Rotterdamse agente schopt arrestant in kruisquote:De Rotterdamse politie onderzoekt een filmpje dat op internet circuleert waarin te zien is hoe een man hardhandig door een vrouwelijke agent tegen de grond wordt gewerkt. De man verzet zich niet, maar krijgt meerdere trappen.
In het filmpje is te zien hoe de man, die waarschijnlijk dronken was, tegen een gebouw staat en plotseling door de agente in zijn kruis wordt getrapt. Hij zakt in elkaar, en krijgt nog enkele schoppen na. Vervolgens slaat de agente de man met haar collega in de boeien terwijl hij op zijn buik op de grond ligt.
Het korps wil dinsdagmiddag weinig meer over de zaak kwijt dan dat er met de betrokkenen wordt gesproken. Volgens RTV Rijnmond vond het incident plaats aan de Riederlaan in Rotterdam-Zuid.
Het zijn ook mensen die een gezin hebben. Per slot van rekening zou het stukken onveiliger zijn zonder politie. Als jij je aan de regels houdt dan heb je ook geen last van ze.quote:Op dinsdag 19 juni 2012 15:25 schreef Linkse_Boomknuffelaar het volgende:
Agenten zijn gewoon corrupte klootzakken.![]()
Het is ook altijd een bepaald soort 'mens' dat gaat solliciteren bij de popo. Mensen die in de tweede wereldoorlog hun Joodse buren verraden, dat soort type 'mens', Walgelijk.![]()
![]()
Ik houd niet van corruptie en machtsmisbruik. Agenten zoals in Alkmaar die drugs verkopen die ze eerder in beslag hebben genomen en van die zaken. Agenten die demonstranten intimideren die van hun legale recht op demonstratie gebruik maken.quote:Op dinsdag 19 juni 2012 15:27 schreef spierbal het volgende:
Ik was er nog niet tijdens de 2e wereldoorlog. Typerend dat een linkse boomknuffelaar zich zo tegen de politie afzet.
Nee, ik wel als spermacel van de spermacel van mijn opa.quote:Op dinsdag 19 juni 2012 15:27 schreef spierbal het volgende:
Ik was er nog niet tijdens de 2e wereldoorlog. Typerend dat een linkse boomknuffelaar zich zo tegen de politie afzet.
Dat is niet juist. Ik heb genoeg last van ze en ik houd me keurig aan de wetgeving. Alleen zijn zij vaak niet op de hoogte van de wetgeving. Genoeg gelazer gehad tijdens demonstraties en daar houd ik me keurig aan de wet, maar dat tuig van de richel, want dat is het, zwijnen minder dan kakkerlakken zijn het, zij houden zich niet aan de wet. Maar zij hebben wapens, dus wat doe ik daar tegen? Ik moet me schikken aan die klootzakken.quote:Op dinsdag 19 juni 2012 15:32 schreef Jellereppe het volgende:
[..]
Het zijn ook mensen die een gezin hebben. Per slot van rekening zou het stukken onveiliger zijn zonder politie. Als jij je aan de regels houdt dan heb je ook geen last van ze.
Tja, zo heb ik er nog niet over nagedacht.quote:Op dinsdag 19 juni 2012 15:35 schreef Linkse_Boomknuffelaar het volgende:
[..]
Dat is niet juist. Ik heb genoeg last van ze en ik houd me keurig aan de wetgeving. Alleen zijn zij vaak niet op de hoogte van de wetgeving. Genoeg gelazer gehad tijdens demonstraties en daar houd ik me keurig aan de wet, maar dat tuig van de richel, want dat is het, zwijnen minder dan kakkerlakken zijn het, zij houden zich niet aan de wet. Maar zij hebben wapens, dus wat doe ik daar tegen? Ik moet me schikken aan die klootzakken.
'Mevrouw agent, wil u me even de tering in trappen?'quote:Op dinsdag 19 juni 2012 15:43 schreef De_Dakgoot het volgende:
Die man zal er wel om gevraagd hebben.
Zijn er dan voorafgaande omstandigheden die het rechtvaardigen dat een arrestant op het moment dat hij stilstaat / geen gevaar meer vormt, alsnog even in de ballen wordt getrapt? Zo ja, welke omstandigheden zijn dit volgens jou?quote:Op dinsdag 19 juni 2012 15:50 schreef DS4 het volgende:
Lastig om te oordelen. We weten niet wat er zich heeft afgespeeld. Maar het verdient uiteraard nader onderzoek.
Inderdaad.quote:Op dinsdag 19 juni 2012 15:35 schreef Linkse_Boomknuffelaar het volgende:
[..]
Dat is niet juist. Ik heb genoeg last van ze en ik houd me keurig aan de wetgeving. Alleen zijn zij vaak niet op de hoogte van de wetgeving. Genoeg gelazer gehad tijdens demonstraties en daar houd ik me keurig aan de wet, maar dat tuig van de richel, want dat is het, zwijnen minder dan kakkerlakken zijn het, zij houden zich niet aan de wet. Maar zij hebben wapens, dus wat doe ik daar tegen? Ik moet me schikken aan die klootzakken.
Dronken kerel op de vroege ochtend..quote:Op dinsdag 19 juni 2012 16:42 schreef venomsnake het volgende:
Wat een kut wijf
Direct ontslaan dat mens, beetje een weerloze dronken kerel meppen.
Moraalridderquote:Op dinsdag 19 juni 2012 15:33 schreef Linkse_Boomknuffelaar het volgende:
[..]
Ik houd niet van corruptie en machtsmisbruik. Agenten zoals in Alkmaar die drugs verkopen die ze eerder in beslag hebben genomen en van die zaken. Agenten die demonstranten intimideren die van hun legale recht op demonstratie gebruik maken.
Agenten die er alleen zijn om de elite, de vieze zwijnen van bankiers te beschermen, maar schijt hebben aan de burger.
Ik houd ervan eerlijk je boterham te verdienen. En daarom ga ik niet bij de politie. Ik prefereer een eerlijk bestaan als zwerver, boven een rijk bestaan uit corruptie zoals bij de politie het geval is.
Collegae van je uit de Oekraïne bijvoorbeeld kopen hun politiediploma zelfs (gelukkig is het hier - nog - niet zo erg) omdat smeergeld zoveel oplevert dat je er een heel dik belegde boterham mee kunt verdienen. En daar moet ik respect voor tonen?
Het werd die honden van het OM te heet onder de voeten blijkbaar. Koekwausen daar.quote:
Ben ik ook wel benieuwd naar.quote:Op dinsdag 19 juni 2012 16:34 schreef KreKkeR het volgende:
[..]
Zijn er dan voorafgaande omstandigheden die het rechtvaardigen dat een arrestant op het moment dat hij stilstaat / geen gevaar meer vormt, alsnog even in de ballen wordt getrapt? Zo ja, welke omstandigheden zijn dit volgens jou?
Als je het zo bont maakt dat agenten vantevoren pepperspray tegen je moeten gebruiken wel ja...quote:Op dinsdag 19 juni 2012 18:00 schreef lexgauw007 het volgende:
[..]
Ben ik ook wel benieuwd naar.
Dit kan ons dus allemaal overkomen als we alleen zijn.
Heeft er niets mee te maken.quote:Op dinsdag 19 juni 2012 18:09 schreef DDDDDaaf het volgende:
[..]
Als je het zo bont maakt dat agenten vantevoren pepperspray tegen je moeten gebruiken wel ja...
Dat schijnt hier echter wél exact het geval te zijn geweest.quote:
Het is het woord van die twee agenten tegen dat van de getuigen, die geschrokken zijn gaan filmen, niet dan?quote:Op dinsdag 19 juni 2012 18:09 schreef DDDDDaaf het volgende:
[..]
Als je het zo bont maakt dat agenten vantevoren pepperspray tegen je moeten gebruiken wel ja...
Dat jij een paar details uit je verhaal laat, zegt denk ik al genoegquote:Op dinsdag 19 juni 2012 18:13 schreef Nozem. het volgende:
Ik was een keer dronken in de stad en toen kwamen er ook een paar polities aan.
"Ik sla al je tanden uit je bek als je nu niet meewerkt"
Was er niks aan de hand.
Zijn zwaar incomeptent die gasten hier
Waar haal je dat vandaan?quote:Op dinsdag 19 juni 2012 18:12 schreef DDDDDaaf het volgende:
[..]
Dat schijnt hier echter wél exact het geval te zijn geweest.
Nee joh ik deed niks was alleen dronken maar viel niemand lastig ze wilden echt hun macht laten gelden.quote:Op dinsdag 19 juni 2012 18:14 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
Dat jij een paar details uit je verhaal laat, zegt denk ik al genoeg
Hij staat en doet niets en wordt neergetrapt. Hij gaat erbij liggen, doet verder nog steeds niets en krijgt nog een paar trappen.quote:Op dinsdag 19 juni 2012 18:12 schreef DDDDDaaf het volgende:
[..]
Dat schijnt hier echter wél exact het geval te zijn geweest.
Breivik zal trots op je zijn!quote:Op dinsdag 19 juni 2012 17:52 schreef DDDDDaaf het volgende:
Jammer dat ze niet zo hard kan trappen, zo zou de politie juist standaard te werk moeten gaan. Klierende en slissende bontkraagmakaken, op straat schijtende Nicolichjes of nutteloos werkschuw tuig aka "krakers"? Gewoon doormidden stampen!
Wat een vreemd voorbehoud.quote:voor zover we kunnen nagaan, zijn dit inderdaad agenten van ons korps
WTF!?quote:Op dinsdag 19 juni 2012 18:16 schreef Nozem. het volgende:
[..]
Nee joh ik deed niks was alleen dronken maar viel niemand lastig ze wilden echt hun macht laten gelden.
Net als dit:
Zelfde wijf als in de OP
incomeptent...uhu..quote:Op dinsdag 19 juni 2012 18:13 schreef Nozem. het volgende:
Ik was een keer dronken in de stad en toen kwamen er ook een paar polities aan.
"Ik sla al je tanden uit je bek als je nu niet meewerkt"
Was er niks aan de hand.
Zijn zwaar incomeptent die gasten hier
En net als bij een pedo-priester blijft ze gewoon in functie, wordt ze hooguit overgeplaatst, zonder verdere consequenties.quote:
Waarmee ik de daders niet wil vrijpleiten. Maar bij de Politie Rotterdam Rijnmond is het altijd maar de vraag wat ze nou precies willen.quote:
quote:
NOS-journaal van 18:00.quote:
Hier dacht ik ook aan, inderdaad.quote:Op dinsdag 19 juni 2012 18:50 schreef RobertoCarlos het volgende:
En dat net een paar dagen na de dood van Rodney King
quote:Op dinsdag 19 juni 2012 19:03 schreef Linkse_Boomknuffelaar het volgende:
Politie is smeriger dan kakkerlakken. Gore kloot**** zijn het. Smerige nazi's. Opzouten uit Nederland met dat tuig.![]()
Kank******.
Zwijnen.
Is je blaas nog niet leeg?quote:Op dinsdag 19 juni 2012 19:12 schreef Linkse_Boomknuffelaar het volgende:
Maar oom agent is wel heel stoer, zo lukt het hem een gevecht van een 8 jarig jongetje te winnen. Wat een baas zeg deze man! Echt heel stoer een beetje kinderen schoppen!
Nee, ik heb direct weer veel respect voor onze agenten!
Het is te merken.quote:Op dinsdag 19 juni 2012 19:15 schreef Linkse_Boomknuffelaar het volgende:
[..]
Ik had slechts een flesje Superbock gedronken, wat koffie en een liter cassis.
Die filmpjes die jij post is 1:quote:Op dinsdag 19 juni 2012 19:15 schreef Linkse_Boomknuffelaar het volgende:
[..]
Ik had slechts een flesje Superbock gedronken, wat koffie en een liter cassis.
quote:Op dinsdag 19 juni 2012 19:42 schreef TommyGun het volgende:
Treedt de politie een keer hard op, is het nog niet goed. 'Leuk' dat je begint te filmen, maar het kan niet anders of hier is wat aan vooraf gegaan. Ik hoorde net op het nieuws dat 'ie niet echt een lieverdje was (kan ook niet anders in Rotterdam), dus het zal echt niet voor niets zijn.
Daarbij kan ik me voorstellen dat je als agent(e) op een gegeven moment zoiets hebt van; de emmer is vol. Dag in en dag uit met tuig te maken krijgen tegen een klote salaris gaat je opbreken. En die omstanders... (lees: bemoeials) :fp:
Zegt degene met de one-liners.quote:Op dinsdag 19 juni 2012 19:43 schreef FkTwkGs2012 het volgende:
[..]of je zit te trollen of je bent niet goed wijs.
Dan heb je juist het meeste last van je, als je de wereld toch geen kut schelen hoef je ook niet voor ze te stoppen..quote:Op dinsdag 19 juni 2012 15:32 schreef Jellereppe het volgende:
[..]
Het zijn ook mensen die een gezin hebben. Per slot van rekening zou het stukken onveiliger zijn zonder politie. Als jij je aan de regels houdt dan heb je ook geen last van ze.
Allebei ontslaan.quote:Op dinsdag 19 juni 2012 19:17 schreef FkTwkGs2012 het volgende:
wat een gaar politiewijf. en die collega idem.
Waarom zou ik gissen?quote:Op dinsdag 19 juni 2012 16:34 schreef KreKkeR het volgende:
Zijn er dan voorafgaande omstandigheden die het rechtvaardigen dat een arrestant op het moment dat hij stilstaat / geen gevaar meer vormt, alsnog even in de ballen wordt getrapt? Zo ja, welke omstandigheden zijn dit volgens jou?
Werkelijk?quote:Op dinsdag 19 juni 2012 20:20 schreef DS4 het volgende:
Het is voor zover mij bekend ongebruikelijk dat agenten zonder enige reden geweld gaan gebruiken. Dus vandaar.
Je hoeft niet te gissen, daar zijn instructies voor. En die agente heeft de schijn heel, heel erg tegenquote:
De politietop gaat het onderzoeken, volgens hun was de man eerder wel agressief tegen de agenten,quote:Op dinsdag 19 juni 2012 20:20 schreef DS4 het volgende:
[..]
Waarom zou ik gissen?
Als hij zich de voorgaande keren heeft verzet acht ik het niet onmogelijk en hoe dan ook wacht ik graag het onderzoek af.
Het is voor zover mij bekend ongebruikelijk dat agenten zonder enige reden geweld gaan gebruiken. Dus vandaar.
man kijk uit je doppen. dit geweld slaat echt nergens op. als je dat niet ziet ben je gewoon een sukkel.quote:Op dinsdag 19 juni 2012 20:20 schreef DS4 het volgende:
[..]
Waarom zou ik gissen?
Als hij zich de voorgaande keren heeft verzet acht ik het niet onmogelijk en hoe dan ook wacht ik graag het onderzoek af.
Voor de vorm en omdat de wonderen de wereld niet uit zijnquote:Op dinsdag 19 juni 2012 20:29 schreef DS4 het volgende:
Ik zeg ongebruikelijk, niet dat het nooit voor komt.
En verder laten we beiden de mogelijkheid open, dus we zijn het in grote lijnen met elkaar eens...
Volgens getuigen was de man helemaal niet agressiefquote:Op dinsdag 19 juni 2012 20:31 schreef DS4 het volgende:
Overigens: ik heb zelf ook wel eens een draai om mijn oren gekregen van agenten, maar achteraf bezien was dat steeds mijn eigen schuld.
Op het moment zelf vond ik het belachelijk natuurlijk.
quote:telefoon filmde hoe een agente een man schopt en slaat, heeft hier onbewust een flinke rel mee veroorzaakt.
De politie benadrukt in een verklaring dat het filmpje pas halverwege de confrontatie begint, maar volgens de filmer Jovanny Dambruck gedroeg het slachtoffer zich ook voor hij ging filmen niet agressief . Wat hem betreft was er geen aanleiding was om zo tegen de man tekeer te gaan.
Laveloos
"De man was laveloos," vertelt Jovanny, ‘maar verder verzette hij zich niet. Hij was totaal niet agressief. Volgens mij was het een Poolse man. Het komt wel vaker voor dat Polen dronken door de Riederlaan lopen. Een aantal Polen is dan soms wèl eens agressief. Maar dat was nu absoluut niet het geval.’
Wapenstok
"De politie wil misschien laten geloven dat er voordat ik ben gaan filmen door die man iets is gedaan maar dat klopt niet. Integendeel zelfs, de politie heeft hem toen nog met de wapenstok geslagen. Hij is eerst in zijn lichaam gepord en daarna geslagen. Hij was echt weerloos."
Aangesproken op gedrag
"Ik heb het allemaal gezien en het geweld was echt onnodig. Die arme man verzette zich niet en had ook op een andere manier behandeld kunnen worden. De agente is er later nog op aangesproken door mensen die alles hebben gezien. Ze antwoordde dat de omstanders daar niks mee te maken hebben."
Ik heb niet zo last van de neiging om overal meteen over te oordelen, that's all...quote:Op dinsdag 19 juni 2012 20:30 schreef FkTwkGs2012 het volgende:
man kijk uit je doppen. dit geweld slaat echt nergens op. als je dat niet ziet ben je gewoon een sukkel.
quote:Op dinsdag 19 juni 2012 20:33 schreef DS4 het volgende:
[..]
Ik heb niet zo last van de neiging om overal meteen over te oordelen, that's all...
Ik sluit toch ook niet uit dat die agente de fout in is gegaan?quote:Op dinsdag 19 juni 2012 20:32 schreef macca728 het volgende:
Volgens getuigen was de man helemaal niet agressief
/carequote:
Boefje toch.quote:Op dinsdag 19 juni 2012 20:34 schreef FkTwkGs2012 het volgende:
even samenvatting voor ds: man ligt op de grond, doet niets, ziet er laveloos uit. agent blijft schoppen. ds heeft geen mening, wil genuanceerd zijn en afwachten op het onderzoek. agenten gebruiken normaal bijna nooit geweld als het niet nodig is immers.
Youtube blokkeert zijn filmpje wegens te veel reacties?quote:
Is dat op 2:30 WEER datzelfde wijf?quote:Op dinsdag 19 juni 2012 19:03 schreef Linkse_Boomknuffelaar het volgende:
Politie is smeriger dan kakkerlakken. Gore kloot**** zijn het. Smerige nazi's. Opzouten uit Nederland met dat tuig.![]()
Kank******.
Zwijnen.
http://teletekst.nos.nl/tekst/113-01.htmlquote:***************************************
Politie:beeld agent R'dam schokkend
` De politie Rotterdam-Rijnmond noemt
het filmpje waarin te zien is hoe een
agente een man in zijn kruis schopt
'schokkend'.Het geweld tegen de man en
ook zijn aanhouding worden onderzocht.
Morgenochtend is er een gesprek met de
betrokken agenten.Omdat het filmpje
veel ophef veroorzaakt,wil de politie
snel weten wat er is gebeurd.
Te zien is hoe een man tegen een muur
geleund staat.Hij verzet zich niet en
lijkt ook niet gewelddadig.De agente
benadert hem met een collega en schopt
hem.Als hij in elkaar zakt,schopt ze
nog eens.De politie zegt dat de man
eerder wel agressief was.
Nee! Laten we snel een Nationale Politie oprichten om de afstand tussen burgers en ordehandhavers te vergroten!quote:Op dinsdag 19 juni 2012 22:10 schreef Refragmental het volgende:
Goh!
Politie die geweld gebruikt en een (misschien rustige) situatie volkomen laat escaleren?
Nog nooit meegemaakt!!
Dit inderdaad. De politie is de gewapende arm van de grootste maffia van Nederland.quote:Op dinsdag 19 juni 2012 16:45 schreef gers het volgende:
mensen die denken dat de agent gestraft wordt voor deze gewelddadige en laffe mishandeling. Dit verdwijnt gewoon intern
Eerder had je nog het volste vertrouwen in de politie en nu zijn ze door en door corrupt? Huh?quote:Op dinsdag 19 juni 2012 22:53 schreef Viajero het volgende:
[..]
Dit inderdaad. De politie is de gewapende arm van de grootste maffia van Nederland.
Volledig mee eens.quote:Op dinsdag 19 juni 2012 23:54 schreef DDDDDaaf het volgende:
In grotemensenlanden (Guardia Civil, anyone?) gaat de politie vrijwel standaard op eenzelfde manier te werk, de reacties hier zeggen genoeg over hoe zeer Nederland tot een jankerig verwijfd zeikland verworden is...
Dus omdat in andere landen de politie de orde handhaaft door middel van angst en geweld is dat eigenlijk iets wat wij hier ook maar moeten hanteren?quote:Op dinsdag 19 juni 2012 23:54 schreef DDDDDaaf het volgende:
In grotemensenlanden (Guardia Civil, anyone?) gaat de politie vrijwel standaard op eenzelfde manier te werk, de reacties hier zeggen genoeg over hoe zeer Nederland tot een jankerig verwijfd zeikland verworden is...
Daar hebben ze ook een dictatuur. Ook maar doen dan?quote:Op dinsdag 19 juni 2012 23:54 schreef DDDDDaaf het volgende:
Tasers zijn dodelijk als de pest!quote:Op woensdag 20 juni 2012 01:54 schreef Cherna het volgende:
Gewoon een taser gebruiken.
Dat helpt ook tegen dronkenschap.
En dan nog vragen om je handen op je rug te houden? Humor is dit wel.
Dat zou kunnen. Deze flapdrol die niet meewerkt krijgt diverse ladingen toegediend. Extreem dat is waar. Maar politie dient natuurlijk wel gezag uit te stralen. Dat mis ik in NL. In Frankrijk zien ze er beter uit. Daar laat je het wel achterwegen om tegen te werken en werk je gewoon netjes mee.quote:Op woensdag 20 juni 2012 01:59 schreef Refragmental het volgende:
[..]
Tasers zijn dodelijk als de pest!
Iets dat ik hier in nederland absoluut niet wil zien.
Heel verstandig .. als je voor haar gaat staan heb je grote kans een trap in je kruis of pepperspray in je gezicht te krijgenquote:
Als er echt wat aan de hand is doen ze helemaal niks.quote:Op dinsdag 19 juni 2012 18:16 schreef Sloggi het volgende:
[..]
Hij staat en doet niets en wordt neergetrapt. Hij gaat erbij liggen, doet verder nog steeds niets en krijgt nog een paar trappen.
Niet handig.
In Afghanistan wordt je gewoon standaard gemarteld tot je bekent, of je nou iets gedaan hebt of niet. de reacties hier zeggen genoeg over hoe zeer Nederland tot een jankerig verwijfd zeikland verworden is...quote:Op dinsdag 19 juni 2012 23:54 schreef DDDDDaaf het volgende:
Wat? Waar had ik het volste vertrouwen in de politie? Dat moet een bepaalde zaak of situatie geweest zijn, over het algemeen vertrouw ik ze echt niet hoor. Dat ik rechters en OM nog veel erger tuig vind wil niet zeggen dat ik de politie vertrouw.quote:Op dinsdag 19 juni 2012 23:56 schreef DS4 het volgende:
[..]
Eerder had je nog het volste vertrouwen in de politie en nu zijn ze door en door corrupt? Huh?
Dat hebben we allang hoor. Of heb jij op Barroso en trawanten gestemd?quote:Op woensdag 20 juni 2012 01:53 schreef Mishu het volgende:
[..]
Daar hebben ze ook een dictatuur. Ook maar doen dan?
Ja, inderdaad. Of je nou schuldig bent of niet. En als je een kleurtje hebt of een raar accent dan werk je ook netjes mee aan het ontvangen van klappen. Nederlandse vrienden van me zijn ooit compleet in elkaar geslagen door die klootzakken, omdat ze een jointje rookten op een festival, en behalve dat ene jointje niet meer bij zich hadden. Tja, dan krijg je klappen tot je bekent waar de rest is, ook al is er geen rest.quote:Op woensdag 20 juni 2012 02:06 schreef Cherna het volgende:
[..]
Dat zou kunnen. Deze flapdrol die niet meewerkt krijgt diverse ladingen toegediend. Extreem dat is waar. Maar politie dient natuurlijk wel gezag uit te stralen. Dat mis ik in NL. In Frankrijk zien ze er beter uit. Daar laat je het wel achterwegen om tegen te werken en werk je gewoon netjes mee.
Ja, als je tegen machtsmisbruik bent dan ben je een kraker. Logisch.quote:Op woensdag 20 juni 2012 08:13 schreef Specularium het volgende:
Allemaal krakers in dit topic, net zoals in dat andere topic over kraken.
Wat zijn volgens jou precies de voordelen van een politiestaat?quote:Op dinsdag 19 juni 2012 23:54 schreef DDDDDaaf het volgende:
quote:Op dinsdag 19 juni 2012 22:53 schreef Viajero het volgende:
[..]
Dit inderdaad. De politie is de gewapende arm van de grootste maffia van Nederland.
Als je elke agent aanziet voor machtsmisbruiker en dingen roept als 'gewapende arm van de maffia boedieboedieboe', dan is je intelligentieniveau inderdaad gelijkwaardig, zo niet lager dan de gemiddelde kraker.quote:Op woensdag 20 juni 2012 08:29 schreef Viajero het volgende:
[..]
Ja, als je tegen machtsmisbruik bent dan ben je een kraker. Logisch.
En dan maar roepen dat je niet op een gehersenspoelde kraker verslaafd aan drugs lijkt. Humor dit.quote:Op woensdag 20 juni 2012 08:12 schreef Viajero het volgende:
[..]
Wat? Waar had ik het volste vertrouwen in de politie? Dat moet een bepaalde zaak of situatie geweest zijn, over het algemeen vertrouw ik ze echt niet hoor. Dat ik rechters en OM nog veel erger tuig vind wil niet zeggen dat ik de politie vertrouw.
Scorpie die het heeft over intelligentieniveau.quote:Op woensdag 20 juni 2012 09:18 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Als je elke agent aanziet voor machtsmisbruiker en dingen roept als 'gewapende arm van de maffia boedieboedieboe', dan is je intelligentieniveau inderdaad gelijkwaardig, zo niet lager dan de gemiddelde kraker.
Ik heb genoeg "incidenten" zelf gezien om geen vertrouwen meer in de politie te hebben. Groepen kampers en Marokkanen die duidelijk overlast veroorzaken negeren en enkelingen keihard in elkaar schoppen, gewoon omdat het kan.quote:Op woensdag 20 juni 2012 09:19 schreef Scorpie het volgende:
[..]
En dan maar roepen dat je niet op een gehersenspoelde kraker verslaafd aan drugs lijkt. Humor dit.
True story.quote:Op woensdag 20 juni 2012 09:23 schreef Viajero het volgende:
Groepen kampers en Marokkanen die duidelijk overlast veroorzaken negeren en enkelingen keihard in elkaar schoppen, gewoon omdat het kan.
Natuurlijk niet. Dan houden we alleen de goede agenten over, en dat kan natuurlijk niet.quote:Op woensdag 20 juni 2012 09:24 schreef nummer_zoveel het volgende:
Goed dat ze gefilmd is. Ze moet zich doodschamen. En mag toch hopen dat ze voorgoed uit haar functie is gezet.
Moet je nagaan hoe valide die argumentatie is. Heb je nog meer verkapte trollpogingkjes?quote:Op woensdag 20 juni 2012 09:19 schreef Murdera het volgende:
[..]
Scorpie die het heeft over intelligentieniveau.
Het is een complot, ik zeg het je. Gauw, neem nog een trekje van de bongo mattie.quote:Op woensdag 20 juni 2012 09:23 schreef Viajero het volgende:
[..]
Ik heb genoeg "incidenten" zelf gezien om geen vertrouwen meer in de politie te hebben. Groepen kampers en Marokkanen die duidelijk overlast veroorzaken negeren en enkelingen keihard in elkaar schoppen, gewoon omdat het kan.
Dat was bloedserieus. Bedankt dat je er zelf nog een voorbeeld van laat zien:quote:Op woensdag 20 juni 2012 09:43 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Moet je nagaan hoe valide die argumentatie is. Heb je nog meer verkapte trollpogingkjes?
quote:Op woensdag 20 juni 2012 09:44 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Het is een complot, ik zeg het je. Gauw, neem nog een trekje van de bongo mattie.
Ook ik heb jaren geleden een keer gezien dat twee agenten een donkere man in elkaar sloegen. Het was midden in de nacht in de Indische Buurt in Amsterdam Oost. Het is schokkend om zoiets te zien, je kunt niets doen en die agenten zullen het nooit toegeven.quote:Op woensdag 20 juni 2012 09:23 schreef Viajero het volgende:
[..]
Ik heb genoeg "incidenten" zelf gezien om geen vertrouwen meer in de politie te hebben. Groepen kampers en Marokkanen die duidelijk overlast veroorzaken negeren en enkelingen keihard in elkaar schoppen, gewoon omdat het kan.
Waar zeg ik dat het een complot is? Het is de natuurlijke gang van zaken als je minder begaafden met een laffe instelling onbeperkte macht geeft over de rest.quote:Op woensdag 20 juni 2012 09:44 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Het is een complot, ik zeg het je. Gauw, neem nog een trekje van de bongo mattie.
quote:Op woensdag 20 juni 2012 09:18 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Als je elke agent aanziet voor machtsmisbruiker en dingen roept als 'gewapende arm van de maffia boedieboedieboe', dan is je intelligentieniveau inderdaad gelijkwaardig, zo niet lager dan de gemiddelde kraker.
Scorpie verleert 't ook nooit met z'n ad hominempjes.quote:Op woensdag 20 juni 2012 09:19 schreef Scorpie het volgende:
[..]
En dan maar roepen dat je niet op een gehersenspoelde kraker verslaafd aan drugs lijkt. Humor dit.
Excessen heb je overal. Dus ook hier in NL. En NL heeft nog een tam korps in vergelijking met de rest van de EU. En als je je zelf bezuipt. Niets mis mee. Maar draag dan wel de consequenties.quote:Op woensdag 20 juni 2012 09:40 schreef hannoes het volgende:
Dronken over straat lopen is natuurlijk niet cool maar je bent tegenwoordig wel vogelvrij verklaard als je het wel doet! Opgeschoten gasten zijn er op uit om dronken mensen in elkaar te trappen en als de ambulance je naar het ziekenhuis brengt willen de artsen je nauwelijks helpen. Politie wil je aangifte niet opnemen omdat je op het moment dat het gebeurde dronken was en de officier van justitie neemt je verklaring op als zijnde vals ... Of erger nog, de politie schopt je zelf in elkaar zoals in dit filmpje te zien is.
In elkaar geschopt worden is simpelweg een gewone consequentie van teveel drinken?quote:Op woensdag 20 juni 2012 09:56 schreef Cherna het volgende:
En als je je zelf bezuipt. Niets mis mee. Maar draag dan wel de consequenties.
Inderdaad nu zijn er mobieltje. Maar neem je ook alles op. Niet alleen de vechtpartij, maar ook wat er aan vooraf gaat? Want dat mis ik vaak.quote:Op woensdag 20 juni 2012 09:48 schreef lexgauw007 het volgende:
[..]
Ook ik heb jaren geleden een keer gezien dat twee agenten een donkere man in elkaar sloegen. Het was midden in de nacht in de Indische Buurt in Amsterdam Oost. Het is schokkend om zoiets te zien, je kunt niets doen en die agenten zullen het nooit toegeven.
Maar nu zijn er mobieltjes en kunnen dit soort dingen naar buiten worden gebracht. Het valt gewoon niet te ontkennen dat er ook bij de politie zieke geesten werken die hun kans afwachten om eens "lekker een weerloos persoon in elkaar te trappen".
Weet jij wat eraan vooraf is gegaan?quote:Op woensdag 20 juni 2012 10:02 schreef Murdera het volgende:
[..]
In elkaar geschopt worden is simpelweg een gewone consequentie van teveel drinken?
Denk je dat die mensen van tevoren al wisten dat dit zou gebeuren? Het lijkt me nogal logisch dat ze pas zijn gaan filmen toen ze zagen dat er gekke dingen gebeurden. Dan mis je een stukje, dat kan niet anders he!quote:Op woensdag 20 juni 2012 10:03 schreef Cherna het volgende:
[..]
Inderdaad nu zijn er mobieltje. Maar neem je ook alles op. Niet alleen de vechtpartij, maar ook wat er aan vooraf gaat? Want dat mis ik vaak.
Je kunt zien dat die man op zijn benen staat te zwaaien en in zijn ogen staat te wrijven. Dat pepperverhaal klopt dus. Vervolgens maar even lekker in zijn kruis trappen. Wat een schorem die agenten, echt schandalig. Je zal ze maar tegenkomen als je alleen dronken op straat loopt.quote:
Mijn post was gewoon een constatering uit eigen ervaring mijnerzijds, niet iets wat ik wil vergelijken met het lastigvallen van hulpverleners of politieoptredens in andere landen.quote:Op woensdag 20 juni 2012 09:56 schreef Cherna het volgende:
[..]
Excessen heb je overal. Dus ook hier in NL. En NL heeft nog een tam korps in vergelijking met de rest van de EU. En als je je zelf bezuipt. Niets mis mee. Maar draag dan wel de consequenties.
Dat er hulpverleners worden lastig gevallen, daar hoor ik je dan niet over.
Heb ooit in Frankrijk met een ongeldig treinkaartje in de trein gezeten. Nog niet eens mijn schuld want de dame aan het loket had me het verkeerde kaartje verkocht. Tijdens de controle werd me dat wel duidelijk gemaakt door de conducteur die omringd was met politie. Met een hand op de gummiknuppel stonden ze al in de aanslag. Een verkeerde beweging en ik was de lul geweest. Heb maar netjes betaalt zonder veel ophef. En de boete was niet mals. 50 euro de man. Met 2 kinderen was ik 200 euro kwijt alleen al aan de boete. En contant betalen ter plaatse. Niets van betaling van uitstel.
Sterker nog. Er zat genoeg tuig in die trein(Parijs RER) en ze hadden allemaal netjes een kaartje.
Daar hebben we het niet over, jij zegt dat als je zuipt, je gewoon dit soor consequenties moet dragen.quote:
Inderdaad, maar daar gaat het vaak om. Als je een conducteur bespuugt en bedreigd, en hij haalt uit is het natuurlijk makkelijk om net die klap van de conducteur op te nemen en de media in te smijten. Dat de conducteur is bespuugt en bedreigd is mis je dan wel ff voor het gemak.quote:Op woensdag 20 juni 2012 10:08 schreef lexgauw007 het volgende:
[..]
Denk je dat die mensen van tevoren al wisten dat dit zou gebeuren? Het lijkt me nogal logisch dat ze pas zijn gaan filmen toen ze zagen dat er gekke dingen gebeurden. Dan mis je een stukje, dat kan niet anders he!
Die getuige vertelt sprookjes?quote:Op woensdag 20 juni 2012 10:11 schreef Cherna het volgende:
[..]
Inderdaad, maar daar gaat het vaak om. Als je een conducteur bespuugt en bedreigd, en hij haalt uit is het natuurlijk makkelijk om net die klap van de conducteur op te nemen en de media in te smijten. Dat de conducteur is bespuugt en bedreigd is mis je dan wel ff voor het gemak.
Lol. ik werk in de dienstverlening. Je moet eens weten waar dronken mensen toe in staat zijn of mensen die iets verkeerds gerookt of geslikt hebben.quote:Op woensdag 20 juni 2012 10:11 schreef Murdera het volgende:
[..]
Daar hebben we het niet over, jij zegt dat als je zuipt, je gewoon dit soor consequenties moet dragen.
En zo te zien was hij niet in staat om een bedreiging te vormen, dus ik denk dat er bar weinig aan voraf is gegaan wat deze reactie rechtvaardigd.
En daarom mag de politie dit doen.quote:Op woensdag 20 juni 2012 10:13 schreef Cherna het volgende:
[..]
Lol. ik werk in de dienstverlening. .
Wat moeten ze dan doen(ff deze situatie buiten beschouwing laten). Loop maar rustig door en val andere burgers maar lastig. Of kijk maar wat je doet.quote:Op woensdag 20 juni 2012 10:15 schreef lexgauw007 het volgende:
[..]
En daarom mag de politie dit doen.
Gelukkig beschermt de rechtstaat ons tegen mensen zoals jijquote:Op woensdag 20 juni 2012 10:21 schreef Weltschmerz het volgende:
Dit soort mensen horen niet bij de politie in een rechtsstaat. Ontslaan, vervolgen en gevangenisstraf eisen.
En daarom is het goed dat dit soort laffe acties naar buiten komen. Dit soort vrouwen zijn een bedreiging voor onze rechtsstaat. Zulke lui moeten hun functie maar voortzetten op een plek waar ze niet alleen kunnen zijn met burgers of gedetineerden.quote:Op woensdag 20 juni 2012 10:19 schreef Cherna het volgende:
[..]
Wat moeten ze dan doen(ff deze situatie buiten beschouwing laten). Loop maar rustig door en val andere burgers maar lastig. Of kijk maar wat je doet.
En nogmaals mis gaat het overal wel eens een keer. Maar daar kun je niet geheel het korps op afschrijven dat in NL nog tam is ook.
Ok, dan ben ik erg blij dat deze dame die vuige crimineel zonder tegenstand neer heeft geschopt.quote:Op woensdag 20 juni 2012 10:13 schreef Cherna het volgende:
[..]
Lol. ik werk in de dienstverlening. Je moet eens weten waar dronken mensen toe in staat zijn of mensen die iets verkeerds gerookt of geslikt hebben.
Dat zal moeten blijken uit een onderzoek. Als ze fout gehandeld hebben volgen er sancties. Dat is altijd al zo geweest. Sterker nog, in dit soort functies ben je vogelvrij. Dit in tegenstelling tot vroeger waar je uit het zicht met harde hand wel werd duidelijk gemaakt dat je fout was als je niet meewerkte. Op dat gebied is er dus een behoorlijke vooruitgang.quote:Op woensdag 20 juni 2012 10:27 schreef lexgauw007 het volgende:
[..]
En daarom is het goed dat dit soort laffe acties naar buiten komen. Dit soort vrouwen zijn een bedreiging voor onze rechtsstaat. Zulke lui moeten hun functie maar voortzetten op een plek waar ze niet alleen kunnen zijn met burgers of gedetineerden.
Mede vanwege dit soort griezelige agenten zou het goed zijn als die Klokkenluidersregeling in werking treedt. Machtsmisbruik, mismanagement en vriendjespolitiek moeten aan de kaak kunnen worden gesteld om scheefgroei binnen een korps (of binnen afdelingen bij de overheid) tegen te gaan.
Een boete geven voor openbare dronkenschap, en naar huis brengen of in de cel zetten.quote:
Nee hoor. Ik reageer alleen op het feit dat nu weer het gehele korps het moet ontgelden door een aantal users. Het fout handelen zal door een onderzoek wel duidelijk worden.quote:Op woensdag 20 juni 2012 10:35 schreef Murdera het volgende:
[..]
Ok, dan ben ik erg blij dat deze dame die vuige crimineel zonder tegenstand neer heeft geschopt.
In dat geval heb je helemaal gelijk, en neem ik mijn woorden terug.
Ja, en gelukkig kan heel Nederland dit keer meekijken met een deel van het onderzoek.quote:Op woensdag 20 juni 2012 10:38 schreef Cherna het volgende:
[..]
Dat zal moeten blijken uit een onderzoek.
Maar ben je dan ook van mening wanneer de handhaver bedreigd word hij zich niet met harde hand mag verdedigen? Want daar gaat het vaak om. Een boete geven komt er al vaak op neer dat men dat al niet accepteert en meteen door het lint gaat.quote:Op woensdag 20 juni 2012 10:40 schreef Murdera het volgende:
[..]
Een boete geven voor openbare dronkenschap, en naar huis brengen of in de cel zetten.
Kort gezegt: Hun werk.
Het verschil tussen agenten en delinquenten is niet het blauwe pakje en de werkgever, maar dat de eerste zich aan de wet houdt en de tweede niet. Deze agente houdt zich niet aan de wet en is daarmee gewoon een delinquent zoals andere geweldplegers. Dat heeft verder niks met meewerken te maken.quote:Op woensdag 20 juni 2012 10:38 schreef Cherna het volgende:
[..]
Dat zal moeten blijken uit een onderzoek. Als ze fout gehandeld hebben volgen er sancties. Dat is altijd al zo geweest. Sterker nog, in dit soort functies ben je vogelvrij. Dit in tegenstelling tot vroeger waar je uit het zicht met harde hand wel werd duidelijk gemaakt dat je fout was als je niet meewerkte. Op dat gebied is er dus een behoorlijke vooruitgang.
Je weet dat daar gewoon wetten voor zijn he? En regels die exact aangeven wanneer een agent geweld mag gebruiken..quote:Op woensdag 20 juni 2012 10:44 schreef Cherna het volgende:
[..]
Maar ben je dan ook van mening wanneer de handhaver bedreigd word hij zich niet met harde hand mag verdedigen? Want daar gaat het vaak om. Een boete geven komt er al vaak op neer dat men dat al niet accepteert en meteen door het lint gaat.
http://nos.nl/artikel/385905-politie-rdam-heeft-kort-lontje.htmlquote:'Politie R'dam heeft kort lontje'
De lontjes bij de Rotterdamse politie worden korter. Dat zegt strafrechtspecialist Frank van Ardenne. "Ik hoor het ook van andere collega's."
Volgens Van Ardenne staat het incident in Rotterdam-Zuid niet op zichzelf. Daar werd afgelopen zondag een man met geweld gearresteerd. Een voorbijganger filmde de gebeurtenis. Te zien is hoe de arrestant geschopt wordt.
Ze zijn met zijn tweeen! Ze hebben de man al pepperspray in de ogen gespoten. Hoe moeilijk is het om hem te boeien en af te voeren? Nee, voor de zekerheid ook nog even in zijn kruis schoppen en nog een trap geven als hij in elkaar gezakt is door de eerste paar trappen. En dan heel stoer versterking vragen, want oh jee, stel dat de man zich nog gaat verweren.quote:Op woensdag 20 juni 2012 10:44 schreef Cherna het volgende:
[..]
Maar ben je dan ook van mening wanneer de handhaver bedreigd word hij zich niet met harde hand mag verdedigen? Want daar gaat het vaak om. Een boete geven komt er al vaak op neer dat men dat al niet accepteert en meteen door het lint gaat.
Het is ook helemaal niet relevant wat zich daarvoor heeft afgespeeld. Vast te stellen is dat een agente zich schuldig maakt aan mishandeling.quote:Op woensdag 20 juni 2012 12:02 schreef ems. het volgende:
Ik begrijp niet zo goed waarom dit stukje zo wordt uitvergroot, ook op het nos journaal. Als je even youtubed kan je zo 10 filmpjes vinden waarin de nederlandse politie "te ver" zou gaan, zonder dat je een idee hebt wat ervoor heeft afgespeeld.
Daar ging het mij niet om. Dat de politie voornamelijk bestaat uit clowns was mij al duidelijk.quote:Op woensdag 20 juni 2012 12:09 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Het is ook helemaal niet relevant wat zich daarvoor heeft afgespeeld. Vast te stellen is dat een agente zich schuldig maakt aan mishandeling.
http://nos.nl/video/386094-omstreden-agenten-mogen-blijven.htmlquote:Omstreden agenten mogen blijven
Een Rotterdamse agente die in een filmpje op internet een verdachte diverse keren schopt, mag doorwerken. Ook een collega die toekeek, blijft aan de slag. Dat heeft de politie Rotterdam-Rijnmond laten weten.
De twee agenten zijn ondervraagd en daaruit is nog niet duidelijk gebleken waarom er in mei zo hard is opgetreden. Volgens de politie zijn er tegenstrijdige verklaringen. Zolang het onderzoek niet is afgerond, blijft het tweetal gewoon aan het werk, zegt de politie.
Kruis
Het slachtoffer heeft geen aangifte gedaan van mishandeling. Hij werd door de twee agenten op straat aangehouden en door een van hen meerdere keren in zijn kruis geschopt.
De aanhouding werd door een voorbijganger gefilmd. Op de beelden is te zien dat de man zich niet verzet en toch hard wordt aangepakt. Er kwamen veel verontwaardigde reacties binnen van mensen die het filmpje op internet hadden gezien.
De politie Rotterdam-Rijnmond noemde het filmpje gisteren "schokkend".
Wat had je dan verwacht?quote:Op woensdag 20 juni 2012 12:35 schreef RobertoCarlos het volgende:
[..]
http://nos.nl/video/386094-omstreden-agenten-mogen-blijven.html
WTF!
In geen enkel beschaafd land is het de norm dat een politieagent (of in dit geval agentje) een zich niet verzettende relatief weerloze burger mishandelt. Het is nu niet dat die burger op dat moment enig gevaar vormde, hij stond gewoon stil.quote:In grotemensenlanden (Guardia Civil, anyone?) gaat de politie vrijwel standaard op eenzelfde manier te werk, de reacties hier zeggen genoeg over hoe zeer Nederland tot een jankerig verwijfd zeikland verworden is...
Feit: de verdachte was ongewapend en hij stond volledig stil op het moment dat dat wicht met haar schoen tegen zijn ballen schopte.quote:Ik neem aan dat alle fokkertjes hier er geen probleem mee hebben om een niet meewerkende verdachte die net besproeit is met pepperspray vast te houden?
Het filmpje is om te beginnen super waardeloos, begint pas halverwege een conflict, je weet niet wat ervoor gebeurt is, en de getuige is ook de filmer zelf, dus ook waardeloos, die ruikt z'n 15 minutes of fame.
Ik zie hier niks bijzonders eigelijk, verdachte weigerde mee te werken, wordt getrakteerd op een dosis pepperspray, werkt daarna nog steeds niet mee, probeert zijn handen op alle mogelijke manieren weg te stoppen.
Als hij meteen na de spray was gaan liggen met z'n handen braaf op z'n rug was er waarschijnlijk niks bijzonders gebeurt.
Daarnaast heb ik de politie in het uitgaansleven mensen met wel veel meer geweld zien aanhouden, boeiend, moet je maar meewerken.
Ben je echt zo zwakzinnig dat je niet snapt dat het geweldsmonopoly van de politie ook verantwoordelijkheid met zich meedraagt?quote:Op woensdag 20 juni 2012 17:11 schreef malleable het volgende:
Ik stel voor dat we de volgende keer dat hooligans de politie aanvallen de hooligans een onderzoek laten doen naar de noodzaak van het geweld.
Kennelijk neemt de politie die verantwoording niet, anders hadden ze deze agente wel van de straat gehaald lopende het onderzoek.quote:Op woensdag 20 juni 2012 17:18 schreef Murdera het volgende:
[..]
Ben je echt zo zwakzinnig dat je niet snapt dat het geweldsmonopoly van de politie ook verantwoordelijkheid met zich meedraagt?
Want er worden dagelijks beelden vrijgegeven.quote:Op woensdag 20 juni 2012 17:13 schreef niels0 het volgende:
De stad hangt vol met camera's. Het zou de politie sieren de beelden hiervan vrij te geven maar dat doen ze niet omdat ze weten dat ze fout zitten.
Ach zo, ik dacht dat je het geweld van de politie vergelijkte met hooligan geweld, zo van ; als hooligans het doen mag de politie het ook.quote:Op woensdag 20 juni 2012 17:19 schreef malleable het volgende:
[..]
Kennelijk neemt de politie die verantwoording niet, anders hadden ze deze agente wel van de straat gehaald lopende het onderzoek.
En aan wie is het om te bepalen of hij 'het' verdient heeft?quote:Op woensdag 20 juni 2012 17:30 schreef Woestijnvos het volgende:
Zoveel is er op dat filmpje niet te zien hè zoveel commotie maken voor niets, hij zal het wel verdient hebben.
Niet relevant, het filmpje laat duidelijke en misdrijf zien.quote:Op woensdag 20 juni 2012 17:25 schreef PeeJay1980 het volgende:
http://www.rijnmond.nl/ni(...)laat-niet-alles-zien
Dus, die man slaat de agente meerdere malen, krijgt er dan van langs met de wapenstok, wordt vervolgens onschadelijk gemaakt mbv pepperspray en dan is het okay dat de agente nog effe wraak neemt voor die klappen die ze eerder ontving?quote:Op woensdag 20 juni 2012 17:32 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Niet relevant, het filmpje laat duidelijke en misdrijf zien.
Als de politie zichzelf zou kunnen vrijpleiten (publieke opinie) door die beelden vrij te geven dan zou de politie dat zeker wel doen?quote:Want er worden dagelijks beelden vrijgegeven.
Stel dat het zo is dat dat wicht al wat klappen had gekregen dan nog is het inderdaad geen enkel excuus om zelf buitenproportioneel geweld te gebruiken. Guess what. Als je als straatagent werkt dan loop je het risico eens wat klapjes te krijgen. Als je daar niet tegen kan of je kan jezelf niet veweren (bij veel vrouwen het geval wegens hun zwakke fysiek) dan moet je maar een ander vak kiezen. Het is verdomme geen breiclub.quote:Op woensdag 20 juni 2012 17:38 schreef Gia het volgende:
[..]
Dus, die man slaat de agente meerdere malen, krijgt er dan van langs met de wapenstok, wordt vervolgens onschadelijk gemaakt mbv pepperspray en dan is het okay dat de agente nog effe wraak neemt voor die klappen die ze eerder ontving?
Dat is dan geen zelfverdediging meer.
Dat is schijnbaar wat sommigen denken.
quote:Ombudsman geschokt door schopincident agente
Alex Brenninkmeijer stelt onderzoek in
© anp. Still uit een filmpje op internet waarop is te zien hoe een politieagente van het korps Rotterdam-Rijnmond een man meerdere keren schopt.
De Nationale ombudsman Alex Brenninkmeijer gaat onderzoek doen naar het politieoptreden in Rotterdam, waarover de nodige ophef is ontstaan nadat beelden op internet waren verschenen. Brenninkmeijer zei vandaag 'geschokt te zijn door de heftigheid van het schopincident'. .
Het filmpje verscheen gisteren onder meer op YouTube en is inmiddels duizenden keren bekeken. Daarop is te zien dat een agente op de man toeloopt en hem in het kruis trapt. Daarna volgen nog een paar trappen. De man biedt geen weerstand. Uiteindelijk boeien de agente en haar mannelijke collega hem.
http://www.volkskrant.nl/(...)ncident-agente.dhtmlquote:Meldpunt
GroenLinks in de Maasstad heeft een meldpunt heropend waar mensen politiegeweld kunnen melden. Twee jaar geleden kwamen op politieknuppel.nl honderden klachten binnen na reuring in de stad over een aantal incidenten.
Ik ging er eigenlijk vanuit omdat jij het niet nodig vindt dat verdachten beschermd worden tegen de politie en dat je steeds vertrouwt op het bewijs wat de politie heeft verzamelt en nuancering op dat punt bepaald niet duldt.quote:Op woensdag 20 juni 2012 08:12 schreef Viajero het volgende:
Wat? Waar had ik het volste vertrouwen in de politie? Dat moet een bepaalde zaak of situatie geweest zijn,
Dus Politie is tuig, rechters en OM ook, advocaten, economen... Is in jouw beleving iedereen tuig behalve Henk, Ingrid en jij?quote:over het algemeen vertrouw ik ze echt niet hoor. Dat ik rechters en OM nog veel erger tuig vind wil niet zeggen dat ik de politie vertrouw.
Je kan best bedenkingen bij het OM hebben, maar alles en iedereen maar tuig noemen vind ik vrij gestoord...quote:Op woensdag 20 juni 2012 20:23 schreef Seksgod_beta_v1 het volgende:
OM wel een beetje. Teveel scoringsdrift.
Maar ieder z'n mening.
Ja op een gegeven moment wordt het dan ongeloofwaardig iddquote:Op woensdag 20 juni 2012 20:29 schreef DS4 het volgende:
[..]
Je kan best bedenkingen bij het OM hebben, maar alles en iedereen maar tuig noemen vind ik vrij gestoord...
sterker nog ze zouden gebruikt kunnen worden om snel een betere inschatting te kunnen maken @ hoofdbureau van incidenten waar de agenten op dat moment bij zijn betrokken.quote:Op woensdag 20 juni 2012 20:32 schreef CafeRoker het volgende:
Het wordt tijd dat ze zelf camera's verwerkt in hun uniform krijgen. Bij discussies over al dan niet terecht optreden én bij incidenten waarbij agenten zelf aangevallen zijn kan dan tenminste objectief vastgesteld worden wat er nu precies gebeurd is.
En om diezelfde reden moeten agenten die van burgers eisen dat ze stoppen met het filmen van een politieoptreden disciplinair gestraft worden. Beelden zijn essentieel om achteraf nog iets recht te kunnen zetten.
Je begrijpt mij (volgens mij bewust) niet. Ik wil zeker dat verdachten beschermd worden tegen de politie. Ik vind alleen niet dat als politie een van de vele regeltjes overtreed dat dan de politie daarvoor gestraft moet worden, maar dat dat niet opeens de misdaad uitvlakt of bewijsmateriaal doet verdwijnen.quote:Op woensdag 20 juni 2012 20:21 schreef DS4 het volgende:
[..]
Ik ging er eigenlijk vanuit omdat jij het niet nodig vindt dat verdachten beschermd worden tegen de politie en dat je steeds vertrouwt op het bewijs wat de politie heeft verzamelt en nuancering op dat punt bepaald niet duldt.
[..]
Nee hoor. Er zijn genoeg goede mensen op de wereld, ik geloof zelfs dat de grote meerderheid van de mensen meer goed dan slecht is.quote:Dus Politie is tuig, rechters en OM ook, advocaten, economen... Is in jouw beleving iedereen tuig behalve Henk, Ingrid en jij?
Rechters zijn toch altijd zo fel op mensen die eigen rechter spelen? Dat doen deze agenten ook, ze verzinnen hun eigen wetten en dwingen die af. Maar goed, als je lid bent van dezelfde corrupte kliek dan is eigen rechter spelen kennelijk ineens geen probleem meer.quote:Op woensdag 20 juni 2012 20:32 schreef CafeRoker het volgende:
Het wordt tijd dat ze zelf camera's verwerkt in hun uniform krijgen. Bij discussies over al dan niet terecht optreden én bij incidenten waarbij agenten zelf aangevallen zijn kan dan tenminste objectief vastgesteld worden wat er nu precies gebeurd is.
En om diezelfde reden moeten agenten die van burgers eisen dat ze stoppen met het filmen van een politieoptreden disciplinair gestraft worden. Beelden zijn essentieel om achteraf nog iets recht te kunnen zetten.
En jij begrijpt niet dat vervolgens de politie doet wat ze goeddunkt en daar komen ze mee weg, want collega's hebben steeds een beetje last van vergeetachtigheid wie er ook al weer in de koelkast zat te koekeloeren. Of ze huren daar gewoon iemand voor in. Nog minder risico!quote:Op woensdag 20 juni 2012 21:15 schreef Viajero het volgende:
Je begrijpt mij (volgens mij bewust) niet. Ik wil zeker dat verdachten beschermd worden tegen de politie. Ik vind alleen niet dat als politie een van de vele regeltjes overtreed dat dan de politie daarvoor gestraft moet worden, maar dat dat niet opeens de misdaad uitvlakt of bewijsmateriaal doet verdwijnen.
En nee, ik duld daarin absoluut geen nuancering. Als de politie een afgehakt hoodt in jouw koelkast vindt en een advocaat maakt de rechter wijs dat ze daarbij niet vriendelijk genoeg te werk zijn gegaan, dan ligt er nog steeds een afgehakt hoofd in jouw koelkast.
De bewuste agenten moeten dan gestraft worden voor hun wangedrag, maar dat betekent niet dat je je niet meer hoeft te verantwoorden voor dat afgehakte hoofd in jouw koelkast.
Heb jij het echt zo slecht, of zeur je gewoon graag?quote:Nee hoor. Er zijn genoeg goede mensen op de wereld, ik geloof zelfs dat de grote meerderheid van de mensen meer goed dan slecht is.
Helaas hebben de slechten de controle over politiek, politie, OM etc. Maar goed, geen enkele heerser kan eindeloos heersen zonder de steun van het volk. Het zal ofwel langzaam aan verbeteren, of in een klap. Ik hoop op langzaam aan, maar heb daar gezien de grenzeloze arrogantie aan de top weinig vertrouwen in.
Wetten gelden voor iedereen. Zowel voor verdachten alsmede politie etc.quote:Op woensdag 20 juni 2012 10:53 schreef Murdera het volgende:
[..]
Je weet dat daar gewoon wetten voor zijn he? En regels die exact aangeven wanneer een agent geweld mag gebruiken..
Als ik jouw posts een beetje samenvat, je geeft de agente gelijk, want als ze een boete had uitgeschreven was de man vast vervelend gaan doen, dus door hem gelijk de tering in te trappen, voorkomt ze het, en lost ze het geheel netjes op?
Pure speculatie. Maar goed, jouw weigering om er echt op in te gaan is duidelijk. Moet ik je weer gaan vragen of je het echt prima vind dat we verder geen vragen meer stellen over het afgehakte hoofd waarop jij met veel tegenzin iets mompelt over dat dat toch nooit zal gebeuren?quote:Op woensdag 20 juni 2012 21:47 schreef DS4 het volgende:
[..]
En jij begrijpt niet dat vervolgens de politie doet wat ze goeddunkt en daar komen ze mee weg, want collega's hebben steeds een beetje last van vergeetachtigheid wie er ook al weer in de koelkast zat te koekeloeren. Of ze huren daar gewoon iemand voor in. Nog minder risico!
Ik heb het prima. Ik heb alleen een sterk ontwikkeld rechtsgevoel, en ik stoor me nogal aan machtsmisbruik en arrogantie.quote:[..]
Heb jij het echt zo slecht, of zeur je gewoon graag?
Man, je weet niet eens wat er precies gebeurt is. Grijpt men niet in is het niet goed, grijpt men wel in klaagt ook weer iedereen. In dit soort beroepen ben je vogelvrij. Ga je de fout in dan volgt een zware disciplinaire straf(mogelijk ontslag). En erger nog wanneer je bent aangevallen en een droeftoeter filmt alleen dat een conducteur/politie zich verweert ben je gezien. Want dat schaad het bedrijf(negatieve publiciteit). Jammer maar helaas.quote:Op woensdag 20 juni 2012 21:17 schreef Viajero het volgende:
[..]
Rechters zijn toch altijd zo fel op mensen die eigen rechter spelen? Dat doen deze agenten ook, ze verzinnen hun eigen wetten en dwingen die af. Maar goed, als je lid bent van dezelfde corrupte kliek dan is eigen rechter spelen kennelijk ineens geen probleem meer.
Het is inderdaad een moeilijk beroep. Dat rechtvaardigt op geen enkele wijze dat je iemand die zich niet verweert een paar keer in zijn kruis schopt.quote:Op woensdag 20 juni 2012 22:04 schreef Cherna het volgende:
[..]
Man, je weet niet eens wat er precies gebeurt is. Grijpt men niet in is het niet goed, grijpt men wel in klaagt ook weer iedereen. In dit soort beroepen ben je vogelvrij. Ga je de fout in dan volgt een zware disciplinaire straf(mogelijk ontslag). En erger nog wanneer je bent aangevallen en een droeftoeter filmt alleen dat een conducteur/politie zich verweert ben je gezien. Want dat schaad het bedrijf(negatieve publiciteit). Jammer maar helaas.
Hoezo? Jij claimt dat het tuig is, maar als ik dan zeg dat ze heel menselijk de regels gaan overtreden en onder de staf uit pogen te komen om maar zoveel mogelijk boeven te vangen noem jij dat speculatie?quote:
Ik vind dat je als het bewijs onrechtmatig is verkregen je dat niet mee moet laten wegen. Ze mogen dan kijken of ze op andere manieren het bewijs rond kunnen krijgen.quote:Maar goed, jouw weigering om er echt op in te gaan is duidelijk. Moet ik je weer gaan vragen of je het echt prima vind dat we verder geen vragen meer stellen over het afgehakte hoofd waarop jij met veel tegenzin iets mompelt over dat dat toch nooit zal gebeuren?
Jouw rechtsgevoel laat zich met veel woorden omschrijven, maar "sterk ontwikkeld" hoort daar niet bij hoor...quote:Ik heb het prima. Ik heb alleen een sterk ontwikkeld rechtsgevoel, en ik stoor me nogal aan machtsmisbruik en arrogantie.
Je moet lezen. Film dan ook alles dus ook vooraf. Dat is wat ik zeg. Och en vrijheidsstraf is leuk maar vaak loopt de dader na een paar uurtjes weer lachend rond. De conducteur,politie of hulpverlener zit een paar weken overspannen thuis met allerlei onderzoeken aan zijn broek. En een schadevergoeding zit er meestal niet bij.quote:Op woensdag 20 juni 2012 22:14 schreef Viajero het volgende:
[..]
Het is inderdaad een moeilijk beroep. Dat rechtvaardigt op geen enkele wijze dat je iemand die zich niet verweert een paar keer in zijn kruis schopt.
Ontslag is in deze nog de allerminste straf, ik vind een vrijheidsstraf ook passend.
En mensen die machtsmisbruik en mishandeling filemn en aan het licht brengen droeftoeters noemen... hoe krijg je het uit je keyboard.
Dat lees ik er absoluut niet uit. Misschien moet je beter schrijven.quote:Op woensdag 20 juni 2012 22:16 schreef Cherna het volgende:
[..]
Je moet lezen. Film dan ook alles dus ook vooraf. Dat is wat ik zeg.
Btw, je hebt het altijd over vrijheidsbeperkingen etc als ik het goed heb. Maar alles op youtube gooien vind je natuurlijk wel goed. Dus maw als het je uitkomt.quote:Op woensdag 20 juni 2012 22:19 schreef Viajero het volgende:
[..]
Dat lees ik er absoluut niet uit. Misschien moet je beter schrijven.
Nee, er is een verschil tussen het openbaar maken van machtsmisbruik door politie, wat m.i. een plicht is, en het door de overheid inperken van privacy van mensen die niet zoals de politie een geweldsmonopolie hebben.quote:Op woensdag 20 juni 2012 22:24 schreef Cherna het volgende:
[..]
Btw, je hebt het altijd over vrijheidsbeperkingen etc als ik het goed heb. Maar alles op youtube gooien vind je natuurlijk wel goed. Dus maw als het je uitkomt.
Dat is er voor mij niet. Want als ik een sig, rook waar het niet mag gooi jij het bv op youtube als ik in functie zou zijn. Je bent dan zo laf om mij niet eerst te vragen waarom ik op dat moment een sig. rook.quote:Op woensdag 20 juni 2012 22:27 schreef Viajero het volgende:
[..]
Nee, er is een verschil tussen het openbaar maken van machtsmisbruik door politie, wat m.i. een plicht is, en het door de overheid inperken van privacy van mensen die niet zoals de politie een geweldsmonopolie hebben.
Moeilijk te begrijpen, ik weet het, maar toch een essentieel verschil.
Ok. ik geef het op. Je hebt gelijk, politie hoort gewoon zonder dat iemand daar iets van zegt mensen helemaal lens te trappen als ze daar toevallig zin in hebben. Dan leven we pas in een fijne wereld. Blij?quote:Op woensdag 20 juni 2012 22:29 schreef Cherna het volgende:
[..]
Dat is er voor mij niet. Want als ik een sig, rook waar het niet mag gooi jij het bv op youtube als ik in functie zou zijn. Je bent dan zo laf om mij niet eerst te vragen waarom ik op dat moment een sig. rook.
En dat gebeurt dagelijks.? Waarom heb ik daar nooit last van?quote:Op woensdag 20 juni 2012 22:31 schreef Viajero het volgende:
[..]
Ok. ik geef het op. Je hebt gelijk, politie hoort gewoon zonder dat iemand daar iets van zegt mensen helemaal lens te trappen als ze daar toevallig zin in hebben. Dan leven we pas in een fijne wereld. Blij?
Aanslagen zoals 9/11 gebeuren ook niet dagelijks. Is dat dan ook prima? Je argumenten worden steeds slechter.quote:Op woensdag 20 juni 2012 22:32 schreef Cherna het volgende:
[..]
En dat gebeurt dagelijks.? Waarom heb ik daar nooit last van?
Neequote:Op woensdag 20 juni 2012 22:35 schreef Viajero het volgende:
[..]
Aanslagen zoals 9/11 gebeuren ook niet dagelijks. Is dat dan ook prima? Je argumenten worden steeds slechter.
Je hebt de discussie gewonnen, maar hou aub op met op mij te reageren, dan doe ik hetzelfde, ok?
Dat door het zijn van een exces niet minder ernstig is en niet bestraft hoeft te worden.quote:Op woensdag 20 juni 2012 22:41 schreef Cherna het volgende:
[..]
Nee
Zijn we het daar over eens. Want daar gaat het hier ook om. Een exces.
Nogmaals ik heb het niet over het niet bestraffen van de Agente. Als ze de fout in is gegaan dat wel zal blijken uit een onderzoek zal ze wel degelijk bestraft worden. Het ging mij erom dat een aantal users het gehele app. als onkundig zien en maar geweld gebruiken.quote:Op woensdag 20 juni 2012 23:29 schreef fluitbekzeenaald2.0 het volgende:
[..]
Dat door het zijn van een exces niet minder ernstig is en niet bestraft hoeft te worden.
Er is inderdaad geen videomateriaal van het volledige incident, maar dat maakt niet zo veel uit. Ook als deze man eerst geweld heeft gebruikt rechtvaardigt dat geen trap na van een agent als hij eenmaal stilstaat en niets doet. Als politieagent heb je een geweldsmonopolie en daarmee macht, en dat is alleen nuttig en veilig in combinatie met voldoende zelfbeheersing en verantwoordelijkheidsgevoel van de agent. Dat betekent ook dat je als politieagent alleen geweld gebruikt als dat nodig is, en dat was het domweg niet.
Het lijkt me sowieso lastig voor iemand die illegaal in Nederland is om aangifte bij de politie te doen en dat team daar in Rotterdam heeft hem vast niet aangemoedigd.quote:Op donderdag 21 juni 2012 02:09 schreef Bram_van_Loon het volgende:
De verdachte heeft geen aangifte gedaan. Ra ra, hoe komt dat?
Volgens mij heb jij wel een sterk rechtsgevoel, maar is enige ontwikkeling daarin juist waar het aan ontbreekt.quote:Op woensdag 20 juni 2012 21:56 schreef Viajero het volgende:
Ik heb het prima. Ik heb alleen een sterk ontwikkeld rechtsgevoel, en ik stoor me nogal aan machtsmisbruik en arrogantie.
Dat zegt op zich dus wel iets.quote:Op donderdag 21 juni 2012 02:09 schreef Bram_van_Loon het volgende:
Het zaakje stinkt al behoorlijk.
De verdachte heeft geen aangifte gedaan. Ra ra, hoe komt dat?
Die bimbo en haar partner in crime mogen gewoon doorwerken, terwijl heel Nederland kan zien wat ze deden.
quote:Schoppende agente aangemerkt als verdachte
ROTTERDAM - De agente van het korps Rotterdam-Rijnmond die een arrestant heeft geschopt, is als verdachte aangemerkt.
Dat zei een woordvoerster van het Openbaar Ministerie (OM) donderdag naar aanleiding van een bericht in het AD.
Ze heeft nadat de beelden van de arrestatie in de publiciteit kwamen meteen de status van verdachte gekregen, omwille van de zorgvuldigheid.
De agente heeft daardoor bijvoorbeeld onder meer recht op een advocaat en ze mag zich op haar zwijgrecht beroepen.
Het onderzoek van de politie naar het incident, wordt geleid door een officier van justitie. Er zijn volgens de woordvoerster diverse personen gehoord, onder wie de politieagente. De collega die bij ook het incident aanwezig was, is niet als verdachte aangemerkt.
Leuk dat een verdachte gewoon als politie agente verder mag werken. Goed voor het vertrouwen in de politie.quote:
Dat is juist het probleem. Het korps keurt hiermee dit geweld goed. Ze vinden dit normaal, dit past kennelijk binnen hun werkwijze. Het is ook nogal misleidend om te doen alsof het gaat om de proportionaliteit. Als ik een voorbijganger in zijn kruis en tegen zijn hoofd schop kan ik me ook niet verweren met dat het misschien een beetje disproportioneel kan zijn geweest maar dat ik hem niet helemaal in elkaar heb getrapt. Er was immers helemaal geen reden om geweld te gebruiken. Als die er niet is, is proportionaliteit helemaal niet aan de orde.quote:Op donderdag 21 juni 2012 08:08 schreef lezzer het volgende:
[..]
Dat zegt op zich dus wel iets.
Als het volgens het korps echt buitenproportioneel geweld zou zijn zou onherroepelijk ontslag volgen of in ieder geval op non-actief.
Dan lijkt het me helemaal evident zolang de agente nog als verdachte bemerkt staat deze in ieder geval van de straat te houden en alleen maar bureau werk te laten doen. Op deze manier krijgen steeds meer burgers een vreemde kijk op de politie en het functioneren van die organisatie.quote:
Dat weet je helemaal niet.quote:Op donderdag 21 juni 2012 08:29 schreef Weltschmerz het volgende:
Er was immers helemaal geen reden om geweld te gebruiken. Als die er niet is, is proportionaliteit helemaal niet aan de orde.
Doet er helemaal niet toe, ik kan ook niet weten of die voorbijganger stijf staat van de coke. Als er geen situatie is waarin ik geweld moet gebruiken dan is dat helemaal niet relevant.quote:Op donderdag 21 juni 2012 08:31 schreef lezzer het volgende:
[..]
Dat weet je helemaal niet.
Je ziet op het filmpje niet of die man niet stijf staat van de coke o.i.d.
En daarmee zeg ik niet dat in het kruis trappen een goed idee is hè.
Filmpjes maken.quote:Op dinsdag 19 juni 2012 15:35 schreef Linkse_Boomknuffelaar het volgende:
[..]
Dat doet er dus wel toe.quote:Op donderdag 21 juni 2012 08:36 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Doet er helemaal niet toe, ik kan ook niet weten of die voorbijganger stijf staat van de coke. Als er geen situatie is waarin ik geweld moet gebruiken dan is dat helemaal niet relevant.
En dan? Ik schat dat dit nauwelijks gevolgen gaat hebben voor deze agente. Eventueel een heel klein beetje vanwege de publiciteit, maar lang niet alle gevallen van machtsmisbruik door politie komen in de publiciteit.quote:
Omdat er niet altijd filmpjes gemaakt worden?quote:Op donderdag 21 juni 2012 08:57 schreef Viajero het volgende:
[..]
En dan? Ik schat dat dit nauwelijks gevolgen gaat hebben voor deze agente. Eventueel een heel klein beetje vanwege de publiciteit, maar lang niet alle gevallen van machtsmisbruik door politie komen in de publiciteit.
Dat zou kunnen. Maar ik schat dat we geen ruimte meer gaan hebben voor ander nieuws als elk geval van machtsmisbruik door de politie in de publiciteit moet komen.quote:Op donderdag 21 juni 2012 09:01 schreef trancethrust het volgende:
[..]
Omdat er niet altijd filmpjes gemaakt worden?
Inderdaad. Dit zou een goede aanleiding zijn om nog meer geld van de politie af te pakken en aan de bankiers te geven.quote:Op donderdag 21 juni 2012 09:04 schreef Mishu het volgende:
Eigenlijk zou de politiek er vragen over moeten stellen.
Op het moment dat er geweld gebruikt wordt, het trappen in het kruis en knieen tegen het hoofd, is er geen situatie dat er geweld gebruikt moet worden. Of er daarvoor en daarna wel situaties zijn geweest waarin geweld gebruikt moet worden doet er niet toe, pas dan is de vraag van proportionaliteit aan de orde.quote:Op donderdag 21 juni 2012 08:56 schreef lezzer het volgende:
[..]
Dat doet er dus wel toe.
Jij beweert dat er geen sprake van een bedreigende situatie is, ik zeg dat jij dat niet kunt beoordelen.
En ik weet niet of je ooit één dag als politie agent op straat gewerkt hebt, maar ik denk van niet.
Dan zou je namelijk niet beweren dat er geen situatie is waarin er geweld gebruikt moet worden.
Juistquote:Op donderdag 21 juni 2012 09:19 schreef Ener-G het volgende:
We weten ook niet wat er voor het begin van het filmpje is gebeurd. Wellicht had ie een wapen op zak (is door de onscherpte ook niet te zien op het filmpje), heeft ie al een lading pepperspray in zn ogen gehad of staat stijf van de drugs/alcohol en doet alsnog niet wat de agenten van hem vragen.
Aannames, aannames
Als deze man een mes of een spuit bij zich had zou schoppen ook niet de juiste procedure zijn.quote:Op donderdag 21 juni 2012 09:18 schreef lezzer het volgende:
Maar ik blijf er bij dat jij middels het filmpje niet kunt beoordelen of er een bedreigende situatie is.
Dan nog is schoppen niet de juiste aanpak.quote:Op donderdag 21 juni 2012 09:19 schreef Ener-G het volgende:
We weten ook niet wat er voor het begin van het filmpje is gebeurd. Wellicht had ie een wapen op zak (is door de onscherpte ook niet te zien op het filmpje), heeft ie al een lading pepperspray in zn ogen gehad of staat stijf van de drugs/alcohol en doet alsnog niet wat de agenten van hem vragen.
Aannames, aannames
Volgens mij is iedereen het daar (dat schoppen niet de juiste aanpak is) wel over eensquote:Op donderdag 21 juni 2012 09:24 schreef Zith het volgende:
[..]
Als deze man een mes of een spuit bij zich had zou schoppen ook niet de juiste procedure zijn.
[..]
Dan nog is schoppen niet de juiste aanpak.
Klaar. Mishandeling, vervolgen en ontslaan dus. Of er in het hele verloop van de aanhouding wel aanleiding was om geweld te gebruiken en of dat proportioneel was doet daarvoor dan ook niet terzake.quote:Op donderdag 21 juni 2012 09:18 schreef lezzer het volgende:
De situatie van het filmpje, daarin mag nooit in het kruis getrapt worden.
Klopt, trappen in het kruis zal snel disproportioneel zijn of niet voldoen aan het subsidiariteitsvereiste. Maar die vraag speelde op dat moment dus helemaal niet omdat er op dat moment helemaal geen situatie was waarin geweld noodzakelijk was.quote:Sowieso is het helemaal geen middel voor een agent.
Jawel, als die agente ipv hem in zijn kruis te trappen met beide voetjes op de grond blijft staan dan is er helemaal geen gevaar te vrezen anders dan dat hij over haar schoenen heenkotst. Als hij staat en op haar af komt is het een ander verhaal, of als hij opspringt, maar daar was nog geen sprake van.quote:Maar ik blijf er bij dat jij middels het filmpje niet kunt beoordelen of er een bedreigende situatie is.
Ja dan schop je hem ipv je pistool te trekken. Maar natuurlijk.quote:Op donderdag 21 juni 2012 09:19 schreef Ener-G het volgende:
Aannames, aannames
Wat dan? Door de knieen schieten?quote:Op donderdag 21 juni 2012 09:24 schreef Zith het volgende:
[..]
Als deze man een mes of een spuit bij zich had zou schoppen ook niet de juiste procedure zijn.
...
Geef het maar op. Tegen zoveel stupiditeit kan niemand op.quote:Op donderdag 21 juni 2012 09:47 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Klaar. Mishandeling, vervolgen en ontslaan dus. Of er in het hele verloop van de aanhouding wel aanleiding was om geweld te gebruiken en of dat proportioneel was doet daarvoor dan ook niet terzake.
[..]
Klopt, trappen in het kruis zal snel disproportioneel zijn of niet voldoen aan het subsidiariteitsvereiste. Maar die vraag speelde op dat moment dus helemaal niet omdat er op dat moment helemaal geen situatie was waarin geweld noodzakelijk was.
[..]
Jawel, als die agente ipv hem in zijn kruis te trappen met beide voetjes op de grond blijft staan dan is er helemaal geen gevaar te vrezen anders dan dat hij over haar schoenen heenkotst. Als hij staat en op haar af komt is het een ander verhaal, of als hij opspringt, maar daar was nog geen sprake van.
Pistool trekken en sommeren op de grond te gaan liggen?quote:Op donderdag 21 juni 2012 09:51 schreef trancethrust het volgende:
[..]
Wat dan? Door de knieen schieten?
Nee, want het trekken van een pistool kan neerkomen op het vuren van dat pistool. Beter escaleer je niet en ontmantel je een bedreigende situatie direct. Als dat met een knie in de kruis kan, dan doe je dat.quote:Op donderdag 21 juni 2012 09:55 schreef Seksgod_beta_v1 het volgende:
[..]
Pistool trekken en sommeren op de grond te gaan liggen?
Kun je dit zelf niet bedenken?
Geheel onjuist.quote:
Was je er bij?quote:Op donderdag 21 juni 2012 09:57 schreef Seksgod_beta_v1 het volgende:
[..]
Geheel onjuist.
Ik vrees voor de toekomst van dit land. Eerlijk waar. Cognitieve niveau van een rivierkreeft.
Dát is pas écht onveiligquote:Op donderdag 21 juni 2012 09:55 schreef Seksgod_beta_v1 het volgende:
[..]
Pistool trekken en sommeren op de grond te gaan liggen?
Kun je dit zelf niet bedenken?
Dat is voor de agent veel riskanter. Als er wapens in het spel zijn mag de agent hey pistool trekken. Ook wanneer geconfronteerd met een overmacht bv.quote:Op donderdag 21 juni 2012 09:56 schreef trancethrust het volgende:
[..]
Nee, want het trekken van een pistool kan neerkomen op het vuren van dat pistool. Beter escaleer je niet en ontmantel je een bedreigende situatie direct. Als dat met een knie in de kruis kan, dan doe je dat.
Nee, jij lult als een kip zonder kop. Sorry.quote:Op donderdag 21 juni 2012 09:59 schreef Seksgod_beta_v1 het volgende:
[..]
Dat is voor de agent veel riskanter. Als er wapens in het spel zijn mag de agent hey pistool trekken. Ook wanneer geconfronteerd met een overmacht bv.
Je lult als een kip zonder kop man.
Wat is daar onveilig aan?quote:Op donderdag 21 juni 2012 09:58 schreef lezzer het volgende:
[..]
Dát is pas écht onveilig
Kan je dat niet zelf bedenken?
Wat is er niet waar aan wat ik zeg dan?quote:Op donderdag 21 juni 2012 10:00 schreef lezzer het volgende:
[..]
Nee, jij lult als een kip zonder kop. Sorry.
Je mag van alles, of het verstandig is is een tweede.quote:Op donderdag 21 juni 2012 10:02 schreef Seksgod_beta_v1 het volgende:
[..]
Wat is er niet waar aan wat ik zeg dan?
Oh, dus nu gaat het opeens over de veiligheid van de agent? Hoe krom kan je redeneren man, beter blijf je even van je toetsenbord weg.quote:Op donderdag 21 juni 2012 09:59 schreef Seksgod_beta_v1 het volgende:
[..]
Dat is voor de agent veel riskanter. Als er wapens in het spel zijn mag de agent hey pistool trekken. Ook wanneer geconfronteerd met een overmacht bv.
Je lult als een kip zonder kop man.
Doet er niet toe! Gewoon opnieuw beginnen met je reeds weerlegde redenering maakt nou niet echt een slimme indruk.quote:Op donderdag 21 juni 2012 10:04 schreef lezzer het volgende:
[..]
Je mag van alles, of het verstandig is is een tweede.
In de situatie van het filmpje een pistool trekken is pas écht buitenproportioneel geweld.
Tenminste, die 10 seconden die we zien.
We weten nog steeds niet wat er aan vooraf gegaan is. De toestand van die man weten we ook niet.
quote:Op donderdag 21 juni 2012 09:51 schreef trancethrust het volgende:
[..]
http://www.nu.nl/binnenla(...)aangifte-agente.htmlquote:Geschopte man doet aangifte tegen agente
ROTTERDAM - De man die door een agente van de Rotterdamse politie is geschopt, heeft aangifte tegen haar gedaan.
Foto: NU.nl
Dat heeft een woordvoerster van het Openbaar Ministerie (OM) donderdag gemeld.
De arrestatie van de man, afgelopen zondag, is door een getuige gefilmd. Het filmpje heeft veel opschudding veroorzaakt. Politie en OM onderzoeken de zaak, de agente is als verdachte aangemerkt.
In het kader van dat onderzoek heeft de politie de man woensdag bezocht en gehoord. Hij heeft toen aangifte gedaan, aldus het OM. Er zijn inmiddels ook diverse andere betrokkenen gehoord.
Verdachte
De politieagente heeft nadat de beelden van de arrestatie in de publiciteit kwamen meteen de status van verdachte gekregen, omwille van de zorgvuldigheid.
De agente heeft daardoor bijvoorbeeld onder meer recht op een advocaat en ze mag zich op haar zwijgrecht beroepen. Zij is wel gewoon aan het werk. De collega die bij ook het incident aanwezig was, is niet als verdachte aangemerkt.
Weerlegd volgens jouw wereldbeeld jaquote:Op donderdag 21 juni 2012 10:11 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Doet er niet toe! Gewoon opnieuw beginnen met je reeds weerlegde redenering maakt nou niet echt een slimme indruk.
Weerlegd volgens mijn heel behoorlijke beeld van het Nederlands recht zeg maar gerust. Als je dat dan negeert en opnieuw begint met je verkeerde aannames dan kom je over als een domme schreeuwlelijk met een sterke behoefte om het in elkaar schoppen van een weerloze man goed te praten.quote:Op donderdag 21 juni 2012 10:26 schreef lezzer het volgende:
[..]
Weerlegd volgens jouw wereldbeeld ja
1. ik zeg de hele tijd al dat het schoppen van iemand in het kruis geen middel is voor een agent en in de seconden die we zien op het beeld al helemaal niet geoorloofd is. Voor het op de grond krijgen van een verdachte kent elke agent handelingen, en die gaan niet met de benen, maar met de armen.quote:Op donderdag 21 juni 2012 10:49 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Weerlegd volgens mijn heel behoorlijke beeld van het Nederlands recht zeg maar gerust. Als je dat dan negeert en opnieuw begint met je verkeerde aannames dan kom je over als een domme schreeuwlelijk met een sterke behoefte om het in elkaar schoppen van een weerloze man goed te praten.
Ik vraag me af waarom hij geen verdachte is eigenlijk.quote:Op donderdag 21 juni 2012 10:56 schreef Specularium het volgende:
[ afbeelding ]
Wat staat die collega eigenlijk te doen?
Yepquote:Op donderdag 21 juni 2012 10:59 schreef lezzer het volgende:
[..]
Als is dat hele verdachteverhaal er vooral voor om haar te beschermen volgens mij.
Ik leg je uit dat het niet relevant is voor de strafbaarheid van wat die agente doet. Als je dan even later doodleuk weer begint met je zelfde argument alsof dat wel relevant is wordt het irritant.quote:Op donderdag 21 juni 2012 10:54 schreef lezzer het volgende:
[..]
1. ik zeg de hele tijd al dat het schoppen van iemand in het kruis geen middel is voor een agent en in de seconden die we zien op het beeld al helemaal niet geoorloofd is. Voor het op de grond krijgen van een verdachte kent elke agent handelingen, en die gaan niet met de benen, maar met de armen.
2. ik zeg daarbij wel, dat we niet weten wat er van te voren gebeurd is, en dat we ook niet kunnen zien aan het filmpje hoe de toestand van de man was.
Wat is nou je probleem met mij eigenlijk? Volgens mij vul je van alles in wat ik niet zeg.
Of weet jij wel hoe de man er aan toe was en wat er van te voren gebeurd is? Was je er bij?
Vertel?
Backup roepen natuurlijk, gevaarlijke shit jeweetzquote:Op donderdag 21 juni 2012 10:56 schreef Specularium het volgende:
[ afbeelding ]
Wat staat die collega eigenlijk te doen?
Waar zeg ik precies dat het wel of niet strafbaar is wat zij doet?quote:Op donderdag 21 juni 2012 11:03 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Ik leg je uit dat het niet relevant is voor de strafbaarheid van wat die agente doet. Als je dan even later doodleuk weer begint met je zelfde argument alsof dat wel relevant is wordt het irritant.
Nee doodschieten, doen ze wel vaker. Dit is het topje vd ysberg.quote:Op donderdag 21 juni 2012 09:51 schreef trancethrust het volgende:
[..]
Dat is helemaal niet van de andere kant, dezelfde video is gewoon gedraaidquote:
Nee, je beweert dat het relevant is en dat ik helemaal niet weten kan of de situatie bedreigend is en wat eraan vooraf gegaan is en dat je daarom niet zou kunnen zeggen dat het strafbaar is. Dat klopt dus niet en ik leg uit waarom. Prima verder, maar dan ga je of die tegen die uitleg in of je accepteert die, maar je gaat niet even later weer met hetzelfde riedeltje komen.quote:Op donderdag 21 juni 2012 11:11 schreef lezzer het volgende:
[..]
Waar zeg ik precies dat het wel of niet strafbaar is wat zij doet?
Je kunt mij wel van alles uit willen leggen, maar ik beweer niks waardoor jij iets uit zou moeten leggen.
Ik roep namelijk helemaal niet dat zij niet strafbaar zou zijn door iets dat eventueel van te voren gebeurd is.
Ik vraag me persoonlijk af waardoor zij hiertoe gekomen is.
Mensen horen niet bang te zijn voor de politie.quote:Op donderdag 21 juni 2012 11:46 schreef Sayex het volgende:
Die kerel zal wel weinig respect getoond hebben voor de politie agente. Heb er weinig medelijden met hem. Als de politie hier mee weg kan komen, worden mensen tenminste weer bang voor de politie, zoals het hoort.
Ok, wat jij wilt.quote:Op donderdag 21 juni 2012 11:42 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Nee, je beweert dat het relevant is en dat ik helemaal niet weten kan of de situatie bedreigend is en wat eraan vooraf gegaan is en dat je daarom niet zou kunnen zeggen dat het strafbaar is. Dat klopt dus niet en ik leg uit waarom. Prima verder, maar dan ga je of die tegen die uitleg in of je accepteert die, maar je gaat niet even later weer met hetzelfde riedeltje komen.
Mensen die niks verkeer doen horen zich inderdaad veilig te voelen, maar dat gebeurd niet bij politie agenten die overzich heen laten lopen, die alles maar accepteren om een confrontatie te voorkomen. In dat opzicht moeten de mensen die verkeerd willen bang zijn voor de politie.quote:Op donderdag 21 juni 2012 11:48 schreef Murdera het volgende:
[..]
Mensen horen niet bang te zijn voor de politie.
Ze horen zich veilig te voelen bij politie.
Maar misschien is dat anders in de politiestaat uit jouw dromen.
Ja, maar die mensen zijn pas bang als we de sharia invoeren denk ik.quote:Op donderdag 21 juni 2012 11:55 schreef Sayex het volgende:
In dat opzicht moeten de mensen die verkeerd willen bang zijn voor de politie.
Oke..quote:Op donderdag 21 juni 2012 11:58 schreef Murdera het volgende:
[..]
Ja, maar die mensen zijn pas bang als we de sharia invoeren denk ik.
Als die man een wapen heeft is dat niet buiten proportioneel. Daar had ik het over.quote:Op donderdag 21 juni 2012 10:04 schreef lezzer het volgende:
[..]
Je mag van alles, of het verstandig is is een tweede.
In de situatie van het filmpje een pistool trekken is pas écht buitenproportioneel geweld.
Tenminste, die 10 seconden die we zien.
We weten nog steeds niet wat er aan vooraf gegaan is. De toestand van die man weten we ook niet.
En stop met mensen dingen toeroepen over dat ze maar wat lullen als je het zelf niet weet.
Waar redeneer ik krom?quote:Op donderdag 21 juni 2012 10:06 schreef trancethrust het volgende:
[..]
Oh, dus nu gaat het opeens over de veiligheid van de agent? Hoe krom kan je redeneren man, beter blijf je even van je toetsenbord weg.
Ik bedoel dat het niet van belang is voor de vraag of de agente schuldig is. Dat is ze sowieso, wat er ook aan die beelden vooraf is gegaan. Er kan sprake zijn van verzachtende omstandigheden of gedeelde schuld, maar iemand herhaaldelijk schoppen die op dat moment niets doet is niet goed te praten.quote:Op donderdag 21 juni 2012 00:15 schreef Cherna het volgende:
[..]
Nogmaals ik heb het niet over het niet bestraffen van de Agente. Als ze de fout in is gegaan dat wel zal blijken uit een onderzoek zal ze wel degelijk bestraft worden. Het ging mij erom dat een aantal users het gehele app. als onkundig zien en maar geweld gebruiken.
Dat er geen volledig video mat. is wel degelijk van belang. Sterker nog uit ervaring weet ik dat zo iemand zijn baan kon behouden. Want alleen het fimpje van de mobiel waarop de conducteur een reiziger mepte was te zien. Helaas voor de reiziger waren er op de perrons ook cams. Het geluk van de conducteur dus.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Free Assange! Hack the Planet
[b]Op dinsdag 6 januari 2009 19:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:[/b]
De gevolgen van de argumenten van de anti-rook maffia
Dergelijke algemene uitspraken hebben vaak weinig waarde.quote:Op donderdag 21 juni 2012 18:35 schreef Mint_Clansell het volgende:
Politie zijn tegenwoordig grotere criminelen dan degenen die ze zouden moeten oppakken.
Omdat het algemeen bekend is bedoel je?quote:Op donderdag 21 juni 2012 18:38 schreef Seksgod_beta_v1 het volgende:
[..]
Dergelijke algemene uitspraken hebben vaak weinig waarde.
Nee, omdat de meerderheid van de politie agenten zich ten eerste niet als zodanig gedraagt en ten tweede niet crimineel is.quote:Op donderdag 21 juni 2012 18:40 schreef Life2.0 het volgende:
[..]
Omdat het algemeen bekend is bedoel je?
Smeed het ijzer nu het heet is zou ik zeggen.quote:Op donderdag 21 juni 2012 18:43 schreef ems. het volgende:
Ik had de vraag wel eens eerder gesteld maar toen geen sluitend antwoord op gegeven; iemand enig idee waarom dit specifieke geval zo is uitvergroot? Terwijl je met wat geyoutube makkelijk soortgelijke zaken tegenkomt?
We kunnen in ieder geval stellen dat jij het boegbeeld bent van de verschoftering van de maatschappij.quote:Op dinsdag 19 juni 2012 17:45 schreef Linkse_Boomknuffelaar het volgende:
[..]
Het werd die honden van het OM te heet onder de voeten blijkbaar. Koekwausen daar.![]()
Het is hier echt geen haar beter dan de Oekraïne.
Tja, wat je schijnbaar beter kan doen als hulpverlener is je helemaal verrot laat schoppen en dan een paar jaar in de ziektewet lopen op kosten van de gemeenschap en een flinke schadevergoeding claimen.quote:Op donderdag 21 juni 2012 09:24 schreef Zith het volgende:
[..]
[..]
Dan nog is schoppen niet de juiste aanpak.
quote:Op donderdag 21 juni 2012 17:21 schreef Papierversnipperaar het volgende:
Ze zijn ziekDat is eender als schorsing, wachtend op het onderzoek en de gevolgen daarvan.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.krik, krak, sjiemela, sjiemela, sjiemela
krik, krak, sjiemela, sjiemela
http://www.spitsnieuws.nl(...)e-agenten-ziek-thuisquote:Schoppende agenten ziek thuis
De twee agenten van het korps Rotterdam-Rijnmond die werden gefilmd toen ze een dronken man in elkaar schopten zitten ziek thuis. Zij zijn niet geschorst, meldt een politiewoordvoerder.
De man die werd mishandeld door de dienders is een Rotterdammer, maar geboren in de Letse hoofdstad Riga. Hij deed gisteren alsnog aangifte, meldde een worodvoerster van het Openbaar Ministerie (OM) vandaag.
De hardhandige arrestatie van de man, afgelopen zondag, is door een getuige op beeld vastgelegd. De zaak wordt door de politie en het OM onderzocht, de schopgrage agente is als verdachte aangemerkt.
Maar andersom(als je een agent schopt)ben je dan ook niet schuldig?quote:Op donderdag 21 juni 2012 17:15 schreef fluitbekzeenaald2.0 het volgende:
[..]
Ik bedoel dat het niet van belang is voor de vraag of de agente schuldig is. Dat is ze sowieso, wat er ook aan die beelden vooraf is gegaan. Er kan sprake zijn van verzachtende omstandigheden of gedeelde schuld, maar iemand herhaaldelijk schoppen die op dat moment niets doet is niet goed te praten.
Dit.quote:Op donderdag 21 juni 2012 19:17 schreef TPOD het volgende:
[..]
We kunnen in ieder geval stellen dat jij het boegbeeld bent van de verschoftering van de maatschappij.
Agenten zijn ook gewoon mensen. Mensen met emoties, en mensen die fouten begaan. Maar door iedereen over één kam te scheren bereik je niks, behalve haat en nijd.
Absoluut. Maar wat ik eerder al zei: als politieagent heb je macht over burgers en toestemming tot het gebruiken van geweld, je wint dus per definitie en hebt altijd het laatste woord. Machtsmisbruik ligt dan op de loer. Politieagenten moeten dus de wijzere partij vormen, dus stoppen als de ander stopt.quote:Op donderdag 21 juni 2012 20:58 schreef Cherna het volgende:
[..]
Maar andersom(als je een agent schopt)ben je dan ook niet schuldig?
Wat verdachte heeft gedaan is niet relevant, de actie van de agent is per definitie reden voor ontslag, daar gaat het om.quote:Op donderdag 21 juni 2012 20:58 schreef Cherna het volgende:
[..]
Maar andersom(als je een agent schopt)ben je dan ook niet schuldig?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |