abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_116364571
quote:
0s.gif Op maandag 3 september 2012 16:36 schreef the85mc het volgende:
Ik denk dat motivatie en inzet belangrijker zijn dan een 7,3 of een 7,5. Wel grappig om te horen dat jou een PhD zo leuk lijkt. Mij lijkt promoveren echt verschrikkelijk. Ik zou gillend gek worden van 4 jaar onderzoek.
Dat heb ik ook :D Moet er niet aan denken. Misschien dat ik ooit van gedachten verander, maar kan het me niet voorstellen :+

Mo, ik zou niet weten hoe het precies werkt allemaal, maar als examencommissie heb je gewoonweg niet zoveel bewegingsruimte wat dat soort dingen betreft. Wat Quin eigenlijk ook al aangeeft, je hebt als exacie maar zoveel bewegingsruimte binnen/rondom de regels. Dit is jammer genoeg iets waar een exacie ook gewoon weinig tot niks kan.

Jagär, wat fijn dat je college zo lekker liep! :) *O*

Maria, ook bijna bedtijd? :+ Ik ga in ieder geval zo naar bed (had me voorgenomen om om 22u in mijn bed te liggen, maar, ehrm, dat ga ik dus al niet meer redden :P).

Anyhoo, welterusten allemaal :)
pi_116364744
Het gaat me vooral om de vakken hier uit Engeland, dat ze die niet dubbel rekenen. Dat/als ze zeggen: nou, die scriptie telt voor iedereen even zwaar mee, dat kan ik wel begrijpen, maar ze moedigen aan om naar het buitenland te gaan en schoppen je nog net niet weg. Maar als dan bij terugkomst blijkt dat je wellicht, gemiddelde technisch, beter af was geweest door thuis te blijven omdat je als het ware 4 vakken worden onthouden om je gemiddelde hoger te krijgen die de rest in NL wel heeft gehad, dat vind ik godsgruwelijk oneerlijk. Het had er voor gezorgd dat ik maar 0,1 van het judicium BM was gekomen, ergens nóg zuurder dan 0,2, maar dan had ik alsnog een hoger gemiddelde gehad. Dáár mag zo'n commissie best naar kijken/rekening mee houden. Als ik dat had geweten had ik namelijk dat extra vak dat ik had laten vallen 'omdat het allemaal wel goed kwam' niet laten vallen en alsnog gedaan, want dan had ik op z'n minst nog één extra vak gehad.
Ja doei.
  maandag 3 september 2012 @ 22:10:48 #203
139516 uniekhoorn
uniek, zoals ieder ander
pi_116365127
Blijft jammer van je lijf/blaas XM... Hoop dat je wel geniet.

Cocobijnamamma, weltrusten... ik ga met je mee *;
Nu doen en genieten, doodgaan kan altijd nog!
Zolang er alcohol verkocht wordt, heb ik geen probleem.
Je moet het leven nemen met een korreltje zout..... schijfje limoen en een shot tequilla
pi_116365300
Maar je gaat er nu vanuit dat je op al die extra vakken blijkbaar hoge cijfers zou hebben gehaald, Mo, maar je weet toch niet hoe dat zou zijn gegaan als je ze echt had gevolgd? Of zeg ik nu iets stoms? :@.
Still a little bit of your face I haven't kissed.
pi_116365378
quote:
0s.gif Op maandag 3 september 2012 22:03 schreef motorbloempje het volgende:
Het gaat me vooral om de vakken hier uit Engeland, dat ze die niet dubbel rekenen. Dat/als ze zeggen: nou, die scriptie telt voor iedereen even zwaar mee, dat kan ik wel begrijpen, maar ze moedigen aan om naar het buitenland te gaan en schoppen je nog net niet weg. Maar als dan bij terugkomst blijkt dat je wellicht, gemiddelde technisch, beter af was geweest door thuis te blijven omdat je als het ware 4 vakken worden onthouden om je gemiddelde hoger te krijgen die de rest in NL wel heeft gehad, dat vind ik godsgruwelijk oneerlijk. Het had er voor gezorgd dat ik maar 0,1 van het judicium BM was gekomen, ergens nóg zuurder dan 0,2, maar dan had ik alsnog een hoger gemiddelde gehad. Dáár mag zo'n commissie best naar kijken/rekening mee houden. Als ik dat had geweten had ik namelijk dat extra vak dat ik had laten vallen 'omdat het allemaal wel goed kwam' niet laten vallen en alsnog gedaan, want dan had ik op z'n minst nog één extra vak gehad.
Ik snap je frustratie wel. Maar bij ons zou het eerder de 'taak' van mentoren/coaches/datsoortmensen zijn om studenten er even op te wijzen dat 'pas op, denk er wel aan dat'. Al betwijfel ik dat nog, vermoed dat het (officieel he) onder de verantwoordelijkheid van de student zelf valt.

In ieder geval, het is hier niet de taak van de examencommissie om studenten daarop te wijzen.

Uniekje, slaap lekker O+
pi_116365656
quote:
0s.gif Op maandag 3 september 2012 22:13 schreef DevilsAndDust het volgende:
Maar je gaat er nu vanuit dat je op al die extra vakken blijkbaar hoge cijfers zou hebben gehaald, Mo, maar je weet toch niet hoe dat zou zijn gegaan als je ze echt had gevolgd? Of zeg ik nu iets stoms? :@.
Één extra vak, en ja, daar had ik ook wel een 8,5 of hoger op gescoord, want ik ben er halverwege mee gestopt omdat ik meer tijd wilde besteden aan m'n scriptie en het voor de studiepunten echt een extra vak was: heb het nu zelfs al 5 ects over de 120 geschopt. 5 ECTS die ook niet meetellen :') .

quote:
0s.gif Op maandag 3 september 2012 22:15 schreef Cocotrimonium het volgende:

[..]

Ik snap je frustratie wel. Maar bij ons zou het eerder de 'taak' van mentoren/coaches/datsoortmensen zijn om studenten er even op te wijzen dat 'pas op, denk er wel aan dat'. Al betwijfel ik dat nog, vermoed dat het (officieel he) onder de verantwoordelijkheid van de student zelf valt.

In ieder geval, het is hier niet de taak van de examencommissie om studenten daarop te wijzen.

Uniekje, slaap lekker O+
Behoeden wellicht niet, maar 2 regels antwoord op een mail van 2 kantjes met een keurige uiteenzetting over voornamelijk het oneerlijke gedeelte van die 4 vakken, puh-lease. De voorzitter van de exco is tevens ook de persoon die mijn beurs(verblijf) heeft geregeld en heeft hier ook nérgens over gerept, ook niet toen ik zei dat ik dan dus minder vakken volgde dan in NL en of dit geen problemen zou opleveren. Ik voel me flink genaaid door deze onthouding van 4 cijfers die mijn gemiddelde hadden kunnen boosten, en nu helemaal omdat het allemaal hoge cijfers waren.
Ja doei.
pi_116365832
Maargoed, dit is allemaal flink offtopic :')

