abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_114564616
Sports Illustrated heeft de voorspelling voor de OS uit en één conclusie is gerechtvaardigd. Ze zijn daar echt totaal niet meer serieus te nemen :') Ze hebben zo lang mogelijk gewacht met hun voorspellingen uitbrengen en dan alsnog deze wanvoorspellingen afleveren.

Voorbeeldje: Cornelissen zetten ze op 1 in de individuele dressuur. Niet meer dan logisch, maar dan nummer 2: Werth. Die doet dus niet eens mee :') Daar wacht je dan zo lang op om zo'n voorspelling uit te brengen.

Nog zoiets. In de 4x100 vrij dames hebben ze NL op 3 staan achter Australië en de VS :') Nederland is al 4 jaar op rij ongeslagen, maar alsnog weten die Amerikanen het te presteren om ze op 3 te zetten in de prognose.

Kortom, niet serieus te nemen.
pi_114564705
Vrouwenvoetbal wel en honkbal niet op de OS, belachelijk zeg.
  Trouwste user 2022 maandag 23 juli 2012 @ 14:18:36 #53
7889 tong80
Spleenheup
pi_114564871
Chris Hoy zal komende vrijdag bij de openingsceremonie van de Olympische Spelen in Londen de vlagdrager voor Groot-Brittannië zijn. Dit is vandaag bekendgemaakt.

De baanwielrenner kreeg eerder nog van de Britse wielerbond te horen dat hij niet al zijn drie olympische titel kan verdedigen in Londen. Op keirin en de teamsprint kan Hoy wel weer voor goud gaan, maar zijn olympische titel op de individuele sprint mag de viervoudig olympisch kampioen niet verdedigen.

:P
Ik noem een Tony van Heemschut,een Loeki Knol,een Brammetje Biesterveld en natuurlijk een Japie Stobbe !
  Trouwste user 2022 maandag 23 juli 2012 @ 14:39:16 #54
7889 tong80
Spleenheup
pi_114565532
LONDEN - Jacques Rogge, voorzitter van het International Olympisch Comité (IOC), heeft maandag een minuut stilte in acht genomen voor de slachtoffers van het bloedbad op de Spelen van Mnchen in 1972. Hij deed dat tijdens een bezoek aan het olympisch dorp in Londen.

Het is 40 jaar geleden dat 11 leden van het Israëlische olympisch team werden gedood door Palestijnse terroristen. Familieleden van de slachtoffers pleiten al jaren voor een officiële herdenking met een minuut stilte tijdens de opening van de Spelen.

Rogge noemde de openingsceremonie echter niet geschikt voor ,,het herdenken van zo'n tragisch incident.''

Ik noem een Tony van Heemschut,een Loeki Knol,een Brammetje Biesterveld en natuurlijk een Japie Stobbe !
pi_114571212
quote:
0s.gif Op maandag 23 juli 2012 14:11 schreef de-eindbaas het volgende:
Vrouwenvoetbal is prima op z'n plaats. Teams treden op volle sterkte aan, in tegenstelling tot het mannenvoetbal (-23 plus drie dispensatiespelers) en honkbal (amateurs).
pi_114571628
quote:
Honk- en softbal komen in 2016 weer terug dacht ik.
"Niet-wielrenners. De leegheid van die levens schokt me." - T. Krabbé
  maandag 23 juli 2012 @ 18:19:35 #57
194695 franklop
Fran knock
pi_114572066
quote:
0s.gif Op maandag 23 juli 2012 18:01 schreef marcodej het volgende:

[..]

Honk- en softbal komen in 2016 weer terug dacht ik.
nope, dan komen golf en rugby(sevens) erbij
Cancellara; "Tweede worden is gemakkelijker dan eerste worden"
FOK!sport *O* ✩ ✩ ✩ Ajax O+
pi_114572234
quote:
0s.gif Op maandag 23 juli 2012 18:19 schreef franklop het volgende:

[..]

nope, dan komen golf en rugby(sevens) erbij
Ah, ze staan nog op de nominatie voor 2020 zie ik.
  Trouwste user 2022 maandag 23 juli 2012 @ 19:18:55 #59
7889 tong80
Spleenheup
pi_114574102
quote:
0s.gif Op maandag 23 juli 2012 14:07 schreef TheArt het volgende:
Sports Illustrated heeft de voorspelling voor de OS uit en één conclusie is gerechtvaardigd. Ze zijn daar echt totaal niet meer serieus te nemen :') Ze hebben zo lang mogelijk gewacht met hun voorspellingen uitbrengen en dan alsnog deze wanvoorspellingen afleveren.

Voorbeeldje: Cornelissen zetten ze op 1 in de individuele dressuur. Niet meer dan logisch, maar dan nummer 2: Werth. Die doet dus niet eens mee :') Daar wacht je dan zo lang op om zo'n voorspelling uit te brengen.

Nog zoiets. In de 4x100 vrij dames hebben ze NL op 3 staan achter Australië en de VS :') Nederland is al 4 jaar op rij ongeslagen, maar alsnog weten die Amerikanen het te presteren om ze op 3 te zetten in de prognose.

Kortom, niet serieus te nemen.
Moet je eens googlen op de 100 beste sporters wereldwijd van de vorige eeuw in dat blad.

Je lacht je kapot als je ziet wie er instaan of ontbreken.

Trouwste user 2022 maandag 23 juli 2012 @ 19:19:08 #60
7889 tong80
Spleenheup
pi_114574114
WARSCHAU (ANP) - Polen heeft enkele dagen voor de start van de Olympische Spelen een fikse tegenvaller moeten verwerken. Mountainbikester Maja Wloszczowska, een belangrijke medaillekandidate, meldde zich maandag af voor 'Londen' vanwege een breuk in haar voet. ,,Ik had een sprankje hoop dat ik de Spelen zou halen, maar het bleek slechts een schaduw te zijn'', zei Wloszczowska vanuit een rolstoel tegen Poolse media. ,,Het is een wonder als ik dit jaar nog in actie kan komen.''
De onfortuinlijke mountainbikester raakte vorige week geblesseerd tijdens een training in Italië. Wloszczowska veroverde 4 jaar geleden in Peking olympisch zilver, in 2010 werd werd ze wereldkampioene.

pi_114574435
Nu op Nederland 1 "Op weg naar Londen", serie over de voorbereidingen van het Nederlands Olympisch Team.

[ Bericht 11% gewijzigd door marcodej op 23-07-2012 19:53:39 ]
pi_114575729
quote:
All sporten moeten gewoon mannen- en vrouwencompetities hebben. Bij twee is dat nog steeds niet het geval (ritmische gymnastiek en synchroonzwemmen)
  Trouwste user 2022 dinsdag 24 juli 2012 @ 05:21:04 #63
7889 tong80
Spleenheup
pi_114593666
Atlete Mariem Alaoui Selsouli is voor de tweede keer betrapt op het gebruik van doping. De Marokkaanse mist hierdoor de Olympische Spelen. In Londen gold ze als kandidate voor een medaille op de 1.500 meter.

De 28-jarige Selsouli zat tussen 2009 en 2011 al eens een schorsing uit vanwege het gebruik van epo. Dit jaar won ze zilver op de 1.500 meter bij het WK indoor. Eerder deze maand liep ze bij de Diamond League in Parijs met 8.34,47 de snelste tijd wereldwijd sinds 2006. Die tijd wordt echter niet erkend omdat ze na afloop van de wedstrijden in de Franse hoofdstad positief testte op een diureticum, een middel dat doping kan maskeren.

Moderator dinsdag 24 juli 2012 @ 08:08:01 #64
9859 crew  Karina
Woman
pi_114594421
OS 2012: Oranje 17e qua omvang

Nederland neemt op de Olympische Spelen van Londen met 182 atleten de 17e plek in op de ranglijst van equipegrootte.

Gastland Groot-Brittannië levert met 556 topsporters de meeste atleten aan het sportspektakel, dat over drie dagen begint, gevolgd door de Verenigde Staten (535), Rusland (437), Duitsland (396) en China (382).

Van de in totaal 10.918 atleten in Londen, die zijn aangemeld door 205 nationale comités, hebben er drie een onafhankelijke status. Dat trio, Reginald de Windt (judo), Philiphine van Aanholt (zeilen) en Liemarvin Bonevacia (atletiek), woont op Curacao. Zij lopen vrijdagavond tijdens de openingsceremonie achter de olympische vlag.

Equatoriaal-Guinea
De kleinste delegatie komt op naam van Equatoriaal-Guinea. De West-Afrikaanse equipe bestaat uit slechts twee atleten. Negen andere naties leveren ook slechts twee topsporters, maar de Guineanen Benjamin Enzema en Bibiana Martina (beiden atleten) nemen in tegenstelling tot concurrerende kleine landen geen enkele official mee.

De kleine naties blijken sowieso scheutiger in het meenemen van officials dan de grote landen. Er is wel een opvallende topdrie te maken van landen, die naast hun sporters extreem veel extra mensen laten invliegen op Londen. Iran neemt 82 officials mee op 53 atleten, Chili 63 op 35 atleten en Venezuela spant de kroon met 121 officials op 69 sporters.

Meeste officials
Van de grote landen neemt Rusland overigens de meeste officials mee: 305. Nederland doet het wat dat betreft heel netjes: op de 182 ingeschreven atleten heeft chef d’equipe Maurits Hendriks een geaccrediteerde staf van 121 officials. In Londen lopen in totaal 8.179 officials rond.
Bron

Best hoog voor zo een klein land eigenlijk, als je bedenkt dat er 205 landen meedoen.
Op donderdag 15 mei 2014 22:18 schreef sp3c het volgende:
niet zo tof doen
pi_114594754
Morgen beginnen de Olympische Spelen om 17.00 uur :D *O*
"You can call me Susan if it makes you happy"
pi_114595086
Ik ben langzamerhand steeds meer bezig met de Spelen en zo gebeurt het dat je op de officiële site belandt.

GOOD GRACIOUS GOD.

Heeft het zoontje van de neef van de IOC-voorzitter die site ontworpen? Dit moet echt de lelijkste officiële site OOIT zijn.
pi_114596262
quote:
0s.gif Op maandag 23 juli 2012 17:45 schreef wimderon het volgende:

[..]

Vrouwenvoetbal is prima op z'n plaats. Teams treden op volle sterkte aan, in tegenstelling tot het mannenvoetbal (-23 plus drie dispensatiespelers) en honkbal (amateurs).
Vrouwenvoetbal is van 4e klas zaterdagnivo, niet meer en niet minder.
Ik ben het wel met je eens dat er geen onderscheid moet zijn tussen mannen en vrouwen.
Eigenlijk moeten ze voetbal eruit gooien, rare dispensatieregels bij de mannen en de absolute (sub)top is niet aanwezig.
pi_114596363
quote:
0s.gif Op maandag 23 juli 2012 14:39 schreef tong80 het volgende:
LONDEN - Jacques Rogge, voorzitter van het International Olympisch Comité (IOC), heeft maandag een minuut stilte in acht genomen voor de slachtoffers van het bloedbad op de Spelen van Mnchen in 1972. Hij deed dat tijdens een bezoek aan het olympisch dorp in Londen.

Het is 40 jaar geleden dat 11 leden van het Israëlische olympisch team werden gedood door Palestijnse terroristen. Familieleden van de slachtoffers pleiten al jaren voor een officiële herdenking met een minuut stilte tijdens de opening van de Spelen.

Rogge noemde de openingsceremonie echter niet geschikt voor ,,het herdenken van zo'n tragisch incident.''

Rogge durft toch geen officiele herdenking aan, omdat de spelen ook een keer in het midden-oosten moeten plaatsvinden.

[ Bericht 0% gewijzigd door de-eindbaas op 24-07-2012 15:28:54 ]
  Trouwste user 2022 dinsdag 24 juli 2012 @ 14:41:07 #69
7889 tong80
Spleenheup
pi_114604530
De Britse regering heeft 1200 extra
militairen ingezet om de Olympische
Spelen te beveiligen.De militairen zijn
nodig,omdat het particuliere bedrijf
dat de Spelen beveiligt,G4S,niet genoeg
mensen heeft.Het leger levert nu meer
dan 18.000 man voor de beveiliging.

Topman Buckles van G4S heeft tegenover
parlementariërs toegegeven dat hij niet
genoeg personeel heeft aangetrokken.

In het Lagerhuis gaan stemmen op om het
bedrijf op te laten draaien voor de
kosten van de inzet van het leger en
premier Cameron heeft gezegd dat G4S
nog niet van hem af is.Veel militairen
zijn net teruggekomen uit Afghanistan.
  Eindredactie Sport / Forummod dinsdag 24 juli 2012 @ 20:21:14 #70
284411 crew  heywoodu
pi_114615156
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 juli 2012 09:55 schreef de-eindbaas het volgende:

[..]

Vrouwenvoetbal is van 4e klas zaterdagnivo, niet meer en niet minder.

Het is ook nogal nutteloos om het te vergelijken met mannenvoetbal.

Shelly-Ann Fraser-Pryce bijvoorbeeld gaat ook niet onder de 10 lopen natuurlijk, dat betekent toch niet dat dat onderdeel maar niet op de Spelen moet zijn omdat ze toch totaal niet meekunnen met de mannen?
  Trouwste user 2022 dinsdag 24 juli 2012 @ 22:18:57 #71
7889 tong80
Spleenheup
pi_114620211
Meer dan honderd sporters moeten als gevolg van dopinggebruik de Olympische Spelen in Londen missen. Half juni waren al 107 sporters uitgesloten van deelname. Dat maakte de voorzitter van het wereldantidopingagentschap WADA John Fahey vandaag bekend. "Ik ben blij dat ze hier niet zijn."

Fahey loofde het werk van het WADA, de nationale sportbonden en het Londense organisatiecomité. Volgens de preses is de kans om weg te komen met dopinggebruik nog nooit zo klein geweest. Fahey voegde er wel aan toe dat niet alle 107 'besmette' sporters zich gekwalificeerd zouden hebben.

Moderator woensdag 25 juli 2012 @ 07:38:02 #72
9859 crew  Karina
Woman
pi_114632564
quote:
Dressuurploeg niet in olympisch dorp
LONDEN - Bondscoach Sjef Janssen en zijn dressuurruiters hebben vriendelijk bedankt voor een verblijf in het olympisch dorp. De ruiters zijn de laatste decennia vaak buiten de olympische steden geplaatst en verbleven daardoor meestal in gehuurde privéhuizen. Zij werken in Londen hun wedstrijden af in het centraal gelegen Greenwich Park, waardoor zij moeiteloos in het olympisch dorp kunnen verblijven.

Maar de dertigers en veertigers zijn niet van plan zich als een stel tieners weg te laten stoppen met twee man op een kamer. Zij betalen uit eigen zak hun hotelkamers of privéhuizen in diverse delen van Londen. Overigens zitten de eventingequipe van bondscoach Martin Lips en de officials van de hippische federatie KNHS wel in het olympisch dorp.
Bron
Aan de ene kant begrijp ik het wel, ze zijn al wat ouder, maar aan de andere kant sluit je jezelf toch buiten en ik denk dat je ook wel wat van de Olympisch sfeer gaat missen.
niet zo tof doen
  Eindredactie Sport / Forummod woensdag 25 juli 2012 @ 08:42:45 #73
284411 crew  heywoodu
pi_114633256
Maar de dertigers en veertigers zijn niet van plan zich als een stel tieners weg te laten stoppen met twee man op een kamer.

:') :')

Zo komen ze toch wel over als een stel zure, niet-sportende lamzakken zeg :{
pi_114633433
Is maar beter ook voor de atleten in het Olympische Dorp, zulke zuurpruimen heb je niet nodig 8-)
  Moderator woensdag 25 juli 2012 @ 08:58:08 #75
9859 crew  Karina
Woman
pi_114633483
quote:
0s.gif Op woensdag 25 juli 2012 08:42 schreef heywoodu het volgende:
Maar de dertigers en veertigers zijn niet van plan zich als een stel tieners weg te laten stoppen met twee man op een kamer.

:') :')

Zo komen ze toch wel over als een stel zure, niet-sportende lamzakken zeg :{
Nou ja heb je die bedjes gezien :D Zou ik ook te min vinden :7
niet zo tof doen
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')