abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_114066644
Voor wie is de FOK!Dieetclub bedoeld? De FOK!Dieetclubtopics zijn bedoeld voor mannen en vrouwen met overgewicht die een BMI (body mass index, ook wel bekend als Quetelet Index) hebben van 27 of hoger. Bij een BMI van onder de 25 ben je van harte welkom in het zustertopic Slank de zomer in. Dit kun je vinden in het LIF-forum op FOK!. Met een BMI tussen de 25 en 27 mag je zelf beslissen waar je je aanmeldt. Hoe je je het beste kunt aanmelden kun je lezen onder het kopje Ik wil ook!.

Linkjes Vroeger hadden we een hele lijst met linkjes; deze linkjes en vele andere (incl. alle oude dieetclublinkjes) zijn hier te vinden: Dieetclub Linksite. Weet je nog een leuke link die er niet tussen staat, geef hem even door in het topic!

Goede en lekkere tips voor verantwoord ontbijt/lunch: Gezonde ontbijt/lunch keuzes

Ik wil ook! Dat kan ;) Maak een dieetticker aan op www.lilyslim.com, vergeet je naam niet in de ticker te zetten!! Meld in dit topic duidelijk dat je ook in de OP wilt en geef het linkje van je ticker. De topicstarter of een van de modjes zet je er dan bij. Als je een account aanmaakt. krijgt je ticker hier automatisch ook een update als je iets aanpast. Als je geen account wilt. zul je ieder weegmoment een nieuwe ticker aan moeten maken en de url duidelijk in het topic zetten met het verzoek om aanpassing van je ticker.

Deelnemers Hieronder de deelnemers en de tickers!

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
'Met een banaan door het water, later'
Franky boy | fanmail, hatemail, lovemail, sexmail | Tom
  woensdag 11 juli 2012 @ 16:18:04 #2
149959 SQ
snelle trees
pi_114066805
Een vrouw van 1.70 en 360 kilo heeft een BMR van 4000.

Had ik erger verwacht :')
disclaimer
  woensdag 11 juli 2012 @ 16:18:51 #3
330855 ejiraM
for the greater good
pi_114066838
Wat is dat BMR? :@
Als iedereen aan zichzelf denkt, wordt er aan iedereen gedacht.
  woensdag 11 juli 2012 @ 16:19:46 #4
149959 SQ
snelle trees
pi_114066905
quote:
0s.gif Op woensdag 11 juli 2012 16:18 schreef ejiraM het volgende:
Wat is dat BMR? :@
http://fitness.rubriek.nl/fitness/bmr.php
disclaimer
pi_114067140
quote:
99s.gif Op woensdag 11 juli 2012 16:18 schreef Stormqueen het volgende:
Een vrouw van 1.70 en 360 kilo heeft een BMR van 4000.

Had ik erger verwacht :')
Ja dat valt wel mee..

quote:
Vanaf dat moment liet Pauline zich helemaal gaan. Haar ontbijt bestond uit vier kommen cornflakes, een halve doos koekjes en nog wat wafels. Lunchen deed ze in McDonald's, waar ze een Big Mac met frietjes en kipnuggets bestelde. Als avondeten volgden meestal nog drie borden spaghetti bolognese en een stevige portie ijs.

Pauline werkte zo 10.000 calorieën per dag binnen. Haar BMI bereikte een recordniveau van 93 (gezonde vrouwen zitten tussen 18,5 en 25; nvdr) en naar toilet gaan lukte enkel nog met de hulp van haar zoon.

Nu is de uit de kluiten gewassen vrouw echter vastbesloten om haar streefgewicht van 240 kilogram te bereiken, zodat ze tenminste kan intrekken bij Alex. 'Ik eet nog steeds Big Macs, maar nu neem ik er enkel nog frietjes of kipnuggets bij. Niet langer de combinatie dus. En Alex moet nog wat vaker langskomen, zodat de kilo's er sneller afvliegen', besluit ze met een knipoog.
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
  woensdag 11 juli 2012 @ 16:24:39 #6
330855 ejiraM
for the greater good
pi_114067155
quote:
Okee, dus dat betekent dat ik minder dan dat aantal calorieën moet innemen om af te vallen? :9

Ik had t net al via google opgezocht, en toen dacht ik HUH ik kreeg iets heel anders :') Maar bleek dat ik net mijn lengte had ingevuld ipv gewicht O-)
  woensdag 11 juli 2012 @ 16:25:26 #7
330855 ejiraM
for the greater good
pi_114067204
quote:
0s.gif Op woensdag 11 juli 2012 16:24 schreef Ticootje het volgende:

[..]

Ja dat valt wel mee..

[..]

:X
pi_114067271
quote:
0s.gif Op woensdag 11 juli 2012 16:25 schreef ejiraM het volgende:

[..]

:X
Het is gewoon knap... Het ontbijt heb ik al best respect voor... Zo'n mac lunch krijg ik ook wel weg gok ik, maar dan hoef ik in de avond echt geen 3 borden spaghetti en een bak ijs..
pi_114067319
ik vind eigenlijk dat zulke mensen benodigde zorg zelf moeten betalen.
ik bedoel, dit is duidelijk een bewuste keuze.
maar ondertussen wel allemaal dure aanpassingen nodig, en zonder hulp niks kunnen...

hoe bedoel je leechen
  woensdag 11 juli 2012 @ 16:27:29 #10
149959 SQ
snelle trees
pi_114067324
quote:
0s.gif Op woensdag 11 juli 2012 16:24 schreef Ticootje het volgende:

[..]

Ja dat valt wel mee..

[..]