Ik neem zo nog een handje walnoten en een pint water en dan ga ik slapen. Heb voor morgen nog een punt bietjestaart voor lunch en hopelijk zijn de perziken die ik heb gehaald dan een beetje eetrijp voor in de yoghurt bij m'n ontbijt.
Ja doei.
pi_116367340
Zoooo eerste dag was leuk!! Heb zin in morgen O+ O+ O+!!!!!
Worry is a misuse of imagination
pi_116370580
ik zit al de hele avond te schrijven, en stiekem vind ik het nu wel weer leuk. het einde is in zicht O+
Kwak
pi_116370866
quote:
0s.gif Op maandag 3 september 2012 22:52 schreef Probability het volgende:
Zoooo eerste dag was leuk!! Heb zin in morgen O+ O+ O+!!!!!
Fijn! :*
Ja doei.
pi_116372210
Net terug van pubquiz, ik was invaller. Best lastige vragen, maar leuk en gezellig om te doen! Lijstje is ook nog aardig, overdag vrij standaard (wel met 3 appels door youtube) en vanavond kipsate en 3 bier.
Stond net in de badkamer tanden te poetsen en voor het eerst vond ik dat ik er redelijk afgetraind uit zag. Dat bevalt me wel, goede stimulans om vooral gezond door te gaan.
Nu lekker slapen!
pi_116373600
o hai. ik ben nog aanhet werk. heel stiekem hoop ik dat ik als ik vannacht doortrek, ik misschien stiekem, heel stiekem, morgen voor schooltijd nog het proefschrift af heb, nou ja, op de conclusie na dan, want dan moet ik het nog eens goed lezen en samenvatten.

:o

ik denk dat ik dan heel hard moet huilen...van blijdschap...en dan mag ik een cadeautje vind ik.
Kwak
pi_116373642
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 september 2012 05:23 schreef kwakz0r het volgende:
o hai. ik ben nog aanhet werk. heel stiekem hoop ik dat ik als ik vannacht doortrek, ik misschien stiekem, heel stiekem, morgen voor schooltijd nog het proefschrift af heb, nou ja, op de conclusie na dan, want dan moet ik het nog eens goed lezen en samenvatten.

ik denk dat ik dan heel hard moet huilen...van blijdschap...en dan mag ik een cadeautje vind ik.
:* succes!!!
Balorig, niet te verwarren met ballorig!
Assumption is the mother of all mistakes....
pi_116373648
Oh hai, toen werkte ik een hele nacht door en had ik ineens op de conclusie en de literatuurlijst en een appendixje na mijn proefschrift af. Slik. #huilenvangelukweetje
Kwak
pi_116373650
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 september 2012 06:22 schreef kwakz0r het volgende:
Oh hai, toen werkte ik een hele nacht door en had ik ineens op de conclusie en de literatuurlijst en een appendixje na mijn proefschrift af. Slik. #huilenvangelukweetje
*O* goed bezig!!!!
pi_116373651
nu gauw douchen, anders kom ik nog te laat op t werk :')

gelukkig maar 3 uurtjes lesgeven *O*
Kwak
pi_116373660
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 september 2012 06:23 schreef kwakz0r het volgende:
nu gauw douchen, anders kom ik nog te laat op t werk :')

gelukkig maar 3 uurtjes lesgeven *O*
:D sterkte.
Daarna lekker even slapen?
pi_116373664
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 september 2012 06:26 schreef Ml-etje het volgende:

[..]

:D sterkte.
Daarna lekker even slapen?
geen idee. boodschappen doen, bij promotor langs om boekje terug te brengen en "hoe verder" te praten (ik heb haar vanochtend verrast met de eerste 6 hoofdstukken en een clear idea voor een conclusie, ipv een half hoofdstukje en een lauwe smoes :P). en dan slapen ja. en lessen voorbereiden voor morgen enzo...
Kwak
pi_116373755
Zooooooo ik heb alweer ontbeten. Even douchen. Schoenen wegbrengen. En naar de zaak
:D!
pi_116373759
quote:
wat goeeeeeed!
pi_116373785
quote:
^O^
pi_116373963
Wow Kwak, wat ONTZETTEND GEWELDIG FIJN!! *O* *O* *O* *O* *O* *O*
Dat lijkt me zo'n opluchting!
Everything which is not impossible, will eventually happen
pi_116373966
Kwak wat goed!! *O*

Mogge,

Interessant onderzoek over biologisch voedsel: http://annals.org/article.aspx?articleid=1355685
Lange saaie dag vandaag... :Z
Be someone that makes you happy
pi_116374125
Wow kwak! Goed bezig zeg! Dat lijkt me een geweldig gevoel!
  dinsdag 4 september 2012 @ 08:14:55 #225
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_116374194
quote:
Hey, dat heb ik eerder gelezen :P.

*O* woei, gefeliciteerd! *O*
Niet meer actief op Fok!
pi_116374297
grr, sleutels van m'n huis en fiets in de rivier laten vallen. Niet zo'n puik begin van de dag...
pi_116374303
En hier een lijstje voor de dag:

O: yoghurt&muesli
T: appel
L: 3 bth huzarensalade (daar moet ik echt mee ophouden), paprika
T: appel
D: ben nog op zoek naar een lichte D
S: hardlopen, ~45 min
T: iets in de kroeg, misschien wel gewoon thee of koffie :9
pi_116374313
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 september 2012 08:25 schreef Jagärtrut het volgende:
grr, sleutels van m'n huis en fiets in de rivier laten vallen. Niet zo'n puik begin van de dag...
In de rivier? Hoe doe je dat :o? Gelukkig heb je nu ook de Duitser in de buurt, dus heeft in ieder geval iemand nog de sleutel voor je huis O+.
pi_116374335
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 september 2012 08:26 schreef Quinazoline het volgende:

[..]

In de rivier? Hoe doe je dat :o? Gelukkig heb je nu ook de Duitser in de buurt, dus heeft in ieder geval iemand nog de sleutel voor je huis O+.
ik parkeer m'n fiets altijd aan de rivier. Met m'n mandje naar de rivier toe. En aangezien ik de sleutels uit m'n fiets moet halen zelfs als hij niet op slot is leg ik ze in het mandje, waar ik nu ook een tas in had zitten. Met het eruit halen van m'n tas ging het mis....

Inderdaad, gelukkig is de duutser er, en heeft er nog een collega sleutels.
pi_116374357
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 september 2012 08:28 schreef Jagärtrut het volgende:

[..]

ik parkeer m'n fiets altijd aan de rivier. Met m'n mandje naar de rivier toe. En aangezien ik de sleutels uit m'n fiets moet halen zelfs als hij niet op slot is leg ik ze in het mandje, waar ik nu ook een tas in had zitten. Met het eruit halen van m'n tas ging het mis....

Inderdaad, gelukkig is de duutser er, en heeft er nog een collega sleutels.
Zo heb ik ook ooit mijn telefoon in een wc gegooid: uit mijn broekzak halen, want anders valt ie, op mijn rugzak leggen, naar het toilet, klaar, rugzak op mijn rug slingeren, plonk. Je voelt je dan zo vreselijk dom he.. Heb je ook nog reservesleutels van je fiets?
pi_116374361
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 september 2012 06:27 schreef kwakz0r het volgende:

[..]

geen idee. boodschappen doen, bij promotor langs om boekje terug te brengen en "hoe verder" te praten (ik heb haar vanochtend verrast met de eerste 6 hoofdstukken en een clear idea voor een conclusie, ipv een half hoofdstukje en een lauwe smoes :P). en dan slapen ja. en lessen voorbereiden voor morgen enzo...
goed man, kwak! Wat zal dat een opluchting zijn!
pi_116374372
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 september 2012 08:30 schreef Quinazoline het volgende:

[..]

Zo heb ik ook ooit mijn telefoon in een wc gegooid: uit mijn broekzak halen, want anders valt ie, op mijn rugzak leggen, naar het toilet, klaar, rugzak op mijn rug slingeren, plonk. Je voelt je dan zo vreselijk dom he.. Heb je ook nog reservesleutels van je fiets?
helaas neit. Maar, gelukkig stond hij dus nog niet op slot en is een nieuw slot zo gekocht. Voor nu heeft de duutser een reserveslot dat ik kan lenen.
pi_116374376
*O* voor kwak!

Oeps jagar! ik moest wel een beetje lachen :@

Mijn lijstje voor vandaag:

O: brinta
T: cappuccino, appel
L: gekookt eitje, 2 crackers met kaas, rauwkost, melk
T: cappuccino, nog nader te bepalen tussendoortje
D: spinazie met tomaatjes, zalm
T: yoghurt met een banaan

zoiets :)

Morgen eens wegen, weet nog niet eens wat de vakantieschade precies is.
pi_116374580
quote:
Knap _O_
pi_116374657
Morning!

Kwak, bikkel met de hele nacht dooorwerken! Dat zou ik echt niet trekken :D
Jagar _O- heerlijk.

Planning:
O: dubbele (droge) bth pindakaas, banaan
L: salade, broodje, soepje of beker karnemelk
T: yoghurt met nootjes en honing
B: 2x20 minuten fietsem
S: 6,5 km hardlopen
D: ik denk laksa met kokosmelk, kai laan en eitjes
pi_116374757
planning:

O: havermout met banaan en perzik
T: wortels
L: ?
T: yoghurt met muesli
S: rondje sportschool, als ik tijd heb
D: gegrilde aardappel, courgette, paprika en aubergine met een worstje.
T: ?
pi_116375001
*O* voor Kwak! *O* Wat fijn zeg! Eindelijk die handel afronden! :)

Jagär, het had mij kunnen overkomen! :D

Planning voor vandaag:
O: koffie verkeerd, kwark (450 gr) met muesli (35 gr)
T: babybell kaasje
L: 4 boterhammen met chiorizo
T: 35 gr noten
T: banaan
S: krachttraining
T: kwark (200 gram ofzo)
D: salade van gegrilde courgette, cannellinibonen en tonijn
Doe wat je niet durft.
Geef kinderen in Madagascar kans op onderwijs. Steun Abecole
www.Facebook.com/AbecoleNL
pi_116375053
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 september 2012 07:41 schreef Nallie het volgende:
Kwak wat goed!! *O*

Mogge,

Interessant onderzoek over biologisch voedsel: http://annals.org/article.aspx?articleid=1355685
Lange saaie dag vandaag... :Z
Meneertje Moorman is het er op zijn zachtst gezegd niet mee eens

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Bovenstaande is een copy/paste van zijn facebook.

Ik vind wel dat hij een punt heeft en dan bedoel ik niet dat onderzoek slecht is. Ik vind het jammer dat de laatste jaren veel onderzoeksresultaten gestuurd worden.

Dus bijv. Product a is geweldig, ga je zoeken kom je erachter dat de producent van product A het onderzoek betaald heeft :X

[ Bericht 10% gewijzigd door _aurum_ op 04-09-2012 09:25:14 ]
Be ready when opportunity comes...Luck is the time when preparation and opportunity meet
pi_116375078
Gefeli Kwak! Ik heb nog nooit een proefschrift geschreven, maar dingen die eindelijk een keer af moeten daar herken ik me dan wel weer in :P

En Pief, leuk dat de eerste dag bevallen is :Y

Ik heb heerlijk geslapen O+
Be ready when opportunity comes...Luck is the time when preparation and opportunity meet
pi_116375137
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 september 2012 09:14 schreef _aurum_ het volgende:

[..]

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.

Ik vind wel dat hij een punt heeft.
Zo denk ik er eigenlijk ook wel een beetje over.. ik vind het tamelijk arrogant van de mens om te denken dat wij het beter zouden kunnen maken dan de natuur het zelf kan.
pi_116375231
Dat engelse stuk :D lijkt gewoon door google translate gehaald O+
pi_116375255
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 september 2012 09:18 schreef MarMar het volgende:

[..]

Zo denk ik er eigenlijk ook wel een beetje over.. ik vind het tamelijk arrogant van de mens om te denken dat wij het beter zouden kunnen maken dan de natuur het zelf kan.
Bacteriele infecties zijn niet zo lekker en wel door de natuur gemaakt. Antibiotica is dan wel heel lekker en niet door de natuur gemaakt.

/kortdoordebocht.
pi_116375262
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 september 2012 09:14 schreef _aurum_ het volgende:

[..]

SPOILER

Ik vind wel dat hij een punt heeft.
Ik hoorde het op de radio. Ik eet niet zoveel biologisch (want student), maar ik vind deze uitkomst echt opmerkelijk.. Ik kan me niet voorstellen dat allerlei gifstoffen géén effect op je lichaam heeft. Producten zitten misschien onder de grens wat schadelijk is, maar je eet niet alleen dat ene product, maar de hele dag door allerlei dingen. Is dat 'stapeleffect' wel meegenomen in dat onderzoek vraag ik me af. Ik vind het wel opmerkelijk dat tegenwoordig 30% van de vrouwen en 40% van de mannen kanker krijgt. Natuurlijk worden we ouder en kunnen we meer meten, maar als je erover nadenkt is het bizar veel..
pi_116375272
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 september 2012 09:23 schreef Perruche het volgende:
Dat engelse stuk :D lijkt gewoon door google translate gehaald O+
ow LOL! Dat is dat stomme bing ding is FB, het viel me niet eens op :')

Ik ga ff poetsen :P
pi_116375345
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 september 2012 09:24 schreef Perruche het volgende:

[..]

Bacteriele infecties zijn niet zo lekker en wel door de natuur gemaakt. Antibiotica is dan wel heel lekker en niet door de natuur gemaakt.

/kortdoordebocht.
Antibiotica is bij grootgebruik wel zo ongeveer net zo schadelijk zo niet schadelijker dan bacteriën, of eigenlijk maakt het de bacteriën schadelijker na lange tijd.

Iets wijdere bocht :P
pi_116375421
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 september 2012 09:24 schreef the85mc het volgende:

[..]

Ik hoorde het op de radio. Ik eet niet zoveel biologisch (want student), maar ik vind deze uitkomst echt opmerkelijk.. Ik kan me niet voorstellen dat allerlei gifstoffen géén effect op je lichaam heeft. Producten zitten misschien onder de grens wat schadelijk is, maar je eet niet alleen dat ene product, maar de hele dag door allerlei dingen. Is dat 'stapeleffect' wel meegenomen in dat onderzoek vraag ik me af. Ik vind het wel opmerkelijk dat tegenwoordig 30% van de vrouwen en 40% van de mannen kanker krijgt. Natuurlijk worden we ouder en kunnen we meer meten, maar als je erover nadenkt is het bizar veel..
naja, jij en ik staan nog stil bij dat soort vragen. Hoeveel mensen horen dit onderzoek op radio/tv en ooooh ok...doorrent naar plofkip :P
pi_116375850
Wat fijn kwak! :*

En even een spamlinkje tussendoor:

Verjaardagskaart voor mijn moeder

Het zou zo gaaf zijn als ze een hele berg verjaardagskaartjes krijgt O+ Hopelijk weer even laten zien hoe tof FOK! is en dat 'de medemensch' nog niet opgegeven is! Hoop dat jullie ook meedoen!
Ja doei.
pi_116376104
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 september 2012 09:24 schreef the85mc het volgende:

[..]

Ik eet niet zoveel biologisch (want student),
Dit snap ik niet. Ik heb het idee dat studeren maakt dat mensen geen keuzes willen maken over bepaalde zaken, omdat ze studeren...
pi_116376157
En we zijn weer in het plofkipdeel van onze cyclus beland :z
Ja doei.
pi_116376202
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 september 2012 10:03 schreef Jagärtrut het volgende:

[..]

Dit snap ik niet. Ik heb het idee dat studeren maakt dat mensen geen keuzes willen maken over bepaalde zaken, omdat ze studeren...
Euh? hij maakt toch juist een keuze? Student, dus op dit moment wil hij geen extra geld uitgeven aan biologische producten. Die "luxe" had ik ook niet toen ik student was.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')