Dat zat ik net te denkenquote:Op maandag 3 september 2012 16:36 schreef the85mc het volgende:
[..]
Wel grappig om te horen dat jou een PhD zo leuk lijkt. Mij lijkt promoveren echt verschrikkelijk. Ik zou gillend gek worden van 4 jaar onderzoek.
En die is flink meer punten waard dan de Nederlandse vakken toch? Dus ergens is het wel logisch. Desalwelteplus is het natuurlijk wel een flinke tegenvaller. Verder denk ik dat je buitenland ervaringen het beter doet op je cv dan zo'n gemiddelde hoor, zeker aangezien je in de UK wil blijven (toch?).quote:
Ik wil dolgraag lesgeven op universitair niveau en onderzoek doen lijkt me ook briljant mits ik er wel een toegepast doel voor kan vinden, zeg maar, lastig te omschrijven. Daarom ga ik nu ook de research master doen om te zien of ik niet na een jaar al gillend gek wordquote:Op maandag 3 september 2012 16:36 schreef the85mc het volgende:
[..]
Ik denk dat motivatie en inzet belangrijker zijn dan een 7,3 of een 7,5. Wel grappig om te horen dat jou een PhD zo leuk lijkt. Mij lijkt promoveren echt verschrikkelijk. Ik zou gillend gek worden van 4 jaar onderzoek.
PM, aangezien ik nog de illusie heb soort van anoniem te zijn hierquote:
ok!quote:Op maandag 3 september 2012 16:42 schreef Quinazoline het volgende:
[..]
PM, aangezien ik nog de illusie heb soort van anoniem te zijn hier.
Oh, dat weet ik ook nog steeds nietquote:Op maandag 3 september 2012 16:46 schreef motorbloempje het volgende:
En ik ben wat laat begonnen met het ontdekken wat ik zou willen met m'n leven Per![]()
dus ik loop gewoon wat achter!
Vroger spleet ik altijd manueel appels open, als het moest met 1 hand. Voor het paard he, halve voor het paard halve voor mij. Toen kon ik ook mensen in de houdgreep houden zonder handen vanwege sterke benenquote:Op maandag 3 september 2012 16:47 schreef the85mc het volgende:
Ik kon het niet laten om het te proberen en het werkt echt, ook met harde appels
Okay, nu is alles wel duidelijk. Ik heb geen uni gedaan, dus ik ben er niet in thuis. Maar als ik de anderen zo hoor zijn er veel verschillende wegen naar Rome. Het is natuurlijk een bummer, maar ik zou niet te lang blijven hangen in je frustratie. Hier zijn meer mensen via een omweg bij hun droombaan gekomen en die hoor je ook niet vastzitten in hun frustratiequote:Op maandag 3 september 2012 16:46 schreef motorbloempje het volgende:
Nou ja, ik baal gewoon enorm. Had er echt megahard voor gewerkt en wonderlijk het óók nog gered met 't gewogen gemiddelde en de grond zakte net wel even onder m'n voeten vandaan juist omdat die 7,5 echt is geweest waar ik het afgelopen jaar zó hard voor had gewerkt. Maar inderdaad, ik laat ze gewoon de cijfers en de essays voor de vakken zien die er toe doen en dan kan ik hopelijk zo ook een overtuigend portfolio creëren..
En ik ben wat laat begonnen met het ontdekken wat ik zou willen met m'n leven Per![]()
dus ik loop gewoon wat achter!
Ik denk dat je er wel komt komt. Je bent supergemotiveerd, hebt straks bij verschillende internationale universiteiten gestudeerd en je cijfers zijn echt niet slecht. Die buitenlandervaring wordt echt wel gewaardeerd volgens mij. Maar na je PhD een vaste plek krijgen, dat is pas moeilijkquote:Op maandag 3 september 2012 16:54 schreef motorbloempje het volgende:
Master begin ik over 3 weken mee![]()
![]()
EINDELIJK
![]()
![]()
en ga dan meteen al zien hoe de contacten van m'n begeleider met de universiteiten van mijn 'keuze' voor PhD zijn en hoe hij denkt dat ik een sollicitatieprocedure het beste kan aanpakken.
Naast 'universitair docent' worden heb ik ook geen idee wat ik wil.Dát wil ik en ik ga er álles aan doen om ervoor te zorgen dat ik de kans krijg om dat te gaan doen. Mocht ik na een jaar onderzoeksmaster helemaal gillend gek worden en denken 'neeeeeee', dan ga ik heus aan een plan 2 werken alhoewel ik nu ook regelmatig brainstorm over 'what else', maar ik wil het in ieder geval geprobeerd hebben.
Hoe ging het?quote:Op maandag 3 september 2012 17:20 schreef Jagärtrut het volgende:
zo, eerste college achter de rug. Er waren 105 studenten!
Nu ben ik redelijk bezweet, maar zo een biertje/wijntje/cola drinken met de studenten...vannacht ga ik goed slapen...
Het moet je echt liggen, denk ik. En je moet op een goede faculteit terecht komen. Waar ik zit heb ik fijne collega's die me altijd helpen, en dat maakt het zoveel beter. Als ik naar m'n vriend kijk, die ook promoveert dan heeft hij het een stuk slechter.quote:Op maandag 3 september 2012 16:38 schreef Quinazoline het volgende:
[..]
En die is flink meer punten waard dan de Nederlandse vakken toch? Dus ergens is het wel logisch. Desalwelteplus is het natuurlijk wel een flinke tegenvaller. Verder denk ik dat je buitenland ervaringen het beter doet op je cv dan zo'n gemiddelde hoor, zeker aangezien je in de UK wil blijven (toch?).
En over promoveren ga ik maar niet beginnen. Er zijn mensen die er klaar mee zijn en die zeggen dat ze er achteraf blij mee zijn, maar ik zou momenteel echt niemand aanraden er aan te beginnen, en mijn promoverende vrienden hoor ik vaak hetzelfde zeggen.
goed! Als ik eenmaal op gang ben vind ik het leuk. Voordat ik moet beginnen vind ik het niet zo leuk, meestal. Uiteindelijk hou ik wel van de aandacht. En deze studenten zijn echt broekies, zo rond de 20...quote:
Tof! Ga je ook met diezelfde studenten straks wat drinken? Of zijn dat weer anderen?quote:Op maandag 3 september 2012 17:28 schreef Jagärtrut het volgende:
[..]
goed! Als ik eenmaal op gang ben vind ik het leuk. Voordat ik moet beginnen vind ik het niet zo leuk, meestal. Uiteindelijk hou ik wel van de aandacht. En deze studenten zijn echt broekies, zo rond de 20...
nee, met dezelfde. Als soort eerste sociale activiteit.quote:Op maandag 3 september 2012 17:30 schreef motorbloempje het volgende:
[..]
Tof! Ga je ook met diezelfde studenten straks wat drinken? Of zijn dat weer anderen?
Tis ook wel goed hoor, gezonde zenuwen. Voor een training ben ik ook altijd zenuwachtig, maar als ik eenmaal voor degroep sta, ga ik ook helemaal los. Fijn dat je nu over de drempel bent, wordt de spanning alleen maar minder.quote:Op maandag 3 september 2012 17:28 schreef Jagärtrut het volgende:
[..]
goed! Als ik eenmaal op gang ben vind ik het leuk. Voordat ik moet beginnen vind ik het niet zo leuk, meestal. Uiteindelijk hou ik wel van de aandacht. En deze studenten zijn echt broekies, zo rond de 20...
Ik heb eergisteren weer 'n pot gehaald.quote:Op maandag 3 september 2012 18:06 schreef loveli het volgende:
Over crack gesproken, de nutella is op. Eens kijken hoe lang ik zonder kan.
Welkom!quote:Op maandag 3 september 2012 17:41 schreef Bijou het volgende:
Mag ik hier aanschuiven voor af en toe een motivatie peptalk en wat tips? (beide kanten op natuurlijk!)
Ik wil voor mijn niet zo sterke rug en knie graag nog wat kilootjes kwijt, stuk of 4-5 nog denk ik. Ben er sinds oktober vorig jaar inmiddels 6 kwijt, en dat is in totaal nu 17 kilo t.o.v. 4 jaar geleden(heb het in fases gedaan om aan eetpatroon te kunnen wennen) BMI is inmiddels ook net onder 25, dus daar ben ik heel blij mee. Alleen die laatste paar pondjes zijn zo moeilijk he
Dan had je er vast niet genoeg op gedaanquote:Op maandag 3 september 2012 18:16 schreef An24 het volgende:
[..]
Welkom!
Zo! uurtje yoga achter de rug...even een gezondje shakeje bouwen![]()
En sterkte met afkicken loveli. Ik had het laatst...had ik nergens zin in, zie ik achter in de kast nog een pot duo penotti staan. Neem ik een hap van mijn boterham, alle smaak weg. Smaakte naar.... kastHet kan dus echt
1 boterham? Respect. ik heb er in anderhalve dag 1 pot en een zak kaiserbrotchen doorheen gejaagd. Zonder broodjes had ik waarschijnlijk toastjes gepakt om het op te maken.quote:Op maandag 3 september 2012 18:15 schreef motorbloempje het volgende:
[..]
Ik heb eergisteren weer 'n pot gehaald.en dat allemaal omdat m'n schoonzus het moest hebben voor dat kind en het vergeten was mee terug te nemen. Dus 'nam ik maar een boterham met nutella' toen ze weg waren. FOUT.
Ja, het begon met één boterham!quote:Op maandag 3 september 2012 18:19 schreef loveli het volgende:
[..]
1 boterham? Respect. ik heb er in anderhalve dag 1 pot en een zak kaiserbrotchen doorheen gejaagd. Zonder broodjes had ik waarschijnlijk toastjes gepakt om het op te maken.
En ik doe m'n sig eer aan.
quote:Op maandag 3 september 2012 18:19 schreef loveli het volgende:
[..]
1 boterham? Respect. ik heb er in anderhalve dag 1 pot en een zak kaiserbrotchen doorheen gejaagd. Zonder broodjes had ik waarschijnlijk toastjes gepakt om het op te maken.
En ik doe m'n sig eer aan.
Denk ik ook! Maar iets lekkers 's avonds is nog de grootste valkuil.quote:Op maandag 3 september 2012 17:48 schreef Nallie het volgende:
Welkom! Wat eet je zoal? Doe je aan sport? Je bent al goed op weg denk ik
Vet is niet slecht. Je hebt vet nodig voor je hersenen, hormonen, shizzle. Slecht vet is slecht, visolie en andere omega's zijn goed. Fabrieksvet (margarine, bewerkt palmvet), alles wat gefrituurd is (ook in zonnebloemolie) is slecht.quote:Op maandag 3 september 2012 18:32 schreef Bijou het volgende:
Voor de rest eet ik zo'n beetje van alles de magere versie
Hoe goed kan je gezonde vent plannen en koken?quote:Op maandag 3 september 2012 18:33 schreef Amsel het volgende:
Pfff, ik heb een veel te volle en hectische agenda om gestructureerd en gezond te kunnen eten! Slechte smoes natuurlijk, maar ik vind het zó frustrerend als ik door een slechte planning ongezond eet of snack, dan heb ik het gevoel dat het toch geen zin heeft en dat ik weer overnieuw kan beginnen. Na 3 dagen meeposten kwam de klad er alweer in. Hmpf
Daarom doe ik nu ook boter op mijn broodquote:Op maandag 3 september 2012 18:35 schreef loveli het volgende:
Vet is niet slecht. Je hebt vet nodig voor je hersenen, hormonen, shizzle. Slecht vet is slecht, visolie en andere omega's zijn goed. Fabrieksvet (margarine, bewerkt palmvet), alles wat gefrituurd is (ook in zonnebloemolie) is slecht.
Herkenbaar... wat ik wel eens doe is als ik bijv van het station ergens naartoe loop, even een zakje appelpartjes meenemen uit de ah to go. Of standaard een paar volkoren crackers in je tas tegen de ergste honger zodat je op zoek kunt naar iets gezonds om te etenquote:Op maandag 3 september 2012 18:33 schreef Amsel het volgende:
Pfff, ik heb een veel te volle en hectische agenda om gestructureerd en gezond te kunnen eten! Slechte smoes natuurlijk, maar ik vind het zó frustrerend als ik door een slechte planning ongezond eet of snack, dan heb ik het gevoel dat het toch geen zin heeft en dat ik weer overnieuw kan beginnen. Na 3 dagen meeposten kwam de klad er alweer in. Hmpf
jup, in Leiden was het toen ik afstudeerde (voor de BaMa) nog een afgerond gewogen gemiddelde van 9 (vanaf 8.5 dus) voor cum laude... bene merites kennen we hier niet. kortom: Het verschilt overal, en met je mooie buitenland cijfers komt het vast wel goed Mo!quote:Op maandag 3 september 2012 16:53 schreef Phaidra het volgende:
Zeker balen Mo... De regels zijn per universiteit verschillend. Gewogen gemiddelde of niet, bij sommige uni's moet je scriptie minimaal een 8 zijn, naast dat je gemiddeld een 8 moet staan, soms hoeft dat niet en telt alleen het gemiddelde.. Heel vaag allemaal. Ik dacht overigens dat het niet op je bul komt te staan, maar dat weet ik absoluut niet zeker.
Hopen dat je bij de master het wel redt, dat is iig een kortere periode met als het goed is precies de dingen waar je goed in bent.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |