ik ben wel snugger genoeg om te weten dat ik moet eten. Mijn fout was eerder dat ik voor 2 dagen rijst had gekookt en dat omdat ik zo brak was, alles op mijn bord had gegooid (en tijdens het eten je afvragen waarom ze het zo friggin veel isquote:Op maandag 3 september 2012 09:21 schreef Viking84 het volgende:
[..]
Joh, de eerste keren dat ik 10 km liep kon ik ook niet meer lopen en was ik misselijk, omdat ik niet meteen iets at toen ik thuiskwam. Na een tijdje loop je als een zonnetje.
Nahquote:
Pastasalade met gegrilde groenten en dan vooral veel groente, weinig pasta?quote:Op maandag 3 september 2012 10:29 schreef Goodbye het volgende:
Ik moet weer even aan de rem trekkenIemand ideeën voor het avondeten met véél groente? Enige wat ik kan bedenken is 2 soorten groente en een stukje vlees of vis voor vanavond, maar da's op zich wel een beetje saia
euh... is 75 gram niet een 'normale' portie? Met vrienden reken ik minimaal 100 gram per persoon, anders is het echt te weinig.quote:Op maandag 3 september 2012 10:21 schreef _aurum_ het volgende:
[..]
ik ben wel snugger genoeg om te weten dat ik moet eten. Mijn fout was eerder dat ik voor 2 dagen rijst had gekookt en dat omdat ik zo brak was, alles op mijn bord had gegooid (en tijdens het eten je afvragen waarom ze het zo friggin veel is) Ik heb in 1 maaltijd 100 gram rijst weg zitten kauwen
[..]
NahDan zou ik alleen maar strepen door lijstjes zetten
![]()
ik ben beter in andere dingen
Ik had gisteren zo'n lekker middagdutje! We waren Nils Holgersson (quote:Op maandag 3 september 2012 10:40 schreef motorbloempje het volgende:
Na m'n middagdutjedat moet een T zijn, natuurlijk
die bepaalt wat normaal is?quote:Op maandag 3 september 2012 10:36 schreef the85mc het volgende:
[..]
euh... is 75 gram niet een 'normale' portie? Met vrienden reken ik minimaal 100 gram per persoon, anders is het echt te weinig.
Of misschien zit zat ik altijd lomp te schaften.
Rijst vult ook als een malle!quote:Op maandag 3 september 2012 10:59 schreef _aurum_ het volgende:
[..]
die bepaalt wat normaal is?
Voor mij is 50 gram een normale portie, maar ik ben dan ook maar 2 turfjes hoog.
Lekker idee, bewaar ik voor morgen als ik ga sporten!quote:Op maandag 3 september 2012 10:32 schreef motorbloempje het volgende:
[..]
Pastasalade met gegrilde groenten en dan vooral veel groente, weinig pasta?
Lijstje voor vandaag, ingesteld op minimaal bewegen
O: Griekse yoghurt met banaan en walnoten
T: hand amandelen
L: omelet met wat baconblokjes en spinazie
T: soort kleine salade nicoise met verse knapperige sperzieboontjes en tonijn en rode ui
D: bietjestaart
Daarom ook normaal tussen aanhalingstekensquote:Op maandag 3 september 2012 10:59 schreef _aurum_ het volgende:
[..]
die bepaalt wat normaal is?
Voor mij is 50 gram een normale portie, maar ik ben dan ook maar 2 turfjes hoog.
Vroeger van AH stoommaaltijd kip met rozemarijn aardappeltjes, die was LEKKER!quote:Op maandag 3 september 2012 11:04 schreef the85mc het volgende:
[..]
Daarom ook normaal tussen aanhalingstekens. Dat staat altijd achterop zo'n pakje.. Maar ik geloof ook wel dat ik wel bovengemiddelde hoeveelheden at. Dat ik wat zwaar was kwam me niet aanwaaien.
Heb nog steeds wel dat ik na een kant en klare maaltijd (die zijn meestal 450 gram) meestal nog wel trek heb. Maar eigenlijk moet ik ook geen kant en klare dingen eten.
Ow die ken ik geloof ik niet. Bestaat die nog?quote:Op maandag 3 september 2012 11:05 schreef Perruche het volgende:
[..]
Vroeger van AH stoommaaltijd kip met rozemarijn aardappeltjes, die was LEKKER!
Neequote:Op maandag 3 september 2012 11:07 schreef the85mc het volgende:
[..]
Ow die ken ik geloof ik niet. Bestaat die nog?
Ik heb niets tegen carbs. En het zijn allemaal goede, volkoren carbs. En ik ben tegen de carb-hetze. Zonder koolhydraten kan ik niet goed functioneren, zeker niet in de intensieve periode die ik deze maand inga.quote:Op maandag 3 september 2012 09:14 schreef _aurum_ het volgende:
[..]
kan je ergens nog wat groente en eiwitten (kip/vis etc) Ik vind het een heel erg carby weekendlijstje, maar niks voor doordeweeks
En die brownie mag je imo ook wel schrappen.
ik heb zo'n pastamachientje en daar rol ik het mee uit, op standje 5 (de schaal gaat van 1 = superdun naar 10 = dik)quote:Op maandag 3 september 2012 11:11 schreef Perruche het volgende:
Trouwens Mo, ik heb nog een vraag aan jou. Jij hebt weleens ravioli gemaakt toch? Rol jij dat uit met de hand of met een pastamachine? De smaak van het deeg en de vulling was lekker maar het was eigenlijk te dik... vroeg me af of je misschien tips had
Speltbroodjes zijn trouwens ook lekker!quote:Op maandag 3 september 2012 11:13 schreef Jagärtrut het volgende:
[..]
Ik heb niets tegen carbs. En het zijn allemaal goede, volkoren carbs. En ik ben tegen de carb-hetze. Zonder koolhydraten kan ik niet goed functioneren, zeker niet in de intensieve periode die ik deze maand inga.
En die brownie zou inderdaad niet hoeven. Wellicht eet ik die ook niet, maar ik merk dat mezelf alles ontzeggen niet goed werkt. Dat hou ik een week vol, en daarna ga ik helemaal los...
Thanks voor je feedback.
Ik ben voor balansquote:Op maandag 3 september 2012 11:13 schreef Jagärtrut het volgende:
[..]
Ik heb niets tegen carbs. En het zijn allemaal goede, volkoren carbs. En ik ben tegen de carb-hetze. Zonder koolhydraten kan ik niet goed functioneren, zeker niet in de intensieve periode die ik deze maand inga.
En die brownie zou inderdaad niet hoeven. Wellicht eet ik die ook niet, maar ik merk dat mezelf alles ontzeggen niet goed werkt. Dat hou ik een week vol, en daarna ga ik helemaal los...
Thanks voor je feedback.
nu geen tijd voor een eetschema. Ik denk dat ik als ik het over een week bekijk heel gevarieerd en redelijk gebalanseerd eet.quote:Op maandag 3 september 2012 11:18 schreef _aurum_ het volgende:
[..]
Ik ben voor balans
En jouw eetschema mist zo op de eerste blik balans, maar misschien heb ik het hélémaal mis.
Trek het eens door zo'n eetschema ding?
En niks mis met een brownie, maar eet er dan 1 nadat je keihard gesport hebt ofzo. En niet omdat je vindt dat je er een mag. En ff heeeeel kort door de bocht, als je niet kan zonder te snoepen dan heb je echt een uber suikerverslavingEn ik snap dat je dan zegt ik wil af en toe wat lekkers, met de nadruk op af en toe.
Spreek dan bijv met jezelf af dat je 1 dag in de week iets zoets mag en 1 dag in het weekend. En dat je de rest van de tijd Nee verkoopt.
Maar, ik kan je vanalles vertellen en vanalles vinden. JIJ moet er achter staan.
Val je af op je lijstjes? Zo ja, ga zo door. Zo nee, misschien wat met de tips doen? Ik vind én bier én pizza én brownie op 1 dag verre van een gezond lijstje, om heel eerlijk te zijn. Stel dat je de hele dag heel netjes hebt gegeten en gesport en dan een stukje brownie neemt is het heel wat anders, maar nu plan je al 3 lekkere dingen in. En dat heeft dan voor de rest niets met een carbs-hetze te maken. Je kan ook heel gezond eten met veel carbs. Maar nu vraag ik me ook af waar de 'gezonde' carbs zitten in die drie dingen?quote:Op maandag 3 september 2012 11:13 schreef Jagärtrut het volgende:
[..]
Thanks voor je feedback.
Ik zie Jagar al kloten met een mes, puntje van de tong uit de mond, om precies een cm af te snijden! Dan doe je wel lekker lang met 1 brownie!quote:Op maandag 3 september 2012 11:29 schreef Perruche het volgende:
1 cm is klein hoor jagar
Hoe bevalt het met de duutser? Beetje gewend aan het samenwonen?
kom maar halen! Krijg je een stukje van 1x1. wellicht 1.5x1.5quote:Op maandag 3 september 2012 11:31 schreef conleche het volgende:
[..]
Ik zie Jagar al kloten met een mes, puntje van de tong uit de mond, om precies een cm af te snijden! Dan doe je wel lekker lang met 1 brownie!
Kut, nu heb ik zin in een brownie.
Daarom post je hier ook toch? Soms denk ik dat ik dag echt niet heb gezondigd en als ik dan een lijstje maak valt het soms toch tegen.quote:Op maandag 3 september 2012 11:34 schreef Jagärtrut het volgende:
[..]
kom maar halen! Krijg je een stukje van 1x1. wellicht 1.5x1.5
En de goede koolhydraten in de pizza zitten in de 100% volkoren bodem. Ok, in bier niet. En in de brownie wellicht ook niet. In de muesli wel.
Ik weet niet of ik afval, ik weet wel dat m'n lichaam strakker wordt door het sporten. Dat vind ik al heel wat.
Ach ja, nu moet ik weer werken. Bijna tijd voor pizza! (redelijk goed trouwens nog, met gegrilde groenten en geitenkaas.
/mezelf verdedigen.
Ik waardeer jullie commentaar trouwens, maar ik vind het lastig om niet in de verdediging te schieten, omdat ik het idee heb dat ik op de goede weg ben. Vandaar de verdedigingsmodus, en ik weet dat dat rete-irritant is.
Ja, dat zijn bij mij meestal ook de opties, maar ik zocht wat afwisseling. Die melanzana alle parmigiana heb ik hier al vaker voorbij zien komen idd, die lijkt me lekker!quote:Op maandag 3 september 2012 11:05 schreef Perruche het volgende:
GB, je zou ook melanzana alla parmigiana kunnen maken, soort lasagne met aubergine als bladen. Verder heb ik niet echt tipsik neem als ik geen carbs wil bij mij D vaak een stevige groentesoep, of gewoon salade met vis of kip, of een "chopped salad" met veel rauwe groente en een lekkere dressing...
Ja, dat is ook m'n innerlijke kleuter. En ik ben nog niet sterk genoeg om die kleuter de baas te zijn, blijkt. En op dit moment kan ik het gevecht ook niet aan....Op bepaalde vlakken heb ik heel veel wilskracht, en op andere vlakken helaas niet zoveel...quote:Op maandag 3 september 2012 12:04 schreef MariaEtcetera het volgende:
Ohhh bij een stukje brownie dacht ik gewoon aan een blokje zoals je bij de winkel koopt zeg maar! 1 bij 1 cm is wel heul mini![]()
Kwak noemde dat stemmetje van "JAMAARIKWILHET" toch ooit haar 'innerlijke kleuter'? Ik vraag me altijd af of die niet op te voeden is dan
Al ben ik zelf natuurlijk verre van de strengheid zelve, maar daar gaat het eventjes niet om![]()
Is dat niet ook een self fulfilling prophecy? Niet alleen richting jou, maar ook mezelfquote:Op maandag 3 september 2012 12:13 schreef Jagärtrut het volgende:
[..]
Ja, dat is ook m'n innerlijke kleuter. En ik ben nog niet sterk genoeg om die kleuter de baas te zijn, blijkt. En op dit moment kan ik het gevecht ook niet aan....Op bepaalde vlakken heb ik heel veel wilskracht, en op andere vlakken helaas niet zoveel...
En anders vis (zalm) in alufolie met veel groenten uit de oven? Dat eet ik vanavond. Met een beetje kikkoman, vissaus en thaise peper en verse koriander erover.quote:Op maandag 3 september 2012 12:09 schreef Goodbye het volgende:
[..]
Ja, dat zijn bij mij meestal ook de opties, maar ik zocht wat afwisseling. Die melanzana alle parmigiana heb ik hier al vaker voorbij zien komen idd, die lijkt me lekker!
Oe daar heb ik ook wel zin in!quote:Op maandag 3 september 2012 12:39 schreef conleche het volgende:
[..]
En anders vis (zalm) in alufolie met veel groenten uit de oven? Dat eet ik vanavond. Met een beetje kikkoman, vissaus en thaise peper en verse koriander erover.![]()
Die kaasaubergine is heerlijk, maar erg machtig.
Dat preciesquote:Op maandag 3 september 2012 12:51 schreef Skjor het volgende:
Ik herken dat wel hoor. Het is heel moeilijk om àlles goed te doen. Ik merk dat als ik erg op werk focus, ik het andere (netjes eten, sporten, huishouden) laat gaan. En andersom ook wel. Ik kan me helemaal verliezen in eetlijstjes en sportschema's en dat doe ik dan ook te vaak onder werktijd.
Wat goed!!quote:Op maandag 3 september 2012 11:09 schreef motorbloempje het volgende:
Mr.Mo had een positief gesprek en mag binnenkort daar langs komen
Zo machtig als je hem zelf maaktquote:Op maandag 3 september 2012 12:39 schreef conleche het volgende:
[..]
En anders vis (zalm) in alufolie met veel groenten uit de oven? Dat eet ik vanavond. Met een beetje kikkoman, vissaus en thaise peper en verse koriander erover.![]()
Die kaasaubergine is heerlijk, maar erg machtig.
Naja, om maar iets te noemen: voor het grillen strijk ik elk plakje aubergine in met olijfolie.quote:Op maandag 3 september 2012 13:25 schreef Perruche het volgende:
Ik wil een foto van die 1x1, ik geloof daar niets van s
[..]
Zo machtig als je hem zelf maakt
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |