quote:Op donderdag 12 juli 2012 10:10 schreef Tijn het volgende:
Games waren vroeger moeilijker omdat sowieso alleen slimme mensen een spelletje aan de praat konden krijgen. Domme figuren gingen niet in hun autoexec.bat en config.sys zitten wroeten om genoeg geheugen vrij te maken om de muisdrivers te kunnen laden. Dus de doelgroep was een stuk slimmer dan die van vandaag de dag.
Hehe dat is waar... toen ik 6 was had ik eenquote:Op donderdag 12 juli 2012 10:10 schreef Tijn het volgende:
Games waren vroeger moeilijker omdat sowieso alleen slimme mensen een spelletje aan de praat konden krijgen. Domme figuren gingen niet in hun autoexec.bat en config.sys zitten wroeten om genoeg geheugen vrij te maken om de muisdrivers te kunnen laden. Dus de doelgroep was een stuk slimmer dan die van vandaag de dag.
Op de oude consoles lag de moeilijkheidsgraad ook hoger dan nu in veel gevallen het geval is. Het is puur afgestemd op de massa en doelgroepen die het meeste kopen. Al heb je er zeker uitzonderingen tussen die wat meer skills vereisen en er ook nog een vet verhaal of vibe omheen hangen. En in de tijd dat je windows 95/98 en XP had had je ook kekke spelletjes hoor, zoals Deus Ex en dergelijke. Het is echt niet zo dat je computerkunde moest hebben om iets leuks te spelen. Ik ben ook zeer bekend met de prompt en kom ook uit die tijd van DOS, Basic en Pascal programmeren, maar dat spelletjes makkelijker zijn geworden ligt vooral aan de vraag van de massa.quote:Op donderdag 12 juli 2012 10:24 schreef BertV het volgende:
![]()
Kinderen zouden tegenwoordig "zo handig met computers zijn".
Het enige wat ze kunnen is op een tabletje tikken en installers aanklikken.
Als het fout gaat mag deze jaren '90 prompt-piloot de boel redden.
Het vrij maken van geheugen (memmaker) was half the fun van het spelen van games in dosquote:Op donderdag 12 juli 2012 10:10 schreef Tijn het volgende:
quote:DOS/4GW Professional Protected Mode Runtime Version 1.95
Copyright (C) Rational Systems, Inc 1990 - 1993
Myst is echt een prachtige reeks, hoewel ik moet bekennen dat ik vooral III: exile en IV kenquote:Op donderdag 12 juli 2012 19:52 schreef boertie het volgende:
Ik kan mij nog herinneren dat ik maanden bezig ben geweest om dit spel uit te spelen![]()
[ afbeelding ]
quote:Op donderdag 12 juli 2012 19:58 schreef NekoKoneko het volgende:
Echte bazen herinneren zich dit nog:
[..]
Myst is de enige die nog in dos/win3.11 draait.quote:Op donderdag 12 juli 2012 20:02 schreef Gehenna het volgende:
[..]
Myst is echt een prachtige reeks, hoewel ik moet bekennen dat ik vooral III: exile en IV ken
Ja Myst. Prachtig geluid en afbeeldingen (voor die tijd).quote:Op donderdag 12 juli 2012 20:02 schreef Gehenna het volgende:
[..]
Myst is echt een prachtige reeks, hoewel ik moet bekennen dat ik vooral III: exile en IV ken
Nee? Ben ik echt de enige? Ik heb me met goblins heel eerlijk gezegd meer vermaakt dan met de grote titels als Broken Sword/Larry/Kings Questquote:Op dinsdag 10 juli 2012 22:07 schreef ems. het volgende:
Trouwens, meer mensen die de geweldige point&clicks games van de Goblin series hebben gespeeld? Heb ik me ook dagen mee vermaakt
Vooral die geluidjes die de characters maken als ze praten blijven geweldig
Die tekst herken ik wel, maar wat het technisch gezien precies doet - geen idee.quote:Op donderdag 12 juli 2012 19:58 schreef NekoKoneko het volgende:
[..]
Het zegt me echt helemaal niksquote:Op donderdag 12 juli 2012 21:10 schreef ems. het volgende:
[..]
Nee? Ben ik echt de enige? Ik heb me met goblins heel eerlijk gezegd meer vermaakt dan met de grote titels als Broken Sword/Larry/Kings Quest![]()
Zorgen dat spellen onder DOS meer geheugen dan de standaard 640 KB konden benuttenquote:Op donderdag 12 juli 2012 21:12 schreef __Saviour__ het volgende:
[..]
Die tekst herken ik wel, maar wat het technisch gezien precies doet - geen idee.
Die was echt geweldigquote:Op donderdag 12 juli 2012 21:13 schreef NekoKoneko het volgende:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ][ afbeelding ]
Ik was zielsgelukkig toen ik voor het eerst de melding van MSCDEX zag dat m'n CD-ROM-drive correct werktequote:Op donderdag 12 juli 2012 19:58 schreef NekoKoneko het volgende:
[..]
De voldoening inderdaad als je zulke dingen werkend had gekregen.quote:Op donderdag 12 juli 2012 21:17 schreef Tijn het volgende:
[..]
Ik was zielsgelukkig toen ik voor het eerst de melding van MSCDEX zag dat m'n CD-ROM-drive correct werkte
[ afbeelding ]
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |