Mijn grootste zwakke plekquote:Op donderdag 12 juli 2012 17:06 schreef Stormqueen het volgende:
[..]
Als je dat nou achterwege laat kun je vast wel iets verantwoorder ontbijten
Wow wat een aparte lijst.quote:Op donderdag 12 juli 2012 17:02 schreef Sometimes het volgende:
[..]
Voorheen was het dus een bak brinta óf 2 boterhammen.
Mijn normale dagschema:
O: appel, kiwi, 2 tomaten
T: banaan
L: 4 boterhammen (kaas, pindakaas)
T: mandarijnen (3)
D: Groente, aardappels/rijst, vlees
T: komkommer
En dan in de avond vaak nog wel iets slechts.
De lijst is eigenlijk wat ik altijd al deed, alleen het ontbijt is veranderd.quote:Op donderdag 12 juli 2012 18:20 schreef Sarabi het volgende:
[..]
Wow wat een aparte lijst.
Zoals al eerder gezegd, erg veel suiker uit fruit.
Vanwaar die keuze?
Maar een sapkuur is toch niet iets dat je voor langere tijd moet doen?quote:Op donderdag 12 juli 2012 18:24 schreef Sometimes het volgende:
[..]
De lijst is eigenlijk wat ik altijd al deed, alleen het ontbijt is veranderd.
Ben een maandje geleden op sapkuur geweest en dit is eigenlijk het enige van hun uitgangspunten (vooruit, samen met de komkommer in de avond) dat ik overgenomen heb.
Het lijkt verder niet veel verschil te maken, zal volgende week weer eens gewoon ontbijten, kijken of ik verschil merk.
Nee, die kuur doe je voor een week (of 2, of 3). Maar daarnaast hebben ze allerlei adviezen voor erna.quote:Op donderdag 12 juli 2012 18:25 schreef Sarabi het volgende:
[..]
Maar een sapkuur is toch niet iets dat je voor langere tijd moet doen?
Gewoon lekker eten en goede voedingsstoffen binnen krijgenvooral tijdens het ontbijt.
Fruitsalade is ook lekker!quote:Op donderdag 12 juli 2012 18:30 schreef Lucky_Strike het volgende:
Ik weet van gekkigheid niet wat ik met al mijn fruit moet doen zeg. Ik had al 2 meloenen, wat nectarines en een doos aardbeien. En ik ben dinsdag naar de Makro geweest en daar hadden ze een emmer fruit voor 5 euro. Ik heb hem met mijn moeder gedeeld en ik heb nog 4 bananen, een halve ananas, halve galia, 4 nectarines, 5 grapefruits en 4 appels.
Invriezen gaat niet, vriezer is propvol. Ik ga vanavond maar eens een smoothie maken. Dan is ook de citruspers uit de kast voor mijn vriend en kan ik die gelijk gebruiken om grapefruitsap te maken.
Ga je ook naar de Jumbo?quote:Op donderdag 12 juli 2012 18:30 schreef Lucky_Strike het volgende:
Ik weet van gekkigheid niet wat ik met al mijn fruit moet doen zeg. Ik had al 2 meloenen, wat nectarines en een doos aardbeien.
Yepquote:Op donderdag 12 juli 2012 18:39 schreef Soempie het volgende:
[..]
Ga je ook naar de Jumbo?
Ik zit met precies hetzelfde fruit (aanbiedingen).
Ditquote:Op donderdag 12 juli 2012 18:41 schreef Lucky_Strike het volgende:
Waarom kan dat fruit niet wat meer verspreid over de seizoenen rijp en goedkoop worden? Nou moet ik elk najaar afkicken en elke zomer weer wennen...
kun je het niet anders verdelen? Dus 's morgens 2 boterhammen en een kiwi, tussendoor je banaan, 's middags 2 boterhammen met je tomaten en je appel, dan als tussendoor iets niet-fruitigs en dan avondeten?quote:Op donderdag 12 juli 2012 18:24 schreef Sometimes het volgende:
[..]
De lijst is eigenlijk wat ik altijd al deed, alleen het ontbijt is veranderd.
Ben een maandje geleden op sapkuur geweest en dit is eigenlijk het enige van hun uitgangspunten (vooruit, samen met de komkommer in de avond) dat ik overgenomen heb.
Het lijkt verder niet veel verschil te maken, zal volgende week weer eens gewoon ontbijten, kijken of ik verschil merk.
Ja, is ook een manier.quote:Op donderdag 12 juli 2012 18:50 schreef Stormqueen het volgende:
[..]
kun je het niet anders verdelen? Dus 's morgens 2 boterhammen en een kiwi, tussendoor je banaan, 's middags 2 boterhammen met je tomaten en je appel, dan als tussendoor iets niet-fruitigs en dan avondeten?
Dan kickstart je je systeem ook wat beter
Als je meer vulling wil maar geen kcals kun je beter komkommer pakken oidquote:Op donderdag 12 juli 2012 19:18 schreef Sometimes het volgende:
[..]
Ja, is ook een manier.
Was er net eindelijk aan gewend om veel fruit te eten...
Ik ga wat rommelen en kijken hoe ver ik kom.
http://www.demorgen.be/dm(...)T_lcKSmgssT.facebookquote:Op donderdag 12 juli 2012 17:27 schreef helicopter het volgende:
Ik vind panga echt heel lekker.Wat vindt jij er zo vies aan, Isa?
Die neem ik tegenwoordig als avondsnack. Dat bevalt eigenlijk prima.quote:Op donderdag 12 juli 2012 19:20 schreef Stormqueen het volgende:
[..]
Als je meer vulling wil maar geen kcals kun je beter komkommer pakken oid
Gelezen. Begrijp dus dat tilapia is de poepvis is en niet de panga. En ik denk dat ik panga's in Vietnam gezien heb, niet wetende dat het panga's zijn. Erg interresant stukje! Denk alleen dat ik de panga's uit mijn diepvries gewoon op eet.quote:Op donderdag 12 juli 2012 19:35 schreef sigme het volgende:
[..]
http://www.demorgen.be/dm(...)T_lcKSmgssT.facebook
Nooit van gehoord, maar het klinkt wel goed!~quote:Op donderdag 12 juli 2012 22:26 schreef Lucky_Strike het volgende:
Ik heb pas claressefilet ontdekt, een in Nederland gekweekte witvis. Totaal niet smaakloos maar niet te vissig en lekker stevig. Te koop bij jumbo en makro.
magere yoghurt met een beetje sweet chili erdoor!quote:Op donderdag 12 juli 2012 20:05 schreef Sometimes het volgende:
[..]
Die neem ik tegenwoordig als avondsnack. Dat bevalt eigenlijk prima.
Zoek er nog wel een gezond (en makkelijk te maken) dipsausje bij
maar op die manier blijft er niets meer over toch? Zolang je dingen met mate doet hoef je het echt niet te laten lijkt mequote:Op donderdag 12 juli 2012 22:34 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Nooit van gehoord, maar het klinkt wel goed!~
En BE, ik herken je 'maar wat dan wel' heel goed. Soms moet je maar niet teveel lezen over hoe ons eten wordt gemaakt of waar het precies vandaan komt. Maar als ik het dan wel heb gelezen, dan wordt het kopen wel een lastige beslissing en het is dan meestal 'nee, toch maar niet meer'. Behalve zalmIk las dat zalm ook helemaal niet zo goed voor je is als wordt beweerd door allemaal zware metalen. Maar ik vind een stuk zalm op de huid gebakken zo lekker
Dan ben je net een tilapia.quote:Op vrijdag 13 juli 2012 08:31 schreef laiveneertiekje het volgende:
En dan bemesten met je eigen poep? Weet je ook zeker dat er geen zware metalen en zooi inzit..
Nee, kip is idd hèt volgende voorbeeld van wat je eigenlijk ook maar niet moet etenquote:Op vrijdag 13 juli 2012 08:28 schreef helicopter het volgende:
Ik denk dat ik ook gewoon panga en tilapia blijf eten. Zo schoon is ons eigen kippen- en varkensvlees ook niet, die zitten ook vol antibiotica. Als je het echt goed wilt doen met het mijden van rotzooi zou je vegetariër moeten worden. Maar aangezien de mens een omnivoor is blijf ik toch gewoon vlees en vis eten.
Dat gebeurt mij ook wel, zo nu en dan. Meestal is het er weer net zo snel vanaf.quote:
Ja, dat kan. Maar niet in vet, tenzij je in 5 dagen ongeveer 21.000 kcal extra hebt binnengekregen.quote:Op vrijdag 13 juli 2012 10:01 schreef J0ycie88 het volgende:
3 kilo bijkomen in 5 dagen kan dat?
Wat een kutweegschaal, ik wil hem van het balkon afgooien.. En dan ga ik ook doen ook als ik ga samen wonen! Dan ga ik voor een nieuwe want deze heeft altijd van die kuren!!
Ik was vorige week 3 kilo aangekomen (uit eten, barbecue bij ouders, donuts gegeten yum) en het is nu gewoon weer weg.quote:Op vrijdag 13 juli 2012 10:01 schreef J0ycie88 het volgende:
3 kilo bijkomen in 5 dagen kan dat?
Wat een kutweegschaal, ik wil hem van het balkon afgooien.. En dan ga ik ook doen ook als ik ga samen wonen! Dan ga ik voor een nieuwe want deze heeft altijd van die kuren!!
Aah, kijk, dat laatste wist ik dan weer niet. Goed om te weten, kan ik dat ook nog eens de schuld gevenquote:Op vrijdag 13 juli 2012 10:08 schreef helicopter het volgende:
[..]
Ja, dat kan. Maar niet in vet, tenzij je in 5 dagen ongeveer 21.000 kcal extra hebt binnengekregen.
Het kan vocht zijn of bijvoorbeeld volle darmen.
Overigens heeft omgevingstemperatuur ook effect op weegschalen, zowel analoge als digitale. Dus als de temperatuur in je huis de afgelopen dagen gewijzigd is, kan dat ook een deel van het verschil verklaren.
Bekend probleem!quote:Op vrijdag 13 juli 2012 10:34 schreef Stormqueen het volgende:
Mijn weegschaal vertrouw ik eigenlijk helemaal, ik kom zelden tot nooit iets onverwachts tegen eigenlijk.
Ja, ik ben op maandag wel eens drie kilo zwaarder dan op vrijdag, maar dan weet ik ook precies de oorzaak
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |