abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  vrijdag 13 juli 2012 @ 15:53:50 #176
268038 kwakz0r
kwakveense
pi_114157318
quote:
99s.gif Op vrijdag 13 juli 2012 15:50 schreef Stormqueen het volgende:

[..]

nou ja, ik weet niet wat je je nu inbeeldt, het is niet zo dat ik dagelijks 3 kilo rauwkost naar binnen stamp ofzo. Maar een normaal mens zit gewoon niet vol van een boterham.
nee, natuurlijk niet :') ik ook niet. maar je zegt net dat je van 4 boterhammen nog niet vol zit en daarom zoveel rauwkost eet de hele dag... niet erg, maar vergt meer wilskracht dan langzamerhand je porties verkleinen waarna je verzadiging eerder bereikt wordt en je minder wilskracht nodig hebt.

t was maar een tip die ik zelf van mijn dietiste kreeg destijds... (omdat ik bij een avondmaaltidj tustig een komkommer en een bos radijs als groente at)
Kwak
  vrijdag 13 juli 2012 @ 15:56:15 #177
149959 SQ
snelle trees
pi_114157422
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 juli 2012 15:53 schreef kwakz0r het volgende:

[..]

nee, natuurlijk niet :') ik ook niet. maar je zegt net dat je van 4 boterhammen nog niet vol zit en daarom zoveel rauwkost eet de hele dag... niet erg, maar vergt meer wilskracht dan langzamerhand je porties verkleinen waarna je verzadiging eerder bereikt wordt en je minder wilskracht nodig hebt.

t was maar een tip die ik zelf van mijn dietiste kreeg destijds... (omdat ik bij een avondmaaltidj tustig een komkommer en een bos radijs als groente at)
Nee, ik zei toch dat vier boterhammen voor mij genoeg zijn? :o maar dan wel echt vier als maaltijd, en niet 1 of 2 :D
disclaimer
  vrijdag 13 juli 2012 @ 15:56:57 #178
149959 SQ
snelle trees
pi_114157460
en omdat ik niet altijd vier boterhammen wil eten, eet ik vaak twee boterhammen en dan rauwkost er bij :)
disclaimer
  vrijdag 13 juli 2012 @ 16:02:59 #179
268038 kwakz0r
kwakveense
pi_114157692
quote:
99s.gif Op vrijdag 13 juli 2012 15:56 schreef Stormqueen het volgende:
en omdat ik niet altijd vier boterhammen wil eten, eet ik vaak twee boterhammen en dan rauwkost er bij :)
prima! ik begreep je verkeerd denk ik. ik dacht dat je je eetlust als een probleem ervoer, vandaar een tip. maar die kun je lekker links laten liggen ;)
Kwak
  vrijdag 13 juli 2012 @ 16:05:37 #180
149959 SQ
snelle trees
pi_114157820
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 juli 2012 16:02 schreef kwakz0r het volgende:

[..]

prima! ik begreep je verkeerd denk ik. ik dacht dat je je eetlust als een probleem ervoer, vandaar een tip. maar die kun je lekker links laten liggen ;)
ja nee, ik omschreef het misschien ook wel een beetje moeilijk :')
disclaimer
pi_114161675
ik vind toevallig met het opruimen net wat oude eetlijsten :o 760 calorieën op een dag :o
djeez dat ik dat überhaupt vol hield zeg :')
He said how many sugars do you like in your tea?
I said forget about the sugar have a spoon full of me,
[Rhu SC]Deel 1 dus? O+
Your job is to feed me, do me and die
pi_114164792
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 juli 2012 09:12 schreef Isabeau het volgende:

[..]

Nee, kip is idd hèt volgende voorbeeld van wat je eigenlijk ook maar niet moet eten _O-

En het stomme is, als alles wordt 'geproduceerd' zoals ik het graag zou zien dan zou ik het niet meer kopen omdat het 10x zo duur is geworden.
Denk je? Ik eet uitstekend rundvlees dat naar mijn maatstaven goed geproduceerd is voor een tientje per kilo. Mijn zelfgeproduceerde varkensvlees kost ook zo iets, lamsvlees een fractie daarvan en de kippen (hanen) zijn moeilijk te berekenen maar zijn eigenlijk een bijproduct van de kippen.

Aan mijn varkens- en lamsvlees kan jij natuurlijk niet zomaar komen -tenzij je bij mij langskomt- maar rundsvlees kopen bij een fatsoenlijke boer moet jij ook kunnen.
ik moet verrassend weinig
Es ist heute schlecht und wird nun täglich schlechter werden, – bis das Schlimmste kommt
pi_114165247
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 juli 2012 18:42 schreef sigme het volgende:

Denk je? Ik eet uitstekend rundvlees dat naar mijn maatstaven goed geproduceerd is voor een tientje per kilo. Mijn zelfgeproduceerde varkensvlees kost ook zo iets, lamsvlees een fractie daarvan en de kippen (hanen) zijn moeilijk te berekenen maar zijn eigenlijk een bijproduct van de kippen.

Aan mijn varkens- en lamsvlees kan jij natuurlijk niet zomaar komen -tenzij je bij mij langskomt- maar rundsvlees kopen bij een fatsoenlijke boer moet jij ook kunnen.
Ik probeer al zoveel mogelijk 'biologisch' te kopen, maar ook daar heb ik dan toch nog vraagtekens bij. Ik wil eigenlijk dat de koe die ik uiteindelijk eet gewoon een leuk leven heeft gehad en niet zijn hele leven op stal heeft gestaan. Ik koop mijn eieren al wel direct van een boer (kippen lopen buiten), maar rundvlees? Nee, dat weet ik zo 1,2,3 niet te vinden.
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
  vrijdag 13 juli 2012 @ 18:56:19 #184
68576 eleusis
fokked op kidz
pi_114165403
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 juli 2012 16:02 schreef kwakz0r het volgende:

[..]

Ik ervaar het wel als een probleem ;(

En de radijsjes waren ook nog op bij de c1000, heb je 't ooit zo zout gevreten??

Maar ik heb geen chips gekocht O+
Ik in een aantal worden omschreven: Ondernemend | Moedig | Stout | Lief | Positief | Intuïtief | Communicatief | Humor | Creatief | Spontaan | Open | Sociaal | Vrolijk | Organisator | Pro-actief | Meedenkend | Levensgenieter | Spiritueel
pi_114170259
Zijn spieren echt zoveel zwaarder dan vet? Ik Ben 3 maanden geleden begonnen met actiever bewegen, trainen met gewichten e.d. en gezonder (minder) te eten. Nu is mijn buik al flink aan het slinken maar ik blijf qua gewicht al een tijdje steken op 110kg, ben wel een stuk gespierder geworden. Ik wil omlaag qua gewicht ivm hardlopen, denk dat ik daar nog ff te zwaar voor ben (slecht voor gewrivhten)

Normaal, of toch wat anders doen qua eten?
pi_114177444
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 juli 2012 20:46 schreef tjoptjop het volgende:
Zijn spieren echt zoveel zwaarder dan vet? Ik Ben 3 maanden geleden begonnen met actiever bewegen, trainen met gewichten e.d. en gezonder (minder) te eten. Nu is mijn buik al flink aan het slinken maar ik blijf qua gewicht al een tijdje steken op 110kg, ben wel een stuk gespierder geworden. Ik wil omlaag qua gewicht ivm hardlopen, denk dat ik daar nog ff te zwaar voor ben (slecht voor gewrivhten)

Normaal, of toch wat anders doen qua eten?
Ja! Ik heb precies hetzelfde als jij. Ik doe veel krachttraining en eet gezond. Ik val niet af maar zie wel dat ik slanker word. In deze gevallen geeft je (gewone) weegschaal dus niet zo'n goede indicatie.
My salvation lies in your love..
pi_114186297
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 juli 2012 18:53 schreef Isabeau het volgende:

[..]

Ik probeer al zoveel mogelijk 'biologisch' te kopen, maar ook daar heb ik dan toch nog vraagtekens bij. Ik wil eigenlijk dat de koe die ik uiteindelijk eet gewoon een leuk leven heeft gehad en niet zijn hele leven op stal heeft gestaan. Ik koop mijn eieren al wel direct van een boer (kippen lopen buiten), maar rundvlees? Nee, dat weet ik zo 1,2,3 niet te vinden.
Heb je een auto?
Kijk, er is een website om de plaatsen te zoeken waar je vlees kan kopen bij de boer zelf. Zoom een beetje uit of kies een ander vertrekpunt of vink andere producten aan - het stikt van de boeren die graag hun waren rechtstreeks verkopen.

Zo eentje als deze bijvoorbeeld, in een dorp waar ik wel eens kom (nog niet bij deze boer geweest trouwens). Maar ik kom bij vergelijkbare boeren, waarvan ik de koeien tegenkom hier in de natuurgebieden. Ik zit hier tussen drie van zulke boeren, die, omdat ze geen gecertificeerd eko-vlees hebben, wel een stuk goedkoper zijn.
ik moet verrassend weinig
Es ist heute schlecht und wird nun täglich schlechter werden, – bis das Schlimmste kommt
pi_114186410
sigme, je bent geweldig! Ik heb geen auto, maar ben ook niet vies van een eind fietsen!
Mijn volgende fietstocht wordt een rondje langs een paar van die boerderijen in de omgeving; ik ben benieuwd wat hun aanbod is.
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
pi_114186436
quote:
7s.gif Op zaterdag 14 juli 2012 08:57 schreef sigme het volgende:

[..]

Heb je een auto?
Kijk, er is een website om de plaatsen te zoeken waar je vlees kan kopen bij de boer zelf. Zoom een beetje uit of kies een ander vertrekpunt of vink andere producten aan - het stikt van de boeren die graag hun waren rechtstreeks verkopen.

Zo eentje als deze bijvoorbeeld, in een dorp waar ik wel eens kom (nog niet bij deze boer geweest trouwens). Maar ik kom bij vergelijkbare boeren, waarvan ik de koeien tegenkom hier in de natuurgebieden. Ik zit hier tussen drie van zulke boeren, die, omdat ze geen gecertificeerd eko-vlees hebben, wel een stuk goedkoper zijn.
_O_
zelfs hier in de buurt ( randstad ) is er een boer die vleesch verkoopt :9
daar gaan we eens een lekker stukje halen! :D

oeh en erheen fietsen is ook wel een goed idee! :D

Vrouwen weten dondersgoed wanneer mannen buitenspel staan...
A kiss is a lovely trick, designed by nature, to stop words when speech becomes superfluous
  zaterdag 14 juli 2012 @ 09:45:02 #190
30252 Soempie
Procreating
pi_114186914
Ooit eens biefstuk gehaald bij een boer en een stuk verderop pruimen. Man, dat was lekker. :9

Gister pizza gegeten en ik kon het niet op. :D Dat is denk ik in de afgelopen 10 jaar niet gebeurd. *O*
In some cases, resentment can result simply from being on the receiving end of good arguments. Collini
How much more precious is a little humanity than all the rules in the world.Piaget
  Moderator zaterdag 14 juli 2012 @ 09:46:19 #191
5428 crew  miss_sly
pi_114186938
Wat een goede site! Zelfs in de omgeving Amsterdam zijn er twee boeren te vinden die vlees verkopen!

Fietsen bewaren we in ieder geval voor een andere dag. Wat een vreselijk weer :{
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_114187083
Ik heb heel veel te doen vandaag en ik zit hier eigenlijk te wachten tot het ophoudt met regenen, maar dat gaat niet gebeuren hè :+ Dan moet ik maar gaan.
  zaterdag 14 juli 2012 @ 10:31:30 #193
69724 Lucky_Strike
Hello Sweetie
pi_114187756
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 juli 2012 09:55 schreef Isabeau het volgende:
Ik heb heel veel te doen vandaag en ik zit hier eigenlijk te wachten tot het ophoudt met regenen, maar dat gaat niet gebeuren hè :+ Dan moet ik maar gaan.
Wij proberen al een maand de voorgevel schoon te maken. Wat zeg ik, maak er maar 3 maanden van. Dit weekend moet het toch echt gaan gebeuren maar uiteraard regent het weer eens. Maar het gaat toch echt gebeuren. Ik kan best het raam binnen schoonmaken als het buiten regent. En de gordijnen wassen. Tussen de buien door kan ik best het onkruid tussen de gevel en de stoep weghalen en de voordeur is ook zo gebeurt als het even droog is. No more excuses!

Ik zie alleen zo tegen die gordijnen op. Die zijn groot en moeten ontdaan worden van kattenharen voor ze de was in gaan. Ik had dat klusje in gedachten aan mijn vriend overgelaten maar die heeft het extreem druk en is aan het werk. Vooruit dan maar, meer dan dit hoef ik niet te doen vandaag.
Spoilers!
  zaterdag 14 juli 2012 @ 10:37:27 #194
69724 Lucky_Strike
Hello Sweetie
pi_114187857
Geniale site inderdaad. Er is hier natuurlijk weer geen vleesverkoperd in de buurt maar wie weet ga ik ooit wel eens er voor een stukje rijden.
Spoilers!
  zaterdag 14 juli 2012 @ 10:53:13 #195
95236 marcb1974
Dakshin Ray
pi_114188154
Lijstje voor vandaag:

O: 250 g optimel
T; sinasappel
L: 3 boterhammen
T: banaan + bosperzik
D: stoommaaltijd

bewegen, 0,0
stupidity has become as common as common sense was before
~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~
Travel Is Fatal To Prejudice, Bigotry and Narrow-Mindedness
pi_114188989
Niet doen: de deur uitgaan zonder te hebben ontbeten en dan verwachten dat je niets in de stad wilt kopen omdat je honger hebt |:( Vroeger ging dat prima, want toen ontbeet ik echt nooit, maar nu is mijn lijf er toch wel aan gewend om iets te eten 's morgens.
  zaterdag 14 juli 2012 @ 11:47:21 #197
68576 eleusis
fokked op kidz
pi_114189405
Een goede motivator om af te vallen: het aanvragen van een arbeidsongeschiktheidsverzekering :')
Ik in een aantal worden omschreven: Ondernemend | Moedig | Stout | Lief | Positief | Intuïtief | Communicatief | Humor | Creatief | Spontaan | Open | Sociaal | Vrolijk | Organisator | Pro-actief | Meedenkend | Levensgenieter | Spiritueel
pi_114190345
quote:
1s.gif Op zaterdag 14 juli 2012 11:47 schreef eleusis het volgende:
Een goede motivator om af te vallen: het aanvragen van een arbeidsongeschiktheidsverzekering :')
Kijken ze naar BMI of zo?
  zaterdag 14 juli 2012 @ 12:59:04 #199
68576 eleusis
fokked op kidz
pi_114191328
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 juli 2012 12:25 schreef Isabeau het volgende:
Kijken ze naar BMI of zo?
:Y Naar alles eigenlijk, maar BMI springt er wel een beetje uit. :')
pi_114191380
Weer thuis :'(
De weegschaal zei +2... Wel ontzettend genoten en heeeeeerlijk gegeten. Komende weken weer flink bikkelen!
♥ A ♥ & ♥ T ♥
When you were born, you were crying and everyone around you was smiling. Live your life so that when you die, you're smiling and everyone around you is crying.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')