Nu ja, toen nietquote:Op dinsdag 10 juli 2012 09:54 schreef DutchErrorist het volgende:
Je kan ook gewoon dosbox nemen toch?
Die zie je nog steeds, het gaat ook om de inhoud van de file config.sys.quote:Op dinsdag 10 juli 2012 10:00 schreef DutchErrorist het volgende:
[..]
Ja smiegterd ik zag toch echt een windows scherm zonet voor je edit.
Zo gaaf hè!quote:Op dinsdag 10 juli 2012 10:01 schreef Diemux het volgende:
http://yarr.me/i/515/1/100-dos-classics
[ afbeelding ]
Urenlang Civilization spelen en dan 's avonds in bed alleen maar Civilization voor je zienquote:Op dinsdag 10 juli 2012 10:11 schreef VNA9216 het volgende:
Ik heb gewoon nog een oude machine met DOS voor de oude DOS games staan :-) Dosbox is uiteraard ook een optie maar soms gewoon net even te traag.... uren lang earth 2140 spelen,civilization, great naval battles, panzer general, of su-27 flanker.. hell alles van SSI eigenlijk dat waren nog eens tijden..
oh en conquest of the new world heb ik ook versleten gespeeld...geweldig, zo t schijfje maar eens zoeken...
Je wilt niet weten hoe vaak het voorgekomen is dat het eindigde met niet naar bed gaan. Na het avondeten gaan zitten spelen, en dan in ene hebben dat je wekker gaat.... K*t!quote:Op dinsdag 10 juli 2012 10:15 schreef STING het volgende:
[..]
Urenlang Civilization spelen en dan 's avonds in bed alleen maar Civilization voor je zien
Ah, die ken ik idd ook nog, een soort Grand Theft Autoquote:Op dinsdag 10 juli 2012 10:20 schreef beelz het volgende:
Quarantine, 1 van de gezelligste games die ik ooit heb gespeeld
[ afbeelding ]
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Keep the oppressor oppressingquote:Op dinsdag 10 juli 2012 10:21 schreef STING het volgende:
[..]
Ah, die ken ik idd ook nog, een soort Grand Theft Auto
Idd geniaal spelquote:Op dinsdag 10 juli 2012 10:21 schreef STING het volgende:
[..]
Ah, die ken ik idd ook nog, een soort Grand Theft Auto
Scorched Earth oud? Dat is toch gewoon een remake van Tank Wars. Je plaatje doet het niet btw.quote:Op dinsdag 10 juli 2012 09:53 schreef Roellie80 het volgende:
[ afbeelding ]
Scorch, voor de ouwe lullen hiero
Eh... Dat is niet Alone in the Dark, dat is Another World...quote:Op dinsdag 10 juli 2012 11:58 schreef florisje het volgende:
En deze dan? Alone in the Dark, wat een gave intro:
oeps... heeft me inderdaad ongeveer een half uur gekost voordat ik op de juiste titel kwam en het filmpje kon vindenquote:Op dinsdag 10 juli 2012 12:09 schreef beelz het volgende:
[..]
Eh... Dat is niet Alone in the Dark, dat is Another World...
You blew your radiator!quote:Op dinsdag 10 juli 2012 14:07 schreef balgehaktus het volgende:
JA dit is mijn tijd! ken ze allemaal!
Iets minder oud maar wel de vingerafdrukken van me klauwen gespeeld zeg!
dit was ook wel een super toffequote:Op dinsdag 10 juli 2012 11:58 schreef florisje het volgende:
En deze dan? Alone in the Dark Another World, wat een gave intro:
ekte bazen hadden daar natuurlijk nog een SoundBlaster AWE-32 bij:quote:Op dinsdag 10 juli 2012 17:28 schreef Jackie-Treehorn het volgende:
Ik was een tijdje de baas van de buurt met onderstaande kaart!
[ afbeelding ]
De Diamond Monster 3D
Die had ik ook haha.quote:Op dinsdag 10 juli 2012 17:28 schreef Jackie-Treehorn het volgende:
Ik was een tijdje de baas van de buurt met onderstaande kaart!
[ afbeelding ]
De Diamond Monster 3D
frustrerend was dat spel zeg.. al die andere auto's hadden het op vrijwel alleen jou gemunt en zie er dan nog maar eens uit te komen..quote:Op dinsdag 10 juli 2012 14:07 schreef balgehaktus het volgende:
was dat niet Prehistorik?quote:Op dinsdag 10 juli 2012 10:12 schreef CantFazeMe het volgende:
Hoe heette dat spel waar je met een knuppel op pad moest? Puzzelen, dingen slaanenzo. Cavemen style.
quote:
Wat dope!quote:Op dinsdag 10 juli 2012 10:01 schreef Diemux het volgende:
http://yarr.me/i/515/1/100-dos-classics
[ afbeelding ]
Imo veel toffer dan Carmageddon.quote:Op dinsdag 10 juli 2012 10:20 schreef beelz het volgende:
Quarantine, 1 van de gezelligste games die ik ooit heb gespeeld
[ afbeelding ]
Woa das waar ook. Totaal geen flitsende gameplay voor een platform maar toch zeer verslavend.quote:Op dinsdag 10 juli 2012 19:25 schreef Evi_90 het volgende:
[ link | afbeelding ]
Iemand Captain Comic?
En niet zo'n klein beetje ook. Carmageddon was ook geen slechte game, maar de sfeer van Quarantine was zoveel vetter. En de gameplay ook trouwens.quote:
ik heb eens een keer een gruwelijke high score gehaald door helemaal niks te doenquote:Op dinsdag 10 juli 2012 17:40 schreef mschol het volgende:
[..]
frustrerend was dat spel zeg.. al die andere auto's hadden het op vrijwel alleen jou gemunt en zie er dan nog maar eens
uit te komen..
die heb ik ook veel gedaan, (zoals de meeste in dit topicquote:Op dinsdag 10 juli 2012 19:25 schreef Evi_90 het volgende:
[ link | afbeelding ]
Iemand Captain Comic?
Tof spel, ook tot in de kleine uurtjes gespeeld op de PC. We hadden geen spelcomputer destijdsquote:
Is dat al zo oud dan? Dacht dat Thomas iets van de laatste jaren was...quote:Op dinsdag 10 juli 2012 21:12 schreef Evi_90 het volgende:
[ link | afbeelding ]
Thomas the Tank Engine. Altijd lastig afsluiten met escape, dan ging gewoon de hele PC in 1x uit.
Deze versie hadden wij. Geloof uit '92?quote:Op dinsdag 10 juli 2012 21:16 schreef Djeez het volgende:
[..]
Is dat al zo oud dan? Dacht dat Thomas iets van de laatste jaren was...
WTF?! Thomas stamt al uit 1984!, getuige Wikipediaquote:Op dinsdag 10 juli 2012 21:23 schreef Evi_90 het volgende:
[..]
Deze versie hadden wij. Geloof uit '92?
het boek zelfs uit 1945(!):quote:Op dinsdag 10 juli 2012 21:25 schreef Djeez het volgende:
[..]
WTF?! Thomas stamt al uit 1984!, getuige Wikipedia
Ik ben ook zo'n spel aan t zoeken.quote:Op dinsdag 10 juli 2012 21:51 schreef Gehenna het volgende:
[..]
het boek zelfs uit 1945(!):
[ afbeelding ]
Toen was Erik de Zwart amper geboren
probeer het hier eens:quote:Op dinsdag 10 juli 2012 22:53 schreef Antaris het volgende:
[..]
Ik ben ook zo'n spel aan t zoeken.
Je bent dan machinist van een trein. Mijn broer speelde dat altijd. Beetje Stunts graphics.
Ik hoop dat ik m kan vinden. Ik vond dat spel vroeger eng omdat ik er geen reet van snapte en maakte elke keer ongelukken.
Zoiets maar dan veel minder mooi. Iemand?
Dit werkt gewoon vlekkeloos in DosBoxquote:Op dinsdag 10 juli 2012 14:07 schreef balgehaktus het volgende:
ik heb het zo vaak gespeeld. Soms alleen, maar vaak ook met mijn broer. Ik nam altijd die groene dwerg, want daar kon ik het best mee vechten.quote:Op woensdag 11 juli 2012 08:49 schreef CoolGuy het volgende:
Heeft niemand hier nog Golden Axe genoemd? Alleen de character Select vond ik al episch.
Ik koos altijd voor die soort He-Manquote:Op woensdag 11 juli 2012 08:57 schreef najazeg het volgende:
[..]
ik heb het zo vaak gespeeld. Soms alleen, maar vaak ook met mijn broer. Ik nam altijd die groene dwerg, want daar kon ik het best mee vechten.
Die wijven met die bijlen waren altijd erg irritant. Die reuzen had ik nooit zoveel last van, gewoon springen en hakken, springen en hakken.
quote:Op woensdag 11 juli 2012 08:49 schreef CoolGuy het volgende:
Heeft niemand hier nog Golden Axe genoemd? Alleen de character Select vond ik al episch.
Dat plaatje is niet de pc/dos versiequote:Op woensdag 11 juli 2012 11:05 schreef SuperImposed het volgende:
[..]
mooie scènes altijd, liep je op een gegeven moment niet op de vleugel van een gigantische adelaar?
edit: ja dus
[ afbeelding ]
Ik speelde het vroeger vaak met een vriend van me.quote:Op woensdag 11 juli 2012 08:57 schreef najazeg het volgende:
[..]
ik heb het zo vaak gespeeld. Soms alleen, maar vaak ook met mijn broer. Ik nam altijd die groene dwerg, want daar kon ik het best mee vechten.
Die wijven met die bijlen waren altijd erg irritant. Die reuzen had ik nooit zoveel last van, gewoon springen en hakken, springen en hakken.
hehe, goeie ouwe tijdenquote:Op woensdag 11 juli 2012 11:59 schreef darpios het volgende:
[..]
Ik speelde het vroeger vaak met een vriend van me.Dan kreeg een van ons zo'n struisvogel mount en dan gingen we elkaar er af schoppen omdat we beiden dat beest wilde hebben. Zodra dat beest weggerend was gingen we weer verder met baddies hakken.
Ik speelde altijd de dwerg.quote:Op woensdag 11 juli 2012 13:20 schreef najazeg het volgende:
ik liet die mounts altijd aan mijn broer over tenzij er twee in een level te bemachtigen waren.Speelde jij als die meid btw of een van de andere twee?
Ja, gaaf is dat he. Zo heb ik dus gisterenavond Destruction Derby zitten spelen. Ging meer dan prima.quote:Op woensdag 11 juli 2012 14:32 schreef HAL9000S het volgende:
zojuist ff in dosbox gedaan, speelt ook nu nog lekker weg.
Je hoeft niet gelijk vol gas en dan in het midden iedereen te rammen, he. En zodra je motor er bijna aan is, kun je natuurlijk achteruit gaan rijden om met je kofferbak mensen te rammen. Op die manier kun je het behoorlijk lang volhoudenquote:Op woensdag 11 juli 2012 17:44 schreef SwiffMeister het volgende:
Destruction Derby vond ik vroeger echt veel te moeilijk. Nooit begrepen wat er leuk aan was. Na 20 seconden was ik altijd total loss gereden.
ik ging op een gegeven moment rondjes rijden... dan knalde er altijd een zooi achter mij tegen de muurquote:Op woensdag 11 juli 2012 17:48 schreef Tijn het volgende:
[..]
Je hoeft niet gelijk vol gas en dan in het midden iedereen te rammen, he. En zodra je motor er bijna aan is, kun je natuurlijk achteruit gaan rijden om met je kofferbak mensen te rammen. Op die manier kun je het behoorlijk lang volhouden
Ik vind het echt een supergaaf spel. Niet alleen het slopen, maar ook het normale racen is echt heel tof.
Waarschijnlijk om dezelfde reden dat ze anno nu alleen nog maar crap uitzenden op tv. Goedkoop te produceren inspiratieloze zooi, wat de grote massa als zoete koek slikt.quote:Waarom maken ze tegenwoordig geen fatsoenlijke games meer?
Maar het heeft juist ook te maken met de massa die het als zoete koek slikt. Waar de massa geld voor over heeft wordt uitgebracht, en daar worden zogenaamde succesformules op gebaseerd.quote:Op woensdag 11 juli 2012 22:56 schreef VRIDZ het volgende:
Waarschijnlijk om dezelfde reden dat ze anno nu alleen nog maar crap uitzenden op tv. Goedkoop te produceren inspiratieloze zooi, wat de grote massa als zoete koek slikt.
Iets anders of nieuws proberen is riskant, omdat je dan geen/minder zekerheid hebt over genoeg inkomen.
Kortom, alles draait zoals gewoonlijk weer om geld
quote:Op donderdag 12 juli 2012 10:10 schreef Tijn het volgende:
Games waren vroeger moeilijker omdat sowieso alleen slimme mensen een spelletje aan de praat konden krijgen. Domme figuren gingen niet in hun autoexec.bat en config.sys zitten wroeten om genoeg geheugen vrij te maken om de muisdrivers te kunnen laden. Dus de doelgroep was een stuk slimmer dan die van vandaag de dag.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |