Tijdritje vandaag toch, geen idee of ze daar medaillekansen heeft.quote:Op woensdag 1 augustus 2012 13:49 schreef GotenSSJ het volgende:
[..]
Vos? Waar moet die nog gaan winnen dan?
Heel weinig in ieder gevalquote:Op woensdag 1 augustus 2012 13:49 schreef Caland het volgende:
[..]
Tijdritje vandaag toch, geen idee of ze daar medaillekansen heeft.
Wij supporten goed maar de atleten falen.quote:Op woensdag 1 augustus 2012 13:49 schreef Beach het volgende:
Ik stel voor om de TT te veranderen naar 'Slechtste supporters op Fok ooit'.
Wat hebben we verder dan nog? Die Sonderland.quote:Op woensdag 1 augustus 2012 13:50 schreef StarGazer het volgende:
OS 2008 begon de eerste week ook niet best, daar hou ik mijzelf maar aan vast
Ik neem aan dat je je bewering het met cijfers kan staven?quote:
We zijn dan ook een klein kutland. Dat maakt nogal wat uit. En we slaan onze kinderen niet als ze na 7 uur sporten moe zijn.quote:
Zegt iemand die heletijd lui achter zijn pc zitquote:Op woensdag 1 augustus 2012 13:58 schreef Kreator het volgende:
[..]
We zijn dan ook een klein kutland. Dat maakt nogal wat uit. En we slaan onze kinderen niet als ze na 7 uur sporten moe zijn.
quote:Op woensdag 1 augustus 2012 13:49 schreef Beach het volgende:
Ik stel voor om de TT te veranderen naar 'Slechtste supporters op Fok ooit'.
T zijn alleen maar kutsporten joh, is alleen leuk als een Nederlander een medaille wint anders is t totaal niet boeiendquote:Op woensdag 1 augustus 2012 13:59 schreef Morpheus2002 het volgende:
We doen het nog altijd goed voor zo'n klein land en we pakken vast nog wel een paar plakken. Geniet gewoon van de sport
Dat is ook een oneliner.quote:Op woensdag 1 augustus 2012 13:59 schreef sausagin het volgende:
[..]
Zegt iemand die heletijd lui achter zijn pc zit
Neequote:Op woensdag 1 augustus 2012 13:59 schreef Fok-it het volgende:
[..]Jij zit zeker ook elk jaar te hopen dat Nl ver komt bij het songfestival?
Vind ik nietquote:Op woensdag 1 augustus 2012 14:00 schreef nubreektmijnklomp het volgende:
[..]
T zijn alleen maar kutsporten joh, is alleen leuk als een Nederlander een medaille wint anders is t totaal niet boeiend
Ik vind eigenlijk alleen Paardensport geen hol aan, de rest primaquote:Op woensdag 1 augustus 2012 14:01 schreef SuperHarregarre het volgende:
90% van de sporten is ook gewoon geen reet aan, dus dan is 't wel leuk als we in ieder geval een medaille pakken, anders is 't echt een waste of time.
1956.quote:Op woensdag 1 augustus 2012 14:01 schreef Wombcat het volgende:
Wat zijn eigenlijk de slechtse OS ooit voor Nederland?
1940-1944 ?quote:Op woensdag 1 augustus 2012 14:01 schreef Wombcat het volgende:
http://nl.wikipedia.org/wiki/Nederland_op_de_Olympische_Spelenquote:Op woensdag 1 augustus 2012 14:01 schreef Wombcat het volgende:
http://nl.wikipedia.org/w(...)che_Spelen#Overzichtquote:Op woensdag 1 augustus 2012 14:01 schreef Wombcat het volgende:
Toen deed er maar 1 iemand mee, omdat we de spelen boycotte. Olympische paardensportonderdelen werden echter vijf maanden eerder dan het overige programma afgewerkt.quote:
Ja oke, verwachtigen laag leggen is natuurlijk een makkelijke methode. Maar dat is niet helemaal eerlijk, want een Vos had bijvoorbeeld sowieso het podium moeten halen, afgaande op haar prestaties eerder dit seizoen. Stel dat ze dat niet gedaan had en was 10e geeindigd, kun je moeilijk echt tevreden zijn, toch?quote:Op woensdag 1 augustus 2012 14:00 schreef ajacied4lf het volgende:
Wat een gejank hier. Nederland doet het prima als je de verwachtingen gewoon op 0 zet. Zeg gewoon tegen jezelf: 'hij/zij komt de eerste ronde niet door' dan kan het alleen maar positief uitvallen.
Het verlies was ondraagelijk, niks top.quote:Op woensdag 1 augustus 2012 14:03 schreef Morpheus2002 het volgende:
In 2010 hadden we een top sportzomerZo gaat dat nu eenmaal. Ik vind het alleen zo idioot hoe overdreven velen hier reageren
Dat klopt maar toch een geweldige prestatie!quote:Op woensdag 1 augustus 2012 14:04 schreef Mestras het volgende:
[..]
Het verlies was ondraagelijk, niks top.
Ik wacht al 4 jaar op deze OS omdat ik minimaal 10 gouden medailles had voorspeld, en dan krijg je dit.quote:Op woensdag 1 augustus 2012 14:03 schreef Morpheus2002 het volgende:
In 2010 hadden we een top sportzomerZo gaat dat nu eenmaal. Ik vind het alleen zo idioot hoe overdreven velen hier reageren
Ah ok. Net zoiets als dat er een paar moeten verzuipen tijdens de 100 vrij wil Heemskerk de zilveren plak na Ranomi op kunnen halen?quote:Op woensdag 1 augustus 2012 14:01 schreef Aguero het volgende:
[..]
4x100 meter als een aantal anderen hun stokje laten vallen.
Het voetbal leek nergens op, daar had juist de beker tegenover moeten staan.quote:Op woensdag 1 augustus 2012 14:04 schreef Morpheus2002 het volgende:
[..]
Dat klopt maar toch een geweldige prestatie!
Dat jij zo slecht en onrealistisch voorspellen kan is geen reden om zo negatief te reageren.quote:Op woensdag 1 augustus 2012 14:04 schreef ajacied4lf het volgende:
Ik wacht al 4 jaar op deze OS omdat ik minimaal 10 gouden medailles had voorspeld, en dan krijg je dit.
Dan mag ik toch echt wel zo overdreven reageren.
Tsja het is kut, dat vind ik ook maar er kunnen nog mooie dingen gebeuren en ach de Eredivisie begint direct na de OSquote:Op woensdag 1 augustus 2012 14:04 schreef ajacied4lf het volgende:
[..]
Ik wacht al 4 jaar op deze OS omdat ik minimaal 10 gouden medailles had voorspeld, en dan krijg je dit.
We zijn wel Europees kampioen maar qua tijd niet in de top-10 geloof ik.quote:Op woensdag 1 augustus 2012 14:05 schreef dakpan90 het volgende:
[..]
Ah ok. Net zoiets als dat er een paar moeten verzuipen tijdens de 100 vrij wil Heemskerk de zilveren plak na Ranomi op kunnen halen?
Mijn voorspelling is gebaseerd op de sporters zelf en de media.quote:Op woensdag 1 augustus 2012 14:05 schreef golfer het volgende:
[..]
Dat jij zo slecht en onrealistisch voorspellen kan is geen reden om zo negatief te reageren.
Alleen Jamaica en de US komen er toch bij? Die 100% zeker boven Nederland gaan eindigen als er geen stokjes vallen.quote:Op woensdag 1 augustus 2012 14:05 schreef Aguero het volgende:
[..]
We zijn wel Europees kampioen maar qua tijd niet in de top-10 geloof ik.
Het is niet enkel deze ochtend, dat weet jij ook best.quote:Op woensdag 1 augustus 2012 14:06 schreef marcodej het volgende:
Een ochtend met twee tegenvallers en gelijk is het allemaal kut. Het vooraf gestelde (al ambitieuze) doel gaan we waarschijnlijk niet halen, maar er zijn nog voldoende kansen om een mooi aantal neer te zetten.
Die fatalistische zwart-wit houding is altijd zo.
Heemskerk bleef op een haar na steken in de series. Verwacht maar niet teveel.quote:Op woensdag 1 augustus 2012 14:05 schreef dakpan90 het volgende:
[..]
Ah ok. Net zoiets als dat er een paar moeten verzuipen tijdens de 100 vrij wil Heemskerk de zilveren plak na Ranomi op kunnen halen?
Bedanktquote:Op woensdag 1 augustus 2012 14:03 schreef kilon het volgende:
[..]
http://nl.wikipedia.org/wiki/Nederland_op_de_Olympische_Spelen
Een ochtend?quote:Op woensdag 1 augustus 2012 14:06 schreef marcodej het volgende:
Een ochtend met twee tegenvallers en gelijk is het allemaal kut. Het vooraf gestelde (al ambitieuze) doel gaan we waarschijnlijk niet halen, maar er zijn nog voldoende kansen om een mooi aantal neer te zetten.
Die fatalistische zwart-wit houding is altijd zo.
Ik zeg alleen dat we een klein kutland zijn. In welk universum is dat een waardeoordeel over onze sporters?quote:Op woensdag 1 augustus 2012 13:59 schreef sausagin het volgende:
[..]
Zegt iemand die heletijd lui achter zijn pc zit
Die Hellenbrand was een lichtpuntje ondanks dat die net naast brons greepquote:Op woensdag 1 augustus 2012 14:06 schreef Zelva het volgende:
Er komen echt nog wel wat plakken, maar over het algemeen is het zeer matig ja.
Degenen die nog het meest boven zichzelf uitsteeg was Hellenbrand, helaas net geen medaille, en Vos deed wat van haar verwacht werd. Heel veel medaillekandidaten presteren daarnaast onder niveau.
mocht je 4 jaar geleden nog niet kijken?quote:Op woensdag 1 augustus 2012 14:04 schreef ajacied4lf het volgende:
[..]
Volgens mij deden lang niet alle toppers aan het EK mee, dus ook binnen Europa zullen er nog wel wat harder gaan nu.quote:Op woensdag 1 augustus 2012 14:06 schreef GotenSSJ het volgende:
[..]
Alleen Jamaica en de US komen er toch bij? Die 100% zeker boven Nederland gaan eindigen als er geen stokjes vallen.
Nee, in de gevangenis had ik geen tv.quote:Op woensdag 1 augustus 2012 14:08 schreef byah het volgende:
ik had mijn reactie nog aangepast
[..]
mocht je 4 jaar geleden nog niet kijken?
quote:Op woensdag 1 augustus 2012 14:09 schreef Ajacied422 het volgende:
95% van de mensen die onze sporters zitten te verdedigen hier, kijkt alleen sport als de OS op TV komen.
Onzin man, ik kijk heel het jaar door sport.quote:Op woensdag 1 augustus 2012 14:09 schreef Ajacied422 het volgende:
95% van de mensen die onze sporters zitten te verdedigen hier, kijkt alleen sport als de OS op TV komen.
Yep. Dit waren twee echte gemiste kansen. Willeboordse was niet meer dan een outsider (die onnodig verloor dat wel) en Elmont haalt het dan net niet. Zoveel enorm falende Nederlanders, dus zwaar onder de gestelde verwachtingen presterend, heb ik nog niet gezien. Het is geen toptoernooi, maar nog geen reden tot heel grote paniek.quote:
Ik heb even de finale van 2008 erbij gepakt en de top-4 was daar Jamaica, Trindad, Japan en Brazilië.quote:Op woensdag 1 augustus 2012 14:06 schreef GotenSSJ het volgende:
[..]
Alleen Jamaica en de US komen er toch bij? Die 100% zeker boven Nederland gaan eindigen als er geen stokjes vallen.
Dan komen er wel heel veel verrassingen dit keerquote:Op woensdag 1 augustus 2012 13:50 schreef StarGazer het volgende:
OS 2008 begon de eerste week ook niet best, daar hou ik mijzelf maar aan vast
Waarom reageer je dan zo verzuurd?quote:Op woensdag 1 augustus 2012 14:09 schreef Morpheus2002 het volgende:
[..]
Onzin man, ik kijk heel het jaar door sport.
alsof ik zeg dat jij 5% van die gene bentquote:Op woensdag 1 augustus 2012 14:09 schreef Morpheus2002 het volgende:
[..]
Onzin man, ik kijk heel het jaar door sport.
Preciesquote:Op woensdag 1 augustus 2012 14:10 schreef marcodej het volgende:
[..]
Yep. Dit waren twee echte gemiste kansen. Willeboordse was niet meer dan een outsider (die onnodig verloor dat wel) en Elmont haalt het dan net niet. Zoveel enorm falende Nederlanders, dus zwaar onder de gestelde verwachtingen presterend, heb ik nog niet gezien. Het is geen toptoernooi, maar nog geen reden tot heel grote paniek.
Omdat hij onzin uitslaat. En ja ik kan er slecht tegen als Nederlanders niet goed presteren en men daar ongefundeerde kritiek op heeftquote:Op woensdag 1 augustus 2012 14:10 schreef mrstylo het volgende:
[..]
Waarom reageer je dan zo verzuurd?
Nouja, als je alleen naar de OS kijkt. Hele EK was een faal, de hele Tour was lachwekkend, en ik had echt meer medailles verwacht dan 1 goud en 1 zilver.quote:Op woensdag 1 augustus 2012 14:10 schreef marcodej het volgende:
[..]
Yep. Dit waren twee echte gemiste kansen. Willeboordse was niet meer dan een outsider (die onnodig verloor dat wel) en Elmont haalt het dan net niet. Zoveel enorm falende Nederlanders, dus zwaar onder de gestelde verwachtingen presterend, heb ik nog niet gezien. Het is geen toptoernooi, maar nog geen reden tot heel grote paniek.
Mja , verwachten is wat anders dan echt winnen. Daarnaast zijn we nog maar vijf dagen bezigquote:Op woensdag 1 augustus 2012 14:11 schreef ajacied4lf het volgende:
[..]
Nouja, als je alleen naar de OS kijkt. Hele EK was een faal, de hele Tour was lachwekkend, en ik had echt meer medailles verwacht dan 1 goud en 1 zilver.
Verwijlen, Bosch en Willebroordse waren gewoon medaillekandidaten. Daar gaat de kritiek ook over, dat soort prestaties.quote:Op woensdag 1 augustus 2012 14:11 schreef Wespensteek het volgende:
We hebben veel te veel Nederlanders uitgeroepen tot favoriet en medaillekandidaat. Elke deelnemer is medaillekandidaat en de meesten komen met lege handen te staan. De media roepen steeds dat we kunnen winnen en dat we groot kanshebber zijn omdat ze hun krant en programma willen vullen en verkopen, de buitenlandse concurrenten vergeten we gewoon even tot we ervan verliezen.
quote:Op woensdag 1 augustus 2012 14:11 schreef timmmmm het volgende:
Ik kan me wel storen aan al die mensen die daar vinden dat zij als enige weten hoe het zit, en dat zij omdat ze vaker [insert hier sport] kijken, zij ineens alleen recht van spreken hebben.
Kijk jij wel alle sporten?quote:Op woensdag 1 augustus 2012 14:13 schreef BorisDeLul het volgende:
Vandaag is echt ronduit kut (tot nu toe en op de uitslag van het hockey na) en ik denk dat we teveel medailles verwachten met z'n allen, maar het moet nu wel gaan lopen. Teveel sporters geven niet thuis op het moment suprême, waarbij (juist!) Bos dan wel weer goed heeft gepresteerd...
Dat heb ik wel gemerkt ja.quote:Op woensdag 1 augustus 2012 14:12 schreef Olga het volgende:
[..]
Mja , verwachten is wat anders dan echt winnen. Daarnaast zijn we nog maar vijf dagen bezig
Dit is het voornaamste probleem denk ik inderdaad.quote:Op woensdag 1 augustus 2012 14:14 schreef ajacied4lf het volgende:
[..]
Dat heb ik wel gemerkt ja.Tuurlijk zijn we maar 5 dagen bezig en zullen er nog medailles behaald worden. Maar uiteindelijk zal dit minder zijn dan de verwachtingen / voorspellingen, en dat is jammer.
De Nederlandse sporters worden een beetje overschat, gebeurt in het voetbal, wielrennen en nu ook tijdens de OS.
Tsja, ze roepen Vos nu ook uit tot medaillekandidaat voor de tijdrit. Het kan inderdaad, maar is echt geen zekerheid. Ze is eerder een outsider.quote:Op woensdag 1 augustus 2012 14:12 schreef GotenSSJ het volgende:
[..]
Verwijlen, Bosch en Willebroordse waren gewoon medaillekandidaten. Daar gaat de kritiek ook over, dat soort prestaties.
Niet over van Hellenbrand, Ente of de Mannen 8 bij het roeien.
Edit: Bosch kan dan nog wel brons winnen, maar dat was niet de planning
Probleem hiermee is dat 95% van de sport bij de OS onbekend is voor de grote publiek. Dus we vormen onze argumenten door middel van de media en niet door ons zelf. Volgens de media waren judo'ers en schermer kanshebbers. Dus daardoor zitten we op een manier te kijken alsof Team USA tegen Tunesië aan het basketballen is. Door op die manier te kijken wordt de teleurstelling groter. Maar je kunt daardoor ook moeilijk gefundeerd kritiek hebben.quote:Op woensdag 1 augustus 2012 14:11 schreef Morpheus2002 het volgende:
[..]
Omdat hij onzin uitslaat. En ja ik kan er slecht tegen als Nederlanders niet goed presteren en men daar ongefundeerde kritiek op heeft
En dat is niet de schuld van de sporters zelf maar van ons Nederlandersquote:Op woensdag 1 augustus 2012 14:14 schreef ajacied4lf het volgende:
[..]
Dat heb ik wel gemerkt ja.Tuurlijk zijn we maar 5 dagen bezig en zullen er nog medailles behaald worden. Maar uiteindelijk zal dit minder zijn dan de verwachtingen / voorspellingen, en dat is jammer.
De Nederlandse sporters worden een beetje overschat, gebeurt in het voetbal, wielrennen en nu ook tijdens de OS.
Nee van de media.quote:Op woensdag 1 augustus 2012 14:15 schreef Olga het volgende:
[..]
En dat is niet de schuld van de sporters zelf maar van ons Nederlanders
Hier heb je een goed puntquote:Op woensdag 1 augustus 2012 14:15 schreef mrstylo het volgende:
[..]
Probleem hiermee is dat 95% van de sport bij de OS onbekend is. Dus we vormen onze argumenten door middel van de media en niet door ons zelf. Volgens de media waren judo'ers en schermer kanshebbers. Dus daardoor zitten we op een manier te kijken alsof Team USA tegen Tunesië aan het basketballen is. Door op die manier te kijken wordt de teleurstelling groter. Maar je kunt daardoor ook moeilijk gefundeerd kritiek hebben.
Dat is de schuld van de media, de sportkenners en af en toe ook de sporters zelf.quote:Op woensdag 1 augustus 2012 14:15 schreef Olga het volgende:
[..]
Zoals verwacht in dit geval.quote:Op woensdag 1 augustus 2012 14:16 schreef Mestras het volgende:
Update: de Nederlandse vrouwen kansloos voor podiumplek tijdrit
Het NOC spreekt ook verwachtingen uit die niet waargemaakt worden. Het is logisch dat je kritiek krijgt als je doelstellingen niet worden gehaald.quote:
En daarom kan niemand ons dit kritiek kwalijk nemen.quote:Op woensdag 1 augustus 2012 14:17 schreef AFCNiels het volgende:
[..]
Het NOC spreekt ook verwachtingen uit die niet waargemaakt worden. Het is logisch dat je kritiek krijgt als je doelstellingen niet worden gehaald.
Ja daarom snap ik hele gedoe hier. Iedereen wilt dat Nederland zoveel medaille wint.quote:Op woensdag 1 augustus 2012 14:16 schreef Morpheus2002 het volgende:
[..]
Hier heb je een goed puntAl met al hopen we allemaal het beste en valt het nu gewoon tegen. De één uit dat wat anders dan de ander
Da's niet echt een verrassing.quote:Op woensdag 1 augustus 2012 14:16 schreef Mestras het volgende:
Voornaamste probleem is dat we enkel denken in Nederlandse kanshebbers op een medaille. We vergeten soms dat er ook nog andere sporters meedoen, die soms meer kans hebben op de medailleplekken.quote:Op woensdag 1 augustus 2012 14:15 schreef Fok-it het volgende:
[..]
Dit is het voornaamste probleem denk ik inderdaad.
Verwijlen heeft nummer 1 gestaan van de wereld niet zo heel lang geleden, zowel hij en Bosch hebben ook uitgesproken dat ze voor niets minder dan goud gingen. Wat nou niet de schuld van de sporters zelf?quote:Op woensdag 1 augustus 2012 14:15 schreef Olga het volgende:
[..]
Maar was niet meer dan een outsider.quote:Op woensdag 1 augustus 2012 14:17 schreef Mestras het volgende:
[..]
Ellen van Dijk had misschien iets gekund
Alsof dat zo onverwachts isquote:Op woensdag 1 augustus 2012 14:16 schreef Mestras het volgende:
Ja dat zei ik ook al. Vooral niet erkennen dat we gefaald hebben, nee het is altijd de scheidsrechter, of het weer, of de ligging echt. fuck offquote:Op woensdag 1 augustus 2012 14:18 schreef Ajacied422 het volgende:
Iedereen zit ook maar excuses te zoeken voor prestaties.
We falen? Faal je mee dan?quote:Op woensdag 1 augustus 2012 14:19 schreef Fok-it het volgende:
[..]
Ja dat zei ik ook al. Vooral niet erkennen dat we gefaald hebben, nee het is altijd de scheidsrechter, of het weer, of de ligging echt. fuck off
Een sporter wordt geacht voor goud te gaan, ook als dat niet of nauwelijks realistisch is.quote:Op woensdag 1 augustus 2012 14:18 schreef Caland het volgende:
[..]
Verwijlen heeft nummer 1 gestaan van de wereld niet zo heel lang geleden, zowel hij en Bosch hebben ook uitgesproken dat ze voor niets minder dan goud gingen. Wat nou niet de schuld van de sporters zelf?
Zeker in het geval van Bosch, Verwijlen en Willebroordse. Misschien ook de 4x100m.quote:Op woensdag 1 augustus 2012 14:19 schreef Fok-it het volgende:
[..]
Ja dat zei ik ook al. Vooral niet erkennen dat we gefaald hebben, nee het is altijd de scheidsrechter, of het weer, of de ligging echt. fuck off
We als sportland. maar laat maar. we doen het primaquote:
Nee, blijkbaar nietquote:Op woensdag 1 augustus 2012 14:14 schreef Olga het volgende:
[..]
Kijk jij wel alle sporten?Ik noem bv een zeilen met Van Rijsselberghe die ook de derde race vanmorgen heeft gewonnen
Morgen Ranomi goud.quote:Op woensdag 1 augustus 2012 14:19 schreef Fok-it het volgende:
[..]
In deze gevallen was dat niet onrealistisch. Zo'n roeien 8 of handboogschieten is een heel ander verhaal.quote:Op woensdag 1 augustus 2012 14:20 schreef Kansenjongere het volgende:
[..]
Een sporter wordt geacht voor goud te gaan, ook als dat niet of nauwelijks realistisch is.
Wat dus volgens Mart Smeets zwaar tegenvalt, die nu zwaar overdrijft, maar vooraf mag ze blij zijn met top vijf. Top 10 plek is logisch.quote:Op woensdag 1 augustus 2012 14:16 schreef Mestras het volgende:
als hier nou brons komt, mag ik je dan quoten?quote:Op woensdag 1 augustus 2012 14:20 schreef Nober het volgende:
[..]
Morgen Ranomi goud.
Morgen Henk goud.
Dorian van Rijsberghe wint eerste 3 races en is op weg naar goud.
Enzovoorts.
ja en wat zeiden we verleden week?quote:Op woensdag 1 augustus 2012 14:20 schreef Nober het volgende:
[..]
Morgen Ranomi goud.
Morgen Henk goud.
Dorian van Rijsberghe wint eerste 3 races en is op weg naar goud.
Enzovoorts.
En je deed daar zelf vervolgens vrolijk aan mee door direct te wijzen naar de media in onderstaande post:quote:Op woensdag 1 augustus 2012 14:19 schreef Fok-it het volgende:
[..]
quote:
Als je al op die manier naar sport kijkt dan kan je beter stoppen. Sporters representeren heel Nederland. Waarom denk je dat mensen Nederlandse shirtjes kopen. Iedereen doet mee.quote:
Dat is geen vergelijking hoor?quote:Op woensdag 1 augustus 2012 14:21 schreef Kansenjongere het volgende:
[..]
En je deed daar zelf vervolgens vrolijk aan mee door direct te wijzen naar de media in onderstaande post:
[..]
Wie zegt dat we het prima doen? Dat heb je me gewoon nooit horen zeggen, maar omdat iemand tegen je ingaat, vindt die meteen dat we niet falen en we uitstekend presteren. Wat ben jij zwart/wit zegquote:Op woensdag 1 augustus 2012 14:20 schreef Fok-it het volgende:
[..]
We als sportland. maar laat maar. we doen het prima
4x100 had ook gewonnen als Veldhuis en Heemskerk hun normale tijd hadden gehaald.quote:Op woensdag 1 augustus 2012 14:21 schreef Fok-it het volgende:
[..]
ja en wat zeiden we verleden week?
Golden girls goud
Edith bos goud
medaille voor Willebroordse
Maar toch hè Ol, waar zíjn wequote:Op woensdag 1 augustus 2012 14:15 schreef Olga het volgende:
[..]
Zo zijn ze overal en vaak nog een tikkeltje erger.quote:Op woensdag 1 augustus 2012 14:21 schreef kilon het volgende:
WE winnen
ZE verliezen.
Zo zijn Nederlanders.
Zelfde mentaliteit, geen verantwoordelijkheid nemen, maar lekker gemakkelijk wijzen naar een ander.quote:
Nee, we zeggen dat ze kanshebsters zijn, niet dat ze het gaan halen. Ik heb ook verwachtingen, maar ik fakkel ze niet gelijk af als het tegenzit. Misschien is dat voor jou ook een prettigere manier van sport kijken.quote:Op woensdag 1 augustus 2012 14:21 schreef Fok-it het volgende:
[..]
ja en wat zeiden we verleden week?
Golden girls goud
Edith bos goud
medaille voor Willebroordse
Dat mag jij vinden maar ik hoor op TV dat ze vaker verloren van de mensen die hun uitgeschakeld hebben. Zolang die mensen rondlopen moet je niet gaan denken dat we wel even goud gaan winnen.quote:Op woensdag 1 augustus 2012 14:12 schreef GotenSSJ het volgende:
[..]
Verwijlen, Bosch en Willebroordse waren gewoon medaillekandidaten. Daar gaat de kritiek ook over, dat soort prestaties.
Niet over van Hellenbrand, Ente of de Mannen 8 bij het roeien.
Edit: Bosch kan dan nog wel brons winnen, maar dat was niet de planning
+ dat de 4x100 m zwemsters ook totaal niet tevreden waren na de race, dus dat is ook behoorlijk teleurstellend. Dat zilver ook een goede prestatie is doet niet veel af van de teleurstelling.quote:Op woensdag 1 augustus 2012 14:18 schreef Caland het volgende:
[..]
Verwijlen heeft nummer 1 gestaan van de wereld niet zo heel lang geleden, zowel hij en Bosch hebben ook uitgesproken dat ze voor niets minder dan goud gingen. Wat nou niet de schuld van de sporters zelf?
En vervolgens wodt vos ingehaald door een duitsequote:Op woensdag 1 augustus 2012 14:02 schreef gebruikersnaam het volgende:
Ik ging er vandaag maar eens goed voor zitten, maar zie alleen maar Duitsers ons inmaken.
Na het ek voetbal deceptie , de tour de farce afgang, worden we nu maar eens in onze olympische delen geschopt. Wat een kut sportzomer.
Tsja. de helft van dit forum die vooraf ons al 20 medailles had voorspeld is misschien wel net zo zwart-wit als ik ben.quote:Op woensdag 1 augustus 2012 14:22 schreef TheArt het volgende:
[..]
Wie zegt dat we het prima doen? Dat heb je me gewoon nooit horen zeggen, maar omdat iemand tegen je ingaat, vindt die meteen dat we niet falen en we uitstekend presteren. Wat ben jij zwart/wit zeg
Ik heb geluk dat Ramadan hetzelfde moment is. Ik kijk nu gewoon naar bijna alle sporten.quote:Op woensdag 1 augustus 2012 14:23 schreef yvonne het volgende:
Maar desalnietemin vind ik het tot nogtoe de leukste OS sinds jaren.
Sinds vier jaar?quote:Op woensdag 1 augustus 2012 14:23 schreef yvonne het volgende:
Maar desalnietemin vind ik het tot nogtoe de leukste OS sinds jaren.
Alleen Van Rijselberghe, die Bouwmeester wint geen goud.quote:Op woensdag 1 augustus 2012 14:24 schreef TheVulture het volgende:
Het houdt inderdaad niet over nu... Verwijlen en de Holland 8 ernaast... Vos geen medaille en wellicht nog brons voor Bosch... daarentegen lijken de zeilers wel aan de verwachtingen te voldoen....
Ik denk helemaal niet dat we wel even het goud komen ophalen.quote:Op woensdag 1 augustus 2012 14:23 schreef Wespensteek het volgende:
[..]
Dat mag jij vinden maar ik hoor op TV dat ze vaker verloren van de mensen die hun uitgeschakeld hebben. Zolang die mensen rondlopen moet je niet gaan denken dat we wel even goud gaan winnen.
van Vos kon je geen medaille meer verwachten, dat komt dus niet over als een teleurstelling.quote:Op woensdag 1 augustus 2012 14:24 schreef TheVulture het volgende:
Het houdt inderdaad niet over nu... Verwijlen en de Holland 8 ernaast... Vos geen medaille en wellicht nog brons voor Bosch... daarentegen lijken de zeilers wel aan de verwachtingen te voldoen....
Als alle medaillekandidaten ook een medaille zouden pakken, heb je tekort medaille'squote:Op woensdag 1 augustus 2012 14:12 schreef GotenSSJ het volgende:
[..]
Verwijlen, Bosch en Willebroordse waren gewoon medaillekandidaten.
Sinds jaren,quote:
Waar zit hem dat in dan?quote:
Jezus.quote:Op woensdag 1 augustus 2012 14:25 schreef Maja het volgende:
[..]
Als alle medaillekandidaten ook een medaille zouden pakken, heb je tekort medaille's
Ik had in vorige edities ook wel eens de indruk dat Nederlanders heel hoog werden ingeschat op basis van wk's en ek's enzo, en dat ze dan op de OS er niet aan te pas kwamen omdat de concurrentie alles had laten lopen om te pieken op de OS.quote:Op woensdag 1 augustus 2012 14:14 schreef ajacied4lf het volgende:
[..]
Dan is die helft erg positief. Het had gekund, maar ook zeker niet. Ik had geen 20 medailles voorspeld hoor.quote:Op woensdag 1 augustus 2012 14:24 schreef Fok-it het volgende:
[..]
Tsja. de helft van dit forum die vooraf ons al 20 medailles had voorspeld is misschien wel net zo zwart-wit als ik ben.
Ik geniet ook van medailles van anderen. Bijvoorbeeld die Meloentieten. of LeClosquote:Op woensdag 1 augustus 2012 14:26 schreef De_Fietser het volgende:
Zullen we anders gewoon allemaal gaan genieten van de OS en gewoon genieten van de medailles die we de sporters uit Nederland wel winnen.
Topsportbeleid is ruk, zeker voor een land dat de ambitie heeft om de OS van 2028 te organiseren. Het moet iedere keer komen van enkelingen en dan ook nog eens in binnen bepaalde sporten. Binnen sporten die Nederlanders van oudsher amper tot niet beheersen wordt zelden gescoord.quote:Op woensdag 1 augustus 2012 14:23 schreef yvonne het volgende:
[..]
Maar toch hè Ol, waar zíjn we
Nu zijn we tevreden met een 5e plaats.
Waar ligt het aan? Is er bezuinigd in de opleidingen/trainingen?
20 is ook overdreven natuurlijk. maar neem nou die waterpolo-coach die er elke avond bij zit. Ik heb hem ook al horen zeggen dat Nederland in de top-10 van het medailleklassement `hoort' te staan.quote:Op woensdag 1 augustus 2012 14:27 schreef TheArt het volgende:
[..]
Dan is die helft erg positief. Het had gekund, maar ook zeker niet. Ik had geen 20 medailles voorspeld hoor.
Velen lijken wel te verwachten dat elke kandidaat ook echt een medaille gaat/moet pakken.quote:Op woensdag 1 augustus 2012 14:26 schreef GotenSSJ het volgende:
[..]
Jezus.Heb je nog meer keiharde one-liners die nergens op slaan?
Precies zilver, dus er lopen beteren rond, als je die in een voorronde treft ben je gewoon de pineut. Natuurlijk zijn ze kanshebber, natuurlijk kunnen ze goud winnen maar de kans dat ze het niet winnen is vele malen groter. Teleurstelling is niet het gevolg van slechte prestaties maar van te hoge verwachtingen. Als jij een slechte prestatie verwacht zul je ook niet teleurgesteld worden.quote:Op woensdag 1 augustus 2012 14:25 schreef GotenSSJ het volgende:
[..]
Ik denk helemaal niet dat we wel even het goud komen ophalen.
Maar ik vind wel dat je meer mag verwachten. Om als het dan niet lukt niet meteen te gaan lopen wijzen naar een of ander vaag toernooitje waar ze ooit eens verloren hebben. Verwijlen en Bosch zijn beide houder van WK zilver as we speak (volgens mij). Dan is dit gewoon een zware teleurstelling.
Robin van Galen had nooit daar op tv mogen zijn. Die had Nederland op 30 medailles ingeschat ofzo. Iedereen die een beetje, ook maar een beetje kans had, had hij een medaille voorspeld. Die neem ik niet serieus.quote:Op woensdag 1 augustus 2012 14:28 schreef Fok-it het volgende:
[..]
20 is ook overdreven natuurlijk. maar neem nou die waterpolo-coach die er elke avond bij zit. Ik heb hem ook al horen zeggen dat Nederland in de top-10 van het medailleklassement `hoort' te staan.
Dat is natuurlijk ook belachelijk. Top 20 misschien, top 15 misschien, maar top 10?quote:Op woensdag 1 augustus 2012 14:28 schreef Fok-it het volgende:
[..]
20 is ook overdreven natuurlijk. maar neem nou die waterpolo-coach die er elke avond bij zit. Ik heb hem ook al horen zeggen dat Nederland in de top-10 van het medailleklassement `hoort' te staan.
Echtquote:Op woensdag 1 augustus 2012 14:29 schreef TheArt het volgende:
[..]
Robin van Galen had nooit daar op tv mogen zijn. Die had Nederland op 30 medailles ingeschat ofzo. Iedereen die een beetje, ook maar een beetje kans had, had hij een medaille voorspeld. Die neem ik niet serieus.
Het is vast geen random loting denk ik zo.quote:Op woensdag 1 augustus 2012 14:29 schreef Wespensteek het volgende:
[..]
Precies zilver, dus er lopen beteren rond, als je die in een voorronde treft ben je gewoon de pineut. Natuurlijk zijn ze kanshebber, natuurlijk kunnen ze goud winnen maar de kans dat ze het niet winnen is vele malen groter. Teleurstelling is niet het gevolg van slechte prestaties maar van te hoge verwachtingen. Als jij een slechte prestatie verwacht zul je ook niet teleurgesteld worden.
Oké oké, relaxquote:Op woensdag 1 augustus 2012 14:26 schreef Gramulanion het volgende:
[..]Sinds jaren kan 20 jaar maar ook vier jaar zijn.
Even denken. China, Japan, USA, UK, Duitsland, Australie, Italie, Korea, Frankrijk en fucking Kazachstanquote:Op woensdag 1 augustus 2012 14:30 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
Dat is natuurlijk ook belachelijk. Top 20 misschien, top 15 misschien, maar top 10?Daar zijn 9 plaatsen gereserveerd voor China, Japan, Korea, Aussies, USA, Britten, Fransen, Duitsers en Italianen. Is er nog 1 plaats over, en die gaat echt niet zomaar naar Nederland.
Nouja, wij moeten altijd streven naar top 10. Maar daar hebben we constante prestaties van onze toppers nodig plus wat meevallers cq onverwachte medailles.quote:Op woensdag 1 augustus 2012 14:30 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
Dat is natuurlijk ook belachelijk. Top 20 misschien, top 15 misschien, maar top 10?Daar zijn 9 plaatsen gereserveerd voor China, Japan, Korea, Aussies, USA, Britten, Fransen, Duitsers en Italianen. Is er nog 1 plaats over, en die gaat echt niet zomaar naar Nederland.
Verwijlen was inderdaad een outsider en heeft zichzelf groter gemaakt dan hij is, maar Bosch is echt wel de nummer 2 van de wereld en heeft niet tegen haar grote concurrent gejudoed (degene waar ze tegen stond had ze 4x van gewonnen en 1x van verloren)quote:Op woensdag 1 augustus 2012 14:29 schreef Wespensteek het volgende:
[..]
Precies zilver, dus er lopen beteren rond, als je die in een voorronde treft ben je gewoon de pineut. Natuurlijk zijn ze kanshebber, natuurlijk kunnen ze goud winnen maar de kans dat ze het niet winnen is vele malen groter. Teleurstelling is niet het gevolg van slechte prestaties maar van te hoge verwachtingen. Als jij een slechte prestatie verwacht zul je ook niet teleurgesteld worden.
Top 15. Je verslaat landen als Oekraïne, Roemenië, Noord-Korea, Kazachstan, Spanje alleen met een toplichting.quote:Op woensdag 1 augustus 2012 14:32 schreef Steven184 het volgende:
[..]
Nouja, wij moeten altijd streven naar top 10. Maar daar hebben we constante prestaties van onze toppers nodig plus wat meevallers cq onverwachte medailles.
Wisselt per sport. Roger Federer speelt ongeveer eens in de vier jaar een dubbelwedstrijd en zal dus niet hoog geplaatst zijn, maar won vier jaar geleden wel de gouden medaille met Wawrinka. Als je die dan opeens vroeg in je schema tegenkomt, kun je best van pech spreken.quote:Op woensdag 1 augustus 2012 14:30 schreef GotenSSJ het volgende:
[..]
Het is vast geen random loting denk ik zo.
Laatste plaatsje is met een toplichting en met al het geluk mee nipt mogelijk.quote:Op woensdag 1 augustus 2012 14:33 schreef Pedroso het volgende:
Top 10 is onmogelijk. Er zijn sowieso al 12, 13 landen die ook bij matig presteren boven een goed Oranje komen. Ik had wel iets meer verwacht dan wat we nu hebben op dit moment maar niet echt veel meer.
Medailles komen er niet op bestelling. Het blijft moeilijk om er een te winnen, zeker de Gouden.
Ik zeg dat we ernaar moeten streven, top 15 staan we vaak al in.quote:Op woensdag 1 augustus 2012 14:33 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
Top 15. Je verslaat landen als Oekraïne, Roemenië, Noord-Korea, Kazachstan, Spanje alleen met een toplichting.
Het topsportklimaat zal sowieso niet beter worden als er zo tegen sporters en prestaties aangekeken blijft worden. Dat bedoel ik serieus. Jij hakt ook het hoofd van de ene na de andere af. Dan moet je niet hypocriet zeggen van dat het topsportklimaat wel even beter kan. Dit soort dingen maken juist dat het topsportklimaat er gewoon niet is.quote:Op woensdag 1 augustus 2012 14:34 schreef Fok-it het volgende:
Maar ik denk wel dat het topsportklimaat in Nederland wel verbeterd kan worden op bepaalde vlakken.
Klopt ja, in een China worden topsporters met de zachte hand aangepakt.quote:Op woensdag 1 augustus 2012 14:39 schreef TheArt het volgende:
[..]
Het topsportklimaat zal sowieso niet beter worden als er zo tegen sporters en prestaties aangekeken blijft worden. Dat bedoel ik serieus. Jij hakt ook het hoofd van de ene na de andere af. Dan moet je niet hypocriet zeggen van dat het topsportklimaat wel even beter kan. Dit soort dingen maken juist dat het topsportklimaat er gewoon niet is.
Nou, ik ben sceptisch over sommige sporters ja. Maar ik kan ook nog genoeg voorbeelden noemen van de sporters die mij wel kunnen bekoren deze OS.quote:Op woensdag 1 augustus 2012 14:39 schreef TheArt het volgende:
[..]
Het topsportklimaat zal sowieso niet beter worden als er zo tegen sporters en prestaties aangekeken blijft worden. Dat bedoel ik serieus. Jij hakt ook het hoofd van de ene na de andere af. Dan moet je niet hypocriet zeggen van dat het topsportklimaat wel even beter kan. Dit soort dingen maken juist dat het topsportklimaat er gewoon niet is.
Dat laatste is gewoon haast onmogelijk. Er is gewoon geen geld. Ze krijgen amper geld van NOC*NSF.quote:Op woensdag 1 augustus 2012 14:41 schreef Ericr het volgende:
1992, toen van Langen won haalden 'we' overigens maar 2x goud en toch waren dat best leuke spelen om te volgen qua Nederlandse prestaties. Verwachtingspatroon lag ook een stuk lager na Seoul 1988, iedere medaille was welkom.
Ambitie van Nederland is wel veranderd in de laatste 12 jaar maar dan moet je wel meer talent kweken dan nu het geval is en niet alleen maar eeuwige talenten afleveren die het daarna niet meer waar maken. Dat er buiten hockey geen teamsporten afvaardigingen zijn is al tekenend genoeg, daar had al lang een inhaalslag of aanhaakslag gemaakt moeten zijn.
twitter:sjoerdmossou twitterde op woensdag 01-08-2012 om 14:35:40Bij voetballers zouden we moord en brand schreeuwen, maar dit zijn olympiërs. Dan noem je het 'jammer'. #OS2012 reageer retweet
eens met sjoerdquote:Op woensdag 1 augustus 2012 14:44 schreef Caland het volgende:
twitter:sjoerdmossou twitterde op woensdag 01-08-2012 om 14:35:40Bij voetballers zouden we moord en brand schreeuwen, maar dit zijn olympiërs. Dan noem je het 'jammer'. #OS2012 reageer retweet
Nou ja, ze hebben goede gewichtheffers, maar verder is dat niet zo'n allround sportland. Vino is een toevalstreffer.quote:
Dat miljoen op de rekening van Uran kan je toch nauwelijks toeval noemen.quote:Op woensdag 1 augustus 2012 14:44 schreef Leatherface het volgende:
[..]
Nou ja, ze hebben goede gewichtheffers, maar verder is dat niet zo'n allround sportland. Vino is een toevalstreffer.
Die kunnen wel flink wat plakken halen met gewichtheffen, en volgens mij hebben ze nog wel meerquote:Op woensdag 1 augustus 2012 14:44 schreef Leatherface het volgende:
[..]
Nou ja, ze hebben goede gewichtheffers, maar verder is dat niet zo'n allround sportland. Vino is een toevalstreffer.
Wel dat Vino in de positie kwam om het Uran te bieden.quote:Op woensdag 1 augustus 2012 14:45 schreef Caland het volgende:
[..]
Dat miljoen op de rekening van Uran kan je toch nauwelijks toeval noemen.
Stel dat dat waar is, wat bij lange na niet bewezen is. Dan moet je nog steeds in de positie komen om te kunnen winnen om een dergelijke streek uit te halen. En als de ander zeker weet dat hij gaat winnen, dan neemt hij een dergelijke deal ook nooit aan.quote:Op woensdag 1 augustus 2012 14:45 schreef Caland het volgende:
[..]
Dat miljoen op de rekening van Uran kan je toch nauwelijks toeval noemen.
Dat voorspelde hij een jaar geleden al. En hij maakt het waarquote:Op woensdag 1 augustus 2012 14:46 schreef Leatherface het volgende:
[..]
Wel dat Vino in de positie kwam om het Uran te bieden.
Is dat dan het probleem van de olympische wereld of van de voetbalwereld?quote:Op woensdag 1 augustus 2012 14:44 schreef Caland het volgende:
Beiden.quote:Op woensdag 1 augustus 2012 14:47 schreef marcodej het volgende:
[..]
Is dat dan het probleem van de olympische wereld of van de voetbalwereld?
Oneens. Geen van de potentiële medaillekandidaten heeft zo teleurgesteld als de vice-wereldkampioen die op het EK niet verder komt dan 3 nederlagen. Verder zal het divagedrag er ook een rol bij spelen.quote:
eens, god, duizendmaal eens.quote:Op woensdag 1 augustus 2012 14:44 schreef Caland het volgende:
Dan moet je ook niet de ambitie om in 2028 de OS te willen organiseren. Je moet nu een echte kweekschool voor talent hebben anders kan je maar beter die plannen voor het organiseren van een OS in de ijskast zetten. De kampioenen van 2028 zijn al geboren.quote:Op woensdag 1 augustus 2012 14:42 schreef TheArt het volgende:
[..]
Dat laatste is gewoon haast onmogelijk. Er is gewoon geen geld. Ze krijgen amper geld van NOC*NSF.
Dat moet je ook niet. Ik heb het al 100x gezegd, maar ze hadden dat geld voor 2028 moeten investeren in de huidige topsport. Ik vind het zo onnodig verspild geld.quote:Op woensdag 1 augustus 2012 14:49 schreef Ericr het volgende:
[..]
Dan moet je ook niet de ambitie om in 2028 de OS te willen organiseren. Je moet nu een echte kweekschool voor talent hebben anders kan je maar beter die plannen voor het organiseren van een OS in de ijskast zetten. De kampioenen van 2028 zijn al geboren.
Verdiep je eens in andere landen, kijk hoe het er daar aan toe gaat, en reageer dan pas. Want dit is natuurlijk onzin.quote:Op woensdag 1 augustus 2012 14:39 schreef TheArt het volgende:
[..]
Het lijkt mij dat je dan moet verwachten dat dat weer kan gebeuren, je kunt zelfs voor het eerst van iemand verliezen, andere sporters ontwikkelen zich ook.quote:Op woensdag 1 augustus 2012 14:32 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
Verwijlen was inderdaad een outsider en heeft zichzelf groter gemaakt dan hij is, maar Bosch is echt wel de nummer 2 van de wereld en heeft niet tegen haar grote concurrent gejudoed (degene waar ze tegen stond had ze 4x van gewonnen en 1x van verloren)
Ik ken genoeg landen waar men ook met tegenslagen achter een sporter blijft staat. Dat de pers iets anders doet, want ophemelen/afmaken doet de pers altijd, doet daar weinig aan af.quote:Op woensdag 1 augustus 2012 14:50 schreef ajacied4lf het volgende:
[..]
Verdiep je eens in andere landen, kijk hoe het er daar aan toe gaat, en reageer dan pas. Want dit is natuurlijk onzin.
Ze was ook van tevoren al niet blij met Thiele als mogelijke tegenstandster, dat zegt genoeg.quote:Op woensdag 1 augustus 2012 14:51 schreef Wespensteek het volgende:
[..]
Het lijkt mij dat je dan moet verwachten dat dat weer kan gebeuren, je kunt zelfs voor het eerst van iemand verliezen, andere sporters ontwikkelen zich ook.
Ze was inderdaad niet blij met haar tegenstandster (die enigszins verrassend won)quote:Op woensdag 1 augustus 2012 14:51 schreef Wespensteek het volgende:
[..]
Het lijkt mij dat je dan moet verwachten dat dat weer kan gebeuren, je kunt zelfs voor het eerst van iemand verliezen, andere sporters ontwikkelen zich ook.
In Nederland blijven we niet achter de sporter staan?quote:Op woensdag 1 augustus 2012 14:53 schreef TheArt het volgende:
[..]
Ik ken genoeg landen waar men ook met tegenslagen achter een sporter blijft staat. Dat de pers iets anders doet, want ophemelen/afmaken doet de pers altijd, doet daar weinig aan af.
[..]
Ze was ook van tevoren al niet blij met Thiele als mogelijke tegenstandster, dat zegt genoeg.
Als je dat afkraken door veel mensen ziet, kan ik me niet anders dan aan de indruk onttrekken dat dat niet zo is.quote:Op woensdag 1 augustus 2012 14:54 schreef ajacied4lf het volgende:
[..]
In Nederland blijven we niet achter de sporter staan?
quote:Op woensdag 1 augustus 2012 14:55 schreef TheArt het volgende:
[..]
Als je dat afkraken door veel mensen ziet, kan ik me niet anders dan aan de indruk onttrekken dat dat niet zo is.
praat ff met je mond dicht er komen teveel lullen uit je mondquote:Op woensdag 1 augustus 2012 14:55 schreef DeeBee het volgende:
Net alsof voetballers hard worden aangepakt...Nou nou, voor het eerst in 10 jaar harde kritiek na wat gefaal op een toernooi.
En Sjoerd gaat ook makkelijk voorbij aan het feit dat de helft van de sporters hier amateurs zijn qua (financiele) ondersteuning bijvoorbeeld. Judoka's krijgen niet bij voorbaat een miljoen per jaar overgemaakt en dat ze dan lekker hun gang kunnen gaan.
En échte toppers die fulltime met hun sport bezig zijn en niet presteren die krijgen net zulke kritiek te verwerken op de Spelen. Alleen is dat te makkelijk om bij iedereen te doen...
Ik zeg ook niet dat de topsportcultuur daar debet aan is. Maar iemand had het over dat de topsportcultuur beter kan en ik vind dat je dan kan beginnen met de sporters wat meer te waarderen dan ze constant de helemaal de grond in de boren, tenzij ze winnen.quote:Op woensdag 1 augustus 2012 14:57 schreef Saysem het volgende:
Het gaat me ook wat ver om het toe te schrijven aan het topsportklimaar o.i.d. Dan overschat je de invloed daarvan denk ik. In Nederland worden niet vanuit staatswege kinderen gepusht om een of andere kutsport te gaan doen waar veel medailles in te halen zijn, maar als je zelf wil en je hebt talent dan zijn alle middelen in principe beschikbaar.
Je bent dus gewoon afhankelijk van het talent wat er is. Er kan nooit sprake zijn van collectief falen want er is geen collectief. Als ze allemaal falen is dat gewoon toeval.
Heeft het voor een groot deel mee te maken ja. Als het EK goed ging, denk ik dat het voor een flink aantal mensen hier geen reet boeide hoe goed of slecht ze het deden.quote:Op woensdag 1 augustus 2012 14:58 schreef kingmob het volgende:
Denk dat de reacties nog een beetje uitloop van het EK zijn vooral. De hoop op een goed OS was daarom groter.
dat nationalistische gedrag zeker. EK was een uitmuntend mooi toernooi afgezien van het falende koninkrijk van bertquote:Op woensdag 1 augustus 2012 14:58 schreef kingmob het volgende:
Denk dat de reacties nog een beetje uitloop van het EK zijn vooral. De hoop op een goed OS was daarom groter.
Nederland hoort zich te spiegelen aan landen als Australie, dan is de kans toch wel groot dat we dat 'verliezen' momenteel. Wat Duitsland doet, met een ploeg van ongeveer 5 miljoen sporters lijkt het wel is niet erg relevant voor onsquote:Op woensdag 1 augustus 2012 15:01 schreef CPS2000 het volgende:
Veel Nederlanders willen gewoon iets te juichen hebben, maakt niet uit welke 'kut'sport het is. Is hetzelfde in veel andere landen natuurlijk. Hoe zat het ook alweer met die Duitsers die na de eerste paar dagen nog geen goud hadden? (en die door sommigen hier 'uitgelachen' werden, alsof ze niet alsnog bovenin de medaillespiegel zouden eindigen).
Nederland en topsportklimaat ligt sowieso moeilijk. Die Williboordse is boven de 30 en is niet geduldig genoeg en wil graag judo-en, en dan vinden we dat allemaal een leuke benadering. Maar in een topsportklimaat moet je nou eenmaal accepteren dat het gaat om winnen en als je daarbij dan je tegenstander straffen moet laten krijgen dan is dat misschien jammer voor de sport maar je moet dat spel dan wel zo goed mogelijk spelen. Die romantiek van het echte judo-en heeft helemaal niets in een topsportklimaat te zoeken.quote:Op woensdag 1 augustus 2012 14:39 schreef TheArt het volgende:
[..]
wtf zeg je nou allemaal man.quote:Op woensdag 1 augustus 2012 15:00 schreef Ajacied422 het volgende:
[..]
dat nationalistische gedrag zeker. EK was een uitmuntend mooi toernooi afgezien van het falende koninkrijk van bert
Waar heb je het over?quote:Op woensdag 1 augustus 2012 15:00 schreef Ajacied422 het volgende:
[..]
dat nationalistische gedrag zeker. EK was een uitmuntend mooi toernooi afgezien van het falende koninkrijk van bert
50m. Daar is in de series concentratieverslapping dodelijk. En concurrentie gewoon groot.quote:Op woensdag 1 augustus 2012 15:06 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Nederland en topsportklimaat ligt sowieso moeilijk. Die Williboordse is boven de 30 en is niet geduldig genoeg en wil graag judo-en, en dan vinden we dat allemaal een leuke benadering. Maar in een topsportklimaat moet je nou eenmaal accepteren dat het gaat om winnen en als je daarbij dan je tegenstander straffen moet laten krijgen dan is dat misschien jammer voor de sport maar je moet dat spel dan wel zo goed mogelijk spelen. Die romantiek van het echte judo-en heeft helemaal niets in een topsportklimaat te zoeken.
VdHoogenband presteerde vorige keer niet goed op de 200m (?), maar dat gaf niks want hij was zo euforisch na de 100 dat hij zich niet meer kon opladen. Hij was nou eenmaal de held en we vinden hem allemaal aardig, dus dan is dat veel belangrijker dan een medaille erbij. Onze voetbalbondscoach krijgt alweer kritiek omdat hij spelers wil overtuigen dat ze hun slaap in de gaten moeten houden. Ze moeten er alles voor over hebben om op het WK te presteren, maar dat gaat dan weer te ver...
Daarom zeg ik het ook, puur opportunisme beide kanten op. En Australie gaan we ook niet benaderen tijdens deze of de volgende vier spelenquote:Op woensdag 1 augustus 2012 15:05 schreef kingmob het volgende:
[..]
Nederland hoort zich te spiegelen aan landen als Australie, dan is de kans toch wel groot dat we dat 'verliezen' momenteel. Wat Duitsland doet, met een ploeg van ongeveer 5 miljoen sporters lijkt het wel is niet erg relevant voor ons
Van Rijsselberge heeft het goed gedaan vandaag hoor.quote:Op woensdag 1 augustus 2012 15:11 schreef Tchock het volgende:
Gaat Bosch onze eer vandaar redden na de overige huilwedstrijden?
Zeker waar. Maar zijn gloriemoment moet hopelijk nog komen.quote:Op woensdag 1 augustus 2012 15:14 schreef CPS2000 het volgende:
[..]
Van Rijsselberge heeft het goed gedaan vandaag hoor.
Maar hij liet het min of meer lopen in een feestroes en dat vond Nederland prima. In een topsportklimaat daarentegen waait er een best guur windje rond hoge bomen.quote:Op woensdag 1 augustus 2012 15:08 schreef Steven184 het volgende:
[..]
50m. Daar is in de series concentratieverslapping dodelijk. En concurrentie gewoon groot.
Goed argument!quote:Op woensdag 1 augustus 2012 14:58 schreef Cara het volgende:
[..]
praat ff met je mond dicht er komen teveel lullen uit je mond
Dat is niet helemaal waar.quote:Op woensdag 1 augustus 2012 15:15 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Maar hij liet het min of meer lopen in een feestroes en dat vond Nederland prima. In een topsportklimaat daarentegen waait er een best guur windje rond hoge bomen.
Ja, je hebt dat bewezen?quote:Op woensdag 1 augustus 2012 15:18 schreef knep het volgende:
Dezelfde figuren die nu de sporters neersabelen ageren ook tegen het uitgeven van meer belastingcenten aan topsport. Iets met een ronde cirkel.
Belastingcenten kunnen dan ook beter naar de breedtesport gaan.quote:Op woensdag 1 augustus 2012 15:18 schreef knep het volgende:
Dezelfde figuren die nu de sporters neersabelen ageren ook tegen het uitgeven van meer belastingcenten aan topsport. Iets met een ronde cirkel.
je praat een hoop maar er komt louter onzin uit, helaas.quote:Op woensdag 1 augustus 2012 15:15 schreef DeeBee het volgende:
[..]
Goed argument!![]()
En de voetbalwereld roept dat toch ook over zichzelf af, door de (gecreeërde) sponsorbelangen en het geld wat erin omgaat. Als er dan op zo'n opzichtige manier niet gepresteerd wordt (er was amper pech bij, hoogstens tegen Denemarken iets...), dan is het logisch dat er veel kritiek volgt. Want niet alleen de coach was daar debet aan, ook sommige spelers speelden een verre van professioneel toernooi. En ja, het feit dat ze fulltime sporters zijn die miljoenen betaald krijgen draagt dus bij aan het feit dat ze ook meer kritiek mogen krijgen. Ik vind het logischer om kritiek te hebben op een Van der Vaart die een halve pens meezeult op het veld, dan te gaan roeptoeteren op de OS dat Dex Elmont 'helemaal geen conditie heeft', terwijl hij een super afgetraind lichaam heeft en al de hele dag super intensieve partijen draait...
Dat nu niet alle gemiste kansen voor Nederland evenveel kritiek krijgen dat is dan ook logisch. Want niet alle kansen waren heel realistisch en vooral van tevoren opgeklopt enigszins en de echte tegenvallers krijgen genoeg kritiek te verwerken (zoals een Bosch vandaag). Maar sporters zoals de schutter van de week die zelfs nog z'n geweer van 2000 euro zelf moet betalen, die ga je toch niet op dezelfde kritiek trakteren als voetbalprofs die je miljoenen betaalt?! Dat is gewoon een onzin vergelijking van Mossou.
Verder ben ik het wel met TheArt eens dat er niet een topsportcultuur heerst in Nederland. Er heerst vooral een juich-cultuur, want dat vindt iedereen leuk, maar opoffering voor sport zit niet echt bij ons in de cultuur. Zoveel mensen vinden een uurtje gym per week al horror op de middelbare school, nou dat zegt genoeg over het gemiddelde ambitieniveau.
Verder zijn de goudenmedailles de laatste jaren vooral het gevolg van unieke talenten en zelden een gevolg van gerichte programma's. Ook laat de financiele ondersteuning op een hoop vlakken echt te wensen over, wat echt gevolgen heeft voor de lange termijn planning. Het is echter lastig kiezen waar geld naar toe moet of welke sporten je op moet focussen, want zwemmen is makkelijker oogsten met 'een uniek talent' dan 10 jaar werken aan een volleyballteam. Maar het is exemplarisch dat er nu Nederlandse boten meeroeien die sinds begin van het jaar samen zijn, terwijl de andere landen al 2/3/4/5 jaar dezelfde samenstelling laten trainen. Het niveau en talent is er zeker voor de Nederlanders, maar het gebrek aan structurele ondersteuning maakt dat je niet consequent top bent in het roeien...
Top-10 van de medaillespiegel is dus ook een utopie zolang de brede basis in Nederland zo zwak blijft, de komende jaren zal het vooral van individuen moeten komen.
Ik kan het echt niet meer eens zijn met een post als nuquote:Op woensdag 1 augustus 2012 15:15 schreef DeeBee het volgende:
[..]
Goed argument!![]()
En de voetbalwereld roept dat toch ook over zichzelf af, door de (gecreeërde) sponsorbelangen en het geld wat erin omgaat. Als er dan op zo'n opzichtige manier niet gepresteerd wordt (er was amper pech bij, hoogstens tegen Denemarken iets...), dan is het logisch dat er veel kritiek volgt. Want niet alleen de coach was daar debet aan, ook sommige spelers speelden een verre van professioneel toernooi. En ja, het feit dat ze fulltime sporters zijn die miljoenen betaald krijgen draagt dus bij aan het feit dat ze ook meer kritiek mogen krijgen. Ik vind het logischer om kritiek te hebben op een Van der Vaart die een halve pens meezeult op het veld, dan te gaan roeptoeteren op de OS dat Dex Elmont 'helemaal geen conditie heeft', terwijl hij een super afgetraind lichaam heeft en al de hele dag super intensieve partijen draait...
Dat nu niet alle gemiste kansen voor Nederland evenveel kritiek krijgen dat is dan ook logisch. Want niet alle kansen waren heel realistisch en vooral van tevoren opgeklopt enigszins en de echte tegenvallers krijgen genoeg kritiek te verwerken (zoals een Bosch vandaag). Maar sporters zoals de schutter van de week die zelfs nog z'n geweer van 2000 euro zelf moet betalen, die ga je toch niet op dezelfde kritiek trakteren als voetbalprofs die je miljoenen betaalt?! Dat is gewoon een onzin vergelijking van Mossou.
Verder ben ik het wel met TheArt eens dat er niet een topsportcultuur heerst in Nederland. Er heerst vooral een juich-cultuur, want dat vindt iedereen leuk, maar opoffering voor sport zit niet echt bij ons in de cultuur. Zoveel mensen vinden een uurtje gym per week al horror op de middelbare school, nou dat zegt genoeg over het gemiddelde ambitieniveau.
Verder zijn de goudenmedailles de laatste jaren vooral het gevolg van unieke talenten en zelden een gevolg van gerichte programma's. Ook laat de financiele ondersteuning op een hoop vlakken echt te wensen over, wat echt gevolgen heeft voor de lange termijn planning. Het is echter lastig kiezen waar geld naar toe moet of welke sporten je op moet focussen, want zwemmen is makkelijker oogsten met 'een uniek talent' dan 10 jaar werken aan een volleyballteam. Maar het is exemplarisch dat er nu Nederlandse boten meeroeien die sinds begin van het jaar samen zijn, terwijl de andere landen al 2/3/4/5 jaar dezelfde samenstelling laten trainen. Het niveau en talent is er zeker voor de Nederlanders, maar het gebrek aan structurele ondersteuning maakt dat je niet consequent top bent in het roeien...
Top-10 van de medaillespiegel is dus ook een utopie zolang de brede basis in Nederland zo zwak blijft, de komende jaren zal het vooral van individuen moeten komen.
Het gaat er niet om dat hij niet mag falen, het gaat erom dat er niet gezegd mocht worden dat hij teleurstelde op dat nummer, dat zou immers het feestje van de 100m bederven.quote:Op woensdag 1 augustus 2012 15:17 schreef Steven184 het volgende:
[..]
Dat is niet helemaal waar.
Hij ging ervoor, maar de ontlading na zijn 100m was ongelooflijk groot. Maar uiteindelijk vond hij het niet erg, nee. Die 100m ging voor alles.
Uiteindelijk scheelde het maar 1 plekje en 5 honderdste. Het is niet de eerste favoriet die dat overkomt. Popov was toen zelfs nog langzamer.
Deze redenering is ook weer een symptoom van het probleem. Het was Sneijder die niet fit en met overgewicht op het EK verscheen, maar we hadden met zijn allen al besloten dat hij de held met de winnaarsmentaliteit was en Van der Vaart de luie vetzak want hij 10 jaar geleden te veel vet immers. Nederland beoordeelt zijn sporters niet op prestaties maar of we ze aardig vinden of niet, op die manier moet je ook niet al te veel prestaties verwachten.quote:Op woensdag 1 augustus 2012 15:15 schreef DeeBee het volgende:
[..]
Goed argument!![]()
Lijkt me aardig prijzig. 12 mensen 16 uur betalen.quote:Op woensdag 1 augustus 2012 15:42 schreef byah het volgende:
Slechtste OS voor Nederlandse tv kijkers inderdaad. We worden continue genept door de NOS, de NOS is daarnaast te gierig om bij de internetstreams een commentator te zetten.
Sneijder was het seizoen door ook niet in topvorm. Ik noemde relatief willekeurig een speler, want er waren er meerderen inderdaad. Maar o.a. VdV straalde niet een topvorm uit. Als je het verschil ziet met de fitheid van een C. Ronaldo zijn er aardige verschillen, ook qua 'dedication' van sommige Nederlanders ja.quote:Op woensdag 1 augustus 2012 15:41 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Deze redenering is ook weer een symptoom van het probleem. Het was Sneijder die niet fit en met overgewicht op het EK verscheen, maar we hadden met zijn allen al besloten dat hij de held met de winnaarsmentaliteit was en Van der Vaart de luie vetzak want hij 10 jaar geleden te veel vet immers. Nederland beoordeelt zijn sporters niet op prestaties maar of we ze aardig vinden of niet, op die manier moet je ook niet al te veel prestaties verwachten.
Nederlandse tv-kijkers hebben (als ze niet te gierig zijn voor het afsluiten van een basisabonnement) bij het kijken van de Olympische Spelen de keuze uit Nederland 1, Eurosport, Sporza, BBC1 (+ wellicht BBC 3) en ARD. Dat lijkt me een vrij riant aanbod.quote:Op woensdag 1 augustus 2012 15:42 schreef byah het volgende:
Slechtste OS voor Nederlandse tv kijkers inderdaad. We worden continue genept door de NOS, de NOS is daarnaast te gierig om bij de internetstreams een commentator te zetten.
Draai het maar om, het mongolenbashersvolk zijn degenen die amper sport kijken maar nu als een dolle hun postcount willen opkrikken met allerlei leeghoofdige bijdragen.quote:Op woensdag 1 augustus 2012 14:09 schreef Ajacied422 het volgende:
Helemaal niet. Wat hij schrijft is spot on.quote:Op woensdag 1 augustus 2012 15:22 schreef Cara het volgende:
[..]
je praat een hoop maar er komt louter onzin uit, helaas.
Wat iemand uitstraalt kunnen we ook zo lekker belangrijk maken in Nederland, als we maar niet hoeven kijken naar wat iemand presteert...quote:Op woensdag 1 augustus 2012 15:51 schreef DeeBee het volgende:
[..]
Sneijder was het seizoen door ook niet in topvorm. Ik noemde relatief willekeurig een speler, want er waren er meerderen inderdaad. Maar o.a. VdV straalde niet een topvorm uit. Als je het verschil ziet met de fitheid van een C. Ronaldo zijn er aardige verschillen, ook qua 'dedication' van sommige Nederlanders ja.
Je moet ze beoordelen op prestaties, altijd en consequent, dan heb je een prestatiecultuur. Niet op wat ze uitstralen, wat ze zeggen, hoe ze overkomen, hoe leuk ze zijn. Dat is allemaal decor, bijzaken waar in Nederland hoofdzaken van worden gemaakt en dat moet wel doorwerken.quote:En de gun-factor is er zeker wel in de opinie, dat klopt ook weer. Als iemand guitig is, maar een loser is het ok. Maar als iemand gewoon wat saaie persoonlijkheid heeft en verliest, dan wordt diegene maar lekker afgemaakt. Ach, het is misschien wel exemplarisch dat we niet echt weten hoe met (top)sporters om te gaan ja...
Zo had ik het nog niet bekeken, maar idd.quote:Op woensdag 1 augustus 2012 16:58 schreef qwerty-nl het volgende:
Alle 3 medailles hebben de vrouwen gehaald.
De mannen hebben gefaald
2 medailles volgens de nos..quote:Op woensdag 1 augustus 2012 17:10 schreef Jovatov het volgende:
We zijn nog geen halve week bezig
Bovendien hebben we wél mooi drie medailles te pakken
En genoeg kansen op meermet onder meer de zeilers, hockey(dames) en Ranomi.
De eerste week was inderdaad vrij karig in Peking, maar in de tweede week won NL veel medailles.quote:Op woensdag 1 augustus 2012 17:16 schreef marcodej het volgende:
Volgens mij stonden we in Peking na vijf dagen op een vergelijkbaar aantal, volgens mij een of twee bronzen meer. Toen kwamen we ook laat op gang en krikten vooral relatieve verrassingen van VDW en waterpolo het aanzien verder op.
Goud voor Vos, zilver voor de dames-zwemmers en brons voor Bosch maakt drie medailles die nu al binnen zijn.quote:Op woensdag 1 augustus 2012 17:15 schreef Godshand het volgende:
[..]
2 medailles volgens de nos..
maar misschien is het overzicht nog niet bijgewerkt. denk 3 inclusief het brons van de judoka
Inderdaad, toen hadden we ineens een goede zondag met twee roeimedailles en toen ging het lopen.quote:Op woensdag 1 augustus 2012 17:17 schreef Leatherface het volgende:
[..]
De eerste week was inderdaad vrij karig in Peking, maar in de tweede week won NL veel medailles.
Of pas binnenquote:Op woensdag 1 augustus 2012 17:17 schreef Jovatov het volgende:
[..]
Goud voor Vos, zilver voor de dames-zwemmers en brons voor Bosch maakt drie medailles die nu al binnen zijn.
Die laatste donderdag, met Van der Weijden en het waterpolo.quote:Op woensdag 1 augustus 2012 17:18 schreef marcodej het volgende:
[..]
Inderdaad, toen hadden we ineens een goede zondag met twee roeimedailles en toen ging het lopen.
Hier ben ik het mee eens, vooral dat stukje over gym op school. Wat sommige leerlingen eraan doen soms om een les gym te missen.quote:Op woensdag 1 augustus 2012 15:15 schreef DeeBee het volgende:
[..]
Goed argument!![]()
Dat zegt niet alles..quote:Op woensdag 1 augustus 2012 17:19 schreef DeLuna het volgende:
[..]
Hier ben ik het mee eens, vooral dat stukje over gym op school. Wat sommige leerlingen eraan doen soms om een les gym te missen.
Ligt ook aan het selectiebeleid toch? Maar ik weet niet hoeveel de verhouding is?quote:Op woensdag 1 augustus 2012 17:21 schreef TLC het volgende:
Ik heb het al eerder gezegd en ik blijf het raar vinden, Nederland heeft 4 keer zoveel inwoners dan Nieuw-Zeeland, maar toch hebben die echt meer deelnemers aan de O.S.
Dat is op zich wel een sportland. Ze zijn in de meeste sporten net niet goed genoeg om veel medailles te winnen, maar ze zijn met name op het vlak van watersporten wel bedreven.quote:Op woensdag 1 augustus 2012 17:21 schreef TLC het volgende:
Ik heb het al eerder gezegd en ik blijf het raar vinden, Nederland heeft 4 keer zoveel inwoners dan Nieuw-Zeeland, maar toch hebben die echt meer deelnemers aan de O.S.
Nee. Onderbuikgevoel.quote:
Is het draagvlak voor topsport niet de breedtesport?quote:Op woensdag 1 augustus 2012 15:22 schreef Caland het volgende:
[..]
Belastingcenten kunnen dan ook beter naar de breedtesport gaan.
Zeg toch ook niet dat dat alles zegt.quote:Op woensdag 1 augustus 2012 17:22 schreef Godshand het volgende:
[..]
Dat zegt niet alles..
Zo zullen wij niet gauw groot worden in schietsport, met zo'n Triggerhappy land als de USA...
(nu 2 gouden medailles ervoor).
Hoewel, als ze Tristan loslaten richting de Spelen
Australië is zo'n beetje het grootste sportland verhoudingsgewijs. Ik heb zo het vermoeden dat Nieuw-Zeeland daar ook ietwat op leunt.quote:Op woensdag 1 augustus 2012 17:21 schreef TLC het volgende:
Het is een echt land voor outdoorsporten. Ze hebben een heel sterke cultuur in het zeilen (Auckland noemen ze niet voor niets city of sails) en andere watersporten liggen ook voor de hand. Het klimaat leent zich er ook wel voor om lekker buiten te sporten.quote:Op woensdag 1 augustus 2012 17:26 schreef Jovatov het volgende:
[..]
Australië is zo'n beetje het grootste sportland verhoudingsgewijs. Ik heb zo het vermoeden dat Nieuw-Zeeland daar ook ietwat op leunt.
Dat lijkt mij ook.quote:Op woensdag 1 augustus 2012 17:26 schreef Jovatov het volgende:
[..]
Australië is zo'n beetje het grootste sportland verhoudingsgewijs. Ik heb zo het vermoeden dat Nieuw-Zeeland daar ook ietwat op leunt.
In Australië gaat er ook een bom duiten om in de topsportfacilitering. Daarnaast is hun sportinfrastructuur echt fantastisch. Haast geen land waar het beter geregeld is als daar.quote:Op woensdag 1 augustus 2012 17:28 schreef knep het volgende:
[..]
Dat lijkt mij ook.
Australië heeft slechts een paar miljoen meer inwoners maar tig meer medailles.
Tot nu toe is Australië nog niet echt losgekomen, maar hun beste onderdelen moeten misschien nog komen.quote:Op woensdag 1 augustus 2012 17:28 schreef knep het volgende:
[..]
Dat lijkt mij ook.
Heb je voorbeeld van die sportinfrastructuur? Je bedoelt daarmee de bekende stadions in Melbourne en Sydney, of ook elders in het land?quote:Op woensdag 1 augustus 2012 17:30 schreef TheArt het volgende:
[..]
In Australië gaat er ook een bom duiten om in de topsportfacilitering. Daarnaast is hun sportinfrastructuur echt fantastisch. Haast geen land waar het beter geregeld is als daar.
Maar volgens mij zakt Australië nu toch lichtelijk terug. Ik denk dat het Barcelona-effect voor de Spanjaarden ook wel uitgewerkt is, zo onderhand (alhoewel de voetballers natuurlijk blijven domineren).quote:Op woensdag 1 augustus 2012 17:31 schreef marcodej het volgende:
Die zijn ook pas sinds de jaren 90 op komen zetten, met hun eigen Spelen in 2000 als hoogtepunt. Dat gaf ze een enorme boost (mooiste Spelen die ik heb meegemaakt overigens) en daar teren ze nog steeds op.
Hun topsportmentaliteit spreekt mij wel aan.
Ik bedoel trainingsfaciliteiten, hoe centraal alles geregeld wordt. En vooral ook hoe professioneel alles wordt aangepakt. Die professionaliteit druipt er vanaf (net als bij de Britten bijv.) en dat mis ik hier, al heeft dat natuurlijk ook voor een groot deel met geld te maken.quote:Op woensdag 1 augustus 2012 17:31 schreef Leatherface het volgende:
[..]
Heb je voorbeeld van die sportinfrastructuur? Je bedoelt daarmee de bekende stadions in Melbourne en Sydney, of ook elders in het land?
In 1956 (Melbourne) hadden ze ook een prima piek, om daarna weer weg te zakken inderdaad.quote:Op woensdag 1 augustus 2012 17:33 schreef Leatherface het volgende:
[..]
Maar volgens mij zakt Australië nu toch lichtelijk terug. Ik denk dat het Barcelona-effect voor de Spanjaarden ook wel uitgewerkt is, zo onderhand (alhoewel de voetballers natuurlijk blijven domineren).
De Grieken hebben nooit van hun Spelen geprofiteerd, maar daar hebben ze de economie dan ook niet naar.
Mja, ze doen bijvoorbeeld mee aan mannen en vrouwenvoetbal (36 atleten!), hoewel ze daar echt geen reet van kunnen. Ook met zwemmen deden ze aan alle estafette onderdelen mee....en faalde keihard (nooit bij de eerste 10). Verder bij de individuele sporters zie ik verdacht vaak eindklasseringen buiten de top 10 staan. Ik vermoed dat hun selectiecriteria gewoon minder strikt zijn als hier.quote:Op woensdag 1 augustus 2012 17:21 schreef TLC het volgende:
Wij zijn ook sukkels want bij ons is sportzwemmen niet erg populair terwijl daar wel heel veel medailles te halen zijn. We kunnen beter met wielrennen de wegwedstrijd over 10, 20, 50 80 en 100 kilometer gaan organiseren. Hockeywedstrijden per gewichtsklasse en weet ik wat.quote:Op woensdag 1 augustus 2012 17:28 schreef knep het volgende:
[..]
Dat lijkt mij ook.
Zuid-Korea is dan weer wel een constante topper sinds de Spelen van 1988. Sindsdien eindigen ze steevast rond de tien keer goud.quote:Op woensdag 1 augustus 2012 17:34 schreef marcodej het volgende:
[..]
In 1956 (Melbourne) hadden ze ook een prima piek, om daarna weer weg te zakken inderdaad.
Nu moeten ze nog even loskomen ja.
Okay, maar zo'n Zuid-Korea is op de Zomer én Winterspelen een top 10-land. Hoewel ze op de Winterspelen hun medailles alleen maar in schaatssporten halen, nooit in sneeuwsporten.quote:Op woensdag 1 augustus 2012 17:47 schreef Bayswater het volgende:
Winterspelen zou je erbij op moeten tellen om landen te vergelijken aangezien de inwoners van het land met hoge temperaturen en weinig bergen niet voor de wintersporten kiezen. Oostenrijkers gaan met de zomerspelen ook nooit zo best.
Komt omdat Nieuw-Zeeland heel snel continentale plekken pakt omdat er gewoon amper concurrentie is daar in de buurt. Daarom hebben ze altijd een grote equipe, ook al heeft best een groot deel daar niets te zoeken.quote:Op woensdag 1 augustus 2012 17:38 schreef Fides het volgende:
[..]
Mja, ze doen bijvoorbeeld mee aan mannen en vrouwenvoetbal (36 atleten!), hoewel ze daar echt geen reet van kunnen. Ook met zwemmen deden ze aan alle estafette onderdelen mee....en faalde keihard (nooit bij de eerste 10). Verder bij de individuele sporters zie ik verdacht vaak eindklasseringen buiten de top 10 staan. Ik vermoed dat hun selectiecriteria gewoon minder strikt zijn als hier.
De top is wel breder geworden, mede ook door de toenemende welvaart in Azië en het uiteenvallen van landen als de Sovjet-Unie en Joegoslavië. Vanuit het niets kreeg je er landen als Kazachstan, Oekraïne en Wit-Rusland bij die samen misschien wel 40 medailles winnenquote:Op woensdag 1 augustus 2012 18:00 schreef Jovatov het volgende:
Is de conclusie niet ook dat de Olympische Spelen steeds breder worden? Steeds meer landen waar topsportfaciliteiten mogelijk zijn, of atleten die in andere landen topsportfaciliteiten op kunnen zoeken.
Hoe breder de spreiding van medailles, hoe minder medailles voor de subtop (China en de USA blijven domineren).
Het draait inderdaad om geld. De Britten eindigden in Atlanta met 1x goud op de 36e plek in het medailleklassement en hebben er toen een bak geld tegenaan gegooid met als resultaat dat ze weer lekker meedoen. Voor zulke investeringen is in Nederland geen draagvlak.quote:Op woensdag 1 augustus 2012 17:34 schreef TheArt het volgende:
[..]
Ik bedoel trainingsfaciliteiten, hoe centraal alles geregeld wordt. En vooral ook hoe professioneel alles wordt aangepakt. Die professionaliteit druipt er vanaf (net als bij de Britten bijv.) en dat mis ik hier, al heeft dat natuurlijk ook voor een groot deel met geld te maken.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |