Beiden.quote:Op woensdag 1 augustus 2012 14:47 schreef marcodej het volgende:
[..]
Is dat dan het probleem van de olympische wereld of van de voetbalwereld?
Oneens. Geen van de potentiėle medaillekandidaten heeft zo teleurgesteld als de vice-wereldkampioen die op het EK niet verder komt dan 3 nederlagen. Verder zal het divagedrag er ook een rol bij spelen.quote:
eens, god, duizendmaal eens.quote:Op woensdag 1 augustus 2012 14:44 schreef Caland het volgende:
twitter:sjoerdmossou twitterde op woensdag 01-08-2012 om 14:35:40Bij voetballers zouden we moord en brand schreeuwen, maar dit zijn olympiėrs. Dan noem je het 'jammer'. #OS2012 reageer retweet
Dan moet je ook niet de ambitie om in 2028 de OS te willen organiseren. Je moet nu een echte kweekschool voor talent hebben anders kan je maar beter die plannen voor het organiseren van een OS in de ijskast zetten. De kampioenen van 2028 zijn al geboren.quote:Op woensdag 1 augustus 2012 14:42 schreef TheArt het volgende:
[..]
Dat laatste is gewoon haast onmogelijk. Er is gewoon geen geld. Ze krijgen amper geld van NOC*NSF.
Dat moet je ook niet. Ik heb het al 100x gezegd, maar ze hadden dat geld voor 2028 moeten investeren in de huidige topsport. Ik vind het zo onnodig verspild geld.quote:Op woensdag 1 augustus 2012 14:49 schreef Ericr het volgende:
[..]
Dan moet je ook niet de ambitie om in 2028 de OS te willen organiseren. Je moet nu een echte kweekschool voor talent hebben anders kan je maar beter die plannen voor het organiseren van een OS in de ijskast zetten. De kampioenen van 2028 zijn al geboren.
Verdiep je eens in andere landen, kijk hoe het er daar aan toe gaat, en reageer dan pas. Want dit is natuurlijk onzin.quote:Op woensdag 1 augustus 2012 14:39 schreef TheArt het volgende:
[..]
Het topsportklimaat zal sowieso niet beter worden als er zo tegen sporters en prestaties aangekeken blijft worden. Dat bedoel ik serieus. Jij hakt ook het hoofd van de ene na de andere af. Dan moet je niet hypocriet zeggen van dat het topsportklimaat wel even beter kan. Dit soort dingen maken juist dat het topsportklimaat er gewoon niet is.
Het lijkt mij dat je dan moet verwachten dat dat weer kan gebeuren, je kunt zelfs voor het eerst van iemand verliezen, andere sporters ontwikkelen zich ook.quote:Op woensdag 1 augustus 2012 14:32 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
Verwijlen was inderdaad een outsider en heeft zichzelf groter gemaakt dan hij is, maar Bosch is echt wel de nummer 2 van de wereld en heeft niet tegen haar grote concurrent gejudoed (degene waar ze tegen stond had ze 4x van gewonnen en 1x van verloren)
Ik ken genoeg landen waar men ook met tegenslagen achter een sporter blijft staat. Dat de pers iets anders doet, want ophemelen/afmaken doet de pers altijd, doet daar weinig aan af.quote:Op woensdag 1 augustus 2012 14:50 schreef ajacied4lf het volgende:
[..]
Verdiep je eens in andere landen, kijk hoe het er daar aan toe gaat, en reageer dan pas. Want dit is natuurlijk onzin.
Ze was ook van tevoren al niet blij met Thiele als mogelijke tegenstandster, dat zegt genoeg.quote:Op woensdag 1 augustus 2012 14:51 schreef Wespensteek het volgende:
[..]
Het lijkt mij dat je dan moet verwachten dat dat weer kan gebeuren, je kunt zelfs voor het eerst van iemand verliezen, andere sporters ontwikkelen zich ook.
Ze was inderdaad niet blij met haar tegenstandster (die enigszins verrassend won)quote:Op woensdag 1 augustus 2012 14:51 schreef Wespensteek het volgende:
[..]
Het lijkt mij dat je dan moet verwachten dat dat weer kan gebeuren, je kunt zelfs voor het eerst van iemand verliezen, andere sporters ontwikkelen zich ook.
In Nederland blijven we niet achter de sporter staan?quote:Op woensdag 1 augustus 2012 14:53 schreef TheArt het volgende:
[..]
Ik ken genoeg landen waar men ook met tegenslagen achter een sporter blijft staat. Dat de pers iets anders doet, want ophemelen/afmaken doet de pers altijd, doet daar weinig aan af.
[..]
Ze was ook van tevoren al niet blij met Thiele als mogelijke tegenstandster, dat zegt genoeg.
Als je dat afkraken door veel mensen ziet, kan ik me niet anders dan aan de indruk onttrekken dat dat niet zo is.quote:Op woensdag 1 augustus 2012 14:54 schreef ajacied4lf het volgende:
[..]
In Nederland blijven we niet achter de sporter staan?
quote:Op woensdag 1 augustus 2012 14:55 schreef TheArt het volgende:
[..]
Als je dat afkraken door veel mensen ziet, kan ik me niet anders dan aan de indruk onttrekken dat dat niet zo is.
praat ff met je mond dicht er komen teveel lullen uit je mondquote:Op woensdag 1 augustus 2012 14:55 schreef DeeBee het volgende:
Net alsof voetballers hard worden aangepakt...Nou nou, voor het eerst in 10 jaar harde kritiek na wat gefaal op een toernooi.
En Sjoerd gaat ook makkelijk voorbij aan het feit dat de helft van de sporters hier amateurs zijn qua (financiele) ondersteuning bijvoorbeeld. Judoka's krijgen niet bij voorbaat een miljoen per jaar overgemaakt en dat ze dan lekker hun gang kunnen gaan.
En échte toppers die fulltime met hun sport bezig zijn en niet presteren die krijgen net zulke kritiek te verwerken op de Spelen. Alleen is dat te makkelijk om bij iedereen te doen...
Ik zeg ook niet dat de topsportcultuur daar debet aan is. Maar iemand had het over dat de topsportcultuur beter kan en ik vind dat je dan kan beginnen met de sporters wat meer te waarderen dan ze constant de helemaal de grond in de boren, tenzij ze winnen.quote:Op woensdag 1 augustus 2012 14:57 schreef Saysem het volgende:
Het gaat me ook wat ver om het toe te schrijven aan het topsportklimaar o.i.d. Dan overschat je de invloed daarvan denk ik. In Nederland worden niet vanuit staatswege kinderen gepusht om een of andere kutsport te gaan doen waar veel medailles in te halen zijn, maar als je zelf wil en je hebt talent dan zijn alle middelen in principe beschikbaar.
Je bent dus gewoon afhankelijk van het talent wat er is. Er kan nooit sprake zijn van collectief falen want er is geen collectief. Als ze allemaal falen is dat gewoon toeval.
Heeft het voor een groot deel mee te maken ja. Als het EK goed ging, denk ik dat het voor een flink aantal mensen hier geen reet boeide hoe goed of slecht ze het deden.quote:Op woensdag 1 augustus 2012 14:58 schreef kingmob het volgende:
Denk dat de reacties nog een beetje uitloop van het EK zijn vooral. De hoop op een goed OS was daarom groter.
dat nationalistische gedrag zeker. EK was een uitmuntend mooi toernooi afgezien van het falende koninkrijk van bertquote:Op woensdag 1 augustus 2012 14:58 schreef kingmob het volgende:
Denk dat de reacties nog een beetje uitloop van het EK zijn vooral. De hoop op een goed OS was daarom groter.
Nederland hoort zich te spiegelen aan landen als Australie, dan is de kans toch wel groot dat we dat 'verliezen' momenteel. Wat Duitsland doet, met een ploeg van ongeveer 5 miljoen sporters lijkt het wel is niet erg relevant voor onsquote:Op woensdag 1 augustus 2012 15:01 schreef CPS2000 het volgende:
Veel Nederlanders willen gewoon iets te juichen hebben, maakt niet uit welke 'kut'sport het is. Is hetzelfde in veel andere landen natuurlijk. Hoe zat het ook alweer met die Duitsers die na de eerste paar dagen nog geen goud hadden? (en die door sommigen hier 'uitgelachen' werden, alsof ze niet alsnog bovenin de medaillespiegel zouden eindigen).
Nederland en topsportklimaat ligt sowieso moeilijk. Die Williboordse is boven de 30 en is niet geduldig genoeg en wil graag judo-en, en dan vinden we dat allemaal een leuke benadering. Maar in een topsportklimaat moet je nou eenmaal accepteren dat het gaat om winnen en als je daarbij dan je tegenstander straffen moet laten krijgen dan is dat misschien jammer voor de sport maar je moet dat spel dan wel zo goed mogelijk spelen. Die romantiek van het echte judo-en heeft helemaal niets in een topsportklimaat te zoeken.quote:Op woensdag 1 augustus 2012 14:39 schreef TheArt het volgende:
[..]
Het topsportklimaat zal sowieso niet beter worden als er zo tegen sporters en prestaties aangekeken blijft worden. Dat bedoel ik serieus. Jij hakt ook het hoofd van de ene na de andere af. Dan moet je niet hypocriet zeggen van dat het topsportklimaat wel even beter kan. Dit soort dingen maken juist dat het topsportklimaat er gewoon niet is.
wtf zeg je nou allemaal man.quote:Op woensdag 1 augustus 2012 15:00 schreef Ajacied422 het volgende:
[..]
dat nationalistische gedrag zeker. EK was een uitmuntend mooi toernooi afgezien van het falende koninkrijk van bert
Waar heb je het over?quote:Op woensdag 1 augustus 2012 15:00 schreef Ajacied422 het volgende:
[..]
dat nationalistische gedrag zeker. EK was een uitmuntend mooi toernooi afgezien van het falende koninkrijk van bert
50m. Daar is in de series concentratieverslapping dodelijk. En concurrentie gewoon groot.quote:Op woensdag 1 augustus 2012 15:06 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Nederland en topsportklimaat ligt sowieso moeilijk. Die Williboordse is boven de 30 en is niet geduldig genoeg en wil graag judo-en, en dan vinden we dat allemaal een leuke benadering. Maar in een topsportklimaat moet je nou eenmaal accepteren dat het gaat om winnen en als je daarbij dan je tegenstander straffen moet laten krijgen dan is dat misschien jammer voor de sport maar je moet dat spel dan wel zo goed mogelijk spelen. Die romantiek van het echte judo-en heeft helemaal niets in een topsportklimaat te zoeken.
VdHoogenband presteerde vorige keer niet goed op de 200m (?), maar dat gaf niks want hij was zo euforisch na de 100 dat hij zich niet meer kon opladen. Hij was nou eenmaal de held en we vinden hem allemaal aardig, dus dan is dat veel belangrijker dan een medaille erbij. Onze voetbalbondscoach krijgt alweer kritiek omdat hij spelers wil overtuigen dat ze hun slaap in de gaten moeten houden. Ze moeten er alles voor over hebben om op het WK te presteren, maar dat gaat dan weer te ver...
Daarom zeg ik het ook, puur opportunisme beide kanten op. En Australie gaan we ook niet benaderen tijdens deze of de volgende vier spelenquote:Op woensdag 1 augustus 2012 15:05 schreef kingmob het volgende:
[..]
Nederland hoort zich te spiegelen aan landen als Australie, dan is de kans toch wel groot dat we dat 'verliezen' momenteel. Wat Duitsland doet, met een ploeg van ongeveer 5 miljoen sporters lijkt het wel is niet erg relevant voor ons
Van Rijsselberge heeft het goed gedaan vandaag hoor.quote:Op woensdag 1 augustus 2012 15:11 schreef Tchock het volgende:
Gaat Bosch onze eer vandaar redden na de overige huilwedstrijden?
Zeker waar. Maar zijn gloriemoment moet hopelijk nog komen.quote:Op woensdag 1 augustus 2012 15:14 schreef CPS2000 het volgende:
[..]
Van Rijsselberge heeft het goed gedaan vandaag hoor.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |