Dat laatste is gewoon haast onmogelijk. Er is gewoon geen geld. Ze krijgen amper geld van NOC*NSF.quote:Op woensdag 1 augustus 2012 14:41 schreef Ericr het volgende:
1992, toen van Langen won haalden 'we' overigens maar 2x goud en toch waren dat best leuke spelen om te volgen qua Nederlandse prestaties. Verwachtingspatroon lag ook een stuk lager na Seoul 1988, iedere medaille was welkom.
Ambitie van Nederland is wel veranderd in de laatste 12 jaar maar dan moet je wel meer talent kweken dan nu het geval is en niet alleen maar eeuwige talenten afleveren die het daarna niet meer waar maken. Dat er buiten hockey geen teamsporten afvaardigingen zijn is al tekenend genoeg, daar had al lang een inhaalslag of aanhaakslag gemaakt moeten zijn.
twitter:sjoerdmossou twitterde op woensdag 01-08-2012 om 14:35:40Bij voetballers zouden we moord en brand schreeuwen, maar dit zijn olympiėrs. Dan noem je het 'jammer'. #OS2012 reageer retweet
eens met sjoerdquote:Op woensdag 1 augustus 2012 14:44 schreef Caland het volgende:
twitter:sjoerdmossou twitterde op woensdag 01-08-2012 om 14:35:40Bij voetballers zouden we moord en brand schreeuwen, maar dit zijn olympiėrs. Dan noem je het 'jammer'. #OS2012 reageer retweet
Nou ja, ze hebben goede gewichtheffers, maar verder is dat niet zo'n allround sportland. Vino is een toevalstreffer.quote:
Dat miljoen op de rekening van Uran kan je toch nauwelijks toeval noemen.quote:Op woensdag 1 augustus 2012 14:44 schreef Leatherface het volgende:
[..]
Nou ja, ze hebben goede gewichtheffers, maar verder is dat niet zo'n allround sportland. Vino is een toevalstreffer.
Die kunnen wel flink wat plakken halen met gewichtheffen, en volgens mij hebben ze nog wel meerquote:Op woensdag 1 augustus 2012 14:44 schreef Leatherface het volgende:
[..]
Nou ja, ze hebben goede gewichtheffers, maar verder is dat niet zo'n allround sportland. Vino is een toevalstreffer.
Wel dat Vino in de positie kwam om het Uran te bieden.quote:Op woensdag 1 augustus 2012 14:45 schreef Caland het volgende:
[..]
Dat miljoen op de rekening van Uran kan je toch nauwelijks toeval noemen.
Stel dat dat waar is, wat bij lange na niet bewezen is. Dan moet je nog steeds in de positie komen om te kunnen winnen om een dergelijke streek uit te halen. En als de ander zeker weet dat hij gaat winnen, dan neemt hij een dergelijke deal ook nooit aan.quote:Op woensdag 1 augustus 2012 14:45 schreef Caland het volgende:
[..]
Dat miljoen op de rekening van Uran kan je toch nauwelijks toeval noemen.
Dat voorspelde hij een jaar geleden al. En hij maakt het waarquote:Op woensdag 1 augustus 2012 14:46 schreef Leatherface het volgende:
[..]
Wel dat Vino in de positie kwam om het Uran te bieden.
Is dat dan het probleem van de olympische wereld of van de voetbalwereld?quote:Op woensdag 1 augustus 2012 14:44 schreef Caland het volgende:
Beiden.quote:Op woensdag 1 augustus 2012 14:47 schreef marcodej het volgende:
[..]
Is dat dan het probleem van de olympische wereld of van de voetbalwereld?
Oneens. Geen van de potentiėle medaillekandidaten heeft zo teleurgesteld als de vice-wereldkampioen die op het EK niet verder komt dan 3 nederlagen. Verder zal het divagedrag er ook een rol bij spelen.quote:
eens, god, duizendmaal eens.quote:Op woensdag 1 augustus 2012 14:44 schreef Caland het volgende:
Dan moet je ook niet de ambitie om in 2028 de OS te willen organiseren. Je moet nu een echte kweekschool voor talent hebben anders kan je maar beter die plannen voor het organiseren van een OS in de ijskast zetten. De kampioenen van 2028 zijn al geboren.quote:Op woensdag 1 augustus 2012 14:42 schreef TheArt het volgende:
[..]
Dat laatste is gewoon haast onmogelijk. Er is gewoon geen geld. Ze krijgen amper geld van NOC*NSF.
Dat moet je ook niet. Ik heb het al 100x gezegd, maar ze hadden dat geld voor 2028 moeten investeren in de huidige topsport. Ik vind het zo onnodig verspild geld.quote:Op woensdag 1 augustus 2012 14:49 schreef Ericr het volgende:
[..]
Dan moet je ook niet de ambitie om in 2028 de OS te willen organiseren. Je moet nu een echte kweekschool voor talent hebben anders kan je maar beter die plannen voor het organiseren van een OS in de ijskast zetten. De kampioenen van 2028 zijn al geboren.
Verdiep je eens in andere landen, kijk hoe het er daar aan toe gaat, en reageer dan pas. Want dit is natuurlijk onzin.quote:Op woensdag 1 augustus 2012 14:39 schreef TheArt het volgende:
[..]
Het topsportklimaat zal sowieso niet beter worden als er zo tegen sporters en prestaties aangekeken blijft worden. Dat bedoel ik serieus. Jij hakt ook het hoofd van de ene na de andere af. Dan moet je niet hypocriet zeggen van dat het topsportklimaat wel even beter kan. Dit soort dingen maken juist dat het topsportklimaat er gewoon niet is.
Het lijkt mij dat je dan moet verwachten dat dat weer kan gebeuren, je kunt zelfs voor het eerst van iemand verliezen, andere sporters ontwikkelen zich ook.quote:Op woensdag 1 augustus 2012 14:32 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
Verwijlen was inderdaad een outsider en heeft zichzelf groter gemaakt dan hij is, maar Bosch is echt wel de nummer 2 van de wereld en heeft niet tegen haar grote concurrent gejudoed (degene waar ze tegen stond had ze 4x van gewonnen en 1x van verloren)
Ik ken genoeg landen waar men ook met tegenslagen achter een sporter blijft staat. Dat de pers iets anders doet, want ophemelen/afmaken doet de pers altijd, doet daar weinig aan af.quote:Op woensdag 1 augustus 2012 14:50 schreef ajacied4lf het volgende:
[..]
Verdiep je eens in andere landen, kijk hoe het er daar aan toe gaat, en reageer dan pas. Want dit is natuurlijk onzin.
Ze was ook van tevoren al niet blij met Thiele als mogelijke tegenstandster, dat zegt genoeg.quote:Op woensdag 1 augustus 2012 14:51 schreef Wespensteek het volgende:
[..]
Het lijkt mij dat je dan moet verwachten dat dat weer kan gebeuren, je kunt zelfs voor het eerst van iemand verliezen, andere sporters ontwikkelen zich ook.
Ze was inderdaad niet blij met haar tegenstandster (die enigszins verrassend won)quote:Op woensdag 1 augustus 2012 14:51 schreef Wespensteek het volgende:
[..]
Het lijkt mij dat je dan moet verwachten dat dat weer kan gebeuren, je kunt zelfs voor het eerst van iemand verliezen, andere sporters ontwikkelen zich ook.
In Nederland blijven we niet achter de sporter staan?quote:Op woensdag 1 augustus 2012 14:53 schreef TheArt het volgende:
[..]
Ik ken genoeg landen waar men ook met tegenslagen achter een sporter blijft staat. Dat de pers iets anders doet, want ophemelen/afmaken doet de pers altijd, doet daar weinig aan af.
[..]
Ze was ook van tevoren al niet blij met Thiele als mogelijke tegenstandster, dat zegt genoeg.
Als je dat afkraken door veel mensen ziet, kan ik me niet anders dan aan de indruk onttrekken dat dat niet zo is.quote:Op woensdag 1 augustus 2012 14:54 schreef ajacied4lf het volgende:
[..]
In Nederland blijven we niet achter de sporter staan?
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |