abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_116204032
Zwangerschap & geboorte

01 september: Sopho
10 september: LeNeHe (meisje)
11 september: Frups (jongetje)
17 september: Kwisted (meisje)
26 september: NiGeLaToR (meisje)

01 oktober: Women86
03 oktober: Freubelot (meisje)
04 oktober: Admiraal_Anaal (papa)
05 oktober: Zolena
10 oktober: Mangostine
16 oktober: Sorbootje (neefje)
16 oktober: _Ophelia_
18 oktober: Skoap
19 oktober: detulp050 (papa)
22 oktober: Spockjuh_
23 oktober: Enfermera
23 oktober: Flower-Ti-Amo
31 oktober: Twinkle20 (meisje)

04 november: onlogisch (papa) (jongetje)
08 november: Cocotrimonium
10 november: Spees_Eend (jongetje)
13 november: Mineola (jongetje)
23 november: -Lise- (jongetje)
26 november: Keshet (jongetje)
26 november: OooLizaooO (jongetje)
30 november: Kaatjejannie (jongetje)

06 december: Nytar (jongetje)
12 december: Solagratia
24 december: Ladylike (jongetje)
29 december: Incantrix
31 december: becky27 (meisje)
31 december: rebel-angel

2013

01 januari: Estrys
11 januari: eliis
16 januari: draculettetje
***16 januari: Ticootje & Joene***
18 januari: papillion
22 januari: __Isis__ (jongen)
23 januari: Omentielvo

05 februari: As1981
14 februari: Zillah666
22 februari: Logician78
22 februari: Fieder
22 februari: pessie en kleiduif
27 februari: Klumsy
27 februari: Asfalthooligan (papa)

06 maart: Gulara
11 maart: Kyara (tweeling)
20 maart: Barbabientje01
20 maart: Milka82
31 maart: LadyBlack

10 april: L0t
11 april: Bellelena
15 april: Poezebeest
17 april: _Wolk82_
17 april: Danic
18 april: limone
27 april :suikertante
----------------------------
***vermeldingen zijn (as) officiële fokbaby's.
(Een fokbaby is een baby geboren uit een relatie waar man en vrouw elkaar hebben leren kennen op/door FOK!)

[ Bericht 1% gewijzigd door RockabeIIa op 02-09-2012 11:29:30 ]
pi_116204101
Ik wilde net typen dat ik dan de gok ging wagen om hem voor het eerst te sluiten en een nieuwe te openen.....kom ik er mooi weer onderuit :D
pi_116204454
Ja maar ja maar wat is nou dat eerste trimester onderzoek dinges waar het net over ging?
pi_116204478
quote:
0s.gif Op donderdag 30 augustus 2012 20:47 schreef L0t.. het volgende:
Die heb ik ook ja. Vond dat wel de leukste die er bij zat, niet al teveel tierelantijntjes enzo. Heb er alleen nog niets ingeschreven. Ik 'durf' nog niet ofzo.. bang dat het toch nog misgaat en dan heb ik het allemaal al weer veel te echt gemaakt met zo'n boek. Onzin natuurlijk maar zo is m'n gevoel..
Ik ben vanaf 4 maanden begonnen in dat boek, heb gewoon met terugwerkende kracht geschreven :) Niet eens zozeer bewust (omdat ik bang was dat het weer mis zou gaan ofzo), maar gewoon. In het begin viel er nog niet zoveel te schrijven ofzo. Nu schrijf ik sowieso ook altijd wel de 'gewone' dingen op die ik iedere week doe enzo, maar toch. Begon het leuker te vinden toen het zichtbaar werd (voor de foto's), ik wat meer begon te kopen (had in het begin de drang niet echt) en toen ik de beeb meer begon te voelen :)

quote:
0s.gif Op donderdag 30 augustus 2012 20:02 schreef danic het volgende:
Dit is voor een medisch onderzoek en dus wel 3D. Is ook wel een gek gezicht hoor. Kindje is ook nog niet meer dan een boontje, dus je ziet een bolletje rondom, meer niet.
Maar het is zeker geen vervelend beeld hoor coco, alleen kun je er niet zoveel mee als met een 3D bij een termijn van zo'n 26 weken.
Ah, ok. Ik dacht echt dat het een beetje een 'eng' beeld zou opleveren omdat er nog geen spekjes of wat dan ook op de beeb zitten. Is wel tof als je zoveel echo's krijgt, voor later enzo :) Zeker als je de foto's meekrijgt :Y
pi_116205318
quote:
0s.gif Op donderdag 30 augustus 2012 21:18 schreef Suikertante het volgende:
Ja maar ja maar wat is nou dat eerste trimester onderzoek dinges waar het net over ging?
een onderzoek in het Erasmus medisch centrum in Rotterdam. het is een predict onderzoek naar vroeggebortes en zwangerschapsvergiftiging enz. je moet vragenlijsten invullen, bloedafname, stukje navelstreng word na de bevalling onderzocht en je krijgt tussen de 6de en 12de week elke week een 3d echo waarin ze allerlei metingen doen voor hun onderzoek.
  donderdag 30 augustus 2012 @ 21:33:10 #6
265732 Keshet
Alle kleuren van de regenboog
pi_116205361
quote:
0s.gif Op donderdag 30 augustus 2012 21:18 schreef Suikertante het volgende:
Een onderzoek in het ErasmusMC in Rotterdam waarbij je vanaf de 6e t/m de 12e week van je zwangerschap langskomt voor een inwendige 3D-echo.
Bij de eerste afspraak moet je partner ook mee, bij beide wordt bloed afgenomen en je moet een ginormous vragenlijst invullen. :D
Kortere vragenlijsten vul je ook nog op 2 andere momenten van je zwangerschap in.

Het doel van het onderzoek is kijken of afwijkingen bij kindjes al eerder opgespoord kunnen worden dan bij 12 of 20 weken.

Dat, zo ongeveer. :)

EDIT: Wat As zegt dus. Je krijgt ook nog een bewaarbakje voor je placenta en navelstrenbloed ofzo. :D
A grand adventure has begun.
pi_116205542
Oh dat is een beetje ver, maar wel erg leuk om zo regelmatig een 3D echo te krijgen! En ik neem aan ook nog voor een nobel doel :)
pi_116207305
Freecell, wat een rare opmerking van die man

Danic, wat leuk dat je het hartje hebt zien knipperen.
pi_116208230
Oww Free klinkt als een schoonmoeder from hell! Uitbannen!

Ik heb het zwangerschapsdagboek van Babette .. Wil dadelijk ook het kraamboek en het 1e jaar boek van haar :) .. Maar da's puur als dagboek en foto's en dergelijke.

Als infoboek heb ik hypnobirthing omdat ik die theorie interessant vind en De Grote Geboortegids. En ik heb Uw zwangerschap week na week .. Deze laatste twee zijn puur theorie op een begrijpelijke manier beschreven. Vind het zelf heel interessante boeken :)

Fieder ja een bult op mijn kop kwam ik straks achter :o .. Gelukkig onder mijn haren dus je ziet het niet.

Oww en mijn man overbezorgd .. Wel lief natuurlijk O+ .. Maar ik ben weer in het land van de levenden :) .. Maar om nu een oorzaak aan te kunnen wijzen? :? :N .. Hopen dat het niet meer gebeurt :)
pi_116208256
Oww haha Tico jouw opmerking als je die ene vk weer krijgt .. Wuahaha zou haar gezicht wel willen zien _O-
  vrijdag 31 augustus 2012 @ 04:45:23 #11
381212 Gulara
From the future
pi_116220405
Ik ben weer bijgelezen.

Tico, lieve foto! O+ Ik zie vooral een baby en geen duidelijke jongens- of meisjesfeatures.

Diesje en Mandy welkom! *O*

Twinkle, wat eng! Vooral omdat het dan zo vlug op komt zetten dat je niet meer rustig kunt gaan zitten. Hopen dat het eenmalig was. -O-

Ik zag een goede echo voor Klumsy! *O* En eentje voor Danic! *O*

En geen zwangerschapssuiker voor OooLizaooO! *O*

Freecell wat een belachelijke opmerking zeg! Waar bemoeien sommige mensen zich mee!

En die buikvoelers ook zeg! Daar kan ik echt niks mee. Misschien dat echte hardnekkige gevallen weg te jagen zijn door even de borstpartij te bevoelen. :+

Verder las ik nog over wipstoeltjes, waar ik me nog niet in verdiept heb. Ik denk dat ik dat misschien ook wel na de geboorte allemaal bekijk. Als je ziet wat een meuk je allemaal in huis moet hebben waar je vooraf helemaal niet kunt voorspellen of het wel handig is. Dus ik pak het denk ik wat economischer aan. (Zeg ik nu...)

Hier geen huisdieren. Er lopen hier buiten al genoeg gekke beesten rond.

En een boek moet ik ook maar eens kopen. Ik denk dat ik gewoon een neutraal boekje wil om wat dingetjes in op te schrijven, dat gaat dan ook wat langer mee. En mezelf kennende zal ik er bij vlagen in schrijven.

Hier niet echt nieuws. Gisteren wel een filmpje gekeken, maar niet jullie filmtips opgevolgd. In plaats daarvan een superleuke superhelden en gangsters met veel bloed en overdreven geweld en kick-ass moves film gekeken.

En nu ga ik mezelf even van de bank afschoppen voor een rondje (hard-)lopen. Even afhankelijk van de temperatuur buiten.

Een fijne dag allemaal en ik probeer later vandaag wel weer even in te haken.
pi_116220571
Gulara, ga jij om 05.00 hardlopen???
Hier stormt het trouwens, lijkt me nou niet echt lekker om buiten in te zijn.
pi_116220703
quote:
1s.gif Op donderdag 30 augustus 2012 01:22 schreef Logician78 het volgende:
Limone ik ben ban 65E naar G gegaan in de laatste 3mnd met 162cm lengte en nu 59kg :') beetje uit verhouding dus.. had er nog niet eens bij stil gestaan :+

Ah! Leer mij de man kennen! ;)

quote:
0s.gif Op donderdag 30 augustus 2012 20:07 schreef -mandy- het volgende:
Ik kom me ook melden in dit topic.

Na een paar maanden oefenen heb ik vanochtend een postitieve test gedaan! :D
*O* *O*

quote:
0s.gif Op donderdag 30 augustus 2012 10:21 schreef Diesje het volgende:
Damessssssssssssssssssssssss Ik mag mij ook in deze topic melden!!

Hoeraaaaaaaaaaaa voor mezelf!
Hoera! Welkom Diesje en mandy!

quote:
7s.gif Op donderdag 30 augustus 2012 11:21 schreef Enfermera het volgende:

[..]

Whehe ja :D O+
Enne, viel toch best mee, die post? :+ ik heb ze wel eens langer gezien hoor! (bij mezelf bijv) :')

Nee het viel inderdaad mee, zeker toen ik alle quotes nog even gecustomized had. Deze is een stuk langer! Maar ik vind korte posts zelf prettiger om te lezen, dus ik was bang dat er geen enkele reactie op zou komen..Sta je daar met je goeie gedrag en je notepadje.. :')

quote:
0s.gif Op donderdag 30 augustus 2012 12:15 schreef Twinkle20 het volgende:
Hier een slecht begin van de dag ...

Wat doodeng, dat flauwvallen. Ook zonder angststoornis (mag ik dat zo zeggen?), zou ik daar behoorlijk van in paniek raken. Wat zegt de dokter ervan?

quote:
0s.gif Op donderdag 30 augustus 2012 13:55 schreef Suikertante het volgende:

Mijn huisarts heeft me net gerustgesteld, geen bloed meer gezien dus mag me weer onbekommerd verheugen op een mini!
Geen bloed is goed! Heel fijn! *O*

quote:
0s.gif Op donderdag 30 augustus 2012 16:20 schreef OooLizaooO het volgende:
Ik heb geen zwangerschapsdiabetes *O*.
Gefeliciteerd! Wordt daar nu strenger op gecontroleerd? In mijn omgeving zijn er best veel vrouwen die op suikercontrole moeten en het dan niet blijken te hebben. Ik vind het opvallend, maar dat kan natuurlijk ook aan mijn eigen toestand liggen..

quote:
0s.gif Op donderdag 30 augustus 2012 20:08 schreef freecell het volgende:

Vandaag in de supermarkt trouwens een meneer *kijkt naar peuter* *kijkt naar mijn buik*
'zo, jij houdt er ook wel van!'

Rare mensen heb je ook.
Wat een rare opmerking. En dat zo'n meneer zich dan zo geroepen voelt om dat hardop tegen jou te zeggen. Waarom zou je dat doen? Als dat mij zou overkomen zou ik denk ik heel hard de slappe lach krijgen, van de absurdheid van de hele situatie.

quote:
0s.gif Op donderdag 30 augustus 2012 21:33 schreef Keshet het volgende:

[..]

EDIT: Wat As zegt dus. Je krijgt ook nog een bewaarbakje voor je placenta en navelstrenbloed ofzo. :D
uh waarom? Zodat je het mee naar huis kan nemen? c_/
  vrijdag 31 augustus 2012 @ 07:20:34 #14
35189 Troel
scherp en bot
pi_116220709
Free :D Die opmerking.

Ik zou echt zoiets gezegd hebben als "nee, ik houd er helemaal niet van, maar mijn man wil een meisje, dus ik moet wel" of iets in die strekking.

Gewoon omdat het kan :P
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
pi_116220716
Whahahaha Limone, ja zodat je het thuis nog eens rustig kan bekijken.
Nee joh, ze willen een klein stukje van de navelstreng en placenta en een beetje bloed uit de navelstreng. Je krijgt rond week 32 een pakketje opgestuurd. Je vk wordt door het ziekenhuis op de hoogte gebracht en zij zal dan wat van die dingen moeten verpakken.
Het pakketje wordt door de vrijwilliger in de brievenbus gestopt en verzonden naar het Erasmus. Hoort bij het onderzoek.
pi_116220719
Ik was al om 6:00u wakker. Dat is niet bepaald mijn gewone tijd. Gelukkig ben ik vanmiddag vrij! Fijn voor mijn collega's ook, want alleen op mijn werk heb ik echt enorm last van mijn hormonen :@ Thuis ben ik eigenlijk alleen maar heel erg moe..

Ik droomde gister nog dat ik naar de verloskundige ging. Ze ging even naar het hartje luisteren.. met een taser en toen kon ze het hartje ook nog eens een keer niet vinden! }:|
pi_116220723
quote:
0s.gif Op vrijdag 31 augustus 2012 07:21 schreef danic het volgende:
Whahahaha Limone, ja zodat je het thuis nog eens rustig kan bekijken.
Nee joh, ze willen een klein stukje van de navelstreng en placenta en een beetje bloed uit de navelstreng. Je krijgt rond week 32 een pakketje opgestuurd. Je vk wordt door het ziekenhuis op de hoogte gebracht en zij zal dan wat van die dingen moeten verpakken.
Het pakketje wordt door de vrijwilliger in de brievenbus gestopt en verzonden naar het Erasmus. Hoort bij het onderzoek.
Oh! Dat maakt het een stuk logischer! :D
pi_116220737
Ja hè :s)

Wat heb jij een stomme vk joh, met een taser!
Erg hè, bij mij beginnen de dromen ook toe te slaan.
pi_116220755
Met een TASER?! Hahahahaha!
pi_116220809
Jongens ik heb weer een klein beetje bruingverlies zojuist. Maar echt heeeeel weinig. Wat is dat nou? Is dat zorgwekkend? Straks komt moeders voor moeders en krijg ik dus weer een test, begin nu bijna zenuwachtig te worden.

Wat ook komt doordat het ochtend is. Ik heb erg veel last gehad van paniekaanvallen/angststoornis en dat heb ik al een jaar onder controle. Maar nu ineens zijn de ochtenden weer zwaar.. Het is niet eens het piekeren maar ik heb een opgejaagd gevoel en kan niet eten. Ik vind het moeilijk om angst en misselijkheid uit elkaar te houden. Ik ben bang dat het op een gegeven moment niet meer bij de ochtenden blijft maar dat moet ik juist loslaten natuurlijk.

Zijn hier nog meer mensen die zoiets hebben (gehad) en die dit voelen opspelen tijdens de zwangerschap? Is dit typisch iets voor het eerste trimester of kan het zomaar blijven?

Beetje zwaar onderwerp dit maar het is nu dag vijf op rij en het verschil tussen mijn sippe rare ochtenden en mijn dolgelukkige middagen en avonden is echt bizar groot.
  vrijdag 31 augustus 2012 @ 07:40:38 #21
35189 Troel
scherp en bot
pi_116220824
quote:
0s.gif Op vrijdag 31 augustus 2012 07:39 schreef Suikertante het volgende:
Jongens ik heb weer een klein beetje bruingverlies zojuist. Maar echt heeeeel weinig. Wat is dat nou? Is dat zorgwekkend? Straks komt moeders voor moeders en krijg ik dus weer een test, begin nu bijna zenuwachtig te worden.

Wat ook komt doordat het ochtend is. Ik heb erg veel last gehad van paniekaanvallen/angststoornis en dat heb ik al een jaar onder controle. Maar nu ineens zijn de ochtenden weer zwaar.. Het is niet eens het piekeren maar ik heb een opgejaagd gevoel en kan niet eten. Ik vind het moeilijk om angst en misselijkheid uit elkaar te houden. Ik ben bang dat het op een gegeven moment niet meer bij de ochtenden blijft maar dat moet ik juist loslaten natuurlijk.

Zijn hier nog meer mensen die zoiets hebben (gehad) en die dit voelen opspelen tijdens de zwangerschap? Is dit typisch iets voor het eerste trimester of kan het zomaar blijven?

Beetje zwaar onderwerp dit maar het is nu dag vijf op rij en het verschil tussen mijn sippe rare ochtenden en mijn dolgelukkige middagen en avonden is echt bizar groot.
ik zou proberen jezelf niet gek te maken door bruinverlies :) Die test ga je gewoon glansrijk halen, de kans dat die test negatief is, is zeer klein. Het gebeurt wel eens, maar daar moet je je niet druk over maken. bruin bloed = oud bloed en zelfs door te hard persen tijdens het poepen kan er al een vaatje springen en dergelijke :)
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
  vrijdag 31 augustus 2012 @ 07:50:15 #22
259886 pessie
There's a new chef in tow
pi_116220888
ST ik zou even langs de huisarts gaan als ik jou was. Ik kan me voorstellen dat het gewoon hormonen zijn maar als er wel meer aan de hand is is het fijn dat je op tijd aan de bel trekt. Oh en wat die test betreft, zoals troel zegt, laat je niet gek maken, je haalt em!

Whaha Limone, een taser! Enge droom! Hier is het dromen weer heel veel minder.
pi_116220970
Ik had juist afgesproken niet meer te bellen omdat ik het wel zelf moet kunnen. Tot nu toe geloof ik dat ook trouwens, zelfs als dit de hele zwangerschap duurt kom ik er wel doorheen (en die wetenschap maakt die kans meteen minder groot). Ik kijk t nog wel even aan, als het de spuigaten uitloopt trek ik zeker wel aan de bel.

Maar niemand anders met ervaring op dit gebied? Was benieuwd omdat er volgens mij heel wat mensen met angststoornissen in wat voor mate dan ook moeten rondlopen.

Bedankt trouwens voor de geruststellingen, altijd fijn :)
  vrijdag 31 augustus 2012 @ 08:03:53 #24
381212 Gulara
From the future
pi_116221001
quote:
0s.gif Op vrijdag 31 augustus 2012 06:31 schreef danic het volgende:
Gulara, ga jij om 05.00 hardlopen???
Hier stormt het trouwens, lijkt me nou niet echt lekker om buiten in te zijn.
Oh my bad. :o Nee hoor, ik woon niet in Nederland vandaar mijn wat rare tijden van posten. (Maar als ik wacht tot jullie weer wakker zijn, dan loop ik helemaal zo achter.) :@ Het was hier een hele normale tijd om te gaan hardlopen en met een graad of 21 ook perfect weer. Dat gezegd hebbende: ik ben nog niet geweest. :')
pi_116221392
Zeg, is LeNeHe eigenlijk nog gesignaleerd?

En Loodje?

Oh ja, welkom Mandy.

Ik had hier trouwens qua zwangerschapsboeken een of ander week tot week boek en een oei ik groei voor tijdens de zwangerschap. Ik heb zelf geen boekjes ingevuld. Ik heb gefokt ;)
  vrijdag 31 augustus 2012 @ 08:46:42 #26
326948 rebel-angel
back in the magic zone
pi_116221517
hier ook geen dagboeken wel oei ik groei gekocht, en ook in gelezen :9
en een boek over borstvoeding.

ik blijf me verbazen wat mensen denken te kunnen zeggen en te doen als je zwanger bent :?
alsof je lichaam publiek bezit is.

hier verder niks te melden, vanmiddag kijkdag bij het nieuwe huis :D
ben zo benieuwd, en dan de maten opnemen en gelijk gordijnen en zo bestellen dan is het alvast maar klaar en gedaan :)
W
Z
E
pi_116222022
Oei ik groei, ik vind die titel niet zo top. Maar het boek is dus wel leuk?

Veel plezier rebel-angel, en spannend!! Heerlijk om te bedenken hoe het er allemaal uit komt te zien, veel plezier!
pi_116222138
Kyara; ik ben hier :W Met baby in buik nog. Vannacht slecht geslapen, rommelde weer een beetje dus ik ga zo weer even terug naar bed.

Ben ook wel benieuwd naar Loodje. Hoop dat alles goed is gegaan daar.

Suikertante wat vervelend dat je weer last hebt. En wat Pessie zegt; bespreek het even met je huisarts.

Liza; wat fijn dat je geen suiker hebt!! ^O^ *O*
I found myself alone,
Alone above the raging sea
That stole the only boy I loved
And drowned him deep inside of me
pi_116222176
LeNeHe ben je nu echt aan t wachten, of kun je gewoon nog je dingen doen? Voorgevoel over een datum?
pi_116222222
'Oei, ik groei' is eigenlijk meer een boek voor als de baby er is. Het gaat over de mentale sprongen (sorry voor zij die allergisch aan het woord zijn) en hoe je dat beter kan begrijpen en er op kan inspelen... Ik heb het onlangs voor een prikje gekocht op een rommelmarkt.
Voor nu heb ik de 'zwangerschapsbijbel', ook zo'n toptitel he :)

Suikertante, wat jammer dat je weer last hebt van bruinverlies. Probeer er toch rustig onder te blijven, zoals al eerder gezegd, bruin bloed = oud bloed.

LeNeHe, hopelijk meldt je babietje zich snel aan!

Ik ga vandaag het 3de trimester in, 28 weken vandaag *O*
Vandaag werkt m'n man maar een half dagje en dan gaan we vanmiddag naar de Ikea om nog wat spulletjes voor het kinderkamertje te kopen O+
  vrijdag 31 augustus 2012 @ 09:26:41 #31
326948 rebel-angel
back in the magic zone
pi_116222227
nou vindt het wel informatief, en de hele tijd probeer ik te bedenken of ik die dingen bij de oudste
nou ben tegengekomen of niet, maar ik kan me dat dus echt niet herinneren ontaarde moeder
maar ik weet wel dat ik dingen nu echt wel heel anders wil en ga doen.
W
Z
E
pi_116222311
Gulara jij bent echt fanatiek met je hardlopen :o .. Ik ken iemand die deed dat t/m 37 weken! Nou, ik moet er met mijn 31 weken niet aan denken hoor! (uberhaupt niet, of ik nou zwanger ben of niet :+ ).. Maar lichamelijk zou ik dat gewoon niet trekken.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Wahaha Troel jouw opmerking .. Ja daar kun je de mensen direct hun mond mee snoeren inderdaad!

De 'Oei ik groei' wil ik binnenkort ook aan gaan schaffen inderdaad :)
pi_116222347
quote:
0s.gif Op vrijdag 31 augustus 2012 08:46 schreef rebel-angel het volgende:
hier ook geen dagboeken wel oei ik groei gekocht, en ook in gelezen :9
en een boek over borstvoeding.

ik blijf me verbazen wat mensen denken te kunnen zeggen en te doen als je zwanger bent :?
alsof je lichaam publiek bezit is.

hier verder niks te melden, vanmiddag kijkdag bij het nieuwe huis :D
ben zo benieuwd, en dan de maten opnemen en gelijk gordijnen en zo bestellen dan is het alvast maar klaar en gedaan :)
Iedereen zegt gewoon alles wat ze denken. Ik word echt gek van de opmerkingen over mijn uitpuilende navel! En de meeste drukken er dan ook nog op en das n kutgevoel.
pi_116222508
quote:
0s.gif Op vrijdag 31 augustus 2012 09:23 schreef Suikertante het volgende:
LeNeHe ben je nu echt aan t wachten, of kun je gewoon nog je dingen doen? Voorgevoel over een datum?
Ik doe gewoon nog lekker van alles en ga Vanmiddag nog even naar een vriendin. Als ik ga zitten wachten duurt het alleen maar langer, voor hetzelfde geldt blijft het nog een ruime week rommelen zonder resultaat.

Voorgevoel was 27 augustus _O- :')

O Kwisted irritant dat ze op je navel gaan zitten duwen, ik had laatst voor het eerst een vreemd iemand die ineens over mij buik ging zitten aaien, was echt een WTF momentje :o
I found myself alone,
pi_116222518
Echt irritant ja van die mensen die ineens denken een vrijbrief te hebben om de meest ondoordachte opmerkingen te maken of met hun poten aan je te zitten. Heb daar ook echt een hekel aan!
  vrijdag 31 augustus 2012 @ 09:38:24 #36
329736 Knetterkrankjorum
Ik ben knetter... Ik mag dat !
pi_116222525
hihi ik mag hier nu ook posten :@
-insert koosnaampje-
You cannot save a life, you simply delay death.
pi_116222551
Gefeliciteerd Knetterkrankjorum! *O*
I found myself alone,
  vrijdag 31 augustus 2012 @ 09:40:53 #38
329736 Knetterkrankjorum
pi_116222565
quote:
1s.gif Op vrijdag 31 augustus 2012 09:40 schreef LeNeHe het volgende:
Gefeliciteerd Knetterkrankjorum! *O*
hihi ik loop hier al 3 weken te lurken :@ te wachten tot ik ook mocht _O-
dankje :D
-insert koosnaampje-
pi_116222759
LeNeHe, jammer ;)

Je hebt ook een oei ik groei voor tijdens de zwangerschap. Ik ben zelf geen fan van de baby variant eerlijk gezegd.

Edit: deze
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
  vrijdag 31 augustus 2012 @ 09:49:02 #40
259886 pessie
pi_116222779
Welkom knetter! Ik heb deze zwangerschap inderdaad ook eerst een paar weken mee moeten lurken voordat het openbaar mocht.

Ik roep nu zelf maar vantevoren dat ik inderdaad heel dik ben voor mn termijn (15 weken vandaag *O* ), dan gaan ze zeggen dat et toch wel meevalt 8)7
pi_116222821
quote:
1s.gif Op vrijdag 31 augustus 2012 07:59 schreef Suikertante het volgende:
Ik had juist afgesproken niet meer te bellen omdat ik het wel zelf moet kunnen. Tot nu toe geloof ik dat ook trouwens, zelfs als dit de hele zwangerschap duurt kom ik er wel doorheen (en die wetenschap maakt die kans meteen minder groot). Ik kijk t nog wel even aan, als het de spuigaten uitloopt trek ik zeker wel aan de bel.

Maar niemand anders met ervaring op dit gebied? Was benieuwd omdat er volgens mij heel wat mensen met angststoornissen in wat voor mate dan ook moeten rondlopen.

Bedankt trouwens voor de geruststellingen, altijd fijn :)
Bij leyla ben ik nog gewoon 2x ongesteld geweest. En flink ook.
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
  vrijdag 31 augustus 2012 @ 09:51:44 #42
329736 Knetterkrankjorum
pi_116222855
quote:
0s.gif Op vrijdag 31 augustus 2012 09:49 schreef pessie het volgende:
Welkom knetter! Ik heb deze zwangerschap inderdaad ook eerst een paar weken mee moeten lurken voordat het openbaar mocht.

Ik roep nu zelf maar vantevoren dat ik inderdaad heel dik ben voor mn termijn (15 weken vandaag *O* ), dan gaan ze zeggen dat et toch wel meevalt 8)7
Gisteren echo gehad waarbij het hartje heel duidelijk was en de verloskundige zag de baby bewegen.
We zitten nog niet op 12 weken maar volgens haar was de kans dat het nou mis ging zo klein dat we het wel konden vertellen.
Dus dat moest ik gisteren meteen doen overal zo'n beetje :P
-insert koosnaampje-
  vrijdag 31 augustus 2012 @ 09:51:45 #43
265732 Keshet
pi_116222857
Welkom en gefeliciteerd Knetterkrankjorum! *O*

Ik heb gisteren de blije doos opgehaald. Best tof om dat te doen als je zwanger bent. *)
pi_116223328
Thanx Ticootje, ik bedoelde eigenlijk of mensen weer wat meer angst en/of paniek krijgen tijdens de zwangerschap. Maar met al jullie reacties maak ik me over bruin of rood in elk geval helemaal geen zorgen meer :)

Lenehe, ik dénk dat je je verwachte leverdatum niet gaat halen :+ Maar fijn dat je nog mobiel bent want stil zitten en wachten lijkt me inderdaad heel stom.

Knetterkrankjorum, welkom!! Slim dat je hebt gelurkt, ik moest ineens een heel topic doorlezen en aan het eind wist ik er al niks meer van :')

Als iemand in mijn navel drukt ben ik bang dat ik ga slaan. Als niet zwangere vind ik het al heel vervelend voelen als iemand (lees: mijn vriend) aan mijn navel komt, dat wordt vast niet minder!

Twinkle20:
SPOILER
pi_116223433
quote:
1s.gif Op vrijdag 31 augustus 2012 09:50 schreef Ticootje het volgende:

[..]

Bij leyla ben ik nog gewoon 2x ongesteld geweest. En flink ook.
Ik ook nog steeds. Word nu wel steeds minder moet ik zeggen.
Good mums have sticky floors, dirty ovens and happy kids!!
pi_116223536
Goh dat lijkt me wel schrikken de eerste keer. En ik zou me ook afvragen wat er dan uit komt :?
Maar wel super dat je lichaam dan toch de mini vasthoudt :)
pi_116223575
quote:
0s.gif Op vrijdag 31 augustus 2012 10:13 schreef Suikertante het volgende:
Goh dat lijkt me wel schrikken de eerste keer. En ik zou me ook afvragen wat er dan uit komt :?
Maar wel super dat je lichaam dan toch de mini vasthoudt :)
Nou het was meer schrikken dat ik zwanger bleek :P Maar ondertussen al 20 weken dus schrik er nu niet meer van. Van het bloed dan he, van het feit dat we een dochter krijgen nog wel geregeld ;)
pi_116223580
Goedemorgen, meldt met inhoud nog stevig in de buik.
Ga zo naar de verloskundige om te koekeloeren in den doos of er al iets gebeurd. Ze heeft nogal medelijden met me omdat ik zo lastig loop nu.

Voor de rest blijft iedereen nu wel van de buik af behalve man en zoon natuurlijk. Voor de rest zie ik soms vriendinnen kijken en dan zeg ik, je mag wel even hoor. Navel puilt maximaal uit overigens.

En welkom knetterkrankjorum!
pi_116223721
Nog één nachtje Sopho, het zou toch wel bijzonder zijn als je echt op de uitgerekende datum kunt bevallen! Succes straks bij de verloskundige, houd ons op de hoogte!
pi_116223847
Welkom Knetterkrankjorum
Life is what happens while you are busy making other plans...
pi_116224396
Goodmorning :) ik heb een minibeetje bijgelezen, maar wat gaan jullie snel :D

Zo'n 9-maanden dagboek wil ik ook graag, daar ga ik maar eens naar op zoek :)
Plassen jullie ook voor MvM? Het lijkt me vooral zo enorm stinken (en ik ben al zo misselijk...) dus ik twijfel nog.
Hier is het na een klein beetje bloed gisteren verder rustig gebleven, en ik heb ook maar een afspraak gemaakt met de huisarts en de verloskundige. Spannend!

Kneterkrankjorum, welkom *O*
  vrijdag 31 augustus 2012 @ 10:41:26 #52
265732 Keshet
pi_116224496
Is er eigenlijk al nieuws van/over Loodje?
pi_116224580
Nee dus, ik ben ook zo nieuwsgierig naar Loodje!!

Zandsculptuur: over een kwartier komt hier een dame van MvM langs, ik zal straks een kort verslagje doen :)

De verloskundigenpraktijk waar ik heen wil blijk ik voor een afspraak te moeten bellen op ma-do ochtend. Dus dat wordt maandag. dan zit ik al in de 7e week! *O* Heb wel vast bloed laten prikken, heb ik dat maar vast achter de rug.
pi_116224663
Welkom Knetter!

Suikertante, ik denk dat je een goede instelling hebt! :)

SPOILER
Zand ik pieste wel voor MvM. En als ik dan terug lees in het WOHTS topic en zie dat daar ook iemand serieus gebruik gaat maken van onder andere mijn pies om haar kinderwens uit te laten komen .. dan heb ik dat ervoor over. De geur was inderdaad JAK! Maja, die paar weekjes.. ^O^

Nog niks gezien over Loodje, maar denk dat ze inmiddels haar kleintje wel heeft? :)
En MixedEmotions?? Iemand daar nog iets van gezien/gehoord?
pi_116225059
Oww trouwens een vraagje aan de LLM'ers:
Kunnen jullie je tenen nog zien als je staat? :+ .. Gewoon nieuwsgierigheid .. Dan weet ik hoeveel mijn buik nog zou kunnen groeien de komende tijd :')
pi_116225192
quote:
0s.gif Op vrijdag 31 augustus 2012 10:59 schreef Twinkle20 het volgende:
Oww trouwens een vraagje aan de LLM'ers:
Kunnen jullie je tenen nog zien als je staat? :+ .. Gewoon nieuwsgierigheid .. Dan weet ik hoeveel mijn buik nog zou kunnen groeien de komende tijd :')
Als je gewoon staat of als je naar voren buigt? Ik kan mijn voeten/tenen nu al niet meer zien als ik gewoon rechtop sta (maar dat is toch heul niet zo vreemd, of wel??). Als ik me naar voren buig is het npnp :s)
pi_116225296
Nee inderdaad als je gewoon recht overeind staat en dan naar beneden kijkt. Ik kan ze (nog :') ) wel zien :D
pi_116225304
Mijn man heeft tot gisteravond de beeb nooit heel goed gevoeld (steeds als hij voelt, dan doet de beeb niks meer, kleine troll baby dat 't is :+). Maar gisteravond is hij dus met zijn hoofd (wang) op mijn buik gaan liggen (toen ik op mijn rug in bed lag) en toen werd hij 2x in zijn gezicht getrapt O+

En hij kon het ook heel goed horen :D :+
pi_116225439
Ik pies voor MvM. Sinds afgelopen maandag. En stinken... Ach je piest in de kan, even snel de andere kan open, erin gooien en weer dicht.
Ik heb het zelf veel te hard nodig gehad bij mijn vorige zwangerschap dus ik pies graag. :)
En met deze zwangerschap ben ik ook de hele dag kots misselijk maar nooit hoeven spugen van die MvM kannen. Wel door poepluiers :+
Wipkip met prachtige Wipkuikentjes O+
Try to be a rainbow in someone's cloud.
pi_116225453
quote:
1s.gif Op vrijdag 31 augustus 2012 11:10 schreef Tally het volgende:
Ik pies voor MvM. Sinds afgelopen maandag. En stinken... Ach je piest in de kan, even snel de andere kan open, erin gooien en weer dicht.
Ik heb het zelf veel te hard nodig gehad bij mijn vorige zwangerschap dus ik pies graag. :)
En met deze zwangerschap ben ik ook de hele dag kots misselijk maar nooit hoeven spugen van die MvM kannen. Wel door poepluiers :+
Thanx :) ik ga gewoon wel een afspraak maken, en dan kijken hoe en wat.
pi_116225570
quote:
0s.gif Op vrijdag 31 augustus 2012 11:10 schreef zandsculptuur het volgende:

[..]

Thanx :) ik ga gewoon wel een afspraak maken, en dan kijken hoe en wat.
Vind je het niets kan je altijd nog stoppen :)
Wipkip met prachtige Wipkuikentjes O+
Try to be a rainbow in someone's cloud.
pi_116225631
quote:
1s.gif Op vrijdag 31 augustus 2012 11:15 schreef Tally het volgende:

[..]

Vind je het niets kan je altijd nog stoppen :)
Daarom! En het is fijn om een ander te helpen.
Ik denk alleen niet dat het heel discreet gebeurt, met die flessen? Ik woon in een dorp, dan weet wel meteen iedereen het :')
pi_116225755
Bij ons kon je ze ook naar een verzamelpunt brengen .. Je kunt even vragen naar de mogelijkheden :)
pi_116226445
Nou, de MvM-dame ze is net weg. Het was een hyperenthousiaste dame en ik moest gewoon wat vragen beantwoorden en ze heeft de kannen achtergelaten. Het ruikt niet lekker maar ik word er (nog) niet misselijk van. Het is een kratje met blauwe kannen erin, dat ik 's morgens buiten kan zetten en dan wordt het gewoon opgehaald. Het kratje is incognito maar dat geldt natuurlijk niet voor dames die eerder in aanraking zijn gekomen met MvM, die herkennen het gelijk. Er zijn ook inzamelpunten maar ik vind het niet zo'n ramp als iemand het hier in de straat herkent. Daarbij woon ik in een appartement dus het kratje kan nog van een paar andere dames zijn ;).

Verder kreeg ik een magazine, een boek en een armbandje dat ik nooit zal dragen :D
En een stapel folders.

Ohja en een megapositieve zwangerschapstest in een doosje O+
En ze zei ook nog dat voor een positieve test het hCG gehalte veel hoger moet zijn dan bij de tests van de drogist.

Dankje Twinkle :*
pi_116226647
Wat fijn, Suikertante :)
  vrijdag 31 augustus 2012 @ 12:00:28 #66
195169 Enfermera
I'm k-kinda busy.
pi_116227266
Mandy en knetter gefeli en welkom! *G*

quote:
0s.gif Op vrijdag 31 augustus 2012 07:17 schreef Limone het volgende:

[..]

Nee het viel inderdaad mee, zeker toen ik alle quotes nog even gecustomized had. Deze is een stuk langer! Maar ik vind korte posts zelf prettiger om te lezen, dus ik was bang dat er geen enkele reactie op zou komen..Sta je daar met je goeie gedrag en je notepadje.. :')
Whaha ja XD ach ja dat heb je soms, het gaat hier best snel.. :P

Wat een dromen trouwens :o
Ik was idd ook rond 6u wakker, bah.. ff wat gegeten en daarna kon ik gelukkig nog ff slapen. :)
Dus jij een dutje vanmiddag? :D

Twink als je je prettiger voelt bij wat therapie dan doe je dat toch gewoon meis? :* Lijkt me alleen maar verstandig als dat helpt! :)

Ben gisteren op een verjaardag van mn tante geweest, kreeg toch zulke leuke complimentjes over mn buik en hoe ik eruit zag O+ echt fijn om te horen, vaak hoor ik 'zo, dat gaat lekker!' of 'zo, jij bent al dik' -O- weet je, ik ga er maar vanuit dat ze het goed bedoelen, maar mensen denken soms niet zo na over hoe iets overkomt volgens mij.
Dus dit deed me echt goed :D

Coco wat leuk O+ Mijn man wordt idd ook vaak tegen zijn hoofd getrapt :+ :D

Fijn suikertante dat de test gewoon goed was O+

Oh, ik kreeg vanochtend nog een appje van Loodje; ze zat nu op 3cm en mocht naar de verloskamers :D was wel moe maar ze ging ervoor.
Dus ik ben ook erg benieuwd :D

Vanochtend echt vroeg wakker, bah, had gedacht een lekker rustig dagje te hebben maar voel me niet helemaal top. Nouja. Gelukkig had ik geen plannen vandaag behalve wat boodschappen doen vanmiddag :)
I never look back, darling. It distracts from the now.
pi_116227438
Fijn dat Loodje nu bezig is dus :%
Afwachten maar weer! :D
pi_116227718
Oh dat is goed nieuws! Go Loodje! :%

En wat fijn dat je zo'n mooie buik hebt Enfermera! Soms denk k dat ik een soort lamantijntje ga worden. Maar we gaan het zien ;)
pi_116227748
Wat is een lamantijntje dan? :? :D
  vrijdag 31 augustus 2012 @ 12:13:41 #70
195169 Enfermera
I'm k-kinda busy.
pi_116227769
quote:
0s.gif Op vrijdag 31 augustus 2012 12:13 schreef Twinkle20 het volgende:
Dat ja :P :?
Ja en ik vind ook zelf wel dat ik een hele mooie buik heb, maar als je het ook nog eens hoort van anderen is dat gewoon leuk O+
pi_116227844
Loodje succes :%
Geboren om voor altijd lief te hebben... O+ Roan & Senna O+
  vrijdag 31 augustus 2012 @ 12:17:27 #72
326948 rebel-angel
back in the magic zone
pi_116227894
met de laatse loodjes :P

flauw
W
Z
E
  vrijdag 31 augustus 2012 @ 12:21:23 #73
259886 pessie
pi_116228058
quote:
0s.gif Op vrijdag 31 augustus 2012 12:13 schreef Twinkle20 het volgende:
Een zeedier (google op lamantijn).

Loodje zet em op! :%
pi_116228101
Oww wahaha .. JA die heb ik weleens gespot bij Dolfinarium geloof ik haha.

Ja als anderen dat dan zeggen is het nog leuker he Enf! O+
pi_116228121
Oh haha ik bedoelde gewoon een zeekoe! Ik vind lamantijn zo'n charmant woord voor zo'n enorme drol van een dier. O+
pi_116228249
Succes Loodje!

Mijn baby denkt dat hij alleen de rechterkant van mijn buik mag gebruiken. Hij ligt altijd aan een kant. En in plaats van dat hij zich dan lekker even uitstrekt naar links, strekt hij zich helemaal uit naar rechts. Waardoor het dus voelt alsof hij daar naar buiten komt :P Ik voel wel heel erg vaak een bolletje of kontje zitten, die aai ik dan :D Gister voelde ik een heel klein bolletje, ik denk een voetje of knietje o.i.d.
pi_116228453
Jullie kijken duidelijk geen Diego :P
pi_116228488
Klik dat ben ik!
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
  vrijdag 31 augustus 2012 @ 12:35:15 #79
326948 rebel-angel
back in the magic zone
pi_116228619
quote:
0s.gif Op vrijdag 31 augustus 2012 12:31 schreef Sonnetje85 het volgende:
Jullie kijken duidelijk geen Diego :P
gelukkig is maxi uit de diego leeftijd
en ik heb de hoop dat als mini gaat kijken dat dora en diego gewoon uit zijn :+

dat hoopte ik bij maxi ook met de teletubbies ook, maar dat viel ook vies tegen
W
Z
E
  vrijdag 31 augustus 2012 @ 12:36:38 #80
326948 rebel-angel
back in the magic zone
pi_116228667
quote:
0s.gif Op vrijdag 31 augustus 2012 12:32 schreef Ticootje het volgende:
Klik dat ben ik!
en volgens de omschrijving van suikertante ben je dan een charmant drol van een dier :D
W
Z
E
pi_116228735
Ben ik weer! Update: strippen was mogelijk, ze kreeg er met wat vroeten twee vingers in. Baby reageerde heel boos en trapte flink. Temperamentje net als mama!
Moest wegens een te hoge bloeddruk een bakje pies inleveren. Altijd fijn op commando plassen. Geen eiwitten gelukkig, wel teveel witte bloedlichaampjes.
Ik moet morgenochtend weer plas inleveren en opnieuw de bloeddruk laten meten. En dan nu het mooie, absolute rust vandaag! Niks meer doen behalve bankhangen.

Dus, nu met twee paracetamol op de bank en tv kijken, rot hoor!
Wie weet Suikertante, de laatste nacht.
pi_116228767
Ik mag woensdag naar de gyn voor een echo en info over een draaipoging. De vk durfde er niks over te zeggen, dus het is aan de gyn om me te adviseren over de risico's bij voorliggende placenta en gezien de hoeveelheid vruchtwater.

Ze had het ook nog over moxa-therapie... Iemand daar ervaring mee? Obv google ben ik ietwat sceptisch, het lijkt me ook zo'n gedoe, elke dag een half uur met die stick bij mijn teen. :+
pi_116228783
Hee Sopho.. Dat verhaal ken ik van iemand bij mijn pufclub die onlangs is bevallen :D .. Die werd plotseling ingeleid en alles ging heel snel (en goed!!). Nou, rust lekker uit zou ik zeggen :P ... Het einde nadert!
pi_116228859
Twinkle, ik hoop eigenlijk dat het vanzelf komt, inleiden klinkt zo overweldigend. Maar wie weet!
Go Loodje! Drie centimeter alweer! Succes!
  vrijdag 31 augustus 2012 @ 12:43:51 #85
195169 Enfermera
I'm k-kinda busy.
pi_116228939
quote:
0s.gif Op vrijdag 31 augustus 2012 12:22 schreef Suikertante het volgende:
Oh haha ik bedoelde gewoon een zeekoe! Ik vind lamantijn zo'n charmant woord voor zo'n enorme drol van een dier. O+
[ afbeelding ]
Ohh zo een haha :P Ach ja joh, ik wist 't ook niet van te voren :P was int begin ook behoorlijk wat aangekomen en dat heeft zich nu ook weer wat gestabiliseerd :+

quote:
0s.gif Op vrijdag 31 augustus 2012 12:26 schreef Solagratia het volgende:
Succes Loodje!

Mijn baby denkt dat hij alleen de rechterkant van mijn buik mag gebruiken. Hij ligt altijd aan een kant. En in plaats van dat hij zich dan lekker even uitstrekt naar links, strekt hij zich helemaal uit naar rechts. Waardoor het dus voelt alsof hij daar naar buiten komt :P Ik voel wel heel erg vaak een bolletje of kontje zitten, die aai ik dan :D Gister voelde ik een heel klein bolletje, ik denk een voetje of knietje o.i.d.
Ohh erg is dat he! Pfff.. ik ken het, mijne heeft ook een voorkeur voor rechts, niet zo'n beetje ook :+ en het wordt nu toch wat krapper daar, voeten zitten in mijn ribben en ze zit zó hoog af en toe! Moet echt even terugduwen soms maar dat vind ze ook niet al te fijn :') :X

Sopho spannend! En lekker rustig aan vandaag! :*
pi_116230874
Check, baby aan de rechterkant (bandenpijn ook altijd links) en check, golvende buik door bewegende baby. Vond het echt creepy de eerste keer, net een alien. En m'n tenen kan ik nog makkelijk zien (met ruim 29 wk). Van bovenaf vind ik mezelf best leuk zwanger maar in een winkelruit is het dan toch opeens een lamentijn :) en Tico, jij bent dat dus echt niet he! Of je kan heel goed flatteuze foto's maken.

Ehm, ik zag verder goede echo's, zwanger van een baby, geen bloedverlies meer, een strippoging hopelijk met succes en een paar nieuwe zwangeren; welkom!

En moxa was toch iets met een brandend staafje bij je voet of zo? Ik zou er wat giechelig van worden maar als het kind daarmee draait, mooi meegenomen :) overigens hoop ik dat kind vanzelf draait en er niks nodig is.

En tot slot Loodje aan de laatste loodjes, spannend! Zet 'm op!
pi_116231076
Oh en qua zwangerdagboek heb ik de gratiesssss Why's agenda met schrijfruimte en wat info. Literatuur heb ik niet, was wel de bedoeling maar nog niet van gekomen iets te kopen. Ik krijg wel wekelijks een shitload aan nieuwsbrieven per mail met leuke info. Goed te weten dat mijn baby op dit moment met 39 cm 'the size of a small cabbage' is :D We zijn de hele fruitschaal al af geweest...
pi_116231257
Loodje. Zet hem op. Spannend hoor

Knetter, welkom en gefeliciteerd.

Ik zie er volgens mij nog niet uit als een lamantijn. Maar het is wel een schattig beest
pi_116232796
Go Loodje *O*
  vrijdag 31 augustus 2012 @ 14:22:32 #90
374666 Logician78
Live @Enschede
pi_116232920
Zo dadelijk even bij lezen, eerst even een ego post. :@

SPOILER
A.s. woensdag gaan we de 3d echo doen trouwens :) (die hadden we cadeau gekregen).

En nu even teruglezen :@
Echte mannen eten geen honing, die kauwen bijen.
pi_116233740
:*
pi_116233863
Logician, :*

Wat voor jas zoek je? Winterjas?

Esprit heeft xs winterjassen :) Positiekleding dus, bedoel ik :)
pi_116234188
quote:
0s.gif Op vrijdag 31 augustus 2012 12:39 schreef Mangostine het volgende:
Ze had het ook nog over moxa-therapie... Iemand daar ervaring mee? Obv google ben ik ietwat sceptisch, het lijkt me ook zo'n gedoe, elke dag een half uur met die stick bij mijn teen. :+
Ja dat had ik dus ook een paar dagen geleden. Ben er zelf wel aan begonnen want baat niet schaadt niet enzo (ik wil dat ie draait ;( ) . Het is wat (heel) suf maar het hoeft gelukkig niet elk half uur maar 3-5 x per dag.

En bij mij vergoed de verzekering ook nog bijna alles.... :D Heb een consult gehad bij een accupunctuurmeneer voor uitleg hoe te doen + daar staafjes gehaald. Daarna kan je het zelf doen.

Het idee is dat het kindje in beweging komt als je met die stick bij je teen zit. En dat ie daardoor meer kans maakt te draaien. Hij beweegt wel steeds als wij het proberen, alleen hij draait nog niet heel hard, en dat bewegen kan natuurlijk ook gewoon komen omdat je lekker relaxed zit ofzo. Maar ach.

Als maandag niet gedraaid is moet ik ook naar de gynaecoloog, hoop dat het nog lukt iig.
pi_116234246
Logician :*
  vrijdag 31 augustus 2012 @ 14:53:23 #95
259886 pessie
pi_116234309
Logi :*

Een paar weken geleden hadden we het in dit topic toch nog over moxa therapie?
  vrijdag 31 augustus 2012 @ 15:04:03 #96
159867 becky27
Ik gooi een balletje op
pi_116234756
Logican, bummer zeg, morgen wel rustig aan doen hoor. Anders online bestellen!
  vrijdag 31 augustus 2012 @ 15:04:47 #97
195169 Enfermera
I'm k-kinda busy.
pi_116234795
Mineola: whaha ja leuk die groenten die voorbij komen waarmee je kleine vergeleken wordt he :D :+ ghehe.

Logi wat balen zeg van je bekken, bah! -O- :*
He gats en dan ook nog gedoe met geld, jeetje. ;( Dat is idd niet echt een vriendschap dan, als ze daar niet actief in zijn met terugbetalen..
Dikke :*! En nu even rust voor jezelf, bakkie thee? ;) c_/
pi_116234818

hier ook even een egopost. zo meteen nekplooimeting. Heel spannend. Bloed is al binnen dus meteen de uitslag. Maar eerst grote boef naar schoonzus brengen.
  vrijdag 31 augustus 2012 @ 15:07:19 #99
195169 Enfermera
I'm k-kinda busy.
pi_116234882
Spannend Kyara, succes! :*
pi_116235570
Logican, :*

Kyara, succes. Mijn duimen draaien voor je
pi_116235967
Spannend Kyara! succes zometeen.

Logi, dat is geen leuke dag dus. Hopelijk is de rest van de dag beter.
pi_116236214
Spannend Kyara, hopelijk heel mooi nieuws over je kleintjes :*
  vrijdag 31 augustus 2012 @ 15:56:35 #103
265732 Keshet
pi_116236672
Spannend Kyara! Ik hoop op een goede uitslag!

Wat balen van je bekken Logician. Hopelijk verergert het niet. :*

Over al die draaipogingen: Wat vinden jullie van het idee dat je kindje in stuit ligt omdat dat de beste houding voor je kindje is?
pi_116236736
Succes Kyara. Fijn ook dat jullie meteen een uislag hebben en niet eerst een weekend hoeven te zenuwen.
Met een meidenkwartet
pi_116237017
Succes met de meting Kyara!
pi_116237736
Kyara succes!!
pi_116238115
quote:
0s.gif Op vrijdag 31 augustus 2012 15:56 schreef Keshet het volgende:
Spannend Kyara! Ik hoop op een goede uitslag!

Wat balen van je bekken Logician. Hopelijk verergert het niet. :*

Over al die draaipogingen: Wat vinden jullie van het idee dat je kindje in stuit ligt omdat dat de beste houding voor je kindje is?
dat is nieuw voor mij? Maar wat mij betreft kiest een baby sowieso zelf hoe ie wil liggen. Ik zou het alleen wel fijn vinden als een ks niet hoeft.
pi_116238387
quote:
0s.gif Op vrijdag 31 augustus 2012 15:56 schreef Keshet het volgende:
Voor mijn part draait ie nog een dag voor de bevalling en blijft ie tot die tijd andersom liggen omdat dat fijn is. Maar op de echo was te zien dat het hoofdje ingedrukt wordt tegen mijn ribben en dat voel ik ook, dus ik weet niet of het wel zo prettig ligt.

En ik wil ook bij voorkeur geen keizersnee maar een natuurlijke bevalling en zoals ie nu ligt is de kans dat dat niet lukt groot.
pi_116238763
Kyara succes met de nekplooi!

Ahh Logi meis ... Het zit jou ook echt niet mee he :*
SPOILER
  vrijdag 31 augustus 2012 @ 17:12:24 #110
374666 Logician78
Live @Enschede
pi_116239532
quote:
0s.gif Op vrijdag 31 augustus 2012 16:49 schreef Twinkle20 het volgende:
Kyara succes met de nekplooi!

Ahh Logi meis ... Het zit jou ook echt niet mee he :*
SPOILER
SPOILER
Bedankt voor de tips wbt een jas! Heb er eentje gezien die ik over 2wk ga bestellen :)
En bedankt voor de lieve reacties! O+ O+ O+
  vrijdag 31 augustus 2012 @ 17:13:02 #111
374666 Logician78
Live @Enschede
pi_116239555
Kyara Succes!! En waarschijnlijk krijg je een rits erg mooie foto´s mee O+
  vrijdag 31 augustus 2012 @ 17:23:57 #112
171422 LadyBlack
paint it black
pi_116239930
:W

Ik post hier te weinig, er zijn al een paar mensen bijgekomen die ik nog helemaal niet heb gefeliciteerd :o bij deze alsnog! *O*

Verder hoop ik dat Kyara nu een goede uitslag krijgt :Y

En succes voor loodje!! :% en hopen dat het bij Lenehe ook snel écht gaat rommelen.

Zelf ben ik net voor het eerst bij de verloskundige geweest :) Niet heel veel nieuwe informatie helaas (dat krijg je door jaren hier lurken :') ), maar wel weer een hele stap O+
Volgende week vrijdag nog een termijnecho, en daarna hoeven we pas aan te geven of we die combinatietest ook willen. En dat is maar goed ook want ik weet het gewoon niet :') voor zowel ja als nee is wat te zeggen!
pi_116239990
Logi bah :*

Kyara succes!

Verder weet ik het niet zo goed meer :@

Ik heb iets heel vervelends; alles stinkt! Ik ruik de hele dag vieze luchtjes en daar word ik dan misselijk van.
pi_116240040
Fieder, ik ken het. Ik heb zelfs al van mezelf gekokhalsd en ben toen gaan douchen :@
De betreffende zeep heb ik maar snel even helemaal achterin de kast gezet..
  vrijdag 31 augustus 2012 @ 17:30:05 #115
171422 LadyBlack
paint it black
pi_116240210
Ohjee, wat naar lijkt me dat, zo misselijk worden van luchtjes!

Heb daar gelukkig geen last van, dus ook niet van de MvMkannen. Alleen misselijk als mn maag leeg wordt. Dus munch munch maar :9 (alleen zorgen dat ik het een beetje gezond hou oO< )
  vrijdag 31 augustus 2012 @ 17:38:00 #116
374666 Logician78
Live @Enschede
pi_116240583
Weer helemaal bij gelezen *)

Mandy & Diesje Welkom! *O*

Liza wat fijn dat je geen zwangerschapssuiker hebt! ^O^

Free ik had serieus gevraagd of hij jaloers was :P

Limone :o wat een droom _O-

Suikertante je hebt een pm ;) Hoe gaat het nu met het bruinverlies?

Rebelangel En hoe was het kijken, in wat voor stijl wil je het huis inrichten? :)

Lise *O* 28wk alweer!

Welkom knetter *O*

Pessie & datumtweeling Fieder (en voor mezelf natuurlijk) *O* 15wk! *O*

Keshet ik vond dat de vorige keer zo leuk, zo'n verrassingspakket :)

Sopho Wat fijn dat het strippen gelukt is, spannend nu! En heerlijk jezelf maar even verwennen nu. :)

Zandsculp het mvm ben ik net vanaf en op het laatst moest ik mezelf er zo toe zetten, maar de één heeft wel last van de geur en de ander niet. Dus gewoon proberen je kan er altijd nog mee stoppen. :)

Coco wat grappig dat je man gewoon geschopt is :D kreeg er echt zo'n humoristisch beeld bij :+

Enf wat spannend, is loodje ondertussen al bevallen of nog geen nieuws?? :@ En heel veel beterschap :* :*

Mango Hopelijk gaat dat allemaal lukken! (elke keer als ik dat lees over draaien en voorliggende placenta's (helaas hier ook eentje) dan schiet ik in de stress het lijkt mij stiekem best eng :@ )

Fieder zo herkenbaar, mijn vriend mag geen deo meer op doen behalve nivea die trek ik nog redelijk, maar vooral niet in huis spuiten. En parfum daar komt hij het huis niet eens mee in, ik kan ook echt misselijk worden van mensen die langslopen met parfum op :r

Daar in tegen ben ik helemaal verliefd op Sunil, boenwas en Schoonmaakbleek :+
pi_116240880
Oh ja 15 weken *O*

En welkom Knetter!

Haha al die bleekobsessies. Ben benieuwd of ik die ook krijg :D

Ben niet de enige dus -O- echt vervelend, kan moeilijk de hele dag met mn neus dicht lopen :P
pi_116240989
Logician lief dat je 't vraagt!
Tis bijna niets meer, ik zie het nog wel op het wc papiertje, maar tis minimaal.
Ik begin weer echt een fijn goed gevoel te krijgen, dat ik een gezonde broedkip ben met een gezonde beeb. O+
  vrijdag 31 augustus 2012 @ 17:51:04 #119
374666 Logician78
Live @Enschede
pi_116241039
Fieder Heb zelfs nagevraagd toen mij werd verteld door de fysio wat wel en niet meer mocht qua huishouden of op de knieën zitten om de badkamer (met bleek) te schrobben wel mocht :') gelukkig mocht dit nog wel, alleen niet (half) bukkend werk waarbij druk uitgevoerd moet worden zoals dweilen en strijken.. etc.

Suikertante wat fijn om te horen :*
pi_116241210
Welke jas heb je uitgekozen eigenlijk?
  vrijdag 31 augustus 2012 @ 18:11:18 #121
374666 Logician78
Live @Enschede
pi_116241672
pi_116241706
Mooi O+
  vrijdag 31 augustus 2012 @ 18:13:24 #123
374666 Logician78
Live @Enschede
pi_116241737
Qua prijs heel wat anders dan de noppies jassen online van 185e etc. Vind dat zo zonde aangezien je het maar een paar mnd draagt en op marktplaats staat er niets qua xs
pi_116241955
Goeie site! :o Ga ook even rondneuzen...
Ik heb mn hoop op h&m gevestigd voor n betaalbare winterjas, moet alleen de wintercollectie ff afwachten...
pi_116242062
Hmmmm ! Ik ga ook even checken, er zitten niet veel broeken meer lekker :X
  vrijdag 31 augustus 2012 @ 18:29:08 #126
374666 Logician78
Live @Enschede
pi_116242267
quote:
0s.gif Op vrijdag 31 augustus 2012 18:19 schreef Fieder het volgende:
Goeie site! :o Ga ook even rondneuzen...
Ik heb mn hoop op h&m gevestigd voor n betaalbare winterjas, moet alleen de wintercollectie ff afwachten...
Ik kende hem ook niet, t´is dat iemand hier net zei eens op espirit te zoeken :Y
Meteen maar even in de favorieten gezet :+
pi_116242558
Oh, Logi, die site kende ik nog niet! Zo even neuzen :D

Gisteren wel wat besteld bij ikenmijnkind.nl, die kwam ik toevallig tegen :) Misschien ook een tip voor de rest hier.
SPOILER
Geven veel korting, alleen niet altijd even veel keus, volgens mij.
pi_116242716
Sopho; spannend! Hopelijk komt je kleintje snel!

Loodje; zet 'm op hè? :%

Logi wat rot van je bekken zeg :*

Kyara; spannend, veel succes!
I found myself alone,
pi_116243113
Dames het kinderkleertjestopic is een aanrader voor al je shopping needs.
Je blijft op de hoogte van de laatste kortingscodes etc.
Echt first time mama's er gaat een wereld voor je open.
You make me dizzy, Miss Lizzy,
The way you rock'n'roll
Ik heb je lief mijn hele leven
pi_116243188
Coco lief vestje! En mooie jas Logi!

SPOILER
pi_116243313
even snel, uitslag heel erg goed (volgens de echoscopist heb ik 20 jaar van mijn leeftijd afgehaald :+ )
Babies erg beweeglijk, mooi op schema qua groei en hartjes gehoord O+

Mooie plaatjes meegekregen, zal vanavond even posten.

In elk geval helemaal blij en opgelucht *O*
pi_116243372
Jeeee Kyara *O* Lijkt me zo bijzonder, 2 tegelijk O+
pi_116243805
Fijn Kyara! Wil je de foto's met ons delen?? Ik ben zo benieuwd! Zo cool tweeling echofotos!

Ik geloof dat het er laatst al over ging, maar ik hoor af en toe knikjes in mijn buik. Wat is dat toch?? :o

Ik heb zin om mijn dochter te ontmoeten *O*
pi_116243832
Ja daar ben ik ook heel benieuwd naar Kyara, en wat fijn dat het goed gaat!!
pi_116244393
^O^ Fijn Kyara
I found myself alone,
  vrijdag 31 augustus 2012 @ 19:46:30 #137
326948 rebel-angel
back in the magic zone
pi_116244964
altijd fijn zulke goede berichten kyara :)

@logician dagboekpost :P

SPOILER
coco dat vestje heb ik ook mee in m'n virtuele handjes gestaan :D
maar wil toch eerst even in de winkels shoppen
W
Z
E
pi_116245128
Kyara, gaaf! *O*
  vrijdag 31 augustus 2012 @ 19:59:06 #139
329736 Knetterkrankjorum
pi_116245456
Mag ik ook in de op :@ of de volgende :@ datum die ze nu aanhouden is 06-04-2013 kindje van moi en JJH
-insert koosnaampje-
pi_116245653
Raketjes O+

pi_116245732
Whahahaha _O-
Google ik voor het plaatje op 'raketje'
Komt er bovenaan een topic van mij uit Juli 2008. Over raketjes.
En toen was ik dus net zo zwanger als nu _O- Van de oudste.
pi_116245936
quote:
17s.gif Op vrijdag 31 augustus 2012 19:00 schreef Kyara het volgende:
even snel, uitslag heel erg goed (volgens de echoscopist heb ik 20 jaar van mijn leeftijd afgehaald :+ )
Babies erg beweeglijk, mooi op schema qua groei en hartjes gehoord O+

Mooie plaatjes meegekregen, zal vanavond even posten.

In elk geval helemaal blij en opgelucht *O*
*O*
Your mind don't know how you're taking all the shit you see
Dont believe anyone but most of all dont believe me
God damn right it's a beautiful day Uh-huh
pi_116245980
quote:
0s.gif Op vrijdag 31 augustus 2012 19:59 schreef Knetterkrankjorum het volgende:
Mag ik ook in de op :@ of de volgende :@ datum die ze nu aanhouden is 06-04-2013 kindje van moi en JJH
gefeliciteerd jullie *O* :P :D
  vrijdag 31 augustus 2012 @ 20:12:39 #144
329736 Knetterkrankjorum
pi_116246042
quote:
0s.gif Op vrijdag 31 augustus 2012 20:11 schreef simmu het volgende:

[..]

gefeliciteerd jullie *O* :P :D
hihi dankjewel :@ :D
-insert koosnaampje-
  vrijdag 31 augustus 2012 @ 20:13:02 #145
326858 Toekito
Fietst zich de pleuris
pi_116246056
quote:
0s.gif Op vrijdag 31 augustus 2012 19:59 schreef Knetterkrankjorum het volgende:
:* Felicitados
PS4-tag: TJDoornbos// Origin: Toek85
Sporten voor Sophia
pi_116246057
quote:
1s.gif Op vrijdag 31 augustus 2012 20:12 schreef Knetterkrankjorum het volgende:

[..]

hihi dankjewel :@ :D
ik had je vent net al gefeliciteerd, vandaar ;)
  vrijdag 31 augustus 2012 @ 20:14:03 #147
329736 Knetterkrankjorum
pi_116246093
quote:
19s.gif Op vrijdag 31 augustus 2012 20:13 schreef Toekito het volgende:

[..]

:* Felicitados
:D
-insert koosnaampje-
pi_116246395
Gefeliciteerd nieuwe zwangeren!

Foto's komen morgen. Is nu te donker.

Raketjes was ook mijn guilty pleasure tijdens de zwangerschap van Midas. Nu eigenlijk nog geen behoefte aan gehad.

Ladyblack, succes met het maken van je keuze voor de combinatietest. :*
  vrijdag 31 augustus 2012 @ 20:27:58 #149
195169 Enfermera
I'm k-kinda busy.
pi_116246556
Och Fieder last van luchtjes :* vervelend he meis. Echt, je went er na een tijdje aan (dat had ik iig) en verder moet je maar je neus dichthouden als je iets vies ruikt.. (sigarettenrook bijv :X) :P

Kyara heerlijk dat alles goed was zeg! O+ *G*

quote:
0s.gif Op vrijdag 31 augustus 2012 20:06 schreef freecell het volgende:
Whahahaha _O-
Google ik voor het plaatje op 'raketje'
Komt er bovenaan een topic van mij uit Juli 2008. Over raketjes.
En toen was ik dus net zo zwanger als nu _O- Van de oudste.
:D :D Te mooi!! _O- XD

Ik heb net heerlijk wat poffertjes op in de stad :9 nomnom. En lekker wat verzorginsspulletjes gehaald bij de Kruidvat, heerlijk! Zijn mijn hormonen zijn ook weer gerustgesteld :@ :+ Dus die ga ik zo lekker inruimen O+
pi_116247484
Zo ik ben vandaag weer gaan werken en ging best goed. Schijnbaar zag ik er vanmorgen om 08.30 uit als een vaatdoek, wat mijn collega gelijk begreep toen ik de reden vertelde. Uurtje later had ik weer kleur haha. Collega's reageerden echt allemaal superlief, ben helemaal afgezoend.
Maar nu dus bijgelezen, dus komt ie:

Suikertante, ik heb ook wel een bepaalde angst waarvoor ik in therapie ben geweest en mijn ervaring van de vorige zwangerschap is wel dat ik er met vlagen meer last van kreeg. Vaak was dat in een combinatie met stress. Stress blijft ook een trigger, maar heb het al jaren onder controle.
Dat boek wat je van MvM hebt gekregen: paaseitjes zoeken in het UMC waarschijnlijk. Ik heb het al uit (net een week geleden gekregen), had er 3 dagen voor nodig. Het leest heerlijk weg en is fijn geschreven. Mooi verhaal ook, echt een aanrader.
Dat armbandje, tja....dat kan ik zelf ook maken maar ach, tis lief.

Gulara, dan snap ik inderdaad dat je kan gaan hardlopen. Ben je nog gegaan? Welk land/werelddeel woon je?

Knetterkrankjorum, welkom en gefeliciteerd *O*

Zandsculptuur, boeken van Pauline Oud (9 maanden dagboek en zulks) verkopen ze o.a. bij Prenatal en Babydump, maar de meeste boekwinkels hebben het volgens mij ook wel.
Ik doe nu een ruime week mee met MvM en stond de eerste 2 dagen echt te kokhalzen door de lucht uit de kannen, maar inmiddels ben ik er aan gewend en vind ik het best goed te doen. Mede door de verhalen uit azw/bnzmg en het boek krijg ik er echt een goed gevoel bij dat ik dit doe. En er is zo'n tekort aan pregnyl!
Het is zo'n kleine moeite, als je kan zou ik zeker meedoen!

Kyara ik ben retenieuwsgierig naar je foto's! Blij dat alles goed is!
pi_116248176
Ik heb fijne reacties en pm's gehad op mijn vraag over angststoornissen vs zwangerschap, kan me nu een beetje instellen op wat me te wachten staat ondanks dat iedereen vast anders reageert. Bedankt dames!!
  vrijdag 31 augustus 2012 @ 21:09:57 #152
265732 Keshet
pi_116248657
Woohoo Kyara! Goed nieuws! *O*

Whaha Freecell! Wat komisch dat je blijkbaar elke keer zo'n zin hebt in raketjes! _O-

Ik heb mijn kraampakket! *O* Meteen opengemaakt toen 'ie binnen was en nog sneller weer dichtgemaakt. :+ Morgen ofzo maar eens ruuuuuuustig kijken.
pi_116248876
Of pas wanneer beebje geboren is Keshet .. Dan is het tijd zat toch? :+
  vrijdag 31 augustus 2012 @ 21:16:08 #154
259886 pessie
pi_116248937
Whaa Keshet, dat zal wel weer een bijzondere mijlpaal zijn *O* . Ik snap dat je em snel weer dichtgemaakt hebt :P Zat er een cadeautje bij?

Free, lekker aan de ijsjes O+

Kyara heel goed nieuws *O*

Wij gaan morgen op vakantie *O* Aangezien wij op vakantie laptop/tv/smartphone-vrij zijn volg ik niets. Bij noodgevallen weten mensen mij wel te bereiken denk ik altijd maar. Dus tot over een kleine 2 weken!
  vrijdag 31 augustus 2012 @ 21:22:29 #155
159867 becky27
Ik gooi een balletje op
pi_116249270
Fijne vakantie pessie!

Keshet, weer een mooie mijlpaal, je kraampakket O+ (slik dus die van mij komt over een week of vier)
pi_116249349
net schreef ik op fb:

quote:
kom ik thuis na de vakantie, ligt er een briefje dat er een pakketje ligt bij het postagentschap hier in de buurt. Geen idee wat er zou komen. Dus nog even boodschappen doen en gelijk het pakketje halen. Spannend. Kom ik bij de primera, is het mijn kraampakket. Was ik daar nog even niet aan toe! Ik zet hem nog maar even ver weg denk ik.
Ik heb nu wel 2 tummytubs. Zat er 1 in het vorige pakket en nu ook weer.

27 weken vandaag, dinsdag start de zwangerfit, ik zag gister een foto van mezelf waar ik van schrok. En toch besef ik me het nog niet helemaal denk ik.

Zwanger.
Ik ben zwanger.

help... ik ben zwanger?!?!?!?!
*poef* nu is het weg
  vrijdag 31 augustus 2012 @ 21:29:29 #157
159867 becky27
Ik gooi een balletje op
pi_116249635
Leuk een Tummy Tub! Bij CZ kreeg ik een rare knuffel en nu bij DSW weet ik het nog niet maar ik heb gegoogled en volgens mij een boekje of zo.
pi_116249713
bij de izz zit dus een tummy tub
*poef* nu is het weg
  vrijdag 31 augustus 2012 @ 21:31:58 #159
159867 becky27
Ik gooi een balletje op
pi_116249804
En KJ, tis dat er zo'n drukke draak in mijn buik zit maar ik moet mezelf ook af en toe in mijn arm knijpen zeg maar.
pi_116249955
ik sta ook steeds weer gek te kijken dat bijvoorbeeld mijn jas niet meer dicht kan, of dat ik vanmiddag lastig tussen het stoeltje en de tafel paste op de veerboot van terschelling.
*poef* nu is het weg
  vrijdag 31 augustus 2012 @ 21:44:31 #161
159867 becky27
Ik gooi een balletje op
pi_116250433
oh en welkom nieuwe zwangeren, het lijstje onder mij wordt steeds groter!

Kyara, fijn dat je nekplooi goed was!! Is het trouwens een eeneiige of twee eiige tweeling, of is dat nog niet te zien?
pi_116250883
Pessie, fijne vakantie.

Kyara, fijn dat alles goed was. Ben erg benieuwd naar de echofoto's
pi_116253550
Welkom nieuwe zwangeren :)

En een tummy tub in het kraampakket! Ik ben serieus jaloers :Y Wij (cz) krijgen Zetje Zebra :+
pi_116254200
Wij ook die zebra!

Pessie, tot over 2 weken! Veel plezier!

In de categorie "welja!" Nu ook: vanmorgen hoosde het en ik moest een cadeautje kopen, dus ik rende zo snel ik kon de bloemenwinkel binnen. Commentaar verkoopster: ja, dit is ook wel weer om je record snelwaggelen te verbreken!

Hum!
pi_116254316
Fascinerende omgeving woon jij Free :D

En die zebra is dan nog wel het bloody hoogtepunt van alle "cadeautjes" die je bij CZ krijgt :')
pi_116254900
Fbto nog een smaakvol presentje?
pi_116255541
Als je baby straks (in de winter) in een winterslaapzak ligt, heb je dan nog extra dekentjes ofzo nodig?
pi_116255716
quote:
0s.gif Op vrijdag 31 augustus 2012 23:14 schreef Suikertante het volgende:
Fbto nog een smaakvol presentje?
De boeken van Pauline Oud.

Coco, Puck ligt hier wel altijd met beiden. Het is dan ook erg koud in huis en hij zwerft niet door het bed.
Als je kindje wel door het bed zwerft laat men vaak de dekens achterwege vanwege het gevaar.

Ik heb trouwens wel een dunne en een dikke deken voor de verschillende seizoenen.
The way you rock'n'roll
pi_116255775
quote:
0s.gif Op vrijdag 31 augustus 2012 23:32 schreef Dizzy-Miss-Lizzy het volgende:

[..]

De boeken van Pauline Oud.

Coco, Puck ligt hier wel altijd met beiden. Het is dan ook erg koud in huis en hij zwerft niet door het bed.
Als je kindje wel door het bed zwerft laat men vaak de dekens achterwege vanwege het gevaar.
Ah, kk. Geen idee of die van ons door het bed gaat zwerven natuurlijk :D Maar heb sowieso slaapzakje al in huis (en wil er nog een kopen, zodat je ze kunt wisselen indien nodig), maar vroeg me af of ik dan idd nog een dekbedje ofzo moet kopen.

Thx!
pi_116255870
Dekentje zou ik sowieso ook kopen. Is in het begin wel nodig hoor bij zo'n ukje om op temperatuur te blijven. Lekker instoppen.

Dekbedje mag pas vanaf twee jaar.
The way you rock'n'roll
pi_116255921
quote:
0s.gif Op vrijdag 31 augustus 2012 23:35 schreef Dizzy-Miss-Lizzy het volgende:
Dekentje zou ik sowieso ook kopen. Is in het begin wel nodig hoor bij zo'n ukje om op temperatuur te blijven. Lekker instoppen.

Dekbedje mag pas vanaf twee jaar.
Oh! Dus dekbedje is sowieso nog niet nodig :o Naja, dan sowieso dekentje(s) nog erbij, en dan zit ik idd altijd goed :) Beeb wordt (als het goed is) in november geboren, dus misschien al behoorlijk koud dan idd :Y
pi_116256060
Dekentje en lakentje de eerste tijd.
Later kan je het dekentje wel in een dekbedovertrekje stoppen.
Die lakentjes zijn nogal een gedoe namelijk :@ maar een dekbedje zelf ademt niet als ze er onder komen met hun hoofd en wordt daarom afgeraden tot twee jaar.
Je kraam zou hem uit het bed trekken anders denk ik.
The way you rock'n'roll
  vrijdag 31 augustus 2012 @ 23:43:16 #173
195169 Enfermera
I'm k-kinda busy.
pi_116256257
Ah, de kraampakketten zijn binnen dus? :D Hebben jullie de surfplanken al ontdekt? :+ kraamverbanden dus

En bij KJ zat er dus een tummytub bij?? :o Serieus? Zo'n luxe pakket had ik niet zeg -O-

Ik heb een dekentje voor in het kleine wiegje en mn oma heeft een wollen dekbedje gemaakt voor in huis als omslagdoek zeg maar, mn moeder maakt nog een groter dekbedje voor het ledikantje O+
En ja, het mag, heb het even aan de kraamzorg gevraagd :) Natuurlijke stof dus niet verstikkend zoals een normaal synthetisch dekbed :)
pi_116256578
Een slaapzakje mag toch pas vanaf 3,4 maanden?
pi_116257064
quote:
7s.gif Op vrijdag 31 augustus 2012 23:43 schreef Enfermera het volgende:
Ah, de kraampakketten zijn binnen dus? :D Hebben jullie de surfplanken al ontdekt? :+ kraamverbanden dus

En bij KJ zat er dus een tummytub bij?? :o Serieus? Zo'n luxe pakket had ik niet zeg -O-

Ik heb een dekentje voor in het kleine wiegje en mn oma heeft een wollen dekbedje gemaakt voor in huis als omslagdoek zeg maar, mn moeder maakt nog een groter dekbedje voor het ledikantje O+
En ja, het mag, heb het even aan de kraamzorg gevraagd :) Natuurlijke stof dus niet verstikkend zoals een normaal synthetisch dekbed :)
Geen idee of er surfplanken in zitten. Ik heb de doos open gemaakt om te kijken of er weer een emmer inzat, die zat er in, dus gauw weer dicht gedaan.
Ik heb de verbanden vorige keer amper nodig gehad, maar ik hoop ze nu wel nodig te hebben. Dat zou dan dus betekenen dat ik niet naar de ok geweest ben na de bevalling en daar zou ik voor tekenen.

Sofie ging al snel onder de deken vandaan. Ze ging er fijn mee spelen. Nu is ze 22 maanden en ligt onder een dekbedje. Naja, ze gaat er op liggen.
*poef* nu is het weg
  zaterdag 1 september 2012 @ 00:06:29 #176
195169 Enfermera
I'm k-kinda busy.
pi_116257282
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 september 2012 00:01 schreef kaatjejannie het volgende:

[..]

Geen idee of er surfplanken in zitten. Ik heb de doos open gemaakt om te kijken of er weer een emmer inzat, die zat er in, dus gauw weer dicht gedaan.
Ik heb de verbanden vorige keer amper nodig gehad, maar ik hoop ze nu wel nodig te hebben. Dat zou dan dus betekenen dat ik niet naar de ok geweest ben na de bevalling en daar zou ik voor tekenen.

Sofie ging al snel onder de deken vandaan. Ze ging er fijn mee spelen. Nu is ze 22 maanden en ligt onder een dekbedje. Naja, ze gaat er op liggen.
Whaha oke :P
Oh echt? :o Ah zo... ja idd :)
Whehe :D
pi_116261456
quote:
0s.gif Op vrijdag 31 augustus 2012 23:50 schreef Kwisted het volgende:
Nee hoor, mag vanaf dag 1.
Maar.dan is.t in principe nog niet nodig. Ik zit hier nu te denken aan een slaapzak, want ze trapt de dekens weg soms. Je moet alleen erop letten dat de openingen klein zijn, zodat ze er niet in kunnen glijden.
Maar kleine slaapzakken zijn,gewoon te koop
pi_116262223
Mogge :)

Laatste post hier en dan verkas ik naar de baby sectie.
Wou als eerste iedereen bedanken voor de felicitaties. Ik ben enorm gelukkig en iedere keer als ik naar hem kijk smelt ik zo mooi!

Mijn zoon H.ar.per Da.v.id is geboren op 28-08 om 16.21 en woog 4055. We moesten de avond blijven vanwege hoge temp maar volgende dag mochten we gelukkig naar huis want alles was weer stabiel.

Krijg een foto nie geupload maar als je me een pm stuur dan krijg je een linkje

LLMers zet hem op en veel geluk ook aan de rest! :*
  zaterdag 1 september 2012 @ 05:59:33 #179
381212 Gulara
From the future
pi_116262251
quote:
17s.gif Op zaterdag 1 september 2012 05:21 schreef lovelyjubbly1 het volgende:
Mogge :)

Laatste post hier en dan verkas ik naar de baby sectie.
Wou als eerste iedereen bedanken voor de felicitaties. Ik ben enorm gelukkig en iedere keer als ik naar hem kijk smelt ik zo mooi!

Mijn zoon H.ar.per Da.v.id is geboren op 28-08 om 16.21 en woog 4055. We moesten de avond blijven vanwege hoge temp maar volgende dag mochten we gelukkig naar huis want alles was weer stabiel.

Krijg een foto nie geupload maar als je me een pm stuur dan krijg je een linkje

LLMers zet hem op en veel geluk ook aan de rest! :*
Gefeliciteerd! *O* geweldige naam!
pi_116262359
Jeeee van harte gefeliciteerd!! Geniet ervan, fijn dat jullie samen thuis zijn!
pi_116262410
quote:
0s.gif Op vrijdag 31 augustus 2012 23:50 schreef Kwisted het volgende:
mijn oudste lag met dag 2 in een slaapzak. Die had zich s nachts onder de lakens laten verdwijnen..
♥ A ♥ & ♥ T ♥
When you were born, you were crying and everyone around you was smiling. Live your life so that when you die, you're smiling and everyone around you is crying.
  zaterdag 1 september 2012 @ 08:21:55 #182
381212 Gulara
From the future
pi_116262620
Goeiemorgen!

Weer helemaal bijgelezen, hoop dat ik niks belangrijks vergeet.

Sopho, gelukkig weet je er wel een goeie draai aan te geven. Soms is absolute rust namelijk ook gewoon lekker met een filmpje op de bank. :)

Loodje succes met de laatste loodjes! *O*

Logician, vervelend zeg. :* Kan me voorstellen dat je er dan helemaal doorheen zit. Ellendig vind ik dat, tijdens het pinnen erachter komen dat je geen geld hebt. En al helemaal als het niet jouw schuld is. (In mijn geval is het dat het meestal -altijd!- wel. Sterker nog, als het echt penibel wordt neem ik gewoon alleen cash mee, en sta ik te rekenen in de supermarkt. / sloeber :+

Moxa, nog nooit ven gehoord. Maar het klinkt niet heel intensief en als het werkt, waarom niet?

Hier ook naar van gekke luchtjes, en dan vooral omdat anderen ze niet ruiken. "Doe normaal zeg, het stinkt hier ver-schrik-ke-lijk! Hoe kunnen jullie dat nou niet ruiken?" :s

Ik zag een goede uitslag voor Kyara. *O* Ben ook wel benieuwd naar de foto's. :@

Knetterkrankjorum welkom! *O*

Danic, Down Under.

Heb enkele 'blije' dozen tijdens mijn hele prille zwangerschap nog in Nederland aangevraagd. Maar helaas zijn die niet meer op tijd binnen gekomen, ben benieuwd of er nog wat bij m'n moeder bezorgd wordt. Doos van de zorgverzekering zit er sowieso niet meer in. Kijken of er hier ook zo iets te regelen valt. /Nederlander. :+

Pessie weet niet of je dit nog leest, maar fijne vakantie! En succes met de mediastilte, heerlijk!

Hier gaat alles prima! Vandaag wel even een naar momentje. We waren op de markt, en mijn vriend is vrij kieskeurig als het gaat om groente en fruit, dus ik stond al even te staan. En opeens werd ik me toch duizelig! Om te voorkomen dat ik tussen de paprika's en de handgemaakte zeepjes zou belanden maar snel een stukje gras gezocht. Vervolgens ging m'n wederhelft allemaal empanada's en waterijsjes (van echt fruit! O+) halen, dus al met al liep het prima af. Was wel blij dat ik het op tijd aan voelde komen, en dus volgende keer maar gewoon in beweging blijven. :)
pi_116262649
Goedemorgen dames,

Ik dacht echt dat ik dinsdag na de echo een update had gegeven, maar kan hem niet terug vinden.
De groei was ok, beweging onveranderd, kortom, handjes, bewegen, voetjes bewegen en we oefenen met ademhalen en dat was het dan wel weer. Wel hebben we 1 beentje 1 keer opgetrokken zien worden, dat hadden we nog niet eerder gezien, dus was best wel even een momentje!

hebben we een ledikantje besteld, die komt over 2 weken
Hoop dat de foto werkt zo?

Wat hebben jullie een tummy tub of een badje? Bij de oudste had ik een gewoon badje, omdat de tt me niet fijn leek voor de baby, maar aangezien dat het enige is wat ik in het paars kan vinden, begin ik te twijfelen of het echt zo'n onding is :P
pi_116262688
Wij hebben bij Matthias nooit een badje gehad. Die is geloof ik 2 a 3 keer in de tummy geweest en daarna altijd mee onder de douche.
pi_116262738
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 september 2012 08:27 schreef Flower-Ti-Amo het volgende:
Goedemorgen dames,

Ik dacht echt dat ik dinsdag na de echo een update had gegeven, maar kan hem niet terug vinden.
De groei was ok, beweging onveranderd, kortom, handjes, bewegen, voetjes bewegen en we oefenen met ademhalen en dat was het dan wel weer. Wel hebben we 1 beentje 1 keer opgetrokken zien worden, dat hadden we nog niet eerder gezien, dus was best wel even een momentje!

Dat klinkt best een beetje hoopvol FTA ^O^ (of interpreteer ik het dan verkeerd?)
pi_116262760
Wij hebben een badje gehad. echter niet heel lang. Yaro vond het heerlijk maar lag niet stil. Daarna zijn we over gegaan naar een biba bad.

Fijn dat je een goede echo had FTA.
pi_116262778
quote:
17s.gif Op zaterdag 1 september 2012 08:40 schreef _Ophelia_ het volgende:

[..]

Dat klinkt best een beetje hoopvol FTA ^O^ (of interpreteer ik het dan verkeerd?)
Het beentje kan in ieder geval bewegen ja! Was eigenlijk ook best gek om dat te zien, we zijn niet anders gewend dan stil liggen.
pi_116262804
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 september 2012 08:21 schreef Gulara het volgende:

Hier gaat alles prima! Vandaag wel even een naar momentje. We waren op de markt, en mijn vriend is vrij kieskeurig als het gaat om groente en fruit, dus ik stond al even te staan. En opeens werd ik me toch duizelig! Om te voorkomen dat ik tussen de paprika's en de handgemaakte zeepjes zou belanden maar snel een stukje gras gezocht. Vervolgens ging m'n wederhelft allemaal empanada's en waterijsjes (van echt fruit! O+) halen, dus al met al liep het prima af. Was wel blij dat ik het op tijd aan voelde komen, en dus volgende keer maar gewoon in beweging blijven. :)
Dat had ik ook al vrij vroeg in mijn zwangerschap Gulara, dat ik niet lang kon staan. Dan ga ik echt van mijn stokje. Vooral blijven bewegen inderdaad! Of als het echt niet meer gaat, ergens gaan zitten!
pi_116262828
Hier een badje, die tummy tub is niet echt ons ding. Donderdag komt de kraamzorg hier voor de intake. Ga haar dan even bestoken met vragen omtrent het slapen inderdaad want daar heb ik nog niks voor in huis :o :+ ... Tijd begint nou een kleeeeein beetje te dringen ineens :+ :@
pi_116262842
FTA er bewoog een been, wat goed!
Ik blijf aan je denken en duimen hoor.
The way you rock'n'roll
  zaterdag 1 september 2012 @ 09:01:22 #191
258612 nytar
boys boys boys
pi_116262904
Wij hebben een badje en een tt. Ik was zelf meer fan van het badje, maar meer omdat ik daar beter bij kon. Hij vond zelf beide heerlijk. Badje best nog lang gebruikt, afgewisseld met samen in het grote bad O+
pi_116263035
Wat fijn fta, dat er iig een beentje bewoog. Wat een mooi bedje trouwens, handig zo met die lades.

Hier ook beide, badje en emmer. In het begin vooral emmer gebruikt. Toen ze kon zitten ook het badje weer. Sofie heeft nog tot best heel lang in de emmer gepast. Geloof dat ze er nog met 14 maanden inging. Ze vond het ook heerlijk.

Badje gaat ze nog steeds in. Lekker zitten spelen. We hebben zelf geen bad.

Ik denk dat ik maar 1 van de tubs verkoop. Om nou 2 van die dingen te hebben staan.
*poef* nu is het weg
pi_116263112
Pessie fijne vakantie!

Haha Free met je raketjes! Ik vind die vies -O- dat gele stukje blegh... En die verkoopster moet je ook maar even laten waggelen de komende weken })

Keshet haha was het zo schrikwekkend? Ze leggen de 'enge' dingen toch wel onderop hoop ik :+ Ik heb net mijn kraampakket aangevraagd bij Agis, ben benieuwd of ze er iets leuks bij doen...

LJ O+ nogmaals van harte. Fijn dat het bij één nachtje bleef. :W

Gulara ook al zo duizelig, voorzichtig meid!

FTA wat een goed nieuws, met alle kleine dingen ben je nu dolblij stel ik mij zo voor.

Ik heb een babybadje gekregen van een kennis maar dat samen douchen klinkt echt O+ O+ O+
Maar als bijv papa met de kleine doucht moet mama ook paraat staan? Voor t afdrogen enzo?
pi_116263146
FTA, fijn dat je het beentje hebt zien bewegen! Mooi ledikantje trouwens. Lijkt me erg handig met al die laadjes. Waar komt hij vandaan als ik vragen mag?

Joverlyjubbly, van harte gefeliciteerd! Mooie naam en een flinke knul! Geniet er van! Ik ga je zo pm-en voor een foto!! O+

Wij hadden een bad en van vrienden een tummytub geleend. Heb eigenlijk altijd het badje gebruikt. Vooral omdat ik geen idee had/heb hoe ik een baby in een tummytub in bad moet doen (geen kraamzorg gehad). En nu mee onder de douche.

Pessie, fijne vakantie!

En nou weet ik het niet meer :@

Zoals beloofd de foto's!
SPOILER
pi_116263168
Zo bijzonder, 2 kindjes in je buik Kyara O+ Supermooie echofoto's!
pi_116263202
Wat grappig Kyara :D .. Heb nog nooit een tweelingecho gezien.

Maar delen ze nu 1 ruimte met zijn tweeen? En hoe weet je nou of een tweeling eeneiig of tweeeiig is? Want dat verschil heb ik nooit echt goed begrepen :@
  zaterdag 1 september 2012 @ 09:36:49 #197
381212 Gulara
From the future
pi_116263213
Ik ben er nog niet uit wat ik doe. We hebben een grote douche waar volgens mij prima een badje en persoon in kan staan. Plus dat een badje wat langer meekan dan een emmer. Douchen met een baby klinkt zo leuk, maar ik krijg altijd van die nare glibbervisioenen.
  zaterdag 1 september 2012 @ 09:40:35 #198
381212 Gulara
From the future
pi_116263247
quote:
17s.gif Op zaterdag 1 september 2012 09:29 schreef Kyara het volgende:

Zoals beloofd de foto's!
SPOILER
Oh Kyara wat snoezig! Kijk ze daar nou samen liggen, echt té lief! O+
pi_116263261
LJ; mooie namen! En veel geluk hopelijk tot snel in het babytopic ;)

FTA; fijn dat de echo goed was en dat het toch een beetje stabiel lijkt te zijn.
Ledikantje ziet er mooi uit zeg!

Kyara je foto's O+ O+
I found myself alone,
pi_116263262
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 september 2012 09:25 schreef Fieder het volgende:

Ik heb een babybadje gekregen van een kennis maar dat samen douchen klinkt echt O+ O+ O+
Maar als bijv papa met de kleine doucht moet mama ook paraat staan? Voor t afdrogen enzo?
Deden wij wel. Matthias ging eigenlijk altijd met zijn vader. Ik leg dan ondertussen spullen klaar voor aankleden enzo. Dan was ik Matthias zodat lief hem gewoon goed met 2 handen vast kan houden. Dan nog even afspoelen en knuffelen en dan nam ik hem in de handdoek over zodat lief nog verder kon douchen. Als ik alleen was dan legde ik hem in de wipstoel in handdoeken.

Sinds ie goed kon zitten zat ie alleen in de douche op de grond. Beetje speelgoed erbij tot 1 van ons klaar was om er bij onder te gaan en hem te wassen enzo. Dan hem weer even alleen laten zodat je zelf even af kan drogen en kleren aan kunt doen en dan hem afdrogen en aankleden!
pi_116263511
Wat een prachtige foto's Kyara! Wat bijzonder om te zien hoe ze samen liggen. Het ziet er zo knus uit.

Tummy tub kan ook goed bij een groter kindje, kunnen ze zelf in zitten. Ik vind juist dat ze snel uit een badje gegroeid zijn, die van ij vond dat gelig al snel niets meer, zittend zie je veel meer ;)

*sluipt weer weg...
I'm not troubled or sad, I'm just ready for bed.
pi_116263579
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 september 2012 09:35 schreef Twinkle20 het volgende:
Wat grappig Kyara :D .. Heb nog nooit een tweelingecho gezien.

Maar delen ze nu 1 ruimte met zijn tweeen? En hoe weet je nou of een tweeling eeneiig of tweeeiig is? Want dat verschil heb ik nooit echt goed begrepen :@
Ze hebben allebei een eigen vruchtzak (binnen en buiten). Of een tweeling 1- of 2-eiig is, is pas met zekerheid te zeggen als ze geboren zijn (tenzij blijkt dat het een m/v combi is, dan is het sowieso 2-eiig). Maar in ons geval is het tussenschot zo dik dat het bijna zeker een 2-eiige tweeling is.

(ik heb me ook moeten inlezen hoor, wist er helemaal niks van...)
  zaterdag 1 september 2012 @ 10:14:26 #203
347468 Tante_Soesa
Nu met Sassefras
pi_116263617
Ohh, Kyara, wat geweldig bijzonder O+
pi_116263677
Oh Kyara O+ wat een bijzondere foto's, zo leuk om te hebben. Over een tijdje passen ze er niet eens meer helemaal samen op!
ze zijn vast al van alles aan het bekokstoven samen :+

Thanx MeNicole, altijd handig die ervaringsdeskundigen. :)
pi_116263688
LJ, geniet maar lekker van je mannetje. Wat fijn dat jullie wel al snel naar huis mochten en niet langer hoefden te blijven.
Ik voeg me binnenkort weer bij je in het babytopic :)

Kyara O+ O+ Wat geweldig zo'n tweelingecho! Echt heel gaaf om te zien. Hoe voel je je verder? Heb je ook dubbel zoveel last van hormonen? De mevrouw van MvM was zeker wel blij om te horen dat je dubbel zoveel HCG produceert :P

Ik heb vannacht heerlijk geslapen! Dat is tegenwoordig niet meer vanzelf sprekend met zo'n grote buik. Zei nog tegen mijn schoonzus, die ook pas bevallen is, 'zo die 3kg baby voel je wel zitten'. En toen zei ze 'en vergeet niet de 80gr placenta, en ruim een liter vruchtwater'. Dan heb je toch al gauw een kilootje of 5-6 aan je buik zitten. Nog al logisch dat ik zo snel buiten adem ben :P

Ik heb Bio-Oil gekocht voor de (pijnlijke) striemen op mijn buik. Wat een lekker spul zeg. Werkt in elk geval verzachtend tegen de pijn.
pi_116263713
en het is trouwens SEPTEMBER! :D :D :D

Ik heb al die tijd gezegd als mensen vroegen wanneer beval je: ohh pas in september joh!

Nu is het september :o

Sopho gefeliciteerd met de mijlpaal der mijlpalen trouwens :D
pi_116263852
Kyara wat een mooie echo O+
Blijft bijzonder 2 van die kleine guppies O+

Gisteren infogesprek in het ziekenhuis gehad, was op de afdeling verloskunde...
kreeg toch een beetje een raar gevoel in m'n buik toen ik weer langs "mijn" kamer liep.
Zou het wel bijzonder vinden om daar over heeeel veeeel weken met de bevalling van dit kleintje ook weer te liggen, maar voorlopig ga ik die afdeling maar zoveel mogelijk uit de weg!
pi_116263968
Ik kom ff binnen walsen, net rozige afscheiding met afvegen. Nu ook gelijk het idee dat ik buikpijn heb, godver, maakt me zo onzeker en verdrietig. Maar meer dan afwachten kan ik niet doen...
pi_116263972
Douchen met zo'n kleintje vonden wij helemaal niks, juist ook omdat ik dat even een rustmomentje voor mezelf vind. Maar ik ben nogsteeds niet overtuigd van de tt.

Het bedje komt bij baby en tiener super(of was het mega) store vandaan. Was nu helft van de prijs en de plank boven de lades kan je over het bedje heen uitklappen als commode, vonden wij wel handig omdat ze met zn tweeën op 1 kamer komen en ik toch altijd alles laat slingeren op de commode :D

Poezebeest wat vervelend :( hoop dat het vals alarm is :*

De tweeling echo is echt geweldig! Zo saampjes!! Heel mooi!
pi_116263986
Kan ik me voorstellen Klums!

Vandaag een jaar geleden was mijn uitgerekende datum van David, geeft ook een beetje een dubbel gevoel.

Sopho; inderdaad mijlpaal der mijlpalen voor jou. Heeft de volle maan je een baby opgeleverd? :P
I found myself alone,
pi_116263987
Kyara wat een bijzondere echo O+

Kwisted wat fijn dat de bio-oil bevalt! Ik vind het zelf ook erg fijn spul.
pi_116263996
Poezebeest :*
  zaterdag 1 september 2012 @ 10:49:21 #213
381212 Gulara
From the future
pi_116264088
Poezebeest :*

En ook voor klumsy :* en LeNeHe :* Het lijkt me verschrikkelijk moeilijk en dubbel op sommige momenten.
pi_116264263
Poezebeest en Lenehe :*

Kyara, wat mooi zo'n tweeling echo. O+
pi_116264319
Poezebeest, hoop dat het niks te betekenen heeft. Sterkte met afwachten :*

Klumsy, blijf inderdaad voorlopig maar heel ver bij de verloskamers vandaan. :*

LeNeHe, zal inderdaad ook heel dubbel zijn vandaag. :*
pi_116264373
Goedemorgen allemaal, ik zag een paar mooie echofoto's van de tweeling. Wat een apart gezicht zeg!
Poezebeest, ik hoop voor je dat het bij een beetje roze bloed blijft en het goed blijft gaan.
Mooi ledikant FTA!

Hier nog een baby in de buik, maar ik verlies wel slijm en bloed sinds een paar uur. Vanmiddag naar de verloskundige voor wederom bloeddruk meten en eiwit meten. Eens kijken hoe het dan gaat. De blauwe maan heeft dus nog niet geholpen.
pi_116264406
Sopho, gefeliciteerd met je mijlpaal der mijlpalen! *O* Hopelijk is het slijm en bloedverlies een goed teken en heb je snel je kleintje in je armen. :*
pi_116265664
Sopho misschien ben jij dan de uitzondering op de regel... dat je op je ud bevalt :-) ... spannend!
pi_116266420
Poezebeest, sterkte, ik duim voor je dat het niks is :*

Kyara, ohhh wat schattig die echo O+

Sopho, spannend! Veel succes!
pi_116266887
Welkom knetterkrankjorum!

quote:
0s.gif Op vrijdag 31 augustus 2012 11:40 schreef Suikertante het volgende:

Verder kreeg ik een magazine, een boek en een armbandje dat ik nooit zal dragen :D

Ja, dat spuuglelijke armbandje met secret code (die druppel) :D ! Op het papiertje wat er bij zat stond dat het echte zoetwaterparels waren, dus ik heb het armbandje kapot geknipt de parels eruit gehaald en de rest weggegooid. Dan maak ik van die pareltjes wel oorbellen (of laat ik maken..).

quote:
7s.gif Op vrijdag 31 augustus 2012 12:00 schreef Enfermera het volgende:

Whaha ja XD ach ja dat heb je soms, het gaat hier best snel.. :P

Wat een dromen trouwens :o
Ik was idd ook rond 6u wakker, bah.. ff wat gegeten en daarna kon ik gelukkig nog ff slapen. :)
Dus jij een dutje vanmiddag? :D

Nou dat dutje zat er niet in. Mijn man werd gister geopereerd en ik heb als een echt Bonnie gewacht tot de dokter belde. Wel nog even een rondje rond het ziekenhuis gelopen.

Het was goed dat ik vrij had. Ik had zo last van hormonen. Alleen maar huilen: om niets en om alles en onredelijke gedachten en daar weer om huilen. Zucht. Ik was kapot om tien uur. Vannacht 10 uur geslapen en de wereld ziet er een stuk beter uit! :s)

Wat leuk al die complimentjes over je buik!

quote:
0s.gif Op vrijdag 31 augustus 2012 20:48 schreef danic het volgende:
Zo ik ben vandaag weer gaan werken en ging best goed. Schijnbaar zag ik er vanmorgen om 08.30 uit als een vaatdoek, wat mijn collega gelijk begreep toen ik de reden vertelde. Uurtje later had ik weer kleur haha. Collega's reageerden echt allemaal superlief, ben helemaal afgezoend.

Wat fijn dat je collega's zo goed reageerden! Ik ben zelf wel een beetje bang voor de reactie van de mijne..

Wat een gezellige echo's van je tweeling, Kyara!

Ik denk dat ik mijn eigen negen maanden boek ga maken. Ik moet nog wel beginnen, maar ik heb nog niet zo'n haast. Verder wil ik voor de baby een baby-boek maken van het eerste jaar. Ik zou het heel leuk vinden als de opa's en oma's en ooms en tantes en beste vrienden ook een stukje voor het kind schrijven. Ik kwam ooit bij mijn ene oma een nieuwjaarskaart tegen van mijn andere opa en oma. Mijn opa en oma wensten mijn oma een heel bijzonder en speciaal 1984, omdat hun eerste kleinkind (ik) geboren werd. Ik vond het het bijzonder om te lezen dat mensen al met mij bezig waren terwijl ik nog niet eens geboren was!

Oh en ik heb morgen een babyshower en ik moet een klein cadeautje voor de mammie in spe meenemen. Ik weet niet zo goed wat ik dan moet kopen. Iemand een idee? Ik heb het nog aan de organisatoren gevraagd via mail, maar daar kreeg ik geen antwoord op..
pi_116267271
Kyara mooie foto's!

Poezebeest :* ik duim mee dat het loos alarm is.

Limone, waarom ben je bang voor de reacties van jouw collega's?
Klein cadeautje: douchegel, nagellakje, haarmaskertje, tijdschrift zoiets denk ik?

Over het badje: wij hadden ook een tummy tub in het kraampakket vorige keer (VGZ), maar vonden het allebei helemaal niets om te gebruiken. De eerste periode ging Eva in bad en daarna met papa mee onder de douche. Ik was er dan altijd bij en nam Eva over als ze klaar was om af te drogen en aan te kleden. Papa kon dan verder douchen. Badje staat nu bij opa en oma omdat ze daar wel eens blijft slapen. Hier gaat ze al heel lang in het grote bad en dan in zo'n ligsteuntje

Toen ze eenmaal kon zitten in zo'n ring

En nu zit ze los onder de douche te spelen met stapelbekertjes en was ik haar.
pi_116267279
Oeps, sorry voor de grote afbeelding :@
pi_116268907
...omdat mijn directe collega met zelfde rol en functie ook zwanger is (wel 2 maanden verder) en wij de enige twee in die functie zijn en er voor de rest alleen maar kerels werken. Aan de andere kant: mijn lijf, mijn leven(s), maar toch knijp ik m een beetje..

Haarmaskertje etc is wel een goed idee, dank! Ik mag dan nu zelf zwanger zijn, maar kan me nog niet voorstellen wat ik over dertig weken leuk vind om te krijgen. :)
pi_116269184
Oh ja, dan kan ik me voorstellen dat het spannend wordt om te vertellen. Maar inderdaad, je kan niet je leven aanpassen aan werkomstandigheden.

Ja verwendingetjes voor haar zelf is altijd goed denk ik.
Of een goed boek, maar dan ben je al wat meer geld kwijt.
  zaterdag 1 september 2012 @ 14:18:35 #225
195169 Enfermera
I'm k-kinda busy.
pi_116269185
FTA wat fijn dat de echo weer goed was :*
Wat een leuk ledikantje! O+

Wij hebben gewoon een normaal badje.. zat nog wel te denken aan een TT maar denk niet dat ik dat doe. En lekker mee onder de douche idd O+

Kyara wat een mooie foto's zeg van die 2 O+ Ik was idd benieuwd of ze nou hun eigen vruchtzak hebben, maar ja dus lees ik :P

Sopho gefeliciteerd en tegelijkertijd ook spannend dus! :*

quote:
10s.gif Op zaterdag 1 september 2012 12:53 schreef Limone het volgende:

[..]

Nou dat dutje zat er niet in. Mijn man werd gister geopereerd en ik heb als een echt Bonnie gewacht tot de dokter belde. Wel nog even een rondje rond het ziekenhuis gelopen.

Het was goed dat ik vrij had. Ik had zo last van hormonen. Alleen maar huilen: om niets en om alles en onredelijke gedachten en daar weer om huilen. Zucht. Ik was kapot om tien uur. Vannacht 10 uur geslapen en de wereld ziet er een stuk beter uit! :s)

Wat leuk al die complimentjes over je buik!
Joh! :o Hoop niet dat het ernstig was?! Alles goed gegaan? :*
He jeetje :( Stom he meis. Ja, dat is ook gewoon zwaar..
Fijn, lekker slapen is altijd heerlijk he!

Ja, vond het echt leuk O+

Nou, ik had gister ook even een hormonaal momentje.. we waren even naar de stad gegaan en we liepen een winkel uit, komen er (voor mij) uit het niets ineens 2 van die pubers al stoeiend mijn kant op :o :X Mn man trok me al zijn kant op en ik hield mn arm/schouder al om ze tegen te houden, maar toch botsten we nog. Kon bijna janken op dat moment zeg, gewoon van de schrik ;( bah! Manlief gelukkig heel beschermend en ook nog een vrouw die het zag gebeuren O+
Verder helemaal niks gebeurd dus, ze hebben niet eens mn buik aangeraakt, maar het feit dat ik al slecht loop en dan nog zo'n buik..

Snap dat je het spannend vind om te vertellen op je werk idd.. maar mag geen reden zijn dat ze je anders gaan behandelen! :* ook al gebeurd dat vaak genoeg, i know..

Danic: oh, handig ding die ring! Die ga ik onthouden voor later onder de douche idd, want wij hebben geen bad. Zat ook nog te denken aan zo'n inklapbadje wat je in de douche kan zetten, dat is ook wel enorm handig :D
pi_116269292
Ze moeten dan wel echt zelf kunnen zitten in die onderste ring, maar dat andere ding kan je al heel snel gaan gebruiken. Is gewoon bij de hema te koop. Die ring niet, maar wel bij prenatal/babydump enzo.

Zo'n inklapbadje is volgens mij wat As ook bedoelde, een biba bad.
pi_116271221
Wij hadden de vorige keer een badje, maar meneer vond dat helemaal niks. Geen Tummytub voor handen, maar wel een emmer. Daar hebben we hem zeker een maand in gewassen, hij viel daar elke keer in slaap.

Update, bloeddruk is stabiel gebleven en geen eiwitten in de pies. Weeën zijn gestaag aanwezig, maar op aanraden gaat eerst de peuter uitlogeren, want hij is een echte weeën stopper.
pi_116271409
Midas vindt zo'n ligding en zitding dus helemaal niks he. Hij heeft een hekel aan water geloof ik. Overigens douche ik altijd alleen met hem maar dan douche ik zelf dus nog een keer apart als hij slaapt.

Succes Sopho, hopelijk zet het door zodra je niet meer afgeleid wordt.
pi_116271420
Spannend sopho! Ik heb sinds gisteren last van wat voorwerk, kramp en steken
  zaterdag 1 september 2012 @ 15:40:48 #230
195169 Enfermera
I'm k-kinda busy.
pi_116271445
Danic: Ja idd :) maar wel handig zoiets! Ohja nou zie ik het idd van dat biba bad, even gegoogled. :Y

Sopho: haha ja idd, emmer kan ook gewoon! :D Fijn dat alles nog goed is, succes alvast!! :* :%
pi_116272502
Limone wat je zelf al zegt .. jouw lijf jouw leven! Dat jouw collega twee maandjes verder is als jou wil niet zeggen dat jouw 'recht' op zwanger zijn komt te vervallen. Baas heeft eventueel nog de tijd om een uitzendkracht te regelen als het werk perse door moet gaan.

Mijn vent komt net helemaal uit zichzelf een bord fruit naar de bank brengen. Super attent .. zei al tegen hem dat hij me niet zoveel moet verwennen voordat ik er dadelijk aan gewend raak haha. Hij maakt zich een beetje zorgen geloof ik.

Enf dat was even schrikken zeg! Je moedergevoel kwam al aardig naar boven zo te horen .. jammer dat mensen soms hun ogen in hun achterhoofd hebben zitten.

Ooooww en ik heb vanmorgen bij de kapper verklapt dat we een meisje gaan krijgen .. domme ik.. flapte het er zo uit terwijl vent en ik hadden afgesproken onze mond dicht te houden. Heb haar later maar even gezegd dat ik dat per ongeluk in al mijn blijdschap en enthousiasme heb gedaan en dat dat eigenlijk niet de bedoeling was.

Laatst waren we aan het eten bij mijn schoonouders en toen flapte mannetje er ook per ongeluk uit: ... ja en dadelijk als *noemt de naam van beebje* dadelijk blablabla ... Heb hem yoen ook een schop onder de tafel verkocht haha. Komt omdat we het thuis telkens over haar hebben ... nou ja nog ren paar weekjes :-)

Ik heb trouwens de hele tijd zon voorgevoel dat ik eerder ga bevallen dan de ud. Slaat helemaal nergens op want ze is volgens mij nog niet eens ingedaald maar toch he.

Oehh steken daar beneden klinkt niet fijn Kwisted
pi_116274480
Sopho,spannend!

Twinkle :D Lekkere fout van je kerel!

En badje? Wij hebben 2 babybadjes en daar passen peuter en kleuter beide nog in hoor :Y
Gewoon lekker zitten poedelen.
Voor de baby hebben we ook wel ergens een tummytub, ff afwachten wat beeb fijn vindt :)
pi_116274722
Kyara, geweldige foto's O+

Poezebeest, ik heb ook zoiets gehad (tijdens deze zwangerschap) en pas ná het zien van bloed/afscheiding-met-wat-bloed had ik 'ineens' weer onderrugpijn en krampen. Achteraf gezien was dit echt mijn hoofd dat mijn lijf heeft wijsgemaakt die krampen te voelen. Schrik/paniek kan veel doen. Hoe gaat het nu? :*

Sopho, spannend!

Limone, alles goed gegaan met de operatie van je man? Wat cadeautje voor shower betreft... Die verwendingetjes klinken wel goed ja :Y
pi_116274884
Twink, ik zou me volgens mij ook verspreken als ik het wist :+

Vanavond lekker met groepje vrienden eten bij de griek :s)

Oh! Ewan het Droomschaap is binnen :+ Samen met bestelling van muursticker er wat babykleertjes. Kwam goed uit, mijn nestel/koopdrang was meteen gestild :D
pi_116275004
:D Hier vandaag net genoeg kleine nuttige dingen gedaan om mijn nesteldrang tevreden te stellen ;)

En namen... 't wordt wel tijd he? Wij hebben nog 3 opties, we beslissen wrs pas als we ukkie zien :)(hoewel ik dat heel spannend vind) maar ik hoop dat we dan nog 2 opties hebben ipv 3!

Hier vanavond ook uit eten, we kregen een bon O+
  zaterdag 1 september 2012 @ 17:31:25 #236
195169 Enfermera
I'm k-kinda busy.
pi_116275255
Twink wat een lieve vent heb jij toch zeg O+
Ja was idd niet echt leuk :{
Whaha heb je je mond voorbij gepraat meis :D Oh je vent houdt zich er ook niet helemaal aan dus :+ Ja, daarom hebben wij dus een werknaam... Beppie. :P Ook weten we de definitieve 1e naam nog niet (wel een shortlist van 4), maar een werknaam helpt heel erg! En ja, wij vinden het niet erg om het geslacht te benoemen dus dat scheelt ook wel.

Net nog ff snel naar babydump geweest om hydrofiel luiers te scoren (6; 2 witte met kroontje, grijze en antraciet) en ook nog een antraciet verschoningskussenhoes :D Echt leuk. O+
pi_116275567
Enfermera: :* voor je lieve post. Gister had ik er vast om moeten huilen. :D
en een :* voor de schrik. Ik kan me heel goed voorstellen dat je je op dat moment erg kwetsbaar voelt. Gelukkig heb je een super-hero-kerel!

De operatie stond al een tijdje gepland. Er moest een paar verdwaalde schelpscherfjes uit zijn voet gehaald worden, maar omdat die op zo'n rot plek zaten moest ie volledig onder narcose :o :D. Het was jammer dat het zo uitliep, want dan had ik nog een dutje kunnen doen. In plaats daarvan heb ik een heel stuk in mijn boek kunnen lezen: ook lekker.

Ik heb voor de shower een spannend boek gekocht, een haarmasker en een gezichtsmasker :)

Tja en dat werk, het zit ook allemaal in mijn eigen hoofd. En je hebt gelijk hoor, Twinkle, dat mijn recht op zwanger zijn niet opeens is vervallen. Een goede om mezelf voor te houden :)
  zaterdag 1 september 2012 @ 17:43:19 #238
195169 Enfermera
I'm k-kinda busy.
pi_116275624
Limone: whehe :P :+ :*
Ohja, mijn kerel is heerlijk 8-) O+ Hij ziet er gelukkig ook vrij agressief uit, veel tattoos enzo :7 type grote bek (alleen als het nodig is) en klein hartje enzulks O+

Ahh oke... Jeutje, vervelend! -O- dus nu moet ie z'n pootje omhoog enzo? :P
pi_116276276
Haha enf dan hebben wij dezelfde spulletjes gedcoord bij babydp want die heb ik ook gekocht :-)
pi_116276919
quote:
7s.gif Op zaterdag 1 september 2012 17:43 schreef Enfermera het volgende:
Limone: whehe :P :+ :*
Ohja, mijn kerel is heerlijk 8-) O+ Hij ziet er gelukkig ook vrij agressief uit, veel tattoos enzo :7 type grote bek (alleen als het nodig is) en klein hartje enzulks O+

Ahh oke... Jeutje, vervelend! -O- dus nu moet ie z'n pootje omhoog enzo? :P
Ja zo zie ik de mannen ook graag haha. Mannen moeten stoer zijn :-p

Ohh wat verheug ik me er op om straks weer voor normale kleren te gaan winkelen! Hopelijk ben ik na de bevalling snel weer terug op gewicht
  zaterdag 1 september 2012 @ 18:40:11 #241
347468 Tante_Soesa
Nu met Sassefras
pi_116277100
quote:
1s.gif Op zaterdag 1 september 2012 18:33 schreef Kwisted het volgende:

[..]

Ohh wat verheug ik me er op om straks weer voor normale kleren te gaan winkelen! Hopelijk ben ik na de bevalling snel weer terug op gewicht
Daar keek ik ook zo naar uit :Y

Gelukkig paste ik met een week m'n oude kleding weer, daar werd ik enorm gelukkig van :+
pi_116277232
Klumsy, slik... Misschien kom je straks wel in dezelfde kamer?
LeNeHe ook al zo'n confronterend moment. Dikke kus voor jullie allebei :*

Poezebeest bah! Hoop dat t hierbij blijft.

Sopho wat spannend!

Limone oei je arme vent! Van een schelp? Wat een ellende. Fijn dat jij je weer wat beter voelt.
En over je werk; ja, ze zullen vast wel even balen, begrijpelijk ook toch. Maar ze zullen voor jou wel blij zijn. En anders zijn het &%@! Dus lekker niet aan denken

Enf :o wat een schrik! Hoera voor jouw vent!

Ik heb lekker geshopt, platte laarzen gekocht voor de winter. Loop normaal op hakken maar dat zal straks wel moeizamer gaan dacht ik zo. En een lekker ijsje gegeten :9 wil er nu nog één

Kwisted, voorwerk! Jij bent toch nog maar net zwanger :D

Haha Twinkle lekker bezig jullie met het eruit flappen! Gelukkig is je vent verder wel O+

Coco, leuk die spulletjes! Dat schaap is O+

Free wat een leuk idee om de naam pas definitief te kiezen als je de kleine ziet.
pi_116277314
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 september 2012 18:40 schreef Tante_Soesa het volgende:

[..]

Daar keek ik ook zo naar uit :Y

Gelukkig paste ik met een week m'n oude kleding weer, daar werd ik enorm gelukkig van :+
En hoeveel was je dan angekomen en wat was je meteen weer kwijt?

Ik vind t moeilijk om niet te snaaien nu ik met verlof ben..
  zaterdag 1 september 2012 @ 18:49:56 #244
347468 Tante_Soesa
Nu met Sassefras
pi_116277429
quote:
1s.gif Op zaterdag 1 september 2012 18:46 schreef Kwisted het volgende:

[..]

En hoeveel was je dan angekomen en wat was je meteen weer kwijt?

Ik vind t moeilijk om niet te snaaien nu ik met verlof ben..
Ik was 10 kilo aangekomen en 8,5 na een week kwijt. Dat ziet er maar raar uit op de grafiek van Wii Fit :D. De rest viel ik daarna al snel af :Y, ging heel snel! Ben nu lichter dan voor m'n zwangerschap! Nooit verwacht... :o
pi_116277592
Oehh daar zit ik al overheen! Ben nu 37w5d en 15kg aangekomen.
Hoop dat ik niet veel meer aankom..
pi_116277794
Ik nu met 30 weken al 12 :+
Maar vrij veel vocht als ik zo naar mezelf kijk (enkels!)

En ik snaai rustig, was bij beiden ook ongeveer zoveel aangekomen en kon aan het einde van de kraamweek al mijn kleren weer aan :) En zoveel snaaizin heb ik eigenlijk niet.
pi_116277868
Dat klinkt hoopvol!
Ik ben vooral in t begin snel aangekomen, zit nu al n week of 4 op t zelfde gewicht. Hoop dat t ook deels vocht is, denk t wel
pi_116278140
Enfermera, lekker hoor zo'n man! De mijne staat op dit moment in de keuken (voor boeuf bourguignon en bouillon en dan is de citroentaart al klaar), maar hij mag vooral niet te lang lopen. Dus de boodschappen op de markt, die hij altijd doet, heb ik gedaan. En ik weet meteen weer waarom ik destijds voor het taakje 'boodschappen doen in de supermarkt' heb gekozen. Brrr...markt..

die arme jongen, ik heb zo wel z'n street incredibility aan gort geholpen :@ :D

Ja, Fieder, hij was tijdens het kiten in een schelp gestapt en hij kon een redelijk groot deel van de schelp er zelf wel weer uit halen, maar er zijn toch wat stukjes afgebroken, achtergebleven en uiteindelijk ingekapseld in weefsel. Dat zorgde weer voor een (pijnlijke) bobbel van weefsel op z'n voet waardoor schoenen al na een paar uur pijn doen.

Ik begrijp heel goed dat ze op m'n werk zullen balen, vandaar dat ik m een beetje knijp denk ik :)

[ Bericht 29% gewijzigd door Limone op 01-09-2012 19:24:39 ]
pi_116278992
Nee joh! Ze zullen na de eerste schrik heus wel blij voor je zijn! Wat anderen ook zeiden: jouw recht op zwangerschap is niet opeens komen vervallen. Zou wat wezen zeg, dat je omstebeurt moet :N
Vorig jaar waren er bij ons 5 van de 30 tegelijk zwanger :D Is ook allemaal goed gekomen.
Misschien het gesprek beginnen met: ik begrijp dat het voor jullie lastig gaat worden, maar voor mij is het leuk nieuws? Ben je ze voor.
pi_116279767
Het heeft hier toch wel even geduurd voordat ik al mijn oude broeken weer aan kon. En toen het eindelijk lukte....... :D

Ik pas mijn oude broeken nu echt niet meer maar met positiebroeken heb ik nog zoveel stof over... En dat te bedenken dat eind december mijn positiebroeken echt niet meer lekker zaten en ik eigenlijk vooral in joggingbroeken rondliep :@ Hmmmm, mijn eigen winterkleding heb ik in de winter van 2010 voor het laatst aangehad.....

Limone, je kunt je leven niet aanpassen op je werk. En het is goed om je te realiseren dat misschien niet iedereen even blij zal zijn maar ze hebben het maar te accepteren. En wie weet valt het mee!
pi_116280482
Nou Kwisted wat jij zegt .. Al moet ik zeggen dat ik mijn gewone shirtjes nog aan kan. Alleen mijn broeken heb ik moeten omwisselen voor positiebroeken vanaf 12 weken. Maar ik kijk met heimwee terug naar mijn G-stars in de kast :') (en ben soms bang dat ik daar noooooit meer in kom :') ...Zit ik dan te zeuren met mijn 6 kg tot nog toe :') ).. Gaat goed komen! :D .. Ik denk dat het inderdaad vooral vocht en beeb is hoor! Die groeit in de laatste weken razendsnel. En daarbij, je ziet er zo mooi uit op foto's altijd!! Die 10 kilo zie ik echt niet bij jou hoor :o

Hahaha ooww Enf heb jij zo'n vent ja?
Mijnes .. als ie zich een paar dagen niet geschoren heeft .. lijkt het net een of andere bosjesman :+ ... Als dat wel het geval is, dan wordt hem nog weleens gevraagd of ie uit Italie of Griekenland komt O+ .. Mijn Italiaanse adonis O+

Ik begon mijn gesprek met mijn leidinggevende toen met: Ik denk dat jullie me vanaf half september ergens een week of 16 moeten gaan missen ..... Effe gewacht tot het kwartje viel :+ .... Maar toen begon ie te lachen en toen zei ik: Je snapt hem wel he :+ .. Collega's allemaal super blij voor me en hoe het allemaal opgelost wordt .. Ach dat komt ook wel goed :Y) ... Iedereen denkt altijd dat ie super onmisbaar is (En soms wil een werkgever je dat gevoel ook wel geven als het hem zo uit komt :+ ) .. Maar als puntje bij paaltje komt is iedereen misbaar/inwisselbaar :Y .. Komt goed meis!

Mijn positiebroeken zitten ook niet allemaal even lekker meer .. Maja voor die laatste paar weken ga ik geen nieuwe meer kopen .. Dan maar lekker KampeNellie in joggingsbroek hoor :+ .. I don't care :@
  zaterdag 1 september 2012 @ 20:51:28 #252
195169 Enfermera
I'm k-kinda busy.
pi_116281762
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 september 2012 18:08 schreef Twinkle20 het volgende:
Haha enf dan hebben wij dezelfde spulletjes gedcoord bij babydp want die heb ik ook gekocht :-)
Echt!! :D whahaha. Ja ik vond ze zo leuk O+

Haha ja mijn vent ziet er ruig uit maar is gewoon ontzettend aardig. Hij kan wel goed boos kijken hoor, als het moet :7 Heeft ook weinig met scheren enzo, laat nu z'n baard staan en dat staat 'm echt niet verkeerd vind ik. Daarvoor had ie vaak een ringbaardje. Hij is ook wat rossig, heeft wel bruinig haar maar z'n baardje is vaak net iets roder, staat 'm leuk :9 Tja, en ik val daarop, dat helpt natuurlijk ook wel he..

quote:
1s.gif Op zaterdag 1 september 2012 18:33 schreef Kwisted het volgende:

[..]

Ja toch :9
Dat ja :o pff... zit nu al te kijken naar normale truien en winterjassen! Lijkt me idd heerlijk om weer gewone kleren aan te doen..

quote:
0s.gif Op zaterdag 1 september 2012 19:12 schreef Limone het volgende:
Enfermera, lekker hoor zo'n man! De mijne staat op dit moment in de keuken (voor boeuf bourguignon en bouillon en dan is de citroentaart al klaar), maar hij mag vooral niet te lang lopen. Dus de boodschappen op de markt, die hij altijd doet, heb ik gedaan. En ik weet meteen weer waarom ik destijds voor het taakje 'boodschappen doen in de supermarkt' heb gekozen. Brrr...markt..

die arme jongen, ik heb zo wel z'n street incredibility aan gort geholpen :@ :D

Ja, Fieder, hij was tijdens het kiten in een schelp gestapt en hij kon een redelijk groot deel van de schelp er zelf wel weer uit halen, maar er zijn toch wat stukjes afgebroken, achtergebleven en uiteindelijk ingekapseld in weefsel. Dat zorgde weer voor een (pijnlijke) bobbel van weefsel op z'n voet waardoor schoenen al na een paar uur pijn doen.

Ik begrijp heel goed dat ze op m'n werk zullen balen, vandaar dat ik m een beetje knijp denk ik :)
Nou he :D Oeh, wat heerlijk joh! O+ :D

Fieder lekker een ijsje :D :9
  zaterdag 1 september 2012 @ 20:54:54 #253
159867 becky27
Ik gooi een balletje op
pi_116281922
haha ik zie allemaal woeste, volledig getatoeëerde mannen met hele kleine baby's voor me. De mijne is net een wijf.... enorm ijdel, bang voor spinnen en ik ben een betere klusser. :D En hij slaapt het liefst uit (ja ik ook!) en daar hebben we vaak mot over :o

Tot deze week kon ik mijn eigen kleding nog aan en hoop maar voor een week of 17 zwangerschapskleding aan te hoeven.
Ik hoop dat ik nu wat ben aangekomen, tot nu toe nog op mijn gewicht voor de zwangerschap maar ik wil toch eigenlijk nog zeker 10 kg erbij. Volgens mij heb ik het al eens eerder gemeld, de vorige keer was ik 8 kilo aangekomen en binnen een maand of anderhalf/twee (geloof ik) 16 kilo kwijt.

Probleem is dat ik geen trek heb. Vanavond mosterdsoep en komkommer en druiven op......zijn niet de calorieën he.
pi_116283194
Balen Becky dat je geen trek heb. Hopelijk komt dat nog en kom je wat aan.
Hier ook nog steeds onder het startgewicht maar ik ksn het meer dan prima hebben en heb ook voldiende trek.

Hoe is het nu met de vermoeidheid? Slaan de vitamine injecties aan?
pi_116283751
Dank voor de tip Fieder! Ga ik zeker onthouden (en dat te bedenken dat ik 'iets' doe met communicatie en dialoog :') )

En wat een leuk en positief coming-out verhaal, Twinkle! :D Voor die sfeer ga ik ook!
pi_116285034
Hoeveel "hoor" je eigenlijk aan te komen van een zwangerschap? Ik ben net 15 kilo afgevallen, dus ik zie er wel een beetje tegenop weer bij te komen, maar het is voor een goed doel :Y)
  zaterdag 1 september 2012 @ 22:15:18 #257
159867 becky27
Ik gooi een balletje op
pi_116286267
zandsculptuur, ik geloof dat 14 kilo gemiddeld is. De app die ik heb geeft aan dat ik nu een kilo 8 aangekomen had moeten zijn.

Ik heb trouwens mijn baas ingelicht met de mededeling dat mijn heftige (hormonale ;) ) reacties een reden hadden....

As, ik weet het niet, of ze helpen, vast wel maar het ene moment ben ik topfit, het andere moment (zoals vandaag na weer een zware werkweek) ben ik doodop. Komt allemaal best wel weer goed hoor maar pfff, ik duik zo mijn bedje in :D
pi_116296194
pff nou ik ben maar uit bed gegaan, want slapen zat er niet meer in ;(
Lig allemaal te malen over vanalles en nog wat. Dat wordt dan vanmiddag een middagdutje doen..
pi_116296264
Hier nog steeds hetzelfde, hoewel het wel wat meer is geworden, maar meer dan afwachten kan ik niet doen. Ik duik weer even onder een steen en hoop dat deze onzekerheid snel voorbij is. Dat het niet goed is, dat zij zo, maar dat afwachten tot het mogelijk doorzet is echt killing....
pi_116296291
Poezebeest -O- Die onzekerheid is echt ontzettend vervelend!

Hier had ik een paar maanden geleden een jas gevonden die 'wel ging passen tot het einde van de zwangerschap' Zo'n ANWB-jas ding. Niet heel mooi, wel lekker warm en groot.
Deed ik hem gisteren aan, paste nog nèt _O- Ben benieuwd of ik het red tot het einde :P

En 's morgens nog avondeten spugen is klote :X
pi_116296298
Ach Kwisted, wat rot dat malen. Soms helpt het al als je deze gedachten op papier zet. Dan ben je het even kwijt. In de Zwangerschaps App die ik heb, staat zelfs dat een blocknote en een pen naast je bed al wonderen doen.

als je vaker piekert..

Kan je niet naar de spoed verloskundige Poezebeest?
pi_116296444
Limone; ik heb net contact gehad met z'huis waar ik onder behandeling ben, moet afwachten en krijg woensdag echo. Ik kan er verder toch niets aan doen, als het mis is, dan wordt het waarschijnlijk erger, als het stopt, dan is de prognose beter. Ik vind het alleen zo vervelend dat ik morgen gewoon moet werken en bang ben dat het onder het werk misgaat. Ik baal hier gewoon gruwelijk van.
  zondag 2 september 2012 @ 08:48:27 #263
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_116296469
Sterkte poezebeest..... dat afwachten is slopend, dan kun je maar beter weten waar je aan toe bent. Kun je je eventueel ziekmelden? Of misschien is wat afleiding juist wel goed?
pi_116296473
Ik duim voor je Poezebeest.

Dames, iemand tips voor middeltjes tegen keelpijn en oorpijn? Ik nam altijd strepsils maar dat schijnt niet te mogen met zwangerschap. En wat kun je nemen tegen hoesten?

Of moet ik gewoon de rest van de dag op dropjes zuigen :P
  zondag 2 september 2012 @ 08:54:59 #265
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_116296502
Vsm heeft tabletjes tegen het hoesten, weet alleen niet zeker of je die ook tijdens de zwangerschap mag maar is wel homeopatisch.
pi_116297657
Ik kom net terug van de sportschool en ik voel me super goed! Dat had ik veel eerder moeten doen :o *O*
pi_116297909
Poezebeest, wat rot dat afwachten... Ik hoop voor je dat het bloeden snel stopt :*

Wij hadden een ontspannen nachtje weg, in zo'n luxe hotel (lekker in bad gewichtloos liggen wezen) waar je je aan het ontbijt helemaal klem kunt eten. Daarna nog even de sauna in geweest en naast het zwembad liggen dutten.
Niks mis mee ^O^

Sinds gisteren ben ik ook begonnen om mijn 9 maanden dagboek met terugwerkende kracht te vullen. In het begin van mijn zwangerschap vond ik er geen zak aan. Ik vond de teksten in het boek (ik heb die van Marianne Amelink) ook zo gedateerd.
Maar nu heb ik kaartjes, foto's, dingetjes verzameld en ingeplakt en heb ik mijn fröbelaard weer hervonden. En ik merk dat ik het toch wel leuk vind om een soort logboek bij te houden, zeker zometeen tijdens mijn verlof.

En verder heb ik vanochtend met uitrekken een buikspier bovenin verrekt, die dus al niet meer actief was, maar nu voelt alsof ie gescheurd is. ;(
Vandaag gelukkig verder he-le-maal niks gepland! Ook wel eens lekker. Dus ik lig nog in bed, man is voetballen, als die rond het middaguur terug is eens brunchen.
  zondag 2 september 2012 @ 11:16:48 #268
131834 Loodje
Irresistibly sexy you!
pi_116298002
Lieve ladies, even een berichtje van ons vanuit het kraambed :D
Blijepeen en ik zijn vrijdag 31 augustus om 14.15uur bevallen van onze lieve zoon.
Hij heet Logan Jace en is 48 cm en was 2612gr.

We hebben een lange rit gehad, van dinsdag 9.00uur tot vrijdag 14.15 maar we hebben het gered en wat doet ons kindje het toch ook heerlijk.
We zijn heel trots, en gaan nu nog even van het hotel genieten. Gisteren al heerlijk pizza besteld ipv ziekenhuisvoer, want dat is echt niet heel erg lekker hihi. En vanavond heerlijk roomservice van het hotel van hun menukaart, kan niet wachten op een entrecote rare of sushi :P

Het verhaal van de bevalling is gezien het aantal dagen best wel lang, dat zal snel schrijven in het bevallingstopic, kan je zeggen dat de lange rit vermoeiend was maar dat we enorm veel gehad hebben aan onze cursus Hypnobirthing. Ben daar achteraf dus echt enorm blij mee. Ons kindje doet het ook heel goed, hij is heerlijk rustig, geeft goed aan wat hij wil (tot nu toe) en ligt nu even lekker te slapen. Ik ga nu ook weer even slapen. Blijepeen blijft jullie op de hoogte houden !Hier een foto van onze Logan Jayce
Be dance |Be real| Be You
pi_116298043
Looooodje O+
Van harte vrouw. Hard gewerkt, super gedaan! Succes met het herstel en geniet van je mooie mannetje!
  zondag 2 september 2012 @ 11:21:54 #270
131834 Loodje
Irresistibly sexy you!
pi_116298083
Mango, las net je berichtje. Wij hadden dat ook gedaan en wat is dat heerlijk he! Dat is echt even genieten :D

Thanks Mango :D

Meiden houd je taai, houd vol, geniet van jullie zwangerschappen. Blijf jullie (via Peen) natuurlijk nog even volgen maar verkas dan ook alweer naar het babytopic :D Hoop jullie daar snel allemaal weer te lezen.
O+ :* voor de dames die het nodig hebben:D
De bevalling is echt een bijzonder moment, laat angsten niet in de weg staan, luister naar je hart, jouw baby en naar jezelf. Doe wat voor jou goed voelt en neem advies aan waar jij achter wil staan en achter staat. Maak de keuzes die jij wil en overweeg alleen andere keuzes als jij je daar goed bij voelt. Toi toi ladies, op naar het mooie moment dat jullie in jullie armen gaan liggen :D

pi_116298089
Ach Loodje! Wat een schatje! En wat een bevallingsreis...Geniet van je hotel en al je rauwe vlees!
  zondag 2 september 2012 @ 11:23:10 #272
131834 Loodje
Irresistibly sexy you!
pi_116298096
Dank je Lmone :D Ga ik zeker doen, ga nu echt even slapen dus ben even offline. Blijepeen zal jullie ff bijhouden:D
pi_116298134
Loodje jouw post O+ ik heb er zooo'n zin in!
  zondag 2 september 2012 @ 11:28:12 #274
190853 RockabeIIa
Embracing my inner trailerpark
pi_116298200
Wauw wat een mooie baby O+
gefeliciteerd Loodje!
I'm so glamourous I piss glitter!
pi_116298201
Jaaaaa Loodje daar issie! Gefeliciteerd! En Blijepeen natuurlijk ook! *O* O+
pi_116298404
Wauw Loodje, daar is hij dan eindelijk! Gefeliciteerd en heel veel geluk! *G* *G*
Ben erg benieuwd naar je verhaal.

Poezebeest wat vervelend die onzekerheid. :*
I found myself alone,
  zondag 2 september 2012 @ 11:37:50 #277
36072 Susie
Hatsjikiedeeeeeeee!
pi_116298424
Loodje en Blijepeen, van harte! *O*
Unlike those who hide the truth, i tell it like it is......
pi_116298476
ik ga uit lurkstand om Loodje en Blijepeen te feliciteren! En wat een leuke naam!

*O* *O*

Logisch dat de hele rit vermoeiend was, maar aan je verhaal te horen heb je er geen naar gevoel aan overgehouden. Geniet van jullie mannetje en veel plezier mijn zijn drieën!
The best and most beautiful things in the world cannot be seen, nor touched, but are felt in the heart. - Helen Keller
[btfl]* portfolio
pi_116298482
O+ gefeliciteerd met jullie kleintje Loodje en Blijepeen *O*
pi_116298496
Loodje en blijpeen gefeliciteerd wat een mooierd. Nu heerlijk genieten.
pi_116298878
Van harte gefeliciteerd Loodje! Goed gedaan en nu heerlijk genieten van je prachtige zoon O+
pi_116298977
Loodje en Blijepeen, hartelijk gefeliciteerd met jullie zoon! Wat een plaatje O+
pi_116299048
Loodje en Blijepeen, gefeliciteerd!
pi_116299118
quote:
0s.gif Op zondag 2 september 2012 11:21 schreef Loodje het volgende:

Meiden houd je taai, houd vol, geniet van jullie zwangerschappen. Blijf jullie (via Peen) natuurlijk nog even volgen maar verkas dan ook alweer naar het babytopic :D Hoop jullie daar snel allemaal weer te lezen.
O+ :* voor de dames die het nodig hebben:D
De bevalling is echt een bijzonder moment, laat angsten niet in de weg staan, luister naar je hart, jouw baby en naar jezelf. Doe wat voor jou goed voelt en neem advies aan waar jij achter wil staan en achter staat. Maak de keuzes die jij wil en overweeg alleen andere keuzes als jij je daar goed bij voelt. Toi toi ladies, op naar het mooie moment dat jullie in jullie armen gaan liggen :D

ohhhhhhhh O+ O+ O+ O+ :'(
pi_116299843
Loodje en blijepeen gefeliciteerd met jullie zoon O+
pi_116300426
Ahh wat lief! En wat goed om te horen dat je er ondanks alles zo goed op terug kan kijken! Ben benieuwd naar het bevallingsverhaal. Enorm gefeliciteerd jullie en geniet lekker!!
  zondag 2 september 2012 @ 12:55:41 #287
171422 LadyBlack
paint it black
pi_116300501
Ah, een geboorte! Loodje en blijepeen gefeliciteerd met jullie zoon!!

En wat een lief stukje heeft kwisted hierboven gequote O+
  zondag 2 september 2012 @ 13:04:35 #288
95408 Incantrix
0118 999 88199 9119 725....
pi_116300697
Wat geweldig Loodje, van harte gefeliciteerd! *O* en pfoeh, wat een lange rit, ik vind dat best wel hftig! Ik wens je een goed herstel! (en na mijn mindful birth-lessen met zelfhypnose-elementen ga ik denk ik toch ook nog maar eens een zelfhypnoseboek zoeken :)
3!
  zondag 2 september 2012 @ 13:05:38 #289
95408 Incantrix
0118 999 88199 9119 725....
pi_116300731
Ik weet trouwens nog iemand die haar baby heeft O-) maar dat komt ze vast zelf nog vertellen..
3!
pi_116300776
Inca :o doe es niet! Nou ben ik nieuwsgierig }:|
  zondag 2 september 2012 @ 13:08:52 #291
159867 becky27
Ik gooi een balletje op
pi_116300811
Oh maar das dan niet zo'n moeilijk! Gefeliciteerd!
pi_116301016
Nee ik heb ook wel een vermoeden, maar ik wacht af.....
pi_116301039
Loodje gefeliciteerd *O*, wat een schatje.
  zondag 2 september 2012 @ 13:25:25 #294
374666 Logician78
Live @Enschede
pi_116301322
Loodje O+ en wat een mooie!
Van harte! *O*
pi_116301772
Kuch, dat ben ik dus. Gisteravond om half twaalf is Julius geboren. Het was een snelle bevalling van vier uurtjes. Hij is 3490 gram en kerngezond!
Weeën storm is niet leuk, maar de ontsluiting schiet dan wel op. Julius is dus net geboren op de uitgerekende datum!
Gefeliciteerd Loodje!
pi_116301816
O+ Sopho geniet van jullie kleine man O+ Gefeliciteerd *O*
  zondag 2 september 2012 @ 13:43:32 #297
195169 Enfermera
I'm k-kinda busy.
pi_116301880
Loodje, daar is ie dan eindelijk he O+ Wat een heerlijk manneke, geniet ervan joh! :* En wat een heerlijk advies over de bevalling O+ :D

Sopho ook!! Jeuj! Op de uitgerekende datum nog!! *O* Gefeliciteerd!! :D
pi_116301889
Sopho, gefeliciteerd met Julius O+
pi_116301936
Sopho gefeliciteerd *O*
pi_116301945
Sopho, hartelijk gefeliciteerd met jullie zoon! Mooie naam en wat tof, op de uitgerekende datum!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')