nee, natuurlijk nietquote:Op vrijdag 13 juli 2012 15:50 schreef Stormqueen het volgende:
[..]
nou ja, ik weet niet wat je je nu inbeeldt, het is niet zo dat ik dagelijks 3 kilo rauwkost naar binnen stamp ofzo. Maar een normaal mens zit gewoon niet vol van een boterham.
Nee, ik zei toch dat vier boterhammen voor mij genoeg zijn?quote:Op vrijdag 13 juli 2012 15:53 schreef kwakz0r het volgende:
[..]
nee, natuurlijk nietik ook niet. maar je zegt net dat je van 4 boterhammen nog niet vol zit en daarom zoveel rauwkost eet de hele dag... niet erg, maar vergt meer wilskracht dan langzamerhand je porties verkleinen waarna je verzadiging eerder bereikt wordt en je minder wilskracht nodig hebt.
t was maar een tip die ik zelf van mijn dietiste kreeg destijds... (omdat ik bij een avondmaaltidj tustig een komkommer en een bos radijs als groente at)
prima! ik begreep je verkeerd denk ik. ik dacht dat je je eetlust als een probleem ervoer, vandaar een tip. maar die kun je lekker links laten liggenquote:Op vrijdag 13 juli 2012 15:56 schreef Stormqueen het volgende:
en omdat ik niet altijd vier boterhammen wil eten, eet ik vaak twee boterhammen en dan rauwkost er bij
ja nee, ik omschreef het misschien ook wel een beetje moeilijkquote:Op vrijdag 13 juli 2012 16:02 schreef kwakz0r het volgende:
[..]
prima! ik begreep je verkeerd denk ik. ik dacht dat je je eetlust als een probleem ervoer, vandaar een tip. maar die kun je lekker links laten liggen
Denk je? Ik eet uitstekend rundvlees dat naar mijn maatstaven goed geproduceerd is voor een tientje per kilo. Mijn zelfgeproduceerde varkensvlees kost ook zo iets, lamsvlees een fractie daarvan en de kippen (hanen) zijn moeilijk te berekenen maar zijn eigenlijk een bijproduct van de kippen.quote:Op vrijdag 13 juli 2012 09:12 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Nee, kip is idd hèt volgende voorbeeld van wat je eigenlijk ook maar niet moet eten
En het stomme is, als alles wordt 'geproduceerd' zoals ik het graag zou zien dan zou ik het niet meer kopen omdat het 10x zo duur is geworden.
Ik probeer al zoveel mogelijk 'biologisch' te kopen, maar ook daar heb ik dan toch nog vraagtekens bij. Ik wil eigenlijk dat de koe die ik uiteindelijk eet gewoon een leuk leven heeft gehad en niet zijn hele leven op stal heeft gestaan. Ik koop mijn eieren al wel direct van een boer (kippen lopen buiten), maar rundvlees? Nee, dat weet ik zo 1,2,3 niet te vinden.quote:Op vrijdag 13 juli 2012 18:42 schreef sigme het volgende:
Denk je? Ik eet uitstekend rundvlees dat naar mijn maatstaven goed geproduceerd is voor een tientje per kilo. Mijn zelfgeproduceerde varkensvlees kost ook zo iets, lamsvlees een fractie daarvan en de kippen (hanen) zijn moeilijk te berekenen maar zijn eigenlijk een bijproduct van de kippen.
Aan mijn varkens- en lamsvlees kan jij natuurlijk niet zomaar komen -tenzij je bij mij langskomt- maar rundsvlees kopen bij een fatsoenlijke boer moet jij ook kunnen.
Ik ervaar het wel als een probleemquote:Op vrijdag 13 juli 2012 16:02 schreef kwakz0r het volgende:
[..]
prima! ik begreep je verkeerd denk ik. ik dacht dat je je eetlust als een probleem ervoer, vandaar een tip. maar die kun je lekker links laten liggen
Ja! Ik heb precies hetzelfde als jij. Ik doe veel krachttraining en eet gezond. Ik val niet af maar zie wel dat ik slanker word. In deze gevallen geeft je (gewone) weegschaal dus niet zo'n goede indicatie.quote:Op vrijdag 13 juli 2012 20:46 schreef tjoptjop het volgende:
Zijn spieren echt zoveel zwaarder dan vet? Ik Ben 3 maanden geleden begonnen met actiever bewegen, trainen met gewichten e.d. en gezonder (minder) te eten. Nu is mijn buik al flink aan het slinken maar ik blijf qua gewicht al een tijdje steken op 110kg, ben wel een stuk gespierder geworden. Ik wil omlaag qua gewicht ivm hardlopen, denk dat ik daar nog ff te zwaar voor ben (slecht voor gewrivhten)
Normaal, of toch wat anders doen qua eten?
Heb je een auto?quote:Op vrijdag 13 juli 2012 18:53 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Ik probeer al zoveel mogelijk 'biologisch' te kopen, maar ook daar heb ik dan toch nog vraagtekens bij. Ik wil eigenlijk dat de koe die ik uiteindelijk eet gewoon een leuk leven heeft gehad en niet zijn hele leven op stal heeft gestaan. Ik koop mijn eieren al wel direct van een boer (kippen lopen buiten), maar rundvlees? Nee, dat weet ik zo 1,2,3 niet te vinden.
quote:Op zaterdag 14 juli 2012 08:57 schreef sigme het volgende:
[..]
Heb je een auto?
Kijk, er is een website om de plaatsen te zoeken waar je vlees kan kopen bij de boer zelf. Zoom een beetje uit of kies een ander vertrekpunt of vink andere producten aan - het stikt van de boeren die graag hun waren rechtstreeks verkopen.
Zo eentje als deze bijvoorbeeld, in een dorp waar ik wel eens kom (nog niet bij deze boer geweest trouwens). Maar ik kom bij vergelijkbare boeren, waarvan ik de koeien tegenkom hier in de natuurgebieden. Ik zit hier tussen drie van zulke boeren, die, omdat ze geen gecertificeerd eko-vlees hebben, wel een stuk goedkoper zijn.
Wij proberen al een maand de voorgevel schoon te maken. Wat zeg ik, maak er maar 3 maanden van. Dit weekend moet het toch echt gaan gebeuren maar uiteraard regent het weer eens. Maar het gaat toch echt gebeuren. Ik kan best het raam binnen schoonmaken als het buiten regent. En de gordijnen wassen. Tussen de buien door kan ik best het onkruid tussen de gevel en de stoep weghalen en de voordeur is ook zo gebeurt als het even droog is. No more excuses!quote:Op zaterdag 14 juli 2012 09:55 schreef Isabeau het volgende:
Ik heb heel veel te doen vandaag en ik zit hier eigenlijk te wachten tot het ophoudt met regenen, maar dat gaat niet gebeuren hèDan moet ik maar gaan.
Kijken ze naar BMI of zo?quote:Op zaterdag 14 juli 2012 11:47 schreef eleusis het volgende:
Een goede motivator om af te vallen: het aanvragen van een arbeidsongeschiktheidsverzekering
quote:
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |