Volledig eens met punt twee.quote:Op zondag 15 juli 2012 00:29 schreef TheArt het volgende:
Voor alles wat niet in de andere topics past, plaats het hier. Een beetje bedoeld om de topicstroom van Tong aan banden te leggen (niet dat dat ooit gaat slagen).
Ik kwam deze brief tegen die Huizinga aan alle sporters heeft gestuurd
[ afbeelding ]
Dat achteraf genieten doen ze in ieder geval wel, flink van bil gaanquote:
quote:Met nog minder dan twee weken te gaan voor de openingsceremonie van de Olympische Spelen is het Olympisch Park nog altijd een bouwplaats. Zondag arriveren de eerste teams in Londen, maar zij kunnen bepaalde gedeelten van het park nog niet betreden omdat het nog niet af is. Het olympisch dorp, het onderkomen van de duizenden atleten, is wel gewoon bereikbaar.
Het Olympisch Park is pas op 23 juli volledig open, meldt de Britse krant The Telegraph. Dat is een week later dan verwacht. Dit komt door kleine problemen tijdens de bouw. 'Ons werd verzekerd dat de problemen relatief klein waren', aldus een teamchef. Toch is hij verrast omdat al maanden verteld werd dat het park op tijd af zou zijn.
De bekendmaking komt na een reeks negatieve berichten over de voorbereiding van het grote sportevenement. Donderdag werd bekend dat het ingehuurde beveiligingsbedrijf G4S niet genoeg personeel kan leveren. Het Britse leger zet tijdens de Spelen daarom 3500 soldaten op standby.
Verboden terrein
Naar verwachting arriveren zondag ongeveer 30 teams, met in het totaal zo'n 1000 sporters in Londen. Morgen komen ook de eerste Nederlandse atleten in het olympisch dorp, waaronder het beachvolleybalkoppel Reinder Nummerdor/Richard Schuil. Het trainingsprogramma van de atleten wordt door de vertraging van het park niet aangetast.
Volgens The Telegraph is het natte weer en problemen met de veiligheid de oorzaak van de vertraging. De organisatoren zeggen dat de werkzaamheden aan het park volgens schema verlopen.
Bron
Ja en niet alleen op financieel gebied, de smaak is ook aan inflatie onderhevigquote:
En wat dacht je van die van Jamaicaquote:Lawmakers Want ‘Made in China’ U.S. Olympic Uniforms Burned
quote:“Future style! Think Star Trek! Come on folks, going where no country has gone before!”
Welcome aboard flight 523 of Delta Airlines ...quote:
Daar zitten er echt een paar bij waarvan je echt denkt wie heeft dit in godsnaam verzonnenquote:Op donderdag 19 juli 2012 19:52 schreef Karina het volgende:
Hier staan er ook een heleboel
Let ook op de comments die erbij staanEcht grappig.
Kut hipster brilquote:Op donderdag 19 juli 2012 20:07 schreef Karina het volgende:
Die van Nederland zijn best netjes, toen ik ze op tv zag vond ik het helemaal niks, maar op deze foto ziet het er stukken beter uit:
[ afbeelding ]
Misschien zitten er dus atleten bij die komende OS gaan meedoen?quote:Zes atleten alsnog verdacht van doping op OS 2004
Na een honderdtal nieuwe analyses op stalen die tijdens de Spelen van 2004 werden afgenomen, blijken een zestal atleten alsnog verdacht. Dat meldt het Internationaal Olympisch Comité IOC vandaag.
Het is nu aan het uitvoerend comité van het IOC, dat vandaag in Londen bijeenkomt, om te beslissen over het lot van deze atleten. Zij kunnen nog tot 29 augustus een sanctie krijgen, gezien de verjaringstermijn acht jaar bedraagt volgens de wereldantidopingcode.
Diskwalificatie
Het IOC bewaart de boed- en urinestalen die tijdens de Spelen zijn afgenomen acht jaar, om ze ook aan de nieuwste tests te kunnen onderwerpen en zo stoffen op te sporen die eerder onvindbaar waren. Als een atleet alsnog positief blijkt, kan een diskwalificatie volgen en worden de medailles opnieuw verdeeld.
Beptrapt
In 2009 bleek na bijkomende analyses dat Rachid Ramzi uit Bahrein, goed voor goud op de 1.500 meter in Peking, doping had genomen. Ramzi werd uit de uitslag geschrapt, een lot dat om dezelfde reden ook wielrenner Davide Rebellin te beurt viel. De Italiaan was tweede geworden in de wegrit in Peking.
bRON
Wikipedia ftwquote:Op zaterdag 21 juli 2012 19:01 schreef Karina het volgende:
Ik lees dat er nog 3 atleten onder de olympische vlag meedoen, van de voormalige Nederlandse Antillen, maar ik kan niet vinden welke drie dit nou zijn.
Voor dit had ik er niet aan gedacht op Wikipedia te kijkenquote:Op zaterdag 21 juli 2012 19:16 schreef heywoodu het volgende:
[..]
Wikipedia ftw
Lee-Marvin Bonevacia (atletiek, 400m), judoka Reginal de Windt (81 kg) en Philipine van Aanholt (zeilen, Laser Radial)
Bonevacia komt vanaf volgend jaar uit voor Nederland.quote:Op zaterdag 21 juli 2012 19:16 schreef heywoodu het volgende:
[..]
Wikipedia ftw
Lee-Marvin Bonevacia (atletiek, 400m), judoka Reginal de Windt (81 kg) en Philipine van Aanholt (zeilen, Laser Radial)
Tering hey.quote:Op donderdag 19 juli 2012 20:08 schreef TheArt het volgende:
[..]
Daar zitten er echt een paar bij waarvan je echt denkt wie heeft dit in godsnaam verzonnen
El Salvador
[ afbeelding ]
Oekraïne
[ afbeelding ]
Je kan em ook zelf aanmakenquote:Op zaterdag 21 juli 2012 22:44 schreef heywoodu het volgende:
Bij de Spelen in Vancouver was er trouwens volgens mij een topic waar je een onbekend/klein land kon "adopteren" (of een atleet, maar volgens mij ging het om een ploeg).
Gaat dat nog komen voor Londen?
Ik zou zeggen, ga je gang!quote:Op zaterdag 21 juli 2012 22:44 schreef heywoodu het volgende:
Bij de Spelen in Vancouver was er trouwens volgens mij een topic waar je een onbekend/klein land kon "adopteren" (of een atleet, maar volgens mij ging het om een ploeg).
Gaat dat nog komen voor Londen?
Vrouwenvoetbal is prima op z'n plaats. Teams treden op volle sterkte aan, in tegenstelling tot het mannenvoetbal (-23 plus drie dispensatiespelers) en honkbal (amateurs).quote:Op maandag 23 juli 2012 14:11 schreef de-eindbaas het volgende:
Vrouwenvoetbal wel en honkbal niet op de OS, belachelijk zeg.
Honk- en softbal komen in 2016 weer terug dacht ik.quote:Op maandag 23 juli 2012 14:11 schreef de-eindbaas het volgende:
nope, dan komen golf en rugby(sevens) erbijquote:Op maandag 23 juli 2012 18:01 schreef marcodej het volgende:
[..]
Honk- en softbal komen in 2016 weer terug dacht ik.
Ah, ze staan nog op de nominatie voor 2020 zie ik.quote:Op maandag 23 juli 2012 18:19 schreef franklop het volgende:
[..]
nope, dan komen golf en rugby(sevens) erbij
Moet je eens googlen op de 100 beste sporters wereldwijd van de vorige eeuw in dat blad.quote:Op maandag 23 juli 2012 14:07 schreef TheArt het volgende:
Sports Illustrated heeft de voorspelling voor de OS uit en één conclusie is gerechtvaardigd. Ze zijn daar echt totaal niet meer serieus te nemenZe hebben zo lang mogelijk gewacht met hun voorspellingen uitbrengen en dan alsnog deze wanvoorspellingen afleveren.
Voorbeeldje: Cornelissen zetten ze op 1 in de individuele dressuur. Niet meer dan logisch, maar dan nummer 2: Werth. Die doet dus niet eens meeDaar wacht je dan zo lang op om zo'n voorspelling uit te brengen.
Nog zoiets. In de 4x100 vrij dames hebben ze NL op 3 staan achter Australië en de VSNederland is al 4 jaar op rij ongeslagen, maar alsnog weten die Amerikanen het te presteren om ze op 3 te zetten in de prognose.
Kortom, niet serieus te nemen.
All sporten moeten gewoon mannen- en vrouwencompetities hebben. Bij twee is dat nog steeds niet het geval (ritmische gymnastiek en synchroonzwemmen)quote:Op maandag 23 juli 2012 14:11 schreef de-eindbaas het volgende:
Vrouwenvoetbal is van 4e klas zaterdagnivo, niet meer en niet minder.quote:Op maandag 23 juli 2012 17:45 schreef wimderon het volgende:
[..]
Vrouwenvoetbal is prima op z'n plaats. Teams treden op volle sterkte aan, in tegenstelling tot het mannenvoetbal (-23 plus drie dispensatiespelers) en honkbal (amateurs).
Rogge durft toch geen officiele herdenking aan, omdat de spelen ook een keer in het midden-oosten moeten plaatsvinden.quote:Op maandag 23 juli 2012 14:39 schreef tong80 het volgende:
LONDEN - Jacques Rogge, voorzitter van het International Olympisch Comité (IOC), heeft maandag een minuut stilte in acht genomen voor de slachtoffers van het bloedbad op de Spelen van Mnchen in 1972. Hij deed dat tijdens een bezoek aan het olympisch dorp in Londen.
Het is 40 jaar geleden dat 11 leden van het Israëlische olympisch team werden gedood door Palestijnse terroristen. Familieleden van de slachtoffers pleiten al jaren voor een officiële herdenking met een minuut stilte tijdens de opening van de Spelen.
Rogge noemde de openingsceremonie echter niet geschikt voor ,,het herdenken van zo'n tragisch incident.''
Het is ook nogal nutteloos om het te vergelijken met mannenvoetbal.quote:Op dinsdag 24 juli 2012 09:55 schreef de-eindbaas het volgende:
[..]
Vrouwenvoetbal is van 4e klas zaterdagnivo, niet meer en niet minder.
Aan de ene kant begrijp ik het wel, ze zijn al wat ouder, maar aan de andere kant sluit je jezelf toch buiten en ik denk dat je ook wel wat van de Olympisch sfeer gaat missen.quote:Dressuurploeg niet in olympisch dorp
LONDEN - Bondscoach Sjef Janssen en zijn dressuurruiters hebben vriendelijk bedankt voor een verblijf in het olympisch dorp. De ruiters zijn de laatste decennia vaak buiten de olympische steden geplaatst en verbleven daardoor meestal in gehuurde privéhuizen. Zij werken in Londen hun wedstrijden af in het centraal gelegen Greenwich Park, waardoor zij moeiteloos in het olympisch dorp kunnen verblijven.
Maar de dertigers en veertigers zijn niet van plan zich als een stel tieners weg te laten stoppen met twee man op een kamer. Zij betalen uit eigen zak hun hotelkamers of privéhuizen in diverse delen van Londen. Overigens zitten de eventingequipe van bondscoach Martin Lips en de officials van de hippische federatie KNHS wel in het olympisch dorp.
Bron
Nou ja heb je die bedjes gezienquote:Op woensdag 25 juli 2012 08:42 schreef heywoodu het volgende:
Maar de dertigers en veertigers zijn niet van plan zich als een stel tieners weg te laten stoppen met twee man op een kamer.![]()
Zo komen ze toch wel over als een stel zure, niet-sportende lamzakken zeg
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |