Inderdaadquote:Op donderdag 12 juli 2012 21:31 schreef Tijn het volgende:
En natuurlijk de IRQ- en DMA-settings van je geluidskaart uit je hoofd kennen, want dat vul je toch constant in bij elke setup van elke game
Sommige latere games hebben dan wel een autodetect, maar aangezien dat soms crasht, kun je het net zo goed gewoon altijd met de hand invullen, right?
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Those where the days... Ik heb mn oude dos bak nog op zolder staan geinstalleerd en wel
Alles laatst overgezet naar Dosbox. Heb bijna al de spellen die hier genoemd worden in 1 kant en klaar dosbox pakketje![]()
Ik ken 'm nog voor me soundblaster kaart: IRQ 5 DMA 1 BASE 0x0220quote:Op donderdag 12 juli 2012 21:31 schreef Tijn het volgende:
En natuurlijk de IRQ- en DMA-settings van je geluidskaart uit je hoofd kennen, want dat vul je toch constant in bij elke setup van elke game
Sommige latere games hebben dan wel een autodetect, maar aangezien dat soms crasht, kun je het net zo goed gewoon altijd met de hand invullen, right?
quote:Op donderdag 12 juli 2012 21:35 schreef Cl3tusss het volgende:
[..]
Inderdaadhoe heerlijk herkenbaar!SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Those where the days... Ik heb mn oude dos bak nog op zolder staan geinstalleerd en wel
Alles laatst overgezet naar Dosbox. Heb bijna al de spellen die hier genoemd worden in 1 kant en klaar dosbox pakketje
"najazeg heeft geen abonnement"
Nee, en ik ga er ook geen aanschaffen, brutale vlerk!
ik heb twee eervolle vermeldingen op mijn naam staan! *O*
Ken het wel (als in ooit wel eens opgestart in DosBox oid:P), maar in die tijd nooit gespeeld.quote:Op donderdag 12 juli 2012 21:10 schreef ems. het volgende:
[..]
Nee? Ben ik echt de enige? Ik heb me met goblins heel eerlijk gezegd meer vermaakt dan met de grote titels als Broken Sword/Larry/Kings Quest![]()
En echt gewoon dagen kloten om dingen voor elkaar te krijgen.quote:Op donderdag 12 juli 2012 22:09 schreef gebrokenglas het volgende:
[..]
Ik ken 'm nog voor me soundblaster kaart: IRQ 5 DMA 1 BASE 0x0220
En elke keer weer je joystick calibreren...
Bij conflicten met je PC nadat je een nieuwe kaart erin had geprikt via die dipswitches een andere (IRQ 7) instellen en rommelen met de volgorde van drivers in de config.sys. Wat een geklooi toen. Maar 't hoorde erbij. Als in Windows nu soortgelijk geneuzel optreedt word je gewoon ontzettend boos op die kutsoftware die niet doet wat het zou moeten doen.
Alle 3 de delen wel eens gespeeld, al bakte ik er nagenoeg niks van.. Snapte de besturing etc ook niet echt, hadden hele lading gekopieerde diskettes liggen.. Maar zeker wel vermakelijk, en uitdagend!quote:Op donderdag 12 juli 2012 21:10 schreef ems. het volgende:
[..]
Nee? Ben ik echt de enige? Ik heb me met goblins heel eerlijk gezegd meer vermaakt dan met de grote titels als Broken Sword/Larry/Kings Quest![]()
Nee hoor, ik heb m zeker gespeeld.. was wel leuk en de stijl was ook uniek. Het was alleen niet een van de favorieten waar ik echt lang mee gespeeld heb, een keer uitspelen en dat was t. Ik vond de Kyrandia series van Westwood ook vet.quote:Op donderdag 12 juli 2012 21:10 schreef ems. het volgende:
Wat was er mis met de besturing? Je klikt op een locatie en je mannetje loopt er naartoe, je klikt op een object en je pakt het op?quote:Op vrijdag 13 juli 2012 00:32 schreef VRIDZ het volgende:
[..]
Alle 3 de delen wel eens gespeeld, al bakte ik er nagenoeg niks van.. Snapte de besturing etc ook niet echt, hadden hele lading gekopieerde diskettes liggen.. Maar zeker wel vermakelijk, en uitdagend!
En toen was er nog geen internet, of heel beperkt, dus cheatcodes googlen bestond nog niet. Moest alles zelf uitzoeken of via vriendjes die al verder waren gekomen bepaalde levels zien door te komen.quote:Op vrijdag 13 juli 2012 00:05 schreef Royco1 het volgende:
Hetzelfde geld voor games. Walktroughs waren nog niet zo makkelijk te vinden, en de games waren ook nog veel moeilijker.
Dat ja, kwam geregeld voorbij. Dacht vroeger altijd dat het de maker van het spel wasquote:Op donderdag 12 juli 2012 19:58 schreef NekoKoneko het volgende:
Echte bazen herinneren zich dit nog:
[..]
Crc error. En dan hopen dat het wat soundfiles waren zodat je nog wel gewoon het spel op kon starten.quote:Op vrijdag 13 juli 2012 08:22 schreef Jackie-Treehorn het volgende:
of "arj - -va -r a:\game.arj" om een spelletje over meerdere floppies in te pakken.
En dan kwam je eindelijk 's avonds laat thuis van kennissen die dat spelletje hadden, achterin de auto van je ouders, gelijk met je doosje diskettes naar de pc en dan bleek het laatste archive corrupt.
[ afbeelding ]
Read error A.quote:Op vrijdag 13 juli 2012 09:42 schreef HAL9000S het volgende:
[..]
Crc error. En dan hopen dat het wat soundfiles waren zodat je nog wel gewoon het spel op kon starten.
Jahquote:Op donderdag 12 juli 2012 19:58 schreef NekoKoneko het volgende:
Echte bazen herinneren zich dit nog:
[..]
Jumpers?quote:
Ken ik nog wel ja. Gebruikte dat eigenlijk voor alles, alle spellen netjes ingedeeld enzo.quote:Op vrijdag 13 juli 2012 11:25 schreef NekoKoneko het volgende:
In Worms had ik altijd een holy team en een evil team. Kreeg je op het einde stats als Most Violent: Jesus. Most useless: God. Worm of the Match: Satan.
Dat vond ik dan weer grappig
Wie gebruikte er trouwens ook Quikmenu 3?
[ afbeelding ]
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |