abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_114066644
Voor wie is de FOK!Dieetclub bedoeld? De FOK!Dieetclubtopics zijn bedoeld voor mannen en vrouwen met overgewicht die een BMI (body mass index, ook wel bekend als Quetelet Index) hebben van 27 of hoger. Bij een BMI van onder de 25 ben je van harte welkom in het zustertopic Slank de zomer in. Dit kun je vinden in het LIF-forum op FOK!. Met een BMI tussen de 25 en 27 mag je zelf beslissen waar je je aanmeldt. Hoe je je het beste kunt aanmelden kun je lezen onder het kopje Ik wil ook!.

Linkjes Vroeger hadden we een hele lijst met linkjes; deze linkjes en vele andere (incl. alle oude dieetclublinkjes) zijn hier te vinden: Dieetclub Linksite. Weet je nog een leuke link die er niet tussen staat, geef hem even door in het topic!

Goede en lekkere tips voor verantwoord ontbijt/lunch: Gezonde ontbijt/lunch keuzes

Ik wil ook! Dat kan ;) Maak een dieetticker aan op www.lilyslim.com, vergeet je naam niet in de ticker te zetten!! Meld in dit topic duidelijk dat je ook in de OP wilt en geef het linkje van je ticker. De topicstarter of een van de modjes zet je er dan bij. Als je een account aanmaakt. krijgt je ticker hier automatisch ook een update als je iets aanpast. Als je geen account wilt. zul je ieder weegmoment een nieuwe ticker aan moeten maken en de url duidelijk in het topic zetten met het verzoek om aanpassing van je ticker.

Deelnemers Hieronder de deelnemers en de tickers!

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
'Met een banaan door het water, later'
Franky boy | fanmail, hatemail, lovemail, sexmail | Tom
  woensdag 11 juli 2012 @ 16:18:04 #2
149959 SQ
snelle trees
pi_114066805
Een vrouw van 1.70 en 360 kilo heeft een BMR van 4000.

Had ik erger verwacht :')
disclaimer
  woensdag 11 juli 2012 @ 16:18:51 #3
330855 ejiraM
for the greater good
pi_114066838
Wat is dat BMR? :@
Als iedereen aan zichzelf denkt, wordt er aan iedereen gedacht.
  woensdag 11 juli 2012 @ 16:19:46 #4
149959 SQ
snelle trees
pi_114066905
quote:
0s.gif Op woensdag 11 juli 2012 16:18 schreef ejiraM het volgende:
Wat is dat BMR? :@
http://fitness.rubriek.nl/fitness/bmr.php
disclaimer
pi_114067140
quote:
99s.gif Op woensdag 11 juli 2012 16:18 schreef Stormqueen het volgende:
Een vrouw van 1.70 en 360 kilo heeft een BMR van 4000.

Had ik erger verwacht :')
Ja dat valt wel mee..

quote:
Vanaf dat moment liet Pauline zich helemaal gaan. Haar ontbijt bestond uit vier kommen cornflakes, een halve doos koekjes en nog wat wafels. Lunchen deed ze in McDonald's, waar ze een Big Mac met frietjes en kipnuggets bestelde. Als avondeten volgden meestal nog drie borden spaghetti bolognese en een stevige portie ijs.

Pauline werkte zo 10.000 calorieën per dag binnen. Haar BMI bereikte een recordniveau van 93 (gezonde vrouwen zitten tussen 18,5 en 25; nvdr) en naar toilet gaan lukte enkel nog met de hulp van haar zoon.

Nu is de uit de kluiten gewassen vrouw echter vastbesloten om haar streefgewicht van 240 kilogram te bereiken, zodat ze tenminste kan intrekken bij Alex. 'Ik eet nog steeds Big Macs, maar nu neem ik er enkel nog frietjes of kipnuggets bij. Niet langer de combinatie dus. En Alex moet nog wat vaker langskomen, zodat de kilo's er sneller afvliegen', besluit ze met een knipoog.
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
  woensdag 11 juli 2012 @ 16:24:39 #6
330855 ejiraM
for the greater good
pi_114067155
quote:
Okee, dus dat betekent dat ik minder dan dat aantal calorieën moet innemen om af te vallen? :9

Ik had t net al via google opgezocht, en toen dacht ik HUH ik kreeg iets heel anders :') Maar bleek dat ik net mijn lengte had ingevuld ipv gewicht O-)
  woensdag 11 juli 2012 @ 16:25:26 #7
330855 ejiraM
for the greater good
pi_114067204
quote:
0s.gif Op woensdag 11 juli 2012 16:24 schreef Ticootje het volgende:

[..]

Ja dat valt wel mee..

[..]

:X
pi_114067271
quote:
0s.gif Op woensdag 11 juli 2012 16:25 schreef ejiraM het volgende:

[..]

:X
Het is gewoon knap... Het ontbijt heb ik al best respect voor... Zo'n mac lunch krijg ik ook wel weg gok ik, maar dan hoef ik in de avond echt geen 3 borden spaghetti en een bak ijs..
pi_114067319
ik vind eigenlijk dat zulke mensen benodigde zorg zelf moeten betalen.
ik bedoel, dit is duidelijk een bewuste keuze.
maar ondertussen wel allemaal dure aanpassingen nodig, en zonder hulp niks kunnen...

hoe bedoel je leechen
  woensdag 11 juli 2012 @ 16:27:29 #10
149959 SQ
snelle trees
pi_114067324
quote:
0s.gif Op woensdag 11 juli 2012 16:24 schreef Ticootje het volgende:

[..]

Ja dat valt wel mee..

[..]

Oh ja, als je in plaats van friet EN nuggets, friet OF nuggets pakt, gaan die kilo's er van af vliegen! Ik zeg het je!
disclaimer
pi_114067333
quote:
99s.gif Op woensdag 11 juli 2012 16:27 schreef Stormqueen het volgende:

[..]

Oh ja, als je in plaats van friet EN nuggets, friet OF nuggets pakt, gaan die kilo's er van af vliegen! Ik zeg het je!
ik ga NU naar de mac *O*
pi_114067378
quote:
99s.gif Op woensdag 11 juli 2012 16:27 schreef Stormqueen het volgende:

[..]

Ja.. Ik zeg, ideaal dieet... Het is dat ik altijd onwijs pijn in mn lijf krijg van mac voer.. Maar die saus.. Ik vind die saus zo onwijs lekker. En elke keer als ik dan een half uur later krom lig van de pijn in mn pens, is het me weer waard geweest.
  woensdag 11 juli 2012 @ 16:28:52 #13
149959 SQ
snelle trees
pi_114067385
quote:
0s.gif Op woensdag 11 juli 2012 16:27 schreef Mirjam het volgende:

[..]

ik ga NU naar de mac *O*
AFVALLEN WIE EIN MALLE *O*
disclaimer
  woensdag 11 juli 2012 @ 16:29:56 #14
149959 SQ
snelle trees
pi_114067454
quote:
0s.gif Op woensdag 11 juli 2012 16:24 schreef ejiraM het volgende:

[..]

Okee, dus dat betekent dat ik minder dan dat aantal calorieën moet innemen om af te vallen? :9

Ik had t net al via google opgezocht, en toen dacht ik HUH ik kreeg iets heel anders :') Maar bleek dat ik net mijn lengte had ingevuld ipv gewicht O-)
Naja, BMR is wat je lichaam verbruikt in absolute rust, je moet er niet te ver onder gaan zitten want dan raak je ondervoed. BMR als richtlijn aanhouden is wel handig, ik zit er iets onder maar da's maar net wat je prettig vindt.
disclaimer
  woensdag 11 juli 2012 @ 16:30:50 #15
330855 ejiraM
for the greater good
pi_114067511
quote:
0s.gif Op woensdag 11 juli 2012 16:26 schreef Ticootje het volgende:

[..]

Het is gewoon knap... Het ontbijt heb ik al best respect voor... Zo'n mac lunch krijg ik ook wel weg gok ik, maar dan hoef ik in de avond echt geen 3 borden spaghetti en een bak ijs..
Nou lust ik sowieso al geen cornflakes, dus daar gaat het mis :') Maar dan alsnog hangt het er ook vanaf of het één eetmoment is, of dat ze om het uur een bakje cornflakes eet. Niet dat het dan beter is, maar dan kan ik me wat beter voorstellen dat je het wegkrijgt..
  woensdag 11 juli 2012 @ 16:31:44 #16
149959 SQ
snelle trees
pi_114067570
quote:
0s.gif Op woensdag 11 juli 2012 16:30 schreef ejiraM het volgende:

[..]

Nou lust ik sowieso al geen cornflakes, dus daar gaat het mis :') Maar dan alsnog hangt het er ook vanaf of het één eetmoment is, of dat ze om het uur een bakje cornflakes eet. Niet dat het dan beter is, maar dan kan ik me wat beter voorstellen dat je het wegkrijgt..
Dat soort mensen hebben hun maag opgerekt tot het formaat stevige rugzak, helaas :')
disclaimer
  woensdag 11 juli 2012 @ 16:33:32 #17
330855 ejiraM
for the greater good
pi_114067655
quote:
99s.gif Op woensdag 11 juli 2012 16:29 schreef Stormqueen het volgende:

[..]

Naja, BMR is wat je lichaam verbruikt in absolute rust, je moet er niet te ver onder gaan zitten want dan raak je ondervoed. BMR als richtlijn aanhouden is wel handig, ik zit er iets onder maar da's maar net wat je prettig vindt.
Okee, thanks :9
pi_114067665
quote:
99s.gif Op woensdag 11 juli 2012 16:31 schreef Stormqueen het volgende:

[..]

Dat soort mensen hebben hun maag opgerekt tot het formaat stevige rugzak, helaas :')
Mri scans van zulke personen zijn ook een schrikbeeld.. Alle organen drijvend in het vet..
pi_114068025
quote:
0s.gif Op woensdag 11 juli 2012 16:27 schreef Mirjam het volgende:
ik vind eigenlijk dat zulke mensen benodigde zorg zelf moeten betalen.
ik bedoel, dit is duidelijk een bewuste keuze.
maar ondertussen wel allemaal dure aanpassingen nodig, en zonder hulp niks kunnen...

hoe bedoel je leechen
nah de vraag is in hoe verre het een bewuste keuze is he
lijkt me dat hier een erg verstoorde geest achter zit
op zijn minst
He said how many sugars do you like in your tea?
I said forget about the sugar have a spoon full of me,
[Rhu SC]Deel 1 dus? O+
Your job is to feed me, do me and die
pi_114068207
quote:
0s.gif Op woensdag 11 juli 2012 16:39 schreef rhubarbje het volgende:

[..]

op zijn minst
Ja... En nee... Op het moment dat je weegschaal meer dan 300 aantikt en je niet meer zelf naar de plee kan, dan moeten er al diverse eerdere alarmbellen zijn afgegaan..
  woensdag 11 juli 2012 @ 16:44:01 #21
330855 ejiraM
for the greater good
pi_114068228
quote:
0s.gif Op woensdag 11 juli 2012 16:39 schreef rhubarbje het volgende:

[..]

op zijn minst
Dat dus :Y

Wellicht dat er wel voorwaarden aan gesteld zouden kunnen worden, zoals psychische hulp.
pi_114068374
quote:
0s.gif Op woensdag 11 juli 2012 16:43 schreef Ticootje het volgende:

[..]

Ja... En nee... Op het moment dat je weegschaal meer dan 300 aantikt en je niet meer zelf naar de plee kan, dan moeten er al diverse eerdere alarmbellen zijn afgegaan..
ja maar denk je echt dat het de vrije keus is van iemand om niet zelf naar de wc te gaan?
als die persoon in staat was om gewoon, net als jullie, met een dieet uit een boekje en een topic op internet dat gewicht had kunnen verliezen of in ieder geval stabiel kon blijven dat ze het niet gedaan heeft?

ik ben er echt van overtuigd dat niemand het zo ver laat komen als je gewoon normaal bent (sorry wist niet hoe het anders te zeggen)
ik denk dat dit op zijn minst te kwalificeren is als een eetprobleem en waarschijnlijk zit er nog zo veel meer achter

sorry, ik vind het ook niet lekker om te zien zo'n vrouw en ik snap wat voor druk het zet op de verzorgingsstaat maar ik vind het wel heel makkelijk oordelen zo hoor
[Rhu SC]Deel 1 dus? O+
pi_114068574
quote:
0s.gif Op woensdag 11 juli 2012 16:46 schreef rhubarbje het volgende:

[..]

ja maar denk je echt dat het de vrije keus is van iemand om niet zelf naar de wc te gaan?
als die persoon in staat was om gewoon, net als jullie, met een dieet uit een boekje en een topic op internet dat gewicht had kunnen verliezen of in ieder geval stabiel kon blijven dat ze het niet gedaan heeft?

ik ben er echt van overtuigd dat niemand het zo ver laat komen als je gewoon normaal bent (sorry wist niet hoe het anders te zeggen)
ik denk dat dit op zijn minst te kwalificeren is als een eetprobleem en waarschijnlijk zit er nog zo veel meer achter

sorry, ik vind het ook niet lekker om te zien zo'n vrouw en ik snap wat voor druk het zet op de verzorgingsstaat maar ik vind het wel heel makkelijk oordelen zo hoor
Het is haar vrije keus om veel te veel te eten... Er stond niemand met een pistool tegen dr slaap. We hebben het hier over 300 kilo he? Niet over een beetje overgewicht, of gewoon overgewicht.. 300 kilo.. bmi van 93.. Een wereld record qua gewicht.
pi_114068659
quote:
0s.gif Op woensdag 11 juli 2012 16:51 schreef Ticootje het volgende:

[..]

Het is haar vrije keus om veel te veel te eten... Er stond niemand met een pistool tegen dr slaap. We hebben het hier over 300 kilo he? Niet over een beetje overgewicht, of gewoon overgewicht.. 300 kilo.. bmi van 93.. Een wereld record qua gewicht.
dus iemand met een depressie is verdrietig uit vrije keus? :')
een schizofreen is graag in de war?
erg kort door de bocht hoor

zo kort, dat ik maar weer verder ga met mijn kast verven want dit gaat duidelijk nergens heen
[Rhu SC]Deel 1 dus? O+
pi_114068718
quote:
0s.gif Op woensdag 11 juli 2012 16:52 schreef rhubarbje het volgende:

[..]

dus iemand met een depressie is verdrietig uit vrije keus? :')
een schizofreen is graag in de war?
erg kort door de bocht hoor

zo kort, dat ik maar weer verder ga met mijn kast verven want dit gaat duidelijk nergens heen
Mensen die depressief zijn of schizofreen die horen thuis in het medisch circuit. Deze vrouw had ongeveer 150 kilo terug daar ook al moeten zitten ja.
pi_114068747
quote:
0s.gif Op woensdag 11 juli 2012 16:53 schreef Ticootje het volgende:

[..]

Mensen die depressief zijn of schizofreen die horen thuis in het medisch circuit. Deze vrouw had ongeveer 150 kilo terug daar ook al moeten zitten ja.
Vind ik ook
pi_114068759
quote:
0s.gif Op woensdag 11 juli 2012 16:54 schreef Ticootje het volgende:

[..]

Vind ik ook
Huh?
Ik hier?
pi_114068880
Sport: 1 uur fietsen

O: 4 crackers met ham
M: 2 donkere snedes brood met salami
T: 2 crackers met ham
A: gezonde maaltijd die ik krijg.
T: 1 banaan.
Twiddel
pi_114069085
Je BMR is juist waar je niet onder moet gaan zitten :) Dat is het minimum wat het lichaam nodig heeft om het draaiende te houden in complete rust. Je onderhoud, dat is waar je onder moet gaan zitten. Je onderhoud is het aantal kcals dat je moet eten om niet aan te komen of af te vallen. Hoe meer je sport hoe hoger dit onderhoud wordt. Er wordt aangeraden om max 400 a 500 kcals onder je onderhoud te gaan eten om af te vallen, mits je hierbij niet onder je BMR uitkomt.
Come here boy, set your mind at rest and let your dreams run free
pi_114070462
quote:
0s.gif Op woensdag 11 juli 2012 16:53 schreef Ticootje het volgende:

[..]

ja dat horen ze inderdaad en dat hoort die vrouw inderdaad maar ze zal eerder nog niet in staat zijn geweest dit toe te kunnen geven die hulp te zoeken

een psychisch probleem is niet zo simpel en kort door de bocht als jij het nu hier voor doet komen
[Rhu SC]Deel 1 dus? O+
  woensdag 11 juli 2012 @ 17:38:22 #31
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_114070907
Wat ik me altijd af vraag is hoe het in godsnaam mogelijk is dat die mensen nog steeds zoveel eten als ze niet eens meer zonder hulp naar de wc kunnen. Hoe komen ze dan aan al dat eten?
En als dat door man of kind is, waarom doe je dat in vredesnaam???
  woensdag 11 juli 2012 @ 17:58:50 #32
255392 De_Taartjesfee
Hoardin' like a hoarder
pi_114071792
quote:
0s.gif Op woensdag 11 juli 2012 16:54 schreef Ticootje het volgende:

[..]

Vind ik ook
Schizo! Wat doe jij nog op vrije voeten?
I`m not weird. I`m limited edition.
pi_114074601
quote:
0s.gif Op woensdag 11 juli 2012 16:33 schreef Ticootje het volgende:

Mri scans van zulke personen zijn ook een schrikbeeld.. Alle organen drijvend in het vet..
Ik ben bij een autopsie geweest van een man met overgewicht en hij woog ongeveer 110 kilo.
Dan zit alles al ingepakt in vet, geen mooi gezicht. Om een nier te vinden moest je het uit het vet drukken. Denk aan pit in avocado.
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
pi_114074741
quote:
0s.gif Op woensdag 11 juli 2012 17:26 schreef rhubarbje het volgende:

ja dat horen ze inderdaad en dat hoort die vrouw inderdaad maar ze zal eerder nog niet in staat zijn geweest dit toe te kunnen geven die hulp te zoeken

een psychisch probleem is niet zo simpel en kort door de bocht als jij het nu hier voor doet komen
Ik ben het met rhubarbje eens :Y Zo zijn er ook slanke mensen die zich niet kunnen voorstellen hoe je in godsnaam een BMI van 30 kunt krijgen. Nee, hier is sowieso meer aan de hand dan alleen maar iemand die eten toevallig lekker vindt. Dat ze hulp nodig heeft lijkt me duidelijk, maar zo hard oordelen over iemands overgewicht lijkt me (vooral hier) nergens voor nodig.
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
pi_114078372
In het vorige topic stelde iemand de vraag wat in de yoghurt te doen (ipv cruesli)
Ik gooi zelf altijd havermout in mijn yoghurt (pak zelf de biogarde overigens), de avond van tevoren.
's Ochtends is dat dan helemaal ingeweekt en dan heb je een soort pap, die prima vult. Ik neem dan ongeveer 20 gram havermout op 250 ml gram biogarde. Boterham pindakaas en een stuk fruit erbij, en dan heb ik 'n goeie bodem voor 't begin van de dag.
Is misschien een tip :) Ik doe het zelf al jaren en als het een keer niet gaat omdat ik ergens anders ontbijt, dan mis ik het gewoon :@

[ Bericht 4% gewijzigd door Ciske- op 11-07-2012 20:30:36 ]
  woensdag 11 juli 2012 @ 20:35:36 #36
54772 Silmarwen
The World is in our hands
pi_114078976
quote:
0s.gif Op woensdag 11 juli 2012 20:24 schreef Ciske- het volgende:
In het vorige topic stelde iemand de vraag wat in de yoghurt te doen (ipv cruesli)
Ik gooi zelf altijd havermout in mijn yoghurt (pak zelf de biogarde overigens), de avond van tevoren.
's Ochtends is dat dan helemaal ingeweekt en dan heb je een soort pap, die prima vult. Ik neem dan ongeveer 20 gram havermout op 250 ml gram biogarde. Boterham pindakaas en een stuk fruit erbij, en dan heb ik 'n goeie bodem voor 't begin van de dag.
Is misschien een tip :) Ik doe het zelf al jaren en als het een keer niet gaat omdat ik ergens anders ontbijt, dan mis ik het gewoon :@
Lijkt me nogal veel voor ontbijt?

Doe overigens na het sporten een bakje yoghurt met een eetlepel havermout.

Geen hardlopen, maar bodybalance thuis.
  woensdag 11 juli 2012 @ 20:50:08 #37
268038 kwakz0r
kwakveense
pi_114079835
quote:
0s.gif Op woensdag 11 juli 2012 20:35 schreef Silmarwen het volgende:

[..]

Lijkt me nogal veel voor ontbijt?

Doe overigens na het sporten een bakje yoghurt met een eetlepel havermout.

Geen hardlopen, maar bodybalance thuis.
groot ontbijten is erg goed schijnt, maar ik heb er ook nooit zin in/tijd voor... idealiter eet je bij je drie hoofdmaaltijden ca 300-450 kcal, en tussendoor 2 x 100-150. kom je op 1500- 1800 kcal. mijn avondmaaltijd is meestal rijker, en ik ontbijt minder, maar qua energiebehoefte gedurende de dag is andersom logischer.
Kwak
pi_114079949
Mijn ontbijt is idd zo'n 450 kcal.. vind ik niet veel eigenlijk vd 1800/1900 kcal op 'n dag die ik neem.
Als je minder kcals in totaal neemt is het natuurlijk een groter deel van het totaal, maar zoals kwakz0r zegt: beter n groot ontbijt dan later op de dag meer.
pi_114081178
Lekker wezen spinnen net :)
A command line lets you get intimate with your computer, data and protocols. GUIs are like wearing full body condoms.
pi_114081374

O-)

eerste waar ik altijd aan denk bij het woord spinnen :D
  woensdag 11 juli 2012 @ 21:29:06 #41
268038 kwakz0r
kwakveense
pi_114081914
ik heb een soort vreemde wens om wol te leren verven en spinnen :')
Kwak
pi_114091869
Blegh, slecht gegeten en veel gesnoept vandaag. Merk het meteen dat ik me er niet happy mee voel en dat mijn darmen het ook niet helemaal leuk vinden.

Zou ik 'gezond' eten dan echt beter verteren en lekkerder vinden?
stupidity has become as common as common sense was before
pi_114095877
quote:
0s.gif Op donderdag 12 juli 2012 00:41 schreef marcb1974 het volgende:
Blegh, slecht gegeten en veel gesnoept vandaag. Merk het meteen dat ik me er niet happy mee voel en dat mijn darmen het ook niet helemaal leuk vinden.

Ik heb dat ook steeds vaker. Als ik slecht eet dan ben ik daarna gewoon wat lusteloos, sneller geïrriteerd, opgeblazen gevoel... Nou ja, is niet erg natuurlijk, want gezond eten is sowieso beter voor je.
pi_114095920
quote:
0s.gif Op donderdag 12 juli 2012 06:45 schreef Isabeau het volgende:

[..]

Ik heb dat ook steeds vaker. Als ik slecht eet dan ben ik daarna gewoon wat lusteloos, sneller geïrriteerd, opgeblazen gevoel... Nou ja, is niet erg natuurlijk, want gezond eten is sowieso beter voor je.
hmpf..
ik heb sinds ik weer in NL ben ( = gezond eet) alleen maar buikpijn -O-
lekker omgekeerde wereld :P

Vrouwen weten dondersgoed wanneer mannen buitenspel staan...
A kiss is a lovely trick, designed by nature, to stop words when speech becomes superfluous
pi_114095937
Jongens ik ga douchen, wie zet mijn kapsalon vast klaar?
I'll be walking home after drinking all my pennies. I'll keep passing the open windows. I'll dance, even if I have nowhere to do it but in my own living room.
~ How do I feel this good, sober?
~ For the night is dark and full of terrors
  donderdag 12 juli 2012 @ 07:02:46 #46
149959 SQ
snelle trees
pi_114095956
quote:
0s.gif Op donderdag 12 juli 2012 06:58 schreef DancingPhoebe het volgende:
Jongens ik ga douchen, wie zet mijn kapsalon vast klaar?
Check.
Mogge trouwens.
disclaimer
pi_114096031
Goedemorgen en all that jazz :W

Aan m'n ontbijtje :9
pi_114096206
Goeiemorgen :W

We hebben het gisteren droog gehouden 's middags! Dus mijn beweging was in ieder geval in orde, 24 kilometer fietsen, en er nog een prijsje aan over houden ook... :P

Eten was minder. Ik was overal schijnbaar aan de late kant bij, dus veel was al op, en het waren nou nie super gezonde keuzes... Maarja, wel genoten verder, en dan vandaag de boel maar weer goed oppakken..

De zon schijnt hier in ieder geval, dus dat is wel lekker!
pi_114096277
Geen regen gehad gisteren tijdens het fietsen?! :o Mooi! In het noorden leek het constant te regenen.

En eigenlijk vind ik nooit gezonde keuzes als ik ergens anders eet. Tenminste niet dingen die ik op een slanke dag zelf op het menu zou zetten. En dan eet ik overal veel te weinig van omdat ik het liever niet eet :')
pi_114096348
Goedemorgen ! laatste dagje werken deze week.
A command line lets you get intimate with your computer, data and protocols. GUIs are like wearing full body condoms.
pi_114096353
quote:
0s.gif Op donderdag 12 juli 2012 07:54 schreef Isabeau het volgende:
Geen regen gehad gisteren tijdens het fietsen?! :o Mooi! In het noorden leek het constant te regenen.

En eigenlijk vind ik nooit gezonde keuzes als ik ergens anders eet. Tenminste niet dingen die ik op een slanke dag zelf op het menu zou zetten. En dan eet ik overal veel te weinig van omdat ik het liever niet eet :')
Het spetterde toen wij weggingen rond half 3 nog wat... Maar daarna was het droog, en op het eind zelfs met een zonnetje.. Was ook een erg mooi gebied, het Drents-Friese Wold
pi_114096529
quote:
0s.gif Op donderdag 12 juli 2012 00:41 schreef marcb1974 het volgende:

Toen ik gezonder (minder en minder koolhydraten) ging eten, waren mijn darmen eerst extatisch. Opeens tig keer per dag kakken en de weegschaal deed enthousiast mee. Daarom vond ik het wel vol te houden, ook toen ik het nog maar karig eten vond.
Nu ik een beetje aan dat eten gewend ben, is het hele effect weg. Helaas. Van 3 dagen niet kakken word je ook niet lekker dun ofzo.
Op 28 februari 2012 19:20 schreef lezzer en op 31 augustus 2013 21:27 schreef DancingPhoebe:Jezus, Vanyel, wat een fantastische tips geef jij toch altijd!
pi_114096532
Misschien tussendoor een paar kapsalondagen plannen?
I'll be walking home after drinking all my pennies. I'll keep passing the open windows. I'll dance, even if I have nowhere to do it but in my own living room.
pi_114096541
quote:
0s.gif Op donderdag 12 juli 2012 08:21 schreef DancingPhoebe het volgende:
Eerst de bruiloft (van een ander). Daarna zien we wel verder.

Mag ik die dan bij jou komen eten?
Op 28 februari 2012 19:20 schreef lezzer en op 31 augustus 2013 21:27 schreef DancingPhoebe:Jezus, Vanyel, wat een fantastische tips geef jij toch altijd!
pi_114096558
Nou het is een beetje jammer, maar sinds ik in de hometown van de kapsalon woon heb ik nog niet kunnen ontdekken waar ze een fatsoenlijke verkopen :o

Ook omdat ik ze dus probeer te vermijden en dus niet heel enthousiast opzoek ben geweest... Ook ivm de billen enzo :@
  donderdag 12 juli 2012 @ 08:27:11 #56
54772 Silmarwen
pi_114096609
Klaar voor een dag werken met pubers die de hele dag opgesloten zitten ivm regen. Gaat een laaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaange dag worden naar ik vrees.
pi_114096646
Wat lullen jullie toch veel en snel! :D
Overigens valt het niet mee om een MRI-scan te maken van iemand van >200kg. Zo'n scanner is niet bepaald ruim. Ik lig al tegen de wanden met mijn schouders als ik er in lig. :X
Crashing might hurt your health.
pi_114096660
quote:
0s.gif Op donderdag 12 juli 2012 08:27 schreef Silmarwen het volgende:
Klaar voor een dag werken met pubers die de hele dag opgesloten zitten ivm regen. Gaat een laaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaange dag worden naar ik vrees.
Succes! Kan je niet iets verzinnen waar ze de hele dag zoet mee zijn?
pi_114096661
quote:
0s.gif Op donderdag 12 juli 2012 08:21 schreef DancingPhoebe het volgende:
Nog steeds nooit gegeten toch is doen! mag je zeker de rest van de dag niks..
  donderdag 12 juli 2012 @ 08:36:51 #60
54772 Silmarwen
pi_114096737
quote:
0s.gif Op donderdag 12 juli 2012 08:31 schreef laiveneertiekje het volgende:

[..]

Succes! Kan je niet iets verzinnen waar ze de hele dag zoet mee zijn?
Ja we hebben wel een heel programma staan, sowieso voor de hele zomervakantie maar de oudste (rond de 11 jaar) die willen vaak niets "geen zin iiiinnnn" :+

We entertainen ze wel, hebben veel sport op het programma vandaag en een gymzaal tot onze beschikking. En anders doen we 's middags wel een filmpje, maar het wordt geloof ik beter vanmiddag.
  donderdag 12 juli 2012 @ 08:38:14 #61
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_114096763
quote:
14s.gif Op donderdag 12 juli 2012 08:02 schreef Joene het volgende:
Check!
  donderdag 12 juli 2012 @ 08:38:52 #62
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_114096776
quote:
10s.gif Op donderdag 12 juli 2012 08:31 schreef Joene het volgende:

[..]

Nog steeds nooit gegeten toch is doen! mag je zeker de rest van de dag niks..
En de volgende dag. :D
pi_114096847
quote:
0s.gif Op donderdag 12 juli 2012 08:36 schreef Silmarwen het volgende:

[..]

Ja we hebben wel een heel programma staan, sowieso voor de hele zomervakantie maar de oudste (rond de 11 jaar) die willen vaak niets "geen zin iiiinnnn" :+

We entertainen ze wel, hebben veel sport op het programma vandaag en een gymzaal tot onze beschikking. En anders doen we 's middags wel een filmpje, maar het wordt geloof ik beter vanmiddag.
In gymzalen moeten ze zichzelf wel kunnen vermaken... En ik hoorde inderdaad net dat het weer beter moet worden vanmiddag..
  donderdag 12 juli 2012 @ 09:06:47 #64
149959 SQ
snelle trees
pi_114097272
Doorweekt @ the office. Buienalarm loog tegen mij :(
disclaimer
pi_114097319
Alsof je een kind was?
  donderdag 12 juli 2012 @ 09:10:37 #66
68576 eleusis
fokked op kidz
pi_114097340
Ik geloof dat ze dachten dat je helemaal blind was?
Ik in een aantal worden omschreven: Ondernemend | Moedig | Stout | Lief | Positief | Intuïtief | Communicatief | Humor | Creatief | Spontaan | Open | Sociaal | Vrolijk | Organisator | Pro-actief | Meedenkend | Levensgenieter | Spiritueel
  donderdag 12 juli 2012 @ 09:12:24 #67
149959 SQ
snelle trees
pi_114097369
quote:
5s.gif Op donderdag 12 juli 2012 09:10 schreef eleusis het volgende:
Ik geloof dat ze dachten dat je helemaal blind was?
een half uur geleden scheen de zon hier :{w
disclaimer
pi_114097389
Combobreaker.
  donderdag 12 juli 2012 @ 09:22:04 #69
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_114097561
:D
pi_114097598
Ik zag die wolken van mijlenver aan komen.
En, zielige dat je daar doorheen moest :'(
pi_114098395
quote:
1s.gif Op donderdag 12 juli 2012 09:12 schreef Stormqueen het volgende:

[..]

een half uur geleden scheen de zon hier :{w
Ik heb inderdaad nog heerlijk in het zonnetje gefietst! :D
Arme jij, hopelijk droog je snel op. :*
  donderdag 12 juli 2012 @ 10:03:33 #72
149959 SQ
snelle trees
pi_114098470
Ben alweer bijna droog O+
disclaimer
pi_114098539
S: geen

O: 1 snede bruin brood met ham
M: 2 snedes bruin brood met salami
T: 1 eierkoek
A: gezonde maaltijd
T: banaan.
Twiddel
  donderdag 12 juli 2012 @ 10:19:00 #74
330855 ejiraM
for the greater good
pi_114098897
quote:
2s.gif Op donderdag 12 juli 2012 10:05 schreef summer2bird het volgende:
S: geen

O: 1 snede bruin brood met ham
M: 2 snedes bruin brood met salami
T: 1 eierkoek
A: gezonde maaltijd
T: banaan.
Stomme vraag, maar wat is S? :@
  donderdag 12 juli 2012 @ 10:26:08 #75
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_114099084
Sssssssport! ;)
pi_114099461
quote:
14s.gif Op donderdag 12 juli 2012 08:02 schreef Joene het volgende:
een nalaatste vakantiedag... Morgen weer naar huis :'(
Ik wil niet!!

Maandag weer voor 3w aan het werk en dan wel weer op vakantie :D
♥ A ♥ & ♥ T ♥
When you were born, you were crying and everyone around you was smiling. Live your life so that when you die, you're smiling and everyone around you is crying.
pi_114099479
quote:
1s.gif Op donderdag 12 juli 2012 10:39 schreef Vicky het volgende:

[..]

Ik wil niet!!

ja je hebt het slecht vick.
pi_114099496
quote:
1s.gif Op donderdag 12 juli 2012 10:39 schreef Vicky het volgende:

[..]

Ik wil niet!!

Slecht leven...
  donderdag 12 juli 2012 @ 10:41:54 #79
330855 ejiraM
for the greater good
pi_114099516
quote:
0s.gif Op donderdag 12 juli 2012 10:26 schreef Brighteyes het volgende:
Sssssssport! ;)
Ah, thanks! :D Vandaar dat ik er niet op kwam, zat aan eten te denken :P
pi_114099525
Heeeel slecht ;)

Ik zal wat zon meenemen...
♥ A ♥ & ♥ T ♥
When you were born, you were crying and everyone around you was smiling. Live your life so that when you die, you're smiling and everyone around you is crying.
  donderdag 12 juli 2012 @ 10:59:13 #81
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_114100014
quote:
8s.gif Op donderdag 12 juli 2012 10:40 schreef Joene het volgende:

[..]

ja je hebt het slecht vick.
Nou, zielig he! :')
pi_114100614
quote:
0s.gif Op donderdag 12 juli 2012 10:41 schreef Ticootje het volgende:

[..]

Slecht leven...
Hoe gaat het met jou jullie eigenlijk?
Spoilers!
pi_114100665
Shitverdeshitshitshitshit, ik kan sinds vanochtend niet meer rechtop staan. Moet zoveel mogelijk rust houden en mag alleen wat stabiliserende oefeningen doen. Zitten is maar kort mogelijk. Veel pijnstillers weer.

Mooi moment om nog meer te gaan diëten omdat ik nog minder kan bewegen.
pi_114100738
quote:
0s.gif Op donderdag 12 juli 2012 11:18 schreef Lucky_Strike het volgende:

[..]

Hoe gaat het met jou jullie eigenlijk?
Ja prima.. Ik moet J behoorlijk achter zn kont zitten om te blijven sporten. Ik ben zelf in de avond echt te moe en vaak te misselijk om te kunnen sporten. En dan merk ik dat hij ook liever niet gaat. Dat is wel zonde.
Eten gaat prima, al merken we wel dat we soms weer een stap terug moeten. Zo heb ik alleen maar zin in vette meuk, en daar kan ik J. gewoon niet in meetrekken, dan is alles voor niets geweest.

En verder gaat het eigenlijk wel goed. Beetje overhaast dat we nu heeeel vaak bij elkaar zijn. J. is heel af en toe nog wel een nacht weg. Maar het blijkt wel echt en dat is wel erg fijn.
pi_114100798
quote:
0s.gif Op donderdag 12 juli 2012 11:22 schreef Ticootje het volgende:

[..]

Ja prima.. Ik moet J behoorlijk achter zn kont zitten om te blijven sporten. Ik ben zelf in de avond echt te moe en vaak te misselijk om te kunnen sporten. En dan merk ik dat hij ook liever niet gaat. Dat is wel zonde.
Eten gaat prima, al merken we wel dat we soms weer een stap terug moeten. Zo heb ik alleen maar zin in vette meuk, en daar kan ik J. gewoon niet in meetrekken, dan is alles voor niets geweest.

En verder gaat het eigenlijk wel goed. Beetje overhaast dat we nu heeeel vaak bij elkaar zijn. J. is heel af en toe nog wel een nacht weg. Maar het blijkt wel echt en dat is wel erg fijn.
*;

Klinkt goed!
Spoilers!
  donderdag 12 juli 2012 @ 13:46:08 #86
149959 SQ
snelle trees
pi_114106149
Lijstje :)

Ontbijt
Magere yoghurt 92 kcal
Muesli met vruchten 214 kcal
Kiwi (alle soorten) 102 kcal
408 kcal

Lunch
Volkorenbrood 328 kcal
20+ smeerkaas 69 kcal
397 kcal

Avond
Rucolasla zonder dressing 42 kcal
Tonijn naturel (blik) 152 kcal
Kappertjes 12 kcal
Zongedroogde tomaat 33 kcal
Pasta, rauw 212 kcal
Slasaus (25% olie) 56 kcal
507 kcal

Tussendoor
Komkommer 20 kcal
Krab 85 kcal
Paprika, rode, rauw 11 kcal
Blauwe bessen 65 kcal
181 kcal
disclaimer
pi_114108657
quote:
99s.gif Op donderdag 12 juli 2012 13:46 schreef Stormqueen het volgende:
Lijstje :)

Ontbijt
Magere yoghurt 92 kcal
Muesli met vruchten 214 kcal
Kiwi (alle soorten) 102 kcal
408 kcal
Ik ontbijt nu al een paar weken met alleen fruit. Bevalt me goed (was wel even wennen), maar qua calorieen is het bepaald niet veel. Niettemin zit ik net zo vol als na 2 boterhammen of een schaaltje brinta.

Standaard eet ik dan 1 appel, 2 tomaten en 1 kiwi. Totaal zo'n 108 calorieen :')
Bij mij telt een Kiwi voor 24, in jou overzicht hierboven 102. Waar mis ik wat?
I removed all the bad food from my house.
It was delicious.
pi_114108712
quote:
0s.gif Op donderdag 12 juli 2012 11:22 schreef Ticootje het volgende:

[..]

Gaat prima saampjes *;
  donderdag 12 juli 2012 @ 14:58:20 #89
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_114109475
quote:
0s.gif Op donderdag 12 juli 2012 14:41 schreef Sometimes het volgende:

[..]

Ik ontbijt nu al een paar weken met alleen fruit. Bevalt me goed (was wel even wennen), maar qua calorieen is het bepaald niet veel. Niettemin zit ik net zo vol als na 2 boterhammen of een schaaltje brinta.

Standaard eet ik dan 1 appel, 2 tomaten en 1 kiwi. Totaal zo'n 108 calorieen :')
Bij mij telt een Kiwi voor 24, in jou overzicht hierboven 102. Waar mis ik wat?
Het voedingscentrum zegt 48kcal per 100 gram.
Geen idee hoe zwaar zo'n ding is.
  donderdag 12 juli 2012 @ 15:41:09 #90
149959 SQ
snelle trees
pi_114111410
quote:
0s.gif Op donderdag 12 juli 2012 14:58 schreef Brighteyes het volgende:

[..]

Het voedingscentrum zegt 48kcal per 100 gram.
Geen idee hoe zwaar zo'n ding is.
100 gram, net vanmorgen gewogen toevallig :D
disclaimer
  donderdag 12 juli 2012 @ 15:42:51 #91
149959 SQ
snelle trees
pi_114111487
Ja, ik eet er twee :9

Ontbijt van 100 kcal lijkt me wel erg karig trouwens.
disclaimer
pi_114113308
quote:
0s.gif Op donderdag 12 juli 2012 15:42 schreef Stormqueen het volgende:
Ja, ik eet er twee :9

Ontbijt van 100 kcal lijkt me wel erg karig trouwens.
Ja, vind ik qua getal eigenlijk ook. Maar het vult even goed als de alternatieven. Voorlopig hou ik nog even vol.
It was delicious.
  donderdag 12 juli 2012 @ 16:19:55 #93
149959 SQ
snelle trees
pi_114113381
quote:
0s.gif Op donderdag 12 juli 2012 16:18 schreef Sometimes het volgende:

[..]

Ja, vind ik qua getal eigenlijk ook. Maar het vult even goed als de alternatieven. Voorlopig hou ik nog even vol.
Ja, maar water vult ook, het gaat er om dat je brandstof in je lijf krijgt om je dag goed door te komen. Dan kun je nog beter je avondeten vervangen door een schaal rauwkost.
disclaimer
pi_114113512
Dat zou ik echt erg vinden.

Ik vraag me af hoeveel fruit je eigenlijk als ontbijt zou moeten eten (ervan uitgaande dat je dan alleen fruit eet).
It was delicious.
  donderdag 12 juli 2012 @ 16:24:08 #95
149959 SQ
snelle trees
pi_114113605
quote:
0s.gif Op donderdag 12 juli 2012 16:22 schreef Sometimes het volgende:
Dat zou ik echt erg vinden.

Ik vraag me af hoeveel fruit je eigenlijk als ontbijt zou moeten eten (ervan uitgaande dat je dan alleen fruit eet).
Je kan niet alles binnen krijgen via fruit, dus da's geen theorie in mijn ogen.
Maar goed, waarom eet je dan zo weinig met ontbijt, en wat eet je dan verder nog op een dag?
disclaimer
pi_114113630
Volzitten van een kiwi? :o Kan me daar niets bij voorstellen. -O-
Bedenk me wel opeens dat ik nog een kiwi in mijn tas heb zitten. Ben ff fruithapje eten! :9
  donderdag 12 juli 2012 @ 16:26:27 #97
149959 SQ
snelle trees
pi_114113747
quote:
0s.gif Op donderdag 12 juli 2012 16:24 schreef helicopter het volgende:
Volzitten van een kiwi? :o Kan me daar niets bij voorstellen. -O-
Nou ja, ik ben eens aan het denken geslagen, en zelfs voor een broodmaaltijd heb ik minstens 4 boterhammen nodig voor een voldaan gevoel. Daarom vreet ik ook zo veel rauwe groente op een dag. Ik kan me gewoon niet indenken dat er mensen bestaan die 2 crackers met smeerkaas een bevredigend maal vinden :')
disclaimer
  donderdag 12 juli 2012 @ 16:27:00 #98
149959 SQ
snelle trees
pi_114113780
quote:
0s.gif Op donderdag 12 juli 2012 16:24 schreef helicopter het volgende:
Ben ff fruithapje eten! :9
Ik ging spontaan schuimbekken en stuiptrekken ;(
disclaimer
pi_114114239
Kiwi was lekker, maar er passen er nog wel een stuk of 10 bij. :D Zo maar eens naar huis en dan een lekker maaltje met pangafilet en roerbakgroenten klaarmaken. :9
pi_114114766
Ik had gisteren een lekker pakketje met pangafilet van de barbeque. Er zat in ieder geval prei en bleekselderij bij in, de rest weet ik niet meer...
pi_114115652
quote:
99s.gif Op donderdag 12 juli 2012 16:24 schreef Stormqueen het volgende:

[..]

Je kan niet alles binnen krijgen via fruit, dus da's geen theorie in mijn ogen.
Maar goed, waarom eet je dan zo weinig met ontbijt, en wat eet je dan verder nog op een dag?
Voorheen was het dus een bak brinta óf 2 boterhammen.

Mijn normale dagschema:

O: appel, kiwi, 2 tomaten
T: banaan
L: 4 boterhammen (kaas, pindakaas)
T: mandarijnen (3)
D: Groente, aardappels/rijst, vlees
T: komkommer

En dan in de avond vaak nog wel iets slechts.
It was delicious.
  donderdag 12 juli 2012 @ 17:06:52 #102
149959 SQ
snelle trees
pi_114115808
quote:
0s.gif Op donderdag 12 juli 2012 17:02 schreef Sometimes het volgende:

[..]

Mijn normale dagschema:

Als je dat nou achterwege laat kun je vast wel iets verantwoorder ontbijten :P
disclaimer
pi_114116429
Zijn er echt mensen die vrijwillig pangafilet eten? :o Ik denk altijd direct: strontvis :D

En je moet aan fruit geen magische eigenschappen toedichten, het is vooral veel suiker en vitamine C en sommige fruitsoorten geven je nog een mooie dosis kalium of beta-caroteen. Maar voor andere voedingsstoffen moet je niet bij fruit zijn.
pi_114116598
Ik vind panga echt heel lekker. :Y Wat vindt jij er zo vies aan, Isa?
  donderdag 12 juli 2012 @ 17:31:19 #105
69724 Lucky_Strike
Hello Sweetie
pi_114116722
De vezels die er in zitten zijn ook nog wel handig. Maar zoveel fruit eten is echt veel te veel overbodige suiker inderdaad.

Laat ik nog maar eens een meloen aan bonken snijden.
Spoilers!
pi_114116963
Weet iemand hier hoe babymais klaargemaakt wordt?

Edit: Laat maar al gevonden!
My salvation lies in your love..
pi_114118589
quote:
99s.gif Op donderdag 12 juli 2012 17:06 schreef Stormqueen het volgende:

[..]

Als je dat nou achterwege laat kun je vast wel iets verantwoorder ontbijten :P
Mijn grootste zwakke plek :@

Niettemin ben ik ondanks die zwakke plek op gewicht gekomen. Nu er nog blijven.
It was delicious.
pi_114118644
quote:
0s.gif Op donderdag 12 juli 2012 17:02 schreef Sometimes het volgende:

[..]

Mijn normale dagschema:

Wow wat een aparte lijst.
Zoals al eerder gezegd, erg veel suiker uit fruit.
Vanwaar die keuze?
pi_114118769
quote:
0s.gif Op donderdag 12 juli 2012 18:20 schreef Sarabi het volgende:

[..]

Wow wat een aparte lijst.
Zoals al eerder gezegd, erg veel suiker uit fruit.
Vanwaar die keuze?
De lijst is eigenlijk wat ik altijd al deed, alleen het ontbijt is veranderd.

Ben een maandje geleden op sapkuur geweest en dit is eigenlijk het enige van hun uitgangspunten (vooruit, samen met de komkommer in de avond) dat ik overgenomen heb.

Het lijkt verder niet veel verschil te maken, zal volgende week weer eens gewoon ontbijten, kijken of ik verschil merk.
It was delicious.
pi_114118805
quote:
0s.gif Op donderdag 12 juli 2012 18:24 schreef Sometimes het volgende:

[..]

Ben een maandje geleden op sapkuur geweest en dit is eigenlijk het enige van hun uitgangspunten (vooruit, samen met de komkommer in de avond) dat ik overgenomen heb.

Het lijkt verder niet veel verschil te maken, zal volgende week weer eens gewoon ontbijten, kijken of ik verschil merk.
Maar een sapkuur is toch niet iets dat je voor langere tijd moet doen?
Gewoon lekker eten en goede voedingsstoffen binnen krijgen ^O^ vooral tijdens het ontbijt.
pi_114118831
quote:
0s.gif Op donderdag 12 juli 2012 18:25 schreef Sarabi het volgende:

[..]

Maar een sapkuur is toch niet iets dat je voor langere tijd moet doen?
Gewoon lekker eten en goede voedingsstoffen binnen krijgen ^O^ vooral tijdens het ontbijt.
Nee, die kuur doe je voor een week (of 2, of 3). Maar daarnaast hebben ze allerlei adviezen voor erna.
It was delicious.
  donderdag 12 juli 2012 @ 18:27:14 #112
69724 Lucky_Strike
Hello Sweetie
pi_114118862
Ik vind het erg weinig voedingsstoffen voor het ontbijt maar als je dat toch wilt doen, neem dan de rest van de dag niet ook nog fruit tot je.
Spoilers!
  donderdag 12 juli 2012 @ 18:30:24 #113
69724 Lucky_Strike
Hello Sweetie
pi_114118971
Ik weet van gekkigheid niet wat ik met al mijn fruit moet doen zeg. Ik had al 2 meloenen, wat nectarines en een doos aardbeien. En ik ben dinsdag naar de Makro geweest en daar hadden ze een emmer fruit voor 5 euro. Ik heb hem met mijn moeder gedeeld en ik heb nog 4 bananen, een halve ananas, halve galia, 4 nectarines, 5 grapefruits en 4 appels.

Invriezen gaat niet, vriezer is propvol. Ik ga vanavond maar eens een smoothie maken. Dan is ook de citruspers uit de kast voor mijn vriend en kan ik die gelijk gebruiken om grapefruitsap te maken.
Spoilers!
pi_114119194
quote:
0s.gif Op donderdag 12 juli 2012 18:30 schreef Lucky_Strike het volgende:
Ik weet van gekkigheid niet wat ik met al mijn fruit moet doen zeg. Ik had al 2 meloenen, wat nectarines en een doos aardbeien. En ik ben dinsdag naar de Makro geweest en daar hadden ze een emmer fruit voor 5 euro. Ik heb hem met mijn moeder gedeeld en ik heb nog 4 bananen, een halve ananas, halve galia, 4 nectarines, 5 grapefruits en 4 appels.

Invriezen gaat niet, vriezer is propvol. Ik ga vanavond maar eens een smoothie maken. Dan is ook de citruspers uit de kast voor mijn vriend en kan ik die gelijk gebruiken om grapefruitsap te maken.
Fruitsalade is ook lekker!
  donderdag 12 juli 2012 @ 18:39:16 #115
30252 Soempie
Procreating
pi_114119255
quote:
0s.gif Op donderdag 12 juli 2012 18:30 schreef Lucky_Strike het volgende:
Ik weet van gekkigheid niet wat ik met al mijn fruit moet doen zeg. Ik had al 2 meloenen, wat nectarines en een doos aardbeien.
Ga je ook naar de Jumbo? :D

Ik zit met precies hetzelfde fruit (aanbiedingen). _O-
In some cases, resentment can result simply from being on the receiving end of good arguments. Collini
How much more precious is a little humanity than all the rules in the world.Piaget
  donderdag 12 juli 2012 @ 18:39:44 #116
69724 Lucky_Strike
Hello Sweetie
pi_114119270
Klopt helemaal maar ik wil dus ook weer niet te veel fruit eten. Ik ga maar eens kijken of ik mijn vriend wat kan voeren. Die vind alleen vers sinaasappelsap lekker eigenlijk. Daar drinkt hij ook een halve liter van per dag dus ik kan ook niet zeggen dat hij het nodig heeft :s)
Ik heb van de week weer een kist van 15 kilo sinaasappels voor hem meegenomen en die moet op voor de vakantie.
Spoilers!
  donderdag 12 juli 2012 @ 18:40:08 #117
69724 Lucky_Strike
Hello Sweetie
pi_114119281
quote:
0s.gif Op donderdag 12 juli 2012 18:39 schreef Soempie het volgende:

[..]

Ga je ook naar de Jumbo? :D

Ik zit met precies hetzelfde fruit (aanbiedingen). _O-
Yep :9
Spoilers!
  donderdag 12 juli 2012 @ 18:41:03 #118
69724 Lucky_Strike
Hello Sweetie
pi_114119303
Waarom kan dat fruit niet wat meer verspreid over de seizoenen rijp en goedkoop worden? Nou moet ik elk najaar afkicken en elke zomer weer wennen...
Spoilers!
  donderdag 12 juli 2012 @ 18:48:39 #119
149959 SQ
snelle trees
pi_114119611
quote:
0s.gif Op donderdag 12 juli 2012 18:41 schreef Lucky_Strike het volgende:
Waarom kan dat fruit niet wat meer verspreid over de seizoenen rijp en goedkoop worden? Nou moet ik elk najaar afkicken en elke zomer weer wennen...
Dit _O-
disclaimer
  donderdag 12 juli 2012 @ 18:50:00 #120
149959 SQ
snelle trees
pi_114119655
quote:
0s.gif Op donderdag 12 juli 2012 18:24 schreef Sometimes het volgende:

[..]

kun je het niet anders verdelen? Dus 's morgens 2 boterhammen en een kiwi, tussendoor je banaan, 's middags 2 boterhammen met je tomaten en je appel, dan als tussendoor iets niet-fruitigs en dan avondeten?
Dan kickstart je je systeem ook wat beter :)
disclaimer
pi_114120697
quote:
99s.gif Op donderdag 12 juli 2012 18:50 schreef Stormqueen het volgende:

[..]

kun je het niet anders verdelen? Dus 's morgens 2 boterhammen en een kiwi, tussendoor je banaan, 's middags 2 boterhammen met je tomaten en je appel, dan als tussendoor iets niet-fruitigs en dan avondeten?
Dan kickstart je je systeem ook wat beter :)
Ja, is ook een manier.

Was er net eindelijk aan gewend om veel fruit te eten...

Ik ga wat rommelen en kijken hoe ver ik kom.
It was delicious.
  donderdag 12 juli 2012 @ 19:20:54 #122
149959 SQ
snelle trees
pi_114120803
quote:
0s.gif Op donderdag 12 juli 2012 19:18 schreef Sometimes het volgende:

[..]

Ja, is ook een manier.

Was er net eindelijk aan gewend om veel fruit te eten...

Ik ga wat rommelen en kijken hoe ver ik kom.
Als je meer vulling wil maar geen kcals kun je beter komkommer pakken oid
disclaimer
pi_114121464
quote:
0s.gif Op donderdag 12 juli 2012 17:27 schreef helicopter het volgende:
Ik vind panga echt heel lekker. :Y Wat vindt jij er zo vies aan, Isa?
http://www.demorgen.be/dm(...)T_lcKSmgssT.facebook
ik moet verrassend weinig
Es ist heute schlecht und wird nun täglich schlechter werden, – bis das Schlimmste kommt
pi_114122979
quote:
99s.gif Op donderdag 12 juli 2012 19:20 schreef Stormqueen het volgende:

[..]

Als je meer vulling wil maar geen kcals kun je beter komkommer pakken oid
Die neem ik tegenwoordig als avondsnack. Dat bevalt eigenlijk prima.
Zoek er nog wel een gezond (en makkelijk te maken) dipsausje bij :')
It was delicious.
pi_114124974
quote:
Gelezen. Begrijp dus dat tilapia is de poepvis is en niet de panga. En ik denk dat ik panga's in Vietnam gezien heb, niet wetende dat het panga's zijn. Erg interresant stukje! Denk alleen dat ik de panga's uit mijn diepvries gewoon op eet. :P
  donderdag 12 juli 2012 @ 21:50:08 #126
69724 Lucky_Strike
Hello Sweetie
pi_114128167
Ik vraag me af of ik dat over panga en tilapia wil lezen. Ik heb net tilapia op en heb nog een stuk in de vriezer liggen.
Spoilers!
  donderdag 12 juli 2012 @ 21:52:45 #127
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_114128303
Ik heb het van de week ook gelezen en gezien en toch gisteren heerlijk genoten van mijn Italiaanse stoofpotje met pangasius. Hij lag nou eenmaal al in de vriezer. :+
Vond het wel kl*te om te zien want ik begon net lol te krijgen in koken met vis, en van vnml met die twee en nu moet ik dus weer na gaan denken over 'wat dan wel'. -O-
  donderdag 12 juli 2012 @ 22:26:47 #128
69724 Lucky_Strike
Hello Sweetie
pi_114130310
Ik heb pas claressefilet ontdekt, een in Nederland gekweekte witvis. Totaal niet smaakloos maar niet te vissig en lekker stevig. Te koop bij jumbo en makro.
Spoilers!
pi_114130802
quote:
0s.gif Op donderdag 12 juli 2012 22:26 schreef Lucky_Strike het volgende:
Ik heb pas claressefilet ontdekt, een in Nederland gekweekte witvis. Totaal niet smaakloos maar niet te vissig en lekker stevig. Te koop bij jumbo en makro.
Nooit van gehoord, maar het klinkt wel goed!~

En BE, ik herken je 'maar wat dan wel' heel goed. Soms moet je maar niet teveel lezen over hoe ons eten wordt gemaakt of waar het precies vandaan komt. Maar als ik het dan wel heb gelezen, dan wordt het kopen wel een lastige beslissing en het is dan meestal 'nee, toch maar niet meer'. Behalve zalm :@ Ik las dat zalm ook helemaal niet zo goed voor je is als wordt beweerd door allemaal zware metalen. Maar ik vind een stuk zalm op de huid gebakken zo lekker :@
pi_114134606
quote:
0s.gif Op donderdag 12 juli 2012 20:05 schreef Sometimes het volgende:

[..]

Die neem ik tegenwoordig als avondsnack. Dat bevalt eigenlijk prima.
Zoek er nog wel een gezond (en makkelijk te maken) dipsausje bij :')
magere yoghurt met een beetje sweet chili erdoor!
♥ A ♥ & ♥ T ♥
  vrijdag 13 juli 2012 @ 07:13:58 #131
149959 SQ
snelle trees
pi_114140996
quote:
0s.gif Op donderdag 12 juli 2012 22:34 schreef Isabeau het volgende:

[..]

Nooit van gehoord, maar het klinkt wel goed!~

En BE, ik herken je 'maar wat dan wel' heel goed. Soms moet je maar niet teveel lezen over hoe ons eten wordt gemaakt of waar het precies vandaan komt. Maar als ik het dan wel heb gelezen, dan wordt het kopen wel een lastige beslissing en het is dan meestal 'nee, toch maar niet meer'. Behalve zalm :@ Ik las dat zalm ook helemaal niet zo goed voor je is als wordt beweerd door allemaal zware metalen. Maar ik vind een stuk zalm op de huid gebakken zo lekker :@
maar op die manier blijft er niets meer over toch? Zolang je dingen met mate doet hoef je het echt niet te laten lijkt me :)
disclaimer
pi_114141465
Ik denk dat ik ook gewoon panga en tilapia blijf eten. Zo schoon is ons eigen kippen- en varkensvlees ook niet, die zitten ook vol antibiotica. Als je het echt goed wilt doen met het mijden van rotzooi zou je vegetariër moeten worden. Maar aangezien de mens een omnivoor is blijf ik toch gewoon vlees en vis eten. :P
  vrijdag 13 juli 2012 @ 08:30:36 #133
149959 SQ
snelle trees
pi_114141478
Maar dan wel vega met je eigen gekweekte groentes uit een kasje van fsc hout :+
disclaimer
pi_114141491
En dan bemesten met je eigen poep? Weet je ook zeker dat er geen zware metalen en zooi inzit.. :P
  vrijdag 13 juli 2012 @ 08:35:27 #135
149959 SQ
snelle trees
pi_114141526
Goeie!!
disclaimer
pi_114141556
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 juli 2012 08:31 schreef laiveneertiekje het volgende:
En dan bemesten met je eigen poep? Weet je ook zeker dat er geen zware metalen en zooi inzit.. :P
Dan ben je net een tilapia. :')
pi_114141638
Uiteindelijk eten we toch allemaal poep en rottende plantenresten en lucht... Maar daar moet je niet teveel over nadenken...
al zou het wel goed zijn voor de lijn..
pi_114141682
En daarom zie ik dus het probleem met de tilapia niet zo. :P
  vrijdag 13 juli 2012 @ 09:05:20 #139
149959 SQ
snelle trees
pi_114141929
Genezen verklaard! Whiej!
disclaimer
pi_114142067
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 juli 2012 08:28 schreef helicopter het volgende:
Ik denk dat ik ook gewoon panga en tilapia blijf eten. Zo schoon is ons eigen kippen- en varkensvlees ook niet, die zitten ook vol antibiotica. Als je het echt goed wilt doen met het mijden van rotzooi zou je vegetariër moeten worden. Maar aangezien de mens een omnivoor is blijf ik toch gewoon vlees en vis eten. :P
Nee, kip is idd hèt volgende voorbeeld van wat je eigenlijk ook maar niet moet eten _O-

En het stomme is, als alles wordt 'geproduceerd' zoals ik het graag zou zien dan zou ik het niet meer kopen omdat het 10x zo duur is geworden.
pi_114142369
Ach ja, ik denk dat het al scheelt als je niet iedere dag vlees/vis eet. Ik vind het heerlijk, maar kan prima een dagje in de week zonder. :Y Dat is goed voor jezelf en goed voor het milieu. O+
pi_114142418
Ik zat gisteravond naar twee nieuwe dieetboeken voor de komende week te kijken en zag dat in het ene boek ik 100 gram havermout in een kom moet doen bij het ontbijt. Ik vermoed dat dat een verkeerde vertaling is van 1 ounce, want dan is het zo'n 28 gram. Maar er moet ook 4 dl water bij en dat is zowel bij 100 gram als bij 28 gram een idiote hoeveelheid 8)7 Ik word een beetje moedeloos van vertalers, dieet van deze week was ook al schandalig slecht vertaald.
pi_114143061
3 kilo bijkomen in 5 dagen kan dat?

Wat een kutweegschaal, ik wil hem van het balkon afgooien.. En dan ga ik ook doen ook als ik ga samen wonen! Dan ga ik voor een nieuwe want deze heeft altijd van die kuren!!
Je kunt tegenwoordig zoveel worden, dat ik maar gewoon blijf wie ik ben.
  vrijdag 13 juli 2012 @ 10:07:12 #144
146393 Sometimes
Panta Rhei
pi_114143196
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 juli 2012 10:01 schreef J0ycie88 het volgende:
Dat gebeurt mij ook wel, zo nu en dan. Meestal is het er weer net zo snel vanaf.
It was delicious.
pi_114143227
quote:

Wat een kutweegschaal, ik wil hem van het balkon afgooien.. En dan ga ik ook doen ook als ik ga samen wonen! Dan ga ik voor een nieuwe want deze heeft altijd van die kuren!!
Ja, dat kan. Maar niet in vet, tenzij je in 5 dagen ongeveer 21.000 kcal extra hebt binnengekregen. :P
Het kan vocht zijn of bijvoorbeeld volle darmen.
Overigens heeft omgevingstemperatuur ook effect op weegschalen, zowel analoge als digitale. Dus als de temperatuur in je huis de afgelopen dagen gewijzigd is, kan dat ook een deel van het verschil verklaren. 8-)
pi_114143411
quote:

Ik was vorige week 3 kilo aangekomen (uit eten, barbecue bij ouders, donuts gegeten yum) en het is nu gewoon weer weg.
  vrijdag 13 juli 2012 @ 10:30:24 #147
149959 SQ
snelle trees
pi_114143797
Joycie, laat die weegschaal nou es een beetje los meid :D
Ja, het kan, zeker als je veel vocht binnen krijgt en weinig uitpiest, ongesteld moet worden, dat soort dingen. No worries.
disclaimer
  Moderator vrijdag 13 juli 2012 @ 10:33:08 #148
5428 crew  miss_sly
pi_114143873
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 juli 2012 10:08 schreef helicopter het volgende:

[..]

Ja, dat kan. Maar niet in vet, tenzij je in 5 dagen ongeveer 21.000 kcal extra hebt binnengekregen. :P
Het kan vocht zijn of bijvoorbeeld volle darmen.
Overigens heeft omgevingstemperatuur ook effect op weegschalen, zowel analoge als digitale. Dus als de temperatuur in je huis de afgelopen dagen gewijzigd is, kan dat ook een deel van het verschil verklaren. 8-)
Aah, kijk, dat laatste wist ik dan weer niet. Goed om te weten, kan ik dat ook nog eens de schuld geven :+

Mijn weegschaal lijkt niet erg goed, maar zolang ik gemiddeld genomen telkens een lager gewicht als laagste heb van de verschillende keren dat ik weeg, ga ik er van uit dat ik afval. Zeker als mijn kleren en spiegelbeeld hetzelfde vertellen!
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
  vrijdag 13 juli 2012 @ 10:34:23 #149
149959 SQ
snelle trees
pi_114143912
Mijn weegschaal vertrouw ik eigenlijk helemaal, ik kom zelden tot nooit iets onverwachts tegen eigenlijk.
Ja, ik ben op maandag wel eens drie kilo zwaarder dan op vrijdag, maar dan weet ik ook precies de oorzaak :')
disclaimer
  vrijdag 13 juli 2012 @ 10:40:25 #150
69724 Lucky_Strike
Hello Sweetie
pi_114144135
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 juli 2012 09:05 schreef Stormqueen het volgende:
Genezen verklaard! Whiej!
W00t w00t! w/
Spoilers!
  vrijdag 13 juli 2012 @ 10:56:56 #151
149959 SQ
snelle trees
pi_114144764
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 juli 2012 10:40 schreef Lucky_Strike het volgende:

[..]

W00t w00t! w/
ja, best fijn, want ik zat ook al over m'n maximale vergoeding heen :')
disclaimer
pi_114145252
quote:
99s.gif Op vrijdag 13 juli 2012 10:34 schreef Stormqueen het volgende:
Mijn weegschaal vertrouw ik eigenlijk helemaal, ik kom zelden tot nooit iets onverwachts tegen eigenlijk.
Ja, ik ben op maandag wel eens drie kilo zwaarder dan op vrijdag, maar dan weet ik ook precies de oorzaak :')
Bekend probleem! :D
Ik kijk gewoon of mijn 'maandag gewicht' lager is dan mijn vorig 'maandag gewicht' en mijn 'vrijdag gewicht' lager is dan mijn vorig 'vrijdag gewicht'.
pi_114149599
Vandaag een verjaardag waar ik dus eigenlijk niets wil eten wat niet in mijn dieet staat. Ik heb me voorgenomen dat ik alleen een uitzondering maak voor een stukje zelfgebakken taart, maar ik ga er vanuit dat er alleen diepvriestaart is, zoals elk jaar.

Net mijn ouders ook gebeld dat we vanavond niet blijven eten (na de verjaardag nog een pc installeren bij mijn vader), hebben ze alles al in huis gehaald voor het eten. Moussaka uit een pakje met veel kaas. Neuh, doe toch maar niet (alhoewel ik moussaka wel erg lekker vind :{ ) Waarom vragen mensen niet eerst of je blijft eten 8)7
  vrijdag 13 juli 2012 @ 13:13:12 #154
95236 marcb1974
Dakshin Ray
pi_114150388
Lijstje voor vandaag:

O: 250 g optimel
T; 2 bos perziken
L: 3 boterhammen
T: sinasappel
D: maaltijdsalade met bacon (kant en klaar van de c1000)

bewegen, 0,0
  vrijdag 13 juli 2012 @ 13:37:57 #155
337640 Barreltje
Produceert gas
pi_114151491
hmpff..
die 2 laatste kilos willen er niet af :X
huisarts velde een vooropige diagnose: blaasontsteking.. zou ik daardoor vocht vast houden :?
en gister (omdat ik mezelf zo zielig vond) een pakje boter ;) gegeten :) -O-
vandaag een rommelige dag, dus ga geen lijstje hier neerzetten want die is ook weer waardeloos :@

Op naar het weekend! :D
Rabarberbarbarabarbarbarenbaardenbarbierbarbierbarbaren
K&W / Barrels Buitenlandse Boerderijtje
  vrijdag 13 juli 2012 @ 13:39:30 #156
149959 SQ
snelle trees
pi_114151544
hoef je nog maar 2 kilo barrel?
disclaimer
  vrijdag 13 juli 2012 @ 13:43:47 #157
337640 Barreltje
Produceert gas
pi_114151723
quote:
99s.gif Op vrijdag 13 juli 2012 13:39 schreef Stormqueen het volgende:
hoef je nog maar 2 kilo barrel?
mweh.. van de 3 kilo die er aangekomen waren in parijs..
  vrijdag 13 juli 2012 @ 13:45:25 #158
149959 SQ
snelle trees
pi_114151802
oh zo. Da's wel matig. Magnums werken dan niet echt mee idd :P
disclaimer
  vrijdag 13 juli 2012 @ 13:46:41 #159
337640 Barreltje
Produceert gas
pi_114151851
quote:
99s.gif Op vrijdag 13 juli 2012 13:45 schreef Stormqueen het volgende:
oh zo. Da's wel matig. Magnums werken dan niet echt mee idd :P
i know :@
maar dat mocht wel na een week blaasontsteking EN gezond eten en nog steeds niks er af :P
ahh well, who am I kidding here? :P
  vrijdag 13 juli 2012 @ 13:49:23 #160
149959 SQ
snelle trees
pi_114151977
jezelf troosten met magnums omdat je niet bent afgevallen is de omgekeerde wereld. Al snap ik wel dat het vlees soms zwak is :') probeer het alleen niet op die manier goed te praten, dat zie ik constant gebeuren (niet alleen hier)

Ik at chips omdat:
- ik ongesteld was
- ik ziek was
- ik rotnieuws had gekregen
- ik niet was afgevallen
- mijn vriend lelijk tegen me deed
- mijn moeder zat te zeuren
- het rotweer was buiten

naja, ga zo maar door. Er is maar 1 geldige reden en dat is: omdat ik het wilde. Dan leg je de schuld niet buiten jezelf :D
disclaimer
  vrijdag 13 juli 2012 @ 13:54:09 #161
337640 Barreltje
Produceert gas
pi_114152207
quote:
99s.gif Op vrijdag 13 juli 2012 13:49 schreef Stormqueen het volgende:
jezelf troosten met magnums omdat je niet bent afgevallen is de omgekeerde wereld. Al snap ik wel dat het vlees soms zwak is :') probeer het alleen niet op die manier goed te praten, dat zie ik constant gebeuren (niet alleen hier)

Ik at chips omdat:
- ik ongesteld was
- ik ziek was
- ik rotnieuws had gekregen
- ik niet was afgevallen
- mijn vriend lelijk tegen me deed
- mijn moeder zat te zeuren
- het rotweer was buiten

naja, ga zo maar door. Er is maar 1 geldige reden en dat is: omdat ik het wilde. Dan leg je de schuld niet buiten jezelf :D
ik weet het.. vandaar de
quote:
7s.gif Op vrijdag 13 juli 2012 13:46 schreef Barreltje het volgende:

ahh well, who am I kidding here? :P
:)
pi_114152277
Ik ga express niet op de weegschaal omdat ik weet dat ik hem dan mijn leven over laat nemen. Hoewel ik de laatste weken wel twijfel omdat ik jullie tickers en grafiekjes wel tof vind en ik denk dat ze ook wel motiveren
maar ik durf gewoon echt niet :@
[Rhu SC]Deel 1 dus? O+
pi_114152371
Ik kan zelf aan de hand van wat ik eet wel een inschatting maken wat ik weeg. Ik weeg de laatste tijd daardoor ook wel een stuk minder..

En ik heb Vakantie!!!!
  vrijdag 13 juli 2012 @ 14:16:18 #164
69724 Lucky_Strike
Hello Sweetie
pi_114153197
Poeh, ik geloof dat we morgen voor 15 euro boodschappen ofzo gaan doen voor de hele week. We gaan volgende week op vakantie en omdat we veel boodschappen mee terug nemen moet dus nu mijn koelkast, vriezer en voorraadkast leeg. Het is een heel gepuzzel geworden maar ik geloof dat ik nu 7 gebalanceerde, lekkere, voorraadopmakende avondmaaltijden heb.

Ik heb ook een lijstje gemaakt van tussendoortjes/lunches die ik kan nemen. De kaas moet op, blikje tonijn, diepvriesmango, etc.
Spoilers!
pi_114153290
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 juli 2012 13:55 schreef rhubarbje het volgende:
Ik ga express niet op de weegschaal omdat ik weet dat ik hem dan mijn leven over laat nemen. Hoewel ik de laatste weken wel twijfel omdat ik jullie tickers en grafiekjes wel tof vind en ik denk dat ze ook wel motiveren
maar ik durf gewoon echt niet :@
Elke dag op de weegschaal heeft mij juist leren relativeren, maar goed, dat werkt niet bij iedereen zo natuurlijk.
pi_114153377
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 juli 2012 14:18 schreef Isabeau het volgende:

[..]

Elke dag op de weegschaal heeft mij juist leren relativeren, maar goed, dat werkt niet bij iedereen zo natuurlijk.
ik moest juist perse elke dag wat er af... er waren dagen dat ik niks at behalve een appel
en heb allerlei vreemde, illegale dieetpillen geprobeerd om maar elke dag af te vallen en zo :')

not good
[Rhu SC]Deel 1 dus? O+
pi_114153443
Nee, niet goed inderdaad :o Ik schommel en dat is prima, want ik schommel wel omlaag *O*
  vrijdag 13 juli 2012 @ 14:42:16 #168
146393 Sometimes
Panta Rhei
pi_114154311
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 juli 2012 14:21 schreef rhubarbje het volgende:

[..]

ik moest juist perse elke dag wat er af...
Die overtuiging heb ik ook een poos gehad, met alle frustraties van dien. Tegenwoordig weeg ik me nog steeds elke dag, maar vergelijken doe ik alleen op maandag. Die waarde afgezet tegen de week ervoor zegt echt iets.

Maar ondertussen heb ik zoveel bijgeleerd op dat gebied dat de weegschaal meestal aangeeft wat ik verwacht.
It was delicious.
pi_114154396
Gokken jullie ook gewicht voor je er op gaat staan? Ik wel :@
pi_114154469
pfoe ik moet wel af vallen trouwens vandaag! ik zweet me kapot!

we zijn hier in huis aan het klussen en grote schoonmaak aan het houden
gezond eten schiet er wel bij in :') gister konden we om half 8 nog niet bij het aanrecht dus toen hebben we friet gehaald :@ en ik heb ook niet echt dat ik om drie uur ga zitten met een appel of zo
maar goed, je kunt niet alles hebben... het huis moet ook weer eens leefbaar worden gemaakt
in de grote schoonmaak kwamen fotos boven van toen we hier net woonde :') je herkent het gewoon niet meer terug
[Rhu SC]Deel 1 dus? O+
  vrijdag 13 juli 2012 @ 14:47:52 #171
146393 Sometimes
Panta Rhei
pi_114154561
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 juli 2012 14:44 schreef Isabeau het volgende:
Gokken jullie ook gewicht voor je er op gaat staan? Ik wel :@
Yep, altijd.

Mijn excelletje trouwens:

It was delicious.
  vrijdag 13 juli 2012 @ 15:45:26 #172
268038 kwakz0r
kwakveense
pi_114156950
wauw, wat ben je al veel kwijt Sometimes!
quote:
99s.gif Op donderdag 12 juli 2012 16:26 schreef Stormqueen het volgende:

[..]

Nou ja, ik ben eens aan het denken geslagen, en zelfs voor een broodmaaltijd heb ik minstens 4 boterhammen nodig voor een voldaan gevoel. Daarom vreet ik ook zo veel rauwe groente op een dag. Ik kan me gewoon niet indenken dat er mensen bestaan die 2 crackers met smeerkaas een bevredigend maal vinden :')
misschien moet je toch proberen een poosje minder rauwkost te eten tussendoor. je houdt je honger ook in stand door je maag met grote porties groot te houden.... er zit niks verkeerds in rauwkost, maar je maag blijft groot en je blijft veel honger houden.

het goede nieuws: in 2 weken kan ie al flink krimpen! ik gebruik daar altijd de vakantie voor, dan eet ik op een of andere manier kleinere porties en minder...
Kwak
  Moderator vrijdag 13 juli 2012 @ 15:46:41 #173
5428 crew  miss_sly
pi_114157009
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 juli 2012 14:22 schreef Isabeau het volgende:
Nee, niet goed inderdaad :o Ik schommel en dat is prima, want ik schommel wel omlaag *O*
ja, precies dat!
Ik maak me dus ook maar geen zorgen als het weer even ietsje meer is, want ik weet dat ie telkens toch echt omlaag gaat. Langzaam maar gestaag!
  Moderator vrijdag 13 juli 2012 @ 15:48:29 #174
5428 crew  miss_sly
pi_114157094
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 juli 2012 15:45 schreef kwakz0r het volgende:

[..]

misschien moet je toch proberen een poosje minder rauwkost te eten tussendoor. je houdt je honger ook in stand door je maag met grote porties groot te houden.... er zit niks verkeerds in rauwkost, maar je maag blijft groot en je blijft veel honger houden.

het goede nieuws: in 2 weken kan ie al flink krimpen! ik gebruik daar altijd de vakantie voor, dan eet ik op een of andere manier kleinere porties en minder...
k gebruik daar altijd de zomer voor, want met warm weer heb ik veel minder behoefte aan eten. Helaas werkt de zomer so far niet erg mee :')
  vrijdag 13 juli 2012 @ 15:50:17 #175
149959 SQ
snelle trees
pi_114157177
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 juli 2012 15:45 schreef kwakz0r het volgende:

[..]

nou ja, ik weet niet wat je je nu inbeeldt, het is niet zo dat ik dagelijks 3 kilo rauwkost naar binnen stamp ofzo. Maar een normaal mens zit gewoon niet vol van een boterham.
disclaimer
  vrijdag 13 juli 2012 @ 15:53:50 #176
268038 kwakz0r
kwakveense
pi_114157318
quote:
99s.gif Op vrijdag 13 juli 2012 15:50 schreef Stormqueen het volgende:

[..]

nou ja, ik weet niet wat je je nu inbeeldt, het is niet zo dat ik dagelijks 3 kilo rauwkost naar binnen stamp ofzo. Maar een normaal mens zit gewoon niet vol van een boterham.
nee, natuurlijk niet :') ik ook niet. maar je zegt net dat je van 4 boterhammen nog niet vol zit en daarom zoveel rauwkost eet de hele dag... niet erg, maar vergt meer wilskracht dan langzamerhand je porties verkleinen waarna je verzadiging eerder bereikt wordt en je minder wilskracht nodig hebt.

t was maar een tip die ik zelf van mijn dietiste kreeg destijds... (omdat ik bij een avondmaaltidj tustig een komkommer en een bos radijs als groente at)
Kwak
  vrijdag 13 juli 2012 @ 15:56:15 #177
149959 SQ
snelle trees
pi_114157422
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 juli 2012 15:53 schreef kwakz0r het volgende:

[..]

nee, natuurlijk niet :') ik ook niet. maar je zegt net dat je van 4 boterhammen nog niet vol zit en daarom zoveel rauwkost eet de hele dag... niet erg, maar vergt meer wilskracht dan langzamerhand je porties verkleinen waarna je verzadiging eerder bereikt wordt en je minder wilskracht nodig hebt.

t was maar een tip die ik zelf van mijn dietiste kreeg destijds... (omdat ik bij een avondmaaltidj tustig een komkommer en een bos radijs als groente at)
Nee, ik zei toch dat vier boterhammen voor mij genoeg zijn? :o maar dan wel echt vier als maaltijd, en niet 1 of 2 :D
disclaimer
  vrijdag 13 juli 2012 @ 15:56:57 #178
149959 SQ
snelle trees
pi_114157460
en omdat ik niet altijd vier boterhammen wil eten, eet ik vaak twee boterhammen en dan rauwkost er bij :)
disclaimer
  vrijdag 13 juli 2012 @ 16:02:59 #179
268038 kwakz0r
kwakveense
pi_114157692
quote:
99s.gif Op vrijdag 13 juli 2012 15:56 schreef Stormqueen het volgende:
en omdat ik niet altijd vier boterhammen wil eten, eet ik vaak twee boterhammen en dan rauwkost er bij :)
prima! ik begreep je verkeerd denk ik. ik dacht dat je je eetlust als een probleem ervoer, vandaar een tip. maar die kun je lekker links laten liggen ;)
Kwak
  vrijdag 13 juli 2012 @ 16:05:37 #180
149959 SQ
snelle trees
pi_114157820
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 juli 2012 16:02 schreef kwakz0r het volgende:

[..]

prima! ik begreep je verkeerd denk ik. ik dacht dat je je eetlust als een probleem ervoer, vandaar een tip. maar die kun je lekker links laten liggen ;)
ja nee, ik omschreef het misschien ook wel een beetje moeilijk :')
disclaimer
pi_114161675
ik vind toevallig met het opruimen net wat oude eetlijsten :o 760 calorieën op een dag :o
djeez dat ik dat überhaupt vol hield zeg :')
[Rhu SC]Deel 1 dus? O+
pi_114164792
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 juli 2012 09:12 schreef Isabeau het volgende:

[..]

Nee, kip is idd hèt volgende voorbeeld van wat je eigenlijk ook maar niet moet eten _O-

En het stomme is, als alles wordt 'geproduceerd' zoals ik het graag zou zien dan zou ik het niet meer kopen omdat het 10x zo duur is geworden.
Denk je? Ik eet uitstekend rundvlees dat naar mijn maatstaven goed geproduceerd is voor een tientje per kilo. Mijn zelfgeproduceerde varkensvlees kost ook zo iets, lamsvlees een fractie daarvan en de kippen (hanen) zijn moeilijk te berekenen maar zijn eigenlijk een bijproduct van de kippen.

Aan mijn varkens- en lamsvlees kan jij natuurlijk niet zomaar komen -tenzij je bij mij langskomt- maar rundsvlees kopen bij een fatsoenlijke boer moet jij ook kunnen.
Es ist heute schlecht und wird nun täglich schlechter werden, – bis das Schlimmste kommt
pi_114165247
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 juli 2012 18:42 schreef sigme het volgende:

Denk je? Ik eet uitstekend rundvlees dat naar mijn maatstaven goed geproduceerd is voor een tientje per kilo. Mijn zelfgeproduceerde varkensvlees kost ook zo iets, lamsvlees een fractie daarvan en de kippen (hanen) zijn moeilijk te berekenen maar zijn eigenlijk een bijproduct van de kippen.

Aan mijn varkens- en lamsvlees kan jij natuurlijk niet zomaar komen -tenzij je bij mij langskomt- maar rundsvlees kopen bij een fatsoenlijke boer moet jij ook kunnen.
Ik probeer al zoveel mogelijk 'biologisch' te kopen, maar ook daar heb ik dan toch nog vraagtekens bij. Ik wil eigenlijk dat de koe die ik uiteindelijk eet gewoon een leuk leven heeft gehad en niet zijn hele leven op stal heeft gestaan. Ik koop mijn eieren al wel direct van een boer (kippen lopen buiten), maar rundvlees? Nee, dat weet ik zo 1,2,3 niet te vinden.
  vrijdag 13 juli 2012 @ 18:56:19 #184
68576 eleusis
fokked op kidz
pi_114165403
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 juli 2012 16:02 schreef kwakz0r het volgende:

[..]

Ik ervaar het wel als een probleem ;(

En de radijsjes waren ook nog op bij de c1000, heb je 't ooit zo zout gevreten??

Maar ik heb geen chips gekocht O+
Ik in een aantal worden omschreven: Ondernemend | Moedig | Stout | Lief | Positief | Intuïtief | Communicatief | Humor | Creatief | Spontaan | Open | Sociaal | Vrolijk | Organisator | Pro-actief | Meedenkend | Levensgenieter | Spiritueel
pi_114170259
Zijn spieren echt zoveel zwaarder dan vet? Ik Ben 3 maanden geleden begonnen met actiever bewegen, trainen met gewichten e.d. en gezonder (minder) te eten. Nu is mijn buik al flink aan het slinken maar ik blijf qua gewicht al een tijdje steken op 110kg, ben wel een stuk gespierder geworden. Ik wil omlaag qua gewicht ivm hardlopen, denk dat ik daar nog ff te zwaar voor ben (slecht voor gewrivhten)

Normaal, of toch wat anders doen qua eten?
pi_114177444
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 juli 2012 20:46 schreef tjoptjop het volgende:
Zijn spieren echt zoveel zwaarder dan vet? Ik Ben 3 maanden geleden begonnen met actiever bewegen, trainen met gewichten e.d. en gezonder (minder) te eten. Nu is mijn buik al flink aan het slinken maar ik blijf qua gewicht al een tijdje steken op 110kg, ben wel een stuk gespierder geworden. Ik wil omlaag qua gewicht ivm hardlopen, denk dat ik daar nog ff te zwaar voor ben (slecht voor gewrivhten)

Normaal, of toch wat anders doen qua eten?
Ja! Ik heb precies hetzelfde als jij. Ik doe veel krachttraining en eet gezond. Ik val niet af maar zie wel dat ik slanker word. In deze gevallen geeft je (gewone) weegschaal dus niet zo'n goede indicatie.
pi_114186297
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 juli 2012 18:53 schreef Isabeau het volgende:

[..]

Ik probeer al zoveel mogelijk 'biologisch' te kopen, maar ook daar heb ik dan toch nog vraagtekens bij. Ik wil eigenlijk dat de koe die ik uiteindelijk eet gewoon een leuk leven heeft gehad en niet zijn hele leven op stal heeft gestaan. Ik koop mijn eieren al wel direct van een boer (kippen lopen buiten), maar rundvlees? Nee, dat weet ik zo 1,2,3 niet te vinden.
Heb je een auto?
Kijk, er is een website om de plaatsen te zoeken waar je vlees kan kopen bij de boer zelf. Zoom een beetje uit of kies een ander vertrekpunt of vink andere producten aan - het stikt van de boeren die graag hun waren rechtstreeks verkopen.

Zo eentje als deze bijvoorbeeld, in een dorp waar ik wel eens kom (nog niet bij deze boer geweest trouwens). Maar ik kom bij vergelijkbare boeren, waarvan ik de koeien tegenkom hier in de natuurgebieden. Ik zit hier tussen drie van zulke boeren, die, omdat ze geen gecertificeerd eko-vlees hebben, wel een stuk goedkoper zijn.
pi_114186410
sigme, je bent geweldig! Ik heb geen auto, maar ben ook niet vies van een eind fietsen!
Mijn volgende fietstocht wordt een rondje langs een paar van die boerderijen in de omgeving; ik ben benieuwd wat hun aanbod is.
pi_114186436
quote:
7s.gif Op zaterdag 14 juli 2012 08:57 schreef sigme het volgende:

[..]

Heb je een auto?
Kijk, er is een website om de plaatsen te zoeken waar je vlees kan kopen bij de boer zelf. Zoom een beetje uit of kies een ander vertrekpunt of vink andere producten aan - het stikt van de boeren die graag hun waren rechtstreeks verkopen.

Zo eentje als deze bijvoorbeeld, in een dorp waar ik wel eens kom (nog niet bij deze boer geweest trouwens). Maar ik kom bij vergelijkbare boeren, waarvan ik de koeien tegenkom hier in de natuurgebieden. Ik zit hier tussen drie van zulke boeren, die, omdat ze geen gecertificeerd eko-vlees hebben, wel een stuk goedkoper zijn.
_O_
zelfs hier in de buurt ( randstad ) is er een boer die vleesch verkoopt :9
daar gaan we eens een lekker stukje halen! :D

oeh en erheen fietsen is ook wel een goed idee! :D

A kiss is a lovely trick, designed by nature, to stop words when speech becomes superfluous
  zaterdag 14 juli 2012 @ 09:45:02 #190
30252 Soempie
Procreating
pi_114186914
Ooit eens biefstuk gehaald bij een boer en een stuk verderop pruimen. Man, dat was lekker. :9

Gister pizza gegeten en ik kon het niet op. :D Dat is denk ik in de afgelopen 10 jaar niet gebeurd. *O*
In some cases, resentment can result simply from being on the receiving end of good arguments. Collini
How much more precious is a little humanity than all the rules in the world.Piaget
  Moderator zaterdag 14 juli 2012 @ 09:46:19 #191
5428 crew  miss_sly
pi_114186938
Wat een goede site! Zelfs in de omgeving Amsterdam zijn er twee boeren te vinden die vlees verkopen!

Fietsen bewaren we in ieder geval voor een andere dag. Wat een vreselijk weer :{
pi_114187083
Ik heb heel veel te doen vandaag en ik zit hier eigenlijk te wachten tot het ophoudt met regenen, maar dat gaat niet gebeuren hè :+ Dan moet ik maar gaan.
  zaterdag 14 juli 2012 @ 10:31:30 #193
69724 Lucky_Strike
Hello Sweetie
pi_114187756
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 juli 2012 09:55 schreef Isabeau het volgende:
Ik heb heel veel te doen vandaag en ik zit hier eigenlijk te wachten tot het ophoudt met regenen, maar dat gaat niet gebeuren hè :+ Dan moet ik maar gaan.
Wij proberen al een maand de voorgevel schoon te maken. Wat zeg ik, maak er maar 3 maanden van. Dit weekend moet het toch echt gaan gebeuren maar uiteraard regent het weer eens. Maar het gaat toch echt gebeuren. Ik kan best het raam binnen schoonmaken als het buiten regent. En de gordijnen wassen. Tussen de buien door kan ik best het onkruid tussen de gevel en de stoep weghalen en de voordeur is ook zo gebeurt als het even droog is. No more excuses!

Ik zie alleen zo tegen die gordijnen op. Die zijn groot en moeten ontdaan worden van kattenharen voor ze de was in gaan. Ik had dat klusje in gedachten aan mijn vriend overgelaten maar die heeft het extreem druk en is aan het werk. Vooruit dan maar, meer dan dit hoef ik niet te doen vandaag.
Spoilers!
  zaterdag 14 juli 2012 @ 10:37:27 #194
69724 Lucky_Strike
Hello Sweetie
pi_114187857
Geniale site inderdaad. Er is hier natuurlijk weer geen vleesverkoperd in de buurt maar wie weet ga ik ooit wel eens er voor een stukje rijden.
Spoilers!
  zaterdag 14 juli 2012 @ 10:53:13 #195
95236 marcb1974
Dakshin Ray
pi_114188154
Lijstje voor vandaag:

O: 250 g optimel
T; sinasappel
L: 3 boterhammen
T: banaan + bosperzik
D: stoommaaltijd

bewegen, 0,0
pi_114188989
Niet doen: de deur uitgaan zonder te hebben ontbeten en dan verwachten dat je niets in de stad wilt kopen omdat je honger hebt |:( Vroeger ging dat prima, want toen ontbeet ik echt nooit, maar nu is mijn lijf er toch wel aan gewend om iets te eten 's morgens.
  zaterdag 14 juli 2012 @ 11:47:21 #197
68576 eleusis
fokked op kidz
pi_114189405
Een goede motivator om af te vallen: het aanvragen van een arbeidsongeschiktheidsverzekering :')
pi_114190345
quote:
1s.gif Op zaterdag 14 juli 2012 11:47 schreef eleusis het volgende:
Een goede motivator om af te vallen: het aanvragen van een arbeidsongeschiktheidsverzekering :')
Kijken ze naar BMI of zo?
  zaterdag 14 juli 2012 @ 12:59:04 #199
68576 eleusis
fokked op kidz
pi_114191328
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 juli 2012 12:25 schreef Isabeau het volgende:
Kijken ze naar BMI of zo?
:Y Naar alles eigenlijk, maar BMI springt er wel een beetje uit. :')
pi_114191380
Weer thuis :'(
De weegschaal zei +2... Wel ontzettend genoten en heeeeeerlijk gegeten. Komende weken weer flink bikkelen!
♥ A ♥ & ♥ T ♥
pi_114191442
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 juli 2012 12:59 schreef eleusis het volgende:

:Y Naar alles eigenlijk, maar BMI springt er wel een beetje uit. :')
Achterlijke maatschappij om naar BMI te kijken :')
Middelomtrek: ok, maar BMI is zonder de persoon gezien te hebben echt een vreselijk slechte marker van overgewicht.
pi_114191460
quote:
1s.gif Op zaterdag 14 juli 2012 13:00 schreef Vicky het volgende:
Weer thuis :'(
De weegschaal zei +2... Wel ontzettend genoten en heeeeeerlijk gegeten. Komende weken weer flink bikkelen!
+2 is niks, is zo weer weg :*
pi_114192248
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 juli 2012 13:02 schreef Isabeau het volgende:

[..]

+2 is niks, is zo weer weg :*
:Y
hier nog een halve kilo te gaan! :P

komt cast goed vick! ^O^

pi_114192446
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 juli 2012 13:02 schreef Isabeau het volgende:

[..]

Achterlijke maatschappij om naar BMI te kijken :')
Middelomtrek: ok, maar BMI is zonder de persoon gezien te hebben echt een vreselijk slechte marker van overgewicht.
Helemaal mee eens.
Ik heb bijvoorbeeld erg korte benen en een lang bovenlijf, daardoor pakt mijn BMI gewoon al beroerder uit. Als ik mijn benen zou laten breken en verlengen (populair bij Aziaten) zou ik opeens een stuk gezonder zijn. :')

"Ik ben niet te zwaar voor mijn lengte, ik ben te kort voor mijn gewicht." :P
pi_114192911
quote:
1s.gif Op zaterdag 14 juli 2012 13:35 schreef helicopter het volgende:

"Ik ben niet te zwaar voor mijn lengte, ik ben te kort voor mijn gewicht." :P
Dat gaat bij jou echt op dus? :D
pi_114192950
Zo, ook een nieuw 06 nummer overigens, oude was eh...foetsie :@ Te lang gewacht met opwaarderen.
pi_114193044
hmm.. voor de "koopjes jagers" bij wehkamp hebben ze nu tot 70 % korting..
gister maar even wat broeken en shirts gekocht :P meet korting dan dat ik betaal *O*

pi_114195511
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 juli 2012 13:51 schreef Isabeau het volgende:

[..]

Dat gaat bij jou echt op dus? :D
Helaas ben ik ook gewoon te zwaar. :')
  zondag 15 juli 2012 @ 09:45:37 #209
319308 Tink89
To live is to dance
pi_114220951
Ik ben er weer!

Ponykamp was supertof en heel vermoeiend. Heb niet echt gezond gegeten en heel veel suiker gehad, maar was toch nog 0,3 kilo afgevallen. Verwacht dat er komende week nog wat meer af gaat aan vocht en glycogeen.

Vandaag ga ik iig shoppen. Paste zomaar in een spijkerbroek in 42 en zomerjas in 44 van Steps! :)

Xx
K&W / Tink's droomhuis deel 3: Vur goan beginne! Ofzoiets....
maandag 30 september 2013 07:58 schreef Brighteyes het volgende:
En over de chocola... Tink is van een andere planeet. ;) Die heeft dat niet nodig. ;)
pi_114228199
Welkom terug, Tink *O* En wat fijn hè, normale maten aankunnen :Y Maakt het winkelen een stuk prettiger.

Gisteren kreeg ik een énorme vreetkick, wilde ineens van alles en nog wat naar binnen werken en het liefst vet en suiker = chocolade 8)7 Vanmorgen ongesteld geworden. Ah, ik snap hem :')
  zondag 15 juli 2012 @ 14:45:55 #211
146393 Sometimes
Panta Rhei
pi_114228665
quote:
0s.gif Op zondag 15 juli 2012 14:32 schreef Isabeau het volgende:
Welkom terug, Tink *O* En wat fijn hè, normale maten aankunnen :Y Maakt het winkelen een stuk prettiger.

Gisteren kreeg ik een énorme vreetkick, wilde ineens van alles en nog wat naar binnen werken en het liefst vet en suiker = chocolade 8)7 Vanmorgen ongesteld geworden. Ah, ik snap hem :')
Ik zou dat excuus ook wel eens willen gebruiken...
It was delicious.
pi_114228794
haha, is niks geweldigs aan hoor :') Ik was alleen zo verbaasd gisteren dat ik echt echt echt enorme behoefte aan ongezond eten had en ik begreep niet waarom. Vanmorgen begreep ik het direct. En het mooie is: afgevallen terwijl ik gisteren slecht heb gegeten :7 Dát is er wel leuk aan.
  zondag 15 juli 2012 @ 14:54:55 #213
146393 Sometimes
Panta Rhei
pi_114228967
Dat het niet geweldig is dat geloof ik wel.
Maar ik heb die behoefte aan ongezonde meuk ook regelmatig maar geen valide excuus ;)
It was delicious.
pi_114229027
Ik heb ook wel eens geen excuus :@

Vanmorgen weer slecht ontbeten: watermeloen, kwark en een glas cola. Combinatie 8)7
Gelukkig heeft mijn vriend de troep die ik gisteren had gekocht alleen opgegeten.
  zondag 15 juli 2012 @ 15:17:45 #215
146393 Sometimes
Panta Rhei
pi_114229815
Cola bij het ontbijt :X

Hoe krijg je het weg (ja, ik weet dat er meer mensen zijn die dat doen. Maar ik kan het echt niet).
It was delicious.
pi_114230642
quote:
0s.gif Op zondag 15 juli 2012 15:17 schreef Sometimes het volgende:

Hoe krijg je het weg (ja, ik weet dat er meer mensen zijn die dat doen. Maar ik kan het echt niet).
Ontbijt was wel een uurtje geleden 8-)
  zondag 15 juli 2012 @ 16:13:57 #217
125853 Ticootje
<3 6970 <3
pi_114231865
quote:
0s.gif Op zondag 15 juli 2012 15:17 schreef Sometimes het volgende:

Red bull. No problem.
pi_114233245
Leftover pizza, pasta, taart, chips, cola etc: prima ontbijt na een feestje :@
Ik trek de grens bij drank :+
  zondag 15 juli 2012 @ 16:48:46 #219
125853 Ticootje
<3 6970 <3
pi_114233335
quote:
0s.gif Op zondag 15 juli 2012 16:47 schreef Isabeau het volgende:
Leftover pizza, pasta, taart, chips, cola etc: prima ontbijt na een feestje :@
Ik trek de grens bij drank :+
Champagne ontbijt.
  zondag 15 juli 2012 @ 16:50:25 #220
319308 Tink89
To live is to dance
pi_114233409
Brrt, ik lust uberhaupt geen cola, maar bij 't ontbijt zou ik ervan over m'n nek gaan. Red bull is ook al zoiets smerigs!

Hier gaat er bij 't ontbijt qua drinken niets anders in dan sap, thee of zuivel.

Vanavond btw paella maken, jum!!
En over de chocola... Tink is van een andere planeet. ;) Die heeft dat niet nodig. ;)
pi_114233489
quote:
1s.gif Op zondag 15 juli 2012 16:48 schreef Ticootje het volgende:

Champagne ontbijt.
Ok, de grens kàn iets worden opgerekt O-)
Prosecco met verse sinaasappelsap :@
pi_114241028
Nou ik heb net alles van de afgelopen week er weer aangegeten op zijn minst :') uit eten met schoonouders en in de middag met hun een ijsje gegeteb

heb geprobeerd de schade te beperken door geen voorgerecht, maar een bolletje ijs te nemeb en het nagerecht met mijn lief te delen maar heb wel een beetje spijt (maar het was heerlijk! Zo goed had ik in 2012 nog niet gegeten)
[Rhu SC]Deel 1 dus? O+
  zondag 15 juli 2012 @ 22:13:06 #223
319308 Tink89
To live is to dance
pi_114248070
quote:
0s.gif Op zondag 15 juli 2012 20:00 schreef rhubarbje het volgende:
Nou ik heb net alles van de afgelopen week er weer aangegeten op zijn minst :') uit eten met schoonouders en in de middag met hun een ijsje gegeteb

heb geprobeerd de schade te beperken door geen voorgerecht, maar een bolletje ijs te nemeb en het nagerecht met mijn lief te delen maar heb wel een beetje spijt (maar het was heerlijk! Zo goed had ik in 2012 nog niet gegeten)
Vertel eens wat je gegeten hebt dan? Overigens weet ik niet of je voorgerecht inruilen voor ijs echt handig is...

Xx
pi_114248722
Jammer dat je spijt voelt rhubarbje. Een avond gezellig eten met familie waarbij het eten heerlijk is en waarbij je ook nog eens rekening met je dieet hebt gehouden lijkt mij een slechte reden voor gevoelens van spijt.

Ben ik nou gek of hebben veel mensen die proberen af te vallen een ongezonde houding tov eten en gevoel. Ik heb ook wel eens spijt, maar dan omdat ik bijv een vies stuck diepvriestaart heb genomen omdat ik de gastvrouw wilde plezieren of zo.
pi_114249617
Wat Isa zegt.

Ik zou graag willen dat ik spijt kn hebben van O+ wijn O+. Dan zou ik het misschien eens laten.

Schuld van Vanyel.
pi_114249794
quote:
0s.gif Op zondag 15 juli 2012 22:41 schreef DancingPhoebe het volgende:
Wat Isa zegt.

Ik zou graag willen dat ik spijt kn hebben van O+ wijn O+. Dan zou ik het misschien eens laten.

Schuld van Vanyel.
:o
Vanyel dronk heel geen wijn!
pi_114249988
Nee die slobberde mijn wodka op :o
pi_114250452
quote:
0s.gif Op zondag 15 juli 2012 22:24 schreef Isabeau het volgende:
Jammer dat je spijt voelt rhubarbje. Een avond gezellig eten met familie waarbij het eten heerlijk is en waarbij je ook nog eens rekening met je dieet hebt gehouden lijkt mij een slechte reden voor gevoelens van spijt.

Ben ik nou gek of hebben veel mensen die proberen af te vallen een ongezonde houding tov eten en gevoel. Ik heb ook wel eens spijt, maar dan omdat ik bijv een vies stuck diepvriestaart heb genomen omdat ik de gastvrouw wilde plezieren of zo.
k heb totaal geen spijt bij wat ik vorige week op vakantie heb gegeten. Ik had er ook voor kunnen kiezen om alleen salade te eten, maar zovaak ben ik nou ook weer niet op Gran Canaria...en vakantie is er ook om te genieten hoor!! Ik heb ervoor gekozen om lekker (en ook veel te veel :')) te eten en daar draag ik de consequenties ook van... Komende week gewoon keihard ertegenaan.
Ondertussen hoef ik nog maar 1,3 kg om weer op mijn oude gewicht te komen.
♥ A ♥ & ♥ T ♥
pi_114250950
quote:
1s.gif Op zondag 15 juli 2012 22:13 schreef Tink89 het volgende:

[..]

Vertel eens wat je gegeten hebt dan? Overigens weet ik niet of je voorgerecht inruilen voor ijs echt handig is...

Xx
nee niet zo letterlijk :P eerder die dag gingen we een ijsje eten en later die dag heb ik het voorgerecht geskipt
daarna kwam toch de dessert kaart en kon ik het niet laten en heb ik een dessert met mijn lief gedeeld

ik had groene asperges met een vegetarische geitenkaas loempia
[Rhu SC]Deel 1 dus? O+
pi_114251056
quote:
0s.gif Op zondag 15 juli 2012 22:24 schreef Isabeau het volgende:

ik ben gewoon nogal (onrealistisch) aan ht stressen de laatste tijd
en dan heb ik op het moment geen spijt dan is het heerlijk en gezellig en daarna denk ik: oh ik ga dood aan suikerziekte wan ik ben dik etc
[Rhu SC]Deel 1 dus? O+
pi_114251539
quote:
1s.gif Op zondag 15 juli 2012 23:10 schreef rhubarbje het volgende:

ik ben gewoon nogal (onrealistisch) aan ht stressen de laatste tijd
en dan heb ik op het moment geen spijt dan is het heerlijk en gezellig en daarna denk ik: oh ik ga dood aan suikerziekte wan ik ben dik etc
Och jee, dat zijn idd best onrealistische gedachten na één etentje :@
pi_114251675
Ik weet het :')

Het is gewoon vakantie stress hoor die ik ergens anders op projecteer
als ik over een week aan het strand lig is het zo voorbij :P
Tot ik heimwee krijg of zo :P
[Rhu SC]Deel 1 dus? O+
  maandag 16 juli 2012 @ 07:02:37 #233
54772 Silmarwen
pi_114258710
Zo, nu weer goed aan de slag na kort weekendje stiekem kamperen in de Veluwe. :D Veel gelopen/gezwommen en heeeeeeeeeeeeel slecht gegeten.
pi_114258771
quote:
0s.gif Op maandag 16 juli 2012 07:02 schreef Silmarwen het volgende:
Zo, nu weer goed aan de slag na kort weekendje stiekem kamperen in de Veluwe. :D Veel gelopen/gezwommen en heeeeeeeeeeeeel slecht gegeten.
stiekem toch een beetje op vakantie geweest? ;)

hier blijk ik naast een blaasontsteking ook een "spastische dikke darm " te hebben -O-
de dokter vroeg me om op te schrijven wat ik eet om er zo achter te komen waardoor ik dat had.. nou.. ik weet het geloof ik wel... -O-

een half jaar geleden zo'n last gehad, zondag last gehad en nu weer enormlast en volgens mij heb ik alle drie die keren meergranen pannenkoeken van de AH gegeten -O-
die komen er dus niet meer in.. crepes ( van die franse) hebben niet hetzelfde effect, dus moet nog even checken of " gewone" pannenkoeken ( zonder een pakje :P ) ook niet goed zijn :{
en ik vind pannenkoeken nou juist zo lekker als weekend lunch! :P

maandag 16 juli 2012 @ 09:05:32 #235
30252 Soempie
Procreating
pi_114259712
Barretje, hopelijk gaat het alleen om de pannenkoeken van de AH. Is het dan ook vrij snel over nadat je zoiets gegeten hebt? Of blijf je dan langer last houden van je darmen?

Hier 93,4 al een paar dagen. *O* Na ongeveer twee weken stilstand en frustratie. En dat ook na gister: slecht gegeten en gedronken in Scheveningen. :Y) Niet iets waar ik me schuldig om voel trouwens. Alleen nu voel ik me weer schuldig dat ik me niet schuldig voel over het eten en het drinken. :')
  maandag 16 juli 2012 @ 09:15:44 #236
337640 Barreltje
Produceert gas
pi_114259854
quote:
0s.gif Op maandag 16 juli 2012 09:05 schreef Soempie het volgende:
Barretje, hopelijk gaat het alleen om de pannenkoeken van de AH. Is het dan ook vrij snel over nadat je zoiets gegeten hebt? Of blijf je dan langer last houden van je darmen?

Hier 93,4 al een paar dagen. *O* Na ongeveer twee weken stilstand en frustratie. En dat ook na gister: slecht gegeten en gedronken in Scheveningen. :Y) Niet iets waar ik me schuldig om voel trouwens. Alleen nu voel ik me weer schuldig dat ik me niet schuldig voel over het eten en het drinken. :')
:o Scheveningen! en dan kom je niet even langs?? o|O

mja.. we gaan het merken.. de eerste keer was het 4 dagen, nu iets langer, maar ik denk dat die blaasontsteking er ook mee te maken heeft dat het nu langer duurt ;)
  Licht Ontvlambaar maandag 16 juli 2012 @ 09:23:18 #237
7020 Sjeen
...gevaarlijke vrouw...
pi_114259982
2 weken heerlijk eten, veel wijn en zon... dik een kilo lichter. En weer thuis in druilerig Maastricht ;(
You can't start a fire without a spark...
♥ Isa ♥ | In vuur en vlam
A dirty mind is a joy forever!
  maandag 16 juli 2012 @ 09:47:58 #238
337640 Barreltje
Produceert gas
pi_114260388
quote:
0s.gif Op maandag 16 juli 2012 09:23 schreef Sjeen het volgende:
2 weken heerlijk eten, veel wijn en zon... dik een kilo lichter. En weer thuis in druilerig Maastricht ;(
^O^

je vergeet wsl de enorme beweging die je daar gehad hebt itt de "normale"kantoor baan?
  maandag 16 juli 2012 @ 18:31:19 #239
30252 Soempie
Procreating
pi_114279890
quote:
12s.gif Op maandag 16 juli 2012 09:15 schreef Barreltje het volgende:

[..]

:o Scheveningen! en dan kom je niet even langs?? o|O
Excuses. :@ :P

Lijstje van vandaag:

O: 2 volk. boterh. een oude kaas, een appelstroop
T: kwart mango
L: 2 volk. boterh. met mozzarella en een tomaat
T: niks
D: biefstuk, roerbakgroenten en gebakken aardappeltjes
schaaltje yoghurt.
T: ?

Sjeen, wat goed! ^O^
  Licht Ontvlambaar maandag 16 juli 2012 @ 20:00:10 #240
7020 Sjeen
...gevaarlijke vrouw...
pi_114283758
quote:
7s.gif Op maandag 16 juli 2012 09:47 schreef Barreltje het volgende:

[..]

^O^

je vergeet wsl de enorme beweging die je daar gehad hebt itt de "normale"kantoor baan?
Nou... Ik heb op kantoor meer beweging dan hangen voor vouwwagen met een ereader en een glas wijn en dan 's avonds naar het terras bij de bar lopen voor nog meer wijn :+
You can't start a fire without a spark...
♥ Isa ♥ | In vuur en vlam
A dirty mind is a joy forever!
pi_114283853
S: intensief gymnastiek, 1.5 uur. :)
Twiddel
  dinsdag 17 juli 2012 @ 07:41:05 #242
54772 Silmarwen
pi_114304365
Dag 1 van het nieuwe begin was geslaagd. *O*

Als het nou even niet hoost vanavond, kan ik ook hardlopen. (Heb nog geen regenshirt/jack)
  dinsdag 17 juli 2012 @ 10:30:14 #243
4159 GI
Nee ik heet geen JOE
pi_114307364
Ziek zijn scheelt!

Teller op 117 ipv de 119.2 van voor het weekendje weg :+
pi_114307502
Nou ik dacht ik zal mij eens wegen
6 keer na elkaar op dat ding gestaan en 6 verschillende gewichten :,) en dan geen verschil achter de komma zeg maar

tijd voor een nieuwe weegschaal
[Rhu SC]Deel 1 dus? O+
  dinsdag 17 juli 2012 @ 10:44:00 #245
337640 Barreltje
Produceert gas
pi_114307776
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 juli 2012 10:35 schreef rhubarbje het volgende:
Nou ik dacht ik zal mij eens wegen
6 keer na elkaar op dat ding gestaan en 6 verschillende gewichten :,) en dan geen verschil achter de komma zeg maar

tijd voor een nieuwe weegschaal
of nieuwe baterijen ..
dat helpt bij ons wel eens :P
pi_114309015
Nou hij stond al bij het stapeltje weg gooien want oud en vies en zo maar heb hem even er uit gevist om de koffers te kunnen wegen
[Rhu SC]Deel 1 dus? O+
pi_114334690
Overmorgen maar eens kijken of het harde sporten afgelopen maand nut heeft gehad. Ik merk wel verschi in mn figuur, maar ik kan niet zeggen dat ik de laatste twee weken zo goed gegeten heb. Beetje nerveus dus. Morgen nog maar een keer knallen in de sportschool :)
  dinsdag 17 juli 2012 @ 21:47:55 #248
69724 Lucky_Strike
Hello Sweetie
pi_114335243
Omg, dit is echt omgekeerde wereld. Ik heb net de eerste paar happen van mijn avondeten eruit gegooid. En nou zit ik tegen heug en meug de tomaten-groentesoep op te eten die ik net on the fly heb gemaakt omdat ik van niet eten zieker word dan van wel eten.
Spoilers!
  dinsdag 17 juli 2012 @ 22:33:49 #249
374500 Domme_Gans
Dom, gans is dom.
pi_114337821
quote:
3s.gif Op dinsdag 17 juli 2012 10:30 schreef GI het volgende:
Ziek zijn scheelt!
Teller op 117 ipv de 119.2 van voor het weekendje weg :+
Weet je wat ook helpt? Je pols breken en je elleboog ontwrichten, mijn eetlust is compleet weg ^O^
-weg-
  woensdag 18 juli 2012 @ 10:22:28 #250
30252 Soempie
Procreating
pi_114352186
quote:
10s.gif Op dinsdag 17 juli 2012 22:33 schreef Domme_Gans het volgende:

[..]

Weet je wat ook helpt? Je pols breken en je elleboog ontwrichten, mijn eetlust is compleet weg ^O^
Dat is wel heel drastisch.
  woensdag 18 juli 2012 @ 10:26:00 #251
149959 SQ
snelle trees
pi_114352282
quote:
12s.gif Op woensdag 18 juli 2012 10:22 schreef Soempie het volgende:

[..]

Dat is wel heel drastisch.
Mwah :')
disclaimer
pi_114353060
quote:
10s.gif Op dinsdag 17 juli 2012 22:33 schreef Domme_Gans het volgende:

Ik vind het voorstellen van auto-mutilatie best ernstig }:|
  woensdag 18 juli 2012 @ 10:58:47 #253
149959 SQ
snelle trees
pi_114353171
Een been amputeren werkt ook als een malle :D :D
disclaimer
pi_114353604
Hoe denken we hier over het aantal eetmomenten per dag? Ik zie in de lijstjes gewoonlijk elke keer 1 tussendoortje tussen de gangbare ontbijt-lunch-diner maaltijden. En dan nog een tussendoortje in de avond.

Voor mij geeft dat problemen; de middag is eigenlijk te lang. Niet zozeer qua tijd (12u lunch, later is logistiek erg lastig), 15u tussendoortje en 18u eten. Intervallen van 3 uur zijn op zich normaal.

Maar na zo'n middag heb ik eigenlijk al een vreetaanval vóór het avondeten wat uiteindelijk resulteert in een avond met teveel en ongezond snacken.

Nu wil ik - vanaf vandaag :') - 2 tussendoortjes per middag gaan doen, dus bijvoorbeeld om 14u en om 16u. Kijken of dat scheelt in het hongergevoel rond het avondeten.

Via google vind ik terug dat 6 a 7 eetmomenten per dag normaal is. Ik wijk daar dus op zich niet van af. Hoe denken de dieetclubbers daarover?
It was delicious.
  woensdag 18 juli 2012 @ 11:14:35 #255
95236 marcb1974
Dakshin Ray
pi_114353649
Doen wat voor jou werkt. Als je maar op let in wat je dan eet als tussendoortje.
  woensdag 18 juli 2012 @ 11:16:06 #256
337640 Barreltje
Produceert gas
pi_114353704
quote:
99s.gif Op woensdag 18 juli 2012 10:58 schreef Stormqueen het volgende:
Een been amputeren werkt ook als een malle :D :D
dat werkt gewoon dubbel want je bent meteen een kilo of 5 (?) kwijt! :D
  woensdag 18 juli 2012 @ 11:16:52 #257
149959 SQ
snelle trees
pi_114353726
quote:
0s.gif Op woensdag 18 juli 2012 11:13 schreef Sometimes het volgende:
Hoe denken we hier over het aantal eetmomenten per dag? Ik zie in de lijstjes gewoonlijk elke keer 1 tussendoortje tussen de gangbare ontbijt-lunch-diner maaltijden. En dan nog een tussendoortje in de avond.

Voor mij geeft dat problemen; de middag is eigenlijk te lang. Niet zozeer qua tijd (12u lunch, later is logistiek erg lastig), 15u tussendoortje en 18u eten. Intervallen van 3 uur zijn op zich normaal.

Maar na zo'n middag heb ik eigenlijk al een vreetaanval vóór het avondeten wat uiteindelijk resulteert in een avond met teveel en ongezond snacken.

Nu wil ik - vanaf vandaag :') - 2 tussendoortjes per middag gaan doen, dus bijvoorbeeld om 14u en om 16u. Kijken of dat scheelt in het hongergevoel rond het avondeten.

Via google vind ik terug dat 6 a 7 eetmomenten per dag normaal is. Ik wijk daar dus op zich niet van af. Hoe denken de dieetclubbers daarover?
Ik eet altijd twee tussendoortjes 's middags. Want mijn vriend werkt op flinke afstand en derhalve eet ik zelden voor 19:30 warm. Anders duurt de middag echt te lang :D
Zolang je geen snickers pakt enzo kan dat prima :Y
Ik eet daarentegen geen avondtussendoortjes.
disclaimer
  woensdag 18 juli 2012 @ 11:17:35 #258
149959 SQ
snelle trees
pi_114353752
quote:
7s.gif Op woensdag 18 juli 2012 11:16 schreef Barreltje het volgende:

[..]

dat werkt gewoon dubbel want je bent meteen een kilo of 5 (?) kwijt! :D
Ik denk wel een kilo of vijftien - twintig hoor. Ik weet niet wat voor beentjes jij hebt? :D
disclaimer
pi_114353764
quote:
0s.gif Op woensdag 18 juli 2012 11:14 schreef marcb1974 het volgende:
Doen wat voor jou werkt. Als je maar op let in wat je dan eet als tussendoortje.
dat ..

Vanmorgen weer heerlijk gesport! Dat heb ik echt gemist in die week vakantie.
♥ A ♥ & ♥ T ♥
  woensdag 18 juli 2012 @ 11:18:00 #260
337640 Barreltje
Produceert gas
pi_114353773
en sometimes, idd wat marc zet.. als dat voor jou beter werkt, waarom niet? :)
al is de vraag misschien ook : wat heb je nu als tussendoortje dan?
en zou je dat evt kunnen opsplitsen, zodat je wel evenveel binnenkrijgt maar verspreid over 2 eet momenten?
  woensdag 18 juli 2012 @ 11:18:34 #261
337640 Barreltje
Produceert gas
pi_114353796
quote:
99s.gif Op woensdag 18 juli 2012 11:17 schreef Stormqueen het volgende:

[..]

Ik denk wel een kilo of vijftien - twintig hoor. Ik weet niet wat voor beentjes jij hebt? :D
wishfull thinking! O-) :Y
  woensdag 18 juli 2012 @ 11:19:40 #262
149959 SQ
snelle trees
pi_114353827
quote:
7s.gif Op woensdag 18 juli 2012 11:18 schreef Barreltje het volgende:

[..]

wishfull thinking! O-) :Y
Nah, als je benen 5 kilo per stuk wegen lig je al enige tijd onder de groene zoden vrees ik :')
disclaimer
  woensdag 18 juli 2012 @ 11:21:47 #263
69724 Lucky_Strike
Hello Sweetie
pi_114353895
quote:
99s.gif Op woensdag 18 juli 2012 11:16 schreef Stormqueen het volgende:

[..]

Ik eet altijd twee tussendoortjes 's middags. Want mijn vriend werkt op flinke afstand en derhalve eet ik zelden voor 19:30 warm. Anders duurt de middag echt te lang :D
Zolang je geen snickers pakt enzo kan dat prima :Y
Ik eet daarentegen geen avondtussendoortjes.
Same here. Alleen werkt mijn vriend dichtbij maar gewoon bizar lang :+

Maar ik merk wel dat mijn vreetaanvalmoment aan het einde van de middag/begin van de avond ligt. Of ik nou wel of niet bijtijds mijn tussendoortjes neem. Zal ook wel psychisch zijn.
Spoilers!
  woensdag 18 juli 2012 @ 11:24:06 #264
125853 Ticootje
<3 6970 <3
pi_114353965
quote:
99s.gif Op woensdag 18 juli 2012 11:19 schreef Stormqueen het volgende:

[..]

Nah, als je benen 5 kilo per stuk wegen lig je al enige tijd onder de groene zoden vrees ik :')
Dikke darm laten verwijderen.... helpt ook, altijd aan de dunne schijt.
  woensdag 18 juli 2012 @ 11:24:48 #265
149959 SQ
snelle trees
pi_114353987
quote:
0s.gif Op woensdag 18 juli 2012 11:24 schreef Ticootje het volgende:

[..]

Da's ook een goeie :Y
disclaimer
  Moderator woensdag 18 juli 2012 @ 11:25:16 #266
5428 crew  miss_sly
pi_114354003
quote:
0s.gif Op woensdag 18 juli 2012 11:13 schreef Sometimes het volgende:

Op zich is om de twee uur eten ook niet verkeerd voor je bloedsuikerspiegel :)
Het zal voornamelijk gaan om wat voor tussendoortjes je neemt.
  woensdag 18 juli 2012 @ 11:25:59 #267
337640 Barreltje
Produceert gas
pi_114354033
quote:
0s.gif Op woensdag 18 juli 2012 11:24 schreef Ticootje het volgende:

[..]

je dunne is dan effectiever toch?? die is veel groter /zwaarder??
  woensdag 18 juli 2012 @ 11:27:25 #268
374500 Domme_Gans
Dom, gans is dom.
pi_114354080
quote:
0s.gif Op woensdag 18 juli 2012 10:54 schreef Isabeau het volgende:

[..]

Ik vind het voorstellen van auto-mutilatie best ernstig }:|
Ik heb het niet expres gedaan hoor, wist ik veel dat mijne complete eetlust zou verdwijnen :'(
-weg-
pi_114354669
Mijn tussendoortjes zijn altijd fruit, dus dat gaat op zich goed.
Meestal bestaat de middagsnack uit een paar mandarijnen. Opsplitsen daarvan zie ik niet zo zitten en dat helpt denk ik ook niet. Neem wel een extra (ander) stukje fruit.

@Stormqueen: laat avondeten zou voor mij lastig zijn, het was al erg wennen om op een tijdstip van 18:00 - 18:30 uit te komen. Vanuit opvoeding was het een uur eerder.
De avondsnack zou ik echter niet meer willen missen. Ook dat zal vast psychisch zijn.
It was delicious.
  woensdag 18 juli 2012 @ 11:48:51 #270
149959 SQ
snelle trees
pi_114354801
Ik zeg ook niet dat je beter laat kan eten, integendeel.
Maar je ontbijt met fruit en dan ook nog drie fruittussendoortjes? Is dat geen overkill?
disclaimer
pi_114354922
quote:
0s.gif Op woensdag 18 juli 2012 11:48 schreef Stormqueen het volgende:
Ik zeg ook niet dat je beter laat kan eten, integendeel.
Dat begreep ik, maar ik probeerde me in jouw situatie te verplaatsen.

quote:
Maar je ontbijt met fruit en dan ook nog drie fruittussendoortjes? Is dat geen overkill?
Ontbijten met fruit werd hier afgeraden (tenminste zoals ik het deed). Ik doe het nu dus weer ouderwets met brood, daarom is er ook weer ruimte voor extra fruit als tussendoortje.

En als dat bevalt komt het ontbijtfruit ook niet terug.
It was delicious.
  woensdag 18 juli 2012 @ 11:55:26 #272
149959 SQ
snelle trees
pi_114355059
quote:
0s.gif Op woensdag 18 juli 2012 11:52 schreef Sometimes het volgende:

[..]

Dat begreep ik, maar ik probeerde me in jouw situatie te verplaatsen.

[..]

Ontbijten met fruit werd hier afgeraden (tenminste zoals ik het deed). Ik doe het nu dus weer ouderwets met brood, daarom is er ook weer ruimte voor extra fruit als tussendoortje.

En als dat bevalt komt het ontbijtfruit ook niet terug.
Ah okee :)
Ach weet je, het is gewoon uiteindelijk de kunst om een manier te vinden die voor jou werkt. En als je die gevonden hebt, moet je dat ook gewoon zo doen :Y
disclaimer
pi_114355660
Ik vind het lastig om gezonde tussendoortjes te bedenken die geen fruit zijn.
It's all fun and games until someone loses a head
Mijn nagellakjes
Londena Blog
pi_114355723
quote:
0s.gif Op woensdag 18 juli 2012 12:09 schreef Dwyn het volgende:
Noten, kwark of iets van groente bijvoorbeeld.
Gekookt eitje....
  woensdag 18 juli 2012 @ 12:11:16 #275
149959 SQ
snelle trees
pi_114355725
quote:
gewoon een crackertje, rauwe groente, bakje kwark, wat gerookte kip, een haring, soepje, etc
disclaimer
  woensdag 18 juli 2012 @ 12:17:49 #276
374500 Domme_Gans
Dom, gans is dom.
pi_114355999
quote:
Ontbijtkoek een optie?

})
-weg-
  woensdag 18 juli 2012 @ 12:20:17 #277
149959 SQ
snelle trees
pi_114356102
het O-woord :o :o :o
disclaimer
  woensdag 18 juli 2012 @ 12:20:53 #278
67379 Mirjam
ermahgerd
pi_114356134
ik heb ontbeten met ontbijtkoek :7
(wegens gebrek aan iets anders in huis :') )
pi_114356182
Rauwe groente? Zoals?
Mijn nagellakjes
Londena Blog
  woensdag 18 juli 2012 @ 12:22:52 #280
67379 Mirjam
ermahgerd
pi_114356216
quote:
0s.gif Op woensdag 18 juli 2012 12:22 schreef Dwyn het volgende:
Rauwe groente? Zoals?
wortel, bleekselderij, komkommer,tomaat (ja, fruit :6 ), rauwkost, sla, ik kan nog wel even doorgaan?
  woensdag 18 juli 2012 @ 12:23:51 #281
149959 SQ
snelle trees
pi_114356253
quote:
0s.gif Op woensdag 18 juli 2012 12:22 schreef Dwyn het volgende:
Rauwe groente? Zoals?
tomaat, paprika, komkommer, selderij, bloemkool, witlof, wortels, champignons, augurken, olijven, radijsjes

Hoewel het gros officieel fruit is, maar niet als zodanig wordt gezien in de volksmond :D
disclaimer
  woensdag 18 juli 2012 @ 12:26:35 #282
69724 Lucky_Strike
Hello Sweetie
pi_114356381
Rauwe champignons? Iew :{w
Spoilers!
  woensdag 18 juli 2012 @ 12:27:59 #283
149959 SQ
snelle trees
pi_114356443
quote:
0s.gif Op woensdag 18 juli 2012 12:26 schreef Lucky_Strike het volgende:
Rauwe champignons? Iew :{w
oh heerlijk :9
disclaimer
  woensdag 18 juli 2012 @ 12:28:15 #284
374500 Domme_Gans
Dom, gans is dom.
pi_114356454
quote:
99s.gif Op woensdag 18 juli 2012 12:23 schreef Stormqueen het volgende:

[..]

tomaat, paprika, komkommer, selderij, bloemkool, witlof, wortels, champignons, augurken, olijven, radijsjes

Hoewel het gros officieel fruit is, maar niet als zodanig wordt gezien in de volksmond :D
Serieus? Ik krijg fruit niet weg omdat ik het zoet vind, maar als ik dit zo lees hoef ik me geen zorgen te maken over mijn fruit inname :P
-weg-
pi_114356479
quote:
99s.gif Op woensdag 18 juli 2012 12:27 schreef Stormqueen het volgende:

[..]

oh heerlijk :9
+1
♥ A ♥ & ♥ T ♥
  woensdag 18 juli 2012 @ 12:33:58 #286
149959 SQ
snelle trees
pi_114356714
quote:
10s.gif Op woensdag 18 juli 2012 12:28 schreef Domme_Gans het volgende:

[..]

Serieus? Ik krijg fruit niet weg omdat ik het zoet vind, maar als ik dit zo lees hoef ik me geen zorgen te maken over mijn fruit inname :P
Ja, alles wat als vrucht aan een plant hangt eigenlijk :D
disclaimer
  woensdag 18 juli 2012 @ 12:56:55 #287
319308 Tink89
To live is to dance
pi_114357638
Ontbijt: check.
Lunch: check.
Genoeg gedronken: check.
Tevreden over vandaag: ...niet zo check.

Hebben jullie dat ook? Dat je zelfs op een dag die netjes gaat, geen vertrouwen hebt dat het zin heeft?

Xx
  woensdag 18 juli 2012 @ 12:56:58 #288
95236 marcb1974
Dakshin Ray
pi_114357642
quote:
99s.gif Op woensdag 18 juli 2012 12:33 schreef Stormqueen het volgende:

[..]

Ja, alles wat als vrucht aan een plant hangt eigenlijk :D
Maar een tomaat is echt een groente :P
pi_114357684
De meeste van die dingen zou ik niet zo snel tussendoor eten. Maar ik heb wel krekkers, tomaten en komkommer gekocht. :Y
Mijn nagellakjes
Londena Blog
pi_114357694
Oh en bloemkool, maar dat is voor avondeten. :Y
Mijn nagellakjes
Londena Blog
  woensdag 18 juli 2012 @ 13:00:51 #291
319308 Tink89
To live is to dance
pi_114357812
quote:
0s.gif Op woensdag 18 juli 2012 12:58 schreef Dwyn het volgende:
De meeste van die dingen zou ik niet zo snel tussendoor eten. Maar ik heb wel krekkers, tomaten en komkommer gekocht. :Y
Krekkers?

En rauwe groente is lekker tussendoor, maar rauwe champignons...nee bedankt!
pi_114357937
quote:
1s.gif Op woensdag 18 juli 2012 13:00 schreef Tink89 het volgende:

[..]

Krekkers?

En rauwe groente is lekker tussendoor, maar rauwe champignons...nee bedankt!
Ja, crackers. Alleen het jumbo huismerk noemt ze krekkers. _O-
Mijn nagellakjes
Londena Blog
pi_114358289
quote:
99s.gif Op woensdag 18 juli 2012 12:11 schreef Stormqueen het volgende:

[..]

gewoon een crackertje, rauwe groente, bakje kwark, wat gerookte kip, een haring, soepje, etc
Daarom kom ik toch op fruit uit voor mezelf. Zaken als een bakje kwark en gerookte kip kan ik niet in de koelkast hebben, die snaai ik als ik een vreetkick heb.
En nee, da's dan niet gezond.
It was delicious.
pi_114358356
En als 'arme' student moet het ook wel een beetje betaalbaar blijven. :)
Mijn nagellakjes
Londena Blog
  woensdag 18 juli 2012 @ 13:19:11 #295
30252 Soempie
Procreating
pi_114358477
Ik wist niet eens dat je bloemkool rauw kunt eten. 8)7
pi_114358523
Zo! Vandaag vroeg iemand die niet op de hoogte is van mijn magere dieetpoging of ik af was gevallen!
Voel me meteen 20 kilo lichter :P
[Rhu SC]Deel 1 dus? O+
  woensdag 18 juli 2012 @ 13:32:37 #297
319308 Tink89
To live is to dance
pi_114359018
quote:
0s.gif Op woensdag 18 juli 2012 13:20 schreef rhubarbje het volgende:
Zo! Vandaag vroeg iemand die niet op de hoogte is van mijn magere dieetpoging of ik af was gevallen!
Voel me meteen 20 kilo lichter :P
Fijn is dat he? Daar kan ik echt een hele dag van op een roze wolk zitten. Overigens zou t niet oke zijn als ik me dan 20 kilo lichter dan m'n startgewicht zou voelen ;)
pi_114362055
O: 1 volkoren bolletje met ham
T: 2 eierkoeken
M: 1 volkoren bolletje met salami
T: Kersen en een banaan,
A: Gezonde maaltijd

S: 1 uur fietsen.
Twiddel
  woensdag 18 juli 2012 @ 14:44:28 #299
54772 Silmarwen
pi_114362486
O: Havermout met gedroogde cranberries + kopje koffie
T: Stuk watermeloen + water
L: 2 bruine boterhammen met rucola en kaas + 2 knakworstjes + glas melk
T: Cappuccino + grapefruit
S: Half uur hardlopen
D: Vis + aardappelpuree + snijbonen
S: Uur kickfun
T: Magere yoghurt met eetlepel havermout + blikje cola zero

En tussendoor nog veel meer water.:D
  woensdag 18 juli 2012 @ 15:49:21 #300
149959 SQ
snelle trees
pi_114366467
quote:
0s.gif Op woensdag 18 juli 2012 12:56 schreef marcb1974 het volgende:

[..]

Maar een tomaat is echt een groente :P
Er valt nog steeds over te twisten, kennelijk zijn er vele benaderingen:

http://nl.wikipedia.org/wiki/Verschil_tussen_groente_en_fruit

:D
disclaimer
  woensdag 18 juli 2012 @ 15:49:59 #301
149959 SQ
snelle trees
pi_114366516
En dat het Amerikaans hooggerechtshof het als groente heeft laten bepalen is geen argument - zie de pizza :')
disclaimer
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')