abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  woensdag 1 augustus 2012 @ 14:28:16 #176
319979 Fok-it
All is well
pi_114947418
quote:
0s.gif Op woensdag 1 augustus 2012 14:27 schreef TheArt het volgende:

[..]

Dan is die helft erg positief. Het had gekund, maar ook zeker niet. Ik had geen 20 medailles voorspeld hoor.
20 is ook overdreven natuurlijk. maar neem nou die waterpolo-coach die er elke avond bij zit. Ik heb hem ook al horen zeggen dat Nederland in de top-10 van het medailleklassement `hoort' te staan.
“And forget not that the earth delights to feel your bare feet and the winds long to play with your hair.”
pi_114947425
We moeten ook niet gaan doen alsof de spelen helemaal stom zijn. Zonder Nederland kan het ook tof zijn.

Boogschieten bijvoorbeeld _O_
  woensdag 1 augustus 2012 @ 14:28:50 #178
497 Maja
Ja denk!?!
pi_114947454
quote:
0s.gif Op woensdag 1 augustus 2012 14:26 schreef GotenSSJ het volgende:

[..]

Jezus. :') Heb je nog meer keiharde one-liners die nergens op slaan?
Velen lijken wel te verwachten dat elke kandidaat ook echt een medaille gaat/moet pakken.
pi_114947483
Ik vind vechtsporten nooit leuk, zoals: judo, schermen enzo.
pi_114947486
quote:
0s.gif Op woensdag 1 augustus 2012 14:25 schreef GotenSSJ het volgende:

[..]

Ik denk helemaal niet dat we wel even het goud komen ophalen.

Maar ik vind wel dat je meer mag verwachten. Om als het dan niet lukt niet meteen te gaan lopen wijzen naar een of ander vaag toernooitje waar ze ooit eens verloren hebben. Verwijlen en Bosch zijn beide houder van WK zilver as we speak (volgens mij). Dan is dit gewoon een zware teleurstelling.
Precies zilver, dus er lopen beteren rond, als je die in een voorronde treft ben je gewoon de pineut. Natuurlijk zijn ze kanshebber, natuurlijk kunnen ze goud winnen maar de kans dat ze het niet winnen is vele malen groter. Teleurstelling is niet het gevolg van slechte prestaties maar van te hoge verwachtingen. Als jij een slechte prestatie verwacht zul je ook niet teleurgesteld worden.
pi_114947496
quote:
0s.gif Op woensdag 1 augustus 2012 14:28 schreef Fok-it het volgende:

[..]

20 is ook overdreven natuurlijk. maar neem nou die waterpolo-coach die er elke avond bij zit. Ik heb hem ook al horen zeggen dat Nederland in de top-10 van het medailleklassement `hoort' te staan.
Robin van Galen had nooit daar op tv mogen zijn. Die had Nederland op 30 medailles ingeschat ofzo. Iedereen die een beetje, ook maar een beetje kans had, had hij een medaille voorspeld. Die neem ik niet serieus.
  Redactie Sport woensdag 1 augustus 2012 @ 14:30:27 #182
274204 crew  Mexicanobakker
pi_114947551
quote:
0s.gif Op woensdag 1 augustus 2012 14:28 schreef Fok-it het volgende:

[..]

Dat is natuurlijk ook belachelijk. Top 20 misschien, top 15 misschien, maar top 10? :') Daar zijn 9 plaatsen gereserveerd voor China, Japan, Korea, Aussies, USA, Britten, Fransen, Duitsers en Italianen. Is er nog 1 plaats over, en die gaat echt niet zomaar naar Nederland.
[i]Put me on a pedestal and I'll only disappoint you
Tell me I'm exceptional and I promise to exploit you
Give me all your money and I'll make some origami honey
I think you're a joke but I don't find you very funny[/i]
pi_114947553
quote:
0s.gif Op woensdag 1 augustus 2012 14:29 schreef TheArt het volgende:

[..]

Robin van Galen had nooit daar op tv mogen zijn. Die had Nederland op 30 medailles ingeschat ofzo. Iedereen die een beetje, ook maar een beetje kans had, had hij een medaille voorspeld. Die neem ik niet serieus.
Echt :D
  woensdag 1 augustus 2012 @ 14:30:55 #184
33317 GotenSSJ
eilander 4-life
pi_114947572
quote:
0s.gif Op woensdag 1 augustus 2012 14:29 schreef Wespensteek het volgende:

[..]

Precies zilver, dus er lopen beteren rond, als je die in een voorronde treft ben je gewoon de pineut. Natuurlijk zijn ze kanshebber, natuurlijk kunnen ze goud winnen maar de kans dat ze het niet winnen is vele malen groter. Teleurstelling is niet het gevolg van slechte prestaties maar van te hoge verwachtingen. Als jij een slechte prestatie verwacht zul je ook niet teleurgesteld worden.
Het is vast geen random loting denk ik zo.
Xbox Live Gamertag : ThaD16
  Admin woensdag 1 augustus 2012 @ 14:31:25 #185
2589 crew  yvonne
Adminion.
pi_114947601
quote:
0s.gif Op woensdag 1 augustus 2012 14:26 schreef Gramulanion het volgende:

[..]

:? Sinds jaren kan 20 jaar maar ook vier jaar zijn. :')
Oké oké, relax :)
Yvonne riep ergens: [b]Static is gewoon Static, je leeft met hem of niet.
Geen verborgen agenda's, trouw, grote muil, lief hartje, bang voor bloed, scheld FA's graag uit voor lul.[/b]

Op dinsdag 26 oktober 2021 16:46 schreef Elan het volgende:[b]
Hier sta ik dan weer niet van te kijken Zelfs het virus is bang voor jou.[/b]
pi_114947628
quote:
0s.gif Op woensdag 1 augustus 2012 14:30 schreef Mexicanobakker het volgende:

[..]

Dat is natuurlijk ook belachelijk. Top 20 misschien, top 15 misschien, maar top 10? :') Daar zijn 9 plaatsen gereserveerd voor China, Japan, Korea, Aussies, USA, Britten, Fransen, Duitsers en Italianen. Is er nog 1 plaats over, en die gaat echt niet zomaar naar Nederland.
Even denken. China, Japan, USA, UK, Duitsland, Australie, Italie, Korea, Frankrijk en fucking Kazachstan :P
pi_114947673
quote:
0s.gif Op woensdag 1 augustus 2012 14:30 schreef Mexicanobakker het volgende:

[..]

Nouja, wij moeten altijd streven naar top 10. Maar daar hebben we constante prestaties van onze toppers nodig plus wat meevallers cq onverwachte medailles.
Wind extinguishes a candle and energizes fire
  Redactie Sport woensdag 1 augustus 2012 @ 14:32:55 #188
pi_114947678
quote:
0s.gif Op woensdag 1 augustus 2012 14:29 schreef Wespensteek het volgende:

[..]

Verwijlen was inderdaad een outsider en heeft zichzelf groter gemaakt dan hij is, maar Bosch is echt wel de nummer 2 van de wereld en heeft niet tegen haar grote concurrent gejudoed (degene waar ze tegen stond had ze 4x van gewonnen en 1x van verloren)
pi_114947694
Top 10 is onmogelijk. Er zijn sowieso al 12, 13 landen die ook bij matig presteren boven een goed Oranje komen. Ik had wel iets meer verwacht dan wat we nu hebben op dit moment maar niet echt veel meer.
Medailles komen er niet op bestelling. Het blijft moeilijk om er een te winnen, zeker de Gouden.
Als je geen kop hebt kan je niet uit het raam kijken.
  Redactie Sport woensdag 1 augustus 2012 @ 14:33:57 #190
pi_114947723
quote:
0s.gif Op woensdag 1 augustus 2012 14:32 schreef Steven184 het volgende:

[..]

Nouja, wij moeten altijd streven naar top 10. Maar daar hebben we constante prestaties van onze toppers nodig plus wat meevallers cq onverwachte medailles.
Top 15. Je verslaat landen als Oekraïne, Roemenië, Noord-Korea, Kazachstan, Spanje alleen met een toplichting.
pi_114947742
quote:
0s.gif Op woensdag 1 augustus 2012 14:30 schreef GotenSSJ het volgende:

[..]

Het is vast geen random loting denk ik zo.
Wisselt per sport. Roger Federer speelt ongeveer eens in de vier jaar een dubbelwedstrijd en zal dus niet hoog geplaatst zijn, maar won vier jaar geleden wel de gouden medaille met Wawrinka. Als je die dan opeens vroeg in je schema tegenkomt, kun je best van pech spreken.
  woensdag 1 augustus 2012 @ 14:34:29 #192
319979 Fok-it
All is well
pi_114947745
Maar ik denk wel dat het topsportklimaat in Nederland wel verbeterd kan worden op bepaalde vlakken.
“And forget not that the earth delights to feel your bare feet and the winds long to play with your hair.”
  Redactie Sport woensdag 1 augustus 2012 @ 14:34:43 #193
pi_114947755
quote:
0s.gif Op woensdag 1 augustus 2012 14:33 schreef Pedroso het volgende:
Top 10 is onmogelijk. Er zijn sowieso al 12, 13 landen die ook bij matig presteren boven een goed Oranje komen. Ik had wel iets meer verwacht dan wat we nu hebben op dit moment maar niet echt veel meer.
Medailles komen er niet op bestelling. Het blijft moeilijk om er een te winnen, zeker de Gouden.
Laatste plaatsje is met een toplichting en met al het geluk mee nipt mogelijk. :P alleen niet realistisch.
pi_114947823
quote:
0s.gif Op woensdag 1 augustus 2012 14:33 schreef Mexicanobakker het volgende:

[..]

Top 15. Je verslaat landen als Oekraïne, Roemenië, Noord-Korea, Kazachstan, Spanje alleen met een toplichting.
Ik zeg dat we ernaar moeten streven, top 15 staan we vaak al in.
Wind extinguishes a candle and energizes fire
pi_114947855
Het is ook wel een beetje sportafhankelijk natuurlijk. Als je 1 of 2 topzwemmers hebt bv dan kun je misschien wel 4 gouden medailles halen als het meezit, bij andere sporten is er maar 1 medaille te halen.
Als je geen kop hebt kan je niet uit het raam kijken.
pi_114947990
quote:
0s.gif Op woensdag 1 augustus 2012 14:34 schreef Fok-it het volgende:
Maar ik denk wel dat het topsportklimaat in Nederland wel verbeterd kan worden op bepaalde vlakken.
Het topsportklimaat zal sowieso niet beter worden als er zo tegen sporters en prestaties aangekeken blijft worden. Dat bedoel ik serieus. Jij hakt ook het hoofd van de ene na de andere af. Dan moet je niet hypocriet zeggen van dat het topsportklimaat wel even beter kan. Dit soort dingen maken juist dat het topsportklimaat er gewoon niet is.
  woensdag 1 augustus 2012 @ 14:39:48 #197
319243 Caland
FREEJANCEES
pi_114948031
quote:
0s.gif Op woensdag 1 augustus 2012 14:39 schreef TheArt het volgende:

[..]

Het topsportklimaat zal sowieso niet beter worden als er zo tegen sporters en prestaties aangekeken blijft worden. Dat bedoel ik serieus. Jij hakt ook het hoofd van de ene na de andere af. Dan moet je niet hypocriet zeggen van dat het topsportklimaat wel even beter kan. Dit soort dingen maken juist dat het topsportklimaat er gewoon niet is.
Klopt ja, in een China worden topsporters met de zachte hand aangepakt.
VBL SC influencer
Left, right, behind
  woensdag 1 augustus 2012 @ 14:40:55 #198
319979 Fok-it
All is well
pi_114948086
quote:
0s.gif Op woensdag 1 augustus 2012 14:39 schreef TheArt het volgende:

[..]

Nou, ik ben sceptisch over sommige sporters ja. Maar ik kan ook nog genoeg voorbeelden noemen van de sporters die mij wel kunnen bekoren deze OS.

Maar de een na de ander is ook overdreven.
pi_114948111
1992, toen van Langen won haalden 'we' overigens maar 2x goud en toch waren dat best leuke spelen om te volgen qua Nederlandse prestaties. Verwachtingspatroon lag ook een stuk lager na Seoul 1988, iedere medaille was welkom.

Ambitie van Nederland is wel veranderd in de laatste 12 jaar maar dan moet je wel meer talent kweken dan nu het geval is en niet alleen maar eeuwige talenten afleveren die het daarna niet meer waar maken. Dat er buiten hockey geen teamsporten afvaardigingen zijn is al tekenend genoeg, daar had al lang een inhaalslag of aanhaakslag gemaakt moeten zijn.
  Redactie Sport woensdag 1 augustus 2012 @ 14:42:23 #200
pi_114948161
Oh, ik had me natuurlijk verteld. Top 10 staat gewoon vast met de net genoemde landen:

China
USA
Duitsland
Japan
Rusland
Frankrijk
Engeland
Korea
Australië
Italië

En daar komt Nederland nooit aan. 12 in Beijing was al fantastisch.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')