Volledig eens met punt twee.quote:Op zondag 15 juli 2012 00:29 schreef TheArt het volgende:
Voor alles wat niet in de andere topics past, plaats het hier. Een beetje bedoeld om de topicstroom van Tong aan banden te leggen (niet dat dat ooit gaat slagen).
Ik kwam deze brief tegen die Huizinga aan alle sporters heeft gestuurd
[ afbeelding ]
Dat achteraf genieten doen ze in ieder geval wel, flink van bil gaanquote:
quote:Met nog minder dan twee weken te gaan voor de openingsceremonie van de Olympische Spelen is het Olympisch Park nog altijd een bouwplaats. Zondag arriveren de eerste teams in Londen, maar zij kunnen bepaalde gedeelten van het park nog niet betreden omdat het nog niet af is. Het olympisch dorp, het onderkomen van de duizenden atleten, is wel gewoon bereikbaar.
Het Olympisch Park is pas op 23 juli volledig open, meldt de Britse krant The Telegraph. Dat is een week later dan verwacht. Dit komt door kleine problemen tijdens de bouw. 'Ons werd verzekerd dat de problemen relatief klein waren', aldus een teamchef. Toch is hij verrast omdat al maanden verteld werd dat het park op tijd af zou zijn.
De bekendmaking komt na een reeks negatieve berichten over de voorbereiding van het grote sportevenement. Donderdag werd bekend dat het ingehuurde beveiligingsbedrijf G4S niet genoeg personeel kan leveren. Het Britse leger zet tijdens de Spelen daarom 3500 soldaten op standby.
Verboden terrein
Naar verwachting arriveren zondag ongeveer 30 teams, met in het totaal zo'n 1000 sporters in Londen. Morgen komen ook de eerste Nederlandse atleten in het olympisch dorp, waaronder het beachvolleybalkoppel Reinder Nummerdor/Richard Schuil. Het trainingsprogramma van de atleten wordt door de vertraging van het park niet aangetast.
Volgens The Telegraph is het natte weer en problemen met de veiligheid de oorzaak van de vertraging. De organisatoren zeggen dat de werkzaamheden aan het park volgens schema verlopen.
Bron
Ja en niet alleen op financieel gebied, de smaak is ook aan inflatie onderhevigquote:
En wat dacht je van die van Jamaicaquote:Lawmakers Want ‘Made in China’ U.S. Olympic Uniforms Burned
quote:“Future style! Think Star Trek! Come on folks, going where no country has gone before!”
Welcome aboard flight 523 of Delta Airlines ...quote:
Daar zitten er echt een paar bij waarvan je echt denkt wie heeft dit in godsnaam verzonnenquote:Op donderdag 19 juli 2012 19:52 schreef Karina het volgende:
Hier staan er ook een heleboel
Let ook op de comments die erbij staanEcht grappig.
Kut hipster brilquote:Op donderdag 19 juli 2012 20:07 schreef Karina het volgende:
Die van Nederland zijn best netjes, toen ik ze op tv zag vond ik het helemaal niks, maar op deze foto ziet het er stukken beter uit:
[ afbeelding ]
Misschien zitten er dus atleten bij die komende OS gaan meedoen?quote:Zes atleten alsnog verdacht van doping op OS 2004
Na een honderdtal nieuwe analyses op stalen die tijdens de Spelen van 2004 werden afgenomen, blijken een zestal atleten alsnog verdacht. Dat meldt het Internationaal Olympisch Comité IOC vandaag.
Het is nu aan het uitvoerend comité van het IOC, dat vandaag in Londen bijeenkomt, om te beslissen over het lot van deze atleten. Zij kunnen nog tot 29 augustus een sanctie krijgen, gezien de verjaringstermijn acht jaar bedraagt volgens de wereldantidopingcode.
Diskwalificatie
Het IOC bewaart de boed- en urinestalen die tijdens de Spelen zijn afgenomen acht jaar, om ze ook aan de nieuwste tests te kunnen onderwerpen en zo stoffen op te sporen die eerder onvindbaar waren. Als een atleet alsnog positief blijkt, kan een diskwalificatie volgen en worden de medailles opnieuw verdeeld.
Beptrapt
In 2009 bleek na bijkomende analyses dat Rachid Ramzi uit Bahrein, goed voor goud op de 1.500 meter in Peking, doping had genomen. Ramzi werd uit de uitslag geschrapt, een lot dat om dezelfde reden ook wielrenner Davide Rebellin te beurt viel. De Italiaan was tweede geworden in de wegrit in Peking.
bRON
Wikipedia ftwquote:Op zaterdag 21 juli 2012 19:01 schreef Karina het volgende:
Ik lees dat er nog 3 atleten onder de olympische vlag meedoen, van de voormalige Nederlandse Antillen, maar ik kan niet vinden welke drie dit nou zijn.
Voor dit had ik er niet aan gedacht op Wikipedia te kijkenquote:Op zaterdag 21 juli 2012 19:16 schreef heywoodu het volgende:
[..]
Wikipedia ftw
Lee-Marvin Bonevacia (atletiek, 400m), judoka Reginal de Windt (81 kg) en Philipine van Aanholt (zeilen, Laser Radial)
Bonevacia komt vanaf volgend jaar uit voor Nederland.quote:Op zaterdag 21 juli 2012 19:16 schreef heywoodu het volgende:
[..]
Wikipedia ftw
Lee-Marvin Bonevacia (atletiek, 400m), judoka Reginal de Windt (81 kg) en Philipine van Aanholt (zeilen, Laser Radial)
Tering hey.quote:Op donderdag 19 juli 2012 20:08 schreef TheArt het volgende:
[..]
Daar zitten er echt een paar bij waarvan je echt denkt wie heeft dit in godsnaam verzonnen
El Salvador
[ afbeelding ]
Oekraïne
[ afbeelding ]
Je kan em ook zelf aanmakenquote:Op zaterdag 21 juli 2012 22:44 schreef heywoodu het volgende:
Bij de Spelen in Vancouver was er trouwens volgens mij een topic waar je een onbekend/klein land kon "adopteren" (of een atleet, maar volgens mij ging het om een ploeg).
Gaat dat nog komen voor Londen?
Ik zou zeggen, ga je gang!quote:Op zaterdag 21 juli 2012 22:44 schreef heywoodu het volgende:
Bij de Spelen in Vancouver was er trouwens volgens mij een topic waar je een onbekend/klein land kon "adopteren" (of een atleet, maar volgens mij ging het om een ploeg).
Gaat dat nog komen voor Londen?
Vrouwenvoetbal is prima op z'n plaats. Teams treden op volle sterkte aan, in tegenstelling tot het mannenvoetbal (-23 plus drie dispensatiespelers) en honkbal (amateurs).quote:Op maandag 23 juli 2012 14:11 schreef de-eindbaas het volgende:
Vrouwenvoetbal wel en honkbal niet op de OS, belachelijk zeg.
Honk- en softbal komen in 2016 weer terug dacht ik.quote:Op maandag 23 juli 2012 14:11 schreef de-eindbaas het volgende:
nope, dan komen golf en rugby(sevens) erbijquote:Op maandag 23 juli 2012 18:01 schreef marcodej het volgende:
[..]
Honk- en softbal komen in 2016 weer terug dacht ik.
Ah, ze staan nog op de nominatie voor 2020 zie ik.quote:Op maandag 23 juli 2012 18:19 schreef franklop het volgende:
[..]
nope, dan komen golf en rugby(sevens) erbij
Moet je eens googlen op de 100 beste sporters wereldwijd van de vorige eeuw in dat blad.quote:Op maandag 23 juli 2012 14:07 schreef TheArt het volgende:
Sports Illustrated heeft de voorspelling voor de OS uit en één conclusie is gerechtvaardigd. Ze zijn daar echt totaal niet meer serieus te nemenZe hebben zo lang mogelijk gewacht met hun voorspellingen uitbrengen en dan alsnog deze wanvoorspellingen afleveren.
Voorbeeldje: Cornelissen zetten ze op 1 in de individuele dressuur. Niet meer dan logisch, maar dan nummer 2: Werth. Die doet dus niet eens meeDaar wacht je dan zo lang op om zo'n voorspelling uit te brengen.
Nog zoiets. In de 4x100 vrij dames hebben ze NL op 3 staan achter Australië en de VSNederland is al 4 jaar op rij ongeslagen, maar alsnog weten die Amerikanen het te presteren om ze op 3 te zetten in de prognose.
Kortom, niet serieus te nemen.
All sporten moeten gewoon mannen- en vrouwencompetities hebben. Bij twee is dat nog steeds niet het geval (ritmische gymnastiek en synchroonzwemmen)quote:Op maandag 23 juli 2012 14:11 schreef de-eindbaas het volgende:
Vrouwenvoetbal is van 4e klas zaterdagnivo, niet meer en niet minder.quote:Op maandag 23 juli 2012 17:45 schreef wimderon het volgende:
[..]
Vrouwenvoetbal is prima op z'n plaats. Teams treden op volle sterkte aan, in tegenstelling tot het mannenvoetbal (-23 plus drie dispensatiespelers) en honkbal (amateurs).
Rogge durft toch geen officiele herdenking aan, omdat de spelen ook een keer in het midden-oosten moeten plaatsvinden.quote:Op maandag 23 juli 2012 14:39 schreef tong80 het volgende:
LONDEN - Jacques Rogge, voorzitter van het International Olympisch Comité (IOC), heeft maandag een minuut stilte in acht genomen voor de slachtoffers van het bloedbad op de Spelen van Mnchen in 1972. Hij deed dat tijdens een bezoek aan het olympisch dorp in Londen.
Het is 40 jaar geleden dat 11 leden van het Israëlische olympisch team werden gedood door Palestijnse terroristen. Familieleden van de slachtoffers pleiten al jaren voor een officiële herdenking met een minuut stilte tijdens de opening van de Spelen.
Rogge noemde de openingsceremonie echter niet geschikt voor ,,het herdenken van zo'n tragisch incident.''
Het is ook nogal nutteloos om het te vergelijken met mannenvoetbal.quote:Op dinsdag 24 juli 2012 09:55 schreef de-eindbaas het volgende:
[..]
Vrouwenvoetbal is van 4e klas zaterdagnivo, niet meer en niet minder.
Aan de ene kant begrijp ik het wel, ze zijn al wat ouder, maar aan de andere kant sluit je jezelf toch buiten en ik denk dat je ook wel wat van de Olympisch sfeer gaat missen.quote:Dressuurploeg niet in olympisch dorp
LONDEN - Bondscoach Sjef Janssen en zijn dressuurruiters hebben vriendelijk bedankt voor een verblijf in het olympisch dorp. De ruiters zijn de laatste decennia vaak buiten de olympische steden geplaatst en verbleven daardoor meestal in gehuurde privéhuizen. Zij werken in Londen hun wedstrijden af in het centraal gelegen Greenwich Park, waardoor zij moeiteloos in het olympisch dorp kunnen verblijven.
Maar de dertigers en veertigers zijn niet van plan zich als een stel tieners weg te laten stoppen met twee man op een kamer. Zij betalen uit eigen zak hun hotelkamers of privéhuizen in diverse delen van Londen. Overigens zitten de eventingequipe van bondscoach Martin Lips en de officials van de hippische federatie KNHS wel in het olympisch dorp.
Bron
Nou ja heb je die bedjes gezienquote:Op woensdag 25 juli 2012 08:42 schreef heywoodu het volgende:
Maar de dertigers en veertigers zijn niet van plan zich als een stel tieners weg te laten stoppen met twee man op een kamer.![]()
Zo komen ze toch wel over als een stel zure, niet-sportende lamzakken zeg
Wat kan dat bed me dan schelen, het is toch vreselijk gaaf als je naar buiten stapt en je ziet overal om je heen de absolute top van de wereld in tig takken van sport?quote:Op woensdag 25 juli 2012 08:58 schreef Karina het volgende:
[..]
Nou ja heb je die bedjes gezienZou ik ook te min vinden
![]()
[ afbeelding ]
Tuurlijk manquote:Op woensdag 25 juli 2012 09:09 schreef heywoodu het volgende:
[..]
Wat kan dat bed me dan schelen, het is toch vreselijk gaaf als je naar buiten stapt en je ziet overal om je heen de absolute top van de wereld in tig takken van sport?
Wat ik ermee bedoel te zeggen, dat het vrouwenvoetbal van dusdanig laag nivo is dat eigenlijk niet op de spelen thuishoort. Daarnaast vind ik dat het mannenvoetbal daar ook niet thuishoort, omdat de subtop en top niet mee mag doen. Die griet uit Jamaica loopt 99,5% vd mannen op aarde eruit op de 100 en 200 meter, vind ik wel degelijk een aardig verschil en die meid is top- en topfit!. Bij vrouwenvoetbal zit de absolute top op een heel laag amateur nivo en het is niet om aan te zien. Over de voetbalkeepsters zullen we het maar niet hebben....quote:Op dinsdag 24 juli 2012 20:21 schreef heywoodu het volgende:
[..]
Het is ook nogal nutteloos om het te vergelijken met mannenvoetbal.
Shelly-Ann Fraser-Pryce bijvoorbeeld gaat ook niet onder de 10 lopen natuurlijk, dat betekent toch niet dat dat onderdeel maar niet op de Spelen moet zijn omdat ze toch totaal niet meekunnen met de mannen?
Zijn die bedden trouwens van golfkarton?quote:Op woensdag 25 juli 2012 08:58 schreef Karina het volgende:
[..]
![]()
[ afbeelding ]
Gewichtheffers en andere zwaargewichten zouden er zomaar doorheen kunnen zakkenquote:Op woensdag 25 juli 2012 09:39 schreef henkde_j het volgende:
[..]
Zijn die bedden trouwens van golfkarton?
Ik denk dat je je behoorlijk vergist in de kwaliteit van het vrouwenvoetbal, maar dat laat ik liever over aan mensen met verstand van voetbalquote:Op woensdag 25 juli 2012 09:34 schreef de-eindbaas het volgende:
[..]
Wat ik ermee bedoel te zeggen, dat het vrouwenvoetbal van dusdanig laag nivo is dat eigenlijk niet op de spelen thuishoort. Daarnaast vind ik dat het mannenvoetbal daar ook niet thuishoort, omdat de subtop en top niet mee mag doen. Die griet uit Jamaica loopt 99,5% vd mannen op aarde eruit op de 100 en 200 meter, vind ik wel degelijk een aardig verschil en die meid is top- en topfit!. Bij vrouwenvoetbal zit de absolute top op een heel laag amateur nivo en het is niet om aan te zien. Over de voetbalkeepsters zullen we het maar niet hebben....
Nee valt best wel mee inderdaad. Leuke bar om lekker door te zakken na je wedstrijd.quote:Op woensdag 25 juli 2012 10:35 schreef ItaloDancer het volgende:
Los van die bedden ziet het er niet eens zo verkeerd uit.
http://nos.nl/os2012/vide(...)-olympisch-dorp.html
Zwak excuus van het IOC. Het was een gebeurtenis met sporters tijdens de OS. Als je dit niet herdenkt hoef je nergens meer een minuut stilte voor te houden.quote:Op dinsdag 24 juli 2012 09:59 schreef de-eindbaas het volgende:
[..]
Rogge durft toch geen officiele herdenking aan, omdat de spelen ook een keer in het midden-oosten moeten plaatsvinden.
Je zal maar iemand hebben op je kamer die snurkt, dat lijkt mij nog een groter probleem.quote:Op woensdag 25 juli 2012 08:58 schreef Karina het volgende:
[..]
![]()
[ afbeelding ]
Zoals iedereen in Nederland heb ik ook verstand van voetbalquote:Op woensdag 25 juli 2012 10:13 schreef heywoodu het volgende:
[..]
Ik denk dat je je behoorlijk vergist in de kwaliteit van het vrouwenvoetbal, maar dat laat ik liever over aan mensen met verstand van voetbal
quote:Olympisch comité Egypte koopt nep-Nike
LONDEN - Het Egyptische Olympisch Comité lijkt te zijn opgelicht. De leverancier van de sport- en vrijetijdskleding van de atleten zou vervalste Nikespullen hebben verkocht. Dat meldt The Telegraph, de website van de Britse Telegraph Media Group.
Op Twitter zegt synchroonzwemster Yomna Khallaf dat ze zelf nieuwe spullen heeft moeten aanschaffen. „De tassen bijvoorbeeld hadden grote Nikelogo's maar ritsen van Adidas. Het is zo frustrerend dat we 2000 Egyptische pond (ruim 270 euro) extra moeten betalen zodat we er fatsoenlijk uit kunnen zien en niet eens goed.”
Een woordvoerder van Nike zei dat de firma er onlangs achter kwam dat het Egyptisch Olympisch Comité in zee was gegaan met een bedrijf dat schoenen en kleding met een vals Nikemerk had geleverd.
Bron
quote:Het logo van de Olympische Spelen zorgt voor opschudding. Heb je er al eens goed naar gekeken? Dan zie je er misschien ook iets heel anders in dan vrolijke poppetjes…
Zo zien veel jongeren Lisa Simpson in de blokjes aan de rechtse kant. Zij zou de staande man (de linkse blokjes) oraal bevredigen.
De ontwerpers waren volgens de Telegraaf van vandaag, toch niet al te scherp. Zo zijn de poppetjes Wenlock en Mandeville die de Spelen promoten niet populair bij kinderen. Ze zijn zelfs bang voor de figuurtjes.
Bron
Ik denk dat ze het niet gedaan hebben, omdat ze dan eigenlijk toegeven dat ze bij het IOC toen fout zaten om de spelen te laten doorgaan. Zelf zou ik dat niet zo zien en zou het meer dan normaal gevonden hebben als ze wel een fatsoenlijke herdenking hadden gedaan. Maar ook bij het IOC is politiek denken natuurlijk niet vreemd.quote:Op woensdag 25 juli 2012 10:53 schreef TargaFlorio het volgende:
[..]
Zwak excuus van het IOC. Het was een gebeurtenis met sporters tijdens de OS. Als je dit niet herdenkt hoef je nergens meer een minuut stilte voor te houden.
Als landen een probleem met een herdenking hebben is dat hun probleem. Als je geen begrip hebt dan ben je geen knip voor de neus waard.
Het was mij totaal niet opgevallen.quote:Op woensdag 25 juli 2012 17:23 schreef ItaloDancer het volgende:
Dat zag denk ik iedereen al op de dag dat het logo werd onthuld hoor
quote:Olympische rijbaan zorgt voor chaos op de weg
Het invoeren van 'olympic lanes' heeft gisteren op diverse plekken in Londen geleid tot chaos op de weg. De olympische rijbaan is bedoeld om het transport van de in totaal 82.000 atleten en olympische vertegenwoordigers te versoepelen. Normaal verkeer is niet toegestaan op de speciaal gemarkeerde rijbanen. Wie er toch zonder toestemming gebruik van maakt, riskeert een boete van 130 pond (166 euro).
'Ze hebben de olympische baan ingesteld, maar niemand maakt er gebruik van,' zag Ross Keeling, inwoner van de Britse hoofdstad. die gisteren twee uur deed over een afstand die hij anders in veertig minute aflegt. 'Het is frustrerend om stil te moeten staan en naast je een lege baan te zien.'
Duizenden Londenaren lieten uit voorzorg de auto staan, maar stuitten in het openbaar vervoer ook op lange vertragingen. Het organisatiecomité van de Spelen houdt echter vol dat het met de problemen wel meevalt. 'Het verkeer is in beweging en de atleten komen op hun plaats van bestemming. De olympische banen werken.'
In haar greep? Wat hebben wij er voor last van als ze in Amerika veel reclame uitzenden?quote:Op donderdag 26 juli 2012 08:48 schreef tong80 het volgende:
Het Amerikaanse tv-station NBC heeft tot nu toe voor ruim 1 miljard dollar verkocht aan reclamezendtijd rondom de Olympische Spelen.
Omgerekend is dat zo'n 972 miljoen euro,een recordbedrag.
Bij de vorige Spelen werd voor 850 mln dollar aan reclameblokken verkocht.
Gelukkig heeft de commercie de Spelen niet in haar greep.
Wie heeft het over last van ?quote:Op donderdag 26 juli 2012 09:18 schreef ItaloDancer het volgende:
[..]
In haar greep? Wat hebben wij er voor last van als ze in Amerika veel reclame uitzenden?
quote:Amsterdam hofleverancier van de Olympische Spelen'
Ongeveer 30 procent van de sporters die voor Nederland uitkomt op de Olympische Spelen is woonachtig in Amsterdam. Wanneer ook nog eens in Amsterdam geboren, studerende of sportende atleten worden meegeteld stijgt dit percentage tot 41 procent. Dit meldt AT5.
De gemeente is trots op de cijfers en noemt Amsterdam hofleverancier van de Olympische ploeg. 'Het percentage van 41 procent onderstreept bovendien het succes van het Amsterdamse sportbeleid,' aldus de gemeente.
In totaal wordt Nederland vertegenwoordigd door 178 sporters. Vooral veel roeiers, hockeyers, atleten en zwemmers hebben een Amsterdamse achtergrond.
De volgende Olympische atleten zijn woonachtig in Amsterdam of omgeving:
Atletiek
Jamile Samuel (4x100 estafette), Kadene Vassell (4x100 estafette), Gregory Sedoc (woont in Almere, geboren Amsterdammer).
Wielrennen
Ellen van Dijk (weg, tijdrit en baan), Levi Heimans (baan), Tim Veldt (baan), Ami Pieters (Zwanenburg = dorp bij Amsterdam).
Beachvolleybal
Richard Schuil
Hockey Vrouwen: Naomi van As, Merel de Blaeij, Eva de Goede, Ellen Hoog, Kelly Jonker, Kim Lammers, Kitty van Male, Sophie Polkamp, Joya Sombroek. Mannen: Billy Bakker, Floris Evers, Rogier Hofman, Wouter Jolie, Jaap Stockmann, Valentina Varga, Klaas Vermeulen.
Tafeltennis
Elina Timina (Amstelveen) Zeilen Kalle Coster, Sven Koster, Renée Groeneveld, Marcelien de Koning.
Zwemmen Nick Driebergen, Moniek Nijhuis, Lennart Stekelenburg, Joeri Verlinden, Sebastiaan Verschuren.
Roeien
Nanne Sluis, Chantal Achterberg, Carline Bouw, Roel Braas, Annemiek de Haan, Maaike Head, Kaj Hendriks, Tim Heybroek, Nienke Kingma, Jozef Klaasen, Meindert Klem (Oudekerk aan de Amstel), Ruben Knab, Roel Lievens, Boaz Meylink, Tycho Muda, Vincent Muda, Diederik Simon, Mechiel Versluis (Amstelveen), Olivier Siegelaar.
Bronb
Met 'in haar greep' suggereer je een allesbepalende, negatieve uitwerking van (in dit geval) de commercie.quote:
Er zit wel een kern van waarheid in. Waarom kreeg Atlanta de 100ste verjaardags-spelen en niet Athene ? Waarom werd mountenbike Olympisch en Kite-surfen ?quote:Op donderdag 26 juli 2012 17:22 schreef ItaloDancer het volgende:
[..]
Met 'in haar greep' suggereer je een allesbepalende, negatieve uitwerking van (in dit geval) de commercie.
Ik weet nog dat de wereldkampioen skiën, Karl Schranz, uit het Olympisch-dorp werd verwijderd omdat ie een sponsorcontract had getekend.quote:Op donderdag 26 juli 2012 17:43 schreef ItaloDancer het volgende:
Natuurlijk speelt geld een grote rol, maar waar niet? Dat kan ook niet anders. De sport is er niet minder mooi om geworden, wat mij betreft. Al ben ik ook wat jonger dan jij, dat speelt wellicht ook een rol
quote:Op donderdag 26 juli 2012 16:51 schreef Monopoly_Man het volgende:
Prachtige reclame, werkt deze vanuit Nederland?
Zorg ervoor dat je geluid aan staat.
Dat lijkt me serieus gaaf om gewoon als boek te hebbenquote:Op vrijdag 27 juli 2012 14:58 schreef TheArt het volgende:
Voor de liefhebbers hier de Media Guide die Infostrada maakt voor heel veel media. Let op, het is een gigantisch boekwerk: http://www.infostradaspor(...)p_MediaGuide2012.pdf
Geweldig boek, helaas al niet meer up to date aangezien Sebrle niet meer WR-houder op de tienkamp isquote:Op vrijdag 27 juli 2012 14:58 schreef TheArt het volgende:
Voor de liefhebbers hier de Media Guide die Infostrada maakt voor heel veel media. Let op, het is een gigantisch boekwerk: http://www.infostradaspor(...)p_MediaGuide2012.pdf
quote:Op vrijdag 27 juli 2012 14:16 schreef Szura het volgende:
Voor de Zuid-Koreaanse zeilcoach Lee Jae-cheol zijn de Olympische Spelen alweer afgelopen. Hij werd dronken achter het stuur aangehouden door de politie. Hij had tijdens een diner in Weymouth te veel bier en wijn gedronken.
"Lee kan helaas niet zo goed tegen de drank. .
Ken je Ben Bril nog ? Van Spel Zonder Grenzen. Was oud-bokser en ook 70 als scheidsrechter. Is redelijk normaal.quote:
Die ken ik nog wel inderdaad. Ik wist dat ze soms als wat ouder waren, maar 73... op zich wel tof dat ouderen nog een rol kunnen spelen bij de Spelen.quote:Op vrijdag 27 juli 2012 16:24 schreef tong80 het volgende:
[..]
Ken je Ben Bril nog ? Van Spel Zonder Grenzen. Was oud-bokser en ook 70 als scheidsrechter. Is redelijk normaal.
Ja is leuk. Google maar eens op de naam Klinke. Paardendressuur.quote:Op vrijdag 27 juli 2012 16:42 schreef Karina het volgende:
[..]
Die ken ik nog wel inderdaad. Ik wist dat ze soms als wat ouder waren, maar 73... op zich wel tof dat ouderen nog een rol kunnen spelen bij de Spelen.
quote:Olympisch meidenzwemteam vaak bekeken
AMSTERDAM - Niet de beste lipsynq van Call me maybe, maar wel één van de leukere. Het Olympische Amerikaanse meidenzwemteam doet als één van de velen ook een poging. De video is in slechts twee dagen anderhalf miljoen keer op internet bekeken. Let op de spieren!
Bron
Chariots of Fire - Vangelis.quote:Op zaterdag 28 juli 2012 21:18 schreef soapie het volgende:
Iemand een idee hoe dat nummer heet wat tijdens de medaille-ceremonie wordt gespeeld. Zo bekend maar kom er niet op.....
Die moet echt in elk OS topic in de OP staan, want het aantal vragen daarover rijst nu al de pan uitquote:
Is toch eigenlijk hetzelfde als die te zien was bij London Late Night? Overigens wel stom dat ze het bij de Telegraag het dameszwemteam noemen, terwijl het gewoon de hele Amerikaanse zwemploeg is, ook de mannen. Maar ja Telegraaf he.quote:Op zaterdag 28 juli 2012 15:24 schreef Karina het volgende:
Nog een videootje, ditmaal van de Amerikaanse dameszwemsters:
[..]
http://nos.nl/os2012/wedstrijdschema/quote:Op zondag 29 juli 2012 08:50 schreef Federer-fan het volgende:
Heeft iemand een site met handige dagprogramma's? Ik kwam deze tegen: www.olympischespelen.net/(...)len_29_juli_2012.htm. Maar daar niet staat per sport aangegeven welk onderdeel het is.
Bedankt, maar daar zie ik ook niet welk onderdeel van de desbetreffende sport het is. Waar staat dat?quote:
Als je je muis boven een blokje houdt, dan krijg je details te zien.quote:Op zondag 29 juli 2012 09:31 schreef Federer-fan het volgende:
[..]
Bedankt, maar daar zie ik ook niet welk onderdeel van de desbetreffende sport het is. Waar staat dat?
Bedankt.quote:Op zondag 29 juli 2012 09:34 schreef Montov het volgende:
[..]
Als je je muis boven een blokje houdt, dan krijg je details te zien.
Anders heb je ook nog:
http://www.london2012.com/schedule-and-results/
Daar kan je op het plusje klikken voor een direct overzicht van de onderdelen.
Peter Baert is van alle markten thuisquote:Op zondag 29 juli 2012 09:32 schreef heywoodu het volgende:
Rare gewaarwording zojuist, de Vlaamse autosportcommentator van Eurosport ineens bij het badminton
Relatief gezien valt de achterstand mij nog mee, als je ziet hoe hij in de boot zit.quote:Op zondag 29 juli 2012 15:13 schreef Karina het volgende:
Nigeriaanse roeier is 'Eddie the Eagle van 2012'
Drie maanden geleden begon Hamadou Djibo Issaka met roeien. Vandaag nam de Nigeriaan deel aan de Olympische Spelen. Erg snel was hij niet.
Elke Olympische Spelen heeft wel een sporter die de harten van het publiek verovert, niet vanwege een topprestatie, maar omdat hij of zij een parodie op topsport levert. In het verleden zagen we de Britse schansspringer Eddie the Eagle en de Guineaanse zwemmer Eric the Eel.
In Londen was het dus Hamadou Djibo Issaka die vandaag zijn kunsten tentoon spreidde. Bij het roeien in Windsor deed de 35-jarige Afrikaan 8 minuten 39 seconden en 66 honderdsten over zijn race, waarmee hij de andere roeiers 1 minuut en 40 seconden voor moest laten gaan. Het applaus van het Britse publiek voor Issaka was er niet minder om.
Bron
[ afbeelding ]
Ik ben fan
Dat zou wel eens een heel eenzijdige sport kunnen gaan worden.quote:Eerste schoonspringgoud China
Wu Minxia en He Zi hebben China het eerste schoonspringgoud bezorgd. China hoopt alle acht springtitels binnen te halen en zette in de persoon van Wu en He bij het synchroonspringen de eerste overtuigende stap op de 3-meterplank.
De twee gingen tijdens de vijf ronden steeds aan de leiding en kwamen uit op 346,20 punten. De Amerikaansen Abigail Johnston en Kelci Bryant veroverden op ruime afstand (321,90) het zilver. Emile Heymans en Jennifer Abel (Can) pakten het brons (316,80).
China won vorig jaar alle tien titels op het WK. Acht olympische titels zou een verbetering zijn van het resultaat van 2008, toen de oogst zeven keer goud was.
Ik verdenk dan altijd die antivirusmakers ervan zo een virus in omloop te brengenquote:Olympische virus-hoax verspreidt zich via e-mail
Er is op dit moment een e-mail in omloop die waarschuwt voor een nieuw virus dat een olympische fakkel opent en de harde schijf verbrandt. Volgens het bericht moeten internetgebruikers e-mails met het onderwerp "Invitation FACEBOOK" niet openen maar direct verwijderen. Vervolgens volgt de standaard tekst van veel hoaxes, zoals een referentie van CNN en dat de ontvanger het bericht naar al zijn vrienden en kennissen moet doorsturen.
Ook worden verschillende technische termen uit de kast gehaald. "Een nieuw virus is recentelijk ontdekt en door Microsoft bestempeld als het meest vernietigende virus ooit. Het is een Trojaans paard dat vraagt of je een Adobe Flash plug-in wilt installeren. Als je het installeert is het voorbij. En het is nog niet mogelijk dit virus te herstellen. Dit virus vernietigt gewoon de Zero Sector van de harde schijf, waar alle belangrijke informatie staat."
Volgens anti-virusbedrijf zou het bericht, dat al zo'n zes jaar in verschillende vormen bestaat, al honderden keren zijn verstuurd. Bron
Doet me denken aan het Dream-Team-Basketbal in 92. Iedereen wilde op de foto met ze. Vooral tijdens de sluitingsceremonie. Alsof ze zelf geen toppers zijn.quote:Op maandag 30 juli 2012 07:17 schreef Karina het volgende:
Sjarapova door atleten belaagd in olympisch dorp
De Russische tennisster Maria Sjarapova kreeg in het restaurant van het olympisch dorp de schrik van haar leven. De 25-jarige tennisdiva onthulde zondag na haar eerste optreden op de Olympische Spelen dat ze werd belaagd door andere atleten toen ze afgelopen week even rustig wilde ontbijten.
'Om naar dat restaurant te gaan, is een van mijn grootste fouten van de laatste tijd geweest', zei Sjarapova. 'Ik ben zonder te eten weer weggegaan en heb alleen nog snel een glas sinaasappelsap meegegraaid.'
De tennisster, die de vlag van Rusland droeg tijdens de openingsceremonie, is zich naar eigen zeggen nauwelijks bewust van haar immense populariteit. 'Ik ben meestal vrij naïef, wat mijn populariteit en mijn successen betreft. Ik heb nog nooit zoveel mensen zo gelukkig gemaakt door op de foto te gaan.'
Bron
Atleten zijn dus ook gewoon mensen (de fans dus in dit geval).
Vandaar mijn opmerking: het zijn net mensen, ze vergeten dat ze zelf ook misschien wel bekend zijn.quote:Op maandag 30 juli 2012 07:28 schreef tong80 het volgende:
[..]
Doet me denken aan het Dream-Team-Basketbal in 92. Iedereen wilde op de foto met ze. Vooral tijdens de sluitingsceremonie. Alsof ze zelf geen toppers zijn.
quote:Braziliaanse judoka breekt bronzen medaille onder de douche
De Braziliaanse judoka Felipe Kitadai was zo blij met zijn bronzen eremetaal dat hij de medaille zelfs meenam onder de douche. Terwijl hij probeerde te voorkomen dat zijn prijs nat werd, liet hij hem vallen. Zijn bronzen plak is gebroken en hij wil graag een nieuwe.
Kitadai liet aan GloboEsporte weten dat het gedeelte waar het lint door heen gaat, afgebroken is. Hij kan de medaille niet meer om zijn nek dragen. Ook zou er een kleine deuk in zitten. Hij won de prijs afgelopen zaterdag in de klasse mannen tot 60 kilo. Er zal een nieuwe medaille worden aangevraagd.
Bij eigen schuld is de garantie toch verlopenquote:
quote:De Saudische judoka Wodjan Ali Seraj Abdulrahim Shaherkani mag vermoedelijk toch een hoofddoek dragen op de Olympische Spelen. Dat heeft een woordvoerster van het Saudische Olympische Comité gezegd.
De judobond had eerder aangegeven dat Shaherkani met hoofddoek niet mee zou mogen doen, omdat ze dan een blessure riskeert. Daarop dreigde de vader van de judoka zijn dochter terug te trekken.
Na gesprekken tussen alle betrokken partijen zou een akkoord zijn bereikt over een aangepast ontwerp voor de hoofddoek.
Bron
Een judoka uit Saudi-Arabië mag bijquote:
quote:De Britse politie heeft vanochtend een 17-jarige jongen aangehouden die ervan wordt verdacht beledigende tweets te hebben gestuurd aan een olympische schoonspringer.
Nadat de Britse schoonspringer Tom Daley er niet in was geslaagd om een medaille te behalen bij het synchroonspringen kreeg hij een tweet waarin stond dat hij zijn vader had teleurgesteld. De vader van de schoonspringer is een jaar geleden overleden aan een hersentumor.
Daley stuurde de tweet door aan zijn 600.000 volgers die met grote verontwaardiging reageerden. De twitterraar bood daarop zijn excuses aan en schreef dat hij zich niet had gerealiseerd dat de vader van Daley dood was.
Verhoor
Of de jongen die nu is gearresteerd degene is die de tweet heeft verstuurd, is niet bekend. Volgens de politie wordt hij verhoord en werkt hij volledig mee aan het onderzoek.
Dat is toch hetzelfdequote:Op dinsdag 31 juli 2012 11:37 schreef tong80 het volgende:
[..]
Een judoka uit Saudi-Arabië mag bij
de Olympische Spelen meedoen met een
hoofddoek.Dat heeft het IOC besloten.De
judoka is één van de twee Saudische
deelneemsters aan de Olympische Spelen.
De Saudische judoka eiste dat ze met
een hoofddoek op mocht meedoen,maar het
IOC en de Internationale Judo Federatie
stonden dat eerst niet toe.Judoën met
een hoofddoek op zou te gevaarlijk
zijn.Nu is er overeenstemming over een
ontwerp voor een veilige hoofddoek.Hoe
die er precies uitziet,is onduidelijk.
De Spelen van dit jaar zijn de eerste
waarbij elk deelnemend land vrouwen in
zijn Olympisch team heeft opgenomen.
je weet dat normaal gesproken maar 2 van de 15 coupletten van het wilhelmus worden gezongen?quote:Op dinsdag 31 juli 2012 12:26 schreef heywoodu het volgende:
Sowieso kun je niet voor elk volkslied een versie maken van precies 90 seconden lijkt me?
Ik wist niet dat zoveel Hockeysters lesbisch waren, opvallendquote:Op zondag 29 juli 2012 19:20 schreef Wilskracht het volgende:
De openlijk homoseksuele of lesbische sporters zijn:
- Marilyn Agliotti – Nederland, veldhockey
- Judith Arndt – Duitsland, wielrennen
- Seimone Augustus – Verenigde Staten, basketbal
- Natalie Cook – Australië, strandvolleybal
- Lisa Dahlkvist – Zweden, voetbal
- Carlien Dirkse van den Heuvel – Nederland, veldhockey
- Imke Duplizer – Duitsland, schermen
- Edward Gal – Nederland, paardensport/dressuur
- Jessica Harrison – Frankrijk, triathlon
- Carl Hester – Groot-Brittanië, paardensport/dressuur
- Karen Hultzer - Zuid-Afrika, boogschieten
- Alexandra Lacrabère – Frankrijk, handbal
- Kim Lammers - Nederland, veldhockey
- Jessica Landström – Zweden, voetbal
- Hedvig Lindahl – Zweden, voetbal
- Matthew Mitcham – Australië, schoonspringen
- Maartje Paumen – Nederland, veldhockey
- Carole Péon – Frankrijk, triathlon
- Mayssa Pessoa – Brazilië, handbal
- Megan Rapinoe – Verenigde Staten, voetbal
- Lisa Raymond – Verenigde Staten, tennis/dubbelspel
- Rikke Erhardsen Skov – Denemarken, handbal
- Ina-Yoko Teutenberg – Duitsland, wielrennen
Normaal gesproken wordt er gewoon 1 gespeeld.quote:Op dinsdag 31 juli 2012 12:28 schreef tdrone het volgende:
[..]
je weet dat normaal gesproken maar 2 van de 15 coupletten van het wilhelmus worden gezongen?
90 seconden moet voor het Wilhelmus in ieder geval makkelijk te doen zijn.
Vriendin van me Rugbiet op niveau. 70 % is lesbisch.quote:Op dinsdag 31 juli 2012 12:35 schreef knep het volgende:
[..]
Ik wist niet dat zoveel Hockeysters lesbisch waren, opvallend.
quote:London 2012: New Zealand kayaker learns that mother knows best
• Mike Dawson handed two-second penalty but reached semis
• Athlete's mother is an official judge at London Olympics
A New Zealand kayaker made the semi-finals of the men's slalom at the Olympics despite being given a two-second penalty by his mother who is a judge at the games.
Mike Dawson touched gate five when going down the 18-gate Olympic course on Sunday, and his mother, Kay Dawson, did not hesitate to penalise her son. It was one of two two-second penalties Dawson received, but he still advanced to Wednesday's semi-finals.
Dawson joked that he was tempted to get his coach to put in a protest "about that particular judge".
It would have made dinner time at the Dawsons' even more awkward. His coach is father Les.
"That would've had all sorts of ramifications after the Olympics and besides, I like mum's cooking too much!" Dawson said.
Dawson added that Kay's penalty "definitely dispels any hint of bias and I wouldn't have it any other way".
"Fortunately it was definitely a genuine touch and, of course, she called it right, as I'd expect her to," he said, "though I'll be trying my hardest to keep mum unoccupied in my semi-final run."
Dawson qualified eighth of the 15 kayakers who made the semi-finals. The 25-year-old Dawson is at his first Olympics, while his mother is at her second after officiating at the 2008 Beijing Games.
Opvallend veel bij het Nederlandse hockeyteam trouwens.quote:Op zondag 29 juli 2012 19:20 schreef Wilskracht het volgende:
De openlijk homoseksuele of lesbische sporters zijn:
- Marilyn Agliotti – Nederland, veldhockey
- Judith Arndt – Duitsland, wielrennen
- Seimone Augustus – Verenigde Staten, basketbal
- Natalie Cook – Australië, strandvolleybal
- Lisa Dahlkvist – Zweden, voetbal
- Carlien Dirkse van den Heuvel – Nederland, veldhockey
- Imke Duplizer – Duitsland, schermen
- Edward Gal – Nederland, paardensport/dressuur
- Jessica Harrison – Frankrijk, triathlon
- Carl Hester – Groot-Brittanië, paardensport/dressuur
- Karen Hultzer - Zuid-Afrika, boogschieten
- Alexandra Lacrabère – Frankrijk, handbal
- Kim Lammers - Nederland, veldhockey
- Jessica Landström – Zweden, voetbal
- Hedvig Lindahl – Zweden, voetbal
- Matthew Mitcham – Australië, schoonspringen
- Maartje Paumen – Nederland, veldhockey
- Carole Péon – Frankrijk, triathlon
- Mayssa Pessoa – Brazilië, handbal
- Megan Rapinoe – Verenigde Staten, voetbal
- Lisa Raymond – Verenigde Staten, tennis/dubbelspel
- Rikke Erhardsen Skov – Denemarken, handbal
- Ina-Yoko Teutenberg – Duitsland, wielrennen
www.london2012.com , er staan nog wat kaarten en af en toe zetten ze er nog een paar honderd bij als de officials hun plaatsen niet innemen.quote:Op woensdag 1 augustus 2012 10:24 schreef Snoef het volgende:
Ik kan er zo snel geen topic over vinden dus vraag ik het hier maar even.
Wij gaan aanstaande vrijdag naar Londen en we gaan zaterdag naar Hockey, maar nu wil ik eigenlijk kijken of we nog naar andere wedstrijden kunnen, ik weet alleen niet goed via welke site we nog aan kaarten kunnen komen... iemand een idee?
Bedankt alvast.
Die worden toch opgevuld met militairen en kinderen ?quote:Op woensdag 1 augustus 2012 10:30 schreef Monopoly_Man het volgende:
[..]
www.london2012.com , er staan nog wat kaarten en af en toe zetten ze er nog een paar honderd bij als de officials hun plaatsen niet innemen.
Soms gooien ze er ook een aantal op de markt.quote:Op woensdag 1 augustus 2012 11:16 schreef tong80 het volgende:
[..]
Die worden toch opgevuld met militairen en kinderen ?
Waarom niet? Zij strijden toch ook om Olympische medailles?quote:Op woensdag 1 augustus 2012 19:09 schreef wimderon het volgende:
[..]
Ben ik het niet mee eens. Maar goed, mooi voor de paralympische atleten.
Belachelijk dat die moeder scheidsrechter mag zijn bij de wedstrijd van haar zoon!quote:
Hoe je het ook went of keert, het is heel wat anders dan de OS. Ik vind het mooi dat die mensen ook kunnen sporten maar zou er eerlijk gezegd nooit naar kijken..quote:Op woensdag 1 augustus 2012 19:11 schreef Karina het volgende:
[..]
Waarom niet? Zij strijden toch ook om Olympische medailles?
Het zijn gewoon geen topsporters, klaar. Leuk dat zij er zoveel moeite voor doen hoor, maar moet je daarom zoveel aandacht krijgen? Zij hebben een aanwijsbare handicap, een ander heeft de handicap dat hij/zij geen talent heeft. In beide gevallen jammer dat ze een bepaalde handicap hebben waardoor ze geen topprestaties kunnen neerzetten, maar het is gewoon niet anders en het publiek is er dan ook niet in geinteresseerd.quote:Op woensdag 1 augustus 2012 19:11 schreef Karina het volgende:
[..]
Waarom niet? Zij strijden toch ook om Olympische medailles?
Die spelen interesseren me geen reet. Zwemdisciplines voor mensen met één been, voor mensen met één been maar zonder tenen, mensen met twee benen maar zonder voeten, mensen zonder voeten maar met een waterhoofd, mensen die met het verkeerde been uit bed zijn gestapt etc....quote:Op woensdag 1 augustus 2012 19:09 schreef wimderon het volgende:
[..]
Ben ik het niet mee eens. Maar goed, mooi voor de paralympische atleten.
Ik ben hard bezig met afvallen. Moet ik dan een kookprogramma presenteren ?quote:Op woensdag 1 augustus 2012 19:30 schreef Karina het volgende:
Natuurlijk is het iets anders dan de prestaties van de sporters op de OS. Maar ook zij hebben er hard voor getraind, niets mis mee om er wat aandacht aan te besteden.
Nee een dieetprogramma.quote:Op woensdag 1 augustus 2012 21:56 schreef tong80 het volgende:
[..]
Ik ben hard bezig met afvallen. Moet ik dan een kookprogramma presenteren ?
Het zijn net vrouwen.quote:Op woensdag 1 augustus 2012 19:19 schreef wimderon het volgende:
[..]
Het zijn gewoon geen topsporters, klaar. Leuk dat zij er zoveel moeite voor doen hoor, maar moet je daarom zoveel aandacht krijgen? Zij hebben een aanwijsbare handicap, een ander heeft de handicap dat hij/zij geen talent heeft. In beide gevallen jammer dat ze een bepaalde handicap hebben waardoor ze geen topprestaties kunnen neerzetten, maar het is gewoon niet anders en het publiek is er dan ook niet in geinteresseerd.
Goalballquote:Op woensdag 1 augustus 2012 21:54 schreef tong80 het volgende:
[..]
Die spelen interesseren me geen reet. Zwemdisciplines voor mensen met één been, voor mensen met één been maar zonder tenen, mensen met twee benen maar zonder voeten, mensen zonder voeten maar met een waterhoofd, mensen die met het verkeerde been uit bed zijn gestapt etc....
Top van de NOS! Ik heb het schema al gezien, de openingsceremonie wordt 5 september live uitgezonden op NL1quote:Op woensdag 1 augustus 2012 19:06 schreef Karina het volgende:
Meer aandacht voor Paralympische Spelen bij NOS
De Paralympische Spelen krijgen dit jaar meer aandacht dan ooit tevoren van de NOS, zowel op televisie als op internet. Dat heeft de omroep woensdag gemeld. Er komen twee televisieprogramma’s die gewijd zijn aan de Olympische Spelen voor gehandicapten, dubbel zoveel als vier jaar geleden. Het gaat om een rubriek in de vooravond van Nederland 1 en een late night-programma op Nederland 3. Beide tv-shows worden gepresenteerd door journaallezer Herman van der Zandt.
Een ‘paralympische’ avond begint om 19.00 uur op Nederland 1 met een live magazine vanuit het Paralympisch Holland Huis in Londen. Later op de avond, rond elf uur, volgt iedere sportdag nog een uitzending op Nederland 3 met de hoogtepunten van de belangrijkste wedstrijden van die dag.
De nadruk ligt op de sportieve verrichtingen van de Nederlandse deelnemers in Londen. Op de eerste en laatste dag van de Paralympische Spelen – woensdag 29 augustus en woensdag 9 september – wordt in de late editie uitgebreid stilgestaan bij de openings- en slotceremonie.
De Paralympische Spelen vinden van woensdag 29 augustus tot en met zondag 9 september plaats in Londen, amper twee weken na afloop van de Olympische Zomerspelen. Nederland is met een equipe van een kleine honderd sporters vertegenwoordigd.
Bron
Mooi, ze verdienen ook zeker aandacht
Vers van de pers. Zal nog wel een staartje krijgen qua onderzoek.quote:Fietser komt om na botsing met olympische bus
Een Olympische dubbeldekker heeft vlakbij het Olympisch Stadion in Londen een fietser aangereden. De fietser overleed een half uur later aan zijn verwondingen.
De bus, die journalisten uit het stadion vervoerde, kwam op anderhalve kilometer van het stadion door nog onbekende oorzaak in botsing met de fietser. Het verkeer van en naar het stadion lag vervolgens meer dan twee uur stil.
Hoe het ongeluk heeft kunnen gebeuren wordt nog onderzocht.
Bron
Zelf zou ik ook niet in Londen gaan fietsen nee. Het is al een heel geslalom om de toeristen in Amsterdam te ontwijken op de fiets, laat staan met het verkeer daar. Of je moet een adrenaline junkie zijnquote:Op donderdag 2 augustus 2012 00:53 schreef Sautor het volgende:
London en fietsen is al niet zo'n heel erg goede combinatie (alhoewel ze een tijdje terug wel flink campagne gevoerd hebben om fiets populairder te maken) en nu met die olympic lanes en verkeerschaos verbaast het me eigenlijk ook niets
Edward gal, je verwacht het nietquote:Op woensdag 1 augustus 2012 09:20 schreef Steven184 het volgende:
[..]
Opvallend veel bij het Nederlandse hockeyteam trouwens.
Phelps sproeit altijd water uit z'n mond. Iewquote:Op donderdag 2 augustus 2012 12:19 schreef kilon het volgende:
Maar als je dan bedenkt dat sommigen een slokje water nemen voor de start
quote:What the devil's he on about? David Icke says Opening Ceremony was a secret Satanic ritual
Conspiracy theorist believes Olympic bell operates on same frequency as reptile devil-worshippers descended from an alien lizard race
TV host turned conspiracy theorist David Icke claims the London 2012 opening ceremony was a secret Satanic ritual.
The former Coventry City goalkeeper and snooker host shocked Britain in 1991 when he gave a press conference announcing he was the son of God and predicting that the world would end in 1997.
Now he has resurfaced to insist that Danny Boyle's spectacular was a "mass satanic ritual disguised as a celebration of Britain and sport".
Writing on website TheTruthIsNow.com, Icke - a key BBC presenter during the 1988 Olympics - also claimed the giant bell rung by cyclist Bradley Wiggins during the ceremony was tuned to a frequency which could be heard by a group of Satanists who secretly rule the world.
Icke believes the devil-worshippers are shape-shifting lizards who are descended from a reptile race from the Drago constellation.
And on his own website, DavidIcke.com, the ex-snooker host called the Opening Ceremony which delighted billions across the globe a "vile, inhumane Satanic ritual" which was held on a key day in the devil-worship calendar.
Below photos of the Olympic cauldron and giant fiery Olympic rings, Icke wrote: "In Satanic ritual, fire relates to the god, Baal, or Molech/Nimrod, also known as the Roman god, Saturn (Satan).
"Satanic Ritual Calendar – meaning of July 27th, the date of the London Olympics opening ceremony. July 20th-26th: Abduction, ceremonial preparation and holding of a sacrificial victim for Grand Climax. July 27th: Grand Climax – a day for sacrificing female adults and children."
Since his amazing revelations in 1991, Icke has sold thousands of books claiming "humanity is actually under the control of dinosaur-like alien reptiles called the Babylon Brotherhood who must consume human blood to maintain their human appearance".
The 60-year-old claims to have taped an interview with Christine Fitzgerald, a confidante of Princess Diana's, saying Diana had told her that royals don't die but are "metamorphosed" by rebuilding flesh, much in the same manner that a lizard re-grows a tail.
Icke believes fellow lizards include The Queen, George W Bush and the late country singer Boxcar Willie.
Bron
quote:Op donderdag 2 augustus 2012 18:46 schreef Karina het volgende:
In het Engels, maar te grappig om te laten lopen, de Openingsceremonie was een geheim duivels ritueel.
[..]x100
quote:De Nieuw-Zeelander Logan Campbell is een van de meeste opvallende atleten op de Olympische Spelen. Campbell neemt deel aan het taekwondo bij de -68 en geraakte enkel in Londen door een bordeel open te houden.
Toen Campbell in 2008 terugkeerde van de Olympische Spelen in Bejing werd hij geconfronteerd met een schuldenberg van zo'n 120.000 dollar aan reis-, materiaal- en trainingskosten. Om op de Spelen van Londen te geraken had hij daarbovenop nog eens zo'n 200.000 dollar extra nodig. Daarop besloot Campbell om in Auckland een luxe-bordeel te openen om zo het nodige budget bij elkaar te sprokkelen. Met succes. Het 'huis van lichte zeden' kreeg heel wat klanten over de vloer en de media-aandacht in Nieuw-Zeeland was groot.
De Nieuw-Zeelandse olympische federatie kon echter niet bepaald lachen met de privé-activiteiten van Campbell en dreigde ermee om hem te schorsen. De publiciteit rond de atleet was echter zo groot dat de taekwondobond plots enorm veel sponsors lokte en op die manier zijn hoogste budget uit zijn geschiedenis verzamelde. Campbell verkocht zijn bordeel en vecht volgende week voor het goud in Londen.
Iemand verwijderen vanwege een bepaalde politieke voorkeur gaat wel erg ver.quote:Op vrijdag 3 augustus 2012 14:39 schreef tong80 het volgende:
De Duitse roeister Nadja Drygalla verlaat het olympisch dorp per direct. De 23-jarige uit Rostock heeft volgens de Duitse krant Bild een relatie met een lid van de extreemrechtse NPD. Volgens het Duits olympisch comité DOSB heeft ze daarmee de waarden van het olympisch handvest en principes van de DOSB overtreden.
Drygalla maakte deel uit van de Duitse vrouwenacht en was al klaar. Ze wil volgens de Duitse chef de mission Michael Vesper met haar vertrek voorkomen dat er een last op de Duitse olympische ploeg komt te liggen. "De teamleiding verwelkomt deze stap."
quote:Op zaterdag 4 augustus 2012 00:53 schreef Redefine het volgende:
Net wel een grappig feitje bij de BBC. Het Japanse vrouwen turn team is met zijn allen nog ruim 40 kilo lichter dan die judoka uit Guam die vandaag in actie kwam
quote:Op zaterdag 4 augustus 2012 00:53 schreef Redefine het volgende:
Net wel een grappig feitje bij de BBC. Het Japanse vrouwen turn team is met zijn allen nog ruim 40 kilo lichter dan die judoka uit Guam die vandaag in actie kwam
Details plz.quote:Op zaterdag 4 augustus 2012 00:53 schreef Redefine het volgende:
quote:Waarom haalt Nederland elke keer weer meer medailles dan België? Een mogelijke uitleg? Nederlanders zijn het op één na grootste volk ter wereld. "Een gigantisch voordeel", zegt Paul Rowe van Bloso.
De Morgen laat zaterdag twee beleidsmakers aan het woord: volleybalcoach en chef sport van minister Muyters, Gert Vande Broek, en Paul Rowe. Die is directeur topsport bij Bloso.
In dat gesprek heeft Rowe een opvallende uitleg voor de medailles van Nederland, waar wij ons graag mee vergelijken. "Nederlanders zijn het op één na grootste volk ter wereld", zegt Rowe.
"De Tutsi's staan op de eerste plaats, daarna komen de Nederlanders. Gemiddeld zijn ze 8 centimeter groter dan Vlamingen. Dat is een fenomenaal voordeel in de sport."
Vande Broek: "En Nederlanders zijn ondernemers en nemen risico's. Dat maakt het makkelijker om een sportbeleid uit te tekenen."
Na bijna één week Olympische Spelen heeft Nederland zes medailles, waarvan twee gouden: voor wielrenster Marianne Vos (foto) en zwemster Ranomi Kromowidjojo. België doet het met een zilveren en een bronzen medaille.
Vooral Vos haalt het voordeel uit haar lengte idd.quote:Op zaterdag 4 augustus 2012 11:33 schreef zuiderbuur het volgende:
Ondertussen is het wel duidelijk dat België het niet zo goed doet als Nederland (één keer zilver, en één keer brons), maar daar is er een reden voor:
http://www.sporza.be/cm/s(...)_nederlanders_belgen
[..]
quote:Op zaterdag 4 augustus 2012 12:33 schreef tong80 het volgende:
[..]
Vooral Vos haalt het voordeel uit haar lengte idd.
Toch knap dat ze daar nu achter zijn gekomen, dit was gelukkig niet al tientallen jaren bekend.quote:Op zaterdag 4 augustus 2012 11:33 schreef zuiderbuur het volgende:
Ondertussen is het wel duidelijk dat België het niet zo goed doet als Nederland (één keer zilver, en één keer brons), maar daar is er een reden voor:
http://www.sporza.be/cm/s(...)_nederlanders_belgen
[..]
Hehe.quote:Op zaterdag 4 augustus 2012 19:36 schreef Redefine het volgende:
[..]
Toch knap dat ze daar nu achter zijn gekomen, dit was gelukkig niet al tientallen jaren bekend.
Tja, komt idd allemaal erg kinderachtig over, maar hij weet toch zelf heus wel wat de regels zijn. En als je dan aan zo'n belangrijk toernooi meedoet kun je je daar toch wel even aan houden voor het goede doel? Redelijk dom van hem dus.quote:Op zaterdag 4 augustus 2012 16:27 schreef tong80 het volgende:
Sprinter Kim Collins komt tijdens de Olympische Spelen in Londen niet in actie. De 36-jarige atleet uit Saint Kitts en Nevis is door bondsofficials naar huis gestuurd omdat hij zonder toestemming zijn vrouw in een hotel bezocht. Collins kondigde op Twitter meteen aan nooit meer voor zijn land uit te zullen komen.
De routinier zou vandaag voor de vijfde keer op de 100 meter tijdens de Spelen in actie komen. Zijn wegzenden is opvallend aangezien Collins groot aanzien geniet in Saint Kitts en Nevis. De wereldkampioen van 2003 was zelfs vlaggendrager tijdens de openingsceremonie.
De series van de 100 meter werden vandaag gelopen. Vlak voor de start kwam het nieuws over Collins naar buiten. De sprinter uitte direct zijn ongenoegen. "Zelfs een man in de gevangenis krijgt zijn vrouw op bezoek."
Wij hebben vlak voor de OS de nieuwe website voor ze opgeleverd, snap nu pas die foto's met al die vlaggenquote:Op donderdag 19 juli 2012 20:07 schreef Karina het volgende:
Die van Nederland zijn best netjes, toen ik ze op tv zag vond ik het helemaal niks, maar op deze foto ziet het er stukken beter uit:
[ afbeelding ]
Je hebt het wel over de Péle, Maradona, Cruijff, Beckenbauer van dat land. Misschien nog wel meer status. En dan komt zo'n bobo, die er niet eens zou zijn geweest zonder Collins, hem als een schoolmeester in de hoek zetten. Of ben je voor befehl ist befehl und ordnung muss sein ?quote:Op zondag 5 augustus 2012 14:03 schreef Samson het volgende:
[..]
Tja, komt idd allemaal erg kinderachtig over, maar hij weet toch zelf heus wel wat de regels zijn. En als je dan aan zo'n belangrijk toernooi meedoet kun je je daar toch wel even aan houden voor het goede doel? Redelijk dom van hem dus.
Pff deze is nog erger dan die van De Jong. En De Jong mocht al de doodstraf krijgen bij wijze van spreken. Kun je nagaanquote:Op zondag 5 augustus 2012 14:15 schreef Karina het volgende:
Karatetrap ontsiert Olympische kwartfinale
Mexico won zaterdagavond met 4-2 van Senegal en plaatste zich daarmee voor de halve finale van de Olympische Spelen. Het duel werd ontsierd door een karate trap van de Senegalees Pape Souare. Hij trapte met zijn noppen vol op het gezicht van een Mexicaan. Ongelukkig of een slechte verliezer?
Bron
Ja, zeker weten dat ik voor dat laatste ben!quote:Op zondag 5 augustus 2012 18:10 schreef tong80 het volgende:
[..]
Je hebt het wel over de Péle, Maradona, Cruijff, Beckenbauer van dat land. Misschien nog wel meer status. En dan komt zo'n bobo, die er niet eens zou zijn geweest zonder Collins, hem als een schoolmeester in de hoek zetten. Of ben je voor befehl ist befehl und ordnung muss sein ?
Und arbeit macht frei.quote:Op zondag 5 augustus 2012 18:16 schreef Samson het volgende:
[..]
Ja, zeker weten dat ik voor dat laatste ben!
Jij bent niet echt van de nuance he, tja, zal komen door de tijd waarin je geboren bent. Kun jij ook niets aan doen, ouwe knakker!quote:
Je ziet ze altijd wel al, maar dit jaar was het wel wat meer ja. Het is een slimme truc van Dr. Dre. Maar ik verwacht wel dat hij een mega boete krijgt als ze het rond kunnen krijgen dat de regels overtreden zijn.quote:Op zondag 5 augustus 2012 19:41 schreef Karina het volgende:
Wie zich nog afvroeg waarom veel van de atleten met een koptelefoon op lopen:
Dr Dre breekt Olympische regels
Dr. Dre is geen officiële sponsor van de Spelen maar stuurde toch gratis koptelefoons naar sporters.
Het Internationaal Olympisch Commité (IOC) hanteert strenge regels rond het maken van reclame rond de Olympische Spelen. Omdat de officiële sponsors miljoenen hebben betaald om sponsor te zijn is het voor andere bedrijven ten strengste verboden ook reclame rond de Olympische Spelen te maken. Maar Dr. Dre doet het toch.
Gratis koptelefoons voor Britse olympische sporters
Het koptelefoonmerk van Dr. Dre heeft veel van de Britse sporters op de Spelen gratis koptelefoons gestuurd. Het zijn speciaal ontwikkelde versies van de koptelefoon, ze hebben namelijk de Britse vlag erop geprint.
Na het ontvangen hebben onder andere tennisster Laura Robson en voetbalkeeper Jack Butland over hun cadeau getweet. De laatste zei "Love my GB Beats by Dre" op Twitter. Beide tweets zijn inmiddels wel verwijderd.
IOC heeft nog niet gereageerd
Het IOC heeft nog niet gereageerd op de actie van Dr Dre. Het was hem in het verleden al eens gelukt zijn artikelen bij sporters te krijgen. Zo had de Amerikaanse basketballer LeBron James gratis koptelefoons gekregen tijdens te Olympische Spelen in Peking.
Bron
Leg eens uit.quote:Op zondag 5 augustus 2012 19:15 schreef Samson het volgende:
[..]
Jij bent niet echt van de nuance he, tja, zal komen door de tijd waarin je geboren bent. Kun jij ook niets aan doen, ouwe knakker!
Er zijn sporters die helemaal niet in het Olympisch dorp verblijven. Denk niet dat de Amerikaanse coach tegen leBronJames zegt dat ie geen wip mag maken.quote:Op zondag 5 augustus 2012 19:54 schreef Karina het volgende:
Het is me nooit zo opgevallen, maar deze koptelefoons zijn zo opvallend, met die kleurtjes, ja dan zie je het natuurlijk eerder.
Wat betreft die regels over bezoek, eerder genoemd in dit topic, zijn die voor elk land hetzelfde? Ik heb de reglementen en atleetovereenkomst doorgelezen, ik zag daar niet zo snel iets staan over bezoekjes brengen buiten het Olympisch Dorp (niet heel aandachtig doorgelezen, maar dan nog, niets kunnen vinden hierover).
Ze staan overigens hier.
Dan had ie rode oortjes.quote:Op zondag 5 augustus 2012 20:02 schreef Karina het volgende:
De reden dat ik "bezoeken buiten het Olympisch dorp" noemde was omdat Collins daar verbleef. Misschien niet goed verwoord, mijn fout.
En ik zap naar Eurosport en het eerste dat ik zie is een atleet met zo een rode koptelefoon op
Sprinter Kim Collins verdween al enkele dagen voordat hij van de Olympische Spelen naar huis werd gestuurd uit het olympisch dorp. Dat zegt de vicevoorzitter van het olympisch comité van Saint Kitts & Nevis. Volgens Denis Knight ging Collins woensdag bij zijn vrouw op bezoek en kon hij daarna niet meer bereikt worden. Ook zou de oud-wereldkampioen op de 100 meter trainingen hebben gemist.quote:Op zondag 5 augustus 2012 20:02 schreef Karina het volgende:
De reden dat ik "bezoeken buiten het Olympisch dorp" noemde was omdat Collins daar verbleef. Misschien niet goed verwoord, mijn fout.
En ik zap naar Eurosport en het eerste dat ik zie is een atleet met zo een rode koptelefoon op
quote:Two BILLION people watch Usain Bolt's win... but none of them in America: Sports fans outraged as U.S. TV channel fails to show 100m final live
Jamaican Usain Bolt set a new Olympic record for the 100m when he completed the race in 9.63 seconds in London. An estimated two billion people around the globe watched the world's fastest man in action but American audiences were forced to wait until the Sunday evening recap as network NBC chose to save the historic race and not show it live.
quote:Boze televisiekijkers proberen Mart Smeets van de buis te krijgen via een campagne op Facebook. Op Mart Auf Wiedersehen Smeets kunnen mensen hun ongenoegen uiten over de presentator, die momenteel dagelijks te zien is in het NOS-programma London Late Night.
De 65-jarige Smeets oogstte zondag veel kritiek toen hij volgens sommigen onnodig hard was tegen volleybalster Manon Flier, die te gast was in het programma rond de Olympische Spelen. "Mart Smeets, jij bent uniek", schrijven de oprichters van de Facebookpagina. "Daarom willen we jou zo snel mogelijk van de buis hebben. In overleg met je baas kan dat vanaf duizend likes."
De pagina had maandag aan het eind van de middag ruim zesduizend likes. "Ja ja dank, we zijn nu ruim door de duizend likes! De NOS-directie heeft nu het mandaat om Mart per direct de wacht aan te zeggen", aldus de beheerders.
Een NOS-woordvoerder laat in een reactie weten dat ze zich 'niet kan voorstellen dat het hier om een geautoriseerde actie' gaat.
Dat is terug gedraaid. Hij mag alsnog starten.quote:Op maandag 6 augustus 2012 16:22 schreef tong80 het volgende:
Taoufik Makhloufi staat niet meer op de deelnemerslijst van de finale van de 1.500 meter bij het olympisch atletiektoernooi. Makhloufi gold als een medaillekandidaat op dat nummer.
De internationale atletiekfederatie IAAF zegt dat de Algerijn vanmorgen niet serieus heeft meegelopen in zijn serie op de 800 meter. Dat is voor de IAAF reden om hem uit te sluiten van verdere deelname aan de Spelen.
Makhloufi had zich overigens teruggetrokken voor de 800 meter, maar de Algerijnse bond vergat om hem officieel af te melden. Hierdoor moest hij alsnog aan de start verschijnen. In zijn serie vanmorgen stapte hij al in de eerste ronde uit.
De atleet had zich als snelste geplaatst voor de finale van de 1.500 meter. Een verklaring van een lokale arts zou hem nog kunnen redden waardoor hij alsnog de finale van de 1.500 meter kan lopen.
Je hebt gelijk. Dacht ik later ook aan. Maar het zit niet in de weg.quote:Op maandag 6 augustus 2012 22:55 schreef Bartjebart het volgende:
[..]
Dat is terug gedraaid. Hij mag alsnog starten.
(maar dit had toch best in een ander topic gepast? Of is er geen atletiek topic?)
Fantastisch hequote:Op dinsdag 7 augustus 2012 12:09 schreef Karina het volgende:
In Grenada zijn ze blij, de eerste gouden medaille ooit![]()
Grenada, het op tien na kleinste land ter wereld, staat op zijn kop na de zege van Kirani James in de finale van de 400 meter. Het was de allereerste keer dat een inwoner van het eilandje in de Caraïben olympisch goud wint.
.
De hele dag werd er in spanning toegeleefd naar het grote moment. Overal in de straten werden grote schermen opgesteld. Toen de amper 19-jarige James uiteindelijk naar de overwinning snelde, brak er een waar volksfeest los. James, die zich vorig jaar ook al tot wereldkampioen had gekroond op dit onderdeel, lachte na zijn race: 'Grenada zal wel op zijn kop staan nu.'
Vrije dag
De regering van het piepkleine eilandje (dat nog geen 100.000 inwoners telt) heeft beslist om vanmiddag iedereen vrij te geven, zodat James' overwinning optimaal gevierd kan worden. 'Hij is een bron van inspiratie voor het hele land', zegt premier Tillman Thomas. In Gouyave, de thuisstad van de kersverse olympische kampioen, werd de race uiteraard op de voet gevolgd door enkele honderden supporters.
Bron
quote:Op dinsdag 7 augustus 2012 12:09 schreef Karina het volgende:
In Grenada zijn ze blij, de eerste gouden medaille ooit![]()
Grenada, het op tien na kleinste land ter wereld, staat op zijn kop na de zege van Kirani James in de finale van de 400 meter. Het was de allereerste keer dat een inwoner van het eilandje in de Caraïben olympisch goud wint.
.
De hele dag werd er in spanning toegeleefd naar het grote moment. Overal in de straten werden grote schermen opgesteld. Toen de amper 19-jarige James uiteindelijk naar de overwinning snelde, brak er een waar volksfeest los. James, die zich vorig jaar ook al tot wereldkampioen had gekroond op dit onderdeel, lachte na zijn race: 'Grenada zal wel op zijn kop staan nu.'
Vrije dag
De regering van het piepkleine eilandje (dat nog geen 100.000 inwoners telt) heeft beslist om vanmiddag iedereen vrij te geven, zodat James' overwinning optimaal gevierd kan worden. 'Hij is een bron van inspiratie voor het hele land', zegt premier Tillman Thomas. In Gouyave, de thuisstad van de kersverse olympische kampioen, werd de race uiteraard op de voet gevolgd door enkele honderden supporters.
Bron
Geweldig jaquote:
Ik moet bekennen dat Smeets bij ons niet zo bekend is, ik associeer hem vooral met wielrennen (maar kan verkeerde indruk zijn)quote:
Je was altijd al voor of tegen hem. Is een baasje die zich laat gelden. Heb hem altijd gemogen zoals veel mensen. Maar ook veel mensen hebben nu hetzelfde als ik. Niet erg als ie stopt. Het is nog meer Mart dan vroeger, maar hij is geen schaduw meer van zichzelf.quote:Op dinsdag 7 augustus 2012 22:20 schreef zuiderbuur het volgende:
[..]
Ik moet bekennen dat Smeets bij ons niet zo bekend is, ik associeer hem vooral met wielrennen (maar kan verkeerde indruk zijn)
Zijn er eigenlijk Nederlanders die wel voor hem zijn?
Gister was er ook weer zo'n mooi moment dat hij denkt dat hij beter dan de springruiters weet hoe hun paarden zich op bepaalde momenten voelen.quote:Op dinsdag 7 augustus 2012 22:51 schreef tong80 het volgende:
[..]
Je was altijd al voor of tegen hem. Is een baasje die zich laat gelden. Heb hem altijd gemogen zoals veel mensen. Maar ook veel mensen hebben nu hetzelfde als ik. Niet erg als ie stopt. Het is nog meer Mart dan vroeger, maar hij is geen schaduw meer van zichzelf.
Wat een sukkelquote:Op woensdag 8 augustus 2012 10:29 schreef tong80 het volgende:
De olympische waterpolofinale bij de
dames gaat tussen de Verenigde Staten
en debutant Spanje,dat met 10-9 won van
Hongarije.Het Amerikaanse team kwam na
een blunder van hun coach met de schrik
vrij tegen Australië: 11-9.
Bondscoach Adam Krikorian maakte in de
slotseconden de fout van zijn leven.Met
een 9-8 voorsprong op zak vroeg hij om
een time-out.Dat mag alleen in balbezit
en omdat Australië aan de bal was,mocht
Australië een strafworp verzilveren.
In de verlenging trok de VS alsnog aan
het langste eind."Ik ben een enorme
klootzak",gaf de coach toe."Dit had ons
de finale kunnen kosten.Gelukkig laat
dit team zich niet breken."
Welke fout maakte de Nederlandse coach 4 jaar geleden ook al weer ?quote:
?quote:Op woensdag 8 augustus 2012 12:28 schreef tong80 het volgende:
[..]
Welke fout maakte de Nederlandse coach 4 jaar geleden ook al weer ?
De Nederlandse waterpolocoach.quote:
http://www.nusport.nl/lon(...)le-terug-in-rio.htmlquote:Isinbajeva wil gouden medaille terug in Rio
HOOFDDORP - Jelena Isinbajeva is teruggekomen op haar voornemen om in 2013 te stoppen.
De dertigjarige polsstokhoogspringster wil in 2016 haar gouden medaille heroveren op de Amerikaanse Jennifer Suhr.
“Ik doe volgend jaar mee aan de WK in Moskou en las daarna een pauze in. Ik weet niet hoe lang die zal duren, maar ik keer zeker terug op de Spelen. In Rio wil ik mijn gouden medaille terug”, laat Isinbajeva weten aan Reuters.
De Russin was jarenlang onverslaanbaar, pakte ook goud in 2004 en 2008, maar was op de voorbije kampioenschappen minder sterk. In Londen moest ze genoegen nemen met brons.
Waarom zou je de Engelse transcriptie van een Russische naam gebruiken als je een Nederlandse tekst schrijft?quote:Op woensdag 8 augustus 2012 20:38 schreef borisz het volgende:
Nu nog hopen dat NU.nl eens haar naam schrijft als Yelena Isinbayeva. Maar dat geheel terzijde.
Omdat de Nederlandse transliteratie zo lelijk is en vaak ook niet logisch.quote:Op woensdag 8 augustus 2012 20:42 schreef Saysem het volgende:
[..]
Waarom zou je de Engelse transcriptie van een Russische naam gebruiken als je een Nederlandse tekst schrijft?
hier de beelden http://nos.nl/video/404679quote:Op donderdag 9 augustus 2012 07:22 schreef Karina het volgende:
Brand in het Kiwihuis![]()
Zeker 700 bezoekers van het Kiwi House, de plek waar Nieuw-Zeelandse medaillewinnaars worden gehuldigd, zijn woensdagavond geëvacueerd nadat er brand was uitgebroken. Tijdens een barbecue ontplofte een van de gasflessen. Dat meldt de Britse omroep BBC.
Een van de bezoekers raakte lichtgewond en kon ter plekke behandeld worden. Volgens een ooggetuige probeerde een kok de vlam uit de gasfles tevergeefs te blussen. De vlam werd alleen maar groter en de fles explodeerde kort daarna. Iedereen was inmiddels al opgeroepen het pand te verlaten.
Bron
Flinke fik nog!quote:Op donderdag 9 augustus 2012 07:26 schreef hole1988 het volgende:
[..]
hier de beelden http://nos.nl/video/404679
Hoe willen ze dat gaan betalen?quote:Op donderdag 9 augustus 2012 07:23 schreef Karina het volgende:
Nairobi wil Spelen 2024 naar Afrika halen
LONDEN - De Keniaanse hoofdstad Nairobi wil zich kandidaat stellen voor de Olympische Spelen van 2024. De premier van Kenia, Raila Odinga, zei dit woensdag in Londen tijdens een bijeenkomst in het Kenia House.
''Kenia gaat een procedure starten om de Spelen van 2024 te kunnen organiseren. Als het lukt worden dat de eerste Spelen in Afrika.''
De Spelen van 2024 worden toegewezen in 2017. Voor 2020 hebben Tokio, Madrid en Istanbul zich kandidaat gesteld.
Het IOC kiest volgend jaar een gastheer voor dit olympische toernooi.
Bron
Gezellig tussen de leeuwen.
Taekwondo wel hoorquote:Op woensdag 8 augustus 2012 21:49 schreef TLC het volgende:
Wel jammer hoor, Nederland heeft wel juryleden en scheidsrechters bij het schoonspringen en taekwondo maar zelf geen sporters daarbij
verzin hier nieuwe atletiek disciplinesquote:Op donderdag 9 augustus 2012 07:23 schreef Karina het volgende:
Nairobi wil Spelen 2024 naar Afrika halen
LONDEN - De Keniaanse hoofdstad Nairobi wil zich kandidaat stellen voor de Olympische Spelen van 2024. De premier van Kenia, Raila Odinga, zei dit woensdag in Londen tijdens een bijeenkomst in het Kenia House.
''Kenia gaat een procedure starten om de Spelen van 2024 te kunnen organiseren. Als het lukt worden dat de eerste Spelen in Afrika.''
De Spelen van 2024 worden toegewezen in 2017. Voor 2020 hebben Tokio, Madrid en Istanbul zich kandidaat gesteld.
Het IOC kiest volgend jaar een gastheer voor dit olympische toernooi.
Bron
Gezellig tussen de leeuwen.
quote:Op donderdag 9 augustus 2012 12:47 schreef wdn het volgende:
[..]
verzin hier nieuwe atletiek disciplines
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |