Ik kan die keuze wel maken, maar dan houdt die keuze ook in dat ik op de helft van de maand geen geld meer voor eten heb.quote:Op dinsdag 4 september 2012 10:03 schreef Jagärtrut het volgende:
[..]
Dit snap ik niet. Ik heb het idee dat studeren maakt dat mensen geen keuzes willen maken over bepaalde zaken, omdat ze studeren...
ik sta niet met een oordeel klaar. Die keuze maken zou ook kunnen betekenen dat je maar 1x vlees per week eet, ipv (bijna) elke dag. Ik snap heel goed dat je als student niet zoveel geld hebt. trust me.quote:Op dinsdag 4 september 2012 10:07 schreef the85mc het volgende:
[..]
Ik kan die keuze wel maken, maar dan houdt die keuze ook in dat ik op de helft van de maand geen geld meer voor eten heb.
Dus, niet te snel met een oordeel klaar staan..
Geen bier meer drinken, fiets verkopen.quote:Op dinsdag 4 september 2012 10:07 schreef the85mc het volgende:
[..]
Ik kan die keuze wel maken, maar dan houdt die keuze ook in dat ik op de helft van de maand geen geld meer voor eten heb.
Dus, niet te snel met een oordeel klaar staan..
Dat is weer niet handig omdat ik bloed geef. Toen ik strenger aan het dieten was en vooral kip en vis at was mijn Hb al met bijna een heel punt gedaald.quote:Op dinsdag 4 september 2012 10:15 schreef Jagärtrut het volgende:
[..]
ik sta niet met een oordeel klaar. Die keuze maken zou ook kunnen betekenen dat je maar 1x vlees per week eet, ipv (bijna) elke dag. Ik snap heel goed dat je als student niet zoveel geld hebt. trust me.
want grond is gratisquote:Op dinsdag 4 september 2012 10:19 schreef loveli het volgende:
Of een moestuin nemen. Krijg je spieren van het spitten.
natuurlijk bepaal je zelf dat je die keuze neemt. En ik geef geen kritiek op de keuze die je neemt. Ik eet ook niet alles biologisch. Maar, je neemt die keuze niet omdat je student bent, dat is gewoon een excuus, want als je zou willen zou het best kunnen. En ik geef kritiek op het punt dat je zegt "want student"...quote:Op dinsdag 4 september 2012 10:18 schreef the85mc het volgende:
[..]
Dat is weer niet handig omdat ik bloed geef. Toen ik strenger aan het dieten was en vooral kip en vis at was mijn Hb al met bijna een heel punt gedaald.
Maar goed, ik bepaal waar ik mijn geld uit geef en ik heb niet de financiele keus. En bovendien heb ik weinig zin om dat te moeten verantwoorden. Ik constateer alleen dat het voor mij te duur is.
Ik denk dat ik zelf het best een inschatting kan maken wat wel en niet kan qua financien. Ik kan niet veel meer schrappen zonder dat ik vind dat ik levenskwaliteit inlever. En dat is waar mijn grens ligt. ik wil best biologisch eten, maar dat moet niet ten koste gaan van alles.quote:Op dinsdag 4 september 2012 10:21 schreef Jagärtrut het volgende:
[..]
natuurlijk bepaal je zelf dat je die keuze neemt. En ik geef geen kritiek op de keuze die je neemt. Ik eet ook niet alles biologisch. Maar, je neemt die keuze niet omdat je student bent, dat is gewoon een excuus, want als je zou willen zou het best kunnen. En ik geef kritiek op het punt dat je zegt "want student"...
Anyways, ik moet werken!
Je hebt gelijk hoor mc. Niet elke student heeft na vaste lasten nog 50 euro per week over om boodschappen te doen. In mijn geval had ik geeneens een sociaal leven. En ik at slechts twee keer per week vleesquote:Op dinsdag 4 september 2012 10:27 schreef the85mc het volgende:
[..]
Ik denk dat ik zelf het best een inschatting kan maken wat wel en niet kan qua financien. Ik kan niet veel meer schrappen zonder dat ik vind dat ik levenskwaliteit inlever. En dat is waar mijn grens ligt. ik wil best biologisch eten, maar dat moet niet ten koste gaan van alles.
Maar ik heb het idee dat we hier te veel van mening verschillen. Komen we niet uit, kunnen we een topic over volschrijven. Agree to disagree.
Tuurlijk zijn er keuzes die je moet maken. Maar doordeweeks ben ik op stage, in het weekend werk ik sowieso 1 dag, meestal 2. Dus meer werken is geen optie. En ik gebruikte dat ik student was dat ik elke maand geen cent over hou. En het is echt niet zo dat ik elke week me vol sta te gieten aan de bar. Als ik moet gaan schrappen moet het dan op hobbies zijn of vakantie. En dat vind ik dan belangrijker dan biologisch eten.quote:Op dinsdag 4 september 2012 10:41 schreef loveli het volgende:
Had indertijd met 8 uur in de week werken genoeg om biologisch brood te eten, de kleding die ik wilde te kopen en minstens 2 van de 4 weken benzine. Als je een beetje puzzelt kom je een heel eind.
Ben het wel eens met jag dat 'want ik ben student' niet het meest onderbouwde excuus is.
Betaalde je ook je hele studie zelf, op jezelf wonende?quote:Op dinsdag 4 september 2012 10:41 schreef loveli het volgende:
Had indertijd met 8 uur in de week werken genoeg om biologisch brood te eten, de kleding die ik wilde te kopen en minstens 2 van de 4 weken benzine. Als je een beetje puzzelt kom je een heel eind.
Ben het wel eens met jag dat 'want ik ben student' niet het meest onderbouwde excuus is.
^^quote:Op dinsdag 4 september 2012 10:45 schreef Novem het volgende:
Waarom zou je in godsnaam je reden om geen bio-vlees of groenten te kopen moeten onderbouwen?
Hij is student, dus heeft niet genoeg geld om het te kopen zonder dat zijn levenskwaliteit achteruit gaat, goede verklaring toch?
Nee, sorry, was dat een vereiste?quote:Op dinsdag 4 september 2012 10:46 schreef An24 het volgende:
[..]
Betaalde je ook je hele studie zelf, op jezelf wonende?
Duidelijk dus, jij vindt vakanties en hobbies belangrijker. Is je goed recht. Moet je het alleen niet afschuiven op je student zijn, maar moet je zeggen dat je andere prioriteiten hebt.quote:Op dinsdag 4 september 2012 10:45 schreef the85mc het volgende:
[..]
Tuurlijk zijn er keuzes die je moet maken. Maar doordeweeks ben ik op stage, in het weekend werk ik sowieso 1 dag, meestal 2. Dus meer werken is geen optie. En ik gebruikte dat ik student was dat ik elke maand geen cent over hou. En het is echt niet zo dat ik elke week me vol sta te gieten aan de bar. Als ik moet gaan schrappen moet het dan op hobbies zijn of vakantie. En dat vind ik dan belangrijker dan biologisch eten.
Nee, zeker niet. Mij ging het erom dat de opmerking 'maar ik ben student' zo makkelijk werd afgeschreven, terwijl elke student andere omstandigheden heeft. Ik miste in de opmerking van Jagar een stukje empathie daarover. Mc noemde het oordelen.quote:
Student is wel een argument. Als ik zou werken zou ik dezelfde prioriteiten hebben als nu en dan zou ik wel geld voor biologisch eten hebben. Maar goed ik zal erover ophouden.quote:Op dinsdag 4 september 2012 10:56 schreef HenkPietKlaasWim het volgende:
[..]
Duidelijk dus, jij vindt vakanties en hobbies belangrijker. Is je goed recht. Moet je het alleen niet afschuiven op je student zijn, maar moet je zeggen dat je andere prioriteiten hebt.
Dan heb je misschien ook weer andere prioriteiten.quote:Op dinsdag 4 september 2012 11:01 schreef the85mc het volgende:
[..]
Student is wel een argument. Als ik zou werken zou ik dezelfde prioriteiten hebben als nu en dan zou ik wel geld voor biologisch eten hebben. Maar goed ik zal erover ophouden.
Ik ga aan de slag.
Ik heb in ieder geval al een lekkere lunch klaar staan (Griekse salade)quote:
Dat vind ik toch best bizar! Was ie een rijke student of nu juist mager betaald?quote:Op dinsdag 4 september 2012 11:16 schreef HenkPietKlaasWim het volgende:
[..]
Dan heb je misschien ook weer andere prioriteiten.
Kan me nog goed herinneren hoe een collega van me ooit zei dat hij bij zijn eerste fulltime baan veel minder geld overhield dan tijdens zijn studententijd. Hogere kosten voor huisvesting, een auto, vaker ergens wat gaan eten, duurdere kleding etc.
Duurdere kleding en vaker ergens gaan eten hoort voor mij toch echt bij uitgaven die juist laten zien dat je meer overhoudt?!?quote:Op dinsdag 4 september 2012 11:16 schreef HenkPietKlaasWim het volgende:
[..]
Dan heb je misschien ook weer andere prioriteiten.
Kan me nog goed herinneren hoe een collega van me ooit zei dat hij bij zijn eerste fulltime baan veel minder geld overhield dan tijdens zijn studententijd. Hogere kosten voor huisvesting, een auto, vaker ergens wat gaan eten, duurdere kleding etc.
Niet meer op kamers, maar een appartement alleen huren, auto kopen, naar andere stad verhuizen, niet meer sporten bij de uni maar tegen de volle prijs etc.quote:Op dinsdag 4 september 2012 11:22 schreef MevrouwPuff het volgende:
mogge! Ook al heb ik vannacht wat kunnen slapen, ben best brak!
[..]
Dat vind ik toch best bizar! Was ie een rijke student of nu juist mager betaald?
Voordeel van geen rijke papa en onbetaalde stage zonder mogelijkheid tot bijbaan gevondenquote:Op dinsdag 4 september 2012 11:23 schreef loveli het volgende:
Hoor het van verreweg de meeste ex-studenten.
Het ging er om of je aan het einde van de maand meer overhoudt.quote:Op dinsdag 4 september 2012 11:24 schreef MarMar het volgende:
[..]
Duurdere kleding en vaker ergens gaan eten hoort voor mij toch echt bij uitgaven die juist laten zien dat je meer overhoudt?!?
Oh hm, dat vind ik dan weer een beetje scheef.. meer luxe uitgaven hoort ook bij een hogere financiele levensstandaard. Niet alleen wat je dan aan het eind van de maand over hebt.quote:Op dinsdag 4 september 2012 11:29 schreef HenkPietKlaasWim het volgende:
[..]
Het ging er om of je aan het einde van de maand meer overhoudt.
Ik ken nauwelijks ex-studenten met rijke papa.quote:Op dinsdag 4 september 2012 11:29 schreef MevrouwPuff het volgende:
Voordeel van geen rijke papa en onbetaalde stage zonder mogelijkheid tot bijbaan gevonden
Ik moet ook nog een uurtje!quote:Op dinsdag 4 september 2012 11:19 schreef Sarabi het volgende:
[..]
Ik heb in ieder geval al een lekkere lunch klaar staan (Griekse salade)
Maar eerst nog een uurtje werken.
gepamperd de studie door levert wellicht meer financiele onvrede op over het werkende leven.quote:Op dinsdag 4 september 2012 11:31 schreef loveli het volgende:
[..]
Ik ken nauwelijks ex-studenten met rijke papa.
nee, mc. Je leest niet goed. Het gaat me niet om de keuzes die je maakt, maar om het feit dat je het student zijn als excuus gebruikt.quote:Op dinsdag 4 september 2012 10:45 schreef the85mc het volgende:
[..]
Tuurlijk zijn er keuzes die je moet maken. Maar doordeweeks ben ik op stage, in het weekend werk ik sowieso 1 dag, meestal 2. Dus meer werken is geen optie. En ik gebruikte dat ik student was dat ik elke maand geen cent over hou. En het is echt niet zo dat ik elke week me vol sta te gieten aan de bar. Als ik moet gaan schrappen moet het dan op hobbies zijn of vakantie. En dat vind ik dan belangrijker dan biologisch eten.
Niet stemmen want student?quote:Op dinsdag 4 september 2012 11:38 schreef Jagärtrut het volgende:
[..]
nee, mc. Je leest niet goed. Het gaat me niet om de keuzes die je maakt, maar om het feit dat je het student zijn als excuus gebruikt.
Ik las laatst ook ergens dat iemand niet ging stemmen, want hij was student. Of, ik kook niet, want ik ben student. Ik snap dat excuus gewoon niet. Ik snap dat je niet veel geld hebt..absoluut.
Zie 276.quote:Op dinsdag 4 september 2012 11:38 schreef Jagärtrut het volgende:
[..]
nee, mc. Je leest niet goed. Het gaat me niet om de keuzes die je maakt, maar om het feit dat je het student zijn als excuus gebruikt.
Ik las laatst ook ergens dat iemand niet ging stemmen, want hij was student. Of, ik kook niet, want ik ben student. Ik snap dat excuus gewoon niet. Ik snap dat je niet veel geld hebt..absoluut.
Met een lekker gekruid velletjequote:
Wat heerlijk zeg!!quote:Op dinsdag 4 september 2012 06:22 schreef kwakz0r het volgende:
Oh hai, toen werkte ik een hele nacht door en had ik ineens op de conclusie en de literatuurlijst en een appendixje na mijn proefschrift af. Slik. #huilenvangelukweetje
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |