Nu ja, toen nietquote:Op dinsdag 10 juli 2012 09:54 schreef DutchErrorist het volgende:
Je kan ook gewoon dosbox nemen toch?
Die zie je nog steeds, het gaat ook om de inhoud van de file config.sys.quote:Op dinsdag 10 juli 2012 10:00 schreef DutchErrorist het volgende:
[..]
Ja smiegterd ik zag toch echt een windows scherm zonet voor je edit.
Zo gaaf hč!quote:Op dinsdag 10 juli 2012 10:01 schreef Diemux het volgende:
http://yarr.me/i/515/1/100-dos-classics
[ afbeelding ]
Urenlang Civilization spelen en dan 's avonds in bed alleen maar Civilization voor je zienquote:Op dinsdag 10 juli 2012 10:11 schreef VNA9216 het volgende:
Ik heb gewoon nog een oude machine met DOS voor de oude DOS games staan :-) Dosbox is uiteraard ook een optie maar soms gewoon net even te traag.... uren lang earth 2140 spelen,civilization, great naval battles, panzer general, of su-27 flanker.. hell alles van SSI eigenlijk dat waren nog eens tijden..
oh en conquest of the new world heb ik ook versleten gespeeld...geweldig, zo t schijfje maar eens zoeken...
Je wilt niet weten hoe vaak het voorgekomen is dat het eindigde met niet naar bed gaan. Na het avondeten gaan zitten spelen, en dan in ene hebben dat je wekker gaat.... K*t!quote:Op dinsdag 10 juli 2012 10:15 schreef STING het volgende:
[..]
Urenlang Civilization spelen en dan 's avonds in bed alleen maar Civilization voor je zien
Ah, die ken ik idd ook nog, een soort Grand Theft Autoquote:Op dinsdag 10 juli 2012 10:20 schreef beelz het volgende:
Quarantine, 1 van de gezelligste games die ik ooit heb gespeeld
[ afbeelding ]
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Keep the oppressor oppressingquote:Op dinsdag 10 juli 2012 10:21 schreef STING het volgende:
[..]
Ah, die ken ik idd ook nog, een soort Grand Theft Auto
Idd geniaal spelquote:Op dinsdag 10 juli 2012 10:21 schreef STING het volgende:
[..]
Ah, die ken ik idd ook nog, een soort Grand Theft Auto
Scorched Earth oud? Dat is toch gewoon een remake van Tank Wars. Je plaatje doet het niet btw.quote:Op dinsdag 10 juli 2012 09:53 schreef Roellie80 het volgende:
[ afbeelding ]
Scorch, voor de ouwe lullen hiero
Eh... Dat is niet Alone in the Dark, dat is Another World...quote:Op dinsdag 10 juli 2012 11:58 schreef florisje het volgende:
En deze dan? Alone in the Dark, wat een gave intro:
oeps... heeft me inderdaad ongeveer een half uur gekost voordat ik op de juiste titel kwam en het filmpje kon vindenquote:Op dinsdag 10 juli 2012 12:09 schreef beelz het volgende:
[..]
Eh... Dat is niet Alone in the Dark, dat is Another World...
You blew your radiator!quote:Op dinsdag 10 juli 2012 14:07 schreef balgehaktus het volgende:
JA dit is mijn tijd! ken ze allemaal!
Iets minder oud maar wel de vingerafdrukken van me klauwen gespeeld zeg!
dit was ook wel een super toffequote:Op dinsdag 10 juli 2012 11:58 schreef florisje het volgende:
En deze dan? Alone in the Dark Another World, wat een gave intro:
ekte bazen hadden daar natuurlijk nog een SoundBlaster AWE-32 bij:quote:Op dinsdag 10 juli 2012 17:28 schreef Jackie-Treehorn het volgende:
Ik was een tijdje de baas van de buurt met onderstaande kaart!
[ afbeelding ]
De Diamond Monster 3D
Die had ik ook haha.quote:Op dinsdag 10 juli 2012 17:28 schreef Jackie-Treehorn het volgende:
Ik was een tijdje de baas van de buurt met onderstaande kaart!
[ afbeelding ]
De Diamond Monster 3D
frustrerend was dat spel zeg.. al die andere auto's hadden het op vrijwel alleen jou gemunt en zie er dan nog maar eens uit te komen..quote:Op dinsdag 10 juli 2012 14:07 schreef balgehaktus het volgende:
was dat niet Prehistorik?quote:Op dinsdag 10 juli 2012 10:12 schreef CantFazeMe het volgende:
Hoe heette dat spel waar je met een knuppel op pad moest? Puzzelen, dingen slaanenzo. Cavemen style.
quote:
Wat dope!quote:Op dinsdag 10 juli 2012 10:01 schreef Diemux het volgende:
http://yarr.me/i/515/1/100-dos-classics
[ afbeelding ]
Imo veel toffer dan Carmageddon.quote:Op dinsdag 10 juli 2012 10:20 schreef beelz het volgende:
Quarantine, 1 van de gezelligste games die ik ooit heb gespeeld
[ afbeelding ]
Woa das waar ook. Totaal geen flitsende gameplay voor een platform maar toch zeer verslavend.quote:Op dinsdag 10 juli 2012 19:25 schreef Evi_90 het volgende:
[ link | afbeelding ]
Iemand Captain Comic?
En niet zo'n klein beetje ook. Carmageddon was ook geen slechte game, maar de sfeer van Quarantine was zoveel vetter. En de gameplay ook trouwens.quote:
ik heb eens een keer een gruwelijke high score gehaald door helemaal niks te doenquote:Op dinsdag 10 juli 2012 17:40 schreef mschol het volgende:
[..]
frustrerend was dat spel zeg.. al die andere auto's hadden het op vrijwel alleen jou gemunt en zie er dan nog maar eens
uit te komen..
die heb ik ook veel gedaan, (zoals de meeste in dit topicquote:Op dinsdag 10 juli 2012 19:25 schreef Evi_90 het volgende:
[ link | afbeelding ]
Iemand Captain Comic?
Tof spel, ook tot in de kleine uurtjes gespeeld op de PC. We hadden geen spelcomputer destijdsquote:
Is dat al zo oud dan? Dacht dat Thomas iets van de laatste jaren was...quote:Op dinsdag 10 juli 2012 21:12 schreef Evi_90 het volgende:
[ link | afbeelding ]
Thomas the Tank Engine. Altijd lastig afsluiten met escape, dan ging gewoon de hele PC in 1x uit.
Deze versie hadden wij. Geloof uit '92?quote:Op dinsdag 10 juli 2012 21:16 schreef Djeez het volgende:
[..]
Is dat al zo oud dan? Dacht dat Thomas iets van de laatste jaren was...
WTF?! Thomas stamt al uit 1984!, getuige Wikipediaquote:Op dinsdag 10 juli 2012 21:23 schreef Evi_90 het volgende:
[..]
Deze versie hadden wij. Geloof uit '92?
het boek zelfs uit 1945(!):quote:Op dinsdag 10 juli 2012 21:25 schreef Djeez het volgende:
[..]
WTF?! Thomas stamt al uit 1984!, getuige Wikipedia
Ik ben ook zo'n spel aan t zoeken.quote:Op dinsdag 10 juli 2012 21:51 schreef Gehenna het volgende:
[..]
het boek zelfs uit 1945(!):
[ afbeelding ]
Toen was Erik de Zwart amper geboren
probeer het hier eens:quote:Op dinsdag 10 juli 2012 22:53 schreef Antaris het volgende:
[..]
Ik ben ook zo'n spel aan t zoeken.
Je bent dan machinist van een trein. Mijn broer speelde dat altijd. Beetje Stunts graphics.
Ik hoop dat ik m kan vinden. Ik vond dat spel vroeger eng omdat ik er geen reet van snapte en maakte elke keer ongelukken.
Zoiets maar dan veel minder mooi. Iemand?
Dit werkt gewoon vlekkeloos in DosBoxquote:Op dinsdag 10 juli 2012 14:07 schreef balgehaktus het volgende:
ik heb het zo vaak gespeeld. Soms alleen, maar vaak ook met mijn broer. Ik nam altijd die groene dwerg, want daar kon ik het best mee vechten.quote:Op woensdag 11 juli 2012 08:49 schreef CoolGuy het volgende:
Heeft niemand hier nog Golden Axe genoemd? Alleen de character Select vond ik al episch.
Ik koos altijd voor die soort He-Manquote:Op woensdag 11 juli 2012 08:57 schreef najazeg het volgende:
[..]
ik heb het zo vaak gespeeld. Soms alleen, maar vaak ook met mijn broer. Ik nam altijd die groene dwerg, want daar kon ik het best mee vechten.
Die wijven met die bijlen waren altijd erg irritant. Die reuzen had ik nooit zoveel last van, gewoon springen en hakken, springen en hakken.
quote:Op woensdag 11 juli 2012 08:49 schreef CoolGuy het volgende:
Heeft niemand hier nog Golden Axe genoemd? Alleen de character Select vond ik al episch.
Dat plaatje is niet de pc/dos versiequote:Op woensdag 11 juli 2012 11:05 schreef SuperImposed het volgende:
[..]
mooie scčnes altijd, liep je op een gegeven moment niet op de vleugel van een gigantische adelaar?
edit: ja dus
[ afbeelding ]
Ik speelde het vroeger vaak met een vriend van me.quote:Op woensdag 11 juli 2012 08:57 schreef najazeg het volgende:
[..]
ik heb het zo vaak gespeeld. Soms alleen, maar vaak ook met mijn broer. Ik nam altijd die groene dwerg, want daar kon ik het best mee vechten.
Die wijven met die bijlen waren altijd erg irritant. Die reuzen had ik nooit zoveel last van, gewoon springen en hakken, springen en hakken.
hehe, goeie ouwe tijdenquote:Op woensdag 11 juli 2012 11:59 schreef darpios het volgende:
[..]
Ik speelde het vroeger vaak met een vriend van me.Dan kreeg een van ons zo'n struisvogel mount en dan gingen we elkaar er af schoppen omdat we beiden dat beest wilde hebben. Zodra dat beest weggerend was gingen we weer verder met baddies hakken.
Ik speelde altijd de dwerg.quote:Op woensdag 11 juli 2012 13:20 schreef najazeg het volgende:
ik liet die mounts altijd aan mijn broer over tenzij er twee in een level te bemachtigen waren.Speelde jij als die meid btw of een van de andere twee?
Ja, gaaf is dat he. Zo heb ik dus gisterenavond Destruction Derby zitten spelen. Ging meer dan prima.quote:Op woensdag 11 juli 2012 14:32 schreef HAL9000S het volgende:
zojuist ff in dosbox gedaan, speelt ook nu nog lekker weg.
Je hoeft niet gelijk vol gas en dan in het midden iedereen te rammen, he. En zodra je motor er bijna aan is, kun je natuurlijk achteruit gaan rijden om met je kofferbak mensen te rammen. Op die manier kun je het behoorlijk lang volhoudenquote:Op woensdag 11 juli 2012 17:44 schreef SwiffMeister het volgende:
Destruction Derby vond ik vroeger echt veel te moeilijk. Nooit begrepen wat er leuk aan was. Na 20 seconden was ik altijd total loss gereden.
ik ging op een gegeven moment rondjes rijden... dan knalde er altijd een zooi achter mij tegen de muurquote:Op woensdag 11 juli 2012 17:48 schreef Tijn het volgende:
[..]
Je hoeft niet gelijk vol gas en dan in het midden iedereen te rammen, he. En zodra je motor er bijna aan is, kun je natuurlijk achteruit gaan rijden om met je kofferbak mensen te rammen. Op die manier kun je het behoorlijk lang volhouden
Ik vind het echt een supergaaf spel. Niet alleen het slopen, maar ook het normale racen is echt heel tof.
Waarschijnlijk om dezelfde reden dat ze anno nu alleen nog maar crap uitzenden op tv. Goedkoop te produceren inspiratieloze zooi, wat de grote massa als zoete koek slikt.quote:Waarom maken ze tegenwoordig geen fatsoenlijke games meer?
Maar het heeft juist ook te maken met de massa die het als zoete koek slikt. Waar de massa geld voor over heeft wordt uitgebracht, en daar worden zogenaamde succesformules op gebaseerd.quote:Op woensdag 11 juli 2012 22:56 schreef VRIDZ het volgende:
Waarschijnlijk om dezelfde reden dat ze anno nu alleen nog maar crap uitzenden op tv. Goedkoop te produceren inspiratieloze zooi, wat de grote massa als zoete koek slikt.
Iets anders of nieuws proberen is riskant, omdat je dan geen/minder zekerheid hebt over genoeg inkomen.
Kortom, alles draait zoals gewoonlijk weer om geld
quote:Op donderdag 12 juli 2012 10:10 schreef Tijn het volgende:
Games waren vroeger moeilijker omdat sowieso alleen slimme mensen een spelletje aan de praat konden krijgen. Domme figuren gingen niet in hun autoexec.bat en config.sys zitten wroeten om genoeg geheugen vrij te maken om de muisdrivers te kunnen laden. Dus de doelgroep was een stuk slimmer dan die van vandaag de dag.
Hehe dat is waar... toen ik 6 was had ik eenquote:Op donderdag 12 juli 2012 10:10 schreef Tijn het volgende:
Games waren vroeger moeilijker omdat sowieso alleen slimme mensen een spelletje aan de praat konden krijgen. Domme figuren gingen niet in hun autoexec.bat en config.sys zitten wroeten om genoeg geheugen vrij te maken om de muisdrivers te kunnen laden. Dus de doelgroep was een stuk slimmer dan die van vandaag de dag.
Op de oude consoles lag de moeilijkheidsgraad ook hoger dan nu in veel gevallen het geval is. Het is puur afgestemd op de massa en doelgroepen die het meeste kopen. Al heb je er zeker uitzonderingen tussen die wat meer skills vereisen en er ook nog een vet verhaal of vibe omheen hangen. En in de tijd dat je windows 95/98 en XP had had je ook kekke spelletjes hoor, zoals Deus Ex en dergelijke. Het is echt niet zo dat je computerkunde moest hebben om iets leuks te spelen. Ik ben ook zeer bekend met de prompt en kom ook uit die tijd van DOS, Basic en Pascal programmeren, maar dat spelletjes makkelijker zijn geworden ligt vooral aan de vraag van de massa.quote:Op donderdag 12 juli 2012 10:24 schreef BertV het volgende:
![]()
Kinderen zouden tegenwoordig "zo handig met computers zijn".
Het enige wat ze kunnen is op een tabletje tikken en installers aanklikken.
Als het fout gaat mag deze jaren '90 prompt-piloot de boel redden.
Het vrij maken van geheugen (memmaker) was half the fun van het spelen van games in dosquote:Op donderdag 12 juli 2012 10:10 schreef Tijn het volgende:
quote:DOS/4GW Professional Protected Mode Runtime Version 1.95
Copyright (C) Rational Systems, Inc 1990 - 1993
Myst is echt een prachtige reeks, hoewel ik moet bekennen dat ik vooral III: exile en IV kenquote:Op donderdag 12 juli 2012 19:52 schreef boertie het volgende:
Ik kan mij nog herinneren dat ik maanden bezig ben geweest om dit spel uit te spelen![]()
[ afbeelding ]
quote:Op donderdag 12 juli 2012 19:58 schreef NekoKoneko het volgende:
Echte bazen herinneren zich dit nog:
[..]
Myst is de enige die nog in dos/win3.11 draait.quote:Op donderdag 12 juli 2012 20:02 schreef Gehenna het volgende:
[..]
Myst is echt een prachtige reeks, hoewel ik moet bekennen dat ik vooral III: exile en IV ken
Ja Myst. Prachtig geluid en afbeeldingen (voor die tijd).quote:Op donderdag 12 juli 2012 20:02 schreef Gehenna het volgende:
[..]
Myst is echt een prachtige reeks, hoewel ik moet bekennen dat ik vooral III: exile en IV ken
Nee? Ben ik echt de enige? Ik heb me met goblins heel eerlijk gezegd meer vermaakt dan met de grote titels als Broken Sword/Larry/Kings Questquote:Op dinsdag 10 juli 2012 22:07 schreef ems. het volgende:
Trouwens, meer mensen die de geweldige point&clicks games van de Goblin series hebben gespeeld? Heb ik me ook dagen mee vermaakt
Vooral die geluidjes die de characters maken als ze praten blijven geweldig
Die tekst herken ik wel, maar wat het technisch gezien precies doet - geen idee.quote:Op donderdag 12 juli 2012 19:58 schreef NekoKoneko het volgende:
[..]
Het zegt me echt helemaal niksquote:Op donderdag 12 juli 2012 21:10 schreef ems. het volgende:
[..]
Nee? Ben ik echt de enige? Ik heb me met goblins heel eerlijk gezegd meer vermaakt dan met de grote titels als Broken Sword/Larry/Kings Quest![]()
Zorgen dat spellen onder DOS meer geheugen dan de standaard 640 KB konden benuttenquote:Op donderdag 12 juli 2012 21:12 schreef __Saviour__ het volgende:
[..]
Die tekst herken ik wel, maar wat het technisch gezien precies doet - geen idee.
Die was echt geweldigquote:Op donderdag 12 juli 2012 21:13 schreef NekoKoneko het volgende:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ][ afbeelding ]
Ik was zielsgelukkig toen ik voor het eerst de melding van MSCDEX zag dat m'n CD-ROM-drive correct werktequote:Op donderdag 12 juli 2012 19:58 schreef NekoKoneko het volgende:
[..]
De voldoening inderdaad als je zulke dingen werkend had gekregen.quote:Op donderdag 12 juli 2012 21:17 schreef Tijn het volgende:
[..]
Ik was zielsgelukkig toen ik voor het eerst de melding van MSCDEX zag dat m'n CD-ROM-drive correct werkte
[ afbeelding ]
Inderdaadquote:Op donderdag 12 juli 2012 21:31 schreef Tijn het volgende:
En natuurlijk de IRQ- en DMA-settings van je geluidskaart uit je hoofd kennen, want dat vul je toch constant in bij elke setup van elke game
Sommige latere games hebben dan wel een autodetect, maar aangezien dat soms crasht, kun je het net zo goed gewoon altijd met de hand invullen, right?
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Those where the days... Ik heb mn oude dos bak nog op zolder staan geinstalleerd en wel
Alles laatst overgezet naar Dosbox. Heb bijna al de spellen die hier genoemd worden in 1 kant en klaar dosbox pakketje![]()
Ik ken 'm nog voor me soundblaster kaart: IRQ 5 DMA 1 BASE 0x0220quote:Op donderdag 12 juli 2012 21:31 schreef Tijn het volgende:
En natuurlijk de IRQ- en DMA-settings van je geluidskaart uit je hoofd kennen, want dat vul je toch constant in bij elke setup van elke game
Sommige latere games hebben dan wel een autodetect, maar aangezien dat soms crasht, kun je het net zo goed gewoon altijd met de hand invullen, right?
quote:Op donderdag 12 juli 2012 21:35 schreef Cl3tusss het volgende:
[..]
Inderdaadhoe heerlijk herkenbaar!SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Those where the days... Ik heb mn oude dos bak nog op zolder staan geinstalleerd en wel
Alles laatst overgezet naar Dosbox. Heb bijna al de spellen die hier genoemd worden in 1 kant en klaar dosbox pakketje
"najazeg heeft geen abonnement"
Nee, en ik ga er ook geen aanschaffen, brutale vlerk!
ik heb twee eervolle vermeldingen op mijn naam staan! *O*
Ken het wel (als in ooit wel eens opgestart in DosBox oid:P), maar in die tijd nooit gespeeld.quote:Op donderdag 12 juli 2012 21:10 schreef ems. het volgende:
[..]
Nee? Ben ik echt de enige? Ik heb me met goblins heel eerlijk gezegd meer vermaakt dan met de grote titels als Broken Sword/Larry/Kings Quest![]()
En echt gewoon dagen kloten om dingen voor elkaar te krijgen.quote:Op donderdag 12 juli 2012 22:09 schreef gebrokenglas het volgende:
[..]
Ik ken 'm nog voor me soundblaster kaart: IRQ 5 DMA 1 BASE 0x0220
En elke keer weer je joystick calibreren...
Bij conflicten met je PC nadat je een nieuwe kaart erin had geprikt via die dipswitches een andere (IRQ 7) instellen en rommelen met de volgorde van drivers in de config.sys. Wat een geklooi toen. Maar 't hoorde erbij. Als in Windows nu soortgelijk geneuzel optreedt word je gewoon ontzettend boos op die kutsoftware die niet doet wat het zou moeten doen.
Alle 3 de delen wel eens gespeeld, al bakte ik er nagenoeg niks van.. Snapte de besturing etc ook niet echt, hadden hele lading gekopieerde diskettes liggen.. Maar zeker wel vermakelijk, en uitdagend!quote:Op donderdag 12 juli 2012 21:10 schreef ems. het volgende:
[..]
Nee hoor, ik heb m zeker gespeeld.. was wel leuk en de stijl was ook uniek. Het was alleen niet een van de favorieten waar ik echt lang mee gespeeld heb, een keer uitspelen en dat was t. Ik vond de Kyrandia series van Westwood ook vet.quote:Op donderdag 12 juli 2012 21:10 schreef ems. het volgende:
Wat was er mis met de besturing? Je klikt op een locatie en je mannetje loopt er naartoe, je klikt op een object en je pakt het op?quote:Op vrijdag 13 juli 2012 00:32 schreef VRIDZ het volgende:
[..]
Alle 3 de delen wel eens gespeeld, al bakte ik er nagenoeg niks van.. Snapte de besturing etc ook niet echt, hadden hele lading gekopieerde diskettes liggen.. Maar zeker wel vermakelijk, en uitdagend!
En toen was er nog geen internet, of heel beperkt, dus cheatcodes googlen bestond nog niet. Moest alles zelf uitzoeken of via vriendjes die al verder waren gekomen bepaalde levels zien door te komen.quote:Op vrijdag 13 juli 2012 00:05 schreef Royco1 het volgende:
Hetzelfde geld voor games. Walktroughs waren nog niet zo makkelijk te vinden, en de games waren ook nog veel moeilijker.
Dat ja, kwam geregeld voorbij. Dacht vroeger altijd dat het de maker van het spel wasquote:Op donderdag 12 juli 2012 19:58 schreef NekoKoneko het volgende:
[..]
Crc error. En dan hopen dat het wat soundfiles waren zodat je nog wel gewoon het spel op kon starten.quote:Op vrijdag 13 juli 2012 08:22 schreef Jackie-Treehorn het volgende:
of "arj - -va -r a:\game.arj" om een spelletje over meerdere floppies in te pakken.
En dan kwam je eindelijk 's avonds laat thuis van kennissen die dat spelletje hadden, achterin de auto van je ouders, gelijk met je doosje diskettes naar de pc en dan bleek het laatste archive corrupt.
[ afbeelding ]
Read error A.quote:Op vrijdag 13 juli 2012 09:42 schreef HAL9000S het volgende:
[..]
Crc error. En dan hopen dat het wat soundfiles waren zodat je nog wel gewoon het spel op kon starten.
Jahquote:Op donderdag 12 juli 2012 19:58 schreef NekoKoneko het volgende:
[..]
Jumpers?quote:
Ken ik nog wel ja. Gebruikte dat eigenlijk voor alles, alle spellen netjes ingedeeld enzo.quote:Op vrijdag 13 juli 2012 11:25 schreef NekoKoneko het volgende:
In Worms had ik altijd een holy team en een evil team. Kreeg je op het einde stats als Most Violent: Jesus. Most useless: God. Worm of the Match: Satan.
Dat vond ik dan weer grappig
Wie gebruikte er trouwens ook Quikmenu 3?
[ afbeelding ]
Ik niet. Wat ik meestal gebruikte als games launcher was DOS Shell.quote:Op vrijdag 13 juli 2012 11:25 schreef NekoKoneko het volgende:
quote:Op zaterdag 14 juli 2012 02:10 schreef warezguy05 het volgende:
Ironman Offroad Racer
echt zo'n spel waarbij een goeie flow van sprongen in 1 klap teniet gedaan kon worden door een tikje van je tegenstanders
Ohhh wat was dat soms n frustrerend spel!quote:
Ja! Sowieso! Ik was echt heel jong toen, nog in de tijd dat ik doom zelfs een beetje eng vond. Strife kwam wat generaties later maar was zeer vermakelijk en diepte het fps genre net wat meer uit. Toffe gamequote:Op woensdag 18 juli 2012 15:36 schreef HAL9000S het volgende:
Kennen mensen deze nog?
kan hem me nog goed herinneren omdat het een van de eerste fps games was die ik speelde waar je meer vrijheid had dan alleen knallen. (fps adventure/rpg)
Urban strike?quote:Op woensdag 18 juli 2012 23:13 schreef JohnB52 het volgende:
[..]
Ohhh wat was dat soms n frustrerend spel!
Mijn moeder speelde altijd dig-dug, vond ik niks aan
Speelde ook bij n vriendje altijd n spel met helicopers, van bovenaf gezien, vloog je ook over t witte huis, moest je de president beschermen in zn limo, Hoe heet dat spel?
En ook met lsl, moest ik altijd heeeeel snel typen als ik "taxi" typte, en daarna get in taxi, nou die letters moest ik altijd zoeken
Haha, hele goede herinneringen aan. Mijn opa was piloot en, ondanks zijn leeftijd, heel erg geīnteresseerd in computers. Hij woonde aan het einde van de straat van mijn ouderlijk huis en heeft mij 'leren vliegen' met flight simulator 4. Hij had zelfs zo'n speciaal joystick ding die overeen kwam met die van een echt vliegtuig, destijds geloof ik nogal duurquote:Op woensdag 18 juli 2012 23:28 schreef gebrokenglas het volgende:
Was deze al voorbij gekomen? Flight Simulator 4?
[ afbeelding ]
Ik snapte geen reet van die DME en VOR dingen en al die instrumenten met die bakens enzo...
Maar 't was prachtig, met die Search Towers tussendoor te vliegen en dan die moeilijk te benaderen 2e luchthaven....
Yesss dat was m, geweldig spel!quote:Op woensdag 18 juli 2012 23:35 schreef HAL9000S het volgende:
[..]
Urban strike?
[ afbeelding ]
was een hele serie van... urban, jungle, desert etc. Ook kapot gespeeld.
Haha dat was leuk. In de eerste flight simulators zag je alleen maar wat vage pixels als je 's nachts ging vliegen. Ik ging altijd met een zwaar vliegtuig proberen op te stijgen van Chicago Meigs Field (klein luchthaventje aan het water). Remmen erop, vol gas en dan remmen eraf.quote:Op woensdag 18 juli 2012 23:28 schreef gebrokenglas het volgende:
[ afbeelding ]
Ik snapte geen reet van die DME en VOR dingen en al die instrumenten met die bakens enzo...
Maar 't was prachtig, met die Sears Towers tussendoor te vliegen en dan die moeilijk te benaderen 2e luchthaven....
En je harde schijf en cd-rom drives in primary/secondary en master/slave zetten met jumpers.quote:Op vrijdag 13 juli 2012 20:31 schreef boertie het volgende:
[..]
Jumpers?
schei uit. Ik had een pentium 75 Mhz met 3 pci sloten. Wat ben ik aan het schuiven geweest met een videokaart, netwerkkaart en een geluidskaart om zo toch uiteindelijk alledrie tegelijk werkend te krijgen.
Yep, ongelooflijk, heb hier nog geen spelletje voorbij zien komen dat ik niet gespeeld heb.. Wat een tijd..quote:Op donderdag 19 juli 2012 21:58 schreef __Saviour__ het volgende:
Airlift
Ducktales: Quest for Gold
Lotus 3
Red Baron
Scorched Earth
Skyroads
De intrede van Plug & Prayquote:Op vrijdag 13 juli 2012 20:31 schreef boertie het volgende:
[..]
Jumpers?
schei uit. Ik had een pentium 75 Mhz met 3 pci sloten. Wat ben ik aan het schuiven geweest met een videokaart, netwerkkaart en een geluidskaart om zo toch uiteindelijk alledrie tegelijk werkend te krijgen.
Ongelovelijk ja. Wat een troep wat dat. Het werkte nooit, behalve soms bij het aansluiten van een muis.quote:
Met DOS 6 kon je ook van die DOSmenu's maken. Een heel geklooi in de autoexec.bat, en uiteraard veel te beperkt voor al die spelen en programma's die op de computer stonden.quote:Op zaterdag 14 juli 2012 02:12 schreef Tijn het volgende:
[..]
Ik niet. Wat ik meestal gebruikte als games launcher was DOS Shell.
[ afbeelding ]
kan het zijn dat je 'Rockford' bedoelt? ik kan me nog vaag heugen dat ik die game destijds moest starten dmv 'ford.exe'quote:Op donderdag 19 juli 2012 23:41 schreef JohnB52 het volgende:
Ducktales en lotus ook vaak gespeeld, ook n spelletje dat "ford" heette, kon m niet meer vinden...
Mijn fout. Ik had een screenshot van mijn MNS9100 met gw-basic gemaakt. Daarna op internet gezet en gewacht tot deze bij google afbeeldingen als een van de eerste vermeld werd. Vervolgens op Fok! geplaatst.quote:Op maandag 23 juli 2012 08:33 schreef najazeg het volgende:
regel 20 is overbodigStoppen doet ie toch wel of je moet in een infinite loop zitten oid
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.heitieh
quote:Op zaterdag 14 juli 2012 02:12 schreef Tijn het volgende:
[..]
Ik niet. Wat ik meestal gebruikte als games launcher was DOS Shell.
[ afbeelding ]
Dagen gespeeld dat spel. Binnenkort nog maar eens proberen.quote:Op woensdag 18 juli 2012 23:28 schreef gebrokenglas het volgende:
[ afbeelding ]
Maar 't was prachtig, met die Sears Towers tussendoor te vliegen en dan die moeilijk te benaderen 2e luchthaven....
een klassiekerquote:Op maandag 23 juli 2012 11:51 schreef Djeez het volgende:
Geloof dat deze nog niet is genoemd:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Bazenspel, al zal het wel altijd het sneue broertje van Wolf3D blijven
Pobor, Pobor!quote:Op dinsdag 10 juli 2012 22:07 schreef ems. het volgende:
Trouwens, meer mensen die de geweldige point&clicks games van de Goblin series hebben gespeeld? Heb ik me ook dagen mee vermaakt
Vooral die geluidjes die de characters maken als ze praten blijven geweldig
Oh ja die ken ik nogquote:Op vrijdag 13 juli 2012 11:25 schreef NekoKoneko het volgende:
In Worms had ik altijd een holy team en een evil team. Kreeg je op het einde stats als Most Violent: Jesus. Most useless: God. Worm of the Match: Satan.
Dat vond ik dan weer grappig
[ afbeelding ]
ongetwijfeld block out:quote:Op dinsdag 24 juli 2012 10:53 schreef JohnB52 het volgende:
Ik speelde ook wel eens 3d tetris, van bovenaf.
Zal nog eens in de bak met games kijken bij m pa thuis , die heeft alles nog bewaard.
Weet wel dat ie n X niet blij was , toen ik n diskette nodig had , en uit zijn bak n blauwe had gepikt :-p
Je plaatjes doen het niet lieverd... maar ik weet welk spel je bedoelt.quote:Op woensdag 25 juli 2012 08:04 schreef Djeez het volgende:
Kan iemand zich deze game nog herinneren?
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Bumpy, wat een bazenspel! Gortdroog, weet nog wel dat ik dit spelletje na enkele joints de hele nacht heb gespeeld
Toffe compilatie, mooie overgangenquote:
Was al genoemd, maar die heb ik ook grijs gespeeld in 4 kleurenquote:Op vrijdag 27 juli 2012 09:06 schreef Bahamut0503 het volgende:
[ afbeelding ]
weet niet of deze al genoemd is (waarschijnlijk wel).. maar deze heb ik nog gespeeld.
ik kan me er alleen niet veel van herinneren.. ik was toen 4 volgens mijquote:Op vrijdag 27 juli 2012 09:08 schreef Joooo-pi het volgende:
[..]
Was al genoemd, maar die heb ik ook grijs gespeeld in 4 kleuren
Enige nadeel was dat je je game niet kon opslaan. Maar dat was dan ook de uitdaging, in een uur alles goed doen
Vanaf level 1 ging er een timer lopen van, ik meen, 60 minuten. En dan moest je 10 levels uitspelen om je prinses te reddenquote:Op vrijdag 27 juli 2012 09:09 schreef Bahamut0503 het volgende:
[..]
ik kan me er alleen niet veel van herinneren.. ik was toen 4 volgens mij
Best wel vet eigenlijkquote:Op vrijdag 27 juli 2012 09:20 schreef Joooo-pi het volgende:
[..]
Vanaf level 1 ging er een timer lopen van, ik meen, 60 minuten. En dan moest je 10 levels uitspelen om je prinses te reddenAls je onderweg per ongeluk dood ging, omdat je ergens nog niet was geweest, dan mocht je mooi weer helemaal overnieuw beginnen
Typisch het soort hardcore moeilijke gameplay die je toen in wel meer games zag.quote:
Ik speel nu Motor City, wat hier veel op lijkt, maar dan in Europa en een stuk moeilijker. Echt een aanrader!quote:Op vrijdag 27 juli 2012 10:47 schreef STING het volgende:
Ik heb me destijds uren vermaakt met Detroit, een autobedrijf simulatie.
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
die heb ik ook supervaak gespeeld.quote:
Jawel. Die moest je op de ingebouwde bekerhouder leggenquote:
Muziek stond op een elpee en data op een cassettebandje of een floppy.quote:Op vrijdag 27 juli 2012 21:30 schreef boertie het volgende:
[..]
Jawel. Die moest je op de ingebouwde bekerhouder leggen
In het pentium tijdperk draaide ik nog steeds Dos.Want Dos ondersteunde harde schijven tot wel 2Gbquote:Op vrijdag 27 juli 2012 21:40 schreef Joooo-pi het volgende:
[..]
Muziek stond op een elpee en data op een cassettebandje of een floppy.
Een harde schijf was luxe (10 mb ofzo)
Held! dat is die inderdaad, snel maar een sdownloaden en spelenquote:
Oja die heb ik ook gespeeld.quote:Op maandag 30 juli 2012 14:40 schreef Joooo-pi het volgende:
sopwith?
[ afbeelding ]
Ik ken nog een, maar ik kom (nog) niet op de naam
DOS games #3: C:\\>prompt $p$gquote:Op maandag 30 juli 2012 15:08 schreef JohnB52 het volgende:
[..]
Oja die heb ik ook gespeeld.
En ook n spelletje dat paratrooper heet, volgens mij.
Was daarop een een gegeven moment echt goed in. In t begin hoef je alleen maar te bombarderen en met je machine gun mannetjes neermaaien. Maar op een gegeven moment moet je ook luchtgevechten houden en met torpedo's andere vliegdekschepen kapot maken (elke keer weer landen om een nieuwe torpedo te mounten) en je moest ook vijandelijke torpedo's kapot schieren voordat ze je schip raakten..quote:
Inderdaad! Leuk spelquote:Op maandag 30 juli 2012 15:52 schreef B-FliP het volgende:
[..]
Was daarop een een gegeven moment echt goed in. In t begin hoef je alleen maar te bombarderen en met je machine gun mannetjes neermaaien. Maar op een gegeven moment moet je ook luchtgevechten houden en met torpedo's andere vliegdekschepen kapot maken (elke keer weer landen om een nieuwe torpedo te mounten) en je moest ook vijandelijke torpedo's kapot schieren voordat ze je schip raakten..
ik was altijd erg slecht in landen op dat vliegdekschip. Had ongeveer hetzelfde als wat AVGN heeft met Top Gun (lol)quote:Op maandag 30 juli 2012 15:52 schreef B-FliP het volgende:
[..]
Was daarop een een gegeven moment echt goed in. In t begin hoef je alleen maar te bombarderen en met je machine gun mannetjes neermaaien. Maar op een gegeven moment moet je ook luchtgevechten houden en met torpedo's andere vliegdekschepen kapot maken (elke keer weer landen om een nieuwe torpedo te mounten) en je moest ook vijandelijke torpedo's kapot schieren voordat ze je schip raakten..
True that, het is mij nog nooit gelukt om te landenquote:Op maandag 30 juli 2012 16:41 schreef najazeg het volgende:
[..]
ik was altijd erg slecht in landen op dat vliegdekschip. Had ongeveer hetzelfde als wat AVGN heeft met Top Gun (lol)
No problem, ik wilde je alleen de screenshot nog even laten zienquote:
oh ja, dat heb ik zo vaak gespeeld tegen vrienden. Alleen had ik hem wel in EGA kleur ipv CGA kleurquote:Op maandag 30 juli 2012 20:58 schreef Djeez het volgende:
Iemand die zich deze game nog kan herinneren?
[ afbeelding ]
Voor als je ff de tijd hebtquote:Op vrijdag 27 juli 2012 09:08 schreef Joooo-pi het volgende:
[..]
Was al genoemd, maar die heb ik ook grijs gespeeld in 4 kleuren
Enige nadeel was dat je je game niet kon opslaan. Maar dat was dan ook de uitdaging, in een uur alles goed doen
Was dat niet Seek and Destroy of zoiets?quote:Op maandag 30 juli 2012 20:58 schreef Djeez het volgende:
Iemand die zich deze game nog kan herinneren?
[ afbeelding ]
Was dat nou eigenlijk maar 1 level? Ik heb het vroeger wel gespeeld en snapte er als klein kind echt geen hout van. Toen we later een wat modernere computer kregen speelde ik het met de turbo knop uit (anders ging het te snel) en heb ik wel dat eerste level gehaald, maar kwam daarna nou nog een ander level of niet?quote:Op maandag 30 juli 2012 14:40 schreef Joooo-pi het volgende:
sopwith?
[ afbeelding ]
Ik ken nog een, maar ik kom (nog) niet op de naam
idd, heb ook nooit koeien gezien in dat spel. Gebouwen en vliegtuigen kan ik me herinneren en tankjes, maar de rest...quote:Op maandag 30 juli 2012 23:52 schreef SwiffMeister het volgende:
[..]
Was dat nou eigenlijk maar 1 level? Ik heb het vroeger wel gespeeld en snapte er als klein kind echt geen hout van. Toen we later een wat modernere computer kregen speelde ik het met de turbo knop uit (anders ging het te snel) en heb ik wel dat eerste level gehaald, maar kwam daarna nou nog een ander level of niet?
Die koeien in dat plaatje ken ik niet. Bij mij stonden er alleen flats, tanks, tentjes, olievaten en uiteraard andere vliegtuigen.
Komt mij ook vaag bekend voor, jaquote:Op dinsdag 31 juli 2012 08:44 schreef najazeg het volgende:
het sufste spelletje wat ik ooit heb gehad was dat er babies uit een brandend flatgebouw werden gegooid en die moest je dan met een trampoline opvangen en uit het scherm geleiden
Was hem al weer helemaal vergetenquote:Op dinsdag 31 juli 2012 08:44 schreef najazeg het volgende:
het sufste spelletje wat ik ooit heb gehad was dat er babies uit een brandend flatgebouw werden gegooid en die moest je dan met een trampoline opvangen en uit het scherm geleiden
Link werkt nietquote:Op dinsdag 31 juli 2012 09:02 schreef STING het volgende:
[..]
Was hem al weer helemaal vergeten![]()
[ afbeelding ]
die dus.. al die babies zouden al die vallen en stuiteren op hun hoofd niet eens overleven, maar goed, onder het mom van its a video game...quote:Op dinsdag 31 juli 2012 09:02 schreef STING het volgende:
[..]
Was hem al weer helemaal vergeten![]()
[ afbeelding ]
quote:Op dinsdag 31 juli 2012 09:36 schreef avw1982 het volgende:
Aldo
[ afbeelding ]
Als je de levels had uitgespeeld, kreeg je exact dezelfde levels alleen dan in negatief.
Norton Commander alleen maar gebruikt om snel bestanden te moven/kopieren.quote:Op woensdag 1 augustus 2012 14:26 schreef stbabylon het volgende:
Ik snap niet dat er zoveel mensen met Norton Commander ed. hun games opstarten. Dat was allemaal kostbare geheugen dat je nutteloos gebruikte. Heck, ik zat soms zo te kloten in autoexec en config dat ik van te voren mij moest bedenken of ik de muis nodig had in het spel, zo nee, hoppa, niet inladen WOOHOO!
Wat ik wel op een gegeven moment deed was een aantal .bat bestanden maken:
start.bat
echo off
echo 1 Outrun
echo 2 Aaargh
echo 3 Civilization
1.bat
echo off
cd games
cd outrun
outrun.exe
cd\
etc.
Maar dat kostte dan ook geen geheugen.
Mooiste was nog met Dune 2, met XMS kon je voice krijgen, met EMS midi geluid. Maar NIET allebei
Hier ook jaquote:Op zaterdag 1 september 2012 20:02 schreef Barcaconia het volgende:
Dat deuntje hoor ik nog in mijn hoofd.
Ja. Mijn moeder vroeger. Ik werd altijd van de pc afgekicked!quote:Op zaterdag 1 september 2012 19:51 schreef Chuck-N0rr1s het volgende:
nog meer Digger spelers hier?
[ afbeelding ]
quote:Op zaterdag 1 september 2012 23:08 schreef JohnB52 het volgende:
[..]
Ja. Mijn moeder vroeger. Ik werd altijd van de pc afgekicked!
ik nu ookquote:Op zaterdag 1 september 2012 20:02 schreef Barcaconia het volgende:
Dat deuntje hoor ik nog in mijn hoofd.
Zo?quote:Op zondag 2 september 2012 13:25 schreef Individual het volgende:
DOS .bat menu's maken voor de spelletjes die erop zaten.. @ECHO OFF
Geen idee meer hoe het moest, maar zo moeilijk was het niet.
Zo idd.quote:Op woensdag 5 september 2012 08:26 schreef stbabylon het volgende:
[..]
Zo?
DOS games #3: C:\\>prompt $p$g
Ik denk dat je hier het snelste antwoord hebt: http://forum.fok.nl/user/active/10402quote:Op donderdag 13 september 2012 19:10 schreef Individual het volgende:
[..]
Zo idd.Wat was de toegevoegde waarde van Norton Commander eigenlijk? Mijn eerste serieuze baan was trouwens voor Symantec die Norton hebben overgenomen.
Ik maakte levels in een spel dat compleet 2D was. Heel erg simpele graphics. Het was een poppetje dat door een veld moest met trappetjes, spikes en nog wat dingen.. Ben dagen bezig geweest om de levels perfect te maken. Dat was nog op de 8088 en dus alleen met een Hercules oranje/zwart scherm.
Iemand een idee met deze vage beschrijving?
Dat is jouw 'mijn actieve topics'. Weet jij wat ik zoek?quote:Op vrijdag 14 september 2012 09:34 schreef STING het volgende:
[..]
Ik denk dat je hier het snelste antwoord hebt: http://forum.fok.nl/user/active/10402
Dan houden we dit topic ook zo zuiver mogelijk met screenshots en filmpjes van oude games
Oopsquote:Op vrijdag 14 september 2012 09:51 schreef Individual het volgende:
[..]
Dat is jouw 'mijn actieve topics'. Weet jij wat ik zoek?
Dit en police quest!quote:
gepostquote:Op vrijdag 14 september 2012 09:56 schreef STING het volgende:
[..]
Oops
Het grote "Ik zoek een spel" topic deeltje 16
Bij dit spel heb ik me altijd afgevraagd wat de hoogste score is die iemand ooit gehaald heeft. Zou dat ergens te achterhalen zijn?quote:
Dankzij games als Heroes of Might and magic 2 en Warcraft 1/2 heb ik zo goed engels geleerd vķķr de middelbare school. Ik begreep er niets van maar de drang om de game te spelen en begrijpen wat zo groot dat ik door bleef gaan tot ik het in de vingers had.quote:Op zaterdag 15 september 2012 06:28 schreef Lyrebird het volgende:
In de vroegere jaren zat ik nog op het VWO, en had ik enorm veel moeite met het vak Engels. Maar met deze spelletjes werd het leuk om Engels te leren.
Dat merk ik nu wel met scholieren in groep 8, die kunnen echt wel n klap beter Engels lezen en schrijven dan toen ik in groep 8 zat!quote:Op zaterdag 15 september 2012 10:17 schreef ems. het volgende:
[..]
Dankzij games als Heroes of Might and magic 2 en Warcraft 1/2 heb ik zo goed engels geleerd vķķr de middelbare school. Ik begreep er niets van maar de drang om de game te spelen en begrijpen wat zo groot dat ik door bleef gaan tot ik het in de vingers had.
put ladder in pocketquote:Op maandag 24 september 2012 15:30 schreef stbabylon het volgende:
Ik zat denk ik in groep 6. Space Quest 3 aan het spelen. Hmm... ik wil die ladder hebben, maar hoe heet dat in het Engels... *NE-EN-woordenboek pak* Ah! "pick up ladder". Weet het nog heel goed
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.heitieh
Hoezo merk je dat dan? In mijn ervaring is het júist achteruitgegaan, mede omdat games en ook TV-series/tekenfilms steeds makkelijker worden nagesynchroniseerd. Ik ben echt geen groot talenwonder, maar ik vind de jeugd in mijn directe omgeving eigenlijk bar en bar slecht in engelsquote:Op maandag 24 september 2012 13:29 schreef JohnB52 het volgende:
[..]
Dat merk ik nu wel met scholieren in groep 8, die kunnen echt wel n klap beter Engels lezen en schrijven dan toen ik in groep 8 zat!
quote:Op woensdag 1 augustus 2012 14:35 schreef STING het volgende:
[..]
Norton Commander alleen maar gebruikt om snel bestanden te moven/kopieren.
Games opstarten was eigenlijk altijd "cd games", "cd spel" en uitvoeren maar
Oh, en QEMM386
Het zit er bij mij nog steeds ingebakken volgens mij, F5 voor kopiëren, F6 voor verplaatsen en F8 voor verwijderenquote:Op zaterdag 13 oktober 2012 14:32 schreef Iwanius het volgende:
[..]kijk dat waren nog eens tijden dat je vooral bedreven moest zijn om de juiste toetsaanslagen te hebben voor die commands.
Watch the paintwork pal!quote:Op dinsdag 10 juli 2012 14:07 schreef balgehaktus het volgende:
Oh die ken ik niet, maar ik heb wel mijn Qix floppy helemaal grijs gespeeldquote:Op maandag 15 oktober 2012 19:30 schreef OpenLife het volgende:
Ik weet niet of 'ie er al tussen stond maar... man man man.
Wat heb ik genoten van Volfied destijds
haha.. dat ziet er helemaal ernstig uit.quote:Op maandag 15 oktober 2012 19:37 schreef Gehenna het volgende:
[..]
Oh die ken ik niet, maar ik heb wel mijn Qix floppy helemaal grijs gespeeld
[ afbeelding ]
maar dat was op de C64, beetje off-topic, maar hij was ook uitgebracht voor Dos
ja klopt, maar het was zoooo verslavendquote:Op maandag 15 oktober 2012 19:38 schreef OpenLife het volgende:
[..]
haha.. dat ziet er helemaal ernstig uit.
Nice!
Veld volmaken klinkt als Xonix...quote:Op maandag 15 oktober 2012 19:48 schreef JohnB52 het volgende:
Oja dan moest je dat veld voor minimaal 75% volmaken toch?
Daar had je ook n playboy versie van!
Een vierkant scherm waarvan je stukken moest afsnoepen door snel langs de randen te bewegen. Moest je echter wel oppassen voor schietende tribals ofzo. Als je meer dan 90% ofzo had vrijgemaakt, kwam je in het volgende level. Moeilijk maar o zo verslavendquote:[img]http://i.fokz[img]http://free-game-downloads.mosw.com/ss/2929_0.gif[/img]ine.net/p/0s.gif[/img] Op dinsdag 16 oktober 2012 09:40 schreef JohnB52 het volgende:
Wat is dat volfied dan ?
GOG is tof idd, en sinds deze week ook Mac supportquote:Op vrijdag 19 oktober 2012 14:42 schreef Matty___ het volgende:
Niet om reclame te maken maar op http://www.gog.com kun je een hoop van de oude klassiekers kopen voor 5 euro.
abandonware is niet gelijk aan legaal hequote:Op vrijdag 19 oktober 2012 15:21 schreef Gehenna het volgende:
[..]
GOG is tof idd, en sinds deze week ook Mac support
Er zijn ook veel oude spellen tegenwoordig gewoon legaal gratis te verkrijgen op:
http://www.abandonia.com/ b.v.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |