abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  woensdag 1 augustus 2012 @ 14:47:32 #211
319243 Caland
FREEJANCEES
pi_114948373
quote:
0s.gif Op woensdag 1 augustus 2012 14:47 schreef marcodej het volgende:

[..]

Is dat dan het probleem van de olympische wereld of van de voetbalwereld?
Beiden.
VBL SC influencer
Left, right, behind
pi_114948387
Oneens met Sjoerd. Volgens mij heeft geen van de potentiėle medaillekandidaten zo te
quote:
0s.gif Op woensdag 1 augustus 2012 14:44 schreef Ajacied422 het volgende:

[..]

eens met sjoerd
Oneens. Geen van de potentiėle medaillekandidaten heeft zo teleurgesteld als de vice-wereldkampioen die op het EK niet verder komt dan 3 nederlagen. Verder zal het divagedrag er ook een rol bij spelen.
pi_114948441
quote:
14s.gif Op woensdag 1 augustus 2012 14:44 schreef Caland het volgende:
sjoerdmossou twitterde op woensdag 01-08-2012 om 14:35:40 Bij voetballers zouden we moord en brand schreeuwen, maar dit zijn olympiėrs. Dan noem je het 'jammer'. #OS2012 reageer retweet
eens, god, duizendmaal eens.
Op donderdag 9 mei 2013 16:42 schreef tong80 het volgende:
Je bent de grootste kut-user van FOK! realiseer je je dat ?
pi_114948461
quote:
0s.gif Op woensdag 1 augustus 2012 14:42 schreef TheArt het volgende:

[..]

Dat laatste is gewoon haast onmogelijk. Er is gewoon geen geld. Ze krijgen amper geld van NOC*NSF.
Dan moet je ook niet de ambitie om in 2028 de OS te willen organiseren. Je moet nu een echte kweekschool voor talent hebben anders kan je maar beter die plannen voor het organiseren van een OS in de ijskast zetten. De kampioenen van 2028 zijn al geboren.
pi_114948508
quote:
0s.gif Op woensdag 1 augustus 2012 14:49 schreef Ericr het volgende:

[..]

Dan moet je ook niet de ambitie om in 2028 de OS te willen organiseren. Je moet nu een echte kweekschool voor talent hebben anders kan je maar beter die plannen voor het organiseren van een OS in de ijskast zetten. De kampioenen van 2028 zijn al geboren.
Dat moet je ook niet. Ik heb het al 100x gezegd, maar ze hadden dat geld voor 2028 moeten investeren in de huidige topsport. Ik vind het zo onnodig verspild geld.
pi_114948510
Ondanks dat ik een groot voetbalfan ben, daardoor is juist in het voetbal geen normaal beleid te vormen. Wanneer het schot van Bakkal niet heel licht tegen een been van een AZ-verdediger was gekomen en daardoor binnenkant paal binnen hadden wij als Feyenoord-fans er ook anders gezeten.
Wind extinguishes a candle and energizes fire
pi_114948529
quote:
0s.gif Op woensdag 1 augustus 2012 14:39 schreef TheArt het volgende:

[..]

Het topsportklimaat zal sowieso niet beter worden als er zo tegen sporters en prestaties aangekeken blijft worden. Dat bedoel ik serieus. Jij hakt ook het hoofd van de ene na de andere af. Dan moet je niet hypocriet zeggen van dat het topsportklimaat wel even beter kan. Dit soort dingen maken juist dat het topsportklimaat er gewoon niet is.
Verdiep je eens in andere landen, kijk hoe het er daar aan toe gaat, en reageer dan pas. Want dit is natuurlijk onzin.
★★★
pi_114948541
quote:
0s.gif Op woensdag 1 augustus 2012 14:32 schreef Mexicanobakker het volgende:

[..]

Verwijlen was inderdaad een outsider en heeft zichzelf groter gemaakt dan hij is, maar Bosch is echt wel de nummer 2 van de wereld en heeft niet tegen haar grote concurrent gejudoed (degene waar ze tegen stond had ze 4x van gewonnen en 1x van verloren)
Het lijkt mij dat je dan moet verwachten dat dat weer kan gebeuren, je kunt zelfs voor het eerst van iemand verliezen, andere sporters ontwikkelen zich ook.
pi_114948607
Iedere vier jaar is op eens iedereen weer geļnteresseerd in sporten naast voetbal, wielrennen en schaatsen en moeten de Nederlanders het even doen terwijl er in de tussenliggende jaren niet naar omgekeken wordt. Verwachtingen worden te hoog opgeklopt, vooral door de media. Soms door de sporters zelf. Zo'n Verwijlen mag van mij dan ook harder afgerekend worden dan iemand die in de media door anderen omhoog geschreven wordt. Net zoals de voetballers die zelf allemaal liepen te roepen dat ze voor de titel kwamen (van Bommel :'). Als je er dan roemloos als 4e in de poule uit vliegt, tja. De 'medaillekandidaten' eindigen ook wel eens als vijfde ja, aan de top zit het dicht bij elkaar.
pi_114948610
quote:
10s.gif Op woensdag 1 augustus 2012 14:50 schreef ajacied4lf het volgende:

[..]

Verdiep je eens in andere landen, kijk hoe het er daar aan toe gaat, en reageer dan pas. Want dit is natuurlijk onzin.
Ik ken genoeg landen waar men ook met tegenslagen achter een sporter blijft staat. Dat de pers iets anders doet, want ophemelen/afmaken doet de pers altijd, doet daar weinig aan af.

quote:
0s.gif Op woensdag 1 augustus 2012 14:51 schreef Wespensteek het volgende:

[..]

Het lijkt mij dat je dan moet verwachten dat dat weer kan gebeuren, je kunt zelfs voor het eerst van iemand verliezen, andere sporters ontwikkelen zich ook.
Ze was ook van tevoren al niet blij met Thiele als mogelijke tegenstandster, dat zegt genoeg.
  Redactie Sport woensdag 1 augustus 2012 @ 14:54:21 #221
274204 crew  Mexicanobakker
pi_114948656
quote:
0s.gif Op woensdag 1 augustus 2012 14:51 schreef Wespensteek het volgende:

[..]

Ze was inderdaad niet blij met haar tegenstandster (die enigszins verrassend won)
[i]Put me on a pedestal and I'll only disappoint you
Tell me I'm exceptional and I promise to exploit you
Give me all your money and I'll make some origami honey
I think you're a joke but I don't find you very funny[/i]
pi_114948672
quote:
0s.gif Op woensdag 1 augustus 2012 14:53 schreef TheArt het volgende:

[..]

Ik ken genoeg landen waar men ook met tegenslagen achter een sporter blijft staat. Dat de pers iets anders doet, want ophemelen/afmaken doet de pers altijd, doet daar weinig aan af.

[..]

Ze was ook van tevoren al niet blij met Thiele als mogelijke tegenstandster, dat zegt genoeg.
In Nederland blijven we niet achter de sporter staan? :')
★★★
pi_114948695
Net alsof voetballers hard worden aangepakt... :') Nou nou, voor het eerst in 10 jaar harde kritiek na wat gefaal op een toernooi.

En Sjoerd gaat ook makkelijk voorbij aan het feit dat de helft van de sporters hier amateurs zijn qua (financiele) ondersteuning bijvoorbeeld. Judoka's krijgen niet bij voorbaat een miljoen per jaar overgemaakt en dat ze dan lekker hun gang kunnen gaan.

En échte toppers die fulltime met hun sport bezig zijn en niet presteren die krijgen net zulke kritiek te verwerken op de Spelen. Alleen is dat te makkelijk om bij iedereen te doen...
Jack does it in real time...
pi_114948710
quote:
10s.gif Op woensdag 1 augustus 2012 14:54 schreef ajacied4lf het volgende:

[..]

In Nederland blijven we niet achter de sporter staan? :')
Als je dat afkraken door veel mensen ziet, kan ik me niet anders dan aan de indruk onttrekken dat dat niet zo is.
pi_114948776
Het gaat me ook wat ver om het toe te schrijven aan het topsportklimaar o.i.d. Dan overschat je de invloed daarvan denk ik. In Nederland worden niet vanuit staatswege kinderen gepusht om een of andere kutsport te gaan doen waar veel medailles in te halen zijn, maar als je zelf wil en je hebt talent dan zijn alle middelen in principe beschikbaar.

Je bent dus gewoon afhankelijk van het talent wat er is. Er kan nooit sprake zijn van collectief falen want er is geen collectief. Als ze allemaal falen is dat gewoon toeval.
pi_114948780
quote:
0s.gif Op woensdag 1 augustus 2012 14:55 schreef TheArt het volgende:

[..]

Als je dat afkraken door veel mensen ziet, kan ik me niet anders dan aan de indruk onttrekken dat dat niet zo is.
:')

we zijn kritisch, zeggen dat hij keihard heeft gefaald, maar staan weer voor 100% achter hem bij zijn volgende wedstrijd.
★★★
pi_114948821
quote:
0s.gif Op woensdag 1 augustus 2012 14:55 schreef DeeBee het volgende:
Net alsof voetballers hard worden aangepakt... :') Nou nou, voor het eerst in 10 jaar harde kritiek na wat gefaal op een toernooi.

En Sjoerd gaat ook makkelijk voorbij aan het feit dat de helft van de sporters hier amateurs zijn qua (financiele) ondersteuning bijvoorbeeld. Judoka's krijgen niet bij voorbaat een miljoen per jaar overgemaakt en dat ze dan lekker hun gang kunnen gaan.

En échte toppers die fulltime met hun sport bezig zijn en niet presteren die krijgen net zulke kritiek te verwerken op de Spelen. Alleen is dat te makkelijk om bij iedereen te doen...
praat ff met je mond dicht er komen teveel lullen uit je mond
Op donderdag 9 mei 2013 16:42 schreef tong80 het volgende:
Je bent de grootste kut-user van FOK! realiseer je je dat ?
  woensdag 1 augustus 2012 @ 14:58:17 #228
36192 kingmob
Nice 'n Smooth
pi_114948835
Denk dat de reacties nog een beetje uitloop van het EK zijn vooral. De hoop op een goed OS was daarom groter.
Verdwaald in mijn eigen belevingswereld.
pi_114948910
quote:
0s.gif Op woensdag 1 augustus 2012 14:57 schreef Saysem het volgende:
Het gaat me ook wat ver om het toe te schrijven aan het topsportklimaar o.i.d. Dan overschat je de invloed daarvan denk ik. In Nederland worden niet vanuit staatswege kinderen gepusht om een of andere kutsport te gaan doen waar veel medailles in te halen zijn, maar als je zelf wil en je hebt talent dan zijn alle middelen in principe beschikbaar.

Je bent dus gewoon afhankelijk van het talent wat er is. Er kan nooit sprake zijn van collectief falen want er is geen collectief. Als ze allemaal falen is dat gewoon toeval.
Ik zeg ook niet dat de topsportcultuur daar debet aan is. Maar iemand had het over dat de topsportcultuur beter kan en ik vind dat je dan kan beginnen met de sporters wat meer te waarderen dan ze constant de helemaal de grond in de boren, tenzij ze winnen.

quote:
19s.gif Op woensdag 1 augustus 2012 14:58 schreef kingmob het volgende:
Denk dat de reacties nog een beetje uitloop van het EK zijn vooral. De hoop op een goed OS was daarom groter.
Heeft het voor een groot deel mee te maken ja. Als het EK goed ging, denk ik dat het voor een flink aantal mensen hier geen reet boeide hoe goed of slecht ze het deden.
pi_114948914
quote:
19s.gif Op woensdag 1 augustus 2012 14:58 schreef kingmob het volgende:
dat nationalistische gedrag zeker. EK was een uitmuntend mooi toernooi afgezien van het falende koninkrijk van bert
pi_114948982
Veel Nederlanders willen gewoon iets te juichen hebben, maakt niet uit welke 'kut'sport het is. Is hetzelfde in veel andere landen natuurlijk. Hoe zat het ook alweer met die Duitsers die na de eerste paar dagen nog geen goud hadden? (en die door sommigen hier 'uitgelachen' werden, alsof ze niet alsnog bovenin de medaillespiegel zouden eindigen).
  woensdag 1 augustus 2012 @ 15:05:48 #232
36192 kingmob
Nice 'n Smooth
pi_114949126
quote:
0s.gif Op woensdag 1 augustus 2012 15:01 schreef CPS2000 het volgende:
Veel Nederlanders willen gewoon iets te juichen hebben, maakt niet uit welke 'kut'sport het is. Is hetzelfde in veel andere landen natuurlijk. Hoe zat het ook alweer met die Duitsers die na de eerste paar dagen nog geen goud hadden? (en die door sommigen hier 'uitgelachen' werden, alsof ze niet alsnog bovenin de medaillespiegel zouden eindigen).
Nederland hoort zich te spiegelen aan landen als Australie, dan is de kans toch wel groot dat we dat 'verliezen' momenteel. Wat Duitsland doet, met een ploeg van ongeveer 5 miljoen sporters lijkt het wel is niet erg relevant voor ons oO<
Verdwaald in mijn eigen belevingswereld.
pi_114949146
quote:
0s.gif Op woensdag 1 augustus 2012 14:39 schreef TheArt het volgende:

[..]

Het topsportklimaat zal sowieso niet beter worden als er zo tegen sporters en prestaties aangekeken blijft worden. Dat bedoel ik serieus. Jij hakt ook het hoofd van de ene na de andere af. Dan moet je niet hypocriet zeggen van dat het topsportklimaat wel even beter kan. Dit soort dingen maken juist dat het topsportklimaat er gewoon niet is.
Nederland en topsportklimaat ligt sowieso moeilijk. Die Williboordse is boven de 30 en is niet geduldig genoeg en wil graag judo-en, en dan vinden we dat allemaal een leuke benadering. Maar in een topsportklimaat moet je nou eenmaal accepteren dat het gaat om winnen en als je daarbij dan je tegenstander straffen moet laten krijgen dan is dat misschien jammer voor de sport maar je moet dat spel dan wel zo goed mogelijk spelen. Die romantiek van het echte judo-en heeft helemaal niets in een topsportklimaat te zoeken.

VdHoogenband presteerde vorige keer niet goed op de 200m (?), maar dat gaf niks want hij was zo euforisch na de 100 dat hij zich niet meer kon opladen. Hij was nou eenmaal de held en we vinden hem allemaal aardig, dus dan is dat veel belangrijker dan een medaille erbij. Onze voetbalbondscoach krijgt alweer kritiek omdat hij spelers wil overtuigen dat ze hun slaap in de gaten moeten houden. Ze moeten er alles voor over hebben om op het WK te presteren, maar dat gaat dan weer te ver...
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
pi_114949149
quote:
0s.gif Op woensdag 1 augustus 2012 15:00 schreef Ajacied422 het volgende:

[..]

dat nationalistische gedrag zeker. EK was een uitmuntend mooi toernooi afgezien van het falende koninkrijk van bert
wtf zeg je nou allemaal man. :')
pi_114949183
quote:
0s.gif Op woensdag 1 augustus 2012 15:00 schreef Ajacied422 het volgende:

[..]

Waar heb je het over? :')
"It's like my swag just rubbed off on everybody. It was unbelievable."
pi_114949242
quote:
0s.gif Op woensdag 1 augustus 2012 15:06 schreef Weltschmerz het volgende:

[..]

Nederland en topsportklimaat ligt sowieso moeilijk. Die Williboordse is boven de 30 en is niet geduldig genoeg en wil graag judo-en, en dan vinden we dat allemaal een leuke benadering. Maar in een topsportklimaat moet je nou eenmaal accepteren dat het gaat om winnen en als je daarbij dan je tegenstander straffen moet laten krijgen dan is dat misschien jammer voor de sport maar je moet dat spel dan wel zo goed mogelijk spelen. Die romantiek van het echte judo-en heeft helemaal niets in een topsportklimaat te zoeken.

VdHoogenband presteerde vorige keer niet goed op de 200m (?), maar dat gaf niks want hij was zo euforisch na de 100 dat hij zich niet meer kon opladen. Hij was nou eenmaal de held en we vinden hem allemaal aardig, dus dan is dat veel belangrijker dan een medaille erbij. Onze voetbalbondscoach krijgt alweer kritiek omdat hij spelers wil overtuigen dat ze hun slaap in de gaten moeten houden. Ze moeten er alles voor over hebben om op het WK te presteren, maar dat gaat dan weer te ver...
50m. Daar is in de series concentratieverslapping dodelijk. En concurrentie gewoon groot.
Wind extinguishes a candle and energizes fire
pi_114949325
quote:
19s.gif Op woensdag 1 augustus 2012 15:05 schreef kingmob het volgende:

[..]

Nederland hoort zich te spiegelen aan landen als Australie, dan is de kans toch wel groot dat we dat 'verliezen' momenteel. Wat Duitsland doet, met een ploeg van ongeveer 5 miljoen sporters lijkt het wel is niet erg relevant voor ons oO<
Daarom zeg ik het ook, puur opportunisme beide kanten op. En Australie gaan we ook niet benaderen tijdens deze of de volgende vier spelen :s)
pi_114949371
Gaat Bosch onze eer vandaar redden na de overige huilwedstrijden? :D
pi_114949477
quote:
0s.gif Op woensdag 1 augustus 2012 15:11 schreef Tchock het volgende:
Gaat Bosch onze eer vandaar redden na de overige huilwedstrijden? :D
Van Rijsselberge heeft het goed gedaan vandaag hoor.
pi_114949501
quote:
0s.gif Op woensdag 1 augustus 2012 15:14 schreef CPS2000 het volgende:

[..]

Van Rijsselberge heeft het goed gedaan vandaag hoor.
Zeker waar. Maar zijn gloriemoment moet hopelijk nog komen.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')