Oh ja, als je in plaats van friet EN nuggets, friet OF nuggets pakt, gaan die kilo's er van af vliegen! Ik zeg het je!
disclaimer
pi_114067333
quote:
99s.gif Op woensdag 11 juli 2012 16:27 schreef Stormqueen het volgende:

[..]

Oh ja, als je in plaats van friet EN nuggets, friet OF nuggets pakt, gaan die kilo's er van af vliegen! Ik zeg het je!
ik ga NU naar de mac *O*
pi_114067378
quote:
99s.gif Op woensdag 11 juli 2012 16:27 schreef Stormqueen het volgende:

[..]

Ja.. Ik zeg, ideaal dieet... Het is dat ik altijd onwijs pijn in mn lijf krijg van mac voer.. Maar die saus.. Ik vind die saus zo onwijs lekker. En elke keer als ik dan een half uur later krom lig van de pijn in mn pens, is het me weer waard geweest.
  woensdag 11 juli 2012 @ 16:28:52 #13
149959 SQ
snelle trees
pi_114067385
quote:
0s.gif Op woensdag 11 juli 2012 16:27 schreef Mirjam het volgende:

[..]

ik ga NU naar de mac *O*
AFVALLEN WIE EIN MALLE *O*
disclaimer
  woensdag 11 juli 2012 @ 16:29:56 #14
149959 SQ
snelle trees
pi_114067454
quote:
0s.gif Op woensdag 11 juli 2012 16:24 schreef ejiraM het volgende:

[..]

Okee, dus dat betekent dat ik minder dan dat aantal calorieën moet innemen om af te vallen? :9

Ik had t net al via google opgezocht, en toen dacht ik HUH ik kreeg iets heel anders :') Maar bleek dat ik net mijn lengte had ingevuld ipv gewicht O-)
Naja, BMR is wat je lichaam verbruikt in absolute rust, je moet er niet te ver onder gaan zitten want dan raak je ondervoed. BMR als richtlijn aanhouden is wel handig, ik zit er iets onder maar da's maar net wat je prettig vindt.
disclaimer
  woensdag 11 juli 2012 @ 16:30:50 #15
330855 ejiraM
for the greater good
pi_114067511
quote:
0s.gif Op woensdag 11 juli 2012 16:26 schreef Ticootje het volgende:

[..]

Het is gewoon knap... Het ontbijt heb ik al best respect voor... Zo'n mac lunch krijg ik ook wel weg gok ik, maar dan hoef ik in de avond echt geen 3 borden spaghetti en een bak ijs..
Nou lust ik sowieso al geen cornflakes, dus daar gaat het mis :') Maar dan alsnog hangt het er ook vanaf of het één eetmoment is, of dat ze om het uur een bakje cornflakes eet. Niet dat het dan beter is, maar dan kan ik me wat beter voorstellen dat je het wegkrijgt..
  woensdag 11 juli 2012 @ 16:31:44 #16
149959 SQ
snelle trees
pi_114067570
quote:
0s.gif Op woensdag 11 juli 2012 16:30 schreef ejiraM het volgende:

[..]

Nou lust ik sowieso al geen cornflakes, dus daar gaat het mis :') Maar dan alsnog hangt het er ook vanaf of het één eetmoment is, of dat ze om het uur een bakje cornflakes eet. Niet dat het dan beter is, maar dan kan ik me wat beter voorstellen dat je het wegkrijgt..
Dat soort mensen hebben hun maag opgerekt tot het formaat stevige rugzak, helaas :')
disclaimer
  woensdag 11 juli 2012 @ 16:33:32 #17
330855 ejiraM
for the greater good
pi_114067655
quote:
99s.gif Op woensdag 11 juli 2012 16:29 schreef Stormqueen het volgende:

[..]

Naja, BMR is wat je lichaam verbruikt in absolute rust, je moet er niet te ver onder gaan zitten want dan raak je ondervoed. BMR als richtlijn aanhouden is wel handig, ik zit er iets onder maar da's maar net wat je prettig vindt.
Okee, thanks :9
pi_114067665
quote:
99s.gif Op woensdag 11 juli 2012 16:31 schreef Stormqueen het volgende:

[..]

Dat soort mensen hebben hun maag opgerekt tot het formaat stevige rugzak, helaas :')
Mri scans van zulke personen zijn ook een schrikbeeld.. Alle organen drijvend in het vet..
pi_114068025
quote:
0s.gif Op woensdag 11 juli 2012 16:27 schreef Mirjam het volgende:
ik vind eigenlijk dat zulke mensen benodigde zorg zelf moeten betalen.
ik bedoel, dit is duidelijk een bewuste keuze.
maar ondertussen wel allemaal dure aanpassingen nodig, en zonder hulp niks kunnen...

hoe bedoel je leechen
nah de vraag is in hoe verre het een bewuste keuze is he
lijkt me dat hier een erg verstoorde geest achter zit
op zijn minst
He said how many sugars do you like in your tea?
I said forget about the sugar have a spoon full of me,
[Rhu SC]Deel 1 dus? O+
Your job is to feed me, do me and die
pi_114068207
quote:
0s.gif Op woensdag 11 juli 2012 16:39 schreef rhubarbje het volgende:

[..]

op zijn minst
Ja... En nee... Op het moment dat je weegschaal meer dan 300 aantikt en je niet meer zelf naar de plee kan, dan moeten er al diverse eerdere alarmbellen zijn afgegaan..
  woensdag 11 juli 2012 @ 16:44:01 #21
330855 ejiraM
for the greater good
pi_114068228
quote:
0s.gif Op woensdag 11 juli 2012 16:39 schreef rhubarbje het volgende:

[..]

op zijn minst
Dat dus :Y

Wellicht dat er wel voorwaarden aan gesteld zouden kunnen worden, zoals psychische hulp.
pi_114068374
quote:
0s.gif Op woensdag 11 juli 2012 16:43 schreef Ticootje het volgende:

[..]

Ja... En nee... Op het moment dat je weegschaal meer dan 300 aantikt en je niet meer zelf naar de plee kan, dan moeten er al diverse eerdere alarmbellen zijn afgegaan..
ja maar denk je echt dat het de vrije keus is van iemand om niet zelf naar de wc te gaan?
als die persoon in staat was om gewoon, net als jullie, met een dieet uit een boekje en een topic op internet dat gewicht had kunnen verliezen of in ieder geval stabiel kon blijven dat ze het niet gedaan heeft?

ik ben er echt van overtuigd dat niemand het zo ver laat komen als je gewoon normaal bent (sorry wist niet hoe het anders te zeggen)
ik denk dat dit op zijn minst te kwalificeren is als een eetprobleem en waarschijnlijk zit er nog zo veel meer achter

sorry, ik vind het ook niet lekker om te zien zo'n vrouw en ik snap wat voor druk het zet op de verzorgingsstaat maar ik vind het wel heel makkelijk oordelen zo hoor
[Rhu SC]Deel 1 dus? O+
pi_114068574
quote:
0s.gif Op woensdag 11 juli 2012 16:46 schreef rhubarbje het volgende:

[..]

ja maar denk je echt dat het de vrije keus is van iemand om niet zelf naar de wc te gaan?
als die persoon in staat was om gewoon, net als jullie, met een dieet uit een boekje en een topic op internet dat gewicht had kunnen verliezen of in ieder geval stabiel kon blijven dat ze het niet gedaan heeft?

ik ben er echt van overtuigd dat niemand het zo ver laat komen als je gewoon normaal bent (sorry wist niet hoe het anders te zeggen)
ik denk dat dit op zijn minst te kwalificeren is als een eetprobleem en waarschijnlijk zit er nog zo veel meer achter

sorry, ik vind het ook niet lekker om te zien zo'n vrouw en ik snap wat voor druk het zet op de verzorgingsstaat maar ik vind het wel heel makkelijk oordelen zo hoor
Het is haar vrije keus om veel te veel te eten... Er stond niemand met een pistool tegen dr slaap. We hebben het hier over 300 kilo he? Niet over een beetje overgewicht, of gewoon overgewicht.. 300 kilo.. bmi van 93.. Een wereld record qua gewicht.
pi_114068659
quote:
0s.gif Op woensdag 11 juli 2012 16:51 schreef Ticootje het volgende:

[..]

Het is haar vrije keus om veel te veel te eten... Er stond niemand met een pistool tegen dr slaap. We hebben het hier over 300 kilo he? Niet over een beetje overgewicht, of gewoon overgewicht.. 300 kilo.. bmi van 93.. Een wereld record qua gewicht.
dus iemand met een depressie is verdrietig uit vrije keus? :')
een schizofreen is graag in de war?
erg kort door de bocht hoor

zo kort, dat ik maar weer verder ga met mijn kast verven want dit gaat duidelijk nergens heen
[Rhu SC]Deel 1 dus? O+
pi_114068718
quote:
0s.gif Op woensdag 11 juli 2012 16:52 schreef rhubarbje het volgende:

[..]

dus iemand met een depressie is verdrietig uit vrije keus? :')
een schizofreen is graag in de war?
erg kort door de bocht hoor

zo kort, dat ik maar weer verder ga met mijn kast verven want dit gaat duidelijk nergens heen
Mensen die depressief zijn of schizofreen die horen thuis in het medisch circuit. Deze vrouw had ongeveer 150 kilo terug daar ook al moeten zitten ja.
pi_114068747
quote:
0s.gif Op woensdag 11 juli 2012 16:53 schreef Ticootje het volgende:

[..]

Mensen die depressief zijn of schizofreen die horen thuis in het medisch circuit. Deze vrouw had ongeveer 150 kilo terug daar ook al moeten zitten ja.
Vind ik ook
pi_114068759
quote:
0s.gif Op woensdag 11 juli 2012 16:54 schreef Ticootje het volgende:

[..]

Vind ik ook
Huh?
Ik hier?
pi_114068880
Sport: 1 uur fietsen

O: 4 crackers met ham
M: 2 donkere snedes brood met salami
T: 2 crackers met ham
A: gezonde maaltijd die ik krijg.
T: 1 banaan.
Twiddel
pi_114069085
Je BMR is juist waar je niet onder moet gaan zitten :) Dat is het minimum wat het lichaam nodig heeft om het draaiende te houden in complete rust. Je onderhoud, dat is waar je onder moet gaan zitten. Je onderhoud is het aantal kcals dat je moet eten om niet aan te komen of af te vallen. Hoe meer je sport hoe hoger dit onderhoud wordt. Er wordt aangeraden om max 400 a 500 kcals onder je onderhoud te gaan eten om af te vallen, mits je hierbij niet onder je BMR uitkomt.
Come here boy, set your mind at rest and let your dreams run free
pi_114070462
quote:
0s.gif Op woensdag 11 juli 2012 16:53 schreef Ticootje het volgende:

[..]

ja dat horen ze inderdaad en dat hoort die vrouw inderdaad maar ze zal eerder nog niet in staat zijn geweest dit toe te kunnen geven die hulp te zoeken

een psychisch probleem is niet zo simpel en kort door de bocht als jij het nu hier voor doet komen
[Rhu SC]Deel 1 dus? O+
  woensdag 11 juli 2012 @ 17:38:22 #31
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_114070907
Wat ik me altijd af vraag is hoe het in godsnaam mogelijk is dat die mensen nog steeds zoveel eten als ze niet eens meer zonder hulp naar de wc kunnen. Hoe komen ze dan aan al dat eten?
En als dat door man of kind is, waarom doe je dat in vredesnaam???
  woensdag 11 juli 2012 @ 17:58:50 #32
255392 De_Taartjesfee
Hoardin' like a hoarder
pi_114071792
quote:
0s.gif Op woensdag 11 juli 2012 16:54 schreef Ticootje het volgende:

[..]

Vind ik ook
Schizo! Wat doe jij nog op vrije voeten?
I`m not weird. I`m limited edition.
pi_114074601
quote:
0s.gif Op woensdag 11 juli 2012 16:33 schreef Ticootje het volgende:

Mri scans van zulke personen zijn ook een schrikbeeld.. Alle organen drijvend in het vet..
Ik ben bij een autopsie geweest van een man met overgewicht en hij woog ongeveer 110 kilo.
Dan zit alles al ingepakt in vet, geen mooi gezicht. Om een nier te vinden moest je het uit het vet drukken. Denk aan pit in avocado.
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
pi_114074741
quote:
0s.gif Op woensdag 11 juli 2012 17:26 schreef rhubarbje het volgende:

ja dat horen ze inderdaad en dat hoort die vrouw inderdaad maar ze zal eerder nog niet in staat zijn geweest dit toe te kunnen geven die hulp te zoeken

een psychisch probleem is niet zo simpel en kort door de bocht als jij het nu hier voor doet komen
Ik ben het met rhubarbje eens :Y Zo zijn er ook slanke mensen die zich niet kunnen voorstellen hoe je in godsnaam een BMI van 30 kunt krijgen. Nee, hier is sowieso meer aan de hand dan alleen maar iemand die eten toevallig lekker vindt. Dat ze hulp nodig heeft lijkt me duidelijk, maar zo hard oordelen over iemands overgewicht lijkt me (vooral hier) nergens voor nodig.
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
pi_114078372
In het vorige topic stelde iemand de vraag wat in de yoghurt te doen (ipv cruesli)
Ik gooi zelf altijd havermout in mijn yoghurt (pak zelf de biogarde overigens), de avond van tevoren.
's Ochtends is dat dan helemaal ingeweekt en dan heb je een soort pap, die prima vult. Ik neem dan ongeveer 20 gram havermout op 250 ml gram biogarde. Boterham pindakaas en een stuk fruit erbij, en dan heb ik 'n goeie bodem voor 't begin van de dag.
Is misschien een tip :) Ik doe het zelf al jaren en als het een keer niet gaat omdat ik ergens anders ontbijt, dan mis ik het gewoon :@

[ Bericht 4% gewijzigd door Ciske- op 11-07-2012 20:30:36 ]
  woensdag 11 juli 2012 @ 20:35:36 #36
54772 Silmarwen
The World is in our hands
pi_114078976
quote:
0s.gif Op woensdag 11 juli 2012 20:24 schreef Ciske- het volgende:
In het vorige topic stelde iemand de vraag wat in de yoghurt te doen (ipv cruesli)
Ik gooi zelf altijd havermout in mijn yoghurt (pak zelf de biogarde overigens), de avond van tevoren.
's Ochtends is dat dan helemaal ingeweekt en dan heb je een soort pap, die prima vult. Ik neem dan ongeveer 20 gram havermout op 250 ml gram biogarde. Boterham pindakaas en een stuk fruit erbij, en dan heb ik 'n goeie bodem voor 't begin van de dag.
Is misschien een tip :) Ik doe het zelf al jaren en als het een keer niet gaat omdat ik ergens anders ontbijt, dan mis ik het gewoon :@
Lijkt me nogal veel voor ontbijt?

Doe overigens na het sporten een bakje yoghurt met een eetlepel havermout.

Geen hardlopen, maar bodybalance thuis.
  woensdag 11 juli 2012 @ 20:50:08 #37
268038 kwakz0r
kwakveense
pi_114079835
quote:
0s.gif Op woensdag 11 juli 2012 20:35 schreef Silmarwen het volgende:

[..]

Lijkt me nogal veel voor ontbijt?

Doe overigens na het sporten een bakje yoghurt met een eetlepel havermout.

Geen hardlopen, maar bodybalance thuis.
groot ontbijten is erg goed schijnt, maar ik heb er ook nooit zin in/tijd voor... idealiter eet je bij je drie hoofdmaaltijden ca 300-450 kcal, en tussendoor 2 x 100-150. kom je op 1500- 1800 kcal. mijn avondmaaltijd is meestal rijker, en ik ontbijt minder, maar qua energiebehoefte gedurende de dag is andersom logischer.
Kwak
pi_114079949
Mijn ontbijt is idd zo'n 450 kcal.. vind ik niet veel eigenlijk vd 1800/1900 kcal op 'n dag die ik neem.
Als je minder kcals in totaal neemt is het natuurlijk een groter deel van het totaal, maar zoals kwakz0r zegt: beter n groot ontbijt dan later op de dag meer.
pi_114081178
Lekker wezen spinnen net :)
A command line lets you get intimate with your computer, data and protocols. GUIs are like wearing full body condoms.
pi_114081374

O-)

eerste waar ik altijd aan denk bij het woord spinnen :D
  woensdag 11 juli 2012 @ 21:29:06 #41
268038 kwakz0r
kwakveense
pi_114081914
ik heb een soort vreemde wens om wol te leren verven en spinnen :')
Kwak
pi_114091869
Blegh, slecht gegeten en veel gesnoept vandaag. Merk het meteen dat ik me er niet happy mee voel en dat mijn darmen het ook niet helemaal leuk vinden.

Zou ik 'gezond' eten dan echt beter verteren en lekkerder vinden?
stupidity has become as common as common sense was before
pi_114095877
quote:
0s.gif Op donderdag 12 juli 2012 00:41 schreef marcb1974 het volgende:
Blegh, slecht gegeten en veel gesnoept vandaag. Merk het meteen dat ik me er niet happy mee voel en dat mijn darmen het ook niet helemaal leuk vinden.

Ik heb dat ook steeds vaker. Als ik slecht eet dan ben ik daarna gewoon wat lusteloos, sneller geïrriteerd, opgeblazen gevoel... Nou ja, is niet erg natuurlijk, want gezond eten is sowieso beter voor je.
pi_114095920
quote:
0s.gif Op donderdag 12 juli 2012 06:45 schreef Isabeau het volgende:

[..]

Ik heb dat ook steeds vaker. Als ik slecht eet dan ben ik daarna gewoon wat lusteloos, sneller geïrriteerd, opgeblazen gevoel... Nou ja, is niet erg natuurlijk, want gezond eten is sowieso beter voor je.
hmpf..
ik heb sinds ik weer in NL ben ( = gezond eet) alleen maar buikpijn -O-
lekker omgekeerde wereld :P

Vrouwen weten dondersgoed wanneer mannen buitenspel staan...
A kiss is a lovely trick, designed by nature, to stop words when speech becomes superfluous
pi_114095937
Jongens ik ga douchen, wie zet mijn kapsalon vast klaar?
I'll be walking home after drinking all my pennies. I'll keep passing the open windows. I'll dance, even if I have nowhere to do it but in my own living room.
~ How do I feel this good, sober?
~ For the night is dark and full of terrors
  donderdag 12 juli 2012 @ 07:02:46 #46
149959 SQ
snelle trees
pi_114095956
quote:
0s.gif Op donderdag 12 juli 2012 06:58 schreef DancingPhoebe het volgende:
Jongens ik ga douchen, wie zet mijn kapsalon vast klaar?
Check.
Mogge trouwens.
disclaimer
pi_114096031
Goedemorgen en all that jazz :W

Aan m'n ontbijtje :9
pi_114096206
Goeiemorgen :W

We hebben het gisteren droog gehouden 's middags! Dus mijn beweging was in ieder geval in orde, 24 kilometer fietsen, en er nog een prijsje aan over houden ook... :P

Eten was minder. Ik was overal schijnbaar aan de late kant bij, dus veel was al op, en het waren nou nie super gezonde keuzes... Maarja, wel genoten verder, en dan vandaag de boel maar weer goed oppakken..

De zon schijnt hier in ieder geval, dus dat is wel lekker!
pi_114096277
Geen regen gehad gisteren tijdens het fietsen?! :o Mooi! In het noorden leek het constant te regenen.

En eigenlijk vind ik nooit gezonde keuzes als ik ergens anders eet. Tenminste niet dingen die ik op een slanke dag zelf op het menu zou zetten. En dan eet ik overal veel te weinig van omdat ik het liever niet eet :')
pi_114096348
Goedemorgen ! laatste dagje werken deze week.
A command line lets you get intimate with your computer, data and protocols. GUIs are like wearing full body condoms.
pi_114096353
quote:
0s.gif Op donderdag 12 juli 2012 07:54 schreef Isabeau het volgende:
Geen regen gehad gisteren tijdens het fietsen?! :o Mooi! In het noorden leek het constant te regenen.

En eigenlijk vind ik nooit gezonde keuzes als ik ergens anders eet. Tenminste niet dingen die ik op een slanke dag zelf op het menu zou zetten. En dan eet ik overal veel te weinig van omdat ik het liever niet eet :')
Het spetterde toen wij weggingen rond half 3 nog wat... Maar daarna was het droog, en op het eind zelfs met een zonnetje.. Was ook een erg mooi gebied, het Drents-Friese Wold
pi_114096529
quote:
0s.gif Op donderdag 12 juli 2012 00:41 schreef marcb1974 het volgende:

Toen ik gezonder (minder en minder koolhydraten) ging eten, waren mijn darmen eerst extatisch. Opeens tig keer per dag kakken en de weegschaal deed enthousiast mee. Daarom vond ik het wel vol te houden, ook toen ik het nog maar karig eten vond.
Nu ik een beetje aan dat eten gewend ben, is het hele effect weg. Helaas. Van 3 dagen niet kakken word je ook niet lekker dun ofzo.
Op 28 februari 2012 19:20 schreef lezzer en op 31 augustus 2013 21:27 schreef DancingPhoebe:Jezus, Vanyel, wat een fantastische tips geef jij toch altijd!
pi_114096532
Misschien tussendoor een paar kapsalondagen plannen?
I'll be walking home after drinking all my pennies. I'll keep passing the open windows. I'll dance, even if I have nowhere to do it but in my own living room.
pi_114096541
quote:
0s.gif Op donderdag 12 juli 2012 08:21 schreef DancingPhoebe het volgende:
Eerst de bruiloft (van een ander). Daarna zien we wel verder.

Mag ik die dan bij jou komen eten?
Op 28 februari 2012 19:20 schreef lezzer en op 31 augustus 2013 21:27 schreef DancingPhoebe:Jezus, Vanyel, wat een fantastische tips geef jij toch altijd!
pi_114096558
Nou het is een beetje jammer, maar sinds ik in de hometown van de kapsalon woon heb ik nog niet kunnen ontdekken waar ze een fatsoenlijke verkopen :o

Ook omdat ik ze dus probeer te vermijden en dus niet heel enthousiast opzoek ben geweest... Ook ivm de billen enzo :@
  donderdag 12 juli 2012 @ 08:27:11 #56
54772 Silmarwen
pi_114096609
Klaar voor een dag werken met pubers die de hele dag opgesloten zitten ivm regen. Gaat een laaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaange dag worden naar ik vrees.
pi_114096646
Wat lullen jullie toch veel en snel! :D
Overigens valt het niet mee om een MRI-scan te maken van iemand van >200kg. Zo'n scanner is niet bepaald ruim. Ik lig al tegen de wanden met mijn schouders als ik er in lig. :X
Crashing might hurt your health.
pi_114096660
quote:
0s.gif Op donderdag 12 juli 2012 08:27 schreef Silmarwen het volgende:
Klaar voor een dag werken met pubers die de hele dag opgesloten zitten ivm regen. Gaat een laaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaange dag worden naar ik vrees.
Succes! Kan je niet iets verzinnen waar ze de hele dag zoet mee zijn?
pi_114096661
quote:
0s.gif Op donderdag 12 juli 2012 08:21 schreef DancingPhoebe het volgende:
Nog steeds nooit gegeten toch is doen! mag je zeker de rest van de dag niks..
  donderdag 12 juli 2012 @ 08:36:51 #60
54772 Silmarwen
pi_114096737
quote:
0s.gif Op donderdag 12 juli 2012 08:31 schreef laiveneertiekje het volgende:

[..]

Succes! Kan je niet iets verzinnen waar ze de hele dag zoet mee zijn?
Ja we hebben wel een heel programma staan, sowieso voor de hele zomervakantie maar de oudste (rond de 11 jaar) die willen vaak niets "geen zin iiiinnnn" :+

We entertainen ze wel, hebben veel sport op het programma vandaag en een gymzaal tot onze beschikking. En anders doen we 's middags wel een filmpje, maar het wordt geloof ik beter vanmiddag.
  donderdag 12 juli 2012 @ 08:38:14 #61
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_114096763
quote:
14s.gif Op donderdag 12 juli 2012 08:02 schreef Joene het volgende:
Check!
  donderdag 12 juli 2012 @ 08:38:52 #62
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_114096776
quote:
10s.gif Op donderdag 12 juli 2012 08:31 schreef Joene het volgende:

[..]

Nog steeds nooit gegeten toch is doen! mag je zeker de rest van de dag niks..
En de volgende dag. :D
pi_114096847
quote:
0s.gif Op donderdag 12 juli 2012 08:36 schreef Silmarwen het volgende:

[..]

Ja we hebben wel een heel programma staan, sowieso voor de hele zomervakantie maar de oudste (rond de 11 jaar) die willen vaak niets "geen zin iiiinnnn" :+

We entertainen ze wel, hebben veel sport op het programma vandaag en een gymzaal tot onze beschikking. En anders doen we 's middags wel een filmpje, maar het wordt geloof ik beter vanmiddag.
In gymzalen moeten ze zichzelf wel kunnen vermaken... En ik hoorde inderdaad net dat het weer beter moet worden vanmiddag..
  donderdag 12 juli 2012 @ 09:06:47 #64
149959 SQ
snelle trees
pi_114097272
Doorweekt @ the office. Buienalarm loog tegen mij :(
disclaimer
pi_114097319
Alsof je een kind was?
  donderdag 12 juli 2012 @ 09:10:37 #66
68576 eleusis
fokked op kidz
pi_114097340
Ik geloof dat ze dachten dat je helemaal blind was?
Ik in een aantal worden omschreven: Ondernemend | Moedig | Stout | Lief | Positief | Intuïtief | Communicatief | Humor | Creatief | Spontaan | Open | Sociaal | Vrolijk | Organisator | Pro-actief | Meedenkend | Levensgenieter | Spiritueel
  donderdag 12 juli 2012 @ 09:12:24 #67
149959 SQ
snelle trees
pi_114097369
quote:
5s.gif Op donderdag 12 juli 2012 09:10 schreef eleusis het volgende:
Ik geloof dat ze dachten dat je helemaal blind was?
een half uur geleden scheen de zon hier :{w
disclaimer
pi_114097389
Combobreaker.
  donderdag 12 juli 2012 @ 09:22:04 #69
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_114097561
:D
pi_114097598
Ik zag die wolken van mijlenver aan komen.
En, zielige dat je daar doorheen moest :'(
pi_114098395
quote:
1s.gif Op donderdag 12 juli 2012 09:12 schreef Stormqueen het volgende:

[..]

een half uur geleden scheen de zon hier :{w
Ik heb inderdaad nog heerlijk in het zonnetje gefietst! :D
Arme jij, hopelijk droog je snel op. :*
  donderdag 12 juli 2012 @ 10:03:33 #72
149959 SQ
snelle trees
pi_114098470
Ben alweer bijna droog O+
disclaimer
pi_114098539
S: geen

O: 1 snede bruin brood met ham
M: 2 snedes bruin brood met salami
T: 1 eierkoek
A: gezonde maaltijd
T: banaan.
Twiddel
  donderdag 12 juli 2012 @ 10:19:00 #74
330855 ejiraM
for the greater good
pi_114098897
quote:
2s.gif Op donderdag 12 juli 2012 10:05 schreef summer2bird het volgende:
S: geen

O: 1 snede bruin brood met ham
M: 2 snedes bruin brood met salami
T: 1 eierkoek
A: gezonde maaltijd
T: banaan.
Stomme vraag, maar wat is S? :@
  donderdag 12 juli 2012 @ 10:26:08 #75
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_114099084
Sssssssport! ;)
pi_114099461
quote:
14s.gif Op donderdag 12 juli 2012 08:02 schreef Joene het volgende:
een nalaatste vakantiedag... Morgen weer naar huis :'(
Ik wil niet!!

Maandag weer voor 3w aan het werk en dan wel weer op vakantie :D
♥ A ♥ & ♥ T ♥
When you were born, you were crying and everyone around you was smiling. Live your life so that when you die, you're smiling and everyone around you is crying.
pi_114099479
quote:
1s.gif Op donderdag 12 juli 2012 10:39 schreef Vicky het volgende:

[..]

Ik wil niet!!

ja je hebt het slecht vick.
pi_114099496
quote:
1s.gif Op donderdag 12 juli 2012 10:39 schreef Vicky het volgende:

[..]

Ik wil niet!!

Slecht leven...
  donderdag 12 juli 2012 @ 10:41:54 #79
330855 ejiraM
for the greater good
pi_114099516
quote:
0s.gif Op donderdag 12 juli 2012 10:26 schreef Brighteyes het volgende:
Sssssssport! ;)
Ah, thanks! :D Vandaar dat ik er niet op kwam, zat aan eten te denken :P
pi_114099525
Heeeel slecht ;)

Ik zal wat zon meenemen...
♥ A ♥ & ♥ T ♥
When you were born, you were crying and everyone around you was smiling. Live your life so that when you die, you're smiling and everyone around you is crying.
  donderdag 12 juli 2012 @ 10:59:13 #81
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_114100014
quote:
8s.gif Op donderdag 12 juli 2012 10:40 schreef Joene het volgende:

[..]

ja je hebt het slecht vick.
Nou, zielig he! :')
pi_114100614
quote:
0s.gif Op donderdag 12 juli 2012 10:41 schreef Ticootje het volgende:

[..]

Slecht leven...
Hoe gaat het met jou jullie eigenlijk?
Spoilers!
pi_114100665
Shitverdeshitshitshitshit, ik kan sinds vanochtend niet meer rechtop staan. Moet zoveel mogelijk rust houden en mag alleen wat stabiliserende oefeningen doen. Zitten is maar kort mogelijk. Veel pijnstillers weer.

Mooi moment om nog meer te gaan diëten omdat ik nog minder kan bewegen.
stupidity has become as common as common sense was before
pi_114100738
quote:
0s.gif Op donderdag 12 juli 2012 11:18 schreef Lucky_Strike het volgende:

[..]

Hoe gaat het met jou jullie eigenlijk?
Ja prima.. Ik moet J behoorlijk achter zn kont zitten om te blijven sporten. Ik ben zelf in de avond echt te moe en vaak te misselijk om te kunnen sporten. En dan merk ik dat hij ook liever niet gaat. Dat is wel zonde.
Eten gaat prima, al merken we wel dat we soms weer een stap terug moeten. Zo heb ik alleen maar zin in vette meuk, en daar kan ik J. gewoon niet in meetrekken, dan is alles voor niets geweest.

En verder gaat het eigenlijk wel goed. Beetje overhaast dat we nu heeeel vaak bij elkaar zijn. J. is heel af en toe nog wel een nacht weg. Maar het blijkt wel echt en dat is wel erg fijn.
pi_114100798
quote:
0s.gif Op donderdag 12 juli 2012 11:22 schreef Ticootje het volgende:

[..]

Ja prima.. Ik moet J behoorlijk achter zn kont zitten om te blijven sporten. Ik ben zelf in de avond echt te moe en vaak te misselijk om te kunnen sporten. En dan merk ik dat hij ook liever niet gaat. Dat is wel zonde.
Eten gaat prima, al merken we wel dat we soms weer een stap terug moeten. Zo heb ik alleen maar zin in vette meuk, en daar kan ik J. gewoon niet in meetrekken, dan is alles voor niets geweest.

En verder gaat het eigenlijk wel goed. Beetje overhaast dat we nu heeeel vaak bij elkaar zijn. J. is heel af en toe nog wel een nacht weg. Maar het blijkt wel echt en dat is wel erg fijn.
*;

Klinkt goed!
Spoilers!
  donderdag 12 juli 2012 @ 13:46:08 #86
149959 SQ
snelle trees
pi_114106149
Lijstje :)

Ontbijt
Magere yoghurt 92 kcal
Muesli met vruchten 214 kcal
Kiwi (alle soorten) 102 kcal
408 kcal

Lunch
Volkorenbrood 328 kcal
20+ smeerkaas 69 kcal
397 kcal

Avond
Rucolasla zonder dressing 42 kcal
Tonijn naturel (blik) 152 kcal
Kappertjes 12 kcal
Zongedroogde tomaat 33 kcal
Pasta, rauw 212 kcal
Slasaus (25% olie) 56 kcal
507 kcal

Tussendoor
Komkommer 20 kcal
Krab 85 kcal
Paprika, rode, rauw 11 kcal
Blauwe bessen 65 kcal
181 kcal
disclaimer
pi_114108657
quote:
99s.gif Op donderdag 12 juli 2012 13:46 schreef Stormqueen het volgende:
Lijstje :)

Ontbijt
Magere yoghurt 92 kcal
Muesli met vruchten 214 kcal
Kiwi (alle soorten) 102 kcal
408 kcal
Ik ontbijt nu al een paar weken met alleen fruit. Bevalt me goed (was wel even wennen), maar qua calorieen is het bepaald niet veel. Niettemin zit ik net zo vol als na 2 boterhammen of een schaaltje brinta.

Standaard eet ik dan 1 appel, 2 tomaten en 1 kiwi. Totaal zo'n 108 calorieen :')
Bij mij telt een Kiwi voor 24, in jou overzicht hierboven 102. Waar mis ik wat?
I removed all the bad food from my house.
It was delicious.
pi_114108712
quote:
0s.gif Op donderdag 12 juli 2012 11:22 schreef Ticootje het volgende:

[..]

Gaat prima saampjes *;
  donderdag 12 juli 2012 @ 14:58:20 #89
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_114109475
quote:
0s.gif Op donderdag 12 juli 2012 14:41 schreef Sometimes het volgende:

[..]

Ik ontbijt nu al een paar weken met alleen fruit. Bevalt me goed (was wel even wennen), maar qua calorieen is het bepaald niet veel. Niettemin zit ik net zo vol als na 2 boterhammen of een schaaltje brinta.

Standaard eet ik dan 1 appel, 2 tomaten en 1 kiwi. Totaal zo'n 108 calorieen :')
Bij mij telt een Kiwi voor 24, in jou overzicht hierboven 102. Waar mis ik wat?
Het voedingscentrum zegt 48kcal per 100 gram.
Geen idee hoe zwaar zo'n ding is.
  donderdag 12 juli 2012 @ 15:41:09 #90
149959 SQ
snelle trees
pi_114111410
quote:
0s.gif Op donderdag 12 juli 2012 14:58 schreef Brighteyes het volgende:

[..]

Het voedingscentrum zegt 48kcal per 100 gram.
Geen idee hoe zwaar zo'n ding is.
100 gram, net vanmorgen gewogen toevallig :D
disclaimer
  donderdag 12 juli 2012 @ 15:42:51 #91
149959 SQ
snelle trees
pi_114111487
Ja, ik eet er twee :9

Ontbijt van 100 kcal lijkt me wel erg karig trouwens.
disclaimer
pi_114113308
quote:
0s.gif Op donderdag 12 juli 2012 15:42 schreef Stormqueen het volgende:
Ja, ik eet er twee :9

Ontbijt van 100 kcal lijkt me wel erg karig trouwens.
Ja, vind ik qua getal eigenlijk ook. Maar het vult even goed als de alternatieven. Voorlopig hou ik nog even vol.
It was delicious.
  donderdag 12 juli 2012 @ 16:19:55 #93
149959 SQ
snelle trees
pi_114113381
quote:
0s.gif Op donderdag 12 juli 2012 16:18 schreef Sometimes het volgende:

[..]

Ja, vind ik qua getal eigenlijk ook. Maar het vult even goed als de alternatieven. Voorlopig hou ik nog even vol.
Ja, maar water vult ook, het gaat er om dat je brandstof in je lijf krijgt om je dag goed door te komen. Dan kun je nog beter je avondeten vervangen door een schaal rauwkost.
disclaimer
pi_114113512
Dat zou ik echt erg vinden.

Ik vraag me af hoeveel fruit je eigenlijk als ontbijt zou moeten eten (ervan uitgaande dat je dan alleen fruit eet).
It was delicious.
  donderdag 12 juli 2012 @ 16:24:08 #95
149959 SQ
snelle trees
pi_114113605
quote:
0s.gif Op donderdag 12 juli 2012 16:22 schreef Sometimes het volgende:
Dat zou ik echt erg vinden.

Ik vraag me af hoeveel fruit je eigenlijk als ontbijt zou moeten eten (ervan uitgaande dat je dan alleen fruit eet).
Je kan niet alles binnen krijgen via fruit, dus da's geen theorie in mijn ogen.
Maar goed, waarom eet je dan zo weinig met ontbijt, en wat eet je dan verder nog op een dag?
disclaimer
pi_114113630
Volzitten van een kiwi? :o Kan me daar niets bij voorstellen. -O-
Bedenk me wel opeens dat ik nog een kiwi in mijn tas heb zitten. Ben ff fruithapje eten! :9
  donderdag 12 juli 2012 @ 16:26:27 #97
149959 SQ
snelle trees
pi_114113747
quote:
0s.gif Op donderdag 12 juli 2012 16:24 schreef helicopter het volgende:
Volzitten van een kiwi? :o Kan me daar niets bij voorstellen. -O-
Nou ja, ik ben eens aan het denken geslagen, en zelfs voor een broodmaaltijd heb ik minstens 4 boterhammen nodig voor een voldaan gevoel. Daarom vreet ik ook zo veel rauwe groente op een dag. Ik kan me gewoon niet indenken dat er mensen bestaan die 2 crackers met smeerkaas een bevredigend maal vinden :')
disclaimer
  donderdag 12 juli 2012 @ 16:27:00 #98
149959 SQ
snelle trees
pi_114113780
quote:
0s.gif Op donderdag 12 juli 2012 16:24 schreef helicopter het volgende:
Ben ff fruithapje eten! :9
Ik ging spontaan schuimbekken en stuiptrekken ;(
disclaimer
pi_114114239
Kiwi was lekker, maar er passen er nog wel een stuk of 10 bij. :D Zo maar eens naar huis en dan een lekker maaltje met pangafilet en roerbakgroenten klaarmaken. :9
pi_114114766
Ik had gisteren een lekker pakketje met pangafilet van de barbeque. Er zat in ieder geval prei en bleekselderij bij in, de rest weet ik niet meer...
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')