Student is wel een argument. Als ik zou werken zou ik dezelfde prioriteiten hebben als nu en dan zou ik wel geld voor biologisch eten hebben. Maar goed ik zal erover ophouden.quote:Op dinsdag 4 september 2012 10:56 schreef HenkPietKlaasWim het volgende:
[..]
Duidelijk dus, jij vindt vakanties en hobbies belangrijker. Is je goed recht. Moet je het alleen niet afschuiven op je student zijn, maar moet je zeggen dat je andere prioriteiten hebt.
Dan heb je misschien ook weer andere prioriteiten.quote:Op dinsdag 4 september 2012 11:01 schreef the85mc het volgende:
[..]
Student is wel een argument. Als ik zou werken zou ik dezelfde prioriteiten hebben als nu en dan zou ik wel geld voor biologisch eten hebben. Maar goed ik zal erover ophouden.
Ik ga aan de slag.
Ik heb in ieder geval al een lekkere lunch klaar staan (Griekse salade)quote:
Dat vind ik toch best bizar! Was ie een rijke student of nu juist mager betaald?quote:Op dinsdag 4 september 2012 11:16 schreef HenkPietKlaasWim het volgende:
[..]
Dan heb je misschien ook weer andere prioriteiten.
Kan me nog goed herinneren hoe een collega van me ooit zei dat hij bij zijn eerste fulltime baan veel minder geld overhield dan tijdens zijn studententijd. Hogere kosten voor huisvesting, een auto, vaker ergens wat gaan eten, duurdere kleding etc.
Duurdere kleding en vaker ergens gaan eten hoort voor mij toch echt bij uitgaven die juist laten zien dat je meer overhoudt?!?quote:Op dinsdag 4 september 2012 11:16 schreef HenkPietKlaasWim het volgende:
[..]
Dan heb je misschien ook weer andere prioriteiten.
Kan me nog goed herinneren hoe een collega van me ooit zei dat hij bij zijn eerste fulltime baan veel minder geld overhield dan tijdens zijn studententijd. Hogere kosten voor huisvesting, een auto, vaker ergens wat gaan eten, duurdere kleding etc.
Niet meer op kamers, maar een appartement alleen huren, auto kopen, naar andere stad verhuizen, niet meer sporten bij de uni maar tegen de volle prijs etc.quote:Op dinsdag 4 september 2012 11:22 schreef MevrouwPuff het volgende:
mogge! Ook al heb ik vannacht wat kunnen slapen, ben best brak!
[..]
Dat vind ik toch best bizar! Was ie een rijke student of nu juist mager betaald?
Voordeel van geen rijke papa en onbetaalde stage zonder mogelijkheid tot bijbaan gevondenquote:Op dinsdag 4 september 2012 11:23 schreef loveli het volgende:
Hoor het van verreweg de meeste ex-studenten.
Het ging er om of je aan het einde van de maand meer overhoudt.quote:Op dinsdag 4 september 2012 11:24 schreef MarMar het volgende:
[..]
Duurdere kleding en vaker ergens gaan eten hoort voor mij toch echt bij uitgaven die juist laten zien dat je meer overhoudt?!?
Oh hm, dat vind ik dan weer een beetje scheef.. meer luxe uitgaven hoort ook bij een hogere financiele levensstandaard. Niet alleen wat je dan aan het eind van de maand over hebt.quote:Op dinsdag 4 september 2012 11:29 schreef HenkPietKlaasWim het volgende:
[..]
Het ging er om of je aan het einde van de maand meer overhoudt.
Ik ken nauwelijks ex-studenten met rijke papa.quote:Op dinsdag 4 september 2012 11:29 schreef MevrouwPuff het volgende:
Voordeel van geen rijke papa en onbetaalde stage zonder mogelijkheid tot bijbaan gevonden
Ik moet ook nog een uurtje!quote:Op dinsdag 4 september 2012 11:19 schreef Sarabi het volgende:
[..]
Ik heb in ieder geval al een lekkere lunch klaar staan (Griekse salade)
Maar eerst nog een uurtje werken.
gepamperd de studie door levert wellicht meer financiele onvrede op over het werkende leven.quote:Op dinsdag 4 september 2012 11:31 schreef loveli het volgende:
[..]
Ik ken nauwelijks ex-studenten met rijke papa.
nee, mc. Je leest niet goed. Het gaat me niet om de keuzes die je maakt, maar om het feit dat je het student zijn als excuus gebruikt.quote:Op dinsdag 4 september 2012 10:45 schreef the85mc het volgende:
[..]
Tuurlijk zijn er keuzes die je moet maken. Maar doordeweeks ben ik op stage, in het weekend werk ik sowieso 1 dag, meestal 2. Dus meer werken is geen optie. En ik gebruikte dat ik student was dat ik elke maand geen cent over hou. En het is echt niet zo dat ik elke week me vol sta te gieten aan de bar. Als ik moet gaan schrappen moet het dan op hobbies zijn of vakantie. En dat vind ik dan belangrijker dan biologisch eten.
Niet stemmen want student?quote:Op dinsdag 4 september 2012 11:38 schreef Jagärtrut het volgende:
[..]
nee, mc. Je leest niet goed. Het gaat me niet om de keuzes die je maakt, maar om het feit dat je het student zijn als excuus gebruikt.
Ik las laatst ook ergens dat iemand niet ging stemmen, want hij was student. Of, ik kook niet, want ik ben student. Ik snap dat excuus gewoon niet. Ik snap dat je niet veel geld hebt..absoluut.
Zie 276.quote:Op dinsdag 4 september 2012 11:38 schreef Jagärtrut het volgende:
[..]
nee, mc. Je leest niet goed. Het gaat me niet om de keuzes die je maakt, maar om het feit dat je het student zijn als excuus gebruikt.
Ik las laatst ook ergens dat iemand niet ging stemmen, want hij was student. Of, ik kook niet, want ik ben student. Ik snap dat excuus gewoon niet. Ik snap dat je niet veel geld hebt..absoluut.
Met een lekker gekruid velletjequote:
Wat heerlijk zeg!!quote:Op dinsdag 4 september 2012 06:22 schreef kwakz0r het volgende:
Oh hai, toen werkte ik een hele nacht door en had ik ineens op de conclusie en de literatuurlijst en een appendixje na mijn proefschrift af. Slik. #huilenvangelukweetje
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |