 keer per dag iets te eten waar ik het nog wel bij vind smaken.
pi_116353792
quote:
1s.gif Op maandag 3 september 2012 18:33 schreef Amsel het volgende:
Herkenbaar... wat ik wel eens doe is als ik bijv van het station ergens naartoe loop, even een zakje appelpartjes meenemen uit de ah to go. Of standaard een paar volkoren crackers in je tas tegen de ergste honger zodat je op zoek kunt naar iets gezonds om te eten :)
pi_116353986
Vanavond eten we vis en papillotte met courgette en paprika en pasta ernaast. Lekker :9
pi_116354276
quote:
0s.gif Op maandag 3 september 2012 16:53 schreef Phaidra het volgende:
Zeker balen Mo... De regels zijn per universiteit verschillend. Gewogen gemiddelde of niet, bij sommige uni's moet je scriptie minimaal een 8 zijn, naast dat je gemiddeld een 8 moet staan, soms hoeft dat niet en telt alleen het gemiddelde.. Heel vaag allemaal. Ik dacht overigens dat het niet op je bul komt te staan, maar dat weet ik absoluut niet zeker.

Hopen dat je bij de master het wel redt, dat is iig een kortere periode met als het goed is precies de dingen waar je goed in bent :*.
jup, in Leiden was het toen ik afstudeerde (voor de BaMa) nog een afgerond gewogen gemiddelde van 9 (vanaf 8.5 dus) voor cum laude... bene merites kennen we hier niet. kortom: Het verschilt overal, en met je mooie buitenland cijfers komt het vast wel goed Mo!

Fijn dat je weet wat je wilt, ik ben blij dat dat proefschrift er eindelijk bijna op zit...

Vanavond/vannacht ga ik in elk geval 1 hoofdstuk afmaken voor morgen, en wie weet kom ik wel verder, de laatste hoofdstukken zijn het minste werk (na die ene voor morgen dan...). Morgen maar 3 lesuurtjes, dat trek ik wel op weinig slaap...
Kwak
pi_116355043
Ik moet zeggen dat het ook echt heel fijn is om te weten wat je wilt, iets wat ik echt nog nooit heb gehad behalve nu dan.

Zo maar eens avondeten erin gooien! Dan is 't klaar als straks het vragenuurtje met Kees Verhoeven (D66) weer is afgelopen! :)
Ja doei.
  maandag 3 september 2012 @ 19:13:52 #149
231895 MariaEtcetera
President Vanellope
pi_116355306
Weten wat je wilt, ai :+

Nee maar Mo, wat Kwak zegt, veel uni's hebben niet eens Bene dinges. Dus lekker doorgaan met gemotiveerd zijn en hoge cijfers halen en vanuit je master doorknallen klinkt als een goed plan! :Y
pi_116356509
Ik heb een keer aan Ronald Plasterk een brief gestuurd waarin ik hem vertelde dat het cum laude-systeem maar eens gestandaardiseerd moest worden omdat het nu oneerlijk was dat elke universiteit een eigen standaard hanteerde. Je begrijpt dat ie mijn advies niet heeft opgevolgd :+.
pi_116358158
Ohai!! :*

Vakantie was super O+

Nu wel weer even streng zijn voor mezelf *grin* flessen goede wijn voor 1.30 in de supermarkt zijn niet goed voor de lijn en pizza's en ijs ook al niet heel erg.

Lijstje van vandaag:

O: brinta
T: cappuccino, appel
L: 4 rijstwafels met kaas en komkommer en tomaat, melk
T: cappuccino, klein chocolaatje van schoonmams
L: veel sperzieboontjes, saucijsje, aardappel
T: appel

Tot nu toe gaat het met mijn lijf erg goed, ik beweeg een klein beetje meer, het is weer even evenwicht vinden daarin met mijn eetpatroon. Mijn methode: als ik echt honger krijg, eet ik gewoon een beetje meer.
  maandag 3 september 2012 @ 20:09:20 #152
139516 uniekhoorn
uniek, zoals ieder ander
pi_116358184
Het enige wat je weet is dat je dood gaat,dus zoveel mogelijk mooie dingen doen :P

Amsel en velen... Tijd tekort, stress, moeilijk................. dat is echt geen reden om gezond te eten.
Ongezond makkelijk eten kan wel maar minder in dezelfde tijd maak je gewoon groente en wat vlees of ovenaardppels ofzo.
Mensen vergeten wel eens hoe lekker sperziebonen zijn, gekookt met een tomaat, ketjap en ui, daarna gewoon eens een keer...........doe eens gek... VERSE nootmuskaat.
Daarbij een lekker komkommersalade van geschaafde komkommer, natuurazijn, suiker, dille, zout, verse peper.

Het kan heel makkelijk, gezond doen maar dan niet teveel aantrekken van "modern" voedsel, simpel is ook lekker.
  maandag 3 september 2012 @ 20:10:58 #153
139516 uniekhoorn
uniek, zoals ieder ander
pi_116358292
Hoi MarMar...
WB, denk ik........... had je liever niet meer terug in Nederland gehad.
pi_116358302
Oh en het is trouwens erg leuk voor je ego als je op het strand ligt, en ziet dat voorbij paraderende mannen hun buik extra gaan inhouden zodra ze je spotten *)
pi_116358349
quote:
0s.gif Op maandag 3 september 2012 20:10 schreef uniekhoorn het volgende:
Hoi MarMar...
WB, denk ik........... had je liever niet meer terug in Nederland gehad.
Komt goed, het gaat de moeite waard zijn om daar nog een paar jaar op te wachten!
Working on it! De taal ging in elk geval al best goed! Vanaf volgende week ga ik er een gevorderden cursus achteraan doen.
pi_116358968
WB marmar! Ik zag op facebook je vakantie foto's, ik werd er helemaal blij van O+
Life is what happens while you are busy making other plans...
pi_116359394
quote:
0s.gif Op maandag 3 september 2012 20:09 schreef uniekhoorn het volgende:
Het enige wat je weet is dat je dood gaat,dus zoveel mogelijk mooie dingen doen :P

Amsel en velen... Tijd tekort, stress, moeilijk................. dat is echt geen reden om gezond te eten.
Ongezond makkelijk eten kan wel maar minder in dezelfde tijd maak je gewoon groente en wat vlees of ovenaardppels ofzo.
Mensen vergeten wel eens hoe lekker sperziebonen zijn, gekookt met een tomaat, ketjap en ui, daarna gewoon eens een keer...........doe eens gek... VERSE nootmuskaat.
Daarbij een lekker komkommersalade van geschaafde komkommer, natuurazijn, suiker, dille, zout, verse peper.

Het kan heel makkelijk, gezond doen maar dan niet teveel aantrekken van "modern" voedsel, simpel is ook lekker.
Sperziebonen met zelfgemaakte pesto O+

En verder ben ik het met je eens O+
pi_116359450
Ohw wat klinkt dat goed Mar. Welkom terug en doe rustig aan. Nog even van je lijf genieten :P
pi_116360434
Zal ik ook weer eens een lijstje doen?

O: speltboterham met kaas en tomaat, een gekookt ei
L: subway gegrilde kip, zonder kaas, met alle groenten en saus
T: klein stukje brownie
S: uurtje yoga
T: shake van verse jus, aardbeien en proteinepoeder
D: wokje van tauge, prei, champignons boekweitnoodles en kruiden. Komkommer.
T: weet nog niet. Ff kijken of ik nog trek krijg.
  maandag 3 september 2012 @ 20:56:15 #160
231895 MariaEtcetera
President Vanellope
pi_116360877
Doe je die sperzies dan roerbakken, uniek?

Ik heb kip a la GeeBee op :D Met paprika en champs dus, en extra spinazie ernaast en wat door mister vriendje gebakken kruimige aardappelen :9
pi_116360925
Oh jongens, ik heb weer eens hardgelopen! Beetje off day vandaag en het was tijd voor iets positiefs, hoofd leegmaken en zo. 6x2 min. en 1x1, met steeds 1 min. wandelen ertussen. Nu dood :').
Venus in pocketformaat
© loveli
  maandag 3 september 2012 @ 20:57:12 #162
139516 uniekhoorn
uniek, zoals ieder ander
pi_116360934
quote:
0s.gif Op maandag 3 september 2012 20:49 schreef An24 het volgende:
Zal ik ook weer eens een lijstje doen?

O: speltboterham met kaas en tomaat, een gekookt ei
L: subway gegrilde kip, zonder kaas, met alle groenten en saus
T: klein stukje brownie
S: uurtje yoga
T: shake van verse jus, aardbeien en proteinepoeder
D: wokje van tauge, prei, champignons boekweitnoodles en kruiden. Komkommer.
T: weet nog niet. Ff kijken of ik nog trek krijg.
Subway.. meeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeen lekker!

Is het genoeg? Het ziet er weinig uit maar toch zit er alles in... Hmmm genoeg vezels?

MarMar, je foto's zijn prachtig!

Iemand zin om 6 uur lang met mij opgescheept te zitten tijdens een wandeltocht? Als beloning krijg je een medaille *)
  maandag 3 september 2012 @ 20:58:07 #163
139516 uniekhoorn
uniek, zoals ieder ander
pi_116360985
quote:
0s.gif Op maandag 3 september 2012 20:57 schreef Phaidra het volgende:
Oh jongens, ik heb weer eens hardgelopen! Beetje off day vandaag en het was tijd voor iets positiefs, hoofd leegmaken en zo. 6x2 min. en 1x1, met steeds 1 min. wandelen ertussen. Nu dood :').
^O^

Maria, klinkt heerlijk! O+
pi_116361011
Mar, WB! Mooie foto's zag ik voorbij komen :Y. Fijn dat het tof was!
Venus in pocketformaat
© loveli
  maandag 3 september 2012 @ 20:58:44 #165
231895 MariaEtcetera
President Vanellope
pi_116361016
Lijstje voor de gein.

O: twee sneetjes volkoren met pindakaas
T: groene smoothie banaan/spinazie/kiwi
L: groot bord salade (gemengde sla, tomaat, komkommer, paprika, bosui, gerookte zalm, 2x gekookt ei, augurk, zilverui, beetje olijfolie)
T: twee blokjes pure Tony's Choconelly :9 die onthou ik, pure chocola die lekker is! :9
D: bovengenoemde :+
pi_116361063
quote:
0s.gif Op maandag 3 september 2012 20:57 schreef uniekhoorn het volgende:

Iemand zin om 6 uur lang met mij opgescheept te zitten tijdens een wandeltocht? Als beloning krijg je een medaille *)
Lijkt me best tof, maar ik word zaterdag afgebeuld bij Health City. Moet ook gebeuren natuurlijk. B-)
Doe wat je niet durft.
pi_116361130
quote:

[..]

Is het genoeg? Het ziet er weinig uit maar toch zit er alles in... Hmmm genoeg vezels?

Vezels kloppen wel. Dag liep anders dan verwacht en kon smiddags niet aan de groenten komen die ik wilde. Subway was idd wel erg jum! Morgen kan ik wat meer vezels stouwen :Y

En sorry, maar moet morgen werken. En je woont ver weg :+
  maandag 3 september 2012 @ 21:01:55 #168
139516 uniekhoorn
uniek, zoals ieder ander
pi_116361226
quote:
0s.gif Op maandag 3 september 2012 20:59 schreef HenkPietKlaasWim het volgende:

[..]

Lijkt me best tof, maar ik word zaterdag afgebeuld bij Health City. Moet ook gebeuren natuurlijk. B-)
Tja. mietjes moeten er ook zijn :{w
pi_116361303
quote:
0s.gif Op maandag 3 september 2012 20:59 schreef HenkPietKlaasWim het volgende:

[..]

^^

@Phaid: alle begin is pijnlijk :P
  Vis een optie? maandag 3 september 2012 @ 21:04:17 #170
70532 loveli
N
pi_116361356
quote:
Wie wat hoe en vooral waar?
crap in = crap out
  Vis een optie? maandag 3 september 2012 @ 21:04:38 #171
70532 loveli
N
pi_116361378
Oh, zaterdag kan ik niet.
crap in = crap out
pi_116361409
quote:
0s.gif Op maandag 3 september 2012 20:58 schreef MariaEtcetera het volgende:
Lijstje voor de gein.

O: twee sneetjes volkoren met pindakaas
T: groene smoothie banaan/spinazie/kiwi
L: groot bord salade (gemengde sla, tomaat, komkommer, paprika, bosui, gerookte zalm, 2x gekookt ei, augurk, zilverui, beetje olijfolie)
T: twee blokjes pure Tony's Choconelly :9 die onthou ik, pure chocola die lekker is! :9
D: bovengenoemde :+
Wut! Doe nog ff wat rauwe groenten knabbelen dan.... :*

Wel lekker dagje O+
pi_116361456
Vroeger toen ik een klein Aurumpje was, at ik een dubbele boterham ( tijgerbrood, liefst het kontje en de eerste boterham) met aan 1 kant pindakaas en de andere kant nutella, met een glas volle! Melk.

:9 maar dat hoef ik nu niet meer te proberen :P
pi_116361549
Definittief lijstje

O yoghurt met appel en muesli
T appel
L twee punten volkorenpizza met gegrilde groenten en geitenkaas, 4 wortels
T yoghurt met muesli
T biertje
D
Sperziebonen, courgette, paar spekjes. Volkorenknackebrod met boter, gerookte zalm
T bewijs van hoe klein het stukje brownie is. Basilicum blaadje als vergelijkings materiaal
  maandag 3 september 2012 @ 21:08:07 #175
139516 uniekhoorn
uniek, zoals ieder ander
pi_116361550
quote:
0s.gif Op maandag 3 september 2012 21:06 schreef _aurum_ het volgende:
Vroeger toen ik een klein Aurumpje was, at ik een dubbele boterham ( tijgerbrood, liefst het kontje en de eerste boterham) met aan 1 kant pindakaas en de andere kant nutella, met een glas volle! Melk.

:9 maar dat hoef ik nu niet meer te proberen :P
Kijk, daar doe ik het voor... beter dan een chocoladetaart :Y
  maandag 3 september 2012 @ 21:09:34 #176
231895 MariaEtcetera
President Vanellope
pi_116361631
quote:
1s.gif Op maandag 3 september 2012 21:05 schreef An24 het volgende:

[..]

Wut! Doe nog ff wat rauwe groenten knabbelen dan.... :*

Wel lekker dagje O+
D= wat er in de post erboven stond he, GeeBee-kip :D Ik denk dat het met mijn veggies wel goed zat vandaag :7 Vond het eigenlijk sowieso wel een prima lijstje voor moi! *O*
pi_116361669
quote:

[..]

Had wel gewild! :o Maar ja.. -O-
Ja doei.
pi_116361743
Pff, voor het eerst in tijden los gesquat met puddingbenen maar ik leef nog! :D

O: smoothie met havermout, whey & spinazie
T: eitje
L: salade met tomaat, olijven & zalm
B: therapeutische wandeling in de pauze :P
T: stukje kip
T: 2 rijstewafels en handje amandelen
D: zoete aardappel, avocado en kip
S: fitness
T: rijst, boontjes en tilapia
T: 1/2 blikje tonijn & olijfolie
pi_116361821
quote:
0s.gif Op maandag 3 september 2012 21:09 schreef MariaEtcetera het volgende:

[..]

D= wat er in de post erboven stond he, GeeBee-kip :D Ik denk dat het met mijn veggies wel goed zat vandaag :7 Vond het eigenlijk sowieso wel een prima lijstje voor moi! *O*
Ohw sowwy, las ik overheen :@
pi_116362001
Vind het een mooi lijstje Maria!

Heerlijk gegeten hier.
Amuse van pastinaaksoepje met paprikaschuim, bitterbal van prei en marshmellow van groene appel
Voor was paling met verschillende komkommer bereidingen
Tussen kalfswang met pompoen blokjes & creme
Hoofd eend (rilettes en stukje filet) met prei en wortel
Dessert klein bolletje sorbetijs en schuim van perzik en yoghurtdrupjes

Waren allemaal kleine porties, weinig carbs behalve het heerlijke brood wat erbij zat O+ 5 dunne (!) plakjes met zoute boter genomen.
  maandag 3 september 2012 @ 21:17:54 #181
231895 MariaEtcetera
President Vanellope
pi_116362082
No problemo An! Wou alleen even rectificeren :7

Parkietjem, lekker zeg! Paling O+ Eend O+ IJs :9
  maandag 3 september 2012 @ 21:18:19 #182
231895 MariaEtcetera
President Vanellope
pi_116362097
Zou V1z al een paar keer omgedraaid zijn? :7
  maandag 3 september 2012 @ 21:19:48 #183
139516 uniekhoorn
uniek, zoals ieder ander
pi_116362175
Aurum, ik snap je lijstjes maar ik kan ze helemaal niet inschatten... :')
/autist

Perr, jij egoist! had het even gezegd dan was heel slank mee gegaan... wow! O+
pi_116362292
Oeh, was het lekker Maria? Was vergeten te zeggen dat je de kip ook nog een beetje moest kruiden, maar dat heb je misschien zelf al gedaan!

Morgen de aubergine-dinges hier, vriendje stond al pannenkoeken te bakken toen ik thuis kwam! O+
pi_116362347
Perr, wat heerlijk :9~
  maandag 3 september 2012 @ 21:23:11 #186
231895 MariaEtcetera
President Vanellope
pi_116362376
quote:
0s.gif Op maandag 3 september 2012 21:21 schreef Goodbye het volgende:
Oeh, was het lekker Maria? Was vergeten te zeggen dat je de kip ook nog een beetje moest kruiden, maar dat heb je misschien zelf al gedaan!

Morgen de aubergine-dinges hier, vriendje stond al pannenkoeken te bakken toen ik thuis kwam! O+
Alleen met zout en peper, maar was lekker :Y Volgende keer iets meer kruiden denk ik idd :Y

Jij ook al een keukenprins! *O* Pannenkoeken O+
pi_116362523
quote:
0s.gif Op maandag 3 september 2012 21:23 schreef MariaEtcetera het volgende:

[..]

Alleen met zout en peper, maar was lekker :Y Volgende keer iets meer kruiden denk ik idd :Y

Jij ook al een keukenprins! *O* Pannenkoeken O+
Ik doe zelf meestal nog wat kerrie, maar ik laflaflaf kerrie, dus dat is smaakgevoelig :+

En was lekker ja! Alleen amper groente op vandaag :')
pi_116362537
Yay! Telefonisch Interview met Mr.Mo ging zo goed dat ze hem as. vrijdag willen zien, dus nu heeft hij z'n vlucht omgeboekt en komt hij donderdag al naar huis en gaat hij vrijdag dat gesprek hebben! *O* O+ Zo tof! :D
Ja doei.
pi_116362602
Haha! Ja volgende keer kunnen we best met een groepje, was bij Niven ook al zo leuk. Ik ben echt zo blij met dit restaurant!
Ben er al eerder geweest, echt lekker eten, niet pretentieus, lekkere wijn (al had ik die nu niet - probeer wil nuchter blijven tot de vakantie) Dat was trouwens echt een drama, voelde me echt een alcoholist toen ik niet mijn wijntje bij het eten had :') .
En ook buiten de restaurantweek niet duur.
pi_116362642
quote:
0s.gif Op maandag 3 september 2012 21:19 schreef uniekhoorn het volgende:
Aurum, ik snap je lijstjes maar ik kan ze helemaal niet inschatten... :')
/autist

Perr, jij egoist! had het even gezegd dan was heel slank mee gegaan... wow! O+
Ik ben te lui om de hoeveelheden erbij te zetten, maar aan het eind van de dag zit ik rond 2000 kcals :)

Eet meer nu ik zoveel sport anders loop ik mezelf de grond in over 2 weken :X
pi_116362724
Klinkt leuk en lekker Perr! En Niven heeft weer een aanbieding he :)
pi_116362772
quote:
0s.gif Op maandag 3 september 2012 21:29 schreef _aurum_ het volgende:
Klinkt leuk en lekker Perr! En Niven heeft weer een aanbieding he :)
:Y)

Ik moet bezuinigen, sssht!
pi_116362868
quote:
0s.gif Op maandag 3 september 2012 21:27 schreef Perruche het volgende:
Haha! Ja volgende keer kunnen we best met een groepje, was bij Niven ook al zo leuk. Ik ben echt zo blij met dit restaurant!
Ben er al eerder geweest, echt lekker eten, niet pretentieus, lekkere wijn (al had ik die nu niet - probeer wil nuchter blijven tot de vakantie) Dat was trouwens echt een drama, voelde me echt een alcoholist toen ik niet mijn wijntje bij het eten had :') .
En ook buiten de restaurantweek niet duur.
Niven is ook tof! Dit menu klinkt ook super O+
pi_116362895
Niven! Daar ga ik, als dit keer wél alles goed gaat en mijn meneer weer beter is, woensdag heen O+.
Venus in pocketformaat
© loveli
  maandag 3 september 2012 @ 21:32:57 #195
55647 XcUZ_Me
Vileine vrouw
pi_116362970
Nog nooit geweest!

Tof Mo!!
[b]Op dinsdag 4 maart 2008 13:44 schreef Zhenar het volgende:[/b]
Spelletjeshater! :( Prinses der Duisternis! :r Eter van kinderen en puppies!!!!! :'( !!!!!
  maandag 3 september 2012 @ 21:39:20 #196
139516 uniekhoorn
uniek, zoals ieder ander
pi_116363401
Niven... dat is nog lang wandelen he?

XM, bist alwer terug?
pi_116363425
quote:
0s.gif Op maandag 3 september 2012 21:29 schreef Perruche het volgende:

[..]

:Y)

Ik moet bezuinigen, sssht!
Hij komt vast nog een keer voorbij O-)
  maandag 3 september 2012 @ 21:40:09 #198
55647 XcUZ_Me
Vileine vrouw
pi_116363453
quote:
0s.gif Op maandag 3 september 2012 21:39 schreef uniekhoorn het volgende:
Niven... dat is nog lang wandelen he?

XM, bist alwer terug?
Nog lang niet, gelukkig!!
Spelletjeshater! :( Prinses der Duisternis! :r Eter van kinderen en puppies!!!!! :'( !!!!!
  maandag 3 september 2012 @ 21:41:14 #199
139516 uniekhoorn
uniek, zoals ieder ander
pi_116363528
quote:
1s.gif Op maandag 3 september 2012 21:40 schreef XcUZ_Me het volgende:

[..]

Nog lang niet, gelukkig!!
\Dan hebben jullie goed weer *O*
Hoest met je blaas?
  maandag 3 september 2012 @ 21:43:42 #200
55647 XcUZ_Me
Vileine vrouw
pi_116363666
quote:
17s.gif Op maandag 3 september 2012 21:41 schreef uniekhoorn het volgende:

[..]

\Dan hebben jullie goed weer *O*
Hoest met je blaas?
Het weer gaat wel idd! Het is iig droog! :) blaas/lijf... meh... Ach ja.
pi_116364571
quote:
Dat heb ik ook :D Moet er niet aan denken. Misschien dat ik ooit van gedachten verander, maar kan het me niet voorstellen :+

Mo, ik zou niet weten hoe het precies werkt allemaal, maar als examencommissie heb je gewoonweg niet zoveel bewegingsruimte wat dat soort dingen betreft. Wat Quin eigenlijk ook al aangeeft, je hebt als exacie maar zoveel bewegingsruimte binnen/rondom de regels. Dit is jammer genoeg iets waar een exacie ook gewoon weinig tot niks kan.

Jagär, wat fijn dat je college zo lekker liep! :) *O*

Maria, ook bijna bedtijd? :+ Ik ga in ieder geval zo naar bed (had me voorgenomen om om 22u in mijn bed te liggen, maar, ehrm, dat ga ik dus al niet meer redden :P).

Anyhoo, welterusten allemaal :)
pi_116364744
Het gaat me vooral om de vakken hier uit Engeland, dat ze die niet dubbel rekenen. Dat/als ze zeggen: nou, die scriptie telt voor iedereen even zwaar mee, dat kan ik wel begrijpen, maar ze moedigen aan om naar het buitenland te gaan en schoppen je nog net niet weg. Maar als dan bij terugkomst blijkt dat je wellicht, gemiddelde technisch, beter af was geweest door thuis te blijven omdat je als het ware 4 vakken worden onthouden om je gemiddelde hoger te krijgen die de rest in NL wel heeft gehad, dat vind ik godsgruwelijk oneerlijk. Het had er voor gezorgd dat ik maar 0,1 van het judicium BM was gekomen, ergens nóg zuurder dan 0,2, maar dan had ik alsnog een hoger gemiddelde gehad. Dáár mag zo'n commissie best naar kijken/rekening mee houden. Als ik dat had geweten had ik namelijk dat extra vak dat ik had laten vallen 'omdat het allemaal wel goed kwam' niet laten vallen en alsnog gedaan, want dan had ik op z'n minst nog één extra vak gehad.
Ja doei.
  maandag 3 september 2012 @ 22:10:48 #203
139516 uniekhoorn
uniek, zoals ieder ander
pi_116365127
Blijft jammer van je lijf/blaas XM... Hoop dat je wel geniet.

Cocobijnamamma, weltrusten... ik ga met je mee *;
pi_116365300
Maar je gaat er nu vanuit dat je op al die extra vakken blijkbaar hoge cijfers zou hebben gehaald, Mo, maar je weet toch niet hoe dat zou zijn gegaan als je ze echt had gevolgd? Of zeg ik nu iets stoms? :@.
pi_116365378
quote:
0s.gif Op maandag 3 september 2012 22:03 schreef motorbloempje het volgende:
Het gaat me vooral om de vakken hier uit Engeland, dat ze die niet dubbel rekenen. Dat/als ze zeggen: nou, die scriptie telt voor iedereen even zwaar mee, dat kan ik wel begrijpen, maar ze moedigen aan om naar het buitenland te gaan en schoppen je nog net niet weg. Maar als dan bij terugkomst blijkt dat je wellicht, gemiddelde technisch, beter af was geweest door thuis te blijven omdat je als het ware 4 vakken worden onthouden om je gemiddelde hoger te krijgen die de rest in NL wel heeft gehad, dat vind ik godsgruwelijk oneerlijk. Het had er voor gezorgd dat ik maar 0,1 van het judicium BM was gekomen, ergens nóg zuurder dan 0,2, maar dan had ik alsnog een hoger gemiddelde gehad. Dáár mag zo'n commissie best naar kijken/rekening mee houden. Als ik dat had geweten had ik namelijk dat extra vak dat ik had laten vallen 'omdat het allemaal wel goed kwam' niet laten vallen en alsnog gedaan, want dan had ik op z'n minst nog één extra vak gehad.
Ik snap je frustratie wel. Maar bij ons zou het eerder de 'taak' van mentoren/coaches/datsoortmensen zijn om studenten er even op te wijzen dat 'pas op, denk er wel aan dat'. Al betwijfel ik dat nog, vermoed dat het (officieel he) onder de verantwoordelijkheid van de student zelf valt.

In ieder geval, het is hier niet de taak van de examencommissie om studenten daarop te wijzen.

Uniekje, slaap lekker O+
pi_116365656
quote:
0s.gif Op maandag 3 september 2012 22:13 schreef DevilsAndDust het volgende:
Maar je gaat er nu vanuit dat je op al die extra vakken blijkbaar hoge cijfers zou hebben gehaald, Mo, maar je weet toch niet hoe dat zou zijn gegaan als je ze echt had gevolgd? Of zeg ik nu iets stoms? :@.
Één extra vak, en ja, daar had ik ook wel een 8,5 of hoger op gescoord, want ik ben er halverwege mee gestopt omdat ik meer tijd wilde besteden aan m'n scriptie en het voor de studiepunten echt een extra vak was: heb het nu zelfs al 5 ects over de 120 geschopt. 5 ECTS die ook niet meetellen :') .

quote:
0s.gif Op maandag 3 september 2012 22:15 schreef Cocotrimonium het volgende:

[..]

Ik snap je frustratie wel. Maar bij ons zou het eerder de 'taak' van mentoren/coaches/datsoortmensen zijn om studenten er even op te wijzen dat 'pas op, denk er wel aan dat'. Al betwijfel ik dat nog, vermoed dat het (officieel he) onder de verantwoordelijkheid van de student zelf valt.

In ieder geval, het is hier niet de taak van de examencommissie om studenten daarop te wijzen.

Uniekje, slaap lekker O+
Behoeden wellicht niet, maar 2 regels antwoord op een mail van 2 kantjes met een keurige uiteenzetting over voornamelijk het oneerlijke gedeelte van die 4 vakken, puh-lease. De voorzitter van de exco is tevens ook de persoon die mijn beurs(verblijf) heeft geregeld en heeft hier ook nérgens over gerept, ook niet toen ik zei dat ik dan dus minder vakken volgde dan in NL en of dit geen problemen zou opleveren. Ik voel me flink genaaid door deze onthouding van 4 cijfers die mijn gemiddelde hadden kunnen boosten, en nu helemaal omdat het allemaal hoge cijfers waren.
Ja doei.
pi_116365832
Maargoed, dit is allemaal flink offtopic :')

Ik neem zo nog een handje walnoten en een pint water en dan ga ik slapen. Heb voor morgen nog een punt bietjestaart voor lunch en hopelijk zijn de perziken die ik heb gehaald dan een beetje eetrijp voor in de yoghurt bij m'n ontbijt.
Ja doei.
pi_116367340
Zoooo eerste dag was leuk!! Heb zin in morgen O+ O+ O+!!!!!
Worry is a misuse of imagination
pi_116370580
ik zit al de hele avond te schrijven, en stiekem vind ik het nu wel weer leuk. het einde is in zicht O+
Kwak
pi_116370866
quote:
0s.gif Op maandag 3 september 2012 22:52 schreef Probability het volgende:
Zoooo eerste dag was leuk!! Heb zin in morgen O+ O+ O+!!!!!
Fijn! :*
Ja doei.
pi_116372210
Net terug van pubquiz, ik was invaller. Best lastige vragen, maar leuk en gezellig om te doen! Lijstje is ook nog aardig, overdag vrij standaard (wel met 3 appels door youtube) en vanavond kipsate en 3 bier.
Stond net in de badkamer tanden te poetsen en voor het eerst vond ik dat ik er redelijk afgetraind uit zag. Dat bevalt me wel, goede stimulans om vooral gezond door te gaan.
Nu lekker slapen!
pi_116373600
o hai. ik ben nog aanhet werk. heel stiekem hoop ik dat ik als ik vannacht doortrek, ik misschien stiekem, heel stiekem, morgen voor schooltijd nog het proefschrift af heb, nou ja, op de conclusie na dan, want dan moet ik het nog eens goed lezen en samenvatten.

ik denk dat ik dan heel hard moet huilen...van blijdschap...en dan mag ik een cadeautje vind ik.
Kwak
pi_116373642
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 september 2012 05:23 schreef kwakz0r het volgende:
o hai. ik ben nog aanhet werk. heel stiekem hoop ik dat ik als ik vannacht doortrek, ik misschien stiekem, heel stiekem, morgen voor schooltijd nog het proefschrift af heb, nou ja, op de conclusie na dan, want dan moet ik het nog eens goed lezen en samenvatten.

ik denk dat ik dan heel hard moet huilen...van blijdschap...en dan mag ik een cadeautje vind ik.
:* succes!!!
Balorig, niet te verwarren met ballorig!
Assumption is the mother of all mistakes....
pi_116373648
Oh hai, toen werkte ik een hele nacht door en had ik ineens op de conclusie en de literatuurlijst en een appendixje na mijn proefschrift af. Slik. #huilenvangelukweetje
Kwak
pi_116373650
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 september 2012 06:22 schreef kwakz0r het volgende:
Oh hai, toen werkte ik een hele nacht door en had ik ineens op de conclusie en de literatuurlijst en een appendixje na mijn proefschrift af. Slik. #huilenvangelukweetje
*O* goed bezig!!!!
pi_116373651
nu gauw douchen, anders kom ik nog te laat op t werk :')

gelukkig maar 3 uurtjes lesgeven *O*
Kwak
pi_116373660
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 september 2012 06:23 schreef kwakz0r het volgende:
nu gauw douchen, anders kom ik nog te laat op t werk :')

gelukkig maar 3 uurtjes lesgeven *O*
:D sterkte.
Daarna lekker even slapen?
pi_116373664
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 september 2012 06:26 schreef Ml-etje het volgende:

[..]

:D sterkte.
Daarna lekker even slapen?
geen idee. boodschappen doen, bij promotor langs om boekje terug te brengen en "hoe verder" te praten (ik heb haar vanochtend verrast met de eerste 6 hoofdstukken en een clear idea voor een conclusie, ipv een half hoofdstukje en een lauwe smoes :P). en dan slapen ja. en lessen voorbereiden voor morgen enzo...
Kwak
pi_116373755
Zooooooo ik heb alweer ontbeten. Even douchen. Schoenen wegbrengen. En naar de zaak
:D!
pi_116373759
quote:
wat goeeeeeed!
pi_116373785
quote:
^O^
pi_116373963
Wow Kwak, wat ONTZETTEND GEWELDIG FIJN!! *O* *O* *O* *O* *O* *O*
Dat lijkt me zo'n opluchting!
pi_116373966
Kwak wat goed!! *O*

Mogge,

Interessant onderzoek over biologisch voedsel: http://annals.org/article.aspx?articleid=1355685
Lange saaie dag vandaag... :Z
pi_116374125
Wow kwak! Goed bezig zeg! Dat lijkt me een geweldig gevoel!
  dinsdag 4 september 2012 @ 08:14:55 #225
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_116374194
quote:
Hey, dat heb ik eerder gelezen :P.

*O* woei, gefeliciteerd! *O*
Niet meer actief op Fok!
pi_116374297
grr, sleutels van m'n huis en fiets in de rivier laten vallen. Niet zo'n puik begin van de dag...
pi_116374303
En hier een lijstje voor de dag:

O: yoghurt&muesli
L: 3 bth huzarensalade (daar moet ik echt mee ophouden), paprika
D: ben nog op zoek naar een lichte D
S: hardlopen, ~45 min
T: iets in de kroeg, misschien wel gewoon thee of koffie :9
pi_116374313
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 september 2012 08:25 schreef Jagärtrut het volgende:
grr, sleutels van m'n huis en fiets in de rivier laten vallen. Niet zo'n puik begin van de dag...
In de rivier? Hoe doe je dat :o? Gelukkig heb je nu ook de Duitser in de buurt, dus heeft in ieder geval iemand nog de sleutel voor je huis O+.
pi_116374335
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 september 2012 08:26 schreef Quinazoline het volgende:

[..]

In de rivier? Hoe doe je dat :o? Gelukkig heb je nu ook de Duitser in de buurt, dus heeft in ieder geval iemand nog de sleutel voor je huis O+.
ik parkeer m'n fiets altijd aan de rivier. Met m'n mandje naar de rivier toe. En aangezien ik de sleutels uit m'n fiets moet halen zelfs als hij niet op slot is leg ik ze in het mandje, waar ik nu ook een tas in had zitten. Met het eruit halen van m'n tas ging het mis....

Inderdaad, gelukkig is de duutser er, en heeft er nog een collega sleutels.
pi_116374357
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 september 2012 08:28 schreef Jagärtrut het volgende:

[..]

ik parkeer m'n fiets altijd aan de rivier. Met m'n mandje naar de rivier toe. En aangezien ik de sleutels uit m'n fiets moet halen zelfs als hij niet op slot is leg ik ze in het mandje, waar ik nu ook een tas in had zitten. Met het eruit halen van m'n tas ging het mis....

Inderdaad, gelukkig is de duutser er, en heeft er nog een collega sleutels.
Zo heb ik ook ooit mijn telefoon in een wc gegooid: uit mijn broekzak halen, want anders valt ie, op mijn rugzak leggen, naar het toilet, klaar, rugzak op mijn rug slingeren, plonk. Je voelt je dan zo vreselijk dom he.. Heb je ook nog reservesleutels van je fiets?
pi_116374361
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 september 2012 06:27 schreef kwakz0r het volgende:

[..]

geen idee. boodschappen doen, bij promotor langs om boekje terug te brengen en "hoe verder" te praten (ik heb haar vanochtend verrast met de eerste 6 hoofdstukken en een clear idea voor een conclusie, ipv een half hoofdstukje en een lauwe smoes :P). en dan slapen ja. en lessen voorbereiden voor morgen enzo...
goed man, kwak! Wat zal dat een opluchting zijn!
pi_116374372
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 september 2012 08:30 schreef Quinazoline het volgende:

[..]

Zo heb ik ook ooit mijn telefoon in een wc gegooid: uit mijn broekzak halen, want anders valt ie, op mijn rugzak leggen, naar het toilet, klaar, rugzak op mijn rug slingeren, plonk. Je voelt je dan zo vreselijk dom he.. Heb je ook nog reservesleutels van je fiets?
helaas neit. Maar, gelukkig stond hij dus nog niet op slot en is een nieuw slot zo gekocht. Voor nu heeft de duutser een reserveslot dat ik kan lenen.
pi_116374376
*O* voor kwak!

Oeps jagar! ik moest wel een beetje lachen :@

Mijn lijstje voor vandaag:

O: brinta
T: cappuccino, appel
L: gekookt eitje, 2 crackers met kaas, rauwkost, melk
T: cappuccino, nog nader te bepalen tussendoortje
D: spinazie met tomaatjes, zalm
T: yoghurt met een banaan

zoiets :)

Morgen eens wegen, weet nog niet eens wat de vakantieschade precies is.
pi_116374580
quote:
Knap _O_
pi_116374657
Morning!

Kwak, bikkel met de hele nacht dooorwerken! Dat zou ik echt niet trekken :D
Jagar _O- heerlijk.

Planning:
O: dubbele (droge) bth pindakaas, banaan
L: salade, broodje, soepje of beker karnemelk
T: yoghurt met nootjes en honing
B: 2x20 minuten fietsem
S: 6,5 km hardlopen
D: ik denk laksa met kokosmelk, kai laan en eitjes
pi_116374757
planning:

O: havermout met banaan en perzik
T: wortels
L: ?
T: yoghurt met muesli
S: rondje sportschool, als ik tijd heb
D: gegrilde aardappel, courgette, paprika en aubergine met een worstje.
T: ?
pi_116375001
*O* voor Kwak! *O* Wat fijn zeg! Eindelijk die handel afronden! :)

Jagär, het had mij kunnen overkomen! :D

Planning voor vandaag:
O: koffie verkeerd, kwark (450 gr) met muesli (35 gr)
T: babybell kaasje
L: 4 boterhammen met chiorizo
T: 35 gr noten
T: banaan
S: krachttraining
T: kwark (200 gram ofzo)
D: salade van gegrilde courgette, cannellinibonen en tonijn
Doe wat je niet durft.
pi_116375053
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 september 2012 07:41 schreef Nallie het volgende:
Kwak wat goed!! *O*

Mogge,

Interessant onderzoek over biologisch voedsel: http://annals.org/article.aspx?articleid=1355685
Lange saaie dag vandaag... :Z
Meneertje Moorman is het er op zijn zachtst gezegd niet mee eens

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Bovenstaande is een copy/paste van zijn facebook.

Ik vind wel dat hij een punt heeft en dan bedoel ik niet dat onderzoek slecht is. Ik vind het jammer dat de laatste jaren veel onderzoeksresultaten gestuurd worden.

Dus bijv. Product a is geweldig, ga je zoeken kom je erachter dat de producent van product A het onderzoek betaald heeft :X

[ Bericht 10% gewijzigd door _aurum_ op 04-09-2012 09:25:14 ]
pi_116375078
Gefeli Kwak! Ik heb nog nooit een proefschrift geschreven, maar dingen die eindelijk een keer af moeten daar herken ik me dan wel weer in :P

En Pief, leuk dat de eerste dag bevallen is :Y

Ik heb heerlijk geslapen O+
pi_116375137
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 september 2012 09:14 schreef _aurum_ het volgende:

[..]

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.

Ik vind wel dat hij een punt heeft.
Zo denk ik er eigenlijk ook wel een beetje over.. ik vind het tamelijk arrogant van de mens om te denken dat wij het beter zouden kunnen maken dan de natuur het zelf kan.
pi_116375231
Dat engelse stuk :D lijkt gewoon door google translate gehaald O+
pi_116375255
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 september 2012 09:18 schreef MarMar het volgende:

[..]

Zo denk ik er eigenlijk ook wel een beetje over.. ik vind het tamelijk arrogant van de mens om te denken dat wij het beter zouden kunnen maken dan de natuur het zelf kan.
Bacteriele infecties zijn niet zo lekker en wel door de natuur gemaakt. Antibiotica is dan wel heel lekker en niet door de natuur gemaakt.

/kortdoordebocht.
pi_116375262
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 september 2012 09:14 schreef _aurum_ het volgende:

[..]

SPOILER

Ik vind wel dat hij een punt heeft.
Ik hoorde het op de radio. Ik eet niet zoveel biologisch (want student), maar ik vind deze uitkomst echt opmerkelijk.. Ik kan me niet voorstellen dat allerlei gifstoffen géén effect op je lichaam heeft. Producten zitten misschien onder de grens wat schadelijk is, maar je eet niet alleen dat ene product, maar de hele dag door allerlei dingen. Is dat 'stapeleffect' wel meegenomen in dat onderzoek vraag ik me af. Ik vind het wel opmerkelijk dat tegenwoordig 30% van de vrouwen en 40% van de mannen kanker krijgt. Natuurlijk worden we ouder en kunnen we meer meten, maar als je erover nadenkt is het bizar veel..
pi_116375272
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 september 2012 09:23 schreef Perruche het volgende:
Dat engelse stuk :D lijkt gewoon door google translate gehaald O+
ow LOL! Dat is dat stomme bing ding is FB, het viel me niet eens op :')

Ik ga ff poetsen :P
pi_116375345
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 september 2012 09:24 schreef Perruche het volgende:

[..]

Bacteriele infecties zijn niet zo lekker en wel door de natuur gemaakt. Antibiotica is dan wel heel lekker en niet door de natuur gemaakt.

/kortdoordebocht.
Antibiotica is bij grootgebruik wel zo ongeveer net zo schadelijk zo niet schadelijker dan bacteriën, of eigenlijk maakt het de bacteriën schadelijker na lange tijd.

Iets wijdere bocht :P
pi_116375421
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 september 2012 09:24 schreef the85mc het volgende:

[..]

Ik hoorde het op de radio. Ik eet niet zoveel biologisch (want student), maar ik vind deze uitkomst echt opmerkelijk.. Ik kan me niet voorstellen dat allerlei gifstoffen géén effect op je lichaam heeft. Producten zitten misschien onder de grens wat schadelijk is, maar je eet niet alleen dat ene product, maar de hele dag door allerlei dingen. Is dat 'stapeleffect' wel meegenomen in dat onderzoek vraag ik me af. Ik vind het wel opmerkelijk dat tegenwoordig 30% van de vrouwen en 40% van de mannen kanker krijgt. Natuurlijk worden we ouder en kunnen we meer meten, maar als je erover nadenkt is het bizar veel..
naja, jij en ik staan nog stil bij dat soort vragen. Hoeveel mensen horen dit onderzoek op radio/tv en ooooh ok...doorrent naar plofkip :P
pi_116375850
Wat fijn kwak! :*

En even een spamlinkje tussendoor:

Verjaardagskaart voor mijn moeder

Het zou zo gaaf zijn als ze een hele berg verjaardagskaartjes krijgt O+ Hopelijk weer even laten zien hoe tof FOK! is en dat 'de medemensch' nog niet opgegeven is! Hoop dat jullie ook meedoen!
Ja doei.
pi_116376104
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 september 2012 09:24 schreef the85mc het volgende:

[..]

Ik eet niet zoveel biologisch (want student),
Dit snap ik niet. Ik heb het idee dat studeren maakt dat mensen geen keuzes willen maken over bepaalde zaken, omdat ze studeren...
pi_116376157
En we zijn weer in het plofkipdeel van onze cyclus beland :z
Ja doei.
pi_116376202
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 september 2012 10:03 schreef Jagärtrut het volgende:

[..]

Dit snap ik niet. Ik heb het idee dat studeren maakt dat mensen geen keuzes willen maken over bepaalde zaken, omdat ze studeren...
Euh? hij maakt toch juist een keuze? Student, dus op dit moment wil hij geen extra geld uitgeven aan biologische producten. Die "luxe" had ik ook niet toen ik student was.
pi_116376209
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 september 2012 10:03 schreef Jagärtrut het volgende:

[..]

Ik kan die keuze wel maken, maar dan houdt die keuze ook in dat ik op de helft van de maand geen geld meer voor eten heb.
Dus, niet te snel met een oordeel klaar staan..
pi_116376418
Biologisch eten is idd stukken duurder, dat vind ik meer dan belachelijk. Iedereen zou het recht moeten hebben om zo gezond en biologisch mogelijk te kunnen eten.
pi_116376426
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 september 2012 10:07 schreef the85mc het volgende:

[..]

Ik kan die keuze wel maken, maar dan houdt die keuze ook in dat ik op de helft van de maand geen geld meer voor eten heb.
ik sta niet met een oordeel klaar. Die keuze maken zou ook kunnen betekenen dat je maar 1x vlees per week eet, ipv (bijna) elke dag. Ik snap heel goed dat je als student niet zoveel geld hebt. trust me.
  Vis een optie? dinsdag 4 september 2012 @ 10:18:24 #254
70532 loveli
N
pi_116376485
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 september 2012 10:07 schreef the85mc het volgende:

[..]

Geen bier meer drinken, fiets verkopen.
crap in = crap out
pi_116376488
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 september 2012 10:15 schreef Jagärtrut het volgende:

[..]

ik sta niet met een oordeel klaar. Die keuze maken zou ook kunnen betekenen dat je maar 1x vlees per week eet, ipv (bijna) elke dag. Ik snap heel goed dat je als student niet zoveel geld hebt. trust me.
Dat is weer niet handig omdat ik bloed geef. Toen ik strenger aan het dieten was en vooral kip en vis at was mijn Hb al met bijna een heel punt gedaald.
Maar goed, ik bepaal waar ik mijn geld uit geef en ik heb niet de financiele keus. En bovendien heb ik weinig zin om dat te moeten verantwoorden. Ik constateer alleen dat het voor mij te duur is.
  Vis een optie? dinsdag 4 september 2012 @ 10:19:29 #256
70532 loveli
N
pi_116376522
Of een moestuin nemen. Krijg je spieren van het spitten.
crap in = crap out
pi_116376537
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 september 2012 10:19 schreef loveli het volgende:
Of een moestuin nemen. Krijg je spieren van het spitten.
want grond is gratis :)
  Vis een optie? dinsdag 4 september 2012 @ 10:20:39 #258
70532 loveli
N
pi_116376548
Over plofkip gesproken, iedereen hamsteren.
crap in = crap out
pi_116376579
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 september 2012 10:18 schreef the85mc het volgende:

[..]

Dat is weer niet handig omdat ik bloed geef. Toen ik strenger aan het dieten was en vooral kip en vis at was mijn Hb al met bijna een heel punt gedaald.
Maar goed, ik bepaal waar ik mijn geld uit geef en ik heb niet de financiele keus. En bovendien heb ik weinig zin om dat te moeten verantwoorden. Ik constateer alleen dat het voor mij te duur is.
natuurlijk bepaal je zelf dat je die keuze neemt. En ik geef geen kritiek op de keuze die je neemt. Ik eet ook niet alles biologisch. Maar, je neemt die keuze niet omdat je student bent, dat is gewoon een excuus, want als je zou willen zou het best kunnen. En ik geef kritiek op het punt dat je zegt "want student"...

Anyways, ik moet werken!
pi_116376692
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 september 2012 10:21 schreef Jagärtrut het volgende:

[..]

natuurlijk bepaal je zelf dat je die keuze neemt. En ik geef geen kritiek op de keuze die je neemt. Ik eet ook niet alles biologisch. Maar, je neemt die keuze niet omdat je student bent, dat is gewoon een excuus, want als je zou willen zou het best kunnen. En ik geef kritiek op het punt dat je zegt "want student"...

Anyways, ik moet werken!
Ik denk dat ik zelf het best een inschatting kan maken wat wel en niet kan qua financien. Ik kan niet veel meer schrappen zonder dat ik vind dat ik levenskwaliteit inlever. En dat is waar mijn grens ligt. ik wil best biologisch eten, maar dat moet niet ten koste gaan van alles.

Maar ik heb het idee dat we hier te veel van mening verschillen. Komen we niet uit, kunnen we een topic over volschrijven. Agree to disagree.
pi_116376781
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 september 2012 10:27 schreef the85mc het volgende:

[..]

Ik denk dat ik zelf het best een inschatting kan maken wat wel en niet kan qua financien. Ik kan niet veel meer schrappen zonder dat ik vind dat ik levenskwaliteit inlever. En dat is waar mijn grens ligt. ik wil best biologisch eten, maar dat moet niet ten koste gaan van alles.

Maar ik heb het idee dat we hier te veel van mening verschillen. Komen we niet uit, kunnen we een topic over volschrijven. Agree to disagree.
Je hebt gelijk hoor mc. Niet elke student heeft na vaste lasten nog 50 euro per week over om boodschappen te doen. In mijn geval had ik geeneens een sociaal leven. En ik at slechts twee keer per week vlees :')
  Vis een optie? dinsdag 4 september 2012 @ 10:41:24 #262
70532 loveli
N
pi_116377000
Had indertijd met 8 uur in de week werken genoeg om biologisch brood te eten, de kleding die ik wilde te kopen en minstens 2 van de 4 weken benzine. Als je een beetje puzzelt kom je een heel eind.

Ben het wel eens met jag dat 'want ik ben student' niet het meest onderbouwde excuus is.
crap in = crap out
pi_116377088
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 september 2012 10:41 schreef loveli het volgende:
Had indertijd met 8 uur in de week werken genoeg om biologisch brood te eten, de kleding die ik wilde te kopen en minstens 2 van de 4 weken benzine. Als je een beetje puzzelt kom je een heel eind.

Ben het wel eens met jag dat 'want ik ben student' niet het meest onderbouwde excuus is.
Tuurlijk zijn er keuzes die je moet maken. Maar doordeweeks ben ik op stage, in het weekend werk ik sowieso 1 dag, meestal 2. Dus meer werken is geen optie. En ik gebruikte dat ik student was dat ik elke maand geen cent over hou. En het is echt niet zo dat ik elke week me vol sta te gieten aan de bar. Als ik moet gaan schrappen moet het dan op hobbies zijn of vakantie. En dat vind ik dan belangrijker dan biologisch eten.
pi_116377101
Waarom zou je in godsnaam je reden om geen bio-vlees of groenten te kopen moeten onderbouwen?
Hij is student, dus heeft niet genoeg geld om het te kopen zonder dat zijn levenskwaliteit achteruit gaat, goede verklaring toch?
pi_116377107
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 september 2012 10:41 schreef loveli het volgende:

Betaalde je ook je hele studie zelf, op jezelf wonende?
pi_116377110
It's all about priorities. :)
Doe wat je niet durft.
  dinsdag 4 september 2012 @ 10:47:47 #267
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_116377145
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 september 2012 10:45 schreef Novem het volgende:
Waarom zou je in godsnaam je reden om geen bio-vlees of groenten te kopen moeten onderbouwen?
Hij is student, dus heeft niet genoeg geld om het te kopen zonder dat zijn levenskwaliteit achteruit gaat, goede verklaring toch?
^^
Niet meer actief op Fok!
  Vis een optie? dinsdag 4 september 2012 @ 10:54:55 #268
70532 loveli
N
pi_116377298
quote:
1s.gif Op dinsdag 4 september 2012 10:46 schreef An24 het volgende:

[..]

Betaalde je ook je hele studie zelf, op jezelf wonende?
Nee, sorry, was dat een vereiste?
crap in = crap out
pi_116377300
Wat overigens ook even overgeslagen wordt in dat "onderzoek" is het effect op het milieu.
Het gaat niet alleen maar om gezonder eten, maar ook om een gezonder milieu waar we uiteindelijk ook weer allemaal van profiteren.
Maar de plofkiphamsteraar zal uiteraard niet zo langetermijndenkend zijn.

Blijft staan dat ik het belachelijk vind dat er zo'n groot prijsverschil is, het zou gewoon voor iedereen goed betaalbaar moeten zijn.
pi_116377313
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 september 2012 10:54 schreef loveli het volgende:

[..]

Dat maakt wellicht een beetje verschil in je financiele ruimte om keuzes te maken?
  Vis een optie? dinsdag 4 september 2012 @ 10:56:20 #271
70532 loveli
N
pi_116377340
Mar, ik had een auto. Zou je denken dat ik keuzes kon maken?
crap in = crap out
pi_116377345
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 september 2012 10:45 schreef the85mc het volgende:

[..]

Tuurlijk zijn er keuzes die je moet maken. Maar doordeweeks ben ik op stage, in het weekend werk ik sowieso 1 dag, meestal 2. Dus meer werken is geen optie. En ik gebruikte dat ik student was dat ik elke maand geen cent over hou. En het is echt niet zo dat ik elke week me vol sta te gieten aan de bar. Als ik moet gaan schrappen moet het dan op hobbies zijn of vakantie. En dat vind ik dan belangrijker dan biologisch eten.
Duidelijk dus, jij vindt vakanties en hobbies belangrijker. Is je goed recht. Moet je het alleen niet afschuiven op je student zijn, maar moet je zeggen dat je andere prioriteiten hebt. :)
Doe wat je niet durft.
  Vis een optie? dinsdag 4 september 2012 @ 10:57:04 #273
70532 loveli
N
pi_116377361
Maar het ging erom dat "ik ben student, punt" geen steekhoudend argument was.
crap in = crap out
pi_116377397
Lijst voor vandaaaaag! *O*

O: magere griekse yoghurt met walnoot, perzik en een dropje honing
T: gekookt eitje
L: stuk bietjestaart
S: 3,2km hardlopen. Begin vandaag met een minimaal 16 weken durend schema tot een halve marathon. Het schema is 16 weken maar schroom niet om weekjes dubbel te doen als 't me te snel gaat.
T: nog wat yoghurt, knackebrod met pindakaas
D: pastasalade met vooral heel veel groenten (courgette, spinazie, broccoli, de hele mikmak) en wat uitgebakken spekjes
T: glaasje whisky
Ja doei.
pi_116377461
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 september 2012 10:54 schreef loveli het volgende:

[..]

Nee, zeker niet. Mij ging het erom dat de opmerking 'maar ik ben student' zo makkelijk werd afgeschreven, terwijl elke student andere omstandigheden heeft. Ik miste in de opmerking van Jagar een stukje empathie daarover. Mc noemde het oordelen.
pi_116377473
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 september 2012 10:56 schreef HenkPietKlaasWim het volgende:

[..]

Duidelijk dus, jij vindt vakanties en hobbies belangrijker. Is je goed recht. Moet je het alleen niet afschuiven op je student zijn, maar moet je zeggen dat je andere prioriteiten hebt. :)
Student is wel een argument. Als ik zou werken zou ik dezelfde prioriteiten hebben als nu en dan zou ik wel geld voor biologisch eten hebben. Maar goed ik zal erover ophouden.
Ik ga aan de slag. :W
pi_116377822
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 september 2012 11:01 schreef the85mc het volgende:

[..]

Student is wel een argument. Als ik zou werken zou ik dezelfde prioriteiten hebben als nu en dan zou ik wel geld voor biologisch eten hebben. Maar goed ik zal erover ophouden.
Ik ga aan de slag. :W
Dan heb je misschien ook weer andere prioriteiten.
Kan me nog goed herinneren hoe een collega van me ooit zei dat hij bij zijn eerste fulltime baan veel minder geld overhield dan tijdens zijn studententijd. Hogere kosten voor huisvesting, een auto, vaker ergens wat gaan eten, duurdere kleding etc.
Doe wat je niet durft.
pi_116377866
La la laaaa w/

Is het al lunch?!?!?!? :9
pi_116377920
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 september 2012 11:17 schreef Novem het volgende:
La la laaaa w/

Is het al lunch?!?!?!? :9
Ik heb in ieder geval al een lekkere lunch klaar staan (Griekse salade) :9
Maar eerst nog een uurtje werken.
pi_116378037
mogge! Ook al heb ik vannacht wat kunnen slapen, ben best brak! :+
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 september 2012 11:16 schreef HenkPietKlaasWim het volgende:

[..]

Kan me nog goed herinneren hoe een collega van me ooit zei dat hij bij zijn eerste fulltime baan veel minder geld overhield dan tijdens zijn studententijd. Hogere kosten voor huisvesting, een auto, vaker ergens wat gaan eten, duurdere kleding etc.
Dat vind ik toch best bizar! Was ie een rijke student of nu juist mager betaald?
  Vis een optie? dinsdag 4 september 2012 @ 11:23:28 #281
70532 loveli
N
pi_116378051
Hoor het van verreweg de meeste ex-studenten.
crap in = crap out
pi_116378085
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 september 2012 11:16 schreef HenkPietKlaasWim het volgende:

[..]

Duurdere kleding en vaker ergens gaan eten hoort voor mij toch echt bij uitgaven die juist laten zien dat je meer overhoudt?!?
pi_116378092
quote:
1s.gif Op dinsdag 4 september 2012 11:22 schreef MevrouwPuff het volgende:
mogge! Ook al heb ik vannacht wat kunnen slapen, ben best brak! :+

[..]

Dat vind ik toch best bizar! Was ie een rijke student of nu juist mager betaald?
Niet meer op kamers, maar een appartement alleen huren, auto kopen, naar andere stad verhuizen, niet meer sporten bij de uni maar tegen de volle prijs etc.
Doe wat je niet durft.
pi_116378214
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 september 2012 11:23 schreef loveli het volgende:
Hoor het van verreweg de meeste ex-studenten.
Voordeel van geen rijke papa en onbetaalde stage zonder mogelijkheid tot bijbaan gevonden :s)
pi_116378230
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 september 2012 11:24 schreef MarMar het volgende:

[..]

Duurdere kleding en vaker ergens gaan eten hoort voor mij toch echt bij uitgaven die juist laten zien dat je meer overhoudt?!?
Het ging er om of je aan het einde van de maand meer overhoudt. :)
Doe wat je niet durft.
pi_116378246
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 september 2012 11:29 schreef HenkPietKlaasWim het volgende:

[..]

Het ging er om of je aan het einde van de maand meer overhoudt. :)
Oh hm, dat vind ik dan weer een beetje scheef.. meer luxe uitgaven hoort ook bij een hogere financiele levensstandaard. Niet alleen wat je dan aan het eind van de maand over hebt.
  Vis een optie? dinsdag 4 september 2012 @ 11:31:07 #287
70532 loveli
N
pi_116378263
quote:
1s.gif Op dinsdag 4 september 2012 11:29 schreef MevrouwPuff het volgende:
Voordeel van geen rijke papa en onbetaalde stage zonder mogelijkheid tot bijbaan gevonden :s)
Ik ken nauwelijks ex-studenten met rijke papa.
crap in = crap out
pi_116378276
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 september 2012 11:19 schreef Sarabi het volgende:

[..]

Ik heb in ieder geval al een lekkere lunch klaar staan (Griekse salade) :9
Maar eerst nog een uurtje werken.
Ik moet ook nog een uurtje!
pi_116378357
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 september 2012 11:31 schreef loveli het volgende:

[..]

Ik ken nauwelijks ex-studenten met rijke papa.
gepamperd de studie door levert wellicht meer financiele onvrede op over het werkende leven.
pi_116378493
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 september 2012 10:45 schreef the85mc het volgende:

[..]

nee, mc. Je leest niet goed. Het gaat me niet om de keuzes die je maakt, maar om het feit dat je het student zijn als excuus gebruikt.

Ik las laatst ook ergens dat iemand niet ging stemmen, want hij was student. Of, ik kook niet, want ik ben student. Ik snap dat excuus gewoon niet. Ik snap dat je niet veel geld hebt..absoluut.
pi_116378593
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 september 2012 11:38 schreef Jagärtrut het volgende:

[..]

nee, mc. Je leest niet goed. Het gaat me niet om de keuzes die je maakt, maar om het feit dat je het student zijn als excuus gebruikt.

Ik las laatst ook ergens dat iemand niet ging stemmen, want hij was student. Of, ik kook niet, want ik ben student. Ik snap dat excuus gewoon niet. Ik snap dat je niet veel geld hebt..absoluut.
Niet stemmen want student? :')
  dinsdag 4 september 2012 @ 11:42:31 #292
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_116378614
quote:
17s.gif Op dinsdag 4 september 2012 11:41 schreef SpaceInvaders het volgende:

[..]

Niet stemmen want student? :')
_O-.
Niet meer actief op Fok!
pi_116378651
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 september 2012 11:42 schreef Viking84 het volgende:

[..]

_O-.
Nee serieus WAT. Ik snap het niet :'(
Het kost niet eens geld :'(
pi_116378696
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 september 2012 11:38 schreef Jagärtrut het volgende:

[..]

Zie 276.
  dinsdag 4 september 2012 @ 12:24:46 #295
1062 Tinkepink
Niet zeuren maar poetsen
pi_116379879
Pek en veren opmerking: ik ben geen student en eet wel plofkip. Ben ik nu een slecht mens?
Geen zorgen voor de dag van morgen.
  dinsdag 4 september 2012 @ 12:31:05 #296
139516 uniekhoorn
uniek, zoals ieder ander
pi_116380016
Kip, hmmm lekker
  dinsdag 4 september 2012 @ 12:32:49 #297
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_116380056
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 september 2012 12:31 schreef uniekhoorn het volgende:
Kip, hmmm lekker
Met een lekker gekruid velletje :9~. Dit weekend maar weer eens eten, moet na afgelopen weekend op rantsoen :').
Niet meer actief op Fok!
pi_116380063
quote:
Wat heerlijk zeg!! *O*
Venus in pocketformaat
© loveli
  dinsdag 4 september 2012 @ 12:34:48 #299
139516 uniekhoorn
uniek, zoals ieder ander
pi_116380096
Kwak *O*

Owww Vik, hou op... Knapperige vel, heerlijk gekruid en dat samen in je mond proppen met lekkere patatjes en mayo... NOM
  dinsdag 4 september 2012 @ 12:40:40 #300
139516 uniekhoorn
uniek, zoals ieder ander
pi_116380204
Heb zonet lekker geluncht met een broodje hamburger (2 volkorenbrooodjes, gegrilde tartaar, champignon, ui, sla en tomaat met wat curry. Lekker!
Daarna nog een gekookt eitje en beschuit kaas.

Lekker zo na het hardlopen.
pi_116380411
Vol dan maar.
Ja doei.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')